Record. In één maand 74.000 werklozen erbij
Nederland gefeliciteerd
Het Songfestival gaat dit jaar niet door (kost trouwens ook werkgelegenheid, red.), maar gelukkig hebben we toch nog wat te vieren met zijn allen. In juni kwamen er namelijk maar liefst 74.000 werklozen bij. Een record! Goed gedaan allemaal. De werkloosheid is nu op het niveau van de verschrikkelijke hongerherfst van *trigger warning voor iedereen die hem heeft meegemaakt* oktober 2017. Maar even serieus, dat lijntje werklozen steekt akelig hard de lucht in, dus bereidt u zich maar voor op een flinke V-shaped werkloosheidsstijging. Ingewikkeld plaatje om te verklaren waarom er in juni toch meer werkenden bijkwamen na de breek!
Moeilijk plaatje warning!
Reaguursels
InloggenNou.....dat zijn dan 74.000 potentieel nieuwe reaguurders x circa 40% premium lid.... da's dan uuhm jaaa, een aardige som duiten, ....you do the math...
Misschien moeten we geld aan Europa geven!! Dan komt het goed!
Alle arbeidsmigranten terug naar hun thuislanden. Probleem opgelost
Rutte wil er nog een paar miljoen bij.....
#eigen volk eerst
Tja, in de bouw is er werk zat(wel meer takken)Maar jaren terug , en nu nog steeds word je gestimuleerd om door te leren ( ook al kun je niet leren)voor die overbodige baan(manager enz))met lease auto. Werken met de handen was zeg maar voor paupers en dat betaalde slecht. Had je na de vorige crisis als loonslaaf werkervaring opgedaan als stucadoor/tegelzetter enz dan had je nu voor jezelf kunnen beginnen en als zzp'er goed de kost kunnen verdienen. In de bouw is het heus niet altijd mooi ,maar hard werken word er wel beloond.
Zitten de nieuwe aanwinsten van Rötte ad 100-125.000 per jaar ook in deze cijfers of moffelen we die cijfermatig ergens anders weg ? Roep eens wat Mark, zonder te liegen....
Onze overheid weet heel goed waar zij mee bezig zijn. Nederland moet zodanig verzwakt worden tot het punt dat afhankelijkheid van Brussel/EU is bereikt....
Wappie.
@Gulliver | 16-07-20 | 13:58: Koekwous
@Gulliver | 16-07-20 | 13:58: Ja, dat soort gekke meningen lees je hier soms.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-07-20 | 15:09: jij neemt het oordeel 'gekke meningen' in de mond ? Röttiaanse zwarte humor kun je wel zeggen,maar wel heel consequent,geef ik na en toe.
Hoe meer mensen afhankelijk van de staat hoe beter. Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-07-20 | 15:09: Totaal geen rare mening. Het is juist de bedoeling dat de economie gaat crashen. Ze willen naar een monetaire systeemreset toe.
Maakt allemaal niet zo veel uit, de bovenmodalen gaan alleen wat meer belasting betalen.
Gelukkig heeft Kaag nog extra miljoenen veiliggesteld om naar Afrika over te maken vanwege onze eeuwige schuld aan Afrika dat wij wit zijn en wel een land kunnen opbouwen.
@Dirk III | 16-07-20 | 13:14:
Dus er kan in ieder geval geen sprake zijn van te weinig geld.
Die OZW zal wel flink gaan stijgen de komende jaren.
@Nehemia | 16-07-20 | 16:03:
Wat is OZW? OZB?
Zijn daar de exoten bij opgeteld die nog wekelijks de grens over komen huppelen?
Nee. Volgens het CBS ben je pas een werkloze als je recent naar werk hebt gezocht en beschikbaar bent.
@Joris Beltsin | 16-07-20 | 12:58: Lies, danmed lies and statistics.
UPDATE:
74.000 plus 1 glazenwasser.
Valt nog wel mee.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-07-20 | 15:10: We staan nog aan het begin. De verzorgingsstaat gaat imploderen.
Ja, lekker dikke oetkering!
In Spanje wordt de basisuitkering uitgerold. Ga ervan uit dat meer landen gaan volgen.
Dus vanwege de vergrijzing hebben we er in juni ineens een stad als Hoofddorp als werklozen erbij. Hoe werkt dat dan?
@Joris Beltsin | 16-07-20 | 12:46:
Dat zijn geen werkelozen. Die krijgen hun geld uit andere potjes waar we verder niets van horen.
Alle overleden corona slachtoffers staan nu aangemerkt als werkloos voor de bijstand?
Nieuwe Nederlanders, die gelijk de bijstand ingaan.
Is dat met of zonder Somaliërs meegeteld?
Zonder, want die staan allemaal op het Somalieveld, dat is hun baan.
@Gaat het niet dan? | 16-07-20 | 12:39: Die kauwen er geen seconde minder om.
Sowieso heel raar dat zzp'ers steun hebben gekregen, ze mogen ons dankbaar zijn. Die zzp'ers pikken de reguliere banen op de arbeidsmarkt in. Vaak als 'interum' komen ze ook nog even vertellen welke afdeling gehalveerd mag worden. En nu hard huilen als ze even geen opdrachten hebben.
Zou eens een kijkje in de echte wereld nemen. Dat zie je dat er verbale diarree uit je nek loopt.
@Dirty-Harry44 | 16-07-20 | 12:15: Kom dan eens met argumeltjes
@stipjes | 16-07-20 | 12:18: Ehhh….kweek een iq en ga eens in de commerciële wereld werken.. dan struikel je zelf over de argumentjes.
@stipjes | 16-07-20 | 12:18:
Je heb ook een categorie ZZP-ers aan de onderkant die door omstandigheden gedwongen werden zelfstandig te worden, zoals postkoeriers en bouwvakkers, maar v.w.b. hun capaciteiten en ambitie helemaal geen zelfstandige zijn.
@Joris Beltsin | 16-07-20 | 12:24: Ja maar dat zijn dus geen zzp'ers. Dat gaat om schijnconstructies. Een serveerster bij een café zie ik ook niet als zzp'er. Voor die mensen moet maar een uitzondering gemaakt worden dat ze alsnog een steunpakketje krijgen als het inkomen beneden een bepaald bedrag komt. Maar er zijn ook genoeg zzp'ers met leasepatserauto's die nooit een cent sociale premie hebben betaald.
@stipjes, nou vooruit bij deze, mijn hartelijke dank.
Het type ZZP'er waar u het over heeft komt niet eens in aanmerking voor die steun (want hebben meestal genoeg (doorlopende) opdrachten en/of verdienen boven minimum loon, en anders verdient de partner wel bovenmodaal).
Doe eens de top drie van de zzp banen hier neerschrijven? Beweer hierna nogmaals dat uw bewering ergens op is gestoeld. Succes alvast.
@stipjes | 16-07-20 | 12:27: ZZP-ers betalen in Nederland gewoon sociale premies en belastingen. Enige wat ze niet betalen zijn WW- en AOV- premies. Maar ja, daar hebben ZZP-ers ook geen recht op. En werknemers van een concurrerend bedrijf zijn ook concurrent van "uw" baan. Zelfs uw eigen collega's, als ze meer willen doen voor hetzelfde geld. En als u vindt dat ZZP-ers een voordeel hebben, waarom wordt u zelf dan niet gewoon ZZP-er?
U had liever het Zweedse model gezien waar ze nu de zure vruchten van plukken? De waarheid is dat Trump de grote boosdoener is, constant, overal maar waarom zie ik nergens dat China de grenzen open heeft gehouden terwijl ze wisten wat er gaande was. Ik probeer nu geen Chinese produkten meer te kopen (gruwelijk moeilijk iets te vinden wat niet daarvandaan komt) Niks tegen Chinezen (m'n schoondochter is Chinese) maar wel iets tegen de overheid.
@Slough. Vleermuizensoep van Cup-a-soup mag wel blijven komen uit China. Een keer wat anders dan Chinese tomatensoep.
Mensen moeten zoveel als mogelijk in de comateuze luwte blijven. De overheid waakt over u.
Omscholen, omscholen en omscholen!
Met deze ideeënarmoede wil de overheid de moed er een beetje inhouden. Maar zouden ze het zelf geloven? De baantjes waarvoor je je redelijk snel zou kunnen omscholen worden met zo hard getroffen en dat is over de volle breedte van de economie. Er is simpelweg een tekort aan baantjes die met snelle omscholing ingevuld kunnen worden. En de omscholing van een serveerster naar een ingenieur energietransitie gaat nou eenmaal niet in een paar maanden, als dat überhaupt al tot de zeldzame potentie van de eerstgenoemde gerekend mag worden.
Omscholen tot docent of zorgmedewerker en u zit tot aan uw persioen op uw 71e gebakken. Baan gegarandeerd!
@Het brein erachter | 16-07-20 | 15:53: Werken tot de kist wordt het nieuwe adagium.
Mooi de steunmaatregelen aan zzp'ers met eigen vermogen worden stopgezet. Je bent tenslotte zzp'er in goede en slechte tijden.
Ja, in principe wel.
Er komen nog mooie kansen op de woningmarkt aan!
Een deel der zzp-ers zijn dat eigenlijk niet. Nu zullen zij ook geen eigen vermogen opbouwen want die zitten juist aan de onderkant van de beloning.
Maar mee eens. Het is terecht want uiteindelijk is het beter dat zij hun eigen vermogen aanspreken dat via inkomensoverdracht dat van mij. Iedereen moet vanuit draagkracht zijn eigen broek maar ophouden en dat geldt (uiteindelijk) ook voor medewerkers die uit loondienst worden ontslagen of andere ondernemers.
Het merendeel verdiend geen reet. Zoek het op, zoek het uit, wees niet lui.
@Joris Beltsin | 16-07-20 | 12:27:
Alleen kun je straks geen hypotheek meer krijgen ;)
En wie gaat dat allemaal betalen? De geldpersen maken overuren.
Wel makkelijk mbt de tweede lockdown. Iedereen zit dan toch al thuis.
Geen files. Niet onbelangrijk.
Sinds ik van school ben, nu 32 jaar terug, nog geen dag zonder werk gezeten.
Middelbaar geschoold, werk nu waar ik niet voor geleerd heb.
Mijn echtgenote idem dito.
We verdienen netto veel meer dan modaal bruto.
Alleen omdat we niet kieskeurig zijn.
Eigen huis, lux verbouwd, moderne dure keuken, moderne badkamer en een hele mooie tuin aan laten leggen en we rijden in een nieuwe auto en de kinderen komen zonder studieschuld van school.
Enne... We kunnen elk jaar op vakantie naar elke plek op de wereldbol, als er tenminste geen Lockdown is.
Heb het altijd vreemd gevonden dat er veel buitenlanders werken hier terwijl veel gewone Nederlanders werkloos thuis zitten.
Wilt u nu applaus ofzo?
@plaatjesdraaiert | 16-07-20 | 12:05: Waarschijnlijk zoekt ie erkenning. Is waarschijnlijk het type dat je tegenkomt op verjaardagen en dan denk je 'wat een flapdrol'
@plaatjesdraaiert | 16-07-20 | 12:05: Nou hij heeft wel een punt. Toen ik 19 was ergerde ik me al aan de luie Nederlanders (en de luie buitenlanders) die levenslang van een uitkering konden genieten (wat een imbeciele instelling van de overheid) en ruim 45 jaar later nog steeds dezelfde bron van ergernis. En neem maar van me aan dat ie door 15 hoepels heb moeten springen om aan het werk te blijven, van 20 jaar zelfstandig naar een call center naar iets beters. (krijg ik wel applaus van u?)
Goed gedaan Jan.
Wat raar dat je het hoge inkomen omzet in slecht luxe woning, moderne keuken en badkamer, nieuwe auto en intercontinentale vliegreizen. Nieuw-Zeeland is dan de limit voor jullie soort mensen, want daarna ga je weer terug naar Nederland, en dat is weer saai. Die welvaart maakt dat je lui wordt om nog wat van je leven te maken. Je gaat gedwee maar je werk en je bent het stuur over je leven kwijt. Je durft niets meer te ondernemen want dat is te onzeker. Je baas de groeten doen, een bouwkavel kopen en zelf je eigen huis bouwen, je vorige huis met vette winst verkopen, in het buitenland een boerderij kopen en die opknappen en leven als God in Frankrijk durf je niet aan. Door Frankeijk rijden zonder geflitst te worden heb je niet voor geleerd. In je vrije tijd de genealogie van je familie uitzoeken en die van je vrouw en daarna van nog zes andere families is te vermoeiend. Nee, er zit allemaal geen fut in voor die dingen. Richt eens een website op over interessante dingen.
Niet lullen maar poetsen was in uw geval niet aan dovemansoren besteed.
De 3 maanden van loon toelage tijdens crisis zijn voorbij, dus dan gaat men weer aan het loket.
Dit is geen nieuws want links importeert al sinds jaar en dag wekelijks een paar honderd nieuwe leegvreters erbij die van soos trekken hun beroep gaan maken.
Toch wel want deze lui zijn geen onderdeel van de beroepsbevolking want zoeken geen werk (en dat is nodig om aan de definitie te voldoen).
De voedselbanken gaan straks weer de hoek om.
Haal er gewoon nog even 5 miljoen bij joh.
Hugo wil er in ieder geval al 1 miljoen. Die andere 4 miljoen zullen ook wel in de pijpleiding zitten.
www.telegraaf.nl/watuzegt/1916095554/...
Tja hoe kan het dat nog veel mensen op dei Rutte stemmen die het volk verkoopt als een zak aardappels..
De koophuizenclan zit in de broekzak bij vvd. Mensen met een flinke hypotheekschuld die de waarde van hun schuld hoog willen houden
Als ik om me heen kijk, dan werkt het als volgt. Allemaal druk met hun werk. Lezen een krant, kijken NPO, luisteren naar radio 1. Drie keer dezelfde bron dus. Vrije tijd gaat op aan kids, klusjes en sportclubs waar gelijkgestemden komen die dezelfde programma's kijken en dezelfde pulp lezen. Kortom, een circle jerk van "kennis". Komen niet tot nauwelijks op internet, hebben geen vrienden in de pauperwijken, kennen niemand die ze ander nieuws vertelt. Op feestjes wordt niet over politiek gepraat want dat "verpest de sfeer".
Dan stem je dus op de VVD, want "het gaat fantastisch".
er is momenteel gewoon geen goed alternatief.
PVV en FvD willen veel mensen wel op stemmen maar die wil je ergens toch niet in de regering
CDA meh.
CU soort GL dat wel toegeeft dat het allemaal religie is.
PvdA meh
D66 zijn gestoord
GL zijn gestoord
Denk zijn gestoord
SP zijn niet gestoord maar die wil je ook niet.
@trottle | 16-07-20 | 12:18: 3 partijen is voldoende dan krijg je veel meer richting. Nou proberen we teveel clubjes gelukkig te maken.
Kom werken in de zorg ,Hugo waakt over u .
www.npostart.nl/nieuwsuur/15-07-2020/...
RIVM wordt flink
gesloopt
""Verpleegkundigen zoeken de schuldige"
Camera zoomt in op de kop van Hugo de Jonge op het eind...
nos.nl/nieuwsuur/artikel/2340792-coro...
RIVM,dit is nog de mooiste richtlijn:
''Ook schreven de RIVM-richtlijnen voor dat bij de verzorging van (verdachte) coronapatienten niet altijd mondmaskers nodig waren. Kon een zorgmedewerker bijvoorbeeld anderhalve meter afstand houden tot de patiënt, of ging het slechts om "vluchtig contact" van "minder dan 5 minuten", dan was bescherming "niet nodig".''
Je mocht dus 5 minuten dichtbij een cliënt met Corona.
Als je dat die Duitsers uit die repo laat horen ,komen ze niet meer bij.
Hugo: "Niet mijn fout, werkgevers zijn verantwoordelijk."
@scorpios | 16-07-20 | 11:41: En werkgevers moeten zich houden aan RIVM richtlijn.Zo is cirkel weer rond
Vanavond deel 2 bij Nieuwsuur .
Erg jammer dat dit niet voor die verkiezing is uitgezonden.
Maar het CDA wil nog 1 miljoen mensen erbij en de VVD geeft ons geld weg aan de arme EU broeders. De EU moet koste wat het kost overeind blijven.
Waar kan ik dat lezen van die 1 miljoen?
@sjef-van-iekel | 16-07-20 | 11:39: Hugo de Jonge maakt duidelijk dat we de komende jaren 'geweldig gaan groeien' en maar liefst 1 miljoen inwoners er bij krijgen. Deze passen niet meer in de randstad dus zal 'de regio' aangepast moeten worden.
@sjef-van-iekel | 16-07-20 | 11:39: De EU heeft enkele weken geleden aangegeven dat er in NL nog 3 miljoen bijpassen. Dus het blijft niet bij die 1. Google doe je zelf maar
@klaasjanhenk | 16-07-20 | 11:55: Rutte zegt: makkelijker huizen bouwen in de weilanden dan in de stad.. Dus de boeren moeten wijken voor ehh nieuwe woonwijken.
@Thunderbold | 16-07-20 | 12:19: zo is het. dus niet voor klimaat, fosfaat of fijnstof. maar zo wordt het wel steeds verkocht
Er is geen mooier cadeau dan een Nexit.
Nah, ik werk in de logistiek en we zitten te springen om goed personeel maar kunnen ze niet vinden. Nederlandse jongeren functioneren slecht, vaak ziek zwak en misselijk dus veel Poolse jongeren in dienst. Ouderen reageren helemaal amper.
Nederlandse jongeren of "jongeren"?
Werken tegen Poolse tarieven?
Zal voor99% samenhangen met het salaris wat je biedt.
Ik zou ook niet uit mijn bed komen als ik 3000 euro netto vang via subsidies voor een gezin van 4.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:39: 3800 euro netto was dat. Exclusief stadsvoordeeltjes zoals in Den H. De ooievaartkaart bijvoorbeeld.
Waarschijniljk is een robot goedkoper dan een Pool bij het orderpicken of sorteren. Nog even wachten op de self driving bestelbus. Verhuur je ook kamers aan de hardwerkende Pool? Natuurlijk gaat er geen Nederlandse jongere in de logistiek werken. Beleidsmedewerker bij de gemeente betaald beter, meer vrij, meer tijd om te snurken en je omgeving is ook lekker divers (en een MBO-diploma en een cursus van bij de OU of Nijenrode maakt je geschikt.
@sjef-van-iekel | 16-07-20 | 11:40: Nog erger dan.
Je betaalt waarschijnlijk ook zwak ziek en misselijk.
Mja met die sneeuwvlokjes van tegenwoordig snap ik dat wel. Werk is al snel te zwaar, te vies, te onregelmatig of de collega's te grofgebekt... als je geen ruggegraat hebt en om de haverklap offended bent, dan wordt jezelf staande houden in een logistieke omgeving waar je vaak gewoon niet mot zeiken, aanpakken & doorzetten onmogelijk...
"Nederlandse jongeren functioneren slecht, vaak ziek zwak en misselijk..." De degeneratie heeft hard toegeslagen.
En nu maar hopen dat de werkloosheid kort voor de verkiezingen piekt. Eens kijken hoeveel mensen er dan nog zo dom zijn om op VVD te stemmen.
Genoeg. Maak geen illusies. 2010 krediet crisis.
De VVD won fors (9 zetels ten opzichte van de Tweede Kamerverkiezingen van 2006)[1] en werd voor het eerst in haar bestaan de grootste partij met 31 zetels, dicht gevolgd door de PvdA met 30 zetels (een verlies van 3).
Die werkloosheid zie je overal in Europa, dus iedereen zit in hetzelfde schuitje.
Schaapjes blijven schaapjes.
Opmaat naar het nieuwe wereld socialisme. Zoveek mogelijk mensen van de staat afhankelijk maken en dan een global solution aanbieden. Mooie complotheorie he?!
Je moet um iets meer uitwerken, vind ik.
als je het overal om je heen ziet gebeuren, dan is het geen theorie maar praktijk
Als ze afhankelijk zijn kun je ze uit je handen laten eten.
De transitievergoeding is sowieso al versoberd. En de WW opbouw is ook versoberd (bezuinigd). Dus veel jongeren van 22-30 jaar belanden nu in een diepe put. Vooral mensen die zijn afgestudeerd en net een paar jaar werken en dan nu plotseling geen werk hebben. Zo'n WW verzekeringsuitkering is dan maar 60% van wat je verdiende netto. En voor slechts een paar maanden. Daarna bijstand en als je een auto hebt die meer dan 3000 euro is mag je die eerst op marktplaats zetten. Ga dan maar eens solliciteren zonder auto en je nauwelijks geld voor representatieve kleding hebt.
mijn oplossing: Schaf WW af en alle overige (subsidie) toeslagen en belasting aftrekposten. Laat alleen bijstand overeind en verlaag belastingen drastisch. O ja en ook nog even 20% van de ambtenaren ontslagen en dan eens kijken wat er dan allemaal gebeurt ( en plotseling kan). Niet werken is dan leven van een bijstandsuitkerinkje (zonder huursubsidie..... dat wordt dan even een wake up callvoor heel veelingeslapen subsidie vreters
@Blonde Nel | 16-07-20 | 11:40: Of gewoon de bijstand minder streng maken zodat die mensen nog wel een auto'tje mogen hebben van +-2500 euro om mee te solliciteren.
Ineens zijn de VVdtrollen stil. Graag meer van dit soort berichten. Volgende maand weer?
Lijkt me een strak plan. De komende maanden gaat het ze helemaal wit om de neus worden.
Alle ambtenaren lachen zich kapot.
Die hebben niks te vrezen.
Het lijkt me fantastisch om als ambtenaar te worden ontslaan. Het lijkt me ook heerlijk om als medeweroken van een verzekeringsmaatschappij mijn baan te verliezen. Een dergelijke carrière wil je toch niet op je zerk hebben staan.
Die zitten inderdaad goed. En ze hoeven minder hard te werken.
Dat is een beschermde diersoort.
Mark je hebt het fantastisch gedaan....
En dan moeten ze alle boeren nog failliet laten gaan.
De boeren zijn de laatste horde van "The Green Deal."
Het werd eens tijd dat ook de dode banen werden getoond.
Dode banen?
Bedoeld u spookambtenaren?
Tjonge, dit had ik niet zien aankomen...
@Adriel | 16-07-20 | 11:00: Rutte is er nooit voor ons geweest. Het is een marionet die de globalistische agenda moet dienen.
Gelukkig is ieder voor zich naar een vaccin aan het zoeken om een grote patent-klapper te maken straks voor de aandeelhouders.
Ieder voor zich, dan duurt het wat langer.
Briljant.
Dat wordt volgend jaar droog brood eten vrees ik.
Mijn moeder had het vroeger dan altijd over een boterham met tevredenheid. Priceless.
Is dit nu de 2e coronapiek?
Omscholing is het toverwoord.
Bij ASML zitten ze nog steeds te springen om personeel vooral in EUV techniek.
Misschien kan het UVW wat cursussen geven in drie dagdelen.
ja, Mohammed zal zich onmiddellijk aanmelden.
Ja maar STEM studies zijn racisme.
Als ze nou eens gewoon mensen rond de 40 een opleidingsmogelijkheid geven, dus niet een cursus van een week, maar een echte switch, dan kunnen we slimmer inspelen op veranderingen en lopen we minder risico met werkeloze 60+-sers te zitten.
Willen mensen best wel, maar hoe ga je dat combineren met een lopende baan?
@kloopindeslootjijook | 16-07-20 | 11:01: Er zit al wat beweging in, er zijn al opleidingsbudgetten beschikbaar.
@BozePaarseMan | 16-07-20 | 11:03:
Het moet voor de gewone man ook haalbaar zijn. Niet iedereen heeft geld voor een sabbatical (wtf, hoe doe je dat financieel) of een werkende partner met goed inkomen of kan minder gaan werken.
Anders wordt het weer gewoon de elite die z'n leven nog leuker kan maken.
ASML draait inderdaad als een tierelier. Maar die nemen niet iedereen aan.
@Kuifje-naar-Brussel | 16-07-20 | 12:29: Geen 70 duizend mensen in ieder geval.
Een vriend van me woont in New Jersey.
Had hem gister aan de lijn met beeldbellen toen ie in z'n auto zat.
Reed ie langs een enorm groot motel waar maar 1 auto op de parkeerplaats stond.
Dit gaat een enorme recessie worden.
En daarom gaan we die met zn allen aanpakken zodat het zover niet komt!
@MooseNL | 16-07-20 | 10:51: En dan maakt Rutte al dat geld dat we verdienen weer over aan de EU............
Een vriend van van Oef woont in Brooklyn en werkt op 60 Wallstreet. Een groot feest op de Nasdaq. Gaat binnenkort met pensioen in South Carolina op zijn 45e.
Die ene auto op de parkeerplaats is inderdaad hét bewijs dat er een enorme recessie aankomt.
@MooseNL | 16-07-20 | 10:51: Met zijn allen... proest. Ik ga toch niet miljoenen klaplopers die me haten onderhouden... doei! Doen we niet meer aan mee. Eerst maar eens zorgen dat er minder klaplopers bijkomen en dat de aanwezige klaplopers aan de slag gaan, dan wil ik er misschien eens over nadenken. En uit de eu, want dat is ook een zwart gat waar waardevol belastinggeld met bakken tegelijk in verdwijnt.
@MooseNL | 16-07-20 | 10:51: hoe dan? Zonder toeristen en parkeergeld alleen al, lopen de Nederlandse Gemeente als 1,5 miljard mis. Zomaar even een cijfertje. Ik ben erg benieuwd naar uw oplossing.
@Spring Bruissteen | 16-07-20 | 10:53:
Nee ok.
Maar je snapt hopelijk mijn punt.
@Spring Bruissteen | 16-07-20 | 10:53: Niks aan het handje, doorspelen met je bandje Spring Bruissteen!
@MooseNL | 16-07-20 | 10:51: Een lesje economie op z'n tijd kan goed doen.
@HoerieHarry | 16-07-20 | 10:55:
Uh... nee, niet echt.
@pibasso | 16-07-20 | 10:55: Vooral een grote steden probleem, misschien voor de grote steden nu ook even de tijd om zich te concentreren op waar het geld echt naar toe moet ipv al die leuke diverse feestjes.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:53: Een beurs die stijgt zegt helemaal niets over de economie, en een beroepsverslaafde gokker (aka trader) zegt nog minder.
Als we nou alle QE en aanverwanten stop zetten, geen 10 triljoen per jaar bijdrukken, de rente niet negatief gaat maar weer op 7-8 % staat en bedrijven weer mensen aannemen in plaats van de straat op schoppen, dan wil ik wel weer positief worden over die economie.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:53: ja, en?
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:04: het gaat erom dat als je goed bezig bent je gewoon geld kunt verdienen. Dan hoef je niet te zeuren om alles.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 11:18: Ik vind het geen prestatie als de FED gratis geld uitdeelt aan zijn eigenaren die daar vervolgens mee op de beurs gaan speculeren.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:23: dus U bent ook groot ingestapt, net als van Oef, eind maart ? Als het allemaal zo simpel is.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 11:33: Mijn geld zit in onroerend goed en wat andere zaken. Hoef allang niet meer te speculeren en ben al sinds mijn 50e met pensioen. Maar ik zie wat mijn kinderen momenteel voor de kiezen krijgen.
En ja, geef mij 10 miljard dollar en een vrijbrief als ik het verkloot (zoals de eigenaren van de FED, de grootste banken van de US) en ik maak ook leuke rendementen.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:04: De AEX stijgt vooral omdat de samenstelling drastisch anders is dan zeg 10 jaar geleden. De techbedrijven die nu een zeer aanzienlijk deel uitmaken van de index (Adyen, ASMI, ASML, Prosus, Just Eat) houden diezelfde index overeind. Kijk je naar de grote fondsen van 10 jaar geleden (finance, Shell maar ook Heineken en Unilever) dan staan die fors lager dan een half jaar geleden.
@5611 | 16-07-20 | 11:55: Klopt voor een deel. De AEX stijgt vooral door stock-buy back programma's, geld drukkerij van de FED, BOJ en ECB wat zijn weg vindt naar de beurs, en globalisatie zodat het er nauwelijks meer toe doet waar de beurs genoteerd staat.
@5611 | 16-07-20 | 11:55: juist, die aandelen moet je dan ook nu kopen, vooral sbm off-shore.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:43: en wat is uw boodschap ? 5 miljoen op cash kost alleen maar geld.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:53: Dat doet die goed.
En daarom, herkennen wij ons in het beeld dat Italie etx schetsen en moeten wij solidariteit tonen... *Schrijft blanco cheque uit*
Ja, het zou om te lachen zijn als het niet zo ernstig was.
Wie nou nog niet door heeft dat Nederland moedwillig kapot moet, snapt het nooit meer.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 10:46: Je hoeft hier natuurlijk niet te blijven wonen.
@litebyte | 16-07-20 | 10:47: Liberia klinkt ineens erg aantrekkelijk.
@litebyte | 16-07-20 | 10:47: Is een Verenigde naties/NWO agenda. Gaat in elk land gebeuren, wij hebben alleen de twijfelachtige eer als pilot te dienen.
Stel dat elk land doet wat Italië doet. Schijt hebben aan afspraken binnen de EU en het decennia lang al enorm uit de hand laten lopen.
Dat kan helemaal niet.
Die gasten lachen zich helemaal rot.
Ze weten dat de burgers uit het noorden wel weer bij gaan springen.
En ze gaan gewoon door. Hier klopt iets helemaal niet.
Hoe heeft dit zo uit de hand kunnen lopen. Klinkt als een businessmodel.
@kloopindeslootjijook | 16-07-20 | 11:07: Conte heeft een stevig hervormingsprogram door het parlement gekregen. Alleen die Spaanse socialist heeft geen reet voor elkaar gekregen. Daarom gaat het geruzie nog even door. Doet Rutte prima.
De Volkskrant staat er weer mee vol vandaag. Geen kritisch woord nee gewoon betalen moet u.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 11:20: Rutte gaat uiteindelijk gewoon tekenen bij het kruisje en dat is helemaal niet prima.
@kloopindeslootjijook | 16-07-20 | 11:07: het is net als verkeer. Men kan erg roekeloos rijden wanneer de rest zich aan de regels houdt. Als iedereen roekeloos rijdt staat alles uiteindelijk stil.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 11:20: voor de bühne doet R dat.
@litebyte | 16-07-20 | 10:47: Indonesië schijnt heel goedkoop te zijn. Wel een ideetje eigenlijk als de kinderen het huis uit zijn.
Goed nieuws. We hebben geen arbeidsmigranten meer nodig. Sluit de grens maar want we regelen het zelf wel weer.
LOL... geen Nederlander die voor 8,70 p/u in een smerige vleesfabriek gaat werken dat door een soort van mafia wordt gerunt.
@litebyte | 16-07-20 | 10:46: loon op 20 e zetten...
@litebyte | 16-07-20 | 10:46: Lol inderdaad. Nog een argument dus om geen arbeidsmigranten meer toe te laten.
@litebyte | 16-07-20 | 10:46: wel als je de WW en bijstand gaat wijzigen..
BozePaarseMan | 16-07-20 | 10:42 Inderdaad, en de covid crisis heeft aangetoond dat grenzen heel makkelijk dicht kunnen.
Die sluizen blijven wagenwijd open. Dat is beleid.
Goedkope (p)Rutte ga zo door. En kier nog meer miljarden naar de EU en de zuidelijke knoflook vreters die alle EU afspreken aan hun laars lappen. En de Nederlandse burger bukt voor (p)Rutte en zag dat het goed was. Het stemvee voor nog (P)Rutte jaren die ons verder de afgrond in duwt.
Bij de verkiezingen in maart 2021 zitten we aan de miljoen werklozen.
Iedereen op Rutte stemmen. Want de media zegt dat hij het goed deed. Klap klap. Balkon.
Gouden tijden voor Netflix.
helemaal niet erg hoor, iedereen moet aan het infuus, de Bijstand dus.......... hebben ze een prachtig overzicht.. toch ? Hoeft de App van de Jonge er ook niet te komen.
Het is toch absurd dat in deze tijd van krimp vakbonden 5% loonsverhoging eisen ?
Idioten.
Dat deden ze voor de corona ook al. Bijvoorbeeld in de zorg....
5%, daar corrigeer je de inflatie niet eens mee de komende jaren.
Vind je? Blijkbaar kunnen we 30 miljard overmaken naar Italie. En Elk jaar 100k-200k immigranten binnenhalen die miljoenen per jaar kosten. Dan kan die loonsverhoging van mensen die al jaren minder dan inflatie aan loonscompensatie krijgen er ook wel van af.
Ja idd, 1% loonsverhoging voor de hoogste baas als vast component over alle medewerkers.
bv directeur verdiend 120000 1% = 1200 euro verhoging voor iedere medewerker. Alleen hierdoor kan de exorbitante uit elkaar groeien van de beloning worden gestopt. de medewerker die 20000 euro verdiend krijgt een loonsverhoging van 5%, en verder omhoog gaande wordt dat dan steeds minder procenten. Wilt de directeur 2% dan kan dat maar dan moet hij zijn medewerkers dus 10% verhoging geven, Anders loopt het te ver uit elkaar.
@Harry Turtle | 16-07-20 | 10:44: zijn nick is neolib, dat staat eigenlijk voor mentaal beperkt.
Juist, schandalig die egoistische vakbonden. Kaltstellen die socialisten.
Is ook absurd.
De top aan het bedrijf daar in tegen...
Kijk naar Volkswagen.
Enorm lopen klooien met die uitstootaffaire.
Enorm lopen cashen.
En gaan gewoon weer ergens anders verder, en laten de rotzooi achter voor de rest van de medewerkers. Die krijgen de klappen als het misgaat.
Echte verantwoordelijkheid kunnen nemen is beperkt. Dus dan hoeven die salarissen ook niet zo hoog te zijn. Het heeft dus helemaal niets met verantwoordelijkheid te maken. Maar met lomp cashen waar je cashen kan.
@kloopindeslootjijook | 16-07-20 | 11:23: KLM
EWLM
Tl:dr
Krijgen die mensen die geen werk zoeken nu wel een uitkering dan ?
Dat moet dan AOW zijn.
@Papa Jones | 16-07-20 | 10:38: een aan de aandelenmarkt gekoppeld pensioen.
And it is gone...
Bang voor een griepje. Gehyped in de media met berichten over omvallende mensen in China, mobiele crematoria in Italië, massagraven in Iran....
Alles voor de advertenties.
De media..... Bah.
Het virus is niet nep en anders dan andere virussen was de druk op de zorg door dit virus onevenredig hoog.
Flinkerd! Tot je lucht ligt te happen op de ic.... dan piep je wel anders.
@BozePaarseMan | 16-07-20 | 10:44: nee hoor. Net als bij de griep. Geen verschil behalve griep in najaar, winter.
>>Het is werkelijk verbazingwekkend om te zien hoeveel Nederlanders zich als schapen gedragen.<< Is iets van vroeger, dat schuilen in de kudde. Tegenwoordig propageert de linkse kerk de wolf, ook metaforisch.
@Is dit nog nieuws? | 16-07-20 | 10:47: Een duidelijk verschil; ander ziektebeeld, meer zorgcapaciteit. Dat bagataliseren is altijd zo infantiel.
@BozePaarseMan | 16-07-20 | 11:06: ach wees nou eerlijk, 6500 doden met onderliggend lijden..niet de Spaanse griep met gezonde jongeren....
@BozePaarseMan | 16-07-20 | 10:44: Onzin, waar is je bewijs ?
@SoepKip | 16-07-20 | 10:46: Waarom zou hij dat overkomen ?
Mensen die het over een nepvirus hebben zijn knettergek.
Laten we streepjes Nederlanders welkom welkom welkom heten.
71.000 mensen die aan een opleiding in de zorg zijn begonnen. Toch?
Witte slaven mag toch? Gewoon wat Polen kopen (of beter Wit-Russen). De mannelijke doen mannenwerkjes, de vrouwen vrouwenwerkjes.
Stel, het is oorlog. Onder wie zou u dan liever ten strijde trekken: Mark Rutte, Hugo de Jonge, Thierry Baudet of Geert Wilders? Stem ook zo.
Ik blijf liever thuis
Verrassend perspectief, zo had ik er nog nooit naar gekeken.
De k.
@Is dit nog nieuws? | 16-07-20 | 10:42: *denk.
Onder die Leidse jurist of die Javaanse blowerd ?
Bij Rutte moet ik aan die Iraanse generaal denken. Bij De Jonge eigenlijk ook.
Beetje open deur he? Alleen Wilders heeft een leger.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:57: subtiel hoor, niveau roddel bladen
@ Normpje, voor niemand.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:57: Je kunt ook voor Mark gaan. Met een bulderende glimlach het Armageddon tegemoet.
Uit de voorgaande 50 cycli van de economie zouden we toch inmiddels geleerd kunnen hebben dat paniekvoetbal de belangrijkste driver is van een recessie en daarmee de recessie onnodig diep maakt. Vraag anders advies aan Gerrit Hiemstra hoe je de staatjes nog meer alarmerend eruit kan laten zien.
Bij die duizenden nieuwe werkelozen zitten ongetwijfeld veel buitenlandse seizoensarbeiders met tijdelijke contracten die hebben ook na 1 maand werken al recht op een ww uitkering met dank aan Brussel.
Oh ja!
Je zou ze bijna vergeten...
De economie is ingedeukt maar de motor is nog intact. Over twee jaar is alles weer op het oude niveau.
Zolang de EU daar geen stokje voor steekt.
Wedden van niet?
Zelfs Hans Christian Andersen had dat niet durven opschrijven.
Goed moment om het basisinkomen per direct in te voeren.
Scheer je weg naar de Joop.
* trekt een gezicht alsof hij een pissebed in de salade ziet lopen *
Kun je duizenden Polen Roemenen of Bulgaren aan de basis helpen.
Geen gezeik iedereen rijk. Goed doordacht plan. En nee ik hoef geen linkjes naar het boekje van een mislukte Franse sociaal-econoom of Bregman.
Gaat niet werken, letterlijk en figuurlijk. Als de productie afneemt zullen de prijzen stijgen, moet het basisinkomen omhoog en voordat je met je ogen kan knipperen is de euro een Zimbabwaanse dollar geworden.
@witwas | 16-07-20 | 10:39: we zijn al hard op weg.
Het wil helemaal niet zeggen dat het basisinkomen een vast bedrag moet zijn.
Je zou het wel wat eenvoudiger kunnen maken.
Bijstand, WAO, kinderbijslag, WW, Studiefinancering, AOW, toeslagen.
Kan dat niet gewoon op 1 checklist in plaats van die hele rompslomp.
Scheelt al een hoop formulierengedoe.
@witwas | 16-07-20 | 10:39: Al een realiteit in Spanje.
Al die asielzoekers staan natuurlijk nergens in dit plaatje. Er zou nog een bubbel naast moeten om die verhouding aan te geven...
Die staan er niet in omdat ze ook nooit werkten. Meteen de bijstand in en niet beschikbaar voor de arbeidsmarkt wegens ziek zwak en islam.
Vroegah he... vroegah hadden we ook 500.000 werkelozen op t hoogtepunt... en dat was met veel minder inwoners in Neserland en corona was er ook niet.. dus hoezo is dit zo'n drama?
630.000 in de jaren '80.
De berekeningen zijn enkele jaren terug aangepast. Hierdoor lijken de aantallen relatief laag.
@quazi | 16-07-20 | 10:35: Klopt, als je nu (ik meen) 4 uur per week betaald werk verricht val je al buiten de werkloosheidsstaatjes.
Iets met trend.
Alle ZZP-ers zonder werk vallen niet onder de werkloosheidscijfer.
Het werkelijk aantal is nog veel hoger, maar dit soort vooraf gemanipuleerde cijfer komen de rekenmeesters in Den Haag wel erg goed uit.
Ik moest ziektewet in vorig jaar en ik wacht door wachtlijsten en tussenkomst van corona nog steeds op eerste afspraak in het ziekenhuis voor verder onderzoek. Maar wat troost geeft, is de wetenschap dat mijn songfestival kaartjes voor mijn gezin volgend jaar gewoon nog geldig zijn. Je gaat je toch vasthouden aan triviale zaken he.
Wel met andere liedjes...
Nog iets om op te verheugen.
@Is dit nog nieuws? | 16-07-20 | 10:43: LOL
Beterschap. Leuk voor uw werkgever, lekker 2 jaar lang het loon doorbetalen en er na ruim 6 maanden achter komen dat uw zieke medewerker nog niet eens fatsoenlijk is behandeld. Dat herken ik helaas maar al te goed.
Echter kunt u er niets aan doen, maar dat zijn de zeer kromme regels.
Wat een land.............
@pibasso | 16-07-20 | 10:49: Klopt, het is een totaal onwaarschijnlijk scenario dat zich aan het ontvouwen is.
@klamme.vla | 16-07-20 | 10:50: Ik hoop oprecht dat u snel terecht kunt, beterschap!
@klamme.vla | 16-07-20 | 10:50: success.
Zorgverzekeraar bellen dat je nou toch wel eens een afspraak wil krijgen.
Niet gaan zitten wachten.
Grote kans dat het werkt.
Er worden ook genoeg mensen gezocht
Zoek zoek zoek zoek zoek.
En dan heb je eindelijk iemand, een blanke.
Iew iew iew iew gaat het diversiteits-alarm weer af.
@papa jones valt wel mee, 1 avond per week zoeken ze op tv heel veel mensen en die zijn zelden of nooit blank.
Dat is een ander tv programma.
@Doctor | 16-07-20 | 10:42: ex boer zoekt vrouw
Heb al mijn negers gedwongen moeten verkopen wegens rascime en nu ben ik werkeloos, maar gelukkig kan ik mij laten omscholen met een diversiteits cursus en met deugbrood kan ik de familie in leven houden!
:-)
Eerst maar een neurozone bouwen, met de lijn tussen Knokke en Moskou.
Het FNV sprak een tijdje terug dat Corona tot 800.000 werkelozen zal veroorzaken. En het UWV maar pushen dat je moet solliciteren.....
Lies, damn lies, statistics.
Waarom is de kredietcrisis nu net van het grafiekje afgeknipt?
Het zou prettig, fatsoenlijk, eerlijk zijn geweest als men terug was gegaan tot, zeg maar 1970 voor een eerlijk beeld.
U snapt dingen.
Je kan beter zelf een grafiekje maken met deze data:
opendata.cbs.nl/statline/#/CBS/nl/dat...
Dan zouden er sowieso ook veel "knippen" in hebben gezeten wegens definiteveranderingen. Het plaatje is best wel eerlijk/redelijk volgens mij. De grote gevolgen van de financiële crisis (eind 2008) werden eigenlijk ook pas echt zichtbaar vanaf medio 2010. Dat gaan we nu ook weer zien (alleen iets abrupter allemaal, zowel qua instroom als herstel t.z.t.)
Ik zei het nog; Prutte piekt te vroeg.
En de media hadden het de hele maand over Zwarte Piet. Da's knap.
arnowellens.eu/article/44226/straks-z...
@Harry Turtle | 16-07-20 | 10:34: dank voor de link, heerlijk kijkvoer voor vanavond!
@Harry Turtle | 16-07-20 | 10:34: Ja, dat dus.
@Piet Karbiet | 16-07-20 | 10:52:
https://www.theafricareport.com/31584/egypt-and-turkey-head-to-head-in-libya-drawn-out-stalemate/
https://indianexpress.com/article/opinion/columns/india-china-border-disengagement-beijing-pakistan-partnership-india-national-security-6507692/
https://www.washingtonpost.com/national-security/signs-increasingly-point-to-sabotage-in-fiery-explosion-at-iranian-nuclear-complex/2020/07/06/d1035e84-bfce-11ea-b178-bb7b05b94af1_story.html
https://www.trouw.nl/buitenland/180-lijken-gevonden-in-massagraf-burkina-faso~be8064d5/
https://www.trouw.nl/buitenland/president-mali-wijkt-niet-ondanks-chaos-en-protest~b0800597/
https://edition.cnn.com/2020/07/15/world/protests-israel-serbia-bulgaria-coronavirus-intl/index.html
Ja, Dat dus inderdaad.
Wat hier niet bij zit. En sowieso vergeten wordt: de zzp-ers zonder recht op werkeloosheidsuitkering. Die massaal tijdelijk werk of opdrachten verloren zijn, zonder uitzicht op nieuwe omzet. Die betalen gewoon hun eigen ww. En het enige wat de VVD voor ze doet is een wet introduceren die hun ondernemerschap voorgoed onmogelijk maakt.
Bent u ondernemer en stemde u ooit VVD? Maak uw fout goed in maart 2021.
Komen ze niet in aanmerking voor het 2de steunpakket nu?
CDA?
@Trumme | 16-07-20 | 10:27: ja, net als ze dat kwamen in het eerste steunpakket. Het is geen vetpot maar alles beter dan niets zou je zeggen.
DE gevolgen van de Corona lock down gaan dramatisch zijn/worden met dank aan het RIVM en de politiek. In Zweden zijn niet meer doden gevallen door hun beleid van gewoon doorgaan
In Zweden zijn ze toch teruggekomen op hun beleid omdat het niet werkte?
In Zweden zijn ze toch teruggekomen op hun beleid omdat het niet werkte?
Er zitten alweer tal van landen opnieuw in een gedeeltelijke lock down. Als ze hier wat beter met onze bejaarden omgegaan waren hadden wij ook veel minder doden te betreuren gehad.
De Jonge werd gisteren Op1 geconfronteerd met interviews van verpleegkundigen over de eerste weken van de crisis en hij werd er bleek van.
Zweden rapporteerde ook net een hoge werkloosheidsstijging. Van 7,1% in maart naar 9% nu (bijna 1 op de 10 werkloos dus). En dat "niet meer doden" negeren wij maar even wegens hilarische onzin.
@FrankVeer | 16-07-20 | 10:29:
Ja, in Zweden is flink gedonder.
Ach, in welk land niet.
De overheid doet het altijd fout.
Gekkie.
In Zweden zijn meer besmettingen en bijna net zoveel doden als in Nederland terwijl het land maar 10 miljoen inwoners heeft en 10x zo groot is. Als Nederland het zelfde beleid had gehanteerd waren er hier minstens 100.000 doden gevallen.
@Gulliver | 16-07-20 | 10:42: of niet
@Gulliver | 16-07-20 | 10:42: Scheelt gelijk een hoop werkelozen en levert nieuwe banen op in de uitvaartsector. Win-win dus. Gemiste kans.
@Gulliver | 16-07-20 | 10:42: Inderdaad. Ieder normaal mens zou zich kapot schrikken wanneer je het aantal doden per miljoen inwoners van de omringende landen gaat vergelijken. Een paar maanden geleden konden we in Nederland mensen naar Duitse ic's vervoeren en nu doen een aantal wappies net of het virus nooit bestaan heeft.
Grote afgang dat hele beleid van Zweden.
@First Contact | 16-07-20 | 10:46: pffft 6500? Wereldwijd? 600.000? Tuberculose in 2018 1.5 miljoen!
Maar daar hebben wij in het rijke westen geen last van. Dus oh jeetje corona. Erg hoor.
@van Oeffelen | 16-07-20 | 10:58: lul niet man.
Daar zit je dan in een veel te dure koopwoning.
Die is binnenkort niet duur meer hoor.
Herrie in de veel te dure keuken
Ik heb de mijne voor meer dan de helft afgetikt en een nieuwe rente van 1,6% voor de komende 20 jaar. ik heb mijn lasten meer dan gehalveerd. Ik ben crisisproof!
@Papa Jones | 16-07-20 | 10:26: tijd om te verkopen en een paar TBS ers erin te plaatsen. Die moeten ook ergens wonen....
@pibasso | 16-07-20 | 10:42: Vrije mensen hebben geen schulden.
@pibasso | 16-07-20 | 10:42:
Dat is het beste wat je kon doen.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 10:58: inderdaad, heerlijk zonder schulden,
Zegt niks, misschien waren dit gewoon 74.000 mensen die hun diversiteitstraining hebben geweigerd.
Wtf, in een maand???
Fuck, dit is echt heel erg k u t! Houd mijn hart vast voor de maanden september, oktober, november etc.
En juli en augustus?
Pfff en wat te denken van december
@Kaas de Vies | 16-07-20 | 10:24:
Klopt, ook verschrikkelijk. Wtf gewoon.
Gelukkig gaan de poststukken goed hè Rachid.
@Trumme | 16-07-20 | 10:31: lol
Maar januari 2021 is alles weer ok toch?
Gelukkig kunnen we bij de EU een steunpakket aanvragen voor financiele maatregelen
Maar ons geld gaat gewoon naar de italianen en spanjaarden. Want hun werkelozen zijn belangrijker dan de onze.
eigen werklozen eerst!!!
Ik krijg heimwee naar Melkertbanen.
Dan hebben die beroepsdemonstranten ook gewoon week. Twee vliegen in een klap.
Stadswachten? Boa's? Controle op 1.5 meter....
Allemaal een ring door de neus en alles komt goed.
Mooi, kunnen eindelijk de deltawerken weer een likje verf krijgen.
Ik heb van Hillary begrepen dat de oplossing omscholing tot programmeur is.
Ik lees uit het groene plaatje dat de werkzame beroepsbevolking met 140.000 is afgenomen. Ambtenaren zullen daar niet bij zitten dus dit wordt een enorme klap naar beneden voor de belastingopbrengsten. Lastenverzwaring in 3, 2, 1...
Raamkijken is dan ook geen werk.
Actief of passief?
Neuken?
Komt goed uit, meer handen aan het bed, vergrijzing en overige non-argumenten om half Afrika te importeren vervallen nu. Grenzen dicht
Betekent dit nou dat er meer trainingspakken worden verkocht en er meer matjes in het straatbeeld verschijnen? En gaat de omzet van shoarmazaken omhoog? Meer pitbulls op straat?
Dat is inderdaad hoe werklozen er uit zien. Shoarma etende trainingspak dragende pitbull eigenaren. Het enige wat nog ontbreekt is het treetje Schultenbrau om de dag door te komen. En het pakje shag.
@Osdorpertje | 16-07-20 | 10:27: lol
Voor wat het tegenwoordig waard is, ben ik toch verheugd met mijn vaste aanstelling die ik onlangs kreeg. Maar kwaliteit verloochent zich niet, dus niet verrassend ;-)
Nooit gehoord van Last In, First Out? Als je tijdelijke contractmedewerkers de deur zijn gewezen ben jij als eerste aan beurt ondanks al je kwaliteiten.
Kom je wel achter, loonslaaf.
Als het moet ga je eruit.
Ze verzinnen wel iets, huren een interim ervoor in, laten de verliezen oplopen.
Het bloed stroom door de straten, maar bijna niemand heeft het door.
Pibasso wel en ik hou overal rekening mee.
Welke maatregelen neem je zoal?
@johndeer | 16-07-20 | 11:37: Nieuwe keet deels afbetaald. Spaargeld bij verschillende banken ondergebracht, vaste lasten flink naar beneden gebracht door verkoop huis en kleiner huis teruggekocht. Mijn woonlasten (oké ik heb flink winst op mijn huis gemaakt) zijn met 3/4 teruggebracht. Nieuwe hypotheek voor 20 jaar vast tegen 1.6 rente (was 4,3). Ik ben hier erg tevreden mee en ik ben hiermee behoorlijk crisisproof
@pibasso | 16-07-20 | 12:07: ik heb nieuws voor u, door de alsmaar doordraaiende geldpersen is uw geld niet meer waard dan een vodje met een getal erop. Uw geld heeft nog waarde omdat mensen erop vertrouwen dat een briefje van €50 ook €50 waard is. Zodra de ogen van mensen opengaan en het vertrouwen er niet meer is krijgen we hyperinflatie. Dit is niet een misschien, maar zeker. Wanneer weet niemand #brettonwoods 1971
@IkwilJinekwel | 16-07-20 | 13:08: Ik weet hoe het werkt, maar je kunt helaas niet alles voor zijn. Ik kan er fysiek goud voor kopen te zijner tijd, maar ik hou mij ogen goed open.
@pibasso | 16-07-20 | 13:14: ik kan je niet adviseren want ik weet ook niet hoe dit af gaat lopen, ik heb mijn vermogen gespreid over woonhuizen, aandelen, geen obligaties! en ik denk erover wat gouden munten te kopen. Daarnaast wat cash...
Wat deze crisis vooral heeft laten zien is hoe afhankelijk we zijn geworden van China en welke risico's dat met zich meebrengt. Dus EU-breed een deel van de maakindustrie weer terughalen. Is weer werkgelegenheid binnen de Eurozone.
Oh en wat minder overlegstructuren, managementlagen, portefeuillehouders en andere bestuursbaasjes. Voegen niets toe behalve managen van informatiestromen. Bladiebla.
Je zou ook aan de tafel kunnen gaan zitten met China om te bezien wat je voor elkaar kunt betekenen. Ik zeg ook maar wat.
@Cincinnatus | 16-07-20 | 10:38: Dat sowieso. Dld exporteert veel naar China.
@Dikke_Tammo | 16-07-20 | 10:43:
Wat dat betreft zijn we het eens, lijkt het. Helaas ziet de goegemeente, gedesinformeerd door de MSM als ze zijn, China uitsluitend als een repressief regime waar je je verre van moet houden. "Zalig de armen van geest", denk ik dan maar.
Dit waren grotendeels overbodige banen. Dor hout, zeg maar.
Precies.
Hoofdzakelijk horeca, daar merk je niets van als je je zolderkamer alleen verlaat om te schijten.
Daarnaast was het gewoon tijd voor een recessie. Het is nog nooit zo lang goed gegaan. (waar de burger weinig van gemerkt heeft, dat wel) Maar het tijd om te snoeien inderdaad. Is gezond voor een economie.
@BasBr | 16-07-20 | 10:24: Het herstel van de vorige crisis was nog bezig. De recessies volgen elkaar juist steeds sneller op. Niet zo gek, in een nep economie als de van de westerse wereld.
@BasBr | 16-07-20 | 10:24: Dit is geen gezonde economische recessie, maar met een muur van geld worden zombiebedrijven overeind gehouden. Verder zal de flexarbeid nog meer aandeel winnen. Zeg maar dag met je handje tegen het vaste arbeidscontract.
Zoals de mensen bij de NS die eruit gaan bijvoorbeeld? Of niet drum?
Dit biedt perspectieven ! Binnenkort is de werkloosheid zo hoog, onrust en onvrede stijgende tot ongekende proporties, een tweede geldverslindende golf Covid aangevuld met een griep golf er overheen en dan is er geen geld meer voor onzinnige linkse hobby’s....
geld voor linkse hobby's zal er altijd zijn, linksom of rechtsom wij zullen het gaan betalen ! gaaf land !
Mooi. Dan concentreren we ons straks tenminste weer op de dingen die er echt toe doen. Werk. Waarde creëren. Mensen een zinnig bestaan geven. etc.
Dan kan al die intersectionele- en klimaatonzin tenminste voorlopig weer de diepvries in.
Zou wel handig zijn als "we" sterk zouden bezuinigen op cultuursubsidies, diversiteitsbudgetten en klimaatsubsidies. Die belastingpoet kunnen "we" beter geven aan mensen die het nodig hebben.
Maakt voor Markie allemaal geen moer uit. Nederland moet en zal naar de tering worden genivelleerd. Europa moet eerst financieel gelijk getrokken worden van Brussel en mark tekent bij het kruisje. Maar denkt ook maar iemand dat als het hier in de nabije toekomst ook maar iets slechter gaat tov het zuiden en oosten van Europa dat ze daar de poeplap trekken om ons erbovenop te helpen. Dan ben je een heel naïef persoon en ken je de werkelijke aard van de mens(het dier) dus niet. Wij worden door de politiek gedwongen om massaal gekke Henkie te spelen.
Coronamaatregelen gaan meer doden geven dan de ziekte zelf.
Je gaat niet dood van werken, blijkt maar weer.
Overheden zouden het ook eens mogelijk moeten maken dat je met 1 baan 1 gezin kan onderhouden zonder toeslagen en subsidie circus.
Wel omdat we het subsidie circus moeten financieren kan dat uiteraard niet.
Ik denk dat stemmen op een andere partij vast wel ken helpen.
SP?
@Kapitein Sjaak Mus | 16-07-20 | 10:26: SGP: iedereen monnik of non.
@Is dit nog nieuws? | 16-07-20 | 10:35:
SGP zijn toch gereformeerden? Die doen toch niet monnik of non.
GOH! Wat een verrassing. Fijn dat we door de ECB zijn afgeleid van de werkelijke staat van de economie, om zo de weerstand jegens EU en migratiecrisis/beleid te ont-angelen. Asielplaag bijt in de sociale voorzieningen, laat niet meer los en hapt doorrr. Pas het begin.
Het niet willen werken is toch ook een beroep?
Oneliner scanderen en kartonnen bordjes omhoog houden us toch ook een soort van werk?
Ja, dat zijn de zogenaamde beroepswerklozen. Eerst twee jaar het UWV uitmelken en daarna de bijstand in. Als je in strenge gemeentes zoals R'dam woont dan moet je werken voor je uitkering, maar dat los je op door je ziek te melden, te dreigen of door luidkeels een opperwezen aan te roepen. Dat hou je vol tot je AOW begint binnen te rollen. Dat is genoeg voor je shag en je Schultenbraü.
Erg hè, dat corona.
Geen probleem. Gewoon de staatsschuld flink laten oplopen en een anticyclisch begrotingsbeleid voeren (met geld strooien). Als de ECB zo doorgaat, is dat de way to go. Werkte in de zuidelijke EU landen ook prima.
Mijn solidariteit reikt tot de landsgrenzen, uitkeringen exporteren gebeurt nog steeds op grote schaal en de daarmee vaak gepaard gaande fraude eveneens.
Dit is nog maar het begin.
Doemdenker alert.
Ik vrees met u mee. De westerse landen zullen hard worden getroffen door de corona-pandemie: een recessie vergelijkbaar met die van de jaren 30 ligt op de loer. Daarenboven kampt het westen momenteel met grote interne problemen, zoals raciale tegenstellingen (VS) en een falend integratiebeleid (EU). Tel daarbij op de gigantische staatschuld die momenteel op veel westerse landen rust (google: usdebtclock en .org) en je krijgt een meer dan explosieve cocktail.
Als het een beetje tegenzit, zullen Weimar-achtige toestanden volgen: massawerkloosheid, toenemende politieke polarisatie (VS: Trump vs. de rest, EU: links vs. 'populisten') en een publiek debat dat zich verplaatst van het parlement naar de straat - recente gebeurtenissen doen wat dat betreft het ergste vermoeden. Ik hou voorlopig eventjes mijn hart vast, inderdaad.
@Cincinnatus | 16-07-20 | 10:34:
Wanneer gebeurt dat nu eens. Ik zit al jaren te wachten op een ineenstorting die de augiasstal uitmest.
@gestoptmetroken | 16-07-20 | 10:41: Het is al jaren aan de gang, maar gaat geleidelijk. Een boem moment gebeurt eigenlijk zelden, alleen tijdens oorlogen of zware beurs crashes.
@gestoptmetroken | 16-07-20 | 10:41:
OudeNederlander | 16-07-20 | 10:57:
Een reset in het westen is absoluut noodzakelijk, geen twijfel. Helaas kan een land als NL dat niet afdwingen. Wat wel kan, is de EU verlaten, een pragmatische koers varen, aan tafel gaan zitten met China en kijken hoe NL een meltdown kan voorkomen. Liever een nuchtere, op wederzijdse belangen steunende, bilaterale verhouding met China dan meegetrokken worden in het moeras dat EU heet.
@Cincinnatus | 16-07-20 | 11:37: We kunnen gewoon zaken blijven doen met de EU. Die hebben onze diepzeehaven, logistiek en afzetmarkt hard nodig. De rest halen we uit handel met de UK en VS.
Voordat de EU werd gevormd hadden we meer groei, meer voltijdbanen, meer rijkdom, veel minder immigratie en veel minder gezeur. Dus uit de Eu stappen daar ben ik het van harte mee eens. Zo niet, dan gaan we ten onder, zoals gepland.
@OudeNederlander | 16-07-20 | 11:48:
Volledig met u eens - beter nog, inderdaad. Europa en de VS willen wat van ons? Prima, maar voor niets gaat de zon op: hier is de rekening.
Daarnaast met China op basis van wederkerigheid zaken doen en zorgen dat je niet verzuipt in een 'tsunami' van niet-westerse, onze idealen en vrijheden vijandelijk gezindte stroom immigranten: iedereen (NL, VS, UK, China - en de Duitsers krijg je ook mee, ben ik van overtuigd) blij. Laat de anderen tzt maar bij ons aanschuiven, ipv dat wij met karrevrachten aan geld proberen die anderen tot ons 'geloof' te bekeren. Dat ze het maar lekker zelf uitzoeken, zou ik zeggen.
Heb slaven, die werken voor mij. Hanteer zelf alleen maar de zweep.
Self fulfilling prophecy noemt men dat toch?
Het zijn zotten die werken
www.youtube.com/watch?v=TNsG-PYyOCs
@BasBr | 16-07-20 | 10:14:
Verrek, ik liep laatst langs een AZC en uit tientallen kelen schalde dit lied, inclusief dialect!
Gewoon al het geld naar z-Europa.
Dan is er geen geld voor uitkeringen, hoeven we die ook niet meer mee te tellen.
In Spanje financieren wij al het Basisinkomen, met een hoofdletter hoor, zo prachtig!
Het geeft me echt zo'n goed, empathisch en solidairgevoel, het zweet breekt me ervan uit, ik zou graag nog een tandje harder werken om dit prachtige ideaal voor de zielige zuiderlingen te bekostingen, weet je wat, ik begin meteen!
Bullshitbanen?
Hmm?
Tja, als covid 19 niet de oorzaak is van de werkloosheid dan importeren we de werkloosheid toch gewoon.
Werkloosheid/uwv/uitkering is gewoon keiharde handel cq markt!
Ze moeten wel aan het werk blijven daar in den Haag.
En daarom: kappen met die idiote betalingen aan Brussel en stoppen met die geldverslindende klimaatbullshit. We hebben binnenkort elke cent nodig om ons eigen land en onze eigen economie er weer bovenop te helpen.
Volgens mij is daar een partij (dhr. Wilders) erg voorstander van maar dhr. ettuR tekent gewoon op het stippellijntje.
Het kan zeker heel veel minder richting Brussel, al zet dat nauwelijks zoden aan de dijk. Wat het klimaat betreft: denk eens in kansen en maak er een verdienmodel van. Tot nu toe verdienen alleen een paar Ed Nijpels-achtige types en de boeren er op (dat zou in deze panelen toch goed moeten vallen). De uitdaging is om er heel veel banen in te creëren, te innoveren in watermanagement en energie en dat alles te verkopen aan het buitenland. Zeg maar de go for it mentaliteit van Boris Johnson.
Maar ja, we kunnen natuurlijk ook doorgaan met het naar binnen gekeerde, door angst gevoede verdienmodel van Wilders: het uitdelen van scootmobielen en het leegroven van de pensioenkas.
Told you so.
Dr ellende begint pas.
Goh, het is net of de media dat in alle talen al maanden tegen ons loopt te schreeuwen. Maar blij, dat jij ons ook op de hoogte hebt gebracht.
En het spaarsaldo van de overige Nederlanders explodeert naar ongekende hoogte. Want ze kunnen hun geld op veel plekken niet meer kwijt. Rare tijd.
Aan de andere kant een wereldrecord aan hypotheek schulden.
Minder dan 5% werkloosheid is toch full employment in een economie.
Daaronder ontstaat krapte op de arbeidsmarkt, daarnaast zitten er altijd mensen tussen banen. Niks aan het handje dus of heb ik dat verkeerd geleerd op school?
De fun begint als je gaat kijken wat de definitie is van werkeloosheid anno 2020 in de bananenmonarchie nederland. Van die 5% kun je ook 20% maken, beetje creatief omgaan met cijfertjes.
Het probleem is de mismatch tussen wat gevraagd wordt op de arbeidsmarkt -hoogopgeleiden, bèta en techniekstudenten- en het aanbod.
Ik meen dat Lubbers al een miljoen werkelozen tot tot non-werkeloos liet verklaren door ze in e.o.a. ziektewetprogramma te verherindelen.
Benieuwd naar de cijfers als de TOZO en vooral de NOW regeling afgebouwd gaan worden.
En de btw /IB betaald moet worden en de vooruitgeschoven vaste lasten
@laurentius | 16-07-20 | 11:11:
Inderdaad. Veel belasting en gemeentelasten worden nu vooruit geschoven/uitgesteld. Zodra die ergens in september betaald moeten worden en de TOZO2 regeling stopt daarna dan zie je pas de echte cijfers.
Een baan is zo westers.
White privilege
Wij zijn slaven van het goede leven.
Ik ben een wijntje en pizzapuntje eten.
Gewoon thuis werken.
Bleib zu hause.
@Toetsenbordcomplex | 16-07-20 | 10:24: lekker thuis operaties uitvoeren. En kan dat met of zonder anesthesie?
@Is dit nog nieuws? | 16-07-20 | 10:34:
Zonder, daar is geen geld meer voor.
En stuur de robot inderdaad op afstand aan. Mocht het mis gaan, dan hoef ik niet bang te zijn voor boze patienten. Win-win.
@Toetsenbordcomplex | 16-07-20 | 10:38: cool idee.
https://cdn.andyroid.net/website/wp-content/uploads/2015/08/Heart-Surgery-Simulator-icon.png
Ja, op filosofisch niveau heb ik ook moeite met werken.
Het zal niet doorzetten hoop ik, aangezien er een beperkt aantal sectoren echt uit zijn gezet.
Tellen wij als racistische natie ontsnapte slaven mee als werklozen?
Die slaven die Lithium uit de grond trekken met hun blote handen? Die slaven die voor 10 cent per uur, 16 uur per dag onze kleding in elkaar naait? Dat is allemaal ver-van-ons-bed.
Het is echt hollywood accounting om iedereen die zich niet inschrijft op het brakke werk.nl en een uitkering aanvraagt, gelijk niet meer te rekenen tot de beroepsbevolking. Vergeet ook niet de groep die zich noodgedwongen terugtrekt van de arbeidsmarkt, omdat Covid-19 vanwege onderliggende medische problemen fataal kan zijn. Niet iedereen heeft de luxe te dobbelen.
Is de definitie van werkloos niet iemand die een baan wil maar dit niet kan vinden?
De zieken tellen we op bij de arbeidsongeschikten. Zijn er een hoop van, maar geen zorgen ze hebben vaak terecht een mooie auto.
Dan hebben ze wel de luxe om zich terug te trekken. Interen op spaargeld of leven van het inkomen van een partner is een luxe die velen zich niet kunnen veroorloven. Die zijn gedwongen elke dag de dobbelsteen te gooien...
@Kaas de Vies | 16-07-20 | 10:07: Ja, je moet volgens mij actief op zoek zijn naar een baan. Als je niet kunt of wilt, tel je vaak niet mee in de statistieken.
Ik tel mee!
Dat is weinig mensen ontgaan.
REAGEER OOK