Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gemeente Hoorn gaat hut van kinderen slopen

Stanbeeld JP Coen dikke prima, paar kinderen die een hut bouwen ho ho hoorn

Je mag helemaal niets meer en zelfs dat wordt je nog verboden, tenminste als je in Hoorn woont. Daar heeft de gemeente besloten dat de hut die een paar kinderen aan de Waterkers hebben gebouwd gesloopt moet worden wegens illegaal. De gemeente is bang voor schadeclaims en precedentwerking. Sjonge. Jonge. Jonge. Schadeclaims en precedentwerking. De twee sneuste woorden uit de Nederlandse ambtenarentaal. Al die miljoenenclaims als de hut opeens een ernstig verkeersongeluk veroorzaakt op de A7. En de precedentwerking, och och och de precedentwerking. Het zou uiteraard verschrikkelijk zijn als andere kinderen in Hoorn ook zomaar gezellig hutten gaan bouwen in de buitenlucht. Binnen de kortste keren is het dan een vrolijke boel in Hoorn. Dat kan niet de bedoeling zijn natuurlijk. Nou gemeente Hoorn, jullie staan er weer kleurloos op. Echt. Je kunt nog beter naar Den Helder verhuizen. 

Reaguursels

Inloggen

Jammer voor ze... Jeugdland is al wegbezuinigd...
Wij kregen toen nog voor 1 gulden een hamer, spijkers en een zaag...
Wij bouwde de mooiste hutjes..... en natuurlijk een vuurtje stoken
Helaas mag het niet meer......... snif

Wereldburger 2 | 16-07-20 | 02:15

Ze kunnen toch een hut bouwen in hun eigen achtertuin? Of op een plek die wat meer verscholen is. Verder wel sneu dat de ambtenarij zich met dit soort kwesties bezighoudt.. die mensen hebben duidelijk niks beters te doen

Talleyrand | 15-07-20 | 23:37

Gefeliciteerd met je Stanbeeld, Stan!

JvanDeventer | 15-07-20 | 19:53

Mensen willen multi-cultureel maar eigenlijk alleen het eten, niet krottenwijken en open rioolstroompjes. Ze zitten er bovenop maar het is vechten tegen de bierkaai.

Papierversnipperaar | 15-07-20 | 18:39

En terecht. Kinderen die buiten spelen kan niet. Kids horen de heel dag binnen fortnite te spelen.

Tuforial | 15-07-20 | 18:38

Wanneer 1 ouderpaar die een grote tuin hebben dit ding daarnaar toe plaatsen mag dat dan wel? Of is er dan nog een vergunning nodig voor deze hut?

Jan, Leiden | 15-07-20 | 18:35

Die reactie van die HG hahaha.

xtree | 15-07-20 | 18:22

Je kunt als autoritaire staat niet vroeg genoeg beginnen met het de kop in drukken van creativiteit bij kinderen.

LiniaalRectaal | 15-07-20 | 18:16

De haathutten hebben nergens last van.

Nehemia | 15-07-20 | 18:14

Niets nieuws. Gebeurde vroeger ook, zeikburen hebben altijd al bestaan. Dan bouwden we een nieuwe. (Wel zelf de hut afbreken, dan heb je het materiaal nog).

wazakzegguh | 15-07-20 | 17:42

Waar blijft de ME om het gespuis neer te slaan?

David000000007 | 15-07-20 | 17:14

wees blij dat onze blanke jeugd actief bezig is met het opzetten van een woningcorporatie.
die jongens hebben visie, binnen no time, mag de autochtoon straks in de rij aansluiten en zijn ze blij dat hun hut van hout is ipv karton.

ptrck | 15-07-20 | 17:07

Beetje voor je eigen woonruimte zorgen... tssssk. Straks zakken de huizenprijzen nog.

foetgoud | 15-07-20 | 17:04

"... maar er kunnen verwondingen ontstaan en dan is de gemeente aansprakelijk. Er kan dan een claim bij de gemeente worden neergelegd."

Wat een kul..

denouden | 15-07-20 | 16:51 | 1

De mafklapper heeft teveel naar de VS gekeken. Daar hebben linkse bestuurders wel meer last van.

Frau Merkel | 15-07-20 | 16:59

Dat is pech, hut weg. Bouw je toch weer een nieuwe ergens anders. Deden wij vroeger ook zo.

Gandalph | 15-07-20 | 16:41 | 1

Dan kun je het beste een ondergrondse hut bouwen. Goed afdekken en niemand die het ontdekt.

Nehemia | 15-07-20 | 18:17

Als hij en de Schilderswijk had gestaan hadden ze hem met 200 man ME moeten weghalen en daarna een week rellen met brandende auto's.
Wij zijn te lief.
( Zou het helpen in Hoorn als ze hem zwart schilderen?).

jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:40 | 1

Hashtag BLM er op en hij mag de komende jaren blijven staan.

Drukvandaag | 15-07-20 | 17:21

Weet wel een oplossing voor die kinderen waar ze geen stro breed in de weg wordt gelegd.

Kraak een woning ipv een hut bouwen. Laat de gemeente je met rust zeker als je BLM op de voordeur spuit.

Rotterdammert1965 | 15-07-20 | 16:36 | 1

Of je betiteld het als de negerhut van oom Tom. Geheid succes.

Nehemia | 15-07-20 | 18:18

Je hoopt dan toch dat die klager op zijn minst een ei tegen zijn gevel aangegooid krijgt. Maar ja, anoniem klagen. Zeker zelf een kudtjeugd gehad.

knutsel_ | 15-07-20 | 16:34

Dt is mij vroeger ook gebeurd, toen was ik ook bijna een hele dag boos voordat ik erover heen was. Heb trouwens ook hutten gehad die het langer uithielden, maar het meeste plezier ging toch in het bouwen. Zodra die klaar was gingen wij van "ja, hij is klaar, en nu?" Om beurten erin en dan weer om beurten eruit. Andere kinderen uitnodigen. Dan had je het wel gehad.

Short | 15-07-20 | 16:27 | 1

Als je een kleurtje hebt kun je geld verdienen door te vertellen dat je een hele dag boos was. Beetje schreeuwen erbij en het is geregeld.

Drukvandaag | 15-07-20 | 17:36

Hoorn. De N307 loopt er nu mooi erom heen. Je ziet er haast niets meer van.

Fi-Bu-Bla | 15-07-20 | 16:02

Die hut is zeker van ene Tom?

P.redgleuf | 15-07-20 | 15:49 | 1

Oh, je bedoelt je oom?

Kinkfactor | 15-07-20 | 16:28

Heb hetzelfde meegemaakt. Hut van pallets moest weg van de gemeente. Want gevaarlijk. Nog de voorkant van de krant mee gehaald. Een aantal buren speelde een vals spel, bleek later. Ambtenaren, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 15-07-20 | 15:36

Hup hup weer achter de spelcomputer jongens !!! Wat denken die kinderen tegenwoordig wel niet, hutten bouwen is levensgevaarlijk !!!

-Paparazzi- | 15-07-20 | 15:27

Volkomen terecht dat die hut weg moet. Stel je voor dat iedereen zo maar de openbare ruimte gaat vervuilen met dit soort bouwsels. Jammer voor die kinderen, maar voor hen is het hopelijk ook een leermoment.

duProgue | 15-07-20 | 15:21 | 2

De hut staat in de tuin, maar ze hebben geen bouwvergunning aangevraagd. Wijze les voor deze kiddo‘s, eerst de papieren in orde, en wellicht een lollie toevoegen bij het aanvraag formulier om je kans te vergroten. Zelf ben ik ook op deze manier als kind er achter gekomen dat je niet zomaar dingen mag ondernemen in dit land. Zo mag je niet zomaar met je spaarpot langs deuren als 5 jarige om te zeggen dat je geld aan het inzamelen voor het goede doel. Dat het goede doel patat voor mij en m’n partner in crime was maakte niemand wat uit. Ik had een vergunning moeten aanvragen.

honde | 15-07-20 | 15:27

@honde | 15-07-20 | 15:27: Aan de foto te zien staat ie voor de voordeur in een publieke groene ruimte. Dus terecht.

nobody@home | 15-07-20 | 16:07

Waarom hebben die kinderen ook niet eerst een adviesbureau ingeschakeld voor een paar ton. Dat helpt enorm!

GodfrietvanAviko | 15-07-20 | 15:19

Getuigt niet echt van inzicht van deze kinderen om die hut daar out in the open te bouwen. Een hut hoort toch "geheim" te zijn? Dus die staat ergens in de bosjes, liefst deels ingegraven, waar die hooguit gespot zal worden door iemand die zijn hond uitlaat. Veel minder gezeur en en geen overlast voor buurtbewoners. Dit wist ik als jochie van 7 al. De hutten van mij en mijn vrienden werden hooguit gekaapt door andere kinderen, waarna het "oorlogje" om de hut weer terug te veroveren begon. Gouden tijden. In dit geval gewoon volledig terecht van de gemeente. Gaaf dat die wethouder het zelf gaat uitleggen aan de kinderen en hun ouders. En enorme sneuneuzen die vrijdag de gemeentewerkers gaan tegenhouden.

RedBill | 15-07-20 | 15:17 | 1

U merkt dat terecht op. Keihard aanpakken, kinderen die zo voor iedereen in het zicht hutten bouwen.

BRR76 | 15-07-20 | 15:57

Volwassenen - en dan vooral ambtenaren - zijn de pest van de maatschappij.

GodfrietvanAviko | 15-07-20 | 15:14

Ik neem aan dat ze er een prachtig buurthuis voor terug krijgen!

Harrie7949 | 15-07-20 | 15:05

Ha! Hut van blanke kindjes zeker? Dan durft men namelijk wel actie te ondernemen. Weinig kans dat "ouders" verhaal komen halen. Die zijn namelijk aan het werk

PikinhetBlik | 15-07-20 | 14:55

Ik snap het wel. Brandgevaarlijk, molt het gras en voldoet niet aan welstandseisen. Vroeger bouwden wij een boomhut gewoon op eigen grond in plaats van op gemeentegrond.

Binnenbaan | 15-07-20 | 14:48 | 4

Gelul... De grond is niet van de gemeente. De grond is van de belastingbetaler, en die heeft kindjes.

Fijn dat jij genoeg grond had met een boom waar een hut in kon. Maar de meesten hebben dat niet. Wij bouwden ook boomhutten. In een dijk van een treurwilg aan de rand van de sloot. En ja, die donderde wel eens in mekaar of iemand had een splinter in zijn vinger... jammer dan.

Betutteldrift ten top weer daar in hoorn. En die anonieme buurtbewoner.... Ik hoop dat die proleet zijn of haar karma nog wel tegenkomt. kotsfiguur.

Teeweetwee | 15-07-20 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Volwassenen zijn klootzakken. Allemaal.

ZoltarTheMagnificent | 15-07-20 | 14:41 | 1

Ook als je van velzen heet?

Rotterdammert1965 | 15-07-20 | 16:39

Karma voor de klagende buurtbewoner en gemeente Hoorn.

Hét vrije woord | 15-07-20 | 14:39

Is niet duurzaam genoeg, zie je zo. Zal wel een links college zijn (en inderdaad, een GroenLinks wethouder, eigen schuld, dikke bult)

Feitenpliesie | 15-07-20 | 14:38

Als die kinderen het nu gaan “kraken” hoeft het niet weg en moet er eerst een ontruimingsvergunning komen.. voorbeelden genoeg toch...Amsterdam!

MINDER | 15-07-20 | 14:33

Toegegeven: Ook wel een beetje een kut plek om dat ding te bouwen hoor. Wij bouwden ze altijd gewoon uit zicht in de struiken.

Whmm | 15-07-20 | 14:26 | 4

Deze rommel trekt tuig aan. Weg ermee.

Papa Jones | 15-07-20 | 14:34

WIj deden hetzelfde. Echter hier steekt de gemeentes ook een stokje voor. Ik kom zelf van oorsprong uit Zwolle en heb daar in mijn jeugd heel erg veel in bosjes gestruind en bomen geklommen. Ik ben niet al te lang geleden in een nostalgische bui mijn oude buurtje na 20 jaar weer eens gaan opzoeken. Het is werkelijk te triest voor woorden wat de gemeente Zwolle overal gedaan heeft. Langs elke stuik staat gaas zodat je de bosjes niet meer in kan. Je kan niet meer naar de slootkant komen want gaas. Hele stukken beplanting compleet weggehaald, geen boom meer in zicht.. alleen maar onkruid restanten, vrijwel alle speeltuintjes zijn weg, voetbal veldjes zijn opgedoekt en staat nu alleen maar hoog gras. Er is prikkeldraad geplaatst op pleintjes zodat je daar ook nergens meer in of op kan klimmen, bulten/heuvels waar je met de fiets of skelter op ging zijn verlaagd of compleet wild laten groeien met onkruid. etc etc etc.

We klagen altijd wel dat de jeugd zoveel achter de iPad zit tegenwoordig maar eerlijk is eerlijk, dr is buiten ook geen klote meer aan zo.

p00ner | 15-07-20 | 15:13

@p00ner | 15-07-20 | 15:13: Kan het niet anders dan daar mee eens zijn!

Maar kom op. Dit is nog net niet bovenop een rotonde ofzo. Onze hutjes werden ook gesloopt door de gemeente. Dat was het spannende er aan. Maar het was allemaal brandgevaarlijke teringzooi en het kon makkelijk instorten. D'r is een legio aan redenen voor de gemeente om die shit liever niet te gedogen. Dat de politiek daar moet reageren is dan wel weer effe teveel. Ga dan iets nuttigs doen.

Whmm | 15-07-20 | 15:37
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon je hut een moskee noemen en beroepen op godsdienst vrijheid

Loempia | 15-07-20 | 14:25 | 1

Eerste reactie: lol. Tweede reactie: u zou nog weleens gelijk kunnen hebben ook. Derde reactie: kudt. Snik.

Graaisnaaiert | 15-07-20 | 14:34

Groenlinks ziet liever een tering enorme moskee.

dooiestruik | 15-07-20 | 14:25

Het hok van mijn legkippen is ook al weggehaald van het Museumplein. Minder bemoeizieke ambtenaren. Veel minder.

Pithoigia | 15-07-20 | 14:23 | 2

U had zwarte kippen moeten nemen, die weghalen is racisme.

jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:45

@jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:45: Black Chickens Matter.

Nehemia | 15-07-20 | 18:24

Hebben ze wel een sloopvergunning? Anders wordt het zo een precedent. Voordat je het weet gaan ze nog illegalen uithuis zetten.

echtpaul | 15-07-20 | 14:19

Als kleine kippiesnippie bouwde ik met vriendinnetjes een ondergrondse hut in een braakliggend terrein. Het hoofdkwartier van de divisie Snoep Snaaien.
Dat was al deels begroeid, zodat we in het super geheim onze schuilpost konden verfijnen.
Totdat... de buurtjongens er lucht van hadden kregen en instortingsgevaar in één keer was aangetoond door een sinkhole vol pallets en planken...

Afijn. Zoals bigstone ook al aanhaalt, er zijn genoeg huttenbouwprojecten die wel relatief veilig zijn.
www.veiligevoeten.nl/huttenbouw/
Als die wethouder uit Hoorn dat nou meteen als alternatief had geboden, hoefde dit niet zo'n issue te zijn!

*omg... brave softkip*

Kudtkip | 15-07-20 | 14:14
-weggejorist-
de IJsman | 15-07-20 | 14:13 | 2

aah , dat waren leuke dagen , zoenen.

newray | 15-07-20 | 14:12

In Amsterdam werd vandaag een pand aan de Keizersgracht gekraakt.
Kraken is verboden en Halsema heeft zelfs nieuwe regels gemaakt om kraken onaantrekkelijk te maken.
Toch gebeurd dit omdat handhaving in dit land heel selectief is.
Sylvana Simons wordt bedreigd,binnen 1 week hebben ze de daders.
Özcan Akyol wordt bedreigd en ja hoor een weekje en ze weten wie het is.
Akwasi, precies hetzelfde.Alleen de aangiftes tegen deze pannekoek,dat laat op zich wachten.
En Wilders? Te veel werkdruk en geen zin zegt het OM.Tewrwijl hij beschermd moet worden en dagelijks zware bedreigingen krijgt.
Dit is echt een kutland geworden en ik hoop dat er nog 5 of 6 corona uitbrekingen zijn.
Misschien dat het dan zo'n puinhoop is dankzij Rutten en zijn regenten dat er wat veranderd.
Ja ik chargeer een beetje!!!

pejoar | 15-07-20 | 14:12

Hutje is niets mis mee. Moet er geen jaar gaan staan vind ik. Verder weet ik niet beiden kanten van het verhaal om er meer over te zeggen.

Schepvogel | 15-07-20 | 14:11 | 1

Misschien moeten de kinderen ook eerst een adviesbureau inschakelen?

GodfrietvanAviko | 15-07-20 | 15:18

Dat van Den Helder is onbegrijpelijk. Architecten ruïneren historische binnensteden omdat ze allemaal een harde plasser krijgen van bouwsels die zo lelijk mogelijk bij de rest passen. En anders heb je wel die historiserende kitsch van vastgoedinvesteerders: prefab trapgevels, plastic ramen jaren 30 stijl. En dat vindt de gemiddelde Nederlander dan historisch verantwoord. Italianen en Fransen lachen ons uit als het op erfgoedbeleid komt.

Diotima | 15-07-20 | 14:11 | 5

@LoesjeP | 15-07-20 | 14:53: Het zit er al jaren op. De buren zullen er nu toch al wel aan gewend zijn.

Frau Merkel | 15-07-20 | 15:04

@Frau Merkel | 15-07-20 | 15:04:
Blijkbaar niet. De Raad van State heeft besloten dat het toch overgeschilderd dient te worden. Mevrouw gaf aan dat zij iets meer wit door het appelgroen zou mengen, waardoor de kleur 4 x lichter wordt. Dat schijnt dan wel te mogen. Dus die zeurburen krijgen niet helemaal hun zin.

LoesjeP | 15-07-20 | 15:25

@pejoar | 15-07-20 | 14:13:
Ja! Nep meanders in sloten, nep wadden, nep schorren en slikken. En daarvoor wordt prachtig boerenland vernietigd.

Diotima | 15-07-20 | 15:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Bij het oude zwembad in Zwaag (naast Hoorn) kon je bij een jeugdhonk genaamd de Honky Tonk ofzo vroeger 1 maal per jaar hutten bouwen. Ik ging liever zwemmen. Geen idee of zoiets nog toegestaan wordt door zo'n kutgemeente. Roestende spijker in gras kan vast niet door de beugel qua milieueisen.

Lorejas | 15-07-20 | 14:11 | 2

Hier in de gemeente ook laatste week van de zomervakantie geloof ik.Drukte van belang.Maar in het dorp geen drukte.Alle.kinderen zijn aan het bouwen.Met dank aan de vrijwilligers en bedrijven die het.hout aanleveren.

flesje | 15-07-20 | 16:26

U begrijpt allen de gemeente niet. Het gaat hem niet om de hut maar om het stuk grond. Op dat stuk kan de warmte, broederschap, liefde, genegenheid en werkgelegenheid brengende organisatie COA een heel fijn optrekje bouwen voor de mensen die het "echt" nodig heben. Denkt u hierbij aan asielzoekers uit Nafrika, Polen,Zwitserland etc.

F. Jacobse | 15-07-20 | 14:09

Het begint met een klacht van een andere bewoner. Je klaagt omdat kinderen spelen en een hut bouwen?

EmilioEsteves | 15-07-20 | 14:09

Terecht. Tyfuslelijke hut, louter door een gebrek aan inzet. Want de materialen, tijd en ruimte zijn er. Opvoeden begint op straat. De fik erin.

beldewouten | 15-07-20 | 14:09

Die kinderen moeten er gewoon een bord op een paaltje bij neerzetten met slechts drie woorden erop: We are here, en de gemeente Hoorn zal zich in het zweet werken om ze een gratis sociale huurhut aan te bieden.

Dr_Johnson | 15-07-20 | 14:09

Wie heeft er in Hoorn een stukkie grond en houten planken voor kinderen om ervaring op te doen? Wacht maar, over 8 jaar zijn die kinderen stemgerechtigd!

Ikbeneenzelfbouwer | 15-07-20 | 14:06

Leuk hutje. In de toekomst zouden daar nog wel meer van kunnen verrijzen. Niet als kinderspeelgoed, maar als woningen voor illegale we-are-here types.
De meest links-Deugende steden in Amerika geven dat voorbeeld al jaren

Jan Passant mk2 | 15-07-20 | 14:04

Noem het een moskee.....

Julianalaan | 15-07-20 | 14:04

De gemeente is bang voor schadeclaims en precedentwerking. Dan grijp je toch pas in bij hutje nummer twee ? Trouwens deze deugende groene gemeente moet zo nodig van het gas af. Deze hut is gasloos.

ja,diedus! | 15-07-20 | 14:03 | 4

Jij snapt het begrip precedentwerking dus niet.

Binnenbaan | 15-07-20 | 14:51

Ja als iemand in deze hut drie hoog naar beneden valt in de kelder kan dat een behoorlijke schadenclaim worden.

jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:55

@jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:55: Waar gehakt wordt vallen spaanders. Die kiddo's moeten ook nog een beetje jeugdbeleving hebben zonder dat de laars van de overheid alles voor ze vergalt.

Nehemia | 15-07-20 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Niemand meer naar Hoorn totdat de gemeente het kinderspeelhuisje terugplaatst. Dat zal ze leren! Hoe moeten de kinderen spelenderwijs ervaring opdoen om schade te voorkomen?

Ikbeneenzelfbouwer | 15-07-20 | 14:03

Schadeclaims van wie ?

van Oeffelen | 15-07-20 | 14:02 | 1

De negerhut van oom Tom ?

ja,diedus! | 15-07-20 | 14:04

Nieuwe clubhuis stichting martijn.( mag dit grapje wel ?)

dhrat | 15-07-20 | 14:02 | 1

Inclusief een ballenbak.

Nehemia | 15-07-20 | 18:28

En zo gaat het in Nederland inderdaad, je krijgt een bekeuring als je een klokhuis van een appel uit je raam gooit, maar als je al 2,5 jaar geterroriseerd wordt door tuig wat iedere dag voor je bedrijfspand staat te blowen, lachgas gebruikt tegen je voordeur aan staat te pissen en 1 grote ravage achterlaat dan krijg je steeds hetzelfde antwoord: “De handhavings mogelijkheden zijn minimaal”
Defund the ambtenaren

Fele | 15-07-20 | 14:02 | 3

Tegen hangjeugd werd een irritante zoemer opgehangen. Zet die maar op het dak en aan als de laatste weg gaat.

Frau Merkel | 15-07-20 | 15:06

@Frau Merkel | 15-07-20 | 15:06: Bij een zoemer liggen je ramen erruit, wat is met een kapotte warmtepomp? Maakt ook herrie genoeg denk ik.

jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:57

@jan huppeldepup | 15-07-20 | 16:57: Een paar oostblokkers uitnodigen om het terrein te bewaken. Na twee avonden is het rustig.

Frau Merkel | 15-07-20 | 17:01

Ja, het begint met hutten, maar Nederlanders zijn er dan ook naar om vervolgens ergens een aanbouw of keet te plaatsen en stug te blijven beweren dat het een kinderhut is.

Diotima | 15-07-20 | 13:59 | 1

Bij de plaatselijke pedofiel is dat dan nog waar ook.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 14:07

De NOS weet niet dat een welstandscommissie er niet meer is, maar een Welstandsnota. Rare jongens en meisjes daar bij die divi-NOS.

DitjaarkrijgikAOW | 15-07-20 | 13:59

Volgende keer maar een haathut bouwen kindertjes.

ja,diedus! | 15-07-20 | 13:59

oeps zag de artikel link niet sorry

H0lland | 15-07-20 | 13:59

Nou ja, het is op gemeentegrond. Dus die hut moet daar weg. (Gemeente is aansprakelijk)

SanderEvers | 15-07-20 | 13:58

Dit is van alle tijden. Ruim 40 jaar geleden als kind een hut gebouwd in parkje tussen de struiken. Toen verwijderd door de gemeente en de ouders mochten de kosten betalen. Beter is het om de ambtenaar in zijn bek te tuffen en uitschelden in slecht Nederlands, dan krijg je meteen een buurthuis.

Cookieman | 15-07-20 | 13:55 | 3

Watwatwatwat

Haatejaculaat | 15-07-20 | 13:59

Je moet ook niet je naam en adres in zo'n hut achterlaten.

lekgoot | 15-07-20 | 14:11

Kosten betalen? Je kinderen weten toch ook niet waar deze hut vandaan kwam, opeens was hij er.

jan huppeldepup | 15-07-20 | 17:00

En zo kweek je dus nog meer rubbertegelkindjes die zich straks niet veilig voelen op hun werk want iemand heeft een naar woordje gezegd. Wan zijn we een land van mietjes geworden.

TheBigKirth | 15-07-20 | 13:54 | 3

dus door alles maar toe te staan kweek je marmerentegelskinderen?

Satria | 15-07-20 | 14:00

@Satria | 15-07-20 | 14:00: Door eerst vader aan te spreken bij baldadig gedrag , die vervolgens het "opneemt" met zoonlief krijg je betontegel kinderen.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 14:08

"Een anonieme NSB, eh, buurtbewoner heeft ons geattendeerd op het feit dat uw kind een touw, met aan het losse einde een houten plank, heeft bevestigd aan een tak van een boom aan de Kleinburgerlijkelullenlaan tegenover nummer 42.

Het bestuur van de gemeente Groot-Braakbal heeft na diepgaand onderzoek door een team van 135 ambtenaren vastgesteld dat:
-het touw niet voldoet aan de DIN 2212 norm
-niet is voorzien van een rookmelder
-de herkomst van het hout waarvan de plank is gemaakt niet is vast te stellen en dus mogelijk niet duurzaam is
-de plank zich in rusttoestand 81,845 cm boven de grond bevindt, terwijl dit, met het zich op veiligheid niet meer dan 75,000 cm mag zijn
-de grond onder de plank gemaakt is van grond en dus niet hygiënisch is
-de plank een kleur heeft die niet valt binnen het de door de Welstandscommissie toegestane palet van kleuren voor houten objecten in deze buurt
-het opject tot stand is gekomen als gevolg van kinderarbeid
-zich binnen een afstand van 120 km bevindt van een coffeeshop
-ongemak kan veroorzaken voor mensen die lijden aan xilofobie.

De gemeente Groot-Braakbal sommeert u daarom om het beschreven object binnen de wettelijke termijn te verwijderen.

Varende_Reaguurder | 15-07-20 | 13:54 | 6

Op zich is 1 overtreding van de genoemde regels al voldoende om dat onding te laten v er wijderen. Op kosten van de plaatser uiteraard.

Het brein erachter | 15-07-20 | 14:07

@Het brein erachter | 15-07-20 | 14:07: Wij zijn schommeliesten, volgers van de heilig B Oomhut. Zolang het voor je geloof nodig is.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 14:12

Vroeger lagen we dubbel om Ambtenaar Eerste Klasse Dorknoper. Maar zoals dat vaker gaat, inmiddels is hij niet alleen achterhaald door de werkelijkheid maar ook zover gepasseerd dat hij zelfs niet meer in de achteruitkijkspiegel is waar te nemen.

Graaisnaaiert | 15-07-20 | 14:37
▼ 3 antwoorden verborgen

Gemeente bashen is echt iets van deze tijd.
We hebben het te goed denk ik.

Papa Jones | 15-07-20 | 13:54 | 4

Dit is het nieuwe lezers trekken.

FLP_du_Stok | 15-07-20 | 14:19

Exact. Die drang om zelf iets te bouwen zit er genetisch bij jongens ingebakken. De gemeente moet dat juist niet willen verhinderen. Heel onnatuurlijk.

Nehemia | 15-07-20 | 18:34
▼ 1 antwoord verborgen

Bestaan die 'vluchtelingenkampen' nog in Calais? Net zulke hutten.. Kunnen deze ambtenaren niet verhuizen naar Calais, laat ze daar hutten gaan slopen. Stelletje druiloren..

Thunderbold | 15-07-20 | 13:53

Zo ontzettend flauw van die gemeente. Je haalt de kinderen achter hun computer vandaan, ze krijgen frisse lucht en meer beweging én ze doen (technische) kennis op. Ik zie alleen maar voordelen van zulk speelgedrag. Laat. Ze. Toch!!! Hier bij ons in de stad bouwen ze ook altijd 'Huttenland' en dat is werkelijk een feest van jewelste en het verloopt altijd prima.

Graeme Reaper3779 | 15-07-20 | 13:51 | 2

Hutje kan je ook in de tuin neerzetten. Dit is gemeentegrond, zonder toezicht / goedkeuring van de gemeente. Dus ja..

SanderEvers | 15-07-20 | 14:00

Laat onze hut staan! Pak ons speelplezier niet af! Tino Davey Nova Oek Abdel Donney.

Kan ook niet, is natuurlijk culturele toe-eigening, bouwvallen zijn meer iets voor uhh andere groeperingen, en zo'n eisende toon past ook niet bij het witte geprivilegeerde patriarchaat. Straks gaan ze er ook nog wijn en pizza eten.

Hup kids!

einStina | 15-07-20 | 13:51

Maar weten we zeker dat dit niet de negerhut van Akwasi is?

kunstliefhebber | 15-07-20 | 13:51 | 2
-weggejorist-
Thunderbold | 15-07-20 | 13:56

Met de huidige huizenprijzen zou die hut inderdaad zomaar 5 ton waard kunnen zijn.

Varende_Reaguurder | 15-07-20 | 13:58

De frustratie om Hugo de Clown zit zo diep, dat we ons hier massaal druk maken om een hutje in Hoorn. Heerlijk.
Drs.P. had er zo een liedje over gemaakt. www.youtube.com/watch?v=TMtL0VdR7Gg

Dubbelepunthoofd | 15-07-20 | 13:51

En waarom op gemeente grond en niet bij pappa en mamma in de tuin?

FLP_du_Stok | 15-07-20 | 13:51 | 11

@FLP_du_Stok | 15-07-20 | 14:27:
Dealers zijn makkelijk weg te krijgen. Gewoon een paar goedkope ultrasoonreinigers gericht plaatsen en als hun tanden staan te rommelen in die kaken zijn ze echt wel vertrokken hoor.

Graaisnaaiert | 15-07-20 | 14:40

@FLP_du_Stok | 15-07-20 | 14:27: Kan uw verhaal niet helemaal meer volgen. Krijg meer het idee dat die drugs dealers het probleem zijn maar dan moet je iets meer lef hebben om die aan te spreken, dus dan is het alternatief de spelende kinderen.

Bennie Boos | 15-07-20 | 14:48

Saai.

Nehemia | 15-07-20 | 18:36
▼ 8 antwoorden verborgen

De buren van dat huis in Den Helder hebben ook verschillende kleuren verf op de gevel en dan zou dat groen niet mogen? Is er nu ook al kleurenpolitie?

Watching the Wheels | 15-07-20 | 13:49 | 6

Ze mag blij zijn geen Rijksmonument te hebben. Dan is gezeik over de buitenmuur pas het begin van je problemen.

Polarisator | 15-07-20 | 13:53

@Watching the Wheels | 15-07-20 | 13:53:
Prachtig!
Voor dáár althans.

Papa Jones | 15-07-20 | 14:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wacht maar tot de EU erachter komt dat al die biomassa alternatief gebruikt wordt. Dan is het snel over ...

Watching the Wheels | 15-07-20 | 13:52

Ze zijn bang dat illigalen denken hé daar kan ik lekke in bivakkeren of als de kinderen dat mogen dan mogen wij dat ook. Anders kan ik dit niet verklaren.

Dirk III | 15-07-20 | 13:47 | 1

Of wordt de hut gekraakt en krijgen ze die asiel zoekers er niet uit%

echtpaul | 15-07-20 | 14:22

Leg er een paar golfplaatjes op en je hut is de volgende dag bewoont.

Brentjeee | 15-07-20 | 13:47 | 3

Hier gratis af te halen. Golfplaten van oude schuur uit de jaren '60.
Graag een PM

F. Jacobse | 15-07-20 | 14:15

@F. Jacobse | 15-07-20 | 14:15: Ze zitten toch vol asbest mag ik hopen.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 14:42

Waarschijnlijk door blanken die uit hun huis zijn gezet.

Nehemia | 15-07-20 | 18:36

Toevallig ken ik die hut. Het is de puist van Hoorn. Elke dag zie je kinderen zo van school daar zuipen en friemelen. Dat krijg je met al die bezuinigingen op de jeugdzorg en gescheiden ouders. De jeugd ontspoort. Schande zeg ik, schande.

Snertjong | 15-07-20 | 13:47 | 5

@FLP_du_Stok | 15-07-20 | 13:52: nee geen eer, maar kinderen zijn kinderen. Woon aan het strand en na schooltijd spelen daar honderden kinderen. Geen seconde problemen mee gehad, ben ook jong geweest en gelukkig niet zuur oud geworden.

Bennie Boos | 15-07-20 | 14:01

@Bennie Boos | 15-07-20 | 14:01: Dit soort dingen horen bij pappa en mamma in de tuin, niet bij een ander voor de deur.

Een balletje trappen op een veldje in de woonwijk is iets anders dan de grond claimen met bouw afval en/of er een trampoline/zwembad neer te zetten.

Het is niet 'hun' grond en daarmee wat mij betreft altijd een einde discussie.

FLP_du_Stok | 15-07-20 | 14:11

Hoe durven jullie je witte privilege te gebruiken om aan te nemen dat ik "zuur" ben en "oud". Schande zeg ik, schande.

Snertjong | 15-07-20 | 16:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Lelijke kuthut.

RickTheDick | 15-07-20 | 13:46 | 3

Niet alle kinderen hebben een Gamma pas.

kwark001 | 15-07-20 | 13:47

Wat een rancuneuze opmerking! Deze kinderen hebben heel hard gespaard en gewerkt om de achterneef van Quasi een veilig thuis te bieden.

F. Jacobse | 15-07-20 | 14:17

Daar gaat het niet om. Zolang het maar droog is en beschutting biedt.

Nehemia | 15-07-20 | 18:38

Wij hadden vroeger een ondergróndse hut, op een leeg veld in de woonwijk. Dat was cool, de hele buurt kon erin. Het dak bestond uit deuren geloof ik en daaroverheen was weer aarde gegooid en gras gegroeid.

Maar deze hut staat wel een beetje rommelig midden in zo'n woonwijk.
Je kunt zoiets toch ook gewoon in je eigen tuin bouwen?

Papa Jones | 15-07-20 | 13:46 | 5

Komt door het hutje mutje wonen en de ieder voor zich mentaliteit. Met grote tuinen (zoals in buitenland) en in gemoedelijke dorpjes kan er veel meer wb kinderspelerij en onderling oplossen.

einStina | 15-07-20 | 14:52

@einStina | 15-07-20 | 13:59: moet je maar een fatsoenlijk3 tuin hebben. Minder dan 1000m2 is geen tuin.

Epistulae_Morales | 15-07-20 | 16:20

@Epistulae_Morales
Prima idee! Alle mensen rijk!

einStina | 15-07-20 | 16:36
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat een sneuneus anoniem te klagen. Dat los je toch zelf op. Gewoon 's nachts omduwen of aansteken.

Zack Hooi | 15-07-20 | 13:45 | 2

Over sneuneus gesproken. Je doet je naam eer aan.

ja,diedus! | 15-07-20 | 14:05

Wacht dan tot de herfst tot de kinderen hun interesse in de hut verloren hebben en laat hem dan door de vuilnismannen mee meenemen zonder dat een ambtenaar daar een hele werkweek aan opoffert om een procedure in gang te zetten en rapportjes te schrijven.

Osdorpertje | 15-07-20 | 13:45

Duidelijk geen vakwerk, geen Poolse kinderen dus.

Patje2011 | 15-07-20 | 13:44 | 1

Die leggen er meteen een laminaatvloertje in.

Nehemia | 15-07-20 | 18:39

Goed zo! Dat zal die verwende kinderen leren, hebben ze hun huiswerk of vakantietaken al af? Waarom werken ze niet als seizoensarbeider op een akker? Of in een nertsenfokkerij?

dathoujetoch | 15-07-20 | 13:43

Wethouder mocht vroeger ook geen hutten bouwen.

kloopindeslootjijook | 15-07-20 | 13:43

Wat een gemiep GS. Dit is wat gemeentes altijd doen. Vroeger bouwden wij ook hutten. Die werden dan vaak weer weggehaald door de plantsoenendienst. We waren dan altijd even gefrustreerd en bouwden daarna weer een nieuwe hut. Het was een kat en muisspel! Wordt je groot van!

JB86 | 15-07-20 | 13:42 | 4

Precies. Mooi om de weerstand en verzet tegen overheden er vroeg in te brengen.

Polarisator | 15-07-20 | 13:45

@GeenAccount | 15-07-20 | 13:45: volgens mij is een aanname-eis dat je nooit hebt buitengespeeld, nooit bent gevallen en nooit verantwoordelijkheidsgevoel hebt gekweekt.
Net als de doelgroep.
Je mag wel op alles ziften.. net als de doelgroep

Epistulae_Morales | 15-07-20 | 16:19

Gewoon ondergronds gaan. Wel een flinke plak grond erop anders ontdekken ze het.

Nehemia | 15-07-20 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon lekker bouwen jonge dames en heren. Geniet van je jeugd. Maak er een leuk spelletje van met de gemeente. Niet teveel in het zicht bouwen, camoufleer de boel maar flink.

Quib | 15-07-20 | 13:42

Weten we wel zeker dat dit niet het nieuwe huis van Akwasi is?

Dr.furryballs | 15-07-20 | 13:42 | 2
-weggejorist-
Mark_D_NL | 15-07-20 | 13:43
-weggejorist-
kunstliefhebber | 15-07-20 | 13:53

Op het braakliggend veld half jaren 60 voor ons huis samen met vriendjes ook een hut gebouwd. Alleen deden wij dat slimmer en we groeven eerst een immense diepe kuil en bouwden de hut ondergronds. Helaas, ook dat speelgenot mocht niet lang duren en een bezorgde burger belde al snel de gemeente.
De dag daarop verscheen een plichtsgetrouwe ambtenaar met rupsvoertuig met graafmogelijkheden op het veldje.
Maar wij hadden de hut zo goed gecamoufleerd dat het rupsvoertuig de hut over het oog zag en vast kwam te zitten in de diepe kuil. Toch nog even plezier gehad toen.

Zapata10 | 15-07-20 | 13:40 | 2

De betere hutten.

El Rico Grande | 15-07-20 | 13:41

Ditzelfde had ik ook meegemaakt.

nogeenreactie | 15-07-20 | 13:47

Voordqt je een hut gaat bouwen, beste kinderen, denk na over de plek. Het is pas leuk als dat een wat beschutte plek is. SchimmelSchwanz deed dat met vrienden wel eens ergens tussen de bossages. Of zelfs in een boom. Ik meen mij te herinneren dat wij dat nooit met knetterschoon en opvallende op maat gezaagde planken deden. Een bouwwerk als dit, midden in het zicht van iedereen in de wijk plempen is fout.

SchimmelSchwanz | 15-07-20 | 13:40
-weggejorist-
BozePaarseMan | 15-07-20 | 13:40 | 2

Terecht. Hoorn moet geen Favella hebben.

El Rico Grande | 15-07-20 | 13:39 | 1

Heb je de nieuwbouwwijken al gezien ?

ja,diedus! | 15-07-20 | 14:07

En dan die schijterd van een wethouder die ten overstaan van de buurt zegt de hut te gedogen maar in de veiligheid van zijn kantoortje toch anders besluit.

2voor12 | 15-07-20 | 13:38 | 1

Ach, dat gebeurt zo vaak. Meepraten en er dan tegenin. Op een veilige afstand. Daarom vind ik het ook zo lastig om politici te geloven.

Klanten en relaties ook. "Ja hoor, ik bel je voor een afspraak!" "Ik kom snel even langs!" "Volgende week is het klaar!" "Ik verstuur het vanmiddag nog!" "Nee, je hoeft niet nog een keer te bellen, het wordt geregeld!" Het komt niet eens meer bij mij binnen.

Quib | 15-07-20 | 13:47

Weer zo'n anonieme beller die zelf als kind in een kast moet zijn opgesloten geweest en nu met kwijl op de bek het avontuurlijke feestje van een paar buurtkinderen bederft. Dat soort mensen moet je eigenlijk uit hun woning plaatsen en naar een plaggenhutje op de heide dirigeren die vervolgens door Staatsbosbeheer of Natuurmonumenten mag worden aangemerkt als illegaal bouwsel en gesloopt. Gemeente Hoorn bestaat uit een stelletje broekpoepers met een statement als 'er kunnen verwondingen ontstaan'. Kinderen mogen geen kind meer zijn anno 2020, DAT is het probleem.

suscrofa | 15-07-20 | 13:37

Als ik daar had gewoond had ik ook geen Soweto-bouwsel voor mijn neus willen hebben. Lijkt me een buurt waar iedereen een tuin heeft, laat die ouders hun kinderen maar in hun eigen tuin zo'n ding neerzetten.

nick.name | 15-07-20 | 13:37 | 4

Tis niet leuk voor die kids maar eens. Zou wat wezen als iedereen overal maar zo’n lelluk bouwsel neer gaat zetten.

BozePaarseMan | 15-07-20 | 13:42

Leven en laten leven. Daar wordt de wereld een stuk beter van.

Nehemia | 15-07-20 | 18:42
▼ 1 antwoord verborgen

Alles voor nette nette nette buurt.
Nette huisjes, nette tuintjes, nette auto's, nette grasveldjes.
En kinderen zonder eelt op hun x-box-vingers en hier en daar een splinter of een blauwe plek.

kloopindeslootjijook | 15-07-20 | 13:37 | 2

Jammer dat er geen nette mensen zijn.

El Rico Grande | 15-07-20 | 13:40

Alles moet steriel en ordentelijk zijn. Het moet vooral niet gezellig worden.

Nehemia | 15-07-20 | 18:44

Elk kind weet dat je een hut ondergronds bouwt in een park. Dit lijkt nergens op.

Epistulae_Morales | 15-07-20 | 13:36 | 3

Vorig jaar waren er zo een paar gasten die een halve vila onder de grond hadden gebouwd, hebben de boel ook moeten afbreken trouwens.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:37

@Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:37: dat is het spel... niet ontdekt worden

Epistulae_Morales | 15-07-20 | 13:41

@Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:37: Supergaaf. Dan heb je met je buurtmakkers je eigen chillplek.

Nehemia | 15-07-20 | 18:45

Kan Geenstijl niet elk jaar bvb een Buitenspeel award uitdelen voor kinderen/jongeren die zich op een ouderwetse, gezellige en leuke manier buiten weten te vermaken ? Geen geldprijs, gewoon roze oorkonde om aan de muur te hangen bvb.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:36


Een biomassa-hut.

Breng dat ding juridisch onder in een culturele klimaat-stichting en zoek een ouder van een donker kindje als voorzitter!

Polarisator | 15-07-20 | 13:36 | 1

Juist, zonnepanelen erop, kleine windmolen ernaast en ze kunnen niet meer tegen zijn.

Keutels | 15-07-20 | 13:47

Ambtenaren in kwestie hadden vroeger ( en nu ) zeker geen vrienden dus leven zich nu uit.

The Russian | 15-07-20 | 13:36

Blanke West-Friezen die op het erf van hun Ome Tom een soort van negerhut bouwen. Dat is culturele appropriatie tot op het bot. Noem Hoorn een ghetto, shantytown of desnoods een favela: witte geestelijke armoede is ook een soort van privilege.

Een beetje blanke zet toch gewoon voor de vakantiepret Knokke-Heist e.o. op stelten? Of Albufeira? Hadden ze daar maar wel een betere premier moeten kiezen. Kudtkoters. Allemaal!

Hetkanverkeren | 15-07-20 | 13:36 | 4

@Frau Merkel | 15-07-20 | 13:52: Ik mis vooral de boekenkast. Hoe moeten ze later dan wel je literair sensationele dagboek voor de eeuwigheid bewaren?

Hetkanverkeren | 15-07-20 | 14:19

@Frau Merkel | 15-07-20 | 13:52: Op de schaal van Sylvana gaat die zeker tegen de vlakte.

Nehemia | 15-07-20 | 18:46
▼ 1 antwoord verborgen

Dan hadden die kinderen maar een bouwvergunning moeten aanvragen.
Handhaven zullen we.

spamzuiger | 15-07-20 | 13:35

Even geleden nog in een echt bos, dus niet in nederlandje, een mooie boomhut gebouwd. En die wordt niet weggehaald, en geen buren de klagen, die vinden het mooi. Ja dat kan niet meer in socialistische heilstaat nederlandje. Kinderen moeten in de pas lopen, worden opgevoed met een computerspel, tablet en indoctrinatie van de eu club. Nederland is, zoals bekend, 1 van de slechtste landen om kinderen op te voeden, ok, Laos is nog slechter en Afghanistan is ook niet top voor kinderen. Maar daarachter volgt al snel heilstaat nederlandje.

Mark_D_NL | 15-07-20 | 13:35 | 1

Toch zijn ze in Laos en Afghanistan een stuk meer streetwise en zelfredzamer dan die slappe hap die wij hier tegenwoordig hebben rondlopen. In die landen bouw je mee aan de hut, help je mee op het land en leer je om van niets iets te maken, lekker pionieren. Hier kunnen ze dat alleen op de Nintendo, en dan ook nog binnen voorgevormde kadertjes. Oftewel, wij creeeren een domme, afhankelijke generatie die maar 1 , pardon, 2 dingen goed kan doen. Klagen bij de overheid en op Facebook vragen naar aanbevelingen voor "een mannetje".

Graaisnaaiert | 15-07-20 | 13:49

In Westzaan wordt elk jaar een compleet dorp van paletten gebouwd 20 hutten en ze mogen er aan het eind van de week in slapen. De brandweer keurt de hutten op stevigte en spijkers. Groot feest aan het einde van de school vakantie. Kijk op de site.

bigstone | 15-07-20 | 13:35 | 4

Mogen, op een door de gemeente (lees een ambtenaartje die thuis geen reet te vertellen heeft) bepaald tijdstip, op een door een gemeente bepaalde plek enzovoorts. Je overheid bepaalt je hele leven hier, bah...

Mark_D_NL | 15-07-20 | 13:38

Na de slaapnacht wordt alles op een hoop geschoven en in de brand gestoken. Legaal door de brandweer. Je beste vrienden.

bigstone | 15-07-20 | 13:41

Dat zijn nog eens initiatieven om toe te juichen.

Nehemia | 15-07-20 | 18:48
▼ 1 antwoord verborgen

Burgertje pesten, vroeger had vrijwel ieder kind op een zeker moment een hut. Wat betreft Den Helder, het huis met een groene kleur is heel wat mooier dan vele kunstprojecten gesubsidieerd door die gemeente. Flikker een eind heen met die zogenaamde welstandcommissie.

hisxxx | 15-07-20 | 13:35 | 2

Welstandscommissies. Prachtig. Hier een verbouwde woning op de buurt. De eigenaren wilden graag een, ik weet de Nederlandse naam niet, maar vrij vertaald is het een "uilenbord". Ze hadden er al rekening mee gehouden toen ze de nok van het dak afwerkten. Maar een uilenbord mocht niet van de welstandscommissie, het zou niet in het landelijke beeld passen. Terwijl hier meer dan 10 boerderijen in het buurtschap staan. Met een uilenbord.

Quib | 15-07-20 | 13:40

Wat een lelijke kut hut ook. Ze hadden 'm op zijn minst met gevelstuc op kunnen leuken.

Versleten_Paddestoel | 15-07-20 | 13:34

De bellende buurtbewoner is nog wel het ergst

haddem | 15-07-20 | 13:34 | 3

Dat is inderdaad nog de ergste van allemaal.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:35

Zoals ik al hierboven gezegd heb, een NSB mentaliteit.
Maar eigenlijk is het een belediging aan de NSB'ers van toen, die waren, als je terugkijkt, nog niet eens zo erg.

hotnot | 15-07-20 | 13:42

Niet zelden van die bittere ouwe taarten die geen sprankje vreugd meer in het leven kennen.

Nehemia | 15-07-20 | 18:49

Leuk, doktertje spelen met het buurmeisje in je hut.

HoerieHarry | 15-07-20 | 13:34 | 5

@Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 13:40: Tegen de tijd dat die Polaroids van tegenwoordig ontwikkeld zijn, is het buurmeisje al moeder van een tweeling.

Dubbelepunthoofd | 15-07-20 | 13:44

Ik was een jaar of 8 - 9, zat ik al in de bosjes met een meisje. Mijn piemeltje tegen haar voorbips. Daar bleef het bij voor zover ik mij herinner.

RickyLaRue | 15-07-20 | 15:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Ach, kan gebeuren. Voortaan een goed verstopte hut bouwen, is ook veel leuker.
Van ondergetekende is ook zijn hut gesloopt door de gemeente in zijn jeugd. De hut bestond uit oude pallets bedekt met gedroogd gras/stro wat aan de zijkanten van de dijk lag. Volgens de gemeente geen goed idee om daar met 5 jongetjes in te zitten in een knetterdroge zonert.
Achteraf gezien hadden ze natuurlijk gelijk

Tom Aatje | 15-07-20 | 13:32 | 8

@JJMS | 15-07-20 | 13:50: Ja, revaliserende bende buurjongens he, niet dat wij toen al met kalasjnikovs op elkaar schoten. Wij gebruikten zwaarden gemaakt van stokken in het ergste geval. Ze waren jaloers op onze mega coole hut, half ingegraven (wat niet zo handig was als het hard regende) en bier natuurlijk.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 14:27

@Alfred E. Neuman | 15-07-20 | 13:59:
zo zie je maar: religieus sektarisch geweld is van alle tijden.

lekgoot | 15-07-20 | 14:29

@lekgoot | 15-07-20 | 14:29: Ja de eerste kinderkruistocht waarin ik deelnam was ook ergens halverwege de jaren 80. Buitenlandse moslimtroepen hielden onze burcht bezet in de speeltuin en daar moest uiteraard tegen opgetreden worden.

Lt-Kol Kilgore | 15-07-20 | 15:02
▼ 5 antwoorden verborgen

Die ouders hadden ook de hut in eigen tuin kunnen laten bouwen, maar op de grond van iemand anders doen is veel makkelijker.

omwenteling | 15-07-20 | 13:32 | 6

@omwenteling | 15-07-20 | 13:55: Hoho. Ik mag dan wel geen auto hebben en ook geen voortuin; ik heb wel een appartement met een ruim balkon en geen flatje met een platje.

Dubbelepunthoofd | 15-07-20 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Snel het artikel gelezen, het is nog erger: anonieme tipgever, angst voor verwondingen, ratio boven gevoel, gekeurde speeltoestellen. Oh Nederlandje op zijn smalst.

JJMS | 15-07-20 | 13:32 | 2

Waarschijnlijk een CDA-stemmer die op Hugo gestemd heeft.

obominotie | 15-07-20 | 13:32

Die anonieme buurtbewoner. Fok. Die NSB'ers onder ons. Dat is het echte probleem.

hotnot | 15-07-20 | 13:40

Ambtelijke kleinburgerlijkheid ten top. Maar eerlijk is eerlijk, dat ding ziet er ook niet uit. Je zou maar aan zo'n plantsoentje of veldje wonen en één of andere tokkie zet zó'n ding voor 'de kids' in elkaar, daar word je toch ook niet vrolijk van? En men moet niet altijd menen dat als iets 'voor kinderen' is, dat alles dan maar veroorloofd is.

Le Roi | 15-07-20 | 13:31 | 2

Who cares, als die kinderen dat leuk vinden. Als je je daar al aan stoort in je aangeharkte wijkje.

JJMS | 15-07-20 | 13:33

Te gek voor woorden. Je kan wachten tot er 2 zijn bijgekomen, dan zeggen we stoppen ermee. Gemeenten zijn nooit aansprakelijk, probeer het maar eens om ergens voor geld te krijgen. No way.

bigstone | 15-07-20 | 13:31

We zijn echt overgeleverd aan de dictatuur van de ambtenarij. Hutten bouwen is verboden!! Ik ben benieuwd als We Are Here types dit soort dingen gaat doen, of het dan ook verboden wordt.

En dat groene huis van die mevrouw..... is dat nu zo erg? Niks extreems. Dit is weer terreur van de 10.00 - 15.30 Nazis. Een “welstandscommissie”? Je moet je kapot schamen als gemeente wanneer je zo’n dienst hebt.

Nuuk | 15-07-20 | 13:31 | 1

Zeuren over een dakkapel of een schuurtje maar als een architect een onmogelijk lelijk huis neer zet wat iedere keer als je er langs rijdt gevoelens van onbehagen oproept mag het ineens wel.,

voldemort | 15-07-20 | 17:06

Hadden ze maar een kelder moeten bouwen, hadden ze jaren ongezien in kunnen blijven zitten.

Andersdenkend | 15-07-20 | 13:30

Tja, van die excessen die de RAL 9010 te buiten gaan. Stel je voor dat je huisjes hebt in allerlei vrolijke kleuren. En dat er dan bootjes voorbij varen en zo. En dan zo'n leuke brug erbij.

Rest In Privacy | 15-07-20 | 13:30 | 3

En van die schattige dwergen die iedere dag met hun pikhouweeltjes naar de steengroeve gaan.

lekgoot | 15-07-20 | 14:32

@McFlym | 15-07-20 | 15:49:
ook daar zijn dwergen, maar in dit geval dacht ik aan een Disneyfilm, of de Efteling.

lekgoot | 15-07-20 | 17:40

Die kinderen zijn zich gewoon aan het voorbereiden op hun toekomst en bouwen vast hun huisje. Omdat alle andere huizen straks zijn bezet door Syrische apothekers, kansenparels en exexexex-slaven. Zij snappen het wel. CDA stemmers niet.

Dubbelepunthoofd | 15-07-20 | 13:30

Mijn STANBEELD doet het niet. Ik ben wel opgewonden maar hij gaat niet omhoog...

Poesman | 15-07-20 | 13:30 | 3

Voor de duidelijkheid: Poesman is niet mijn man.

Poesmobiel | 15-07-20 | 13:34

Wat moet die ambtenaar een kutleven hebben zeg. Zijn kinderen moeten vast stil zijn onder het eten op straffe van de riem.

JJMS | 15-07-20 | 13:30

Nieuw woord geleerd: "welstandsexces".

threeheadedmonkey | 15-07-20 | 13:28

Zeg dat je er een asieleiser in gaat onderbrengen en je mag er zelfs tien bouwen met gemeentesubsidie.

2voor12 | 15-07-20 | 13:28

Is er al een adviesrapport geopenbaard op basis waarvan dit besluit tot stand is gekomen

stipjes | 15-07-20 | 13:27 | 1

WOBje dan maar

marcoplarco | 15-07-20 | 15:07

En er stond nog wel net een nieuwe warmtepomp in.

Mr_Natural | 15-07-20 | 13:27

Omtrekken, dan heb je een sleurhut.

Toetsenbordcomplex | 15-07-20 | 13:27

Deze jonge heren zijn wel de huttenbouwers van de toekomst, ja!

In 2030 smeken ze om dit soort gasten die iets meer kunnen dan alleen maar swipen en communicatie wetenschappen van de LOI.

Het Licht | 15-07-20 | 13:27 | 1

Ik ga voor de master vrijetijdsstudie zodat ik zeker weet dat ik een uitkering krijg.

2voor12 | 15-07-20 | 13:28

Je kunt ook wachten tot een rivaliserend groepje die hut in brand steekt. Kan nooit lang duren.

bintang | 15-07-20 | 13:27

Staat ook wel vreemd in zo'n aangeharkte vinexwijk. Er zijn vast betere plekken te vinden.

oldandwise | 15-07-20 | 13:27

NeeDDRland op zijn triest...

Wijze uit het Oosten | 15-07-20 | 13:27 | 1

Triestst?

RickyLaRue | 15-07-20 | 15:15

Geen bouwvergunning aangevraagd, dan krijg je dat.

Met_baard | 15-07-20 | 13:26

Als iedereen dat gaat doen in je buurt, ja dan gaat het een rotzooi worden.

Atheist-Priest | 15-07-20 | 13:26

Dezelfde ouders die de gemeente aansprakelijk stellen als hun kind met z’n oog in een uitstekende spijker loopt. Even los van het feit hoe deze ‘kinderen’ het weinige openbare groen vakkundig slopen met hun o zo leuke boomhutjes.

Carlos_I | 15-07-20 | 13:26 | 2

Kan de gemeente toch veiligheidsbrillen uitdelen? Past goed bij de mondkapjes.

Met_baard | 15-07-20 | 13:28

Het gaat om Corona. Slechte ventilatie in de hut. Geen MdH (Maurice De Hond -red) keurmerk.

TheBurnerMan | 15-07-20 | 14:15

Ach, zolang ze er geen pizza's verkopen moet hut wel kunnen.

Mr_Natural | 15-07-20 | 13:26 | 1

hotdogs mogen wel?

Glasgow Argus | 15-07-20 | 13:27

Slopen die handel.
Voor je het in de gaten hebt is het een vluchtelingenhuttendorp.

Schadenfreude | 15-07-20 | 13:26

Zulke gedrochten zijn in mijn stad kunst met bakken subsidie.

dik van alster2409 | 15-07-20 | 13:24

Slopen is kopen

stipjes | 15-07-20 | 13:23

En terecht! Kinderen dienen met hun telefoon te spelen, binnen.

kwark001 | 15-07-20 | 13:23

Vogels mogen wel in iedere boom een nestje bouwen maar onze eigen kinderen niet eens een hut, laat staan een boomhut.

keestelpro | 15-07-20 | 13:23

Is het die hut van Oom Tom?

Glasgow Argus | 15-07-20 | 13:22 | 2

Met dat zwarte zeil zit er wel een racistische ondertoontje in.

dik van alster2409 | 15-07-20 | 13:26

@dik van alster2409 | 15-07-20 | 13:26: douze points

TheBurnerMan | 15-07-20 | 14:14

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken