Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Moskee Boskoop blijft toeteren; tegen de regels

snackbar

Moskee in Boskoop doet toeteren tegen de regels in - uiteráárd tegen de regels in

En zo gaat het IEDERE KEER. En zo gaat het STEEDS MAAR WEER. En zo gaat het OVERAL. Drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen drammen okee het mag.

Schematisch, te beginnen bij 🇳🇱 'start'

Reaguursels

Inloggen

kerkklokken kun je niet vergelijken. Het begint natuurlijk al dat dit geluid in onze cultuur zit. Iedereen kent het en is ermee opgegroeid. Maar belangrijker nog: Een kerkklok maakt een onbetekenisvol geluid. Netzoals een ouderwetse klok dat doet. De azaan is een vreselijk gezongen tekst. Wat in westerse oren ook nog eens een enorm kut geluid is. Als een kerk ineens een zanggebed door grote luidsprekers gaat loeien in plaats van een kerkklok, dan is het pas vergelijkbaar met de azaan en dan is een kerk ook net zo verschrikkelijk

Arijane | 03-07-20 | 03:26

Het gejengel is om mensen op te roepen tot gebed, uit de tijd dat niemand nog een klok of horloge had en men de tijd alleen een beetje kon gokken aan de hand van de stand van de zon. Het anno 2020 op deze manier oproepen tot gebed, in een land waar het gros zich kapot ergert aan het gejengel, is gewoon pure provocatie.

Arijane | 03-07-20 | 02:18

Ik wil jullie niet plagen maar ik woon al zo lang naast die moskee in Boskoop dat ik er nog schoolgym in gehad heb. Ik heb die moskee nog nooit gehoord. Dus of jullie hebben de verkeerde plaats of jullie info klopt niet.

Schneeweisser72 | 02-07-20 | 21:53 | 4

Deze informatie veroorzaakt cognitieve dissonantie want het past niet in het narratief.

Sans Comique | 02-07-20 | 23:39

Ik vind online meerdere bronnen die stellen dat dit wel degelijk plaatsvindt, dus ik constateer dat je stront in je oren hebt.

sarcastro | 03-07-20 | 08:05

Of het is een linkse trol

Gaat het niet dan? | 03-07-20 | 10:37
▼ 1 antwoord verborgen

Kerkklokken moeten zwijgen en minaretten blijven toeteren.. Nederland het land der schijthuizen!

aardv@rk | 02-07-20 | 21:34

Nederland krijg gewoon wat het toelaat heel simpel dus plemp maar vol met moskeeën het zal me aan m'n reet roesten

deugnietmee | 02-07-20 | 21:34

Even geduld nog, straks zit dit door heel Nederland en mag je er niks meer tegen doen want verworven recht. Ik vraag me af hoe lang het nog moet duren voor men door heeft dat we onze hele cultuur te grabbel zetten door de islam hier alle ruimte te geven. De islam is niet te verenigen met onze van oorsprong christelijke cultuur en alles wat daaruit voortgekomen is. Het staat haaks op wat wij hier normaal vinden.

elco485 | 02-07-20 | 20:03

Nog iemand een Clio over die in de prak mag? Of een Suzuki Swift?

Feitenpliesie | 02-07-20 | 19:08


Het verspreiden van nepnieuws door een roeptoeter vanaf een fallus-toren, dat is racisme. Daarbij volgens art 1 ‘vrijheid van geloof’ etc, dus ik dien te worden gevrijwaard van andermans ‘levensovertuiging’, zeker indien dat leugens zijn.

Kan ik aangifte doen ook al woon ik daar niet?

BenDeLier | 02-07-20 | 18:52 | 1

Tuurlijk, je kunt het allicht proberen.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 18:54

Zo gaat het in dit deuglandje. Het wordt steeds verder opgerekt. Als je maar lang genoeg schreeuwt. Weten ze in Duitsland alles van.

Toverkol | 02-07-20 | 18:27

Ik stoor me echt aan de vergelijking met een kerkklok. Een Azan die versterkt en dagelijks klinkt is geen pretje kan ik je zeggen. Ik woon in een nette buurt naast een moskee die dagelijks klinkt. Het gaat echt niet om de moskee, de religie of de bezoekers. Vriendelijke mensen. Het heeft ook een sociale functie en dat vind ik alleen maar goed. Het gaat erom dat ik niet dagelijks (in huis!) hoef te worden geconfronteerd met de religie van een ander. Het is een naar, dwingend geluid/gezang en dringt ook ons huis binnen. Zoals ik eerder schreef, op het moment dat de kerk dagelijks en versterkt het 'Onze Vader' laat klinken zal de weerstand ook groot zijn.

Zeurallergie | 02-07-20 | 18:16 | 8

@grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 18:44: Denk je dat je kans hebt bij de Deugraad? Die verwijten je hooguit racisme want nadenken over de islam kunnen ze niet, kennis hebben ze niet en hoog te deugpaard zit lekker zacht.

eastender | 02-07-20 | 19:19

Kerkklokken schreeuwen tenminste geen gebeden. Als kerkklokken vervangen zouden worden door mensen die christelijke gebeden van de toren schreeuwen is het wat mij betreft ook snel klaar. Laat ze maar een klok ophangen.
Daarnaast hebben kerkklokken vanuit historisch perspectief veel meer functies dan alleen religieuze. Ze hadden ook een signaalfunctie, bijvoorbeeld om aan te geven dat de stadspoorten 's avonds dicht gaan en je dus moest zorgen dat je nog op tijd binnen kwam.

elco485 | 02-07-20 | 19:59

@eastender | 02-07-20 | 19:19: We hebben prettige gesprekken gevoerd en zijn serieus genomen. Ook was er begrip voor onze klacht inz. geluidsoverlast en onze angst voor de daling van de waarde van ons huis. Ik was hoopvol. Nu de wereld in brand staat en bijna alles als racistisch wordt gezien is mijn vertrouwen op een goede afloop wel minder geworden.

Zeurallergie | 02-07-20 | 20:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Binnenkort ook bij u.

Is dit nog nieuws? | 02-07-20 | 18:03

Dus als ik het goed begrijp mag ik als lid van de Satanskerk ook ter dienst worden geroepen middels het met versterkt geluid driemaal daags afspelen van satanistische speedrock metal? Fijn!!

CharlieHebdo | 02-07-20 | 17:59 | 2

Nee.

Is dit nog nieuws? | 02-07-20 | 18:03

Er is maar 1 religie die dit mag want sommigen zijn meer gelijk.

Patatter | 02-07-20 | 19:05

Maareh, ze doen toch helemaal niets tegen de regels in? Er is maar één set geldige regels, en die komen van Allah. Dus vanuit hun optiek volgen ze juist prima de regels. Bovendien kan je er niks van zeggen van Diversiteit is heilig tegenwoordig. Zwaai maar met je handje: toedeloe Holland..

Proud Infidel | 02-07-20 | 16:49 | 4

Je kunt het zo verbieden, motie indienen, genoeg stemmen vergaren, klaar. En vanuit de gemeente valt er ook een heleboel te reglementeren.
Zo gaat dat in Nederland. Je lijkt last te hebben van een Stockholm-syndroom.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 17:21

Tja dan moeten in het vervolg maar regels en wetten maken die rekening houden met die van allah..

spamzuiger | 02-07-20 | 17:38

Je mag toch geen leugens en nepnieuws verspreiden? Anders-gelovigen dienen toch gevrijwaard te worden van andermans geloof?

BenDeLier | 02-07-20 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

Geloven of niet, het wordt gewoon tijd dat we weer het Christendom oppakken, al was het maar als collectief schild. In principe is elke autochtone westerling toch al Christelijk, het Grieks-Romeins-Christelijk denken zit in ons allen, generatie op generatie doorgegeven. Het idee dat het Christendom alleen maar beleden werd omdat men letterlijk alles geloofde is sowieso onzin. Het is een geloof in wat langzaam maar zeker fundamentele westerse waarheden werden die in de praktijk meestal sociaal van aard waren, wereldlijk. Mensen kiezen altijd hun Goden, of deze nu wereldlijk of spiritueel zijn. De wereldlijke kerk van de progressieven is er eentje die geen lang leven beschoren is (langer dan 100 jaar), dan rest het spirituele, het onveranderlijke. Dan wordt het de islam als wij geen alternatief hebben. Nou dan kies ik toch liever voor logos. Dit schrijft een voormalig ketter.

Caesar.is.Keizer | 02-07-20 | 16:33 | 6
-weggejorist-
GeneralL | 02-07-20 | 17:47

Het voordeel van de SGP is dat je wel weet waar ze voor staan en ze niet snel zullen draaien. Wat dat betreft zijn het over het algemeen integere politici. In tegenstelling tot vvd66.

elco485 | 02-07-20 | 20:06

@GeneralL | 02-07-20 | 17:47: overigens de meest betrouwbare partij in de tweede kamer in tegenstelling tot de CU die met alle winden mee waait..

aardv@rk | 02-07-20 | 21:44
▼ 3 antwoorden verborgen

Meisjes besnijden, beesten onverdoofd slachten, 6 kilo brood over je balkon smijten (ies voor vogelz), na 30 jaar nog geen Nederlands spreken. Ze doen het en wij staan het toe.

Vrouwtje_haram | 02-07-20 | 16:31 | 9

@EefjeWentelteefje | 02-07-20 | 17:42:
Er zijn veel te veel kraaien, kauwtjes en eksters en die roven de nesten van zangvogels en duiven leeg. Bij mij in de streek (omgeving Veluwe)) is de stand van lijsters, merels, mezen en mussen drastisch afgenomen de laatste 10 jaar. Kraaien en eksters daarentegen zijn er in overvloed. Onbegrijpelijk waarom die beesten een beschermde status hebben.

Jackson | 02-07-20 | 18:45

@EefjeWentelteefje | 02-07-20 | 17:42: Het stikt hier van de kraaien en eksters. Veel kleine zangvogels worden door deze cultuurvolgers opgevreten. Afschieten die hap. Ik bedoel dus niet die broodgooiers....

Troyan horse | 02-07-20 | 19:19

@Jackson | 02-07-20 | 18:45: Eens. Tel er bij op dat de gemeente meteen met een zaag komt aanhollen als iemand boom zegt cq geld biedt.

eastender | 02-07-20 | 19:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Kees van der Staaij zei al in 2013: ,,Kerkklokken zijn een Nederlands gebruik, een oproep vanaf een moskee is anders. Dat is een geloofsbelijdenis." 'Elke keer als het 'Allahu akbar' vanaf de minaret schalt, is dat 'islamisering van de publieke ruimte.'
Dat zouden meer mensen zich moeten realiseren.
En dan nog maar een keer artikel 10 van de Wet Openbare Manifesaties: 'Artikel 10 6
Klokgelui ter gelegenheid van godsdienstige en levensbeschouwelijke plechtigheden en lijkplechtigheden, alsmede oproepen tot het belijden van godsdienst of levensovertuiging, zijn toegestaan. De gemeenteraad is bevoegd ter zake regels te stellen met betrekking tot duur en geluidsniveau.'
Dit artikel moet aangepast worden.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 16:20 | 7

@Vrouwtje_haram | 02-07-20 | 16:37: Op het moment dat een kerk versterkt het 'Onze Vader' laat klinken gaat de vergelijking op. Anders niet. Een kerkklok is een neutraal geluid en geen dwingende oproep tot gebed.

Zeurallergie | 02-07-20 | 18:04

Dat klokken gelui mag ook afgeschaft worden. Val anderen niet lastig met je religie.

BenDeLier | 02-07-20 | 18:56

Ik vind het prima als die moskeeën klokken gaan installeren. Dan zul je mij niet horen klagen. Als ze zo nodig dat geroeptoeter moeten horen maken ze maar een app ofzo. Dan hoeft het niet te schallen ten koste van de rest.

elco485 | 02-07-20 | 20:10
▼ 4 antwoorden verborgen

Ach, Boskoop? In welke negorei leg dat ergens. Pfff, wil je daar dood gevonden worden is de vraag.

Tishetnetnie | 02-07-20 | 16:18 | 1

Precies! Daarom moet de orthodoxe islam daar ook niet te veel te melden krijgen.

bisbisbis | 02-07-20 | 17:39

Tijdens het gejengel van de moskee met een groepje mensen de claxon van je auto ingedrukt houden.

NjetNiet | 02-07-20 | 16:16 | 1

En dan op een nacht auto in de fik?

ger1306 | 02-07-20 | 17:33

Tuurlijk gaat dit door want het is racistisch om er iets van de zeggen.

BozePaarseMan | 02-07-20 | 16:13 | 1

Na beter inzicht te hebben verschaft snapt Rutte het nu ook wel dat het nodig is.

McCain | 02-07-20 | 16:18
-weggejorist-
Stratum | 02-07-20 | 16:03 | 1

Och, een virusje meer of minder is met het nieuwe normaal geen probleem toch?

aflaatverkoper | 02-07-20 | 15:56

Gewoon even de speakers verwijderen.

Zer0-hedger | 02-07-20 | 15:43 | 1

PUR schuim doet het ook goed.

Andorian | 02-07-20 | 16:13

Mijn stoatsie heeft zoals u wellicht weet de grootste moskee van Nederland, de Ulu-moskee op de kop van Lombok. En ik weet 't niet zeker, maar het lijkt er op dat ik het ding de laatste tijd steeds vaker èn steeds harder hoor loeien.

Ik maak mezelf maar wijs dat het komt door de windrichting...

EefjeWentelteefje | 02-07-20 | 15:43

Kerk ernaast en de hele dag Beieren op z’n hardst en tijdens oproep voor wollah nog harder

Habe das Gewust | 02-07-20 | 15:40 | 2

LOL. En kerkklokken maken kunnen we als geen ander. We hadden er ook eentje voor de Notre Dame geleverd.

Nehemia | 02-07-20 | 15:47

@Nehemia | 02-07-20 | 15:47: Maar die voor de Notre Dame hadden ze eerst wel wat mogen laten afkoelen na het gieten.

wijsvinger | 02-07-20 | 16:48

Ook hier: Allochtonen die niet mee willen doen maar wel uit onze ruif blijven meevreten.
Gelukkig heeft mijn uitspraak uitdrukkelijk NIETS met racisme te maken maar des te meer met de idiotie van oneindig accepteren van sprookjesbos gedram.
Ik kijk uit naar wanneer de afgrijselijke en ronduit asociale tyfusherrie de Canon van Nederland wordt ingefrummeld door Denk66.

Pieterman | 02-07-20 | 15:38 | 1

Ik niet.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 18:16

Ze durven wel hoor, midden in het witte tuinderswalhalla Boskoop.

johoost | 02-07-20 | 15:33 | 2

Ben er toevallig net geweest johoost, maar ook in Boskoop heeft de multikul flink huisgehouden. Je breekt er je nek over de ingepakte pinguïns.

MarkiesDeBalzaque | 02-07-20 | 16:02

Natuurlijk, het werkt. Soja drinkend, vleesmijdend en het zelfhatende deel van Nederland steunt die moskee first thing in the morning, net nadat de Gloria Wekker gaat en ze woke zijn.

ratelaar | 02-07-20 | 15:26 | 2

Ja, maar 'not in my backyard' dat dan weer wel.

amateurrr | 02-07-20 | 15:28

Vandaar dat ze het ook soyboys noemen. Die soja zit vol met vrouwelijke hormonen en zo worden ze middels het voedsel gefeminiseerd.

Nehemia | 02-07-20 | 15:49

"Why Arabs are so easily offended"
www.israelnationalnews.com/Articles/A...

Samenvatting: Moslimculturen zijn
-Agressief: oonderling ook, maar zeker tegen andere culturen
- Dialoog wordt gezien als zwak (zie vb Obama)
- Zelfverheerlijkend: Niemand is beter dan zijzelf
- Externe locus of control: Het ligt altijd aan anderen, altijd de oorzaak bij anderen zoeken, niet bij zichzelf.

Als ik dat artikel lees, komt bij mij de volgende benaderingswijze als enige oplossing over (aangezien praten en discussiëren als zwak worden gezien): Moslimculturen dienen dan met een "tit for tat"-strategie benaderd te worden, actie gevolgd door nog hardere reactie.

Maar ja, dat zal in dit softe linksovergote land niet kunnen.
Moslimculturen maken ook dankbaar gebruik van de softe extreemlinkse GroenLinks/PvdA/D66: Moslimculturen doen, softe Groenlinks/PvdA/D66 willen praten en houdt hen de hand boven het hoofd. Een ideale combinatie voor moslimculturen: het uitmelken van de, in hun ogen, supersofte GroenLinks/PvdA/D66, zodat ze gewoon hun gang kunnen blijven gaan.

Zie dit artikel. Oplossing: tit voor tat.

Jan3863 | 02-07-20 | 15:26 | 4

@ZZP-er | 02-07-20 | 15:32:
- Economisch: Meer welvaart als je werkt, en als dat niet lukt, ons sociale vangnet/stelsel gebruiken. Of misschien wel misbruiken?
- Vrijheid: Hier kunnen moslimculturen hun gang gaan. Zoals gezegd vinden zij de softe Groenlinks/PvdA/D66-praatcultuur ideaal en zwak. Ze worden geen strobreed in de weg gelegd. Zo wel, kruipen ze in hun "externe locus of control"-rol: slachtofferschap, discriminatie en racisme. De enige rustige moslimculturen, zonder aanslagen, moord & verderf, zijn dictaturen. Alleen door keiharde centrale leiding zijn moslimculturen goed in-de-hand-te-houden. De Arabisch lente, met meer democratie en vrijheid, heeft dit ook bewezen. Daar kunnen moslimculturen, die vaak behoorlijk agressief zijn (onderling en naar andere culturen), slecht mee omgaan.
- Jihad en zelfverheerlijking: Moslimculturen zijn de allerbeste. Dat moet verspreid worden, iedereen zou zich moeten onderwerpen aan enige en beste cultuur, zijnde de islam.

Jan3863 | 02-07-20 | 15:47

Weet nog goed vroeger in Italië op vakantie. Hier in Nederland hadden wij, mijn vrienden en ik, altijd een grote bek tegen de politie. Dat hebben we één keer geprobeerd bij de carabinieri. Nooit meer gedaan, vanaf dat moment was het ja meneer, nee meneer, dank u wel meneer.

Gomezlopez | 02-07-20 | 16:02
▼ 1 antwoord verborgen

Wie had dat nou verwacht.

Bolder | 02-07-20 | 15:25 | 1

ik

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 16:15

Altijd goed om mensen eraan te herinneren dat er geen enkele moskee was gedurende de hele periode dat Mohammed in Mecca verbleef. Gedurende die tijd verspreidde Islam zich via "het woord".

De eerste moskee werd pas gebouwd na de uittocht naar Medina. Vanaf dit moment verspreidde de islam zich via het zwaard. Die moskee werd gebruikt voor religieuze en militaire doeleinden. In de moskee werd gepredikt, maar daar werden ook oorlog verklaringen gedaan, opdracht gegeven tot moordaanslagen, etc..

De Moskee binnen de islam vervult niet alleen een rol zoals de kerk binnen het Christendom. Evengoed als de Islam niet alleen een religie is, zoals het Christendom. De verschillen zijn groot.

De Islam is wellicht ooit begonnen als religie. Maar vanaf de Medina periode is Islam uitgebouwd tot een stelsel van wetten. Wetten om een samenleving te organiseren die primair leeft van de verovering, onderdrukking, afpersing en uiteindelijk tot slaaf degraderen van anderen.

De rol die een moskee speelt vandaag de dag, hangt af van de club professionele moslims die er gebruik van maken. Wat betreft de verspreiding van Islam, zijn er 2 groepen: diegenen de radicale methode (Jihad) aanhangen. Er zijn diegenen die de gematigde methode van het woord aanhangen (Dawa) als methode voor de verspreiding van Islam.

Kort samengevat:
Radikaal = BOEM, gematigd = drammen.

Maar radikaal, of gematigd, er is geen verschil in het uiteindelijke doel: onderwerping aan Islam. Radikalen en gematigden verschillen van mening over welke methode nou het beste werkt.

Er zijn slechts weinig radicalen over. Dat komt niet omdat Islam de radicale aanpak zou veroordelen. In tegendeel. De radicale aanpak werkte niet (Bin Laden bereikte heel weinig en de IS is ook weg). Drammen werkt beter. Daarom zie je het overal.

Net als het gooien van bommen ophield doordat het niet werkte, zal ook het drammen pas ophouden als het niet werkt.

HP-premium | 02-07-20 | 15:19 | 7

@Nehemia | 02-07-20 | 15:56: Zonder zwaargewichten als Poetin en Trump bleef de christelijke wereld nergens.

Reaganmania | 02-07-20 | 16:14

@HP-premium | 02-07-20 | 16:07: Dat wist ik niet eens. Heel goed om dit te weten. Dat maakt ze dus allen medeplichtig. Bloedgeld.

Nehemia | 02-07-20 | 17:45

@Reaganmania | 02-07-20 | 16:14: Het is geen toeval dat juist zij zo gedemoniseerd worden. omdat ze de christelijke traditie niet teloor willen laten gaan.

Nehemia | 02-07-20 | 17:47
▼ 4 antwoorden verborgen

Het moet toch niet zo moeilijk zijn bij overtreding de stroom af te sluiten ?

Der Schnitzeljäger | 02-07-20 | 15:12 | 1

Dat hoeft helemaal niet. Ze kunnen gewoon de moskee sluiten.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 18:19

Deze zgn gelovigen moeten heel kort gehouden worden, net als valse honden. Geef je ze een beetje teveel ruimte pakken ze meer. En de naieve politici blijven maar bukken om te deugen voor hun eigen kleine kring. Bah.

bqbq | 02-07-20 | 15:11

Ik wil niemand op ideeën brengen hoor, maar volgens mij verdienen ze ook geld door hun minaretten als 5G zendmast te verhuren aan telecom bedrijven en Covid verspreidende big pharma...

Quantum Suicide | 02-07-20 | 15:08

Zou Rutte nou echt niet weten dat die lui ons haten? (Ik vraag dit voor mijn Turkse boerman).

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 15:07 | 2

Natuurlijk weet Rutte dat evenals Merkel en Macron. Iets met een feniks.

Nehemia | 02-07-20 | 15:35

Het partijkartel haat ons ook. Vandaar het bondgenootschap tussen de heersende macht en de islam.

MAD1950 | 02-07-20 | 15:36

Als je gewoon de wet handhaaft, mag niet he want discriminatie en dan ben je een racist. Dit is Nederland anno 2020. Met dank aan alle deugende linkse partijen, bestuurders, UvA's en salon-socialisten.

De Evangelist | 02-07-20 | 15:07

Voordeel is wel, dat de huizenprijzen daar dalen. Ja, als je daar nog niet weggevlucht was, dan ben je een beetje dom.

dathoujetoch | 02-07-20 | 15:06 | 1

Toekomstige probleem wijk. Zitten straks alleen islamieten die te beroerd zijn hun te talrijke offspring op te voeden.

bqbq | 02-07-20 | 15:13

Ik troost mij aan het feit dat mensen als Arie Boomsma als eerste door de Mohammmedanen, als zij hier aan de macht zijn gekomen, geofferd zullen worden.
Ari heeft heaumeau, is Gristen en is een usefull idiot voor de moslims; drie keiharde redenen om hem dan te grazen te nemen. Hoe zijn einde eruit zal zien weet ik niet: heaumeaux worden van een flatgebouw gegooid, Gristenen worden opgehangen en collaborateurs worden onthoofd. Misschien wordt zijn afgehakte hoofd na opgehangen te zijn van een flat gegooid, zoiets zal het wel worden.
Ik weet echter niet of Petrus aan de Poort je binnen zal laten treden wegens je lippendienst aan de islamieten.
Sterkte Arie, met je keuzes in dit leven. Je kunt je nog bedenken.

Alco-de-Holist | 02-07-20 | 15:06 | 1

hij is leuk.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 15:09

Wilders was als nooit tevoren!

bolletje kaas. | 02-07-20 | 15:15

@bolletje kaas. | 02-07-20 | 15:15: Wilders was en is een kanjer!

Waakvlam | 02-07-20 | 15:29

Als je zo een filmpje ziet wordt het je droef te moede. We zullen eens de minderheid worden in eigen land.

Nehemia | 02-07-20 | 15:41
▼ 1 antwoord verborgen

Dit is helemaal niet tegen de regels.

De jihad gebiedt het zelfs.

En wie de Nederlandse regels belangrijker vindt is dys een racist.

Knufter | 02-07-20 | 15:04

Als je niet mag toeteren is dat racisme. Kortom toeteren is strijd tegen racisme.

ultraman | 02-07-20 | 15:02

Moslims en regels is wat lastig. Andere maatschappij en ander land voor de moslims is beter voor een ieder

Eddy67 | 02-07-20 | 15:02

@RickRD | 02-07-20 | 15:05: heeft Rutte zich al uitgesproken dat hij het nu wel snapt 5x per dag luidspreker gebedsoproep door de wijk heen?

McCain | 02-07-20 | 15:43
▼ 7 antwoorden verborgen

Gewoon iedere keer je installatie buiten zetten en keihard dit draaien
www.youtube.com/watch?v=Xw-m4jEY-Ns
I don't need your forgiveness
I don't need your hate
I don't need your acceptance
So what should I do
I don't need your resistance
I don't need your prayers
I don't need no religion
I don't need a thing from you
I don't do what I've been told
Your so lame why don't you
Just go
Die mother fucker die mother fucker die

RickRD | 02-07-20 | 15:01 | 1

Há! Eén van mijn favorieten zomaar op de donderdagmiddag. Ga zo door mijn waarde RickRD.

Quib | 02-07-20 | 15:06

De politieke bazen van de lieden die over "handhaving" gaan hebben andere belangen.
Omvolken is 1 daarvan. Dus ga van start direct naar put en klaar.

Scheelt een hoop adem en vervelende gesprekken met arrogante moslims die de memo WEL lazen. Of denken dat Allah dit zo regelde, wat op hetzelfde neerkomt.

Jan Passant mk2 | 02-07-20 | 15:01

Op die plek van de moskee had een mooie woontoren kunnen staan, om de woningnood tegen te gaan.

stipjes | 02-07-20 | 15:00

Vergunning intrekken.

MrLahey | 02-07-20 | 14:58 | 1

Vraag me af wat het volgende is wat ze afdwingen,kameel?,heb in de wandelgangen vernomen,dat ze nogal schrale knieën krijgen van hun geit.

dirkdoorsnee | 02-07-20 | 14:58 | 1

Nee, een kameel is te hoog. Je kunt ook een paard nemen en dan op een emmer gaan staan. Daar komt het woord "emmeren" ook vandaan.

Alco-de-Holist | 02-07-20 | 15:17

De azaan is om alle burgers op te beuren in deze moeilijke tijden, aldus een Imam laatst.

Joris Beltsin | 02-07-20 | 14:58

Misschien helpt een bord ophangen zoals in Kampen.

Piet Karbiet | 02-07-20 | 14:56 | 5

Misschien moeten we dit in een demonstratie gieten?

Zeiss | 02-07-20 | 15:01

Nee, je moet geen bord ophangen, je moet de islam.....en ophangen. Maar zal wel weg-gejorissed worden.

Alco-de-Holist | 02-07-20 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoor om me heen in publieke ruimtes wel eens mobieltjes afgaan met dat zelfde gekrijs. Komt iemand anders dat bekend voor? Want dan is 1 zo’n irritante toren peanuts binnenkort.

drs. P | 02-07-20 | 14:55 | 1

Komt u buiten dan?

MrLahey | 02-07-20 | 14:58

Is er nu niemand die begrijpt dat zolang mensen in 2 culturen staan het nooit wat gaat worden behalve een kleine minderheid daargelaten. Zolang wij niet vol inzetten op westerse waarden moeten we niet raar op kijken als er op enig moment weer mensen verhandeld gaan worden op stadspleinen. Kijk maar hoe klein de stap letterlijk was van onze is meiden en jongens. En bedenk even het volgende, in Amerika hebben de burgers het 2e amendement om zich gewapend tegen een overheid te kunnen weren als het fout gaat. Wij hebben niets!!!!!

Nico1000 | 02-07-20 | 14:55 | 1

Tegen plunderende blm horden helpt het tot op zekere hoogte, maar als de overheid echt kwaad wil, haalt dat 2e amendement ook niet zoveel meer uit.

Tashtego | 02-07-20 | 15:11

En als omwonenden bezwaar maken tegen een kerkklok of carillon, dan krijgen ze vaak nog hun zin ook.

WillemWordtWakker | 02-07-20 | 14:53 | 1

Ik denk dat als je bezwaar maakt, tegen de azaan, dan kom je in een GroenLinks opvoedingskamp terecht.

Atheist-Priest | 02-07-20 | 14:58

Wie riep er ook alweer op tot een participatie samenleving? Ik zie wel een mogelijkheid: Tijdens elke oproep van de moskee, bij de ingang van het gemeentehuis, dezelfde oproep afspelen met hetzelfde volume. Als het in de wijk geen probleem is, zal er vast geen ambtenaar over klagen, toch?

Alles beter dan de tot nu toe genoemde alternatieven: geweld, vandalisme of brandstichting. Je moet je niet verlagen tot het nivo van de ander ;)

ScumbaggusMaximus | 02-07-20 | 14:53 | 2

ambtenaren zouden daar geen last van hebben, die slapen er gewoon doorheen, door die herrie. Je weet toch, ambtenaren is en heel apart ras, die speciaal gefokt worden om alleen maar uit te vreten en lastig te zijn voor de eerzame burger. Hun hersencapaciteit is daar precies op afgestemd en islamherrrie heeft op hen geen effect.

jan den hollander | 02-07-20 | 15:01

Eens. Als een probleem niet kan worden opgelost moet je het groter maken.

Knufter | 02-07-20 | 15:06

Installatie in beslag nemen, verantwoordelijke bestuurders dwangsom opleggen.

Solar666 | 02-07-20 | 14:52

Wilders 2006, niets mee gedaan.

Heeft u kennisgenomen van het artikel waarin wordt gemeld dat imam Fawaz Jneid van de As Soennah-moskee in Den Haag Theo van Gogh heeft vervloekt met de woorden «O God, bezorg Van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen. Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet», en dat de moordenaar van Theo van Gogh – Mohammed B. – bij die preek aanwezig was?

Bent u bereid imam Fawaz Jneid te verbieden nog langer in Nederland te preken, hem zo mogelijk het land uit te zetten en de As Soennah-moskee onmiddellijk te sluiten? Zo neen, waarom niet?
zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-20...

AntonJansen | 02-07-20 | 14:48 | 1

Triest dat een aparte heading is: Kamervragen zonder antwoord. Het tekent de arrgoantie van de gevestigde macht. Verantwoordelijk minister toen Verdonk (VVd), valt me van dat vrouwtje tegen.

dathoujetoch | 02-07-20 | 15:42

Sluit! Die! Moskee!

Dan is het klaar.

Goofy Goofball | 02-07-20 | 14:48

Ja, de gemiddelde Nederlander probeert op een redelijke, vriendelijke manier, en met een beroep op gemeenschappelijke samenleven, dingen uit te praten. Afspraken maken, etc.
Maar zo werkt het niet. Dit is een machtsstrijd.
Op een dag zag ik dat een blanke monteur bezig was (op z'n knietjes gezeten,) met de auto van een turk. Een peperdure Audi, maar goed.
De turk zat de monteur uit te foeteren en bijna, of helemaal een schop te geven.
Ik zag dat van een afstandje, zat even te chillen in mijn auto, vanwege de hitte etc.
Ik nam een lange tactische omweg, zodat sowieso mijn auto niet gelinkt werd aan mij, ben natuurlijk niet achterlijk.
En nam de confrontatie aan.
Turk helemaal verbouwereerd dat een Nederlander opkwam voor een andere Nederlander, en dan ook nog eens met gestrekt been er in ging.
Dus ik zei een paar keiharde opmerkingen, niet bepaald politiek correct.
Ik was een racist. Was natuurlijk eerste antwoord..
Maar ik was zo woedend. Ik ging in een stare-down met hem, heel dicht bij hem staan. En, hoewel ik helemaal geen vechtsport kan, op een zwarte band van aikido na dan, zag hij wel dat hij beter niks hoefde te proberen.
Ik zei nog: je mag ook een mes pakken hoor, of een pistool, als dat meer jouw ding is.
Toen wou hij de politie bellen.
Ik zei: OK, bel dan. Maar dat doe je niet, want je hebt zeker iets te verbergen in deze auto. En dat had ik ook goed ingeschat.
Op het laatst is hij mooi ervan door gegaan. Het was in feite in soort psychologisch blufpoker, waarbij ik all-in ging, en hij niet durfde te callen.
De monteur zat letterlijk en figuurlijk in zijn bus te bibberen.
Ik zei: ik begrijp dat je niet in je werkkleding onder diensttijd klanten kan schofferen of beledigen, maar je hoeft niet ook alles maar te pikken.
Ja, ja, ik ga het rapporteren.
Ik zei: oké, als je mij er maar buiten houdt. In ieder geval, je weet toch niet wie ik ben.
Een soort batman op klompen, strijder voor de blanke sukkel in verdrukking. lol.
Voor de rest is dit verhaal 100% waar.
Daarna heb ik geleerd, dat je gewoon een harde opstelling in moet nemen tegen de zandhaasjes. Het toppunt was, dat ik na afloop mezelf nog nooit zo goed had gevoeld, waarschijnlijk door de stoot adrenaline en dopamine, te vergelijken na een bungy-jump.

King of the Oneliner | 02-07-20 | 14:46 | 9

king, ben je gehackt of zo?
"De turk zat de monteur uit te foeteren en bijna, of helemaal een schop te geven."

drastic | 02-07-20 | 14:58

Ik zag laatst ook zoiets dergelijks maar ik liep gewoon door.

Joris Beltsin | 02-07-20 | 15:01

Wat is dit voor kaasverhaal, schrijf dan niets.

Drosofila | 02-07-20 | 16:54
▼ 6 antwoorden verborgen

Waarom jij zeg voor mai,iek niet begraip
ondertussen fuck you Kafir taqqiya is the rule

Loempia | 02-07-20 | 14:45

Nou dit is nix voor "M" vanavond vrees ik, die jammeren nog 3 maanden door over "racisme"........

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:45

Dit dus : sta-pal.nl/2020/07/het-wordt-tijd-dat... De roep wordt steeds groter, merk ik in mijn directe omgeving.
Ik ben te oud, ik hoef niet meer . Maar mijn kids? Ben er bang voor dat zij...

vokfeez | 02-07-20 | 14:45

Ach, de Boskoper (voor over die bestaat) heeft nu eenmaal gestempt voor een gemeenteraad die dit allemaal goed vindt.

DebraCadabra | 02-07-20 | 14:43 | 1

Vroegah was het een pracht dorp met enorm mooi Rosarium en door de vele slootjes rond de percelen, leek het wel Giethoorn ook een beetje, maar veel rustiger. Daar had je overal nog een Tuinpad van je Vader.
Nu hebben ze turksislamitische moskeeen en shiat herrie.

Hallalieheliaal | 02-07-20 | 14:56

Al enige weken ook hier in Rotterdam *dagelijks* minutenlang Azaan.

"Wethouder Wijbenga (VVD) heeft positief gereageerd op het voorstel van SPIOR (Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond) om een stedelijke lijn van islamitische gebedshuizen af te spreken en om gedurende de coronacrisis 1 keer per dag een oproep te doen tot het gebed.

Klokgeluid en oproepen zijn volgens de Grondwet beschermde uitingen en hebben daarom weinig kaders.

Wij begrijpen dat dit voor u lastig is. Overlast kunnen wel gemeld worden en deze zullen worden doorgegeven aan het bestuur van de moskee."

Bedankt VVD! In de moskee zal men hartelijk lachen om de doorgegeven klachten.

Kicksalot | 02-07-20 | 14:42 | 3

Misschien eens een paar luidsprekers op een auto monteren en hetzelfde geluid in de zelfde geluidssterkte en op dezelfde tijden bij deze wethouder voor de deur afspelen. Ben benieuwd hoe lang het zal duren voor de politie er een einde aan komt maken.

kabamer | 02-07-20 | 14:46

doorgegeven aan het bestuur van de moskee.... tuurlijk, alleen die haters kunnen het wss niet eens lezen. Bravo NL, regelrecht de islam afgrond in.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:47

Mooi setje speakers aanschaffen en 1 x per dag keihard Angel of death - Slayer afspelen. Gewoon voor tijdens Corona. Zou een mooi buurt initiatief zijn.

MrLahey | 02-07-20 | 15:00

Past mooi bij de column van Wouter Laumans in de Telegün. Christelijke feestdagen afschaffen want hij is 'overtuigd' atheïst. Overtuigde atheïsten die graag nadrukkelijk beweren dat zij atheïst zijn, zijn sukkels. Alsof zij slimmer zijn dan alle gelovigen. Alsof alle gelovigen, geloven dat alle verhalen uit de bijbel letterlijk waarheid zijn. Ik blijf er bij dat zonder dat christelijke godsdiensten ooit hadden bestaan, het er allemaal minder mooi aan toe zou gaan en er een heleboel dorps/stadskernen minder mooi uit zouden zien.

SchimmelSchwanz | 02-07-20 | 14:42 | 3

Religie is de bron van alle kwaad. Of dorpskernen er minder mooi uit hadden gezien als men geen godjes had verzonnen, zou ik niet durven beweren. Wel dat de wereld als geheel er een stuk beter uit zou hebben gezien.

zuiderduin | 02-07-20 | 14:47

Dat atheisten slimmer zijn dan gelovigen is logisch. Is zelfs wetenschappelijk bewezen.

Gulliver | 02-07-20 | 14:58

Ik ben een atheïst die van mooie stadskernen houdt.

Joris Beltsin | 02-07-20 | 15:06

Salamitactiek - net zo lang tot hier ook een kalifaat gevestigd is.

Trekhaas | 02-07-20 | 14:41

'Niet meer van deze tijd', inderdaad. Ga maar lekker mekkeren via WhatsApp.

Peter_la_Selie | 02-07-20 | 14:40

Je zou toch verwachten dat iemand eens een buks op die apparatuur test. Nooit te achterhalen wie of wat, goedkoop, doelmatig, geen menselijk letsel etc. Dat zoiets nooit gebeurd verbaasd me bovenmatig.

DeJemelscheet | 02-07-20 | 14:40 | 4

Dan werken de camera's van de pliesie opeens wel.

hisxxx | 02-07-20 | 14:55

Omdat als ze je pakken is het een aanslag en ga je voor jaren de bak in.
Dan wel.

General Dripple | 02-07-20 | 14:55

Ik zou er een drone op laten landen. Zorg wel dat je uit het zicht bent en dat er geen vingerafdrukken/serienummers op zitten. Dat is niet te traceren.

Frau Merkel | 02-07-20 | 16:00
▼ 1 antwoord verborgen

Jaja.ze liggen op schema.

dirkdoorsnee | 02-07-20 | 14:39 | 4

@Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:48: Met die hitte zal het wel geoogst zijn uit die verplaatsbare parasols die ze altijd bij zich hebben.

dirkdoorsnee | 02-07-20 | 14:53
▼ 1 antwoord verborgen

De Nederlander is door het racisme debat monddood gemaakt, iedereen die nog enige vorm van kritiek op de multiculti samenleving uit is een gore racist.

trekarm | 02-07-20 | 14:38 | 4

Multiculturele gesegregeerde samenleving. De rest is mislukt. Ben ik nu een racist?

Peter_la_Selie | 02-07-20 | 14:43

Over links waar de kogels vandaan komen willen de marxisten, zoals verstopt in grün links, eerst complete chaos, waarna zij het met gewel over willen nemen.
Echter vergeten die marxisten, dat ze de islam never nooit over kunnen gaan nemen, ergo wanneer de echte Nederlanders het opgeven en sommigen hun heil anders, bv Polen, gaan zoeken dan krijgen de marxisten de islamisten tegenover zich.
Waarom, omdat de echte Nederlanders stikken in hun vredelievendheid, openheid en eerlijkheid. Zie hoe makkelijk via de plakjes theorie het Nederlands verleden en cultuur kapotgemaakt wordt en aangevallen en alleen de heer Wilders en dus de PVV maken zich er druk om.
Het gif zit te diep geworteld in onze samenleving.

Hallalieheliaal | 02-07-20 | 14:48

Ja, en vlgs het CBS zijn we de gelukkigsten op aarde, wat een giller.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:49
▼ 1 antwoord verborgen

Ze duwen net zolang door totdat de grens is bereikt.
Even geef ze eens ongelijk.
En het gaat heel makkelijk, want Nederlandse ongelovigen raken in de war en doen dan niets. Want het is wel inclusiviteit en zo, vrijheid van geloof.
Of dat geloof zelf een beetje zo inclusief- en vrijdenkend is, is de vraag.
En daar zit dus iets raars.

kloopindeslootjijook | 02-07-20 | 14:36 | 2

Het gaat hier netzoals in Libanon, vroeger Christelijk en Voorvarent, tegenwoordig islam en geweld, buigen of kop eraf en dat duurde maar 8 jaar.

Hallalieheliaal | 02-07-20 | 14:50

De grens was bij mij al zo rond 1990 bereikt. Maar ja, roepende in de -toekomstige - woestijn he.

Graaisnaaiert | 02-07-20 | 14:55

Volgens mij zijn dit 5G masten.

Raspatat | 02-07-20 | 14:34

Je mag het niet zeggen, je mag het niet denken, maar ergens hoop ik toch dat de pleuris hier een keer echt uitbreekt. D'r zal anders niets veranderen en wordt het alleen maar erger. Maar ach, ik maak mij druk om de mensen die hier na mij moeten leven en zelf geen poot uitsteken voor hun toekomst en liever lopen te zeiken over racisme en discriminatie. En die twee dingen ook nog niet eens uit elkaar kunnen houden.

Dubbelepunthoofd | 02-07-20 | 14:32 | 4

ja.... klopt.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:42

De pleuris? Zoals in Syrie? Of denk je dat die moslims zich als schapen laten wegjagen? Voor elke centimeter zal gevochten moeten worden. Door wie? Onze jeugd heeft geen dienstplichtervaring, want stom en zonde. Mocro's en Turkse abi's hebben allemaal gevechtsopleiding gekregen en velen zelfs daadwerkelijke gevechtservaring. Ik wens je veel succes met je pleuris uitbreken.

Mokum Kosher | 02-07-20 | 14:48

@Mokum Kosher | 02-07-20 | 14:48: Ik denk je een paar zaken toch wel degelijk onderschat. Ik woon weliswaar in de stad, maar om mij heen is veel platteland. Daar wonen jongens die geen vlieg kwaad doen, waar je heel gezellig een biertje mee kunt drinken, maar waarmee je geen grens moet overschrijden. En dat zijn er nog heel veel in Nederland. Meer dan Turken en Marokken tezamen. Maar die laatsten zijn dat platteland nog niet genoeg genaderd. Er is nog geen 'overlast' zullen we maar zeggen. Verder wil ik niets insinueren.

Dubbelepunthoofd | 02-07-20 | 16:47
▼ 1 antwoord verborgen

Ouders die niet opvoeden kweken narcistische etters die over hen heen lopen. Een overheid die niet handhaaft heeft geen gezag en is derhalve manipuleerbaar en chantabel. Deze imam maakt gewoon optimaal gebruik van de ruimte die hem wordt geboden. En die is oneindig als wij geen grenzen stellen. Of een gammel hekje waar ze schaterlachend over heen springen. Een drooggevallen slotgracht met een romantisch bruggetje. Een open deur beleid met boterzachte criteria. Oorzaak en gevolg. Veel moeilijker is het niet. En nu?

Wiebenick | 02-07-20 | 14:30 | 1
-weggejorist-
BBotje | 02-07-20 | 14:37

"tegen de regels"

Helemaal niks tegen de regels. Het oproepen tot het gebed is een grondwettelijk recht.

koter | 02-07-20 | 14:29 | 16

@dirkdoorsnee | 02-07-20 | 14:44: Kijk maar naar de tekst, volgens Nederlandse begrippen is dat een gebed, en daar mag je niet-gelovigen niet mee lastigvallen.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 14:53

Maak je verhaal dan kompleet.

donkieshot | 02-07-20 | 14:58

Excuus, ik was te kort. Je doet nu overkomen alsof het niet aan regels is gebonden. Daar ageer ik tegen, het is veel te kort door de bocht.

donkieshot | 02-07-20 | 15:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Wat is er mis met WhatsApp ?
Er zijn sowieso allerhande bid-appjes met een timer.

kloopindeslootjijook | 02-07-20 | 14:29 | 4

Je snapt het niet. Die versterkte gebedsoproep is niet bedoeld voor de moslims; die weten echt wel wanneer het tijd is voor het gebed of hoe laat ze zich op vrijdag bij de moskee moeten melden. Dat gaat al 40 jaar goed zonder versterkte oproep.

Nee, dat keihard versterkte kattengejank is voor ons bedoeld, de ongelovige honden, varkens, en apen, om ons steeds indringender met dat kutgeloof te confronteren, om ons in te peperen: wij zijn superieur aan jullie vanwege onze islam, en jullie zullen je steeds meer moeten conformeren aan wat onze normen en waarden zijn, want wij zijn 'beter' dan jullie.

Dát betekent die versterkte gebedsoproep.

Dr_Johnson | 02-07-20 | 14:44

@Dirk III | 02-07-20 | 14:35: Precies... middels geluid duidelijk maken wie de baas is. Territorium afbakenen, zegmaar.

Trekhaas | 02-07-20 | 14:44

@Dr_Johnson | 02-07-20 | 14:44: yes, intussen gaan NL se gemeentes steeds meer overstag, want anders bedreigingen??? Maw.: de strijd, als die er al was, is allang verloren.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:51
▼ 1 antwoord verborgen

Tegel door de ramen. Oh nee, daar krijg je dan wel weer 20 jaar brommen voor in NL.

Dirk III | 02-07-20 | 14:29 | 1

Niet als men niet kan achterhalen wie de de steen heeft gegooid. Niet dat ik dit aanmoedig, overigens.

Toos Bevergeil | 02-07-20 | 14:46

Halal versie van de salamitactiek.
Liegen tegen kafirs mag.
Je geeft ze een vinger en ze nemen je hoofd af.

Deflatiemonster | 02-07-20 | 14:29

Geluidsoverlast is boete, meerder keren geluidsoverlast is inbeslagname van geluidsapparatuur.

Patje2011 | 02-07-20 | 14:28 | 2

Het is inderdaad heel simpel maar ja... handhaven he.

Dirk III | 02-07-20 | 14:29

Handhaven is zo niet-Nederlands

small_town_dude | 02-07-20 | 14:33

En toen viel de stroom uit. Wat vervelend nou. Ja heel erge storing. Wij vinden het probleem niet. We doen ons best.
Maar kunt toch nog old school arzanen. Gewoon zelf zingen.
Ja, dat kan nu niet door corona.Straks dan weer.
En voorzichtig met de kaarsjes doen en de thee van thuis meenemen. Succes.

MistaRazista | 02-07-20 | 14:27 | 4

Appen kan ook, maar ooit een moslim meegemaakt die zich bescheiden opstelt en rekening met anderen houdt? Ik ook niet.
"they come here to conquer,
to raid and to plunder" neuriet.

Graaisnaaiert | 02-07-20 | 14:35

@Miezerig | 02-07-20 | 14:32:
Aggregaat? U heeft toch geen wietplantages daar?
Alleen stille aggregaten mogen. Oh, al geplaatst.
Wat jammer nou. Ik hoor net, dat de stroom weer terug is.
Arzanen valt trouwens in deze gemeende helaas a) onder de categorie evenement en b) reclame verspreiding.
Daar zijn vergunningen voor nodig. Die moet u wel eerst gaan aanvragen, voordat u verder gaat arzanen.
Trouwens morgen word de straat voor het gebouw open gebroken. Iets met gasleiding en zo.
Ja, vind ik ook heel erg.

MistaRazista | 02-07-20 | 15:49
▼ 1 antwoord verborgen

Zolang er geen sancties opgelegd worden zullen ze hun grondgebied steeds verder uitbreiden. Zolang mensen hun oogkleppen ophouden en geen tegengas geven ben ik bang dat dit nog veel verder uit de hand zal lopen. Geef vinger, neem hand zoiets

De Let | 02-07-20 | 14:26 | 5

@BBotje | 02-De07-20 | 14:31: De quote van Van Randwijk maakt alle andere reaguursels overbodig,

VanToppinghe | 02-07-20 | 15:03

Het is snel afgelopen als je gewoon duidelijk de grenzen aangeeft door te handhaven. Het zou zo simpel moeten zijn, maar daar is men blijkbaar te laf voor.

Kicksalot | 02-07-20 | 15:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Dat wist je toch van tevoren? Eerst komen die kutmoslims met een kutsmoes dat het alleen vanwege de coronacrisis tijdens de ramadan zou zijn, en als het dan niet verboden wordt, en het mag, dan beschouwen ze die versterkte gebedsoproep als ''veroverd islamitisch territorium'' en dat wordt nooit meer prijsgegeven.

Maar als je dit ziet als het tigste voorbeeldje van de voortgaande islamisering van Nederland, dan heet je Henk of Ingrid en ben je een paranoïde Wilders-stemmer die domme, ongerechtvaardigde angst heeft voor 'het onbekende'.

Dr_Johnson | 02-07-20 | 14:25 | 1

De wet wordt volgende maand aangepast en bestuurlijk Nederland krijgt permanente noodbevoegdheden om zomaar weer een lockdown-tje af te dwingen of zonder opgaaf van reden de tent te sluiten. Ook moskeen kunnen zomaar dicht.

Worden leuke tijden.

Polarisator | 02-07-20 | 14:33

Schandalig. En wat zeggen de TV moslims hiervan ?

van Oeffelen | 02-07-20 | 14:25

We weten toch hoe dit gaat, iets met geven van vinger en hand, dit alles hand in hand met racismekaart.
En daarna hebben ze hun zin, gewoon schijt aan ons. Wat multi Cultie, ja jullie!! Wij niet!! is hun credo.

Umberto die trotzoni | 02-07-20 | 14:24

Hoe zit het met de inwoners van Nederland, die atheïsten zijn, waar zijn onze grondrechten, wij worden door alle geloven gediscrimineerd, onderdrukt, en iets opgedrongen wat wij absoluut niét willen.

Hét vrije woord | 02-07-20 | 14:24 | 2

Probleem in dit land is dat onze overheid de verkeerde mensen die niet (mee)luisteren willen, het laat voelen.

suscrofa | 02-07-20 | 14:28

Stem volgende keer PVV, FvD, iets waar van Haga in gaat zitten, iets waar F.M. van Kooten-Arissen in gaat zitten of op de rudimenten van 50plus, misschien dus Partij voor de Toekomst. SGP is ook nog een optie.

grietmetgroenefiets | 02-07-20 | 14:42

Mein kampf is verboden, dit soort kliekjes moeten we ook niet willen.

Schepvogel | 02-07-20 | 14:23 | 1

Is niet verboden je kan het tegenwoordig kopen met een inlegvelletje, lol.

Miezerig | 02-07-20 | 14:27

Het begint met Dar Al Kufr, dan Dar Al Harb en eindigt met Dar Al Islam.

Miezerig | 02-07-20 | 14:22 | 1

Wat mij betreft is het Dar is Gat al Deur.

Graaisnaaiert | 02-07-20 | 14:38

Zoals vaker gaan ze door tot iemand ze stopt.

Beetje je eigen geweten raadplegen en daar naar handelen is ook heel moeilijk als je harde starre regels nodig hebt die desnoods met geweld worden afgedwongen.

kloopindeslootjijook | 02-07-20 | 14:22

Gewoon weg met die haathutten uit Nederland.

VP732 | 02-07-20 | 14:22 | 2

Boskoop. Nederland?

overhetrandje | 02-07-20 | 14:23

Lekker provoceren en ongelovige honden pesten, zo kennen we de aanhangers van deze haat sekte weer. Deze moskee in Boskoop is vaker in het nieuws geweest vanwege een haatprediker.

Stephen K. | 02-07-20 | 14:21

Wat is vroeger niet wist, maar nu wel, is WAAROM er een azaan is en niet gewoon een toren met een grote klok. En, wat mijn verbazing schetste, is dat die keuze gegrondvest is op een vorm van christofobie, lees: afkeer tegen christelijke of joodse gebruiken. Stel je voor dat de moslims zouden gaan lijken op christenen of joden en hun gewoonten overnamen? "Nee, nee, nee!" zal Mo hebben gedacht en besloot dat vanaf toen er geen bel moest klinken, maar gezongen moest worden.

"... Sunni traditions suggest that a companion suggested to Muhammad that they should blow a trumpet or ring a bell in order to alert the Muslims before the time of each prayer.[14] According to the Sunni traditions Muhammad did not accept this suggestion because he did not want to adopt the Jewish or Christian customs."
Bron: en.m.wikipedia.org/wiki/Bilal_ibn_Rab...

gaffelbaard | 02-07-20 | 14:21 | 3

Zal eerder met gebrek aan grondstoffen of mogelijkheden te maken hebben om bronzen klokken te gieten. Waarom mag het nu wel versterkt worden met een P.A. systeem.

Nee, gewoon weer een kutverhaal van breien om eigen onkunde in een andere schoenen te schuiven.

Polarisator | 02-07-20 | 14:28

En dan te bedenken dat de koran een slechte spinn-off is van de bijbel. Inclusief dezelfde aartsengel gabriel. Dan zeg je in principe dat je perfecte god dus onvolledig was en een steekje heeft laten liggen ten tijde van de bijbel en dit via een analfabete pedofiele roverhoofdman wilde rechttrekken..
Dit kritisch bevragen van de kwestie wordt dus vanaf de wieg met bangmakerij dichtgetimmerd. Zijn ze als de deaud voor want geen antwoord, of beantwoording middels het volgende raadsel.

NiCeY | 02-07-20 | 14:29

Hoe haal je het ook in je zotte kop om in een dorp van 16.000 inwoners een moskee neer te zetten. Noodverordening maken. En weg met dat ding.

suscrofa | 02-07-20 | 14:20 | 1

Boskoop zal ook wel meerdere kerken hebbenm dat is het probleem niet, Alleen de andere kerken houden zich waarschijnlijk wel netjes aan de regels.

small_town_dude | 02-07-20 | 14:36

Je zou toch verwachten dat de uistluitende toon naar alles niet islam in die haattenten in deze inclusitie als een van de eersten aan de beurt is om rap gecancelled te worden danwel oproep naar de buitenlandse investeerders om zich terug te trekken (good luck with this MF guys!).
Dit glimlachende zuigen en pushen gaat nog wel even doorrr, maar er beginnen autochtone krachten zich te roeren.
Dicht die hap. Nu het nog kan.

NiCeY | 02-07-20 | 14:20

Fijn eindelijk weer een ouderwets moslim topic.

Zatkniss | 02-07-20 | 14:20 | 1

Hoevaak tegenstanders ook 'boeh, dat is islamofobie!' roepen...
In het kader van bestrijden van racisme/discriminatie en mensenrechten zijn discussies over moslimtopics kunnen voeren ook hard nodig. Denk bijvoorbeeld maar aan FGM, huwelijksdwang, mensenrechten ondergeschikt aan isl religie maken, discriminatie van andersgelovenden en ongelovigen en anders-geaarden... Ik noem slechts een paar strijdigheden, de bekendste, maar er zijn er meer.

gaffelbaard | 02-07-20 | 14:29

Frappant hoe er tijdens een corona-uitbraak ineens wel daadkrachtig opgetreden kon worden (behalve in de vele no-go-areas in NL) tegen de Nederlandse bevolking, en er voor alles daarbuiten de andere kant opgekeken word door onze politiek en politie/justitie/handhaving. Zouden ze dan echt tegen het autochtone volk zijn? Worden behalve de moskee's ook onze politici gefinancierd vanuit het buitenland? Je zou het bijna gaan denken.

Hangtietsmurfin | 02-07-20 | 14:19 | 1

Als ik het interview van het kortgeding tegen de staat i.v.m Virus, op Weltschmertz, juist heb begrepen is de Landsadvocaat al zeker dat de noodmaatregelen van kracht in een wet komen. Zonder dat parlement daar nog over moet beslissen.

De facto is Nederland dan sowieso geen rechtsstaat meer. En kan ook een moskee worden gesloten zonder opgaaf van reden.

Polarisator | 02-07-20 | 14:25

Toch mooi, zo'n gezellige inclusieve Moskee.

Kuifje-naar-Brussel | 02-07-20 | 14:19 | 3

Niet in mijn achtertuin.

Papa Jones | 02-07-20 | 14:20

Toch mooi, dat nutteloze stangen

dathoujetoch | 02-07-20 | 15:11

Inclusief?

Nehemia | 02-07-20 | 15:59

Fun fact:
Elke moskee moet minimaal imam hebben die als sharia rechter kan fungeren.

Turbulentie? | 02-07-20 | 14:18 | 2

één*

Turbulentie? | 02-07-20 | 14:18

Waar kan ik solliciteren?

jemagookniksmeer | 02-07-20 | 14:21

Grijp nou godverdomme is in man. Heel dit land is al naar de klote en we kunnen alleen maar toekijken

TKD88 | 02-07-20 | 14:17 | 1

Dat is de bedoeling ook. Ordo ab chao.

Nehemia | 02-07-20 | 16:00

Links (en rechts) wil niet discussieren over wat de vrijheid van godsdienst precies inhoudt. Grenzen bepalen zou betekenen conflicten en dat gaan politici in deze uit de weg. Wat mij betreft is de grens dat ik geen last hoef te hebben van andermans geloof, behalve klokkenluiden, want dat is deel van onze cultuur.

M.egafoon | 02-07-20 | 14:17

Slappe bestuurders daar.
Niet luisteren = sancties -> einde

Het leven is zwaar | 02-07-20 | 14:17

Eerst was de leugen dat ze ons vuile werk zouden doen en weer weg zouden gaan, en we geloofden het.
Toen waren het vluchtelingen van oorlogsgeweld, en we geloofden het.
Toen kregen we te horen dat ze nodig waren om de vergrijzing op te vangen, en we geloofden het.
Nu krijgen we te horen dat het een grondwet is dat iedereen hier binnen kan komen en dat we dat moesten vastleggen in het verdag van Marrakesh, en we geloofden het.
Wanneer worden we eens wakker, Nederland, en gaan we inzien dat we al ruim 40 jaar worden voorgelogen ?
Deze soldaten worden verdeeld over Nederland en straks heeft elk dorp en stad een kazerne.

OudeNederlander | 02-07-20 | 14:16

Check, check, check - White gives up.

wezen | 02-07-20 | 14:16

@nostyle de tekst "en nu zijn we met meer" vergeten voor "ja doen we gewoon".

Graaf_van_Hogendorp | 02-07-20 | 14:16

Ja steeds.maar.weer! Ja.
Een dag zonder islam is een dag niet geleefd, lijkt het nieuwe spreekwoord.

Op de een of andere manier weten die mohammedanen, dag in, dag uit, mij op te zadelen met allerlei problematiek en voor hen belangrijke zaken, waar ik NIETS mee te maken wil hebben.
Wil het niet horen, zien en ook niet lezen.
Maar dat mohammedaans gedram wordt, net als via die illegale megafoon, in je lijf gepompt alsof hun leven ervan afhangt.
Vervelend volk.

chicago river | 02-07-20 | 14:16 | 2

Lees mijn plembsel van 14.12 even.

ja,diedus! | 02-07-20 | 14:17

Precies de bedoeling. Het gaat ook om domineren van de publieke ruimte.

Polarisator | 02-07-20 | 14:20

Tenslotte zegt het overgroot gedeelte van Nederland: "Ach,maakten we ons daar nou zorgen over? Dat valt best mee en ik krijg er een beetje vakantie gevoel van."

oldandwise | 02-07-20 | 14:15 | 3

De meeste Nederlanders zijn niet zo matineus.

Kuifje-naar-Brussel | 02-07-20 | 14:18

Zeiden de Joden ook in Duitsland. Het gaat wel over... als ze de oorlog eenmaal gewonnen hebben, dan laten ze ons wel met rust. We zijn goede 'Duitse burgers'. Vele hebben van die houding bittere tranen gehuild. Keihard tegen een muur gelopen.

Atheist-Priest | 02-07-20 | 14:43

Moet je eens proberen als blanke autochtoon.

marcoplarco | 02-07-20 | 14:15

Minaret eraf schieten, azaantje weg.

despee | 02-07-20 | 14:14

Als ik in Boskoop of in adam zou wonen luchtbuks en je schiet de boxen kapot dat is dan een rascistische aanslag zeker

oldskoolhollander | 02-07-20 | 14:13 | 2

Dat wordt EBI...

Wijze uit het Oosten | 02-07-20 | 14:16

Verplicht naar de Groenlinksen Denk werk- en heropvoedingskampen.

Reebensteeltje | 02-07-20 | 14:23

Denk je in rustig Boskoop te gaan wonen om het rapaille uit Alphen ad Rijn en Gouda te ontwijken krijg je het toch nog als een boemerang in je gezicht.

Miezerig | 02-07-20 | 14:13

Art of the Deal: wat als we het landelijke alarm voortaan op de eerste halvemaandag van de maand via de luidsprekers van onze moskeeën ritselen? Ik zeg win-win: www.youtube.com/watch?v=s6-2b_3Dmxw Scheelt toch weer een paar centen!

Hetkanverkeren | 02-07-20 | 14:13

Hebben die moslims geen polshorloges, telefoons met tijdsaanduiding, of klokken thuis?

Polarisator | 02-07-20 | 14:13 | 3

Die zijn voor de verkoop

oldskoolhollander | 02-07-20 | 14:14

Dat is allemaal pas uitgevonden na de 7e eeuw en dus is dat te modern voor ze.

WatMoetJeNu | 02-07-20 | 14:40

Whatsapp groepje ?

Der Schnitzeljäger | 02-07-20 | 15:11

Ik zit vlakbij 2 moskeeën, een Turkse en een Marokkaanse, en ik hoor er niks van, het wordt overstemd door auto's met keiharde Turkse en Marokkaanse muziek.

Mr_Natural | 02-07-20 | 14:13 | 3

LOL

vlotterik | 02-07-20 | 14:16

Dat verklaart U tegels.

Miezerig | 02-07-20 | 14:20

Het houd niet op, niet vanzelf..

priwax | 02-07-20 | 14:12 | 1
-weggejorist-
swassannuf | 02-07-20 | 14:24

Wij hebben dit aan ons zelf te danken.
Atheïsme is de ondergang van een Westers land.

Turbulentie? | 02-07-20 | 14:12 | 15

@Turbulentie? | 02-07-20 | 14:46: Christendom is ook een Oosterse godsdienst, lullo! Christenen grenzen trekken? Lamenielache. Christenen proberen de hele wereld te bekeren!

Calastir | 02-07-20 | 15:35

Is het niet de CU die er zoveel als mogelijk wil binnenhalen?

Nehemia | 02-07-20 | 16:03
▼ 12 antwoorden verborgen

Nog even en heel nederland wordt onderworpen aan de Islam, KOZP eisen, Antifa en er wordt een kalifaat gevestigd. Veel te slap dit nederlandse volk dat zijn historie, waarden en cultuur niet verdedigt, Dan roep je het over je af.

vlotterik | 02-07-20 | 14:12 | 2

Och, wanneer dit land over 50 jaar islamitisch is, kunnen de allies van de islam hun borst(en) natmaken. Want de feministen gaan dan onder een boerka en krijgen klapjes, de LGBT'ers worden van flatgebouwen gegooid en de linkse deugers worden gekeeld. En Sylvana, Quinsy, Akwasi en co worden dan voor 300 euro te koop aangeboden op de markt, net zoals in Tripoli.

Varende_Reaguurder | 02-07-20 | 14:21

Precies wat Houellebecq beschrijft in zijn roman Soumission .

small_town_dude | 02-07-20 | 14:41

Onder het valse voorwendsel van de vrijheid van godsdienst de publieke ruimte claimen. De vrijheid van godsdienst houdt in dat de overheid je niet kan vervolgen om je geloof. Dus gewoon aanpakken op basis van geluidsoverlast.

ja,diedus! | 02-07-20 | 14:12

Islam hoort niet in Nederland. Er zijn voldoende landen op aarde waar deze moslims heen kunnen gaan om hun geloof te belijden. Gaat heen.

Nederland80 | 02-07-20 | 14:11 | 4

Maar vermenigvuldigt u niet.

gestoptmetroken | 02-07-20 | 14:14

Ben je gek, veel te gevaarlijk in die landen.

Mr_Natural | 02-07-20 | 14:14

Wat me duideljk lijkt, is na 40 jaar +, dat het simpelweg niet samenging, niet gaat, en ook niet zal gaan.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verzin zelf thuis wel eens zo'n azaan (sorry buurvrouw). Dat geluid kunnen we allemaal reproduceren. Het bevrijdt mij van gedachtenspagaats.

Leptob | 02-07-20 | 14:10

Salami, wie is er niet groot mee geworden?

Sitting_targets | 02-07-20 | 14:10

Boete. Boete. Boete. Sluiten die keet.

Is het nou zo lastig?

Enter Yeti | 02-07-20 | 14:10 | 1

Yep, past niet in de deugspagaat waar onze bestuurders voor gekozen hebben. Politiekcorrecte gevoelens prevelen boven onderbuikgevoel en bovendien is er is echt geen enkele beleidsmaker/handhaver die rond zo'n haatpaleis woont dus het probleem bestaat gewoon niet.

TijdelijkOptimist | 02-07-20 | 14:53

Hier hebben we alleen Hindoestanen in gekke pakjes.

Turbulentie? | 02-07-20 | 14:10

Laatste waarschuwing, nog 1 keertje en dan de ketting op de deur. Zal wel weer te simpel zijn.

Apollo | 02-07-20 | 14:09 | 1

Ketting ?
Kettingen liggen gevoelig op dit moment !

demaup | 02-07-20 | 14:38

Jij rassiest!

Festen | 02-07-20 | 14:08

Weg met ons! Stem VVD, CDA, D66, GL, CU, DENK, PVDA.

funkyd | 02-07-20 | 14:07

Wat een racisten daar in de gemeente Alphen aan den Rijn zeg. Die zijn zich zeker nog niet bewust van hun slavernijverleden.

jemagookniksmeer | 02-07-20 | 14:06

Fucking goed schema.

RickTheDick | 02-07-20 | 14:06 | 2

Zou jij dat vol kunnen houden?

Kuifje-naar-Brussel | 02-07-20 | 14:19

Waarom grijpt de politie dan ook gewoon niet in aangezien overduidelijk is dat de regels overtreden worden?
Ik neem aan dat de commissaris zich nu even gaat verantwoorden.
Als hij terug is van de iftar,

2voor12 | 02-07-20 | 14:06 | 5

Angst!

vluchtelingallergie | 02-07-20 | 14:14

Politie - iftar - ingrijpen - moslims
Zie je de retoriek in je verhaal? haha

Zeiss | 02-07-20 | 14:15

tijdens zo'n iftar ellende doen onze dienders hun uiterste best om aardig gevonden te worden door de bezetter.

Wienerschnitzel mit | 02-07-20 | 14:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Linkje lid?

mr.money | 02-07-20 | 14:06

Roodbaard wist wel raad met vervelende minaretten:)

Acidstain | 02-07-20 | 14:06

Ben benieuwd, wanneer de WLM beweging terug slaat?
En of dan nog de linkse kerk, NPO en andere deuggroepen iets te zeggen hebben?

hangtiet met knoop | 02-07-20 | 14:05 | 1

WEM, White Ears Matter.

Mr_Natural | 02-07-20 | 14:06

Als Nederlander word je gewoon gediscrimineerd, wachtlijsten van 5 tot 10 jaar voor een simpel huurhuisje in een pauperwijk. Menig asielzoeker heeft voorrang gekregen.

stipjes | 02-07-20 | 14:02 | 3

10% is vluchteling, de rest komt voor de Miele.+++

Acidstain | 02-07-20 | 14:04

@Acidstain | 02-07-20 | 14:04: Dat is ook echt zo, asielzoekers die al een uitkering krijgen, hebben daarbovenop vaak nog tegoedbonnen van de gemeente voor elektronicazaken.

stipjes | 02-07-20 | 15:00

Je.verwacht.het.niet.

Kukooo1 | 02-07-20 | 14:02

En maar grote bek hebben over geluidsoverlast. Sloop die dingen dan!

TRUMP | 02-07-20 | 14:02 | 9

@De Let | 02-07-20 | 14:45: Bananenshake zal ook wel niet meer mogen.

De Let | 02-07-20 | 14:47

@De Let | 02-07-20 | 14:45:
ALs je die zelf mee neemt. Ik moet dat spul niet. Dan liever een goede W(h)isk(e)y.

WatMoetJeNu | 02-07-20 | 14:50
▼ 6 antwoorden verborgen

Vingertje voor vingertje....

Stapje voor stapje, totdat het onontkoombaar is.

Wijze uit het Oosten | 02-07-20 | 14:01 | 1

De kruik gaat net zolang te water tot dat ie breekt.

Atheist-Priest | 02-07-20 | 14:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken