LOL. Viruswappies Viruswaanzin geven online workshop 'Hoe organiseer ik een demonstratie'
Hahaha. Toch een beetje alsof je dieettips krijgt van Han Peekel
Maffe complottheorieën op internet gooien ✅
Demonstratie aankondigen✅
Zorgen dat demonstratie verboden wordt✅
Toch gaan demonstreren✅
Demonstratie gierend uit de klauwen laten lopen✅
Nieuwe demonstratie aankondigen✅
Zorgen dat nieuwe demonstratie verboden wordt✅
Rechtszaak aanspannen omdat nieuwe demonstratie verboden wordt✅
Rechtszaak verliezen✅
Toch weer gaan demonstreren✅
Niet naar de politie luisteren✅
Opgepakt worden✅
Iedereen de schuld geven behalve jezelf✅
KLAAR!
Reaguursels
InloggenEn toch is het feit dat je in Nederland kan (of: zou moeten kunnen) demonstreren een groot goed. Of je het er nou mee eens bent of niet; het tegenovergestelde lijkt mij een stuk beroerder. Dan wordt je een soort China. Ondanks dat ook ik deze groep dus wappies vind, ben ik blij dat er een soort tegengeluid plaatsvind tegenover de soms onbegrijpelijke maatregelen van de overheid.
Stichting Selectieve Skepsis.
Experts in riolschaatsen.
Sorry, maar die gasten zijn contra-wappies.
Knettergek.
Hebben veel van jullie een Amerikaanse stefford of pitbull?
Stafford it is, maat. Met een a'tje ipv een e'tje in zijn rasnaam.
Vooral die complottheorie. Gaat als volgt: Moet wel een complot zijn want de geschiedenis zit vol met complotten. Het is eigenlijk net aks met religie, men snapt iets niet en voert een god/duivels complot in. Kan overigens niet wachten op laatste seizoen Lucifer!
Je overleeft geen dag op kantor.
Blijf vooral vertrouwen op de bewezen prutsers van het RIVM: "Met wat er nu bekend is, lijkt de ziekte niet zo heel besmettelijk".
.
Lees de hui-ve-ring-wek-ken-de serie blunders, fouten, late reacties.
En dit is dan nog slechts de tussenstand op 15 maart
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...
Het RIVM stond natuurlijk niet alleen in de mening dat er hier sprake zou zijn van een 'ultra-besmettelijk, levensgevaarlijk' virus, want de massahysterie bewoog zich rapido over de hele aardkloot, compleet met video's van spontaan omvallende Chinezen (maakt niet uit dat die video's afkomstig bleken uit obscure horrorfilms).
Helaas, ook drie maanden geleden waren er al voorzichtig relativerende stemmen (ook door deskundigen!), maar die werden toen vakkundig monddood gemaakt. Ook hier op GS, overigens.
Zoals de cijfers nu zijn, komt in NL niet meer dan 3,5% van alle besmetten uiteindelijk in het ziekenhuis terecht. Héél wat minder dan die 20% waar het RIVM mee strooide, en waar alle IC-paniek op gestoeld was.
En nee, dit zijn geen cijfers van de 'wappies', maar gewoon stomweg het resultaat van de daadwerkelijk beschikbare data - die van het RIVM - correct doorberekenen.
Uit onverdachte bron, namelijk de directeur van de GGD, dhr. De Gouw:
www.telegraaf.nl/nieuws/773237820/cor...
Ik heb nog nooit gedemonstreerd.
En in een normale samenleving zou dit ook niet echt nodig zijn maar wel geoorloofd.
Maar in onze “ nieuwe normaal” samenleving waarbij hulpbehoevende maanden eenzaam in quarantaine worden gezet, de rest financieel benadeeld en sociale beperkingen worden opgelegd, vindt de overheid het ook nodig om met een stok “ de spoedwet” het volk nog meer op te fokken.
Hou maar op , We hebben jullie allang door.
Het volk wordt niet tegen elkaar uitgespeeld, Jullie worden eruit gespeeld.
En als het puntje bij paaltje komt, Wij zijn met veuuul meer.
m.youtube.com/watch?v=2MhRkIu4gEM
De laatste keer dat ik in een demo meeliep was ergens in de jaren 1980, voor stop de neutronenbom of zoiets. Ja, ik ben óók jong geweest.
Ik zou graag meedoen met een demo tegen die vermaledijde corona-wet, die - ongewijzigd - gewoon een keiharde inbreuk maakt op de verworvenheden van de democratische rechtstaat, maar helaas moet ik bedanken voor een deelname te midden van 5G-wappies en anti-vaxxers.
Zoals ik in een eerdere tegel al betoogd heb: het discours is helaas gekaapt door de extremisten, wat tegenwoordig meer regel is dan uitzondering.
Een mening is een mening ook al bevalt deze menigeen niet. Een mening mag wat mij betreft geuit worden. Aanzetten tot malloot doen is echter natuurlijk weer heel iets anders.
Iedere malloot kan zich overigens door iets/iemand laten “aanzetten”
Lol, veel hooligans op deze site. Kunnen slecht tegen kritiek.
Types ben-je-niet-voor-ons-dan-ben-je-tegen-ons.
Protesteer je tegen de overheid ben je a) een wappie b) een tokkie c) een hooligan.
Dit was de uitzending van de VVD en aanverwanten.
Och ja met name de laatste jaren veel aluhoedjes, anti-vaxxers en putin-pionnetjes.
@RandyBiel | 29-06-20 | 19:34:
Whahaha, Wie is hier nou het aluhoedje dan?
@Roadblock | 29-06-20 | 19:33:
Het pluche zit zo lekker. De democratie is voor sommigen slechts een trein en daar spring je vanaf als je het doel - macht - hebt bereikt. Dat geldt voor mensen als Erdogan, Bouterse, Poetin, Juncker, Rutte... Daar zit geen echt verschil tussen. In Turkije word je de cel ingegooid als je als leraar de verkeerde mening hebt; in Nederland kom je niet eens voor een klas te staan als je de verkeerde mening hebt.
Hahah hooligans op deze site, zo gek heb ik ze hier nog niet meegemaakt maar wat een mafklappers hier tegenwoordig. Ze zijn helemaal doorgedraaid, schuim staat op de bek van hun hypocrisie en vermeend racisme overal. Wappies.
Is dit Geenstijl? Ow ja.. Geenstijl!
Subsidie innen?
Indeed
Tsja het is wat, iets lezen dat niet in Uw agenda past.
Haha wat laten de sneuneuzen zich heerlijk kennen.
Go, Ronaldo!
Ja, daar ben ik het wel mee eens. Ik vind dit ook niet heel sterk van Ronaldo.
Zoals hij het nu zegt, heeft de overheid altijd gelijk. Zo hoort het in een liberale democratische rechtsstaat niet te werken. Je hoeft je als burger niet altijd maar neer te leggen bij beslissingen van de overheid. Dat is eigenlijk een beetje wat democratie betekent.
@Berbaar | 29-06-20 | 19:05:
Hij zet het wel heel zwak neer. Het is prima dat hij het niet eens is met de demonstranten, maar hij schaart zich nu wel heel gemakkelijk achter de overheid.
Er is de afgelopen tijd sprake van heel veel willekeur bij overheidsbeslissingen- en optredens rondom demonstraties. Dat kan je niet zomaar negeren. Ik kan dat tenminste niet zomaar negeren. Zelf ga ik daar niet staan. Even afgezien van de vraag of ik het met ze eens ben of niet, qua inhoud. Maar dat er sprake is van dit soort willekeur, dat vind ik geen goede zaak. Het is ondemocratisch en onliberaal om demonstraties op deze manier te verbieden en stuk te slaan. Wie dat niet ziet, die is ziende blind, kwaadaardig of dom.
@Berbaar | 29-06-20 | 19:05:
Het gaat mij om het stuitende gebrek aan realiteitsbesef, deze mensen op zo een kinderlijke wijze aanvallen op vorm ipv op de inhoud uit wat lijkt op een persoonlijke frustratie. Dan val je behoorlijk door de mand. Het gaat om zulke wezenlijke zaken die nu op het spel staan. Waarom niet die jurist uitnodigen? Of een debat organiseren met (zijn overduidelijke vriend) Pepijn zodat we allemaal wat wijzer worden met elkaar? Maar nee in plaats daarvan wel als een soort SBS6-ombudsman je druk maken om een paar fucking KLM vouchers. Wat een armoede man.
@Berbaar | 29-06-20 | 19:05: Ja, dan bekritiseer je het, je gaat de dialoog aan zoals we gewoon zijn op Geenstijl. Dat in tegenstelling tot wat links zou doen als adverteerderbellen en werkgeverbellen als iets niet in je straatje past. Ronaldo is de zwakste auteur hier gewoon al is hij steeds beter aan het worden, dit is dan weer even niet een topstukje.
@Dommelsch,
Ok, De demonstratie was verboden en de gene die hier toch ging demonstreren liep de kans om opgepakt te worden.
Vrijwel niemand, naar mijn weten, is opgepakt vanwege agressie maar alleen vanwege meningsuiting.
Dit zegt meer over de overheid dan over de demonstranten die een geweldloze demonstratie in een park willen houden waarbij geen verkeerswegen geblokkeerd worden, vernielingen worden aangericht of mensen worden lastig gevallen.
Wat gebeurd er straks tijdens de Sinterklaas intocht, Gaan we KOZP dan ook verbieden?
Er werd laatst op de Dam toch echt tot geweld opgeroepen als je het mij vraagt?
@Datgingniegoed | 29-06-20 | 19:55:
Demonstratie in Groningen kon gewoon doorgaan. Zelfde onderwerp. Zelfde regering.
Alleen minder domme aluhoedjes, waarmee wel afspraken te gemaakt konden worden.
@RandyBiel | 29-06-20 | 20:07:
Waren ze op?
Hier, Heb je er nog drie.
@RandyBiel | 29-06-20 | 20:07:
Oh, heb er nog een voor jouw, voor waar het donker is.
@Datgingniegoed | 29-06-20 | 20:32:
Glij d'r niet over uit als je weer een 5G mast in de hens steekt.
Het begint een patroon te worden en ik begin bepaalde schrijvers over te slaan..
Verboten!
Mijn complimenten voor alle “ Die hards” die toch zijn gaan demonstreren en de ludieke bananen actie bij het gerechtshof.
Hier stond het Nederlandse volk te demonstreren voor hun grondrechten, ongeacht hun huidskleur of politieke overtuiging
.
Het is hier al langer niet pluis, als ik het zo mag uitdrukken.
En de bewijzen hiervan waren wederom vandaag te zien ,in het al 8 jaar durende , Wilders show proces.
Ik durf te wedden dat de “ useful Idiot” Ivo voor het karretje gespannen is en als we dieper gaan graven , dat er nog veel meer aan het licht komt dan de bemoeienis van het kabinet alleen.
Ook dit Covid-1984 vleermuis verhaal klopt aan geen kant / De voorbereiding en getroffen maatregelen ronduit slecht en met de cijfers wordt gesjoemeld.
Nu wil de overheid ook nog eens een Maoistische spoedwet inwerking laten treden zonder dat hier ook maar een haan naar mag kraaien.
Er moet volgens mij maar een clubje verboden worden en dat is dat clubje wat nu op het pluche zit.
Mooi gesproken. Waaraan ik nog zou willen toevoegen de grote schande van het opsluiten van ouderen zonder dat er beschermingsmiddelen waren en velen stierven. Totaal gewetenloos en dan nog het lef hebben om te beweren dat de maatregelen 'vooral waren om de zwakkeren te beschermen'.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 19:07:
Juist. Bedankt voor uw toevoeging.
Er is , Zoals ik al schreef, hier een hele hoop al heel lang niet pluis en daar bedoel ik niet alleen Nederland mee.
Maar ja, Dat hoef ik u waarschijnlijk niet te vertellen.
Voor de oudjes was een lucht bevochtigings apparaat en goede ventilatie in het tehuis waarschijnlijk de beste oplossing geweest.
Laat de overheid daar op inzetten. ( Maar ja, Ik ben geen Viroloog)
Voor wie nog geen keuze heeft kunnen maken tussen BLM en de Viruswappies, kan ik vandaag aanbevelen de Banana split. De Banana split is een Amerikaans ijsgerecht dat meestal als nagerecht wordt gegeten. nl.wikipedia.org/wiki/Banana_split. Ook erg lekker bij Wappienars...
Ik heb inmiddels contact met een viroloog die mij dansles gaat geven.
Leuk Kuif, mevrouw Berbaar wil al jaren samen dansen.
Heeft hij nog ruimte voor wat lesjes?
@Berbaar | 29-06-20 | 19:03:
Moet mevrouw Brabbelbeer nu met Kuifje les gaan nemen, omdat jij blijkbaar al jaren te lamlendig daarvoor bent?
Die wappie-parades op dat Malieveld leveren anders behoorlijk vermakelijke beelden op. Wat een gekkies. En uiteraard doordrenkt van de complottheorien, weinig verrassends daaraan.
Hier , Heb je 3 bananen.
Twee voor in je oren en een voor in je mond.
@Datgingniegoed | 29-06-20 | 19:03:
Kon je ze niet bij de rechtbank kwijt?
@Datgingniegoed | 29-06-20 | 19:03:
Je vergeet nog een paar openingen.
Zie hier iemand die zoals de 80% van dit land, zijn media nog bij de oude vertrouwde mediaboeren haalt. Anderen betichten van gek zijn zoals we constant zien bij de mensen die lijden aan dit complex, het is sneu, het is ironisch. En het is de reden waarom we hier zoveel te kankeren hebben en de overheid lachend bejaarden mept en horden 5e colonne tuig in Scheveningen met rust laten. Bedankt voor je wakkere beeld van deze wereld, Randy.
Er lopen daadwerkelijk viruswaanzinnigen in dit land rond. Ik liep vanmorgen de supermarkt uit en ik kreeg uit het niets een klap op mijn gezicht en een schreeuw naar mijn hoofd: "Je moet godverdomme anderhalve meter afstand houden!" Uhh, meneer u liep in MIJN safe space, anders had u me geen klap kunnen geven; ik liep niet in die van u. Was een oude blanke Nederlander. Ik ben het slachtoffer geworden van een "verwarde Nederlander". Die bestaan kennelijk dus ook. Ik heb het er maar bij gelaten. Wat moet ik tegen zo`n oud mannetje doen dan? Maar ik kon het amper geloven. Ik ben ook niet bepaald iemand die je zomaar even een klap geeft, dacht ik. Nou, deze oude baas kennelijk dus wel. Ik hoop voor hem dat hij dit niet bij iemand doet die even wat minder coulant is. Normaal gesproken zou ik dit niet hebben gepikt, maar ik had medelijden met deze meneer.
Dat klinkt als zo'n NSB-er die 112 gaat bellen als je mondkapje in het OV een beetje scheef om je bakkes zit.
(ja, dat schijnt al eens gebeurd te zijn)
Goed gedaan hoor. Medelijden is ondanks de klap zeker op zijn plaats. Velen zijn helemaal gek van angst met dank aan het kabinet. Ik heb ook 2 maanden in een angsthel geleefd maar heb mij daaraan gelukkig kunnen ontworstelen want het was echt vreselijk. Dat gun ik echt niemand, nou bijna niemand dan.
@EefjeWentelteefje | 29-06-20 | 19:11: Heb er medelijden mee Eefje, die man leeft in enorme angst. Komt op het konto van Rutte, De Jonge en Van Dissel. De faalhazen die nu 2 maanden vakantie aan het vieren zijn.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 19:13:
Ja, ik dacht, wat is dat voor een gek? Het is goed dat u niet meer in angst leeft. Dat is ook nergens voor nodig. En al helemaal niet op straat in de brandende zon. Die meneer was ook gekleed alsof het winter was. Hij had een lange trenchcoat aan, wel een mooie, zo`n bruine, die Hitler ook had kunnen dragen, en dikke laarzen. Was duidelijk een welgestelde man. Maar hij was oud en echt behoorlijk verward. Hij stond op een gegeven moment te trillen en toen was hij helemaal in zichzelf gekeerd en er kwam geen woord meer uit. Het zag er heel autistisch uit.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 19:16:
Ha ha zodra de 2de golf begint hang jij weer hysterisch in de gordijnen.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 19:16:
Het voelt een beetje dubbel. Uiteraard is die man bang gemaakt, en heb ik er wel (een beetje) medelijden mee, maar waarom blijven die bange mensen niet gewoon thuis (totdat ze zelf ontdekken dat het allemaal wel meevalt)? Ik heb zeker twee maanden de boodschappen gehaald voor sommige buurtjes, kleine moeite en een kwestie van elkaar respecteren. Het moet wel héél erg met je gesteld zijn wil je echt niemand kunnen vinden die een beetje behulpzaam wil zijn.
Althans, dat mag ik hopen!
@GeenHeil | 29-06-20 | 19:24:
Het klinkt alsof die meneer inderdaad al aardig de weg kwijt was, en dan is een gevoel van medelijden op zijn plaats.
Lol.
De mijne was van de pijlenpolitie. Met kind in de wagen en niet oud. Had vette buit de dag. Kon zowat iedereen met de regelpets slaan.
Zo jammer dit.
Het gaat om onze vrijheid en niets anders, maar met het intellect van een ernstig gemankeerde amoebe, wil dat kennelijk niet doordringen tot Ronaldo die alleen maar lol heeft.
Ik dacht echt dat GS -als geen ander medium- ook een voorstander van het behoud van vrijheid zou zijn, niet alleen die van meningsuiting, maar ook van vergadering en petitie.
Dit stukje is een regelrechte smet op serieuze topics door andere redacteuren (hoi Bart, hoi Pritt) omdat het onder dezelfde noemer plaatsvindt. Je kunt de vorm van een club mensen best wel op de hak nemen, natuurlijk, maar als dat het enige is en overheersend ten opzichte van hun maatschappelijke betrokkenheid voor het algemeen belang, dan ben je op de inhoud niet zo relevant meer. Het staat naar mijn gevoel ook zo haaks op de uiterste inspanning die geleverd wordt om onpartijdig te zijn, niemands knecht en onafhankelijk, terwijl je uit alle macht in de zeilen van de aanstaande dictatuur staat te blazen met je goedkope lol.
Zo jammer.
Nou zoek een plekje waar U het beter denkt te hebben.
Toedeledokie!
@Berbaar | 29-06-20 | 19:01: als die er zijn, worden ze snel schaarser, mede door betaalde trollen in dienst van de heersende corrupte macht.
@Bakschuif + 10
@Icar | 29-06-20 | 19:25:
Berbaar heeft sowieso niets te melden. Dit is al de zoveelste keer dat ik hem iemand zie uitzwaaien die helemaal niet gezegd heeft dat hij weggaat. Dat is echt lulletje rozenwater eerste klas, Berbaar. Lekker laten lullen joh.
Verder ook + 10 voor bakschuif. Voor zowel het eerste als het tweede bericht.
@Bakschuif | 29-06-20 | 19:07: Ach, die trollen toch...
Ik kan de grap wel waarderen.
Als je als organisatie twee mislukte demonstraties in je portefolio hebt zitten, ga je toch geen online cursus "hoe organiseer ik een demonstratie" geven.
@MistaRazista | 30-06-20 | 01:28:
door wie mislukt? door het gezag wat met twee maten meet? toe nou...
@Bakschuif | 30-06-20 | 01:51:
Point taken. Maar het was vooruit te zien en de mensen hadden geen "what if" instructies.
@MistaRazista | 30-06-20 | 01:57:
Dat is waar. Maar hoe bereid je je voor op willekeur en wetteloosheid door het gezag? Het is schokkend. Ga er vanuit dat er snel geleerd wordt.
Georganiseerde corruptie bestrijdt je met georganiseerd verzet. Dat neemt tijd en het blijft heel kwetsbaar. Mij spreekt aan dat ze de moed en het verstand hebben dit systematisch en geweldloos te doen.
Ze doen een beroep op liefde, geduld en vertrouwen.
Is niet direct mijn persoonlijke voorkeur, maar heb daar diep respect voor als ik het afzet tegen de haat van de BLM & co
@Bakschuif | 30-06-20 | 02:08:
Ik hoop het ook. En de politie moet ook leren.
Die zijn spontane decentraliseerde burgerdemonstraties niet gewend in Nederland.
Nou ik heb me even op Pepijn van Erp (van het Twitteraccount uit de link) gestort:
threadreaderapp.com/thread/1276833852...
En toen zijn artikel op de website waar hij voor schrijft:
kloptdatwel.nl/2020/06/06/de-denkfout...
En helaas voor hem als wiskundige, maar hij is net zomin (terwijl dat wel één van Van Erp zijn verwijten is naar W. Engel) als Willem Engel de balletdans leraar, geen volleert viroloog/bioloog/microbioloog/medisch arts met specialisatie die hier van toepassing is. Dat maakt dat hij net zo c.q. net zo min 'gekwalificeerd' is, terwijl dit wel is wat hij hem voortdurend verwijt.
In het artikel worden W. Engel en Maurice de Hond voortdurend weggezet als onbenullen, maar tegenargumenten hoe het dan wel zit, daar ontbreekt het weer aan.
Dat De Hond en W.Engel op één hoop gegooid worden helpt ook niet, i.p.v. hen los van elkaar te 'fact-checken'.
Van Erp papegaait vooral het RIVM na, en die is toch ook meerdere malen niet erg betrouwbaar gebleken. RIVM, WHO, CDC zijn zelf ook nogal dogmatisch over de non-aerosole overdracht, daarnaast is het RIVM zelf niet transparant w.b.t. wetenschappelijke referenties o.b.w.v. zij adviezen geven, vreemde praktijk voor een zogenaamd onafhankelijk onderzoeksinstituut.
Dit gezegd hebbende neem ik het ook niet op voor W. Engel, want: ik volg hem niet zo, en heb dus ook lang niet alles van hem gezien/gelezen. Ik heb de afgelopen maanden allerlei filmpje gezien, en stukken gelezen van o.m. artsen die niet de lijn van het RIVM & WHO volgde en vervolgens gecensureerd en verbannen werden van youtube etc. Een aantal van die mensen zeiden hele redelijke dingen die mij heel plausibel voorkwamen.
Toch kan ik eigenlijk alleen maar voor mijzelf als leek concluderen dat, niet alleen ik niet duidelijk weet hoe het zit, maar allerlei (zogenaamde) experts, alternatieve deskundologen en autoriteiten kennelijk evenmin.
Maar die andere halve meter regels zijn onzinnig, omdat ze geheel willekeurig en inconsequent worden bepaald en gehandhaafd.
De economie is in een recessie zo niet een depressie gestort. Het griep virus uit 2018 was dodelijk dan dit covid19 virus tot nu toe. Er wordt gemarchandeerd en gefraudeerd met sterfte en besmettingscijfers.
Daarnaast hebben we een overheid die ouwe mensen afranselt en hardhandig arresteert terwijl ze vredig demonstreren, en die overheid die demonstraties zelfs verbied. Terwijl diezelfde overheid en politie bij BLM tuig niet handhaaft, niet optreed en die mensen volledig tegen lockdown beleid hun gang laat gaan en met vele honderden met deelneming van Halalsema laat samenkomen op de Dam.
Inhoudelijk een uitstekende post, maar let de volgende keer eventjes op de spelfouten voor je op de Reaguur!-knop drukt.
(NB: vriendelijk bedoelde tip)
@EefjeWentelteefje | 29-06-20 | 19:12:
Ja schat, is goed. Ik doe mijn best,
maar ik ben zo dislekties als de pest.
@GeinPonempie | 29-06-20 | 19:28:
Kan gebeuren. :-)
Het wordt tijd dat het plebs weer naar het stadion en z'n festivals kan. Brood en spelen
Het lijkt een teken des tijds, helaas: iedere op zich welgemeende beweging, of dat nu voor het klimaat, tegen racisme, of tegen overtrokken overheidsmaatregelen vanwege een op hol geslagen verkoudheidsvirus, wordt anno 2020 geannexeerd door extreme mafklappers.
Het zal wel iets te maken hebben met het bestaan van het interweb.
Ik heb alleen maar bewondering voor de schreeuw oma uit het filmpje.
Het is bezopen dat we de hele maatschappij ontwrichten voor nu een handvol gevallen.
Een handvol op de 17 miljoen inwoners.
Nou als Drumpiet, Berbaar, Kuif en Beste Landgenoten getriggerd werden op hun ICQ chatgroep (tjsa boomers) dan weet je dat je inhoudelijk sterk stuk heb geschreven
ICQ chatgroep?
Kwestie van een appje in de groep en wij schieten in actie.
Ome Sjors is gul maar je moet er wel wat voor doen.
@Geenstijl, Dim @Ronaldo en @Kuifje ff anders gaat de server roken ! ;)
Waarom moeten mensen met een andere mening dimmen? Dat snap ik niet.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:40: Welkom in de nieuwe wereld! Is even wennen maar dat komt vanzelf.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:40: Omdat het een mening is gespeend van elk zinnig feit gezien wat er zich in NL en de rest van de wereld zich afspeelt !
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:40:
Ach Kuif, sommige mensjes verkeren in de illusie dat ze slechts onder gelijkgestemden verkeren hier en zijn niet snugger genoeg om te accepteren dat er mensen zijn met een andere mening.
Is humor om te lachen en Ronaldo bespeelt ze meesterlijk.
@Icar | 29-06-20 | 18:47: Dat vind jij, Berbaar en ik denken daar anders - en genuanceerder- over.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 19:00:
Brabbelbeer en ik....
Hou toch eens op met dat altijd tegen een ander aan te schurken Kuif.
@Roadblock | 29-06-20 | 19:41: Ik maak verbinding met andere mensen, zou jij ook meer moeten doen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 21:05:
Oh, is dat nou verbinding:
"Berbaar en ik vinden..."
"Wat Drumpiet zegt".
Vraagtekens zetten bij of protesteren tegen overheidsmaatregelen? Primadeluxe.
Protesteren op basis van selectief of verkeerd geïnterpreteerde informatie, en bij die protesten bewust regels overtreden die een besmettingsrisico met zich mee zouden kunnen brengen? Pijnlijk en asociaal.
Hulde dat @Ronaldo deze groep op de korrel neemt.
Tja ieder zijn mening hè? Ik vind die 1,5 meter afstand houden buiten(!) asociaal en nergens voor nodig. En als ik dan de foto zie waar Rutte Macron omarmt en aflebbert dan krijg ik last van maagzuur. Vreemd he?
Als dat de breedte van je blikveld is kun je volstaan met een montuur met twee opgelijmde PVC buizen. Maakt geen verschil meer.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:50: Sterkte met uw maagzuur; ik heb de foto nog niet eens gezien of ik heb al oprispingen. Brrr. Of zou het kerona zijn waar ik last van heb?
En die anderhalve meter buiten, zeker bij kort vluchtig contact, veel UV, en ongehinderde wind/ventilatie buiten, zal inderdaad nogal weinig bijdragen aan de besmettingsgraad; ik ben het met dat deel van het protest ook niet oneens. Waar ik een probleem mee heb is het aura van quasi-wetenschappelijkheid waarmee Viruswaanzin zich tooit terwijl ze de literatuur uiterst selectief, onjuist en verdraaid inzetten voor hun standpunten, en dat bij Viruswaanzin wetenschap naadloos overvloeit in complotdenken en totale larie. Één van hun meest misselijkmakende recente uitlatingen: het in de rechtszaal bevragen "of de ziekenhuizen wel zijn overlopen". Holy f*ck. Al zouden alle maatregelen die die club bepleit mijn goedkeuring kunnen wegdragen, dan nog zou ik niet op anderhalve meter - laat staan binnen anderhalve meter - van Willem Engel en kornuiten willen demonstreren.
@Bakschuif | 29-06-20 | 18:57: Helpen die PVC-buizen ook tegen het afschermen van niet-inhoudelijke comments? *gaat meteen knutselen om te testen*
@Wetenschopper | 29-06-20 | 20:36: Jazeker dat doen ze ook.
Als je toch bezig gaat, doe er dan een paar bochten in zodat je in je eigen reet uitkomt om je eigenste gelijk van binnenuit te kunnen beschouwen.
Maar als je de moeite neemt om de betoging op het Malieveld te vergelijken met die op de Dam olv Halsema, dan kun je misschien de buizen wat beter richten en anders uitkomen dan je deed.
@Bakschuif | 29-06-20 | 23:10: Bedankt voor de tip, maar ben niet zo van de doe-het-zelf colonoscopie.
Maar de pijn zit hem bij de BLM-manifestatie begrijp ik, waarover ik met geen woord gerept had maar waarover ik toch had moeten reppen? Vooruit, op verzoek, ook daar mijn (verkorte) waarde-oordeel.
"Demonstreren? Primadeluxe. Maar met geflipte argumentatie en met bewust risico nemen t.a.v. besmettingsrisico? Pijnlijk en asociaal". Vrij consistent dacht ik zo. Anders nog iets?
@Wetenschopper | 30-06-20 | 00:05: hmm... wordt al consistenter. Niet helemaal mee eens, maar het wordt er beslist beter van.
Zelfs een van hun trouwe volgers is pislink op ze. En terecht ook nog
youtu .be/4z0JI1S7jlI
Kijk uit met deze Willem Engel, hij roept Black Lives Matter op mee te demonstreren. Dit staat helemaal los van elkaar en haalt de geloofwaardigheid van de viruswaanzin beweging onderuit:
twitter.com/Gerard1945X/status/127679...
Of hij mogelijk een overheidsinfiltrant is als agent provocateur is of op de loonlijst van Soros staat doet er verder niet toe. Er is geen enkele reden om Black Lives Matter die als 'formeel' doel heeft aandacht te vragen voor politiegeweld tegen zwarten uit te nodigen bij een protest die gaat over het schenden van grondrechten zonder toetsing op proportionaliteit m.b.t. de volkgezondheid.
Soros financiert hem niet, weet ik dan weer uit betrouwbare bron.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:10:
Heb hem nog nooit gezien op de borrel dus dat klopt waarschijnlijk Kuif.
@Berbaar | 29-06-20 | 18:13: Ik wilde niet meteen naar jou verwijzen, maar dit was natuurlijk wel wat ik bedoelde.
Dan is die Engel uit op rellen uitlokken, want BLM is niets als een notoir clubje relschoppers. Ik heb me niet verdiept in die Engel, wellicht is hij een clown, en er zullen ook genoeg antivax-wappies tussen de protestanten zitten. Maar het feit dat de Corona-maatregelen niet deugen en dat je daar protest tegen aantekent is geen onzin. De motivaties kunnen echter verschillend zijn. Ikzelf vind de angst overtrokken, het virus is alleen levensbedreigend voor kwetsbare groepen. En dan passen de maatregel zoals een samenscholingsverbod niet in een vrije, democratische samenleving. Ikzelf trek me dan ook weinig aan van de anderhalve-meter regel. Het negeren van al die idiote regeltjes is denk ik de beste vorm van protest, als het draagvlak ontbreekt is handhaven onmogelijk (of ze het nu in een wet vastleggen of niet).
@kunstliefhebber | 29-06-20 | 18:46: Daar hebt u inderdaad een punt. Toch is aantonen dat de overheid met 2 maten meet door de marxisten te laten 'protesteren' en Viruswaanzin niet, niet verkeerd. En dat lukt niet door privé sommige regels aan de slippers te lappen.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:53: zo had ik het nog niet bekeken, dank voor de aanvulling.
@kunstliefhebber | 29-06-20 | 18:46:
'Ik heb mij niet verdiept in persoon A, maar wellicht is hij een clown'
Hm.
"Kijk uit met deze Willem Engel, hij roept Black Lives Matter op mee te demonstreren"
Dit bevestigt eerder het (voor)oordeel wat ik over hem had, namelijk:
een beroeps-querulant. Net als zijn vader.
Volgens mij speelt erfelijkheid bij 'Querulantenwaan', een rol...
Viruswaanzin, wat een stelletje droeftoeters. Ik ben best meegaand hoor om naar bepaalde theorieen te kijken, maar de manier hoe deze mensen geld naar binnen troggelen en dan vervolgens niks voor elkaar krijgen doet mij vermoeden dat er een paar goed wat eurootjes hebben verdiend ermee.
Toen ze de wappies kwamen halen heb ik gezwegen.
Want is was geen wappie.
heeft u daar bewijs van?
niet van dat zwijgen, maar van dat andere bedoel ik...
Ronaldo is gewoon super super sarcastisch bij elk artikel jongens, rustig aan.
Als Van Rossem dit artikel had geschreven zag het er heel anders uit, schat ik zo in.
Ik lees slechts een opsomming van feiten.
Het is dan toch weer grappig hoeveel guurders gevoelig zijn voor dommige complotverhaaltjes van corona-ontkenners.
Corona wordt helemaal niet ontkend. U bent niet op de hoogte.
Kan absoluut niet inschatten of Uw haakse commentaren gegenereerd worden door emolumenten van/uit de staat,
Uw taak is echter helder.
Wappies zullen wappies zijn.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:02:
U als zure, oude, doos ook niet.
Eerst paniekvogelen en de deur niet meer uitgaan (dat mocht het inwonende glazenwassertje doen) en nu is Corona allemaal onzin?
Humor om te lachen.
@Barbaar | 29-06-20 | 18:11: Nee, dat noemen ze relativeringsvermogen. Dat heb jij niet. Net zoals jij denkt de wet te kennen en door menig reaguurder onderuit geschoffeld wordt.
@Bijtendehond | 29-06-20 | 18:15: O had hij weer wat te mauwen? Jammer voor hem maar hij zit bij mij achter het grijze blokje dus ik lees het niet.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:33:
Heerlijk sneuneusjes die te dom zijn om met een andere mening te kunnen dealen.
Tsja dan zal je moeten betalen.
@Berbaar | 29-06-20 | 18:11:
Hm Brabbelbeer, ik heb het al eens eerder gezegd denk ik, maar je gedraagt je ronduit schofterig tegen de dames alhier.
Dan is plotseling dat zogenaamde beschavingslaagje verdwenen.
Doe je dat tegen mevrouw Brabbelbeer ook?
Ongepast ! De burgers die een blindelings vertrouwen in de overheid hebben zijn een ramp voor een democratische samenleving doordat deze burgers achterover leunen en toekijken terwijl het kwaad geschied.
welk kwaad precies?
kijk eens naar de cijfertjes van de EU vergeleken met de VS. Daar zijn ze van nature wat ongehoorzamer en dat leidt dan inmiddels tot een totaal uit de hand lopende virusbende. Wij staan inmiddels weer bijna op nul, qua virus en dat is geloof het of niet, toch echt te danken aan het feit dat we de boel hier in de hand hebben gehouden.
@Beste_Landgenoten | 29-06-20 | 17:59: Mollen van de CPN
Gezien de coronahysterie die nog steeds heerst, zijn er daar nog steeds teveel van.
@Beste_Landgenoten | 29-06-20 | 17:59:
we staan voor lul omdat we hem in de hand hebben gehouden?
goeie reden om Rutte te laten vallen lijkt me
Ik begrijp Geenstijl de laatste tijd ook niet meer. Bastion van de vrijheid, maar niet op bepaalde punten. En zeker met betrekking tot dit dossier, waar zo veel van af hangt, verlang ik naar een GS die kritisch is tov de regering / RIVM. Een beetje meer respect voor wat Engel en De Hond zeggen zou op zijn plaats zijn, zeker nu de belangrijkste punten van wat ze zeggen ook daadwerkelijk in ieder geval gedeeltelijk ondersteund worden door belangrijke wetenschappers en kranten (bijv Robert Koch instituut, CDC, UVA, WSJ, NYT).
Je hoeft alleen maar even naar de VS te kijken, meer is momenteel niet nodig. Daar gaat het voortvarend.
Met het virus welteverstaan, niet met de volksgezondheid.
@DrumPiet | 29-06-20 | 17:57: kun je duiden bij welke bevolkingsgroep in de VS het niet goed gaat en kun je daarvoor een mogelijke reden duiden?
@Zeiss | 29-06-20 | 17:59:
De mensen. Hoofdreden, een president die het allemaal schromelijk heeft onderschat, belachelijk gemaakt en de experts genegeerd.
Bijreden, te weinig afstand onder de bevolking, obesitas en een tekort aan bleekwater...
@DrumPiet | 29-06-20 | 18:03: Vergeet die malaria-medicijnen ook niet.
Een Matig voor de inhoud, maar een ruime voldoende voor de intentie.
Intentie, het sleutelwoord voor de tweede helft van 2020.
Heb respect voor degenen die iig het lef nog hebben om naar het Malieveld af te reizen met gevaar van arrestatie en/of klappen van Rutte's loopjongens die net zo makkelijk bij wel toegestane BLM demo's gaan knielen.
Inderdaad. Wel jammer dat Engel BLM ook had uitgenodigd.
Of misschien een hele slimme poging, kan ook.
@Nuchternederland | 29-06-20 | 17:57: Ik ben daardoor in ieder geval afgehaakt. Wil op geen enkele manier - ook niet indirect - te maken hebben met de Marxisten van BLM.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:08:
Ze zullen vast verdrietig zijn om dat "verlies".
@Berbaar | 29-06-20 | 18:15:
Lol!!
Kan die azijnzure totalitair van een Remkes niet verboden worden? Niks democratisch aan deze (waarnemend) burgemeester.
Hij rookt als een ketter dus de natuur grijpt vanzelf wel in.
Een beetje law and order kan Den Haag wel gebruiken.
Het idee van die viruswaanzin vind ik op zich terecht. Gaat echt helemaal nergens over (heid)... * ik hield sowieso al ruim afstand van hen die er nu zo druk mee bezig zijn in de supermarkt etc. Wat nou karretje? Mand! *
Bij diverse supermarkten AH, Dirk, Deka kun je inderdaad gewoon weer met een mandje winkelen. Je moet ook weer een muntje gebruiken als je een wagentje wilt.
Daarom is het zo jammer dat zo'n beweging volledig wordt ingepakt, of geframed (net hoe je het hebben wil), door een minderheid van wappies.
Want inderdaad... die overheidsmaatregelen zijn inmiddels gewoon zwaar overtrokken. Dat is geen wappie-taal, dat is gewoon waar.
@EefjeWentelteefje | 29-06-20 | 18:47: Ja ik vind het ook niks. De bedoeling natuurlijk wel maar de uitvoering hapert nogal. Mensen oproepen om te demonstreren, dan weer niet, dan weer wel en tenslotte toch maar niet. Er was zelfs een mevrouw - die met haar moeder, een alzheimerpatiente in een rolstoel - met de vraag of iemand naar de demonstratie ging die een rolstoelbus heeft en ze dus mee kon rijden. Heel dapper maar gezien het bejaardenmeppen van de politie Den Haag hoop ik toch dat het haar niet gelukt is.
" Iedereen de schuld geven behalve jezelf✅" Dat doen die wappies van BLM ook! Een antifa die vraagt nooit toestemming ... soms heb ik het idee dat de politie die er bij belt bij gebrek aan ME'ers om als "voetbal hooligan" te verkleden...
Antifa zijn hooligans met een ideologisch doel.
Waar ik van schrik is het gebrek aan tolerantie voor een afwijkende mening. Ik dacht dat 'wij' hier beter waren dan JOOP.nl.
Dit dus.
@Zeiss | 29-06-20 | 17:56: Dus jij zoekt je bubbel welbewust op. Hm, is ook een levensfilosofie. Niet de mijne, maar dat mag.
Ach dat is al jaren zo.
Geef me een euro voor iedere belediging hier omdat ik een andere mening heb en ik had een Olympisch zwembad kunnen laten aanleggen ipv de huidige 15 meter.
Soit.
@Berbaar | 29-06-20 | 18:05: 15 meter is overigens heel keurig voor een privé-zwembad. Van Oef heeft ook zoiets. Kun je heerlijk in badderen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:12:
Is prima, iets meer keerpunten en het warmt sneller op.
@Berbaar | 29-06-20 | 18:05: Nou, jij bent een gevaarlijke gek natuurlijk dus dat ligt toch anders. ;-)
@Sans Comique | 29-06-20 | 18:20:
Ja VVD-er dus dan vraag je er om ;)
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:12:
Waarom moet ik weten dat Brabbelbeer en van Oef een prive zwembad hebben?
Lees nog eens wat definities over snoeven en opsnijden.
Oh sorry- dat hoort bij VVD-er zijn.
@Roadblock | 29-06-20 | 19:56: Vond het wel interessante info. Maar je hoeft het niet te lezen....
@Roadblock | 29-06-20 | 23:06: Niet in Den Haag, dat zwembad. Beter opletten!
1, Beroepsgekwetst zijn mét behoud van uitkering, teren op al die hbo opleidingen die je gedaan hebt maar van geen enkele een certificaat kan overhandigen. 2, gelijkgestemden
zoeken die net als jij aan de staatstiet zuigen, zichzelf artiest of kunstenaar noemen
maar nog nooit een eigen werk verkocht hebben wegens "kunst voor iedereen" maken.
3, zoek ongewassen antifaatjes die altijd in zijn voor een rel en zolang het links georiënteerd is zullen ze jou voor een doos cup-a-soup loyaal blijven... tada demonstratie!
Ik heb die mensen in een vorige tegel 'virusgekkies' genoemd maar vind het verbieden van demonstraties wel ver gaan, dat hebben ze niet verdiend. Ik ben blij dat ze zich verzetten tegen overheid.
Toch moeten we absoluut niet vergeten dat sommige mensen gewoon financiële belangen hebben om deze hygiëne maatregelen van tafel te krijgen (die 1,5meter is er voor u en mij).
Die 1.5 meter is volslagen natteduimenwerk en slaat helemaal nergens op. En die is voor ons in zoverre dat de overheid probeert te kijken hoever wij ons aan de touwtjes laten trekken zonder een kik te geven. Als de crisis echt zo hoog was gingen ze nu niet met reces. Maar hé, hun netwerk moet ook onderhouden worden.
Op 17 juni mocht Maurice de Hond bij JOOP uitgebreid zijn verhaal doen.
Diezelfde Maurice die ook op de lijst stond als gastspreker bij de Viruswaanzin-demo.
Maar het tij kan (snel) keren. Zo ben je in de gratie, zo wordt je verguisd:
het bloemenmeisje/psychologe Wendy bleek PVV-stemmer. En Willem Engel blijkt zoon van Cees Engel te zijn, de beruchte huisjesmelker.
Vraag me af hoe de aanvankelijke sympathie, nu recht gebreid gaat worden...
Zit ik nu Jeaup te lezen of GS? Ronaldo is gewoon een beetje anders. Net zo anders als de Volkskrant. Zal de eerste stap naar links activisme zijn of toch een mogelijke overname door de Telebelg?
Heerlijk, ik zie die verbeten koppen gewoon voor me, boven een geel hesje uiteraard.
Ook vreemd dat niemand hier even aan de VS refereert, daar gaat het gewoonweg geweldig met dat virus.
Kijk anders even Fauci terug, uitzending van gisteravond.
Dat Trump die man nog steeds niet heeft ontslagen is mij een raadsel.
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:00: Moet Jared het dan gaan doen?
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:00:
De cijfers spreken ondubbelzinnig voor het verhaal van Fauci. Maar als jij liever miljoenen besmettingen en tienduizenden doden ziet, ga je gang. Trump zij met ons.
Ik zie Pepijn het met een hoop dingen van Willem oneens zijn. Echter, hij ontkracht ook niks. Conclusie: Pepijn heeft ook geen idee maar wel een andere mening.
Pepijn vindt dat Willem en Maurice geen consistent verhaal vertellen en daarom eerst maar eens met elkaar de discussie moeten aangaan. Ik heb er weinig verstand van maar het verhaal van Pepijn vind ik vrij weinig om het lijf hebben.
Pepijn is een man met een missie. Wat die missie is en waarom pepijn zo vreselijk doordramt weet ik niet maar hij heeft duidelijk een lijstje met argumenten naast z'n laptop liggen.
@Binnenbaan | 29-06-20 | 17:52:
Ik vind het verdomd jammer dat die meneer Engel en dhr. De Hondt continu op één grote hoop gegooid worden, want terwijl meneer Engel steeds verder van het padje af lijkt te raken, lijkt het er toch sterk op dat De Hondt met zijn theorieën over aerosolen en (het gebrek aan) ventilatie wel degelijk een sterk punt heeft, wat ook steeds meer wordt onderkend door buitenlandse deskundigen.
Wellicht had De Hondt er beter aan gedaan om zich op een gegeven moment van meneer Engel te distantiëren, zeker toen deze zich ontpopte als anti-vaxxer.
Georganiseerde samenkomsten van Max 100 mag gewoon. In Julo! Bleib zu Hause.
Blijf het herhalen, want de mensen luisteren zo slecht!
Dit is weer een staaltje van het door mij al eerder genoemde boomhutrealisme van het nieuwe GS. Na een scherp artikel van De Stift volgt weer een compensatie-artikel van een ander. Die strategie werkt net zo min als die opgedoekte politieke partij zonder duidelijke mening.
Haha die term ga ik van je overnemen. Je slaat de spijker op z'n kop. Zo willen ze blijk geven van onpartijdigheid ofzo?
Ik heb ook het idee dat ze de weg kwijt zijn.
@Sceptische_autist | 29-06-20 | 17:53: Ach ja, het blijft iig staan nu. Zeau jammer want lees GS al jaren graag. Maar idd lijkt dit Bennie zijn manier om de ‘onafhankelijkheid’ te moeten aanstippen. De marktrealiteit is echter dat een toko als GS ergens voor moet gaan (blijven) staan. Dat vertaalt zich namelijk direct naar het verdienmodel. Geen goed onderbouwde edoch duidelijke mening dan binnenkort geen centjes.
Nou breek mien klomp ja
Hahaha, op de redacte heet dit een Pacman artikel.
Hap hap hap.
Lol! @ Ronaldo.
En volkomen eens uiteraard.
Halsema is de beste burgemeester van Amsterdam sinds Jan Six!
@Piet Karbiet | 29-06-20 | 17:48: en Edward Voute dan?
Wat DrumPiet zegt. En Pacman dekt de lading.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:56:
'Wat Drumpiet zegt...' Och arme.
Knap Ronaldo,
Een bijdrage schrijven waar 100% van je achterban het niet mee eens is!
Drugs,het zou verboden moeten worden,oh, dat was het al.
Hoho, ik ben het met Ronaldo eens.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:55: 99% dan ?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:55:
Idem Kuif.
@Berbaar | 29-06-20 | 18:00: 99% dan?
@Sans Comique | 29-06-20 | 18:04: We zitten al op 98 procent en we dalen verder. DrumPiet, Beste Landgenoten moet je ook meetellen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:13:
En wie nog meer? 4 personen zijn goed voor 2 procent?
Of je onderschat het aantal reaguurders, of je overschat de impact van 4 personen, die standaard door dik en dun alles wat de overheid doet geweldig vinden.
Wat denk je zelf?
@Ronaldo voor partijleider van de gekke henkies
Vervelend he, die andere meningen?
Ik verwacht ieder moment de aankondiging dat Ronaldo de politiek ingaat en zich aansluit bij de Krottenpartij. Dat, of hij moet dringend wat minderen met het gas.
... en aansluiten bij Wilfried als lachzak op diens radioshow.
Vrijheid van meningsuiting is geen gunst, maar een recht. Volgens de wet. Maar niet volgens Remkes en Ronaldo.
Je moet je natuurlijk wel aan de regels houden. En die gekkies kunnen gewoon op internet hun mening spuwen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:44:
Nou nee, google en feestboek jorristen al posts, vids en accounts van lieden die de officiële narratief van het WHO in twijfel trokken. En dat waren niet eens 'gekkies' maar wetenschappers en artsen. Dus nee het internet is ook niet meer veilig.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-06-20 | 17:47: Je kunt toch ook een eigen site beginnen?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:55:
Leuk als platform om ideeën uit te wisselen en kennis.
Maar van daaruit bereik je de kudde niet maar bedien je alleen maar min of meer gelijkgestemden. En voor je het weet verwordt je platform tot eenzelfde bubbel als die je probeerde te ontvluchten.
@Sans Comique | 29-06-20 | 18:09: Dat is natuurlijk wel zo. Maar ja, VVMU zegt alleen iets over het recht om een mening te uiten, niet over het podium waarop.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:55: Dus al die wetenschappers, virologen en artsen moeten ieder voor zich maar een website beginnen? Dat die mensen geweerd worden/hun video's verwijderd omdat ze de officiele mening niet verkondigen vindt u dus prima. Nou mooi is dat. Misschien maar nooit meer commentaar hebben over Rusland.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:14: Uiteindelijk maakt het geen fluit uit hoeveel vrijheid men heeft en welk platform men gebruikt als niemand bereid is om al was het maar om te beginnen tegenover zichzelf te erkennen dat de wijsheid niet in pacht is, dat er twee zijden aan de medaille zitten maar dat de wereld geen medaille is, en dat je soms je mening een beetje moet bijvijlen of op zijn minst niet ál te stellig te zijn (Hoedt u voor het Dunning-Kruger-effect;
skepsis.nl/dunning-krugereffect/ )
@Lupuslupus | 29-06-20 | 18:26: Vind ik niet hetzelfde. Mensen met afwijkende meningen kunnen zichzelf organiseren, zonder dat ze opgepakt worden en het in gevang belanden. Dat is een groot en belangrijk verschil met Rusland.
@Sans Comique | 29-06-20 | 18:28: Ben ik het grotendeels mee eens.
@Kuifje-naar-Brussel: hoe kan ik dan aan alternatieve informatie komen als ik niet eens weet dat ze bestaan? Ik zoek bewust filmpjes op met verschillende meningen en andere informatie. En altijd probeer ik dat te halen bij mensen die er meer van weten en een google en youtube helpen daar normaal bij. Maar ja: ik weet niet van te voren hoe die mensen heten. Dus het is niet zo dat ik maar weet naar welke website ik moet om informatie vanaf een ander gezichtspunt te vinden. Gelukkig ken ik Amerikaande websites via welke ik nog wel aan de gecensureerde informatie kan komen, maar als die er niet zouden zijn, zou ik echt veeel informatie (wereldwijd, niet alleen op NL gericht) missen en nooit tot een bewuste eigen keuze en mening komen. Mijn ogen zijn pas na mijn 30ste geopend over hoeveel mijn (toenmalige) denkbeelden bepaald waren door de eenzijdige informatie die je via de massa media krijgt en vaak ook vanuit school.
Dus onze Tjer had gelijk? twitter.com/thierrybaudet/status/1272...
Zo bezien wel ja. Of ronaldo moet hier voor advocaat van de duivel spelen met een hoogst onpopulaire stelling in de hoop dat wij allemaal los gaan op 'm en het mooie tegels oplevert.
@elfenstein | 29-06-20 | 17:45:
Ik denk meer om de Arie Vroomsma's en Rosanne Hertjesbergers enigszins op afstand van hun adverteerders te houden maar ok.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-06-20 | 17:49:
Adverteerders op Gs weten denk ik onderhand wel zo'n beetje hoe het zit hier toch? Bevalt het ze niet, donder dan maar lekker op naar de viva. Verder zie ik hier sowieso geen ads en als het lastig mocht worden qua pecunia omdat pampers niet meer op GS wil staan dan maak ik wel wat extra over per maand. Ook om Ronnyboi dit soort stukjes te laten tikken, dus. Er moet wat te lachen blijven he?
Geenstijl, De stutter van het RIVM.
Terecht toch.
De gekkies van Viruswaanzin blijven gewoon gekkies
@TeeJee | 29-06-20 | 17:41:
Waarom mogen gekkies van 5g en viruswaanzin niet protesteren en gekkies van antifa en blm wel?
@Graaf_van_Hogendorp | 29-06-20 | 17:44: Met die laatste groepen heb ik ook weinig, en die demo in Amsterdam had verboden moeten worden.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-06-20 | 17:44:
Daar ga ik niet over.
Gekkies blijven wel gekkies, dat staat buiten kijf.
@TeeJee | 29-06-20 | 17:45:
Jeetje TJ, het moet niet gekker worden, ik ben het met U eensch.
@TeeJee | 29-06-20 | 17:45: Ben ik ook met je eens.
Het is trouwens een groot misverstand "dat de demonstratie uit de hand liep". Als je de politieverslagen leest, wordt daar gesproken van TWEE demonstraties, één vreedzame op het malieveld, en één bij het station met relschoppers/hooligans.
Maar dáár hoor je de MSM dan weer niet over...
Stond uitgebreid beschreven in de Volkskrant.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:40:
Tsja maar daarop heeft iedereen hier inmiddels zijn/haar abonnement opgezegd.
Als je het mag geloven. lol
@Berbaar | 29-06-20 | 17:57:
Zeker. Ik heb er speciaal een abbo op genomen zodat ik 'm lekker weer kon opzeggen op een opportuun moment.
Jammer dat dit onderwerp ook al weer gekaapt is door trolletjes. Is er geen probaat verdelgingsmiddel? Misschien ze confronteren met de waarheid?
Doe eens een poging joh.
Er is geen De Waarheid. Het is juist goed en leuk om elkaar met meerdere waarheden om de oren te slaan.
Vaak wel moeilijk om je niet vreselijk op te naaien, maar je leert van de meeste letters die je leest.
Echte trollen zijn hier niet. Daarvoor stoppen ze er net te veel tijd en emotie in.
Ik snap die wappers wel.
Ongeacht of je het met ze eens bent.
Onder het mom,” als je met hagel schiet, raak je altijd wel iets”.
Is natuurlijk een trucje dat links allang kent.
Organiseer om elke scheet een demo, er zullen er vast wel een paar door (mogen) gaan.
En als een anti- Israël demo niet door mag gaan, noem je het gewoon een pro-Pallie demo.
Hoe meer aanvrage, hoe groter de kans.
Zo achterlijk zijn al die demo-wappers niet hoor.
Kijk naar Volkert vd G..... heeft alles er uit gehaald wat er in zat, waarschijnlijk zonder zelf een piek te betalen.
Bastion van ons vrije woord maar niet van onze vrijheid?
Als Hans wist dat dit column geschreven zou worden, had hij geen aanbevelingen gedaan
@Herr_Kalashnikov | 29-06-20 | 17:37: deze
Overigens heeft Engel uitgebreid antwoord gegeven op de commentaren van die Pepijn. Check zn site.
Je weet helemaal niet wie Kuifje en Berbaar zijn.
Kan iemand mij de hetze van GeenStijl tegen deze mensen uitleggen? De positie van GS in deze discussie bevreemdt mij nogal.
Het komt wel erg dicht bij het niveau wat ik eerder van Powned zou verwachten.
Wagensveld, ook zo'n populair bashobject van de auteur in kwestie. Ronnie hep 't niet zo op echte bezorgde mensen die doen wat ze kunnen.
@elfenstein | 29-06-20 | 17:48:
Wagensveld is een crimineel die nog een lange celstraf in Duitsland moet uitzitten.
Bezorgd mens, my ass. Tuigh is het.
Goed dat GS de overheid door dik en dun steunt. Mensen die de overheid wantrouwen, ik heb er niks mee.
1 Reet, geeneens een dikke.
Is Genee weer beziggeweest? Toch een wat trieste column.
@Ronaldo vertegenwoordigd de 'politiek correcte' vleugel van GeenStijl...
Gewoon iemand met eigen opvattingen, die zelfstandig kan nadenken.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:34: Dat ik daar nog niet eerder aan had gedacht...
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:34:
Daar hebben de Pavlov-hondjes in de panelen het inderdaad moeilijk mee.
Humor om (uit) te lachen.
@Berbaar | 29-06-20 | 17:53: Moet jij dat dorp van je niet een beetje veiliger maken......... je werd gemist in het vorige topic.....
Over humor gesproken..... LOL
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:34: zelfstandig nadenken, met een lijstje denigreënde kreten? Mogen mensen zélf niet bepalen hoe ze kritiek uiten? Soms snap ik niet hoe het kan dat op Geenstijl mensen afgeserveerd worden als ze kennelijk wat anders reageren dan de meute hier af en toe doet. Lekker aan de zijlijn, veilig thuis.
@nemo_nemo | 29-06-20 | 18:01: Maar GS neemt alles en iedereen op de korrel. Ook Hugo de Jonge met zijn app. En Halsema met haar idiote demonstratie. Nu zijn deze excentrieke figuren aan de beurt.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:06: snap ik, maar de ene groep die je noemt is de andere niet. Verder betrok ik ook de reacties. En nu ik toch wat tik: in m'n reactie moet natuurlijk staan 'denigrerede', ik kon het kennelijk niet verbeteren. (Waarschijnlijk omdat iemand, jij dus al een reactie aan het tippen was .. Met groet!
Alleen al de vraag stellen waarom ook de 2e Kamer buiten de afwegingen wordt gehouden geeft voldoende reden om Viruswaanzin bestaansrecht te geven. (en niet alleen bij deze toestand maar zo'n beetje alles wat politiek gevoelig is) Waarom accepteren we dat Godverdomme?
Goeie genade. Deze mensen staan op voor onze burgerrechten en individuele vrijheden. Dat moeten we niet willen natuurlijk. Waar halen ze het gore lef vandaan?
Alleen al het vooroordeel dat je een wappie of tokkie bent als je tegen die onzinmaatregelen bent. Dat vind ik stuitend.
Zeg Geenstijl: welk instituut of welke persoon vinden jullie betrouwbaar en deskundig op het gebied van Corona en Corona-maatregelen? Moeten we het RIVM geloven? Mark Rutte? Hugo de Jonge?
RIVM heeft veel virologen, epidemiologen en andere artsen cq wetenschappers in dienst. Dus ja, daar zou ik me dan op richten.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:33: Allemaal eigen selectie.
@Nehemia | 29-06-20 | 17:35: Ik ken iemand die daar werkt, was wel een ambitieuze vrouw.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:33:
RIVM en WHO zeiden dat het maar een griepje was en dat het niet op mensen over kon slaan in januari. Maand later was alles anders. Maw experts hebben het niet altijd bij het juiste eind?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:33: Bij het IPCC hoef je als in dienst zijnde wetenschapper ook niet met een opponerende mening aan te komen. Ha, vloeken in de kerk. Als 'veel virologen, epidemiologen en andere artsen' allemaal hetzelfde vinden en denken is hun mind-set niet die van een wetenschapper. Dan zitten ze daar 'autoriteit' te verlenen aan de overheidsbesluiten. En in echte wetenschap telt het argument, niet de autoriteit.
Zolang geen enkele 'viroloog, epidemioloog of andere arts' een openbaar debat aandurft met Maurice de Hond geef ik geen cent voor het feit dat er veel virologen, epidemiologen en andere artsen werken bij het RIVM.
@Graaf_van_Hogendorp | 29-06-20 | 17:42: Ze maken fouten, maar die maakt iedereen. Toch baseer ik me liever op hen dan op betweters zonder medische achtergrond.
@De mooie man, relax @Kuifje heeft een achterban van veel idiotologen, de 'eigen natuurlijke selectie' vindt plaats op basis van soort zoekt soort.
@Sans Comique | 29-06-20 | 17:42: Gister was een discussie tussen De Hond en Osterhaus. En verder de vraag: waarom moet je met Maurice in debat? Die meent dat hij overal verstand van heeft. Bij de Deventer Moordzaak bleek dat helemaal niet het geval. Dus ja, ik zou De Hond kritisch blijven benaderen. Is geen wetenschapper.
@Nehemia | 29-06-20 | 17:46: Natuurlijk is er veel controverse, want het is een nieuw virus. In België struikelen de wetenschappers over elkaar heen, want ze spreken elkaar allemaal tegen. Een punt van discussie is bijvoorbeeld of dit virus gaat muteren? En zo ja, zwakt het dan af, of wordt het juist veel gevaarlijker. Een prominente Belgische wetenschapper schetste een scenario waarin vooral kinderen en jongeren heel erg ziek kunnen worden. Maar ja, of dat ook echt gaat gebeuren blijft koffiedik kijken.
RIVM heeft fouten gemaakt, maar stelde ook dat de scholen gewoon konden openblijven. Nou, toen vielen er een boel mensen over hen heen. Terwijl ze achteraf gewoon gelijk bleken te hebben.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:46:
Dus er mag 0,0 kritiek op en vragen gesteld over uitspraken en meningen van 'experts'?
Dat is overigens niet hoe wetenschap werkt, wetenschap is continu vragen aan het stellen en stellingen in twijfel aan het trekken. Religie werkt wel weer zo. Gristendom, ieslaaam, marxisme, fascisme... maar goed.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:48: Dat was vandaag...... klok en klepel.
Je lult maar wat en weet over het algemeen niet waar het over gaat.....
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:48: Gezien jouw commentaren meen je ook overal verstand van te hebben...
@Fatwabuster | 29-06-20 | 17:55: Jij wel, als gelauwerd viroloog en epidemioloog.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:52: Het grote punt van zorg is die spoedwet. Daarmee worden onze vrijheden fors ingeperkt en dat treft ons allemaal en ook met die app gaan ze driftig verder. We moeten geen land gaan worden waarin elke scheet die je laat elektronisch geregistreerd gaat worden of waar ze zonder huiszoekingsbevel je woning mogen binnenstormen omdat je een verjaardagsfeestje geeft. Dan leven we in een politiestaat.
@Bijtendehond | 29-06-20 | 17:56: Ik weet vooral dat ik heel veel niet weet. Maurice daarentegen...
@Nehemia | 29-06-20 | 17:58: Een politiestaat moet je niet willen. Maar gaat het echt die kant op? Dat kan ik me niet voorstellen. Omdat ik heel goed weet wat een politiestaat inhoud.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:00: Dan weet je ook dat het begint met het uit de klauw laten lopen van de situatie door willekeurig te handhaven en op te treden zodat een noodwet of noodtoestand af kondigen gerechtvaardigd is.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:00: Een politiestaat gaat het niet worden inderdaad. Want er bestaat geen staat meer.
Een gecastreerd zooitje peupel onder bilaterale verdragen, inlegvelletjes, wentelende zwijnen pendelend tussen B. en S.
Met stippellijntjes als grenzen die niet meer bestonden totdat die grenzen onszelf ineens de nek afsneden?
Snurk door gerust.
Het stadium politiestaat hebben wij gemakshalve maar even overgeslagen.
(En nu uw telefoontje aanzetten met de vingerafdruk.)
@geen koning | 29-06-20 | 19:32: Mijn telefoon gaat met een code :-)
AIVD in Nederland is erg machtig en gewiekst. Ontstaat er een probleem op rechts of op links, dan zijn ze er als de kippen bij en infiltreren ze meteen. Zodat de extremisten lam worden gelegd en gecontroleerd kunnen worden. Dat deden ze met veel succes bij de PVV- Wilders staat ook op de loonlijst- en het FvD- Baudet. Dezelfde grap haalden ze uit bij GroenLinks-Klaver. En nu dus deze wappies die willen gaan demonstreren. Professioneel gedaan, ik geef ze een dikke pluim.
Je moet eens wat minder blowen vriend.......... man man man, hoe krijg je het uit je tikplank
@Fatwabuster | 29-06-20 | 17:33: Waar heb ik het mis dan?
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:34: Echt?
Dit zul je toch moeten staven denk ik. Hoewel de beelden van afgelopen weken van die undercover agenten wel een beetje lijken te wijzen op Agent Provocateurs vanuit een of andere overheidsdienst*
.
* Mijn advocaat heeft mij geholpen met de formulering van die laatste zin.
@Sans Comique | 29-06-20 | 17:48: Het is half waar wat ik zeg. Maar ook ik weet niet tot hoever ze precies gaan.
Ik geef ze geen gelijk. De grootste aanslag op ons huidige lekkere leventje komt niet van een paar demonstrerende mensen.
Daarbuiten heeft u wel gelijk vrees ik. Infitreren waar het echt nodig is is ze helaas nog nooit gelukt.
Plan B dan maar?
@geen koning | 29-06-20 | 19:22: Er is geïnfiltreerd bij Maoisten en bij fanatieke moslims.
GeenStijl heeft de duimschroeven van de overheid aangedraaid gekregen. Luctor et emergo.
Dat geloof ik niet. Wellicht wel een belletje gekregen van de nieuwe broodheer Teeuwen. Of een wortelpropositie van AH, Gilette etc.
Wat er ooit nog meergo gaat zullen enkelen lezen in boekjes over 300 jaar.
Veel zal het niet zijn.
Duh.
@geen koning | 29-06-20 | 19:11: Emergo wordt veranderd in meergo. Wat is meergo?
Ah, daar is ie weer , @Ronaldo de wappie van Geenstijl. die van de 'mafketels' ;)
Ronaldo.. diegene die suggestiever is als 5G wappies
En de aarde is plat
people all around the globe are convinced earth is flat
Hoe kom je erbij? De aarde is rond. Een beetje net zoals een pannenkoek.
Ik dacht dat het O.M plat was.
@WillemWordtWakker | 29-06-20 | 17:28: If the earth really was a globe we would all slip off it.
We mogen het geen wappies meer noemen, want er zitten wat FvD-stemmers tussen. Dus dat moeten we serieus nemen.
Volgens mij zit er ook een ander persoon achter @Kuifje-naar-Brussel.
ga vooral door met het op de man spelen
Ga je nu op je eigen stukjes reaguren, Kuifje?
@Egerius | 29-06-20 | 17:26: Negers, of negeren, in dit geval.
@dathoujetoch | 29-06-20 | 17:29: Dat zal voor jou moeilijk worden, want je reageert op al mijn plempsels.
@Egerius | 29-06-20 | 17:26: Kuifje typt nu full time op vijf toetsenborden tegelijkertijd . Dan mist ie wel eens het overzicht ;)
@Icar | 29-06-20 | 18:09: Niet waar, ik heb maar 1 toetsenbord!
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:15: ok, in ander mogelijke geval rest ben je wellicht ADHD en je medicatie vergeten ? ;)
@Icar | 29-06-20 | 18:41: Ik ben gewoon snel en efficiënt.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:45: Ok behalve dan in iets zinnigs te zeggen. Hoe speel je het anders klaar op die wijze 'opper reaguurder' op GS te zijn he ? ;)
Verder begreep ik dat die rechtszaak een farce was. De landsadvocaat stelde gewoon dat die Noodwet er sowieso komt. Parbleu? Dacht dat het parlement daar over ging. We worden belazerd en bedonderd en het ergste moet nog komen.
Jij gaat als eerste in de cel Piet, dat is nu wel duidelijk.
Het is pure tirannie.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:23: Prima, lekker gamen en tv kijken. Ik word toch na een paar dagen bevrijd.
@Piet Karbiet | 29-06-20 | 17:39: In Vught? Daar zijn ze nu de boel aan dichtspijkeren.
Een praktische handleiding hoe een demonstratie te organiseren. Zo komen we ergens.
Het lijkt of geen stijl in het msm putje begint te zinken, ik mis geen stijl.
ik ook
mijn idee !
Ze moeten nog even zoeken naar wat de meerderheid vindt.
Lastige periode dit: zit op veel onderwerpen ongeveer 50/50.
Vandaar al het lauwe gedoe de laatste maand.
Vermoed ik.
Het verbaast mij bij elke crises dat wappies als dit kritiekloos achter hun charismatische leider aanlopen. Ronduit bizar. Even lekker een virus wegknuffelen en wat agenten de huid volschelden. Want die zitten ook in het complot, of zo.
Er zitten wel wat idioten tussen. En die gaan nog gekker doen als ze zien dat er wordt gefilmd.
Lekker achter Rutte en zn bovenbende aanlopen, dat is juist.
het verbaast mij dat een volk inderdaad achter zijn charismatische leider aan loopt ja en als een stel schapen extreem schadelijke maatregelen accepteert zonder op zijn minst een deugdelijke onderbouwing te eisen, waar is die, weet jij het? ik zie alleen angstzaaierij en veel geheimhouding
Ik zou massaal voor het strand kiezen. Nee hoor, ik demonstreer niet. Ik relax een beetje. En dat krijt? Nee hoor, dat is lachkrijt.
GS zou is moeten uitzoeken hoeveel handleidingen ervoor ANTIFA en BLM acties worden uitgeschreven
Is Ronaldo gehackt?
Door Reaubert Jenzen?
Ronaldo is alleen maar door Femke gebeld. Er moest een pro-machthebbers stukje uitgepoept worden anders zal de erfpacht van het GS-pand vertienvoudigt worden.
Dan heb je als stukjesschrijver gewoon weinig keus.
Femke belt niet. Femke stuurt haar 'man'.
Als ik een workshop demonstreren wil, kan ik me beter melden bij Afriyie & Akwasi. Die organiseren demonstraties die wel doorgaan en zien al hun eisen nog ingewilligd ook.
Die workshops van hen zijn niet officieel. Ze klussen zwart bij.
@oldandwise | 29-06-20 | 17:23: Je bedoelt dat ze klussen van kleur doen.
Ronaldo.
Beste Landgenoot.
Aldus Calimero47.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:25: Aldus Kuifje11
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:25: In de Kuif gepikt, Beste_Landgenoten?
@Fatwabuster | 29-06-20 | 17:27: Waarom nou weer 11? Mijn lievelingsnummer is 7.
Iemand die Ronaldo heet is statistisch gezien momenteel bezig om zijn eilandgenoten naar het zwaar institutioneel racistische Holland te evacueren. Statistieken hebben evengoed altijd wat afwijkingen.
@geen koning | 29-06-20 | 18:59: Bij Ronaldo denk ik aan een Braziliaan of aan een Portugees.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 18:01: spuit 7 klinkt niet.
@revolte | 29-06-20 | 20:50: Maar Kuifje 7 wel.
Dus in plaats van te ageren tegen de noodwet, gaat GS de mensen die wel uit hun luie stoel komen en protesteren belachelijk maken?
Check!
Weten we dat ook weer.
Inderdaad, erg vreemde post.
Het klapvee heeft niet in de gaten hoe ons land en onze vrijheid door dombo's wordt opgeblazen. Lees die 2 maanden RIVM van januari/februari nog eens, lachen, onnozelheid en gokken.Dit zijn geen wetenschappers zoals ze ooit bedoeld waren, slampampers.
Ronaldo heeft de rol van redactietrol op zich genomen, geloof ik.
mijn idee !!
Covid 1984 doet rare dingen met de mens en dan vooral de doorgesnoven pluche plakkers.
Dit is een club die zich te weer stelt tegen een overheid die zonder serieuze onderbouwing de maatschappij totaal ontwricht. Help ze! Ipv ze goedkoop af te branden.
Pffffff.... Zonder onderbouwing. De hele wereld doet aan social distancing. Van Rusland tot aan Brazilie tot aan Nieuw Zeeland. Iedereen gek geworden? Of een samenzwering van Bilderberg?
@filosofem | 29-06-20 | 17:18: als iedereen in de sloot loopt, loop jij ook in de sloot?
waar is de onderbouwing?
@Pieter65 | 29-06-20 | 17:19: Die is al lang gegeven, maar jij bent het type dat het niet wil horen.
@Kuifje-naar-Brussel | 29-06-20 | 17:26: post hem dan maar
speld.nl/2020/06/29/waarom-snappen-vi...
een goede wetenschapper kan zijn bevindingen voor de geïnteresseerde leek uitleggen, hier is de onderbouwing geheim!
Linken naar De Speld...
Ik hoop voor je dat het ironisch bedoeld is.
Ronaldo....... je kan beter toetsenbord held zijn..... dat schiet zoveel meer op, toch?
Gemiste kans. Ga eens in op de inhoud man.
Ja, moet hij serieus op de claim ingaan dat de besmettingen in de slachthuizen komt doordat de koeien met covid-19 gevaccineerd zijn?
@filosofem | 29-06-20 | 17:16: Wie roept dat? Bron graag....
@filosofem | 29-06-20 | 17:16: wappie
Ik vind die noodwet maar niks, dan maar een wappie. Het wordt nog eens een geuzennaam als de scribent zo doorgaat.
Kies gewoon een andere groep die er tegen is en trek met die op. De petities lopen ook al lekker op.
Kwinsie Garijo, kom er maar in!
Ronaldo = Pepijn
KLAAR!
Dit zijn toch wel de stukjes die meer in de Linda, Viva of de Vice thuis horen. Alsjeblieft Geenstijl, beetje diepgang.
Er is enorm veel af te dingen op de noodwet, de noodverordening, die 1,5 meter, hoe de RIVM gehandeld heeft en niet te vergeten dood-door-schuld-Hugo. Maar toch voel ik mijn zorgen niet bepaald vertegenwoordigd door deze groep. Je zou, en nu doe ik een complotje erin gooien, bijna denken dat het controlled opposition is ;).
Daar lijkt het inderdaad wel op.
Er ontbreekt een regel, namelijk rascisme.
Met name deze doelgroep heeft wat linken naar dit onderwerp.
Andere club.
racisme fascisme.
Tip 1: Demonstreer niet op het Malieveld.
pasteboard.co/JflrXrT.jpg
Agenten in een ring er omheen en iedereen die er uit wil terug knuppelen. En dan die ring steeds kleiner maken tot de mensen gewoon die 1,5 meter afstand niet meer kunnen volhouden.
En dan allemaal een bon krijgen.
@2voor12 | 29-06-20 | 17:55: Moeten ze eens met een BLM demonstratie doen dan is het hek van de dam. Dit is meten met 2 maten, discriminatie en rasicme tegen het blanke volk.
Button met 1873 opspelden, zwart bloesje, I can't breath gillen, zwoel kijken voor de perscamera's, standbeeld omver trekken en klaar.
Er zijn altijd types die de boel frustreren of gewoon provoceren uit verveling.
Feit is wel dat als je tegen de 1.5m maatregel voor buiten bent, je geen kans krijgt om te demonstreren, niet wordt uitgenodigd bij de NPO om je zegje te doen en alom de zielige oudjes en bejaarden naar je hoofd gesmeten krijt want je zou ze in gevaar brengen.
Dat kun je ook zien als uitlokking. Als je een stem maar lang genoeg ontkent en verhindert te spreken, dan neemt het volume toe.
Is dit Ronaldo? Niet te geloven.
Maar Ronaldo, valt er nou echt niks te zeggen voor hetgeen ze (willen) demonstreren?
Nee, want Ronaldo is waarschijnlijk een Robbie Jetten fanboy.. dus dan kun je wel raden waarvoor hij wél een positief topic zou schrijven.
Waarom mag de ene groep malloten wel demonstreren en de andere groep malloten niet?
Daar gaat het nu om.
Ik maak het graag simpel.
Ah. Een retorische vraag.
Omdat de ene groep wel de regels volgt en de andere groep nadrukkelijk niet. Als je voor vuurwapens gaat demonstreren mag je ook niet ineens je Glock meenemen naar het Malieveld.
@meester Kwel | 29-06-20 | 17:07:
Ja die BLM'ers op de Dam deden alles volgens de regels?
Omdat rechtse clubjes gore clubje zijn, daarom.
@2voor12 | 29-06-20 | 17:09: Ik geloof dat dat in ieder geval de bedoeling was. Verder was dat een toegegeven fout, die later ook niet herhaald werd.
@meester Kwel | 29-06-20 | 17:14:
Toen overduidelijk werd dat het mis ging bleef ze gewoon volharden om alles door te laten gaan terwijl er heel eenvoudig ingegrepen kon worden. Met de beroemde woorden "dit is te belangrijk om te stoppen".
@2voor12 | 29-06-20 | 17:09: Het Malieveld is niet de Dam. Mijn zeer ervaren demonstratie verleden heeft vele zinloze charges in het Haagsche meegemaakt.
In Amsterdam is er ooit een punker op de kop geramd door een politiemens. Dan heb ik het over demo's. Daarbuiten krijgt men zelfs in Amsterdam er terecht soms van langs.
REAGEER OOK