Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We moeten praten over Boeings Australische 'Loyal Wingman' straaljager drone

Een paar makkers voor onze makkers.

In het bovenstaande filmpje onthulde Boeing op 5 mei een nieuw project met de Australische luchtmacht, het Boeing Airpower Teaming System (wiki). Een force multiplier die van elke straaljager eigenlijk vijf straaljagers maakt, of nog meer, natuurlijk. Net als Marijke van Helwegen heeft het toestel een ontkoppelbare neus, die operatie-specifiek vervangen kan worden. Kortom, het zijn gewoon een stel customisable aanvalshonden met vleugels die in feite volledig op eigen AI kunnen opereren, maar zo lang het duurt nog wel blijven luisteren naar de piloot en zijn ground command. Heel mooi allemaal natuurlijk, maar toch bekruipt ons toch altijd het gevoel dat toekomstige oorlog niet heel kinetisch gaat zijn omdat toch alles en iedereen gehackt kan worden. Maar wat weten wij nou.

Reaguursels

Inloggen

Grappig.
Ace Combat komt nu wel heel dichtbij.

LangeTijdGeleden | 22-06-20 | 11:51

Leuk ter afschrikking al die high-tech wapens, en bij een internationaal conflict met een waardige tegenstanders (dus niet een paar haatbaarden in de woestijn met antieke Soviet wapentuig) zal het je een paar maanden vooruithelpen. Maar daarna komt het al snel aan op je continu-capaciteit in het produceren van wapens, munitie en militairen. En laten we die productiecapaciteit nou nèt aan China hebben uitbesteed!

Chuck the plant | 22-06-20 | 09:05

Zegguh, die “Stranger Things” tune, wat wil dat nou zeggen?

Feitenpliesie | 22-06-20 | 07:53

Misschien wel beter dat de mensheid wordt uitgeschakeld...

David000000007 | 21-06-20 | 22:27

Skynet.

wiers | 21-06-20 | 21:45

Zeau, de laatste piloot is inmiddels wel geboren......

Alex Delarge | 21-06-20 | 21:42

Kudt, waarom doen die filmpjes het nooit op de app. Meer last van?

CaseyForPresident | 21-06-20 | 21:34 | 2

+1 en de links in de comments worden ook niet geopend. Om het maar niet over het niet weergeven van de vrijmibo maar te hebben.

Alex Delarge | 21-06-20 | 21:41

@alex dat allemaal idd

obimikkel | 21-06-20 | 22:17

Allemaal leuk dit, maar je hebt er niks aan om de grootste bedreiging van deze tijd mee te bestrijden: de overname en omvolking van ons land via immigratie en de baarmoeder.

Noumoewatlastig | 21-06-20 | 19:52 | 2

exact!

me163komet | 21-06-20 | 19:55

Voordeel is wel dat zo een ding super lang boven een kansparelwijk kan blijven hangen en foto's maken zonder dat de piloot moe word.

captain-caveman | 21-06-20 | 19:56

Geeft weer een veilig gevoel in de EUSSR, zonder Britten, en binnenkort zonder NATO. Dat "onze" nieuwe generatie straaljagers door de Turken onderhouden gaat worden heb ik ook op de BBC moeten lezen.

Winston1 | 21-06-20 | 19:51 | 3

Is het exportverbod van de VS om de F35 aan Turkije te verkopen opgeheven?
Dat verbod was er gekomen omdat ze een Russisch raketsysteem gekocht hebben en de VS niet wil dat er kennis naar Rusland gaat.

captain-caveman | 21-06-20 | 19:59

@captain-caveman | 21-06-20 | 19:59:
Het probleem is dat Turkije, die nu in het bezit is van de laatste generatie anti luchtafweer raketten, deze kan testen op de F35 en eventueel verbeteren met als doel de zwakke plekken van de F35 kan zoeken.
neemt u maar van mij aan dat de Yanks witheet zijn.
Bedenk dat veel F35 technologie ook in deze drones zit.

Mr.Crowley | 22-06-20 | 08:40

Misschien een stukje AI bedenken die uit kan uitrekenen wie zou er winnen en het daar bij laten.
Scheelt een hoop rommel.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 19:48 | 1

die gene die bereid is - zonder mokken- de grootste verliezen te dragen. Voorbeelden: vietnamoorlog, afghanistan.

me163komet | 21-06-20 | 19:58

Mooi hoor, al die techniek in dat wapentuig. Maar ik moet denken aan een uitspraak van Einstein: "ik weet niet hoe de derde wereldoorlog zal eindigen. Maar ik weet wel hoe de vierde wereldoorlog uitgevochten zal worden: met stokken en stenen."

halbstark | 21-06-20 | 19:42 | 1

Stiekem weet hij het wel..;)

OuweOuweLekkerMauwe | 22-06-20 | 00:24

Als we met drones de Russen eronder kunnen krijgen, dan ben ik zeker voor. Wel de eerste klap uitdelen.

Kuifje-naar-Brussel | 21-06-20 | 19:35 | 3

Grapjas ;-)

Ruimedenker | 21-06-20 | 19:41

Ik zou meer naar het zuiden kijken.

Mart6037 | 21-06-20 | 19:55

@Mart6037 | 21-06-20 | 19:55: eens en anders naar de Chinezen / Indiërs / Pakisaniers, stuk voor stuk landen met veels te grote bevolkingen. Bij de Chinezen zijn er bovendien ook nog de uitgesproken plannen om een wereldmacht te worden met invloed overal.

oh no | 22-06-20 | 00:29

Numerieke superioriteit, het is nodig met o.a. een dictatoriaal land als China naar het Noorden.

Nederlandop1 | 21-06-20 | 19:30

Anti-drone drones. Die moet je hebben voor vijanden van buiten. En daarnaast miljoenen kleintjes. Die in mega zwermen de probleemwijken zuiveren. Bijvoorbeeld dan he?

squadra | 21-06-20 | 19:22 | 1

Heeft geen zin. Iemand heeft vast al anti-anti-drone drones.

mark1487 | 21-06-20 | 19:51

Ace Combat 7 anyone?

Blauwe Wafel | 21-06-20 | 19:01 | 2

Slechtste uit de reeks, was alleen maar rondjes aan het vliegen omdat de missile warnings niet ophielden

MrFloppy1986 | 21-06-20 | 19:07

The Belkan War is in mijn ervaring nummer 1 nog steeds.

Bootguy | 21-06-20 | 19:46

Blusschuim.

RickTheDick | 21-06-20 | 19:01 | 1

Uiteindelijk is alles blusschuim. De mens bestaat er voor 90 procent uit.

Kuifje-naar-Brussel | 21-06-20 | 19:36

Topgun wordt pacman

Rechtsdraaiend | 21-06-20 | 18:58 | 3

Zonder stoere mannen met 'aviator glasses' wordt het niks.

MickeyGouda | 21-06-20 | 19:13

Kan je er IS bommen fabrieken mee bombarderen? Ik vraag dit voor een kamerlid....

Is dit nog nieuws? | 21-06-20 | 18:57

Een eenvoudig virus verspreiden lijkt goedkoper en effectiever

zuurtjeregen | 21-06-20 | 18:54

De waarschuwing is terecht. Het filmpje is fake.

Frau Merkel | 22-06-20 | 00:55

Drones matter!

Kuifje-naar-Brussel | 21-06-20 | 18:46 | 7

Only black drones

De waard zijn gast | 21-06-20 | 19:56

@De waard zijn gast | 21-06-20 | 19:56: Ja, die was beter geweest.

Kuifje-naar-Brussel | 21-06-20 | 21:29
▼ 4 antwoorden verborgen
-weggejorist-
kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 18:40 | 1

Kan zo'n onbemande vliegtuig nu ook meer g krachten aan dan bemande vliegtuigen met drukpakken.
Of zit je met beide al tegen de aerodynamica grenzen aan qua manoeuvres?
Zo ja dan kunnen dogfights wel eens in het voordeel van de onbemande jets uitpakken.

steekmug | 21-06-20 | 18:36 | 3

Dit klopt. De machines kunnen veel meer hebben dan de bestuurders die er in zitten. Dogfights zal je niet veel meer krijgen hoor. Huidige wapens zijn zo efficiënt dat het over het algemeen alleen neerkomt op wie heeft de beste radar en meeste afstand in hun raket zitten.

Whmm | 21-06-20 | 18:40

@whmm, tenzij je een incoming missile kunt uitmanoevreren

enfant_terrible | 21-06-20 | 19:26

@Whmm | 21-06-20 | 18:40: juist de menselijke lichamelijke beperkingen zijn niet meer een factor en de drone kan ook lichter en kleiner zijn omdat alle systemen noodzakelijk voor een piloot niet meer nodig zijn.

captain-caveman | 21-06-20 | 20:01

Nou... rutte... letten we even op. Ben je wakker? Laten we der gelijk maar een 25 of meer bestellen. Het geld klotst toch tegen de Nederlandse en Europese plinten op. Of het nou word uitgegeven aan een honderden miljarden verslindend groen klimaatproject, of aan wat robotachtige vliegmachientjes. Kunnen we op defensie ook weer gaan bezuinigen.

Paaldanseres | 21-06-20 | 18:34 | 1

Waarom kan de ECB wel nullen extra plaatsen voor de komma maar DNB niet voor defensie?

steekmug | 21-06-20 | 18:38

Wie het nog niet door heeft: Drones, en dan de kleine, heel goedkope maar zeer beweeglijke drones in aantallen, zijn de wapens van de toekomst waar geen f35 tegen opgewassen is. F35 is al verouderd voordat ie in dienst is.

Beste_Landgenoten | 21-06-20 | 18:32 | 8

Goh! wijsheid achteraf.
De technologie is wel erg hard gegaan, de afgelopen jaren.
Dat wist jij 20 jaar geleden al, maar je hebt niets gezegd!

Ruimedenker | 21-06-20 | 19:44

niet helemaal de F35 is namelijk voorbereid om later deze drones te begeleiden.
Wees niet verbaasd als over 10-15 jaar er 1 F35 met 2-3 drones standaard vliegt in formatie.

captain-caveman | 21-06-20 | 20:05

Inderdaad, aantallen tellen, dat heb ik al geleerd bij C&C ;)

oh no | 22-06-20 | 00:31
▼ 5 antwoorden verborgen

Geen paniek als de tegenstander de mogelijkheid heeft om satellieten te vernietigen dan blijven ze allemaal aan de grond. Daar staan ze dan, jammer.

Rdock | 21-06-20 | 18:31 | 2

Dat geldt ook voor de satelieten van de vijand.

Mr.Crowley | 21-06-20 | 19:04

@Mr.Crowley | 21-06-20 | 19:04: je hoeft geen satelieten te vernietigen, paar weerballonnen met jammers op de goede frequenties, is lekker low cost.. en geeft een hoop fun.. Daarentegen heb je dan nog niet opgelost het probleem dat het moeder toestel ook nog data verzend, maar dat kan mogelijk met jamming vanaf de grond..

tek | 21-06-20 | 19:34

Laat ze eerst maar een verkeersvliegtuigen maken die niet zomaar uit de lucht vallen of verdwijnen. Daar hebben we meer aan.

Pimp my Voortuin | 21-06-20 | 18:18 | 3

Dat gebeurt vrijwel nooit! Relatief is luchtvaart met groot verschil het meest veilig transportmiddel in de geschiedenis ooit. Punt.
Van A naar B is altijd de meest riskante onderneming waarbij logischerwijs shit kan en zal happen.

SaintNick | 21-06-20 | 18:27

@Saintnick Google anders ff op boeing 737 max

Wim_Kut | 21-06-20 | 18:35

@Wim_Kut | 21-06-20 | 18:35: Die Max is een onding, die 737-800's niet. Daar ben ik acht keer mee meegevlogen. Met Ryanair nog wel> Nogal verguisd hier op GS. Ik vind ze prima, kan me alleen vinden in de krtitiek op de soms wat harde landingen, maar ik heb het ook meegemaakt dat je de touchdown nauwelijks voelde.

Bijtendehond | 21-06-20 | 18:46

Vlakke toon, dode ogen, allemaal.

o)+ | 21-06-20 | 18:15 | 2

Welke conclusie kunnen we daaraan verbinden?

MickeyGouda | 21-06-20 | 18:28

Een trouwe vleugelman voor slechts een fractie van de kosten....... wie wil dat nou niet.

Slipsnifter | 21-06-20 | 18:13 | 1

Nu nog een nog kleinere om de muggen te jagen in de slaapkamer.
Gegarandeerd verkoop succes voor Boeing

captain-caveman | 21-06-20 | 20:09

Toekomstige oorlog daarbij zit de vijand gewoon in dezelfde stad. Dat is gewoon je oude collega/buurman. Zie joegoslavie.

sjef-van-iekel | 21-06-20 | 18:13 | 3

Dat is een burgeroorlog. Hangt ervan af of Mark Flutte de (tijds)geest weer subtiel in zijn vaasje weet op te sluiten. Het is niet helemaal zijn schuld, maar hij is wel medeschuldig.

suscrofa | 21-06-20 | 18:17

Alleen destijds was het niet virtueel.

Rdock | 21-06-20 | 18:32

Daar had Bill Clinton toch een lappendeken van gemaakt?

Nehemia | 21-06-20 | 18:54

Overigens is dit ook wel interessant nieuws omdat hier wel uit blijkt dat de US steeds minder met de EU samenwerkt op dit soort gebieden. Zeker na het debacle met Turkije en de F35..

Mr.Crowley | 21-06-20 | 18:07 | 6

De US en de EU gaan nog vijanden worden n in oorlog raken in de nabije toekomst door acties van China en in zekere mate Rusland want, er zal gedeugd moeten worden tot de dood erop volgt.

aflaatverkoper | 21-06-20 | 18:15

@Mr.Crowley | 21-06-20 | 18:11:
Dan kopen we ze en schenken ze aan die zielige palestijen en aan die al even zielige Iraniers.

Graaisnaaiert | 21-06-20 | 18:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Ja nu heb ik al een vaderdagkado gehad...

tectonicos | 21-06-20 | 18:07 | 1

En sinterklaas duurt nog een half jaar :-(

Slipsnifter | 21-06-20 | 18:14

Allemaal leuk en aardig maar mijn Mercedes voice call kan er niets mee!

de uitbater | 21-06-20 | 18:06

Al dat wapengekletter ook. Deze dame had gewoon keihard gelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=W9S3YMmIFdw

Nehemia | 21-06-20 | 18:04

Mooi apparaat, maar waar kan m’n schoonmoeder zitten?

Ruimedenker | 21-06-20 | 18:01 | 2

Op de neus zoals bij de meeste millitaire vliegtuigen.

aflaatverkoper | 21-06-20 | 18:11

Met een touwtje aan de trekhaak.

Slipsnifter | 21-06-20 | 18:14

Goedemorgen, met Transavia. Waarmee kan ik u helpen...

Poesman | 21-06-20 | 18:01

Kunstmatige intelligentie in aanvalswapen is leuk tot ze zelfbewust worden en zich tegen ons keren. En een terminator uit de toekomst naar ons sturen.

Osdorpertje | 21-06-20 | 17:58 | 1

Dat is geen zelfbewustzijn maar een softwarematige psychopaten-loop waar ze in terecht komen en dat is zekere relevant.

aflaatverkoper | 21-06-20 | 18:00

Boeing, tja. Als het net zo goed is als de dreamliner...

Barend Braakbal | 21-06-20 | 17:55 | 1

Dat was inderdaad meer een nightmareliner.

Slipsnifter | 21-06-20 | 18:16

En dan 1 JSF tegen 5 van die dingen?
Die sneller kunnen wenden omdat er geen mens in zit en permanent in kamikaze-modus staan?

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 17:55

We moeten niks.

Is dit nog nieuws? | 21-06-20 | 17:54

Boeing dus grote kans dat het nooit van de grond komt, of minstens nog 40 jaar duurt. Als je kijkt wat voor broddelwerk ze afgeleverd hebben bij de laatste 3 NASA aanbestedingsprocedures dan mogen we blij zijn (of juist niet) als ze over 10 jaar nog bestaan.

W_F | 21-06-20 | 17:53 | 1

Terecht punt.

Frau Merkel | 22-06-20 | 00:57

Alle piloten worden vrouwen.
Mannen die op meerdere kinderen tegelijk moeten letten dat wordt niets.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 17:52

En we noemen het 'V3'

marcoplarco | 21-06-20 | 17:51

Had nog gewoon een rondje nieuwe F16's gekocht (ja ze worden nog nieuw gemaakt) en daarna had je ze na een jaar of 20 a 30 uit kunnen faseren en direct overgaan op de killerdrones reapers met Ai of hoe ze dan ook heten geproduceerd door cyberdyne.
Deze F35 is weggegooid geld en nu al achterhaalt.

Miezerig | 21-06-20 | 17:46 | 3

Complete onzin. Informeer jezelf maar eens over de F35. Een F35 vaagt een F-16 weg voordat die door heeft dat er een F35 in de buurt is

Jeespar | 21-06-20 | 17:56

@Pimp my Voortuin | 21-06-20 | 18:20: de F35 is een vliegend wapenplatform vol met hightech communicatie/miscommunicatie/stealth/ gedeelde radar beeld systemen en een wapensysteem dat praat met F35 in de buurt en de helmen van de vliegers. Een F35 hoeft zijn doel niet eens te zien. En de neus niet eens op het doel te richten. Ziet een F16 voordat de F16 “beeld” heeft. En alle buddies in de buurt kunnen ook schieten.

De F35 is geen dogfighter. Het is een geavanceerd vliegend wapenplatform dat verder en sneller kan vliegen dan veel andere toestellen. En veel dichter bij kan komen. Tegen de tijd dat een F16 doorheeft dat er een F35 in de buurt is, zal die dat waarschijnlijk horen aan de RWR radar die afgaat omdat de seakerhead van de raket die met mach 3 op em afkomt net aktief is gegaan. En bezig is aan zijn laatste 3 mijl opweg naar die dikke warme P&W straalpijp die achterop de F16 zit, waar die zo dwars doorheen gaat.

Blubberbazooka | 21-06-20 | 19:31

Had ik vroeger ook, bestuurd met Robbe zender en Graupner servo's

Mich2007 | 21-06-20 | 17:46 | 1

Was het niet Robbe/Futaba en Graupner/RC Japan? Wat betreft compabiliteit?

RickyLaRue | 21-06-20 | 18:36

Nope, we moeten ergens anders over praten.

padbuffel | 21-06-20 | 17:44

Hoe technologisch geavanceerd, hyperaërodynamisch gestileerd en prachtig efficiënt destructief dit moderne wapentuig dan ook mag zijn. Ik mis dan toch het oude heroïsche handwerk van het begin van de aircombat in de fragiele propellor aangedreven dubbeldekkers. Dit zijn joystick kisten..

suscrofa | 21-06-20 | 17:44 | 3

Het gaat om dingen kapot en dood maken he.
Toen ook trouwens.
En wie dat het beste kan, die krijgt gelijk.
Of pikt iets in.
Zoiets.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 17:57

@kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 17:57:
Ik zag in Peter Jackson's "They shall not grow old" dat de enige heldengevechten zich in de lucht afspeelden. In de gekte van een totale vernietigingsoorlog op het aardse werden piloten van beide kanten met respect en waardering bejegend. Ook bij gevangenneming. Hoe intensief en bloederig hun dogfights in de lucht ook mochten zijn. Voor de soldaten in het uitzichtloze modderlandschap was het een gladiatorenstrijd. Dat begrijp je alleen als je met eigen ogen in de vurige bek van het hellemonster hebt gekeken. Denk ik.

suscrofa | 21-06-20 | 18:07

@suscrofa | 21-06-20 | 18:07:
Dat geeft ook het absurde aan.
Gelijk hebben speelt helemaal niet, alleen gelijk krijgen.
En wie goed of slecht is, gelijk heeft of niet, speelt niet meer in een gevecht.
Wij kijken er altijd op veilige afstand naar op een scherm.
Je zal er maar echt midden inzitten. Er is geen 'play again' en de pijn en de angst en ellende is echt. Er is geen romantiek
Maar vroeg of laat loop je tegen de waarom-vraag.
Waarom gebeurt dit, waarom doen we dit, voor wie doen we dit.
Als IS wint, claimen ze het gelijk aan hun kant. Maar winnen en gelijk hebben zijn twee verschillende dingen. Vreemd dat ze dat niet kan schelen.
In WO1 waren er ook die die gehaktmolen zat waren. Die werden als deserteurs weggezet en gefusilleerd. Maar deserteurs van wat precies? Ze waren vast niet allemaal bang of overloper.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 20:06

Kan je zo'n ding neerhalen met een BUK raket?
Ja, ik heb 't al gegoogeld.

hotnot | 21-06-20 | 17:43 | 3

Ik betwijfel het. Deze zijn te snel. Skyrunners. Beep beep.

suscrofa | 21-06-20 | 17:45

Deze trekken 10++ g of meer geen piloot in een drukpak die flauw kan vallen dus alleen de flight-envoloppe is de beperkekende factor.

Miezerig | 21-06-20 | 17:49

Moet je hem eerst kunnen vinden.
Denkzo dat de lanceerplaats weggevaagd is voordat de Buk iets gemerkt heeft.

Mr.Crowley | 21-06-20 | 18:01

Nu Al-Qag d666 gaat leiden, zou de eerste Nederlandse bestellingen wel eens gedaan kunnen worden voor Hamas en Fatah, uiteraard betaald door Nederland.

dathoujetoch | 21-06-20 | 17:41 | 2

En je ziet het meteen, 1-Vandaag geeft dat mormel alle mogelijke ruimte om zich te profileren zo. Zal wel in de richting van een kritiekloos stemadvies gaan ( 1e vrouwelijke premier, dat soort onzin dus ).

Graaisnaaiert | 21-06-20 | 18:16

@Graaisnaaiert | 21-06-20 | 18:16: volkomen kritiekloos. En altijd op zondagmiddag laat, zodat ze het koffietafelgeklep op maandag domineert. Doorzichtige d666propganda op de d666omroep.

dathoujetoch | 21-06-20 | 18:24

Handig ding, voor despoten en 1,5 meter freaks that is.

Super Vaagstra | 21-06-20 | 17:40

Maar houdt Marijke net als Patricia ook van een lekkere gouden douche? Ik vraag dat voor een kennis.

eerstneukendanpraten | 21-06-20 | 17:39

Ik denk inderdaad dat ze moeten inzetten op onbemande vluchten, want wie wil z'n leven nu geven voor multicultie aan de noordzee?

helodia | 21-06-20 | 17:39 | 3

In de Noordzee een leuk stukje land opspuiten voor de wappies. Op elke 25m2 een windmolen, biomassa verplicht, aardgas verboden. Elke dag verplicht een uur klassikaal deugen en nog een uur ergens voor of tegen demonstreren. In de weekenden is het gebruik van antidepressiva gratis. Vlees eten is verboden net als het maken van grappen.
Kinderen zijn geen jongens of meisjes maar allemaal zhee. Elke tweede naam is verplicht Jesse of Sylvana. De Timmermans GGZ staat naast de verhofstad kliniek voor sociale studies en andere nutteloze opleidingen. Uiteraard vlakbij het Grundberger partijkantoor van

donkieshot | 21-06-20 | 17:54

Enz.

donkieshot | 21-06-20 | 17:55

@donkieshot | 21-06-20 | 17:54:
Vergeet de heropvoedings-cursussen niet van KOZP voordat je weer deel mag uitmaken van de nieuwe wereldorde.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 20:07

Had eigenlijk allerlei hilarische zelfoverschattende Kaag opmerkingen klaar staan maar ja, straaljagers drones eerst ff. Benieuwd waar ze ingezet gaan worden!

de Voorzittert | 21-06-20 | 17:36 | 5

@Normpje | 21-06-20 | 18:15: Inderdaad heel eng. Ambitie om MP te worden... Dan kan HaCarmel de tent wel sluiten met zoiets aan de macht.

Mark Verheijen | 21-06-20 | 18:42

@Normpje | 21-06-20 | 18:15:

Beste Normpje,

Ik vrees dat u gelijk heeft, als ik zie hoe nu bij de NPO, o.a. in het NOS Journaal al een paar die term "eerste vrouwelijke premier" al is gevallen. Er word opvallend voorgesorteerd.

Lijkt wel de hele Hillary-hysterie in het klein. Toen lette ook niemad op haar politieke geschiedenis van moord- en doodslagvoorliefde.

Dat laatste is niet geval bij mevr. Kaag, maar haar loyaliteit ligt absoluut niet bij Nederland en dat is het zeer gevaarlijke. Dan nog dat narcistische en machtsbeluste en die zgn "internationale ervaring", drijft haar standaard weg van ons landsbelang
Nee, 't is zeer zorgelijk! Evocatus
.

Evocatus | 22-06-20 | 10:48
▼ 2 antwoorden verborgen

"artificial intelligence"
LOL

MogeWijEveOvergeve | 21-06-20 | 17:35 | 1

Waarom lacht u?... birrrerzrkkeierrd.

aflaatverkoper | 21-06-20 | 17:58

Het is wel weer eens tijd voor een fijne oorlog.

RickyLaRue | 21-06-20 | 17:32 | 14

Met die drones zitten de puisterige jongemannen in een container met airco met een game console de lokale bevolking van een zandbakland af te knallen. Weinig moed of risico mee gemoeid.

Rechtsdraaiend | 21-06-20 | 18:56

'Het is wel weer eens tijd voor een fijne oorlog.'
Vooral als je er zelf op een afstandje naar kan kijken zeker.

kloopindeslootjijook | 21-06-20 | 20:09
▼ 11 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken