Nederland. Zo redden we het NOOIT tot 1 juni
Dit is niet wat Bruins bedoelde met 'let een beetje op elkaar'
Social
Hallo Nederland. We moeten praten. Het gaat namelijk echt nog wel even duren, die strijd tegen corona. Het wordt spannend. Erg spannend. We hebben bedden nodig. We hebben dokters nodig. En we hebben 112 nodig. Voor noodgevallen. Noodgevallen. NOODGEVALLEN. Gevallen, die van nood zijn. Dat is toch geen Swahili? Dus niet 112 bellen als u drie mensen samen op straat ziet lopen. Dat is geen noodgeval. Dankuwel. Sterkte, allemaal.
Niet! Doen!
Reaguursels
InloggenZie nog steeds groepen allochtonen klitten die duidelijk geen woonverband vormen
Handhaven in privé domein zoals uw huis in onmogelijk voor de overheid, gemeentes zullen maar vooral kunnen u niet verbieden wat u thuis doet.
De incompetentie van de NL overheid is is ronduit schokkend!
Dat kunnen ze wel. U denkt dat u nog steeds in een vrij land/Europa leeft....
Al handenwassend 112 bellen om te melden dat er andere handenwassende mensen zijn die onnodig 112 bellen
De dorpsjeugd verveelt zich compleet kapot. Vandaag hebben de heren pubers een viswedstrijdje georganiseerd: een man of twintig met hengels mannetje-aan-mannetje langs de waterkant, een paar traytjes bier ergens op de achtergrond. En het hele dorp (plm. 4.000 zielen) vindt het wel bést, zo.
Geen nood maar wel spoed. Wat denk je dat je te horen krijgt als je 3 weken later aangifte komt doen?
Het is de eerste keer in mijn leven dat ik meer burgerzin zie in Vlaanderen dan in Nederland.
In ieder geval duidelijk wie dit zouden als we nu in 1940 leefden. Helden!
Toen kregen ze nog 7 gulden 50
Hebben ze bij opsporing verzocht een speciaal nr voor meld misdaad anoniem
Oké, dan bellen we helemaal niet, ook niet het algemeen nummer zonder spoed. Even op zolder zoeken of er heel misschien een traangasgranaat ligt. ;P
Strijker in peperbus doet ook wonderen
Mensen zijn echt compleet mongoloïde aan het worden. Begin bijna te juichen voor #teamcorona
Het was toch een levensgevaarlijk halszaak? Dan is het ook logisch dat je 112 belt.
Nu lijkt het ineens weer niemendalletje.
Nog nooit zoveel tegenstrijdige informatie in zo'n korte tijd gehad als met dit griepvirus.
Wat vind je tegenstrijdig dan? Ik vraag dat, omdat het voor mij heel helder en duidelijk is. We leven in een liberale rechtsstaat en er zijn nu tijdelijk maatregelen genomen waarvan de overheid erkent dat ze, op dit moment, noodzakelijk zijn, maar dat ze tegelijkertijd ook onliberaal en onwenselijk zijn. Er wordt gehandhaafd door de autoriteiten en van de burgers wordt gevraagd om op elkaar te letten en om elkaar zo mogelijk te wijzen op de maatregelen. De burgers worden dus niet opgeroepen om de autoriteiten in te schakelen, maar om elkaar te wijzen op de eigen verantwoordelijkheid en op de verantwoordelijkheden die men tegenover elkaar heeft.
Maar, ik ben benieuwd naar jouw antwoord.
Droeg Sylvie maar een niemendalletje... hmmm
@GeenHeil | 25-03-20 | 21:23:
Nee, de burger wordt niet opgeroepen om de autoriteiten te waarschuwen. Niet expliciet.
De burger wordt wel bang gemaakt en reageert dienovereenkomstig. Daar hoort het bellen van 112 ook bij.
Je kunt niet overal op schreeuwende borden, met strepen op de vloer, in elke talkshow en op elk journaal oproepen tot 1,5 meter afstand en dan verwachten dat iedereen dat op exact op de juiste waarde inschat. De een trekt zich er geen reet van aan en de ander raakt in paniek.
Dagelijks hoor en lees je over vele doden hier en vele doden daar, besmettingen die de pan uitrijzen, overvolle IC's, artsen en verplegers die onder de druk bezwijken, tekorten aan allerhande medische apparatuur, mondkapjes, ontsmettingsmiddel, etc.
Dan is het niet raar dat een aantal mensen 112 belt bij het zien van dit (naderend) onheil.
Wat wel raar is is dat deze mensen die wekenlang met een telkens toenemende intensiteit zijn bang gemaakt en er vervolgens naar handelen ineens worden afgebrand en afgeschilderd als verraders.
Een gotspe mag ik wel zeggen.
@jgrotius | 25-03-20 | 23:21: ok ,volgende vraag.is men ook in staat om gewoon het eigen verstand eens te gebruiken?hoezoo bang laten maken .man denk toch eens zelf na .dus nee je moet niet 112 bellen in dit soort gevallen.elk figuur die zich dat niet bewust zou zijn, moet eens na gaan denken over zn eigen geestelijke vermogens alvorens tot debiel worden bestempeld .goedemorgen verder
@bowlfabriek | 25-03-20 | 23:54:
Je moet geen vragen stellen waarop het antwoord al gegeven is.
"eens na gaan denken over zn eigen geestelijke vermogens", doe er je voordeel mee. Ook v.w.b de spelling.
"debiel" zegt 'ie dan...
De vrijheden die ons nu afgenomen worden, komen nooit meer terug. Wees u daar terdege van bewust: nóóit meer.
Ik zie overal complete gezinnen van 4+ personen op fietsvakantie gaan en collega's (?) die gedrieën — en nog nét niet gearmd — over de trottoirs struinen.
Nog nooit zoveel trimmers gezien. Op een bepaald moment zeker meer dan tien in 30 seconden.
Tering, wat een mentaliteit. Wat een domheid. En wat een schijt heb je dan.
Je zou ze bijna de driedubbelgemuteerde corona wensen.
Ach waar zit je mee?? Zijn we straks snel van al die idioten af! De helft van dit land is toch compleet gestoord! Super dom volkje in dit toekomstloze apen landje!
Ja vooral die gezinnen, afschuwelijk! Ik lig in bed ook op 2m afstand van mijn vrouw en geef mijn twee jonge kinderen met een vishengel de fles. En ik heb ze zover dat ze in hun elleboog niezen! Best knap met 7 maanden. Man man de domheid...
@Ditisgeenstijlmeer | 25-03-20 | 21:36: haha +1
Weet eigenlijk niet wat ik nu erger vind. Dat mensen zo graag iemand erbij willen lappen, of dat mensen zo oliedom zijn om 112 te bellen, voor zoiets. Nee, heb nagedacht. Kan nog steeds niet kiezen.
Volgens mij zeg je nu twee keer hetzelfde.
@GeenHeil | 25-03-20 | 21:07: Het ene is iemand verraden. Het tweede is zo stom zijn om een noodnummer te bellen. Een nummer wat bedoeld is voor echte noodgevallen zoals, iemand is zwaar gewond. Er is een terroristische aanslag aan de gang of geweest, er brand een buurt af, etc.
@lezeres | 25-03-20 | 21:13: Heb wel eens een programma gezien, waarbij mensen belden naar het noodnummer omdat ze geen shag meer in huis hadden, omdat er een haarborstel vast zat in hun haar, omdat hun vriendje het had uitgemaakt. Omdat ze in de hondenpoep hadden getrapt, (o.k. deze laatste heb ik zelf verzonnen). Zo dom dus.
Is zo ongeveer hetzelfde als er in WO2 gebeurde. Alleen gaat het erbij lappen nu wat makkelijker, destijds moest je naar de Ortskommandantur.
@Here's Freddy | 25-03-20 | 21:24: Toen kon je er tenminste nog een paar gulden mee verdienen.
Zo moeilijk moet dat toch niet meer zijn? Beetje gezichtsherkenning en afstandsbepaling obv uw geuploade smartphone filmpje wordt uw bonus automatisch op uw rekening bijgeschreven en de boete bij de overtreder afgeschreven.
Sorry, maar dat verradersmentaliteit iets Nederlands is, is een vooroordeel.
En de corona van toe vergelijken met wo2 ... Ik vind het een gezopen vergelijking. Nou ken ik al heel wat nazi/wo2 vergelijkingen, maar deze slaat echt helemaal nergens op.
Geef het tijd.
Weet u wie het ook allemaal nergens op vond slaan?
In WO2 waren er ook veel mensen die binnen moesten blijven.
maak dan ook een eenvoudig nummer voor niet-spoedeisende zaken.
112 weet iedereen, wat het regionale nummer is?
113 is helaas al bezet,
114 Red een dier
Nee, er moet helemaal geen telefoonnummer komen voor niet-spoedeisende zaken. Ik zie het al voor me:
"Ik bel, omdat ik drie mensen over straat zie lopen."
"Bedankt, wij nemen uw melding over twee weken in behandeling!"
@Rennieflox | 25-03-20 | 20:49:
110 zuig mijn....
@Gulliver | 25-03-20 | 20:56: Joint?
@GeenHeil | 25-03-20 | 20:51: tering dat is wel super snel en dienstbaar.
@TilburgDeGekste | 25-03-20 | 21:09:
Ja, ik vond het zelf ook al vrij snel, voor Nederlandse begrippen.
Dankzij dit soort NSB-praktijken begin ik sterk te twijfelen aan mijn voorkeur voor volksreferenda. Dat is misschien toch niet zo een goed idee, in Nederland dan. In een volwassen democratie zijn referenda een belangrijk instrument om tot besluitvorming te komen, maar het blijkt dat een te groot deel van de Nederlandse bevolking er niet klaar voor is.
Blijkt dat een heule hoop mensen nergens kaar voor zijn..
9 Incluis..)
* Kaas op burgertje leggen doet*
@neonreclame | 25-03-20 | 20:42:
Eet smakelijk. Ik blief die rotzooi niet, maar ik gun het je.
@GeenHeil | 25-03-20 | 20:43:
cheers...
Ik denk dat een groot deel niet eens klaar is om te mogen stemmen anders dan de winnaar van idols of welke kut versie ze daar nu van hebben.
Balen, vanavond onze wekelijkse partnerruilavond, ik sta al 2 uur in de tuin.
Doe 3 stappen achteruit, dan duw ik mijn vrouw naar buiten.
Als jouw vrouw 3 stappen zijwaarts doet en vervolgens 6 naar voren, komt het goed.
Trouwens, ik dacht dat we om 20.30 hadden afgesproken.
@Ruimedenker | 25-03-20 | 20:43:
Ik heb een kamer van 3 bij 3, als we allemaal in een hoek gaan staan moet het lukken. Tot zo.
Get a room..! O, wacht...
@Mr_Natural | 25-03-20 | 20:46: daar passen er 9 in
Ik wil een nummer om een trio te bestellen. Helaas ligt de lat te hoog voor dat.
Tja, wat verwacht je nou eigenlijk in een land waar de mensen meer dan drie ton betalen voor hun Vinex krot waar ze als ze in bed liggen de gesprekken op de slaapkamer van drie huizen verderop kunnen volgen, zitten te BBQen in hun "tuin", gescheiden door een bamboe muurtje op een meter van hun buurman die de zelfde fashion Weber BBQ aan aan het steken is. Het land waar een verraders premie van 7,50 niet nodig is want de buren bellen vrijwillig de gemeente als die zelfde buurman van die BBQ z'n vuilniszak een uurtje te vroeg buiten zet. Het oh zo gezellig op hutje mutje elkaar wonen heeft z'n prijs, het worden interessante weken .
Ja, een woonerf met zo’n zelfbenoemde buurtburgemeester.
De hel.
Je ziet nu wel vrouwen met blauwe plekken rondlopen, of met een zonnebril.
Je kan de NSBer klaarblijkelijk niet uit de Nederlander halen. Is traditie!!!!!!!!!!!!!
Moet je dan 113 bellen voor een triootje? Kut ook fout.
Probeer 111 eens.
Waar ik me persoonlijk nu het meeste aan stoor, is het rotsvaste vertrouwen op het gezonde verstand van de gemiddelde Nederlander. Als ik de verhalen hoor over hoe buschauffeurs bejegend worden, mensen vakkenvullers in hun nek hijgen, agenten in hun gezicht gehoest worden, en stranden en markten ondanks alles vollopen met nare "mij zal niets gebeuren"-figuren, dan vrees ik het ergste en snap ik volledig de wanhoopskreten van IC-medewerkers die ondertussen lopen op hun tandvlees en vechten voor elk leven. Ik plijt voor (heel) erg harde straffen momenteel. Als het allemaal over is zien we wel verder hoe en wat. Groetjes, een COPD'er.
Net in de winkel kwam ook iemand te dicht bij mij. Die heb ik meteen gepeppersprayed. Dat busje heb ik standaard in mijn linkerhand. Ik ga echt niet bellen met 112. Heb ook geen bereik hier in de Aldi.
Vakkenvullers, pubers, lompe horken en aandachtzieke huppelkutjes, in die categorieën zitten de lui die te dichtbij komen. Dat is nog net geen meerderheid van de bevolking.
@Sitting_targets | 25-03-20 | 20:41: Aandachtzieke huppelkutjes zijn altijd welkom.
Waar kan ik pepperspray kopen? Had me dat nog nooit afgevraagd want niet nodig. Maar nu lijkt het me wel nuttig om het bij me te hebben,
Vermoedelijk is er een correlatie tussen het aantal links-stemmers en het aantal mensen dat nu de politie belt om groepjes aan te geven. Die NSB-mentaliteit van werkgevers bellen is toch ook vooral een links dingetje.
Dat dacht ik ook, maar je hebt het mis. Die NSB-mentaliteit zie ik hier al weken in de berichten terugkomen.
@GeenHeil | 25-03-20 | 20:33: Mag ik je naam en het telefoonnummer van je werkgever?
@spanarchist | 25-03-20 | 20:49:
GeenHeil - Mijn werkgever heet Adolf en hij neemt geen telefoontjes aan van anarchisten, daar heeft hij een hekel aan.
Gaat gezellig worden tot 1 juni, misschien dat er nostalgisch geschoten moet worden op overtreders van avondklok & sociaal verplichte afstand.
Jan Hagel weer de straat op met geconfisqueerde jachtgeweren.
6 april.
@Superior Bastard | 25-03-20 | 20:33: Precies en het is niet 3 personen max maar 3 personen of meer dus max 2.
In tijden van crisis komt de Hollandse volksaard weer naar boven.
We blijven toch overwegend nsb'ers die graag kopgeld vangen voor het aangeven van een buurman. (Nu zijn de meeste buurmannen nsb'ers die graag etc, dus ik nu is het niet zo erg om ze aan te geven... )
De belastingtelefoon bellen heeft nu geen zin meer. Wat moet ik anders?
Welke lutser belt nou het noodnummer omdat hij meer dan 2 mensen bij elkaar ziet. zucht. Laat hart van nederland er daar nou eens een paar van opsporen en interviewen. Doen die ook eens wat nuttigs.
Dus er zijn Nederlanders die 112 bellen als ze meer dan twee mensen samen zien?
Zouden ze kopgeld krijgen?
Nee, ze krijgen een zuchtende telefoniste aan de lijn die het spuugzat is dat ze van haar werk wordt gehouden door mensen die van boven niet weten dat ze van beneden ook nog leven.
Dan mogen dit soort moppen ook niet meer: " Een pastoor, een dominee en een hoer lopen naast elkaar over straat......."
We zullen nooit weten hoe dit afloopt.
Gelukkig !!!!
@Rammstein | 25-03-20 | 20:35: roflol.
Ligt eraan hoe breed de straat is natuurlijk.
Dat Hollands laffe gereformeerde gaat er toch lastig uit. Als het je niet aanstaat meld je dat aan de persoon zelf in plaats van te gaan lopen klikken.
Na de bstingkliklijn, de milieukliklijn, de dierenliklijn nu ook de coronakliklijn.
Bah.
Lol. Dierenkliklijn uiteraard.
@Superior Bastard | 25-03-20 | 20:28: Joh als jij en je labrador maar gelukkig zijn. Ik oordeel niet.
Nu nog wachten totdat mensen de politie bellen omdat de buurman hoest...
Het is zo goed als voorbij.
Maar ze vallen liever ter plekke dood neer dan dit toe te geven.
En nee, het RIVM vertrouw ik nog minder dan mijn ex.
Mijn buurman schreeuwt nu al twee dagen..!! En hoesten..!!??
Wil je niet weten..1!
@ Willem:
Nou, jij zegt dat nu, maar ik heb vandaag iets meegemaakt wat daarbij in de buurt komt. Er liep een paar keer een oude man langs ons kantoor en die was telkens aan het kuchen en hoesten en snotteren. Het was heel onfris. Maar, die man die woont daar gewoon in de buurt, die had geen zin om met dit prachtige weer binnen te zitten en hij liep op een behoorlijke afstand van het overige (voet)verkeer, achter zo een rollator. Een van mijn collega`s wilde hem aanspreken en hem wegsturen, omdat hij een gevaar zou zijn voor andere passanten en ze heeft overwogen om onze beveiliger op hem af te sturen. Dat gaat niet zo ver als de politie bellen vanwege een hoestende buurman, maar ik vond het heel ver gaan en ik heb het ook geblokkeerd. Maar ik merk om mij heen, onder andere bij mijn collega`s, dat er veel mensen zijn die de maatregelen tot in de extremen doorvoeren en die vanuit zichzelf strenger willen zijn dan de maatregelen die door het RIVM en het kabinet zijn voorgeschreven.
@Geenheil; Moet je nagaan hoe mensen zich gaan gedragen als er een keer echt iets aan de hand is...
We zijn maar vreemde wezens met z'n allen...!
The Human Centipide is supersaai met z'n drieën. Weet iemand iets leuks om met max 3 personen te doen?
Kwartetten
Het is dan ook meer een human sixipede.
Tantra maat.
Zwikken!
Volgens mij valt dat wel mee met die NSB mentaliteit. Volgens mij is dit gewoon 1 en dezelfde ouwe zeurbejaarde die de hele dag zit te bellen over hetzelfde groepje hangjeugd, wat daar overigens al jaren rondhangt maar dat is een ander verhaal. Tja, daar ben je als meldkamer dan op een gegeven moment wel klaar mee.
O/T Bolsonaro's doventolk! Daar is die van ons een verlept besje bij.
Dat soort dingen kun je aan die Brazilianen wel overlaten.
Ik heb een gebarenhond, een pointer.
@Mr_Natural | 25-03-20 | 20:35: Ik ben een blindengeleidemens. Ik heb een blinde hond.
Als je er zo vreselijk in gelooft : zij worden ziek en gaan dood en jij niet want je zit veilig binnen. Probleem opgelost.
Op de usual suspects na leek iedereen die ik vandaag ben tegengekomen, in winkels en op de fiets, zich volledig bewust van de regels. Alleen die ene hardloper aan de Ree bij de Reeuwijkse Plassen - u weet wie u bent - heeft nog een linkse directe tegoed:. Eerst mij vol in mijn gezicht blazen om vervolgens tegen mijn vader aan te lopen. Aso!
Wie waren dan de usual suspects?
@Superior Bastard | 25-03-20 | 20:36:
Het is Gouda, dus de vraag stellen is hem beantwoorden.
www.youtube.com/watch?v=BNuRs4LXKJg
In de boreale gemeente van ik zei de gek en de bekende reaguurder die op lockdown is gegaan is vandaag de eerste corona-patiënt geconstateerd. Stond op Facebook dus is het waar...
Jij weet hoe het is..
Hoe is het..??
@neonreclame | 25-03-20 | 20:17:
Zou een oude man zijn, heb verder de toegangsweg tot ons huis geblokkeerd, hebben eten voor twee week en anders zit er nog veel vis in de vijver.
@Klinisch dood | 25-03-20 | 20:20:
Mietje
Ondertussen is er ook nog addergebroed wat auto's leeg rooft van ziekenhuismedewerkers. Tsjonge jonge dan ben je toch het laagste van het laagste.
Want? Auto's van mensen met ander werk leegroven is niet zo erg?
@Polarisator | 25-03-20 | 20:22: Dat is ook erg maar in deze tijd terwijl die mensen staan te vechten voor levens van anderen ook nog even hun auto leegroven is erg min.
Het kan zijn dat u met uw werk als papierverspreider u zelve net zo van belang vindt als medewerkers in de zorg momenteel. Dat mag maar dan nog zal ik het wel erg maar minder erg voor u dan voor een zorgmedewerker vinden als uw auto wordt leeggeroofd.
@Zapata10 |
Hebben die zorgmedewerkers stickers op de autoruit in meerdere talen?
@Polarisator | 25-03-20 | 20:41: Zo 'n Turks oog erin hangen, slaan ze over.
Ik hoop niet dat we ooit nog in een oorlog terechtkomen. Het is lastig verzet plegen als je zoveel klikspanen om je heen hebt.
Het spionnetje bestaat nog steeds, veilig op driehoog en met de telefoon in de hand...
Idd, dit is NL.
N-Korea is er niks bij
Het is moeilijk een virus te bestrijden als het domme volk bij elkaar blijft staan en dat er mensen zijn die het vanwege de deugpunten het ook nog opnemen voor die gasten, misschien kunt u er beter bij gaan staan.
-break- 'Belgen spreken erover om Nederlandse patiënten op te vangen'.
Zijn dat de parlementen? Kan nog wel een paar jaar duren dan.
Straks gaan mensen bellen als je niet milieuvriendelijk bezig bent.
Nee hoor dat doen ze al en daarbij schreeuwen ze hard mogelijk via de media om hun (waan)ideeën aan iedereen op te leggen.
Vanwaar dat gezeik over klikspanen. Zodra er een filmpje is over allochtoon die iets verkeerd doet hoor ik hier alleen maar gejuich of commentaar dat het niet scherp genoeg is opgenomen waar de dader slecht in beeld is. Misschien een idee om een corona aan-de-laars-lappers hashtag in te voeren. Van mij mogen alle groepen die lak aan de 1.5 meter hebben digitaal aan de schandpaal genageld worden.
Vriend, iemand geweld aandoen of zwaar bedreigen, is toch wel iets anders dan met meer dan 2 op straat lopen?
Wist u trouwens dat Cov-2 een geïmporteerde ziekte betreft? Het is stiekem meegelift met Globalisten, dus is het eigenlijk ook een beetje van u. Ga nu maar weer lekker straatsurfen, jonguh. Dan houden wij ons wel bezig met hoe we die doos van Pandora dicht gaan trappen.
Ze hebben net Sneeuwwitje opgepakt, 7 personen wisten te ontsnappen.
Signalement volgt later.
Kans is klein dat ze opgepakt worden.
Alle zeven een dikke neus!
Ik wil wel graag anoniem blijven, mag ik 0800-7000 (Meld Misdaad Anoniem) nog wel bellen dan?
Pas maar op. Is vaak niet anoniem omdat je doorverbonden wordt en kun je vervolgens een hoop gezeik mee krijgen. Heb een keer iets gemeld omdat ik dacht dat ze een plofkraak wilden plegen. Bleken ze met grote lachgas tanks rond te lopen. Ben daarna met de dood bedreigd. Dank je wel justitie en schijnveiligheid.
De beller is vast een Duitser uit Domburg.
Blijf vooral in het "vast een Duitser" sprookje geloven.
@Rammstein | 25-03-20 | 20:18:
Ruhe Rammstein, ruhe bitte.
Es war maar ein grapje.
@Ruimedenker | 25-03-20 | 20:22:
Ook zoiets Hollands.
Iets zeggen, en als er dan een reactie komt …… "ja, maar was geintje !"
Of typisch iets van mannen.
Dat weet ik nu even niet precies.
@Rammstein | 25-03-20 | 20:25:
Tja, jij blijft aan het zeiken,
Is dat iets Duits of typisch vrouwen?
Meer drie man op straat.
Dan zijn het toevallig je broers én dan.
Ze zitten thuis al op elkaar en gaan dan buiten een balletje trappen en dan mag 't niet.
Bij mijn weten mag het wel degelijk als het 3 of meer personen uit 1 huishouden betreft, dus al die NSB-ers moeten ook eerst nog even de nodige privacy schendingen plegen om zeker te weten dat ze recht van klikken hebben.
Kunt toch Meld misdaad anoniem bellen als je 3+ personen bij elkaar op straat ziet lopen.
Of je schiet ze gewoon dood vanuit je raam.....
@Slipsnifter | 25-03-20 | 20:10:
Dit is Nederland. Hier gaan wij het gesprek aan met de insteek om tot duidelijke afspraken te komen.
@Snuf Je mag er drie laten lopen
@Graaisnaaiert | 25-03-20 | 20:28: Ja, steken kan inderdaad ook, maar dan loop je het risico om zelf besmet te raken :-)
Gaat de verhoging van de tabakaccijns per 1 april nog door?
Over een paar maanden hebben die artsen niets meer te doen wegens nauwelijks ouderen. Die lui hebben wel hypotheken van 600k-900k, dat gaat ook door...
Wat is dit een kansloos land met verwende, domme inwoners. Je bent zo goed als je slechtste dag en deze 'crisis' voorspeld weinig goeds.
Moet iets doen met je vrije tijd hé...
'voorspelt' Aan de fouten kent men de man.
*voorspelt. Tijd voor een kroontje. Na deze 'crisis', belooft!
@Guillermo | 25-03-20 | 20:08:
U was me voor.
@Guillermo | 25-03-20 | 20:08: Wordt taalnazi nu ook taalnsber?
NSB much...?!
Ik zeg kliklijn en 7,50 kopgeld invoeren, daar waren we ooit goed in toch?
Benieuwd hoe veel die 7,50 in huidig geld is?
@P-unit | 25-03-20 | 20:25: Ongeveer 45,-.
@Sjaak.Braaksmaak | 25-03-20 | 20:32:
40 å 45
@Mr_Natural | 25-03-20 | 20:41: lol
Hoezo deugen?
Krijg de typhus Zwitsal. Tevreden nu?
Is 1 Marokkaan ook een samenscholing?
Voor hun is deze wet niet van toepassing, zijn allemaal broer.
De meesten hebben nauwelijks scholing gehad, dus wordt weer een ingewikkeld verhaal waarschijnlijk.
@keistad | 25-03-20 | 20:04: tammam, maar beter zeg je, zijn allemaal neffo's
@onesizefitsall | 25-03-20 | 20:11: tammam is turks, geen Arabisch. Wel on topic blijven he!
Moet ik wel groepsverkrachting melden via 112?
Ik vraag dit voor een vriend
Als uw vriend groepsverkracht wordt dan kunt u zelf ook best ingrijpen.
@Sinterbikske | 25-03-20 | 20:04: Nee, ho ho, stop. hoe was die campagne nog maar? Houd afstand en film de dader. Daarna bied je pas hulp aan.
@FLP_du_Stok | 25-03-20 | 20:24: 1,5 meter minimaal dan.
Zoals Charles Darwin al zei overleven niet de slimsten of de sterksten maar diegenen die het beste zijn voorbereid! De domste ook niet dus.....
Was dat niet van Herbert Spencer?
@wijsvinger | 25-03-20 | 20:03: geen idee wie dat is, maar ik heb 450 rollen toiletpapier dus het zal me verder allemaal boeien.
Goed voorbereiden is ook een kwestie van verstand, dus de slimsten overleven wel. Met hulp van wat geluk.
Wie zich het beste kan aanpassen toch?
De Charles darwin heeft nu zelf ook Corona las ik vanmorgen.
Darwin was toch van 'when the going gets tough'?
@Mr_Natural | 25-03-20 | 20:12: Dat is Billy Darwin.
@Slipsnifter | 25-03-20 | 20:12: Nee joh, da's Charles Godwin. Wel klote natuurlijk, ik hoop dat hij snel, zoals iedereen die het heeft, geneest.
Ik ben eigenlijk meer een Murphy aanhanger.
@Sinterbikske | 25-03-20 | 20:21: Daar hoor je niet zoveel meer van, maakte vroegah best leuke films.
@Slipsnifter | 25-03-20 | 21:20: Murphy’s law bedoelde ik. Maakt niet uit.
@Sinterbikske | 25-03-20 | 21:55: Die film ken ik niet van hem, zal eens googlen, dank!
Nou voor elke 100 groepen die je opbreekt bespaar je wel gewoon een paar levens, zeker als de intensive care plekken op zijn. Dus hoezo geen prioriteit? Waar zijn ze nu zo druk mee bezig bij de politie dat belangrijker is? En hoe lang moet je aan handhaving werken voor het geven van wat boetes? Gewoon 400 euro aftikken pp en klaar.
Ze werken allemaal thuis nu.
Da's geen taak voor de popo, dat is werk voor Super-Boa! Die slingert ze allemaal op de bon zonder een zweempje zweet of schaamte.
Maar hoe krijg ik dan mijn fl. 7,50 ?
Ophalen in Friesland. Daar betalen ze nog met florijnen
Zegeltjes sparen bij de Appie?
Een briefje met de namen erop onder je kussen leggen voordat je gaat slapen.
@Sinterbikske | 25-03-20 | 20:08: Florijnen Fee.
Slim!
Rutte's endspiel
De echte Hollandse NSB mentaliteit zal nooit verloren gaan.
Haha was ook mijn eerste gedachte.
*Klikt hakken tegen elkaar*
Ik vind dat je die het-is-maar-een-griepje lui eigenlijk wel met NSB-ers kunt vergelijken...
DOM
@BoerinFrance | 25-03-20 | 20:02:
Wat heeft realisme met klikken te maken? Ben je soms een beetje simpel?
@BoerinFrance | 25-03-20 | 20:02: Ja, en mensen die zeggen dat er in voorgaande jaren meer mensen door griep stierven.
@RickRD | 25-03-20 | 20:14:
Tijdens 40-45 waren er ook mensen die de bezetting nodig vonden.
@Gulliver | 25-03-20 | 20:06: zeg dat tegen die nu al meer dan 8000 doden in Italié en mensen, zoals U, die anderen de maat nemen door ze simpel te noemen zijn dat in zo goed als alle gevallen zelf..
@Gulliver | 25-03-20 | 20:06: de realiteit is dat er een virus moet worden bestreden en schijnbaar ook nog dom volk waaronder u zelf die niet de Ernst van de zaak doorheeft, beetje simpel soms.
@BoerinFrance | 25-03-20 | 20:17:
"Wat je zegt ben je zelf!" Lekker volwassen.
@BoerinFrance | 25-03-20 | 20:17:
Waarvan 1% door corona.
Mocht je wat problemen met rekenen hebben dat zijn 80 slachtoffers.
Mag ik m'n vriendin nog wel neuken?
Alleen met wederzijdse toestemming
Na mij.
Dank u
Alleen met een jongeheer van anderhalve meter.
Red je dat?
Kijk even op de SOA kaart van Nederland of dat nog veilig is in jouw regio of dat je vriendin een lock down heeft.
1.5 meter afstand......... succes!
Alleen met mondkapje en niezen vanuit je ellebogen
Gloryhole lijkt me veilig.
Zo lang moeders de vrouw er niet achter komt, is er niks aan de hand.
Die Zeeuwen hebben nog wel eens hele grote gezinnen.
Neem Arnemuiden.
Daar hebben ze klok wel horen luiden, maar ze weten niet waar de klepel hangt.
Wie precies moet er genomen worden?
Arne uit Muiden, Arne Muiden kortom vragen, vragen.
Het gros in Nederland is zo indrukwekkend onnozel.
No matter how low you are
There's always someone to look down upon
And it goes fuckin on and on
Zeeuwen en trio´s is altijd een lastige combinatie.
Een trio natte mosselen?
3 pimols op een rij in de dijk?? Jantje Brinker en zijn vriendjes
@Ruimedenker | 25-03-20 | 19:58:
Als mosselen inderdaad goed zijn voor de potentie dan neuken Zeeuwen zich een slag in de rondte
Ik hou me aan de regels en denk aan de paniek, maar sommige kunnen echt ongezien de vlektyfus krijgen met hun doorgeslagen wapperende vingertje.
Do ist der Bahnhof!
Wo?!?
Het blijven Zeeuwse babbelaars.
Wij lusten mekaar nu al niet meer. Als de IC straks vol ligt zal het helemaal uit de hand lopen. Kinderen die op de vuist gaan om hun ouder aan de beademingsapparatuur te kunnen krijgen. ...
Hear hear
@edjekaddetje | 25-03-20 | 19:54: Ja daar zullen de oudjes wat aan hebben.
Kinderen in de arrestatiewagen en zij NOG niet aan de beademing.
Ik denk niet dat alleen kinderen op de vuist zullen gaan in deze egoïstische samenleving kijk maar eens naar het hamsteren verhaal.
Ze zouden met een ding nog wel op tijd kunnen zijn: Een legerpost naast olvg west.
Maar ook daarmee gaan ze rustig slapend drie weken te laat komen.
Via misdaad anoniem doen als ras NSB-er.
Misschien een razzia houden op de egoïstische samenscholers.
Het klikken zit kennelijk in ons DNA.
Nee het egoïsme zit in ons bloed niet omdraaien.
Anarchisme en egoïsme zit in ons DNA. Dat is in deze tijden een zeer gevaarlijke cocktail. Endan druk ik me nog netjes uit.
@Brulboei_61SB | 25-03-20 | 19:57: daar heb je inderdaad een punt.
@Brulboei_61SB | 25-03-20 | 19:57: Anarchisme in ons DNA?
Kunt u mij aanwijzen in welke periode dit Anarchistisch DNA dan tot ons kwam?
Was dit tijdens de Romeinen? Tijdens de aanwas van de joods-christelijk culturele dominantie? Deed godwin een duit in het zakje? Kwam het door de verzuiling?
Of moet ik het veel verder terug zoeken? Toen de getarrelden in groepjes van twintig tussen de mammoeten aan het walvissen waren.
Verlicht mij, ik ben zeer benieuwd.
Een lichtpuntje: de huizenprijzen gaan dalen en mensen hoeven zich minder in de schulden te steken voor een basale levensbehoefte van een huisje.
Staat mijn huis weer onder water.
Hypotheekrente gaat omhoog. Heft elkaar op denk ik.
Zal afhangen van de locatie huisje? Grote steden gaan zakken als een gek.
Kleine steden en rurale gebieden zullen stabiel blijven of zelfs gaan stijgen.
Een eigen tuin met fatsoenlijke buren gaat nog eens groot worden.
Zit dat coloboratie-gedrag soms in onze genen?
Nee egoisme zit in onze genen.
@edjekaddetje | 25-03-20 | 19:58: dat is een natuurlijke reflex.
Tja, dit gebeurde natuurlijk ook 80 tot 75 jaren geleden.
Het volk is niet veranderd.
Er is nogal een verschil tussen echte criminaliteit of dat 2 personen, ik herhaal, 2 personen niet die 1,5 meter afstand in acht nemen.
Het is niet voor niets dat vele personen 75 tot 80 jaren geleden zijn afgevoerd naar het Oosten.
Ik kan er niets aan doen om die tijd erbij te halen maar zo voel ik het wel.
De aard van het beestje is enkel veranderd bij de 5 miljoen nieuwkomers. Helaas, ik vrees dat je gelijk hebt.
Ik heb ook de grootst mogeljke moeite om niet te gaan godwinnen met dit virus. Maar aangezien jij het al gedaan hebt sluit ik me er even bij aan. Als dit virus één ding heeft duidelijk gemaakt dan is het dat dit land helemaal vol met fascisten en NSB'ers zit die er alles aan willen doen om anderen hun vrijheid te ontnemen en er geen enkele moeite mee hebben om de medemens voor futiliteiten er bij te naaien.
Los van dat domme klikken, maar voeg dat ene nummer, dat de meeste mensen niet kennen, nou gewoon samen met 112. Iedereen kent dat, en dan kunnen ze daar wel bepalen wat richting spoed gaat een wat niet.
Het idee is dat je bij echte spoedgevallen niet die extra seconden nodig wil hebben om te bepalen of het spoed is.
@Leyrann | 25-03-20 | 20:15: en dat werkt dus niet.
NSBers gonna NSB
Deze reaguursel is in overtreding. Ook de hierondergeschrevenen.
Dit
Leer nou eens iets van de Chinezen en zet drones met luidsprekers in. Een paar weken geleden lachten we er nog massaal om.
Deuren dichtlassen ! Het is nodig.
De Chinezen zetten ook rookmachines met dry ice in om de bevolking te doen geloven dat de stad ontsmet wordt. Massapsychologie om de menigte in bedwang te houden terwijl je het verder ook niet weet. Maar zo geef je in ieder geval nog de indruk dat je wat doet.
In India ga je viraal aan de schandpaal zo werkt dat.
@Osdorpertje | 25-03-20 | 19:53: Dat klinkt echt wel als een serieuze berg bullshit.
Benieuwd uit welke bron zoiets komt.
Zelfs de Belgen doen dat al
@Gazzerop | 25-03-20 | 20:00: wat kwam er uit die rookmachines volgens u? Dat er rondgelopen werd met een soort bladblazers (reden ook wagen rond die dat deden) waar enorme wolken 'verdelger' uit kwamen is gewoon een feit. De verdelger kan heel goed gewoon droogijs zijn geweest.
In welke talen?
Je kunt toch online aangifte doen?
Bellen is zo passé.
Mijn fiets is gejat door een trio dubbel overtreders.
Ik wil gewoon handhaving. Klaar.
Dat gesodemieter met laconieke mensen is walgelijk. Echter, geen 112 materiaal.
Rustig blijven mensen.
Dit levert niets op. Dus geen prio. Pas als er daadwerkelijk boetes van €400 gegeven gaat worden en Grapperhaus heeft gezegd dat de gemeente dit zelf mogen houden regent het boetes.
@Trumme | 25-03-20 | 19:51: Kijken wat ze gaan doen als je gen ID op zak hebt?
Vanaf vorige week gingen ze al alleen nog zeer extreme gevallen oppakken. Dichterbij dan anderhalve meter gaan ze ook niet komen.. Dus.. Dit gaat nooit gehandhaaft worden.
Ik maak me ernstig zorgen over de geestelijke gesteldheid van een groot aantal Nederlanders.
We kunnen op Rutte en het RIVM zeiken, maar..... Ach laat ook maar.
Het zou zomaar kunnen zijn dat die trio's geen Nederlandsch kunnen. Dat zij niks wisten van de 'afspraken' die ooit 'met' hen werden gemaakt? En nu dus niks weten van de regels die zijn verordend tegen hen?
Je zal raar opkijken als meer dan 2 miljoen medebewoners binnen onze verdwenen landsgrenzen geen Neerlands verstaan en nog eens 2 miljoen afstemmen via de schotel op alles behalve Rutte met gevolg?
Also..
Een land vol klikspanen zijn we. Bah.
3.25euro kopgeld.
Vandaag 9,75 verdiend, toch weer een buil Javaanse jongens.
Ahhh lekker generaliseren.
Nee terecht alleen hadden ze geen 112 moeten bellen, wij zijn een land vol egoïsten en jij bewijst dat.
@Toetsenbordcomplex | 25-03-20 | 19:49: oh man, javaanse jongens, de eerste draaide ik van een oom, uit zo’n hoge papieren zak. Ik kan het nog ruiken, 45 jaar geleden.
@Toetsenbordcomplex | 25-03-20 | 19:49: is dat nog te roken dan, ik krijg steeds meer hoest klachten van brandaris en van nelle
@Idiot456 | 25-03-20 | 20:01:
Geen idee.
Ik rook niet, maar ik klik wel.
Damn wie belt er nou 112 om te klikken
Daar was 0800-8844 toch voor?
Nee. Dat is de Astro lijn.
Tijd voor een digitale schandpaal. Uploaden die foto's !
Hear hear
"Ik wil een trio".
Melden!
Interpunctie is iets moois.
Ik zal nooit meer hetzelfde naar kommaneukers kijken.
REAGEER OOK