Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE. Zinloze wraakactie in zaak Gökmen Tanis

Wat is dit voor totale lul

Het proces tegen tramschutter Gökmen Tanis is misschien wel het allerlelijkste strafproces ooit. En dankzij juridisch adviseur en beroepsquerulant in kansloze zaken Karim Aachboun, die zelfverzonnen held en net-niet-slachtoffer Mustafa Ercan bijstaat, wordt het nog lelijker. Ercan zat op die bewuste dag ook in de tram en verveelde eerder al iedereen de tandjes omdat hij per se iedere pixel van het privacygevoelig materiaal van de beveiligingscamera's in de tram op HD in zijn thuisbioscoop wilde hebben. Nu wraakt hij de rechtbank omdat ie boos is over een beslissing van drie dagen geleden. Nabestaanden van echte slachtoffers (die dood zijn) zijn woedend. Een proces dat op zichzelf al verschrikkelijk genoeg is, wordt nu verlengd en ingewikkelder gemaakt. De wraking lijkt overigens vrij kansloos, dus hopelijk kunnen we weer snel door. Live Bellemantweets na de breek.
UPDATE: Tökmen Tanis valt in slaap.
GOH: Wrakingsverzoek afgewezen, zaak kan verder.

Social

Reaguursels

Inloggen

Gökmen heeft heel bewust op blanken geschoten. Snap dat die islamitische jankerd zich genegeerd voelde, maar is gewoon een frame

Rest In Privacy | 06-03-20 | 01:09

Levenslang is 20 jaren? Na 6 jaren is hij dus al vrij en proefverlof bij 3 jaren.

Rest In Privacy | 05-03-20 | 21:25

Eigenlijk is ons rechtssysteem niet geschikt voor dit soort figuren. Met slachtoffers hun verhaal laten doen om de dader er mee te confronteren, die hen dan volkomen uitlacht, en officieren van justitie die foei zeggen tegen de dader door demonstratief in de zaal te gaan zitten. In dit soort uitzonderlijke gevallen is wat mij betreft toch alleen de doodstraf een gepaste straf.

Dr. Vigilante | 05-03-20 | 20:02

Om het met Bob Fosko te zeggen: Driemaal daags een nekschot en kom dan nog maar eens terug!!!!!!!!!!!

rooiesaus | 05-03-20 | 18:55

Die "juridisch adviseur" stelt nu dat Gökman Tanis ook slachtoffer is, die gebruik maakt van zijn recht op wraking. Stond in de Telegraaf. Geef die arme stakker een kopje thee om bij te komen van al dat kufargeweld tegen hem.

Nivelleermarionet | 05-03-20 | 18:06 | 1

met cyanide.

abeltasman | 05-03-20 | 19:27

OVJ stuurt aan op TBS. OMG !!!

enkelereisretour | 05-03-20 | 17:26

OWWWW dit was geen suikerspiegel, gaat deels een gevalletje ontoerekeningsvatbaarheid worden.

Knarf9999 | 05-03-20 | 17:19

Vraag aan Joris/Geen Stijl waarom mag een juridisch adviseur een wrakingsverzoek doen zijn cliënt snap ik maar die houdt zijn muil dicht. Moet je geen advocaat zijn?

dedwarsligger | 05-03-20 | 17:07 | 1

Een advocaat bij een rechtszaak is (muv uitzonderlijke gevallen) niet verplicht. Hij of zij mag zichzelf verdedigen of aanklagen en eventueel ook een verzoek tot wraking indienen. Of een derde zoals een broer, buurvrouw of juridisch adviseur daarvoor gebruiken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-03-20 | 18:22

Ik heb wel eens een film gezien, ging ongeveer zo:
-schoonmaker, monteur
-geladen Glock
-ducttape
-stoel
-plan werkt
Vond het een hele goede film.
Iets met Al Pacino

King of the Oneliner | 05-03-20 | 16:53

Als ik, of mijn familie hier slachtoffer was, zou ik al mijn energie, geld, focus maar op een ding gericht zijn.
Wraak, wraak, wraak.
Serieus.

King of the Oneliner | 05-03-20 | 16:35 | 4

Yep. Zou niet rusten. Zou waarschijnlijk de bak in gaan maar dat is colleteral damage. Zou niet kunnen leven met de gedachte dat ik niets gedaan had..

Lompiedompie | 05-03-20 | 17:02

@captainobvious | 05-03-20 | 16:57: Ik weet een heldin die het wel deed: Marianne Bachmeier. Schoot de moordenaar van haar dochtertje op de 3e dag van de zitting dood....

niet_oke | 05-03-20 | 17:07
▼ 1 antwoord verborgen

Ik verwacht dat één van de betrokkenen van de slachtoffers hem een keer te grazen neemt.. Wordt veel te veel aandacht aan deze klotenklapper besteed.. Mooi einde heeft hij wel verdiend.. Toch?

aardv@rk | 05-03-20 | 16:25 | 3

Dat zeiden ze over de moordenaar van Pim ook. Alleen die huppelt ook nog vrolijk rond.

Marvin_NL | 05-03-20 | 16:33

@Marvin_NL | 05-03-20 | 16:33:
Dat was niet persoonlijk, behalve voor de directe familieleden. Pim had geen vrouw of kinderen he. Dit beest heeft dochters afgeknald en hij schooffeert en lacht de nabestaanden uit. Hoop dat de ouders zich kunnen beheersen, ik zou het zelf niet kunnen denk ik.

Graaisnaaiert | 05-03-20 | 16:57

@Marvin_NL | 05-03-20 | 16:33: als je een euro kreeg voor iedere stoere reaguurder die hem wilde vermoorden als hij vrij kwam, had je wel 100 euro.

captainobvious | 05-03-20 | 16:58

Ik weet het gelukkig niet, maar als je als vader van Roos de kans zou krijgen om een kogel door Gokmen T z'n lelijke kop te jagen dan laat je die toch niet onbenut? Deze man had alleen nog maar zijn dochter als ik het goed heb. Het is eerder gebeurd in Duitsland meen ik: Toen heeft een moeder van een vermoord jongetje de dader in de rechtbank de kogel gegeven. Als je niks te verliezen hebt en je leven zo verrot gemaakt is door zo'n goor stuk stront dan zou ik er geen moeite mee hebben om het te doen.

Waakvlam | 05-03-20 | 16:20 | 3

Ik hoop het voor je en ook voor mezelf maar ik denk dat het hier een volstrekt andere wending gaat krijgen deze ellendeling heeft al lang genoeg zijn gang kunnen gaan.

aardv@rk | 05-03-20 | 16:28

Marianne Bachmeier en het betrof haar dochtertje.

Knarf9999 | 05-03-20 | 16:56
-weggejorist-
Gezonde_Roker | 05-03-20 | 16:59

Zit die Turk achter gratis geld aan, of zo?

Heiner | 05-03-20 | 15:25 | 2

Klopt.

born2killn00bs | 05-03-20 | 15:58

Is net zo'n pisvlek als T. Lekker aan de schandpaal nagelen wat mij betreft

Spartaan1888 | 05-03-20 | 16:11
-weggejorist-
his-royal-lunatic | 05-03-20 | 14:47 | 2

De media SMULLEN uiteraard van dit sensatie circus, hoe gekker die Turk doet hoe meer clicks etc.
Ze melken dit hele proces l schaamteloos uit tot de laatste druppel. Bloedhonden.

Dacht_het_dus_niet | 05-03-20 | 14:28 | 2

Negeren zoals met die mafklapper uit Christchurch is een betere optie?

Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 14:44

@Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 14:44:
Niet negeren. Gewoon bij de feiten blijven en niet constant in de middelpunt van de aandacht brengen. Slachtoffers hebben al aangegeven dat ze het vervelend vinden en de dader doe je er alleen een plezier mee. Geldt trouwens ook voor het coronavirus. De media is sommige zaken aan het hypen voor clicks en kijkcijfers. Onethisch.

koter | 05-03-20 | 15:30

Wat kunnen we als Hollanders trots zijn dat we zo beschaafd zijn dat alles volgens de wettelijke en democratische regels gaat. Plenty landen waar die Gokman ter plekke was afgeschoten / opgehangen aan een boom. Met die 'advocaat' er bij.

Hadiho | 05-03-20 | 14:14 | 6

@Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 14:44:

Ik WEET dat het zo gaat in de gevangenis. Been there (stoer hé), 11:30: u ontvangt een warme magnetron maaltijd, en toetje.
12:30: u ontvangt 6 sneetjes bruin (niet vers maar uit de diepvries) brood, 2 plakjes kaas, 2 plakjes worst, 1 stuk fruit.
Kuipje boter is te verkrijgen via de bewaarder, 1 maal per week krijgt u koffie, handjevol theezakjes, suiker, en een miezerig 200g bakje vruchtenhagel/chocoladehagel.
And that's that. 7/365.

Als, en met de nadruk op ALS u geld heeft kunnen er wekelijks boodschappen worden gedaan. Maar als niemand dit stuk ellende geld stuurt is dit troosteloze gevangenis dieet zijn lot totdat de dood hem verlost. (geheel verdient overigens)
Als hij in aanmerking komt voor werk in detentie """verdient""" meneer 17,85 per week.
Let wel: de boodschappen in de gevangenis zijn duurder dan in de supermarkt, gevangenis pakt er zelf nog doodleuk winst op.
Tel uit je winst. Meneertje de terrorist zijn toekomst is rooskleurig.

Dacht_het_dus_niet | 05-03-20 | 15:13

@Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 14:44:

*8 of 6 sneetjes verschilt per PI, vroeger kreeg je letterlijk een half brood per dag (12 sneetjes) maar Fred fucking Teeven heeft drastisch bezuinigd met als gevolg "sober regime"

Dacht_het_dus_niet | 05-03-20 | 15:16
▼ 3 antwoorden verborgen

De strafrechtspraak in Nederland zou z'n laatste stukje geloofwaardigheid hebben verloren als dit mallotige wrakingsverzoek gehonoreerd zou zijn. Gelukkig, zó idioot is die wrakingskamer nou ook weer niet.

En die 'juridisch adviseur', zou die voortaan voorgoed uit de rechtszaal gebanned kunnen worden? Die gast is een belediging voor iedere jurist die gewoon goed zijn/haar werk doet.

EefjeWentelteefje | 05-03-20 | 14:09

Aachboun maakt er een islampropstukje van: "Maar dat zijn geloof, de islam, hem heeft meegegeven dat je beloond zult worden als je goede daden verricht. Waaronder het redden van onschuldige mensen."
Even voor de duidelijkheid: niet 'het redden van onschuldige mensen', maar 'het redden van onschuldige moslims'.
Make no mistake.

SIogra | 05-03-20 | 14:04 | 3

@SIogra | 05-03-20 | 14:04 |
Dat ziet u correct. De huisregels verhinderen mij de bijbehorende Soera integraal door te zetten, anders zou ik ze hier met naam en toenaam weg tegelen om wat oogjes te openen.

Sjefke7807 | 05-03-20 | 14:20

Niet-moslims zijn per definitie schuldig, wegens niet-moslim zijn. Deze schuld kan alleen teniet gedaan worden door bekering tot de islam. Vandaar ook dat aanslagen op ongelovigen geen misdaden zijn, maar rechtvaardige straf voor het miskennen van Allah. Deze Almacht zal de moslim dan weer rijkelijk belonen voor het opkomen voor zijn geloof in woord en daad. Na zijn dood. En daar gelooft elke moslim in. Een volmaakte vicieuze cirkel met verwoestende gevolgen. Helaas is het einde nog niet in zicht.

Wiebenick | 05-03-20 | 14:24

“ Een politieman die bij Gökmen T. in de kamer zit...”

Pwoah! Dan moet je toch wel een flinke portie zelfbeheersing hebben...

GOEM | 05-03-20 | 14:01 | 1

Daar verbaas ik me ook wel eens over, ja. Restecp!

Pontius Vulgaris | 05-03-20 | 14:58

dit hele proces hoeft maar 0,50 eurocent te kosten en de nabestaanden mogen hem afvuren.

eigenbaas | 05-03-20 | 13:58 | 1

9mm patronen kosten Eur 0,23 per stuk...

MKBer | 05-03-20 | 14:58

Karim Aachboun, de ‘Rocky Balboa van de Zuidas’, ooit met veel medialawaai er als fiscalist uitgelazerd bij KPMG. Bluffilmpje van zichzelf in dikke Mercedes op LinkedIn. Totale lul. Gelukkig afgeserveerd.

Spiderman1 | 05-03-20 | 13:55 | 1

Let wel, geleende Mercedes...

NeetNormaal | 05-03-20 | 14:02

Onze rechtenstudie is enorm populair bij moslims. Broeders bijstaan in de strijd. De ongelovigen met hun eigen flut wetten om de oren slaan. Ondermijnen. Treiteren, traineren en liegen. Net zolang, tot zij erkennen dat er maar één wet is: de eeuwige en onveranderlijke wet van Allah. Moet kunnen, toch?

Voor de minderbegaafden zijn daar nog altijd het kickboksen, de drugs en wapenhandel. Schietincidenten. Autobranden. Een simpele steekpartij. De mogelijkheden zijn eindeloos. De kafir laat het zich allemaal aanleunen.

Moet je daar dan respect voor hebben? Dacht het niet.

Wiebenick | 05-03-20 | 13:38 | 3

Doet mij erg denken aan een andere religie ook uit het midden oosten

Notime | 05-03-20 | 13:54
-weggejorist-
Onno Barendsen9337 | 05-03-20 | 14:28

De rechtenstudie is populair in het algemeen.... ook onder autochtonen. Makkelijk te verklaren: het is een relatief makkelijke opleiding met veel status en een behoorlijke vergoeding.

koter | 05-03-20 | 16:53

ZZzzz......
*huh?*
Zzzz...

Niks aan de hand dus.

*straf* Pfft....

Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 13:24

Hoe hoog is de verontwaardiging onder de mensen die ook tegen zwaarder straffen zijn?

Is dit nog nieuws? | 05-03-20 | 13:23

Ik had gehoopt op een andersoortige wraakactie. Meer iets in de trant van Marianne Bachmeier.

Bamberger Reiter | 05-03-20 | 13:20

Wat een enorme verrijking is de islam en haar volgelingen toch. Laat svp de beelden zien van de eveneens verwarde moslimman Mustafa dan weten wij de waarheid. Ik vermoed dat de beelden laten zien dat de moslimdader bewust op westerse mensen schoot en dat daarom de beelden niet openbaar kunnen worden gemaakt. We zouden zomaar de werkelijke uitwerking van de islam kunnen zien

Eddy67 | 05-03-20 | 13:10 | 5

@Noltie | 05-03-20 | 13:15|
Omdat, indien deze beelden zouden worden vrijgegeven, het gehele land dan kan zien dat er wel degelijk een racistisch en religieus superioriteitsdenken ten grondslag ligt aan dergelijke daden. Dan ploft, phoof!, in ene die zo zorgvuldig gecultiveerde deugzeepbel met een daverende klap uit elkaar. Men heeft hier al zeker 40 jaar kosten noch moeite gespaard om de inheemsen wijs te maken dat het toch echt allemaal aan hèn ligt, en niet aan die 1400 jaar oude totalitaire ideologie die nog nooit ergens vreedzaam heeft kunnen samenleven. Men zal er alles aan doen om te voorkomen dat de pe0p de industrieel formaat ventilator gaat raken. Zelfs als dat ten koste van álles moet gaan voor de gastsamenleving.

Sjefke7807 | 05-03-20 | 13:44

@Sjefke7807 | 05-03-20 | 13:44:
De beelden hoeven toch niet aan het hele land getoond te worden? Binnen de rechtszaal lijkt me voldoende.
Ik heb dit proces niet gevolgd en hoor pas nu voor het eerst over Mustafa, dus ik zal ongetwijfeld het een en ander gemist hebben. Maar uit dit stuk, en uit de reaguursels, kan ik niet opmaken waarom er niets met zijn claim gedaan wordt. Ik snap het werkelijk niet.

Reaguurdeskundige | 05-03-20 | 13:55

@Harrie7949 | 05-03-20 | 13:18: Moet dat in het kader van de verering van de Islam die hier in Nederland plaatsvind dan ook eigenlijk geen Schaap van Troje zijn?

HAL 9000 | 05-03-20 | 15:03
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Fijn_dat_je_er_bent | 05-03-20 | 13:06

Beschaving blijkt ook hier weer een heel dun laagje. Het erkennen van de rechtstaat en rechtsgang is voor veel mensen kennelijk lastig als ze het niet kunnen of willen begrijpen. Dan komt de ware aard van het beestje boven omdat de 20 hersencellen niet snappen dat het in de echte wereld anders gaat dan op Netflix of FOXtv.

Tjemig | 05-03-20 | 13:03 | 3

Ik neem aan dat je gokmen bedoeld?

Harrie7949 | 05-03-20 | 13:06

Je mag dan wel jurist met een keurig gezinnetje zijn, maar je bent ook een anon. Doe nou niet alsof iedereen weet wie je bent.

SIogra | 05-03-20 | 13:12

Volgens mij is dat zo'n persoon dat als die plots van de aardbodem verdwijnt niemand hem mist.

Sinclair | 05-03-20 | 13:00

Het gaat om geld. Je kunt een hogere schadevergoeding eisen als je persoonlijk slachtoffer bent van een gerichte daad tegen jou als persoon als wanneer je willekeurig slachtoffer bent van een generieke terreurdaad. That’s it. Het Nederlandse recht is een geweldig verdienmodel en de Nederlandse rechtbank is voor dat soort mensen niks meer een “bank” (mogelijk dat daar de verwarring vandaan komt). De staat betaalt wel.

Nou ja, dat is bij de kansloze asielzoekers ook zo, die 15K dwangsom opstrijken per procedure die te lang duurt. De helft voor de advocaat, de helft voor de kansloze Marrokaan. Na een paar procedures heb je al snel een villa in de Rif of aan de Atlantische kust bij elkaar geprocedeerd. Met dank aan de Nederlandse staat, het Nederlandse recht en de Nederlandse belastingbetaler. Zo werkt dat.
Mustafa en Karim zien de rechtbank ook slechts als Bank waar je geld kan halen, mits je maar slachtoffer bent.

Stormageddon | 05-03-20 | 12:59 | 2

...... en hoe lang kan dat nog blijven goed gaan? Over Brusselmans en Greta nog maar niet te spreken. Een kind kan het zien aankomen.... oohh wacht!

Harrie7949 | 05-03-20 | 13:02

Ja maar als hij zijn smartegeld niet krijgt van de staat, dan redt hij verder nooit iemand meer.

Beefbus | 05-03-20 | 13:06

Natuurlijk zeer triest voor de nabestaanden. Met het OM heb ik geen enkel medelijden. Sinds het "minder, minder Marokkanen" proces hebben zij deze minachting over zich afgeroepen!

Harrie7949 | 05-03-20 | 12:56

Onschuldige mensen zijn als beesten afgeknald. De nabestaanden hebben levenslang. Maar het leven en het welzijn van de dader, een stuk vreten als Gökmen Tanis, is heilig. Die mag geen haar worden gekrenkt.

Rechtvaardigheid zei u?

Professor Superhirn | 05-03-20 | 12:56 | 4

@SoepKip | 05-03-20 | 12:58: en ik maar denken dat we alreeds het achterlijkste land waren als ik het nieuws zo lees.

jan huppeldepup | 05-03-20 | 13:17

Stelletje zeikneuzen in deze post.

Misschien moeten jullie je even een jaar of 5 vestiging in een willekeurig land in Azië, Afrika, het Midden-Oosten, Noord- of Zuid Amerika.

First world problem gezeik. Er kan een hoop beter maar dit soort posts zijn hier twaalf in een dozijn en altijd gestaafd op heel weinig kennis van de wereld en hoe Nederland door de eeuwen heen opgebouwd is.

Noltie | 05-03-20 | 13:23
▼ 1 antwoord verborgen

De rechterlijke macht en OM zijn gewoon sukkels die over zich heen laten lopen.
Geef die gast gewoon levenslang hamertik klaar!

Miezerig | 05-03-20 | 12:50 | 3

Je snapt er dus geen hol van. Als er een wrakingsverzoek ligt moet deze direct worden behandeld en wordt de rechtszaak geschorst.

Ridde Rogter | 05-03-20 | 12:54

@Ridde Rogter | 05-03-20 | 12:54: wat ik niet begrijp die eikel is juridisch adviseur waarom mag hij een wrakingsverzoek doen? Niet aan advocaten voorbehouden

dedwarsligger | 05-03-20 | 12:58

@Ridde Rogter | 05-03-20 | 12:54: Wel kort door de bocht Ridder. Je neemt het gedrag (hetgeen ik anders interpreteer) van Miezerig over, lees ik.

Harrie7949 | 05-03-20 | 12:59

Mijn WTF-o-meter slaat uit voorbij het betamelijke. Walgelijk man.

Rest In Privacy | 05-03-20 | 12:58

Als zijn verhaal klopt, is hij een held en maak ik graag een tientje aan hem over. Leer mij het OM kennen.

RickRD | 05-03-20 | 13:01
▼ 1 antwoord verborgen

Misbruik maken van ons rechtsstelsel gebeurd steeds meer en steeds vaker en steeds feller. Zowel de overheid als bedrijven en steeds meer burgers gaan zoveel mogelijk de rechtsgang hinderen, vertragen en vertroebelen.
Niemand gaat meer akkoord met een eerste uitspraak. Hoger beroep aantekenen gebeurd standaard en dat mag als de overheid het te betwisten bedrag hoog genoeg vindt.
En natuurlijk de nodige cassaties.
Ik zou niet als rechter niet in de eerste rechtbank van deze keten willen werken want men vraagt altijd weer een hogere rechter. De keten van rechtbanken moet uiteraard in stand blijven. Zet echter bij de gewone rechtbanken alleen nog stagieres of werklozen in. Die uitspraken worden toch verworpen.

Leptob | 05-03-20 | 12:46 | 1

Dat de rechtelijke macht tegenwoordig wordt misbruikt door allerlei belangengroepjes om zo op een ondemocratische manier overheden tot een beleid te dwingen ben ik met je eens. Maar voor wat betreft het hoger beroep kan je ook gewoon een hogere straf opgelegd krijgen, dus dat blijft een risico. Zeker als je in eerste aanleg een flutstraf hebt opgelegd gekregen gooien ze er in hoger beroep graag nog wat bovenop om dat kansloze, verstoppende gedrag te ontmoedigen.

R.F.Pickering | 05-03-20 | 13:03

Waar is Jack Ruby als je hem nodig hebt?

Mr_Natural | 05-03-20 | 12:40 | 2

Toen waren de wouten er nog niet zo op bedacht.

horsteknots | 05-03-20 | 12:54

Volgens mij hebben we twee Jack Ruby's nodig: voor elke taqqiya-klojo één.

SIogra | 05-03-20 | 12:55

Het is wel jammer voor hem dat hij net die tram gepakt heeft om ergens te gaan solliciteren, Jammer een gemiste kans,,

Nico_the_Sparrow | 05-03-20 | 12:39 | 1

Het was zijn eerste werkdag.

Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:40

Iedereen heeft gelukkig de zelfde rechten.

Boerenlogica | 05-03-20 | 12:37 | 4

@Professor Superhirn | 05-03-20 | 12:40: We kunnen er ons allemaal wel boos om maken maar als de wet niet onderscheid tussen nabestaande en overlevenden maakt dan is het eerder een falen van het systeem dat dit toestaat dan dat iemand naar z'n rechten grijpt.
Hij probeert geld te krijgen over de ruggen van de nabestaanden, is wel kut, maar het is uiteindelijk het rot in het systeem waardoor dit mogelijk is

niemand specifiek | 05-03-20 | 12:44

De idioot zit nog steeds vast en als de wraker gelijk krijgt wordt de aanklacht alleen maar sterker. Wat is het probleem?

Boerenlogica | 05-03-20 | 12:45

@Boerenlogica | 05-03-20 | 12:45:
Dat de nabestaanden langer in dit vreselijke proces moeten blijven hangen dan nodig. Zoveel was ook wel duidelijk uitg de berichtgeving. Die mensen willen ook verder met hun leven, en hebben ook een baas die verwacht dat ze morgen weer aan het werk zijn.

Professor Superhirn | 05-03-20 | 13:39
▼ 1 antwoord verborgen

Gast hoopt gewoon op een hogere schadevergoeding.
Je moet toch wat doen om aan gratis geld te komen?

wapster | 05-03-20 | 12:35 | 7

@Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:36: De kwestie is dus of dat daadwerkelijk is gebeurd, wat ik persoonlijk (als ik alles zo lees) betwijfel.

Pot Vol Koffie | 05-03-20 | 12:52

@Pot Vol Koffie | 05-03-20 | 12:52: En het OM weigert die beelden de delen, zo maak ik uit het artikel op. Ik vind dat verdacht. De camera's stonden toevallig uit met die suikerspiegelsalafist, fotorolletjes van Srebrenica raakten zoek.
Het verdwijnen of achterhouden van beeldmateriaal lijkt een beetje de standaard-reaktie van het OM te worden.

Reaguurdeskundige | 05-03-20 | 13:10

@Reaguurdeskundige | 05-03-20 | 13:10: Het is ontzettend privacygevoelig materiaal. Hij eist *alle* beelden, niet alleen waarop hij zelf te zien is. Dat is toch overdreven of ligt dat aan mij?

Pot Vol Koffie | 05-03-20 | 14:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Die advocaat is net zo'n terroristisch stuk stront als Gokman.

Rest In Privacy | 05-03-20 | 12:33 | 5

@Sprinkhaan wat is hij niet, volgens zijn Linkedin.

born2killn00bs | 05-03-20 | 12:41

@Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:35: Ontslagen bij KPMG Meijburg. Staan op Quote hele verhalen. Eist tonnen in rechtzaak tegen oud-werkgever. Overigens, Grapperhaus zou bewijs hebben achtergehouden in die zaak.

arlen | 05-03-20 | 12:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat onlogisch is, is dat de rechters gewraakt worden, omdat het OM geen "poging tot moord" wil toevoegen. Dat gaat natuurlijk niet werken. Hij moet zijn kritiek bij het OM uiten zou je zeggen. Je kunt niet van een rechter verwachten dat hij het OM gaat sturen richting een hogere strafeis, OM en rechters zijn als het goed is onafhankelijk van elkaar.

Watching the Wheels | 05-03-20 | 12:32 | 6

@Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:35:
Bedankt, begreep eerst niet dat die Mustafa om aanhouding (vertraging) van de zaak gevraagd had.

@RickRD | 05-03-20 | 13:05:
Een van de meisjes die hij gered zou hebben ontkent dat ze door hem gered is, zie tweets Saskia Belleman.

Watching the Wheels | 05-03-20 | 14:33

@Watching the Wheels | 05-03-20 | 14:33: Moet je het verhaal van de bestuurder van de Rode Clio lezen. Mustafa had het grote geluk dat hij een bange GL kwezel tegenkwam die graag de rol van gereddene wilde spelen. De redding bestond uit niet meer dan in het rumoer buiten de tram op straat zeggen 'komop we moeten wegwezen hier'. Poeh poeh wat een heldendom. Het is een lijkenpikker, alhoewel ik wel denk dat de man te dom is om in te zien dat hij wordt opgehitst/gebruikt door die louche juridisch adviseur van hem.

Grachus | 05-03-20 | 19:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Dat van die donatie aan het KWF en de Alzheimerstichting is je reinste taqiyya wat ik je brom.

Professor Superhirn | 05-03-20 | 12:30 | 5

@Pot Vol Koffie | 05-03-20 | 12:53: Oja joh? Met de vrouw die hij wegtilde van de aanslagplek is het contact inmiddels intens. Mustafa en zijn dochter hebben een dik schrift met harde kaft meegenomen naar het gesprek. Er staan handgeschreven boodschappen in van de vrouw en haar familie en vrienden, waarin ze Mustafa bedanken voor wat hij heeft gedaan en hem een held noemen.

RickRD | 05-03-20 | 13:06

Tjemig. Nou, tjemig zeg. Zal me een worst wezen wat dat over me zegt. Net als wat Mustafa zegt.

Lorejas | 05-03-20 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien heeft Mustafa Ercan meer dan een keer dapper gehandeld, en misschien heeft hij zijn verhaal een beetje aangedikt. Het punt is dat ooggetuigeverslagen uit dit soort momenten extreem onbetrouwbaar zijn, dus ik snap wel dat hij de beelden wil zien. Zag iemand op Twitter al suggereren dat hij "onder een hoedje zou spelen met de dader". Walgelijk. Laten we met zijn allen even onthouden wie hier de moordenaar is zeg...

Zendavesta | 05-03-20 | 12:29 | 6

@Grachus | 05-03-20 | 12:42:
Ik snap niet waarom mensen zich zo makkelijk tegen die Mustafa Ercan keren. Het zal best dat hij alle beelden heeft gezien waarin hij en de schutter te zien zijn, maar het ding met vuurwapens is, is dat je zo op afstand kunt gebruiken en ik weet niet of je wel eens zo'n camera view uit een bus of tram hebt gezien, maar die brengen hooguit 3 meter in beeld.

Zoals ik eerder al zei maakt het uiteindelijk allemaal toch niet echt uit, want als het OM dacht dat ze Ercan's zaak nodig hadden om T te veroordelen dan was dit heel anders in de media gekomen. Dus welke rol speelt Ercan dan in dit verhaal? De "kleinzielige" islamiet met onbetrouwbare raadsheer waar we allemaal even onze woede op kunnen richten terwijl we in afwachting zijn van het hoofdmenu in deze zaak, het daadwerkelijke vonnis. Een zoethoudertje voor de domme massa.

Zendavesta | 05-03-20 | 12:57

@RickRD | 05-03-20 | 12:46: Ik ga af op de verklaring die ik van het OM las dat ze alle beelden waarop hij en de schutter (dus niet alle beelden) te zien waren heeft mogen inzien. Wat Juridische adviseur Aachboun beweert hecht ik absoluut geen geloof aan. Die is de organisator van deze lijkenpikkerij.

Grachus | 05-03-20 | 19:16

@Zendavesta | 05-03-20 | 12:57: Ik snap dat dus heel goed. Veel mensen hebben een gezonde afkeer van lijkenpikkers. Ercan en zijn raadsheer hebben geen enkele respect voor de belangen van de anderen, zeg maar de echte slachtoffers, in dit proces. Als Ercan als een beschaafde burger gezien wil worden kan hij maar één ding doen en dat is zo snel mogelijk afstand nemen van die raadsheer.

Grachus | 05-03-20 | 19:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Mission accomplished!
Reclamespotje met Gökmen Tanis als brute held gaat door.
Copycats zijn welcome...

wezen | 05-03-20 | 12:27

Islam is een ziekte in je hoofd. Maakt meer slachtoffers dan corona. Het werkt egoïsme en segregatie in de hand en belemmert ze om bij te dragen aan de maatschappij
We moeten deze zieke mensen helpen en genezen. Dan kunnen we samen weer bouwen aan ons mooie landje.

witte geit? | 05-03-20 | 12:26 | 1

Genezen? Lobotomie lijkt me wel wat.

ChupaChupa | 05-03-20 | 12:35

Zinvol woord in dit verband: W.R.A.A.K.

Bouwfraudeur | 05-03-20 | 12:25 | 1

Een woord bevat doorgaans geen interpunctie.

Pot Vol Koffie | 05-03-20 | 12:54

kan iemand mij in het kort vertellen waar dit om gaat?

Brulletje | 05-03-20 | 12:25 | 7

taqiyya

de directeur | 05-03-20 | 12:40

Geloof

born2killn00bs | 05-03-20 | 12:52

Deze Mustafa Ercan beweert dat de schutter zijn wapen ook op hem heeft gericht en de trekker heeft overgehaald, maar dat het wapen haperde. Het OM zegt dat dat niet waar is. Het is nu slechts bedreiging tov deze Ercan, en hij wil dat het poging tot moord of doodslag wordt. Ercan wil nu alle beelden zien, ook die waarop hij niet te zien is. Dat mag niet van het OM.

grietmetgroenefiets | 05-03-20 | 12:53
▼ 4 antwoorden verborgen

nu naast islamitische verdachten is er ook een islamitisch slachtoffer bijgestaan door een islamitische adviseur. Gelukkig nu nog voor een rechtbank van D66rechters.

Maar in het kader van diversiteit is de rechterlijke macht met man en macht bezig om het recruteringsbeleid diverser te maken, zodat de rechters een afspiegeling van de bevolking worden. Dus er komen nu ook steeds meer islamitische rechters.

Dus in de nabije toekomst kan een dergelijk strafproces zomaar voor rechters met twee paspoorten komen. Dat wordt nog wat.

En dan lees ik ook nog dat de NPO vindt dat de misdadigers in Opsporing verzocht! te homogeen Marrokaans zijn. Daar willen ze meer blanke autochtone verdachten bij. Zelfde argument: afspiegeling van de bevolking.

Man, man, man.

Compassie | 05-03-20 | 12:24 | 1

Waar las je dat laatste? Interessant.

kapoerewiet | 05-03-20 | 12:31

Veel medeleven en respect voor de slachtoffers en nabestaanden uit islamitische hoek weer vandaag. Verwijder zulke provocerende parasieten alsjeblieft uit Nederland. Ook in het belang van alle goedwillende moslims.

Professor Superhirn | 05-03-20 | 12:24

Tis allemaal ji-haat, juridische jihaat. Er zijn vele wegen die naar Mekka lei(ij)den..

pigadaki | 05-03-20 | 12:22

Advocaat is een beschermende titel. Iedereen mag zich juridisch adviseur noemen.

Influencer | 05-03-20 | 12:22 | 2

Volgens mij is Aachboun fiscalist van origine.

Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:32

,,Wij voelen niet de behoefte om daar te gaan zitten", zegt een van hen met een hoofdgebaar naar hun stoelen op het podium.

Zozo, wat stoer!!

wsnlk de meest gewaagde actie uit hun hele loopbaan

Zouden ze dat vanavond aan hun gezin vertellen? *papa ging gewoon 3 mtr verder zitten!! *

rigelstraat | 05-03-20 | 12:20 | 2

Zeg. Toetsenbordheld.
Wat hadden ze anders moeten doen? Maar gewoon (gebukt) plaatsnemen op het verdachtenbankje..?

Aachboun is geeneens een advocaat..
Het is een fiscalist die zichzelf even tot Juridisch adviseur benoemd heeft.
Niet. Serieus. Nemen.
En niemand zal dit doen, behalve een groot deel van de Moslim medemensen die ongezien de tyfus achter hun mede-broeder staan, want Wollah kijk die (fucking geleende hahaha!!) Mercedes van hem...

NeetNormaal | 05-03-20 | 12:23

Jij snapt niet helemaal waar het over gaat he?

Grachus | 05-03-20 | 19:22

Allereerst wil ik even vooropstellen dat ik er die dag niet bij was in de tram, dus ik weet ook niet exact wat er zich heeft voorgedaan, maar ik kan de frustratie van die Mustafa wel enigszins begrijpen als zijn verhaal klopt. Wanneer de politie openlijk twijfelt aan je verhaal over je heldenrol, en zegt dat je hallucineerde, een rechercheur heeft na de aanslag later tijdens een gesprek met Mustafa, zijn vrouw en zijn dochter gezegd dat hij niemand heeft gered, dat hij hallucineerde, dan zou ik ook de beelden opvragen. Ben je net aan de dood ontsnapt, gaat men je uitmaken voor leugenaar. Is het verstandig van hem om nu de rechtbank te wraken? Nee dat denk ik niet. Wat dat betreft had hij beter een goede advocaat in plaats van een juridisch adviseur kunnen nemen. Hier zijn verhaal www.ad.nl/binnenland/de-man-die-de-tr...

RickRD | 05-03-20 | 12:19 | 6

Dank voor de link. Zojuist even gelezen. Die Mustafa lijkt me op zich een prima kerel, leuke vader voor z'n dochter (tuurlijk zit z'n vrouw/moeder niet bij het interview om haar man te ondersteunen want vrouw hoort daar niet bij te zijn en spreekt sowieso nauwelijks Nederlands). Maar wat is de relevantie van zijn verhaal? Kan deze meneer niet gewoon plaatsnemen en zich gelukkig prijzen dat ie niet overhoop gepopt is door Gokmens Anus? Moet hij zonodig weer hardop het slachtoffer uithangen met als bijvangst - los van de Islamiet omdat het moet aandacht - wellicht beetje geld voor arme hem? Snapt zo'n gast niet dat hij klein bier is, een detail in het hele proces en dat dit niet om hem draait? Het gaat nu goed met hem volgens z'n dochter..... ik zeg houwe zo, prima, maar neem nederig plaats en sta het proces niet in de weg.

de directeur | 05-03-20 | 12:36

@kapoerewiet | 05-03-20 | 12:25: In het verhaal van de eveneens beschoten Eline speelt hij wel degelijk een rol, en hij heeft ook de bestuurder van de auto waar de dader later in is gevlucht weggesleurd. En die is hem daar heel dankbaar voor. Ik ben het met RickRD eens.

grietmetgroenefiets | 05-03-20 | 12:43

Iedereen volgt nu dit proces, en mensen willen snel gerechtigheid. Volgens mij vergeten ze even dat dit proces sowieso nog wel even gaat duren, en het iedereen mooi uitkomt als ze Mustafa Ercan de schuld kunnen geven van trage rechtsgang. Ook heeft iedereen een hekel aan zijn pseudo-advocaat (waarschijnlijk terecht). Echter is het feit dat als hij gelijk heeft, dit in het nadeel van de dader werkt, dus waarom al die haast?

Zendavesta | 05-03-20 | 12:43
▼ 3 antwoorden verborgen

Spannende tijden. Wordt het spijbelen voor het klimaat. Of in een saaie Hollandsche tram neergeknald worden door een verwarde man. De Chinese vleermuizengriep is een optie. Anders de recente tweet lezen van een zelfbenoemde staatsman uit Brussel.

Jan Passant mk2 | 05-03-20 | 12:13 | 3

‘Verward’ is zo 2019, het is nu ‘zwakbegaafd’.

BozePaarseMan | 05-03-20 | 12:18

@BozePaarseMan | 05-03-20 | 12:18:
De dader, een tijdens zijn daad nog verwarde man, is heden een zwakbegaafde man. Zoals iedereen die Deugt weet zijn dat beiden geen synoniemen voor islamitische man.

Jan Passant mk2 | 05-03-20 | 12:49

@Jan Passant mk2 | 05-03-20 | 12:49:
Zwakbegaafd, een iq van rond de 70. Dat is net genoeg ruimte voor één idee onversneden en zonder nuance. Heel zuiver (zwart- wit) in de leer.
Vraag: waar komt het idee vandaan, wie of wat heeft dat idee daar geplant?
Meer hoeven we niet te weten.

ratelaar | 05-03-20 | 13:01

Is dit de meest zinloze wraakactie in de vaderlandse geschiedenis? Of zijn er nog ergere geweest?

LewsTherinTelamon | 05-03-20 | 12:13 | 5

Hoezo dan?

Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:32

Nou, die Nazi's konden er wat van hoor.

ikbenerweer! | 05-03-20 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Noem je zo'n wrakingsverzoek dan taqiya?

Dauthi | 05-03-20 | 12:11

Gooi die beelden dan online zodat iedereen kan zien dat Mustafa gespaard werd door Tunis en dus geen grond heeft voor de wraking. Manmanman, OM en beelden vrijgeven.

Deflatiemonster | 05-03-20 | 12:11 | 2

Hij heeft alle beelden gezien, maar niet die waarop mensen daadwerkelijk van dichtbij doodgeschoten worden. Ik denk dat het niet wenselijk is om de beelden waarin iedereen kapot geschoten wordt over het internet te verspreiden.

Freert Gilders | 05-03-20 | 12:21

@Freert Gilders | 05-03-20 | 12:21: Want hij neemt het op met zijn webcam ogen en linkt het meteen door met het internet via zijn wifi chip die geïmplementeerd zit achter zijn oor?

JanAmsterdamEnzo | 05-03-20 | 12:24

Aachboun heeft volgens mij een prima punt.

Sprinkhaan | 05-03-20 | 12:10 | 1

TSja, het is ook een soort van sprinkhanengedrag he.

Grachus | 05-03-20 | 12:48

Kunnen we a.u.b. stoppen met dat verkleinwoord Tramschutter?
Hij is een laffe en gestoorde islamitische seriemoordenaar.

Piet Karbiet | 05-03-20 | 12:10 | 5

@Continuum | 05-03-20 | 12:17:
Ze werden niet parallel neergeschoten, dus is het technisch gezien een serie.

Reaguurdeskundige | 05-03-20 | 12:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Laat dit sujet eerst maar eens een jaartje of 30 in EBI wegrotten. dan is ie oud , stuk en gebroken.

horsteknots | 05-03-20 | 12:09

Huh???? Betekend dit........???

De voorzitter van de wrakingskamer licht verder toe waarom hij vindt dat de rechters in de strafzaak vooringenomen zijn. Gaat vooral om het ,,negeren van het schriftelijk aanhoudingsverzoek." #tramschutter

born2killn00bs | 05-03-20 | 12:09 | 1

Nee, foutje van Sas.

GS410 | 05-03-20 | 12:14

Kan de zaak van deze vermeende bedreiging niet worden losgekoppeld van de moorden ? Waarom heeft het OM deze gebundeld ?

van Oeffelen | 05-03-20 | 12:08

Er schijnt ook gevochten te zijn.

overVecht | 05-03-20 | 12:07 | 1

Verklaar je nader. Tijdens de aanslag of tijdens de zitting?

ikbenerweer! | 05-03-20 | 12:36

5de colonne iemand? Islamisering? Kwaadaardigheid.
Wegkijken, wegkijken, wegkijken. Laf, laffer, lafst. Er zijn nog steeds veel te veel mensen die het beest niet in de ogen durven kijken. Het zijn de facisme, racisme, xenofobie en islamofobie roepers. Bang om alle lelijkheid onder ogen te komen en dus groeit het beest, steeds groter.
Hoe lang kan de druk oplopen voordat het vat ontploft? Tik- tak.
Veel wijsheid, gezond verstand en terughoudendheid toegewenst. Bereid je voor op de storm. Ontspan en bekijk de show.

ratelaar | 05-03-20 | 12:06 | 4

en idd; chill, enoy the show. Schadefreud.

horsteknots | 05-03-20 | 12:14

@horsteknots | 05-03-20 | 12:13: nog even en de rechterlijke macht zelf wordt ook geïnfiltreerd door islamitische elementen.
Of: hoe de rechterlijke macht evolueerde van Dhimmi66 rechters naar DuoPaspoortenSharia rechters.

Compassie | 05-03-20 | 12:31

Jawel. Maar het is zo vreselijk triest voor de slachtoffers nu & in de toekomst.

cor123 | 05-03-20 | 12:36
▼ 1 antwoord verborgen

De zwaardere ten laste legging moet ook leiden tot een grotere vergoeding? Die natuurlijk van de gemeenschap moet komen.

MaarFeitelijk | 05-03-20 | 12:06 | 2

In principe komt iedere schadevergoeding in de rechtszaal van de gemeenschap. De overheid betaalt en probeert dan te verrekenen met de dader. Nou, succes gewenst.

Goldfinger | 05-03-20 | 12:10
-weggejorist-
pielemuisje | 05-03-20 | 12:13

Dus in ene Nederlandse rechtszaal zijn een paar marokkanen aan het proberen een proces tegen een turk even om hun te laten draaien?

Gek hè, dat de absolute afkeer tegen die volken steeds groter wordt.
De verkiezingsprogramma's van FvD eb PVV schrijven zichzelf.

Ikdus | 05-03-20 | 12:06 | 1

De 'iek ook zielug' figuur is ook een Turk. Alleen die juridisch "adviseur" is een Marokkaan.

Grachus | 05-03-20 | 12:09

Heb het filmpje op nos punt nl even gezien en op zich wel logisch dat die advocaat dit doet. "Op dhr. Ercan is door de tramschutter een wapen gericht en de tramschutter heeft twee keer de trekker overgehaald". Ze willen poging tot moord toevoegen aan de ten laste legging en het OM noemt het slechts een bedreiging.

Watching the Wheels | 05-03-20 | 12:05 | 5

@eastender | 05-03-20 | 12:24:
1. Het is geen advocaat. Maar ok, iedereen mag wraken
2. Ze zijn veel te laat. Wraken moet direct, niet ná 3 dagen
3. Als je jezelf echt slachtoffer noemt en meent held te zijn, wat maakt het dan uit.. Over de rug van de echte slachtoffers.. Alleen maar als je een zo hoog mogelijke schadevergoeding wil, is het van belang..
4. Meneer Aachboun (fiscalist) heeft weer wat aandacht nodig, want zijn klantenportfolio is opgedroogd nu hij zelfstandige is...
Plus heeft hij nog wat wrok richting Grapperhaus. Denk dat dit allemaal zwaarder heeft gewogen bij de wraking, dan de aangevoerde redenen die men heeft gepresenteerd aan de bühne.

NeetNormaal | 05-03-20 | 12:28

@NeetNormaal | 05-03-20 | 12:28:
Ercan heeft nog een belang. Hij is moslim en Turk en wil duidelijk maken dat de dader ook op een Turk wilde schieten en hij wil meteen duidelijk maken dat je niet alle Turken en moslims over een kam moet scheren. Als z'n verhaal (enigszins) klopt, dan is het vanuit zijn persoonlijke belang wel te begrijpen dat hij poging tot moord wil laten toevoegen. Het helpt alleen niet voor de andere slachtoffers en nabestaanden die liever hadden gezien dat het een beetje opschiet.

Watching the Wheels | 05-03-20 | 12:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Die advocaat liet, achteraf, in Op1 zoiets doorschemeren.

In die zin komt het niet als een verrassing.

Hoe absurd de daad van de verdachte is, het is goed dat iedereen recht heeft op een eerlijk proces en een zeer goede advocaat.

Op onze rechtsstaat!

ProAsfalt | 05-03-20 | 12:03 | 1

Recht op een eerlijk proces? Dan kent u het O.M. nog niet - vraag het anders even aan pak 'm beet Mink Kok.

Goldfinger | 05-03-20 | 12:12

In het kort: Slachtoffer Mustafa wil geld van Gökmen Tanis vanwege poging tot doodslag omdat die het wapen om hem richtte. Maar het gaat Mustafa niet om het geld want dat is voor Alzheimer stichting en KWF.

Van wie moet dan dat geld komen? Heeft de qua IQ minderbedeelde moordenaar Gökmen Tanis zoveel geld bijeen geharkt? Hoe dan? Of gaat Tanis dat verdienen met knijpers in elkaar zetten?

Is Mustafa bang dat ie niet als slachtoffer wordt erkent. Want tja, een moslim die niet erkent wordt als slachtoffer? Omdat Tanis hem waarschijnlijk juist niet wilde doodschieten vanwege z'n uiterlijk en islam achtergrond?

Volstrekte idioterie of ontgaat me iets?

roevka | 05-03-20 | 12:02 | 7

@Watching the Wheels | 05-03-20 | 12:10:
In dat geval was ik te vooringenomen. Maar als Tanis dus hem wel wilde doodschieten en er blijkbaar minder onderscheid was tussen buitenlanders/islam en blank. Dan wordt de islam als terroristisch motief ook een stukje lastiger?

roevka | 05-03-20 | 12:23

@Watching the Wheels | 05-03-20 | 12:10: En om dat te toetsen wilde hij natuurlijk de beelden zien. Dat is hem geweigerd. Hij heeft echt een punt.

eastender | 05-03-20 | 12:28

@pielemuisje | 05-03-20 | 12:06: Huh? Het leeuwendeel van alle wereldwijde moslimterreur wordt uitgevoerd door moslims op andere moslims. Hoezo zou iets geen moslimterreur zijn als een slachtoffer moslim is?

Reaguurdeskundige | 05-03-20 | 12:41
▼ 4 antwoorden verborgen

Wil hij de video om te laten zien hoe goed zijn baardmaat bezig was?

NaughtiusMaximus | 05-03-20 | 12:01 | 1

Dat vroeg ik me dus ook af. Wil hij met die beelden de gruwelijkheid van de situatie in de tram nog extra inwrijven? Of zodat hij ze eventueel kan verpreiden op de social media?

threeheadedmonkey | 05-03-20 | 12:29

Levenslang voor dit akelige stuk stront.
Een andere oplossing is er niet.

HoerieHarry | 05-03-20 | 12:00 | 1

Verkopen als slaaf aan de Islamitischestaat.
Krijgt hij zijn trekken wel thuis.

De Profundus | 05-03-20 | 12:22

Die vent wil toch dat het als poging tot moord wordt behandeld, i.p.v. een terroristische aanslag als ik het goed begrepen heb? Zou zomaar kunnen dat hij zijn "geloof" liever niet in een kwaad daglicht gesteld ziet, door zijn Turkse geloofsgenoot. En graag als mensenredder gezien wil worden. Net als die Marokkanen die NL hielpen bevrijden......

LoesjeP | 05-03-20 | 12:00 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Als die Gökman twee keer een pistool op mijn hoofd zette, de trekker overhaalde, waarna het pistool weigerde, zou ik het ook belangrijk vinden dat hij tot poging tot moord vervolgd wordt, in toevoeging van welke andere misdaden dan ook.

Nog los van of dit daadwerkelijk gebeurd is natuurlijk, maar ik kan begrijpen dat deze persoon de camerabeelden wil zien om te kijken of zijn zaak hard te maken is.

Of wraking van rechters nou de aangewezen weg is... het lijkt me meer het werk van de OvJ. Daarnaast zou ik zo'n actie eerst overleggen met de andere slachtoffers en nabestaanden zodat je niet in een soort kippenhoksituatie belandt.

Knufter | 05-03-20 | 11:57 | 3

En dus schijt je in de bek van de nabestaanden van mensen die door dit stuk stront zijn vermoord. Ja, heel logisch.

djs | 05-03-20 | 12:04

@djs | 05-03-20 | 12:04: het is in het belang van alle slachtoffers dat de tenlasteleggingen gemaximaliseerd worden.

Knufter | 05-03-20 | 12:39

Ik ben dat met je eens, dat gaat je niet in je koude kleren zitten...2x klik horen maar geen kogels, ik zou ook de onderste steen boven willen halen.
En waarom doen ze zo moeilijk met die filmbeelden, stinkt een beetje als je het mij vraagt.

Keyboardspeler | 05-03-20 | 22:04

OT: Rond 12 uur ontmoeting tussen Poetin en Erdolul.

kwark001 | 05-03-20 | 11:55 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
pielemuisje | 05-03-20 | 11:52

Mustafa en z'n advocaat willen wellicht een betere uitgangspositie - lees: andere rechters - om ondanks z'n vrome praatjes over schenking aan- toch een zo hoog mogelijke schadevergoeding in de wacht te slepen. Typisch weer dit. Ik hou het maar op 'n cultuurverschilletje

Han-Xi | 05-03-20 | 11:52

Hahaha..
Volgens de comments onder het filmpje heeft hij zijn Merc zelfs geleend...

NeetNormaal | 05-03-20 | 12:15

@De Profundus | 05-03-20 | 12:23:
En een groot deel van zijn broeders en zusters vinden het prachtig! Lomp kuddevolk. Schaapjes..

NeetNormaal | 05-03-20 | 12:25
▼ 2 antwoorden verborgen

"Het gaat mij niet om de schadevergoeding".
Uhu... sure.

GS410 | 05-03-20 | 11:51 | 1

Het gaat zijn client mustafa om de schadevergoeding, waarvan Aachboun vervolgens een (minstens 50%) deel van kan faktureren.

Beefbus | 05-03-20 | 11:57

Waarom haperde het wapen (vraagteken absent)

Canis.bonus.es | 05-03-20 | 11:50

Respectloos. Het zal inderdaad wel om geld draaien.

brutus68 | 05-03-20 | 11:50 | 4

Nee, hij wil dat doneren aan verschillende organisaties twitterde tante Belleman.

kwark001 | 05-03-20 | 11:53

Een grote farce om weer wat bekendheid te krijgen voor Aachboun.
Hij zoekt weer nieuwe klantjes.. Rijke voetballers en andere vermogenden met een islamitische achtergrond die ongezien de tyfus achter hun mede-broeder staan...

NeetNormaal | 05-03-20 | 12:21
▼ 1 antwoord verborgen

Hoe steekt de levensloop van Mustafa Ercan eigenlijk in elkaar? Type modelburger? Of lijkt 'ie toch een beetje op de aangeklaagde?

Abject | 05-03-20 | 11:49 | 2

Misschien spelen ze onder 1 hoedje

djs | 05-03-20 | 12:04

Ik las zojuist dat hij in die tram zat om naar zijn eerste werkdag te gaan, dus zal daarvoor wel aan het staatsinfuus hebben gehangen. Overigens is hij, na het gebeurde, nooit aan die baan begonnen. Het zou me niets verbazen dat hij deze gebeurtenis aangreep om weer verder aan de subsidietiet te gaan hangen. Dus een typische modelburger lijkt het me niet.

R.F.Pickering | 05-03-20 | 12:54

Wat een smerig stinktuig

djs | 05-03-20 | 11:48

Waarom heet die gozer niet "tramterrorist"? Tramschutter klinkt alsof hij van de schutterij is.

hendrikjandetuinman | 05-03-20 | 11:48

Geld en nog geels geld! Walgelijke actie.

born2killn00bs | 05-03-20 | 11:48 | 1

Geels = eens

born2killn00bs | 05-03-20 | 11:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland