Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zucht. Leo Lucassen kirt om nepvideo Baudet

Hee, daar is Leo weer

Social

De bekende wetenschapper Leo Lucassen staat weer eens voor joker. Hij kirt enthousiast over deze oude video van een Kamerdebat met Thierry Baudet. Maar zoals u kunt zien is er in de video geknipt. Met name het knipje op 1m05s is geniepig, omdat het net lijkt alsof Baudets 'eh'-gestamel volgt op de uitspraken van ChristenUnie-parlementariër Eppo Bruins. Dat klopt niet. Voor mensen die wel van feiten en wetenschap houden: screenshots uit de handelingen na de breek. 
UPDATE: dE kErN iS hEtZeLfDe

Stukje 1

de intro van Baudet

Stukje 2

De reactie van Bruins

Stukje 3

Het gestamel

Reaguursels

Inloggen

Gekunstel, geknip, daarmee liegen, het is allemaal toegestaan bij de kartelpartijen en hun leugenachtige aanhangers en hun media, ook al geef je daarmee een vals beeld aan anderen zonder de context waarin iets gebeurt weer te geven. En aangezien ze dit bewust doen zou je ze een virus uit China toewensen.

Jan, Leiden | 31-01-20 | 19:17

.. ken Leo Lucassen niet, maar dat hoeft ook helemaal niet.
De laven van totalitair bestuur lijken allemaal op elkaar, afgezien van cosmetische verschillen qua snor/geen snor.
Happen & blaffen namens de baas. Houzee.

Jan Passant mk2 | 31-01-20 | 18:39 | 1

Belangrijkste om voor ogen te houden, zijn de woorden van Annabel Nanninga:
"En deze activist vermomd als ‘wetenschapper’..."
(... moet objectief *kuch* onderzoek doen van GroenLinks of Amsterdam excuses voor de trans-atlantische slavernij moet aanbieden. Ook zo benieuwd naar de uitkomst?)

michelpen | 31-01-20 | 21:53

Heb het niet gelezen. Het komt op hetzelfde neer iedere keer weer. Geef Leo een fopspeen dan hoor je hem niet kirren.

CalamityJane | 31-01-20 | 18:18

Uit deze stukken blijkt duidelijk: Baudet ging hier niet af als een gieter. Ach, men speelt het spel niet eerlijk, dat is weer eens bewezen. Rechts én links. En de laatste klopt zich toch altijd zo op de borst over zijn morele superioriteit?

Wel denk ik dat Baudet zich op glad ijs begeeft met zijn blaaskakerij ("Ik ben als een van de weinigen hier afgestudeerd"). Zoiets is altijd makkelijk tegen je te gebruiken.
Ook zijn "klimaatontkenning" lijkt me niet handig. Hij zou zich moeten beperken tot "windmolenontkenning" e.d. Dan sta je veel sterker bij de economische ramp die onze groene dwazen gaan aanrichten. Of die CO2 nou wel of niet de oorzaak van de opwarming is, doet er niet toe: we moeten uiteindelijk toch af van die fossiele brandstoffen, en zonnecellen en windmolens bieden geen alternatief. Persoonlijk denk ik dat CO2 wel bijdraagt aan de opwarming trouwens.

Wat Leo Lucassen betreft, die staat model voor de ellende op onze universiteiten: zij zijn grotendeels overgenomen door rozerode fopwetenschappers, politiek-correct lullen en meegaan met de stroom is wat men er moet kunnen om vooruit te komen. Een echte wetenschapper zou zich met deze flauwekul niet bezighouden.

6638-12345 | 31-01-20 | 17:49 | 3

Context. Moorlag "suggereerde" dat Baudet's academische graad hem slim genoeg zou moeten maken om zich achter de zogenaamde consensus te scharen. Baudet kaatste de bal terug door Moorlag te bedanken voor de felicitatie en dat zijn promotie aantoont dat hij in tegenstelling tot al die "gewone" academici die niet verder komen dan een onwaarheid napraten in staat is om zelfstandig tot een wetenschappelijk verantwoord oordeel te kunnen komen. Vermoedelijk snappen die snobs niet eens dat ze beledigd werden.

Pierre Tombal | 31-01-20 | 18:53

@Pierre Tombal | 31-01-20 | 18:53: Bedankt voor de info, wist ik niet. Verandert de zaak wel, hoewel ik zijn respons dan nog steeds niet handig vind.

6638-12345 | 31-01-20 | 19:13

@6638-12345 | 31-01-20 | 19:13: Tja, persoonlijk lijkt het mij slechter wanneer je anderen de inhoud van jouw woorden laat bepalen en dan nog zien sommigen waarschijnlijk een mogelijkheid om de illusie te wekken dat er iets anders bedoeld zou zijn. Het knipwerk is in dit geval overigens buitengewoon slecht, want aan de eerste zin van Baudet ("ik ben blij dat erop gewezen wordt dat ik inderdaad...") valt reeds onomstotelijk te herleiden dat er iets aan vooraf ging en die laatste reactie heeft ook overduidelijk totaal niets te maken met de "inbreng" van Bruins. Dit overtuigt dus ook uitsluitend mensen die hierin een bevestiging menen te zien van wat zij reeds denken. Daar valt dus niets aan te verliezen en het maakt het alleen maar ontzettend grappig om zo'n windbuil als Leo Lucassen die zichzelf heel wat vindt bakzeil te moeten zien halen.

Pierre Tombal | 31-01-20 | 21:19

Baudet heeft het goed voor met NL. In tegenstelling tot al dat deugende volkje dat bij elke kritiek niet inhoudelijk kan reageren maar vanuit de bruine onderbuik de kritiek populistisch af serveert tot extreem rechts. Persoonlijk zie ik geen enkel gevaar in het gedachtegoed van de pvv als fvd. Tenslotte komen de kogels en straatklinkers van links en de terreur en criminaliteit bovengemiddeld voor onder allochtonen. Of te wel , deugende linkse rakkers hebben geen enkele reden tot spreken.

Hollandse_blauwe | 31-01-20 | 17:29

Leo Lucassen is een linkse activist. Zo moet je hem dan ook zien. Een linksactivist die zijn studie heeft gebruikt om zijn linkse standpunten uit te kunnen dragen, en zelfs in politieke beslissingen zijn invloed te doen gelden als "adviseur".
Vergis je dus niet in de man, hij is allesbehalve neutraal.

druipsmurf | 31-01-20 | 17:29 | 2

En iedere keer mag hij bij de NOS weer aanschuiven als "specialist". Het is een charlatan die glad en glibberig de marxistische heilstaat probeert aan te smeren.

Grachus | 31-01-20 | 20:46

Lucassen is een useful idiot van generlei wetenschappelijke importantie, die door niemand serieus genomen zou moeten worden.

2tribes | 01-02-20 | 09:56

Wat een manipulatief vuil knipje is dat op 1m5. Hoe stompzinnig kun je zijn denkende dat dit niet uit zou komen. Die heeft het in ieder geval bij mij voorgoed verspeeld.

E-cards | 31-01-20 | 17:10

Dat haantjesgedrag van Baudet en Bruins is tot daar aan toe. Maar dat Lucassen daar nog eens overheen moet zegt méér over hem dan over Baudet. Wij moeten begrijpen dat er in de Kamer een discussie tussen twee academici plaatsvond en dat Baudet, qua wetenschappelijke houding, de vloer werd aangeveegd door wetenschapper Bruins. Blaaskakerij en wetenschappelijke misleiding van Baudet versus een zuivere wetenschappelijke houding en een puur wetenschappelijke interventie van Bruins, zo lezen wij. Maar daar is geen sprake van. Bruins beweert dat Baudet als gepromoveerde "eerlijk, zorgvuldig, kritisch en transparant" zou moeten zijn en zegt vervolgens: "uw statistiek is selectief, en uw wetenschappelijke (onder)bouwing is complete and utter bullshit". Maar waarom dat het geval zou zijn horen we niet.
Noch Baudet noch Bruins staat daar als wetenschapper. Beide heren staan daar als volksvertegenwoordiger, niet meer en niet minder, en de Tweede Kamer is bepaald niet de plek om wetenschap te bedrijven, dus ja, wat moet je met de bewering van Bruins?
Maar Lucassen meent desondanks van een afstand te kunnen en mogen bepalen welke van de twee politici de 'ware' wetenschapper is, en kiest onvoorwaardelijk voor Bruins. Impliciet zegt hij daarmee ook dat Bruins als politicus 'dus' méér gelijk heeft en daarmee méér recht van spreken dan Baudet. Hij noemt hem "volksvertegenwoordiger dr. Bruins" en legt daarmee bewust de link tussen de wetenschappelijke titel en de politieke status. Kortom, Lucassen velt op oneigenlijke wijze een dubbel waarde-oordeel: "Ik vind dat Bruins als wetenschapper meer gelijk heeft, en daarom óók als politicus meer recht van spreken heeft". Maar waarom Bruins meer gelijk heeft, waarom "de kern van Bruins' interventie (..) recht overeind" blijft krijgen we niet te horen.
Bruins deugt als mens, als wetenschapper en als politicus, Baudet niet. Zoiets moet het zijn, zoiets proef ik. Pas als je deugt kun je een goed wetenschapper zijn, en als deugende wetenschapper een goed politicus.

Schoorsteenveger | 31-01-20 | 17:06 | 1

Mooie analyse.

Wering | 31-01-20 | 17:58

Don't make stupid people famous...

litebyte | 31-01-20 | 16:23

Nou das nog een wetenschappelijke taal van een prof Eppo Bruins in de experimentele fysica. Iemand betichten van selectieve statistiek en vervolgens niets ander kunnen dan virtue signaling in de kamer. Bah dit soort kunnen we missen.

Piet_de_pad | 31-01-20 | 16:15

Maarre... Eppo Bruins heeft niets te maken me deze video, waarschijnlijk. Overigens. Dus.
Baudet zou best met Bruins in gesprek willen en kunnen.
Waarschijnlijk zijn ze allebei niet zo van fact free politics, dus dat is mooi en dat moet ook.
Dit videogefreubel is van iemand anders.

kloopindeslootjijook | 31-01-20 | 16:06

Geurts stelt inderdaad zelden gewoon een heldere vraag. En natuurlijk is Baudet arrogant, maar hij is dan ook de slimste.

drs. Levi Samsonov | 31-01-20 | 16:02

Doet het ter zake of Baudet arrogant is? Het is stemmingmakerij, want het leidt af van de inhoud.
De reactie dat het betoog nonsens is, behoor je te onderbouwen. Omdat dit niet gebeurt, is het een waardeloze reactie.

Lentehaas | 31-01-20 | 15:47

Voorbeeld van een goddelijke glans van de ware intellectueel.
En daar moet je prof voor zijn, want anders straalt het niet.

MistaRazista | 31-01-20 | 15:41

Een professor die achter een fakefilmpje staat, het kan allemaal in Nederland.
Professor u moet zich diep schamen.
Professor u heeft gelijk deze man is arrogant maar ik heb u een paar keer op tv gezien en ik moet zeggen qua arrogantie doet u niet onder enig verschil is dat u een wat sullige blik in uw ogen hebt.

jaap932057795966 | 31-01-20 | 14:44

Je kunt niet inzoomen of klikken op afbeeldingen met of zonder tekst in de app en het fatsoenlijk lezen. Jezus GS fix dat toch eens.

Misterspok | 31-01-20 | 14:44

De opkomst van televisie en media zijn een doodzonde voor realistische en eerlijke politiek. Politici durven zich niet meer uit te spreken en het achterste van hun tong te laten zien. Discussiëren met mensen waar je de mening en diepste overtuiging niet van kent is zinloos. Alles draait om televisie momentjes, 8-uur journaal en knip- en plakwerk van 'goede' debatten waarin niemand overtuigd is behalve zijzelf en een deel van de achterban.

In de tweede kamer is iedereen bezig met zichzelf en zijn politieke carrière ipv hetgeen doen waarvoor ze gekomen zijn: LANDSBELANG dienen. Ze zouden eens publiekelijk toegeven dat ze fout zitten met een mening; wordt gezien als een zwakte. Dat is nou doodzonde. Er is geen gezonde discussie meer mogelijk. Toegeven dat je fout zit is juist ijzersterk, althans dat is mijn mening. Daar worden we ook beter van.

Verder: niemand vertrouwt elkaar in de overheid. Bedrijven waarin niemand elkaar vertrouwt zijn gedoemd om failliet te gaan. Trek zelf je conclusie. We zitten aan het einde van een tijdperk. Geniet ervan jongens!

OuweOuweLekkerMauwe | 31-01-20 | 14:29

Filmpjes knippen en plakken, prachtige kwaliteiten van linkse lui.

Reden | 31-01-20 | 14:26

Thierry Baudet fileert de Kamerleden met grote regelmaat. De meeste politici zijn slechts acteurs in een groter spel. Baudet is een anomalie. Hij verstoort het heilige paradigma. Banjert met zijn zevenmijlslaarzen door de consensuspolitiek. Hij exposeert en toont grafieken die dienen als steunbewijs voor zijn betoog. Hij demystificeert al het slaapverwekkende wollige taalgebruik wat de toehoorders doet knikkebollen van de slaap.Deze man is een regelrecht gevaar voor de heersende klasse omdat hij in staat is mensen uit hun comateuze luwte te doen ontwaken. Deze man heeft bewaking nodig.

Nehemia | 31-01-20 | 14:11 | 9

Mooie tegel en zo waar.

2tribes | 01-02-20 | 10:03

@Sjefke7807 | 31-01-20 | 16:55:
Inderdaad oude politiek, en zichzelf maar progressief blijven noemen -vanwege de vlucht naar voren dan zeker.

2tribes | 01-02-20 | 10:06

De vele 'waarschuwende' haatzaaiende reacties op J00p lezend hou ik werkelijk mijn hart vast voor een herhaling van het lot dat Fortuyn trof. Die linksmensen zijn zo haatgedreven, hoe kunnen ze van zichzelf blijven beweren dat ze tolerant zijn?

2tribes | 01-02-20 | 10:14
▼ 6 antwoorden verborgen

Klimaat voorspellen op zo'n lange termijn?? Ze kunnen nog niet eens het weer goed voorspellen van 1 dag vooruit. Allemaal argumenten om ons kuddevolk een bepaalde kant heen te duwen en macht en controle over ons uit te oefenen. De argumenten die werden aangevoerd om de Euro destijds in te voeren waren ook om het domme volk rustig te houden!

ofarim | 31-01-20 | 14:06 | 5

@vander F | 31-01-20 | 14:49: je komt arrogant over en ook beetje agressief en neerkijkend. En wat is dom? Jij begrijpt niet andermans schrijven. Je neemt dingen te letterlijk. Waarschijnlijk omdat je gefrustreerd bent dat iemand een andere mening heeft. Neem je pilletje en jointje en ga lekker verder met dromen.

ET007 | 31-01-20 | 15:16

Eens vwb klimaat en weer.

Maar verder schaart u zich bij de kudde van het domme volk, dat de hele complexe POLITIEK problematiek te begrijpen laat staan om er ook nog iets zinnigs over te kunnen zeggen.

U laat zich wel heel gemakkelijk in het pak naaien om vervolgens er te mogen gaan betalen.
Het punt is nl. dat er gepoogd wordt om van de EU 1 grote staat te maken.
En het liefst zonder democratisch mandaat. He Europese Commissie. (Ik heb er nooit over kunnen stemmen. U wel??)

Het klimaat, is nu het karretje waarmee men dit denkt te kunnen gaan behalen..
Het "probleem" is zo groot, dat moeten we wel in de EU gaan besturen.

En oja, geluiden die het "probleem" als niet zo heel groot weerleggen, worden weggezet als belachelijk.. Consensus is het toverwoord..

Maar u leeft maar vooral in uw eigen bubbel... (Schaap)

Jemaintiendrai | 31-01-20 | 16:25

Bovenstaande is een reactie op
vander F | 31-01-20 | 14:49

Jemaintiendrai | 31-01-20 | 16:27
▼ 2 antwoorden verborgen

De links verzuurde reacties op het Twitter account van Lucassen zijn dramatisch.

Bill Cosby | 31-01-20 | 14:04 | 2

Het blijft ook altijd bij die standaard mantra's. Inhoudelijk hun zaak verdedigen lukt ze niet dus het enige wat ze rest is op de scheldknop drukken.

Nehemia | 31-01-20 | 14:17

Aan de 'opbeurende' discussie in de 'blauwe vogeltjes draden' kan je wel zien dat wij de nauwste verwant van de chimpansee zijn. Man, man, man

Harry.Langezwaal | 31-01-20 | 14:01

Niet geheel on-topic: Opvallend op de twitterfoto van L.Lucassen zijn diens opgezwollen lippen. Botox? Een ultieme poging om zich
te identificeren met zijn slavernij slachtoffers? Alles is mogelijk bij
deze 'wetenschapper'.

xavier | 31-01-20 | 13:55

Als je het gewoon leest dan heeft Baudet volkomen gelijk en heeft hij ook de argumenten. Vrijwel alle anderen in dat debat lullen maar wat. Ouwehoeren om het ouwehoeren. Doen me een beetje denken aan reaguurder BL, snapal en andere volidioten. Daarom heet het ook een parlement natuurlijk, maar als je het terugleest valt het nog meer op.

Zwak puntje is weldat hij de naam van John Cook en zijn gefantaseerde 97% niet paraat had, en ook niet in 1 adem de weerlegging van dat sprookjesonderzoek door onze eigen Nederlandse topwetenschapper Richard Tol en de weerleggingen van de consensus door Legates et al. erbij deed. Dat had het ietsjes sterker gemaakt.
Niet dat meneer Bruins of de rest van de kamer ook maar werkelijk in wetenschap is geïnteresseerd of er maar iets van snapt, maar voor de handelingen, for the record, was het wel handig geweest als Thierry dat soort feitjes en referenties gewoon paraat had.

Stormageddon | 31-01-20 | 13:52 | 1

Hou gewoon vol Storm, dat deden jullie bij de commando's ook altijd.

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:48

LOL,
Ik kende die Leo Lucassen nog niet maar wat probeerd hij hier nou te bewijzen dan?
Is dit een handleiding van hoe je jezelf in de voet schiet ofzo?

Datgingniegoed | 31-01-20 | 13:49 | 1

Die meneer Lucassen is zo iemand die een hoop van uw belastingcentjes naar binnen werkt en er linkse diarree voor terug levert. Zo, dan bent u ook weer bij

radiatorknopje | 31-01-20 | 17:03

3/4 gelooft die klimaat onzin (mijn mening) dan zal ik mij in een democratie daarna moeten voegen. Ik hoop dat er meer mensen een beetje realistisch worden en kritische vragen gaan stellen...
Hoe houden we het klimaat in Nederland echt leefbaar?
Kunnen we het geld dat we nu verkwanselen niet beter besteden?

black65 | 31-01-20 | 13:35

Wetenschappelijke misleiding pak je niet aan met maatschappelijke misleiding Leo.

Veepert | 31-01-20 | 13:29

Wij hebben in dit land een levensgroot probleem met ideologisch gedreven rechters en hoogleraren. Beide betaald door de burger, geen van beide te ontslaan door diezelfde burger. Ze leveren niet waarvoor ze betaald worden en moeten zodoende van hun ambt verwijderd worden. Ik eis een onafhankelijk orgaan welke dergelijke lui toetst op objectiviteit. Politiek bedrijven doe je maar lekker in je vrije tijd.

Abject | 31-01-20 | 13:25 | 2

In Rusland is alles zoals je dat wil zien. Rechters die nog gewoon luisteren naar de president. Ik zeg koop een ticket, verkoop je huis en vestig je in die heilstaat.

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:50

Leo: 'Ons nieuwe boek Vijf Eeuwen Migratie, uitgelegd in 2 minuten'

Kan je je de hugenoten, de Duitse gastarbeiders tijdens de Gouden Eeuw, of de Belgen die tijdens WO I ons land overspoelden nog herinneren? Die waren bijna net zo gemoedelijk, verrijkend en beschaafd als de Erdogan-stemmers, drugdealers en IS- en Al-Shabaab-symphatisanten van nu. Bijna.

SIogra | 31-01-20 | 13:23 | 3

De 1 miljoen belgen zaten netjes in kampen en zijn 1918 weer terug gegaan

IkWilOokWatZeggen | 31-01-20 | 13:32

@IkWilOokWatZeggen | 31-01-20 | 13:32:
Nee, de meeste Belgen waren al binnen 10 maanden na het begin van de WOI terug gekeerd toen het front zich stabiliseerde.

BigKnor | 31-01-20 | 15:24

Volgens mij had Eppo Bruins de grafieken met DATA bij de eerdere gelegenheid ook al BS genoemd. Hij zei er toen bij 'dat hij fysicus is'. Zonder enige onderbouwing uiteraard. Verzopen in het eigen vakgebied waarschijnlijk, en bij gebrek aan gewicht in de politiek weer komen boven drijven. Kunnen jullie het fragment vinden?

Harry.Langezwaal | 31-01-20 | 13:20 | 1

Mja, Het is een educated idiot.
Idioterie maakt namelijk geen onderscheid, IQ of opleiding hebben er niets mee te maken.

Datgingniegoed | 31-01-20 | 15:15

Lucassen verkondigd meningen als wetenschap en leeft onder een steen. Voor ons is het altijd weer lachen als hij zich voor lul zet.

BozePaarseMan | 31-01-20 | 13:20

Als je de leugen maar vaak genoeg herhaalt dan wordt ie vanzelf waar.
Wat Leo Lucassen hier doet is zo veel mogelijk negatieve beeldvorming rondom Thierry Baudet verspreiden. En dat blijft dan hangen in de herinnering en het onderbewustzijn van demense. Kunnen ze lekker retweeten dat Thierry is afgegaan zonder zelf het filmpje te kijken.

Osdorpertje | 31-01-20 | 13:17 | 1

Gelukkig doet Thierry nooit aan negatieve beeldvorming

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:51

Kom op zet die vent op de negeerstand. Is onze engergie en tegels niet waard

Petroselinum crispum | 31-01-20 | 13:14

Wat ben je toch weer een kinderachtig meisje Leo Lucassen om dergelijke onzin uit te kramen, je bent een grote schande voor je studenten.
Maar ja Links he, argumenten zijn al heel lang op.

oakmont | 31-01-20 | 13:14

Typisch linkse reactie: "de waarheid is ook maar een mening!"

funkyd | 31-01-20 | 13:11

laat dan die video zien waar Baudet klaagt over de 5G test die massale vogelsterfte zou hebben veroorzaakt. Alu hoedje die gast.

Satria | 31-01-20 | 13:10 | 1

Hij bedoelt windmolens. Staan ook op een paal dus een vergissing is snel gemaakt, zelfs door Dr Baudet.

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:52

Dit is toch zeer ernstig.
Dit stuk onbenul verkoopt zich als wetenschapper aan de NPO terwijl hij steeds door de mand valt.
Neppers doen het goed bij de NPO, nietwaar Rijbroek?

Bolhoed | 31-01-20 | 13:10

Nou Leo, met je actie heb je bereikt dat ik nóg harder op dat rooie potlood ga drukken als ik het rondje bij Baudet inkleur. Geweaun, om jou te irriteren en duidelijk te maken dat dit soort laagbijdegrondse aanvallen averechts werken.
Ik hoop dat je dit leest, lul, opdat je weet dat alles wat je nog doet het tegenovergestelde effect gaat hebben. Dit geldt ook voor je vrindjes btw, hoe meer van dit soort zwartmakerij je uithaalt, hoe meer stemmen Baudet en het FvD gaat krijgen. Sukkels.

elfenstein | 31-01-20 | 13:06 | 1

Als dat je motivatie om te stemmen is... Dan ben je een flapdrol.

beldewouten | 31-01-20 | 13:19

Dhr. Bruins: "We hebben allebei bij onze promotie beloofd dat wij eerlijk en zorgvuldig, kritisch en transparant zouden omgaan met wetenschappelijke gegevens". Nou, dat lijkt me een uitstekende regel. Laten we allemaal beginnen met deze aanpak over de z.g. klimaat gegevens. Zouden we allemaal veel baat bij hebben.

viejohuevon | 31-01-20 | 13:06 | 1

@viejoheuvon,
Gaat niet gebeuren natuurlijk want dat tast het huidige verdien model aan.
Clintel is al aardig opweg om deze hele klimaat scam aan het licht te brengen.

Datgingniegoed | 31-01-20 | 13:19

Leo Lucassen, dat is toch die NPO "wetenschapper" die altijd verongelijkt met pruillip steevast beweert dat het eigenlijk met die massa-immigratie wel meevalt ? Die stamgast bij Buitenhof, waar hij altijd voor eigen parochie mag preken ? Die altijd met gemanipuleerde cijfers en grafieken aan komt zetten, om zijn linkse agenda erdoor te drammen ? Zo'n kartel hoer ?

Motleycrew | 31-01-20 | 13:04 | 4

Bullseye!

Datgingniegoed | 31-01-20 | 13:11

" Kartel hoer" die houden we er in.:)

DerkArie-ut-de-Achte | 31-01-20 | 14:44

Haha mooie typering,

2tribes | 01-02-20 | 10:31
▼ 1 antwoord verborgen

Wat een verschrikkelijk jokerhoofd heeft die pseudowetenschapper toch. Naast de inhoud is de vorm ook compleet verrot tot op z'n hersenstam. Lelijke Leo Lucassen, spuit 13 der Lage Landen

Poontang | 31-01-20 | 13:00

Oh ja , Welke afgang heeft meneer Baudet hier dan .Het is al een oud flilmpje trouwens en kan mij dat debat nog wel herinneren.
Zoals gewoon.ijk ging dit weer over de klimaat verandering.
Ik heb nieuws voor meneer de Bruin van de CU. Je hoeft namelijk niet verschikkelijk hoog opgeleid te zijn om te snappen dat het hele klimaat akkoord niets positiefs gaat uithalen en een grote hoax is. Feit: Een idioot zijn heeft namelijk niets met IQ of opleiding te maken.
De gedachten dat wij als mensheid het klimaat wel even gaan regelen alsof we een thermostaat in ons handen hebben vind ik van een dusdanige hoogmoed en arrogantie dat het gewoon lachwekkend wordt, Ware het niet dat het “akkoord” ongelovelijk veel geld gaat kosten en maatregelen ons aan de bedelstaf zullen brengen.
Hoe verkoop je het belachelijke plan om de global temperatuur, in een generatie, wel ff te gaan regelen terwijl je de water huishouding tijdens 1 ietwat droge zomer amper kan regelen. Wie hier nu nog durft te zeiken over droogte is compleet mesjogge.
Ik weet dat het zeer moeilijk te begrijpen is voor de control freaks onder ons maar het klimaat is iets waar de mensheid zeer weinig/ tot geen invloed op heeft.
Maar ja , Wat is nou een mooier verdien model?

Datgingniegoed | 31-01-20 | 12:49

Netjes van Lucassen dat hij nu het volledige filmpje plaatst.

DrumPiet | 31-01-20 | 12:47 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind deze wel mooi...

"Ik had dan wel geen gelijk, maar ik heb toch gelijk. Want ik heb altijd gelijk, ook als ik nooit gelijk heb. Dat anderen mijn gelijk niet zien, komt omdat zij ongelijk hebben. Altijd."

Paaldanseres | 31-01-20 | 12:43 | 1

Mevrouw heeft Lullo haarfijn door ja.

Graaisnaaiert | 31-01-20 | 12:46

Kan Lullo Lucassen niet wat veldwerk in Wuhan gaan doen? Zijn vast wel wat Oeigoeren te vinden die geen mondkapje krijgen wegens proactief assimilatie/uitstervingsbeleid door de ChinOv ( wat ik uiteraard, zoals ieder weldenkend mens, afkeur, zonder "jamaar" ).

Graaisnaaiert | 31-01-20 | 12:42

Leo Lucassen is het levende bewijs, dat een academische titel geen garantie is voor wetenschappelijk succes.

Rationa | 31-01-20 | 12:42 | 2

Deugen is sinds de jaren 60 een even gerespecteerde als lonende studierichting. Wist u niet, he? Ik ook niet trouwens, anders was ik in mijn studententijd wellicht die 10 "vreemde;' studiepunten bijgehaald, gewoon, om lekker t zieken en als vangnet. Onder het motto, misluk je in je normale baan, kun je altijd nog terugvallen op je certificaat "beroepsdeuger".

Graaisnaaiert | 31-01-20 | 12:45

Juist,
En zo zie je maar weer, idioot zijn heeft niets met opleiding of IQ te maken.

Datgingniegoed | 31-01-20 | 12:57

En waar gaat dit over? Ueeehhhhh.....

Mr.Crowley | 31-01-20 | 12:41

Een totaal onbekend en irrelevant persoon post iets op Twitter dat niet klopt?! Stop de persen! Dat geloof je toch niet?!

Capt. Iglo | 31-01-20 | 12:38 | 1

Voor jou misschien onbekend en irrelevant. MIjnheer trekt jaarlijks duizenden Euro's taxpoet weg bij de staatstelevisie, al waar de charlatan als "specialist" wordt ingehuurd.

Grachus | 31-01-20 | 21:10

Wat een hoop moeite om de Ter te verdedigen. Je zou haast denken dat hij daar zelf niet toe in staat is.

DrumPiet | 31-01-20 | 12:37 | 6

@DrumPiet | 31-01-20 | 12:50: Inderdaad. Hier heeft men altijd het hoogste woord over VVMU, maar o wee als je niet de polonaise meeloopt.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 12:55

@DrumPiet | 31-01-20 | 12:58:
Niet jokken, Roffelmans. Jij zit vuistdiep in je eigen éénmans polonaise.

Penus Decoratus | 31-01-20 | 13:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Baudet begint me steeds meer tegen te staan. Omhooggevallen corpspikkie.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 12:35 | 11

@Graaisnaaiert | 31-01-20 | 12:49: Tsja, als er geen partijen zijn die aansluiten bij je idealen, wordt het lastig. Laatste keer PVV gestemd, maar die kunnen ook geen potten breken.

LewsTherinTelamon | 31-01-20 | 12:58

Hij heeft af en toe van die heerlijke Lullo fases. Mooiman.

van Oeffelen | 31-01-20 | 14:41
▼ 8 antwoorden verborgen

Iemand van de ChristenUnie, die begint over "complete and utter bullshit"? Ik dacht dat ze daar zo tegen het vloeken waren?

Giraf01 | 31-01-20 | 12:35 | 4

Alleen tegen vloeken met god's naam.

Winter_is_coming | 31-01-20 | 12:39

De ChristenUnie is een farizeeërpartij geworden. Ze grijpen elke zilverling om maar op het pluche te kunnen blijven zitten.

Nehemia | 31-01-20 | 14:28
▼ 1 antwoord verborgen

Heb je het al gehoord van Leo? Leo? Wat is er dan met Leo? Leo is op zijn adoptiekind gaan zitten en nou is het adoptiekindje deaud. Etc. Hans Teeuwen copyright.

Lorejas | 31-01-20 | 12:32 | 2

Deze "humor"geeft wel ongeveer weer waarom maar erg weinig mensen zitten te wachten op een rentree.

DrumPiet | 31-01-20 | 12:38

@DrumPiet | 31-01-20 | 12:38: er zaten hier ook maar weinig te wachten op jouw rentree en toch zit je er weer. Dus tjah. Maar die uitspraak geldt zeker alleen weer voor een ander.

Acar_ketimun | 31-01-20 | 21:27

Dit alles illustreert overigens wel dat een wetenschappelijke titel of academisch niveau geen reedt betekent. Iedereen kan immers promoveren, mist de juiste attitude en voldoende geschikte vriendjes m/v en vriendinnetjes m/v om zich heen. Het is eerder een bewijs van slaafs onvermogen.

Baron Clappique | 31-01-20 | 12:32

Geknipt of niet, ook in de handelingen leest die gristen hem goed de les. Baudet doet dan weer grappig als hij antwoord op de simpele boer van het CDA. Met inhoud heeft het allemaal bar weinig te maken, maar politiek is dan ook vooral cabaret.

beldewouten | 31-01-20 | 12:31 | 5

Nee, niet op de inhoud alsjeblieft! Je moet Leo Lucassen afbranden, dat begrijp je toch wel?

DrumPiet | 31-01-20 | 12:40

@DrumPiet | 31-01-20 | 12:40: ik snap dat je een moeilijke dag hebt vandaag. Ze worden langzaam wakker in de VS.

Rest In Privacy | 31-01-20 | 12:54

@Sprinkhaan | 31-01-20 | 12:39: in de context van de Tweede Kamer is dit een oorwassing van jewelste. In de kroeg niet. Maar dit is niet de kroeg.

beldewouten | 31-01-20 | 13:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Leo Lucassen is Professor of Global Labour and Migration History .... kun je nagaan hoe het niveau is gezakt met een eenzijdig beeld van deze neo-marokkaan

Slough | 31-01-20 | 12:30

En dan nog twitter-leeghoofden die zeggen "ja het filmpje is dan wel nep maar toch is het waar!".
Zucht, met zulke mensen is gewoon nooit inhoudelijk te discussiëren.

2voor12 | 31-01-20 | 12:29 | 2

2voor12 | 31-01-20 | 12:29
Aan een aantal reacties alhier te zien, zitten diezelfde leeghoofden ook op GS.

Penus Decoratus | 31-01-20 | 12:50

Dat zegt Leo zelluf.

Guido | 31-01-20 | 17:46

De laatste tijd krijgt FvD veel te verduren. Vol gas geven op FvD. Dit is de gevaarlijke politiek. Gelukkig heeft FvD geleerd van Fortuyn. Want als dit zo doorgaat kun je op je vingers aftellen wat er gaat gebeuren.

Moestuinier | 31-01-20 | 12:24

Dat die charlatan inmiddels bij de KNAW zit is een academische flater.

Piet Karbiet | 31-01-20 | 12:24 | 2

Het geeft de stand van de wetenschap in Nederland weer. Links activisme is ook hier belangrijker dan onderbouwde feiten.

2voor12 | 31-01-20 | 12:30

@2voor12 | 31-01-20 | 12:30: Eens. Schrale troost dat een deel op een afzichtelijk industrieterrein zit. Erger dan Slough.

Piet Karbiet | 31-01-20 | 12:46

Mensen die Eppo heten.

LJBrinkhorst | 31-01-20 | 12:22

Leo, je bent vannacht weer dronken geweest.

Deksmaat | 31-01-20 | 12:20

‘Wat u in al uw beperkingen vraagt’. Is ook wel arrogant. Maar ja, hij wordt aangesproken op de doctorstitel.
Hij verliest zijn geduld, dat is zeker.

Moestuinier | 31-01-20 | 12:20

Scroll door het filmpje en let op het haar van Baudet op 0:12 en 1:06. Is Baudet tijdens de interruptie naar de kapper geweest? nuf said.

pa_niek | 31-01-20 | 12:18 | 2

Baudet is voortdurend met zijn uiterlijk bezig, dus dat kan wel.

Baron Clappique | 31-01-20 | 12:24

pa_niek | 31-01-20 | 12:18
Ahhh, weer zo’n leeghoofd (zie : 2voor12 | 31-01-20 | 12:29), in 54 sec tijdens een kamerdebat naar de kapper zijn geweest en dan nog eindigen met : nuff said.

Penus Decoratus | 31-01-20 | 12:56

Ik dacht dat die Lucassen ging over het promoten van de import van volstrekt kansloze steuntrekkers van islamitische snit. Nou lult-ie ook al onzin over het klimaat rond.
Wat een lutser!

KeesBruin | 31-01-20 | 12:15

De inhoud van dat filmpje is letterlijk nul. De statistieken en feiten die nodig zijn om een fatsoenlijke mening te vormen zijn niet aanwezig.

Een volwassen man uit de twittercomments zegt:
"Maar kern staat: dit is Baudet! Ijdeltuit. En hij verdiende deze week na aanval op rechtelijke macht wel tegengas!"
Hij verdient tegengas?
Het is allemaal van een kinderlijkheid... Niet te geloven...

SIogra | 31-01-20 | 12:14 | 3

Het treurige is ook dat het nu toevallig door GS wordt opgepikt. Soms komt het in een krant. Maar het overgrote deel van die toneelstukjes die ze opvoeren is puur voor de kronieken, wellicht voor een toffe tweet achteraf.

Zoals het is, is de Tweede Kamer een clubje voor geoefende (beginner doen ze bij het corps, master halen ze nooit) debaters en amateurtoneelspelers. Die hele Geurts, zijn hele schtick is gericht op Thierry ontlokken dat de gewone Nederlander niet kan aanpassen, zodat ze kunnen tweeten 'kijk nu wat hij zegt'.

Als ze nou eens bij elkaar gaan zitten en over het probleem praten.

Sjors W. | 31-01-20 | 12:31

SIogra | 31-01-20 | 12:14
Vindt kinderlijkheid nog zwak uitgedrukt, kleutergedrag komt meer in de buurt.

Penus Decoratus | 31-01-20 | 12:59

@Penus Decoratus | 31-01-20 | 12:59:
Baudet verdient straf!
Baudet is niet leuk, omdat hij niet leuk is!
Wie is met mij? Het is hullie tegen de zullie!

SIogra | 31-01-20 | 13:45

Ik snap die vraag van die Geurts ook niet. "Mensen willen toch meegaan bij het aanpassen aan de omstandigheden? "
Wat bedoelt meneer Geurts? ten eerste is het geen vraag om een antwoord, maar vraag om een bevestiging van je uitspraak.
Ten tweede heb ik , na drie keer laten inwerken , met context, nog steeds geen idee wat hij nou bedoelt.
Ik zou ook geen antwoord hierop weten.
het siert Baudet dat hij geen Ruttiaans antwoord gaf, in de zin van "dat het vanzelfsprekend is dat de mensen, die aan veranderingen blootgesteld worden, daar een reactie op geven. En dat we met zijn allen moeten waken dat we de wel de goede reacties geven, omdat we anders elkaar alleen maar tegenwerken, en dan komen we er nooit uit" Of zeau.

Nuchternederland | 31-01-20 | 12:12 | 3

Het is wel een bitch hoor, Baudet... 'probeer ik in ieder geval te snappen wat u in al uw beperkingen probeert te zeggen'. Ik vind het mooi gevonden en kan er zeker om lachen, en Geurts verdient het omdat hij Thierry probeert weg te zetten als overgecompliceerd, maar toch.

Sjors W. | 31-01-20 | 12:24

De "vraag" van Geurts (niet het scherpste mes in de keukenla overigens) was enkel bedoeld om goedkoop door te zeuren tegen Baudt, zowel bij een ja of een nee antwoord. Truukje dat wel vaker wordt geprobeerd. Baudet reageert hier handig op door net te doen of hij de vraag niet snapt.

Schmalz | 31-01-20 | 12:30

@Sjors W. | 31-01-20 | 12:24:
Ja vind dit soort formuleringen ook uiterst vermakelijk en vaak spot on, maar of het slim van hem is ze te hanteren is een tweede.

2tribes | 01-02-20 | 10:47

Ik ken Leo lucassen alleen als een artiestenbureau die kermismuzikanten in zijn kaartenbak had.

Jos Tiebent | 31-01-20 | 12:12

Haha zei de Kamervoorzitter nou in het echt tegen die CU gast God*vermompel* gaat u het nog vertalen?

Balgesjaakt | 31-01-20 | 12:11

En nee, knippen en plakken in fimpjes is gelukkig nooit gedaan door FvD of PVV zelf.. *kuch*

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 12:08 | 10

Ik zie het linkje van een gemanipuleerd filmje waar de FVD een politieke tegenstander zwart probeert te maken graag tegemoet. Overigens ligt FVD zo onder een vergrootglas dat dit direct breed uitgemeten zou worden!

kunstliefhebber | 31-01-20 | 14:07

@jan huppeldepup | 31-01-20 | 13:23: en dan ook nog dit posten:
Betere wetenschap dan op je wappiewebsites te vinden is.
Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:55

Die gast moet aardig onder invloed zijn van het godganse dag opsnuiven van zijn anus lucht.

Acar_ketimun | 31-01-20 | 21:20
▼ 7 antwoorden verborgen

Leo Lucassen zet zichzelf voor lul. Alweer. Of: nog steeds.

Goldfinger | 31-01-20 | 12:07

Oef! Lucassen gaat flink op zijn wetenschappelijke muil. Dit is zeer pijnlijk. Zijn laatste restje geloofwaardigheid gaat eraan.

Amsterdamsko | 31-01-20 | 12:05 | 3

Geloofwaardigheid? Lucassen? Lol

azijnseikerT | 31-01-20 | 12:08

Dat je die charlatan überhaupt geloofwaardig hebt gevonden...

Sprinkhaan | 31-01-20 | 12:35

Nee, Lucassen heeft nog steeds een schare aan hardcore aanhangers.
Daar verandert zo'n blundertje niets aan.
Al zou hij morgen bij wijze van spreken beweren dat wetenschappelijk is vastgesteld dat 'islam is liefde', dan nog zullen zijn fans hem niet verlaten (integendeel zelfs).

Maar goed te lezen dat er in Amsterdam in ieder geval één iemand extra is, wiens laatste restje vertrouwen in Lucassen verloren is, Amsterdamsko :)

michelpen | 31-01-20 | 17:03

Meneer Dr Baudet is maar nauwelijks gepromoveerd ook nog. Het scheelde geen haar of zijn werk was als wetenschappelijk ondermaats aangemerkt. Bovendien is Baudet gepromoveerd op een voor de klimaatverandering irrelevant thema.

En als je dan beweert dat CO2 eerst 280 ppm was en nu "maar" 400 ppm, is dat een voor een doctor ontzettend onbenullige uitspraak. Alsof het effect van een stof niet relevant kan zijn als het om lage doses gaat. Er is al uitentreure aangetoond dat CO2 een effectief broeikasgas is, dat zowel een driver als een effect is van opwarming. Het heeft een positieve terugkoppeling, dat wil zeggen: Als het warmer wordt vormt zich ook meer CO2, maar het heeft op zichzelf ook een versterkend effect. Wat zoveel betekent als, ja vroeger volgde de CO2 de opwarming grotendeels, maar nu wij zoveel CO2 de atmosfeer in pompen, kan het opwwarmend effect van die CO2 zelf een opwarming initieren. Berekeningen tonen dat als er helemaal geen CO2 was, we het nu een stuk kouder zouden hebben. Omgekeerd betekent extra CO2, extra opwarming.

Maar Dr Baudet wil er gewoon niet aan, hij vindt het te duur en wantrouwt sowieso de wetenschap, want die zou (net als de rechters, de EU, Soros, de Illuminati, Adolf Hitler , de NPO en de leraren op het VMBO) activistisch en links zijn. Alleen zijn eigen vakgroepje uit Leiden is onverdacht. Verder is de hele wetenschap niet te vertrouwen en zouden alle IPCC leden zich laten leiden door ijdelheid, politiek gewin, geld en roem, eigenschappen waar Baudet zelf gelukkig niets van heeft, maar hij durft er toch maar mooi voor te waarschuwen, want den vijand is tusschen onsh.

Houzee kameraden!

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 12:05 | 23

@Penus Decoratus | 31-01-20 | 13:17:
Ga je dat bekijken, dan blijkt het (zoals echt altijd) weer een totaal opgeblazen claim. De meeste tegenwerpingen zijn van het genre "vroeger veranderde het klimaat ook" of "de zon is een belangrijke driver". Verder blijkt dat het om ondertekenaars gaat die niet echt wetenschappers zijn, maar eerder geinteresseerden en experts op heel andere vakgebieden dan klimaat. Dus tot zover weer de in rechtse kringen rondzingende 2blablabla over "500 wetenschappers". Het is, zoals altijd met deze jongens, opgeblazen fluff.
climatefeedback.org/claimreview/lette...

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 14:29

@Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 14:29:
Precies een website die in jouw straatje past. “climatefeedback.org” doet/weet zelf nauwelijks iets, is een bijwagen van “sciencefeedback.co” waar een verzameling wetenschappers (ha,ha waaronder een financieel expert...) de Beste_Zandgenoten uithangen. Het is al eerder gezegd, het hebben van een titel (2) wil nog niet zeggen dat er ook verstand huist in de bovenkamer.

Penus Decoratus | 31-01-20 | 16:06

Betere wetenschap dan op je wappiewebsites te vinden is.

Beste_Landgenoten | 31-01-20 | 19:55
▼ 20 antwoorden verborgen

Als Leootje werkelijk enig niveau had zou hij niet in pubertaal tekeer gaan. Maar goed : zet ze es naast elkaar Leo en Thierry ... beelden spreken meer dan woorden in dit geval en ik vrees dat dat veel mbt het fopverhaaltje van Leo verklaart.

daytripper | 31-01-20 | 12:05

Volgens Leo Lucassen zijn er geen onbeschaafde niet-westerse allochtonen in ons land, maar hij wil ze wel graag hebben.....

Elder of Z. | 31-01-20 | 12:05

Wat een linkse oplichter is het toch!

Yalimba | 31-01-20 | 12:02

Linkse lullen als Horst en Lucassen hebben zo veel angst voor Baudet dat hun vrij geringe herseninhoud alleen maar bezig is met het denken aan en over Baudet. Ze schijten hun witte onderbroeken vol.

gestoptmetroken | 31-01-20 | 12:02

Zoals Allan Taylor zong, Leo is living, on dreams of the past
And tonight he'll drink it away …

Therapietje | 31-01-20 | 12:00

Fake news. Ollongren, attack!

Schepvogel | 31-01-20 | 11:59 | 2

Die is nog in de sportschool en de communicatieklas ter voorbereiding op de verkiezingscampagne. Haar tijd komt er bijna aan, wees niet ongeduldig.

Rest In Privacy | 31-01-20 | 12:08

@Langshetrandje | 31-01-20 | 12:08:
Komt zij dan terug? Ik had de indruk dat zij weg zou blijven.
Immers, na het kerstreces (vanaf half december 2019) startte men pas half januari 2020 weer. Dan ga je begin november 2019 toch niet met een heleboel tam-tam een zieke vervangen door twee anderen te benoemen?

Wering | 31-01-20 | 14:22

Ik kan mij dat debat nog herinneren. Geen onderbouwing of argumenten, dus maar weer op de man spelen. Net als bij dat "debat" in Nieuwsuur deze week. Dat die mensen niet ontzettend moe van zichzelf worden.

threeheadedmonkey | 31-01-20 | 11:58

Ben benieuwd hoe Madeleine de Cock dit gaat aanpakken. Maar ja, afgestudeerd aan de VU Amsterdam, dus hoeveel objectiviteit mag je verwachten.

wimaa | 31-01-20 | 11:57 | 1

Professor Tjer krijgt binnenkort zijn eigen docusoap op Netflix (*): daar mag hij dan zijn eigen geurkaarsen gaan promoten. Overigens vraag ik me af op welke reuzenschouders prof. dr. Lucassen precies staat.

(*) Daar is Madeleine de Cock inmiddels in dienst.

Hetkanverkeren | 31-01-20 | 12:05

Leo Lucassen is geen wetenschapper, maar een activistische roeptoeterende schnabbelaar met een hoogleraarstitel. Zeer slecht voor het aanzien van de wetenschap. Hetzelfde geldt in mindere mate voor Beatrice de Graaf overigens. Joh, ga lekker met volle overtuiging de politiek of het activisme in, maar doe niet alsof je onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek doet op zoek naar de waarheid als je de waarheid reeds in pacht denkt te hebben.

Professor Superhirn | 31-01-20 | 11:57 | 1

Precies dit, wetenschap en activisme zijn geen lekkere combi. Idem voor wat betreft journalistiek.

2tribes | 01-02-20 | 10:57

Bashen van Baudet 2.0. Go FVD Go!

Crossing_The_Rubicon | 31-01-20 | 11:57

Je zou toch verwachten dat zijn werkgever hem de laan uit stuurt na zijn zoveelste blunder. Deze charlatan is een aanfluiting voor de echte wetenschappelijke wereld.

2voor12 | 31-01-20 | 11:57 | 2

Zijn werkgever is het KNAW. Ze moeten zich schamen.

Gewone_mevrouw | 31-01-20 | 12:04

@Gewone_mevrouw | 31-01-20 | 12:
De KNAW is zo links als de neten. Die promoten lui zoals Lucassen. Dat extreem-linkse broertje van Wijnand Duyvendak (Jan-Willem) is daar ook directeur

radiatorknopje | 31-01-20 | 12:31

Copy/Paste Drssen genoeg, maar knippen in tweede kamer quotes, toch kinderachtig gevaarlijk (want parlement in tweede instantie niet informeren) naar de "burgah"toe zeg maar. Volgens mij zei Beaudet;"Je pense que le déluge nést pas Néerlandais."

cat22 | 31-01-20 | 11:55

Ik ben links noch rechts , maar grotere lulhannes als Leo moet echt nog geboren worden. Zijn verdienmodel is de zittende en heersende macht de kont likken .. daarbij zijn geleerdste gezicht opzettend .
Wat een treurigheid!

daytripper | 31-01-20 | 11:53 | 1

Second that!

2tribes | 01-02-20 | 11:01

Gloria Wekker is ook gepromoveerd.

bisbisbis | 31-01-20 | 11:51 | 2

Ja, maar niet in de wetenschap.

Muxje | 31-01-20 | 12:04

Alles voor de diversiteit!

Gewone_mevrouw | 31-01-20 | 12:05

Wetenschap is het vervangingsgeloof voor de postmoderne mens. Echte wetenschappers zijn bescheiden over de reikwijdte ervan. Niet-wetenschappers overwaarderen het en zoeken er de nieuwe waarheid in.

postmodernismisdead | 31-01-20 | 11:51 | 2

Wetenschappers en scheten wappers.

cat22 | 31-01-20 | 11:57

Ik mompel iets over klok en klepel.....

Risingson | 31-01-20 | 11:57

om nu nog opgewonden te raken over iets uit een debat van een of twee jaar geleden is ook wat vreemd.

GroetenVanUrk | 31-01-20 | 11:51

Knippen in woorden van politieke tegenstanders wordt door de npo niet anders gedaan. Niet verwonderlijk dat Leo Lucassen afgaat als een gieter, hij weet niet beter...

dijkbewaker | 31-01-20 | 11:50

Net als Kaas de Vies ben ik summa cum laude afgestudeerd. Vindicat vo!

eerstneukendanpraten | 31-01-20 | 11:50 | 2

En dat ondanks uw eerste prioriteit! Chapeau!

daytripper | 31-01-20 | 11:54

Haha uitgegleden over zijn eigen vomeer.

van Oeffelen | 31-01-20 | 11:50

Ach Leo... non-nieuws-persoon.

Marcello Christiani | 31-01-20 | 11:48

[Zucht...] Leo Lucassen...

VanBukkem | 31-01-20 | 11:47 | 1

Ria Valk heeft nog ooit een een lied over hem gezongen. Het heeft hem helaas niet tegen kunnen houden.

keestelpro | 31-01-20 | 11:56

Die gekke Leo.
Dit soort filmpjes deel je eventueel in een jolige groepsapp.
Maar om dit juichend, met erectie, te delen op Twitter...... En dan ook nog eens een gefixed FLimpie.
En dat noemt zich:
Research Director IISG, Amsterdam; Prof. at Leiden University; (honorary) adjunct-professor at Aalborg University. Member of the KNAW and the Academia Europaea.
Brugklasniveau Leo, voer voor beugelbekkies.
Wel gelachen. Hulde Ep!

Ruimedenker | 31-01-20 | 11:46

Demoniseren kun je leren.....

Ommezwaai | 31-01-20 | 11:46 | 1

is al geleerd. En er is niets van geleerd.

Rest In Privacy | 31-01-20 | 11:52

Zo dom dit. Ik vind het eerlijk gezegd ook irritant arrogant van Baudet zoals hij begint met zich intellectueel superieur op te stellen met z'n doktorstitel maar door het erin plakken van zo'n nepreactie wordt het propaganda die vrolijk omarmt wordt door zijn critici.

Netto resultaat: Buadet criticasters gesterkt in hun denkbeelden over Baudet. Baudet-fans gesterkt in hun denkbeelden dat het allemaal fake news is. Polarisatie gaat vrolijk verder.

De Eierbal | 31-01-20 | 11:44 | 5

@Ronnie02 | 31-01-20 | 11:49:
Leuk voor de electorale winst van Baudet en het aantonen van die linkse hypocrisie, maar ik maak me meer zorgen dat we straks te erg gepolariseerd zijn om nog te kunnen regeren. Vooral bij FVD, kan die het tij aan desillusie aan die zij zal creeëren door te regeren nadat ze zelf de dammen om de polarisering van haar eigen achterban heeft doorgestoken?

De Eierbal | 31-01-20 | 11:56

@De Eierbal | 31-01-20 | 11:56: CDA en VVD hebben PVV en FvD al uitgesloten. Regeren zal na 2021 "gewoon" over extreem links gaan. Ik voorspel ook een ultra korte informatie, want er zullen weinig opties zijn die serieus de tafel bereiken. Nederland volgt Amsterdam. Een stem op Rutte is een stem op de hooggeleerde Jesse Klaver.

Rest In Privacy | 31-01-20 | 12:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Schermen met titels is een teken van gebrek aan argumenten.

Wel schokkend trouwens dat een wetenschapper in al zijn woede en verbitterdheid nepvideo's verspreid.

Tr0l0l0l | 31-01-20 | 11:44 | 1

Doen die zogenaamde klimaat"wetenschappers" ook voortdurend.

2voor12 | 31-01-20 | 11:46

Deze mensen zoals fopwetenschapper Leo Lucassen, zijn een gevaar voor de samenleving. Zij verkopen hun ziel als het moet. Vreselijk dit soort mensen. Hypocrisie uitgevonden en bovenal incompetent en zeker niet intelligent. Ook al vindt uiteraard Leo, zelf van wel. God hebben zijn ziel maar dat laatste betwijfel ik.

De Evangelist | 31-01-20 | 11:44 | 1

hebbe

daytripper | 31-01-20 | 11:55

Vroeger, zonder internet, had zo'n figuur als Lucassen geen podium gekregen en werd hij door de omgeving gecorrigeerd en geholpen met elementaire zaken in het leven.

Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:42

Toch grappig dat dit soort , om geile aandacht schreeuwende typetjes, alles willen doen om die aandacht ook te krijgen. Zelfs zichzelf zo voor lul zetten dat het een gratis cabaret voorstelling lijkt. Ik vind dit echt genieten. Keer op keer op keer!!

Mispel | 31-01-20 | 11:40 | 1

Dat soort types die een dvd kopen van een oudejaarsconference, om op herhaling 20 keer te moeten lachen om de grap die ze niet helemaal snappen.

Jos Tiebent | 31-01-20 | 12:08

Voor gestoorde types als L Lucassen hebben we sinds kort de Bijl van Rypke

bart de Vlaming | 31-01-20 | 11:37

En je moest eens weten hoeveel mensen dat voor waar aannemen.

Herhaling, herhaling, herhaling. En dat via alle msm. Het is een beproefd recept, al eeuwen lang.

Nex(i)t

Taxi!! | 31-01-20 | 11:37

Daarom is Leo Lucassen ook een wetenschapper die niet al te serieus moet worden genomen. Hij is nogal “selectief” in zijn “wetenschappelijk” oordeel. Dat hebben we ondertussen al vaak genoeg gezien.

Ronnie02 | 31-01-20 | 11:37

*mompelt iets met fut*

knutsel_ | 31-01-20 | 11:36

G E N I A A L die Baudet. Heerlijk.

RechtseKnakker | 31-01-20 | 11:36

Hey Lucassen, smile, you are on 'No Style'

Frietje_Oorlog | 31-01-20 | 11:35 | 1

Leo Lucassen, bekend van GeenStijl! (en dankzij GeenStijl)

keestelpro | 31-01-20 | 11:40

Leo, je bent een lulletje met je linkse kleine deugstijfje!

pibasso | 31-01-20 | 11:35

Los van het knipwerk: het siert Thierry niet om op te scheppen met zijn universitaire titel. Als voorbeeld: iemand die afgestudeerd is op de UvA moet zich kapodt schamen.

keestelpro | 31-01-20 | 11:35 | 5

@Cobalt bomb | 31-01-20 | 11:44: Jeugdzonde, is later ook naar Leiden gegaan.

Rest In Privacy | 31-01-20 | 11:47

Het was geen opscheppen. Moorlag stelde aan de interruptiemicrofoon dat Baudet vanwege zijn academische titel zich niet zou moeten laten leiden door sentimenten maar achter de (niet bestaande) algemene wetenschappelijke consensus zou moeten staan. Baudet veegde dit in diens gezicht terug door te stellen dat hij als gepromoveerd academicus in staat is om zelf ergens een oordeel over te vormen, dit in tegenstelling tot het leger doctorandussen in de Tweede Kamer dat klakkeloos alles overneemt van wat zij als autoriteit zien en dus ook blijft schermen met die zogenaamde consensus waarvan al lang is bewezen dat deze bewering zich op een gemanipuleerd onderzoek baseert.

Pierre Tombal | 31-01-20 | 12:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Zullen we maar stoppen om Lucassen wetenschapper te noemen?. Net als dat vrome christenwijf, en types als Rob de Wijk. Zelfs de titel van influencer lijkt me te hoog gegrepen voor deze hedendaagse charlatans die altijd maar mogen aanschuiven in het rariteitenprogramma DWDD. Stop nepniews.

Fantomas | 31-01-20 | 11:34 | 11
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken