'Nieuwe airstrikes' op sjiitische militie Irak, VS ontkent betrokkenheid, alles onduidelijk
Welkom op militair luchtvaartblog testijl.nl
Bij een nieuwe luchtaanval afgelopen nacht op een konvooi van de Popular Mobilisation Forces (PMU, Hashed al-Shaabi in het Arabisch), een koepelorganisatie voor door Iran gesteunde Sjiitische milities in Irak, zijn in Taji ten noorden van Bagdad minstens zes leden omgekomen en drie zwaargewond geraakt. Het is alleen nog onduidelijk wie er het leven lieten, en wie achter de aanval zat. De berichten kwamen in een heel vreemde volgorde naar buiten.
- Iraakse staats TV meldde de aanval.
- Het Iraakse leger meldt aan Sky News Arabia dat er helemaal geen luchtaanval is geweest.
- De VS ontkent elke betrokkenheid.
- Vervolgens verschenen berichten dat het een konvooi van specifiek de Imam Ali Brigades betrof, en dat hun kopstuk Shibl al-Zaydi gedood was.
- De PMU zelf bevestigt de aanval wel, maar meldt dat het een medisch konvooi betrof en er geen kopstukken gedood zijn, en ontkent specifiek de dood van kopstuk Shibl al-Zaydi.
- Een officieel account van de Iraakse strijdkrachten Twittert dat "Het Joint Operations Command ontkent wat sommige media gisteren hebben gemeld over het plaatsvinden van een luchtaanval, gericht op een medisch konvooi van de Popular Mobilization Forces in het Taji-gebied (...) en roept op tot nauwkeurigheid bij het overbrengen van informatie en waarschuwt tegen het verspreiden en publiceren van geruchten, vooral op dit moment."
Mocht het toch kloppen dat Shibl al-Zaydi (links) gesmoke'd is, dan zijn in drie dagen de drie onderstaande Iraanse (proxie)kopstukken uitgeschakeld. De middelste is natuurlijk Soleimani en die rechter z'n deputy commander Abu Mahdi al-Muhandis. Enfin, wij kijken alvast met geknepen ogen naar Bibi.
Reaguursels
InloggenMidden Oosten, altijd gezijk, altijd ellende... mag van mij best een grote radio-actieve glasplaat worden... met of zonder olie slaan ze elkaar toch altijd de hersen in, missen we dus niets aan..
Nederlanddraaitdoor | 04-01-20 | 20:27,
Ooooohhh, dat van die glasplaat heeft u van mij ?! ;)
Ik zei namelijk destijds alhier, " maak daar gewoon 1 grote glasplaat van ".
Andere reaguurders begrepen mij destijds niet met wat ik daarmee bedoelde, een andere reaguurder legde het toen netjes uit.
Begin dan maar met je auto te laten staan...
"First Time in Modern History: Mosques in Iran Raise Red Flag of Vengeance and War" `Donnie-boy' de eeuwige looser en fuckup in Hollywood ogen, doet het toch maar. Over deze `strike' zal in 7 eeuwen nog steeds worden gesproken in het Midden Oosten, mits islam het gaat overleven. Berichten in de alternatieve media zijn dat zowel in Iraq als in Iran mensen op straat feest vieren . www.thegatewaypundit.com/2020/01/iran... www.breitbart.com/national-security/2... Iraqi President Threatens to Quit Instead of Naming Iran’s Choice for Prime Minister www.breitbart.com/national-security/2... "Iraqi President Barham Salih on Thursday threatened to resign rather than appoint Asaad al-Edani, currently the governor of Basra, as prime minister. Salih said Edani, who is supported by Iran’s allies in the Iraqi parliament, would be unacceptable to the huge numbers of Iraqis protesting Tehran’s influence in Baghdad."
rmstock | 04-01-20 | 19:49,
Obama, heeft het niet slim gespeeld ( of wel, want het gros kweelde toch om hem heen en kon daardoor niks verkeerds doen ), met zijn " Atoomdeal "…….. dan ben je toch echt niet helemaal in orde hoor, eigenlijk een mooi weer prater was dat, met alle gevolgen nadien, met zijn " Arabische Lente " , Iraniers zijn Perzen, die smeekten om bevrijd te worden, kortom, EU en Amerika destijds schakelden de verkeerde hoofdpersonen uit in de verkeerde landen.
En die andere mafklapper G.W. Bush, die was op eigen eer uit.
Iran is volgens mij het enige land waar de meeste vrouwen geen hoofddoek willen dragen, maar nogmaals, dat zijn Perzen en geen Arabieren.
En idd, Trump die is nu bezig de hete kolen uit het vuur te halen, wat door zijn voorgangers is gesticht.
@Bad - Casey | 04-01-20 | 20:15,
" zijn " gesticht, sorry.
1000 + tegels over deze toestand in de wereld. Heb er velen tot mij genomen. En veel is al gezegd en getegeld. Internationale politiek is niet gemakkelijk te doorgronden. Zeker niet als International warfare mee om de hoek komt kijken.
Wil er een couple of cents aan besteden. Weet dat het nutteloos is en dat het geen paarlen voor geen zwijnen zijn.
Maar toch.
1. De Genialiteit. Ja. Iraanse spin in web van onruststokers smoking in Baghdad, off all places. Niet in Libanon, kruitvat, niet in Iran zelf, oorlogsmisdaad of oorlogsverklaring, maar in Irak. Velen vragen zich af wat USA daar te zoeken heeft! Antwoord: Een Iraniër die daar ook niets te zoeken heeft. Point made.
2. De bestorming van de US-ambassy in Irak. POTUS boos. Is nauwelijks in NL-media geweest. Shame. Potus heeft beloofd, no more wars. We will protect our people. Job done.
3 Geweldige tweet van de ayatollah in reactie op potus die zegt! jawel! US first. Als de US-Amabasades worden bestormt. Zijne Heiligheid Khamenei meende te moeten tweeten There is nothing you can do against this.
Point made.
4. Wss toch goed over nagedacht. Obama/Hillary gooiden jankend en zeikend bommen op alles wat bewoog tegen USA. The Donald wil er van weg. De realiteit is soms wat ingewikkeld dus het lukt niet altijd. Boodschap helder. The Donald stuurt geen Arabische lente, Who wants to kill the Americans, we will be there. To kill the idiots. Not the citizens, only the idiots.
5. Is ook kleine boodschap aan de wereld. China, ok boomer. Je kan een handelsoorlog voeren. En je kan pesten in de Chinese zee of Filipijnen. How dare you. Remember, we are not affraid to take counter measures. If yuo think we are Obama, forget it
reservebelgië | 04-01-20 | 19:32,
Yup, zo is het en ook goed omschreven, wel woorden, maar ook daden, ooit waren onze voorouders ook zo ingesteld.
En idd, die gasten zaten in Bagdad ?!
Dat wordt even lichtelijk vergeten.
Denk dat het gros van de Iraniers hier wel blij mee zijn, kunnen dat alleen niet uitspreken, want voor men het weet, hangt men aan zo hijskraan te bungelen.
3 strikes, das een mooie hit, ook al zou de laatste van deze 3 Mus(lim)ketiers niet door de Amerikanen zijn uitgeschakeld, het blijft een perfecte hit.
Nu nog maar even afwachten waar dit allemaal op uitdraait ?!
Want met deze 3 werd het evengoed een zooitje aldaar, voor zover dat al niet is.
Is er al een baardenbingo? Ik blijf graag op de hoogte namelijk.
Het zijn, net als de mysterieuze "cow mutilations" op de 37ste parallel, gevolg van ingrijpen door aliens..
Cow mutilations moet zijn D66 human mutilations.
Mag ik zeggen dat ik u een enorme hypocriete L*l vind..?
Zou Iran het vuurwerkmanifest al hebben ondertekend?
Ik wens Iran veel succes;er ligt vast een Nimitz-class carrier in de buurt als ze denken mans te kunnen doen
Over Qassem Soleimani ( de Sjiitische terrorist) :
"De Quds-divisie wordt al ruim twee decennia geleid door Qassem Soleimani. Hij was een zeer bekwame en charismatische militaire leider, gespecialiseerd in de guerrillaoorlog en terreur. Hij richtte ook nieuwe groepen op: in Afghanistan, Irak, Jemen, Pakistan et cetera. Ook rekruteerde hij uit onwaarschijnlijke gebieden, zoals diverse landen in Afrika. Daardoor werd de Quds een machtige organisatie in tal van Afrikaanse landen. Maar in twee landen werd hij de lievelingsster van de Iraanse leider Khamenei: Irak en Syrië.
In 2003 veronachtzaamde Amerika het bewaken van de grenzen met Iran. De gevolgen daarvan waren desastreus. Soleimani stuurde duizenden in de jaren tachtig van de vorige eeuw getrainde Irakezen terug naar Irak. Daarna verspreidde hij wapens onder alle groepen. Ook voorzag hij aanvankelijk de Al-Qa’ida van Irak van wapens, met een helder doel: zoveel mogelijk Amerikanen doden totdat ze Irak verlieten. Ook gaven en geven ze steun aan de Taliban met hetzelfde doel. In een BBC-documentaire leggen Amerikaanse en Britse generaals uit wie de oorlog tegen ze organiseerde: Qassem Soleimani."
Kortom, Generaal Soleimani en kalief Abu Bakr Al-Baghdadi zijn twee kanten van dezelfde medaille: de paradijsbestormers en vijanden van het vrije Westen.
Onzin, als Iran ergens een hekel aan had was het wel Al-Qa’ida.
De vs heeft zelf wapens uitgedeeld,eerst aan een groep om tegen de andere te knokken,en doen die te machtig waren hielpen ze de andere groep weer.
Ging zoveel heen dat de markt ervoor overspoelt werd,zelf de M16 ging voor 50$ over de toonbank.
Rpg100 en de raket voor 50 USD.
O Ja
De Taliban en Iran was water en vuur,
Iran hielp de VS zelfs in hun oorlog tegen de Taliban.
en over die wapens naar Irak,er is zelfs een film over.
Weet niet waar je die onzin vandaan hebt maar raad je aan om daar niet meer te lezen.
@Roger-Rabbit | 04-01-20 | 16:52: Budget van Trump 620 miljard, Iran 14 kom maar op.
ISIS wrijft in de handen.
Chaos, onrust.
Misschien kunnen ze het nog wat verder oppoken door... heeeee....
Good riddance. Bye bye..
Het zal wel goed zijn voor een paar mensen, anders zou dit niet gebeuren.
De rest van de wereld heeft er helemaal geen zin in en alleen maar last van.
Het lijkt de bankencrisis wel.
U geloofd te veel.
@Mr.Crowley | 04-01-20 | 16:14: gelooft niet geloofd
@Troumoetblijcken | 04-01-20 | 16:29:
Oh ja.
vliegende rookworst gewoon verder vliegen .... doeiii
Of de pan in. Mag ook.
Wat staat er te gebeuren? www.unz.com/tsaker/soleimani-murder-w... The Saker meldt het feit, dat Suleimani naar Bagdad kwam voor de begrafenis van zijn medestanders. Anders had de CIA/Mossad hem niet in de smiezen gekregen. Israel is in opperste staat van paraatheid en The Saker voorziet een herhaling van de USS Liberty aanslag. Zolang er geen grote aantallen van US service men aan gaan, spint president Trump garen bij de ontwikkelingen.
De Arabische wereld is blij, president Assad waarschijnlijk ook want nu kan hij na IS de Iraniërs & Shi'iten terugdringen. www.theatlantic.com/international/arc...
@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 04-01-20 | 15:43:
Geloof ik niet in. Hij heeft Shia-Iran nodig voor de controle in eigen land en aan de grenzen.
Keek vroeger wel eens op de website van die 'Saker', maar ben al snel afgehaakt vanwege zijn door antisemitisme vertroebelde blik. Ook hier weer: refereren aan 'Uncle Sam' als 'Uncle Shmuel'.
Zie ook:
cirilizovano.blogspot.com/2015/11/who...
Wat mij verbaasd is dat die Iraanse leiders en generaals alle twitter accounts hebben. Mensen worden om iets wat riekt naar hatespeech er meteen al afgegooid, maar onder het mum van religie van de vrede mag je blijkbaar alles zeggen.
Goede vraag! Twitter berichten van dit soort volk worden niet verwijderd omdat deze direct invloed hebben op de historie. Het is een beetje een gek met twee maten meten inderdaad. Haatpraat van een Iraanse leider verwijderen zou effectief neerkomen op geschiedvervalsing.
Alles is PR.
Binnen een maand heeft Trump heel veel spijt dat hij dit is begonnen. Of hij is idioot genoeg om hier een atoombom te laten vallen. De man is geestelijk totaal incompetent.
Bedankt voor deze scherpe analyse. Kwam u daarvoor hier?
Hoe dan ook, het plan van Qassim Soleimani gaat niet meer door.
@Mr.Crowley | 04-01-20 | 15:45:
Dat zal nu wel door iemand anders worden uitgevoerd.
@kloopindeslootjijook | 04-01-20 | 15:49:
Er is dus een plan?
@kloopindeslootjijook | 04-01-20 | 15:49:
Welk plan precies?
Hee, dat zeggen de media in Nederland ook allemaal.
Goh, het is wat, dat die Amerikanen een geestelijk totaal incompetente man president laten zijn.
Misschien moeten ze hem afzetten of zoiets.
Dan kan u getuigen dat hij geestelijk totaal incompetent is.
Voorlopig bent u beter in vliegen als in argumentatie.
Atoombom op Teheran? Hem, het overwegen waard... ;)
@Roadblock | 04-01-20 | 15:58:
Normaal link ik niet naar deze site, maar deze is te mooi.
ejbron.wordpress.com/2020/01/04/hadi-...
@Roadblock | 04-01-20 | 16:00:
Heb overigens de film over de bestorming van de ambassade in Benghazi, 13 hours, gezien.
Overigens had Hillary Clinton hier ook iets verkeerd gedaan.
nos.nl/artikel/2124231-nabestaanden-a...
@Mr.Crowley | 04-01-20 | 16:53:
Ik link ook vrijwel niet naar deze site, maar de bronnen waar meneer Bron (no pun intended) zich van bedient, zijn altijd wel de moeite waard om te bekijken.
Een draak van een film, 13 hours. Over the top opgeklopt heldenverhaal over een paar stoere specops. Klopt historisch gezien weinig van, feitelijk bleek het heel anders te zijn gelopen. Maar goed, beeldvorming is alles hè, in Trump tijd.
@Beste_Landgenoten | 04-01-20 | 17:36:
Boek, uit 2014.
Pemiere film, 12 januari 2016.
Trump, 8 november 2016 gekozen.
Dus wat Trump hier nu weer mee te maken heeft?
Voortaan iets voorzichtiger zijn met termen als "feitelijk" en "Klopt historisch gezien weinig van", wanneer je zelf de data niet op een rijtje hebt...
Wat een prachtige afbeelding van de drie wijzen uit het Oosten. Vroeger kwamen ze nog wel eens wat brengen, tegenwoordig helaas alleen nog dood en verderf.
verdwaalde mig.
Hoe heette die miskoop van AJAX ook al weer?
Shibl al-Zaydi?
Volgens mij zit er een plan achter.
Laten we het hopen..
Er zit altijd een plan achter iedere oorlog.
Trump en een plan. De man kan nog geen uur vooruit denken.
@Vliegende_rookworst | 04-01-20 | 15:18:
Heeft iemand al bedacht wat het plan van Qassim Soleimani was?
En waar een plan is, is een belang. Welk belang. En voor wie.
@Vliegende_rookworst | 04-01-20 | 15:18:
Ja, een wonder dat hij de verkiezingen gewonnen heeft.
En, de volgende ook gaat winnen.
Dan moeten zijn tegenstanders toch wel het niveau van een Vliegende Rookworst hebben, vindt u niet?
De VS ontkennen iedere betrokkenheid.
Tuurlijk. Ze zitten vuistdiep in het MO en hebben daar een vaste bondgenoot. De VS hebben private contractors, dus huurlingen die het vuile werk opknappen.
Heb het idee dat het idf er achter zit,maar houden dit stil omdat het een blamage is voor ze.
(Zowel voor iran,irak en de vs)en ook om niet nog meer olie op het vuur te gooien.
=complottheorie
Ik denk dat de VS gewoon bang zijn, dat de sjiitische militie boos op hun wordt.
Vooral die generaal van Al Quds, dat schijnt een hele erge te zijn.
Oh, wacht.......
"Popular Mobilisation Forces"
Krijg altijd het idee dat ze die namen hebben overgenomen uit Monty Pythons Life of Brian.
Ik moet dan altijd aan die FLAAF filmpjes uit Belgie denken.
Flemish Liberation Army Against Freedom.
www.youtube.com/watch?v=LAt2qEjqQtQ
Afshin Ellian heeft in Elsevier weer een verhelderend stuk geschreven over Soleimani onder de kop: "De dood van Soleimani is een gevoelige klap voor het Iraanse staatsterrorisme"
Iets wat je mist in andere media.
Hij schrijft o.a. : "
President Trump heeft absoluut gelijk wanneer hij stelt dat Soleimani bloed van duizenden Amerikanen en nog eens duizenden moslims aan zijn handen heeft. In de oorlogen die Soleimani in Jemen, Irak, Syrië ontketende, zijn duizenden moslims om het leven gekomen.
Bij het begin van protesten in Syrië ging hij naar Assad en hij beloofde hem als hij stand zou houden, Iran voor grondtroepen zou zorgen. Hij bracht tienduizenden milities uit Afghanistan, Iran, Pakistan, Irak en Libanon naar Syrië. Soleimani was de architect van de burgeroorlog in Syrië. Deze burgeroorlog leidde tot de komst van de Islamitische Staat (de IS).
In Idlib vluchten nu honderdduizenden burgers. Voor wie vluchten ze? Ze vluchten voor de opmars van de troepen van Soleimani. Dit vergeten onze linkse mensen in de media. Soleimani was ook een grote oorlogsmisdadiger.
In de afgelopen vier decennia waren Amerikaanse president bang voor een serieuze confrontatie met het Iraanse regiem. Deze Amerikaanse angst versterkte het regiem. Trump is de eerste president die daadwerkelijk geen angst kent en legt de islamitische staat van Iran een duidelijke keuze: de echte onderhandelingen inzake drie vraagstukken (nucleair programma, ballistische rakketen en de steun aan de terreurgroepen
pure onzin wat er staat.
zeker vergeten wat deze opstandelingen allemaal op hun geweten hebben,zoals het eten van de ingewanden van gedode syrische soldaten.
allemal gajes uit Irak en Europa die zonder enig probleem erheen konden,en nu zelf medische verzorging genieten in Europa.
zelden zo een hoop onzin in een artikel gezien
Idlib wordt bestuurd door Al Qaeda/Turkije. Soleimani was bezig dat terroristennest uit te roken. Media had het destijds ook over al die arme mensen in Aleppo toen het Syrische leger daar oprukte. Hoor je ze nu natuurlijk nooit meer over omdat er geen inwoner uit Aleppo te vinden is die niet blij is dat al dat terroristentuig eindelijk verdreven is en de rust en orde weer hersteld is.
Hoe bezopen wil je het trouwens maken: * Soleimani was de architect van de burgeroorlog in Syrië*
Dus Turkije, de VS en SA helpen daar IS en Al Qaeda aan de macht, maar als men zich daar met behulp van Soleimani tegen verzet dan is Soleimani opeens de architect van de burgeroorlog daar. Koekoek boing boing. Hoe veel krankzinniger wil je de propagnda krijgen.
De heer Afshin Ellian geniet in dit land een haast onaantastbare status als politiek vluchteling met gevaar voor eigen leven uit Iran, het land van de ayatollahs. Hij duidt alles * Iran * en dat wordt zonder van hem aangenomen.
Feit is dat meneer tot de communistische studentenbeweging behoorde, die de sjah weg wilden hebben en Khomeini hebben binnen gehaald. De communisten waren er van overtuigd dat zij de moslims de baas waren en zouden blijven. De idee dat men een verlichte staat op liberale gronden zou stichten, is volledig misplaatst. Khomeini had geen enkele illusie over wat Iran te wachten stond, als de communisten de absolute macht zouden hebben. Deze communisten stonden tegenover een tegenstander die meer dan was de strijd aan te gaan.
Met de kennis van de USSR, China, Cambodja, diverse landen in Afrika, Castro en Che, kan iedereen zich een beeld vormen van Iran onder communistisch bewind. Voor wie meent dat een communistisch bewind beter is dan een islamitische republiek, want in de 1e is iedereen gelijk, die moet nodig eens wat verslagen lezen van hen die een communistisch bewind aan de lijve ondervonden hebben. Er is niemand boven de 45 die liever in het Oostblok zou zijn opgegroeid dan in het westen.
Dat de heer Afshin Ellian zich hier opnieuw kon uitvinden en als liberaal (en pro vvd), is tekenend. Het liberalisme is een scheut aan de boom van het collectivisme. De vvd is een afsplitsing van de Pvda (voor de oorlog). Voordat iemand begint over "vrijheid"; ook GL gebruikt worden als vrijheid en iedere revolutie begint met vrijheid en mond uit in staatsterreur en onderdrukking; hetzij met harde hand, hetzij met zachte hand.
Ellian is een imbeciel als hij echt gelooft wat hij schrijft. De Iraniërs kwamen pas naar Syrië nadat Turkije, de EU, Qatar en Saoedi-Arabië tienduizenden Al Qaeda terroristen over de Turks-Syrische grens gestuurd hadden om daar op grote schaal burgers af te gaan slachten. Niet Soleimani, maar de eurofielen zijn de architecten van de Syrische burgeroorlog.
Verder is Soleimani ook een grote massamoordenaar dus het is mooi dat hij nu geruimd is. Nu Erdogan, bin Salman, Merkel en Rutte nog.
@Swieberj De inwoners van Idlib zijn niet alleen "burgers". Een wezenlijk deel van het volk dat zich daar bevindt, is "rebel" "Jihadist" ISer (Al Bagdadi was er een) en of oorlogsmisdadiger. Ze zitten daar onder de vleugels van Erdogan die ze nodig heeft voor zijn omvolking/genocide in Noord Syrië., Neemt niet weg dat een wereld zonder Soleiman of andere hardline Moslims een betere wereld is. Hij heeft in Syrië echt goed werk geleverd, maar als het werk af is, ga je naar huis en blijf je niet hangen.
@Arachne | 04-01-20 | 14:28:
Ach het is hem vergeven. Als je jong bent en je bent niet links, heb je geen hart. Als je oud bent en je bent niet rechts, heb je geen hersens. Dus ook bij Ellian is de wijsheid met de jaren gekomen.
@Arachne | 04-01-20 | 14:28:
Als ik u verhaal goed begrijp, moeten we blij zijn dat Khomeini aan de macht gekomen is?
En de VVD is eigenlijk communistisch?
Het duizelt mij een beetje.
"- De VS ontkent elke betrokkenheid."
Het gelinkte citaat komt van de OIR-coalitie. Dat is niet de VS. Een aantal Amerikaanse toestellen maken deel uit van OIR, maar lang niet allemaal.
Die top militairen, genieën en breinen laten wel veel steken vallen. Door de experts wordt zelfs gezegd dat Irak verschrikkelijk goed is in cyber terreur. Volgens mij gewoon een tamelijk ongeorganiseerd zooitje waarde de meeste brutale en wrede mongool het voor het zeggen heeft.
Alleen een oorlog kan Trump helpen om herverkozen te worden.
Whahaha,denk je dat echt?
Nou iedereen is om ,zelfs jijnek zo bleek. Ik zeg u woont in een grot.
Herverkozen?? Wat is dat nu weer voor een woord? Zelf bedacht?
Natuurlijk, Zonder een oorlog kiezen de Amerikanen massaal voor 'creepy' Joe of seniele Bernie.
juist geen oorlog is wat hij nodig heeft,iets waar hij al die tijd vanaf wil en waarom er veel van die hardliners eruit zijn gezet door hem.
Vaak zie je dat die democraten hem recht in de wielen rijden,doen er alles aan om hem zijn werk onmogelijk te maken.
Zit je nou echt in een stoel te denken "hmm alles overwegende gaat het slecht met Trump en als ik alle data zo bekijk dan kom ik tot de conclusie dat alleen een oorlog Trumps herverkiezing kan redden"
Want het gaat natuurlijk erg slecht met Trump z'n image na die mislukte impeachment... proest.
Man, man wat een baarlijke nonsens.
Trump is al tijden zeker van zijn herverkiezing.
Alleen de lieden die de media hier geloven weten dat nog niet.
"Geen Amerikaanse betrokkenheid." Ineens moet ik denken aan Komische Ali: "There is no presence of American infidels in the city of Baghdad."
Terwijl op de achtergrond de tanks en inslagen te horen waren. Onvergetelijk stukje televisie.
Yeehaw!!
Tag-teamen die handel!
Next!
Iran, Irak, Dreetje, Jinek..
Who gives a fuck?
Heeft ISIS al verantwoordelijkheid voor de aanslag, of aanval, op PMU geclaimd?
Zoals ze dat een paar dagen ook al deden?
Ik snap wel dat veel linkse mensen, en ook moslims, na de laatste US acties, bij alles dat er nu in dat gebied gebeurt gelijk maar wat graag naar de US wijzen maar ... vergeet niet ... ISIS zit daar ook nog steeds. En is nog steeds actief.
Voor nu even deze links, maar 1 bron even nu, maar had ergens ook nog een nieuwsartikel gelezen erover. Die plak ik er later bij zodra gevonden.
twitter.com/jacksanders1965/status/12...
twitter.com/jacksanders1965/status/12...
twitter.com/jacksanders1965/status/12...
ISIS met een air strike? In een buitenwijk van Baghdad? Geloof niet dat ze die capaciteit hebben.
@Sjors W. | 04-01-20 | 13:14:
Ik weet niet wat ze nu nog hebben, maar ik weet wel dat bekend is dat ze in het verleden militair materieel (w.o. ook raketten) vaan meerdere landen (uit het hoofd ... syrie, irak, de amerikanen, en ...?) hadden buitgemaakt.
@Sjors W. | 04-01-20 | 13:14: Drone?
@gaffelbaard | 04-01-20 | 13:17: een raketaanval had ik nog wel in mee willen gaan, maar ik kan me niet voorstellen dat IS op dit moment nog previously undetected airstrips en straaljagers heeft, noch dat die bij Baghdad in de buurt komen voor de Amerikanen, Ruski's, Iran, Assad of zelfs de Iraqi's dat zien aankomen. De infrastructuur, kerosine, getrainde piloten, volgens mij hebben ze dat niet meer.
@am*dam | 04-01-20 | 13:26: Kan, maar op de schaal nodig om zo'n strike af te leveren ook best nog geavanceerd spul voor een groep woestijnstrijders zonder vaste woon of verblijfplaats. Blijft ook het punt staan dat Amerika op het moment zelf actief is, de Russen het gebied in de gaten houden... kan me niet voorstellen dat daar een of andere souped-up Intertoys drone doorheen vliegt.
Natuurlijk zit IS daar nog steeds. En IS heeft een luchtmacht vaak te herkennen aan een Amerikaanse of Israëlische ster op de vleugels...
@Sjors W. | 04-01-20 | 13:31:
Ik kan mij voorstellen dat veel mensen zich veel niet kunnen voorstellen. Dan nog kan het toch waar zijn. Voor terreur heb je geen infrastructuur of getrainde piloten nodig. Een paar enkelingen zijn genoeg. Terrorist worden kan iedere Jan boerenlul.
Voorbeeld, van hoe iets onvoorstelbaar toch waar is (idd, mensen geloven niet dat ISIS dat deed, terwijl dat wel zo is en zijzelf ook claimen).
Vorig jaar claimde ISIS verantwoordelijkheid voor "wildfires" in California.
pjmedia.com/homeland-security/isis-gr...
Nou, je raad het al. Volgens de milieugriezels kan dat niet, onvoorstelbaar, ook weer... zucht, het was het ... raad!! .... klimaat!
eu.usatoday.com/story/news/nation/201...
@Sjors W. | 04-01-20 | 13:31:
Zit ik te denken ... isis kan natuurlijk ook samenwerken.
PMU is de vijand van ISIS.
Welke vijanden heeft de PMU nog meer? En hebben die vijanden wel de beschikking over zulk materieel.
Deze situatie lijkt mij voor ISIS een uitgelezen kans. Van iedere aanval die ze in het geniep nu op de PMU uitvoeren, kunnen ze de VS de schuld geven, de hele wereld tuint daar met open ogen in, en ISIS gaat vrijuit en blijft achter de schermen.
Slim.
@Antiquerulant | 04-01-20 | 13:41:
Dat laatste heeft niemand hierbeweerd. Alleen jij.
Feit is wel: ISIS, de restanten ervan, is in die regio nog steeds actief.
Dead, Dead, Dead op terroristenbuiken. Dat is een win, win, win situatie.
Jeroen is op dreef de laatste dagen..
Goede zaak. Er kunnen wat mij betreft niet genoeg vleeschpuzzels gemaakt worden van Iraanse overheidsdienaren. Meer, meer, meer....
Waarom alleen maar Iraanse? Waarom niet bijvoorbeeld Saudi?
@Is dit nog nieuws? | 04-01-20 | 12:57: De Saudi's zijn onze bondgenoten in de strijd tegen de terroristen. Iran is verantwoordelijk voor ISIS en Hezbolla terroristen die aanslagen plegen tegen het vrije westen.
@Mijn GS nick magnie | 04-01-20 | 13:01: moslim terroristen zijn niet één pot nat, ook tussen die groepen is strijd. Iran en Saudi Arabië zijn vijanden, maar dat laatste land steunt ook terrorisme en andersoortige agressieve achterlijkheid. Salafisten worden bv enorm gesteund door de Saudi’s.
Het MO is een regio van achtelijkheid, met alleen één klein landje dat moedig weerstand blijft bieden aan de barbaren.
@Mijn GS nick magnie | 04-01-20 | 13:01:
"de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden", zoiets?
@Nuuk | 04-01-20 | 13:06: ik stel me een stel Galliërs voor die, knetterwous van de toverdrank, hele colonnes van die baardapen tot moes slaan. 'Rare jongens die Arabieren'.
@Is dit nog nieuws? | 04-01-20 | 12:57: Van mij mag men het hele midden oosten (weer) wegbaggeren hoor! Dus ja, Saudies zijn ook goed. Die van 1000 stukjes zijn het leukst.
Een bommetje hier of daar, zo gaat het al sinds 1948 in die zandbak. Er veranderd daar toch niks zolang er nog mensen wonen. En hoe meer mensen er komen, hoe meer gezeik. Uiteindelijk vliegt de hele zooi elkaar daar weer onderling in de haren, no worries. Dat terroristje spelen een paar keer per jaar word ook sleets. En die mensen willen eens in de zoveel tijd gewoon echt véél bloed zien, een slachting aanrichten. En omdat een rechtstreekse conventionele oorlog met Westerse mogendheden per definitie gedoemd is te mislukken (ze zijn echt niet gek daar) moet die bloeddorst dan maar onderling botgevierd worden. Dus een burgeroorlogje zit er natuurlijk wel aan te komen, aangewakkerd en gefinancierd door Amerika (maar dat mag niemand weten) als dat eenmaal loopt dan hopen ze op een nieuw regime wat (democratisch - LOL) is, dat gaat dan weer een tijdje goed maar het regime ontspoort, gaat rogue, en dan begint het hele spel weer opnieuw.
Maar het is een permanente bron van nieuws en spektakel. Dat is dan mooi meegenomen.
Zo is dat!
Sinds 1948? Nee joh sinds Mohammed in 612 ongeveer
Als je de tegels hier gaat lezen kan deze hit niet missen op de achtergrond, www.youtube.com/watch?v=zBGPw_LBiRA
Onze soortgenoten hebben de hele geschiedenis elkaar al in de haren gevlogen. Het zal niet anders worden ! Misschien nu de kans voor de aarde om tot rust te komen als binnenkort de vuurpaddestoelen een einde maken aan al die herrie.
Zwijnenstal in de zandbak. Opgeruimd staat netjes. Next.
Wat een ellende altijd met die zandbaklanden.
Godver de godver, alleen daarom al zou de hele Noordzee volgeplempt moeten worden met windparken, zodat we nooit meer afhankelijk zijn van die oliemongolen.
Doe maar 4 moderne kerncentrales
Nee hoor, doodzonde voor de natuur! Gewoon een paar kerncentrales en het probleem is opgelost. Gas kan als tussenoplossing gewoon uit de VS geïmporteerd worden (LNG) en Uranium is overal ter wereld gemakkelijk verkrijgbaar. Daarna Thorium centrales en uiteindelijk kernfusie. Ga snel heen met je malle vogel- en vis- dodende windmolentjes..
@echt_links | 04-01-20 | 12:47:
Heb me laten wijsmaken dat plaatsing van windmolens de zee juist kan verrijken.
Het zouden prima paaigronden zijn voor jonge vis.
Btw, je kan nu wel doen alsof het mijn idee is, maar die windparken komen er toch wel.
We gebruiken olie echt niet alleen als brandstof, er worden nog talloze andere producten die we wereldwijd dagelijks gebruiken van gemaakt. En het is niet zo even dat we die producten zomaar van ander materiaal kunnen maken. Als dat wel zo zou zijn, dan deden we dat waarschijnlijk al.
Dus om nou te zeggen, plemp de Noordzee maar vol met zonneparken of bouw een aantal kerncentrales en onze olieafhankelijkheid is opgelost? Nee dus.
@snapal | 04-01-20 | 12:54: Weet ik, de Nederlandse overheid staat erom bekend consequent de verkeerde keuzes te maken: Euro, immigratie, PFAS, stikstof, extreme bezuinigingen ten tijde van crisis etc. etc.
BTW, u noemt de vogeltjes niet.
@normanius | 04-01-20 | 12:55: Inderdaad: electriciteitsopwekking staat voor slechts 16% van het totale energie verbruikt van NL.
Soleimani werd al maandenlang dagelijks geparadeerd in Iran als degene die de USA wel een kopje kleiner zou maken. En nu zijn ook zijn directe ondergeschikten eraan. Ondanks de stoere wraakpraatjes van het ayatollah regime worden ze gewoon stuk voor stuk door drones afgemaakt.
Wat overigens niet door de NOS is vermeld, is het aantal burgerslachtoffers (208) in Iran gevallen tijdens de recente anti-regerings protesten verleden maand.
www.aljazeera.com/news/2019/12/shot-k...
Nee die 1500 burgerdoden door het regime, dan zijn ze stil. Maar nu vereren ze die gast als een held. Ze zijn nog erger dan gedacht bij de NOS.
De NOS wordt bevolkt door Internationale Socialisten, deze activisten vermomd als journalisten hebben een eigen agenda en dito propaganda methodes, dit naar voorbeeld van de Russische Revolutie en de Grote Sprong Voorwaarts (schattingen 85-100 miljoen dodelijke slachtoffer). Niet zo gek dat ze helemaal blij worden van terroristen clubjes (vrijheidsstrijders). Dit zie je in alles terug.
Wat zijn nu realistische scenarios? Iran zegt dat ze Amerikanen in het M-O willen aanvallen. Stel dat het ze lukt om een aanslag te plegen zoals in 1983 in Beiroet (241 Amerikaanse doden). Wat gaat de VS dan doen? Militaire installaties in Iran bombarderen?
Vrij eenvoudige eerste stap van Iran zou zijn om de straat van Hormuz af te sluiten en mijnen neer te leggen, zie de acties van juni/juli 2019. Kan natuurlijk ook dat Iran probeert een aanslag te plegen in de VS zelf zoals de vermeende geplande aanslag op ambassadeur Saudi Arabië in 2011 in Washington. Een aanslag op Amerikaans grondgebied zal natuurlijk een grotere impact hebben op Amerikaanse publiek.
Met die laatste mogelijkheid wordt de USA feitelijk gedwongen om het ayatollah regime te verwijderen, iets waarvoor in dat land al een behoorlijk draagvlak bestaat. Een volksopstand zou gewoon kunnen worden getriggered door verdere verhogingen van de benzineprijs door versteviging van de sancties en wat drone aanvallen op Iraanse olieinstallaties.
Er is maar één oplossing en dat is alle leiders ombrengen met drones en moabs.....
@Blonde Nel | 04-01-20 | 12:55: In tegenstelling tot de meeste landen in het Midden Oosten zou Iran nog best makkelijk kunnen transformeren tot een democratische en verlichte natie. Ze hebben er ervaring mee, de bestuurlijke infrastructuur ligt er al en de bevolking is ook een stuk moderner. Iraniërs zijn geen Arabische nomaden om het even cultureel cru te zeggen. Alleen een full out war in Iran is echt Irak in het kwadraat..
@Phreack | 04-01-20 | 13:12: Het probleem is de islam. Voor 1979 was Iran een mooi en open land. Toen kwam de haatideologie aan de macht, met dank aan de VS.
Hetzelfde zagen we later in vele andere landen in het midden-oosten.
@Phreack | 04-01-20 | 13:12: Een land kan anders behoorlijk veranderen in 40 jaar Islamitische achterlijkheid. Een groot deel van de bevolking is jonger dan 35 en de media worden gecensureerd. Die jongelui hebben nooit anders meegemaakt dan de Islamitische terreur. Sommigen kijken verder, maar heel veel ook niet.
Trump: Now for my latest trick, I'll make the democrats defend Iran!
Mission accomplished!
Wie van jullie had van de generaal gehoord als terrorist nummer 1 voor de airstrike?
De Iraniers.
Ik , volg hem al heel lang via allerlei andere media. Zeer gehate man bij veel Iraniërs. Net als de rest van het corrupte zooitje dat daar de macht heeft.
Ik, was echt wel bekende naam voor degene die conflicten in M-O beetje volgen en verschil tussen sjiieten en soennieten begrijpen bijvoorbeeld.
@Zwizalletju | 04-01-20 | 12:33:
En wéér machtsbehoud onder de rook van religie.
Niet als terrorist nummer 1. Maar wel sinds al jaren geleden als de man van Iran die Irans invloed in de regio uitbreidde.
@Sitting_targets | 04-01-20 | 12:42: dat bedoel ik.
Ik wel. Werd in veel beschouwingen genoemd als de grote man achter het expansieve Iraanse buitenlandbeleid.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-01-20 | 13:50:
Het lijkt mij sterk, dat als je de ontwikkelingen in het MO een beetje volgt, je niet weet wie deze man was.
Beelden van aanval op Soleimani ? twitter.com/GymCoachMac/status/121338...
Goeie beat wel. Mooi refrein ook.
Alle donders zeg, vol op z’n lelijke kokosnoot. Nu de rest van dat sektarische schorem nog, blijven doorpakken zodat de wereld weer ’n stukje beter wordt.
Nee, dit zijn waarschijnlijk geen originele beelden…
De ware redenen waarom Trump tekeer gaat in het Midden Oosten, z'n -door hemzelf- veel geprezen Amerikaanse economie holt achteruit: wolfstreet.com/2020/01/03/manufacturi...
Dus omdat de economie wat minder goed zou gaan, helpen ze een Iraanse generaal om zeep?
Waarom dan?
@snapal | 04-01-20 | 12:35:
Een buitenlands conflict uit te lokken om de binnenlandse problemen te verdoezelen.
@snapal | 04-01-20 | 12:35: Eeuwenouwe truuk: aandacht afleiden van binnenlandse problemen dmv oorlogshandelingen.
Fake news.
@snapal | 04-01-20 | 12:35: uberhaupt t artikel vd link gelezen?
@Sitting_targets | 04-01-20 | 12:40: Wat is fake?
@DinkyToy | 04-01-20 | 12:40:
Nee, niks.
Moet dat dan?
@panthoseen | 04-01-20 | 12:39:
O ja, daar kan je wel eens gelijk in hebben.
Trump is daartoe wel in staat.
Ach we hebben een nieuwe trol hier...
@snapal | 04-01-20 | 12:44: puber
Nou heeft me nog niemand kunnen vertellen wat de amerikanen daar in godsnaam te zoeken hebben...
Ze zoeken massavernietigingswapens.
Olie.
Ze zijn gevraagd door de Iraakse regering. Al jaren geleden.
Omzet + winst voor de Amerikaanse oorlogsindustrie (MIC)
Het voorkomen van een Benghazi 2.0.
Er werd een Amerikaanse ambassade aangevallen door een terroristische groepering (hezbollah), die gesteund werden door de staat.
Het internationaal recht (VN handvest, art 51) bepaalt dat in zo'n geval Amerika het recht heeft zich te verdedigen. Toen hebben ze dat ook gedaan en volgde er een vergeldingsactie.
Oliecontracten binnenhalen voor Shell en SBM Offshore.
Wat hebben wij dan in godsnaam in Mali te zoeken? Dan heb je je antwoord.
Ik hoop vooral dat 'onze jongens' (m/v/x) niet worden opgeofferd voor dit gemanipuleerde geopolitieke geneuzel. Hopelijk is dit alles slechts een rookgordijn van de 4d-chess-player-in-chief om herverkozen te worden, danwel volledig terug te trekken uit het midden oosten. Laten ze, Saudis en alle andere trouwe bondgenoten aldaar, het zelf maar een keer oplossen.
Pang pang roepen.
Misschien dat Amerika om onze steun vraagt en we wat electronische spionage qua steun geven. Of een duikboot in de Middellandse Zee. Of een paar vliegtuigen om te bombarderen. Of gedwongen reservisten. Alles voor Amerika! Want zij hebben ons bevrijd! Op de knieën! Dankbaar!
Olie.
De hoeveelheden PFAS, stikstof, CO2 en fijnstof deze ondoordachte acties opleveren baren mij echt zorgen. Misschien helpt het om een brief met onze zorgen te schrijven en deze op te sturen naar de Ambassade van de Verenigde Staten in ons land. Een dergelijk krachtig signaal zal men niet kunnen negeren.
Ik moest lachen, dank u.
Nederland waarschuwt nog één keer..!
En dat zit allemaal ook in het woestijnzand dat met de wind in Nederland komt, gelukkig betaalt de vervuiler.
Ik beveel aan een milieuclub Wargenda op te richten en het bij de hoogste bestuursrechter aan te kaarten. Succes verzekerd.
Alleen nog oorlog voeren tussen 23:00 en 06:00 uur en de maximumsnelheid voor tanks lager, dat lost het probleem wel op.
@Mr_Natural | 04-01-20 | 12:17: biologisch afbreekbare elektrische tanks natuurlijk.
Die een leuk geluidje maken als ze langsrijden, anders gevaarlijk. Melodie van een ijscoman bijvoorbeeld.
Via Elsevier:
"In een omvangrijk rapport van afgelopen november concludeert de Britse denktank International Institute for Strategic Studies dat Iran het gevecht om strategische invloed in het Midden-Oosten aan het winnen is. In steeds meer landen die zijn afgegleden in de richting van chaos – Syrië, Libanon, Irak en Jemen – hebben de ayatollahs grote invloed. En in sommige gevallen zijn ze er feitelijk de baas.
Dat is volgens de experts in Londen niet te danken aan superieure Iraanse militaire vuurkracht, maar aan de geslepen inzet van huurlingen, geheime operaties, allianties met lokale milities, stiekeme wapenleveranties en -training, en zware druk op lokale politici.
Het doel: de Iraanse islamitische revolutie exporteren naar andere landen in het Midden-Oosten en Teheran machtiger maken."
Gelukkig houden Saudi Arabië, Israel en de VS zich verre van dit soort infame tactieken.
Deze generaal gaf leiding aan die buitenlandse proxy-oorlogen. En hij dreigde alles te wreken op Israël.
Israël en de VS zijn democratieën en SA is te incapabel.
@ronin1962 | 04-01-20 | 12:08: u bent het onderscheid tussen goed en kwaad krijgt geraakt?
@heldheino | 04-01-20 | 12:20: sa is al bezig in Jemen.
@wilmeister00 | 04-01-20 | 12:23: hij geeft feiten, in ieder geval voor waar het de VS betreft. Dat wij de VS als "de goeden" zien, wil niet zeggen dat dat in de praktijk ook altijd "goed" uit pakt. Denk aan Panama, bijvoorbeeld.
China doet het overigens ook, maar via de economische route.
Ja, en wie heeft die chaos veroorzaakt dan??? Juist de VS, SA, Qatar, Turkije, etc. Het is niet Iran geweest die een oorlog in Irak, Libië, Syrië of Jemen is begonnen.
Als het waar is dat nummer 3 ook al dood is, dan rijst de vraag toch wel wie Corbyn als leider van Labour moet opvolgen. Heel irritant als de kandidaat opvolgers het loodje leggen.
Bij de VVD heeft de nummer 2 zichzelf gesneuveld. Daar hebben ze niet eens een nummer 3.
@ronin1962 | 04-01-20 | 12:12: Bij de VVD hebben ze een vrouw rondlopen die in 2010 minister was en geen probleem had met de PVV, namelijk Edith Schippers... die ook geen probleem heeft met samenwerking met de PVV, laat die vrouw maar partijleider worden en Rutte opdonderen naar de EU (of weer terug als leraar) www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Het eerste dat sneuvelt in een oorlog is waarheid, dus men kan lang of kort keuvelen over wie wat waar wanneer fout fout fout is... feit blijft dat het in geheel een foute boel is. Waar er twee vechten hebben er twee schuld. En daar gaan we allemaal voor betalen, want de economie, de EU en media maken ons zwak. En vergeet niet, ook de status 'echte vluchteling' krijgt er weer een paar landjes bij, dus maak de borst maar nat voor meer meer meer immigranten.
Men kan enkel hopen dat de boel niet escaleert, doch die hoop is reeds vergeven met de 'kwestie van tijd' die men reeds jaren aanvoelt. Het zij zo. Edoch, ik vind het geen entertainment en de term social media heeft wmb zijn langste tijd gehad. Propaganda voor en na, al dat gepost en geouwehoer over waarheid en morele superioriteit.
Is waarheid niet per definitie een subjectieve ervaring?
@MickeyGouda | 04-01-20 | 12:15: Neen.
@Sierstrip | 04-01-20 | 12:18:
Suikerspiegel
Verwarde man
Niks te maken met
Meer dan 50% Nederlanders achter vuurwerk verbod
@Sierstrip | 04-01-20 | 12:18:
U is Religieus van aard en bezit een Boek, wellicht?
@MickeyGouda | 04-01-20 | 12:15: Zeer zeker niet
@wilmeister00 | 04-01-20 | 12:25:
Enige onderbouwing van het door U zo absoluut gestelde wordt op prijs gesteld.
* Kant erop naslaat *
@wilmeister00 | 04-01-20 | 12:25: De waarheid is subjectief, feiten niet, aangezien je met dezelfde feiten tot een andere waarheid kunt komen is de waarheid subjectief.
Even een voorbeeld: De Iraanse terrorist ziet zichzelf niet als zodanig, hij denkt goede dingen te doen. Kun je stellen dat hij mensen heeft laten vermoorden maar wat maakt dit dan van Trump?
De Waarheid bestaat niet, er bestaat jouw waarheid.
@MickeyGouda | 04-01-20 | 12:15: ja, voor het individu wel. Waarheid is subjectief voor het subject, maar kan wel degelijk objectief zijn in de objectief waarneembare werkelijkheid.
Het functioneren van beschaving (evolutie) is gebaseerd op gedeelde waarheden die men kan zien als rationele afspraak over de meest aannemelijke realiteit voor de grootste groep (aanpassing). Wanneer er dan twee of meer groepen van miljoenen op onredelijke wijze een gevecht aangaan vervalt de rationaliteit van gedeelde afspraken over wat waarheid is en sneuvelt deze per definitie. Waarheid heeft dan geen functie meer voor aanpassing (groepen functioneren als eigen subject), waardoor rationele aanpassing aan elkaar geen functie meer heeft voor beschaving: het fundament ervan is gesneuveld en escalatie is een logisch gevolg. Alles is emotie voor strijd en doelmatig sturend naar eigen waarheid, gelijk de propaganda die wij allen waarnemen.
Doch u vroeg het vast met een eigen antwoord in uw hoofd, soit.
@A.U.EnLeven | 04-01-20 | 12:44: Wanneer je zo je uitleg eindigt, dan had je het eigenlijk niet eens hoeven starten... beetje jammer.
@lovekila | 04-01-20 | 12:49: ik begrijp oprecht niet wat u bedoelt met 'zo' en 'eigenlijk' en 'jammer'. Maar goed.. uw gevoelens, uw waarheid.
@A.U.EnLeven | 04-01-20 | 12:44:
Nee, zeer zeker niet. De materie boeit, dus dank voor uw moeite.
Om Bereklauw uit te roeien sturen ze varkens die kant op, die vreten die plant met wortel en al op.
Blijkt dat er nu ook eens iets vanaf de wortel aangepakt wordt.
Japanse duizendknoop graven ze af en dumpen ze op de Maasvlakte.
"Verbijsterend dat @NOS meldt dat in #Iran felle protesten zijn vanwege #Soleimani met veel woede.
Deze foto krijg ik uit Teheran. Mensen die op de muur schrijven 'Bedankt Trump'. Velen in Iran zijn blij & opgelucht met liquidatie van deze wrede man. Maar dat hoor je niet van NOS." twitter.com/Terphuis/status/121320488...
Mensen schrijven steeds meer met photoshop.
Die foto is uit 2018.
Neemt niet weg dat veel Iraniërs uitzien naar de verdwijning van het ayatollah-regime.
Eh, volgens mij is het niet helemaal correct wat je nu plempt.
Al is het mondjesmaat de NOS heeft het in hun artikel "vs doodt generaal iran dreigt met vergelding een overzicht van de dag" wel degelijk over "blije" Iraniërs en Irakezen.
Er staat ook wat bij de comments, nl dat het een oude foto zou zijn.
Fijn een linkje van een PvdA'er die voor de Joop schrijft en wiens voornaamste wapenfeit zijn campagne tegen de strafbaarheidstelling van illegaliteit is (hoe bizar wil je het hebben)..
In 1010 werden er anders bijzonder weinig mensen opgeblazen.
De meeste ‘slachtoffers’ hangen nog met hun ideologie in 1010. Dat is het probleem.
@trottle | 04-01-20 | 11:46: pijl door je kop of een scherf door je kop. Wat is het verschil :’)
daarom wordt er gepleit voor een vuurwerk verbod....
Dat jaartal is wel warm, want niet lang daarna begonnen de Kruistochten. Die krijgen we nog steeds naar het hoofd geslingerd als de moslims weer eens wraak op wraak op wraak nemen.
@JanAmsterdamEnzo | 04-01-20 | 11:44:
Als dit de diepgang van jouw nadenken is ben ik bang dat ik babybadjes ken die gevaarlijker zijn.
@arie-hoax | 04-01-20 | 11:57:
De moslims zijn begonnen..
@arie-hoax | 04-01-20 | 11:57: tja fie kruistochten die wij zogenaamd zijn begonnen tegen die vredelievende moslims die net het halve byzantijnse rijk hadden veroverd.
Zullen wel van die onderaannemers zijn. Dat zijn allemaal beesten, hoeven zich aan 0,0 wetten te houden. Soort van US, ISers.
Bij aannemers denk ik meestal aan bouwvakkers. De "aannemers" in het MO zijn gewoon huurlingen, maar dat woord klinkt zo naar. Net als de woorden neger, gastarbeider, buitenlander, illegalen enz.
@Kukooo1 | 04-01-20 | 12:06: Wat is er mis met neger?
@Eierbal-is-fijn | 04-01-20 | 12:14: verwarde man
Newspeak
Let op hoe de NOS verslag gaat doen van deze zielige medisch-specialisten.. ! Trouwens RTL lust er ook wel pap van .. mn Erickje Mouthaan
Sinds de hoofdredactrice van de npo naar het RTL bastion is overgestapt zijn ze linksche dan de npo ooit geweest is.
Ik hoor de imams in de nederlandse moskeeën tijdens het gebed al weer gillen om wraak op alle kufars.
Maar haal er gerust nog honderdduizenden van binnen.
Iran zijn Sjiieten, dus waarschijnlijk klinkt daar vooral gemopper op de NOS..
@Phreack | 04-01-20 | 11:42: Wanneer de NOS moet kiezen tussen soenieten en sjiieten hebben ze wellicht een voorkeur voor de eerste groep, maar wanneer het gaat om een keuze tussen moslims en kuffars van de VS weet ik het denk ik wel.
@Kukooo1 | 04-01-20 | 12:01: De VS steunt de kant van de Saudis en van Israël tegen de invloed van Iran op landen in het midden oosten waar Shia moslims wonen. Dat is het verhaal. Wat de NOS daarmee doet of van maakt is voor de rest totaal irrelevant en vooral ruis. Voorgeprogrammeerde tv is sowieso zo 2002
@Phreack | 04-01-20 | 12:10:
Helaas heeft een groot deel van de bevolking dat anno 2020 nog niet door
@Is dit nog nieuws? | 04-01-20 | 12:23: Ik blijf hoopvol.
In de Nederlandse moskeeën wordt feest gevierd nu de Amerikanen de sjiïtische obstakels die IS en Al Qaeda in de weg zitten uit de weg aan het ruimen zijn...
@Antiquerulant | 04-01-20 | 13:49:
Toon dit eens aan.
propaganda tegenwoordig bekend als #fakenews is zo oud als de mensheid. En met social media nog makkelijker te verkrijgen/verspreiden
Gisteren wat tweets gelezen van Meneertje Khamenei. Een ding vond ik toch wel erg opvallend, over dood Soleimani: "He was an eminent example of a person trained in Islam."
Trained in islam. Kent u die uitdrukking? Alsof het martial arts betreft.
Dat 'trained in Islam' was juist het probleem. Soleimani was niet zo van de Islam.
Hij had een dan in Karate.
Geh, ik heb zwarte band islam
Hij is vast erg bedreven in het afhakken van hoofden van kuffars ofzeau.
Everybody’s Islam fighting, those cat’s are fast as lighting...
Ik had wel wat meer gasjes op die foto verwacht. Er zijn toch wel meer dan drie bad guys ?
Tja die andere verstoppen zich onder hun bed want boze Amerikanen en zo.
Sow, de Evocati zijn nu echt terug van weggeweest. Nee, gewoon thuis hoor, maar deze dagen zijn grotendeels voor onszelf. Internet speelt tweede viool.
Gefeliciteerd iedereen met het Nieuwe Jaar. Uitgeluid met de meeste bomkrankzin ooit in NL. Onfraai voorspel voor de geopolitieke bommengooiderij.
De krankzin, de krankzin, de krankzin!
Als er echt "sleeper cells" van Hezbollah in de VS zitten en als die als represaiile actief worden, dan zitten we binnenkort zomaar weer in een oorlog in het Midden-Oosten.
Council on Foreign Relations-baas Richard N. Haass op Twitter: "Make no mistake: any war with Iran will not look like the 1990 Gulf war or the 2003 Iraq wars. It will be fought throughout the region w a wide range of tools vs a wide range of civilian, economic, & military targets. The region (and possibly the world) will be the battlefield."
twitter.com/RichardHaass/status/12129...
We zitten met zijn allen mondiaal in een lift en de stroom dreigt uit te vallen.
Zo'n soort gevoel. Evocatus
Die sleeper cells in de VS is dikke onzin.
Die zitten namelijk overal in de EU.
@Evocatus | 04-01-20 | 11:31 Daarom komt die oorlog er niet.
Wel vreemd. Je zou als leider van Iraanse of door Iran gesteunde terroristen toch mogen verwachten dat je een eerlijk proces in Den Haag krijgt.
Heeft Yasser al kamervragen gesteld over de positie van Nederland in deze kwestie? Oh excuses, het is natuurlijk nog reces. De Progressieve Voorhoede slaapt.
Al vergaat de wereld, meneer Feras van GL is maandag pas weer present.
Erkent de VS het ICJ dan?
@Harry Turtle | 04-01-20 | 12:38:
Nope, ze hebben al aangegeven dat als er hier 1 berecht zou worden dan komen ze hem halen. Wel fijn dat we meedoen in zinloze oorlogen, Mali bijvoorbeeld.
Ik ben al zeker 25 jaar helemaal klaar met hoe amerika zich mengt daar in de dagelijkse gang van zaken. Niemand weet meer waar het om draait. Er is niet een duidelijk doel om naar toe te werken. Duizenden miljarden aan dollars zijn er al aan gegaan. Maar dat boeit niet want die drukt amerika zelf wel bij. Het is inmiddels niet meer dan een wedstrijdje ver pissen.
En waarom zouden ze dat niet doen? Als jij de VS was zou je dan een beetje gaan staan toekijken hoe Salafisten, Iran, China en Rusland de cake verdelen?
Ik ben er al 50 jaar klaar mee dat alles geislamiseerd moet worden, vroeger op school kreeg je al dat kutvolk wat 7 jaar ouder was bij je in de klas. Wat een pestzooi wordt het overal waar de Islam opduikt en norm eens een islamitisch land waar het prettig wonen zou zijn.
Ik ben er al 50 jaar klaar mee dat alles geislamiseerd moet worden, vroeger op school kreeg je al dat kutvolk wat 7 jaar ouder was bij je in de klas. Wat een pestzooi wordt het overal waar de Islam opduikt en norm eens een islamitisch land waar het prettig wonen zou zijn.
Dus je bent wel blij met Obama en Trump, die de mate van inmenging sinds 1991 tot een dieptepunt hebben gebracht.
Biljoenen belastingpoet (schuld, voor de volgende generatie) zo in de zakken van lockheed en andere happy few.
Olie en wapens. Ze kopen olie van Saoedi-Arabië, die de verdiende dollars uitgeven aan Amerikaans wapentuig. Het levert de VS brandstof op en de oliedollars vloeien terug naar hun wapenindustrie, die daarmee als een tierelier loopt.
Nou, ik wacht op de factcheck van de NRC: baken van objectiviteit in verwarrende tijden.
Internet is sneller!
* Joop.nl en n% PUNT nl opent
Thomas van Linge is vele malen leuker!
Oceanië heeft Eurazië een grote slag toegebracht en het chocoladerantsoen wordt met 25 gram per week verhoogd, het is een glorieuze dag.
En de verlaging het rantsoen van drie maanden geleden is herberekend en bleek hoger uit te vallen. Het gaat al tijden goed!
Trump is een baas, bij de wortels aanpakken.
Trump is een prototypische alfa. Hij spreekt de taal van bullenbakken en tackelt hen op hun eigen niveau. Met zijn persoon heb ik niets, maar met leiders van zijn kaliber - rücksichtslos rechtlijnig - zouden Nederland en de rest van Europa er stukken beter voorstaan.
@MickeyGouda | 04-01-20 | 11:35: ik neem aan dat u alfa-male bedoelt, niet dat hij geen technische achtergrond heeft :-)
@kunnenzedanniks | 04-01-20 | 11:47:
Haha, ja. Hij lijkt me geen wiskundejongen.
@kunnenzedanniks | 04-01-20 | 11:47: Zijn er dan nog alfa males in dit gehomoiseerde landje?
@pigadaki | 04-01-20 | 11:57:
Dhr. B. Hari, wellicht.
Maar of je die nou in de regering moet hebben?
@pigadaki | 04-01-20 | 11:57: genoeg, de gemiddelde witte man bv zoals ik. Ze houden alleen wijselijk hun mond dicht, worden al zeker 3 decennia niet meer geaccepteerd, want wit en fout...
@MickeyGouda | 04-01-20 | 11:35: Precies, het is tijd voor hardliners in de politiek.
Al groeien de baarden nog zo snel, Trumpie knipt en scheert ze wel.
Na de dood groeit een baard nog een tijdje door.
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:29: Fake news
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:29: In haar en nagels zit geen leven , dus u lult uit mijn nek . De huid van een overledene droogt in , zodat het lijkt alsof het haar doorgroeit.
@onfray | 04-01-20 | 11:35:
Uit je nek lullen kan ook niet.
@onfray | 04-01-20 | 11:35: Nou ja, als je naar Timmermans kijkt...….
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:37: Scherp gevonden , meid. Zo leer ik , na 40 jaar pathologie , iedere dag weer iets bij .
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:37:
Geen haar die er naar kraait.
@onfray | 04-01-20 | 11:42:
Ik weet zelf helemaal niks van dode mensen, ze zijn vaak erg gesloten vind ik.
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:50: Dat gevoel heb ik bij veel levende mensen.
@onfray | 04-01-20 | 11:53:
Gesloten mensen maak je makkelijker open als ze dood zijn, dat wel.
@Mr_Natural | 04-01-20 | 11:50: Die gaf me een grote glimlach.
Is er al een negatief reisadvies ?
Er is in ieder geval nog geen vliegverbod boven Iran/Iraq.
@litebyte | 04-01-20 | 11:37: Gezien de lesjes uit het verleden, zouden airlines nu zelf moeten nadenken. En ja, ook Irak en Iran hebben modern luchtafweergeschut.
Altijd fijn als de balans weer een ietsje pietsje verschuift van Kwaad naar Goed.
Als IS en Al Qaeda je definitie van goed zijn dan klopt dat aardig inderdaad... Dat is namelijk waar deze lui tegen vechten...
@Turbolentie?... alle apothekers zat toch al in Europa??
Wellicht deden de russen een duit in het zakje.
Een beetje Russische Inputin.
Het niet opeisen is ook wel tactisch een goede zet.
@keestelpro | 04-01-20 | 11:33: Israel doet dat zelden - dat opeisen.
Deze methode bevalt mij wel. Geen onderdanen van ze pakken of hun infra de moeder bombarderen maar simpelweg de eindverantwoordelijke pakken, klaar!
Helemaal mee eens, groot voorstander van surgical strikes.
Is wel monnikenwerk qua intell en dus traag.
@Calixtus | 04-01-20 | 11:26: ah worden ze surgical strikes genoemd :-) weer wat geleerd!
@Kris | 04-01-20 | 11:29: precisiebombardement in je moerstaal.
@H. Caulfield | 04-01-20 | 11:35: :-) en dan nu de hamvraag: who’s next?
Drie van die mannetjes weg en er staan er alweer duizenden in de startblokken. Wortel en tak is beter.
moet u zeggen met uw nick...
Soleimani had een fanbase in de omringende landen. Op basis van die goodwill had hij macht. Een opvolger zal dat eerst weer op moeten bouwen.
Medusa is verslagen doordat de held haar heeft onthoofd. De slangen uit haar hoofd waren misschien ontelbaar in aantal, haar hoofd niet.
@Mazzelstof | 04-01-20 | 11:56:
Zo is dat. Af en toe nog wel wat fantoompijn rond de nek, maar verder gaat het mij prima zonder hoofd.
Er zijn de afgelopen dagen grenzen overschreden en dat is natuurlijk volstrekt ontoelaatbaar. We moeten daarom de daders keihard aanpakken om zo een krachtige boodschap af te geven dat wij zulk gedrag hier niet tolereren.
Heeft u het nu over het vuurwerkverbod, zwarte piet of Irak?
@EEnzame SchizofrEEN | 04-01-20 | 11:33:
Het moge duidelijk zijn dat wij altijd ferm afstand nemen van zulk gedrag, waar dan ook ter wereld. Zo ga je nu eenmaal niet met elkaar om.
@EEnzame SchizofrEEN | 04-01-20 | 11:33: Tja je kunt het uitzoeken, dit is de standaard tekst voor bij elke gelegenheid waar de politici commentaar op moeten geven. Waren er ook nog doden komt nog wat over de pijn die de familie moet voelen.Meestal wordt er daarna nog een commisie voor onderzoek ingesteld. Bewaar het maar voor je Bingo.
Volgens mij leidt dit alles tot een vuurwerkverbod in Irak.
Volgende week de ingezonden brieven uit Irak, waarin geklaagd wordt dat 'al onze tradities worden afgepakt', en 'we worden gestraft voor wat die kleine groep kwajongens deden.'
Soms moet je een ander ook wat gunnen. Shalom.
Inderdaad. Al flauwe memes door IDF spokesperson gepost?
USA toch nr. 1 in Call of Duty
Zijn er apotheken in Iran?
Ja, maar zijn allemaal gesloten, de apothekers zitten hier......
@rob007 | 04-01-20 | 11:23: Nee, je bent in de war met Syrische apothekers.
Geknepen ogen? Heeft oma per ongeluk (of expres natuurlijk) je oog gegrepen toen ze je wang wilde schudden?
False flag
Was u erbij?
Medisch konvooi wil zeggen dat ze een verband trommeltje bij zich hadden.
Medicinale Hasj transport.
Die medische comvooien en zeieknhuizen hebben ze gecopieeerd vanuit de westerse massamedia - dat werkte ook altijd in Syria als de westerse politiek middels de massamedia vroeg om een stukje gelieg
Het was een konvooi met medicijnen, weeskinderen, nonnen en onderdelen voor een babymelkfabriek.
Best nog wel een stukje vliegen vanuit israel
Tja... al die gasten zijn volgens mij qua wreedheid uitwisselbaar in dat regime.
Wat je zegt. Je schakelt er eentje uit en zijn nog wredere opvolger staat meteen al klaar.
Elke theocratie is wreed of het nu gaat om relifascisten uit Tehran of die uit Riyadh. Het is vooral de massamedia die in opdracht van westerse hypocriete politieke kuthufters u moeten doen geloven dat de ene soort relifascist net iets beter is dan die ander relifascist (zie Syria, zie Yemen, zie Israel, zie Libanon, zie Libie, zie etc. etc. etc.)
@Kuifje-naar-Brussel | 04-01-20 | 11:18: ' Wredere' dat zegt hij niet en geen reden om er niets aan te doen.
Toch, kopstukken opruimen ontmoedigt wel degelijk. Deze lieden zitten er ondanks hun geloofspraatjes toch vooral voor eigen gewin. Voetsoldaten offeren ze graag op, maar leider zijn van dit soort organisaties is toch een stuk onprettiger als je ieder moment een hellfire kan koppen.
@Kuifje-naar-Brussel | 04-01-20 | 11:18: Toch is ook ook de Hydra verslagen door de koppen af te houwen. Alleen door daarna de open wonden dicht te schroeien en daarna die ene onsterfelijke kop af te houwen en ergens midden op zee af te zinken. Waar bin Laden en al Baghdadi ook ergens liggen. Nog ruimte zat.
Tja wreder daar zit toch al bijna het woord vrede in, zie je wel.
REAGEER OOK