Hey een fictief adres op gemeentepost 020
Stadsbrief aan erfpachters die nog niet ingeschreven staan voor overstap.
Ach, je bent ambtenaar, het is 15:50 uur dus je hebt nog tien minuten voordat je van de arbodienst naar huis moet, en je bent de baas nog een fictieve straatnaam schuldig. Ja, dan graaf je maar eventjes in de PvdA-ideeënbus die in de kantine op tafel staat, en daarna ben je er al snel uit natuurlijk. Ah, 16:00 uur, nu lekker naar huis. De kantoordeur uit en de Maiwand de Thuisblijflaan op naar rechts, bij het Dennis Honinghof naar links, eventjes rechtdoor op de Ismaïl Ilgunstraat en dan ben je er. Home is where the heart is, morgen weer een dag!
Reaguursels
InloggenKlein wandelingetje van het Mercatorplein naar de Onthoofdweg.
De eerste post was al goed genoeg.
Hey Amsterdam, houden we het wel inclusief? Ook die andere pedofiele moordenaars d'r bij toch? Jos Brechlaan, Michel Dutroûx Passage, etc.
Nee, die mogen niet genoem worden. Want "white privilege". Of zo.
Oh, vinnik best hoor.Parallel aan de Grote Wacondastraat, de Odinlaan kruizend en uitkomend op De Gandalfse Dreef. De Fantasy-buurt. Maar niet eerst voordat Marvel een Live-actionmovie over Mo gemaakt heeft die ook door onder 16 gezien kan worden.
Als we alle straten nu eens Muhammedstraat maar dan in 666 verschillende schrijfwijzes noemen. Alle andere namen zijn beledigend voor moslims en dat willen we natuurlijk niet.
Straatnaam.blues van harry jekkers..... wat heeft die muhammed gedaan..... hahaha...
hoe harder je duwt, hoe harder mensen terug gaan duwen.
Kalfaatstraat
En dan geschreven als kalifaatstraat
@Daffyduckblowtook | 25-11-19 | 19:39: kalfaatstraat klinkt zoals ik denk dat sommige 'jongeren' het zouden schrijven.
@Daffyduckblowtook | 25-11-19 | 19:39:
De Kalifaterstraat loopt toch van de Dam naar de Munt?
Die drie rode kruizen als logo! Wat een verschrikking!
Tja Amsterdam is sinds jaar en dag triple x rated qua logo. Al in de VOC tijd. Toen waren t nog gewone slaven voor andere landen ipv sexslaven. Voor zover een slaaf gewoon kan zijn natuutlijk.
En graag straatnaamoverplakstickers op Dumpert a u b
Iets in de trant van Erdogeitstraat zou leuk zijn
Bloembollahstraat
De grachtengordel vindt het promoten van de islam enorm progressief.
Bomgrachtengordel 1.
Toch wel grappig om te zien. De een betaalt 5 miljoenmiljard voor 60m2, de ander krijgt zo'n optrekje gratis en terroriseert/ islamiseert de rest. Mooie combi. Wat ook mooi is, is dat die rijkaards allemaal GroenLinks of PvdA stemmen. Dan stem je dus voor nog meer migratie gespuis next door. Ik kan me voorstellen dat pseudopsychologen van des lands meest vooraanstaande media (*kuch*) over elkaar heen buitelen om dit fenomeen te duiden? Oh wacht.... Natuurlijk niet. Die prijzen het aan. Het moet nóg diverser. Nou, dan verdien je het alleen hou het lekker binnen die stinkende stadsmuren en val de rest van Nederland er niet mee lastig.
Maar die woningen zijn ook eerst en vooral zo duur omdat ze in een wijk staan waar sommigen niet kunnen wonen.
Ik vind die hoofddoek vrouwen achter de bali bij het verlengen van een paspoort al zo armoedig aandoen en dan komt dit er nog bij.
De overheid is in de uitverkoop gezet
Fictieve naam.
Laten we dat vooral vast houden.
In Amsterdam is deze fictie een vurige wens
De tijd van het Wilhelmina Kuttjeplein was toch leuker.
Ok boomer, ik zal het zelf maar vast zeggen.
En het Van der Pikplein dan? Ja ja, ik dus ook.
Dat is in iedergeval een straat met een lage WOZ opbrengst.
Vind 'Marokkanenweg' ook een mooie straatnaam.
Oeghh
Op Stadsdeel Bos en Lommer is 90% van de werknemers Marokkaans. Dit zal in andere stadsdelen ook vergelijkbaar zijn. Dus als een Marokkaanse ambtenaar deze brief maakt, dan zet hij er wat in wat vertrouwd klinkt. Net zoals een Katholieke ambtenaar "Jezusstraat" zou hanteren. Het is allemaal logisch als je in Amsterdam woont. Amsterdam is niet langer een Nederlandse gemeente.
PS: "Jezusstraat" was sarcastisch bedoeld.
Denk dat deze mensen anders ook moeilijk aan een andere baan komen.
Amsterdam is een Nederlandse gemeente, waar veel buitenlanders wonen en het stadsbestuur een ruggegraatloze bult zelfverrijkers en milieuzijkerds is, met aan het hoofd dat hypocriet wijf van GL die haar zoontje destijds toch maar snel van een 'zwarte school' haalde omdat het gehalte met een kleurtje toch wat te hoog naar haar zin was.
Man man man, wat een achterlijkheid.
Nuhammedstraat = red flag
Hee die ken ik die straat, daar zit een gezellige Allahu Akbar.
Waar ik me vooral aan stoor is dat je moet betálen voor het indienen van de aanvraag.
Hoe kom je daarbij?
@Zijl5824 | 25-11-19 | 18:21:
In eerste afbeelding (de uitvergotingen) staat:
"U hebt (..) en stap 3 'Betaaloptie kiezen en aanbieding aanvragen' af te ronden in het Overstapportaal.
Of ik moet het verkeerd begrepen hebben, dat kan ook.
Wat een ongelooflijke kutstad is het toch ook.
Wel mijn kustad, de stad waar ik heel veel van hou en die ik altijd zal koesteren. Maar hier kotst toch elk weldenkend mens van.
Nee hoor. Alleen de petit bourgois. Weldenkende mensen lopen gewoon door.
Haha als Nederlander kom je Amsterdam tegenwoordig niet meer in. Succes daar in shithole Republiek Amsterdam.
@Red shirt | 25-11-19 | 18:27:
'Weldenkende mensen'. Lang die elitaire zelfverheven term niet gehoord.
Hoezo fictief? Gewoon per ongeluk de straatnaam van het echte adres in Marakesh ingevuld.
Ondertussen worden allochtone kinderen op scholen geweerd in 020. DENK heeft spoeddebat aangevraagd.
www.parool.nl/amsterdam/aangifte-tege...
“In Amsterdam heerst veel angst een zwarte school te worden.” Iets met wal, schip en keren.
Heb je het artikel ook gelezen?
@McFlym | 25-11-19 | 17:56: Yep, ik verwoord slechts de aanhef van het artikel. Wat ik persoonlijk van vind is verhaal twee. DENK , olv van de geldinzamelaar voor de kopschoppers, heeft iig weer een politieke stok om mee te slaan gevonden.
@McFlym | 25-11-19 | 17:56: uitlokking is volgens mij verboden bij wet
@WernerT | 25-11-19 | 17:55: Zwart is geen probleem, lichtgetint daarentegen...
Is dat niet in de Pedobuurt?
Groen-Links ambtenaren willen immers om 17:00 uur bij moeder de vrouw aan de soep en de aardappelen zitten. Vandaar dat ze het systeem erop aangepast hebben.
Echte mannen werken door tot 17:44 uur. Wrooaaah!
zou ik toch maar even een onderzoekje op los laten als ik de AIVD was.
Precies. Naam die niet meer gedragen mag worden sinds 2027 na het uitroeien van de eerste mannelijke bloedlijn in vele moslim families. Zoiets?
Volkert vd Graaflaan bekt lekkerder.
Die loopt parallel aan de Mohammed Bouyerilaan.
Bah, links natuurlijk proosten op hun " wie kan hier nou tegen zijn" dogma. Nadeel van Padi halen in Egypte: muhammed (de diving instructor) als naam op je kaartje, nooit weer.
En waarom op nummer 821-J? Heel toevallig het geboortejaar van Al-Moetawakkil. nl.wikipedia.org/wiki/Al-Moetawakkil
"Ook synagogen en kerken werden gesloten en vernietigd door hem", ja ik denk dat u op het juiste spoor bent.
Scherp!
821. HBA. Heilig Boek Allah.
Bingo. U heeft helemaal gelijk, scherp. Tijd voor een gesprekje met de betreffende ambtenaar + even een AIVD checkje doen.
Dan zal fatima dit wel geschreven hebben.
Als rasechte islamfoob zie ik dit als een soort geheime boodschap voor de broeders
De IS laan is dan weer wel bestaand
Is dat bij de Al Bagdhaditoren?
@Je_zeulende_zusje | 25-11-19 | 17:38: Nee bij het Hawijaplein (kaal plein overigens) dat ligt dan weer vlakbij de Kan Het Me Niet Herinneren buurt
De “IS weg” is dan weer een utopie.
Je kon ook al een Opel Mohammed bestellen dus dat past mooi in de lijn der Islamisering.
De opel mokka, dat klinkt getint.
De nieuwe Kia Khalifa al gezien? Best wel gaaf.
En de Porsche Teheran? Mooi man.
De Fiat Fatwa vind ik persoonlijk dan weer wat minder.
Wie wil er in een pedofielenstraat wonen?
Pedofielen.
@Cammy | 25-11-19 | 23:16:
Überlol.
Dat is die straat die doodloopt in de Khadaffi steeg.
Nee, dat was toch de Baghdadiweg? In de vrijheidsstrijdersbuurt?
Als je goed zoekt is in die laan nog wel een achter-uitgang te vinden. Anderen vonden hem ook. En wat dat dood lopen betreft; laat het lopen maar weg.
@BozePaarseMan | 25-11-19 | 17:36: Nee.... dat is de Bomgordelweg. Naast het plofplantsoen.
Baghwanstraat, bestaat dat wel of is dat ook fictief?
Hoeveel straten met een Nederlandse naam zijn er in Casablanca?? Istanboul?? Ankara?? Om maar iets te vragen...
@dreistein34 | 25-11-19 | 17:51: Een paar Franse namen in Casablanca en verder is het vooral Arabisch dat de klok slaat. Mohammed 5, Mohammed 6, Hassan 2, Moulay Hassan, dat soort werk. Weinig vrouwen ook.
@dreistein34 | 25-11-19 | 17:51:
Gaat u nu serieus op iets in wat een grap moest zijn?
@Jan, Leiden | 25-11-19 | 19:33: Jan ik zie het als een grap. Maar zolang de import onder leiding van Silly Sil Simons het voor elkaar krijgt om Nederlandse helden uit het straatregister te verwijderen is dat geen grap voor mij. Als ik dat in bv. Casablanca zou willen word ik achtervolgt tot in de hel.
De ambtenaar in kwestie is ook autofan, anders verzin je dat huisnummer niet: KENTEKEN XP-821-J
Dit kenteken is 1x gespot. Het is een ASTON-MARTIN VANTAGE met een nieuwprijs van Onbekend. Meer info over de specs van deze auto vind je op autoblog.nl
Nederland is doodziek, maar Amsterdam spant toch wel de kroon. Gaten in boren en onder water zetten is mijn advies.
Sterfpacht
Zwerfpacht
Ergpacht
Bederfpacht
Dat mensen daar nog instinken...
Je scheel betalen voor een stukkie grond, dat nooit van jou wordt.
Zoals je graf?
Als je heden ten dage ook gewoon rustig in Amsterdam blijft wonen om huur te betalen voor grond waar je koopwoning op staat verdien je het ook gewoon vernederd te worden. Dan is muhammed ook wel lekker, klinkt mede door te taal ook net wat ongeletterder dan mohammed.
Ik wil toch even wat aandacht vragen voor de intellectuele armoede onder projectontwikkelaars e.d. als het aankomt op straatnamen.
Ten eerste zijn er zijn nog zoveel interessante niet-controversiele personen, en onderwerpen waar een een straat naar vernoemd kan worden. Schei uit met je bloemen, geografische verwijzingen en dieren.
Ten tweede: mogen straten weer op gewoon op -weg, -straat, -laan, of -[vul in wat feitelijk van toepassing is] eindigen?
behalve dan het Willy Dobbe-plantsoen. Dat wil ik wel graag in gedachten houden!
Willy Dobbe plantsoen, dat is toch aan het einde van het kankerstraatje in het ziektekwartier?
@ole guapa | 25-11-19 | 17:51: Dat bestaat echt. In Olst.
Niets zou eenvoudiger zijn dan tijdens het online aanvraagproces de aanvraag direct op dossiernummer en adres te controleren en of er geen betalingsachterstand is qua canon. Zodat als een van deze zaken niet kloppen de overstapaanvraag onmogelijk is. Maar dat is te moeilijk voor Amsterdam.
Wat wil je met een dozijn systemen die niet met elkaar communiceren !
Islamsterdam.....
Ik had liever Mohammedweg gezien.
Een collega van mij beweert bij hoog en bij laag dat er op de Wallen een Hoerenpoepsteeg is uit de tijd dat hij nog de Telegraaf bezorgde en dat die steeg zo heette omdat de hoeren daar vroeger gingen poepen.
Uw collega komt zeker uit België?
@threeheadedmonkey | 25-11-19 | 17:27:
Nee, het gaat om de Nederlandse betekenis van poepen. Mijn collega heeft geen hoge pet van ons op en denkt dat wij daar in trappen. Of hij gelooft zelf dat er een Hoerenpoepsteeg bestaat.
Kan natuurlijk ook zijn dat er gewoon een reaguurder bij de gemeente Amsterdam werkt. Eentje die morgen op het matje mag komen bij de hoofdprojectleider overstappen erfpacht.
Mozeskriebelstraat was natuurlijk een veel toepasselijker fictieve straatnaam geweest.
Ligt naast de Osama-bin-Laden boulevard, vernoemd naar een bekende Arabische verzetsstrijder.
Naast het plein van al baghdadi, bekend om zijn voetbaltalent.
@Harris Pilton | 25-11-19 | 17:37: Hij kon ze er zo scherp inschieten en de kopballen mooi weg laten draaien. Bij het damesvoetbal ging de paal in de kruising en dan was het een enkeltje naar de slachtbank.
Misschien niet zo'n goed idee om een straat te vernoemen naar een pedofiele massamoordenaar.
Maar ja, Witte de Withstraat, dat is pas erg.
Op het opgespoten Strandeiland IJburg 2 in het IJsselmeer mochten geen namen van Hollandse Zeelieden. Het worden nu namen gelieerd aan het Slavernijverleden. Ik heb ze wat opties gestuurd: Islamlaan, Ashantisteeg, de Barbarijse Strooptochtenweg, Simon De Danserplein, Slaaf Cornelis Stoutstraat.
Misschien heet die briefschrijver/ambtenaar wel Muhammed en is dit gewoon een grapje van hem. Geen grapje: in Antwerpen is er een Jezusstraat.
Een stuk beter.
Diotima | 25-11-19 | 17:10 |
En uw punt is?
Ook geen grapje: In Groningen had je een Jodenkamp, is helaas door stadsvernieuwing verdwenen.
Heerlijk, iedereen in Nederland kan deze aanvraag invullen, het wordt immers software matig verwerkt.
Zelfs vanuit Belgie kan ik het invullen en geef een fictief adres in.
Zijn ze toch lekker bezig met het verwerken van al deze data en kunnen bevestigen dat het idee een enorm succes is .
Dit is dus provocatie. Ga dan een stapje verder: Hitler-avenue, Goebbels-plein en Van Agt-rade.
He , bah , waarom nou Goebbels in dit rijtje noemen , respectloos hoor !
Je vraagt je dan nu wel af welke straat in het altijd bruisende 020 binnenkort omgedoopt gaat worden tot Muhammedstraat...
Jodenbreestraat?
@Schoorsteenveger | 25-11-19 | 17:10: dat wordt de 'Jodenweg' denk ik zomaar.
Ja de "Kerkstraat" is zo in-your-face provocerend voor bepaalde groepen.
En bij de "Hoofdstraat" krijg je weer mensen die hun mes gaan zoeken.
@artie | 25-11-19 | 18:01: Hoofddoekstraat?
De Muhammedstraat, die ken ik. Die ligt in Islamsterdam
Dat is toch die straat met die hoge flats?
Als ik de buurt ben haal ik daar altijd een broodje kameel.
Waar al die schotels te drogen hangen ?
@Bolder | 25-11-19 | 17:12: Met parasols in de binnentuin.
Had een vrouwennaam moeten zijn natuurlijk. Lekker inclusief weer dit.
Aishastraat
Zingt: Aan de Amsterdamse grachten........
Ach laat ook maar!
En het punt is?
Dat Nederland en dan met name Amsterdam totaal verrot is. Men neemt alles voor zoete koek aan. Zelfs een mohammedstraat wordt niet als fake herkend.
Overheid doet haar uiterste best om de administratie zo moeilijk mogelijk te maken. Zodat de miezerige burgert makkelijk een fout kan maken.
Het punt is dat je van een gemeente een zekere neutraliteit mag verwachten in een situatie als deze. Voorbeeldstraat, Overstaphof, Erfpachtlaan, o.i.d. en niet de meest gangbare voornaam van onze islamitische landgenoten. Daar blijkt namelijk -ook door de spelwijze- een bijna provocatieve en splijtende voorkeur uit.
Dat u niet echt helder bent. Speciaal een topic gemaakt om u dat te tonen.
@Wize | 25-11-19 | 17:02 Het punt is dat Muhammed verkeerd gespeld is. Dit moet zijn in het NL's : Mohammed.
@Normpje | 25-11-19 | 17:44: Zou ik de enige zijn die tegels nog steeds wil liken?
@Lewis | 25-11-19 | 17:56: vast niet. Soms wil je ze zelfs bloemen sturen. Maar GS is baas. Wij volgen.
@NietZoWize
Waagmeester = 100% score
Verder nog vragen?
@aamert | 25-11-19 | 17:04:
Dit ben ik 100% eens, maar ik snap nog steeds oprecht niet wat de kern van dit topic is ..
@Waagmeester | 25-11-19 | 17:12:
Ok, maar je doet nu net alsof Amsterdam hiervoor wél neutraal was. Dit is toch gewoon een logische volgende stap in de omvolking?
@Wize | 25-11-19 | 18:11: Waarschijnlijk is uw naam ook Muhammed , daarom begrijpt u het niet , omdat dit voor u normaal is .
REAGEER OOK