Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Cortoon. Brexit is never gonna happen

Mikado of Mikadon't

Het is al weer ruim drie jaar geleden dat de Britten met een kleine meerderheid kozen voor Brexit. Weg uit de EU, hoera soevereiniteit. Maar ze hadden mooi buiten de "vertegenwoordigende democratie" gerekend! Want de meesten die zich 'volksvertegenwoordiger' noemen, hebben sindsdien alles in het werk gesteld om Brexit vooral níet te laten gebeuren. Theresa May bood voorstel na voorstel aan Brussel & Lagerhuis aan en kwam na iedere (on)beleefde weigering terug met uitstel na uitstel, totdat ze haar functie er maar naast legde in het weigerbakje. Boris Johnson verscheen met frisse moed (en dito opportunisme), maar hem wordt door zijn eigen parlement nog sneller de voet dwars gezet. Een No Deal Brexit is geblokkeerd, partijen die jarenlang om nieuwe verkiezingen riepen, willen nu geen nieuwe verkiezingen en het gevoel dat die hele Brexit nooit gaat gebeuren, neemt hand over hand toe. Kan hoor, bijna de helft van de Britten wilde überhaupt niet uit de EU. Maar hoeveel omwegen je ook verzint om de referendumuitslag niet te honoreren: enerzijds heb je nu te maken met een "volksvertegenwoordiging" die botweg weigert de wil van het volk te vertegenwoordigen, en anderzijds is de Europese Unie echt Hotel California. Maar dan zonder het zonlicht, de surfavondjes en de gezellige tacokarretjes op iedere straathoek. Maar hee - gelukkig hebben we de Cortoons nog!

Brexitpoll

Gaat die Brexit nou wel of niet gebeuren?


Poll is Verlopen.

Brexitpoll

Gaat die Brexit nou wel of niet gebeuren?

Reaguursels

Inloggen

De Britten zijn een belangrijk detail vergeten en zien het nog steeds over het hoofd.
Het hele gedoe is namelijk begonnen met de eis van Europa dat zij (de Britten) een volwaardig lid van de EU moesten worden. Dus met alle eisen van de EU instemmen.
Geen Brexit en hun pond £ zijn ze dus zo i zo kwijt. Ik denk dat zo nog raar opkijken als hun pondjes straks voor euro's ingewisseld worden. Dan roept een grote meerderheid, ja maar dat wilden we niet. En dat is nog maar een aspect, ze zullen ook veel wetgeving aan de Europese "normen" moeten aanpassen. Vreemd dat je daar in de media nooit iets over hoord. Zij zijn nooit een volledig lid geweest maar er was een maximale termijn die dit toe liet. Die is inmiddels ruim verlopen.

Olieboer | 12-09-19 | 18:34

De Britten willen eruit voor hun bijdrage netto gigantisch de lucht in gaat schieten als de EU met hun eigen leger begint. Het ZuidOosten van Europa heeft daar geen geld voor. En als de EU haar eigen leger heeft, is het VK binnen no time bezet. Griekenland bestaat praktisch al niet meer, alleen op papier, want dat volk is nog steeds volledig afhankelijk van de grillen van de EU.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:25

Ondertussen in de UK trekt Big Brother zijn touwtjes steeds strakker aan (Evenals Duistland en Frankrijk):
www.gatestoneinstitute.org/14850/uk-t...
Ik ben benieuwd hoeveel "social credits" ik in de toekomst ga krijgen. Als Premium Lid van GeenStijl niet veel denk ik.

matrixbluepill | 12-09-19 | 12:57

Uiteindelijk is het papier en inkt, meer niet

vmk | 12-09-19 | 11:32

Democratie voor dummies: als het volk stemt zoals de boven ons gestelde elite wenst, namelijk meer macht voor minder mensen over meer mensen, meer overheid, meer belasting, meer regeltjes, meer betutteling, meer negatieve immigranten, is het goed en heeft het volk wijs gesproken.

Als daarentegen het vermaledijde volk in meerderheid op een simpele Ja/Nee vraag Nee zegt tegen meer macht over meer mensen voor de minderen, zelfs de macht wil herverdelen onder meer machtscentra, die wellicht beter te controleren zijn omdat ze dichter bij de burger liggen en het lastiger maken je agenda aan een heel continent op te leggen, dan is de burger kortzichtig, dom, ouderwets, niet progressief, dient opgevoed en voor(op)gelicht te worden.

Dan moeten we traineren, chanteren, terroriseren met verhalen over hoe de wereld zal vergaan en het licht uitgaat als Brussel niet alle macht krijgt, zonder concurrent. De Russen staan spreekwoordelijk aan de poort en het is de EU, niet de NAVO, die ons zal redden met één regering en één leger. Beetje zoals de Russen het doen, efficiënt voorbeeld van een gezagsgetrouw volk, dat stemt zoals het machtscentrum dat wenst en uitlegt via alle media.

Dan is simpelweg quid pro quo in vrijhandel: jij handelt op gelijke voet met onze bedrijven en burgers volgens onze regels en wij met de jouwe volgens jouw regels, geen optie. Of je krijgt "vrij"handel volgens EU-regels van een encyclopedische omvang, met politieke volledige onderwerping van je autonomie en soevereiniteit, zonder een echte Exit-mogelijkheid (zoals blijkt is dat immers slechts wat inkt op papier en in de praktijk wordt het geblokkeerd), of we proberen via economische agressie en blokkade of bemoeilijking van handel de niet-lidstaten of ongehoorzame lidstaten in het gelid te krijgen.

Dan ineens is de geroemde (en juiste) instelling van de EU dat monopolies zeer slecht zijn voor de meeste burgers niet langer van toepassing. Monopolie van macht is kennelijk wel goed. Dan moet het referendum worden genegeerd, ontleed en gefileerd, betwijfeld worden wat voor scenario en hoeveel minder macht dan precies gewenst werd door die burger, desnoods de vraag herhaald met een felle lamp in zijn of haar gezicht en een figuurlijk stroomstootje hier en daar van de media tot het "juiste" antwoord gegeven wordt.

Dan is het is uitstel ineens reden tot afstel, of om het nog maar eens opnieuw te vragen. Niet gewoon het antwoord eerbiedigen, een tijdje aan de nieuwe situatie wennen en daarna nog eens vragen of het nog bevalt. Wilt u een taartje of een groot droog brood? Taart? Weet u het zeker? Brood is veel gezonder. Brood is voedzamer, brood is beter voor uw kinderen. Brood is... Oh, we zijn nu dagen verder met beleren, pardon, discussiëren en de taart is inmiddels bedorven, dus zullen we de vraag nog eens herhalen? Wilt u nou taart of brood?

Ik hoop nog altijd op een echte (desnoods harde) Brexit, een hervormde of volledig afgebroken EU, niet langer als staat boven een staat. Gewoon vrijhandel, lokale autonomie en democratie of meritocratie, geen machtsmonopolie en een NAVO-achtig defensiepact met neutrale buitenlandpolitiek. Vrijheid, vrede en het breken van arrogante macht mag wel wat kosten. Zo niet nu, dan hopelijk volgen er binnen afzienbare tijd verkiezingen en hoop ik vurig dat dankzij het first-past-the-post systeem de Borisoïden of Faragisten de rest van de huichelaars en traineerders uit het Parlement wegvagen en alsnog een échte Brexit doen.

Wol | 12-09-19 | 11:26

De EU doet er alles aan om een Brexit te voorkomen. Het lijkt de islam wel: er eenmaal in, kan je er niet meer uit! Het zegt m.i. vooral iets over de EU, en niet veel goeds.

Rationa | 12-09-19 | 11:09 | 4

Wie vroegen er ookalweer om uitstel van de Brexit? Britten of EU?
Juist.

RandyBiel | 12-09-19 | 12:28

@Beste_Landgenoten | 12-09-19 | 11:32: Ik ga er als pensionado al jaren op achteruit . Mag ik dat de EU en het behartigen van belangen aanrekenen ?

Koning BongoBongo | 12-09-19 | 14:11
▼ 1 antwoord verborgen

Gelul van een dronken aardbei. "Het Volk" stemde voor een Brext. Net. In een raadgevend referendum. En dat op basis van een Brexit MET deal. Het siert de britse politici juist dat ze een no deal Brexit willen voorkomen. Want dat is niet waar "Het Volk" voor heeft gestemd.

rzer0 | 12-09-19 | 10:21 | 5

@rzer0 | 12-09-19 | 11:48: Jij hebt het over de politiek. Dat zijn 1442 personen die worden geacht het volk te representeren maar in de praktijk vooral bezig zijn met hun persoonlijke toekomstperspectief. De mening van iemand als Theresa May - een remainer! - heeft dus niks te maken met de mening die de 33.577.342 deelnemers aan het referendum in het stemhokje kenbaar maakten: `Remain` of `Leave`.

Pierre Tombal | 12-09-19 | 12:08

rzer0........ Kunt u mij vertellen waar het woord DEAL op het formulier stond? Heb er een voor me liggen en daar staat niks op. Maaaaarrrr.... kan natuurlijk woordblind zijn?

Slough | 12-09-19 | 12:55

Het probleem zit 'm in dat 'net '.

Koning BongoBongo | 12-09-19 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

Het zou me trouwens niets verbazen als de Fransen verder uitstel tegenhoudt. Die willen dolgraag van die lastige Britten af. De Gaulle wilde ze er van meet af aan niet bij hebben.

JTKDM | 12-09-19 | 10:08

Brexit. Over 50 jaar schrijft iedere geschiedenisstudent daar zijn scriptie over. En dan kijken ze er allemaal anders tegenaan dan wij doen.

Schadenfreude | 12-09-19 | 09:27

Het is gewoon razendspannend. Valt het VK uit elkaar? Gaat het VK verder als vazal van de EU (wel gehoorzamend aan de wetten van Brussel maar geen vertegenwoordiging, 'May'-deal). Wordt bloedt Brexit langzaam dood en artikel 59 herroepen? Of weet BoJo een No-Deal te forceren en gaat het VK op in NAFTA als 'Airstrip One'?

Je weet het niet. Superspannend allemaal.

Zelf hoop ik dat de Engelsen uit de EU crashen. Zodat wij, als Nederlanders, hoop houden om onder het juk van Brussel uit te komen.

Begon daar ook de Nederlandse afscheiding van het Habsburgse Rijk niet mee, met een gang naar Brussel om te vragen of het wat minder kon met de Nederlandse afdrachten?

DebraCadabra | 12-09-19 | 09:09 | 7

@RandyBiel | 12-09-19 | 10:32: Vreemd, Hamburg slaat iets meer dan een kwart om van het volume van Rotterdam dacht ik gelezen te hebben. Nou ja, nooit te oud om te leren.

DebraCadabra | 12-09-19 | 10:49

@DebraCadabra | 12-09-19 | 10:49:
Oh er zal vast nog behoorlijk wat geïnvesteerd moeten worden daar. Maar dat zie nu met Britten ook. Miljarden richting EU en Nederland, terwijl omgekeerd het aardig opdroogt.

RandyBiel | 12-09-19 | 13:03

@RandyBiel | 12-09-19 | 10:32:
Je weet niks van scheepvaart, blijkt maar weer. Kijk eens op een kaart, en zie waar Hamburg en de haven ligt. Honderd kilometer landinwaarts, aan de rivier Elbe. Hoeveel megacontainerschepen kunnen die rivier bevaren? Nul. Hoeveel megatankers? Nul. Die zijn te groot, met teveel diepgang. Voor Bremerhaven geldt min of meer hetzelfde.

Dan is er nog de politieke, geografische en staatsrechtelijke situatie. Hamburg is een bondsstaat van de BRD met eigen grondgebied. (geldt ook voor Bremerhaven) Die kunnen niet meer uitbreiden, dat kan alleen op grondgebied van Niedersachsen. Dat gaat niet zomaar gebeuren, temeer omdat er rondom Hamburg allemaal natuurgebieden liggen, vrijwel de hele Elbe-monding is Natura2000 gebied. En dat geldt ook voor Bremerhaven en Wilhelmshaven.

De Noord-Duitse havens kunnen nooit het volume van de van overslag van Rotterdam overnemen. Gaat niet gebeuren. Niet alleen omdat veel schepen er niet kunnen komen, de capaciteit er niet is en geen uitbreidingsmogelijkheden, en minstens zo belangrijk, er is geen afvoercapaciteit. De Elbe gaat verder nergens heen, dus afvoer via de rivier is zinloos. Spoor- en wegcapaciteit is er ook niet en om dat aan te leggen (gesteld dat de aanvoer wel zou kunnen) zou het de BRD veel meer kosten dan de invoer met heffingen via Rotterdam. Gaat dus niet gebeuren.

Je lult uit je nek, en hebt geen idee waar je over praat.

Stormageddon | 12-09-19 | 13:15
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelfdestructie van wat ooit GB was. Met BoJo aan het stuur raast de spreekwoordelijke Brexit-bus richting de economische afgrond bij de klippen van Dover. 21 Conservatieve kamerleden verloren in het Lagerhuis: de stiff upper lips van Rees-Mogh en Cummings hebben de Conservatieve partij gekaapt en de scheuring staat voor de deur. De Britten moeten de hand in eigen boezem steken; incompetent,nooit op tijd,arrogant tot op het bot, zo kennen wij ze weer. Zelfs de Financial Times heeft er geen goed woord voor over (BoJo's regering) en de verplichte verdaging van het parlement.
Brexit gaat er niet komen... althans niet zonder deal...(die al door May getekend is). De rechterlijke macht zal BoJo's lot bezegelen.
Europa kijkt meewarig toe hoe deze narigheid gaat eindigen. Ik denk dat voornamelijk de Engelsen zich zelf geen dienst bewijzen met de aanstaande opsplitsing van GB. De Schotten gaan er nu heel zeker uit vertrekken. Gelukkig is er " Fog in the Channel" en een mooi oud-Hollands gezegde luidt:" de één zijn dood is de ander zijn brood"! Vraag niet hoe het kan,maar profiteer er van !!!

Eendragtmaaktmagt | 12-09-19 | 08:47 | 1

Het allerbeste is om zo veel mogelijk keuzes te hebben. Zit je buiten de EU kun je je altijd nog aansluiten. Zit je in de EU, besta je niet eens meer. Dus wat is het beste...

Sans Comique | 12-09-19 | 17:06

Volgens mij heeft het gekozen Britse parlement de nodige voorstellen weggestemd. Als men voor had gestemd, was de Brexit al een feit.

Beetje eenzijdig om de schuld in de schoenen van de EU te schuiven.

jawor36 | 12-09-19 | 08:39 | 4

Het enige wat je de EU kan verwijten, is dat ze het verzoek van deadline verschuiven hebben gehonoreerd. En dat verzoek kwam toch echt vanuit de Britten, die blijkbaar toch nog niet uit de EU wilden.

RandyBiel | 12-09-19 | 09:00

Die voorstellen waren niet nodig. Volledig in het straatje van de EU. Terecht dat het Britse parlement dit plan van May niet kon accepteren. De backstop is alsof je je hoofd in een strop steekt en op de stoel moet blijven staan totdat de beul en de veroordeelde het eens zijn over de strafmaat. Gaat nooit gebeuren, dus kon UK nooit aan de backstop ontkomen, dus konden ze nooit de aan het volk beloofde soevereiniteit bereiken met de Brexit.

ches | 12-09-19 | 09:06

@ches | 12-09-19 | 09:06: de Britten hebben zelf de Goedevrijdagakkoorden gesloten waardoor er iets geregeld moet worden voor de grens in Ierland, en May heeft zelf om de backstop gevraagd.

JTKDM | 12-09-19 | 09:22
▼ 1 antwoord verborgen

Een status als Noorwegen en Zwitserland, die het VK probleemloos kan krijgen als het dat wil, wordt door de Brexiteers afgedaan als "Brexit in name only", maar de voorstanders daarvan hebben wél Leave gestemd. Als je die optie niet meer als echte Brexit beschouwt, moet je de voorstanders daarvan ook niet meer meenemen bij het tellen van de Leave-stemmers en krijg je het werkelijke plaatje te zien: geen meerderheid voor Leave, geen meerderheid voor Remain.

Het referendum deugde niet, want er zijn meer dan twee opties.

JTKDM | 12-09-19 | 08:34 | 6

@ches | 12-09-19 | 09:08: Nee, u verwart democratie met de vervelende eigenschap om het altijd beter te willen weten dan de gekozen volksvertegenwoordigers. Niet doen.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 10:02

Het referendum was raadgevend. Cameron dreef het op de spits. Raadgevend = stemming onder de kiezer peilen. Die stemming was anti-EU, omdat: even voet op de rem wat massamigratie (er komt jaarlijks een stad ter grootte van Birmingham binnen daar) en toetredende landen betreft. Meer democratische besluitvorming. In plaats daarnaar te luisteren, hebben eurocraten de kont tegen de krib gegooid. Want je zou eens stilstaan bij je megalomane projecten.

kapoerewiet | 12-09-19 | 11:09
▼ 3 antwoorden verborgen

De britten hoeven echt niet bang te zijn voor medicijn- en voedseltekorten. Dan worden die wel ingevlogen door internationale hulporganisaties. Vaak buj te bange.

Leptob | 12-09-19 | 08:34 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Die Brexit komt er, linksom of rechtsom. Ik denk dat een tweede referendum enkel een grotere meerderheid vóór Brexit zou opleveren. De vraag die overblijft is deal or no deal.

threeheadedmonkey | 12-09-19 | 08:29 | 3

Ik denk het niet. Er komt geen 2e referendum. Wel zal UK onderworpen worden aan hun nieuwe meesters. Althans, de rest van de UK, want de Britse elite heeft al feodaliteit aan Brussel en Berlijn gezworen.

Brexit zal worden afgeblazen zodra de elite zich sterk genoeg voelt om het te kunnen maken. En zal de UK als afschrikwekkend voorbeeld voor de rest van de EUSSR lidstaten dienen.

Graaf_van_Hogendorp | 12-09-19 | 08:34

@Graaf_van_Hogendorp | 12-09-19 | 08:34: De ironie van het verhaal is dat de meesters van het VK juist niet de EU is. Waarom denk je dat leave het VK uit de EU probeert te krijgen? De ware meesters achter de Brexit zijn in beperkte mate Rusland, maar met name het corporatisme/fascisme waar een aantal grote ondernemers als Murdoch en Koch voor staan. Alles in het eigenbelang. Dat daarbij een volk naar de klote wordt geholpen en gewone klootjes als jij en ik een mooi schijnbeeld geprojecteerd krijgen is bijzaak en mooi meegenomen. Ergens in de geschiedenisboekjes zal staan dat in de 10-er jaren van de 21e eeuw het fascisme, vermomd als extreem-liberalisme na 80 jaar sluimering weer een opkomst maakte.

Nice_Wheels | 12-09-19 | 08:42

@Graaf_van_Hogendorp | 12-09-19 | 08:34:
Kijk eens wie er aan verdient, en je weet wie je kunt vertrouwen.

Reese-Mogg wil het VK uit de eu, maar verplaatst wel zíjn multi million bedrijf naar Ierland om toch in de eu te kunnen blijven.

WanKwats | 12-09-19 | 22:11

Brexit referendum was NIET de wil van het volk.
1) Cambridge Analytics heeft erop ingehaqt.
2) Het volk heeft geen rekening gehouden met volgende generaties.
3) Het is een beetje als met pedopartij, een fascistische dictator, of sharia-invoering.... als erover gestemd gaat worden denkt niemand dat het echt gaat gebeuren.

Einde van de Domheid | 12-09-19 | 08:27 | 7

@JTKDM | 12-09-19 | 09:20: En dan nog was er een veel te kleine meerderheid voor zo'n verstrekkend besluit.

Sqbar | 12-09-19 | 10:13

Toe maar. Voor Brexit zijn is het zelfde als voor een pedo partij zijn of de fascisten . Je MOET rekening houden met de volgende generaties anders ben je slecht. Wordt verder niet uitgelegd maar okee. Jij wel dus je deugt, mooi man. Dat heet morele chantage en maakt dat de ander geen zin meer heeft om de discussie (wat neerkomt op jezelf te laten schofferen) voort te zetten.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:13
▼ 4 antwoorden verborgen

De wens van de Britten om de unie te verlaten had aanleiding moeten zijn voor een kritische zelfscan. De EU is verworden tot een stoomtrein op drift die alles in zijn roekeloze vaart meesleurt. De Britten hadden als enige het lef, maar misschien niet de mogelijkheden, om eraf te springen.

MickeyGouda | 12-09-19 | 08:23 | 8

@RandyBiel | 12-09-19 | 08:38: Er ligt een deal. Kan vandaag getekend, er is een mogelijkheid om er zonder deal uit te stappen. Laat ze kiezen en opzouten. Kan dat circus daar niet meer serieus nemen.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 08:40

Ze hebben mogelijkheden voldoende, maar kunnen het onderling niet eens worden. Zelfs niet over een no-deal Brexit. Wat mij betreft klappen ze eruit zonder deal. Wat de EU betreft ook. De andere 27 lidstaten zijn het totaal beu, dat drie jaar durende gezeik van die Britten.

Beste_Landgenoten | 12-09-19 | 11:35

@RandyBiel | 12-09-19 | 08:38: De zittende mensen die garen spinnen bij een status quo traineren de boel. Het is geen gebrek aan lef, het is gebrek aan motivatie.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:14
▼ 5 antwoorden verborgen

Het is alleen maar goed als volksvertegenwoordigers op cruciale momenten als deze weigert de wil van het volk uit te voeren. Heel soms moeten slimme mensen de keus van domme mensen corrigeren, omdat de gevolgen anders desastreus zijn. Het volk kan willen wat het wil, maar kiest dikwijls met de onderbuik en niet met z’n verstand. Verstandig dus dat – als het echt niet anders kan – die onderbuik wordt genegeerd. Precies ook de reden dat referenda meer kwaad doen dan goed. Laat het volk lekker op zaterdag met een biertje in de hand (en de trainingsbroek op half zeven) aan de buurman uitleggen hoe het zit, dat is vaak al opportunistisch genoeg. Of zoals de grote denker Daniël Arends ooit zei: de meeste mensen hebben niet een mening omdat ze ergens goed over hebben nagedacht, maar omdat die mening ze gewoon goed uitkomt. En dan telt-ie niet. Hulde dus voor de volksvertegenwoordigers die de Brexit willen voorkomen en er daardoor écht voor het volk zijn, juist door hun ‘wil’ - in elk geval in dit geval - niet uit te voeren.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 08:20 | 7

@Jensje | 12-09-19 | 08:27: Er zijn minstens 1000 artikelen geschreven over hoe dat heeft kunnen gebeuren, dus dat weet je heus wel. En nee, bij de overheid werken niet alleen maar slimme mensen. Maar ze zijn vaak wel slimmer dan de gemiddelde boerenlul die er zonodig ook iets van moet vinden.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 09:59

@ches | 12-09-19 | 09:12: Met een intelligente, vriendelijke dictator is ook eigenlijk helemaal niks mis.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 10:00

@Langshetrandje | 12-09-19 | 09:26: De democratische Romeinen hebben de Dictator uitgevonden. Voor noodsituaties waarin snel beslissen van levensbelang was voor het voortbestaan van de beschaving. En dat heeft heel goed gewerkt. En neen, Julius Gaius was geen benoemde dictator.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:17
▼ 4 antwoorden verborgen

Als Johnson uitstel aanvraagt, is het nog maar afwachten of de |EU dat ook zal geven. Brussel heeft altijd gezegd dat ze alleen uitstel willen toestaan als UK met een goede reden komt c.q. een goed plan om verder uitstel te rechtvaardigen. Met de beste wil ter wereld zie ik niet hoe UK uit de EU kan stappen zonder een harde grens in Ierland. Dus ieder plan van UK om met een deal en zachte grens in Ierland zal sceptisch worden ontvangen in Brussel. Dan moet ook nog eens unaniem worden besloten om UK uitstel te gunnen; ook al bijna ondoenlijk. Boris kan dus rustig uitstel vragen, eventueel overgoten met een onacceptabel sausje van onacceptabele voorstellen, ervan uitgaande dat hij het toch niet krijgt, waarmee hij de zwarte piet voor een no-deal-Brexit deels kan neerleggen bij Brussel.

ches | 12-09-19 | 08:16 | 1

Als de EU geen uitstel gunt, is gelijk het Hotel California-verhaal de wereld uit.

JTKDM | 12-09-19 | 08:25

Boris heeft voldoende trucs om het 31 10 door te laten gaan. De Schotse rechter die het ontbinden van het parlement ongrondwettig noemt heeft GEEN dranwbevel gegeven. Volgende week in het hoogste gerechtshof in London wordt het verworpen want het is de Koningin die het parlement heeft ontbonden. En dat mag ze doen ook zonder een advies van Boris. En er komt geen rechtzaak tegen de Koningin. Verder zal Boris elke shit opdracht van het parlement naast zich neerleggen. En als ze het niet bevalt moeten ze nieuwe verkiezingen uitschrijven. Die ze vreselijk zullen verliezen. De Britten zijn het helemaal zat met die poppekast. En zullen de volgende verkiezingen iedereen die zich nu niet als volksvertegenwoordiger gedraagt wegstemmen in vrijwel alle jiesdistricten.

Luisje99 | 12-09-19 | 08:12 | 1

En dan volgen er vroeg of laat referenda in Noord-Ierland (dat wordt een gezellige campagne) en Schotland, die nog liever Brussel hebben dan Westminster.

JTKDM | 12-09-19 | 08:20

De EU is gebaseerd op leugens en loze beloften.
Een wereld die niet bestaat en nooit zal bestaan.
En daar valt de EU nu keihard door de mand.

Eierballetje | 12-09-19 | 07:50 | 1

Lol.

zwartzondersuiker | 12-09-19 | 08:12

De brexit was gebaseerd op leugens en loze beloften.
Een wereld die niet bestaat en nooit zal bestaan.
En daar valt Johnson nu keihard door de mand.

panthoseen | 12-09-19 | 07:48 | 9

@JJMS | 12-09-19 | 07:49:
Vanochtend nog: Farage die ontkent dat een No Deal tot problemen met oa medicijnen zal leiden.

RandyBiel | 12-09-19 | 08:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Ik weet niet of het nog bestaat, maar ooit was het een Britse karaktertrek om vast te houden aan een principe, zelfs als gat leidde tot persoonlijk ongemak.
Oer-conservatief a.h.w.
Dit leverde de excentrieken waar het VK befaamd om was.
Britten kunnen persoonlijk ongemak stoïcijns aanvaarden vanwege principes.
De schrijver Bryson grapte dat het VK aldus zelfs onder het communisme had kunnen leven, genoeglijk alle tegenslag aanvaardend.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 07:43 | 4

@Goofje | 12-09-19 | 08:08: wordt polderen genoemd, ik geloof dat het Kok was die eindeloos kon lullen tot iets wat recht was, krom was gepraat...

kunnenzedanniks | 12-09-19 | 08:14

Mijn vader zei altijd: van principes kun je niet eten en je kunt er niet in wonen. Miljonairszoontjes hebben makkelijk praten. Ik gun de Britten een pracht exit, morgen, wat mij betreft hoeven ze er geen cent voor te betalen.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 08:18

@kunnenzedanniks | 12-09-19 | 08:14:
Vandaar die eindeloze toespraken van linkse leiders als Castro. In die mist van woorden raakt het publiek al snel de weg kwijt, en voor men het beseft staat men te applaudisseren voor de volgende maatregel van repressie.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 08:25
▼ 1 antwoord verborgen

Een Englexit zou het beste zijn.

JTKDM | 12-09-19 | 07:38

Het zit gewoon niet in het karakter van Britten om zich te laten knechten, het is altijd al een volk geweest dat haar eigen koers vaart. En jonge Britten (tot 25) kun je niet serieus nemen, die zijn allemaal gehersenspoeld door de linkse MSM. Dat zijn hysterische sneeuwvlokjes en praten alleen maar SJW-policor poep.

Motleycrew | 12-09-19 | 07:33 | 3

Hear hear. Plus dat ze te bedonderd waren om te gaan stemmen. Net zoals hier na het Oekraïne referendum. Toen moesten degenen die niet stemden óók plotseling meegeteld worden. Te idioot voor woorden.

Goofje | 12-09-19 | 08:11

@Goofje | 12-09-19 | 08:11: In allebei de kampen voor-en tegenstanders werd gelogen of het gedrukt stond. Tot nu toe hebben de remainers het meest ongelijk gehad. De onmiddelijke recessie met 800.000 werkelozen wil maar niet komen, lol

Slough | 12-09-19 | 12:59

@Goofje | 12-09-19 | 08:11: Alleen enorme losers gaan achteraf na hun verlies lopen miepen over de regels van het spel dat ze met instemming zijn begonnen.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:19

Had van het begin af aan al het idee dat die Brexit eindeloos getraineerd zou gaan worden door de krachten achter de schermen. De EU lijkt op de islam, verlaten kan je haar niet. Hotel California, inderdaad: 'You can check out any time you like, But you can never leave!'

Wekkertje | 12-09-19 | 07:26 | 2

Ze traineren het toch echt zelf.

JTKDM | 12-09-19 | 07:41

Verlaten is heel simpel.
Je verliest dan wel de voordelen van het lidmaatschap.
En als ze denken dat er geen voordelen aan het lidmaatschap verbonden zijn, dan moeten ze gewoon vertrekken! Maar ze weten wel beter...

panthoseen | 12-09-19 | 07:49

Natuurlijk gaat die Brexit er komen. Maar het is een lange en moeilijke weg. Dat krijg je ervan als je je aansluit bij malle clubjes die het hoog in de bol hebben,

Motleycrew | 12-09-19 | 07:20 | 2

Eens, wij hadden ons ook nooit met de EU moeten inlaten

Retepsteeltje | 12-09-19 | 07:45

Malle clubjes? Maffia is het,.

Goofje | 12-09-19 | 08:13

Labor wil geen verkiezingen omdat ze weten dat ze gaan verliezen.
Boris heeft gezegd dat hij nog liever dood gaat dan de Brexit uit te stellen:
Meest voor de hand liggende mogelijkheid is gewoon die belachelijke anti-no-deal-Brexit-wet te negeren en geen uitstel vragen, daar staat geen doodstraf op.
Hij kan uitstel vragen maar dan in Brussel zijn veto uitspreken over het uitstel, of een bevriend staatshoofd, zoals Viktor Orbán, vragen om dat te doen.
Het wordt in ieder geval spannend!

Short | 12-09-19 | 04:56
-weggejorist-
Kamikazepiloot | 12-09-19 | 04:33 | 2

Correctie: 2 Nederlanders opgepakt in Area51

Kamikazepiloot | 12-09-19 | 04:11

*** BREEK ***
20-jarige Nederlander YouTuber( Naam: Ties Granzier ) opgepakt in Area 51!!
newsbreakinglive.com/2019/09/11/break...
Met Mugshot foto staat ie op internet!

Kamikazepiloot | 12-09-19 | 04:06 | 4

Nou, nou, stop de persen!

SterF... | 12-09-19 | 07:14

Tja.. naieve narcistische kindertjes die denken dat ze overal mee kunnen scoren. En nu janken om mamma.

Ronnie uit Helmond | 12-09-19 | 07:24

Krijgen de knulletjes een lesje Amerikaans. Denken overal op zijn Nederlands mee weg te komen. Ga maar 6 maanden zitten en betaal die 550,- boete.

SolidRock | 12-09-19 | 09:21
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb echt geen idee wat die backstop inhoudt. Maar ik denk er altijd een foto bij van Gordon op zijn handen en knieën in een darkroom op het Rembrandtplein.

Anoniemelafaard | 12-09-19 | 03:54

Grappig jullie maken je allemaal druk om de Brexit!

In de EU hebben we een veel groter probleem en dat heet Italië.
Bij de vorige financiële crisis ging het fout omdat in de VS hypotheken werden verstrekt aan gezinnen die dat nooit konden terugbetalen. Ze zogenaamde NINJA (No Income No Job) lening. Kijk en lees de Big Short er maar nog eens op na.

Nu plaatst Italië in augustus een 50 jarig obligatie, waarvan iedere koper weet dat tussen nu en 50 jaar Italië zeker failliet gaat en het ESM en EFSF de zaak niet kunnen redden (de Euro). Ben benieuwd welke marktpartij een Credit Default Swap wil uitschrijven op deze lening.

Door al dat Brexit gewauwel gaan de Italianen het ondertussen voor elkaar krijgen dat Brussel de begrotingsregels soepeler maakt, waarmee de crisis nog erger wordt. Bovendien is Nederland door de huidige lage rente en het beleid (bezuinigen door belasting te verhogen) van Rutte I en II keihard genaaid. En niemand maakt zich daar druk over?

Beroep = Boerenlul | 12-09-19 | 02:39 | 9

Tuurlijk maakt iedereen zich daar wel druk over, maar dat was nu eenmaal het topic niet.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 09:54

@Ronnie uit Helmond | 12-09-19 | 07:25: Gaai het gelijk! Brussel gaat het op de lange duur niet worden, behalve als Timmerfrans aan de macht komt. Dan wordt het een daverend succes.

Slough | 12-09-19 | 13:03

@woordgrap van de dag | 12-09-19 | 08:28: Dus omdat het hier ten minste nog een beetje goed gaat moeten we het maar naar de kloten helpen? Doen alsof ons neus bloedt? Moeten we maar feestend mee ten onder gaan met de Titanic? Nooit gesnapt, die redenatie.

Sans Comique | 12-09-19 | 17:22
▼ 6 antwoorden verborgen

De Britten werpen het juk van de dictatuur van Brussel af. Een feestje waar we allemaal stinkend jaloers op mogen zijn. Ik hoop dat het ze goed gaat. Het is niet de eerste keer in de geschiedenis dat de Britten het goede voorbeeld geven. Wat een gidsland.

accijnstoerist | 12-09-19 | 01:40 | 4

Toch voelt het voor mij dat de Britten wegrennen voor verantwoording en dat die eilandbewoners egocentrisch genoeg zelf de leiding willen blijven houden ( kan me ook wel voorstellen met een Brussel als optie )

ewout56593235 | 12-09-19 | 05:47
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
Cobalt bomb | 12-09-19 | 01:12

Mahyar Tousi. Dagelijkse updates in een paar minuutjes, en altijd to the point.
youtu.be/A1Gkn43fUps

Stormageddon | 12-09-19 | 01:03

Om te denken dat het tussen GB en de EU ooit nog weer goed kan komen moet men wel extreem naïef zijn.

Rest In Privacy | 12-09-19 | 00:20 | 1

Elizabeth Taylor en Richard Burton zijn ook twee keer getrouwd.

MickeyGouda | 12-09-19 | 00:31

Wat een geniale prent weer van Cortés!

Drie jaar geleden heb ik al openlijk mijn twijfel uitgesproken of die Brexit er ooit zou komen in de panelen alhier. Die twijfel is sindsdien alleen maar sterker geworden. Brexit? gaat niet gebeuren.
Helaas.

EefjeWentelteefje | 12-09-19 | 00:19 | 2

Het regime is te sterk.

rein9576 | 12-09-19 | 00:25

De Brexit is toch wel hét voorbeeld om faliekant tegen een bindende referendum te zijn. Althans, als het gaat om een beslissend vraagstuk met verstrekkende gevolgen waarin de kiezer alleen een ja of nee kan aankruisen.

Door misleiding en propaganda (Cambridge Analitica) en leugens (over draconisch stijgende zorgkosten wanneer de Brit in de EU zou blijven) door die malloot Boris Johnson himself, heeft een minimale meerderheid van 52% voor de Brexit heeft gestemd. Dat die gehele uitslag niet als ongeldig verklaard is, is mij een raadsel.

eetvis | 12-09-19 | 00:10 | 6

Omdat de referendumvraag heel duidelijk was, het parlement de referwndumvraag en het referendum zelf hebben goedgekeurd en de campagnes voor en tegen door parlementaire commissies ter verantwoording zijn geroepen.
Er was geen enkele reden om de uitslag ongeldig te verklaren. En wat betreft misleiding en propaganda: die was er bij de remain-campagne ook volop.

Stormageddon | 12-09-19 | 01:07

Crikey! It's an almost extinct D66 voter! Do you see that kids! Thats amazing!

BakkerHenk | 12-09-19 | 06:55

Met dezelfde argumenten kun je de democratie ook afschaffen....

Retepsteeltje | 12-09-19 | 07:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Zeker wel, brexit gaat gebeuren, ook de enquêtes laten zien, de Britten geloven in democratie, en dus niet in de eussr, zin in Nexit...

Retepsteeltje | 11-09-19 | 23:55 | 11

De bevrijders van Europa zul je bedoelen... ga je lagere school afmaken malloot

mameloe | 12-09-19 | 00:54

@de honden blaffen... | 12-09-19 | 00:32: Rasmus Paludan probeert daar de scepter te zwaaien en de Denen een spiegel voor te houden , de problemen met de Islam vind hij zo groot dat deze financieel een bodemloze put is

ewout56593235 | 12-09-19 | 05:51

@Andrew Deen | 12-09-19 | 00:17: je lult uit je nek Deen, niet de eerste keer.
Zwitserland is geen lid van de EU en betaalt ook geen lidmaatschap. Ze is wel deel van de Schengen overeenkomst.

ristretto | 12-09-19 | 08:20
▼ 8 antwoorden verborgen

Brexit gaat inderdaad niet door, wat ik je brom.

Lewis | 11-09-19 | 23:52 | 7

@Pierre Lebon | 12-09-19 | 00:21: hoe die club ook heet tegenwoordig

wapster | 12-09-19 | 00:26

@-=PyP=- | 12-09-19 | 00:23: Hoho. Die Johnson was toch zo voor democratie? Dan moet je die Schotten ook gewoon laten gaan.

wapster | 12-09-19 | 00:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Gaat maar door deze soap.

RenHoek | 11-09-19 | 23:49

Britse economie in juli meer dan verwacht gestegen. Terwijl de Andrew Deens van de wereld al jaren geleden een ineenstorting van GB hadden voorspeld. Maar nu zal die voorspelling wel verlegd worden naar het moment van uittreding. Dat er dan helemaal geen handel meer wordt gedreven met de EU.

azijnseikerT | 11-09-19 | 23:39 | 14
▼ 11 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Ikbeneenzelfbouwer | 11-09-19 | 23:35 | 2

Het is heel simpel: Farage staat te popelen om het over te nemen..... 'Remaining' is al lang geen optie meer. Zeker niet, na de laatste verkiezingsuitslag. De EU wil (logischerwijs) niet meer onderhandelen. Want leunt (nu nog) heerlijk comfortabel achterover. De 'deal van May' is de enige deal die de EU accepteert, maar deze is door het Lagerhuis verworpen. Dus gaat Engeland er gewoon zonder deal uit.

kotelet | 11-09-19 | 23:32 | 7

Eh nee. De deal van May is verworpen maar wel de enige deal die er is. No deal Brexit is verboden bij wet. En hij zegt zich daaraan te zullen houden.
Dus het is nu de deal van May of geen Brexit. En daar kunnen ze lekker over gaan stemmen.
Maar het enige echte probleem voor Boris met die deal van May is die backstop. Want de backstop houdt in dat de Brexit feitelijk niet effectief wordt voordat noord Ierland geen o derden meer is van het VK.
Dus die backstop moet even een andere naam krijgen of van tevoren eruit onderhandeld worden. Dat kan bijv. door de Brexit uit te stellen totdat noord Ierland uit het VK gaat en zich bij Ierland voegt of onafhankelijk wordt.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 00:59

@accijnstoerist | 12-09-19 | 01:30: Tot zover de geneugten om vrijwillig in de dictatuur te blijven voor NL. Staat u morgen een half uur eerder op? Er moeten nog een paar uitkeringen worden verdiend.

accijnstoerist | 12-09-19 | 01:31
▼ 4 antwoorden verborgen

Het Verenigd Koninkrijk zit nog steeds in de Common Wealth, een confederatie van maar liefst 53 landen, waarmee men zonder verdragen gewoon zaken mee kan doen. Ze redden het wel, het eerste schaap over de dam heeft altijd een beetje moeite, maar de 2e zal al makkelijker gaan.

Tuinhekje | 11-09-19 | 23:23 | 9

het probleem van VK is niet het vinden van handelspartners.. dat is nooit een probleem. Het probleem is het vinden van handelspartners die a) zitten te wachten op hun producten, en b) die zich die spullen ook daadwerkelijk kunnen veroorloven.
En daardoor blijven gewoon de EU en de VS de belangrijkste handelspartner van het VK. Alleen de EU wordt straks veel duurder voor ze.. en na een jaar of 10 zullen vooral Franse en Duitse concurrenten die Britse bedrijven eruit hebben gereguleerd

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:06

@Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:06: Mijn god, wat een dom gekrakeel. Heb jij überhaupt ooit wel eens iets over de grens gekocht? Er wordt helemaal niks duurder. Het enige prijsverschil ontstaat binnen het eigen land waar de private afnemer een extra heffing betaalt over producten die zijn geproduceerd in het (goedkopere) buitenland *aan zijn eigen overheid*. Frankrijk stelt qua inkomens geen ruk voor en concurreert Britse producenten in hetzelfde segment juist binnen de EU al de moeder. De Britten importeren meer dan dat ze exporteren en met name de Duitse autofabrikanten zullen bij een harde Brexit een geduchte concurrent vinden in de luxe Japanse en wellicht ook Amerikaanse fabrikanten. Dat gaat de Duitsers heel veel geld en mogelijk ook werkgelegenheid kosten. Andersom is het helemaal niet zo spannend. Het UK is op EU niveau al duur (net als Nederland) en die paar cent die Brussel daar dan vervolgens bovenop plaatst is helemaal niet interessant omdat daar toch geen lokale productie tegenovergesteld kan worden. Flauwekul allemaal. Het Vierde Rijk is gewoon kapot, klaar, accepteer het.

Pierre Tombal | 12-09-19 | 09:11
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat de EU nog niet eens een deal kan sluiten met een vertrekkend lid zegt genoeg over die clowns in Brussel.

BozePaarseMan | 11-09-19 | 23:17 | 6

@BozePaarseMan | 11-09-19 | 23:34:

You can't have your cake and eat it to.

Wijs English gezegde.

Of je blijft. Of je gaat weg. Of je maakt een afspraak.

Maar enfin.

1/3 wil weg.
1/3 wil blijven
1/3 wil de deal

Wie is.er in de meerderheid?

Andrew Deen | 11-09-19 | 23:55

Volgens mij moet jij nog een beetje beginnen. May heeft een deal gesloten met het VK.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:08

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:55:
Sinds wanneer is dat belanrijk? Heb jij in het referendum van 2005 gestemd?

accijnstoerist | 12-09-19 | 01:34
▼ 3 antwoorden verborgen

De Brexit gaat niet gebeuren ondanks dat Jensen tijdje geleden nog zei van wel.

De reden dat het mijns inziens niet gaat gebeuren is dat, meen half jaar geleden, op radio 1 onbedoeld haarfijn is uitgelegd dat het Britse parlement (net zoals het Nederlandse parlement) bestaat uit de elite.
De elite is tegen een Brexit. De reden is bekend: dat heeft louter te maken om gratis arbeiders binnen te halen.
Door een Brexit komt dit voordeel te vervallen voor de elite en dan moeten zij het werk zelf doen (willen zij niet) of veel meer aan loon betalen (willen zij al helemaal niet).

Het is niet voor niets dat de elite van het Nederlandse Parlement binnen 9 maanden na het aantreden van de regering het raadgevend referendum hebben afgeschaft.
Maar boeiend genoeg interesseert het volk dit geen reet want heeft diverse malen nadien met grote meerderheid op die elitaire partijen gestemd. Kennelijk wil het Nederlandse volk geen directe democratie met alle gevolgen van dien.

ProAsfalt | 11-09-19 | 23:14 | 2

Je bent klimafaat vergeten.

Zoloft | 11-09-19 | 23:21

Britse elite hinkt op 2 gedachten: aan de ene kant willen ze die goedkope arbeiders, aan de andere kant vinden ze het kut dat Brussel hun gezag onderuitschopt (jullie banken moeten genoeg reserves hebben en anders geen bonussen, jullie pond moet 500gram wegen dus ga eens nieuwe weegschalen kopen, jullie polders moeten droog blijven dus ga eens malen, etc)

******** | 11-09-19 | 23:34

Het lagerhuis kan wel 'tegen" stemmen, Europese wetgeving en verdragen gaan nog altijd boven nationale wetgeving en verdragen. Als er geen deal is, is er geen deal. Punt. En zoals het er nu voorstaat (parlement 5 weken weg) stevent het daar hard op af.....

kotelet | 11-09-19 | 23:10 | 6

@accijnstoerist | 12-09-19 | 01:37:
De art.50 brief is geaccepteerd door parlement en aanvaard door de Europese Commissie. En de deals die May heeft uitonderhandeld in de daarvoor staande termijn van 2 jaar zijn allemaal verworpen door het parlement in Westminster. De EU heeft een uitstel verleend tot 31 oktober, maar gaat geen nieuwe deal onderhandelen. Dan kan het parlement in Westminster verder piepen wat ze willen, dan is het gewoon 31 oktober exit, ongeacht welke wet ze aannemen. Juridisch is dat allemaal nonsens.
Dus tja, de nEdelandse MSM roepen allemaal dat Boris klem zit en nederlaag op nederlaag lijdt, maar het is vooral het parlement dat zichzelf onmogelijk en overbodig maakt in dit hele drama. Je kon het ook goed zien aan lichaamstaal van zowel BoJo als Jacob Rees-Mogg en ook Dominic Cummings afgelopen weken. Die zijn helemaal niet in paniek. Integendeel. Die genieten er van. Die krijgen door de remoaners in parlement een no-deal Brexit in de schoot geworpen.
Het is een fascinerend schouwspel.

Stormageddon | 12-09-19 | 01:54

@Stormageddon | 12-09-19 | 01:15:
Het enige dat het UK hooggerechtshof nog mag bekijken is of de procedure goed is verlopen. Over de inhoud heeft zij niets meer te zeggen.

Overigens mag het ADVIES van Boris aan de koningin dan wel onwettig zijn verklaard, de sluiting van het parlement is toch echt een beslissing van de koningin zelf en dus niet onwettig.

MFvGeel | 12-09-19 | 09:45

@MFvGeel | 12-09-19 | 09:45:
De Britse kroon heeft het Royal privilege om de zitting van het parlement op te schorten. Altijd. Met of zonder advies van het kabinet. En nogmaals, wat volgens Schots recht onwettig is maakt niet uit, de Schotse jurisdictie geldt niet voor het parlement in Westminster.
Dus tja, het zal geen moer uitmaken wat de Supreme court dinsdag oordeelt.

Stormageddon | 12-09-19 | 12:51
▼ 3 antwoorden verborgen

Deze maand nog een false flag aanslag door de real ira zodat de grenzen dicht moeten?

Ongeblustekalk | 11-09-19 | 23:09 | 1

Ik woon in IRL en het viel me op dat er afgelopen week een hoop extra IRA-grafitti is geplaatst op plekken waar ik het vorige week nog niet zag staan. De real-ira heeft trouwens niets te maken met de echte, dit zijn jongelingen die niet de macht hebben maar proberen naam te maken en meeliften op de gevreesde naam. Ik verwacht niet dat ze echt toegang hebben tot de ondergrondse wapendepots en gevaarlijk zijn op grote schaal.

accijnstoerist | 12-09-19 | 01:48

Als 1 van de weinige Reaguurders betreur ik de Brexit en zie ik de voordelen van Europese samenwerking

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:07 | 10

Oh ,jij dacht dat na de Brexit het VK en de EU niet meer gaan samenwerken? Hoe zie jij dat in hemelsnaam voor je?

azijnseikerT | 11-09-19 | 23:47

Nog los van de vraag of die mensen der allemaal echt op zitten te wachten om hun bedrijven af te schrijven tot 0 en van een uitkering te gaan leven. Maar laten we het nou niet te moeilijk maken.

wapster | 12-09-19 | 00:19

@azijnseikerT | 11-09-19 | 23:47: ik denk zelfs dat de samenwerking intensiever wordt.. tot zo’n 30% intensiever.. importtarief..

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:10
▼ 7 antwoorden verborgen

Waar blijft eigenlijk de 10 miljard die de staat momenteel jaarlijks niet meer aan rente hoeft te betalen over de staatsschuld t.o.v 10 jaar geleden? De inkomstenbelasting en BTW zijn enkel verhoogd!

wilderst | 11-09-19 | 23:04 | 9

Aan meer uitgaven voor terugdringing begrotingstekort. Aflossen dus. Als je in 2009 zo’n 300 miljard extra leent moet je die 300 miljard wel een keer gaan terugbetalen en/of bezuinigen. Welzijn er nog lang niet.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:12

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 23:24:
Meen je dit? Ik kom veel in ziekenhuizen maar ik vind het een grote bureaucratische puinhoop.
Hoop nooit zo ziek te worden als mijn vrouw nu die ik naar mijn gevoel door het verdienmodel binnenkort moet loslaten. Een aanvraag voor bestraling via fax doen (hallo 1999) en er na twee weken achter komen dat deze nooit aangekomen is.
Kom passionele specialisten tegen die hun best doen maar in algemene zin, nee. Wordt niet ernstig ziek in Nederland want dan ben je aan de goden overgeleverd.

yooooh | 12-09-19 | 08:02
▼ 6 antwoorden verborgen

En farage meent nog steeds dat zijn missie nobel, oprecht en het beste vor het land is.

Skunk57 | 11-09-19 | 22:57 | 11

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:19: Derk Jan Eppink, de FvD-ster die inmiddels in het Europees Parlement zit, had ooit een etentje met Farage. Toen Eppink het niet op alle onderdelen met Nigel eens was, sloeg de sfeer plotseling om. Farage werd heel agressief en Eppink besloot het etentje maar te beëindigen. Farage is gewoon een enorme proleet.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:22

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:19:
Maak vooral je suffe aannames over wat ik wel en niet geloof.
Je hebt werkelijk waar geen enkel benul.

Zoals ik al zei; je klets maar lekker raak voor een knaak, jochie.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:58

@TeeJee | 11-09-19 | 23:58: Niet zo op reageren, hij is vooral vermakelijk en hij gaat ook steeds harder praten... hahaha

Pierre Lebon | 12-09-19 | 00:14
▼ 8 antwoorden verborgen

De proletariers en bejaarden hebben zich in laten pakken door Farage en z'n vazallen. Iedereen met een beetje geopolitiek besef weet dat die Brexit een kutplan is. Ze zoeken het maar uit, al vind ik 't sneu voor de jeugd die wel een frisse kijk op de zaak heeft.

Lerp | 11-09-19 | 22:57 | 4

De jeugd was te belazerd om te gaan stemmen. Dus.

Goofje | 11-09-19 | 23:02

Sinds wanneer boeit het de EU technocratie een donder wat er met proletariërs en bejaarden gebeurt?

Zapata10 | 11-09-19 | 23:12

@Omebert | 11-09-19 | 23:02: wow.. jij weegt verbod pulsvissen af tegen het voordeel van een vrijhandelsverdrag met een markt met 500 miljoen consumenten.
Soms kun je geen betere tegenargumenten horen..

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:17
▼ 1 antwoord verborgen

Ik hoop wel dat het door gaat, en ik denk het eigenlijk ook wel. Zie de enorme winst van de Brexit partij van Farage tijdens de EU verkiezingen. Ik denk eerder dat een heleboel Britten er wel klaar mee zijn en dat daarom de oppositie verkiezingen tegenhoud.
Waarom ik hoop dat het door gaat?
Vanwege het precedent. Wat gaat er daarna gebeuren? Komen de doemscenario's uit of valt het allemaal mee.
Eindelijk kunnen we dan eens zien wat er echt gebeurd met een land wat uit de EU gaat.
Gelul over de arme Britten dat kennen we zo langzamerhand wel. Armoede in Engeland is nog nooit zo groot geweest sinds eind jaren 60. Dat terwijl ze in de EU zitten.
www.thebritishacademy.ac.uk/blog/how-...
Dus voor Joe the plumber maakt het echt niet uit als ze de EU verlaten.

Zapata10 | 11-09-19 | 22:54 | 2

Verkiezingen voor 31 oktober,grote winst voor Farage en BoJo vraagt gewoon aan Farage om samen te gaan regeren.Daarom denken Labour en LibDem"krijg de kolere maar met die verkiezingen op korte termijn"
Maar iedere verkiezing zonder dat het V.K. uit de eu is geeft hetzelfde resultaat.

ditotje | 11-09-19 | 23:24

Ik denk dat je de winst van Farage in de *EU* verkiezingen echt los moet gaan zien van de Britse nationale verkiezingen. Bij tussentijdse verkiezingen daar op gemeentenieuws zie je juist dat de LibDems de grote winnaars zijn. En die zijn anti Brexit.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:19

Ik geloof niet dat de Britten nog de regie in handen hebben. Dat wetje in eigen land voor 3 maanden uitstel gaat natuurlijk nergens over. Waarom zou de EU daarmee instemmen? Hebben ze over 3 maanden hetzelfde feest.

wapster | 11-09-19 | 22:48 | 1

Ze krijgen geen uitstel. Uitstel moet unaniem zijn en Frankrijk is al tegen. Waren ze de vorige keer ook al, maar toen zijn ze nog overstag gegaan. Macron wil echt niet als een slapjanus te boek staan in eigen land, die wil juist het tegenovergestelde in EU verband uitdragen.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:22

Wanneer een Brexit zonder euro al zo'n gedoe is, wordt een Nexit met euro een hel van Dantes

Winter_is_coming | 11-09-19 | 22:46 | 8

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 23:15:

Van Boris weet ik het niet. Maar van Farage en vriendjes is het duidelijk dat zij héél véél gaan verdienen aan een Brexit.

Uiteraard ten koste van het volk.

Andrew Deen | 11-09-19 | 23:34

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:34: exact. Farage vertegenwoordigt de kliek die die hele EU met zn arbeidersrechten en sociale gelijkheidsbeginsel to taal niet ziet zitten.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:24

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:34: Farage wordt werkloos door een Brexit en verliest zijn aanspraak op die prachtige vetpot die Brussel heet. Toch wel grappig dat communisten altijd zo gefocust zijn op geld en dan met name hoeveel iemand anders heeft.

Pierre Tombal | 12-09-19 | 08:32
▼ 5 antwoorden verborgen

Jaren geleden schreef ik al dat de Brexit niet zou gebeuren.
En zo langzamerhand begint dat vorm te krijgen.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:41

Het einde van de slavernij werd ook niet met gejuich ontvangen door de slavenhouders, maar moreel was het juist. Toekomstige generaties zullen het begin van het einde van de EU moreel gelijkstellen.

smdyasc | 11-09-19 | 22:41 | 5

@smdyasc | 11-09-19 | 22:45:
Everybody has opinions: I have them, you have them. And we are all told from the moment we open our eyes, that everyone is entitled to his or her opinion. ... We are not entitled to our opinions; we are entitled to our informed opinions. Without research, without background, without understanding, it's nothing. (Harlan Ellison)

Mellita, domi adsum. | 11-09-19 | 22:55

@Mellita, domi adsum. | 11-09-19 | 22:55: Ellison lulde ook maar n eind weg.

Fuis-Cklam | 11-09-19 | 23:12

@Mellita, domi adsum. | 11-09-19 | 22:55:
Opionions are like assholes: everybody's got one

******** | 11-09-19 | 23:49
▼ 2 antwoorden verborgen

17,410,742 mensen stemden vóór Brexit. Zij zijn het VOLK. 16,141,241 mensen stemden tegen. Zij zouden Arabieren en Russen zijn, die bediend worden door Indiërs en Polen.....
Op zich lijkt me het samenvoegen van Ierland met Noord-Ierland historisch gezien een daad van gerechtigheid. William of Orange heeft daar een bloedsinaasappel-conflict in gang gezet, dat eindelijk onder EU vlaggen werd bijgezet.

Eeuwig..Op..Vakantie | 11-09-19 | 22:39 | 13

@wapster | 11-09-19 | 23:32:
Punt is dat je nog steeds de strekking van de tegel niet snapt, en dat probeert te compenseren met een grote mond.

Overigens hilarisch; het VK is dus GEEN representatieve democratie. Het is officieel een constitutionele monarchie, met een meerderheidsstelsel gebaseerd op districten.

Maar ja, weet jij veel.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:38

Willem heeft niks in gang gezet, hij heeft alleen maar wat veldslagen gewonnen (en wat polders laten aanleggen, alhoewel de Britten die inmiddels weer flink laten verzuipen door gebrekkig onderhoud).

De Britse invasie begon al met ene Richard Strongbow in de 12e eeuw. De Engelsen begonnen meteen met hun apartheidshobby door Engelse dorpen te bouwen waar de Ieren na zonsondergang niet mochten verblijven.
Dat alles laaide weer op in de tijd van Elisabeth: ieren werden van hun land geschopt om plaats te maken voor kuddes schapen (de Britse wolindustrie was ooit gigantisch). Engeland werd protestants, Ierland was katholiek. Toen Engeland pardoes een katholieke koning kreeg werd ie gewipt door onze willempie.
Flash forward naar Victoriaanse tijd: extreme hongersnood doordat de Engelsen alle goede grond hadden ingepikt (op de overgebleven grond groeiden alleen wat aardappels) en tijdens de betreffende hongersnood toch nog schepen vol met graan bleven uitvoeren van Ierland naar Engeland.
Nou ja, de Ieren dus flink boos en uiteindelijk onafhankelijkheid verworven. Hey wacht, zeiden de Engelsen, we hebben toch zeker een districtenstelsel en in noord-ierland zijn er relatief veel Engeland-fans dus die moeten bij ons blijven.

******** | 12-09-19 | 00:20
▼ 10 antwoorden verborgen

Vergeet niet dat er door het Brexitkamp een hoop valse informatie over de EU is verspreid dus hoe representatief die stemming is geweest, mowah:
www.thelondoneconomic.com/news/the-eu...
Enjoy!

Graaisnaaiert | 11-09-19 | 22:36 | 8

@Graaisnaaiert | 11-09-19 | 22:59: Dat denken ze misschien wel, maar dat doet Londen nooit. En wat gaat er straks met al die Polen en andere Oost-Europeanen gebeuren, die vacatures vervullen waarvoor geen geschikte Britten te vinden zijn? Ben heel benieuwd....

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:01

Pot meet kettle. Kamp Remain deed hetzelfde, dat heette project fear

Gen. Maximus | 11-09-19 | 23:04

@Andrew Deen | 11-09-19 | 22:40: En alle anderen zijn ouder geworden, hetgeen in de meeste gevallen betekent dat ze een brein gegroeid hebben. Qua verhoudingen is er dus niets veranderd.

Pierre Tombal | 12-09-19 | 08:35
▼ 5 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
piloot47 | 11-09-19 | 22:33 | 4

Ach, Pilootje…. Droeftoetertje.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:55
-weggejorist-
Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:58
-weggejorist-
Kleine_Deugniet | 11-09-19 | 23:13
▼ 1 antwoord verborgen

WTO is een prima deal. Het is de enige echte opvolger van de EEG. Als de EU hogere tarieven dan nul verder ook prima vindt voor haar eigen export naar de UK zie ik verder ook niet in waarom dit niet op de grens tussen Ierland en Noord-Ierland zou kunnen. Dat achterlijke idee van die backstop gaat sowieso nergens over want die heeft uitsluitend toepassing voor artikelen die de UK ingaan, niet voor artikelen die vanuit de UK richting Noord-Ierland gaan. Bovendien is dat onderdeel van een deal, welke ze dus niet willen maken.

Gewoon: fuck 'm!

Pierre Tombal | 11-09-19 | 22:32 | 5

@Pierre Tombal | 11-09-19 | 22:44: Weer zo'n Deen die het verdomd om Groenland te verkopen...

Pierre Lebon | 11-09-19 | 22:55

WTO een prima deal?
Kun je me een artikel in de WTO regels opnoemen dat gaat over diensten ( nb: banktransacties zijn diensten - geen goederen)

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:28

@Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:28: Beuh... Bij transacties met het UK is sprake van een valutaomzetting - dat is ook binnen EU-verband niet gratis. En als het gaat om de mogelijkheid om een goedkope Pool in te kunnen huren in plaats van een lokale werkloze waar je via de belastingen uiteindelijk alsnog voor betaald, dat is nu dus juist waarom ze Brexit wilden. Je verkoopt niets dan plastic kralen en spiegeltjes en er is werkelijk niemand die daar een echte diamant in ziet.

Pierre Tombal | 12-09-19 | 07:38
▼ 2 antwoorden verborgen

De oppositie wil wel verkiezingen maar dan na de 31e. Boris wil dat niet omdat hij dan zal verliezen van de Brexit partij.

druif | 11-09-19 | 22:32 | 11

@clockandhammergame | 11-09-19 | 23:15: Lopende Rekening is -kort door de bocht- wat je verdient of verliest aan de handel met het buitenland. Nederland exporteert veel meer dan dat het importeert, dus dat doen we goed. Wat wel een puntje is: wie profiteert er van de economische groei? Dat blijft een lastig vraagstuk.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:19

@tjongerschans | 11-09-19 | 22:57:

Och. Ik vind het zo prachtig dat het proletariaat hangt aan oligarchen en miljardairs en miljonairs en echt geloven dat deze mensen het goed met ze voor hebben.

Hoe naïef kan je zijn. Jacob William Rees-Mogg heeft alles al veilig gesteld hoor. Die gaat flink geld verdienen 31 oktober.

Hoe naïef.

Andrew Deen | 11-09-19 | 23:40

Of van de Liberal Democrats.. weg Brexit.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:29
▼ 8 antwoorden verborgen

Het lijkt me anders niet meer dan logisch, dat de EU vertrekkende landen net zo voorkomend behandelt als toetredende landen. Zo als het nu gaat lijkt het op het voormalige oostblok. Een hek er om heen en een mijnenveld. Op overlopers wordt geschoten!

Pierre Lebon | 11-09-19 | 22:30 | 9

@Pierre Lebon | 11-09-19 | 22:50: We hebben het -voor alle duidelijkheid- over JOUW exen!

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:53
▼ 6 antwoorden verborgen

Ierland wil absoluut geen deal zonder of met een tijdelijke backstop, dan zou er namelijk ooit als de EU niet wil onderhandelen over een redelijke nieuwe relatie een harde grens kunnen ontstaan.

Een harde grens per 1 november 2019 door een no deal is volgens Dublin weer helemaal geen probleem. De logica van de Ierland en de EU ontgaat me nogal op dit punt.

Zo’n harde grens is ook een fabeltje. Die is er immers ook niet tussen Finland en Rusland. Daar mis je ook de wachttorens. Die was er ook niet op de Balkan, miljoenen vluchtelingen liepen zo richting Duitsland en Oostenrijk. De Middellandse zee is ook geen harde grens tussen Afrika en Europa, artsen zonder grenzen heeft een veerdienst voor apothekers en dobbernegers.

De EU heeft alleen in Ceuta een harde grens met Marokko en Hongarije heeft onder Orban een harde grens gebouwd. Een hekwerk waar Brussel zijn afschuw over uitsprak.

Tegen die achtergrond is het vreemd dat de EU bijna nergens harde grenzen heeft, maar bij een simpel handelsconflictje tussen twee landen die nota bene hun eigen unie hebben rond vrij verkeer van personen BUITEN Schengen, zou er plotseling de EU tot actie komen om wachttorens en hekwerk te bouwen. Dan ben je wel erg selectief qua plotselinge werklust.

Dit is immers 2019, zo’n handelsgrens kan prima door de juiste afspraken te maken met vervoerders en online inklaren. Iets wat al gebeurd op de grens tussen Canada en de VS, Iets wat al gebeurd met vele buitengrenzen van de EU.

Hier worden non-problemen opgeblazen om alles uit te stellen in de hoop op een perfecte utopische Brexit die nooit zal komen, of een eeuwig lidmaatschap van het VK in de EU, zonder fundamentele oplossingen voor de euro, massa immigratie of democratisch tekort.

Hoe meer ruzie gemaakt wordt, hoe meer men beweegt, hoe meer men in het drijfzand verzuipt.

Feynman | 11-09-19 | 22:29 | 12

@TeeJee | 11-09-19 | 23:09:

Zijn bloedeigen broer stapte op.

Hoeveel meer moet je weten.

Dit soort mensen zijn grappig en aandoenlijk soms. Maar totaal incompetent.

Trump is van hetzelfde kaliber. Hij is grappig. Soms aandoenlijk zelfs.

Maar totaal incompetent.

Andrew Deen | 11-09-19 | 23:45

@Andrew Deen | 11-09-19 | 23:45:
"Het is nogal dom en kortzichtig om zo op een persoon af te geven die op deze wijze in het diepe wordt gegooid, nadat er al jarenlang aangemodderd is.

Denk je werkelijk dat, bijvoorbeeld, jij het beter zou doen? Hou toch op man, je bent het schoolvoorbeeld van een stuurman aan de wal. "

Rest In Privacy | 12-09-19 | 00:01

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:46:
Je bedoelt eerder dat hij een GS personificatie was die af en toe de knuppel in het hoenderhok gooide.
Pierre Lebon | 11-09-19 | 22:42
exactly.
AD | 11-09-19 | 22:56
hahahahahahahaha #mute

Cobalt bomb | 12-09-19 | 01:00
▼ 9 antwoorden verborgen

Het is eigenlijk vrij simpel.

Een minimale meerderheid van de Engelsen wilden weg. De Schotland en de Noord-Ieren niet.

Maar goed. Democratie enzo.

Maar puntje is wel dat Nigel Farage en BoJo geen seconde hebben nagedacht over de consequenties. Het ging om "Brittania Rules". Die tijden zijn lang voorbij.

Er zijn drie keuzes.

Boris Brexit. Dat echt rampzalig zal worden.
May Brexit. Pijnlijk maar komt helemaal goed.
Remain. Ook niet ideaal maar voor iedereen. Vooral Nederland het beste.

Andrew Deen | 11-09-19 | 22:27 | 16

@Muxje | 11-09-19 | 22:59:
Een deal sluiten mag altijd, maar een *goede deal* bereik je niet door te stampvoeten. En dreigementen met 'anders ga ik weg' hebben weinig zin als de ander dan zegt 'jaha, ga dan gewoon eens, eikel'

******** | 12-09-19 | 00:39

Andrew Deen | 11-09-19 | 23:22 Wist u dat dat in geen verhouding staat met lidmaatschap? Ik trek het voor het gemak even door naar eigen land. Voorbeeldje: Zwitserland betaald jaarlijks ca 1,2 miljard voor de toegang tot de Europese markt. Daarvoor kunnen ze evenveel handel drijven als Nederland. De vrije handel is tenslotte het fundament van de EU. Voor dezelfde voordelen betaald Nederland een slordige 3,5 miljard. Als bonus krijgen we bij iedere ingelegde Eypo een gratis migrant, maar dat is weer een andere discussie. Buiten de handelsmarkt waar Zwitserland en Noorwegen toegang tot hebben kent de EU weinig extra voordelen.

Kopieerapparaat | 12-09-19 | 02:02
▼ 13 antwoorden verborgen

Ik hoopte dat 31 oktober echt de einddatum zou zijn. Ben het gezeur zo zat, laat er in ieder geval iets gebeuren. Hele verhaal is een aanfluiting.

Diepstrotje | 11-09-19 | 22:27

Het is vooral bizar hoe het Lagerhuis hiermee is omgegaan. De meest surrealistische "play" die door een politiek analist werd voorgesteld was een motie van wantrouwen tegen Johnson om verkiezingen te forceren. Het bizarre eraan was dat de regeringspartijen de motie in zouden dienen, met als hilarisch gevolg dat Johnson's partij vóór de motie zou gaan stemmen terwijl de oppositie er alles aan zou doen om de motie te doen falen.

Maar op 1 punt geef ik Johnson gelijk: de wet tegen een no-deal Brexit is misschien dan wel een voortzetting van de houding van het parlement om vooral aan te geven wat ze *niet* willen, maar met die zet hebben ze de regie over het proces en de onderhandelingen voor 100% aan de EU afgestaan.

Goed, straks gaat Boris wellicht met hangende pootjes om uitstel komt vragen, gelijk een kind dat door zijn ouders naar de buurman gestuurd wordt om sorry te zeggen voor het vertrappen van de plantjes in de voortuin. En dan geeft de EU geen uitstel... zoals een Franse minister al opperde. Dan zijn er écht nog louter verliezers in deze politieke klucht.

Muxje | 11-09-19 | 22:26 | 3

Vooral de Britten zijn verliezers. De EU-landen zijn tot nu toe consequent en volhardend.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:48

@Muxje | 11-09-19 | 23:28: De Britten natuurlijk veel meer. Geen punt, ze willen er blijkbaar echt uit.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:36

Feitelijk is het blokkeren van een no-deal Brexit zowel als verkiezingen gewoon een coup d'état!
De bevolking van het VK moet simpelweg beslissen. Dit parlement vertegenwoordigt de bevolking niet meer maar is een 'cliënt' van de dictator die EU heet!

Aristotalloss | 11-09-19 | 22:26 | 2

Hoezo? Er zijn toch gewoon parlementsverkiezingen geweest en die zijn eerlijk verlopen.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:49

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:49: De laatste verkiezingen in het VK vonden plaats vòòr het referendum. Toen bleek dat de uitkomst 'leave' was hadden de conservatieve parlementsleden daar rekening mee moeten houden en hadden de 'remain'-leden zonodig zelfs de fractie moeten verlaten om plaats te maken voor 'leave'-parlementsleden.

Aristotalloss | 11-09-19 | 23:56

We zijn al gepiepeld met dat referendum over de EU grondwet , zowel hier als in Frankrijk en Ierland daarna met de euro en het stabiliteitspact en nu worden de Britten weer gepiepeld. Het EU project zal doorgedrukt worden coute que coute.

bijna_raak | 11-09-19 | 22:24 | 1

Eh.. ja. Handel, geld, belastingen, uitkeringen.
We eten er allemaal van.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:32

Hotel California? Eerder Fawlty Towers. Maar dan zonder Spaanse ober om de boel nog een beetje in het gareel te houden. Boris Johnson: upper class twit of the year. En Nigel Farage die de Tories gaat splijten. Wilt u meer of minder boys only kostscholen?

More, more, more. En het dan ook nog The French Mistake durven noemen.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:22

Dit weekend komt Tommy Robinson vrij, die zal ook z'n mondje gaan roeren over dit Brexit gedoe

am*dam | 11-09-19 | 22:21 | 4

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:25: In ieder geval genoeg om hem keihard aan te pakken door medie, justitie en de rest van de PC meute , eigelijk een beetje als Wilders.

bijna_raak | 11-09-19 | 22:26

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:25: nu het hij zonder politieke rechtzaak in zicht kan praten. Vermoed ik dat hij meer gehoord en gesteund zal worden. youtu punt be/_yKrl8LWvKc

am*dam | 11-09-19 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Well, if they intend to stay, surely they will be the laughing stock of Europe.

Shareholder II | 11-09-19 | 22:20

Ik ga even voor never in de poll. Maar ik denk 4 jaar uitstel en dan afstel, dus net even genuanceerder. Of burgeroorlog en dat het eiland daarna gezonken is. Schat 50-50 voor deze scenario's.

Continuum | 11-09-19 | 22:18

Dat ze met die financiële leegloop van dat land die Brexit nog steeds willen doorzetten.

RandyBiel | 11-09-19 | 22:18 | 7

Het land had al 3 jaar failliet moeten zijn volgens de remainders

bijna_raak | 11-09-19 | 22:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat land stroomt nog steeds over van nostalgische idioten die via de Brexit route de wereldheerschappij van Groot Britannië weer zien wedergeboren worden.
Ik wacht met smart hun reacties af wanneer ze weer aan de bedelstaf raken zoals in de decennia tot 1990.

Ridde Rogter | 11-09-19 | 22:14 | 2

Inderdaad een arm land met veel praatjes.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:16

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:16: Ach, dat zei men ook over Catalunya, Honderden fabrieken vertrokken naar Spanje, maar in feite waren het alleen een paar hoofdkantoren, de fabrieken bleven staan, Je ziet nu een nieuwe spirit in Catalunya, overal wordt groente en fruit verbouwd, graanschuren in het Noorden, mensen zijn allemaal aan het werk geslagen, want dat ze nu voor Catalunya werken geeft ze een nieuw impuls, terwijl we nog steeds in Spanje zitten, maar geven het idee niet op. Zo zal het ook in Engeland gaan, hoofdkantoren verdwijnen, maar de fabrieken blijven, het idee om voor hun eigen land te werken geef de burger moed en inzet. Niet langer voor andere landen of Brussel, laat maar komen die Brexit. En dat Nederland gauw volgt.

gato | 12-09-19 | 09:06

Als ik tegen mijn vrouw zeg, ik wil scheiden dan lacht ze me ook hard uit! Dus dat zal ook op of blijven of een no deal uitlopen. Het UK heeft nou eenmaal geen goede onderhandelingspositie, net als ik.

Hadena | 11-09-19 | 22:14 | 14

@Kuifje Helemaal met je eens, maar leg dat een vrouw eens uit.

Ishetnueensgenoeg | 11-09-19 | 23:28

@Ishetnueensgenoeg | 11-09-19 | 23:28:
Al eens aan een IQ-upgrade voor je vrouw gedacht?

Kost ook best wel wat, maar zo te lezen is je tvt maximaal 18 maanden.

Johnweer | 12-09-19 | 00:13
▼ 11 antwoorden verborgen

Het parlement kan een wet aangenomen hebben die Johnson verplicht uitstel te vragen, maar die is dus al strijdig met een eerder aangenomen wet die bepaalt dat de UK op 31 oktober de EU verlaat. Verder kan Johnson wel uitstel vragen, krijgen is een ander verhaal, en niet erg waarschijnlijk. In hun haast om Johnson dwars te zitten hebben ze gewoon prutswerk geleverd. Links is in het VK vele malen erger dan hier, daar worden echt smerige streken uitgehaald en alles verdraaid en voorgelogen. En de vertoning is inderdaad de klucht van de eeuw, maar volgens mij wordt het 31 oktober no deal, motie van wantrouwen ergens in de laatste week, na de EU-top, verkiezingen ergens in januari, met een megawinst voor de conservatives.

brekebeen | 11-09-19 | 22:12

De wil van een democratische meerderheid niet uitvoeren is de bijl aan de wortel van de democratie. De rekening wordt vereffend, misschien nu niet, maar eens wel.

smdyasc | 11-09-19 | 22:12 | 6

@smyasc: U bent de Nederlandse referenda over de EU grondwet en over het verdrag met Oekraïne vergeten? Beide uitslagen met voeten getreden. Consequenties voor de zittende machthebbers: NUL.

marcoplarco | 11-09-19 | 22:24

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:19:
Trump is de lokale totaallul die vanwege zijn positie gepruimd word. Een obeholpen vlerk met een gekochte vrouw.
Het zou je vader wezen dan schaam je de ogen uit de kop.
Maar dat mag je hier niet zeggen, Trump is namelijk een held,Hilary is pas slecht (alsof je voor Hilary moet zijn als je Trump vind wat hij is een stenenboer)

miko | 11-09-19 | 23:36

@miko | 11-09-19 | 23:36: Trump is een lul de behanger die zijn eerste vrouw in de steek liet omdat ze hangborsten kreeg na de bevalling. Uitgekotst door alles en iedereen in New York die er toe doet. En betrokken bij heel veel schimmige zaken en deals. Hij stond op de zwarte lijst bij alle Amerikaanse banken. En hij probeert nu financieel voordeel te halen uit zijn Presidentschap. Vandaar ook zijn onderdanige houding richting de Saoediërs.
Maar ja, dat vinden veel reaguurders blijkbaar toch stoer. Want wie echt fout is, is Alexander Pechtold die een klein flatje in Scheveningen heeft geërfd. Een beetje hypocriet zijn sommige reaguurders wel....

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:52
▼ 3 antwoorden verborgen

Dus Boris Johnson kan niks?
Goh,ik ben verbaasd.
The leave vote zat niet bij de industriëlen en de overgrote deel van de machthebbers. Zelfs een bindend referendum torpedeert men.
En mensen denken werkelijk dat stemmen en referenda verschil maken??

miko | 11-09-19 | 22:10 | 1

Boris zit net zo klem als May dat zat. Wie er ook gekozen was, hetzelfde probleem maar met een nieuw poppetje.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:56

Brexit gaat door. Mogelijk al zelfs voor 31 oktober, met een deal waarbij Noord-Ierland tijdelijk voor bepaalde zaken makkelijk met de Ierse Republiek kan omgaan. Dit was het 1e voorstel eind 2017 van Barnier, dat door May werd afgewezen maar waar Boris en ook Jacob Rees Mogg voor waren.
(Northern Ireland-Only Backstop)

Zwizalletju | 11-09-19 | 22:08 | 7

Exact. Dit is precies de hete aardappel. Dit is nl het voorstadium van een noord Ierland dat bij Ierland wordt gevoegd ( het goede vrijdag akkoord stipuleert dat als toekomstige referendabele kwestie) of als onafhankelijke republiek buiten het VK en binnen de EU.
Dat zal het eerste worden omdat de katholieken daar nu eenmaal de meerderheid hebben.

Gevolgd door Schotland
Gevolgd door Wales
Gibraltar...

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:38
▼ 4 antwoorden verborgen

Als we hier in Nederland toch eens onze stem hadden mogen laten horen of we verdergaande Europese samenwerking zouden willen. Wat zou het antwoord dan geweest zijn? Oh wacht! Dat werd ook niets mee gedaan!

Harry_Witkamp | 11-09-19 | 22:02 | 2

Ik stem altijd voor. Dat doe je door op partijen te stemmen die dat voorstaan. Dat zijn alle partijen, behalve 2

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:39

@Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:39: Ik was altijd voor de EU totdat Pim Fortuyn ten tonele kwam. Na zijn waarschuwingen heb ik mijn keuze "heroverwogen" en sinds die tijd stem ik tegen de EU waar ik maar kan.

A.I. van Dee | 12-09-19 | 16:40

Ik bid dat ze ontsnappen. The great escape!

lirft | 11-09-19 | 22:02 | 8

@sprietatoom | 11-09-19 | 22:18: Maar Boris wil niet langer aan de Britse verplichting voldoen. Ik denk dat we een goede deurwaarder moeten sturen.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:21

@borgmonster | 11-09-19 | 22:59: Ik ging er van uit dat u Nederlands ingezetene bent. Maar als u in de VS resideert, dan heb ik natuurlijk een foutje gemaakt. Mijn excuses alvast....

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:28
▼ 5 antwoorden verborgen

De EU elite gaat over lijken om Brexit tegen te houden. Want als het wél lukt dan is het hek van de dam. Einde EU.
Wat dat betreft ben ik bezorgd over Boris' uitspraak "I'd rather be dead in a ditch than go to Brussels for an extention". Ik zou niet eens gek meer opkijken als dat de volgende stap is.

marcoplarco | 11-09-19 | 22:01 | 8

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:38: De mensen in de UK hebben zich uitgesproken. De “linkse elite in het Britse parlement” doet niet wat het volk wil. Een referendum kun je niet blijven herhalen tot een jou welgevallige uitkomst. Het parlement heeft maar uit te voeren wat het volk heeft beslist. Simpel toch, hè?

borgmonster | 11-09-19 | 23:02

@borgmonster | 11-09-19 | 23:02: Linkse elite? Een deel van de conservatieve partij, zul je bedoelen. Daar is weinig links aan.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 23:13

Ik heb geen EU landen zien meestemmen in het Lagerhuis. Hebbik iets gemist of bent u gewoon te dom om te poepen?

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:41
▼ 5 antwoorden verborgen

Wat moeten die nog regelen dan?
De deal ligt op tafel en het is aan de Britten om iets te doen.

Berbaar | 11-09-19 | 22:05

@Berbaar | 11-09-19 | 22:05:

I make you an offer you can not refuse. Dat is een beetje de manier waarop de EU met de Brexit en onze vrienden de Britten omgaat.

sprietatoom | 11-09-19 | 22:26

Als men het referendum serieus had genomen en het hele Brusselse en Straatsburg gebeuren hadden afgeschaft en vervangen voor een echt democratisch systeem dan hadden ze de Britten waarschijnlijk binnen kunnen houden, maar de varkens blijven gewoon allemaal zitten.

Dutch_Holland | 11-09-19 | 22:35

Ik heb een mooie fles wijn staan op no Brexit dus duimen maar.

Berbaar | 11-09-19 | 22:00 | 6

@Berbaar | 11-09-19 | 22:23:
Mocht het V.K. eruit zijn op 31 oktober/januari nodig ik iedereen hier uit om eens een goede pint te drinken op mijn kosten.

ditotje | 11-09-19 | 22:57

@ditotje | 11-09-19 | 22:57:
Deal! (incl. no deal ;-).
Onderdeel van de deal vind ik dat ik dan een mooie fles wijn meeneem, die ik heb liggen op op wanneer de Brexit een feit is.
.
Want dat tekent meteen het verschil, en de verdeeldheid t.o.v. Eurocratie tussen @Berbaar en mij:
ZIjn flesje wijn *staat*, mijn knappe fles wijn *ligt*.
/
Op de Brexit, Europa's hoop in bange dagen. /*KLOK!*

chicago river | 11-09-19 | 23:26

@chicago river | 11-09-19 | 23:26: Helemaal waar: Proleten die de wijn klaar hebben ‘staan’ hebben er weinig van begrepen.
Of het zijn gewoon alcoholistische VVD-ers die de dop er al afschroeven veurdat de visite er is?
Evengoed.. die brexit komt.. Engeland lacht ons over 10 jaar uit. En nee, dit keer komen ze ons niet redden?
Ik neem er dan mijn kelder Chimay op ( meer een trappisten man)

geen koning | 12-09-19 | 01:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Te kort door de bocht Van Rossem. Drie woorden. Good Friday Agreement.

Ciconia | 11-09-19 | 21:58

Als VK er niet uit gaat is het dus zeker Hotel California. In West-Europa is daar de beweging tegen de EU het grootst en als het zelfs daar niet lukt dan weten we wat ons in de toekomst te wachten staat

skoftig | 11-09-19 | 21:58 | 5

@Litsehimmel | 11-09-19 | 22:03: de koffers zijn ingepakt, ze staan bij de deur maar ze komen erachter dat het buiten regent en willen niet de drempel overstappen.

Epistulae_Morales | 12-09-19 | 01:43

Onzin, het VK heeft zichzelf vastgeketend door aan Noord-Ierland vast te houden. Anders waren ze allang weg.

JTKDM | 12-09-19 | 07:33

@JTKDM | 12-09-19 | 07:33:
Precies! En als je dan een documentaire ziet wat de mensen in Noord Ierland het meeste bezighoudt: "Ik baal ervan dat ik straks 5 keer per dag m'n paspoort moet laten zien" , en, interessanter nog: "Ik en alle boeren hier in de omgeving gaan hun EU subsidie verliezen".
Niets, niets over potentiële rellen en onrusten tussen katholieken en protestanten. Het wekt steeds meer de indruk dat hier een niet bestaand probleem gecreëerd is door Brussel...

libertat | 12-09-19 | 10:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wel een geweldige soap. Als ik lachen wil, klik ik op een Brexit-artikel.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 21:56 | 7

@2tribes | 11-09-19 | 22:16:
Deal is toch akkoord vanuit Brusselse zijde?
Britten hebben 3 optie, in eigen hand.

RandyBiel | 11-09-19 | 22:22

@2tribes | 11-09-19 | 22:16: Nee, dat hebben ze aan zichzelf te danken. De Britten zijn te verdeeld om een duidelijke koers te varen.

Rest In Privacy | 11-09-19 | 22:24

@Kuifje-in-de-EU | 11-09-19 | 22:24: De Britten weten niet wat ze willen of wat ze moeten doen, ze hadden vanaf dag 1 geen plan en dat hebben ze nog steeds niet.
De eerste Brit die aan de EU kan uitleggen wat het VK nu eigenlijk wil moet nog geboren worden.
En trouwens hoe lang er nog sprake is van het VK is ook nog maar de vraag. SNAFU

Bret24286011 | 11-09-19 | 23:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat wil "Zuid" Ierland?
No border!
Weg met de Britten!

Is dit nog nieuws? | 11-09-19 | 21:56

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl