Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dappere Marcel Boekhoorn (1.900.000.000 euro) verlaagt Hema-salaris naar 1.632 euro bruto

niet de panda van boekhoorn, red.

Wat is Marcel Boekhoorn toch een fijne man

Marcel Boekhoorn, met een vermogen van 1,9 miljard door Quote (voor de lezers van de Donald Duck die vooral geïnteresseerd zijn in de verhalen over Govert Goudglans) uitgeroepen tot Man van het Jaar. Nu snappen we dat wel, want NPO-presentator Sander Schimmelboer moet natuurlijk kontlikken & vriendjes blijven met de toffe jongens. Alleen is Boekhoorn zo'n dappere kerel, dat hij bij zijn Hema het aanvangssalaris verlaagt van 1.662 euro naar 1.632 euro. Bruto, ja, en dat is dan je tactiek om de Hema wereldwijd uit te rollen. Daar gaat je goodwill die je had gekocht met die eikelige panda's. Het zal wel bittere noodzaak zijn, nietwaar? Enfin. We kunnen het reflexieve gejammer over 'goed ondernemerschap' wel dromen - gaaaap - maar als je het zo leuk vindt om (je eigen) mensen in de bips te doen ben je dus niet de Man van het Jaar, dan ben je de Dildo van het Jaar. Gefeliciteerd, Marcel!

Hear hear hear hear

Dat vinden we schandalig ja

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
Bastiat | 09-08-19 | 04:39

We gaan hier Amerika een beetje achterna, dat je dadelijk 2 a 3 flutbaantjes moet hebben om een beetje rond te komen. En diegenen die zo'n flutloontje wel genoeg vinden terwijl ze zelf veel meer verdienen. Niemand is overbodig, wellicht bestaat je dikbetaalde baan niet eens meer over 30 jaar en wordt deze gedaan door een AI-systeem of een robot. Dan ook niet huilen.

sprietatoom | 08-08-19 | 23:54 | 1

overbodig = onmisbaar

sprietatoom | 09-08-19 | 00:01

Marcel - "Blij Seizoen!" - Koekerd - Boekhurn

xtree | 08-08-19 | 22:01

1.9 miljard in Quote en werknemers in je Hema laten verekken met een hongerloon?

De werkgeversorganisatie en de VVD likken de vingers erbij af die net uit de konten komt van deze arme sloebers die in de nacht wakker liggen omdat ze er niet van kunnen leven.

Waar is de vakbond dan nu? Grove schande dit!

Jan, Leiden | 08-08-19 | 20:56 | 1

Minimum loon snap je niet? Dat is voor de beginners op de markt of mensen die weinig waarde kunnen toevoegen. De bedoeling is dat je leert en jezelf ontwikkeld, zodat je de ladder kunt beklimmen. Minimum loon is de onderste trede.

upbeat | 08-08-19 | 21:41

1632 euro is ONDER het wettelijk minimumloon. Zoek maar op.

Dit mag niet. Het verschil moet door de werkgever worden betaald.
Stap 1. Spreek de werkgever hier op aan
Stap 2. Betaalt hij niet, doe dan even melding maken bij de inspectie. meldingen.inspectieszw.nl/DigitaleDie...

En die FNV moet geen actie voeren, maar een rechtszaak tegen die HEMA beginnen.

P.s. dus de HEMA doet ook zaken in Abu Dhabi. Dat ligt hier. www.nederlandwereldwijd.nl/landen/ver... en is bekend van dit. en.m.wikipedia.org/wiki/Human_rights_...

Kopen bij HEMA is kopen bij een ondernemer die zaken doet met mensenrechtenschenders.

Doei HEMA. Ik koop nooit meer bij jullie.

En doe ze maar de groeten daar in Abu Dhabi.

gaffelbaard | 08-08-19 | 20:00

Blijven de werknemers van HEMA bij de volgende crisis wel mooi buiten schot. Wie het laatst lacht, lacht alleen.

Sans Comique | 08-08-19 | 19:21 | 1

Want dan hebben ze vast kunnen wennen?

schijtzat | 08-08-19 | 19:55

1632 bruto .. Pff .. Daar kun je niet normaal van leven ..

Nederlandop1 | 08-08-19 | 19:03

De detailhandel is de allerslechtste bedrijfstak om in te werken en helemaal als je bij zo'n uitzuiger als een Boekhoorn komt te werken . Ik zet de rest van mijn leven geen stap meer in de HEMA . Je denkt toch niet dat zo'n hengst nog een dubbeltje aan mij kan verdienen .

leo59 | 08-08-19 | 18:54 | 4

En dit is inderdaad wat hier aan de hand is .. Rent-seeking, oftewel : Greed.
Helaas zullen we altijd op moeten passen voor een aantal psychopaten die de economie willen kaper. Rough Rider Roosevelt, zei het al. Laat je land, je thuisland, niet door egoïstische en hebzucht gedreven mannen van zijn schoonheid en rijkdom ontnemen.

Nederlandop1 | 08-08-19 | 19:07

Jouw plan om de Hema medewerkers te helpen is dus om niet meer naar de Hema te gaan waardoor ze straks op straat staan. Juist ja..

Indebaaszijntijd | 08-08-19 | 19:14

@Indebaaszijntijd | 08-08-19 | 19:14:
Ben je wel eens in de Hema geweest de laatste tijd? Kansloze winkel met veel te hoge prijzen voor spullen die je ergens anders voor 25% goedkoper kan kopen.

tis_wat | 08-08-19 | 20:01
▼ 1 antwoord verborgen

dankzij toeslagen worden er meer en meer criminelen gespekt. Hoorde onlangs een huurprijs voor een tweekamer kledingkast..720 euro! want de huurder kreeg toch met een uitkering de max huurtoeslag! crimineel want dit soort fraude gaat over de rug van mensen die niets durven te klagen of te ondernemen.. want voor jouw 10 anderen! de huisjesuitmelker vangt dus voor een kleerkast 720 euro!!! dat is dus geld van de burger die via de toeslagen bij dit soort criminelen terecht komt..

fikkieblijf! | 08-08-19 | 18:17 | 1

Dat komt omdat de overheid in al haar wijheid een huurdersheffing heeft verzonnen. De overheid is het probleem, niet de huisjesmelker.

tipo | 08-08-19 | 22:05

Als hij de uitgespaarde loonkosten dan in NEC stopt, lijkt mij dit een goed idee.

SamV | 08-08-19 | 17:32

Ik denk dat de tijden echt zijn veranderd. In de jaren tachtig zou iedereen zeggen nou en? de HEMA moet kunnen concurreren, nu eisen mensen gewoon een fatsoenlijke boterham, terecht!

lingo star | 08-08-19 | 17:17 | 4

Bullshit. In de jaren 80 ging de boel plat en was men solidair tegen dit soort graaiers. En de consument? Die haalt het bij de Bol.com als het goedkoper is.

ronin1962 | 08-08-19 | 19:42

@Gijsbert 17:35: En gedwongen tot dit soort paardenmiddelen door de btw-verhoging.

tipo | 08-08-19 | 22:07

@ronin1962
De consument haalt het inderdaad bij bol.com als het goedkoper is, want diezelfde consument moet ten eerste overdag naar zijn 1700 euro betalende kutbaantje en kan na alle afgelopen prijsverhogingen die spullen alleen nog betalen als ze goedkoper zijn. Als die burger weer geld opgespaard heeft wat hij eigenlijk aan een goed doel zou over maken, koopt ie wel weer duurdere spullen bij de lokale winkels in de straat.

peterdh | 09-08-19 | 01:54
▼ 1 antwoord verborgen

Nog veel te veel salaris gezien het uiterst bedroevende niveau van het Hema personeel. Zou echt niet weten waarom je mensen die te dom zijn om te poepen zoveel geld zou moeten betalen. Kom op amice, dat kan beter. 1500 is meer dan genoeg. Pak ze die luie klagers.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:00 | 3

Ik noem, uit principe, niet graag mensen dom, maar voor jou maak ik gaarne een uitzondering. Argumenten zijn in deze ruimschoots overbodig.

Stijlloze bezoeker | 08-08-19 | 17:19

@Stijlloze bezoeker | 08-08-19 | 17:19: goed zo. Laat je zeker niet belemmeren door je principes of argumenten. Dit is GS, voor nuance ga je maar naar de jeaup.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:37

"Pay peanuts, get monkeys."
Al ben ik bang dat dit helaas niet meer als spreekwoord wordt gezien.

Cadaver | 08-08-19 | 21:41

Voor 7 tientjes per dag kom ik mijn bed niet uit. Kom mijn bed sowieso niet meer uit, ben al een tijdje met pensioen. Tis alweer bijna bier uur.

Tishetnetnie | 08-08-19 | 15:56

Werken bij de Hema is vrije keuze.
Er in de toekomst gaan werken al helemaal.
Niet janken.

de Voorzittert | 08-08-19 | 15:48 | 5

@Trumme | 08-08-19 | 16:32: goh, is ie dan in een keer vergeten hoe ie ontslag kan nemen na 20 jaar uitvreten en niksdoen?

The2Amendment | 08-08-19 | 17:06

@Trumme | 08-08-19 | 17:11: daar kwam hij mooi op tijd achter en daarom verlaagt ie nu de salarissen. Goed bezig Marcel. Ga zo door!

The2Amendment | 08-08-19 | 17:38
▼ 2 antwoorden verborgen

Altijd hetzelfde liedje.
Wat is het probleem om meer bij te leren en zelf een andere beter betalende baan te zoeken.
Wat houdt je tegen.
Met je Socialistische geklaag.

Bolder | 08-08-19 | 15:39 | 9

Jij hebt zeker gefortuneerde ouders die jouw collegegeld aftrekken. Van dit bedrag dat je verdient bij de HEMA hou je dus niks over. Dit heeft zijn weerslag op het hele bedrijf dat wil groeien. Als je 36 uur per week werkt, en dan ook echt 36 uur werkt en krijg je weinig in je kop.
Just saying..
Successen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst, al helemaal niet in het onderwijs, waar jij dus blijkbaar gebruik van hebt gemaakt...

rooiesaus | 08-08-19 | 17:46

@The2Amendment | 08-08-19 | 17:42: all inclusive Turkije kan ik me ook niet veroorloven, peuken en schultenbrau is ongezond, evenals leven op water en brood voor een gezin dat ook nog een hoge huur en hoge belastingen moet betalen.

lingo star | 08-08-19 | 17:55

@lingo star | 08-08-19 | 17:55 mijn hart bloed, wat een tranentrekker.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Als je nou gewoon de bijstand en ww-uitkering helemaal afschaft.
Dan lóónt het tenminste om te werken.
En dan hoeft de horeca tenminste ook niet van die rare engelssprekende mensen aan te nemen.
Ik zie alleen maar pluspunten.

Papa Jones | 08-08-19 | 15:32

Die Sander S, was zo blij dat hij Tjerrie kon naaien bij zijn mediakartel. Wat een lol. En kijk eens naar zijn "vriendenclub". Het plebs verdient teveel. En de Efteling is beneden zijn stand (zie Art-tv). Vooruit hij wilde met een uitkeringsmevrouw+kinderen mee gaan naar de Efteling (zij had nog een extra kaartje van de voedselbank over) en bood dat hem aan. Nou in ruil kregen zijn "een lunch" aangeboden. Schijnbaar heeft hij nooit van een broodje kroket en cola gehoord, waar iedereen veel blijer zijn geweest. En intussen het lieve vvd-ertje spelen.

Kamervraag | 08-08-19 | 15:07

Nou moeten die HEMA mensen hun shit voortaan bij Xenos, Blokker, Kruidvat, Trekpleister of Action kopen.

Heiner | 08-08-19 | 15:04

Investering van niks, flesje helium, houten kar, 10 turken en moet jij eens kijken hoe je binnen loopt .

Castor12 | 08-08-19 | 14:28

Daar werken toch bijna alleen part-time huismoeders. Je hoeft niet bij de HEMA te werken, je kunt ook hard werken of een vak gaan leren en niet je hand ophouden voor gratis extra geld van de belastingbetaler die wel iets van hun leven wil maken. Zielig links huilie huilie gedrag weer, nog even en er zijn geen kassamedewerkers weer nodig. Dan krijg je helemaal niks. Zit ik nu op Joop of op GeenStijl? Hup rechts kapitalisme en hup geld verdienen!

Ardbeg | 08-08-19 | 14:27 | 6

@Onno Barendsen9337 | 08-08-19 | 15:38: Eens, die bijstandsuitkeringen moeten met 50% omlaag.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:01

De mensen die bij de HEMA werken houden dus hun hand niet op en mogen daarvoor dus ook een faire beloning krijgen, rechts fatsoensrakkertje.

lingo star | 08-08-19 | 17:27

@lingo star | 08-08-19 | 17:27: dat bepaalt de markt wel socialistje

Ardbeg | 08-08-19 | 19:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Jan met de pet blijft gewoon VVD stemmen .. ondertussen dit systeem faciliterend.

daytripper | 08-08-19 | 14:06 | 5

dat dus.. die CEO van de Hema zorgt er prima voor dat maximale toeslag die burger toekomt.. waar hij/zij overigens weer via de belasting zelf aan meebetaald

fikkieblijf! | 08-08-19 | 18:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Lekker kappen met die toeslagen en weer een gedegen minimumloon.

De burgers en de maatschappij worden belast ten behoeve van grote bedrijven.

Dauthi | 08-08-19 | 14:05 | 2

Precies! Maar als je dat zegt ben je "links" :))) lol... Nou , ik kan je zeggen : verre van..!!

daytripper | 08-08-19 | 14:07

Gewoon boerenverstand.

letopuwzaak | 08-08-19 | 15:24

Nou. Dit is Boekhoorn zijn goed recht om de boel weer gezond te maken. Wel vind ik hem als persoon veel te publiciteitsgeil en popiejopie.

Toninhocerezo | 08-08-19 | 14:05

Kneuterig zuur links blogje aan het worden? Man man man

Henk de Vries2074 | 08-08-19 | 14:05

Wat een gejank weer. De Hema zit gewoon op het wettelijk minimum. Dat doen de meeste bedrijven en dat is geen schande. Het vermogen van de eigenaar heeft er geen zak mee te maken. Blijkbaar heeft of denkt Hema voldoende instroom van nieuw personeel te kunnen genereren op basis van het wettelijk minimale. (€1635,60) Wie dat niet zint kan elders aan de slag. Bijvoorbeeld bij de IKEA. Die betalen minimaal €1840,76. U leest het goed, dat is €205,16 per maand meer. (+12,5%) wie alsnog bij Hema wil werken moet dus niet janken over het startsalaris. Vrije marktwerking FTW!

Badderbeest! | 08-08-19 | 13:42 | 4

@viezekaas | 08-08-19 | 13:49: het is een minimaal salaris voor een starter van 21 jaar of ouder. Dat minimale wordt jaarlijks bijgesteld naar de inflatie. Daarnaast kun je door te excelleren jezelf in een hogere loonschaal positioneren. Ook kun je op zoek naar een ander bedrijf die van meet af aan meer betaalt. Hema heeft gelijk. Ikea ook. Ze zoeken het maar uit. Niemand wordt verplicht bij de hema te gaan werken.

Badderbeest! | 08-08-19 | 13:55
▼ 1 antwoord verborgen

Ik heb een heel raar idee. Je doet je best eens op school. Maakt je huiswerk enzo. En in je studententijd focus je eens niet op de tap.

Dan hoef je later als je groot bent ook niet voor een minimumloon een winkelmederwerker te zijn met nul vaardigheden.

Is dat een plan?

KoopSlogelt | 08-08-19 | 13:31 | 8

@The2Amendment | 08-08-19 | 17:03: hoe meer de minima werken hoe meer toeslagen en subsidies ze verliezen. Daar zit het probleem niet in de hoogte van de uitkeringen.

Trumme | 08-08-19 | 17:15

@Trumme | 08-08-19 | 17:15: das eenvoudig op te lossen. Schaf de subsidies en toeslagen af. Dank voor uwgoede idee.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:44

@daytripper | 08-08-19 | 14:05: Iedereen in NL kan een beroepsopleiding afmaken. Althans, iedereen die nog bij de HEMA aan de bak kan, echt wel.

Niet iedereen hoeft te studeren. Je hebt het VMBO, het MBO, enz.

Als jij in NL zó onopgeleid bent dat je als volwassene bij de HEMA als kassajuffrouw moet gaan werken, heb je dat echt gewoon aan jezelf te danken.

KoopSlogelt | 08-08-19 | 18:00
▼ 5 antwoorden verborgen

Dit is natuurlijk peanuts. Je kunt veel makkelijker via een uitzendbureautje in Polen of Roemenië inboorlingen aldaar werven en ze hier laten werken voor de helft. De woonlasten en leefkosten breng je omlaag door ze samen in een hostel onder te brengen, met standaard voedsel op gezette tijden (kommetje rijst per dag moet genoeg zijn). Want wat is de skillset nu helemaal? Beetje schappen vullen en kassa bedienen. Dat kun je zelfs een aap leren. En dan bespaar al snel 1000 euro per FTE.
Die Boekhoorn is een kapitalist van niks. Prutser.

Stormageddon | 08-08-19 | 13:31 | 3

Ja dan heeft Ahold het beter betrepen...……...

professorinopleiding | 08-08-19 | 14:01

Kommetje rijst als enige voeding en ze zijn dood na 3 maanden door ondervoeding.

Michiel85 | 08-08-19 | 14:06

Dus als je geld genoeg hebt en een van je investeringen maakt fors verlies moet je dat maar uit eigen zak betalen? Ik vind dat geen stijl van jullie, ga eens rap een cursus bedrijfseconomie volgen.

Dutch_Holland | 08-08-19 | 13:28 | 1

Salarisafgunst en rijk volk afzeiken, wat ook gebaseerd is op afgunst, leeft heel sterk in Nederland. Vooral onder links natuurlijk, totdat ze zelf de zakken vol hebben, dan hoor je ze niet meer.

Jackson | 08-08-19 | 13:46

Echt, Hema? Ja, ECHT Hema!

Jenny_L | 08-08-19 | 13:18

Mensen die ten koste van andere mensen rijk worden zijn de paria s van de samenleving. Schaar al die ICT uitzendbureau s er maar onder. Of de installatiebureau s die het minimum betalen aan hun personeel en de vette winsten niet delen omdat ze *proest risico s lopen. Zo zijn er legio.

azijnseikerT | 08-08-19 | 13:15 | 3

Onder paria's van de samenleving versta ik hele andere mensen dan zij die een bedrijf oprichten, voor werkgelegenheid zorgen
belasting betalen en ervoor zorgen dat Nederland vooruit komt.

Jackson | 08-08-19 | 14:05

@pili-pili | 08-08-19 | 19:09:
Boekhoorn heeft een investeringsmaatschappij opgericht en daar talloze slecht lopende bedrijven mee opgekocht en succesvol gemaakt. Een ondernemer die de Nederlandse schatkist volgooit met belastinggeld en zorgt dat vele werknemers hun baan kunnen behouden. nl.m.wikipedia.org/wiki/Marcel_Boekho...

Jackson | 08-08-19 | 19:24

Dat die Hema nog bestaat! Volkomen overbodig.

Carmelita | 08-08-19 | 13:07

Eerlijk zullen we alles delen.

dr Rechts | 08-08-19 | 13:05

Het is het MINIMUM salaris. Wil je meer verdienen dan moet je van MEER waarde zijn. Kun je niets toevoegen, waarom zou je dan meer moeten verdienen? Iedereen buitelt weer lekker over elkaar heen. Terwijl niemand van de communisten nu eens nadenkt welke rol je zelf zou kunnen spelen om je inkomen te laten stijgen. Dat gebeurt in elk geval niet door je slachtofferschap de wereld in te tweeten.

upbeat | 08-08-19 | 13:03 | 3

Waarom denk jij dat er in supermarkten altijd van die jonge kinderen aan het werk zijn? Omdat dat goedkoper is.
Harde werkers zijn van meer waarde, ja hoor. Tot ze ouder worden en ineens meer moeten gaan verdienen van de CAO; ontslag en NEXT.

Dat geldt ook voor de HEMA. Race to the bottom!

TeeJee | 08-08-19 | 13:13

5 reeten.

Dutch_Holland | 08-08-19 | 13:29

@TeeJee | 08-08-19 | 13:13: mooi toch? Die ontslagronde beschermt die mensen tegen een lamlendig arbeidsleven in een supermarkt. Vakkenvullen is een prima baantje voor een scholier, niet voor een gezinshoofd.

Badderbeest! | 08-08-19 | 13:47

So what? Je hoeft er niet te werken, je hoeft er niet te kopen, en ze hebben geen monopolie.

WammesWonder | 08-08-19 | 13:01

Heel vroeger werd er gekscherend gedaan over de afkorting Hema = Hollandsche Eenheidsprijzen Maatschappij Amsterdam. Daar werd dan van gemaakt: Hier Eet Men Afval. Slaat natuurlijk nergens op, maar ik vond het grappig.

Toos Bevergeil | 08-08-19 | 13:01

Slechte PR stunt Marcel!

laurentius | 08-08-19 | 12:58

HEMA dat is toch De melkkoe voor Hegdefunds?

Een schoolvoorbeeld met Broekhoorn aan het roer.

En dat wordt mannetje van het annus?

Kanarie_Geil | 08-08-19 | 12:53

Een interessant weetje is dat de Hema worsten uit de Unox fabrieken komen, hoe kan het dan dat Unox worsten niet te vreten zijn sinds een jaar of 15.

Uw Verzekeringsadvis | 08-08-19 | 12:44 | 2

Dat was een gerucht toch? Van 1 medewerker. Of is dit ondertussen een feit?

culture_vulture | 08-08-19 | 12:57

Bijna heel de voedingsmiddelenindustrie werkt zo, als ik me niet vergis maakte de hema zelf dan weer tompoucen voor diverse supermarkten.
Zelfde fabriek betekend echter niet zelfde kwaliteit grondstoffen en recept/proces, en dat proef je. Al dat huismerk spul wordt ingekocht.

noerg | 08-08-19 | 13:10

Seriously? Om 3 tientjes per maand? En dan ga je lopen schuimbekken dat je opeens in de goot belandt en je kind(eren) geen eten meer kan geven.
Tieft toch op. Ga je deze kerst maar eens een keertje niet skiieen in een dure Oostenrijkse hut en 40-45 dure schnapps ut de kroeg + wildgebraad en kaasfondue per week, tochtjes makend in je vette Volvo met een shitload aan A-merk producten uit de supermercado.
Geen medelijden met deze werknemers.
Leer eerst eens naar je stand leven.
Mensen leren nooit dat hun ogen groter zijn dan hun maag.
Financieel en economisch weten mensen, verwende Nederpoldermensen, sowieso niet veel van vraag, aanbod, kansen, rechten en plichten.
Het erge is; Den Haag/Binnenhof weet dat ook niet.
Tragisch.
Tragisch land is het geworden.
En maar op je schermpje loeren, van je nieuwe aaifoon. Leer jezelf eens economie, stupid! Niet van je 3-havo leraar, maar JEZELF.

chicago river | 08-08-19 | 12:36 | 1

U bent sarcastisch of maakt een grapje, 1632 Euro en in een vette Volvo rondrijden?

vlotterik | 08-08-19 | 13:01

nou niet gelijk die man aanvallen die net de rookworsten en tompoezen heeft gered. Kom..

habemuspapam | 08-08-19 | 12:35 | 1

Gered van wat?!?
Verkoop aan hedge fund en volgeladen met schulden. Had de boel maar failliet laten gaan en een doorstart gemaakt. Was goedkoper.

Analia von Solmsch | 08-08-19 | 12:52

GeenStijl uw socialistisch hart op de internets.

Wiezewalakristalix | 08-08-19 | 12:27

Boekhoorn was ook voor open grenzen. Waarom moet ik voor immigranten zorgen als hij niet voor zijn personeel zorgt.

arlen | 08-08-19 | 12:25 | 2

Wanneer Boekhoorn zijn personeel op het minimum houdt komen zij vanzelf voor toeslagen en kortingen in aanmerking, die u ook mag aanvullen. Globalisten zijn niet dom, wel gevaarlijk.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:33

@Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:33: Hij zal de verliezen van Hema fiscaal aftrekken van de winsten elders. Netto betalen we dit avontuur, links- of rechtsom.

arlen | 08-08-19 | 12:38

Dit is dus precies de reden waarom het invoeren van een basisinkomen géén goed idee is: het eerste wat werkgevers dan gaan doen is voor nieuwe werknemers het brutoloon verlagen. Je krijgt immers al een basisinkomen. De kosten worden dus doorgeschoven naar de staat (en daarmee naar u) maar omdat uw loon verlaagd is draagt u ook minder loonbelasting af. Waardoor dat basisinkomen dus ook niet gefinancierd kan worden. De Hema biedt gewoon geen meerwaarde t.o.v. de Action. Als die laatstgenoemde ook gebak en rookworsten verkoop en wat meer kleding hoef je al helemaal niet meer naar Boekhoorn's toko te gaan. Hopelijk heeft hij de code van Jan Sloot nog.

nobele wilde | 08-08-19 | 12:23 | 1

Daarom moeten we een belasting invoeren van 0.5% op elke beleggingstransactie. Dan halen we zo 2 triljoen op.

Michiel85 | 08-08-19 | 14:10

Beetje zinloos haatartikel dit. Is het lager dan minimumloon? Nee, laat die man dan lekker ondernemen. Voor bestaand personeel verandert het immers niet. Nieuwe aanwas heeft zelf de keuze om te werken voor die condities of om iets anders te zoeken.

deugfoob | 08-08-19 | 12:22 | 5

Straks als de Grote Crisis uitbreekt heeft nieuw personeel helemaal geen keuze

Anoniemelafaard | 08-08-19 | 12:44

Is allemal waar maar: hoe lager het bruto salaris hoe hoger de toeslagen. En door wie worden die betaald? Op die manier subsidieert de belastingbetaler de onderneming.

dranrebel | 08-08-19 | 13:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Het gejammer over mensen met geld. Nooit begrepen. Banen zat tegenwoordig. Bevalt het je niet? Zeg 'daaag' tegen de Hema en ga ergens anders werken. Next!

Amsterdamsko | 08-08-19 | 12:20 | 6

Banen zat. Helaas allemaal met ondermaatse salarissen,

dr Rechts | 08-08-19 | 13:04

@dr Rechts | 08-08-19 | 13:04:
Stadskanaal lijkt me écht zo'n regio waar je nog gewoon een betaalbare huurwoning kunt krijgen.

Papa Jones | 08-08-19 | 13:46

@dr Rechts | 08-08-19 | 13:04: harder werken, betere opleiding. Nog eens wat anders dan klagen en je hand ophouden.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:47
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze verkopen dezelfde rommel als Action, Aldi of Lidl voor 2 of 3 keer zoveel. Jip en Janneke is het Sesamstraat van de retail. Hoofdstraten komen ook steeds meer leeg te staan. Veel concurrentie van koffiebarretjes voor koffie met tompouce. Mensen gaan minder de stad in, dus de impuls rookworst met een onderbroek worden niet meer verkocht. Verkopen als onderkleding zijn online niet lucratief, dus daar gaat je verdienmodel. Loonsverlaging leidt tot nog onkundiger personeel en demotivering, zodat de klant zichzelf mag gaan helpen. 2 jaar, zie ook koers obligaties, en Hema ligt op de keien.

arlen | 08-08-19 | 12:18

3 tientjes minder jaar. poehpoeh. Het verschraalt bij de last die belastingverhoging heet.
Waarom is de Hema nu ineens fout? Ze kiezen er nog steeds voor om hun personeel boven het wettelijk minimum te betalen, niet veel maar toch.

En van die laatste tweet gaat m'n bloed koken, in het kort staat er "ik kan geen kind opvoeden van dit salaris", waarom ben je dan aan kinderen begonnen idioot?

niet-creatief | 08-08-19 | 12:12 | 7

@niet-creatief | 08-08-19 | 12:12 :
Interessante opmerking.
Onze nobele panda-miljardair behoort tot het globalisme, dat onze samenleving fundamenteel wil veranderen om te heersen over de verdeelde bevolking.
Daarom ook het zo moeilijk mogelijk maken van het stichten van gezinnen voor de eigen bevolking, terwijl uit Afrika en de islamitische wereld de meest kanslozen worden aangevoerd en met overheidssteun gestimuleerd grote scharen kinderen te verwekken.
Wie niet kijkt naar het doel (EUtopia en een enorme overheid) die begrijpt helemaal niets van wat er zomaar gebeurt met de samenleving.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:24

@Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:24: Zo is dat!

eastender | 08-08-19 | 13:26

@Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:24:
dat klinkt haast als een complot theorie

niet-creatief | 08-08-19 | 14:08
▼ 4 antwoorden verborgen

Hij zal zich goed achter de oren krabben voor hij nog eens een bedrijf uit handen van een investeringsmaatschappij haalt en de schulden vermindert,

lirft | 08-08-19 | 12:10

Verpleegkundigen worden nog harder genaaid dan Hema medewerkers wanneer Bruins BIG 2 er doorheen gaat jagen.

Ares | 08-08-19 | 12:10 | 4

@Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:14: Dat geldt niet voor BIG 2. Daarmee gaan ze ervaring en diplomas door de jaren heen compleet irrelevant maken middels een wet. Deze Boekhoorn betaalt alleen drie tientjes minder aan nieuw aan te nemen mensen. Boeien.

Ares | 08-08-19 | 13:17

@Ares | 08-08-19 | 13:17: lijkt me een goede zaak. Vreemd dat je 30 jaar geleden een diploma in de zorg hebt gehaald, vervolgens dik betaald kreeg als gediplomeerde en nooit meer wat hebt bijgeleerd.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:48
▼ 1 antwoord verborgen

Ha, eindelijk. Mijn boycot van Hemawinkels wordt zichtbaar.

Zupschufter | 08-08-19 | 12:03

@ isditnognieuws kan, maar ik klaag niet, zoals u kunt lezen in mijn eerste reaguursel. Men moet alleen niet zeggen dat er niet gewerkt wordt. op sommige plekken is het zeer zeker erg rustig maar de gevechtseenheden zijn gewoon druk en daadwerkelijk aan het werk.

VerganeGlorie | 08-08-19 | 12:02 | 1

Niks dan lof voor de mannen en vrouwen in het veld hoor.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 12:15

Wen er nou eens aan dat je hier in een kapitalistische samenleving woont!

mozaard | 08-08-19 | 12:02 | 1

Nee, we leven in een neo-communistisch land. De HEMA wordt met honderden miljoenen bestolen door de overheid en eist nu via het toeslagencircus 4 miljoen terug. En dan wordt de baas van de HEMA als dief geframed door de communisten ipv de baas van dit land die honderd maal zo veel steelt van HEMA-medewerkers door btw en inkomstenbelasting.

tipo | 08-08-19 | 12:06

De HEMA gaat hij daar ook niet mee redden in tijden van internet en vroeger hadden die wijven nix beters te doen, nu moeten ze ook werken.

marrretje | 08-08-19 | 11:59 | 1

Hema komt naar Spanje.

gato | 08-08-19 | 12:26

Al krijgen ze er 1000,-- bruto bij, netto maakt het bijna geen hol uit. Daar kan Marcel niks aan doen, Den Haag des te meer.

glaaf | 08-08-19 | 11:58

Sinds de omvolkings-activisten bij de HEMA een fatwa tegen de Nederlandse cultuur hebben uitgesproken gaat het niet zo goed meer met de handel daar bij die HEMA. Vreemd hé ??

Croisantneuf | 08-08-19 | 11:58

Wat is dit voor een links geleuter? Marcel Boekhoorn is toch geen filantroop? Waarom denk je dat ie goed is voor 1,9 miljard?

Super Vaagstra | 08-08-19 | 11:58 | 2

Niemand is nu eenmaal goed voor 1,9 miljard. Als er nu geen armoede was, dan mocht ie het van mij hebben en houden.

mozaard | 08-08-19 | 12:04

@mozaard | 08-08-19 | 12:04: Jij denkt dus werkelijk dat er armoede bestaat omdat er mensen rijk zijn...

ScottMcBeanie | 08-08-19 | 13:15

Sinds wanneer is GS socialistisch? Hema, hoewel ik er geen fan van ben, is een eigen bedrijf dus mag lekker zelf bepalen hoe veel het zijn mensen betaalt mits dat gelijk is aan of hoger dan een minimumloon.

Een soortgelijke discussie is al jaren in de VS aan de gang, en daar wil men dan maar het minimumloon verhogen want ach gut, die arme mensen die bij de McDonald's werken of een ander laaggeschoold/simpel baantje hebben moeten ook royaal kunnen rondkomen. Tja, je bent niet verplicht om bij een bedrijf te werken dat zo minimaal salaris uitkeert.

Had je maar een vak moeten leren. "Learn to code."

Le Roi | 08-08-19 | 11:58 | 4

@Mark van Leeuwen | 08-08-19 | 12:06:
Ook dat is weer socialistisch denken. Het zal mij een (Hema-)worst wezen wat Marcel Boekhoorn verdient, maar vergeet niet dat hij als ondernemer van een groot concern als Hema ook zorgt dat duizenden mensen een baan hebben, en dat daar een heel stuk verantwoordelijkheid en risico bij komt kijken. Bovendien, wat let je om je eigen "Hema" op te richten?

Moraal van het verhaal: simpel baantje waarvoor je geen opleiding nodig hebt, je nauwelijks over denkvermogen hoeft te bezitten, je zo goed als geen enkele verantwoordelijkheid hebt en waar je op het einde van je werkdag 'de knop' kunt omzetten en zorgeloos naar huis kunt = weinig opbrengsten. Baan waarbij je grote verantwoordelijkheid hebt, waar veel risico's aan vastkleven, waar je dag en nacht mee bezig bent = potentieel veel opbrengsten. Dat is hoe een vrije markt werkt.

Le Roi | 08-08-19 | 12:12

@Le Roi | 08-08-19 | 12:12: Ah zo. Maar wat is er mis met socialistisch nadenken?

Mark van Leeuwen | 08-08-19 | 12:41

@Mark van Leeuwen | 08-08-19 | 12:41: socialism seems like a good idea until you run out of someone else’ s money. Margaret Thatcher.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:50
▼ 1 antwoord verborgen

ok, lunchconcert
ciao

pomodorus | 08-08-19 | 11:55

Dat plaatje over die toeslagen is misleidend: je hebt hier alleen recht op mét kinderen. Heb je geen kinderen, dan heb je bij een salaris van 22k bruto per jaar geen enkel recht op huurtoeslag.
Laat het duidelijk zijn dat een alleenstaande louter recht heeft op huurtoeslag in twee situaties: bijstand en minimumloon. Alles daarboven: nul euro.
Elke alleenstaande werkzoekende kan zich dit beseffen voordat hij een baan aanneemt voor net bóven het minimumloon: je naait jezelf, en hard ook.
Daar kan je die directeur van de Hema niet de schuld van geven, echt niet.

Toos Doos | 08-08-19 | 11:54 | 5

...

HogeNood | 08-08-19 | 12:22

Nee, maar het bewijst echter alsnog dat dit soort mensen behoorlijk dom is dus dat rechtvaardigt een lager loon.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:51

niet waar, ga jezelf meer verdiepen..

jojojo22 | 08-08-19 | 18:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Hoge belastingen, hoge woonlasten etc. voor die lage inkomens zijn een groter probleem dan die 30 euro bruto die eraf gaat.

sjef-van-iekel | 08-08-19 | 11:54 | 6

@Le Roi | 08-08-19 | 12:00: geen onzin. U zegt zelf al dat er subsidie en toeslag voor nodig is. Dat is toch op zijn minst raar? Ik had het trouwens over lage inkomens zoals die startsalarissen bij de Hema waar het in het bericht over gaat, niet over bijstandsmensen die u aanhaalt. Daar heb ik ook een mening over.

sjef-van-iekel | 08-08-19 | 12:23

@Le Roi | 08-08-19 | 12:14: u bent een gelukkig man. Maar wat het punt eigenlijk?

Mark van Leeuwen | 08-08-19 | 12:47

@Le Roi | 08-08-19 | 12:14: Bij dat 'schaamteloos' van jou hoort 'willen', niet 'moeten'.

eastender | 08-08-19 | 13:32
▼ 3 antwoorden verborgen

Het personeel bij de Hema bestaat dan ook vooral uit chagrijnige onkundige trollen die het woord "dienstverlening" niet begrijpen.

de visser | 08-08-19 | 11:54 | 1

Als je betaalt voor een ezel moet je niet verwachten dat je een paard krijgt. Ik vind het prima want ik ben nooit lang bij de hema binnen en wil graag dat mijn koffiebonen goedkoop blijven.

Miss Silly | 08-08-19 | 12:50

De Hema moet kapot, want gebruikt te veel 'Engliesj'.

HogeNood | 08-08-19 | 11:51 | 1

Nee, teveel hoofddoeken en halal.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:53

Deze Man v/h Jaar verdient een halal Hema rookworst in zijn reedt. Wel een beetje @mosterd erop.

Joris-nummer-zeven | 08-08-19 | 11:50

Met een salaris verlaging was het ook begonnen bij V&D. We weten allemaal hoe dat is geëindigd. succes, de volgende crisis is al onder weg.

Chiel79 | 08-08-19 | 11:49

Hema boycotten.

Brainder | 08-08-19 | 11:49

Gewoon 15 of wat van die worsten meenemen toch, of hoofddoek(en). Als er commentaar op komt draai je het riedeltje 'verkeerde inschatting > metdekennisvannu > halaltestserviceofzo' af. Of je moet een hele eerzame hemamedewerker zijn, dat mag ook maar dan bakkes dicht en deurwerken.

Aap Noot Miesje | 08-08-19 | 11:48

De Hema, het restaurant, zeg 17.15, graag koffie met slagroom, eeeeh de slagroommachine is al schoongemaakt, maar jullie zijn toch tot 18.00 open?, eeeeeeh.
Klein voorbeeld waarom ik nooit meer naar die kudtwinkel ga.

Von Knarrenstein | 08-08-19 | 11:44 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig betaal ik nog steeds 9,95 euro voor drie onderbroeken. Hulde voor Marcel Boekhoorn!!

ik_wacht_niet | 08-08-19 | 11:43 | 11

@mozaard | 08-08-19 | 12:10:
Die mensen uit de fabriek in Bangladesh komen het écht niet hier ophangen in de winkel hoor. Daar zijn derden voor nodig. En die zijn nou eenmaal een beetje duurder.

Papa Jones | 08-08-19 | 12:36

Wat je vergeet is dat de kwaliteit intussen wel is verminderd tot bijna niveau wegwerpartikel.

ItsNoStyleAtAll | 08-08-19 | 14:09
▼ 8 antwoorden verborgen

Tja, het probleem van de HEMA is dat het graag word gezien als een typisch oer-hollandse onderneming. En wat daarbij niet helpt is een activistische houding aannemen door o.a. pasen en sinterklaas vakkundig wegjorissen uit de schappen. Dus vanuit die optiek not a single fuck given! Voorheen kwam ik wel vaker bij de HEMA, maar sinds ze zich meer activistisch gingen bemoeien laat ik ze zovaak mogelijk links liggen. En wat betreft kwaliteit, zelfs de Blokker is beter. Snap trouwens niet al dat gepiep, niemand dwingt je om bij de HEMA te werken en te kopen. Mensen snappen nog steeds niet dat massaal een andere baan zoeken of gewoon niet meer bij de HEMA kopen een hoop problemen doet voorkomen.

Indoneesje | 08-08-19 | 11:41 | 1

Niet voor iedereen is een alternatief voorhanden. Sommigen hebben nu eenmaal een baan nodig, want hypotheek en eten en dergelijke.

mozaard | 08-08-19 | 12:12

Wat een zuur stukje nu weer. Iemand met zo'n hoofd die Hind in bed weet te krijgen, zou ongezien 1000 kudo's moeten krijgen. Hup Marcel!

quigg | 08-08-19 | 11:39 | 3

De aantrekkelijkheid van een man zit ook niet in zijn hoofd, die zit in zijn portemonnee. Met 1,9 miljard ben je dus per definitie een bloedmooi ventje.

koter | 08-08-19 | 11:51

@koter | 08-08-19 | 11:51: Bovendien is Hind niet eens een ster. Heeft nog nooit een hit gescoord, gaat dat ook nooit meer doen en heeft qua leeftijd The Wall al geraakt. Ik denk dat een doorsnee tiener geen idee heeft wie dat mens is. Kortom: er is echt helemaal niets bijzonders aan die griet.

nobele wilde | 08-08-19 | 12:19

@koter | 08-08-19 | 11:51: miep miep. Wat is dat? Roadrunner? Nee het is Sylvie op zoek naar een nieuwe creditcard/vriend.

The2Amendment | 08-08-19 | 17:55

Kindgebonden toeslag a 7000 euro wat is dat dan? Tering.

lacucaracha | 08-08-19 | 11:39 | 2

Mensen zonder geld moeten toch kinderen kunnen fokken. Nibud heeft becijferd dat één kinder opvoeden tot 18e levensjaar ongeveer 90.000 Euro kost. Gek he, dat die toeslag tot 7000 per jaar oploopt. De cijfers kloppen bijzonder aardig. Je kunt veel vinden van de overheid maar rekenen op de millimeter dat kunnen ze als de beste.

Langshetrandje | 08-08-19 | 11:44

Bij de Hema verkopen ze anders wel kekke hoofddoekjes en wijn uit Israel dus als je dat samen door een deur kan verkopen ben je wel een keigoede kapitalist!

Moonwarrior | 08-08-19 | 11:38 | 1

Hoho, die wijn verkochten ze dit jaar (nog) niet.
En je had twitter moeten zien ontploffen. Het gros ervan met namen en israelische vlaggetjes (sowieso, die met vlaggetjes achter hun naam kun je negeren, maar goed) en de lange tenen wisten het alweer zo te draaien dat de Hema ineens pali-lover was geworden.
En ze moesten zich er maar even over verantwoorden.
Idioterie dat ze er ook nog op in gingen....

Gazzerop | 08-08-19 | 13:06

Sowieso armoede die HEMA. Wilde onlangs iets bestellen via de webshop maar ze hebben werkelijk niets op voorraad daar.

priks | 08-08-19 | 11:38

Elke nieuwe HEMA-medewerker kost de belastingbetaler zo 360 Euro per jaar extra aan toeslagen. Maal 11.000 werknemers is dat 4 miljoen Euro/jaar dat de HEMA aan extra toeslagen gaat kosten op termijn. Ruw geschat, zonder details.

De HEMA heeft een omzet van 1,24 miljard/jaar. Alleen al de BTW levert de overheid enkel dankzij de HEMA 260 miljoen/jaar op.

De HEMA eist dus slechts 4 miljoen op van de 260 miljoen aan BTW die van de HEMA door de overheid wordt gestolen.

Het probleem is dus niet de baas van de HEMA, maar de baas van dit land: Marx Rutte.

tipo | 08-08-19 | 11:38 | 4

Ik noem dit al jaren neomarksisme.

Langshetrandje | 08-08-19 | 11:45

Hema verrekend de BTW toch? Jij en ik betalen hem uiteindelijk, dacht ik? 21% over de inkoop betaalt de Hema en 21% over de omzet betalen jij en ik. Het verschil gaat naar Den Haag... of heb ik het niet goed begrepen?

lovekila | 08-08-19 | 12:22

@lovekila 12:22: Nou ja, als het verschil tussen inkoop en verkoop 30% is, dan nog levert de Hema nog steeds 78 miljoen/jaar op aan btw.

Als je de btw afschaft en de prijzen blijven gelijk, dan kan de HEMA elk van haar 11.000 medewerkers 590 Euro per maand salarisverhoging geven. Dan kan het toeslagenstelsel ook worden afgeschaft, wat een boel overhead scheelt.

tipo | 08-08-19 | 14:03
▼ 1 antwoord verborgen

El Hema is toch die hoofddoek- en halal rookworstverkopende weg-met-ons winkel, die Zwarte Piet als eerst afschminkte? Collaboratie heeft altijd een prijs, in dit geval met lage salarissen.

Festen | 08-08-19 | 11:38

Gelukkig heeft deze man de Hema van de ondergang gered.
Als hij dat niet had gedaan hadden er velen met een WW nu thuis gezeten.
Een handige man waar veel Nederlanders jaloers op zijn

Sjeert | 08-08-19 | 11:38

Ik begrijp uit diverse media dat Marcel nog steeds geld overmaakt naar dat Marokkaanse superneukertje van 'm, dat in de US of A werkt aan haar "Ik ga hartstikke goed hier" carrière ;)

Remi 1 | 08-08-19 | 11:38 | 1

Ja klopt. Die mevrouw kan helemaal niks - althans, niet op muziekgebied - maar zit dankzij Boekhoorn wel in LA waar ze in weelde leeft en de illusie van succesvol artiest nog even voort kan laten bestaan. Boekhoorn is nu met een zus van Yolanthe Kabau van Cashbergen dus die is ook niet bij hem vanwege zijn woest aantrekkelijke uiterlijk. Deze dames kosten veel geld. Dat moet ergens vandaan komen. Overigens is het heel goed dat deze ondernemer de Hema van de ondergang heeft gered. Anders zaten de werknemers nu wel allemaal in de bijstand.

Toos Bevergeil | 08-08-19 | 12:53

Oh ja, die panda's worden geleased. Niet gekocht.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:36

Wat de socialist altijd vergeet is dat je niemand kunt dwingen te ondernemen. Mijn moeder is destijds de Sovjet unie ontvlucht, ik ben opgegroeid met verhalen van de zegeningen van het communisme/socialisme. Ga ieder jaar nog op familiebezoek naar haar geboorteplaats. Dat ligt in wat tegenwoordig Wit Rusland heet. De mensen werken daar voor gemiddeld 300 usd in de maand en de prijzen liggen niet eens veel gager dan in Nl. Jonge arts ontmoet. Werkt in het ziekenhuis voor 300 USD. Een groot oom, werkt 24 uur op en af voor 130 USD in de maand. Oke in het dorp staat nog wel een mooi standbeeld van Lenin. Dat dan wel weer en ze houden ieder jaar op 1 mei een kekke optocht langs het beeld. Alle Nederlanders die denken dat @§& systeem werkt zouden er eens een paar maanden moeten gaan wonen. Dat bijna iedereen aan de wodka hangt snap ik ook wel. Het leven onder het socialistisch/communistisch jok is te deprimerend voor woorden. Een Nederlandse bijstandstrekker is een ongeloofelijke rijkaard ten opzichte van 80% van de wereldbevolking.

Zatkniss | 08-08-19 | 11:36 | 2

Welkom welkom welkom Wit-Russische dobbernegers! ;) Maar goed, het kan zoveel beter hier.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:38

Wat ik veel erger vind is dat er heel veel lui zijn die zo'n 'arbeidersparadijs' in Nederland willen. U weet wel, de stemmers van de SP,PvdA, D66, GroenLinks, PvdD etc. Brrrrrrrrr....

Indoneesje | 08-08-19 | 11:45

Ik koop al jaren niet bij dat stoort bedrijven. Dat zal nog jaren zo blijven.

Marcello Christiani | 08-08-19 | 11:36 | 1

Je moet het maar kunnen weerstaan. Velen vergeten in hun ijver om prijzen te vergelijken dat het niet-kopen nóg goedkoper is.

mozaard | 08-08-19 | 12:15

De tent is al jaren bijna failliet. Het gaat voor nieuwe werknemers die zijn dus dan wel de facto vnl tijdelijke baantjes voor jongelui die het paar jaar doen. Dus enerzijds snap ik het wel, maar imo zit het probleem bij te hoge huren voor winkels in binnenstad en onroerend goed beleggers die niet willen afwaarderen, dus leegstand. Maar ja, dat zijn ook pensioenfondsen e.d. ... Die zitten nu niet te wachten op afwaarderingen.

Hemmenaar7 | 08-08-19 | 11:35 | 1

Urban doughnuts.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:39

Dus geenstijl is jaloers op zijn vermogen... lekkere houding...

vinzepinz | 08-08-19 | 11:35

Ik heb zoëven mijn vrouw te verstaan gegeven haar boerka’s voortaan elders te kopen.

Ridde Rogter | 08-08-19 | 11:33 | 2

Kópen? Heeft ze geen tas met aluminium voering dan?

Papa Jones | 08-08-19 | 11:38

Kopen? Morgenmiddag gratis af te halen in Den Haag!

broodje gezond | 08-08-19 | 12:04

Wel een erg eenzijdig zwetsstukkie dit; GS onwaardig.
Leave Boekie alone....

Arie Pastafari | 08-08-19 | 11:33

30,- euro bruto eraf zegt niks.
Met het nederlandse belastingen en toeslagen stelsel is dat waarschijnlijk 200,- netto erbij.

Harry Turtle | 08-08-19 | 11:33 | 2

Triest, maar waarschijnlijk waar.

Iemand die € 25.000,- bruto verdiend en een loonsverhoging van € 50,- P/m krijgt gaat er netto op achteruit...

Wijze uit het Oosten | 08-08-19 | 11:53

Wel als je €1.600 bruto per maand verdiend.

koter | 08-08-19 | 11:54

Aanvangssalaris voor nieuwe medewerkers. Dus niet voor bestaande medewerkers. Je hoeft er trouwens niet te werken, dat mag. Je mag ook een baan zoeken die meer betaald, zoals medewerker op een boorplatform, of persoonlijk beveiliger in Afganistan, of vrachtwagenchauffeur.
Zolang het boven minimumloon is, betaald hij netjes. Omdat hij goed is voor bijna 2 miljard moet hij meer loon betalen... is dit de Joop of zo?

der Schmutz | 08-08-19 | 11:33 | 3

ja een nuance is op zn plaats maar betaalt is met een t

pomodorus | 08-08-19 | 11:40

Daar begint het af en toe wel op te lijken. Je mag toch verwachten dat GeenStijl weet hoe de economie werkt. Genoeg werk, als het je niet bevalt ga je ergens anders werken. Als je achter de kassa gaat zitten bij de Appie verdien je ook geen 4500 bruto. Prima baantjes om mee te beginnen of om weer mee in te treden tot de arbeidsmarkt. GeenStijl schrijft nota bene eerder op de dag nog over 'Jan Modaal' die kapot wordt gemaakt door de overheid. Je zou denken dat ze de connectie hiermee zien. In de eerste plaats mogen we de overheid bedanken, dat is niet de schuld van Boekhoorn. Al die Hema medewerkers hadden ook op straat kunnen staan, man man man.

Hordo | 08-08-19 | 11:43

Idd groot gelijk! Je HOEFT er niet te werken. Ontwikkel jezelf, zoek wat anders, netlfix iedere dag een uurtje minder, maar vooral, stop met klagen

R.J. Visser | 08-08-19 | 11:49

Had je maar beter je best moeten doen op school.

Turbulentie? | 08-08-19 | 11:32

Goed zo, fuck socialism. Waren er maar meer zoals hij: geld van de armen stelen en aan de rijken geven. Zelfs de VVD doet er niet meer aan mee. Waar moet ik in godsnaam nog op stemmen?

skoftig | 08-08-19 | 11:32 | 1

Henkie natuurlijk

Omebert | 08-08-19 | 11:33

het is goed om te bedenken dat een dergelijke moraal onverenigbaar is met een zinvol bestaan, dat is zijn probleem verder.

pomodorus | 08-08-19 | 11:32

Winkels doen we gezamenlijk de das om door alles online te kopen, en indien niet online bij de Action. Valt geen droog brood meer te verdienen buiten een paar sectoren.

Blasfemie | 08-08-19 | 11:31 | 3

Action is een top winkel.

Omebert | 08-08-19 | 11:33

En terecht.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:33

Doet Hind het ook voor €1632 p/m bruto all-in ?

Jimmy Mc Clure | 08-08-19 | 11:31 | 3

Moet je Marcel zijn rookworst vragen denk ik.

Omebert | 08-08-19 | 11:32

@Wijze uit het Oosten | 08-08-19 | 11:51: nee zit varken in.

Omebert | 08-08-19 | 12:10

Ramphastos
Aandeelhouders willen geld zien.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:31

Ik tel even mee, zelf ben ik sgt1 binnen defensie en op geen van deze toeslagen heb ik recht. Ik kom na 12 jaar trouwe dienst uit op 2430,- euro bruto. Ben ik nu ook zielig?

Ik werk voor de overheid en een beetje voor jullie.
Die Boekhoorn wil gewoon winst maken en het gaat om het start salaris...

Kappen met zeuren dus.

VerganeGlorie | 08-08-19 | 11:30 | 8

Moet winst maken. Gaat kudt met de Hema.

lacucaracha | 08-08-19 | 11:55

@Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:49: Iemand die bij defensie werkt en wiens nick 'VerganeGlorie' is.... says enough. Ik zou van baan veranderen.

mozaard | 08-08-19 | 12:21

@mozaard vergane glorie heeft niets met de staat van de persoon achter de Nick te maken. eerder de staat van dit land en de stad waarin ik woon. ook ben ik nog zeer tevreden met mijn baan aangezien ik avontuurlijk van geest ben. bedankt voor de welgemeende adviezen.

VerganeGlorie | 08-08-19 | 13:10
▼ 5 antwoorden verborgen

Als zo`n medewerker meer dan €150 per maand aan niet vergoede kleding, voedsel of vervoerskosten heeft, dan heeft modaal verdienen geen enkele zin. web.archive.org/web/20190503165828/ht...

Feynman | 08-08-19 | 11:29

Hoe luidt eigenlijk de functieomschrijving van een winkelmedewerker? Is dat een beetje kassawerk en schappen bijvullen? Tja, take it or leave it. Voor jou 1000 anderen...

R.J. Visser | 08-08-19 | 11:29 | 2

Een beetje kassawerk - de cashflow van je bedrijf dus... Moet je inderdaad een slecht betaald iemand neerzetten, goed idee.

Goldfinger | 08-08-19 | 11:30

Nah dat denk ik niet. Het is kutmoeilijk momenteel om goed personeel te krijgen.

Omebert | 08-08-19 | 11:30

Ik heb er geen mening over want ik kom eigenlijk al jaren niet meer bij de Hema, en dat komt dan weer omdat geen hoofddoek nodig heb en geen halal rookworst lust.

Hetze Haatstra | 08-08-19 | 11:28

Kut baan en nu ook nog lager kutloon. Had je maar op school moeten blijven. Volgens mij geld het trouwens alleen voor nieuwe werknemers. Dan weet je toch waar je aan begint? Je kan ook bij een ander bedrijf aan de gang lijkt me.

Omebert | 08-08-19 | 11:28

Hoe gênant en beschamend, steeds grotere 2 deling tussen arm en rijk. Iets wat je als land moet voorkomen anders komen er problemen.

ikdenkwat | 08-08-19 | 11:27 | 3

Landen waar rijk en arm dichterbij elkaar liggen zijn meestal KUTlanden.

Turbulentie? | 08-08-19 | 11:36

Retail was altijd al een minimumloonbusiness. Het valt mij nog mee dat ze überhaupt boven minimumloon verdienen. Onze tieners moeten voor hun bijbaantjes de industrie en de techniek in (iets dat al langzaam gaande is), dan gaat retail het personeelstekort vanzelf merken.

Alexander des Burgus | 08-08-19 | 11:47

@Alexander des Burgus | 08-08-19 | 11:47: retail is dood. Morsdood.

Langshetrandje | 08-08-19 | 11:48

Hema is een pauperwinkel uit de vorige eeuw waar alleen kansloos volk wat koopt.

Gulliver | 08-08-19 | 11:27 | 3

Nou, kansloos wil ik niet zeggen.
Ze zijn de enigen die in de zomer zwembroeken voor volwassenen verkopen.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:40

@Papa Jones | 08-08-19 | 11:40:

Kansloos volk dat te dom is om online te kopen moet het dus zijn.

Gulliver | 08-08-19 | 11:57

@Gulliver | 08-08-19 | 11:57:
We hebben het hier over een Zwembroek In Hoge Nood.
Je weet wel, vanmiddag zwemmen, vanmorgen even naar de Hema.

Papa Jones | 08-08-19 | 12:38

Het is de VVD die hier de grondslag voor legt. Zie vorige topic.
3 parttime payroll baantjes per persoon, daar gaan we naar toe. Die goede ouwe USA achterna!

Beefbus | 08-08-19 | 11:26

Prima, dan kom ik ook niet meer naar zijn dierenstal. Ik roep iedereen op deze meneer zijn handelen te boycotten. Tijd voor aktie.

Yzord | 08-08-19 | 11:26 | 2

Mag ik nog Hema-worst?

HogeNood | 08-08-19 | 11:30

Zie rijtje toeslagen. Het is de overheid (en dus wij) die dit sponsort. Zonder die bizarre brij van extra's, zou niemand voor dit salaris kùnnen werken. Onze overheid heeft het vraag- aanbod-mechanisme kapot gemaakt. Schrap alle belastingen en toeslagen, en begin even opnieuw, want dit werkt al jaren niet meer.

John McClane | 08-08-19 | 11:25 | 6

@Kees netals me Broer | 08-08-19 | 12:37: google maar op Bitcoin washer. Nu jij weer

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 12:38

@Kees netals me Broer | 08-08-19 | 11:35:
Dat is nou juist de clou, met dat geldrondpompcircus is een hele nieuwe banenfabriek opgetuigd. Eentje die we als kiespijn kunnen missen maar waar iedereen emplooij vindt die niet uitgenast genoeg is voor het bedrijfsleven en het intellect voor een academische carriere mist. Dus zit je papier te schuiven tot je 68e en pak je per jaar 50/100 euro bruto een beetje meer. Wat Ray Davies ooit zo mooi omschreef:
"Answering phones and dictating letters
Making decisions that affect no one.
Stuck in the office from nine until five
Life is so incredibly dull,
Working from nine to five.
He's caught in a mass of computerised trivia,
Deciphering data for mechanical minds.
He's lost in the paperwork and up to his eyes,
He's checking a list that's been checked out before
And he's starting to lose his mind.

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze mogen Marcel op hun blote knietjes danken dat er überhaupt nog een Hema is.
En wat zijn vermogen er mee te maken heeft?

Berbaar | 08-08-19 | 11:24 | 2

@berb: Hoezo. Jij als VVD-er moet toch weten dat als je nog niet eens geld hebt om je personeel een (normaal) loon te betalen, je eens goed moet nadenken of je bedrijf (op de manier zoals je die nu runt) levensvatbaar is. Je personeel is je belangrijkste kapitaal. Daar ga je het salaris toch niet van terugschroeven als dit al zo minimaal is? Zijn vermogen heeft er inderdaad niets mee te maken, maar wel logisch dat personeel daar ideeën bij heeft.

GWB | 08-08-19 | 11:34

@GWB | 08-08-19 | 11:34:
Blijkbaar is het loon momenteel niét normaal en moet het bijgesteld worden.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:42

Mensen die panda's helpen Deugen per definitie. Die mogen best wat solidaire offers vragen van hun onderbetaalde werknemers.
Het zijn van miljardair wordt meneer dan ook vergeven, als ere-arme.

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 11:24 | 2

Panda's zijn nutteloze beesten. Vreten alleen een speciaal soort bamboe willen niet voortplanten en zijn tyfus lui.

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 11:36

@Kees netals me Broer | 08-08-19 | 11:36:
Precies als echte wereldburgers dus, deze edele dieren!

Jan Passant mk2 | 08-08-19 | 12:38

Ik dacht de de hema niet zo goed draaide.
Wat gelijk helpt is het loon van de werknemers wat terugdraaien als dat kan....
Draait de hema weer goed, dan volgt een loonsverhoging.... Dit is normaal zakendoen... Gebeurd overal...

dijkbewaker | 08-08-19 | 11:23

Komt er ook een corrigerend artikel als door deze maatregelen de boel weer financieel gezond wordt? Wellicht, juist door deze maatregel, kunnen al die mensen aan de slag blijven...

Brentjeee | 08-08-19 | 11:23

Wat is dit voor links gezwets man? Dat hij 19 miljard heeft doet er niet toe. Al zijn ondernemingen moeten zelfstandig hun broek op kunnen houden. De Hema kopen is een zakelijk riskante beslissing (verliesgevend/ niet meer van deze tijd/ imago-problemen) en dan zal je soms vervelende beslissingen moeten nemen om de tent draaiende te kunnen houden.

Als 30 euri van het startsalaris afhalen de enige "vervelende" beslissing is die Dhr Boekhoorn moet nemen om er weer een florerend bedrijf van te maken dan verdiend hij een lintje van de Koning ipv dit soort links commentaar.

Centicuub | 08-08-19 | 11:23 | 3

1.9miljard denk ik freund.

VerganeGlorie | 08-08-19 | 11:31

@lovekila | 08-08-19 | 12:09:
Daarom koopt hij er ook een Hema van om die weer succesvol te maken.
Hij heeft het natuurlijk niet op de bankrekening staan te niksen

Hemmenaar7 | 08-08-19 | 14:13

Als het legaal is moet je in Den Haag zijn.
HEMA is een genderneutrale halaldeugwinkel geworden. Als je je klanten wil kwijtraken moet je dat vooral doen.

Frau Merkel | 08-08-19 | 11:23

Uuuhhhh, als Mark Rutte belooft dat de grote bedrijven de salarissen gaan verhogen, dan gaan de grote bedrijven de salarissen verhogen toch? Of ben ik nou gek?

Hetkanverkeren | 08-08-19 | 11:23

Ach na een paar rondjes robotisering klinkt €1632 zo slecht nog niet.

brughslurph | 08-08-19 | 11:22

Heerlijk toch; dat kapitalisme!

McMarx | 08-08-19 | 11:22 | 1

Ja he. Vrijheid, blijheid.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:23

HEMA? Dat is toch die winkel die zwarte Piet afgeschaft heeft?
En halal rookworst heeft?
Die winkel?
Tja... Wie koopt daar wat?

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:22 | 3

Ik haal al mijn gender neutrale goederen daar. pleepapier heb je toch nodig.

Omebert | 08-08-19 | 11:27

Hema, laatst een notenkraker gekocht. Daarvoor, geen idee, Ooit wel eens wat verfabijt en primer maar dat is meer dan 15 jaar terug. Waarom zou je eigenlijk nog naar de Hema gaan, ze hebben van alles net niks en wat er is is elders goedkoper.

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 13:51
-weggejorist-
very_bad_poet | 08-08-19 | 11:21 | 2

If you pay peanuts you get monkeys.

BrutusBosch | 08-08-19 | 11:20 | 1

die is leuk

pomodorus | 08-08-19 | 11:54

Niet iedereen heeft het werk voor het oprapen. En zouden we er niet ieder jaar vooruit op moeten gaan. Kosten hoger en inkomsten lager. En dan durft men bij cbs te beweren dat het haast niet beter kan met het geluk.

ET007 | 08-08-19 | 11:20 | 1

Maar we kunnen dan ook zwemmen in de Singel zonder tetanusprik. (zegt Diederik Samson)

Calastir | 08-08-19 | 11:24

Ja, begrijp het wel als je winkel concurrerend wil houden! Alleen zuur voor de medewerkers

DeutschlandUberAlles | 08-08-19 | 11:20 | 1

Investeringsmaatschappijen. Aandelen. Winst.

Is dit nog nieuws? | 08-08-19 | 11:23

Mosterd zag liever de Hema failliet gaan. Dan zat het personeel in de bijstand en ja dan "verdienden" ze wellicht meer dan nu. De socialist heeft altijd het vingertje klaar naar de ondernemer. Socialisme heeft zelf nog nooit iets geschapen, oke dan wel als je honger en door meetelt. Geef mosterd een enkeltje Venzuela. Wie start de crowdfunding?

Zatkniss | 08-08-19 | 11:19 | 3

Met een graaier als Boekhoorn aan de macht gaat de Hema vanzelf failliet. Voor bijna 2 miljoen per jaar moet je heel wat hoofddoekjes verkopen.

Gulliver | 08-08-19 | 11:22

"Het aanvangssalaris voor een filiaalmanager gaat van 2766 euro bruto naar 2055 euro." Ik snap nu waarom de vrouwelijke filiaalmanager in onze Hema nooit zo vrolijk kijkt. Flinke werkweken, flinke verantwoordelijkheid, beneden modaal salaris.

Goldfinger | 08-08-19 | 11:18 | 6

Kwestie van vraag en aanbod. Klaarblijkelijk zijn er mensen die het voor dat hongerloontje willen doen. Zodra er geen gekwalificeerde mensen zijn die akkoord gaan met zo'n loon moet het wel omhoog.

koter | 08-08-19 | 11:59

2055 bruto voor een filiaalmanager? Goh, als je wil vernieuwen, mensen enthousiasmeren en blijven uitdagen moet je vooral zoiets doen. Serieus, alsof hij al op zoek is naar nieuwe kopers maar alleen nog even snel het kostenplaatje omlaag wil brengen om de cijfertjes wat zwarter te kleuren. Zo onderhand gaan we weer terug naar 19e eeuwse arbeidsverhoudigen.

Graaisnaaiert | 08-08-19 | 13:48

Ik dEnk da dat een minimum is, voor filiaalmanagers van de miniHema's op stations. En wellicht krijgen we nog meer minibHema's waar alleen rookworst tompuce en Saucijzenbroodje worden verkocht

Hemmenaar7 | 08-08-19 | 14:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Als de willen dat het salaris bij de Hema omhoog gaat, moeten we daar meer kopen.

Familie Blokker is de enige reden dat de Blokker niet allang is opgedoekt. We kopen alles bij Aliexpress en de Action en willen aan de andere kant dat medewerkers van ketens als de Hema meer salaris krijgen. Tsja, het is het een of het ander.

Flikker op, SP.

lirft | 08-08-19 | 11:17 | 5

Mijn credo: Koop niet meer dan je nodig hebt, koop lokaal en maak zoveel mogelijk zelf. De HEMA verdient dus niet zo heel erg veel aan mij. Dat brood daar is geen brood, de wijn idem dito, kaas idem dito.

mozaard | 08-08-19 | 12:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Je hoeft niet bij de Hema te werken toch? Als je meer geld wild verdienen kun je ergens anders solliciteren...

Quib | 08-08-19 | 11:17 | 2

Tja, ga solliciteren als directeur van Amnesy int, krijg je 9148,75 plus bonus per maand. De huuropslag krijg je dan niet meer, dat is dan weer jammer dan.

jan huppeldepup | 08-08-19 | 11:27

@jan huppeldepup | 08-08-19 | 11:27: Maar die directeur wordt dan weer mede betaald door mijnheer Soros. En aan mijnheer Soros kan mijnheer Boekhoorn nog niet tippen...

Quib | 08-08-19 | 12:07

Kunnen we Boekhoorn een lul noemen voor ondernemen? Wellicht dat we eerder eens naar de pandjesbazen (die huur opdrijven), Den Haag (dat BTW verhoogde, basispakket uitholde, en verder alleen aan zichzelf denkt), etcetera moeten kijken. Het is niet de schuld van Boekhoorn dat die lui hun broek niet op kunnen houden.

hendrikjandetuinman | 08-08-19 | 11:17 | 1

Mee eens, pak de Prins van Zandvoort of VVD'er Wybren von Haga maar eens aan, beiden pandjesbazen... zou mij niks verbazen als daar leuke verhalen van hun huurders tevoorschijn komen.

Keyboardspeler | 08-08-19 | 11:31

Als je het ergens niet naar je zin hebt, of denkt elders beter te kunnen krijgen, dan ga je toch solliciteren?

baskb | 08-08-19 | 11:16

Flutartikel, Boekhoorn bepaalt het minimumloon niet. Als het salaris bij Hema niet concurrerend is, komt er niemand werken. Het vermogen van Boekhoorn is hier niet relevant.

Jaypelsteeltje | 08-08-19 | 11:16

Blijkbaar kan de Hema méér dan genoeg perconeel krijgen. Stukje marktwerking.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:16

Dat is altijd nog meer dan ze in Mali verdienen.

Ridde Rogter | 08-08-19 | 11:16

Nou en? Mijn vrouw krijgt nog minder.

Ronnie uit Helmond | 08-08-19 | 11:14 | 1

Wordt ze alleen in worst betaald?

mr.money | 08-08-19 | 15:23

Dan ga je ergens anders aan de slag als je daar meer kan verdienen.

Lucifer | 08-08-19 | 11:13 | 2

Precies, iedereen blij.

Papa Jones | 08-08-19 | 11:16

Eens!

Amsterdamsko | 08-08-19 | 12:18

Een succeshaat-broddelwerk van SP-blogger Mosterd. Gaaaap indeed.

Okamoto | 08-08-19 | 11:11 | 5

@obi1 | 08-08-19 | 11:22: Wat let die mensen om een andere baan te zoeken, ook dat is kapitalisme.
Dat Boekhoorn veel geld heeft wil nog niet zeggen dat hij het weg moet geven aan medewerkers van een bedrijf waarvan hij toevallig eigenaar is en wat op het randje van omvallen staat.
Hij is op geen enkele manier verplicht om die verliezen te sponsoren, dus als dat bedrijf geen winst maakt kan het personeel kiezen tussen een salaris wat past bij het succes van het bedrijf of geen bedrijf meer om te werken.
Maar goed, leg dat eens uit aan socialisten die menen dat zij recht hebben op de eigendommen van een ander.....

Mosterd, jij bent af... niet meer bloggen over dingen waar je geen verstand van hebt.

happen naar de baas | 08-08-19 | 11:58

@happen naar de baas | 08-08-19 | 11:58: eensch! Zelfde als bij voetjebal. Alles moest opgeschovwn worden voor het Europese avontuur van Ajax. Daarna wel geld van Ajax wil hebben om het te compenseren zodat ze van dat walgelijke kunstgras af konden

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 12:39

@Kees netals me Broer | 08-08-19 | 12:39: opgerot en super snel terug! Ik kan dingen

Kees netals me Broer | 08-08-19 | 14:12
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken