Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pleidooi voor het belang van beschimping

HALLO, wil er af en toe nog iemand opstaan voor het vrije woord, nondeju?

Daar was weer een zoveelste voorbeeld van mensen die andermans feestje willen verzieken door "diversiteit" en "inclusiviteit" te preken, maar daarmee in de praktijk louter exclusiviteit en uitzonderingen voor zichzelf willen afdwingen. Zelfs in een Achterhoek waar een compleet festival zichzelf dit weekend niet al te serieus zat te nemen, wist de tomeloze agressie van aanstootnemers door te dringen om absurde eisen te stellen. 

Op een van de vele bordjes waar het enorme feestterrein mee opgeleukt werd, noemde de Zwarte Cross zichzelf "abject en infaam" en op het persterras stond een bord met "Nepnieuws hier volop verkrijgbaar", maar van de marching armies of progressive madness mag een shoarmastandje onder geen beding "Allahs Afbakbar" worden genoemd, en is een zeildoek met een Sjakie & de Chocoladefabriek-gerelateerd fotograpje (de tekst "Leve de kleurling" bij een oranje Oempa-Loempa) een vorm van racisme. HOE DAN?

De Zwarte Cross voelde zich helaas genoodzaakt om vanwege een toenemende "grimmige sfeer" de koddige uitingen van het terrein te verwijderen. Weer wint de waanzin van de redelijkheid, tast de regressief-linkse zuurgraad de luchtige spot aan, en weer claimen agressieve "progressieven" een uitzonderingspositie voor zichzelf en de islam. Zij Die Niet Beschimpt Willen Worden eisen van anderen dat er aan hun eisen gehoor wordt gegeven, of anders...

De absurditeit van de aanval op het festival kan niet duidelijker in beeld gebracht worden dan op de Insta van rapper Sevn Alias. Die plaatste een video van zijn eigen optreden op het festival: een kolkende feesttent vol voornamelijk blanke boeren die de pan uit bouncen, toont hoe kleurenblind de Zwarte Cross en haar bezoekers zijn - gewoon allemaal samen feest. Die video werd na het uitbreken van de #fophef echter onmiddellijk opgevolgd door een nieuw bericht, waarin de Surinaamse rapper uit 020-West (die zijn eigen VvMU graag omzet in rijmelarij over vrouwen en stereotypes over joden) zegt dat hij het afbakbordje "voor geen goud support", en niet naar Lichtenvoorde gekomen was als hij geweten had dat het er stond. Of het nou ondankbaar is, of domweg dom, dan heb je toch je prioriteiten niet op orde, of zijn wíj nou gek?

Die Boelsma is ook al zo'n gek van de bovenste plank

Het belang van beschimping
Het meest wrange is nog dat spot, satire en beschimping juist bijdragen aan gelijkwaardigheid. Als iedereen gelijk is voor de grap, is niemand nog een buitenbeentje. Iedereen die het mikpunt van een grap wordt, hoort bij de club. Je moet je geest sowieso al in een rare knoop leggen om "haat" of "islamofobie" te zien in een woordgrap en een fotosoepje, maar het feit is dat niemand op de Cross gespaard wordt: Poetin, de gays in homocafé De Kast (lol), Jezus Christus, aanwezige media, optredende artiesten en in wezen iedereen: "Neem uzelf niet zo serieus, dat doen wij ook niet." Dus óók Allah had een bordje.

Het is pas "racisme" als het zich tegen één groep richt, met het doel om die groep uit te sluiten. Op geen enkele manier was daarvan sprake op de Cross - dat ziet iedereen die 3 seconden nadenkt en eerlijk oordeelt. Luchtige spot, koddige kritiek en heilzame humor op een meerdaags openluchtfeest waar iedereen is uitgenodigd, verbindt juist iedereen met alles en als er één ding is dat de Deugbridages op sociale media niet meekrijgen, is hoe fucking onmeunig gezellig iedereen het met elkaar heeft op een festivalterrein waar de rolstoelers letterlijk op handen gedragen worden, alsook ruimhartig verzorgd. Zelfs uw eigen tendentieuze GeenStijl was welkom, en deelde een backstage met De Flikkers die aan onze rechterkant De Kast vulden, en met Kamerleden van GroenLinks en SP die aan onze linkerkant metalbar Harder rockten met hun Gitarencoalitie. Ontzettend lekker bier mee gedronken, allemaal.

Kruipende cultuur van censuur
Anderzijds zorgt beschimping ook voor een gezonde maatschappelijke rem: als niemand boven grappen wordt verheven en niemand wordt vrijgesteld van spot, kan niemand een (valse) exclusiviteit voor zichzelf claimen. Als je toegeeft aan bekrompen naargeestigheid en dat gaat belonen door uitingen te (zelf-) censureren, gaan de grimmige onredelijken geloven dat ze gelijk hébben dat hun afkomst, religie of overtuigingen werkelijk de uitzonderingspositie verdienen waarin ze zijn gevrijwaard van spot en satire. En iedere keer als ze zo'n Pyrrhusoverwinning boeken, wordt hun toch al ongezond lage latje nóg lager gelegd voor een volgende confrontatie met vrije comedy.

Rowan Atkinson beschreef dit fenomeen in 2012 al als de 'creeping culture of censoriousness' (kijktiplink), en in 2019 lijkt er alleen maar vaker aan toegegeven te worden terwijl de behoefte aan gepaste middelvingers naar die doorgeslagen deugmeute veel prangender is. Gevolg is dat je hier weer van die lange lappen tekst moet lezen om nóg maar eens aan te horen wat voor de meesten hier al lang gesneden koek is: de vrijheid van meningsuiting is ons allerhoogste goed, de paraplu waaronder al het andere beschermd wordt.

Brengt ons bij een prangende slotvraag. De verontwaardigde vuilbekken horen we luidkeels. Maar waar zijn in dezen de cabaretiers, de Ali B's, de muzikanten, de theatermensen, de festivalcollega's en de cultuurkaternen in de kranten - kortom de culturele sector van om het even welke kleur of overtuiging, om hun vakgebied, hun beroepsgroepen en bovenal: hun recht op vrije meningsuiting te verdedigen en te beschermen tegen de oprukkende agressie van naargeestige stukken ongeluk die anderen hun plezier, hun vrijheid en hun ongedwongen feestje willen afpakken? Is er nog *iemand* met bekendheid en/of een publiek bereik die nog opstaat voor de vrijheid van ROFLOL-uiting, of zijn we echt overgeleverd aan Janine Abbring

We horen *niemand*. Krekels in de kranten, stilte op het nieuws, tumbleweed in de twitteraccounts van BN'ers. Zijn ze het soms stilletjes eens met deze mob rule tegen de vrije mening, of zijn ze serieus bang voor de randstedelijk-linkse parade van doorgeslagen diversiteits-droeftoeters? “As soon as you start apologizing to the mob, you might as well give hecklers the stage” - Ricky Gervais zei het vorige week in deze podcast met Sam Harris. Sta op, godverdomme, tegen de irrationele en onredelijke gekte van een paar geschifte figuren, recht de rug en laat de bordjes van de vrijheid van meningsuiting niet verhangen.

Luistertip: een van de zeldzame figuren die het nog snapt

Social

Is wel zo

Reaguursels

Inloggen

Was ook leuk: “Ga eens aan het werk” bij het reggaepodium.

De Almachtige | 23-07-19 | 16:38

Wij wonen in een land waar het bekritiseren en bespotten van de kerk al in de 13e eeuw mogelijk was; zie "van den Vos Reynaerde". In de eeuwen daarna is kritiek op en satire tegen de kerk, god en de gelovigen alleen maar steviger geworden. Omdat we allemaal vinden dat het christenen net zo veel recht hebben op kritiek en spot als Belgen, boeren, blondines, Trump-supporters, adel, ambtenarij, etc.

Vrijheid is besmettelijk.
Legaliseer kritiek en satire, en voor je het weet zijn ook godsdienstvrijheid, persvrijheid en politieke vrijheden de norm. Kritiek op problemen en misstanden zal die problemen oplossen en die misstanden afschaffen.
Alleen in dat klimaat kunnen vrouwen en homo's emanciperen; verliezen adel en koningshuis hun macht; leidt vrije wetenschapsbeoefening tot technologische vooruitgang, en economische vrijheid tot meer welvaart.

Helaas is afschaffen van vrijheden ook besmettelijk.
Als problemen en misstanden niet benoemd mogen worden, is er dus al geen persvrijheid en politieke vrijheid meer. Als problemen en misstanden niet bekritiseerd of bespot mogen worden blijven ze bovendien voortbestaan. En woekeren voort. Dan moeten vrouwen en homo's steeds meer wijken mijden; tot ze weer 24/7 thuis of in de kast zitten. Religieuze minderheden idem. Dan krijgen nieuwe onaantastbare elites weer onbeperkte macht, terwijl het plebs steeds harder werkt voor steeds minder geld. Censuur in de wetenschappen leidt tot technologische stilstand.

Zo zijn letterlijk alle socialistische "experimenten" ten onder gegaan.
Censuur was daar een veel groter probleem dan alleen "geen kritiek op de macht mogen leveren". Censuur was altijd het begin van grootschalige armoede, hongersnood, onderdrukking, slavernij en genocide. Al die heilstaten gingen daaraan failliet. Feodale systemen deden het overigens niet veel beter. De enige reden dat de golfstaatjes niet failliet zijn is door de enorme olie-inkomsten. Een inkomstenbron die die doorgaans totaal achterlijke dictaturen zonder Westerse ingenieurs niet eens zouden kunnen benutten.

We danken dus alles aan onze vrijheden.
Het is tragisch dat die nu worden afgeschaft, streng verboden zelfs.
Het kwalijkste is bovendien dat niet alleen wat overgesubsidieerde linksgekkies en isis-fanboys schreeuwen om invoering van Noord Koreaanse censuurwetgeving. Maar ook scholen, universiteiten, main stream media, politiek en zelfs onze overheid ondersteunen dit stalinisme. Ook in het beruchte akkoord van Marrakech is vastgelegd dat de Vrijheid van Meningsuiting moet worden verboden. En 80% van het stemvee stemt straks weer op de kartelpartijen die dat akkoord getekend hebben.

De censuur zal dus alleen maar erger worden.
De belachelijkheid van de aanklachten wordt alleen maar overtroffen door de snelle excuses van dat festival. Want waarom neemt alleen "shock blog" GeenStijl afstand van die censuur?
Zo diep zijn we als land dus al gezonken.

Dandruff | 23-07-19 | 15:43

Wie is verbaasd?
Er zit altijd een slot op een slot.
Dus als je vraagt naar 'welke onderwerpen mogen beschimpt worden?'
dan is het antwoord: die vraag wordt weggejorist.
Oké denk ik dan....
Vervolgens vraag ik, of degene die wegjorist dan misschien ook in de gaten heeft, dat er 'dan' wel een kindertuintje aan onderwerpen overblijft (?), en dat over de-grote-mensen-onderwerpen dus niet gesproken 'mag' worden?
En u raadt het al.
Ook dat bericht wordt weggejorist.
Dit is geen kritiek van mij.
Dit is geen kritiek op de ene of andere site.
Dit is gewoon een constatering.
Men nodigt je uit, om vooral overal over te spreken, vragen, beschimpen.
Ja, maar............(zelfcensuur)............
(gaat deze rapportage (naar 100% waarheid), nu ook weggejorist worden (?), we gaan het zien.......... smile please, ik ben niet uw vijand)

Der Paulie | 23-07-19 | 13:53

Aarader: the secret documentary on the making of The Life Of Brian youtu.be/hdU_6jUQI9s

F. von Zeikhoven | 23-07-19 | 13:32

Maak er maar vast blanke cross van. Zwarte cross gaat wel erg ver.

24^7 | 23-07-19 | 11:52

Langzamerhand wordt je wel een beetje gek hé, van dat geïmporteerde racisme gedoe...
Ik wed dat als we alleen maar witte pieten hadden gehad, gekend, dat ze moord en brand geschreeuwd hadden dat er geen zwarte pieten zijn.
Er is m.i. nooit racisme geweest in Nederland totdat die zwarten gingen lopen gillen, beïnvloedt door dat gedoe in de USA, waar idd wel sprake was van racisme.
Ze polariseren bij het leven, waardoor een échte hekel aan die gasten ontstaat....

A333aan | 23-07-19 | 11:49

Diepe buiging van Rossem ......
En ongezien de tering voor dat linkse tuig ....

Pjotterdjotter | 23-07-19 | 11:16

Ik ben zwart en ik voel me vreselijk geminacht door die Marjan Boelsma. Als mijn zoontje een probleem op school heeft, ga ik dat niet voor hem oplossen; dat moet ie zelf doen; als ik het doe wordt hij in het vervolg minder serieus genomen.

Bij deze Marjan Boelsma speelt nog iets anders mee: nooit een echte baan gehad, op kosten van een non-profit werkgever een beetje aan de Radboud mogen studeren en een flutpapiertje gehaald. OK, dat kan allemaal. Vervolgens vertellen dat witte mensen discriminatie niet kunnen zien en dan wel vol op het discriminatieorgel. Dit is niet normaal, of ze spoort totaal niet; of ze heeft een verdienmodel; of ze heeft onvervulde seksuele verlangens (wellicht een BBC?). Ze moet in ieder geval ophouden "ons" te bekoeieneren...

nancystjago | 23-07-19 | 11:01

Grappig in hun strijd om alles inclusief te krijgen bereiken ze juist het tegenover gestelde, alle "zielige partijen" worden beschermt alsof het een zwak weerloos kind betreft.
Blijf ze vooral als debieltjes behandelen dan weet je zeker dat de "minderheden" nooit een plek krijgen binnen de maatschappij.

Barkruk2 | 23-07-19 | 10:07

Volgend jaar moet ook de naam aangepast zijn: Rainbow Cross. Jinek zal de opening doen. Er zal streng worden gelet op diversiteit. Thema: verbinden.

squadra | 23-07-19 | 09:56 | 1

En duurzaam mag ik aannemen?

EefjeWentelteefje | 23-07-19 | 10:16

Het is een interessant fenomeen: in de reacties op de twitter van Janine Abbring wordt door ene Martin Wolters gesteld dat het recht om iemand te beledigen ook niet bestaat. Als onderbouwing geeft hij in een volgende tweet: "Iedereen is gelijk. Dus heb ik niet het recht om iemand te vernederen..."
Ik ben van mening dat mensen verbaal slechts vernederd kunnen worden als er schadelijke onwaarheden worden verkondigd. Dat heet smaad en is bij wet verboden. Iemand vernederen vanwege het uitspreken van waarheden kan alleen als die persoon zich laat vernederen.

Ik ben zelf overtuigd Christen. Hier in de panelen van de Geenstijl kan dat op weinig begrip rekenen. Ik heb in een paar discussies veel bagger over me heen gekregen, ben voor dom en achterlijk uitgemaakt en wat dies meer zij. De God waarin ik geloof wordt keer op keer gekleineerd. Voel ik me daardoor gekwetst? Nee. Net als dat anderen mijn geloof binnen de Nederlandse wet aan de kant mogen zetten als slechts een mening (en nog een achterlijke ook) mag ik de overtuiging van die opponenten als zodanig wegzetten. Zeg wat je wilt, het is voor jouw eigen conto. Ik kan er wel verdrietig van worden, ik kan je niet aardig vinden, ik kan het jammer vinden dat je mijn God niet kent en Hem tekort doet etc.

Gekwetst voelen heeft alles van doen met eigenwaarde. Mensen met een lage eigenwaarde zijn constant gekwetst. Nog erger zijn de mensen die menen dat ze het moeten opnemen voor mensen met een lage eigenwaarde, de SJW's. Met hun superioriteitsgedrag doen ze eigenlijk in extrema wat ze een ander verwijten: de groep waarvoor ze opkomen wegzetten alsof ze het niet zelf kunnen.
Het enige wat ze echter te doen hebben is wat de hossende groep bij deze rapper deed: losgaan op dat wat deze meneer kennelijk leuk kan: entertainen. Die menigte zag geen kleur, geen afkomst. Die gaven deze rapper ongetwijfeld een fantastisch gevoel: ik doe ertoe! Dat is wat we allemaal te doen hebben: iedereen om ons heen laten weten dat ze waardevol zijn. (En leren wat satire is!)

RedBill | 23-07-19 | 09:51 | 2

Vernederen met woorden kan ook helemaal niet. Als iemand me zegt dat ik een nietsnut ben weet ik dat het maar een mening is. Het wordt anders als iedereen die je tegenkomt constant roept dat je een nietsnut bent. Dus vernederen kan alleen werkelijk als er groepsdruk is.

Sqbar | 23-07-19 | 09:57

@Sqbar | 23-07-19 | 09:57: stukje weggevallen: Vernederen met woorden door één persoon kan ook helemaal niet.

Sqbar | 23-07-19 | 09:58

Er zijn dus mensen die zeggen dat je alles mag zeggen als het maar niet kwetsend is. Dat is een verkapte manier om te zeggen dat je niks mag zeggen, en ze bedoelen dan meestal dat iemand waar ze het niet mee eens niks mag zeggen.

Werkelijk elke mening heeft de potentie iemand te kwetsen; Roep je dat dieren verboden moeten worden dan krijg je een horde aanhangers van de Partij van de Dieren achter je aan. Vind je dat rots maar onzinnig is zal er een idolate geoloog zijn die je meent te moeten onderwijzen. Vind je lucht stom? Dan kwetst je mogelijk COPD patiënten. En als je roept dat lucht fantastisch is de hooikoorts-patiënten.

De vrijheid van meningsuiting en de kans om te kwetsen zijn communicerende vaten. Accepteer je de één dan is er geen ontkomen aan de ander.

Persoonlijk vind ik die opmerking dat je alles mag zeggen als het maar niet kwetsend is behoorlijk aanmatigend.

Sqbar | 23-07-19 | 09:33

Laat die rappert maar gaan optreden in Allahs aftrekbar met zijn gangbang fantasieën.

Simon_GS | 23-07-19 | 09:22

Ozcan Akyol schrijft er over in zijn column in het Brabants Dagblad vandaag. Goed stukje!

RamondeM | 23-07-19 | 09:22 | 3

Ook goed dat hij juist die white saviours noemt. Daar heeft hij groot gelijk in: het zijn vaak de linkse, blanke, pukkelige, naieve en schreeuwende sneuneuzen die een ander (in hun ogen zielig) groepje staan te vertegenwoordigen waar ze eigenlijk zelf ook niks mee hebben. Het zijn ze zelf de grootste racisten want zij zien blijkbaar de minderwaardigheid van zo'n groep en dat deze te dom zijn om voor zichzelf op te komen.

F5-toets | 23-07-19 | 09:45

@F5-toets | 23-07-19 | 09:45: Helemaal mee eens: net zoals je een groep dieren moet verdedigen die ook niet voor zichzelf op kunnen komen tegen "de mens".

viejohuevon | 23-07-19 | 11:00

Eus sloeg inderdaad de spijker op zijn kop. Was fijn wakker worden zo, met een bakje klimaatvernietigende koffie erbij.

CupDCake | 23-07-19 | 11:11

Treurig, die reactie van de Zwarte Cross. "Een volk dat voor tirannen zwicht... "

En dan die rappert. Nog los van die vreselijke herrie die ze produceren, het lijkt wel alsof werkelijk zowel de beoefenaars als de aanhangers van dit 'genre' behoren tot de domste, meest humorloze en ook nog eens agressiefste die er zijn. Walgelijk en dan ook nog eens de deugmens uit gaan hangen.
Zielepoot. Sneuneus.
Zwarte Cross: GEEN RAPPERTS MEER op het festival aub!

EefjeWentelteefje | 23-07-19 | 09:11

Beste rappert, dan blijf je toch weg? Niemand dwingt je. Beetje jammer voor je inkomsten, maar zo’n bordje is natuurlijk veel belangrijker dan het betalen van je huur/hypotheek.

Braboblanke | 23-07-19 | 09:07

Gedachtegoed dat 25-50 jaar geleden breed maatschappelijk geaccepteerd werd, wordt nu door de zelfbenoemde "elite" als haatvol en discriminerend beschouwd. Terwijl compleet gestoorde ideologieën (zoals cultureel LGTB & Klimaat Marxisme, gepromoot door de Groene Khmer) aangeprezen worden als progressief, tolerant en verlicht. Dat is de uitwerking van ideologische subversie door middel van cultureel Marxisme. Het eindresultaat is een instortende samenleving/gemeenschap/natie omdat deze niet meer in staat is zichzelf te beschermen door totale psychologische verwarring. Zie bijvoorbeeld de Nederlandse TV programma's en de NOS.

Eendragtmaaktmagt | 23-07-19 | 09:07

De huidige puriteinisering is het gevolg van:

I) de enorme overwinning van het marxisme in de 'softe' maar mening bepalende sectoren zoals onderwijs, cultuur en media.
II) opkomst globalisme en diens nihilistische ideologie, big corporate wil z.s.m. meer mensjes (want meer klanten) en dat ze naar het kapitaal krachtige westen komen (in het westen fokken ze niet door); aangezien big corporate de media en onderwijs beheert en politici in de zak hebben, voert hun ideologie de boventoon.
III) globalisten hebben marxistische clubjes ingezet om de gehele dag op social media in te zetten; ze zoeken naar ophef en zijn agressief jegens een ieder die als vijand door globalisten is bestempeld; Sjerry Airfryer wordt bijv. gewoon betaald door Sjors Soros en de overheid (en daaromheen wat deugende bedrijven).
IV) daaromheen zitten trieste figuren zonder werk of met een baan of "studie" waar ze nauwelijks van rondkomen; zouden vroeger lid zijn van de vakbond en staan schreeuwen op de barricades (of gewoon thuis achter de keuken staan als we eerlijk zijn) maar nu huilstruiken ze mee met de prof gekwetste (en betaalde) clubjes en signalboosten ze die lui op de socials.
V) commerciele bedrijven en politici die afhankelijk zijn van publieke imago schrikken vaak van opgeklopte fophef, en dat weten de beroepsgekwetsten; ze deinzen dan ook nergens meer van terug, hun voornaamste wapens zijn doxxen en adverteerdersbellen (uiteraard ook de nodige bedreigingen uitdelen); hierdoor ontstaat er een totalitaire klimaat, waarbij een ieder die als onwelgevallig wordt bestempeld op de socials opgejaagd kunnen worden.

De enige oplossing is het aannemen van een radicale versie van de Amerikaanse 1st ammendment en big corporate (die de populaire tech platforms in handen heeft) dwingen zich eraan te houden. Naast VvMU op media en onderwijs verder promoten. Als individuen en bedrijven minder kwetsbaar worden voor marxistische beroepsgekwetste clubjes en hun corporate overlords, dan neemt de kracht van hun permanente gekwetstheid ook af. Tot die tijd zal het alleen maar meer totalitair en dictatorialer worden op de interwebz.

Graaf_van_Hogendorp | 23-07-19 | 08:41

Kansloze rapper. Nooi meer uitnodigen en misschien kan hij beter terug gaan naar zijn Suriname als het hem hier niet bevalt. De ZC is een feest voor iedereen, geen gezeik en geen gedoe, dit soort trieste figuren zorgen weer voor een smetje. Opbollen gast, kom hier in de A’hoek nooit meer terug.

Het Noorden | 23-07-19 | 08:29

De redelijkheid is uitgeluld, heeft niks meer te zeggen. Dit analytisch goede stukje van Van Rossem gaat daar niks meer aan veranderen en daar wordt ik pas echt huiverig van. Vechten tegen de bierkaai noemen we dit.

Super Vaagstra | 23-07-19 | 08:12

Goed stuk, @Van Rossem! De gevoeligheid voor het R-woord neemt mythische proporties aan. In de Achterhoek deden ze nog Normaal, maar die moet er nu ook aan geloven. Zo jammer.
En, die Sevn Alias is een rappertje zonder ruggengraat. Hersenloos.
-

Bernhard de II | 23-07-19 | 08:08

Met rascisme heeft dit alles niet te maken uiteraard, maar kijken we naar de kwaliteit van de teksten op de bordjes. Ik vind ze smakeloos, gespeend van enig niveau. "Allahs Afbakbar" klinkt ongelovelijk geinig. Maar denk even na over waar dit toe leidt: het vergoeilijken, vergrappigen van een verschrikkelijk cultureel verschijnsel. Dat lijkt me een veel zorgwekkender effect, maar helaas tekenend voor de tijd van versimpeling.

pjisonline | 23-07-19 | 07:57 | 2

Om te huilen dat je er zo over denkt én onderdeel van het onderliggende probleem. Individuele gekwetstheid, lekker belangrijk joh.

Super Vaagstra | 23-07-19 | 08:17

Aha, als u ergens niet mee lachen kan, is het een teken van de tijd der versimpeling?
Ik vind dat als je ergens niet meer mee spot, je al half verloren hebt.

drastic | 23-07-19 | 09:42

… als niemand boven grappen wordt verheven en niemand wordt vrijgesteld van spot, kan niemand een (valse) exclusiviteit voor zichzelf claimen. Als je toegeeft aan bekrompen naargeestigheid en dat gaat belonen door uitingen te (zelf-) censureren, gaan de grimmige onredelijken geloven dat ze gelijk hébben dat hun afkomst, religie of overtuigingen werkelijk de uitzonderingspositie verdienen waarin ze zijn gevrijwaard van spot en satire. … Prachtig geschreven en zo waar. Alleen, hier weet men dit wel. Preken voor eigen parochie. Je moet de mensen zien te bereiken die hier niet komen, in de hoop dat de ogen een keer open gaan. In eigen kringen heb ik iig zo langzamerhand het gevoel dat ze me snel zullen uitleveren aan de instanties als de tijd daar is. Daar woont een geenstijler. Sluit 'm op.

NerdAlert | 23-07-19 | 07:46 | 4

@Veldmaarschalk Sorry | 23-07-19 | 08:10:
Op de Joop denkt men hier hetzelfde over als op GeenStijl, ook daar zijn ze het racismegezever zat. Er wordt zelfs al naar dit stuk van Van Rossem verwezen: joop.bnnvara.nl/nieuws/zwarte-cross-f...

Braboblanke | 23-07-19 | 09:28

@Veldmaarschalk Sorry | 23-07-19 | 08:10:
Toevallig is zelfs een meerderheid op de Haatsite JOOP van mening dat dit doorgeschoten is. Maaarrrr niet volgens de redactie van Haatsite JOOP, Daar schallen de woorden racisme en aanverwante kwetsuren echoeend door de berichtgeving...

Remus McMillan | 23-07-19 | 09:49

Braboblanke & Remus; goed om te zien, dat stuk heb ik vanochtend over het hoofd gezien. In de mening van de Joop redactie ben ik overigens niet geïnteresseerd, die agitprop mogen ze houden, ik lees daar alleen de commentaren.

Veldmaarschalk Sorry | 23-07-19 | 12:27
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn hemel, @Van Rossem, wat hoop ik jou toch ooit nog eens op een belangrijker podium dan GeenStijl te zien acteren. Eenzame hoogte.

LaPetite | 23-07-19 | 07:44 | 1

Word!

eekeek | 23-07-19 | 09:54

Ik had de intentie om 2020 naar de Zwarte cross te gaan, maar ga nu niet meer.

Mo het varken | 23-07-19 | 07:23

En daarom GeenStijl, van de m.s.m. hoef je niets van te verwachten.

Mo het varken | 23-07-19 | 07:22 | 2

hou die randstedelijke bagger wat door moet gaan voor verlicht denken alstublieft daar waar het hoort: in de randstad. Smeltkroes van achterlijkheid.
Dat gezegd hebbende: de opkomst van dit soort SJW bagger en communistisch denken loopt hand in hand met de vermeende vierde feministische golf (haha vierde golf, anyway). Zijn wijven nou collectief echt zo dom? Of zijn ze zo achterbaks? Moeilijk dit. Ik denk beide.

Ik begrijp waarom ze bij je is weggelopen.

EefjeWentelteefje | 23-07-19 | 10:18

@eastender | 23-07-19 | 09:28: topgozer. Ik bedoel die 4e golf feminsten, mogelijk te destilleren uit m'n tegel. Oh wacht je bent een sukkel. Nevermind liefje, flaneer met lekker verder met je rokjuh

▼ 1 antwoord verborgen

Hé, die wilde ik net ook plaatsen, u is me voor. Maar ik ben blij dat er ook in een AD zo’n commentaar staat. Hopelijk valt het dan eens wat meer mensen op dat er iets gruwelijk mis aan het gaan is in onze samenleving.

Verbandmeester | 23-07-19 | 07:22

@Verbandmeester | 23-07-19 | 07:22: Dit incident toont vooral aan dat er kennelijk helemaal géén grapjes meer mogen gemaakt over de islam en andere nieuwko­mers.
En zo is het.

Misterspok | 23-07-19 | 08:16

Wat een top reactie!
"Maar ze lieten juist op een andere manier zien dat er ongelijkheid is: als er zulke bakken over jezus worden gemaakt, is er geen haan die ernaar kraait. Ook met een onschuldig gebbetje over joden kom je makkelijker weg. Maar o wee als iemand met een kwinkslag, zonder racistisch motief, iets over etnische minderheden zegt, dan zijn de rapen gaar."

Is dat even wáár zeg!

EefjeWentelteefje | 23-07-19 | 09:13

Wellicht Geert en Edwin niet altijd zo afbranden op het linkse Geenstijl :) Ik vind dit heerlijk, de Zielige Censuur Cross en haar linkse vrienden. Nederland wat een fijn land toch! Leve de multicul :D

ChronischeKlager | 23-07-19 | 07:06 | 2

Volgend jaar op Zwarte Cross:

Witte puntmutsenkoor zingt zwarte spirituals.

De Briemusketier | 23-07-19 | 07:31

@De Briemusketier | 23-07-19 | 07:31: Deze is leuk... hihi. Zie het helemaal voor me.

CalamityJane | 23-07-19 | 07:59

Willem z'n moeder heeft er een potje van gemaakt.
Waakzaam en dienstbaar aan EU die bestaat omdat marshall"hulp".
Who drained what swamp?

hallevvezool | 23-07-19 | 06:55

Compleet de weg kwijt hier en we zijn niet meer te redden.
Als ik zeg 99% in de ochtendspits is wit. Is dat ook racisme?

Misterspok | 23-07-19 | 06:53 | 1

Nee, want wit mag je zeggen tegenwoordig. Blank zou racistisch zijn, hoewel dat vreemd is want Franstalige Afrikanen noemen ons ook blank.

Verbandmeester | 23-07-19 | 07:26

kwetskoek

etwaboy | 23-07-19 | 04:52

zolang we er *kuch* nieuwswaarde aan blijven geven zijn er mensen die graag losgaan in de tegels! Bak die tegels eens letterlijk dood en hou er gewoon mee op. We weten en kennen alles inmiddels wel van die ellendige islam.

INH.30CL | 23-07-19 | 02:45

Wederom een lang stukje met meer retorische vragen dan mogelijke antwoorden. Het antwoord op al deze vragen is uiteindelijk heel simpel: kijk hoe men "in den beginne" groepen met een grote verscheidenheid aan opvattingen bij elkaar hield in moeilijke tijden: het OT, met name de 10 geboden en de latere commentaren erop. Zolang iedereen zich eraan houdt werkt dat uitstekend, de vraag was tien en is nu nog steeds hoe je omgaat met wie niet wil. Het is allemaal al eens voorgedaan en goed ook. Steeds dezelfde vragen stellen en vierkante wielen uitvinden helpt niet. Er is geen enkele reden aan te nemen dat wat toen werkte nu niet meer zou kunnen werken. We hebben nog steeds 2 armen, 2 benen en een stel hersenen tenslotte.
Terug naar de basis, léés dat OT (de Luther vertaling bij voorkeur), verdiep je in de commentaren!

kindapaas | 23-07-19 | 01:42

Zijn er ook gekwetste blanken in de zaal?
Of worden die onkwetsbaar geacht?

de honden blaffen... | 23-07-19 | 00:54 | 1

Gehard door de werkelijkheid, en domheid van slinks

Het leven is zwaar | 23-07-19 | 01:18

Hij zal binnenkort wel bij Jinek mogen aanschuiven.

JackStick | 23-07-19 | 00:44

"Bullshit! It’s the context that makes them good or bad.".
Alsof de context en intentie geen rol spelen...
J.C. in 1990:
www.youtube.com/watch?v=mUvdXxhLPa8
"There’s a different group to get pissed off at you in this country for everything your not supposed to say.
Can’t say Nigger, Boogie, Jig, Jigaboo, Skinhead, Moolimoolinyon, Schvatzit, Junglebunny. Greaser, Greaseball, Dago, Guinea, Whop, Ginzo, Kike, Zebe, Heed, Yid, Mocky, Himie, Mick, Donkey, Turkey, Limey, Frog. Zip, Zipperhead, Squarehead, Crout, Hiney, Jerry, Hun, Slope, Slopehead, Chink, Gook. There is absolutely nothing wrong with any of those words in and of themselves. Their only words. It’s the context that counts. It’s the user. It’s the intention behind the words that makes them good or bad. The words are completely neutral. The words are innocent. I get tired of people talking about bad words and bad language. Bullshit! It’s the context that makes them good or bad. The context. That makes them good or bad. For instance, you take the word "Nigger." There is absolutely nothing wrong with the word "Nigger" in and of itself. It’s the racist asshole who’s using it that you ought to be concerned about. We don’t mind when Richard Pryer or Eddie Murphy say it. Why? Because we know they’re not racist. Their Niggers! Context. Context. We don’t mind their context because we know they’re black. Hey, I know I’m whitey, the blue-eyed devil, paddy-o, fay gray boy, honkey, mother-fucker myself. Don’t bother my ass. Their only words. You can’t be afraid of words that speak the truth, even if it’s an unpleasant truth, like the fact that there’s a bigot and a racist in every living room on every street corner in this country."

kloopindeslootjijook | 23-07-19 | 00:41 | 2

Mooi beknopt betoog in keurig ABN.

Kuifje-in-de-EU | 23-07-19 | 00:53

George Carlin

nieuwe_Deen | 23-07-19 | 06:22

Idi Amin draait zich om in zijn graf.

Kuifje-in-de-EU | 23-07-19 | 00:29

Hoeveel deugpunten scoort hij hier nou mee? Er zou een officieel telsysteem moeten komen daarvoor.

JackStick | 23-07-19 | 00:20

Het woord zwarte zou ik ook maar weg laten..... oh en cross, kan ook als kruis gelezen worden.... wat een ontiegelijk voorbips land wordt het toch.

litebyte | 23-07-19 | 00:17 | 1

Zegt iemand die niet in NL woont.

Zwizalletju | 23-07-19 | 00:40

'Mensen' zijn tegenwoordig heel snel gekwetst, zeker als ze ermee op social media mee kunnen scoren.

Moet je kijken wat een (social)media aandacht voor dit stuk on stage onbenul, zelfs een vibrator maakt nog meer inhoudelijk geluid dan dit mislukt stukje snot.

litebyte | 23-07-19 | 00:12 | 1

Dat "rappen" durven ze nog muziek/voordracht te noemen... het meest domme gereutel van de afgelopen jaren.

meneer Q | 23-07-19 | 00:26

Je kunt argument op argument stapelen Van Rossem, of het toonbeeld van redelijkheid en reailiteitszin zijn. Je bent gewoon een vieze nazi, racist en fascist volgens “the mob”. Een gesprek lijkt al niet meer mogelijk en - ik val in herhaling - dan volgt uiteindelijk altijd geweld. Er moeten nu mensen opstaan om deze waanzin te stoppen, voordat het echt de verkeerde kant op gaat.

Lood om oud ijzer | 23-07-19 | 00:08 | 4

@litebyte | 23-07-19 | 00:14: Wat doe je hier dan nog? Ga integreren in je nieuwe land en laat ons met rust.Bemoei je niet meer met Nederland want kennelijk schep je er genoegen in om dit iedere keer te melden. Hoe goed het wel niet is in dat andere land. Waar is dat trouwens?

Zwizalletju | 23-07-19 | 00:36

@Zwizalletju | 23-07-19 | 00:36:
Globalisme is goed volgens onze leiders. Integreren is niet nodig; je kunt immers opnieuw jezelf verplaatsen, dan moet je daar weer integreren. Zonde van de moeite, tenzij er een goede reden voor is.
Wij burgers hebben belang bij totale bewegingsvrijheid voor de produktiefactor "arbeid" zonder knellende regels en stiekeme belastingen (conserverende aanslag bv). Nepvluchtelingen krijgen alle ruimte, gelukzoekende "eigen" burgers worden maximaal tegengewerkt. Vraag je eens af waarom dat is in plaats van anderen te bekritiseren, blijf positief; het kan ook jezelf raken uiteindelijk.

kindapaas | 23-07-19 | 06:16
▼ 1 antwoord verborgen

Zoals Herman Finkers al opmerkte mocht alleen het zwarte klasgenootje nooit zwarte piet spelen want dat was discriminatie.

Beste_Landgenoten | 23-07-19 | 00:02

Weet je waarom Belgen altijd een mes mee in de auto nemen?

Beste_Landgenoten | 22-07-19 | 23:58 | 1

Om de bocht mee af te snijden
Waarom heeft een Belg een lepel in zijn auto?

dutch bikkel | 23-07-19 | 00:21

Stop met bukken, recht de ruggen. Sta op tegen de moderne onderdrukkers. Sta op tegen de valse voorwenselen.

SugarCandyMountain | 22-07-19 | 23:55 | 1

voorwendselen

SugarCandyMountain | 23-07-19 | 00:03

John Stuart Mill draait zich om in z’n graf.

Go_Vegan2.0 | 22-07-19 | 23:41

Er zit veel angst in deze "kan bijna niet gelukkiger", maatschappij.

Acidstain | 22-07-19 | 23:33

Zaken die verdwijnen bij een totalitair regime in deze volgorde:
1 humor
2 waarheid
3 vrijheid

Patatter | 22-07-19 | 23:24 | 4

Religies en Linksch zijn per definitie altijd humorloos.

meneer Q | 23-07-19 | 00:29

@meneer Q | 23-07-19 | 00:29: Dat klopt. Fanatisme en humor verdragen elkaar niet. Waar het ene is verdwijnt het ander.

Mazzelstof | 23-07-19 | 06:11

@Eeuwig.. Op.. Vakantie | 22-07-19 | 23:31: Dat klopt. En in de hongerwinter innoveerde de Nederlandse keuken als nooit tevoren.

Mazzelstof | 23-07-19 | 06:12
▼ 1 antwoord verborgen

Mietjes, bij de feestfabriek. Schaam je om te zwichten bij kritiek op woordgrappen en wat lol. Reedtkevers. Groet van een Achterhoeker.

Dr. Blechtrummel | 22-07-19 | 23:13

Mooi stuk.
Ik roep het al tijden: als iemand grappen over je maakt, dan hoor je erbij.
Humor haalt de angel uit de ernst, het taboe, het ongemakkelijke. Grap en we kunnen verder!
Hou je mond en het blijft etteren. De uitbarsting die daarop volgt is stukken ongemakkelijker.
(Heel even in het kort.)

Gewone_mevrouw | 22-07-19 | 23:11 | 1

Waarheid als een koe. Maar ja etteren is het links verdienmodel.

Mazzelstof | 23-07-19 | 06:06

Waarom krijgt die hypocriete gesjeesde vlottendrijver zoveel aandacht? Hij heeft zijn zilverlingen al binnen en wil nu wat deugpunten bijeen harken. De drab die hij uitkraamt is een belediging voor de scheten van een koe.

Frau Merkel | 22-07-19 | 23:06 | 1

Mooi gezegd.

Maris v.d Hof5393 | 22-07-19 | 23:21

Gelukkig implementeert het OM in Den Haag de sharia in het wetboek. Een soennitische imam wordt vervolgd omdat hij volgers van andere moslimstromingen voor 'Varkens' uitmaakte.

arlen | 22-07-19 | 22:56 | 1

Logisch toch? Some pigs are more equal than others. Dat zien we in de praktijk. 1984 is al werkelijkheid, Kafka komt dagelijks voorbij en Animal Farm komt door de geitendrukkers ook tot leven.

Frau Merkel | 22-07-19 | 23:02

Die Marjan Boelsma eens gegoogeld: wat een zure doos als ik haar twitteraccount bekijk. Wat doet zo'n van elk gevoel van humor gespeende droogpruim eigenlijk op de zwarte cross? Kijken of het mensen-van-kleur gehalte wel gehaald wordt? Ga voortaan lekker naar keti koti of hoe dat festival heet. Alleen komen daar ook gezellige mensen dus die zitten niet op haar te wachten.

Toos Bevergeil | 22-07-19 | 22:55 | 2
-weggejorist-
Dirk III | 22-07-19 | 23:09

De zuurgraad van coca cola is 2.4
Nu las ik net dat pH waarde ook negatief kan zijn, het is beangstigend.
Hoe zuur zou haar sloot zijn?

Brabeaulander | 22-07-19 | 23:26

Jammer dat het festival niet zei: als je iets hier niet wil lezen of zien dan kijk je een andere kant op of kom je niet. Dat festival gaat heus niet failliet als die 5% drammers niet meer komen.

Middensteun | 22-07-19 | 22:52 | 1

Dat is het probleem niet, commerciële bedrijven zullen hun handen van iets aftrekken als er teveel fophef ontstaat. Ditzelfde heb je bij Dumpert Reeten gezien, een klein clubje mensen kan, door internet, elk bedrijf kapot maken als het niet in het deughokje past. Commercieel gezien is dit voor elk bedrijf een ramp.

ProFail | 23-07-19 | 09:14

It is the economy stupid!
Zelfs Marx, ja dié communistische schrijver van 'Das Kapitaal', , die zei 't al: de kapitalisten zullen éérst nog het touw aan de arbeiders en 't proletariaat verkopen, voordat zij er zelf mee worden opgehangen.
Er mankeert dus niets aan het begripsvermogen van de organisatoren van 't Zwarte Kruis';
Er mankeert dus niets aan de geestelijke ruggegraat van de leiding die vindt, dat woordgrappen, ironie en beschimping op hun festival gewoon moet kunnen, over alles, voor hun gemoedelijke sfeer;
Maar.
Er is de kwestie van het geld.
Er moet zoveel als mogelijk verdiend worden.
En zij verdienen het meest, als er geen moeilijk-theoretische discussies zijn.
'Dus' verbieden ze alles, wat de opbrengst van hun geld-machientje kan verminderen.
'Dus' maakt het ze niet uit, wat moet worden verboden, of juist bevorderd, zolang ze er maar mee weg kunnen komen; juridisch, en in de pers.
Als zou moeten worden verboden, dat iemand kleren draagt, zouden ze ook gebieden, dat iedereen 'om de veiligheid', z'n kleren moest uitdoen (ik verzin maar wat).
Het is het opportunisme, de geldzucht, wat we hier zien.
Daar moet 'alles' voor wijken.
Vrijheid, eerlijkheid, het belang van beschimpen; het kan de leiding geen reet schelen. It's the money, stupid.

Der Paulie | 22-07-19 | 22:46 | 2
-weggejorist-
Der Paulie | 23-07-19 | 00:18
-weggejorist-
Der Paulie | 23-07-19 | 00:56

Deze rapper niet meer uitnodigen. Eerst cashen en dan bashen.

edo2018 | 22-07-19 | 22:44 | 2

Daar is volgens mij wel een patroon in te herkennen. De rapperts rappen allemaal stoere praat, maar ze staan stuk voor stuk vooraan wanneer de deuglollies uitgerereikt worden.
Misselijkmakend kutvolk!

DatInternetDingetje | 22-07-19 | 22:50

Rapper heeft een fijn witvoetje kunnen halen bij de Deugstedeling want dit is zijn uiteindelijke doelgroep.

Remus McMillan | 22-07-19 | 23:56

De gore moed. Echt, geen woorden voor. Na alles wat al verduurd moet worden. Na alle schade, leed en het dagelijks verdriet. Ongelooflijk.

Poesmobiel | 22-07-19 | 22:37

Zal ik het uitleggen, Van Rossem? De overheid vindt het begrenzen van de VvM vermoedelijk een 'small sacrifice' om (ergere) problemen met moslims te voorkomen, om de simpele reden dat het er snel meer worden en zich steeds meer bewust worden van hun macht over de gedweeë, zich met as bestrooiende policor zeloten die zich plaatsvervangend schuldig voelen en schamen voor het handelen van de kruisvaarders en de VOC, maar gek genoeg dan weer níet voor het verraden en wegvoeren van de vele Joden uit Nederland tijdens de Tweede Wereldoorlog. Ook het toenemende antisemitisme deert hen weinig. Maar goed, als nu een in traditionele kledij gehulde moslim een keer hard op de grond stampt en 'BOE' roept op het Centraal Station, dan schijten er 32 D66'ers in zijn onmiddellijke nabijheid in hun broek en 68 Groenlinksers vallen op hun knieën en roepen huilend 'sorry'. Dan is het toch veel gemakkelijker om te zeggen: 'als bepaalde groepen zich gekwetst voelen dan ligt daar de grens?' Die SJW'ers en deug-BN'ers springen gewoon op de bagagedrager van de islam, want lange tenen veinzen loont (letterlijk) maar eigenlijk schijten ze er ook peuken voor. Dát mijne dames en heren, is islamofobie in optima forma. Het is het voorstadium van bekering uit lijfsbehoud en een direct gevolg van islamisering.

Schulzie | 22-07-19 | 22:35

We zijn nu eenmaal een land/volk dat niet gewend is om voor zijn vrijheid en principes te vechten.Daarom zijn we ook zo "tolerant" wat in feite betekent dat het ons allemaal geen fuck interesseert als moeders maar om 6 uur de piepers gaar heeft.De kleine fanatieke groep beroepsgekwetsten weet dit al lang ,De invloed van groepjes als de "grauwe eeuw ' ( telt 5 man en een paardenkop) en KOZP met misschien 150 aanhangers domineren het nieuws en zijn graag geziene gasten bij het linkse journaille.Kortom ik zie de toekomst somber in want de SJW ratten uit de Randstad verspreiden met succes hun intolerante pest tot in alle uithoeken van ons land.

hoeman | 22-07-19 | 22:30

Wat een vrijheid zou er heersen als de autoriteiten in gelijke mate zouden optreden tegen elke bedreiging van de vrijheid.
*Iets over iftar en capitulatie mompelt*

Nivelleermarionet | 22-07-19 | 22:25

Allah's afbakbar, daar verkochten ze plofkippen?

LibertyCity | 22-07-19 | 22:22 | 2

Weet niet: Misschien wel lamsshaorma maar dan gemaakt van varkensvlees?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-19 | 22:38

Leuk bedacht, alleen doen de bezoekers van de Zwarte Cross daar niet aan.

Maris v.d Hof5393 | 22-07-19 | 23:25

Allah is almachtig, maar kan niet tegen een woordgrapje?

Selassie | 22-07-19 | 22:13 | 1

Allah is duidelijk een kleine onmachtige god. En dat maakt zijn aanhangers mislukte sneuneuzen.

Pierke Pierlala | 22-07-19 | 22:28

Die teksten op die bordjes waren geniaal met als hoogtepunten Alahafbakbar en die over kleurlingen. Dat daar weer een zooitje extreemlinkse - van elk gevoel van humor gespeende droeftoeters over vallen is misselijkmakend. Dat de organisatie, onder druk, dat bord en spandoekje verwijderd hebben, eveneens. Waarom toch altijd maar toegeven aan die lui. Waarom?
En hoe zit het met die groenlinkers, w.o. Zihni en Sp-ers, w.o. Peter Kwint waar jullie zo gezellig mee hebben gekeuveld? Niks mis mee overigens. Hebben die zich al uitgesproken over dit debiele gedrag van een deel van hun achterban?
Hebben ze op twitter gereageerd op dit wederom uitstekende stuk van @Bart?
Zihni durft wel, denk ik, maar de rest zal laf zwijgen, vermoed ik.

Hebben ze dit wederom uitstekende stuk geretweet @Bart?

Marie Curieux | 22-07-19 | 22:13 | 1

De laatste zin mag weg.

Marie Curieux | 22-07-19 | 22:14

Maar gaat er ooit een tijd komen dat moslims gaan klagen dat er nooit grappen over hun, hun profeet en hun god worden gemaakt?

Sinclair | 22-07-19 | 22:10 | 1

Nee. Islam is geen vrolijke godsdienst maar een naargeestige doodscultus.

Pierke Pierlala | 22-07-19 | 22:30

Zo is Nederland nu eenmaal, als je niet tegen flauwe grappen kan ga je gewoon terug naar je eigen land.

BozePaarseMan | 22-07-19 | 22:05 | 3

Flauw zijn ze zeker.

Shareholder II | 22-07-19 | 22:11

@Shareholder II | 22-07-19 | 22:11: - smaken verschillen.

Maris v.d Hof5393 | 22-07-19 | 23:27

@Shareholder II | 22-07-19 | 22:11: Bij niet begrijpen, niet reageren.

CalamityJane | 23-07-19 | 08:04

Veilig van achter mijn toetsenbordje knik ik weer ja en amen omdat de schrijver gewoonweg weer gelijk heeft. Ja, inderdaad, alweer een stukje op GS over VVMU waarin de schrijver gewoon gelijk heeft.

Ik schreef al eerder dat de overheid gedrag krijgt wat zij beloond. Als je buigt voor intimidatie en geweld krijg je een prachtige functie. Je wordt burgemeester van Amsterdam of Arnhem, je krijgt een mooie functie in de politietop of Minister van Buitenlandse Zaken.
We doen het allemaal zelf. We werken er allemaal aan mee. Wat doe ik eraan? Campagne voeren voor PVV en FvD als het kan. Met mensen in gesprek gaan en vertellen hoe het nou echt zit en wat de zogenaamde goede mensen daadwerkelijk veroorzaken en hoe deze goede mensen zaken verdraaien en demoniseren. Als iedereen dat nou eens zou doen.

LibertyCity | 22-07-19 | 22:05

"Blacks who have not succumbed to the victim culture have been, are, and will be doing quite well - all on their own, without handouts, affirmative action, and other patronizing measures"

BASinnic | 22-07-19 | 22:00 | 1

Amen!

2tribes | 22-07-19 | 22:46

Het probleem met het lange tenen en snel gekwetste volk is dat ze zo veel aandacht in de media krijgen.
Het zullen er niet eens zo veel zijn de racisme en diversiteit huilebalken maar iedere omroep en dode boom besteed er heel veel aandacht aan en de kartel partijtjes gaan er in mee.
Logisch ook want wie is er nu niet tegen racisme en voor gelijke rechten van LHBT mensen?
Dus kan men jaar in jaar uit heel verschillig de gutmensch uithangen en heel veel tijd aan deze onderwerpen besteden en ondertussen de echte problematiek uit de weg gaan. Lekker risicoloze politiek voeren.
Sterker nog, wie niet in het jank circus meegaat wordt volledig kapot geschreven in de dode bomen of afgefakkelt op de NPO.
Zo een beetje iedereen is er wel klaar mee maar die paar duizend huilebalken beheersen wel de media.
En iedereen moet op de teentjes lopen want 1 verkeerd opgevat woord of 1 slecht gevallen grap en het gekrijs der gekwetsten zwelt weer oorverdovend aan.

Zapata10 | 22-07-19 | 21:53 | 1

Komt mede omdat we leven in een totaal (fataal misschien ook wel) narcistische samenleving. Niet geheel toevallig is een van de kenmerken van narcisme het zich gekwetst -of eigenlijk meer nog aangevallen-voelen bij de geringste vorm van kritiek of ironie en daar disproportioneel fel op reageren.

2tribes | 22-07-19 | 22:53

Socialisten steken de tong uit naar mensen die waarschuwen voor de gifslang die ze verzorgen. Als ze gebeten worden, en dat is onvermijdelijk, wijst men naar de boodschapper. Zij waren toch goed voor het serpent! Het lag aan de boodschapper....

toetssteen | 22-07-19 | 21:52

Trump heeft gelijk. Deal with it.

Mr. Squits | 22-07-19 | 21:46

Volgens mij zijn ze (die linkse rakkers) te dom om de humor ervan te begrijpen. Probleem speelt ook aan rechterzijde trouwens. En die artist wil gewoon scoren, meer is het niet.

Lt. Hubert | 22-07-19 | 21:43 | 2

Die rapper die vaker het woord n#gger gebruikt dan enig blank schepsel op aard.

Rotterdammert1965 | 22-07-19 | 21:51

En GeenStijl was er. En Jenny Douwes. En Hans Teeuwen.
*Triggers! Triggers everywhere!!1*

Rest In Privacy | 22-07-19 | 21:53

”F*ck em if they can’t take a joke”
Britse buurman bij ons wel eens (hips) op de borrel/BBQ

Canis.bonus.es | 22-07-19 | 21:33 | 2

Is van Bette Middler, toen iemand in haar publiek voortijdig wegliep (kwaad) nadat ze iemand had uitgescholden toen die te laat arriveerde en voor wat commotie zorgde.

Lt. Hubert | 22-07-19 | 21:44

Oh dank, hij blijft leuk!

Canis.bonus.es | 22-07-19 | 21:58

benieuwd wanneer het nieuws een keer niet gedomineerd wordt door de islam, een rapper die zich veel te serieus neemt.
Ga effe lekker verder lezen over Nieuwe kijk op het ontstaan van de ziekte van Parkinson. Ontwikkeld door mensen geen idee welke huidskleur ze hebben, maar ze hebben echt iets te melden.

franck7020 | 22-07-19 | 21:29

Off-topic, volgens de Twitters schijnt Erdogan een hartaanval gehad te hebben.

mexicano + satesaus | 22-07-19 | 21:22 | 15

Heeft dat figuur een hart?

Pierke Pierlala | 22-07-19 | 22:32

Allemaal de schuld van Gülen

Beste_Landgenoten | 23-07-19 | 00:04
▼ 12 antwoorden verborgen

Een Achterhoekse geit is op haar moslim voorbereid......

Elder of Z. | 22-07-19 | 21:20

Leestip: Paul Nielsen, "How to debate the left on islam." Deze Nederlandse psycholoog wist jaren geleden al hoe de linkse bal ging rollen.
Het wordt steeds enger in ons land. Dankzij de wegkijkers en de islam-apologeten.
En wat doen wij hier op GS?

aamert | 22-07-19 | 21:19

Zo machtig veel mee eens.

Maris v.d Hof5393 | 22-07-19 | 21:19

" Kruipende cultuur van censuur " ?
Was het maar waar, dat 'kruipende', dan zou het nog behapbaar zijn.
Tsunamiaanse cultuur van censuur lijkt me een betere duiding voor wat er uit de stortkokers van het zogenaamde deugen over iedereen uitgestort wordt.
Ik zeg wat ik denk, daar gaat geen cultuur wat aan veranderen.

Proost!

Jackanders | 22-07-19 | 21:16

Paarlen van Van Rossem; maar helaas vast weer niet besteed aan de hedendaagse policorre zwijnen.

Fijnstoffer | 22-07-19 | 21:16 | 3

Inderdaad. Zo verschrikkelijk eens. Het is om schijtziek van te worden.

ChupaChupa | 22-07-19 | 21:37

Uitstekend stuk, niet eens ongenuanceerd. Dit zou in ieder verkiezingsprogramma moeten staan. En Zwarte Cross, waarom capituleren voor dit soort onzin. Rug recht houden. Dit is zo totaal niet jullie doelgroep.. Volgend beginnen ze te zeuren dat ZWARTE Cross échte niet meer kan.

5611 | 22-07-19 | 21:52

Ze snappen waarschijnlijk niet wat Van Rossem bedoelt. Brug te ver voor ze. Hebben geen gevoel voor humor en überhaupt niks van wat het goede gevoel heet te zijn. Dit valt voor hen niet te combineren.

CalamityJane | 22-07-19 | 22:01

Ach, ik wacht nog steeds op een onderbouwing, of beter gewoon een simpele uitleg van het vermeend rascisme van Wolfje_Tungsten van een paar topics geleden. Laatste comment tot nog toe:

@WasHetMaarMakkelijk | 22-07-19 | 15:03: 
Tsja zoals altijd vallen die SJW's stil als je ze om steekhoudende argumenten vraagt. Ze blaten maar wat.

2voor12 | 22-07-19 | 15:12 | reageer

Tot die tijd drink ik gewoon een bier en wacht af.

WasHetMaarMakkelijk | 22-07-19 | 21:13

Dikke pluim voor @Van Rossem.
Voor zulke stukjes ben ik lid.

Endoxa | 22-07-19 | 21:12 | 1

Eens!

Amsterdamsko | 22-07-19 | 21:25

Mensen zijn zo'n zeikerig, dwang verafgodend ras. Als buitenaardse wezens met een gevoel voor humor deze zure planeet aanschouwden zouden ze met lichtsnelheid de benen dan wel tentakels nemen. Al dan niet na het deze kant opschoppen van een flinke meteoor, afhankelijk van hoe humoreus en sympathiek ze zijn.

Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook een ander niet. Een hele mooie Gulden Regel om mee te beginnen. Maar lang niet afdoende. Want wil jij gekwetst worden door andermans grappen? Nee? Wil je dus ook dat er geen enkele grap meer mag worden gemaakt, waardoor ook maar iemand, zelfs de meest overgevoelige persoon, zich onbedoeld beledigd voelt? Wil je dat deze logica wordt uitgebreid, niet alleen naar grappen, maar elke uitspraak, mening of kritiek, waarbij een ander zich bespot voelt of vindt dat zijn religie, huidskleur, geslacht, geaardheid, ras of ander kenmerk wordt gedenigreerd?

Gebruik ook eens de "Wat heb je liever?" regel. Wil je in een land leven waar je niet gekwetst mag worden, en als dat onvermijdelijk toch gebeurt, de ander de mond gesnoerd wordt, boetes krijgt, gevangenisstraf, openbaar "oprecht" sorry moet zeggen? Maar waar het risico zeer groot is dat hetzelfde jou zal overkomen, omdat je niet kunt weten wat een ander precies zal beledigen, of omdat je nou eenmaal niet elk woord op een goudschaaltje weegt voordat je je mond open doet? Waar de overheid, een Erdogan, een Poetin, een presidente AOC bijvoorbeeld, misbruik maakt van deze regelgeving en elke oppositie onder een vergrootglas legt en onvermijdelijk wel een uitspraak kan vinden die niet door de zeer enge beugel kan? Of leef je liever in een vrij land, waar je (onbedoeld of expres) gekwetst mag worden, maar ook terug mag kwetsen, zelf onbevangen je mening mag geven, (slechte) grapjes mag maken, kritiek mag hebben op autoriteiten, religies en ideologieën, zonder angst voor vervolging of (zelf)censuur?

Ik zou het wel weten. Maar de voorstanders van zulke censuur zijn kortzichtige wezens met weinig zelfkennis, denkend verheven te zijn boven het doen van domme of boze uitspraken, of van ware uitspraken die nou eenmaal niet goed vallen bij humorloze, lichtgeraakte types met een minder- of meerderwaardigheidscomplex. En als het ooit zover komt dat hun natte droom van censuur van elk "kwetsend" woord werkelijkheid wordt, zal ik mij als schrale troost verkneukelen wanneer ze in hun zelf gegraven kuil duvelen.

Wol | 22-07-19 | 21:10 | 2

Je hebt gelijk maar ze snappen het niet.

WasHetMaarMakkelijk | 22-07-19 | 21:15

Censuur is van altijd. En censuristen ook. Zij die mensen willen verbieden zijn gevaarlijk. Dat heeft niet zelden geleid tot moord, genocide of internering van andersdenkenden. www.ruimbegrip.nl/wp-content/uploads/...

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-19 | 21:19

Nooit meer een rapper uitnodigen.
Zó moeilijk is dat niet. Het is kutmuziek voor kut-lui, die je eigenlijk niet in je land wilt hebben maar waarmee je wel mee zit opgescheept.

druipsmurf | 22-07-19 | 21:10 | 4

Vroeger deden we dan gewoon een bandje in de cassetterecorder. Muziek blijft hetzelfde toch? Erg aantrekkelijk is die boze-niet-witte-man ook niet. Zet een goede playbacker met een iets aantrekkelijker gedaante neer, en het feestje kan gewoon verder!

GWB | 22-07-19 | 21:27
▼ 1 antwoord verborgen

Onder je nog zoiets.
Gaat over een zekere Els die een fan is van ome Geert.
Plaatste wat filmpjes op twitter over de partij van ome Geert.
Mag niet van de deugmens.
Enfin na dagen zoeken zijn de deugmensen achter het adres van Els gekomen.
Resultaat,onder je.
Mensen,

Door hele extreme bedreigingen moet ik Twitter verlaten. Mijn leven staat op zijn kop en die van mijn omgeving ook!
Dit gaat te ver!
Politie heeft dit in onderzoek!
Sorry mensen, jullie zullen me wel een watje vinden, maar ik loop nu gevaar!!!

Groet Els.
09:44 - 22 jul. 2019

twitter.com/Wildersthebest/status/115...

komtdatschot | 22-07-19 | 21:08 | 1

Agressie, bedreigingen, desnoods fysiek geweld of zelfs moord, we kennen links toch.

5611 | 22-07-19 | 21:54

Het beste stukje uit die Rowan Atkinson speech gaat over slimme mensen die zichzelf niet intolerant vinden, maar alleen (/ en toch) intolerantie niet tolereren.

Balgesjaakt | 22-07-19 | 21:06 | 1

Maar wat vind jij als overtuigd moslim van het allah's afbakbar woordgrapje ?

sprietatoom | 22-07-19 | 21:12

inclusiviteit, diversiteit, witte privilege, intersectioneel, etnisch profileren: allemaal termen rechtstreeks geimporteerd uit het land van de Grote Satan. En maar denken dat je een boodschap hebt en authentiek bent als je die termen om de 2 zinnen gebruikt.

skoftig | 22-07-19 | 21:06 | 1

Die diversiteit geldt alleen niet voor opinies, zie dat twitterstukje van Els.

5611 | 22-07-19 | 21:55

Allah's Afbakbar. De Zwarte Cross kent een bordjes opsteek cultuur. Bij de openbare latrines hangt zo'n Gerrit Zalm tegeltje met daarop de tekst: "Laat de hoop hier varen". Hoogstwaarschijnaannemelijk is hier duidelijk sprake van het gevalletje 'De Schuld van GeenStijl'. Al die Allah afbakbar vriendjes zaten zich op te vreten toen het A-Team (A van Allalla) van GS (schijnt ook Glijdende Schaal te betekenen, heel guur/onguur) bij Lichtenvoorde het crossterrein op struinde. Was GS er niet geweest, dan was het bord niet op 't internet omhoog gestoken. Voor de rest is Van Rossem voor open deuren van de eigen parochie aan het preken.

Eeuwig..Op..Vakantie | 22-07-19 | 21:05 | 1

mja, is het preken of gewoon de realiteit formuleren...

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 21:22

Dit komt omdat Tante Rikie reaguurder is.

RickTheDick | 22-07-19 | 21:02 | 4

Inderdaad, tante Rickie.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 21:24

Haha Kuifje-van-de-VVD maakt een grap.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-19 | 21:45

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-19 | 21:45: JJJJ lacht standaard 3 keer om een grap: als de grap wordt verteld, als de grap wordt uitgelegd, en als JJJJ de grap begrijpt.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 22:09
▼ 1 antwoord verborgen

De gevestigde politiek, de MSM, BN'ers, de cultuursector, ze zijn allemaal doodsbang dat "populistisch rechts" hun waanidee van de multiculturele heilstaat doorprikt en de macht krijgt.
Ze hebben zich er decennia aan verbonden en nu kunnen ze het niet loslaten zonder gevaar de macht te verliezen.
Als gevolg klitten ze samen, gebruiken ze policor taal om elkaar te herkennen. Honden ruiken elkaar aan de reet om te kijken wie ze voor zich hebben, de gevestigde orde spits de oren om te controleren of ze de woorden diversiteit en "Trump is satan" vaak genoeg horen.
Ze hebben de macht, maar klitten samen als drenkelingen op een vlot en hebben besloten elkaar vooral geen pijn te doen, vandaar dat de grens tussen regeringspartij VVD en oppositie Groen Links zo vervaagt.
Ze hebben de identiteitspolitiek en de klimaatangst als gemeenschappelijke reddingsboei geaccepteerd en dat is allesoverheersend aan het worden.
Identiteitspolitiek gaat niet over vrijheid van meningsuiting, niet over democratie, niet over individualisme, niet over feiten en al helemaal niet over humor.
Het gaat over punten tellen. Des te verder iemand van de westerse blanke man afstaat, des te meer punten. Wie je bent en waar je recht op hebt wordt niet bepaalt door wat je kunt en wilt, maar door de puntentelling. Kijk naar de NPO-berichtgeving over de squad. Vrouw, immigrant, kleurtje, hoofddoek, 50 punten, de rest ietsje minder. Als Ilhan ook nog een "transgender single parent" was geweest had de NPO haar heilig verklaard.
Het volk op het reddingsvlot wil elkaar laten weten dat ze het goede soort mens zijn en daarom op het vlot mogen blijven. Daarom staan ze de hele tijd om zich heen te kijken, te speuren of ze iets zien wat bijdraagt aan de puntentelling en de acceptatie binnen het roedel. En zien ze iets, dan staan ze recht en krijsen ze als de figuranten in de "body snatchers".
We moeten ons niet teveel van ze aantrekken, ermee lachen lukt niet, erom misschien nog wel, maar we moeten ze vooral zien voor wat ze zijn: bang, erg bang.

Blauwpetje | 22-07-19 | 20:55 | 4

Ja u heeft gelijk, een net en puntig stukje
Edoch:
Lekker dapper reaguren onder gelijkgestemden kunnen we dan ook als de beste

Hoe dapper is rechts echt? Ik hoor nooit een GS mening buiten GS om, dat bedoel ik

Wellicht kunt u mij hier wat inzicht over verschaffen, nog een slappe tegel mag ook

Canis.bonus.es | 22-07-19 | 23:00

Goed omschreven. Helaas zijn er nog te veel mindercelligen die op de verkeerde partijen stemmen en als zombies zich om half acht en acht uur laten aanpraten hoe slecht ze wel niet zijn

Zwizalletju | 22-07-19 | 23:57
▼ 1 antwoord verborgen

Dank voor de link. Wat een vreselijk Kut wijf. En dat dit wijf nog een podium krijgt en met haar grote bek de Zwarte Cross een schuld gevoel weet aan te praten.

Zwizalletju | 22-07-19 | 23:01

Geod verhaal. En inderdaad : Christendom is vogelvrij, mag je bespotten en belachelijk maken tot in het oneindige.
Doe je het zelfde met de Islam ,met de Palestijnen, whatever schiet dom links in een kramp en ben je ook van alles , je deugt niet en hoor je er niet meer bij.
De Joden mag je tot in de eeuwigheid bespotten, niemand zal er over vallen, de Joden zelf nog het minst.

LGBT + etc: het kan niet gek genoeg zijn, iedere keer wat nieuws , als je er vragen bij stelt ben je een een of andere -ist .

Als je gewoon zegt dat vroeger het klimaat toch ook veranderde ben je een klimaat ontkenner, want klimaat hoort kennelijk niet te veranderen.

De lijst is nog veel langer natuurlijk, denk aan het reconstrueren van het verleden, het je moeten schamen voor het Nederland van 400 jaar geleden,
schuld betuigen voor zaken waar je part nog deel aan had. Knettergek.

We staan erbij en kijken er naar, bijan niemand in het publieke domein doet zijn bek open , allemaal bang om racist, fascist en andere -ismes naar zijn of haar hoofd geslingerd te krijgen.

Zolang het grootste deel van de massa media ten dienste staan, van de linkse publieke opinie ( en hier hoort voor de goede orde vwb politiek Nederland, zo'n beetje alles bij uitgezonderd FvD en PVV) zal het alleen maar erger worden.

Zwizalletju | 22-07-19 | 20:53 | 3

Vandaag ging ik alweer naar mijn werk en verdien daardoor een modaal salaris. Mijn ouders waren blank: Een van hen geboren in het zuiden van ons land en de andere boven de grote rivieren. Hun beide ouders hadden niet veel. Die gingen door een tweede wereldoorlog terwijl ze kinderen hadden op te voeden. Ook deden die en mijn voorvaderen heus niet aan slavenhandel of bankieren. Maar nu zijn wij schuldig? en.wikipedia.org/wiki/White_guilt En aan wie images3.persgroep.net/rcs/XkG0sA_LtpL... dan?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 22-07-19 | 21:06

Collectief schuldig dat we ooit inkomstenbelasting hebben laten ontstaan?

Canis.bonus.es | 22-07-19 | 23:17

Ik zou graag weten hoe 'grimmig' die sfeer nou eigenlijk was. Wat is er gebeurd? Wat bracht de organisatie ertoe om die borden snel te verwijderen. Bedreigingen? Uit welke hoek?

Schoorsteenveger | 22-07-19 | 20:53 | 1

Inderdaad.
We willen namen.
We willen weten wat die bedreigingen waren.

Het mogen dan wel boeren zijn, maar het zijn wel ONZE boeren!

gaffelbaard | 22-07-19 | 21:03

Blankenhaat.

7 Alla's zegt dat #diversiteit #ookveurblanken racistisch is.
Dusss....

Dan zegt hij dus het racisme is als diversiteit ook voor blanken is.
Dusss...

Zegt hij diversiteit wel te willen, maar alleen zonder blanken/als dat voor blanken verboden is = apartheid/Racisme o.b.v. huidskleur.

En dan trek ik als conclusie:

7 ali's = Racist.

Een anti-witte Racist.
Maar van mij mag dat ook blankenhaat heten, hoor. Zo moeilijk doe ik niet. Dat laat ik liever aan 'diversiteit'-rappers over. Komt-ie goed mee weg. Scheelt weer een aangifte. :p

#neemjezelfnietmaaranderenwelserieus

gaffelbaard | 22-07-19 | 20:53

Ik hou van wit, melkflessen wit, witte lijven met rondingen, witte negerzoenen, witte chocolade, wit papier, Sjors en Sjimmy, kortom alles wat wit is. Dat mag toch wel toch. Of moet ik mezelf maar gaan verhangen omdat mijn over over over grootvader een blanke, witte Nederlander was. Maar ik hou ook van bruin.

Rdock | 22-07-19 | 20:52

Vroegah in mijn jeugd had links intelligente meningen over vrijheid enzo. Nu heeft recht deze. En het zijn dezelfde meningen: LOL

Peniskokertje | 22-07-19 | 20:52

Wie haalt dan ook zo’n flutrapper naar zo’n festival.

drs. P | 22-07-19 | 20:51

Die domme talentloze neger krijgt veel te veel aandacht zo. Doodzwijgen, dat is de beste remedie.
En ik heb overigens geen hekel aan negers, of moslims, of wat dan ook. Die hekel krijg ik pas aan ze als ze gaanzeiken over dingen waarover ze menen te moeten zeiken omdat het zo hoort.

captainobvious | 22-07-19 | 20:51

Ik ben niet verplicht om naar de Zwarte Cross te gaan mocht ik aanstoot nemen dan staat het me vrij om naar huis te gaan.
M.a.w. donder op en bemoei je met je eigen zaken.

botbot | 22-07-19 | 20:48

Het Verenigd Koninkrijk is ons voorland.
Triest, maar waar. Wen er maar aan.

ParaPiet | 22-07-19 | 20:48 | 3

Maar moslims zijn best ok,totdat het over het geloof gaat,dan schrik je je rot....

ger1306 | 22-07-19 | 20:52

Let maar op wat daar gaat gebeuren als Brexit is doorgevoerd. Dan wil je er zo wonen.

Peniskokertje | 22-07-19 | 20:53

Marjan Boelsma is de aanstoker. Verpesten van een sfeervol festival waar hijzelf helemaal niet naartoe gaat. Dit om punten te scoren bij je enge seksloze nare clubje van verongelijkten. Iedereen moet veranderen en aanpassen behalve jijzelf.
Daarom kan englinks zo goed overweg met de islam. Allebei behoefte aan beperkingen opleggen bij een ander.

Peniskokertje | 22-07-19 | 20:47 | 1

Gek vrouwtje, een soort don Quichot

amateurrr | 22-07-19 | 21:45

Off topic; ik hoop dat die Sevn nooit meer geboekt wordt. Maar dat zal wel weer racisme zijn...
Weet je, soms is een domme intolerante sukkel, gewoon een domme intolerante sukkel.
Oh ja, en stort je geld even terug.

Rico Tampeloerus | 22-07-19 | 20:45 | 1

Waarschijnlijk ziet ie zijn fee nu als herstelbetaling.

Harry Turtle | 22-07-19 | 20:51

Wat mij opvalt is dat totaalmalloot Marjan B. het inmiddels blijkbaar wel ok vindt als duizenden blanke boeren hossen op de “muziek” van een rapneger. Want nog niet zo lang geleden mocht Bas Paternotte van mevrouw niet luisteren, genieten en ontroerd raken van Nina Simone. Omdat hij het zwarte leed niet had doorleefd of zo. En cultural approriation. En al dat soort gezeik.
twitter.com/baspaternotte/status/8971...

Maar mevrouw mag natuurlijk zelf wel wegzwijmelen bij een concert van een pianoneger op North Sea Jazz. Want tja... ze staat aan de goede kant van geschiedenis en strijdt voor de negers in Afrika. Dus dan mag het wel.
m.facebook.com/story.php?story_fbid=2...

Nou ja, die mevrouw dus... die zelf niet op de ZC is geweest retweet dan die twee bordjes (uit een mêlee van bordjes) en maakt zich er druk over. En heur hele deugbubbel is over de zeik. Dat soort wijven zou je moeten doodzwijgen, kapotnegeren en totaal geen aandacht geven. Batshit crazy.

Stormageddon | 22-07-19 | 20:45 | 5

kapot negeren met een zwarte rapper krijgt ineens een grof pornografisch tintje.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:34

OMG, als ''witte'' naar Nina Simone luisteren en daarmee het racisme in stand houden... ?? Wat een totaal geborneerde enge mevrouw is dit!

2tribes | 23-07-19 | 18:18
▼ 2 antwoorden verborgen

En mijn tegel in het eerste draadje hierover eindigde ik met onderstaande woorden. Niet wetende dat het zo raak zou zijn.

Geniet er van nu het nog kan.
jip_86 | 12-06-19 | 14:08 |

jip_86 | 22-07-19 | 20:43

Zelfs op joop vinden ze het maar kinderachtig dat de posters weg moesten.
Dan weet je het wel.

komtdatschot | 22-07-19 | 20:43 | 6

Klopt, en dan ook nog blanke onderbroeken.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 20:49

Onderbroeken van blanke snit!

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 20:58

En dan te bedenken dat wij ons belastinggeld verspillen aan dat Joop... die realisatie doet telkens weer pijn.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Spijker, kop, raak. Niets aan toe te voegen. Zoals altijd. Eens zien of zijn oproep effect heeft. Houd mijn hart vast.

_Fly66_ | 22-07-19 | 20:39

Ik zit gelukkig niet op Twiltter, maar wat vindt Erik van Muyswinkel hier nou van?

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 20:38 | 5

Iets met K...

Rico Tampeloerus | 22-07-19 | 20:48

Die heeft er geen belang bij want hij heeft niets aan de zwarte cross verdiend. Men wilde Der Erich in vol sinterklaasornaat afvuren uit een kanon waarna hij opgevangen zou worden door een peleton wilde wijven met blote tieten. Dat laatste was niet sinterklaaswaardig vond ie.

De Briemusketier | 22-07-19 | 20:53

Inderdaad, die Blackface.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 20:59
▼ 2 antwoorden verborgen

Weak. Waarom borden verwijderen wegens "toenemende grimmige sfeer" in de virtuele wereld?

Gen. Maximus | 22-07-19 | 20:38

Het allergrootste probleem is dat ontzettend veel oliedomme mensen een 'stem' hebben gekregen dankzij de socials. Wie had er zonder twitter of insta gehoord van het optreden van Sevn Alias?! Helemaal niemand. En nu lijkt het of hij belangrijk is, omdat hij zichzelf belangrijk maakt. En zo zijn er veel te veel.

PocusPilatus | 22-07-19 | 20:35

De rechtlijnigen, de overserieuzen nemen de boel over.

027 | 22-07-19 | 20:35 | 1

De internetverslaafden zul je bedoelen? Normale mensen weten niet eens van deze bordjes-ophef. Het speelt louter op internet en bij een organisatie die zich door internetjankerds heeft laten intimideren.

Toos Doos | 22-07-19 | 20:46

Volgend jaar gaan we ook niet naar de Zwarte Cross maar zal het klimaatneutrale inclusieve halal vega deugfeestje met veel Europese subsidie omgedoopt worden naar Regenboog Cross.

down | 22-07-19 | 20:29 | 1

Wordt druk met maar liefst 300 man. (Excuseer; mens)

Rico Tampeloerus | 22-07-19 | 20:55

Precies! Je hoort er pas bij in een groep vrienden als je net zo hard belachelijk wordt gemaakt als de rest. Een vriend van mij kwam enkele jaren geleden uit de kast op vakantie. Hij was doodsbang dat hij buiten de groep zou vallen en we geen grappen meer over hem durfden te maken. Hij slaakte een zucht van verlichting toen hij de volgende dag weer in de zeik genomen werd.

HenkvdMast | 22-07-19 | 20:28 | 1

Daarom was de Braboneger ook zo'n waardevolle toevoeging aan de Nederlandse cultuur. Het levende bewijs van integratie. Totdat ook hij voor de regressieve deugbus werd geworpen en afstand deed van zijn bijnaam/artiestennaam.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:47

Vanaf de jaren 60 is deze gekte in een steeds hogere versnelling geraakt. En hoe komt dat? Simpel. Overheden, vooral gemeenten, laten hun oren enorm hangen naar linkse veeleisers. Cowboy kinderfeesten mogen niet meer, sinterklaas mag niet meer, PEGIDA laten demonsteren mag niet meer. Het is bizar te zien dat gekozen bestuurders zich de wet laten voorschrijven door kleine, ongekozen maar zeer luidruchtige en agressieve neo-communistische minderheid.
Idem de klimaatwaanzin: regering en lagere overheden doen precies wat ongekozen subsidieclubs als Milieudefensie en het verschrikkelijke Urgenda hen dicteren, daarmee de democratie uitschakelend.
Er is niet eens een gewelddadige revolutie nodig: morele chantage is genoeg om de slappe zakken hooi der politiek te laten doen wat de neo-communisten wensen.

Er zou een dringend een onderzoek moeten komen naar de oorzaak van de vele knievallen voor de extreem linkse minderheid.

Nederland heeft een Salvini nodig. Liefst meerdere. En snel!

Nederlander65 | 22-07-19 | 20:25 | 3

Goed verwoord.

Zwizalletju | 22-07-19 | 20:44

Komt omdat de kiezers hun oren laten hangen naar de regeringen en lagere overheden enz enz.
Hun zijn in mijn ogen de schuldige dat dit landje onleefbaar aan het worden is.

komtdatschot | 22-07-19 | 20:45

@komtdatschot | 22-07-19 | 20:45: Nee komt omdat de kiezers bedrogen worden, met name door de VVD. Zich voordoen als fatsoenlijk rechts, maar ondertussen Groen Links beleid uitvoeren.

5611 | 22-07-19 | 22:01

Het wordt tijd voor een cultuuromslag, eigenlijk dus weer terug naar een paar decennia geleden. Heb je een collega of een kennis die rare linkse praatjes uitkraamt? Ga er mee in discussie, doe het netjes, maar maak hem/haar duidelijk dat 'we' dit niet willen in dit land. Erger je je aan de NPO? Kijk iets anders. Lees je de Volkskrant of NRC nog steeds, zeg deze vandaag nog op! Zie je een reclame waarin blanke mannen belachelijk worden gemaakt, koop het product niet! Zo pakken we collectief dit ontluisterende verval van de democratie en de vvmu aan. En op festivals graag gewoon doorgaan met grappen over de islam want zoals Hans Teeuwen het al zei: het is die lichtvoetigheid, die joie de vivre die de islam kenmerkt. Dat moet je een beetje aanmoedigen. Hebben we allemaal lol en wordt tegelijkertijd ook iedere bevolkingsgroep serieus genomen, Geen grappen over de islam, maar wel over hard werkende blanke mannen of de Katholieke kerk is namelijk pure discriminatie.

ILF2 | 22-07-19 | 20:25 | 5

Als je bloeddruk het aankan toch af en toe wat NPO of kranten kan geen kwaad, dan weet je een beetje wat er in de andere bubbel leeft. Tot nu toe niet veel wereld verheffende zaken dus...

sprietatoom | 22-07-19 | 20:55

“Zie je een reclame waarin blanke mannen belachelijk worden gemaakt,”
Een levende legende als Elton John, wordt weggezet door een of andere willekeurige (talentloze) rappert.

Rico Tampeloerus | 22-07-19 | 20:58

Eigenlijk spreek je je uit voor een rechtse zuil: Waar rechts koopt van rechts, werkt bij rechts en lacht met rechts.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:51
▼ 2 antwoorden verborgen

Misschien kunnen de chronisch gekwetsten volgend jaar zelf eens iets leuk organiseren in Amsterdam of zo. Noem het Witte Bakfiets en laat iedereen weten hoe het heurt. Succes en Blijf Weg.

Rest In Privacy | 22-07-19 | 20:21 | 7

@elfenstein | 22-07-19 | 20:37:
Hartstikke mooi! Laat ook linksmensen weer eens lekker feest gaan vieren. Net als 40 jaar geleden. Misschien krijgen we dan ook eindelijk weer wat betere bands. Nu is het alleen maar zeiken en zeuren en gekwetstheid.

Rest In Privacy | 22-07-19 | 20:44

@Hollende_Kleurling | 22-07-19 | 20:44:
Het grote probleem is wat ze tussen die feestjes in doen. Als ze weer nuchter zijn. Als dat al ooit gebeurt. Dán gaat het pas mis en proberen ze al die dopedoordrenkte ideaalbeelden om te zetten in werkelijkheid. En dat gaat, onherroepelijk, altijd, hoe dan ook, fout.

elfenstein | 22-07-19 | 21:38

elfenstein, dat zijn juiste observaties. Het morele failliet wordt wegdrongen met synthetisch geluk en de spirituele leegte wordt opgevuld met veganistisch klimaatgeloof. Maar dat AZC hoeft niet bij hen om de hoek. Geen Syriër in huis. Geen promotie op werk naar die afdeling vol met hoofddoekjes. Nee dan is die leuke sfeer ineens toch belangrijker dan je carrière.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:58
▼ 4 antwoorden verborgen

Goed stuk.!
Het zijn net pedaalemmers, zodra ze alleen al denken dat je op hun tenen gaat staan gaat de bek al open.

osolemio | 22-07-19 | 20:20 | 2

Ik ken punten toe voor deze treffende observatie, let je op van Rossum?

De Briemusketier | 22-07-19 | 20:37

nou mijn pedaalemmer mag wel wat assertiever dan. Ik moe toch altijd flink trappen.

Joostmochtnietsweten | 22-07-19 | 22:59
-weggejorist-
middelman | 22-07-19 | 20:20 | 5
▼ 5 antwoorden verborgen

Protip voor ‘Sevn’: dan ga je volgende zomer toch lekker ergens anders katoen plukken?

Kapitein Stijlvol | 22-07-19 | 20:20 | 1

Misschien vervoer met de La Amistad?

Twisted_Faith | 22-07-19 | 20:32

Namen, rugnummers en tronies van het azijnvolk graag. Opdat wij slechts hoon en meelij op deze trieste deugkneuzen kunnen afvuren, "and let them walk the path of shame".

Grijskijkert | 22-07-19 | 20:19

Volledig mee eens.
Het probleem is dat de gekwetsten nu kunnen bepalen wat wel en niet mag en derhalve gecensureerd moet worden. Het toverzinnetje “ik voel mij gekwetst” is voldoende.
En het komt altijd uit dezelfde braakopwekkende hoek.

nick.name | 22-07-19 | 20:14 | 1

Met de vrijheid van meningsuiting komt ook de vrijheid om gekwetst te worden. Accepteer je het één, accepteer dan ook het ander en houd anders ook je mening voor je (niet persoonlijk aan jou gericht).

Sqbar | 22-07-19 | 20:19

De mannen van de feestfabriek zijn niet gek! Die weten ook dat er anders volgend jaar Airfryer met een bus onrendabelen voor de ingang staat. Uiteraard gefaciliteerd door de Roverheid met een mannetje of 400 ME. Dan is het einde oefening, zover zijn we inmiddels en het interesseerd niemand geen ene zak.
REVOLUTIE GODVERDOMME

KARLSSON | 22-07-19 | 20:13 | 4

Wanneer de Airfryert arriveert meteen het zwarte cross koala bear racen introduceren en de Airfryert aanmonsteren. Deze afrikaanse zakkevuller doet alles voor geld.

De Briemusketier | 22-07-19 | 20:17
-weggejorist-
middelman | 22-07-19 | 20:23

Die hele bus warm welkom heten en gratis bier geven, ben je binnen een uur van dat gezeik van ze af.
Wel alles goed documenteren, vooral die stomdronken Sunny die zich openbaar laat gangbangen door 6 roomblanke boeren.

Harry Turtle | 22-07-19 | 20:43
▼ 1 antwoord verborgen

Tja, als iets bespotten niet meer mag is e er ook geen satire meer mogelijk, dat schaadt dan toch echt de vrije meningsuiting. Dat mag en kan toch niet de bedoeling zijn?

Enorm mooi om te zien hoe voor rolstoelers is gezorgd door organisatie van zwarte cross. Diep respect hiervoor. Ook mooi om te zien op beeld hoe ze werden betrokken in het feestgebeuren, op handen gedragen !

Dat te zien maakt een drukke maandag toch lichter.

Jan, Leiden | 22-07-19 | 20:13

Yep daarom lees eigenlijk alleen nog maar gs. Nemen zichzelf niet te serieus. Dat zouden meer media moeten doen.

Omebert | 22-07-19 | 20:11

Wow erg veel woorden dit keer Van Rossem, voor iets wat volstrekt niet uitgelegd of toegelicht zou hoeven te worden - al helemaal niet hier.

2tribes | 22-07-19 | 20:08

Bij Zwarte Cross moet ik altijd denken aan gothic rock-scene , Death Rock, kruisbogen, schedels en mensenoffers bij maanlicht.

Baron Clappique | 22-07-19 | 20:07 | 1

Dat laatste is wel de kant die we op gaan op deze manier.

Mark Verheijen | 22-07-19 | 20:14

Van harte mee eens. Wat een treurig bekrompen land worden we als we constant ons hoofd laten hangen naar een kleine schreeuwende minderheid die alleen maar zeikt over futiliteiten en bovendien zeer selectief is in wat haar krenkt.

Bvdb | 22-07-19 | 20:06 | 5

@De Briemusketier | 22-07-19 | 20:11: hahaha inderdaad ja. Aan zelfoverschatting geen tekort bij dit soort.

R. Skickr | 22-07-19 | 20:29

bvdb.... ik vraag me af wat deze zeurders voor werk hebben. Iemand met een serieus beroep heeft geen tijd voor deze nonsens lijkt me

Slough | 22-07-19 | 20:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Linkse gütmenschen zijn de nieuwe fascisten.

Dr_antonickx | 22-07-19 | 20:06 | 2

Yup, en hun invloed neemt dagelijks toe.

2tribes | 22-07-19 | 20:16

dat zei churchill al

alexserienummer | 22-07-19 | 20:19

Het is vrij simpel. Als je met vergrootglas en zaklamp zoekt naar #Onrecht dan vind je onrecht, overal. Zelfde trouwens met #Islamisering, #Fascisme of een #Falende Overheid. Kokervisie.

Rest In Privacy | 22-07-19 | 20:05 | 2

Lol voor al die hekjes heb je niet echt een vergrootglas en zaklamp nodig... behalve inderdaad als je kokervisie of oogkleppen op hebt ;). Maar dit gaat wat meer over onze humor en tradities die kapot worden gestampt door een bepaalt deel van de bevolking... die deze dingen op een verkeerde manier interpreteren...

David000000007 | 22-07-19 | 20:30

@David000000007 | 22-07-19 | 20:30:
Al die hekjes zijn er wel degelijk. Gaat om de fixatie. Als je net een ontzettende coole stoere Citroën C3 hebt gekocht dan zie je ze ineens overal rijden. Dat werk, maar dan met onrecht.

Rest In Privacy | 22-07-19 | 20:38

Vanaf volgend jaar gewoon weer De Blanke Cross dus.

Brentjeee | 22-07-19 | 20:04

Tja censuur, het is toch wat he, tegenwoordig, je zou hier bijna dingen gaan roepen die niet mogen, gewoon om eens te kijken waar de grenzen van von loghausen tegenwoordig liggen.

De Briemusketier | 22-07-19 | 20:04 | 1

Volgens mij ligt de grens bij je uitspreken tegen laffe kutmoslims. Of was het kut niet-moslims.

R. Skickr | 22-07-19 | 20:31

Sommige klagers verdienen een gebakken tegel. Degene die ze tegemoet komen, verwijt ik een groot gebrek aan ballen. Aan de eisen voldoen van de hardste schreeuwer(s) heeft nog nooit iets opgelost.

padbuffel | 22-07-19 | 20:03 | 3

Vroeger kon je nog zeggen zwarte verf,nu moet je zeggen ahmedi verf aub de muur zwart

Coolcalmcollected | 22-07-19 | 20:04

Sja. De nieuwe fascisten doen er uiteraard alles aan om u continu in staat van beschuldiging te stellen.
Wie zich maar blijft verdedigen tegen de racistische aanklachten van het schoftentuig zal uiteindelijk verliezen. De beschuldiging is altijd sterker dan de ontkenning. Altijd.

Het zijn fascisten, ongeacht hoezeer zij den oude socialist uit de vorige eeuw zeggen af te wijzen terwijl zij u met meneer identificeren.
Zelf zijn zij de aanhangers van groot centraal bestuur, medeplichtige media, staatscensuur. Naleving van strenge regels over wat u mag zeggen, denken, op uw bordje bij uw eigen feestje mag schrijven.

Het zijn nu eenmaal echt de nieuwe fascisten, deze aanhangers van de boze profeten van klimaat/islam/multiKul/globalisme/EU.

Jan Passant mk2 | 22-07-19 | 20:02

Ik krijg nou wel zin in een Oempa-Loempia

Sqbar | 22-07-19 | 20:02

De Zwarte Cross is mainstream geworden nu 120.000 mensen zichzelf in de massa uniek zijn gaan vinden en de festivaldirectie navenant heeft gereageerd.
10 jaar geleden was een loat ze toch opflikker’n de reactie geweest en overgegaan tot de orde van de dag. Bier drinken, motorracen en een paar obscure bandjes.
Jammer jammer jammer.

Superior Bastard | 22-07-19 | 20:01 | 4

Helemaal eens maar het is jouw soort die dit continu loopt te verdedigen zo niet toe te juichen.

5611 | 22-07-19 | 22:10

Je haalt me de woorden uit de mond. Ben dit jaar niet geweest en kom ook niet meer. Veel te massaal en te commercieel. Ik kom wel terug als de organisatoren opnieuw beginnen. Klein, anoniem.

de euro middenweg | 22-07-19 | 23:02
▼ 1 antwoord verborgen

Humor en religie gaan niet samen. Volgens mij geldt dit niet alleen bij de Islam, maar ook bij het Christendom. Niet elke gelovige kan bijvoorbeeld lachen om de beroemde scene van Monty Python (Look at the bright side of life). Ook om Hans Teeuwen en Yoep van 't Hek kan men niet lachen. Het is een kwestie van tijd dat ook het Carnaval verboden gaat worden.

Mannes | 22-07-19 | 20:01 | 15

@kuifje: zijn die snel gekwetste Marokkanen dezelfde noord-afrikaniërs als die hoogopgeleide Marokkanen die allemaal collega van jou zijn?

GWB | 22-07-19 | 21:48

Zijn Hans Teeuwen en Youp van 't Hek dan leuk (om te lachen) of lacht u erom omdat ze in uw straatje passen?

Arachne | 22-07-19 | 23:13
▼ 12 antwoorden verborgen

Ook niet meer uitnodigen dus, die alias deugzeikerd.

Wim Venijn | 22-07-19 | 20:00

Uiteindelijk zal het tij keren. Zie de VS waar dit al langer gaande is en uiteindelijk het weldenkende deel van de bevolking het een halt heeft toegeroepen door een president te kiezen die er vol in gaat. En die maling heeft aan het gejank van linkse SJW'ers en lange-tenen-gekleurden. En met instemming want die word gewoon weer gekozen voor een volgende termijn.
Hier moeten we het nog even doen met ruggegraatloze Rutte maar ik heb de overtuiging dat we dat hier ook gaan meemaken.

2voor12 | 22-07-19 | 20:00 | 2

Wij hadden bijna ook een dergelijke (Minister)President gehad,weet u nog.

De Profundus | 22-07-19 | 20:15

Helaas hebben wij een iets ander politiek systeem dan over de grote plas. Zie Provinciale verkiezingen... De grootste heeft het niet altijd voor het zeggen.

GWB | 22-07-19 | 21:51

Tijdens Carnaval wordt met politici en bestuurders ook de draak gestoken.
Bij een volwassen democratie hoort ook een robuuste VVMU. Laat communisten, salafisten, anarchisten, KKK-ers, orthodoxe pijpekruljoden en Voorpost elkaar lekker verbaal in de haren vliegen. Dat is gezond.

theo-is-dood | 22-07-19 | 20:00 | 3

U heeft daar een tv format te pakken van heb ik jou daar.

De Briemusketier | 22-07-19 | 20:06

@De Briemusketier | 22-07-19 | 20:06: Laat de NPO dat maar niet horen...

Mark Verheijen | 22-07-19 | 20:12

@De Briemusketier | 22-07-19 | 20:06: Bel John de Mol.

theo-is-dood | 22-07-19 | 20:21

Marjan Boelsma kan rustig slapen vanavond.
Zij is immers opgestaan en heeft dapper dit stukje racisme durven benoemen.
Goed gedaan Marjan, je deugt.
.
En nu wil ik graag een essay van je waarin je haarfijn uitlegt hoe en waarom dit precies racisme en islamofobie is.

Harry Turtle | 22-07-19 | 19:59

Die Marjan is zoooooooo'n goed mensch ! Geweldig dat ze opkomt voor een kwetsbare zwakke minderheid !

Koning BongoBongo | 22-07-19 | 19:58

Een zeurpiet: noemt zichzelf 'nikker', maar valt over het vriendelijke 'kleurling' van een ander. En Joden en geld is nou eenmaal een eeuwenoude combinatie, voortkomend uit ambachten (diamanten slijpen en edelmetalen) die nouw verwant zijn met de Jiddische geschiedenis. Dat hoor je alleen al terug in veel Joodse achternamen: 'Goldschmeding, Rothstein, Goudsmit, Slijper, enz, enz. Van het een kwam het ander, kwam de Rothschild, kwamen de Goldmannen en de Sachs. Dus Joden en geld, dat klopt gewoon.

kotelet | 22-07-19 | 19:57 | 16

De theorie van de Blocked Minorities.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 21:11

@knutsel_ | 22-07-19 | 21:03: De meeste boeren bezatten geen land. Toch werkten ze zich in het zweet des aanschijns een oogst bij elkaar.

In het christelijk Europa van vroeger, mochten christenen geen rente of woeker hanteren. Daarom konden zij geen bankier worden. Historisch onrecht.

Om bankier te worden, moet je een startkapitaal hebben en connecties.

Arachne | 22-07-19 | 23:07
▼ 13 antwoorden verborgen

Jammer dat de Zwarte Cross voor intoleranten is gezwicht, valt me eerlijk gezegd vies tegen.
Steve Hughes heeft het wel begrepen, briljant stukkie stand up comedy, www.youtube.com/watch?v=j89mEHL6Y74
die muts die ik net op twittert tegen kwam en zelf memoreert dat ze regelmatig in de Zuid-Sinaï verblijft tussen de bedoeïenen (?) niet, maar dat was al duidelijk uit haar eigen omschrijving toen ik um las

bwanabanjo | 22-07-19 | 19:56

Een rappert die aan censuur doet kent zijn klassiekers niet.

De Briemusketier | 22-07-19 | 19:55 | 3

Hij was geïnspireerd door nwa, niggers without attitude

drijflijk | 22-07-19 | 20:13

@drijflijk | 22-07-19 | 20:13:
Heej how, NWA was ernstig goeie muziek. Iets met recht van spreken en dat heeft dat gassie toch al nooit gehad vergeleken daarmee.

elfenstein | 22-07-19 | 21:04

Ik vind de naam Zwarte Cross ook niet meer kunnen anno 2019. Maak er nou 'Cross van Kleur' van, om beledigde en gekwetste mensen (van kleur) te ontzien.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 19:55 | 6
▼ 3 antwoorden verborgen

Wie op Wikipedia 'stijlfiguren' en 'lijst van stijlfiguren' intikt ziet in de linker kolom slechts een paar landen, waaronder onze buurlanden en Polen. Ook hier blijkt dat mensen uit veel andere regio's c.q. culturen nix hebben met metaforen en tientallen andere taalspielerei. Jennen hoort trouwens ook tot onze volksaard.

CiTy3 | 22-07-19 | 19:55

Niet meer gehoor geven aan een kleine groep beroeps zeikers en je bent er al.

Ray69 | 22-07-19 | 19:54

Als ik door iemand wordt uitgemaakt voor fascist of racist dan wordt ik het jegens dat individu alsnog. Voor zover ik het niet al was. I am whatever you say I am.

isitsoornot | 22-07-19 | 19:54

Als mensen zich door deze uitingen 'beledigd' voelen op social media: prima. Een dag niemand (op deze manier) op de teentjes getrapt is een dag niet geleefd.

Schadenfreude | 22-07-19 | 19:53

Nou beste Groen Slinks deugrakkers, Rutger Groot Wassink (aan z'n naam te zien ook afkomstig uit zwarte cross land) zal wel héél erg trots op jullie zijn....

Brulboei_61SB | 22-07-19 | 19:53 | 2

Het groene gif helpt de radicalen en kruipt voorwaarts en voorwaarts.

Coolcalmcollected | 22-07-19 | 19:57

De Achterhoekers hebben dat soort genetische afwijkingen heel slim geëxporteerd naar Amsterdam. Kunnen ze daar de boel lekker verzuren.

5611 | 22-07-19 | 22:15

Je zo nodig willen "verbinden" met mensen van de islam is na dit soort akkefietjes en alle voorafgaande, ook niet meer vanzelfsprekend. Daar hebben ze zelf voor gezorgd. Jammer dan...
"Lekker bier drinken met groen links" vind ik overigens wel heel erg ver gaan.

Pierre Lebon | 22-07-19 | 19:52 | 1

Metal verbroederd mn waarde...

Acar_ketimun | 22-07-19 | 23:31

Een Marokkaan in een rolstoel vertelde me ooit een grapje met de nodige zelfspot: Wat staat er achter op een rolstoel met een moslim erin ? islam..

sprietatoom | 22-07-19 | 19:51 | 7

@sprietatoom | 22-07-19 | 20:33:
Als allah, of god, of vishnu, of Zijne Noedeligheid, verantwoordelijk is voor alles, dan moet het wel een enorme klootzak zijn dat ie uitgerekend jou te pakken neemt en je poten lam maakt, wellicht nog meer onklaar gemaakt heeft en je laat doorklooien. Ik zou 'm, als ik er in zou geloven, he-le-maal de tyfus inschelden. Vieze gore dictatoriale smeerlap, krijg ik al 1 leven van je en dan doe je dit? Krijg de pestpleuris, dat zijn niet mij soort vrienden, ok? Verrek voor eeuwig met dat paradijs van je, bier geeft het er toch al niet en in de hel is het veel warmer plus dat de muziek oneindig veel beter is. Volgens mij kan je niet meer geloven in e de goedheid van jouw smaakje god als je in een rolstoel ofzo beland, je móet wel een hekel krijgen aan die rotzak.
My $0.02.

elfenstein | 22-07-19 | 20:50
▼ 4 antwoorden verborgen

De volgende grens kan van Noord naar zuid door NL: worden gelegd. Links van t IJsselmeer de zuurdesemers. Rechts kunnen de wijzen en gezelligen ongestoord in het oosten blijven 'leven en laten leven'.

koetje4040 | 22-07-19 | 19:51 | 2

*op Funda wanhopig naar betaalbare woonruimte in Tukkerland/Achterhoek zoekt*

Brulboei_61SB | 22-07-19 | 19:55

Verdeel het land in drieën:
- boven de de rivieren vanaf de Veluwe: Vrij Saxië;
- boven de rivieren west van de Veluwe: Zuurland;
- onder de rivieren: Noord-Bourgondië.

Om Zuurland dient een groot hek te komen.

5611 | 22-07-19 | 22:19

Eerlijk is eerlijk, zelfs Hans van der Worst van Joop.nl begreep de ophef niet over Allah Afbakbar niet.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 19:51 | 1

Hans Worst in Rotterdam is anders een begrip...

Acar_ketimun | 22-07-19 | 23:30

Applaus!!!

Helapidaka3 | 22-07-19 | 19:50 | 1

Dat je bij de eerste zin al weet: dit is Bart.

Normpje | 22-07-19 | 20:01

Om ziek van te worden. Die rapper moet volgende keer lekker thuis blijven. En die instagram reacties...Djeezus mensen gaan dus werkelijk zo ver om werkgevers te bellen omdat iemand vindt dat dat racisme wel mee valt? Iemand die dus niet anoniem reageert maar eerlijk zijn eigen vrije mening uit. Dezelfde laffe klootzakjes als de gemaskerde antifa. Lekker anoniem de aanval zoeken op zij die ergens open en eerlijk voor staan. En dan uiteraard gepaart mey geweld.

R. Skickr | 22-07-19 | 19:50

Gewoon een nieuw evenement beginnen. Tegen de tijd dat de rest van Nederland dat ontdekt ben je een paar jaar verder en dan begin je weer opnieuw.

Mark Verheijen | 22-07-19 | 19:49 | 2

Ben je gek of zo? Niks vluchten voor dat gekwetste gajes uit het lange tenen imperium 020. Rug recht en grapp'n moak'n.

Han-Xi | 22-07-19 | 20:21

@Han-Xi | 22-07-19 | 20:21: Neuh, niet gek. Ik ben ongeveer naast de ZC geboren en getogen voordat deze bestond. Het heeft teveel aandacht nu. Rug recht houden in dit land betekend gewoon einde.

Mark Verheijen | 22-07-19 | 20:30

Tsja, ik zag op fb een plaatje voorbij komen waar iemand 'Allah's Afbakbar' vervangen had door 'Anne Frank's verse Jodenkoeken'. Vinden we het dan nog steeds grappig?

Juslin | 22-07-19 | 19:48 | 17

@Juslin | 23-07-19 | 11:41:
Nee, de vraag moest zijn: “moet het kunnen”?
Ja, het moet kunnen maar dan nog blijft de te maken grap totaal niet hetzelfde.

Ruimedenker | 23-07-19 | 12:54

@Ruimedenker | 23-07-19 | 12:54: Leek me duidelijk dat dit gaat over met twee maten meten, dat begrepen anderen ook gewoon. Qua gevoeligheid zijn ze perfect vergelijkbaar. Als het over joden/Israel/de holocaust gaat, veranderen wij zelf ook ineens in hele enge deugers. Maar volgende keer zal ik de vraag helemaal uitspellen.

Juslin | 23-07-19 | 16:20
▼ 14 antwoorden verborgen

De organisatie van de Zwarte cross had een rechte rug moeten houden. Heb je geen cabaretier voor nodig. De ophef was op de social media. Daar moeten we echt van leren lak aan te hebben. Echt absurdistisch om je fysieke uitingen in de Achterhoek aan te passen vanwege een “grimmige sfeer” op de social media uit Amsterdam en andere shitholes.

SamV | 22-07-19 | 19:48 | 4

@Mark Verheijen | 22-07-19 | 19:51:
Haha same here, wat een sneue sukkel is die Sevn ook.

2tribes | 22-07-19 | 19:57

SamV, volledig gelijk

Eens | 22-07-19 | 20:00

Amen, Sam. Geen twatter, instantram, etc. hier. Als er ophef over is lees ik het wel op GS.

GWB | 22-07-19 | 22:08
▼ 1 antwoord verborgen

Het is vreselijk om te moeten zeggen, maar:
"Iej went der moar an. As oeleu dacht haddn' dat se dat allenig moar in't west'n deej'n heej't toch wal onmeûnig mis had't. Het kan wat laanger duur'n moar alle stadse fratsen kriegt iej doar ook. Hoal oew stärke en doot der nig an met. Iej hooft niet te buugn' en ik hop echt daaj volgend joar wiezer wordn' bunt. Denk an Buuzen Beernd, heej trapt'n vrogger ook al teegn'de kaerke an. Woarum iej niet? Iej bunt der toch neet bange veur?"

elfenstein | 22-07-19 | 19:48 | 2

Buuzen Beernd was in feite: Buizen Beernd. Beernd hölt van buizen = zuipen.

aamert | 22-07-19 | 21:06

@aamert | 22-07-19 | 21:06:
In de achterhoek zegt men dat zo ja, ik kom oorspronkelijk uit een iets ander hoekje en daar zegt men Buuz'n Beernd. De Buizerd, dat is nen vöggel. Buuz'n dooi in't stamcafé met de kameroad'n.
Bijvoorbeeld in het nummer "ik mos pissen" maakt Beernd gewag van de weduwe die zit te buizen in't cafétje om de hoek nadat haar man overleden is. Dat is typisch achterhoeks, een heel eigen stijl binnen het oostelijke dialectspectrum. Fascinerende materie, zoveel dialecten op de postzegel die Nederland maar is.

elfenstein | 22-07-19 | 21:24

De vraag blijft echter: waarom wordt elke vorm van entertainment tegenwoordig gepolitiseerd? Dáár ligt het probleem.

Toos Doos | 22-07-19 | 19:45 | 5

@Toos Doos | 22-07-19 | 20:29: OK. Prima opmerking maar ik kan geen antwoord op de vraag geven. De vraag gaat er van uit dat ELKE vorm van entertainment tegenwoordig politiek gerelateerd is. Dat is simpelweg al niet waar. Ik hoorde gisterenavond nog een geweldige mop die niets met politiek te maken had.

BestWelVriendelijk | 22-07-19 | 23:20

@CalamityJane | 22-07-19 | 22:16: Mmm, ik begrijp dit niet maar ga er van uit dat het een grap is, en ik houd van grappen. Daarom +1 voor de moeite.

BestWelVriendelijk | 22-07-19 | 23:22
▼ 2 antwoorden verborgen

De dag dat aliens hier de boel willen overnemen, zullen ze wat scheldwoorden over de mensen uitstrooien, die zich vervolgens in tranen overgeven. Wat een weekdieren.

Earl_of_Doncaster | 22-07-19 | 19:45 | 1

Inderdaad, sinds wanneer zijn we zo snel gekwetst met zn allen en namens iedereen? Sjesus! Gelukkig mag ik dat nog roepen zonder dat GS voor onbepaalde tijd op slot gaat...

2tribes | 22-07-19 | 20:00

Oei oei, rappertje is compleet af.
En de mensen die ‘m bejubelen hebben dikke stront in hun ogen.
Maar ja, rappen is kunst en dan mag ineens alles geroepen worden, zolang het maar rijmt.

Ruimedenker | 22-07-19 | 19:43 | 2

Rappert wordt gemanaged door Mojo... Kijk eens wat er behalve bandjes dit jaar staat op Lowlands. Zegt genoeg.

basweetutwel | 22-07-19 | 19:46

@basweetutwel | 22-07-19 | 19:46:
Even gekeken, maar die gasten ken ik allemaal niet.
Er zullen ongetwijfeld controversiële artiesten bij zitten.
Maar het mag hè, want kunstenaars.
Op de ZC lopen vooral domme blanke boeren. Als die grappig willen zijn, noem je ze gewoon racist.

Ruimedenker | 22-07-19 | 20:00

Met dank aan de giflam

Eddy67 | 22-07-19 | 19:43 | 1

En de crosslims,volgend jaar agressief aanwezig,dag zwarte cross.

De Profundus | 22-07-19 | 20:10

Hebben we één keer een feestje in het oosten dat populair begint te worden bij de westerlingen; komt dat gezeik er ook weer achteraan.
.
Doe me één lol stelletje wereldverbeteraars: BLIJF HIER WEG!!!
.
Blijf weg bij ons carnaval, blijf weg bij onze Tiroler- en dorpfeesten. Ga lekker naar Famke of de volgende rapper met spraakgebrek maar met 'De Goede Boodschap' en val ons niet meer lastig.
.
AANPASSEN OF OPROTTEN!!! *)
.
*) en ja, dat is geen Achterhoeks gezegde, maar voor deze keer staan Twentenaren en Achterhoekers schouder aan schouder.

alexbl | 22-07-19 | 19:42 | 1

Mooi gesproken!

funkyd | 23-07-19 | 09:45

Ze hadden nooit hier afstand van moeten nemen en ach de Jovinks hebben Gorro jaren geleden al buitengesloten...

Kris | 22-07-19 | 19:42

Onder druk wordt alles vloeibaar. Ook de vrijheid van meningsuiting. En vloeistof loopt altijd naar het laagste punt.

D-Fens_1963 | 22-07-19 | 19:42 | 3

Dat zou dus niet moeten. Waarom de rug niet recht houden? Omdat een Surinaamse rapper afstand neemt van zijn optreden?

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 20:03

Zelf gvd niet meedoen maar wel voor anderen de sfeer verzieken. Het wachten is op de GIFLAMKLAGERS over Nijmeegse vierdaagse, carnaval, de Sneekweek en wat volgt.

Verderkijkert | 22-07-19 | 19:40 | 3

Sneekweek is natuurlijk ook wel erg haram.

Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 19:52

Carnaval ja, waar sommige feestvierders de 'verkeerde' pakjes aan hebben - ook dankbaar mikpunt. Of was het nou meldpunt? Want Carnaval is zooo niet SJW en extreem links...

2tribes | 22-07-19 | 20:04

@Kuifje-in-de-EU | 22-07-19 | 19:52: Is wel een heel blank feestje dus daar moet nodig wat diversiteit in. Wintersport zou ook verboden moeten worden: allemaal witte mensen in witte sneeuw.

5611 | 22-07-19 | 22:25

Zorgelijk, dit etterende gevoel dat Nederland niet meer ons mooie vrije land is. Zelfs, of juist, in de Achterhoek waar nuchterheid regeert kruipt dit schimmel van politieke correctheid langzaam de hoofden in van de trotse boeren. Hoe dit te stoppen?

Herr Inspector | 22-07-19 | 19:39 | 1

Het kruipt niet in hun hoofden, deze flauwekul wordt afgedwongen. Jammer dat de ZC er in mee is gegaan, maar veiligheid van zo'n evenement staat boven alles.

Wekkertje | 22-07-19 | 19:41

Wetenschappelijk (statistisch) is onlangs een verband aangetoond tussen een bepaald geloof en een specifieke lichamelijke afwijking. Lange tenen.

Wekkertje | 22-07-19 | 19:37

Neem het recht op beledigen in de grondwet op.

Muxje | 22-07-19 | 19:37

Wat een donkere samenleving is Nederland geworden.

Kanarie_Geil | 22-07-19 | 19:36 | 1

De bevrijding van Europa van de Linkse Dictatuur der Inclusiviteit gaat morgen van start als Boris Johnson Prime Minister wordt.
In de VS heeft de bevolking al gekozen voor Trump maar in de EU geldt nog steeds de wet van het 'Progressief Liberalisme' (lees: Socialisme!). En de EU dicteert met z'n economische macht wat andere staten moeten doen: grenzen opheffen en inclusief zijn (lees: socialisme). Ja mensen, we zitten al sinds 'Maastricht' in WOIII - dat u het even weet. Dit keer is het een economische oorlogsvoering.
Boris gaat 'Allies' zoeken en vinden: de VS, Canada, Australië... Het Britse Gemenebest.... Allen die handel willen drijven met de EU!
Want daar gaat het om: fair deals en geen dictaten meer.
We willen vrijhandel en vrijheid. The persuit of happiness: iedereen mag zelf kiezen hoe hij het begrip 'Geluk' invult.
Wij willen jullie k*dt socialistische dictatuur en jullie k*dt-islam niet opgedrongen krijgen!!!

Aristotalloss | 22-07-19 | 20:42

Islam is geen ras !

Elder of Z. | 22-07-19 | 19:35 | 1

Na 1400 jaar evolutie onder invloed van veenlandschap (met koeien)/zand(islam) kan je weldegelijk verschillende rassen (friezen/moslims).

HogeNood | 22-07-19 | 19:43

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken