Nieuw! Krakers voortaan binnen 3 dagen op straat
In plaats van acht weken door het aanspannen van een rechtszaak kunnen krakers nu via een nieuwe blitzwet binnen drie dagen uit HUN huis gejankt worden. Sfeerbeeld van vorig jaar, onderstaand.
Zélfs de We Are Here-kliek kan straks de long dick of the law straks in hun nek verwachten. "VVD en CDA dienen vrijdag met steun van een Kamermeerderheid een initiatiefwet in om de ’flitsontruiming’ voor elkaar te krijgen. De nieuwe wet moet een einde maken aan rondtrekkende krakers die doelbewust gebruikmaken van juridische procedures waarmee ze op hun gemak weken in een kraakpand kunnen blijven." Zijn dit onze Christendemocraten nog wel? "Ze wanen zich onaantastbaar en de eigenaren, de buurt en de politie hebben het nakijken. Dat moet stoppen," aldus CDA-Kamerlid Van Toorenburg. Prima wet natuurlijk, maar dan moet de rechter wél eerst tot uitzetting oordelen, en dat gebeurt ook niet altijd.
Reaguursels
InloggenIn Amsterdam zullen ze vast wel weer iets verzinnen om deze nieuwe wet "onklaar" te maken.
IJzeren wetten compenseren niet voor rubberen ruggengraten.
Ruggegraten van poppestront more like....
Behalve in Amsterdam, daar hebben tante Femmie en ome Rutger hun eigen communistische wetten.
Een kamer meerderheid steunt de wet,laat mij raden wie niet ? gl, d66. denk?
Kraken is al bijna tien jaar een misdrijf. Het feit dat in dit land illegalen openlijk misdrijven plegen zegt niks over wetten maar alles over de overheid en justitie. Hoezo kan het zo zijn dat een minderheid van de krakers wordt veroordeeld als kraken een misdrijf is? Hoezo kunnen überhaupt mensen die hier niet mogen zijn een misdrijf plegen, met notabene de camera er bovenop? Steeds meer regels, steeds meer wetten, maa het gaat niks meer opleveren. Als je wel wetten en regels wilt uitvaardigen, maar geen of onvoldoende gezag kunt of wilt uitoefenen om de wetten, regels of het beleid te handhaven, dan heb je een probleem dat een andere oplossing vergt.
Niemand is illigaal!
@Kleine_Deugniet | 13-07-19 | 00:21: .. helemaal niemand..!
Kijken of dit overeen komt met de Europese richtlijnen voor mensenrechten .
Ik zit er echt met smart op te wachten dat ze dit eens bij ons in het dorp uithalen. We doen hier niet aan gerechtelijke procedures maar zijn sterk in eigenrichting.
Wat doet dat zootje ongeregeld nog in Nederland? Op een rubberboot en hup terug naar geboorteland.
We gaan het zien......
ROFLOL !
Prima maatregel. Het helpt alleen niet tegen 'ongedocumenteerden'. Die moeten in detentie totdat ze uitgezet worden.
Ja maar dan wél in de gevangenis.
Niet in iemand anders zijn huis.
In detentie = achter slot & grendel. Als in: niet vrij om te gaan & staan. Sjeesus....
En wat vinden Halsema en Raspoetin Hamassink hiervan? Want die zijn direkt belanghebbenden in deze?
Ze zetten toch op elke gracht een opvanghuis?
@Papa Jones | 12-07-19 | 16:17: gewoon 300 illegalen in huis halen, om het energielabel G nog enigzins op te warmen..
Zo deden ze het op de boerderijen vroeger ook.
Ben d'r helemaal klaar mee: Zwembaden, huizen, winkels, waar blijven onze sterke mannen!!!?? Ik kan het toch niet in mijn eentje tegenhouden?
Sterke mannen zijn jarenlang door heel de Nederlandse bevolking kapodt gemaakt, dus daar hoef je niets meer van te verwachten heaur.
@Dr Truth | 12-07-19 | 14:59: Allemaal de schuld van witte mannen. Sorry kunnen niet helpen, staan in de hoek om ons gezamenlijk te schamen omdat we wit zijn.
Ik sta ook wel mn mannetje (ook tegen 15 opgefokte puberts), maar moet ze eerlijk gezegd wel tegenkomen.. Zwembaden hier in de buurt zijn, gelukkig, nog niet zo verziekt..
Ik snap niet dat er een wet voor 'flitsontruiming' nodig is. kraken mag niet, dus eruit knuppelen dat smerige uitschot. Wie wil procederen doet dat maar vanuit een kartonnen doos onder een brug. Als ik een inbreker ben en de politie wil mij aanhouden in het pand waar ik heb ingebroken, dan kan ik een arrestatie toch ook niet voorkomen door een juridische procedure te starten?
Precies dat.
Nog beter: aanhouding op heterdaad (kan door eenieder), dan ligt het automatisch bij politie en justitie. Gelukkig ben je in Nederland niet afhankelijk van "aanhoudingsbeleid" van politie en justitie en kun je, op heterdaad, gewoon criminelen zelf aanhouden.
In theorie wel. maar wedden dat je direct in media en door Jan en alleman in deugland beschuldigd wordt van geweld met 'fascistische knokploegen' wanneer je dit (al dan niet bruine) uitschot in de kraag vat en op het bureau aflevert.
Ik denk dat dat wel meevalt. Er is in Nederland echt niet zoveel draagvlak voor krakers, zelfs niet bij het deugvolk.
@HaatbaardKnipper | 12-07-19 | 14:36: Zullen evenmin te beroerd zijn om je NAW gegevens en de naam van de school waar je eventuele kroost naartoe gaat online te plempen.
Heel goed,
Een gelijksoortige, gerichte aanpak als bij andere roof bendes.
Alles wat met Engelse teksten inde media komt kan ik niet serieus nemen en doe het af als ‘professioneel activist’ ‘betaald met sorro’s geld’
Soort van Blitzkrieg dus?
Totaler Blitzkrieg zelfs hoop ik.
Oh wel hoor, gewoon VVD-burgemeesters installeren.
@Papa Jones | 12-07-19 | 14:02:
Tuurlijk zo als bijvoorbeeld Jozias van Aartsen
@nachtbrakers | 12-07-19 | 15:18:
Je hebt altijd kikkers die uit de wagen springen helaas.
@Papa Jones | 12-07-19 | 15:26:
Of zijn opvolger ook al een topper pauline Krikke
Goed dat er zo'n initiatiefwet komt; treurig dat onze regering zelf niet op dat idee komt.
Wel vermoed ik dat er in Amsterdam niets zal veranderen. Daar wordt alleen het Halsema-wetboek gehandhaafd en dat wijkt nogal af van het Nederlandse wetboek.
Een kleine taalkundige opmerking. Het Nederlands kent de uitdrukking "de arm der wet" of "de lange arm der wet". Iets dergelijks kent men in het Engels ook. Van de (lange) piemel der wet heb ik nog nooit gehoord en ik geloof ook niet dat het Engels lange piemels der wet kent.
Prachtig....
Die hele kraakwet was er origineel om speculatie met de woningmarkt te voorkomen. De kraakwet is er niet meer en krakers worden nu sneller eruit gejast. Helemaal goed natuurlijk, als er ook iets gedaan wordt aan de woningspeculatie. Maar dat wordt niet gedaan, waardoor er op het moment een enorme druk op de woningmarkt is ontstaan en buitenlandse beleggers flink verdienen over de ruggen van hardwerkende Nederlanders.
Vroeger was kraken echter ook vooral een middel tegen bestuurlijke stagnatie; als er niet genoeg huizen zijn, ga je maar in een leegstaand bedrijfspand wonen, ook als dat van het bestemmingsplan niet mag. Tegenwoordig is het veel meer een manier om ergens te wonen waar je dat niet zou kunnen betalen; niemand zal er nu wakker van liggen als ze een loods in de haven kraken, maar sociale huurwoningen die nu gekraakt worden, worden daarmee onttrokken aan rechthebbenden die er wel gewoon gebruik van zouden maken.
Belasting op leegstand lijkt me overigens een mooi begin, daar niet van.
Je kunt door die beleggers wél leuk huren, in een woning die je zelf nooit had kunnen kopen.
@Papa Jones | 12-07-19 | 13:22:
U klinkt als iemand die woningspeculatie minstens goedkeurt.
@Roadblock | 12-07-19 | 13:26:
Ik keur het niet goed, maar het heeft ook voordelen.
Tja en met gemeentes die met allerlei idiote plannen rondlopen om de huurmarkt verder te reguleren wordt het voor de pandjesbazen die al wat langer bezig zijn ook steeds aantrekkelijker om de boel gewoon leeg te laten staan, net als vroeger.
@Papa Jones | 12-07-19 | 13:22:
Ja, voor een bedrag hoger dan een hypotheek, waardoor je als klap op de vuurpijl, ook niet kan sparen voor die koopwoning.
@Diotima | 12-07-19 | 14:40:
Een hypotheek is niet iets dat je zomaar even afsluit en weer opzegt, zoals bij een huurhuis. Als je wilt sparen voor een koopwoning, ga je eerst maar een paar jaar in een flatje wonen, of een huur-eengezinswoning in de provincie. Zo is dat altijd al gegaan. Maar nee, mensen moeten gelijk maar kópen tegenwoordig. Mede daarom vliegen de prijzen omhoog van koopwoningen.
U vergeet de makelaarskantoren die een zoveel % standaard niet verhuren/verkopen en nog steeds hun marge hebben.
Even los, ik zie dit wel vaker.
.. ook gemeentes doen dit overigens.
Pas na veel druk dat er wat lege kantoorgebouwen worden omgebouwd tot woningen.
Het is echt niet alleen de buitenlandse/investeerder bedoel ik.
Er is gewoon zoveel marge, dat je een kwart niet hoeft te verhuren of verkopen, en je nog makkelijk geld kan maken.
Wil je dan iedere sloeberige ondernemer een kans geven in de winkelstraat? Dat is weer een tweede.
Mevrouw van Toorenburg blaat nu wel maar heeft nog steeds niets aan de Sea Watch 3 gedaan drijft nog steeds
Die krakers moeten het binnenhof maar eens kraken.
Dan duurt het gegarandeerd geen 3 dagen!
als je een eigenaar van een pand bent en je wordt geconfronteerd met een krakersbende zou ik maar één mogelijkheid zien. Onmiddellijk een knokploeg erdoorheen jagen. Pure eigenrichting, maar ik zie werkelijk geen enkele bescherming van rechtmatig bezit door de overheid.
Dan zitten jij en je knokploeg binnen de kortste tijd in een door de overheid betaald kamertje met design-tralies voor de ramen. Gratis!
@piloot47 | 12-07-19 | 13:09:
klopt. Wanneer het op het beschermen van hun criminele steungroepen/bondgenoten aankomt weet de overheid wel van wanten.
Dacht u dat dit nooit gebeurd is?
Wie denkt u dat er dan beschermd wordt door de zeer snel arriverende politie, en wie dan de bak ingaat?
Werkt prima idd. Pa van een maat van me had een pandje in Amsterdam waar krakers ingetrokken waren. Gelukkig voor hem had hij ook een kroegje waar graag wat Hells Angels kwamen, die graag een avondje gratis drinken wilden verdienen. Pand was binnen twee uur compleet leeg.
Hij heeft ook nooit last van draaiorgels op z'n terras, overigens.
@mr_666 | 12-07-19 | 13:13:
Goh, leuk, de ene groep parasieten jaagt de andere groep eruit.
Misschien kan je wat andere manieren verzinnen om ze het verblijven daar zuur te maken. Een truck met grote speakers die het volledige repertoire van ouderwetse country-sterren zoals George Jones uitbraken. Ik had willen zeggen Mozart of Beethoven, maar dat vinden ze misschien nog mooi. Keiharde Amerikaanse Country&Western staat ze misschien iets minder aan.
Hoe zit dat eigenlijk met stroom en water, die zeg je meteen op, toch? En wie weet kun je voor de rest van de maand aangifte doen van diefstal van stroom en water.
@EnNouJijWeer | 12-07-19 | 13:27:
Alles is al geprobeerd.
Het enige dat werkte naar ik weet, was dat de eigenaar zijn woning onder de gier zette.
www.omroepwest.nl/nieuws/3073794/Eige...
@EnNouJijWeer | 12-07-19 | 13:27:
Je kunt stinkbommen naar binnen gooien? Het is jouw huis tenslotte.
@Roadblock | 12-07-19 | 13:35:
Dát dus :D
Goeie aktie.
Eerst zien, dan geloven. Aan wetten ontbreekt het niet in Nederland. Wel aan de handhaving daarvan.
Zolang de meest criminele krakers, mensensmokkelaars en uitbuiters van zorgsystemen als burgemeesters, topambtenaren en toezichthouders de gemeentehuizen van extreemGroenlinks, PvdA, anti-democraten '66 en VVD beheersen komt daar namelijk helemaal niets van terecht.
Ik kan het al dromen, Halalsema: "dit heeft voor ons op dit moment geen prioriteit"
Ik vraag me af hoeveel van dit soort voorbeelden we nog moeten krijgen voordat we eindelijk eens wakker gaan worden in dit land? Je ziet het al jaren, verloedering, criminaliteit en parasieten die ons sociale stelsel leegzuigen. Het wachten is op de spreekwoordelijke 'druppel...'.
Over een paar jaar komt half Afrika aan je deur kloppen om je uit je huis te jagen. Kijk naar die ene agressieve idioot met rood mutsje... die eist gewoon jouw huid op met een berg geweld. Bizar gewoon. En hoogst waarschijnlijk loopt dit mannetje nog gewoon in Amsterdam rond.
@Sjompie | 12-07-19 | 14:09: Laat 'm maar komen, kan ik wel aan. Maar succes aan jullie vast ja.
Oh, weer lekker zo'n VVD-standpunt om de onvrede van de burger af te leiden op een marginale groep, de krakers, ipv het probleem aanpakken van te weinig woningen, speculatie en huisjes melken.
Nu is het wel zo dat ik liever nette moeilijk intellectueel linkse krakers heb dan een stel opportunistische vandalen en dat heb je helaas niet voor het kiezen.
Marginale groep, mijn reet. Krakers zijn mij een doorn in het oog. Wég, die criminelen!
... intellectueel of niet!
@Papa Jones | 12-07-19 | 13:04:
De echte criminelen zijn pandjesmelkers, speculanten en vastgoedbazen.
@MichaelS | 12-07-19 | 13:11:
Die stelen niet.
@MichaelS | 12-07-19 | 13:11:
Heeft u wel eens met krakers te maken gehad?
Weet u hoe krakers een woning kunnen achterlaten?
Met letterlijk de stront decimeters hoog in een hoek van een vertrek?
Weet u hoe gewelddadig krakers zijn?
Weet u dat AFA en de kraakbeweging elkaar vet overlappen?
"nette moeilijk intellectueel linkse krakers"
Mijn reet, anarchistisch tuig van de richel, die hun klauwen niet van andermans bezittingen kunnen afhouden.
Ik ken ettelijke gevallen van mensen die hun huis aan het verbouwen waren, en plotseling krakers erin vonden. "Want het werd niet bewoond".
Wat zou jij dan doen?
@MichaelS | 12-07-19 | 13:11: krakers zijn het symptoom van het probleem.
"Ik vind dit zóóó niet bij (..................)* passen! We gaan dit niet handhaven."
* Vul hier de stad in alwaar u het ambt van burgemeester vervult, en spreek de zin op zo arrogant mogelijke wijze voor de camera uit. U hoeft verder niets te doen. De MSM zullen als vliegen op de poep op u afkomen, u bevragen over het hoe en waarom rond uw pertinente weigering om de wet ten uitvoering te brengen en u vervolgens als held op het schild der deugden hijsen.
Ik hoor La Kaakklem het al zeggen..
Ik vind belasting betalen zoooo niet bij mij passen.
Ik vind een boete betalen zoooo niet bij mij passen.
Ik vind mij aan wat voor wet dan ook houden zoooo niet bij mij passen.
Daar kom ik niet mee weg.
Waarom Halsema dan wel?
@Roadblock | 12-07-19 | 13:22:
Ze komt ermee weg omdat ze twee dingen tegelijk zegt:
1) ik wil niet handhaven;
2) ik kán niet handhaven.
Als ze zich wil profileren als deugheks, dan zegt ze het eerste, als ze zich moet verantwoorden zegt ze het tweede. De kunst is, en die beheerst ze wel, om het een én het ander op zo aggogant mogelijke wijze in één zin uit te spreken.
Je blijft gewoon met je poten van andermans eigendommen af, Punt.
Een overschot aan vreten, in de supermarkt neem je toch ook niet zomaar mee?
En de gemaakte kosten verhalen op de krakers.
Niet dat er wat te halen valt, maar toch.
U slaat de spijker op zijn kop.
Kraken verbieden prima, maar dan tegelijk ook een anti-leegstandwet. Dwz verplicht leegstaande gebouwen aanbieden voor anti-kraak bebouwing. Privébezit mijn reedt. Enorme kantoorgebouwen 15 jaar leeg laten staan in dichtbevolkt land als Nederland is onacceptabel.
Bebouwing=bewoning
@Bigi Bana Boy | 12-07-19 | 12:50:
Toch een interessant concept, anti-kraak bebouwing!
Maar waar trek je dan de grens? Een kantoorpand ombouwen voor bewoning kost enorme klauwen met geld en is een nachtmerrie wanneer je dan een nieuwe huurder zou vinden (want die wil er zo snel mogelijk in). Dus moet je dan toch al een ruimte inbouwen van minstens een jaar leeg mogen staan.
Mensen vergeten altijd even dat kantoorpanden gewoon NIET geschikt zijn om met veel mensen in te wonen als je een beetje privacy wil kunnen hebben. Die panden zijn enorm gehorig, hebben geen douche/bad mogelijkheden, aansluitingen voor wasmachines ed, geen normale keukens (hooguit een kitchenette op elke verdieping), centraal aangelegde gedeelde WCs, etc. Ik zou liever op straat leven dan in een kantoorpand met 50 andere mensen denk ik. Vooral die van het "we are here" soort staan niet bepaald bekend om netjes opgeruimd leven en schoon houden van gedeeld sanitair.
@Gregovic | 12-07-19 | 14:54: Ik ken gebouwen die echt al 15 jaar leeg staan. Die zijn dermate verouderd dat ze nooit meer verhuurd worden. Die moeten sowieso totaal gestript of gesloopt worden.
3 dagen??? uit TV programma's begrijp ik dat de deurwaarders mensen nog dezelfde dag eruit kunnen zetten. Waarom wéér bevoordeling van dit soort lapzwansen???
Ja, iemand uit zijn eigen huis zetten is niet zo moeilijk in Nederland.
Maar uit andermans huis.....
Aannemers moeten tegenwoordig gereedschap en bouwmaterialen achter laten in een pand om het aantoonbaar te maken dat ze bezig zijn met een verbouwing en dat zo’n pand niet ongebruikt leeg staat zoals krakers altijd beweren. Dus worden die spullen door de krakers gestolen al ze een pand binnen trekken. Vervolgens zegt de rechter dat het je eigen schuld is dat je krakers krijgt als je je pand zo lang leeg laat staan. En ambtenaren werken ook niet mee met het verstrekken van vergunningen en laten je nodeloos lang wachten.
Nou er is geen enkele aannemer geweest die zijn gereedschap achter liet bij de bouw van mijn huis onlangs. Ze kijken wel uit. Verzekerd of niet, ze hebben op dat moment geen gereedschap meer als het gejat word. Dat risico gaan ze echt niet lopen. Nou wordt er in mijn stadje niet tot heul weinig gekraakt want er zijn maar weinig mensen die hier willen wonen. Al geloof ik wel dat dat ook zal gaan veranderen.
@clockandhammergame | 12-07-19 | 14:41:
Als je een zak cement laat staan is het ook goed om aan te tonen dat je bezig bent.
Hmmm... dit klinkt allemaal interessant maar uiteindelijk is het de bestuurlijke driehoek die na een vonnis bepaalt welke prioriteit er gegeven wordt aan een ontruiming. In een stad als Amsterdam zal Femke écht geen hoge prioriteit geven aan een ontruiming ten gunste van.... daar komt ie... Het Grootkapitaal. Dat is zó niet-Amsterdams.
Leuk, we hebben een wet die kraken verbiedt. We maken er een wetje bij, dat vervolgens door rechters onbruikbaar is en door Ultra linkse steden niet wordt nageleefd.
Begin eerst maar eens met het uitzetten van die ongedocumenteerden zoals dat tegenwoordig heet.
Ik noem het gewoon TUIG dat zo ver mogelijk over onze grenzen getrapt moet worden.
Gaan ze in Amsterdam dat krakende vernielende tuig ook nog opvangen inclusief Sylvana pasjes. Zou het niet handiger wezen dat het rijk even de geldkraan voor Amsterdam dichtdraait?
Wat een fijne genuanceerde bijdrage.
@Red shirt | 12-07-19 | 12:53: Maakt het de woorden minder waar dan ?
Red shirt, voor linkse nuance moet je op de Joop zijn.
@Wijze uit het Oosten | 12-07-19 | 12:57: 'Ultra linkse steden'... 'TUIG'... wat een taal.
@pibasso | 12-07-19 | 12:58: Er bestaat ook zoiets als rechtse nuance. Wanneer wij elkaar tegenkomen in de supermarkt ga ik toch ook niet tegen u schreeuwen?
@Red shirt | 12-07-19 | 12:53:
De toon, mensen, de TOON.
@Red shirt | 12-07-19 | 13:00:
Die woorden die u noemt, dat zijn populistische termen. Dat hebben we gisteren allemaal geleerd op GeenStijl. Op zich is daar niks mis mee.
Leugens. Krakers blijven kraken en worden hierin gesteund door verdwaasde, wereldvreemde linksmensjes die met name kleurkrakers aan de boezem drukken.
GL-gnomen?
In Amsterdam zal dit criminele gedrag wel 'geen prioriteit' krijgen, net als met het handhaven van het boerkaverbod.
Maar dit gaat toch echt over de grens (sick), het is gewoon inbreken. Daar behoren ze straf voor te krijgen, bijvoorbeeld een werkstraf (komt niet meer bij van het lachen). Te gek voor woorden en ik moet nog maar zien dat hier nu anders tegen opgetreden gaat worden.
-
Netjes, neem aan dat het in de praktijk gewoon binnen een paar uur kan.
Zal me er niet over uitweiden. ik weet dat het binnen een uur kan!
Tja, de VVD heeft genoeg opvulling voor hun pandjes nu de grenzen wijd open staan.
Het is geen verkiezingstijd. Waar zijn ze mee bezig?
Leuk zo'n wet, in de praktijk heb je rechters, politie, OM en burgemeesters. Doorgaans links. Doorgaans ook niet bereidt om aan een uitzetting mee te werken. Goede wet, uitvoerbaarheid is twijfelachtig.
Alsof deze wet uberhaupt gehandhaaft gaat worden in Extreem Linkse steden zoals Amsterdam of een Utrecht. Het probleem is, dat Den Haag wel wetten maakt maar als het puntje bij paaltje komt de Gemeente besluit de wet te handhaven of niet. Als ze in Den Haag echt deden handhaven dan stonden steden als Utrecht, Amsterdam en Rotterdam als jaren onder curatele. En waren figuren als Aleid Wolfsen en Rutger Grootwassink (vuile communist) achter slot en grendel gezet. Kortom, leuk voor de buhne maar eerst zien en dan geloven. Verder zijn het CDA en de VVD nog steeds extreem KUDT.
Rudger Groot-Wassink: Studeerde een jaar Ruslandkunde aan de Universiteit Utrecht, en stapte daarna over op politieke geschiedenis.
Studeerde af op een scriptie over de ideologie van de Rote Armee Fraktion (RAF).
Demonstreert tegen racisme en fascisme en voor tolerantie, maar liep de raadszaal uit tijdens een inspreekbeurt van pro-Israel activisten.
www.parool.nl/nieuws/groenlinks-loopt...
Deze tolerante meneer wilde geen hand geven aan Annabel Nanninga, en vond dat de wijkbewoners die tegen het vestigen van uitgeprocedeerde asielzoekers in de wijk, blij moesten zijn dat hij uberhaupt met hun praatte.
Er wordt toch niet gehandhaafd dus tief lekker op met je wetjes puur om te scoren voor de buhne.
Dit wordt een wetje wat heel selectief ingezet gaat worden...
Maar dit geldt natuurlijk niet voor de jongens van "We are here"' want die zijn toch zo zielig!
Ik las bilzweet. Opnieuw proberen te lezen.
die wet geldt alleen voor gedocumenteerde krakers! Net als alle andere wetten in Nederland alleen voor wettelijke inwoners en burgers geldt..
Wat een ongelofelijk uitschot, walgelijke parasieten. Bizar dat hier uberhaupt nieuwe wetgeving voor nodig is. Kudo's dat die jongens zo rustig blijven.
Alsof gemeentes zich daaraan gaan houden. Kraken was al verboden en werd lokaal niet afgestraft. Waarschijnlijk moeten krakers nu wel beter kijken welk pand ze kraken. Dus niet een pandje van Prins Bernhard Jr. of een GroenLinks wethouder.
Dit.
Een ballon, een ballon een ballonnetje...…….
Goede stap. Heb nooit begrepen waarom krakers voor zovelen zo lang het voordeel van de twijfel hebben gekregen. Ook altijd fnuikend gevonden dat ze hun eigen slogan 'recht op wonen' hebben ingekort, want ze bedoelen natuurlijk 'recht op wonen op een A-locatie'. In Schubbekutteveen-Zuid vind je ze niet.
REAGEER OOK