Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Nederlanders kopen 'grotere en duurdere auto's met hogere CO2-uitstoot'

hoi mercedes doe eens sturen voor proefritje

Hee kijk een auto met Energielabel AMG! 

Er zal vast zoiets zijn als autoschaamte, dat je de halve olievoorraad van Qatar door je onbenullige 1-op-3-Mercedes op onhandige offroad-banden trekt en dat je dan in de hoek moet gaan staan omdat je moordenaar bent wegens CO2. Mede daardoor is de Heilige Koe in Nederland geen Heilige Koe maar een ordinaire Melkkoe - iedereen achter het stuur moet gewoon betalen en anders ga je maar lopen. Nu blijkt dat Nederland vorig jaar honderden miljoenen extra heeft binnengeharkt aan bpm en brandstofaccijnzen. "Er zijn meer auto’s verkocht. Daarnaast lijkt de verkoop te verschuiven naar grotere en duurdere auto’s met een hogere CO2-uitstoot." Muhaha. Nederlanders geven nul neuks. Eat that, GroenLinks. Vroooaaap.

Reaguursels

Inloggen

Zolang ze die grand prix hier willen binnenhalen maakt het weinig uit nog lijkt me

Rietpieper | 18-05-19 | 07:53

Autoschaamte zou een veelvoorkomend mate verschijnsel moeten zijn met al die 1.1 liter 3 cilinders en soortgelijke ondergemotoriseerde gebakjes op de Nederlandse wegen.

Sir Hackalot | 17-05-19 | 18:19

Nog even en de laatste overgebleven dieselpomp staat in Rotterdam. Drie keer in de week even naar Rotterdam om te tanken is niet praktisch, dus er moet een grote tank in. Doordat een paar duizend liter diesel best zwaar is moet er een extra as onder. Uiteindelijk dus een heel praktische wagen voor mensen met een onbeperkt budget die niet elektrisch willen rijden.

W_F | 17-05-19 | 17:01

Door als milieugraai heffingen schaam ik me nergens meer milieuvoor.

.

LinkeToni | 17-05-19 | 16:45

Direct gevolg van het afschaffen van de voordelige 7 en 14% bijtelling. Zodra de subsidie stopt gaan de groene ambities bij het ongescheiden grof vuil.

JiggyNL | 17-05-19 | 16:37

Duidelijk mensen die de jihad willen sponsoren via Saoedische olie.

* Il Principe * | 17-05-19 | 13:42

Wat voor auto's rijden groenlinksers? Ik weet alleen dat Marianne Thieme een Tesla rijdt.

Reaguurder_Linda | 17-05-19 | 13:23 | 1

Gesubsidieerd door de belastingbetaler, dat dan weer wel...

Julianalaan | 17-05-19 | 15:35

LOL, ja, ook ik ben dol op grote dikke auto's (en dat heeft niets met grootte van pielemuis te maken of gebrek aan zelfvertrouwen). Mercedes, BMW, Volvo, Audi (mijn minst favoriet), ik vind het prachtauto's. Mijn hart ligt bij Mercedes maar ik waardeer ook andere merken. Ook een liefhebber van oldtimers, ik word al blij als ik het eerste type Renault Twingo zie in goede staat.
I'm a petrol head, ik ben gek op auto's sinds nog voor ik kon lopen. Ik heb mijn Dinky Toys nog die ik kreeg van een buurjongen in 1973, ik heb mijn matchbox collectie nog, maar ik wilde altijd achter het stuur. Alleen al het rinkelen van een sleutelbos autosleutels had iets magisch voor mij.
En als je houdt van auto's, heb je andere wensen dan iemand die ernaar kijkt als naar een koelkast (hij mot me van A naar B brenge). Nee, ik heb geen geld voor een nieuwe maar youngtimers zijn ook leuk. Ik heb nu een C klasse station uit 1999 en hoogstwaarschijnlijk wordt mijn volgende wagen weer een C klasse station. Diesel uiteraard, Mercedes rijden voor mij is diesel rijden.
O, en mocht u willen foeteren over weer zo'n patser die 3 parkeerplekken nodig heeft, ik woon op het platteland en parkeer op eigen terrein. Ik wens u allen een hele goede morgen en veel rijplezier in wat u dan ook rijdt.

Datsun_Cherry | 17-05-19 | 12:32 | 4

Vooral de 24TD.Nog steeds een mooie auto.De nieuwste vind ik persoonlijk niet zo mooi meer.

flesje | 17-05-19 | 13:25

Ik mis de Datsun Cherry in uw verhaal.

BozePaarseMan | 17-05-19 | 13:27

Dikke Auto's zijn passé. En 'eigen terrein' al helemaal. Opbokken idioot.

fastpulseboy | 17-05-19 | 22:38
▼ 1 antwoord verborgen

Ik rijd echt in de goedkoopste kulauto die er bestaat. Ik sponsor zo weinig mogelijk.

Omebert | 17-05-19 | 12:27

MIJN DROOM! Jammer genoeg zijn die 6x6 AMG's niet meer te koop. Die dubbele tanks zou ik elke keer weer zingend volgooien. Want dan zou ik weer 350km GENIETEN! "The best revenge is A GOOD LIFE!"

Du-u-u-h | 17-05-19 | 12:16

Naarmate de Nederlander logger en verder volgevreten wordt, wordt zijn automobiel ook steeds logger. Was men in mijn jeugd trots op zijn VW-Kever, nu wil elk zijn eigen pantserwagen. Waarom? Er zijn veel straten waar twee van deze monsters elkaar niet eens meer kunnen passeren. Steeds minder ruimte in dit land, maar per persoon een steeds dikkere kar. Ik vind dat een slechte zaak.
Inderdaad: eet dat, Groen Links, maar niet alleen Groen Links.

JvanDeventer | 17-05-19 | 11:54 | 2

Jaloezie is een slechte raadgever.

Datsun_Cherry | 17-05-19 | 12:33

@Datsun_Cherry | 17-05-19 | 12:33:
Jaloezie is een gevoel dat ik niet eens ken. Als u in Australië in de outback woont gun ik u elke auto, al wilt u er honderd. Ik vind de ontwikkeling naar steeds grotere auto's vooral heel erg onpraktisch i.v.m. de openbare (parkeer-) ruimte. We zijn hier met 17 miljoen mensen. Een paar miljoen daarvan willen misschien ook wel de weg op.

JvanDeventer | 17-05-19 | 14:29

Tarieven zijn naar boven bijgesteld, er komt meer binnen dan geraamd, hebben we ook al vaker gehoord, net zoals er is meer subsidie uitgekeerd dan geraamd (geheim excell sheet gebouwd met gemeenschapsgeld voor 9 ton waarin de effecten van de elektrische auto mee "geraamd" worden), een buisje urine naar een piskijker levert een accuratere voorspelling op.
Elke verandering in heffingsland heeft per definitie niet de bedoeling om minder op te leveren, integendeel, en haken mensen af omdat het te gortig is, dan wordt er een nieuwe bedacht.

bwanabanjo | 17-05-19 | 11:44 | 1

De berekening is veranderd waardoor de energielabels strenger worden en dus een hogere accijns opleveren. Bij de invoering van de nieuwe berekening werd beloofd dat dit niet ten koste van de consument zou gaan maar zoals wel vaker is dit dus wel het geval.

Trumme | 17-05-19 | 12:44

Niet heel gek he, bijtelling is gesloopt waardoor je weinig voordeliger rijd door net even die net iets te lichte motorisering te nemen. Gaat nog veel hoger worden als elektrisch leasen duurder gaat worden.

jip_86 | 17-05-19 | 11:43

Lieve mensen, de stijging van de BPM is een direct gevolg van de invoering van de WLTP. Niet omdat we plots YOLO met z'n allen dikke SUV's zijn gaan rijden. De staatssecretaris heeft met zijn voorganger, die inmiddels verheven is tot minister, meermalen beloofd dat de Staat niet één Euro extra mocht verdienen aan de WLTP. Diverse marktonderzoeken tonen echter aan dat de BPM flink is gestegen. En er wordt niets aan gedaan door de Regering (de brandbrieven van de BOVAG ten spijt). Er is geen andere conclusie denkbaar dat de Roverheid op volle toeren draait en de staatssecretaris en zijn voorganger het Volk stevig hebben voorgelogen.

lordhadesch | 17-05-19 | 11:11 | 2

WLTP = nieuwe testmethode voor verbruik en uitstoot...

Brofist | 17-05-19 | 11:54

Klopt maar de ANWB is toch de belangenorganisatie van de automobilist niet de Bovag? En die hoor je niet. Hetzelfde met de electrificering van het wagenpark. De bovag vindt dit prima die kunnen duizenden auto’s extra met subsidie verkopen en wat zegt de ANWB ? Niets ze hadden nog geen mening gevormt.

Trumme | 17-05-19 | 12:47

Allemaal gelul. Nederlanders kopen gewoon auto’s maar de linkse milieu mafklappers willen een punt maken via deze statistiek dat het echt helemaal de verkeerde kant opgaat en dat we auto’s moeten verbieden. Trap er niet in!

Blonde Nel | 17-05-19 | 11:01

Ach, we weten allemaal hoe dat soort dingen werken in NL: eerst betalen we zelf heel veel belasting om aan ons te vertellen wat 'we' moeten doen of laten (hypotheek aflossen, kleine of zuinigere auto) en betalen we heel veel belasting om dat via subsidies te stimuleren en zo....

En als we dan eenmaal zo ver zijn dat de massa zo gek is om het zogenaamd gewenste gedrag te vertonen, dan verschuift de belastingdruk naar het gedrag dat de massa vertoont.
Kortom, het jheeft geen zin. Gewoon je eigen plan trekken.

Wering | 17-05-19 | 10:52

die auto's zullen wel aan al die klimaat drammers verkocht zijn, dan kunnen ze eindelijk die oude Mercedessen naar de sloop brengen. oh nee die gaan natuurlijk naar Afrika als "ontwikkelingshulp"

isotope 465 | 17-05-19 | 10:50 | 1

Geloof het zelf, joh. Dat is gewoon handel.

Diotima | 17-05-19 | 10:51

Grappig. Vooral volhouden met dat achterhoedegevecht.

cleantechnica.com/2017/12/25/timeline...

Verwachting is dat vanaf ongeveer 2022 elektrisch rijden voor alle typen behalve vrachtwagens goedkoper en beter is dan fossiel. Kun je hier wel lekker gaan lopen duiden op basis van de laatste verkoopcijfers, maar feit is dat de prijzen van batterijen nog maar 1/10e zijn t.o.v. 10 jaar geleden. Met de verbeteringen die er de komende jaren nog aan zitten te komen gaan ze ook nog eens stukken lichter worden en minder milieuvervuilend.

MFvGeel | 17-05-19 | 10:49 | 13

@MFvGeel | 17-05-19 | 11:40: dus U vind 500 van die mega molens niet veel? Weg ‘groene hart’. En hebt U de miljoenen electrische voertuigen die opgeladen moeten worden bij die 500 geteld?

Trumme | 17-05-19 | 12:50

@MFvGeel | 17-05-19 | 11:27: Computers waren altijd al nieuwerwets. Ik heb nog nooit gehoord van een dieselchip, u wel?

Rhenium | 17-05-19 | 13:32

@MFvGeel | 17-05-19 | 11:40: Yeah right. Ga eens wat verhalen over het succes van de Duitse Energiewende lezen. Helaas hebben wij politici met alleen VMBO of een politicoligiebul van de UvA en bovendien over een grote aanleg tot volkomen blinde hysterie beschikken. Maar droom vooral verder in je lala klimaatneutrale wonderland waar feiten er niet toe doen.

En waarom zijn wij nooit overgestapt van dat vieze aardgas naar prachtige en brandschone elektrische verwarming? Geen idee natuurlijk.

5611 | 17-05-19 | 15:12
▼ 10 antwoorden verborgen

Jemig wat sneu hier. Reaguurders lijken niet hun zescilinder te rijden voor dat heerlijke geluid en het vermogen onder de rechtervoet, maar om zich af te zetten tegen wat ze links noemen. Dat is toch stom? Want uiteindelijk heb je er jezelf mee, aan de pomp en aan belastingen. En daarmee heeft 'links' alsnog hun zin, want JIJ betaalt, in de hoop dat anderen zich ergeren aan jou of afgunst voelen. Ik vind dat zo negatief. Net als voetbalsupporters die niet weten wie ze zelf zijn, maar wel TEGEN Ajax.
En dat opscheppen over auto's... Afgezien van het gegeven dat oldtimer- en motorrijders doorgaans goede minnaars met passie zijn, is het makkelijker om gewoon even de lengte en dikte van je piemel te posten.

Diotima | 17-05-19 | 10:45 | 9

Ik ben het grotendeels met u eens. Alleen met de lengte en de dikte van mijn lid heb ik nog wat moeite. In welke toestand? Van boven of van onder gemeten? Ik dacht eigenlijk dat men speciaal voor dit doel de Dickpic had uitgevonden.

JvanDeventer | 17-05-19 | 12:21

@Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 12:05:
Mijn ervaring met gemotoriseerd vervoer is dat overmatige walm op een slechte verbranding duidt. Dat is niet chic en je moet de motor gewoon beter afstellen en onderhouden. De meeste mensen vinden een oude trekker gewoon leuk, maar kennelijk taal je niet naar goodwill bij je buren. Stoer hoor.

Diotima | 17-05-19 | 14:40
▼ 6 antwoorden verborgen

Dat zijn honderden miljoenen extra om aan de parasiterende deel van Nederland en ons vervangers uit te delen.

unshift | 17-05-19 | 10:44

Klopt, net een c300 ingevoerd. Kost veel bpm maar die pak ik zo weer terug.

Pislinq | 17-05-19 | 10:29

Schande!
Ik vind dat anderen wel bij de aanschaf van een nieuwe auto rekening moeten houden met de milieugevolgen.

SamV | 17-05-19 | 10:29

ik heb 3 auto's, mag dat ook?

rifraf | 17-05-19 | 10:24 | 1

Ik heb er meer, maar die zitten in doosjes !

Hebbiehemookweer | 17-05-19 | 10:26

Het kleedjesvolk heeft ontzag voor mijn Toyota Landcruiser, ze kijken altijd waar de punt 50 gemonteerd staat. In de blikken van de ogen kan je zien of ze hier net zijn of niet.
Verder milieuvriendelijk op kerosine a 0,25 ct/ltr.

Hebbiehemookweer | 17-05-19 | 10:24 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Lekker op een klassieke 2takt diesel trekker, met de dieselpomp vroeg gezet een gitzwart rookspoor door een GL stemmers wijk trekken. Vooral als het er 50+ zijn
Een stoomtrekker doet ze helemaal het schuim op de mond krijgen hehehehe

captain-caveman | 17-05-19 | 10:19 | 2

En het liefst starten bij lage temperaturen, geeft zo’n fijne blauwe lucht !

Hebbiehemookweer | 17-05-19 | 10:26

I like your style!

Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 12:08

Voor de hobby rij ik in een legertruck uit de jaren ‘50. 1 op 3, maar wel op gas. Eat that.

postmodernismisdead | 17-05-19 | 10:06

Gevaarlijke vijanden van de westerse samenlevingen roffelen eindeloos en genadeloos op de schaamte-trommel. Het klimaat, massa-immigratie en de islam zijn hun wapens tegen de gewone burger. Wapens waarmee zij geld en angst en schuldgevoel afpersen.

Dat zij doodvallen! Ik start mijn monsterlijk grote SUV, gooi (bijna) mijn lege batterijen in de papierbak en stem nooit meer kartel - wangedrag uit een dwanggevoel tegendraads te zijn aan mijn ergste vijanden. Wiens gedrag overigens vele malen schadelijker is voor zowel milieu als samenleving.

Jan Passant mk2 | 17-05-19 | 10:05 | 4

Als je je genoegens moet halen uit het dwarszitten van anderen en tegendraads zijn, zoals het wegsmijten van batterijen, is het treurig met je gesteld. Je kan je enkel in negatieve zin afzetten van de norm. Je blijft een feut van jezelf met dit gedrag en je cognitieve dissonantie corrigeert het voor je psyche. Proficiat.

Diotima | 17-05-19 | 10:32

@Dutchbeaurouge | 17-05-19 | 10:14:
Je kan ook op een positieve, ludieke, creatieve manier tegendraads zijn. Dan heb je er veel meer lol van. Want dat afzetten herken ik ergens wel :)

Diotima | 17-05-19 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik rijd tegenwoordig in deze auto rond als ik in een stad in Nederland moet zijn. Het is daar inmiddels zo onveilig. Dit biedt wat bescherming: en.wikipedia.org/wiki/Buffel

El Rico Grande | 17-05-19 | 10:01 | 2

Prima bakkie in de kansenwijken van over een jaar of 15.

Jan Passant mk2 | 17-05-19 | 10:07

Politiek maakt mij niks uit. Ik druk gewoon door met de Hummer...

Bob-Sleeman | 17-05-19 | 11:00

In Nederland bij uitstek is een auto altijd een statussymbool geweest. Dus het van overheidswege duurder maken van bepaalde typen auto's zal statusverhogend zijn voor een bepaalde groep.

Een energieklasse is al een statussymbool. "Ik kan een klasse F betalen, hoef niet in zo'n elektrisch blikje te rijden alsof ik gvd te goedkoop ben om mijn benzine te betalen".

De overheid moet gewoon eindelijk eens met haar tengels overal afblijven want al dat 'gedraai aan knoppen' heeft telkens weer onvoorspelbare effecten verderop in de keten. De Jettens en Klavertjes denken dat het allemaal zo eenvoudig is, wat alles zegt over hun denkniveau en niets over de praktijk. Al tientallen jaren maakt de overheid autobezit, brandstof en aankoop zo duur mogelijk; het effect is tot nu toe nihil. Tenminste; de schatkist vaart er wel bij, voor het milieu maakt het geen flikker uit. Toch veranderd de overheid niets ana haar beleid wat dus gewoon duidelijk aangeeft dat het ze gaat om de schatkist en niet om al die ronkende 'idealen' waar ze de onredelijk hoge belastingen mee goed proberen te praten. Maar dat mag bekend zijn. Het is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van een liegende overheid die er zelf ook geen bal meer van begrijpt.

Dutchbeaurouge | 17-05-19 | 10:01 | 2

-- Het is gewoon weer het zoveelste voorbeeld van een liegende overheid die er zelf ook geen bal meer van begrijpt. --
Het enige wat onze ambtenaren begrijpen is hoe je de burger nog meer uitkleedt in de vorm van belastingen. Dat er vervolgens excuses als milieu, klimaat en gezondheid worden gebruikt is niets meer dan marketing.

Eagle_Eye | 17-05-19 | 10:04

u heeft helemaal gelijk.. en dat van het milieu.. daarvoor komt er gewoon nog een extra milieu belasting bij en nog 1 en nog 1.. die overigens ook weer in de schatkist verdwijnen en vervolgens als resultaat heeft dat er nog een grotere afdracht naar Brussel dient te gaan om elders in de EU waar men gewoon verder gaat met stinkende diesels etc etc en geen belastingdruk op mobiliteit extra subsidies uit te delen.. In Sofia in Bulgarije bijvoorbeeld ligt een prachtig fietspad van enkele meters, er staan standaard auto's op geparkeerd want geen fiets te bekennen maar wel door de EU mogelijk gemaakt..

fikkieblijf! | 17-05-19 | 10:14

Tesla rijders hebben een 2e auto omdat ze van hun Tesla weinig bijtelling hebben.

ikdenkwat | 17-05-19 | 10:00 | 3

Is echt. Kennissen van me rijden een Tesla, maar "voor de wintersport en de zomervakantie" hebben ze een XC90 2.5T en tsja als die er toch het hele jaar staat rijd moeders er dagelijks in. Omdat de Tesla lekker niks kost kan er wel een dikke bak bij tenslotte. Zie je zoveel; Tesla aan de laadpaal en ernaast een dikke brandstofgestookte Volvo, Audi of Mercedes.

Dutchbeaurouge | 17-05-19 | 10:03

Dat is niet logisch. Weinig bijtelling zorgt er juist voor dat je 1 auto houd want je kan dan goedkoper privé er mee rijden. Veel bijtelling zorgt er voor dat je een 2e prive auto ernaast gaat kopen zodat je geen bijtelling hebt op de zakelijke auto. Waarom de zakelijke Tesla rijders die jij kent een 2e auto hebben is waarschijnlijk vanwege het bereik en snel tanken tijdens vakanties.

unshift | 17-05-19 | 10:41

@Dutchbeaurouge | 17-05-19 | 10:03: Ik zou met plezier een Tesla P100D willen rijden maar.... droom ook van een Ferrari 488 Pista, een Ariel Atom en een Hummer H1 Alpha.. Gewoon voor de lol, omdat ik maar 1 keer leef en.... nog een hele rits andere redenen. Voorlopig komt het er nog niet van want mijn garage biedt slechts ruimte aan een Punto HGT , een MG-TF 135, een RD350, een mountainbike en een hele lading gereedschap. Doorsparen dus maar voor een uitbreiding.

loze stijl | 17-05-19 | 16:28

Wie het laatst lacht, lacht het hardst......! 3x raden wie die laatste is......?

JI-HAAT | 17-05-19 | 09:59 | 2

Degene die niet consumeren?

Rallywally | 17-05-19 | 10:19

Ga maar eens bij Hennesney kijken naar een 6-deurs Ford Expedition met 900 Caballos.

Cocorico | 17-05-19 | 09:59

Hoeveel CO2 ademt een mens uit? Daar zijn er inmiddels ook al bijna 6 miljard van.

Hiesjes | 17-05-19 | 09:58 | 2

7,5 en in Afrika, Arabierie, Azie en Z Amerika maakt niemand zich druk over het klimaat of milieu.
Hoeveel te besteden de diverse landen ook hebben.

Pelforth | 17-05-19 | 10:03

Doe maar 7,5 miljard. Als ze alle grote bomen met rust laten (en bij planten) is dat geen probleem.

Rallywally | 17-05-19 | 10:04

Vroeger de cooper voor de stad. Cooper is al lang exit en nu gewoon met de v8 binnenstad in!!!! Dus de fijne V8 benz, de dikke 6 cil BMW en de hele dikke andere 6 cil. Waarom eigenlijk die dikke bakken? Gewoon ik heb een super hekel aan alles wat links is. Elke wagen met deze motoren (V8 en 6 cil) is heerlijk. Kan geen elektriek tegen op. Die andere 6 cil. noem ik niet, anders weet men precies wie ik ben.

AMX pri | 17-05-19 | 09:57 | 6

@Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 12:14: Okay, qua performance misschien wel, maar ik heb toch liever mijn v8 en of 1 van de 6 cilinders!

AMX pri | 17-05-19 | 14:08
▼ 3 antwoorden verborgen

Kijk een Tesla X van € 153.000 zit tenminste € 0.00 bpm op.

De schaamte ten top

Alt | 17-05-19 | 09:56 | 1

Ach. Dezelfde Tesla doet in de VS slechts 120000 dollar. Dus tja.

Langshetrandje | 17-05-19 | 11:35

Voor mensen met doekoe gelden andere regels, normen en waarden.

Rallywally | 17-05-19 | 09:55

Lage bijtelling afschaffen geeft dit effect. Iedereen molenaar!

de Voorzittert | 17-05-19 | 09:54

Ze zeggen als je elektrisch rijdt... dat dergelijke auto's dan meer trekkracht hebben.

sociaal_econoom | 17-05-19 | 09:53 | 2

Het maximum koppel(trekkracht) is altijd beschikbaar. Bij verbrandingsmotoren moet je dan al flink de motor laten gieren.

Hiesjes | 17-05-19 | 10:02

@Hiesjes | 17-05-19 | 10:02: Een electromotor is eenmaal efficienter en heeft veel meer koppel dan een auto met verbrandingsmotor. En als de actieradius van het battery pack verbetert, dan is het afgelopen met de conventionele auto's. Leuk of niet. Simpele feiten.

Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 12:18

Het artikel heeft het over olie en Quatar. Het land is niet eens zo rijk aan olie. Maar wel aan gas wat wij heel goedkoop en goed kunnen gebruiken. Onze Slochterbel is voor Quatar een kleine jongen. Veel andere landen gaan aan het gas omdat het makkelijk over te beschikken is, goedkoop, relatief schoon en er voor eeuwenlang aan voorraad in de grond zit.. Onze kartelpartijen lijden echter aan klimafobie en experimenteren met geld smijten naar elk alternatief of handige zakenman die zegt de planeet te gaan redden.

Graaier | 17-05-19 | 09:52 | 2

Maar shell is de baas over dit kabinet (en ook het volgende) Nog goedkoper: energie uit het sero point field. Maar degene die dat uitvond werd in het gekkenhuis weggestopt en zijn patenten in beslag genomen.

Rallywally | 17-05-19 | 10:00

@Rallywally | 17-05-19 | 10:00: Ze gaan lekker heh die Oranjes, Koninklijke Nederlandse Olie/shell/Zandvoort race F1/Half Amsterdam en nog een riante uitkering ook van ons geld. Nou dan knip ik ook wel een lintje door.

Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 10:09

Vorig jaar m'n MINI ingeruild voor een M240. Wat een genot !!!

poiuytrewq | 17-05-19 | 09:49 | 1

U rijd op een machinegeweer?

jemoederisliev | 17-05-19 | 10:53

Financieel leeglopen om in een proletenbak te rijden. Méér belasting betalen, dát zal die linkse plucheplakkers in Den Haag leren!!1! De grootste middelvinger die je als burger op kunt steken is de geldende regelgeving zo lucratief mogelijk toe te passen (Kia e-Niro etc), maar dat terzijde.

de IJsman | 17-05-19 | 09:48 | 5

heb mijn V6 diesel, ruim 2 ton gewicht, als youngtimer op de zaak gedrukt. Lekker de winst naar beneden halen, tegen 35% bijtelling van de dagwaarde. En ja, de zaak loopt leeg op de wegenbelasting, en tanken voelt ze ook. Maar wat een genot in zo'n bak te rijden.

leef!! | 17-05-19 | 10:19

@Lt-Kol Kilgore | 17-05-19 | 09:51: Maakt niet uit als er maar een hoop rook uit komt in de buurt van GL: stemmers. 3cil 2takt trabant pruttel pruttel walm walm hehehe

captain-caveman | 17-05-19 | 10:26
▼ 2 antwoorden verborgen

V70 T6 hier. Heerlijke auto, genoeg ruimte, verbruik valt mee (tank alleen Euro98 in Duitsland). Geen gedownsize of batterijen hier.

Vies washandje | 17-05-19 | 09:46

Ach, wat is "schaamte".

Klimaat-apen zijn meestal totaal schaamteloze linkse mensen die inspelen op de schaamtegevoelens die christelijke- en rechtse mensen nog wel hebben. Schaamte is een aangeleerd dingetje van christenen van vroegah. Klimaat-apen moslims en linkse mensen zien vaak schuldgevoelens bij een ander als een zwakte die zij kunnen exploiteren.

Een fatsoenlijke samenleving werkt met schaamtegevoelens, want dat zorgt voor zelfcontrole. Socialistische- en islamitische samenlevingen kennen veel minder schaamtegevoelens, want jagen genadeloos op de "zwakkeren" die dat wel hebben.

Heeft u uw klimaatbelasting al betaald vandaag? Ik vraag dat namens een vijand.

Jan Passant mk2 | 17-05-19 | 09:46
-weggejorist-
Fapfap | 17-05-19 | 09:46 | 2

" diepe zucht" . hoeveel de auto verbruikt wordt niet bepaald door de hoeveelheid brandstof per kilometer , maar door het aantal kilometers die je rijdt , bv per jaar. Bv een licht forenzenautootje die 50.000 km per jaar rijdt veroorzaakt aanzienlijk meer co dan bovenstaande auto , die misschien 2000km per jaar rijdt. Snap dat dan eens een keer.

Paaj53 | 17-05-19 | 09:45 | 2

De wegen slippen dicht met SUV-achtige bakken die de luchtweerstand van een kleine vrachtwagen hebben met ditto dikke banden.
Waardoor de andere helft van de weg-gebruikers zich ook niet meer op hun gemak voelen en ook een grotere bak willen.

Hiesjes | 17-05-19 | 09:52

@Hiesjes | 17-05-19 | 09:52: Laatst tv programma over fileprobleem gezien. De wegen slippen dicht door bv mensen die dagelijks voor een flutbaantje 400 km Den Helder naar Utrecht heen en weer rijden.
Luchtweerstand en grote banden bepalen mede het verbruik per km. ,maar niet hoeveel kms je per jaar rijdt.

Paaj53 | 17-05-19 | 10:11

ik vlieg meer dan ik kilometers maak met de auto. Wel na 25 jaar de diesel omgeruild voor een benzine slurper. dus ik ben goed bezig.

Rest In Privacy | 17-05-19 | 09:43

Heeft ook vast niets te maken met het afschaffen van het bijtellingvoordeel op zuinige auto's. Alle 14% auto's zijn inmiddels de deur uit en bij het kiezen van een nieuwe maakt het niet meer uit hoe zuinig die is.

Ik ga de Range Rover poetsen...

42 | 17-05-19 | 09:43

Net geprobeerd. Je hebt gelijk! Laten ze mooi zien hoe betrouwbaar ze dus werkelijk zijn......

mono-culti | 17-05-19 | 09:53

.... maar voor de regering weer een vreugdedans want die dure bakken brengen weer heel veel op voor de schatkist.. joehee, joehee.. en die kosten voor de Co2 uitstoot worden gewoon lekker in de klimaatplannen verwerkt met een extra verhogende of nieuwe milieus belasting... voor alle burgers..

fikkieblijf! | 17-05-19 | 09:39

Geld is al uitgegeven aan arabieren, zie paar topics terug.

vmk | 17-05-19 | 09:36

Komt omdat ze in Den Haag een hele zooi Toyota pickups gekocht hebben, maar geen nood, die zijn geëxporteerd dus de lucht blijft hier lekker schoon.

Harry Turtle | 17-05-19 | 09:34 | 2

Oh gelukkig maar. *headdeskt*

keestelpro | 17-05-19 | 09:39

Lol Jetstreamleugenaar, demagoog66;
Uw favoriete vliegtuig heeft een tank van ongeveer 216.840 liter brandstof/kerosine.
Het soortelijk gewicht kerosine 0,950 kg/l
Max. brandstof 216.840 liter
Totaal max gewicht aan brandstof is dus 205.998 kg.
Eén vliegtuig demagoog Jetstream, moet ik nu ook nog gaan vertellen hoeveel vliegtuigen Schiphol momenteel mag laten vliegen en ook de nachtvluchten die weer uitgebreid mogen worden.
Moet ik ook nog gaan vertellen hoeveel vliegtuigen er straks in Lelystad hun roet en fijnstof in de lucht uitstoten.
Moet ik nog vertellen, dat U Rob Jetten een demagoog bent met Uw vrienden de autopesters, pak de grootverbuikers aan en bescherm Uw burgers, dat zou Uw taak moeten zijn heren Rutte en Jetten en Klaver en nog wat christelijke laven.

Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 09:34

De overheid wil niet dat u kleinere auto's koopt, de overheid wil dat u meer belasting betaalt.

i-Wonder | 17-05-19 | 09:30 | 1

En Uw leijders vliegen Business class de wereld rond voor hun pleziertjes, waarbij ze meer verstoken verhoudingsgewijs dan U in een jaar tankt, gemiddeld.

Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 09:37

Met al die gekken in het verkeer durf ik niet meer in een kleine auto.

Calastir | 17-05-19 | 09:29 | 2

Klopt, veiligheid zou voorop mogen staan, heeft U helemaal gelijk in als U Uw gezin beschermd, want onze regering beschermd zijn onderdanen niet, die melken ze alleen maar verder uit.

Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 09:38

Helemaal waar. Je wilt wat staal om je heen.

Muuke | 17-05-19 | 09:49

moet je nagaan als de benzine eens betaalbaarder werdt, en ze de BPM zouden afschaffen!

ikworstelengadouchen | 17-05-19 | 09:28

Dit ding parkeren op een willekeurige Amsterdamse gracht is een heel avontuur in ieder geval.

Langshetrandje | 17-05-19 | 09:24 | 4

Rond het Mercatorplein is het nog meer een avontuur, bijna een survivaltocht.

Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 09:39

@Theo-Pim-Riv | 17-05-19 | 09:39: Of je met die bak weer levend de buurt uit rijdt, of dat je e'm eerst moet inspecteren op eitjes die de lokalo's aan je portier hebben gehangen.

Hiesjes | 17-05-19 | 09:55
▼ 1 antwoord verborgen

De regering laat kansen liggen. Meer CO2 betekent meer planten. Daar kan je belasting over heffen. Meer planten betekent meer planteneters en dus meer vlees. Daar kan je belasting over heffen. Als ik de regering was, dan was ik schatrijk. Zoveel gemiste kansen. Rutte 3 = losers. Allemaal.

Nivelleermarionet | 17-05-19 | 09:22

Het probleem is... dit soort grote auto's mogen over 5 jaar niet meer in Amsterdam komen.

sociaal_econoom | 17-05-19 | 09:21 | 7

kom zowiezo nooit in 020

Rest In Privacy | 17-05-19 | 09:41

Je parkeert aan de rand en haalt de Nissan Leaf uit de koffer, wat is het probleem ?

Lt-Kol Kilgore | 17-05-19 | 09:55

Ik zie daar nou niet echt een probleem.

Ikdus | 17-05-19 | 13:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze die dingen maken worden ze verkocht.
Geen Jetten of Klaver die daar wat aan doet en als ze niet meer verkocht worden, vanwege belastingen en zo, stort de economie in.

Mr.Crowley | 17-05-19 | 09:20

Ja doei omdat Nederlanders steeds oudere auto's moeten rijden. Zeker als je een grotere nodig hebt ivm gezin. Artikel komt over alsof we allemaal splinternieuwe Mercedessen aan het hamsteren zijn.

Repetitive Beats | 17-05-19 | 09:20

Dat moeten dan haast Nederlanders in het buitenland zijn, want door alle belastingen die we hier moeten betalen, kosten die bakken hier 3 keer zoveel dan in bijv. Duitsland.

EUrofoob | 17-05-19 | 09:20

Met je Mitsubishi PHEV denken dat je deugt, terwijl je 1 op 12 rijdt.

raskol | 17-05-19 | 09:19 | 1

Moet je wel netjes 100 blijven rijden.

Hiesjes | 17-05-19 | 09:56

Met dank aan de BPM rijden we ondertussen (ongeveer) de oudste wagens van West-Europa, met dito CO2 waardes. Hoezo milieuvriendelijk beleid?. Nieuwe auto's worden voor de gewone man zo langzamerhand onbetaalbaar, een auto wordt weer een luxe artikel. De klassenmaatschappij wordt weer in ere hersteld. Overgesubsidieerde emissievrije auto's zijn er alleen voor de hogere inkomensklassen en leasejongens die deze auto als uithangbord gebruiken.

SugarCandyMountain | 17-05-19 | 09:19 | 3

Klinkt als muziek in mijn oren.

Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:21

Rij in een Fiat Panda van 10 jaar oud... ben er heel blij mee.
Rijdt 1 op 16 - kleine auto (wegenbelasting 19 per mnd) waar je veel in kunt laden met een iets hogere instap en een stoel waar je als ouder iemand gemakkelijk in zit... je zakt niet naar onderen. Stuurt licht en je kunt overal parkeren.

sociaal_econoom | 17-05-19 | 09:32

@sociaal_econoom | 17-05-19 | 09:32: ik had vroeger een panda 45 gehad, echt van de eerste generatie. 15 jaar in gereden. Met de choke uit kon hij 145 op de snelweg met een verbruik van 1 op 13. En inderdaad, er past een tafelmodel koelkast in. Alleen die hangmatstoelen hebben m'n rug verknald. Je moet er niet langer dan een half uur per dag inzitten.

Jos Tiebent | 17-05-19 | 09:58

De MRB (wegenbelasting) wordt nu bepaald door het gewicht van de auto.
Dit moet zo blijven - daarboven moet er een CO2 heffing komen waarbij de CO-2 uitstoot bepalend is.
Zo'n zware terreinwagen gaat dan 300 euro per kwartaal meer betalen.

sociaal_econoom | 17-05-19 | 09:19 | 2

Geen gek idee, nu wordt ie als bedrijfsauto gekocht (met grijs kenteken) en is ie € 52/maand kwijt aan MRB.

Paling&Co | 17-05-19 | 09:43

Betaal voor een gewone normale benzine auto al veel te veel MRB alles wat zwaarder is dan 850 kg wordt extreem belast.

voldemort | 17-05-19 | 12:59

Haha tja koekblikken wil ik ook niet. Doe mij maar een SUV of grote stationwagen. Dan kan je wat meenemen en ook een stukje veiliger. Mijn eigen auto is ook een grote SUV geworden van een paar jaar oud.

GPZ550 | 17-05-19 | 09:18 | 3

En wat PK's betreft 300+ :-), dat rijdt ook een stuk prettiger. Ondanks vermogen geen behoefte om hard te rijden, de auto is heel rustig. Ik hoef nooit alles te vragen van het blok.

GPZ550 | 17-05-19 | 09:23

@Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 09:25: Zekers, 230 zonder problemen, max 250 ongeveer. :-)

GPZ550 | 17-05-19 | 12:15

De tuf-tuf club rides again.

Lt-Kol Kilgore | 17-05-19 | 09:16

Maar dit is toch gewoon een rechtstreeks gevolg van de niet nagekomen afspraak dat de BPM last door invoering van de WLTP methode niet hoger zou worden.

Weer zo'n voorbeeld van de betrouwbare overheid.

Nu eens kijken wat die genieën in den Haag met dat extra geld gaan doen. Ik verwacht inhuren van extra consultants voor nieuw belasting beleid.

Peerkeoud | 17-05-19 | 09:16

Voorspelling: meer autobranden, door 'jongeren' die vechten voor het klimaat.

Fijnstoffer | 17-05-19 | 09:15

Is niet helemaal waar. Doordat WLTP verplicht is geworden, ipv NEDC, stijgt voor veel auto's het theoretische verbruik. Het komt nu veel dichter bij het reële verbruik te liggen. Hierdoor lijkt het verbruik te stijgen, maar in werkelijkheid daalt het gewoon. Dat gezegd hebbende, wij hebben een Stilo die 1 op 20 reed omgeruild voor een Mondeo die 1 op 18 haalt en een Grande Punto die 1 op 15 verbruikt omgeruild voor een Eos die 1 op 14,5 rijdt. Voor mij is het dus wél daadwerkelijk zo dat we (iets) onzuiniger zijn gaan rijden, maar daarvoor ook veel plezier en comfort gewonnen hebben.

Nice_Wheels | 17-05-19 | 09:14

Kinderspel, ik tuf in een M1 Abrams.... nog geen drempel, zebrapad, school, of fietser gezien.... nergens last van... steeds op zoek naar een benzinetank.... altijd maar meer...

hetgingperongeluk | 17-05-19 | 09:12 | 7

@Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:25: Dan bel ik Gerard Joling..... wordt het toch nog gezellig....

hetgingperongeluk | 17-05-19 | 09:33

@Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:25:
+Veul
(Waar zijn de pluskudo's eigenlijk gebleven? Werkt zo fijn op dumpert)

Hemmenaar7 | 17-05-19 | 11:12
▼ 4 antwoorden verborgen

1-op-3 maar?
Man - neem een Hummer of een Marauder. Een auto waar de passagier naast je in een andere tijdzone zit.
Alles andere is voor paupers.

hangtiet met knoop | 17-05-19 | 09:12

BPM is afhankelijk van het energielabel. En dat is, na een effectieve Duitse lobby, afhankelijk van de maat van de auto. Zo betaal ik voor mijn 1000 kg zware autootje (ok, ook snelle autootje) meer BPM dan een aanzienlijk meer brandstof slurpende BMW of Mercedes.
Grote, zware brandstofslurpers zijn effectief goedkoper dan klein. Tjah.

TheEgg | 17-05-19 | 09:12

Wat een toffe auto.

gato | 17-05-19 | 09:11

Eigenlijk wil ik gewoon een auto op waterstof. Niet zozeer voor het milieu, maar om dat ik geen theedoeken wil supporten. Leren ze daar ook eens te werken voor hun geld met als voordeel dat ze moeten samenwerken en wellicht ooit 'beschaafd' worden.

Blote Bertus 2000 | 17-05-19 | 09:10 | 5

@Nee dus! | 17-05-19 | 09:13: Wat kunnen we als de beste? Stroopwafels bakken! Laten we daar dan gewoon op rijden. Met als variatie en verdienmodel: Roomboterstroopwafels = duur, Goudse = goedkoop tanken. En de uitstoot ruikt nog lekker ook!

Blote Bertus 2000 | 17-05-19 | 09:19

Even kijken, hoe groot wordt die tank op het dak van je auto? Mag je nog door een tunnel? En welke parkeergarage wil je nog in? Wat heb je nodig voor elektrolyse... gelukkig binnenkort overal laadpalen....

hetgingperongeluk | 17-05-19 | 09:51

@Blasfemie | 17-05-19 | 09:13: kan ook electrisch (en ja ik weet dat dat niet energie efficient is) maar het kan wel, en als je overproductie van zon /wind energie hebt, kan je het wel efficient beginnen produceren. Unief in Leuven is er overigens vollop mee bezig en ze zijn niet alleen. In Japan en de VS zijn ze er ook over aan het nadenken. En meteen moeten we inderdaad ook de theedoeken niet meer sponseren.

Lt-Kol Kilgore | 17-05-19 | 10:00
▼ 2 antwoorden verborgen

In ander nieuws: De Nederlandse man heeft een steeds kleinere penis.

Godwint | 17-05-19 | 09:10 | 3

De Nederlandse man bestaat niet! *Slaat computer van bureau af met monster-cock*

Blote Bertus 2000 | 17-05-19 | 09:11

@Blote Bertus 2000 | 17-05-19 | 09:11: is uitgestorven. De christelijke, blanke en hoogopgeleide man van middelbare leeftijd is het grootste geteisem.

Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 09:18

Komt door immigratie.
Wat zielig voor al die soppende GroenLinks damesch.

Geldt ook voor IQ

Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:24

Mijn favoriete auto is inmiddels een investeringsobject: Hummer H1 Alpha Duramax 6.6L diesel V8 uit 2006.

Nee dus! | 17-05-19 | 09:08 | 1

Ja, daar aas ik ook op.... stond er vorig jaar ergens 1 te koop voor ik meen €160.000. Volledig gerestaureerd, dat dan weer wel...

loze stijl | 17-05-19 | 16:00

Van Oef is al 7 maanden prima tevreden met de GLE 43AMG.

van Oeffelen | 17-05-19 | 09:08 | 2

U rijdt uw slettensloepen altijd volledig op, begrijp ik?

Langshetrandje | 17-05-19 | 09:32

Zo'n hoge instap kan idd prettig zijn als je last van je knieën hebt.

Diotima | 17-05-19 | 10:22

2 jaar geleden nog een 15 jaar oude dieselsuv gekocht. Rijd heerlijk. Energielabel G geloof ik.

Jos Tiebent | 17-05-19 | 09:04

Nederlanders rijden relatief in het oudste wagenpark van de EU. Dat zegt iets over belastingdruk, onnodig brandstofverbruik en milieuvervuiling. Een overstap naar dure batterijracers geeft een verder beslag op liquiditeit. Binnen het inkomensplaatje valt de koopkrachtdaling wel mee, in pure cashflow niet. Terwijl Nederland dan en masse dure auto`s importeert, daalt de werkdruk voor monteurs.

Omtzigt maakte zich al druk over wegvallende belastinginkomsten en dure subsidies, ik verwacht een UWV die uitkeringen gaat strooien omdat ze een cohort automonteurs niet omscholen naar andere technische banen. Dat gaat om meer geld.

Feynman | 17-05-19 | 09:03 | 3

Verkeer in omstandigheid dat ik autootjes heb rijden in Frankrijk en de VS. Het is echt verschrikkelijk hoe de Nederlander gemolken wordt. Het is werkelijk genant. Uier op het blok en gaan.

Langshetrandje | 17-05-19 | 09:35

Mag ik de cijfertjes daarvan? Want stiekem denk ik dat Polen en Italië dat zijn.

Jos Tiebent | 17-05-19 | 09:53

Goed om te zien dat Nederland de plantjes niet laat stikken, wij hebben juist meer-meer-meer CO2 in de atmosfeer nodig om al die verrekte planteneters te voeden.

Solar666 | 17-05-19 | 09:02 | 4
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is een teken dat de economie goed draait. Dankzij onze politieke leiders.

Nummer 14 speciaal | 17-05-19 | 09:01 | 1

Voor de happy few wel, maar werkvee mag blij zijn als de inflatie wordt gecompenseerd op het loon in de cao.

Analia von Solmsch | 17-05-19 | 09:10

Meer Co2 uitstoot is meer afhankelijkheid van Arabische landen.

Dom dus, net als die lui die deze wagens kopen.

Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:00 | 5

@Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:16: ik vind dat mensen helemaal geen chauffeur moeten hebben. Of de auto propvol met mensen stapelen.

Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 09:22

@Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 09:22:
Dus meerdere chauffeurs nemen per auto. Ok, bedankt voor de tip. Nu ben ik ook Co2neutraal!

Kaas de Vies | 17-05-19 | 09:26

@Ronnie uit Helmond | 17-05-19 | 09:22:
Ik heb iedere dag een andere chauffeur. En mijn gelede bus is heel erg lang.

Osdorpertje | 17-05-19 | 09:35
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja dat moet wel met al die drempels. Mijn droomauto is eigenlijk een mooie kleine laaggelegen sportwagen maar ja, daar kun je in Nederland niet meer mee rijden. Ook bedankt namens alle hernia patiënten voor alle obstakels op de Nederlandse wegen.

keestelpro | 17-05-19 | 08:59 | 15

@Apollo | 17-05-19 | 10:09: Btw uitgevonden door Claus von Amsberg,vond dat Bernard altijd te hard de oprijlaan van Drakenstein kwam opscheuren.
Heeft hij eigenhandig drempel gemaakt om de spelende kinders te beschermen.
Top.

De Profundus | 17-05-19 | 10:40

@Bakkeleures | 17-05-19 | 10:01:
Als babyboomer ben ik blij dat er eindelijk, na al die jaren eens iemand zegt dat ik overal en consequent veel te langzaam rij. Kun je dat ook even doorgeven aan het CJIB.

Elessir | 17-05-19 | 11:56

@Tobi | 17-05-19 | 09:28:
Bij ons in de gemeente waren er ooit groene golven en dat werkte perfekt. Maar ja, toen moest zonodig het autogebruik ontmoedigd worden dus werden de verkeerslichten zo afgesteld dat je altijd moet stoppen. De overheid heeft kennelijk minder problemen met zware criminaliteit dan met autorijden.

Elessir | 17-05-19 | 12:06
▼ 12 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken