Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brrrr. Wordt dit de nieuwe vliegtuigstoel?

Koop uw vliegschaamte af met nog minder beenruimte

PRIMA

Gespot op internet. Een soort van testopstelling van de nieuwe vliegtuigstoel 2.0, in het kader van "zitten is het nieuwe roken". Op deze manier kunnen er 2x zoveel mensen in een Corendon-luchtbus op een stedentripje naar Lissabon (uit die Volkskrant-advertentie). Waardoor uw CO2-footprint naar de gletsjer ijsbeertjes toe gigantisch afneemt! Zal wel weer ontzettend fake & hoax zijn deze foto. Maar het gifzaadje is hiermee indirect in het collectieve reisbrein geplant. U lacht nu wel, maar hier gaan we naartoe mensen. U krijgt voortaan 1 voorverpakt pindanootje op een intercontinantale vlucht, dat kopje koffie op Schiphol gaat 14 euro kosten en uw auto staat ergens achter Nieuw-Vennep, voor 7,50 per uur. Namens uw gezagvoerder (een apotheker in een jurk) wensen wij u een prettige vlucht!

Reaguursels

Inloggen

iemand naast je die aan de schijt is, hoe komt die tijdig op het toilet. moet die over je heen telkens of onder je door?

de_sjaak1960 | 17-04-19 | 11:00

Onder het motto, meer mensen in 1 vliegtuig bespaar je meer c02 uitstoot mee..

killRoy1982 | 16-04-19 | 17:29

Je kunt ook gewoon de tickets wat duurder maken....

1989 | 16-04-19 | 08:40

Als mensen dit willen, waarom niet?

RandyBiel | 15-04-19 | 20:26 | 2

Niemand wil dit. Maar er zal wel een onderzoek komen waaruit dat men het wel wil. Stokschijten is het net als in de Kampen van wo2

Lieveschat | 15-04-19 | 20:38

one site fits all

Schilder58 | 15-04-19 | 19:30

Ahh, voortaan niet alleen m'n knieën klem tegen de stoel voor me, maar ook met m'n harses klem tegen het bagagerek boven me en pijn in m'n reet op de koop toe.

Badderbeest! | 15-04-19 | 17:05

Brace for impact

kenny harder | 15-04-19 | 17:04

Korte vluchten gaan straks elektries. Verwacht een renaissance in de luchtvaart. Sta-stoeltjes.. my ass!

Shareholder II | 15-04-19 | 16:55 | 1

Wat nou stoeltjes, gewoon net als op de bus in de lussen hangen!

2tribes | 15-04-19 | 20:55

Als de beenruimte wordt gehalveerd, worden de prijzen en belastingen dat dan ook???.... Ik vrees van niet!!!

Kostradamus | 15-04-19 | 16:35 | 2

Nee dit is wat u inlevert om voor het dubbele tarief te 'mogen' vliegen van D66

Joostmochtnietsweten | 15-04-19 | 22:40

Nee dit is wat u inlevert om voor het dubbele tarief te 'mogen' vliegen van D66

Joostmochtnietsweten | 15-04-19 | 22:40

Ik ben een regelmatige passagier/klant van vliegmaatschappijen.
Waar ik nu ben is 4 uur vliegen van af Amsterdam.
Als dit echt gaat gebeuren ga ik met vervroegt pensioen, en hoef ik niet meer te vliegen. Nog 1x dan. lol
Met de auto ben ik 2 dagen onderweg en kost veel meer.
Dus blijf ik voorlopig gewoon een vast klant.

Gokmaar | 15-04-19 | 16:29 | 2

Is gewoon een keuze. Zullen velen genoegen mee nemen. Want kut is kut. Maar dit is op geen enkele manier de toekomst van vliegen. RIP Chriet..

Shareholder II | 15-04-19 | 17:00

Is het ook een keuze als je baas alleen nog EconomyClass vergoed en dat dit straks EconomyClass verwordt...

Joostmochtnietsweten | 15-04-19 | 22:41

Joint-venture met Sybian en vliegtuigstoelenfabriek en er gaat HEEEL VEEL gevlogen worden. nl.wikipedia.org/wiki/Sybian

Prof. Hoxha | 15-04-19 | 15:46

Ik heb nog nooit met een prijsvechter gevlogen zoals Easy, Ryanair en dergelijke. Maar hebben die maar 1 klasse, of is daar ook een soort first class mogelijk? Gewoon uit nieuwsgierigheid.

Gele Beer | 15-04-19 | 14:31 | 1

Easyjet is niet veel anders/beter dan economy KLM kan ik je uit ervaring vertellen en nee, er is geen first class in easyjet.

Bali Lovert | 15-04-19 | 16:00

Hallo Cor & Don, Toewie ol inkloesief "effe 8 dagen eruit" Vinex-volk gekleed in afritsbroek en bloemetjes leggings: aanschouw uw toekomst en een er vast aan. #gniffel

Grijskijkert | 15-04-19 | 14:09

Corendon, wat is dat? Lijndienstvluchten only, bij voorkeur niet met prijsvechters.
Als je zo moet vliegen, blijf ik liever thuis. Vindt Jesse ook fijn.

LJBrinkhorst | 15-04-19 | 14:07 | 2

We hadden niet anders van je verwacht, Laurens-Jan.

medusa324 | 15-04-19 | 14:14

Jesse vliegt eerste klas (op koste van de belastingbetaler)

telelezer | 15-04-19 | 17:58

Als dan ook de prijs evenredig afneemt zou het wellicht een keuze kunnen zijn.

Stratum | 15-04-19 | 14:02

Vlieg schaamte pt 2:
Ik heb hier al eens een tegeltje van gebakken maar het blijkt dat we er nog maar eens eentje moeten bakken voor wat het lijkt ,de minst confortabele manier van publiek transport, te worden.
Afgezien van de uiterst behulpzame en vriendelijke flight crews zal dit nooit mijn favoriete manier van reizen worden tenzij ik me een eerste klas kan veroorloven.

De bedoelingen van dit gelweldige plan om nog meer vliegvee in dit vliegende koekblik te dauwen lijkt mij duidelijk, winst. Met comfort en milieu heeft het in iedergeval niets te maken. Met comfort lijkt mij een verdere uitleg overbodig.
Door meer mensen= meer bagage=meer crew= meer voedsel= uiteindelijk meer brandstof, lijkt mij het milieu effect ook van de baan.

Krijgen we naast business / economie class nu een derde erbij, Cadlle class?
In de agrarische sector proberen we “kist “kalveren te mijden en op ons beurt “kist” vee in de luchtvaart te introduceren.
Blijkbaar kunnen we in deze branche dingen niet beter maken , wel ongemakkelijker.

Datgingniegoed | 15-04-19 | 13:51 | 1

Was dan cadlle? Als je het over vee hebt in het Engels dan even terug naar het woordenboek.

Neo-nasigoreng | 15-04-19 | 18:43

Vlieg schaamte pt 2:
Ik heb hier al eens een tegeltje van gebakken maar het blijkt dat we er nog maar eens eentje moeten bakken voor wat het lijkt ,de minst confortabele manier van publiek transport, te worden.
Afgezien van de uiterst behulpzame en vriendelijke flight crews zal dit nooit mijn favoriete manier van reizen worden tenzij ik me een eerste klas kan veroorloven.

De bedoelingen van dit gelweldige plan om nog meer vliegvee in dit vliegende koekblik te dauwen lijkt mij duidelijk, winst. Met comfort en milieu heeft het in iedergeval niets te maken. Met comfort lijkt mij een verdere uitleg overbodig.
Door meer mensen= meer bagage=meer crew= meer voedsel= uiteindelijk meer brandstof, lijkt mij het milieu effect ook van de baan.

Krijgen we naast business / economie class nu een derde erbij, Cadlle class?
In de agrarische sector proberen we “kist “kalveren te mijden en op ons beurt “kist” vee in de luchtvaart te introduceren.
Blijkbaar kunnen we in deze branche dingen niet beter maken , wel ongemakkelijker.

Datgingniegoed | 15-04-19 | 13:50

Ooit eens op een vlucht van LAX naar Schiphol achterin staan praten met mijn medepassagier, omdat we beiden geen zin hadden in 12 uur zitten. Beviel best. Ik opteer derhalve een 747 met 150 zitplaatsen en 150 staanplaatsen. Met een barretje achterin of zo. Beetje slenteren is aangenamer dan 12 uur kontzitten imho. Voor de landing dit dan soort stoeltjes. Ik ben om.

DeJemelscheet | 15-04-19 | 13:47 | 2

Totdat je met je cocktail in de hand in turbulentie terecht komt. Party hard!

Injegezicht | 15-04-19 | 15:09

Hey Pritt, #doeslief!
Er zijn toch ook (vrouwelijke) apothekers die jurken dragen? :-)

Amsterdamsko | 15-04-19 | 13:44

Ik ben voor, vliegen moet zo oncomfortabel mogelijk zijn. Ook goed nieuws dat de "obesen" onder ons niet meer mee kunnen. Win-win dus!

pibasso | 15-04-19 | 13:40

Maar, deze stoelen staan toch al jaren in de KLM machines? Wat is hier nieuw aan?

kommabijmebinnen | 15-04-19 | 13:38

Het kan vast niet slechter zitten dan de huidige vliegtuigstoelen.

Maar voor de korte vluchtjes van een uurtje zou ik dit nog prima vinden ook.

trottle | 15-04-19 | 13:31 | 1

Dreamliner... het kam dus nóg slechter..... zit het slechtst ooit, niet te doen met 1.98m, je hoofd moet in een soort nekklem die niet van de stoel af kan.

Bali Lovert | 15-04-19 | 16:03

Dit zwerft al tijden rond op Reddit. Het was idd een idee, maar werd vrij snel weggejorrist wegens niet veilig etc.

sluwesjaak | 15-04-19 | 13:30

Maarreh... is er dan nog wel plaats voor mijn favoriete Mile High club?
(The mile-high club is slang for the people who have had sexual intercourse on board an aircraft in flight.)
en.wikipedia.org/wiki/Mile_high_club

telelezer | 15-04-19 | 13:28 | 1

Joehoe, telelezer! Heb je er ooit aan gedacht om je blikveld te verleggen naar vrouwen met dwerggroei?! Het wil geloof ik nog niet zo lukken met dat inclusiviteitsdenken.

MickeyGouda | 15-04-19 | 13:53

Prima toch voor de minder bedeelden. Kunnen ze toch lekker ver weg. Ik zou zelf opteren voor een lichte narcose van een paar uur en dan in een ruimtebesparende tube oid

deministerpresident | 15-04-19 | 13:27

Dit is ideaal voor in de trein en bus tijdens de spits. Echt ideaal. Ik ga zelf nauwelijks met de trein of bus vandaar.

sjef-van-iekel | 15-04-19 | 13:25

Gooi de piloten eruit en je hebt weer plek voor nog twee extra stoeltjes. Kassa...!

telelezer | 15-04-19 | 13:21

Wat zit er in die kastjes onder de stoel? Heb zo het vermoeden dat het geen entertainment unit is.

ChatBot | 15-04-19 | 13:17

Ineens weet je het! Je wordt millionair!

Mika6101 | 15-04-19 | 13:14 | 2

Goed idee, want eerdaags mogen alleen nog de rijken reizen (en EU parlementariers natuurlijk want die staan ver boven het gepeupel)

telelezer | 15-04-19 | 13:25

@telelezer | 15-04-19 | 13:25: u begrijpt het. In Amsterdam hebben ze er al beleid op gemaakt. Daar mogen alleen de rijken parkeren.

medusa324 | 15-04-19 | 14:16

Zolang ze maar genoeg ruimte hebben om een cameraatje in te bouwen in de leuning zal het wel goed zijn denken ze zeker.

Halal gehaktbal | 15-04-19 | 13:12

Deze stoelen zijn erg geschikt voor de “Never come back line”.

joepiedepeopie | 15-04-19 | 13:00

Nah, nooit verwacht dat lastendruk zou stijgen!

Jan, Leiden | 15-04-19 | 13:00

De voorzitter van de Raad van State zal hier weinig last van hebben.

matatwork | 15-04-19 | 13:06

Watteh.... Rutte liegt...?? Wie had dat ooit kunnen denken?

telelezer | 15-04-19 | 13:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is geen vliegtuigstoel, maar een fuck bench voor transgender hosmo's.

Baron Clappique | 15-04-19 | 12:58

Staan is het nieuwe zitten? Als deze Aziatische meneer er al niet tussen past, dan mogen ze voor mensen zoals mijn ruim twee meter lange wederhelft wel een hele grote schoenlepel regelen. Weer een reden om niet te vliegen.

MickeyGouda | 15-04-19 | 12:56 | 2

Daar zijn prima chirurgische oplossingen voor.

Baron Clappique | 15-04-19 | 12:59

Gewoon een nieuwe wederhelft nemen Mickey

telelezer | 15-04-19 | 13:23

wat is je crash landing houding met deze dingen? voorhoofd op de stoel/plank voor je? Lijkt me eerder de nieuwe stoel voor de bus naar het vliegtuig?

Sessine | 15-04-19 | 12:56

De ligoptie is aantrekkelijk maar dan moet je kunnen klimmen, er niet uit vallen enzo dus vanwege de veiligheid gaat dat niet door

dr Rechts | 15-04-19 | 12:55 | 1

Jammer, liggen is toch een mooie optie.

BozePaarseMan | 15-04-19 | 13:06

Ik betaal wel de €15 vliegtaks voor een gewone stoel.
Kan ik én lekker zitten én is mijn schuldgevoel afgekocht.

Alco-de-Holist | 15-04-19 | 12:54 | 2

Je schuldgevoel is pas afgekocht als je 1 eurocent de liter kerosine extra aan Shell betaald.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 12:56

Met een beetje turbulentie zitten de kroonjuwelen van de man ook gelijk in de keel met zo'n puntig stoeltje..

Autobonker | 15-04-19 | 12:54

Nieuwe stoelen voor de tweede kamer?

born2killn00bs | 15-04-19 | 12:52 | 1

Daar zit vrijwel niemand ooit ..

ChatBot | 15-04-19 | 13:17

Dan liever de lucht in! Of wacht...

ik-rij-puch | 15-04-19 | 12:51

De Geneefse Conventie dan? Of Amnesty International?

dr Rechts | 15-04-19 | 12:51

Alles wat populair is,wordt verziekt door het gepeupel dat de hele wereld rond vliegt,maar geen flauw idee heeft waar hun eigen land op de kaart staat.Sinds 1980 niet meer gevlogen en dat bevalt prima.

P.Faust | 15-04-19 | 12:50 | 2

En interpunctie ook mee gestopt, zie ik.

Mammeloe | 15-04-19 | 12:54

@Mammeloe | 15-04-19 | 12:54: Hahaha
@PFaust, klinkt best blal sé, maar ik denk er eigenlijk net zo over: nog niet helemaal gestopt met vliegen, maar wel gedoseerd en super selectief.

2tribes | 15-04-19 | 21:08

... homo floresiensis hebben geen bezwaar...

wezen | 15-04-19 | 12:47

Ik stel voor dat we gewoon wat meer geld betalen voor een ticket zodat je fatsoenlijk kunt zitten.

namensmijnhond | 15-04-19 | 12:47 | 4

@Ad Hominem Tu Quoque | 15-04-19 | 12:50: Tuurlijk. Die vrijheid moet je gewoon bieden. Dit biedt meer keuzevrijheid voor de consument.

Je kunt voor 3 tientjes op een troosteloos vliegveld met een pauperairline naar bijvoorbeeld Polen. Je kunt ook gewoon vanaf schiphol met KLM. Kost wat, maar kies zelf dan. Prima toch?

BBRDWR | 15-04-19 | 12:52

Dat is juist de truc dat je toch meer gaat bijbetalen en (bijna) net zo duur uit bent als bij een gewone luchtvaartmaatschappij.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 12:59

@Ad Hominem Tu Quoque | 15-04-19 | 12:50: Dan kopen ze een ticket voor 80 piek om vervolgens voor de heen en terugreis nog 80 Euro voor een koffer te moeten betalen. Tijdens de vlucht betalen ze dan nog 7 Euro voor een drankje en 5 piek voor een zakje chips en bingo, dan was een KLM lijnvlucht goedkoper geweest. Diezelfde soort Nederlanders rijden op weg naar de Route du Soleil via Luxemburg om een tientje bij het tanken te besparen. Het heeft een hoog zieligheidsniveau.

namensmijnhond | 15-04-19 | 18:54
▼ 1 antwoord verborgen

naakt zonder begage boven op elkaar, ook geen verwarming meer nodig en entertainment kan je ook achterwegen laten want die ligt mogelijkerwijs bovenop of onder je. Vochtige lucht zodat je tijdens je 12 uur vliegreis niet meer hoeft te drinken en laat de wc ook maar achterwege want ach.

GerMonster | 15-04-19 | 12:44 | 1

En na aankomst op bestemming met z'n allen onder de douche?

usb stok | 15-04-19 | 13:09

Prima, direct invoeren.
En dan meteen binnenlandse vluchten invoeren.
Kan ik voor 3 euro van eindhoven naar rotterdam/groningen/lelystad. Doei trein.

mark1487 | 15-04-19 | 12:43

Red het milieu en sterf door een trombose.

Deflatiemonster | 15-04-19 | 12:41

Doe gewoon stapelbedden net als in bussen in ZO-Azie. Passen meer mensen in en iedereen kan redelijk fatsoenlijk en comfortabel liggen en een beetje slapen.

Diederik Vlegel | 15-04-19 | 12:40 | 3

Dat hebben internationale treinen ook al meer dan een eeuw

telelezer | 15-04-19 | 12:48

@telelezer | 15-04-19 | 12:48:
Oh, ja, dat weet ik nog goed. Dat je de banken van je coupé tot stapelbedden klapt. Gezellig was dat. Maar de vierkante dwarsdoorsnede van een trein lijkt me daarvoor geschikter dan de cirkelvormige van een vliegtuig.

Diotima | 15-04-19 | 13:56

Diederik of een andere kenner: heb je er een plaatje van voor mij?

Diotima | 15-04-19 | 13:57

Prima zo, en dan kantelen. Iedereen liggend naar de bestemming.

John McClane | 15-04-19 | 12:39 | 1

En dan om en om gewoon vs 'ondersteboven'. Kun je er lekker veel kwijt.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 13:01

Hier ligt al 20 jaar een plan klaar om gewoon een metrowagon vol te stouwen die direct een hangar binnen rijdt, vleugels er aan en hop, gaan met die banaan. Vreselijk dat overstappen en de rijen in. Zo 1952, dat gezeul met koffers.

Mammeloe | 15-04-19 | 12:37 | 3

Leuk idee maar dan sta je alsnog in de rij om die metrowagon in te mogen. Nog steeds controle van tickets, paspoort en bagage.

Muxje | 15-04-19 | 12:40

@Muxje | 15-04-19 | 12:40: Zeker maar dan nog maar 1 keer. De Thunderbirds hadden ook al zoiets. Wagons koppelen op basis van eindbestemming. .

Mammeloe | 15-04-19 | 12:50

Als dit leidt tot ruimere stoelen in de businessclass, dan ben ik voor.

>>hier drukken | 15-04-19 | 12:36 | 2

Eens!

Tjemig | 15-04-19 | 12:42

Nee. De ruimte gaat natuurlijk naar de royalclass, voor hen die nóg meer willen betalen dan de businessclass.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 13:03

1 VOORVERPAKT(!) pindanootje?

GekkeHenkieNiet | 15-04-19 | 12:35 | 1

daar lijkt he inderdaad naartoe te gaan; in de supermarkten heb je bijv. al een voorverpakte krop sla die drie keer zoveel kost als een losse. en nog vele andere voorbeelden, bijv twee voorverpakte bananen voor de dubbele prijs van losse.

telelezer | 15-04-19 | 12:43

Het is nu al in de file naar het vliegveld, dan in de mega rij bij het inchecken, dan in de rij bij de gate, maar met dubbele capaciteit worden de rijen ook twee keer zo lang. Geef mijn ticket maar aan fikkie.

jos verstoppen | 15-04-19 | 12:35 | 5

@telelezer | 15-04-19 | 12:54: Uw artikel is twee jaar oud en heeft betrekking op goedkope vakantievluchten. Dit bedoel ik dus: met ijver redenen zoeken om te zeiken.

Red shirt | 15-04-19 | 13:04

@Red shirt | 15-04-19 | 13:04: Het gaat natuurlijk om die kiloknaller vluchten. Maar reken jezelf als regular flyer nog maar niet te rijk, want als dit stapelen een beetje wil vlotten gaat het tzt de nieuwe standaard worden, tenzij je businessclass reist natuurlijk.

jos verstoppen | 15-04-19 | 14:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Veertien uur in die houding moeten hangen en je kan bij aankomst meteen je knieën laten vervangen.

2voor12 | 15-04-19 | 12:35 | 2

Is voor kortere vluchten neem ik aan.

Jan, Leiden | 15-04-19 | 12:54

en je hart (geen bloedsomloop)

telelezer | 15-04-19 | 12:54

Tip voor de airlines (en NS): gooi de toiletten eruit dan kun je er nog een extra stoeltje (winst-winst-winst) bij zetten. Behoeftes doen in de pilootcabine of in het bagageruim (wel tegen vette betaling natuurlijk.)

telelezer | 15-04-19 | 12:34

Arme stewardessen. Mag je al decennialang hetzelfde veiligheidshuppeltje doen, mag je nu uitbeelden hoe je bij een noodlanding je hoofd tussen je knieën krijgt in zo'n stoel. Lijkt me best wel geyl eigenlijk, bedenk ik me nu ineens.

Hetkanverkeren | 15-04-19 | 12:33

De volgende stap is dat ze er pedalen in bouwen zodat je kunt meetrappen om electriciteit op te wekken.

Lt-Kol Kilgore | 15-04-19 | 12:33 | 2

Ik zeg DOEN!

Dutch_Viscount | 15-04-19 | 12:38

ik zou zeggen liggend vliegen, dan kun je er wel 4,5 kwijt bovenop elkaar.
Toiletten eruit, pissen in een plaszak

Henk de Vries2074 | 15-04-19 | 12:32 | 1

Voorbeeld tekeningen liggen er nog van een paar eeuwen geleden.

jos verstoppen | 15-04-19 | 12:37

Stom concept.
Beter is gewoon staan, net als in de tram.
Met van die handgrepen waaraan je je kunt vasthouden in de bocht; daar kan dan nog reclameruimte op worden verkocht. Win/win, zou ik zo zeggen.
assets.catawiki.nl/assets/2017/2/3/8/...

Kapitein Sjaak Mus | 15-04-19 | 12:32 | 1

Leuk als bij het opstijgen de voorste loslaat :)

Behangdelul | 15-04-19 | 12:59

Als ik dit kan boeken met een gegarandeerde 'Willem van Oranje-vrije omgeving' dan wil ik het wel overwegen.

Rest In Privacy | 15-04-19 | 12:30 | 6

@Hollende_Kleurling | 15-04-19 | 12:42:

Ah dat! Maar hoe zit het nu met iemand die zo breed is dat die normaal 2 plekken boekt. Hoe gaat doe zitten met 2 zadels?

Jan, Leiden | 15-04-19 | 12:59

@Hollende_Kleurling | 15-04-19 | 12:42:
Het nieuwe koloniseren: omvolking dmv. meer-meer-meer immigratie van getinten met andere culturen.
Hebben blanken (oep,.. witten) eigenlijk nog wel het recht om in (ooit) hun eigen land te blijven leven?

telelezer | 15-04-19 | 12:59
▼ 3 antwoorden verborgen

Opgepropt reizen in te kleine stoeltjes, opgepropt wonen in te kleine flatjes, opgepropt autorijden in overvolle wegen met enorme files, snel kant en klaar goedkoop consumeren dmv koeien, varkens ganzen, kippen opgepropt in minuscule kooien. Landbouwgrond kapotgemaakt voor bouwen voor steeds meer opgepropte "Nieuwe Nederlanders" waarvoor steeds meer energie nodig (windmolens enz,)
Met als het ultieme doel: Zo veel mogelijk winst-winst-winst voor de grote concerns (lees= Brussel) en BTW (kassa voor de overheid) dmv massavervoer (staan in vliegtuig en trein), massa consumptie, steeds meer controle van de massa (camera's) afschaffen van contant geld,
alles in data banken, enz.
En hiervoor is nodig: zoveel mogelijk goedkope arbeid en zoveel mogelijk, in kleine ruimtes opgepropte, consumenten , dmv. massa immigratie)

telelezer | 15-04-19 | 12:29 | 7

""men fokt door omdat anticonceptie bij geloof verboden is. ""
@Arkan Sonney | 15-04-19 | 12:49:
Men fokt ook door om nieuwe "soldaten van allah" te produceren.

telelezer | 15-04-19 | 13:03

@telelezer | 15-04-19 | 12:39:
Ja kinderbijslag voor maximaal 2 kinderen, de rest voor eigen rekening. Condooms of andere anticonceptie gratis.

2tribes | 15-04-19 | 21:14

@jos verstoppen | 15-04-19 | 12:40:
Het krijgen van veel kinderen was ca 20 jaar geleden nodig omdat het percentage kindersterfte toen nog erg hoog lag en nageslacht inderdaad ook diende als oudedagsvoorziening. Nu de kindersterfte gelukkig enorm is afgenomen maar het aantal geboortes nagenoeg gelijk is gebleven, doet zich op continentaal niveau problemen voor van overbevolking, onvoldoende werkgelegenheid en gebrek aan voedsel, die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de toegenomen migratiestromen en druk op het klimaat. Je zou dan verwachten dat wereldleiders op de oorzaken hiervan gaan sturen ipv op de gevolgen...

2tribes | 15-04-19 | 21:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Jammer dit, wordt het misschien drukker met reizen in Europa in de Eerste klas van de trein.

Jan, Leiden | 15-04-19 | 12:27 | 1

Jammer alleen dat de trein op trajecten Amsterdam-Parijs of Amsterdam-Berlijn duurder is dan het vliegtuig...

Wijze uit het Oosten | 15-04-19 | 12:52

Ik ga dus nooit in zo'n stoel zitten. In dat geval ben ik een non-vlieger.

Thoth | 15-04-19 | 12:27

En dan te bedenken dat dit businessclass is

namensmijnhond | 15-04-19 | 12:26

Je kunt ook gewoon helemaal geen stoelen of banken plaatsen, je drukt ze er gewoon in. Voor meer info vraag de NS even, die hadden daar medio vorige eeuw al flink wat ervaring mee.

Reagurend_Nijlpaard | 15-04-19 | 12:25

Laat me raden: Frans Timmermans reist business class. Zelfs zonder benen past ie met zijn vette pens nog niet in die vliegtuigstoel.

VanBukkem | 15-04-19 | 12:24

De zogenaamde "sardientjes" optie??
Ik ben niet claustrophobisch, maar misschien dat ik het zo wel zou worden.
Geen prijsvechter airlines voor mij.
Dat deed ik al niet , en het wordt er niet beter op.

Gerf | 15-04-19 | 12:23

In Amsterdam hebben ze bij heel veel bus en tramhaltes de bankjes weggehaald en vervangen door dit soort dingen. Je zou er zittend tegen aan moeten leunen. Zelfs de tijd dat je op de tram of bus wacht is al te lang, zo oncomfortabel zijn ze. Het is geen leunen en het is geen zitten. Het is gewoon drie keer niks. Als 5 minuten al te lang is, probeer je dan een voor te stellen hoe het is om drie en een half uur zo te moeten staat op weg naar je vakantie. Met krijsende kinderen achter je. Maar als ik op die manier voor €5 in Alanya of Bodrum kan komen wil ik het overwegen.

Osdorpertje | 15-04-19 | 12:23

Goed toch, wat is het nut van allerlei extra's voor een vluchtje van 2 of 3 uur. Moet ook atlijd lachen wanneer ze weer langskomen met ' Tax Free" op van die budget vluchten van een uurtje of 2. En ook geen etenswaar verkoop meer op die korte vluchten, ook nutteloos. Het is gewoon een bus. Meer niet. Men wilt goedkoop van A naar B, meer niet.

steen_des_aanstoots | 15-04-19 | 12:23

Waarom niet gewoon liggend? Dan kan je meerdere lagen op elkaar stapelen.

de Voorzittert | 15-04-19 | 12:23 | 1

Geen slecht idee. En dan kan je nog eens fatsoenlijk slapen.

keestelpro | 15-04-19 | 12:25

Handig ook met een buurvrouw met dikke reet en zweetsnor die 15 keer naar de plee moet tijdens de vlucht.

Sunabalk | 15-04-19 | 12:18 | 3

Gewoon die buurvrouw een 24-uurs-luier aan laten doen voor vertrek of anders gewoon niet meenemen en op de zwarte lijst plaatsen.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 12:23

Aan het eind van de vlucht heeft ze een dikke snor en een zweetreet van het leunen.

Osdorpertje | 15-04-19 | 12:25

Dikke mensen verbieden te vliegen, of betalen per kilo!

Dutch_Viscount | 15-04-19 | 12:39

Ik voorzie een grote toekomst voor virtual reality vakanties in eigen land. :)

2tribes | 15-04-19 | 21:41

Ook geen gedoe meer met koffers in/uitpakken, lange wachtrijen, douane en nare reisziektes, maar gewoon een paar dagen VR vakantie vieren op een locatie in NL (als een soort verlengd escape room verblijf zeg maar) met een bestemming naar keuze, en daarop afgestemde catering en couleur locale tijdens overnachting haha.

2tribes | 15-04-19 | 21:48

Dat is Sam Chui op de foto, die heeft een luchtvaartvlog op youtube. Dus het kan zomaar waar zijn. www.youtube.com/user/N178UA

ratelaar | 15-04-19 | 12:17 | 1

Fan van hem. Hij maakt leuke en boeiende rapportages.

Hoofdbreker | 15-04-19 | 12:20

Wel handig. Geen gordels meer nodig.

Nogood Boyo | 15-04-19 | 12:16

Laten we bij elkaar op schoot gaan zitten.
Nee, ik nee in he vervolg wel zo een vieze diesel auto of zwaar-oliegestookte boot.

boerk | 15-04-19 | 12:16

Met helemaal géén stoelen, kunnen er nog veel meer mensen mee.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 12:16 | 3

Oka, deed ook iemand vroeger met treinen. Gewoon in een goederen wagon, zeer efficiënt.

boerk | 15-04-19 | 12:17

@Bezorgde vader | 15-04-19 | 12:22: ze moesten liggen!

Tjemig | 15-04-19 | 12:47

Lijkt me comfortabeler dan de huidige budgetair stoelen waarvan de leuning kaarsrecht staat en niet meer verstelbaar is (o.a. bij de nieuwere Ryanair en Pegasus toestellen). Sowieso prima te doen voor <1 a 1,5 uur vluchten en als dan stuk goedkoper helemaal goed. Zitten buiten business/1st class is overrated

HdJ | 15-04-19 | 12:15

Ipv twee mensen extra in een vliegtuig te proppen probeer het eens met vliegtuigen zonder bagage ofzo. Of alleen handbagage. Gewoon fouilleren en binnen tien minuten instappen. Vliegtuigen twee keer zo vaak laten vliegen hatskidee.

Repetitive Beats | 15-04-19 | 12:15 | 2

Jij hebt lang niet gevlogen. Transavia, Ryan, Wizz, allemaal hebben ze een start tarief voor alleen wat hand bagage.

steen_des_aanstoots | 15-04-19 | 12:19

Wat nu dus al gewoon kan? 20 minuten voor take-off zet de taxi me af voor Rotterdam, ik wandel door de douane en zit me 18 minuten te vervelen.

Mr Dixit | 15-04-19 | 12:26

Och, ik denk dat als je vliegtuigen helemaal tot het plafond vol zou laden met kisten van 200 x 100 x 60, dat er ook nog wel reizigers bereid zijn om daar een paar uurtjes in te gaan liggen voor een -pakweg- 50% lagere ticketprijs.

De markt eist goedkoop vliegen. De aanbieders reageren. Mooi man, marktwerking. Persoonlijk betaal ik overigens wel graag een beetje extra. Ik krijg al een hernia en kramp als er naar kijk.

De Libertariër | 15-04-19 | 12:14 | 3

ik ben 2.03 meter, hoe ga ik dat doen?

Arietjuh | 15-04-19 | 12:45

@Arietjuh | 15-04-19 | 12:45:
Volgens mijn rekenmachine is er dan langs de diagonaal 2.23 meter, ruimte genoeg dus.

Mubbenschonster | 15-04-19 | 13:46

Het is geen hoax, maar er is tot nu toe geen enkele luchtvaartmaatschappij die interesse heeft.

Dorst | 15-04-19 | 12:14 | 4

Het gewicht van de lading wordt ook te groot als er twee keer zoveel mensen in een vliegtuig worden gepropt. Gewoon kansloos dit.

keestelpro | 15-04-19 | 12:23
▼ 1 antwoord verborgen

Oud, heel oud nieuws. Sinds begin van de zero’s, met de opkomst van de budgetmaatschappijen, komt elk jaar weer een dergelijk bericht. Maar toegegeven, het is komkommermaandag.
www.ad.nl/buitenland/staan-we-straks-...

Mr Dixit | 15-04-19 | 12:14 | 1

Je was me voor, hoewel CNN weer sneller was dan het AD.

Sqbar | 15-04-19 | 12:51

Luchtvaartmaatschappijen zijn commerciële bedrijven, die kiezen de optie die het meeste geld oplevert. Als iedereen je stoelen haat, krijg je geen klanten en dus geen geld. Dus zorgen ze er wel voor dat de stoelen in ieder geval acceptabel zijn.

Leyrann | 15-04-19 | 12:14

Je kan ook gewoon staan, net als in de bus.

Gokmaar | 15-04-19 | 16:11

Leuk, kunnen we weer lekker aaps vlooien. Uiteindelijk is dat ook nog eens sociaal gedrag wat onderlinge spanningen verlaagd.

RandomAct | 15-04-19 | 12:13

Yep, de arbeider moet weer terug het hok in. Het heeft allemaal lang genoeg geduurd voor de (schijn)elite.

postmodernismisdead | 15-04-19 | 12:13 | 1

“The illusion of freedom will continue as long as it's profitable to continue the illusion. At the point where the illusion becomes too expensive to maintain, they will just take down the scenery, they will pull back the curtains, they will move the tables and chairs out of the way and you will see the brick wall at the back of the theater.”
Frank Zappa

de visser | 15-04-19 | 12:20

Als het vliegtuig vertraagt dan sla je je tanden stuk op de stoel voor je.

i-Wonder | 15-04-19 | 12:13

Wordt een ticket naar Spanje dan € 4,95 ?
Sommige van die budgettickets gaan nu al nergens over, voor € 29,- naar Portugal bijvoorbeeld.

Wijze uit het Oosten | 15-04-19 | 12:12

Het lijkt me dat de VVD hierbij niet gaat dwarsliggen.

Einde van de Domheid | 15-04-19 | 12:11

Even off topic GS: De omstreden Copyrightwet is aangenomen door de EU. Boffen jullie even dat Dumpert niet meer in jullie bezit is.

Henk003 | 15-04-19 | 12:11

Gaaf! Nu kunnen we nog meer mensen maken of invliegen.
Meer mensen! Meer mensen! Willen jullie meer of minder mensen?
Meer! Meer! Meer!
Hoe zuiniger we leven hoe meer mensen we kunnen onderhouden!
Een overbevolkte wereld vol klimaatbewuste mensen.
De toekomst lacht ons toe!

keestelpro | 15-04-19 | 12:10 | 2

Kees. Leg even een pilletje onder je tong.

Mr Dixit | 15-04-19 | 12:25

@Mr Dixit | 15-04-19 | 12:25: Die zijn allemaal opgegaan gisteren tijdens PSV-De Graafschap. :-S

keestelpro | 15-04-19 | 12:51

Arme Maggie De Block (belgische minister), die heeft paar schoenlepels nodig om daar tussen te passen

New Quacka | 15-04-19 | 12:10 | 2

Verdomd, dacht wij het slecht hadden maar die Belgen spannen echt de kroon. Wat een griezel.

Mammeloe | 15-04-19 | 12:12

En dat is dan ook nog minister van volksgezondheid...

Jan Toeternuitje | 15-04-19 | 13:34

De markt beslist. Als de klant het niet wil, komt het er niet.

dyslexieman | 15-04-19 | 12:09

Ben jij nou helemaal gek geworden met je voorverpakte pindanootje. Er zitten hartstikke veel mensen met een notenallergie in dat ding, moeten die allemaal dood ofzo?

Super Vaagstra | 15-04-19 | 12:09 | 2

Blijkbaar.

JanBrel | 15-04-19 | 12:29

Die mensen hoeven niet dood, de pinda is geen noot maar een peulvrucht.

Mubbenschonster | 15-04-19 | 13:36

Prima toch, voor op korte vluchten?

2Benen | 15-04-19 | 12:09 | 2

Vermits het vliegtuig op tijd vertrekt en niet eerst anderhalf uur stil staat op de taxibaan wachtend op toestemming om te vertrekken. Vaak meegemaakt dit.

Koonkluk Huis | 15-04-19 | 12:33

@Koonkluk Huis | 15-04-19 | 12:33: Nee hoor, anderhalf uur stilstaan op de taxibaan heb je helemaal niet vaak meegemaakt. Misschien een paar keer op de stand aan de gate, maar eigenlijk viel het de meeste gevallen ook wel mee hè?

edjizreek | 15-04-19 | 15:09

Tijdens een noodlanding, klem uzelf vast om de passagier voor u.

_washier | 15-04-19 | 12:08 | 2

Is toch ideaal?! Heb je gelijk een soort van airbag. De overlevingskans neemt daarmee stukken toe.

kweethetooknietbeter | 15-04-19 | 12:29

KLM heeft nog gewoon redelijk beenruime. Die paar tientjes extra heb ik er graag voor over om niet met Ryanair, Easyjet of Transavia te hoeven vliegen.

42 | 15-04-19 | 12:07 | 1

Die 3 kwartier van Gatwick naar Amsterdam?
Ik bespaar mijzelf die paar tientjes wel.

ditotje | 15-04-19 | 12:24

Met twee keer zo weinig ruimte vlieg je in feite klimaatneutraal zonder een boompje te planten. Het is een logica die vast aan slaat bij onze regenten. Zonder schaamte.

GormSuil | 15-04-19 | 12:07

Godfried Bomans. Ik ga nog liever lopend op verkansie.

Bobbbe | 15-04-19 | 12:07

Krijg al zadelpijn als ik het zie.

Yumi | 15-04-19 | 12:07

Prima, voor 5 euro per ticket binnen de EU.

Henk003 | 15-04-19 | 12:07 | 2

Plus 125 euro CO2-tax plus 30 euro EU-tax plus 45 euro geluids-tax.

2voor12 | 15-04-19 | 12:37

Brace brace br.... laat ook maar.

Denkhetnjet | 15-04-19 | 12:06 | 2

Heel de reis in brace-houding. Slim! Als het dan toch fout gaat zijn er niet 250 maar 750 doden te betreuren.

keestelpro | 15-04-19 | 12:07

Dit is alleen voor Aziaten. Die zijn extra lenig.

keestelpro | 15-04-19 | 12:13

Ik reis liever eerste klas. Dit is zesde klas. Ik krijg al claustrofobie als ik naar die foto kijk. Brrrrr!

keestelpro | 15-04-19 | 12:06 | 1

P'sies, laten die -weggejorist- er zelf maar op zitten

Tobi | 15-04-19 | 14:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken