Gregorius Nekschot is op onbegeleid verlof


Opklik voor samenvatting van dat achttien dodelijke citaten tellende rapport over "modelpatiënt" Michael Panhuis.
Opklik voor samenvatting van dat achttien dodelijke citaten tellende rapport over "modelpatiënt" Michael Panhuis.
Reaguursels
InloggenEindelijk een nekschot die ik wel te pruimen (en grappig) vind.
Minister Dekker signaleert hetzelfde probleem als wij. Het gaat te vaak mis met tbs-ers.
Dus wat doet zo'n minister? Wat zo'n minsiter altijd doet, hij gelast een onderzoek.
Maar dat onderzoek is er al. Nou ja, min of meer.
Sinds 2005 is er onderzoek gedaan. Maar niet precies het onderzoek wat u denkt.
Dit is het onderzoek dat gedaan is: "haalbaarheidsonderzoek naar het gebruik van recidivecijfers op het niveau van de afzonderlijke tbs-instellingen". Dus geen onderzoek naar een mogelijke oplossing. Welnee. Een onderzoek om te bepalen of de cijfertjes die er bekend zijn over recidivisten ('opnieuw plegers' zeg maar) bruikbaar zijn.
U kunt het zelf hier het eindrapport lezen: www.wodc.nl/onderzoeksdatabase/haalba...
Rechts staan linkjes naar de inhoud van het rapport. Dat gaan we dus niet helemal lezen. Maar er staat ook een samenvatting bestaande uit 3 kantjes. In het Engels, maar verrassend genoeg goed te doen.
www.wodc.nl/binaries/cahier2014-15-su...
Omdat veel reaguurders niet te besodemieterd zijn om hun mening te verkondigen, maar wel om zich een beetje in te lezen, zal ik het proberen een beetje samen te vatten.
We beginnen met de resultaten uit het onderzoek.
Tussen 2004 en 2010 zijn er zijn 557 patienten onderzocht uit 10 van de 13 TBS-instellingen.
Binnen 2 jaar na vrijlating:
begaat 22.8% een misdaad
begaat 17,9% een zware misdaad
begaat 9,3% een zeer zware misdaad waarbij weer TBS opgelegd kan/moet worden
- Meer mannen dan vrouwen begingen opnieuw een misdaad
- Meer patienten met een misdaadverleden, dan patienten zonder misdaadverleden (first time offenders) begingen weer een misdaad
- Meer patienten met een overplaatsing tijdens de behandeling, dan patienten zonder een overplaatsing begingen weer een misdaad
- Meer patienten die geen geweldsdelict of sexueel delict gepleegd hadden, dan pateinten die wel een dergelijk delict gepleegd hadden begingen weer een misdaad
Ook blijken patienten die dakloos geweest zijn en/of drugsgebruiker zijn/waren, vaker weer een misdaad te begaan
- Minder dan 10% van de patienten is verklaard vrij te zijn van psychische aandoeningen.
Dan de conclusie van het onderzoek:
De onderzoeksresultaten zullen gebruikt worden vanaf 2015.
De cijfers zijn niet bruikbaar, omdat er te veel andere factoren meespelen die bepalen of een patient weer en misdaad zal begaan.
Het aantal onderzochte patienten is te klein om harde conclusies te kunnen trekken
De resultaten zijn bruikbaar als indicator
DUS MEER DAN 90% verlaat een TBS-kliniek terwijl hij nog steeds lijdt aan psychische/psychiatrische aandoeningen
DUS 27,7% pleegt BINNEN 2 JAAR na vrijlating weer een zware misdaad
En hoevel procent van de patienten pleegt er na die 2 jaar een misdaad? Dat weten we nog niet, dus de percentages liggen nog VEEL HOGER.
Deze cijfers zijn bekend en ze zijn schokkend. TBS FAALT! Minister Dekker is hoofdverantwoordelijk en hij zal er heel snel iets moeten doen. De tweede kamer moet ingrijpen. Zo niet, dan hebben ze (straks) bloed aan hun handen.
Hoog tijd dat het onbegeleid verlof van Nekschot definitief wordt ingetrokken.
Ik las onbetaald.
Crimineel gedrag is hier volkomen ongerelateerd aan een medische/psychische aandoening. Tekortkomingen hier, liggen binnen het domein van justitie, politie en wetgever.
Ongerelateerd. Werkelijk?
Zie mijn reactie van 13:29 uur.
U snapt het concept van TBS niet? Zeg dan gewoon niets of zo ...
Geintje, deze is best leuk.
Je kunt wel tekenen Greg. Maar je moet het niet doen.
De ironie zal me wel weer ontgaan, en als gekend liefhebber van kwetsende cartoons ga ik heus niet te hoop lopen tegen een stomme tekening. Maar het nare smaakje meneer, dat blijft. C'est ça.
Beste Greg, een juweeltje. Jammer dat ik 'm niet kan inlijsten en ophangen in de woonkamer zonder dat kinderen leip gaan doen.
'Eugenetica' was zo slecht nog niet.
Op zich best een aardige cartoon.
Probleem van Greg is, dat zijn tekenwerk niet krachtig, pakkend genoeg is om de hele boodschap in één prent te verpakken.
Greg moet dan ook vaak, met veel tekst, zijn boodschap uitleggen.
Soms moet ie dat gewoon niet doen.
Laat mensen zelf maar nadenken.
Overigens tekent Greg beter dan ik, mij lukt het nog niet een konijnenkoppie op papier te krijgen.
Iets pakkender en minder tekst Greg!
Je moet er wel van uit gaan dat realisten zijn cartoons (ook zonder tekst) wel begrijpen maar voor de wegkijker is een aanvullend stukje tekst simpelweg nog steeds hard nodig.
Worden de verantwoordelijken nog vervolgd voor dood door schuld/nalatigheid ??? of is een gek loslaten niet strafbaar ???
dat is het probleem van onze huidige rechtstaat. niemand zal worden vervolgd want dit 'pappen en nathouden' is nu eenmaal het systeem.
Met de kennis van nu, commissie aanstellen om, protocol wellicht niet sluitend, unieke samenloop van omstandigheden, geen herinnering aan, memo zat in het spamfilter...
Haha, ik zie weer een piemol!
en er gaat weer iemand van achter genomen worden.
Is het iemand anders opgevallen dat dit thema af en toe terugkeerd?
Net zo als het thema deaudgoan. Wat is dit land toch ontzettend leefbaar. Mag ik je iets vragen? Hoe zou dat komen?
Wellicht voelt Gregorius zich genaaid door de politiek, haar beleid en regels. Op deze manier naait hij ze terug.
Hij is er al jaren door geobsedeerd; het is evident dat de tekentherapie faalt.
Sinds de "bezuinigingen" lopen er steeds meer lieden rond die vroeger "verzorgd" werden in tehuizen en eigenlijk niet vrij buiten zouden moeten lopen, maar nu wel omdat er zogenaamd geen geld voor beschikbaar is.
Met dank aan Brussel voor de gedwongen bezuinigingen.
Aan kneuzen als Panhuis wordt voor miljoenen gesleuteld, maar zinloos en slappe onzin.
Mannen als Panhuis dragen enorm bij aan de arbeidsvoorziening in de psychologen- en advocatenbranch.
En dit is nu weer een perfect voorbeeld waarom ik een Cortes waardeer en Nekschot niet ! Cortes heeft geen vulgaire ranzigheid nodig en ligt qua humor mijlenver op Nekschot voor .
Dit is geen vulgaire ranzigheid, maar juist de werkelijkheid. De overheid heeft keer op keer bewezen, dat ze geen inschattingsvermogen hebben om te bepalen of tuig in herhaling gaat vallen. Dat is ook de reden, dat het steeds gevaarlijker wordt op straat. Per direct stoppen met dat onzinnige proefverlof en gewoon opgesloten laten zitten. Scheelt een hoop ellende en is voor de slachtoffers van dit soort idioten, ook een geruststelling.
@Mars020 | 01-04-19 | 02:18: Jij moet vooral zo doorgaan, beste Mars020. Wordt de planeet aarde vast en zeker een stuk leefbaarder op.
Ik denk dat ze beiden een boodschap hebben. Ze uiten dat beiden op hun manier.
In mijn ogen is Rutte een vieze smerige rat. Mijn buurman vind hem een verderfelijk type!. Wij zitten ondanks de woordkeuze op dezelfde lijn!
@Mars020 | 01-04-19 | 02:18:
Dat kun je dan toch ook in een normale cartoon weergeven?
sterk.
Een kennis van me is trauma arts op boorplatformen en boorschepen en reist de hele wereld over.
Hij heeft het nog steeds over zijn ex waar hij vroeger een relatie mee had.
Die vrouw is een toonaangevend psychiater waar ik voor de rest niet te veel over wil zeggen anders kan het zijn dat iemand weet wie het is.
Ik ben laatst wezen eten met ze, en die vrouw is totaal gestoord...
Ik wist niet wat ik meemaakte en dat is een psychiater, en niet zo'n misselijke ook.
Kortom wat is de moraal van dit verhaal? Ik weet het niet.
Dat de trauma arts gestoord is. De vraag is door wie Harry. Volgens mij lig jij gewoon te ketsen met dat wijf van hem.
@Oprisp | 31-03-19 | 23:57:
Schrijf ik verdomme een serieus verhaal en dan neem je me in de zeik!
hahaha.
Jij ging er vanuit dat ''normale'' mensen psychiater willen worden ?
@ghetto-is-back | 01-04-19 | 00:04:
Nee dat ook weer niet.
Maar van deze schrok qua opvattingen en kijk op de mensheid.
@HoerieHarry | 01-04-19 | 00:07:
Dat krijg je als je in het geval van die tuthola . Ze heeft als slinkse een functie gekregen , en dat wil je een ander dan uiteraard ook laten weten ondanks dat ze verder compleet overbodig is als niets kunner . Ik ben op jonge leeftijd veelvuldig met dit type in aanraking gekomen vanwege het feit dat pa Ghetto kamers verhuurde in stad Grunn aan studentjes . Opvoedkundig uitstekend kan ik je vertellen , ik wist op jonge leeftijd al dat iedere slinkse niks kan . En het word dagelijks weer bevestigd :)
@ghetto-is-back | 01-04-19 | 00:16:
Nou dan je ken haar wellicht wel omdat dat zij en die vriend van me vroeger samenwoonden in Groningen...
Misschien wel in een pand van je vader.
@HoerieHarry | 01-04-19 | 00:22:
Vermoed van niet :) . Mijn pa is ik meen in 1994 daar mee gestopt , en toen gaan rentenieren .
@ghetto-is-back | 01-04-19 | 00:34:
Zij woonden daar in 85. Zou best kunnen dus.
Nietschze zei het al: Als je te lang diep in de afgrond kijkt, kijkt de afgrond ook in jou. Dit gaat vermoedelijk zeker op voor psychiaters maar wellicht ook voor politie agenten en soldaten (en reaguurders).
@ghetto-is-back | 01-04-19 | 00:34: eerlijk en oprecht zullen we slinkse in donkere kuilen trappen opdat alles dat we opvoedden zal veranderen in goud
@HoerieHarry | 01-04-19 | 00:36:
Ha , dan zou dat kunnen inderdaad :)))) . De namen van de straten waar mijn pa een woning had waren ; pottebakkersrijge , kraneweg , annastraat , visserstraat en oosterbadstraat . Dan nog is het een gok uiteraard aangezien er meer verhuurd werd in desbetreffende straten .
@ghetto-is-back | 01-04-19 | 00:53:
Ik zal het wel even navragen.
Oei, dat zal even pijn doen. Fijne cartoon weer.
Ja, proeft goed hé. Niet lekker, niet gerecht, maar heerlijk voor de decadente gutmensen die geen zin/lef hebben om aan objectieve reflectie te doen. En zo kom ik tot de conclusie dat mijn spijt voor een werkongeluk dat inmiddels al ruim 1,5 decennia geleden is gebeurd eigenlijk helemaal overbodig is. Is het niet, want ik vergeet nooit meer wat er die avond is gebeurd, maar laat ik vooral de gutmensch tegemoet komen door te zeggen dat het eigenlijk niet eens een werkongeluk was maar een triebtat. En onder de zelfde omstandigheden zou ik het zo weer doen. De mazzel!
Het meisje was hem tegengekomen op straat
Ze werd zomaar verkracht door ‘n psychopaat
Zijn achtergrond was verder onbekend
Hij leek ook zo’n voorbeeldig patiënt!
Typisch eentje die nooit iemand schaadt
Iedereen die hem kende zei: die vent is gestoord
Na de brute verkrachting werd ze ook nog vermoord
Dus gaat de minister nu diep door het stof:
Psychopaten mogen niet meer op proefverlof
Maar ontslagen wordt niemand en dat is ongehoord!
Hij is weer mooi, maar wel triest.
Aardige verkorte versie in gedicht, maar niet volledig. Eerst 2 meisjes verkracht en later Anne vanuit TBS? En dat rapport is aaneenschakeling van blunders. Maar ja, dan krijg je ook wel een onmogelijk lang dichtwerk.
*Buiging maakt!*
5 reedten
Keiharde cartoon. Maar is dan ook een G Nekschot. Maar ja, het is niet een zuinig rapport.
Naj. Niet je beste.
Ik heb die hele infographics van Michael P. zitten lezen. Shocking.
Volgens mij moeten we gewoon accepteren dat een klein gedeelte van onze soort in mindere of meerdere mate gestoord is.
Als je dat weet dan is de vraag wat je ermee aanmoet?
Is niet zo'n makkelijke vraag om te beantwoorden lijkt me.
Vroeger kenden we de doodstraf maar nu niet meer want we laten ze liever vrij omdat dat menselijker is.
Kan heel lastig zijn, Harry. Als ik de hele dag bij jou in bed blijf liggen, en tegen de psychiater zeg dat we wel vaker onenigheid hebben, zit je er maar mooi mee opgescheept.
@Oprisp | 31-03-19 | 23:05:
Dan ken je mij nog niet......
Geef ze een kroontjespen en laat ze cartoons maken ?
!
Een klein gedeelte gestoord??. Moet je eens een rondje op de ring A10 gaan rijden, dan kijk je je ogen uit. Het is net alsof iedereen daar op proefverlof is. Voor een groot gedeelte is volgens mij incest de oorzaak?. Opsluiten is dus eigenlijk de beste optie.
Dat klopt wel. het verhaal met TBS patiënten is aldus: het zijn breinen die stuk zijn. Die zijn niet te repareren. Einde verhaal. Simpel als dat.
Dus wat je ermee moet? Je hebt drie opties: 1. vrijlaten en de lijken van aan de maatschappij bijdragende gezonde burgers, vaak vrouwen en kinderen, in hun kielzog naar de respectievelijke mortuaria blijven brengen. 2. Permanent opsluiten met psychiaters die nog gekker zijn dan zijzelf. 3. Euthanaseren en netjes opruimen.
Chapeau, de meningitis met die sukkelzzz
OT:
Over overheids falen gesproken.
tpook.nl/2019/03/31/polizeibaas-essen...
Duitsland gaat het niet schaffen.
Ongelofelijk. Die lui achten zich onschendbaar en trekken zich 0 aan van democratie hier en geldende regels of moraal. Schokkend om te lezen dit. Dank voor de inbreng. Komt overeen met een boek dat ik eens heb gelezen van Duitse politieagente.
@ Jan, Leiden | 31-03-19 | 22:27
Er waren vandaag al weer twee Turkse bruiloften waar het ook weer fout ging.
En de politie,..... die vraagt of ze rustig door willen rijden. Zonder boete.
Discriminatie van den blanken Nederlander zeg ik u.
En inderdaad @ sprietatoom, ook hier schaffen we het niet.
Zie de tramschutter, de gehele familie is extremistisch en mag gewoon in Nederland blijven.
@Jan, Leiden | 31-03-19 | 22:27:
Ik ken dat boek van die agente.
Die Eus zei dat mooi laatst toen Spong vond dat de integratie goed gelukt is.
Hij zei dat de Islam (zelfs bij de derde generatie) op de eerste plaats komt, daarna het land van herkomst en dan het land waarin ze leven.
Klopt wel aardig volgens mij.
@HoerieHarry | 31-03-19 | 23:25:
Ja, dat lijkt me inderdaad de volgorde die ze aanhouden. Helaas. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
@Jan, Leiden | 01-04-19 | 00:07:
Dat klopt uiteraard.
Gregor heeft wel iets met mannelijke lidden..
Of wat het meervoud van lid mag zijn.
Bovendien is een lid meestal mannelijk, maar we zeggen het er dan toch bij.
Gregorius hartje penii.
Het meervoud van lid is leden.
Het meervoud van lef is leven.
Onderbroekenlol.
@FijneDik | 01-04-19 | 00:35:
Behalve jouw woordkeuze. Je zit hier niet op Snapchat.
@Ruimedenker | 01-04-19 | 05:13: inderdaad, ik vraag me nog steeds af waarom mijn opmerking van een paar weken geleden een ban van twee weken heeft opgeleverd. De objectiviteit is ver te zoeken bij de redactie!
Wellicht levert deze opmerking aan het adres van GS me wederom een ban op!
Ai,
De waarheid is hard..
Gregorius doet net of psychiaters geen piemol hebben.
De geschetste psychiater is de gehele piemol.
Er hangt een hele grote lul aan de piemel van de meester zielenknijpers ook als ze vrouwelijk zijn
azijnseikerT: Ze hebben in ieder geval geen kloten.
Nog zo'n gruwelijke GGZ faal gevolgd door een gruwelijke gerechtelijke dwaling: Volkert van der Graaf. Loopt ook vrij rond. Onbegrijpelijk. Ohja en die Arnoud van Doorn. Hahahaha. Zo idioot dat dit kan! Een totale gek en drugsdealer met publieke functies. Ik rol over de grond van het lachen. Dit is toch totaal niet serieus meer te nemen!
Ik kijk wel eens ID tv , en de straffen zijn daar meer realistisch en in verhouding tot de begane daden. Maar goed dat is in Amerika. Daar was Panhuis na zijn eerste daad niet eens meer aan de orde gekomen want lang opgeborgen.
Het leven wordt 1 april. Zeker niet meer serieus te nemen.
Dat die achterlijke Volkert vrij op straat mag lopen is echt van de zotte. Dat is gewoon een wandelende tijdbom en een gevaar voor de maatschappij. Die had gewoon levenslang moeten zitten i.p.v. procedures aanspannen tegen de staat.
@Mars020 | 01-04-19 | 03:41:
Die is gewoon ingehuurd hoor! En die 'procedures' zijn een afleidingsmanoeuvre!
Nekschot is met afstand de beste cartoonist van het land, en dat wordt ook nu weer bewezen. +veel!
Altijd 1 meer
Ik blijf het roepen.
Gewoon even een ijzeren helm opzetten met twee stroomdraden eraan.
Shocktherapie; de enige therapie die werkt bij dit soort gasten.
Succes gegarandeerd.
Ja. Je bedoelt toch de cartoonist he?
@VanBukkem | 31-03-19 | 21:56:
Ik heb een tante die in 1973 na de bevalling van haar zoon helemaal gek was geworden.
Shocktherapie bood de uitkomst.
Al was ze wel een deel van haar leven kwijt, inclusief de geboorte. hahaha
@Shareholder II | 31-03-19 | 21:59:
Ja duuuuh, wie anders.
Michael P. is nog wel te helpen.
@Shareholder II | 31-03-19 | 21:59: Nee jij!!.
Ik vind hem goed.
Goeie Gregorius. Iets met spijker en kop
Die behandelaar op geitenwollen sokken met linksgemankeerde studie naar de psyche van de mens die passend verlof geeft aan wereldvreemde levensgevaarlijke mafkezen ter bevordering van hun terugkeer in de maatschappij experiment, is spot on, zo zien zij er werkelijk uit met dito denkpatronen, het kan wat levens kosten maar de behandelingen zijn geslaagd.
Je kan beter zo'n links denkende "hulpverlener" in de isoleercel zetten met hun verknipte wereldvreemde wensdenken. Daar zou de wereld direct een stuk veiliger van worden.
@Rheia | 31-03-19 | 22:19: Win - win situatie!
Uitstekende samenvatting, hulde!!
ik merk dat ik ongeschikt ben om dit type humor langer dan een kort ogenblik te waarderen. Daarna schaam ik voor dat ogenblik als ik aan betrokken familie en vrienden denk.
Ja want het aankaarten van de dwalingen en misstanden in die sector is natuurlijk iets wat je niet moet willen tov de nabestaanden.
Zachte heelmeesters maken nog steeds stinkende wonden. Verder zullen psychopaten nooit genezen, dus proefverlof afschaffen. Die slinkse wereldvreemde geitenwollensokken zijn zo blind als een mol. Die staan zo ver van de maatschappij, dat ze absoluut niet in staat zijn om een objectief oordeel te geven.
Tja, ik gooi deze er maar bij (met dank aan een reaguurder)
www.at5.nl/artikelen/192847/hoe-vaak-...
Ard van der Steur:
'De gedachte dat dit leed voorkomen had kunnen, raakt mij diep. En sterkt mij in de overtuiging dat alles op alles gezet moet worden om herhaling van deze feiten te voorkomen.'
2015
‘De commissie concludeert dat er in de zaak van Bart van Urk, die zijn zus en Els Borst om het leven bracht, sprake is van gemiste signalen, verkeerde inschattingen en opeenvolgende feiten. Het spijt mij dat de organisaties, die tot taak hebben individuen en de samenleving te beschermen, daarin zo ernstig hebben gefaald. De families van de slachtoffers, en daarmee de samenleving, zijn in de steek gelaten.
@Is dit nog nieuws? | 31-03-19 | 21:49:
Je zou denken dat daarna D66 zich heel sterk zou maken om minstens te proberen dit op te lossen.
@ Is dit nog nieuws? | 31-03-19 | 21:49
Op naar het volgende afgeslachte offer.
Dan kan je tegen die tijd de bingokaart tevoorschijn halen.
Als de cliënt echt genezen zou zijn piste hij wel in de schedel na het wegnemen van de oogbollen.
Willen jullie meer of minder terugkeer naar de samenlev....
Bedoel je de patient of de behandelaar?
@Botte Hork | 31-03-19 | 22:00: Beiden graag!.
Deze is gerecycled, 15 jaar geleden stond daar niet Dekker, maar Camiel Eurlings. Is dezelfde cartoon. Maar dat geeft niet, want 15 jaar is lang geleden.
Het geheugen van de gemiddelde nederlander gaat niet verder dan 3 maanden terug, dus boeiah.
Opnieuw een kutprent van de creperende Nekschot.
+ kopje fluorazijn
Hoezo.. voel je jezelf aangesproken?..
Ik vind die horizon wel goed getekend.
Goed gezien. Ik zag het aan voor een plint waar de bezuiniging in de ggz niet tegenop klotst. Of zo.
Nu u het zegt: voor een horizon ligt ie wel erg laag. Het kon inderdaad wel eens de plint zijn waar de bezuiniging in de ggz niet tegenop klotst.
Of Greg kan nog niet eens fatsoenlijk een horizon tekenen.
@VanBukkem | 31-03-19 | 21:38:
Dat laatste valt niet uit te sluiten. Misschien kan de nachtploeg zich er straks over buigen.
Het is een plint [ }
Nee kut, het is een horizon [ }
De horizon staat voor decentralisatie van de boodschap. Focus op het oneindige zonder de semantiek uit het oog te verliezen.
@Botte Hork | 31-03-19 | 21:44:
Grap is wel goed, dat moet gezegd.
@Mark_D_NL
Volgens mij staat die horizon symbool voor de oneindige incompetentie bij justitie gezien vanuit het vogelvluchtperspectief van de burger welke op zijn beurt weer refereert naar voor de ramkoers waar we met zijn allen op liggen. Maar misschien denk ik te moeilijk.
Ik moest lachen.
Je kan die zogenaamd 'hoog opgeleiden' niet hard genoeg voor lul zetten.
+ veel deze keer Greg.
Hoog opgeleid is eerder langdurig geïndoctrineerd.
@Ce ca! | 31-03-19 | 21:40: Beter geïndoctrineerd, langdurig indoctrineren is meestal noodzakelijk bij de eigenwijze en opstandige types maar die houden het nooit lang vol op de academie of hoge school.
Zeer treffend.
Een nieuwe klassieker.
Ik zou die Peter Panhuis dan weer iets duidelijker tekenen. Volgens mij is dat ook een beetje de essentie van een cartoon, dat je de persoon er toch uit haalt.
Gooi deze joker er toch uit. Het is banaal, dom en niet grappig. En dat heeft niets met wel of niet snappen te maken.
Je snapt het gewoon niet.
Gelukkig mogen de meningen daarover verschillen.
Tip: niet kijken als je er niet tegen kunt.
Een SPOTprent kan slapeloze nachten bezorgen, en is weleens onderdeel van politieke strijd. Zo'n prent een 'cartoon' noemen verdonkeremaant voorgaande betekenis, omdat een 'cartoon' een lollig plaatje betekent.
Ik hoop dat deze 'grap' bij de kliniek en de minister net zo hard aan komt als DIT * nieuws bij mij.
* www.geenstijl.nl/5146964/achttien-sch...
@gemeentereiniging | 31-03-19 | 21:24:
https://i2.wp.com/www.neerlandistiek.nl/wp-content/uploads/2018/10/01_TOEKOMST_LOWRES.gif?ssl=1
Ach de veel scherpere en leukere F. en S. zeiden het al.
@HogeNood | 31-03-19 | 21:29: Wie heeft het over cartoons of spotprenten? dit blijft gewoon kut. Hoe je het ook bekijkt.
@zik | 31-03-19 | 22:03: en helemaal eens.
@Zik Eens. Weg met deze infantiele pvv joker.
De waarheid, die is pas banaal.
@zik | 31-03-19 | 22:03: mijn mening is anders. Maar jij denkt voor mij te mogen spreken? Je lijkt wel een ovda stemmert.
Deze cartoon is juist gemaakt om links uit te leggen, wat ze fout doen. Aangezien dit met woorden niet lukt is er voor een tekening gekozen. Niet wetende, dat links zelfs een simpele tekening te moeilijk vind.
@Mars020 | 01-04-19 | 03:11: kerel donder op met je links. Dit heeft niets met links of rechts te maken, ik ben nl eerder rechts. Jouw domme geroep van 'links links links' lijkt daarentegen wel op het typische linkse krapgedrag.
@beter-laad-dan-nooit: ik spreek niet voor jou. Ik zeg alleen dat die cartoon kut is. Wat ie ook is. Dat is al tig cartoons van nekschot lang de algemeen heersende mening.
@zik | 01-04-19 | 08:35: Ik denk, dat je jezelf beter druk kunt maken om die slachtoffers, dan om die tekening. In een normaal land, hadden ze die gestoorde debiel niet vrij rond laten lopen. Dat is alleen in Nederland mogelijk. Als Nederland nu een capabele psychiaters zou inzetten, dan hadden dit soort idioten niet op straat rondgelopen. Dan was die cartoon ook niet nodig om te laten zien hoe naïef linkse mensen zijn.
Nekschot, het feit dat je piemels erin zet, hoeft nog niet te betekenen dat je hiermee een significante "schokeffect" krijgt waarop je hoopt. Kun je niet iets meer doordachts doen?
Weet je wie ook een piemel had?
www.geenstijl.nl/5146979/gregorius-ne... Je vader, je opa, je overgrootopa, je overovergrootopa, je overoverovergrootopa, je overoveroverovergrootopa et cetera, et cetera tot miljoenen generaties terug. Er had maar 1 combibreaker tussen moeten zitten en uw reaguursel was nooit wereldkundig geworden.
Eigenlijk best wonderlijk...
@keestelpro | 31-03-19 | 21:28:
Miljoen generaties terug,....toen we ergens tussen lemuren en vleermuizen in zaten?
@miko | 31-03-19 | 21:32:
Vleermuizen zitten inmiddels in de 2e Kamer.
@Is dit nog nieuws? | 31-03-19 | 21:51:
Die moeten nog ontwikkelen bedoel je?
@Gulliver | 31-03-19 | 21:24:
'Weet je wie ook een piemel had?'
lol
@kloopindeslootjijook | 31-03-19 | 22:20:
eeeuuuhhhh,deze meneer?
https://pbs.twimg.com/media/CYHzFTCW8AEPLVn.jpg:large
@miko | 31-03-19 | 22:29:
Deze ook:
images.app.goo.gl/HmaiTpvo6Pkwjf45A
Het schokeffect was voor Anne. Anne kan het niet meer navertellen. Het had iets met een piemel van doen die vastzat aan een psychopaat.
Dat is de minsterDekkerdekker.
Whahahaa. Deze is de beste tot nu toe! (ik snap 'm zelfs!)
In een enkel ogenblik begrepen is best wel knap. Mijn complimenten.
@McMarx | 31-03-19 | 21:17: Dank. Kan volgens mij alleen als je alle topics van GeenStijl volgt.
Ik heb er zelfs hardop om moeten lachen. Asjemenou!
Ik vond deze ook beste aardig!
@MickeyGouda | 31-03-19 | 21:20: Was bij mij ook echt de eerste keer. Ik zou liever een wekelijkse cortoon van Cortés zien als feuilleton.
Die stelt werkelijk nooit teleur en heeft wat meer 'swag' dan proberen te shockeren met viezige plaatjes vol piemels en zwartgalligheid.
Grap is goed ja. Nu nog leren tekenen.
@keestelpro | 31-03-19 | 21:25:
Cortés spreek mij ook meer aan, maar ja, ik ben een meisje dus ik hou van kleurig en fleurig.
@VanBukkem | 31-03-19 | 21:39:
Zijn tekenen is best goed, maar ik snap je. Vind het ook altijd een beetje druk.
REAGEER OOK