Vietnamezen kapen frituur met LOEMPIDEL
Ff geen topic over buitenla... oh hee wacht eens ff WAT DOET DAT VREEMDE LUCHTJE IN ONZE FRITUUR
Net nu de Lokale Eierbal zo sterk in opkomst was, graven de Vietnamezen een tunnel naar onze frituur. Moeten we wat doen? Of wekt dat 'krokante jasje' om een van onze nationale vruchten toch wel nieuwsgierigheid? Hoe zou het smaken met ketchup? Of mayo? Of met ketnaise, want waarom stoppen bij een als loempia verklede frikandel als je er ook een compleet Calvé-carnaval omheen kan versieren? ("Ketnaise" meteen ff registreren - red.). "In de doos zijn serveercups bijgevoegd om optimaal van deze oosterse snackbeleving te kunnen genieten", en die stokjes op de doos geven onze favoriete frituurversnapering toch ook wel iets etnisch culinairs... Zeg VanReusel, doe eens een paar dozen van die infidellen loempidellen voor in onze airfryer? Viet-NOM!
Reaguursels
InloggenUiteindlijk kan je alles frituren...
Of het nu te vreten is of niet
Doet u mij maar een Josje Brink!
Fusion keuken! Leve de multiculturele samenleving! Sambal, eh, mayonaise bai?
Sinds Trump en Kim Jong-un in Vietnam zijn geweest is de belangstelling voor dit land toegenomen.... dat is goed voor de Vietnamese export.
Het zou niet verkeerd als deze twee wereldleiders de volgende keer in Den Haag gaan vergaderen--> Koreaanse raketstaven.
Laat ze lekker leefomgeving vriendelijk een internet-conferentie houden.
Ja hoor lekker sportief, Honkballen-Basketballen- Voetballen, doe mij maar bitter ballen.
Of Bitterburgers
Zou er best een willen proberen maar voor ik die Vietnamese achterbuurtjes weet te bereiken voor deze nu al legendarische smaak sensatie, moet ik eerst weer uren en uren door zo'n ingenieus labyrinth van veel te nauw gegraven tunnelstelsels kruipen, sommige delen staan onder water en voor je het weet hoor je hi hi 1 april en lig je met je hongerige waffel weer zand te happen in een kuil vol scherpe bamboescheuten. Alleen de gedachte daaraan stilt mijn honger al. Bel de pizzakoerier wel voor zo'n lekkere puzza boerenkool worst. Stuk gezonder ook zo'n hap van eigen bodem.
@Van Rossem, Thomy, verkoopt jouw ketnaise. Mayonaise en ketchup in een tube, soort dubbelvla maar dan anders. Is van Nestlé, te koop in Kroatië en ook in Duitsland
Nonkel, doe eens wat! Bezet de fabriek, blokkeer de toegangswegen, roep op tot kopers staking!
Als ze de inhoud van de frikandel nu ook eens zouden verbeteren zou het wat kunnen worden.
www.youtube.com/watch?v=87O79TQZcDU
valt wel mee
De gewone dellen zijn van separatorvlees gemaakt, niks mis mee. Koeienogen en andere troep zit er niet meer in. Halal frikandellen daarentegen.....
Mag ik mijn paardelullenvlees en soja, met fritessaus, ketchup en uitjes ?
We hadden al viandel toch?
Precies!
Boris?
Ik kan mij niet voorstellen dat dit door een Vietnamees is bedacht.
Moet wel bedacht zijn door een enorme boer die nog nooit in een Vietnamees restaurant heeft gegeten.
#deremiafabriek
Plakje ananas erin, en het is Hawaiiinfandel. Zoveel combinaties mogelijk. Wat een uitvinding.
Scheutje wijn er over - en het is Zinfandel.
Dat maakt natuurlijk ook de -loempidel-pizza en loempidel-vlaai mogelijk.
Al dan niet te combineren met satésaus, ananas of rennies.
Alles valt te combineren met pindasaus.
Wat is er eigenlijk met het lihanboutje gebeurd?
Het ligt nog steeds rechts in de vitrine van de snackbar, al heel lang...
Hee. Het 6 uur journaal opent er niet mee.
Heerlijk Vietnam! Ben daar al een paar weken de winter aan het doorstaan bij eenbgraad of 30 ;)
Terwijl ik mijn eigeste gemaakte rendang zit weg te happen met rijst&atjar zeg ik; Eigen snack eerst!
Loempidel...
Het komt ineens erg in de mode, dat ´kruisen´ van producten. Of van honderassen. Zoiets als een ´Labradoodle´, Een kruising tussen een Labrador en een Poodle. Of een ´Pomsky´, een kruising tussen een Pomeriaan en een Husky (Een Pomeriaan is eigenlijk geen hond, maar een mode-accessoire. Maar gekruist met een Husky levert het een best aardig middelslag hondje op).
Dat je hondenvlees eet, ieder zijn keuze
Gebeurt met mensen ook al jaren.
Verrek, er was wel een Air-Fryer snackbar ooit:
tilburg.stappen-shoppen.nl/locaties/p...
met meer vestigingen:
www.snack-nieuws.nl/een-patatzaak-zond...
maar helaas:
www.bd.nl/stadsgezicht-tilburg/friets...
Haha; Patatarista...
Wat is er mis met snackbarharses? Alsof het runnen van een "ouderwetse" snackbar opeens niet goed genoeg meer is.
@sparka | 08-03-19 | 17:53: Patat, wat is dat?
Laat em in het meervoud hetzelfde klinken :
Mag ik van u twee loempidel dubbel saté mayo blind.
Sorry "blind" is brabants. Ik bedoel een duikbootje.
Jongens, die fathate tegen Van Rossem..... Jullie hoeven hem niet steeds Van Reusel te noemen.....
Oh...
Die kerel die aan de frietbalie staat in DH is zo dun als een pannenlat.
Cultural Appropriation!!! Is Rassies?
Kan overigens niet wachten dit te proberen.
Waarom bestaat er geen air-fryer-snackbar?
Omdat dat heel lastig uit te spreken is voor Chinezen.
Misschien een inkoppertje voor Philips.
De Philips airfryerie.
@Mr_Natural | 08-03-19 | 17:21:
el-flaajer.
Nee dat wordt niks inderdaad.
@kloopindeslootjijook | 08-03-19 | 17:21:
Alles in 2 minuten zwartgeblakerd?
@kloopindeslootjijook | 08-03-19 | 17:21:
Flaajel :)
@kloopindeslootjijook | 08-03-19 | 17:21:
空气炸锅
@Mr_Natural | 08-03-19 | 17:22:
El flaajel
inderdaad. Met spetteltjes olie.
@kloopindeslootjijook | 08-03-19 | 17:25:
100 plocent halam.
Vroeger werden die dingen gewoon "vlammetjes" genoemd.
Net als die z.g. Groningse eierballen die gewoon "Scotch eggs" zijn en uit de 19e eeuw stammen, niets nieuws onder de zon dus. Gaap.
Vrammetjes?
@VanBukkem | 08-03-19 | 17:22:
je krijgt er wel dlalee van.
Scotch egg is een gehaktbal met een ei erin. Een eierbal is heel wat anders.
ik wacht wel op de frikandel met loempia vulling
Meneer heeft duidelijk nog nooit een eierbal© gehad!
HO! (Chi Minh) Ho! Ho!, die afbeelding van die meneer met dat juk (dón ganh tré)over z'n schouders - dat kan dus écht niet meer. Dat mág niet dat is denigrerend en dat is slavernij en dat is koloniale onderdrukking door de boze oude witte man - ofzo.
-
Toch?
Als wij nou bier naar Rusland pompen via die oliepijplijn.
Je moet toch wat met dat ding.
Ben je meteen weer van wat CO2 af.
Hou je mond over t CO2 in bier en fris, straks moeten we dood bier drinken van de klimaffia
Heeft Petel L de Vlies al geleageeld?
Peteltje is zijn makel tegen gekomen.
Ik beoordeel dit soort fastfood uiteindelijk de dag erna. Dwz kun je er fatsoenlijk bij blijven bouten.
Mmmmmmm, van Mola
luikt lekkel baald.
houdt extra veel vet veel langer vast, voor supersnel dicht slippen !
F-ing Charlie man! They good us good at Dac Lang , Do Duc and Do Do Din.
I love the smell of eggrolls in the morning. (Uit Apocaloempia Now.)
`Jamaar ik heb geen frituur!`
Leugenaal.
Culturele toe-eigening? Och. De Chinezen deden al aan cultulele toe-eigening toen ze in de jaren 60 massaal "Chinees-Indisch restaurant" openden (speciaal verfijnd voor Hollandse keeltjes).
Ofwel: gewoon: "De Chinees".
Ik zou er KETJAnaise van maken...
Rode Khmersaus, ook lekker.
Ketchup en ketjap is van dezelfde aziatische origine. Ketjap is de Nederlandse interpretatie ( nauwelijks nog groente maar de volle smaak is er) en ketchup de Ameeikaanse interpretatie ( heel zoet en weinig pit)
Een tip. Frikandel in de snert ipv runderrookworst. Alstublieft.
Koe in de snert? Ben je besnuffeld? Alles knorretje!
@de visser | 08-03-19 | 16:58:
Om persoonlijke redenen ben ik tegen varkensvlees. Ooit zag ik snert met een varkensstaart erin drijven. Niet mijn erwtensoep met zwien derin.
@de visser | 08-03-19 | 16:58:
Koe Lo Yuk?
@suscrofa | 08-03-19 | 17:03: Gewoon met hamlappen doen.
Dit is een ultiem inclusieve snack.
Hij komt toch wel uit Noord-Vietnam? Anders zitten er geen echte Vietnamezen in maar Cambodjanen of Laotianen, die zijn een stuk minder lekker.
Overigens hebben de spleetogen onze frituur al jaren geleden gekaapt. Ga maar eens naar uw lokale snackbar; waarschijnlijk wordt ie gerund door een spleetoog.
En op zich is dat ook niet zo vreemd. Want zeg nou zelf: Welke Nederlander wil er tegenwoordig nog werken in een snackbar? Beroerde werktijden, de hele dag in de patatlucht, grote kans op overvallen worden zoals mijn Aziatische cateraar overkomen is, nee, daar hebben de meeste Nederlanders geen zin in.
En daarom wil ik bij dezen ook een grote pluim uitdelen aan onze Aziatische medeburgers. Zonder spleetogen zouden we waarschijnlijk verhongeren.
Hee, als er 1 etnische minderheid is in dit land waar we niet genoeg van kunnen hebben, dan zijn het wel spleetogen.
Omdat de jonge generatie chinezen geen chinees restaurant mogen beginnen van hullie eigen.
@hier openen | 08-03-19 | 16:52:
Klopt, die kinderen hebben allemaal goed gestudeerd en gaan niet zoals hun ouders 7 dagen per week op hun benen staan. Laat die Chinezen maar schuiven en dan heb ik het niet over opium.
@hier openen | 08-03-19 | 16:52:
Mijn snackbar wordt gewoon gerund door eerste genelatie Aziaten. Man en vlouw. En hun kindelen welken ook in de snackbal.
@Mr_Natulal
Die kindelen worden waalschijnlijk stlaks onze baas.
(U ziet, ik oefen al een beetje Chinees, om stlaks een beetje bij ze in het gevlei te komen.)
@VanBukkem | 08-03-19 | 16:59:
Dat zal hard werken worden maar ik kan slechtere bazen verzinnen.
@VanBukkem | 08-03-19 | 16:59:
Had jij niet een alternatieve "opgerot" aan je broek, of dacht je lollig te zijn ofzo? Heb ik gvdrr nota bene een antique tegel van je erbij gehaald ook nog. (zie boven).
Wie doet je wat...*biertje erbij pakken doet*
@Mr_Natural
Mwoah... Aziaten werken volgens de CAO he; de Chinese Arbeidsovereenkomst. Dat wil zoveel zeggen als 'ik sta 24 uur per dag klaar voor de baas, ik werk voor een habbekrats, en ik zal nooit zeuren.' Ik weet niet of ik dat wel zou kunnen.
www.geenstijl.nl/5146637/frietnamees/...
En Chinezen vleien meestal maar andersom bereik je daar 0 mee.
@VanBukkem | 08-03-19 | 17:04:
Ik moet er niet aan denken maar er zijn nog steeds slechtere bazen. Voor Chinezen moet je je doodwerken maar dat gaat over het algemeen niet zo snel.
@chicago river | 08-03-19 | 17:02:
Ik joriste mezelf even weg. Geen paniek.
@chicago river | 08-03-19 | 17:02:
'Wie doet je wat' is trouwens een vrij normale uitdrukking hier in de regio.
Hmmm, hier in 020 zijn het vooral Egytenaren en Iraniërs die de patat en snacks naar de mallemiezen bakken.
@McMarx | 08-03-19 | 17:21: gallemiezen??
En een lekkere bak nasi-ijs na.
Als dit op DealDumpert had gestaan, was ik wellicht tot aanschaf overgegaan.
Ik weet nu al dat ik hem goed ga vinden!
Waarom weer varkensvlees en niet iets dat halal is? Een lampia bijvoorbeeld?
"smaakexplosie voor zowel de frikandellen liefhebbers als de meer verfijnde snacklovers."
Het bewijs is geleverd door de expert: frikandel liefhebbers zijn minder verfijnd van smaak. De vlammetjes liefhebbers hebben de poll eigenlijk gewonnen.
(DPA) Buitenlands nieuws (China, Peking)
Het Nederlandse snackbarbedrijf ‘Goofy’s Hoek’ heeft een contract met de Chinese regering afgesloten om de Chinese muur over de hele lengte van 2450 km in te richten als automatiek. ‘Goofy’s Hoek’ is vooral gespecialiseerd in kroketten en frikandellen maar zo zei directeur van de Brant: “Wij zullen ook typische Hollandse lekkernijen zoals de bamibal en loempia introduceren”.
(Hans Dorrestijn - Dorrestijns Persagentschap DPA)
:-)
Ok made me laugh
Ook van Hans, 'Door een vergissing zijn er bij een bedrijf panda's geleverd terwijl er pinda's besteld waren. Het bedrijf kwam erachter toen ze merkten dat er veel problemen met het pellen waren.'
@Mr_Natural | 08-03-19 | 16:58:
'De panda's spartelden enorm tegen en dat zijn we van de pinda's niet gewend' :-)
@kloopindeslootjijook | 08-03-19 | 17:12:
Zo was ie. Heerlijk.
@Mr_Natural | 08-03-19 | 17:15: wat een humor, ff bijkomen!
Wij Nederlanders zijn een geweldig volkje. Moreel, technologisch en wetenschappelijk wereldwijd toonaangevend op vele vele onderdelen, maar culinair? Allejezus zeg, we zijn het niveau van de gemiddelde holbewoner nog niet ontstegen...
De frikandel had al jaren geleden op de lijst van culinair erfgoed moeten worden geplaatst. Een loempidel is net zoiets als paella met chorizo worstjes. Dat doe je gewoon niet. De frikandel is in al zijn eenvoud al een topper. Zelfs zonder sausje.
Ze moeten wat verzinnen om van dat paardenvlees van Van Setten af te komen...
Sinds dat schandaal zijn de zweedse balletjes van Ikea en de Ah Lasagne anders wel stukken minder geworden
Leve paardenvlees. Mager vlees van diereb die buiten komen, vertroeteld worden door kleine meisjes en lichaamsbeweging voor spiergroei krijgen.
De viandel is er toch al jaren.
Hetgeen dus ook iets anders is.
Het blijft een dooie kat.
Het sausje maakt het goed.
OT de nieuwe maan is van de tv gevallen, laat me raden, Erdogans knokploeg?
Verkeerd gekeken, de knokploeg onterecht verdacht, scusa! 17:25
Ik ben in Vietnam geweest en vijf weken lang op zoek geweest naar de Hollandsche Vietnamese loempia... nérgens te krijgen. Evengoed zijn de Vietnamezen een soort Frambozen van Azië... regelrecht arrogant kudtvolk.
Wat verwacht je na de overheersing door de echte Frambozen. Overal Frans brood en gebak te vinden daar. Geen frikandel gezien. Onze frikandellen zijn ook te groot voor hun loempia's. Past niet.
Ik wacht de mening van Nonkel Frituur wel even af.
Dit is toch al een bestaande snack: de Viandel. Niks nieuws dus.
Nee man. Viandel is zonder saus en in een korst van bloem, eieren enz. Compleet iets anders.
@overVecht | 08-03-19 | 16:39:
Die cups met saus zitten er los bij, er zit alleen bladerdeeg omheen.
Nogal een groot verschil, een verrassend oosters, krokant jasje. Het vleugje oosterse saus dat in de Loempidel is aangebracht maakt de Loempidel tot een ware smaakexplosie of, Viandel vlees, gehuld in een krokant korstje.
@hier openen | 08-03-19 | 16:41: De saus zit er dus ook in. '' Het vleugje oosterse saus dat in de Loempidel is aangebracht ''
@hier openen | 08-03-19 | 16:41:
oops, vegeten op de link van vanreuzel te klikken.
Dus wel saus ertussen.
@Patrick_W | 08-03-19 | 16:42: smaakexplosie: kookprogrammacliché van de jaren '10. Ga maar lekker met Miljuschka kleppen over voedsel.
(DPA) "Oldeschans - De Groningse Snackbar-gigant Bochtum heeft na de salmonella-schijf en de salmonella-rol nu een salmonella-frikandel op de markt gebracht. Veel verschil met de gewone frikandel is er niet aldus de directie van het bedrijf of het moest zijn dat de salmonella frikandel het best anaal ingenomen kan worden"
(meer nieuwsberichten van het DPA : www.youtube.com/watch?v=cjQZTD5oo8g )
Dat was altijd briljant op de vrijdagochtend bij de VPRO, Dorrestijns Pers Agentschap, pakte het altijd net mee voor mijn werk uit.
Borat was ook leuk, prins Bernhard imitatie die samen met Tjoe en Lai een van de laatste panda's dood schoot, of masturberend in zijn duikerspak. Kom op VPRO ontsluit de archieven.
@bwanabanjo | 08-03-19 | 17:21:
VPRO Rules, als het op radio gaat zeker..
En het is toch belasting-geld waar het van gemaakt is toch.
Binnenkort bij de visboer: loempekkerbek en loempibbeling.
Nein, nein, nein!
Loempidel. Jan stak zijn loempidel diep in Linda.
Vandaar, dacht dat ze weer van de botox had gesnoept.
Sambal bij.....?!
Ach, sorry, hij stond er dus al.........
Frikandel met loempiasaus.. that's the question. Of dippen in een pot mayo ? Yak.
Met pandasaus, duur en lastig te krijgen maar de moeite waard.
@Mr_Natural | 08-03-19 | 16:29:
Maken ze dat van de panda en niets dan de panda.. of van wat ie poept ? Gefermenteerde bamboevezel. That's another question.
@suscrofa | 08-03-19 | 16:32:
Laten we het erop houden dat de saus veel vezels bevat.
Liet vanmiddag mijn haar knippen door een KapsalonDel.
Ach na een avondje goed door zuipen download ik alles, zelfs een Aziatische verassing van Van Reusel (gelukkig niet Thais, want dan kan je onaangenaam verrast worden).
Wegspoelen met goekoop biel van liedl
@suscrofa | 08-03-19 | 16:30:
Perlenbacher! Geweldig bier!
@overVecht | 08-03-19 | 16:40:
Vast lekker als je het gewend bent. Maar ben tamelijk verwend als het om gerstenat gat. Geniet momenteel van een Blondje van een Belgische brouwer die in aanbieding is bij de grootgrutter ome Ap. 25% korting. Een dure smaak vraagt wel om bewuste keuzes in frikandellentijd.
@suscrofa | 08-03-19 | 17:15:
Te dure heineken dus. Ciney?
Die Vietnamezen spreken zo te zien beter Nederlands dan Paul Pot Rosenmöller.
Soort Waddenzee, waar ze geweekt worden, zo te zien.
@Watching the Wheels | 08-03-19 | 16:27:
is het toch een vlaming, polleke pot?
Die communistische ster op de verpakking. Frituren in Agent Orange?
Airfryer is met een hoofdletter
Iemand een broodje krokut?
Nee, bedankt.
Is dat met garnalen of is de vislucht........
De laatste keer dat ik met m'n frikandel in een loempia heb gezeten is me niet slecht bevallen.
$10,- ?
www.geenstijl.nl/5146637/frietnamees/...
She loved me velly long time.
*moet ineens denken aan frikandel met mosselen*
Ketnaise is niet catchy genoeg. Bij loempia hoor chilisaus --> bij loempidel hoort chilinaise.
Ketaminesaus?
Als Van Reusel het mocht laten afweten kom ik wel een middagje loempia's + saus maken op jullie kantoor hoor jongens. Desnoods met frikandellen erin, moet je zelf lekker weten - maar dan ook helemaal opeten. Mijn jongste nichtje zou je overigens eerder aanbevelen wat candybars in zo'n velletje te rollen (wel even wachten met frituren tot de rest klaar is vanwege de kans op lekkages met gesmolten chocolade en caramel in de olie).
Wat lees ik daar over een jong nichtje met caramel?
Kostelijk topic, maar of dat ding te hachelen is?
Ik weet hoe een frikandel smaakt, ik weet hoe een Vietnamese loempia smaakt, en als ik die twee smaken in mijn hoofd combineer dan kan ik niet anders dan tot de conclusie komen dat dat ding gewoon hartstikke lekker moet zijn.
Neu. Maar ja, als je dronken bent, schuif je alles naar binnen.
@VanBukkem | 08-03-19 | 16:27:
Je kunt ze ook tegelijk eten. In de linkerhand een loempia en de rechterhand een frikandel. En twee bakjes met saus onder handbereik. Om en om een hapje.
Een viandel bestaat toch echt al een tijdje.
Amsterdam hè? Ze lopen daar nog een beetje achter.
-opgejorist en weggerot-
'Weggerot', is dat nieuw?
VanBukkem | 08-03-19 | 16:19
VanBukkem, dude. Wou je weer een emmer stront? Hier heb je je emmer stront. Dat wordt een tijdje duimendraaien.
Of je neemt je vrije tijd met een treintje door Europa: VanBukkem | 03-01-19 | 15:02:
"Nee, een beetje treinen door Europa kan ik iedereen aanbevelen. Slaapcoupeetje, biertje erbij, wie doet je wat.
Je moet even Nederland uit zijn, maar dan is het echt relaxt reizen."
VanBukkem | 03-01-19 | 15:02
.
Dat "wie doet je wat", is tamelijk geniaal, maat. Echt wel.
Een klein verhaal op zichzelf.
Zeker in de huidige context "weggerot". Daarom onthield ik die, pikkie noga (nee, heb geen hosmo).
@chicago river | 08-03-19 | 16:50: het is kaassoufleetje, niet slaapcoupeetje. Ies andere topiks.
Van Reusel, een echte Vietnamese naam toch?
Charlie van Reusel is het.
Je spleekt het uit als 'Van Leusel'.
I love the smell of Reusel in the morning.....
Bij het snacken maakt lust en begeerte na het verorberen meestal snel plaats voor spijt. Ongeacht of de traktatie een smulrol, picanto of speciaaltje betreft.
Het is net kijken naar Veronica.
Avondje bieren in de stad en snackautomaten, dodelijke combo. En de volgende dag stink je jezelf de plee uit. Brrr.
Ah, die goede oude tijd...
En toch trap ik er nog regelmatig in.
Een loempidel is toch een temeier uit Azie?
( ja, ik weet, "racistisch" grapje, sue me, snowflakes ).
Graaisnaaiert loopt eenzaam door de stad en verzint ruzies in zijn hoofd. Maar soms loopt hij langs een kroeg met wi-fi en probeert hij wat.
Die loempiavellen zijn toch niet door Vietnamese kinderhandjes om de frikandellen gedraaid?
Frietnamees. URL-lol op die godskolere lekkere vrijdagmiddag. Ik ga Chinezen, de typhons!
Culturele toeeigening door Vietnamezen! Foei! (Of kunnen alleen blanken dat doen?)
Gepresenteerd als een Vietnamese bootvluchteling met peddels erbij ook nog, grappig.
Bij het woord smaakexplosie haak ik af.
Was het maar een smaakexplosie.
Heet en zout, dat is het meestal zo'n beetje.
Smaakexplosie heb je meestal als er weer eens iemand met een krokant jasje een restaurant van andersgelovigen binnenstapt.
Komt er weer verpakt uit als een loempiedrol. Voorzichtig kakken met dat knapperige jasje !
Doe mij maar een loempidel speciaal met extra uitjes.
Liggen ze al in de super.Gaan we wel proberen met mayo en ketchup.Zal wel goed zitten met die Chinezen.
Met curry en mayonaise == curnaise, ook maar gelijk registreren.
Next step: de vrijmidel, een frikandel met vleugje alcohol.
En zo'n ding eet je met stokjes? Okee.
" … graven de Vietnamezen een tunnel naar onze frituur"
:) kostelijk !
Doe mij maar een coolie cookie.
Het beste van twee werelden in 1 snack.
De woorden briljant en geniaal vechten om voorrang.
Ik weet nu al dat ik het lekker ga vinden.
Briljaal ? Geniant?
@Jahowiseffe | 08-03-19 | 16:13:
PLUSje!
Broeva! Haro! *KLOK*!
@Jahowiseffe | 08-03-19 | 16:13:
Geniant!
@chicago river | 08-03-19 | 16:35:
Ah, u kent uw klassiekers!
Probeer jij maar eens een vietnamese loempia in Vietnam te krijgen.
Klopt. Hebben ze niet!!
Een loempidel speciaal alstublieft.
Sambal bij?
Ik vind de naam nogal racistisch. ;-)
pffff… de blanken mogen er niet met de zwarte muziek vandoor gaan, maar onze nationale trots wordt hier gewoon omgekat naar een Aziatisch modelletje.
Smakelijke naam ook: Van Reuzel ...
@Jahowiseffe | 08-03-19 | 16:17:
Niks mis met reuzel. Kun je in Zuid-Europa zo in bakjes in de super kopen.
Bijna voor niks, lekker op brood, en je kunt er in bakken en braden.
In NL weet de helft niet eens meer wat reuzel is man.
@chicago river | 08-03-19 | 16:34: Standaard in de koeling hier. Heerlijke patat, eh, frites, eh, gebakken aardappelen!
@chicago river | 08-03-19 | 16:34:
Reuzel, dat spul wat in je bilnaad staat als je je in het zweet staat te werken.
@chicago river
Varkensvet. (zonder het te hebben opgezocht in Wikipedia!)
Een viandel dus.
Dat dacht ik ook al.
Een crocante maagzuur verassing.
REAGEER OOK