Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Brussel SLOOPT uw rechtervoet: automatische snelheidsbegrenzer in alle nieuwe auto's

Die pedante eurokneuzen in Brussel laten zich altijd chaufferen, maar ze hebben wel een mening over autorijden.

We gaan hier hartstikke slecht op doodrijders. En vooral op van die dronken doodrijders die (chronisch) lijden aan het Syndroom van Verstappen, die kunnen ons wat. Maar we zijn ook tegen die onophoudelijke betuttelingszucht van the powers that be. Dat voortdurende opgeheven wijsvingertje vanuit Den Haag of erger nog, Brussel, dat impliceert dat u een gigantische kleuter bent. Nu dit weer: vanaf 2022 krijgen alle nieuwe auto's elektronica die voorkomt dat je harder kan rijden dan de maximumsnelheid. Niet dat het in Nederland effect sorteert, je staat in onze asfalthel toch altijd in de file, maar toch. De elektronica die wij al hebben heet trajectcontrole. 'De vervuiler betaalt', maar dan 'de overtreder betaalt'. Eerlijk, toch?

Maar nee hoor. We veranderen heel Europa in een bejaardenparadijs met een grote, suffe, dooie, oervervelende A2. Lekker dan, als je plankgas naar het ziekenhuis moet. Tuf tuf tuf tuf tuf oma dood, helaas te laat. Tevens einde verhaal aanduidingen RS, GTi en M. Compleet overbodig. De volgende stap is een rail in het midden van de wegen, zodat iedereen zich als een kudde makke schappen in een Efteling-karretje naar de bestemming kan laten vervoeren. "De ISA-systemen remmen de auto niet automatisch af, maar beperken simpelweg het motorvermogen, waardoor het voertuig niet voorbij de ter plekke geldende snelheidslimiet komt." Tussentijds bijgassen om weg te komen van een gevaarlijke situatie kan wel. "Maar al na enkele seconden verschijnen waarschuwingssignalen op het dashboard, net zolang totdat de auto weer vertraagt tot de maximumsnelheid." Hoe zat het ook alweer, dat oeverloze gepreek over die bijtgrage honden. Het is niet de schuld van de hond, maar van het baasje?

Reaguursels

Inloggen

Hmmm 2022, de auto die mij interesseert kan ik pas betalen als deze 15 jaar oud is, 2021 (laatste fatsoendelijke) auto+15 jaar= 2036 ja éh dan ben ik 2036-1970=66yo, dus koop ik dan nog een fijne AMG, nog een jaartje of twee knallen, dan krijg ik kanker net als iedereen in mijn familie, 1,5 jaar later overleden, die klootzakken in Bruskulus maken mij de prostaatkankerpis niet meer lauw

GetOffMyWify | 27-02-19 | 19:56

Mooi hè, zo'n Youngtimer, ook privé.

Peerkeoud | 27-02-19 | 19:47

Als die snelheidsbegrenzer nou es met het GPS gekoppeld gaat worden - en technisch bezien is dat appeltje eitje - dan scheelt mij dat weer heel wat onzinnige boetes op tracés waar ik 5 kilometer te hard reed. Maar goed, dat gaat natuurlijk niet gebeuren want daar gaat de staatskas teveel inkomsten mee derven.

mozaard | 27-02-19 | 19:07 | 2

Nieuwe Citroën kopen. Die kunnen dat al. Ben even het type vergeten, maar er is een tv-commercial van

Bijtendehond | 27-02-19 | 23:28

Auto's met brandstofmotor? En wat met die rijdende Braun scheerapparaten? Als je die intrapt, ligt je toupet op de hoedenplank.
Maar goed, ik ga ervanuit dat tegen 2022 de EU niet meer bestaat, daarbij koop ik nooit nieuwe auto's.

Datsun_Cherry | 27-02-19 | 18:51

Hebben ze in Brussel eindelijk een goed idee, gaat hier iedereen over de zeik. Ja, zo komt er wel een Nexit.

Schadenfreude | 27-02-19 | 18:40

Nieuws vanochtend tot mij genomen, nog steeds een naar gevoel in de onderbuik. Gelijkend de behoefte te vluchten. Uit Europa. Weg, weg, weg... Naar een plek waar er nog wat vrijheid bestaat. Liefste ook direct naar een plek waar men de burger niet alleen als pinautomaat gebruikt.
-zucht-

Canis.bonus.es | 27-02-19 | 18:23

Prima idee, en ook gelijk eentje voor racefietsen...

Binnenbaan | 27-02-19 | 17:34 | 1

Prima idee inderdaad. Er is alleen geen max. snelheid voor (race)fietsen. Behalve als ze op een weg fietsen waar een max snelheid is aangegeven (maar die moet dan niet gescheiden zijn van het fietspad waar ze op fietsen).

Controllos | 27-02-19 | 18:11

Volgende actie. Het gebruiken van data uit de auto om elektronisch vast te stellen dat u een overtreding begaat. Het resultaat binnen 6 weken in uw brievenbus. welterusten.

LinkeToni | 27-02-19 | 17:10

Dat wil dus zeggen dat alle verkeersbord herkenning aanwezig in de auto perfect moet werken. Indien gestuurd via GPS, mag die ook geen millimeter afwijken
Iemand die AMT wel eens leest, weet dat dit zelfs nog niet lukt met volledig autonoom rijdende auto's.
O, já, kom ik je nieuwe proletenbak lekker voorbij sjezen in mijn Euro 3 diesel uit 2006.
Ik kan mij in 2022 namelijk geen auto uit 2022 veroorloven...

Bijtendehond | 27-02-19 | 17:07 | 3

Vergat nog te zeggen dat de verkeersborden ook nog correct geplaatst moeten zijn.
Dat ze bijvoorbeeld het "einde"-bord niet vergeten. Wat nogal eens voorkomt bij onzichtbare wegwerkzaamheden.

Bijtendehond | 27-02-19 | 17:09

Volgens mijn verkeersbordenherkenning in de auto mocht ik vanmorgen 130 in de bebouwde kom. Dat schiet wel lekker op.

hardwerkende burgert | 27-02-19 | 19:35

@hardwerkende burgert | 27-02-19 | 19:35: Waren ze het bord "einde snelweg" vergeten?

Bijtendehond | 27-02-19 | 23:26

Volgens mij zou zo'n maatregel een goede zaak zijn. Er zijn te veel volslagen malloten op de weg die denken dat ze geweldig goed auto kunnen rijden maar die in werkelijkheid te snel rijden en bumperkleven. Misschien kan de apparatuur gecombineerd worden met een detector tegen bumperkleven en automatische boetes als men waarschuwingen negeert.

Wladimir 1928 | 27-02-19 | 16:56 | 1

Of, u gaat gewoon de weg niet meer op?

Canis.bonus.es | 27-02-19 | 18:25

Stukje tape over die sensor....

McFlym | 27-02-19 | 16:49

Vertaald ui het Duits ;
Het ISA-systeem gebruikt informatie van de GPS-zender en speciale sensoren om verkeersborden langs de route te detecteren.Als de bestuurder te snel rijdt op een bepaalde locatie dan voorzien door de regelgeving, wordt hij of zij gewaarschuwd door de boordcomputer van het voertuig. Hierdoor zou hij zijn snelheid moeten verminderen. Als het bericht wordt genegeerd, verlaagt de cruise control geleidelijk de snelheid van het voertuig tot het niveau dat is toegestaan ​​door de verkeersregels. ISA activeert de remmen niet, maar beperkt de motorprestaties. Ondanks oorspronkelijk verschillende plannen, besliste de commissie nu maar dat men het systeem zou afsluiten.

De laatste regel is slecht vertaald , maar moet zijn dat men het het systeem kan uitschakelen.

Kale von Doom5748 | 27-02-19 | 16:45

Goed he, die handelsunie. Dit soort systemen is goed voor de economie, ja echt!
/sarcasm

BootleggersSmurf | 27-02-19 | 16:37

Levensgevaarlijk idee, het komt niet zelden voor dat je een tijdje plankgas moet om een ongeluk te voorkomen.

Volgende idee: een rembegrenzer, remmen is slecht voor het milieu, alleen korte periodes van remmen toegestaan, daarna waarschuwingen op je dashboard!

minderweter | 27-02-19 | 16:37 | 2

Dat dus. En dat moet je vooral hebben met zo'n gerobotiseerde schakelbak, die zodanig slecht schakelt, dat als hij examen moest doen, grandioos zou zakken. Liefst ook nog met een start/stopsysteem, dat de motor laat afslaan op een moment dat je dat echt niet kunt gebruiken. #ervaringsdeskundige

Bijtendehond | 27-02-19 | 17:34

Ze zullen wel vooruit gedacht hebben en ook zorgen dat je niet meer zomaar kunt inhalen... en je bij wegwerkzaamheden ook aan de snelheid word gehouden..
wil effect wel zien met het vrachtverkeer.. lol alle auto's die met 100 een vrachtwagen inhalen willen, of een auto die 90/95 rijd waar je 100 mag je die wil inhalen en er plotseling een ambulance langs wil als je bent aan het inhalen... spannend allemaal.

Rene046 | 27-02-19 | 21:40

Allemaal mogelijk gemaakt door G5 netwerk wat so onderhand gepresenteerd wordt als een soort van Messias die alle problematiek gast oplossen..

killRoy1982 | 27-02-19 | 16:17

Haal die Verstappen ook maar gelijk van de buis dan.

observer59 | 27-02-19 | 16:04

Het VK keek toe en zag dat het goed was.

Desolator | 27-02-19 | 16:02

is slechts een voorstel, frankrijk & duitsland gaan niet voor stemmen wegens eigen autoindustrie

geenspam | 27-02-19 | 15:45 | 1

Je zou zeggen dat die landen weer meer dingen niet zouden toelaten en niet zouden toestemmen, de werkelijkheid is echter anders.

peterdh | 27-02-19 | 16:43

Oh, leuk, dan wordt mijn oude diesel in 2022 ineens meer waard, want geen begrenzer. Dan houd ik hem nog even wat langer op de weg.

knehmoo | 27-02-19 | 15:42

Europa wordt steeds benauwender met alle opgelegde onzin en verboden. Plus dat je financieel leeggezogen wordt. Emigratie wordt hier thuis steeds serieuzer overwogen.

Akiron | 27-02-19 | 15:33

Kan dit ook met de tütur? Teveel tüturen is tüter joris voor 24 uur en ook gelijk een startonderbreking want zonder tütur mag je niet rijden.

minnenman | 27-02-19 | 15:31

Ik haal niet eens de 130 met mijn Opel pikanto

Omebert | 27-02-19 | 15:27

Dit scheelt de staat heel wat boete-inkomsten. Dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn.

Mannes | 27-02-19 | 15:27 | 1

Jawel, want bij controles geeft die electronica even gas bij.

minnenman | 27-02-19 | 15:32

Dit voorstel gaat het nooit redden in Europa.
Er zijn sowieso een heel aantal lidstaten die hier niet mee akkoord zullen gaan.

Maar EU kennende zullen ze het er wel door heen drukken.

LangeTijdGeleden | 27-02-19 | 14:55

De EU he ... even off topic. 15 feb. > De Europese vliegtuigfabrikant Airbus stopt vanaf 2021 met de productie van de iconische A380, het grootste passagiersvliegtuig ter wereld. Eerder werd het gezien als het 'vliegtuig van de toekomst'. 27 feb. > Trump sloot in Hanoi een handelsakkoord met Vietnam, ter waarde van miljarden dollars. Vooral de Amerikaanse luchtvaartindustrie profiteert daarvan ... dusss.

Fi-Bu-Bla | 27-02-19 | 14:53 | 3

ja, leuk die handelsdeals, amerikaanse fabrikanten staan vast te springen om hun productie van de vs naar vietnam te verplaatsen. verwacht trouwens ook dat de eu handelsdeal met japan tot gevolg heeft dat japanse autofabrikanten hun productie weer terug naar japan gaan halen. (honda lijkt er al mee begonnen te zijn)

geenspam | 27-02-19 | 15:48

ik las dat de Nederlandse staat flink heeft geinvesteerd in de KLM luchtvaart, terwijl ze ons van alles verbieden en duurder maakt om het milieu schoner te krijgen... bouwt KLM elektrische vliegtuigen, of hebben die een warmtepomp aandrijving .. lol

Rene046 | 27-02-19 | 21:43

BMW Boos.
Mercedes Boos
Audi Boos
Porsche Boos
Ferrari Boos
Lamborghini Boos.

ProAsfalt | 27-02-19 | 14:25

Nou... Je bent al een smak geld kwijt als je met je nieuwe auto de garage verlaat, maar de auto waarmee je in 2022 de garage verlaat is gelijk helemaal waardeloos. Als je die jaren later van de hand wilt doen zegt iedereen "Nee, dank je, ik zoek er 1 van een jaar ouder"

Johnweer | 27-02-19 | 13:48

Het wordt hoog tijd om een andere koers te varen, die van het gezonde verstand.. FvD.

MooseNL | 27-02-19 | 13:42

Je zou toch bijna 18 zijn nu. Wat een hel. Levenslang gemaximeerd worden. Nooit meer versnellen. Lang leve de EU.

de Voorzittert | 27-02-19 | 13:42 | 1

Mensen van nu 18 komen toch al bijna compleet gehersenspoeld de wereld in.

peterdh | 27-02-19 | 16:47

En hoe gaan ze dat dan regelen met die karavaans Vito's die kop aan kont met 190 km/u over de snelwegen razen, met de koffers van een bezoekend, al dan niet, bevriend staatshoofd?

JJMS | 27-02-19 | 13:37 | 1

*karavanen

JJMS | 27-02-19 | 13:38

Ook hier blijkt gelukkig weer zonneklaar dat de EU een schitterend ontwikkeld talent heeft tot zelfdestructie. Het kan mij niet snel genoeg gaan.. Weg met die dictatoriale 4te Reich ambities.

Pierre Lebon | 27-02-19 | 13:32

Straks zit er geen gaspedaal meer in een auto, of een rem, of een stuur.

Mr.Crowley | 27-02-19 | 13:29 | 1

… geen wielen, in de toekomst zweven de auto's op anti magnetische velden.

Doe mij maar twee ! | 28-02-19 | 02:22

allemaal een electrische kever delen in het 4e rijk. dronken junckers kunnen dan ook liften.

Rest In Privacy | 27-02-19 | 13:25

Deze Dictatuur komt allemaal uit de pen van de Europese Unie, maar zelf blijven ze wel onbeperkt gas geven. Dus als je straks in het stemhokje staat, eerst goed nadenken hoe hard je wil blijven rijden en in vrijheid leven.

FreeVogelaar | 27-02-19 | 13:20

PS
Voor de auto-industrie wordt dit een giga *decimering*.
En onze economie is daar nog wel voor een flink deel op gebaseerd.
Ik denk daarom dat het niet zo heel snel zal gaan.

hotmint | 27-02-19 | 13:15

Ik was toch al zinnes om die van mij tot op de draad te verslijten, alleen al voor de millieu lobby een plezier te doen. Nu laat ik hem desnoods met ijzerdraad terug aan elkaar naaien. Ik vraag me af welke idiooten dit soort fratsen verzinnen. soms kan alleen de rechtervoet je redden. Ze blijven van de controles van mijn auto af. Nog een reden om de EU te laten voor wat ie is. Een praatbarak met een bezopen clown aan het hoofd.

Lt-Kol Kilgore | 27-02-19 | 13:15

"Onveilig rijden heeft niet veel met snelheid te maken."

Precies dit. Onveilig rijden moet je zoeken in:
- aandacht niet volledig bij het rijden (bezig met mobiel, passagiers, dagdromen)
- niet kennen van de voorrangsregels
- niet goed spiegels/dode hoek kijken
- niet lang genoeg kijken zodat snelheid niet goed wordt ingeschat
- geen goede voortuigbeheersing (vrouwen dan)

_Roy_ | 27-02-19 | 13:14 | 2

Je gaat er van uit dat 'alle' bestuurders zich aan de regels houden.
Dat is helaas niet het geval, zo kun je elke dag op de weg zien.
En met 130+ langs een 100 km drukke weg razen is niet veilig.

hotmint | 27-02-19 | 13:17
-weggejorist-
JI-HAAT | 27-02-19 | 14:08

De auto wordt een OV-achtige comodity.
Ik vind dat persoonlijk niet erg.
Zodirect hoef je zelf helemaal niet meer te rijden,
dan verdampen de irritaties van deze stapsgewijze beperkingen wellicht.
Dan kun tijdens het rijden iets *echt* leuks gaan doen..

hotmint | 27-02-19 | 13:13 | 1

Rijden is echt leuk, vind ik toch tenminste.

Peerkeoud | 27-02-19 | 19:53

Heb een leuke 500pk incognito Mercedes AMG in de schuur.. Als dit doorgaat, gaan de bumpertjes eraf, krijgt ie een standaard uiterlijk, en kantelkenteken. Ik zal er een sport van maken tot ik in de kist lig, dikke vinger richting de EUlaven in Den Haag!

Mijnbescheidenmening | 27-02-19 | 13:09 | 3

U is drugsdealer?

JJMS | 27-02-19 | 13:39

@JJMS | 27-02-19 | 13:39: Zelf verdiend, dat kon nog in 2019 het post-EUSSR tijdperk

Mijnbescheidenmening | 27-02-19 | 13:51

leuk maar wat is het nut van meer dan ca. 250pk op de openbare weg (behalve dat je 't mannetje bent op verjaardagen)?

geenspam | 27-02-19 | 15:50

Prima, kopen we toch geen nieuwe auto meer na 2021? Dan ga ik vanaf die datum oude auto's rijden...

Ik zie alleen niet dat de Duitse automobielindustrie (VW/Audi, BMW, Mercedes) dit laat gebeuren, gezien veel van hun klanten auto-enthousiastelingen zijn die van doorrijden houden in hun fraaie bolide en dit hen ongetwijfeld vele klanten gaat kosten... Hiermee wordt de oorlog verklaard aan een machtige lobby.

_Roy_ | 27-02-19 | 13:06 | 4

Duitsers rijden ook al als ouwe sokken en komen amper boven de 120 uit.

Roger-Rabbit | 27-02-19 | 13:58

@JJMS | 27-02-19 | 13:41:
lijkt mij niet, als snelheid begrensd wordt valt gelijk reden weg om een auto met meer vermogen te kopen

geenspam | 27-02-19 | 15:52

Zat betaalbare Duitse auto's te krijgen die de 0 naar 100 sprint in 5 seconden doen en begrenst zijn op 250 km/h.

_Roy_ | 28-02-19 | 07:56
▼ 1 antwoord verborgen

Het artikel op Tweakers heeft meer nuance: tweakers.net/nieuws/149686/europees-p...
"Dit systeem kan niet worden uitgeschakeld, al kan de bestuurder wel gewoon normaal doorrijden. De automobilist hoeft het gaspedaal dus niet hard of harder in te drukken om toch sneller te rijden en de auto remt normaal gesproken ook niet automatisch af. "
en
"Een aantal jaren geleden keerde de toenmalige Britse verkeersminister zich tegen de toenmalige plannen. Toen werd er gesproken over een snelheidsbegrenzer die automatisch de auto afremt als deze te hard rijdt. Minister Patrick McLoughlin had privacybezwaren en vond ook dat het in bepaalde verkeerssituaties juist levensreddend zou zijn om tijdelijk te hard te kunnen rijden. In het huidige plan van de Commissie staat niets over een automatisch afremmend snelheidssysteem."

Fropsels | 27-02-19 | 13:06 | 3

Dit maakt het hele verhaal wel wat anders….en eigenlijk niet eens zo heel verkeerd…
Het enige verkeerde blijft dat die mango's in Brussel menen dat dit soort regelgeving onderdeel van hun mandaat is

eekeek | 27-02-19 | 14:29

in japan hadden ze al heel lang zo'n belletje dat boven 115km/h afging, heel irritant

geenspam | 27-02-19 | 15:54

@geenspam | 27-02-19 | 15:54
-
Dat belletje gaat dus nu af bij tachtig kilometer ( en in minder deugdzaam Europa bij honderd)

bisbisbis | 27-02-19 | 20:01

De overheid kennende:
-gaat dit ICT verhaal een grote blunder worden
-10 keer meer kosten dan begroot
-omzeild worden door handige mensen
-als het omzeild kan worden zullen vooral figuren die nu al asociaal hard rijden het eerder laten uitschakelen, terwijl de normale mens het maar laat zitten
-het ene land heeft snelwegen zonder snelheidslimiet, het andere land brengt de huidige limiet omhoog, weer andere landen brengen het omlaag en komen daar een jaar later op terug. Er is dus geen visie.

Ipv dat ze nu zaken die echt gevaarlijk zijn in het verkeer, zoals onnodig linksrijden, agressie, op een belachelijke manier van baan wisselen en als een idioot op je telefoon zitten aanpakken door snelwegpolitie vaker te laten patroullieren, en bovenstaande te bestraffen met daadwerkelijke straffen (niet een geldboete van 240 euro voor iemand die al op een smartphone van 600 euro zit, maar gewoon een jaar celstraf zonder pardon) willen ze het weer automatiseren. Schijt EU, flikker toch op.

Draak uit Brabant | 27-02-19 | 12:56

Bei dictat von der Fuhrer.

Musashi | 27-02-19 | 12:43

ABS mag van mij ook deaud... inclusief tomTom, ga maar eens echt op je richtingsgevoel af!

Analia von Solmsch | 27-02-19 | 12:42

De echte vraag is, waar gaan de de gemiste inkomsten van de boetes vandaan halen?

poiuytrewq | 27-02-19 | 12:42

Dat Rifraf te Brussel kruipt in ons aller leven. Ze regelen door hun irritante kwaadaardige gedrag al veel te vaak je hartslag. Als je als middenstander wat centjes wil beleggen voor je pensioen in wat b.v. Amerikaanse hoge rendement-dividendfondsen van bekende Huizen daar, mag dat opeens niet meer van de Toezichthouder,want Brussel heeft bepaald dat zo'n Beleggingsfonds alles in de landstaal beschikbaar moet stellen,dus ook in het Nederlands,ook al kan jij de doelstellingen in het Engels goed begrijpen. Daardoor kan je honderden professionele fin. producten niet meer,ook niet in het klein, kopen,want zij weten het beter en jij moet doen wat zij willen. Dat betekent grove inperking van mogelijkheden. Tis maar een ander voorbeeld,naast deze zieke verkeers bemoeienis,immigratie en asiel,policor gedachtenterreur, stofzuigers,uitrusting van de flatliften hoe de ambtenarenbende en de besturende zuiplappen incl. meelopers daar hun sinistere 1984 aan het vervolmaken zijn en letterlijk in ons leven ingrijpen. Stem ze hier in maart weg en ja straks een NEXIT: weg van dat nieuwe stalinisme (nog) met de handschoen,maar wel stalinisme.

hertogvanzottegem | 27-02-19 | 12:39

Onveilig rijden heeft niet veel met snelheid te maken.

poiuytrewq | 27-02-19 | 12:39

Ik wist helemaal niet dat Europa hierover ging.
Anyway. Ik denk dat ik vast een paar witte stikkers ga bestellen om de 1 af te plakken op een 130-bord. Zodat er 30 overblijft. Gewoon omdat het dan kan.

wapster | 27-02-19 | 12:33 | 1

Daar gaan ze ook niet over.

poiuytrewq | 27-02-19 | 12:39

Dat wordt leuk op de snelweg. We ergeren ons nu al aan vrachtwagens die elkaar met 1 km/h verschil proberen in te halen. Straks gaat dat ook voor personen auto's gelden.

Wekkertje | 27-02-19 | 12:32 | 2

Het is nu al janken op de traject controle snelwegen omdat de personen auto's dat daar ook doen. In de toekomst dus op alle wegen. Fijn 2,5 km van te voren voorsorteren omdat anders niet op tijd van baan kan wisselen....

poiuytrewq | 27-02-19 | 12:41

Binnenkort in dit universele theater van de waanzin: een verbod op het verhandelen, transporteren of in bezit hebben van voertuigen met een verbrandingsmotor met een grotere inhoud dan 650 cc.. En ruim ook je oldtimer en je motorfiets maar alvast op, want die komen écht de schuur niet meer uit.

bisbisbis | 27-02-19 | 12:22 | 1

Haha, laat ik nu een Honda XR650R bezitten, zo'n fijne 'grote klappen, snel thuis' een-cylinder.

Majoor Pikindewind | 27-02-19 | 17:49

Ik ben benieuwd wat de Duitsers hiervan vinden. Daar rijdt men in het algemeen nog lekker door waar dat kan.

Dutch_Viscount | 27-02-19 | 12:19

Dan gaat iedereen dus een oude auto voor erbij nemen, die ook veel meer uitstoot heeft dan nieuwe

Pecunia | 27-02-19 | 12:18

Het geldverbruik van de EU moet ook automatisch worden begrenst.

oplichter | 27-02-19 | 12:10

Nexit nu.

ParaPiet | 27-02-19 | 12:01

Een paar jaar later, mag je niet meer zelf op de openbare weg rijden.
Musk geeft al aan dat Tesla eind dit jaar volledig zelfstandig kan rijden.
"feature complete". Waymo is al in productie in Phoenix.
De wetten zijn binnen no-time aangepast als men beseft hoeveel verkeersslachtoffers dit gaat schelen.
Tesla's rijden al 7x minder schade dan auto's met bestuurders.
Dit is slechts een opstapje.

watergeus | 27-02-19 | 11:53

He, werk aan de winkel voor Timmermans? Hei is/was zijn taak om Brusselse regeltjes te verminderen. Zal wel aan het carnavalvieren zijn.

Butchijo | 27-02-19 | 11:48

Volgens Duitse verzekeraars is veruit het grootste gevaar de niet aangepaste snelheid. Overschrijden van toegestane Vmax is nauwelijks significant bij ernstige ongevallen: www.dvr.de/dvr/beschluesse/2018-intel...

H. Drievuldigheid | 27-02-19 | 11:45

Allemaal véél makkelijker en veiliger voor u...
Werkt via GPS dus doei doei privacy en hallo rekening rijden, hallo verzekering, hallo belastingdienst, hallo AIVD, welkom terug Nazi tijdperk.

hier openen | 27-02-19 | 11:45 | 1

Iedereen heeft nu een aantal camera's in huis die te hacken zijn. Een smartphone is een digitale halsband, inclusief microfoon en camera. Nazi tijdperk? Welnee. Zelfs de Stasi had niet zoveel macht als wat er nu met technologie kan.

Admiraal Balthasar | 27-02-19 | 12:21

ik rij bijna 2000km per week en ik kom elke week wel een keer in de situatie dat ik een beetje gas moet bijgeven om langs een slingerende auto te komen die met 134km/u aan het whatsappen is.

Als ik niet harder kan dan dat dan is dat levensgevaarlijk. Dat wordt dan een leasemotor.

Mesmer | 27-02-19 | 11:45 | 2

Die slingerende auto rijdt dus al te hard, en die gaat u vervolgens nog inhalen? Het bewijs dat 'ik rijd ... km per week / jaar' helemaal niets zegt over verkeersinzicht.

Goldfinger | 27-02-19 | 11:54

Gelukkig kan die slingerende auto dan geen 134km/u meer rijden dus hoef je hem ook niet te ontwijken.

Grote Smurf | 27-02-19 | 12:17

De vraag is hoe het systeem gaat werken. Amerikaans GPS is te onnauwkeurig. Een 80km weg die een stukje parallel loopt aan een ventweg (50km) zorgt voor gevaarlijke situaties. Het Galileo systeem is nauwkeurig tot 1 meter. Het vraagt wel bereik en elke meter moet gedefinieerd zijn. Het afschermen van de ontvanger zou genoeg moeten zijn om dit ding buiten gevecht te stellen. ALs alternatief zet je er een wat sterker signaal omheen die de auto in rondjes laat rijden op Duitse coördinaten waar geen snelheidsbeperking is.
Met beeldherkenning van de verkeersborden is makkelijker te rommelen. Een sticker over de camera of de stekker van de camera op een signaal zetten dat onbegrensd aangeeft. Fuck Brussel!

Frau Merkel | 27-02-19 | 11:34 | 2

Ik denk dat je er van uit moet gaan dat er een wettelijke truuc wordt toegepast zoals bij de radardetectors, m.a.w de wegenverkeerswet gaat het dan vebieden aanpassingen te maken aan het systeem of de camera het zicht te ontnemen. Daar wordt dan weer op gecontroleerd met astronomisch hoge boetes als afschrikmiddel (bijvoorbeeld zoals gepoogd werd destijds bij de slimme meter, als je het ding weigerde, zo was het plan, dan was dat een economisch delict met een boete van 45k euro of zoiets belachelijks.)

Jan Slot | 27-02-19 | 13:16

Ze moeten er eerst achter komen. Met de huidige bezetting van de politie denk ik niet dat het prioriteit gaat krijgen. Het aantal auto's dat op de weg komt met zo'n systeem is gering en dan moet een gewone agent het nog weten te vinden. Desnoods een klein stoorzendertje naast een kabel plakken.

Frau Merkel | 27-02-19 | 15:20

Door de toenemende betutteling en het oer-dom houden van de automobilist (is er nog een rijschool die je leert wat voertuig dynamiek is?) krijg je steeds meer zombies die blind van A naar B tuffen.
Dus ook meer zombies die manieren zoeken om toch te appen en toch de krant te lezen etc.

Dit maakt het verkeer gevaarlijker, niet veiliger..

DatInternetDingetje | 27-02-19 | 11:33

en als ik dan een sticker plak voor de camera die de borden moet scannen? Of gaan ze met GPS mijn snelheid vergelijken met de toegestane snelheid? In dat geval dus de GPS ontvanger blokkeren. Voordeel is wel dat alle andere snelheidscontroles overbodig zijn.

derksje | 27-02-19 | 11:25

Hmm dit is een moeilijke. Ik heb een hekel aan audis en bmws op de linkerstrook, maar ik heb ook wel weer een hekel aan snachts lamzaam rijden terwijl er geen kip is en de eu

Middensteun | 27-02-19 | 11:24 | 2

Als u rechts blijft, heeft u geen last van de linksrijders. Uw aversie tegen rifratten deel ik overigens.

Frau Merkel | 27-02-19 | 11:35

@Frau Merkel | 27-02-19 | 11:35:
Jama soms moet je toch een vrachtwagen inhalen? Dat is niet fijn als je in de binnenspiegel weer een Audi zit aanstormen met 180 en knipperend groot licht.

Middensteun | 27-02-19 | 12:16

Goh. Ze zijn er vroeg bij met de 1 april grappen dit jaar. Duitsland zal altijd NEIN zeggen. Dus gaat het niet door.

The2Amendment | 27-02-19 | 11:23 | 3

Nee hoor, het systeem weet waar je rijdt en hoe hard je daar mag......

Retepsteeltje | 27-02-19 | 11:29

Hoeveel mensen sterven er jaarlijks door stress van door EU opgelegde betuttelmaatregelen?

priks | 27-02-19 | 11:23

Ja want de enige weg waar je probleemloos heel snel kunt rijden daar is men met de snelheidsbegrenzer het meest benadeeld, en zal 120-130kmh begrensd nauwelijks bijdragen aan minder verkeersdoden.

Mijnbescheidenmening | 27-02-19 | 11:16

Ik zou trouwens met scooters beginnen.

Premier Trutte | 27-02-19 | 11:13 | 2

Die zijn al lang begrenst .

Modi | 27-02-19 | 11:19

Je zal maar een verkeersslachtoffer 's nachts over uitgestorven wegen met spoed naar het ziekenhuis moeten rijden. "Sorry dat je ligt te sterven, maar onze snelheid wordt van buiten de auto bepaalt..."

Angel_eyes | 27-02-19 | 11:11 | 3

Neem aan dat hulpdiensten geen snelheids begrenzer krijgen.

Hiesjes | 27-02-19 | 11:17

Lekker appen en bellen dus, net zoals al het geval is tussen utrecht en Amsterdam. Dit megaplan zal de behoefte naar autonomische auto's, wat ook al bestaat: trein.
.
Nee alle gekheid op een stokje; verantwoordelijkheid afpakken maakt lui en argeloos. Dat komt de verkeersveiligheid niet ten goede. Wat is nog de waarde van het rijbewijs? Juist in Duitsland rijdt men gediciplineerd doordat men de ruimte krijgt op de Autobahn. Als de EU-heilstaat dan zonnodig moet, laten we dan het Duitse systeem in de hele EU gelden, aub.

Mijnbescheidenmening | 27-02-19 | 11:09 | 2

Grootste deel van de autobaan wil je niet harder als 130 rijden. Wegen zijn smal en de staat van het asfalt is ook niet wat we hier gewend zijn.

Hiesjes | 27-02-19 | 11:19

Je zal alle linksrijders hier de kost moeten geven. Pas als je met 200 rechts langs komt omdat links weer een BMW meent niet door te moeten rijden snappen ze het soms.

Frau Merkel | 27-02-19 | 11:21

In Amerika heeft de geheime dienst mensen vermoord door op afstand de besturing en het gaspedaal over te nemen.
Weet niet meer of ik dat nou in NRC of Niburu las.

Premier Trutte | 27-02-19 | 11:08 | 1

Stond in vault 7 CIA leaks

beschuitfluiter | 27-02-19 | 11:18

Dit betekend dat ik nog lekker doorrij in mijn 6 cil. 3L diesel . Heerlijk lekker blazen met dat ding.

mondkapje | 27-02-19 | 11:06

Radio1: "Nu.nl weigert inzendingen over de "klimaatontkenners (?)" en zal deze direct verwijderen".
De macht van DDR66 gaat steeds verder. Na het direct afschaffen van het referendum en het zelf bepalen van "nepnieuws", mag er niets meer gezegd woorden over de klimaatmaffia. Stem in godsnaam op Forum of PVV. En red ons land !

Kamervraag | 27-02-19 | 11:05

Maar goed, er is altijd nog wel een leuk klein dorpje te vinden waar die apparatuur dan nog niet hangt. Daar maken we dan een particulier Zandvoort van.

Premier Trutte | 27-02-19 | 11:03 | 2

Het gaat hier om apparatuur ín de auto.

Zenzeo | 27-02-19 | 11:09

Maar een antwoord op mogelijk: Begrens de achterlijkheid van de EU.

Not_again | 27-02-19 | 11:01

Wat te denken van mensen die over het trottoir rennen.

Premier Trutte | 27-02-19 | 11:01 | 1

Zou niet moeten mogen!

Not_again | 27-02-19 | 11:02

Nooit meer post van dat pleuris CJIB krijgen is anders ook wat waard hoor. Wat zal ik genieten als die parasitaire bloedzuigers ontslagen worden.

Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 11:00 | 2

die vinden heus wel wat anders voor jouw

Lieveschat | 27-02-19 | 11:01

Een woord: NEXIT!

goedrechts | 27-02-19 | 10:59 | 6

Bigi bana boy: Antwerpen zou wel willen. Maar kan onmogelijk de hoeveelheden aan waar ze in rotterdam om lachen.

at mekkert | 27-02-19 | 11:38

@Bigi Bana Boy | 27-02-19 | 11:22: Antwerpen KAN het niet overnemen. Belgie wilde per se een tunnel onder de Schelde hebben. De Schelde is de toegang tot de Antwerpse haven. De diepgang van de grote containerschepen is meer dan de diepte van de tunnel. Op de Maasvlaktes is de diepte geen probleem. De Belgen hebben zichzelf opgesloten. De Duitsers hebben geen achterlandverbindingen voor hun noordelijke havens. Rotterdam blijft noodzakelijk voor Duitsland.

Frau Merkel | 27-02-19 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Dit is nog maar het begin. Straks komt de dominee jaarlijks uw echtgenote bevruchten en worden uw grootouders opgehaald.

Baron Clappique | 27-02-19 | 10:57

Als je naar het ziekenhuis moet, bel je maar een ambulance. Minstens een kwart van alle bestuurders rijdt stelselmatig te hard. En daarmee bedoel ik doelbewust net even 10-20 km/u harder dan toegestaan zodra er maar even 100 meter ruimte op de weg voor hen is. Ook al moeten ze daarna weer vol op de rem. Dat zijn niet allemaal mensen die hun oma naar het ziekenhuis rijden. Dit is de consequentie die we met z'n allen hadden kunnen verwachten. Het waren mooie jaren op de Hollandse autobaan.

Handige Harrie | 27-02-19 | 10:53

Grappig, onder dit artikel staat uw optie

een tweedehands electrische auto

Meesteres Belgie | 27-02-19 | 10:53

Wanneer komt er een begrenzer op deze idiotie?
De lijders, opzet, van de EU mogen best wat minder drinken, eten, declareren en onzin verkopen.
Mijn inschatting is dat mensen langer blijven rijden in hun auto van 2020. Wat is het effect daarvan op het milieu?
Niet bij nagedacht he dikke vadsig EU types?
Gadver wat walg ik van jullie.

F. Jacobse | 27-02-19 | 10:53 | 1

Je huidige auto blijven rijden is veel beter voor het milieu dan een nieuwe laten maken en vervoeren naar het dealerschap bij jou om de hoek...

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:15

Tja, standaard verweer van de autootjesrijder hè: "Kmost met spoed naar 't ziekenhuis!" Alsof men nog nooit of te nimmer van de 'ambulance' heeft gehoord.
Zo'n snelheidsbegrenzer zou een zegen zijn voor de mensheid. En kan men het rechtervoetje echt niet in bedwang houden: naar Duits voorbeeld racecircuits openstellen voor de brave huisvader in zijn opel kadett die even de frustraties van het thuis onder de plak leven van moeder de vrouw of de treiterijtjes van de collega's op 't werk kwijt moet...

Zenzeo | 27-02-19 | 10:52 | 6

@ik_word_gek_in_NL | 27-02-19 | 11:58: Onderhoud is goed, maar om de 10 km een baustelle van 2 km en langer, dat schiet niet op.
De Autobahn is overigens al lang niet meer wat het was, zeker niet als men onze prachtige snelwegen in ogenschouw neemt. Zo'n beetje het beste asfalt waar je op kan rijden.

Peerkeoud | 27-02-19 | 20:12
▼ 3 antwoorden verborgen

Ze kunnen beter in de stad bij iedere verkeerslicht een gezicht herkenningscamera hangen dat zou de veiligheid van 10% naar 90% brengen, omdat dan ook eens al die fietsers een bekeuring krijgen, die alle verkeersregels altijd aan hun laars lappen.

Niet links | 27-02-19 | 10:50 | 2

Wat denk je zelf,overheid met dit soort speelgoed

Roger-Rabbit | 27-02-19 | 11:15

Volgens mij gaan er zo een paar dingen fout. De schatkist gaat miljoenen mis lopen op snelheidsboetes. Of krijgen we in plaats daarvan straks bekeuringen als we de verwarming een graadje te hoog zetten? Dat is natuurlijk tot het moment dat Brussel de controle over onze thermostaat overneemt.

down | 27-02-19 | 10:50 | 2

rutte heeft al controle over onze verwarmings- thermostaat!

vluchtelingallergie | 27-02-19 | 10:54

"De slimme meter" bijvoorbeeld. God wat heb ik geen medelijden met de simpele zielen die niet gelijk gevraagd hebben waar het uberhaupt goed voor is. Gaat de koelkast dan minder lang aan? Heb ik s'avonds minder licht nodig na installatie? De TV gaat ook al eerder uit, maar zonder licht kan ik natuurlijk niet eens een boek lezen. En het is natuurlijk een kwestie van tijd totdat ze m'n waxine lichtjes gaan belasten...

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:20

Terecht. Als je wilt racen ga je maar naar een racedag in Zandvoort of Assen.

Grote Smurf | 27-02-19 | 10:49 | 1

Of, net zoals in Duitsland, waar mensen niet gelijk in een hoekje gaan zitten huilen, gewoon vol gas zo hard als het barrel kan naar de volgende stad. Beetje jammer dat het gestel van de mensen hier zelfs al instort als je het idee vermeld.

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:22

Met een snelle auto in de file staan
Doet menig automobilist uit z’n dak gaan
’n Demente oma met ’n curator
Is dan nog sneller met haar rollator
Overheid, doe daar eerst ‘ns iets aan!

Angélica de Sancé | 27-02-19 | 10:48

Oh, alleen maar toeters en bellen als je te hard rijdt? Dan slopen we dat piepje er wel uit. Daarbij heb ik er tegenwoordig ook al geen last van. Als ik de radio maar hard genoeg zet dan hoor je dat piepje dat je de gordel niet om hebt toch niet meer...

Brofist | 27-02-19 | 10:48

Daar gaat het verdienmodel van de boetes van de overheid. Hoe zou de automobilist hier nu weer voor gaan bloeden?

The_Black_Knight | 27-02-19 | 10:45 | 2

Exacte snelheidsboete. Als je exact de snelheid rijdt krijg je boete want racisme!

Kaas de Vies | 27-02-19 | 10:47

Kilometerbeprijzing
Tolpoorten
Parkeerheffingen

Glasgow Argus | 27-02-19 | 10:50

Gaat nooit gebeuren.
En als dat dan toch zo is, Wat je er in kan bouwen - Kan je er ook weer uit slopen.

Datgingniegoed | 27-02-19 | 10:45 | 2

Wordt natuurlijk een kwestie van tijd totdat ze er een verzegeld systeem van maken, zoals bij vrachtwagens.

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:25

Ik ben voorstander van verregaande toezicht en regulering van mobiliteit in het algemeen en van auto-verkeer in het bijzonder. (Jammer dat auto-verkeer nog niet herkend wordt door m'n spellingscontrole). We importeren aan de lopende band de achterlijkheid vanuit werelddelen waar ze nog achterstevoren op een ezel rijden, we rekken de leeftijdsgrenzen voor het autorijden steeds verder op en lijken de strijd om de geest van het toenemende aantal verwarde mensen te gaan verliezen. Het is al lang geen vrijheid blijheid meer in het verkeer in z'n algemeenheid en op de autowegen in het bijzonder. Zelfs een liefhebber als ik stap nog maar enkele weken per jaar met plezier in de auto/op de motor. N.l. als ik op vakantie ga.

D-Fens_1963 | 27-02-19 | 10:45 | 5

@sjaakdezoveelste | 27-02-19 | 11:02: Nou ja, het is natuurlijk wél zo dat als de staat proportioneel wegen had uitgebreid ten opzichte van de gestegen inkomsten door meer automobilisten, we nooit dit probleem zouden hebben gehad.

Het is een beetje zoals een restaurant met 10 tafels. Ze zijn in 1970 allemaal bezet. In 1980 heeft het restuarant uitgebreid, ze hebben nu 12 tafels. Er staan helaas wel 20 mensen hun bord in de hand in de lobby te eten. 1990: Restaurant heeft 15 tafels, maar er staan nu 100 mensen tot buiten het restaurant met een bordje te eten. Immers, als we de redenering van de staat moeten geloven is dit gewoon prima acceptabel. Hadden ze maar niet moeten willen eten. Fast forward naar ons huidige jaartal en vul de rest maar in. Het is zo simpel dat kinderen het begrijpen.

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Niks nieuws. Allemaal voorbeeld nemen aan de duitsers. Begrensd op 250 km/h. Beetje meer betalen en weg met de limit.

Ronnie uit Helmond | 27-02-19 | 10:45

In deze moderne tijd is het waanzin dat mensen nog naar hun werk moeten rijden om daar achter de computer te gaan zitten. GeenStijl lezen kan thuis ook.

BrabantsVerzet | 27-02-19 | 10:43

Totale controle van die kutdtburger is wat het linkse EU wil.
Dit gaat gekoppeld worden een punten systeem. Te veel punten? Geen hypotheek meer, wachten op gezondsheidszorg, geen kinderopvang etc

De EU is eng, kan ik nog verhuizen naar GB ?

Henk de Vries2074 | 27-02-19 | 10:43 | 3

Die kudtburger mag de EU op 23 mei minder links maken.

JTKDM | 27-02-19 | 10:51

Laat die G maar weg... das war mal.

litebyte | 27-02-19 | 10:52

@JTKDM | 27-02-19 | 10:51: Maar rechts doet gewoon mee met links. Doe eens gek en stem een partij die niks met de EU regels op heeft.

Peerkeoud | 27-02-19 | 20:22

Dit krijg je dus als je wordt geregeerd door suffe wereldvreemde overbetaalde ambtenaren, EU-ambtenaren dus. BMW en Mercedes gaan hier nooit aan meewerken dus de Duitsers die de baas zijn in de EU ook niet.

sprietatoom | 27-02-19 | 10:43

En het einddoel is natuurlijk: allemaal een auto die permanent aangesloten is op het internet, opdat de politie/belastingdienst op elk moment de besturing van uw voertuig kan overnemen om u aan de kant te zetten.
Of, als u echt heel vervelend bent voor the powers that be, uw auto tegen een boom kan parkeren met 150 km/uur.

VanBukkem | 27-02-19 | 10:42 | 3

Beetje zoals gebeurd is met Michael Hastings....

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:38

Daar zat ik ook aan te denken ja.

VanBukkem | 27-02-19 | 11:39

Gaat wat lastig met die jammers die je voor een appel en een ei kan halen bij de groenteboer

Pecunia | 27-02-19 | 13:17

Dus vanaf 2022 zijn snelheidsboetes verleden tijd. Mooi.
Maar de politiek kennende pakken ze de misgelopen inkomsten op een andere manier dubbel en dwars terug.

priks | 27-02-19 | 10:42

Iedereen een 13pk auto!!!

Bezorgde vader | 27-02-19 | 10:40 | 1

Mwah, niet meer dan 5 kW zal je bedoelen, met een duurzame accupakket van 10 kWh, zodat je na 2 uur tenminste een half uur rust gaat nemen.
Maar wel productief zijn voor de BV Nederland, zodat we wel economische groei hebben.

Peerkeoud | 27-02-19 | 20:25

Gebruik toverwoorden als klimaat en veiligheid en actief ingrijpen in het leven van het individu kent geen grenzen meer.

JJMS | 27-02-19 | 10:40 | 2

"Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety." - Benjamin Franklin

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:39

@Geite_Oog | 27-02-19 | 11:39: Hear, hear. En dat was al heel lang geleden gezegd. Nog niets geleerd, ondanks een geschiedenis student als MP.

Peerkeoud | 27-02-19 | 20:26

Ligt de Vaalserberg aan de Maas?

paartjehop | 27-02-19 | 10:39

Zie het niet gebeuren eigenlijk.
Zou me wel 4 tot 6 bekeuringen per jaar schelen dat dan weer wel.

Berbaar | 27-02-19 | 10:39 | 5

4 tot 6 bekeuringen in een jaar? Newsflash, Berbaartje is een nog grotere aso dan ik al dacht.

Kapitein Stijlvol | 27-02-19 | 10:53

@litebyte | 27-02-19 | 10:46: Je bent nog niet op de hoogte van Kanjo racing, zie ik. Met name rond Osaka bijzonder populair, hoewel het ook in Tokyo en andere grote steden wordt gedaan. Fun fact: de politie wordt gewoon van de weg gejaagd door deze beste mensen.

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:41
▼ 2 antwoorden verborgen

Voor welk probleem is dit een oplossing? De NAVO stort ineen, met Brexit, Putin, XI en Erdo loeren op het verdeelde rijke zootje en wat krijgen we? Een begrenzer?

Einde van de Domheid | 27-02-19 | 10:39 | 1

NATO stort niet in
Brexit gaat niet door
Putin vindt het allemaal wel prima zo
Xi ook
Erdo is Europa's eigen Kim yong Un.. dat kan nog wel een dingetje worden, maar gezien dat z'n populariteit in eigen land harder achteruit holt dan de waarde van de Turkse Lira zal dat probleem vanzelf oplossen, kan je het met een beetje spindokteren als incompetente EU ook nog eens verkopen als goed geo politiek beleid.

litebyte | 27-02-19 | 10:50

Zijn er al forse celstraffen geeist tegen die software-sjoemelaars in de Duitse automobielindustrie? Oh nee wacht. EU, Berlijn, Merkel.

Mammeloe | 27-02-19 | 10:38 | 1

Er zijn forse boetes betaald, dat dan wel weer.

BozePaarseMan | 27-02-19 | 10:39

De volgende stap is het stuur verwijderen. Zomaar een beetje zelfstandig aan je stuur draaien en zélf bepalen waar je heen gaat. Dat kan natuurlijk niet. Vooraf een verzoek indienen waar je heen wenst te gaan en 3 jaar later krijgt u al dan niet toestemming. Net zoals het vroeger in het Oostblok ging met het kopen van een auto/Trabant.

Rest In Privacy | 27-02-19 | 10:35 | 1

Stem op GL en dit wordt de realiteit. Geldt natuurlijk niet voor nieuwkomers, moslims en illegalen.

BozePaarseMan | 27-02-19 | 10:41

Und die Deutschen machen mit? Nein Nein Nein !!!

PerineumPiraat | 27-02-19 | 10:35

Auto's met weinig pk's zijn veel beter voor het milieu, hebben minder brandstof nodig. Zware motoren hebben dan nauwelijks zin meer. Vraag me wel af waar al dat testosteron straks moet blijven.

huistuin&keukenvrouw | 27-02-19 | 10:34 | 5

Auto'smet dikke motoren hebben natuurlijk ook geen praktisch nut. Als het alléén om de praktijk zou gaan zouden mensen massaal in een bijv een Fiat Panda 900CC rijden. Maar helaas, auto staat gelijk aan emotie voor velen. Uitstraling. Plezier. Vrijheid. En ja, soms ook gewoon snelheid. En daar hangt me een verdienmodel aan vast. Een hele piramide van bedrijven, ontwerpers, constructeurs, tuners, marketingbedrijven, waar gigantische bedragen in omgaan. En daar is men bereid dik, héél dik, voor te betalen. Denk alleen maar eens aan de BPM die men jaarlijks binnen harkt. Gaan we massaal in een autootje met een nieuwprijs van 10K rijden dan stort dat in. Accijns op brandstof; verdampt. De boetemachine; screeching halt. Al die miljarden BTW; weg. Een auto bezitten is dan ineens niet meer interessant. Want waarom betalen voor iets wat je niet eens zelf mag besturen, of kiezen. Dus autobezit neemt af, belastingen drogen op. Het kan gewoon niet zomaar. Dit is een Dijkhofje.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:44

Van de week in het nieuws: Downsized motoren zijn zuiniger maar gaan nooit de levensduur van ouderwetse 2 liter blokken halen. Zodra de motor kapot is word de auto afgeschreven, en komt er dus een nieuwe auto voor in de plaats. Als je dit alles in de lifecycle analyse meeneemt dan komt een auto met groot laag belast blok verrassend goed uit de vergelijking.

pale-blue-dot | 27-02-19 | 11:05

Als bioloog moet ik bezwaar maken tegen het statement dat auto's met weinig pk's beter zijn voor het milieu. Ze produceren immers minder CO2.

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:45
▼ 2 antwoorden verborgen

Iedereen in een soort Trabant?

RenHoek | 27-02-19 | 10:34

De helft van de overleden verkeersslachtoffers zijn voetgangers en fietsers. Geouwehoer over de snelheid op snelwegen gaat er geen enkele redden.

Feynman | 27-02-19 | 10:34 | 4

Inderdaad. De meeste dodelijke ongelukken gebeuren met vrachtwagens die met 10 km/uur rechtsaf slaan en daarbij een fietser of voetganger meepakken.

VanBukkem | 27-02-19 | 10:47

Ik begrijp uw punt maar is bij de ene helft is dan ook niet steevast een groot deel autoverkeer betrokken? En de andere helft? Significante cijfers tav automisbruikers, betrokken bij het overgrote deel verkeersdoden vermoed ik. En idd, ouwe hoeren gaan niemand redden ;-)

D-Fens_1963 | 27-02-19 | 10:53
▼ 1 antwoord verborgen

De gedachte dat vrijheid en gelijkheid samengaan, is helaas een verkeerde. Een van de twee wint. In Europa staat gelijkheid nogal op voorsprong. Gelijkheid betekent: het weggeven van vrijheid.

Dr_Prepper | 27-02-19 | 10:34

Laten we onderzoek doen naar een pilletje dat vrijheid minder begerenswaardig maakt.

HogeNood | 27-02-19 | 10:33 | 3

Is er al, wordt in amerika volop mee gewerkt: Vicodin. Ziet u het iets te scherp? komt het allemaal wat te dichtbij? Is de realiteit te pijnlijk? Hierzo, receptje, is het zo weer over.

elfenstein | 27-02-19 | 10:35

Oog:
Vicodin is een merknaam, bekend geworden door dr. House. Hier ten lande heet het spul oxycodon, een schitterend synthetisch opiaatje dat steeds meer voorgeschreven wordt door artsen die klaar zijn met het gejeremineer van hun patienten die zelf niet doorhebben dat hun leven gewoon kudt is en daardoor allerhande kwaaltjes ontwikkelen waar geen medicijn voor bestaat anders dan totale verdoving. dat je er als een dolle verslaafd aan raakt is voor de farmaceut alleen maar meegenomen natuurlijk, evenals voor een overheid die graag makke dociele schaapjes ziet.

elfenstein | 27-02-19 | 12:03

Hetzelfde dus als met de kofferbak een stukje open of de gordel niet om. Het milde despotisme van een vriendelijk geluidje dat al snel minder vriendelijk wordt, net zolang tot u uw gedrag aanpast aan de norm. Werkt wel.

Rest In Privacy | 27-02-19 | 10:32

Boete-opbrengsten zijn dusdanig hoog dat die inkomsten niet gemist kunnen worden.. oh jee, Rutte komt in een spagaat.

BozePaarseMan | 27-02-19 | 10:31 | 2

Ze verzinnen gewoon een nieuwe belasting of de BTW op groente en fruit gaat naar 12%.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:32

@Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:32: Suikertax, zoals in Denemarken. Wat heerlijk om aan het handje gehouden te worden als een grote kleuter met stemrecht (alhoewel, vorige keer ook niet geteld dus het belang van dat laatste kan zeer in twijfel getrokken worden)

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:51

"Als het aan de EU ligt" schrijft het AD demagogisch. In werkelijkheid is het een voorstel van een groepje parlementariërs die dit voorjaar al dan niet herkozen zullen worden, afhankelijk van wat hun kiezers van dit soort ideeën vinden.

JTKDM | 27-02-19 | 10:30 | 1

Das ook zo, om 1 of andere reden is 'groen' tegenwoordig in en moet de auto(mobilist) in een slecht daglicht worden gezet in de media.

Wolkbreuk | 27-02-19 | 10:32

En voor al diegenen die de nostalgie van het autorijden niet los kunnen laten; laten we hopen dat er een stuur en een gaspedaal aanwezig blijft. LOL.

D-Fens_1963 | 27-02-19 | 10:28

Het wordt tijd dat we een begrenzer op de on gekozen clowns in Brussel gaan zetten.

ZwarteRiek | 27-02-19 | 10:21

Haa haaa koffie/toetsenbord.
Die clowns bepalen stukje bij beetje alles wat vrijheid beknot.
Zie A 2 kudde op amterdam ,utrecht.
Gelukkig voor hen wordt er in NL altijd overal op gehandhaafd dat scheelt!!!
Dan maar het OV haaaa haaaaa,, ook een succes en spotgoedkoop.
Gegroet blonde dolly.

maasdonk | 27-02-19 | 10:28

WTF ---- en zo veranderd de EU langzaam in een een of andere 100% controle staat...... stelletje eng nekken zijn het... Dit monster moet ASAP ontmantelt worden

Captain_Dipshit | 27-02-19 | 10:27

Hoe laat wordt die chip in je nek geplaatst? Ik wil geen strafpunten op mijn sociaal EU krediet bij het oversteken.

Mammeloe | 27-02-19 | 10:26 | 1

Talloze camera's/microfoons met gezichts-/stem-herkenning volstaat.

HogeNood | 27-02-19 | 10:37

Softwarepatch voor 200 eurie en klaar.

Pinocchio | 27-02-19 | 10:26 | 1

.... for now....

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:52

Beter idee is een woning toewijzen aan EU-burgers die op loop of fietsafstand van het werk is. Iedereen moet zich redden in een mooie stapelcontainer. Huidige studenten worden toch al klaargestoomd met het idee dat het hip is. Je hoeft geen boeken of andere rotzooi meer te hebben. Die worden verbrand en omgezet in elektriciteit. 1 beeldscherm per hoofd is genoeg met daarop informatie die uiteraard voor je uitgezocht wordt, zo lief is de overheid voor je. De rest is ruis en daarom onnodig. Eten halen doe je fijn samen in de rij met een bon. Samenstelling regelt de overheid ook voor je.

Deflatiemonster | 27-02-19 | 10:26 | 1

Goed idee!

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:32

Gaat niet gebeuren, overheden halen veel geld binnen middels brandstofaccijnzen en verkeersboetes en dat geld willen ze echt niet missen.

Wolkbreuk | 27-02-19 | 10:25

Uw wekker gaat, het is vandaag 4 uur sochtends, u mag 5 minuten douchen en dan brood eten zonder vlees, met een kopje thee want koffie is slecht voor het milieu. Verplicht tanden poetsen en dan met uw automatische auto naar uw werk. Om de files te spreiden komt u wat eerder dan uw collega die in dezelfde wijk als u woont. Tijdens de rit wordt u automatisch via de radio op de hoogte gesteld van het laatste nieuws via het enige radiostation met "echt nieuws" keurmerk. De oorlog met Eurazië gaat goed.....

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:25 | 4

Het chocolade rantsoen is weer verhoogd van 20 gram naar 10 gram per dag. U heeft drie minuten om verplicht te mogen juichen.

RenHoek | 27-02-19 | 10:36

Hoe laat was ook alweer de 1 minuut haat?

Geite_Oog | 27-02-19 | 11:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ben benieuwd welke belasting ze daarna weer gaan invoeren om de inkomsten uit snelheidscontroles te compenseren.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:25 | 1

Mobiliteitsbelasting.

D-Fens_1963 | 27-02-19 | 10:30

Check: welk bedrijf levert deze zogenaamde ISA techniek, en hoe zijn zij vertegenwoordigd in de lobby wereld in Brussel? Ik zet 100 euro op onduidelijke geldstromen naar de parlementariërs die dit pushen.

Snorkle | 27-02-19 | 10:25 | 3

Gaat geraffineerder. Politici krijgen een baantje bij NXP of wat aandelen en eigendom is niet openbaar als het onder bepaalde normen blijft dus prettig geregeld.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:27

@Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:28: Nice.

Deflatiemonster | 27-02-19 | 10:31

Als dit systeem er echt komt, is dat echt niet alleen voor de snelheid, maar kan de overheid iedere auto uitzetten waneer zij maar willen en kunnen ze iedereen als er bijvoorbeeld smok is, ineens iedereen 40 laten rijden op de snelweg enz.

Zo krijg de overheid heel langzaam de totale macht over iedere individu, hier in het westen maar wijzen naar China, NoordKorea, Rusland, Iran en Venezuela, maar intussen halen we deze landen met een rap tempo in als bananenrepubliek!!

Niet links | 27-02-19 | 10:24

Lijkt mij dat zoiets binnen de bebouwde kom wel gaat werken. En zou sowieso ingevoerd moeten worden.

B75 | 27-02-19 | 10:23 | 4

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:26: Wat valt er uit te leggen? Binnen de bebouwde kom niet harder dan de max snelheid? Woonerven 5 km/u. 30 km zone’s niet harder dan 30. Dat..

B75 | 27-02-19 | 10:40

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 11:46: Te weinig controle over de burgers. Plus een truttig betuttelingssysteem is waar de oudere generaties met name erg fan van zijn. Laat dat nou net de babyboomer generatie zijn die op dit moment aan het inkakken is en je snapt waarom ze denken dat dit er wel door komt.

Geite_Oog | 27-02-19 | 12:15
▼ 1 antwoord verborgen

Zo lang zal het niet meer duren of we worden op de snelweg allemaal gechauffeerd. Je draait de oprit op en de cruisecontrol neemt het over. Maar hoge snelheid is juist in de bebouwde kom gevaarlijk...

JTKDM | 27-02-19 | 10:22

Juridisch praktisch onuitvoerbaar. Wie wordt verantwoordelijk voor de correcte snelheid. De softwareboer die continu zijn systeem moet updaten, de overheid die wijzigingen in de maximum snelheid continu moet doorgeven (ook wegwerkzaamheden en al), de autofabrikant, die de systemen moet integreren, etc etc. Gaat juridisch nooit lukken.

Boogschuttertje | 27-02-19 | 10:21 | 3

Hoe zit het dan met de huidige Tesla etc?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:26

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:26: Die verantwoordelijkheid ligt volledig bij de bestuurder. Overigens net als bij alle andere auto's die een indicatie geven van de toegestane snelheid.

Ik heb ooit eens in een smart mobility commissie gezeten bij Rijkswaterstaat, waar nagedacht werd over het sterk verminderen van verkeersborden, en het idee was om informatie actief door te sturen naar navigatiesystemen. Technisch is het meeste wel haalbaar, al zijn er wel uitdagingen, maar juridisch was dat een onbegaanbaar pad. Dit voorstel gaat vele malen verder, wat de juridische haalbaarheid alleen maar nog discutabeler maakt.

Boogschuttertje | 27-02-19 | 10:31

Het wordt tijd dat we een begrenzer op de on gekozen clowns in Brussel gaan zetten.

ZwarteRiek | 27-02-19 | 10:21 | 3

Oh ja? Hoe? Vertel....

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:27

Het betreft hier gekozen clowns. Op 23 mei mogen we weer opnieuw kiezen.

JTKDM | 27-02-19 | 10:31

Ongetwijfeld zal het EP een uitzondering maken voor hun eigen auto’s. De zakkenvullende parasieten.

smdyasc | 27-02-19 | 10:21

Die ambtenaren in Brushel zijn vergelijkbaar met huisvrouwen die schoolgaande kinderen hebben. Na de tafel afgeruimd te hebben, de woonkamer aan kant en een praatje met de buurvrouw gemaakt te hebben, alle tijd van de wereld hebben om onnodige oplossingen te bedenken voor niet bestaande problemen.

Croxifoxio | 27-02-19 | 10:20

Dit soort betutteling of een social credit systeem. Ze zullen het in Brussel daadwerkelijk gaan voorstellen. Let maar op.

Deflatiemonster | 27-02-19 | 10:20 | 1

Brussel kennend wordt het beide. Dubbel genaaid houdt beter.

Glasgow Argus | 27-02-19 | 10:24

We hebben teveel ambtenaren. Zodra die zich vervelen dan wordt er nieuwe ellende bedacht.

van heinde en verre | 27-02-19 | 10:19

Dat gaat niet werken als oudere auto's zo'n voorziening niet hoeven te hebben. Is dan zelfs levensgevaarlijk.

Koonkluk Huis | 27-02-19 | 10:18 | 4

Die moeten dan ook. Meteen nakijken bij de APK

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:20

Hey, in A'dam is het geen enkel probleem om brommers van nog geen 10 jaar oud te outlawen. U denkt dat de overheid nog scrupules heeft in het beperken van uw recht op vrij vervoer of voertuigkeuze? Whahahaha.

elfenstein | 27-02-19 | 10:28

@elfenstein | 27-02-19 | 10:28: En dit is precies waarom wij over enkele jaren gaan emigreren. Vanaf een afstand lijkt me dit hele verhaal een stuk comischer...

Geite_Oog | 27-02-19 | 12:19
▼ 1 antwoord verborgen

Bij een benzine of dieselauto is een begrenzer gemakkelijk te omzeilen.
Bij een elektrische auto kun je dit beter regelen... zodra je boven de 130 komt dan kun je zorgen dat de accustroom wegvalt zodat ze niet harder kunnen.

sociaal_econoom | 27-02-19 | 10:18 | 5

@elfenstein | 27-02-19 | 10:24: laptop eraan en klein software foutje erin. GPS signaal niet gevonden en rijden maar.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:28

Zo'n 3 fasemotor zoals toegepast in de meeste e-voertuigen is met een handjevol vette mosfets plus een mooi stukje software op een arduino al tot grootse daden in staat. Zoals gezegd, vrij spel voor Nerds die, als hele kleine minderheid, wél weten hoe elektronica werkt. 90% van de bevolking gebruikt weliswaar meer tech dan ooit tevoor, het begrip ervan is op een navenant dieptepunt beland. Geeft te denken, no?

elfenstein | 27-02-19 | 10:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Zelf nadenken, zelf gas geven... dat moeten we toch niet willen. *bleep* EU macht frei *bleep*

Kapitein Stijlvol | 27-02-19 | 10:17 | 1

Ik wacht totdat iemand vertelt waarom je geen gelijk hebt. Zelf wil ik niet nadenken.

Geite_Oog | 27-02-19 | 12:20

Prio-1 Reanimatie. Aanrijtijd: 24 minuten.

Koekkeloere | 27-02-19 | 10:17

Voor iedereen die denkt dat ie met z'n ouwe kudtvolvo lekker de vrije paljas kan blijven uithangen:
Droom lekker verder, u dacht toch niet dat tegen die tijd die ouwe roestbakken nog de weg op mogen toch? Miljeu man, denk nou toch aan het miljeu.Oftewel: die ouwe karren zonder al die elektronica om u te volgen tot in de berm zijn de eersten die via een andere wet weggejorist gaan worden.
Eerst kwamen ze voor uw volvo....

elfenstein | 27-02-19 | 10:17 | 1

Milieu? Al die stampende servers, tracking systemen, cameras, beeldschermen, traject controles etc. etc. Elektriciteit in het algemeen. Komt echt niet uit de lucht vallen. Een wasse neus is het.

ikdenkwat | 27-02-19 | 10:20

O jee. Dit gaat gevaarlijk situaties opleveren. Want inhalen mag nog steeds. En dus zullen mensen dat ook blijven doen. Ikzelf heb altijd geleerd: als je inhaalt, doe het dan overtuigend. Dwz pankgas; zo snel mogelijk er voorbij. Straks, met die nieuwe kutauto's van na 2022, kan dat dus niet meer. Dan krijg je dus situaties als auto A probeert met een topsnelheid van 130 km/uur auto B(95 km/uur) voorbij te komen. Dat gaat dus een eeuwigheid duren. Op de provinciale weg. U kunt zich wel voorstellen wat voor hachelijke situaties dat gaat opleveren met dat tegemoetkomend verkeer.
*zweert bij ouwe auto met hoge topsnelheid en acceleratievermogen*

VanBukkem | 27-02-19 | 10:16 | 2

Zie elfenstein hieronder

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:19

Wordt net zoals in America dan. Iederen dezelfde snelheid op alle banen. En natuurlijk wel een snelheid waarvan een 100 jaar oude demente bejaarde niet wakker van wordt.

Geite_Oog | 27-02-19 | 12:22

Een schande! Mijn fiets en ik spannen een kort geding aan.

dr Rechts | 27-02-19 | 10:16

lol, achterlijke ambtenaren.
Met een dag is daar een fix voor,

Henk de Vries2074 | 27-02-19 | 10:16 | 1

De enige fix die ik zo kan bedenken is in de vorm van anthrax of sarin maar dat bedoeld u vast niet.

litebyte | 27-02-19 | 10:21

Het is vandaag toch geen 1 april ?

ja,diedus! | 27-02-19 | 10:15

Raad eens wie ontheffing krijgt? Net als in NoordKorea de familie en vriendjes van het kartel. Een ieder die nu nóg pro europa stemt is écht van het padje, dan srem je hier dus mee in!

Bali Lovert | 27-02-19 | 10:15 | 1

Hoe weet je dat?

Dirk III | 27-02-19 | 12:31

Dit heeft uiteraard helemaal geen ene reet te maken met de snelheidsbegrenzer, maar alles met dat het gegeven dat iedere auto uitgerust wordt met een trackingdevice.

Om te weten hoe hard een auto mag rijden op een bepaald stuk weg, dient de locatie van het voertuig tenslotte wel vastgesteld te worden. En zo weet de EU straks dus van ieder voertuig op ieder gewenst moment de exacte locatie.

Om de totalitaire nachtmerrie nog iets erger te maken: om de snelheid van een auto te kunnen reguleren moet er eveneens software in de auto zitten die in direct contact staat met het motormanagement. Die software kan straks ongetwijfeld ook gebruikt worden om een voertuig op afstand tot stilstand te dwingen....

Dit is echt de natte droom van iedere dictator!

De Libertariër | 27-02-19 | 10:15 | 1

Wat doet u daar om 3 uur snachts? Klik pwwuuwwww.... En daar staat u stil.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:18

Dit is gewoon om autonoom rijden mogelijk te maken. En het plezier van de vrijheid van het autorijden de neknom te draaien zodat autonoom rijden een kleinere stap gaat worden. Vanaf 2022 gaan we lekker met zijn allen voordrinken in de autonome-auto die 80 kmpu op de A2 rijdt richting het bourgondische zuiden om daar carnaval te vieren bijvoorbeeld. Oh ja en veel neuqseks filmpjes van op de snelweg. Geen transparante pausmobiel maar een dichtgetimmerde peesmobiel. Tot zover mijn bijdrage.

sjef-van-iekel | 27-02-19 | 10:14

Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe regels voor Stint-achtigen die de Nederlandse minister hier wil invoeren? Mogen wij dat als land zelf nog bepalen of gaan die overbetaalde nietsnutten in het EU parlement daar tzt ook over?

Zwizalletju | 27-02-19 | 10:14 | 3

Ik kwam van de week een kolonne bakfietsen met kinderen erin tegen, de vervanging van de stint door een bakfiets (uiteraard elektrisch versterkt).

Nu s een rijdende klapkrat als de stint al op het eerste gezicht gevaarlijk, maar een even grote bakfiets lijkt me net zo min tegenpartij voor een aansnellende trein.

Glasgow Argus | 27-02-19 | 10:17

Een stint moet voortaan gordels moet hebben. Dat scheelt, als je zo'n ding per ongeluk voor de intercity zet. Stuk veiliger. alarmeringen.nl/noord-brabant/brabant...

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:25

Moet je wel het hele verhaal vertellen beau, er moet ook een extra onafhankelijke rem op, net als alle andere gemotoriseerd vervoer in nl. Die rem moet sterk genoeg zijn om de motor tegen te houden in geval van doorslaan. Die regels hadden ze van begin op stints en scootmobielen moeten doorvoeren, de huidige situatie is levensgevaarlijk. Blijft staan dat ik het geen goed idee vind om 10 kinderen in een plastic bakje van de afhaalchinees te vervoeren, gordels of niet. Ik zou eerder geen gordels willen, gaat het dan mis dan kan je er tenminste uit in de paniek.

elfenstein | 27-02-19 | 12:10

Lijkt me voor de verkeersveiligheid en voor de doorstroming van het verkeer een sleechte zaak.

Rij maar eens over de A2, met alle auto’ s zes banen breed op 100 km/h naast elkaar. Je moet iedere keer wanneer er een tragere verkeersdeelnemer is weer vol op de rem, uitwijken naar links kan niet omdat er een droeftoeter naast je hangt, met dezelfde snelheid als jij.

(Onnodig linksrijden wordt ook nauwelijks aangepast, maar wat is dat ergerlijk)

Glasgow Argus | 27-02-19 | 10:13 | 5

@Glasgow Argus | 27-02-19 | 10:20:
Of van die betuttelende smiley-bordjes die rood of groen zijn.
Betutteling.

Toos Doos | 27-02-19 | 10:24

@Toos Doos | 27-02-19 | 10:24: oh ja
U mag 30, u rijdt 31 :(

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:29

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:29: bij zo'n 60-bord een keer de 90 aangetikt, uit pure recalcitrantie. Kwam er toen achter dat-ie het dan niet doet. :)

Toos Doos | 27-02-19 | 10:37
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik denk dat dan iedereen altijd het gas tot de bodem intrap, want je kan immers nooit meer te hard rijden. Maar of dit er komt vraag ik me af, dat betekend wel dat de overheid 2,6 miljard Euro per jaar misloop aan bekeuringen en deze melkkoe doen ze zelf in Den Haag niet opdoeken.

Niet links | 27-02-19 | 10:13

Hier in Japan al jaren een feit... zo'n snelheidsbegrenzer, maar wel op 180km p/u.

litebyte | 27-02-19 | 10:13 | 3

Ik heb een ouwe Chevy en daar zit ook gewoon een begrenzer in en die staat door de garage momenteel ook op 180 km/h afgesteld maar dan vooral omdat ik met mijn winterbanden niet harder dan 180 km/h mag rijden...

HAL 9000 | 27-02-19 | 10:18

Bij mij begrenst op 160 km/uur. Maar dat is omdat het ding gewoon niet meer vermogen heeft.

2voor12 | 27-02-19 | 10:47

En? Houd de jeugd zich daar netjes aan, of is er wel een of andere briljapanner te vinden die die begrenzing eruit hackt? Ik dacht dat snelle driftbakken wel een dingetje waren daar, no way dat dat begrenst is.

elfenstein | 27-02-19 | 12:12

Ik erger me altijd dood aan mensen die op de meest linker baan gaan inhalen met 100 en niet harder gaan dan 101 en ze dus gelijk blijven rijden met de middenbaan waardoor ze de hele doorstroming belemmeren. Bij inhalen mag je best even wat harder zodat je er langs kan.
Dit plan wordt een ramp met verstopte wegen omdat niemand doorrijdt en we elkaar de ruimte niet geven.

Dirk III | 27-02-19 | 10:12 | 7

@azijnseikerT | 27-02-19 | 10:13: Inderdaad grote ergernis!
Zojuist had ik weer zo'n idioot voor op m'n bumper zitten..
Geen spatje extra gas gaf ie. . . . . .

Tilburgse bluf | 27-02-19 | 10:19

@Niet links | 27-02-19 | 10:15: ik rijd daar dagelijks. Dat geeft juist mijn gelijk want je hebt altijd van die lui die helemaal links blijven plakken met max 100. Ga dan naar rechts. Niemand kan er meer door als de hele rij 100 rijdt. Trajectcontrole meet het gemiddelde. Ff 105 rijden en de rest op 99 geeft echt geen boete.

Dirk III | 27-02-19 | 10:30
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat van de kleuters dat klopt eigenlijk wel.

azijnseikerT | 27-02-19 | 10:11 | 1

Inderdaad, de gemiddelde automobilist in Nederland is ook een gigantische kleuter. Wat dat betreft weer een goed argument tegen Nexit. Chapeau, Jean-Claude!

Jodocus Pratensis | 27-02-19 | 10:14

Hoe gaat de overheid dit handhaven?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:11 | 1

Niet. Het is bangmakerij en onderdrukkingstactiek van de fascistenclub!
Alles wat EU uitbraakt is enkel om de ideologie van het vierde rijk door te drukken. Het enige wat we ervoor krijgen is oorlog, en de angst is dus bedoeld om het oorlogsgeld makkelijk te innen de komende jaren.
Geloof er niet in, in die smerige fascisten-ideologie.

Toos Doos | 27-02-19 | 10:13

George Orwell draait zich om in zijn graf. Gelukkig hoeft hij dit soort shit niet meer mee te maken.

pibasso | 27-02-19 | 10:10

Ondertussen worden de helikopters in Kasjmir uit de lucht geschoten jongens, doe eens opletten...

SterF... | 27-02-19 | 10:09 | 3

Yes. Ik heb het niet zo op India maar nog minder op de buren van. Go India dus...

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:10

Zolang the EU of VS niet betrokken is who cares.... misschien vanavond bij jullie domme engnek Jinek of sesamstraat voor volwassenen - aka 1Vandaag.

litebyte | 27-02-19 | 10:16

Curry vretende groepsverkrachters met nukes versus booslim in het bezit van nukes. Keuze is ineens niet zo moeilijk meer, #teamgroepsverkrachters dan maar.

Kapitein Stijlvol | 27-02-19 | 10:23

Heeft iets voor heeft iets tegen.

rein9576 | 27-02-19 | 10:09 | 1

Wat is een argument voor?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:11

Hahahaha. 28 landen in de EU met 30 verschillende tolsystemen. En dan zullen ze dit wel ingevoerd krijgen? Europabreed? Manmanman. Ze moeten in dat Europarlement wel continue straalbezopen zijn dat ze dit soort onzin bedacht krijgen...

Enter Yeti | 27-02-19 | 10:09 | 4

Het voordeel van dit plan is dat de EU het zelf niet hoef uit te voeren. De hoog efficiënte auto industrie moet het even uitvoeren. En die jongens krijgen het in tegenstelling tot de overheden wel voor elkaar.

pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:18

@pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:18: Ach welnee. Dit heeft met verkeersveiligheid te maken en volgens mij is dat nog steeds een zaak van nationale overheden. Dat wordt dus oneindig lang gesteggel over standaarden en andere ellende, waarna we ons na 30 jaar aan de Duitse standaard conformeren. En tegen die tijd rijdt toch alles en iedereen autonoom.

Enter Yeti | 27-02-19 | 10:42

Er is ergens 90.000 liter wodka opgedoken dus...

Dezenaamhier | 27-02-19 | 14:30
▼ 1 antwoord verborgen

Dat is lévensgevaarlijk. Zelfs zoiets eenvoudigs als een ACC is al een kolereding van jewelste. Wil,je uitvoegen remt het eigenwijze kreng onaangekondigd van 120 naar 80 omdat er rechts naast je een vrachtwagen rechtdoor rijd.

Mijn 15 jaar oude Volvo 5 pitter ga ik koesteren als een eilandje van vrijheid in een zee van imbeciele regeltjes.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:09 | 2

Links naast je. I hate it when i do that.

Dutchbeaurouge | 27-02-19 | 10:10

honden pissen tegen bomen en schijten op het groene gras.

tata1981 | 27-02-19 | 10:09

Lekker veilig als je even in moet halen.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:07 | 6

@pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:16:
Dat heb ik nu al bij mijn veiligheidsgordel als ik even 350 meter naar de parkeergarage van AH rijdt om weekendboodschappen te doen.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:19

@Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:19:
rijd-t (moet reaguren ook niet combineren met werken ;-) )

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:20

@Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:19: Veiligheidsgordels op de fiets?

artie | 27-02-19 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe "weet" die auto trouwens wat de maximumsnelheid op een bepaald weggetje is? Volgsysteem?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:07 | 6

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:09: Aangezien we gaan rekening rijden in de nabije toekomst is dat volgsysteem er toch al.

pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:10

@pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:10:
Oh ja rekeningrijden het meest idiote idee ooit.
De vervuiler betaald. Ja nu ook. Als je meer rijdt verbruik je meer brandstof: accijns.
Enne als de overheid echt wil maken ze het over gratis. En wat uitgebreider dan in de Randstad. Maar kost geld wat ze niet hebben.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:15

@pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:10:
geloof nooit dat we gaan rekening rijden in Nederland. De Bouwend Nederland lobby is hier veel te sterk. Er moeten files blijven om de druk op de ketel te houden.

Watching the Wheels | 27-02-19 | 10:16
▼ 3 antwoorden verborgen

En wéér een reden voor een Nexit. Wat hebben die britten toch een geluk op tijd uit de EU te stappen.

2voor12 | 27-02-19 | 10:06

Heil EU!

Toos Doos | 27-02-19 | 10:06

Geen probleem, ik koop mijzelf voor die tijd gewoon een klassieker met v8 en geniet daar de rest van mijn leven wel van.

pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:06 | 2

Dingdong! Wij komen de snelheid begrenzer inbouw V8 inbouwen of we noemen em mee wegens niet toelaatbaar op de openbare weg.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:09

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:09: Dan richt ik de auto met de neus richting het oosten en geef ik net zolang gas totdat ik de EU uit ben.

pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:13

Straks allemaal een uniform, hetzelfde salaris en een grijze "Volkswagen" en het plaatje is compleet.

DrumPiet | 27-02-19 | 10:05 | 1

Another brick in the wall

pale-blue-dot | 27-02-19 | 10:15

Dus van 2022 stort de verkoop van nieuwe auto's in. Slechts de kantoorslaafjes met hun auto'tjes van de zaak zijn de pineut. En daar betalen ze dan ook nog eens bijtelling over, alsof het allemaal niet erg genoeg is.

John McClane | 27-02-19 | 10:04

Raar dat een overheid erop gebrand is om één van hun belangrijkste inkomstenbronnen de das om te doen...

plaatjesdraaiert | 27-02-19 | 10:04 | 4

Reaguurselbelasting. Vliegtax. Vettax. Suikertax. Voortuinopslag. Dakpannentoeslag. Bomenforfait. Er is altijd wel iets te belasten.

John McClane | 27-02-19 | 10:09

@John McClane | 27-02-19 | 10:09: holy shit. Zoveel ideeën in 1zin. Daar zouden ze in Den Haag 3 jaar over moeten brainstormen /denktanken.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:43

@John McClane | 27-02-19 | 10:09:
Zonnepanelenenergiebelasting (is er al min of meer)

Admiraal Balthasar | 27-02-19 | 12:25
▼ 1 antwoord verborgen

NEXIT

Oromis | 27-02-19 | 10:03 | 4

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:07: Gewoon het protocol volgen voor uittreding

Oromis | 27-02-19 | 10:32

@Oromis | 27-02-19 | 10:32:
Oh. Makkelijk dus. Staat in dat protocol ook iets over een referendum?

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:42

@Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:42:
nee

Oromis | 27-02-19 | 10:57
▼ 1 antwoord verborgen

Handig! Geen diversiteit meer qua auto bezit. Kan er daarna een uniforme auto worden verplicht voor den burger.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:03 | 3

Trabant 2.0.

ja,diedus! | 27-02-19 | 10:04

Een wagen voor het volk? Oh wacht..

sko | 27-02-19 | 10:24

Wie gaat dat allemaal betalen, echter?

negerinnenzoenen | 27-02-19 | 10:02 | 2

De nieuwe auto eigenaar.

Is dit nog nieuws? | 27-02-19 | 10:03

Voor een negerinnenzoen vertel ik het.

Bennie Boos | 27-02-19 | 10:33

Gaat niet gebeuren.
De staat wil de extra inkomsten van snelheidsboetes echt niet missen,

wan hung lo | 27-02-19 | 10:02 | 7

Precies. Dat zou het failliet van de overheid betekenen. Ik zie ze dat nog wel veranderen in een apparaat wat bij overschrijding van de vmax meteen een berichtje naar het CJIB stuurt.
Maar ok, kom maar op. Als dat betekent dat alle flitspalen en trajectcontroles worden weggehaald, begin ik een bedrijfje wat die apparaatjes van "custom firmware" voorziet!

Mastermattie | 27-02-19 | 10:09

MRB verhoging in aantocht om de rijksinkomsten te vereffenen ?

steekmug | 27-02-19 | 10:36

Uiteindelijk willen ze de besturing van uw auto overnemen en dit moet geleidelijk. Met het voortschrijden van de techniek zie je dat de overheid deze gebruikt om zich steeds dieper in uw persoonlijke levenssfeer te nestelen. Dit gaat dan over mobiliteit, de overheid bepaalt uiteindelijk waar u wel en niet mag komen, met welk vervoermiddel en op welke snelheid. Uiteindelijk is het niet meer mogelijk zelf een auto te besturen. Dan komen de 'dwingende adviezen' hoe laat u dient in te stappen om op tijd aan te komen. Onderweg uitstappen wordt dan onmogelijk gemaakt. Er zijn tal van mogelijkheden en alles onder het mom van veiligheid en eigen bestwil want daar zijn mensen blijkbaar gevoelig voor, in ieder geval gevoelig genoeg om er niet tegen in opstand te komen. Het komt er op neer dat we bukken voor een tirannieke overheid die onze laatste restjes vrijheid afpakt. Slaven op een plantage hadden meer vrijheid.

TheOneWhoKnocks | 27-02-19 | 11:10
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken