Hee. Ben je nou alweer naar de slijter geweest?

Je bankrekening heeft je verraden.
Ah jawel. Het menselijke ras. Waant zich superieur aan alles maar is uiteindelijk ook maar gewoon als vee in handen van een paar lepe herders en databoeren. Jarenlang hebben we met ons allen vrijwillig oormerkjes in laten schieten door Facebook en Google, die zich rijk konden rekenen dankzij het melken van metadata van vetgemeste westerlingen en hun vreetselfies. En nu willen de banken ook een stukje van de cake. Of nou ja, de Europese Unie dwingt banken via de nieuwe PSD2-wetgeving om je bankrekening open te stellen voor derden, als je dat als rekeninghouder zelf wilt. En waarom zou je dat niet willen, als het ZO VEEL NIEUW GEMAK met zich meebrengt? Appie kan straks automatisch boodschappenlijstjes maken op basis van je maandbudget. Handig! Reisbureua de Volkskrant weet wanneer je weer geld hebt voor een vliegvakantie. Supernuttig! Allerlei schimmige huishoudapplicaties helpen je bij budgetbeheer. Rustgevend! En de EU is de lachende laatste, want we gaan allemaal vrijwillig nóg meer hypergevoelige info weggeven, tot het moment dat Brussel straks je pinbetalingen gaat koppelen aan je zorgverzekeraar, zodat je bij ieder bezoek aan de slijter of de tabakswinkel een kwartje op je premie er bij krijgt. Want de verzorgingsstaat moet straks ook op de kleintjes gaan letten. En de braafste burgers krijgen de biefstuk, de rest mag het betalen. Somber? OK. Degenen die het glas van deze vooruitgang nog als halfvol beschouwen, mogen nu roepen dat we te veel dystopische films hebben gekeken.
Waar kunnen we ons aanmelden?
Social
Reaguursels
InloggenOp zich zijn er wel voordelen te bedenken aan zo’n mogelijkheid.. proxybetalingen bijvoorbeeld
Maar je moet dingen in de gaten houden en er verstandig mee omgaan. En dat vereist kennis., en daar gaat het mis bij 90% van de consumenten
Ik wil best geloven dat het allemaal heel erg is enzo. Maar het ontbreekt me gewoon aan interesse.
Banken...... Juist daar moeten we van af.
Dat zijn die geslepen lui die met een druk op de knop jou in de diepste ellende drijven zonder dat het hen ook maar ene cent uit zal maken.Al het geld is straks digitaal alleen nog maar te verantwoorden.Cash geld gaat er echt wel uit binnen een jaar of 5.Bestaat er alleen nog maar fictief vermogen.De rijken worden dus alleen maar rijker en de ssimple minded hard werkemde burger , en ook degene die denken dat ze wat zijn omdat ze een stapje hoger op de burgerlullen ladder staan , gaan er allemaal aan geloven. Kijk maar even naar nu weer het excuus van de 2e kamer over de energie tarieven die zogenaamd zijn berekend op basis van oude gegevens.Mooi gezegd maar voorlopig moddervet omhoog met die rekening zonder enig zicht op herberekening en dus enige lasten verlichting..
Onbeschaamd binnenharkend gaan zij Uw bezwaren gewoon uit de weg...... BETALEN!!!! Als braafste en ook nog eens de allerkleinste van het beter & herstellend klimaat initiatief moeten we gewoon het belachelijk en op niets wetenschappelijk gebasseerd beleid van een stelletje druiloren die ons zogenaamd vertegenwoordigen haantje de voorste willen blijven spelen...
Feit blijft wel dat we één van de meest vooraanstaande volkeren ter wereld zijn ondanks onze niets zeggende omvang als land op werelds niveau.
Juist vanwege ons minimale stipje op de globe is het volgens mijn persoontje niet aan ons gelegen om het klimaat door middel van tal van belachelijk en niet uitvoerbare maatregelen te positief te beïnvloeden terwijl de grootste industriële vervuilers gewoon door blijven gaan met wat ze doen.We worden vierkant uitgelachen en door brussel falikant uitgeknepen.Heb zeker niet het helderste lichtje branden van de klas maar hier gaat iets richting de afgrond.
Geen zin om verder uit te breiden en waarschijnlijk ook niet het vermogen om het bij een ieder niet dom over te laten komen maar gebeurtenissen zijn af en toe zo obvious in elkaar gezet dat als je er later op terug kijkt alles een reden lijkt te hebben ,opgezet door een hoger en niet te beiïnvloedde of dan wel niet te ondermijnen masterplan...... Tyfushonden en leugenaars regeren helaas de wereld en dat doen ze op een manier dat je niets anders kan bedenken dat we hier met z'n allen in de hel zoals beschreven in ieder "heilig" boek verkeren.
Nog een mogelijkheid: We zitten in een op maat afgestemde matrix waar niets is wat het lijkt ,... :of ik wordt naarmate de jaren verstrijken gekker (gemaakt) of
het wordt allen maar duidelijker.!Een ding nog even:Zoals de wereld en nu uit ziet ...... Geen toekomst. Dit loopt op een korte termijn desastreus vast..
www.youtube.com/watch?v=Y8HnzrswraE
Een kassabon bestaat uit 2 delen, goederen- en geldstroom.
Goederen: AH weet allang wat je koopt, via je app en bonuskaart kan je allang zien hoeveel bier je koopt.
Geld: alleen de banken hebben dit.
Dat wordt hier mee losgelaten.
Als jij je 10% extra korting krijgt van AH zodat AH kan zien wat jij verdient, maar ook dat je naar Dirk gaat, dan kunnen ze je verleiden. En die mogelijkheid is er nu.
Thats it.
AH kan niet zien WAT je bij Dirk koopt alleen HOEVEEL je hebt afgerekend. Het is nml. de geldstroom,
1. ik wil geen bonuskaart en betaal cash, omdat het niemand, buiten mijzelf, wat ik koop waar, wanneer en hoeveel.
2.Ben zeer goed in staat zelf te denken, dus ben niet geïnteresseerd in verleidingsaanbiedingen van multinationals ( hostile take overs)
3. Ik leef in een vrij land, met een vrije geest en dat wil ik graag zo houden. Ik zal het wil niet snappen, maar ben dan natuurlijk stok oud met mijn 45, en privacy who CARE’s, zolang ze mijn telefoon niet afpakken ( sarcasme)
1. ik wil geen bonuskaart en betaal cash, omdat het niemand, buiten mijzelf, wat ik koop waar, wanneer en hoeveel.
2.Ben zeer goed in staat zelf te denken, dus ben niet geïnteresseerd in verleidingsaanbiedingen van multinationals ( hostile take overs)
3. Ik leef in een vrij land, met een vrije geest en dat wil ik graag zo houden. Ik zal het wil niet snappen, maar ben dan natuurlijk stok oud met mijn 45, en privacy who CARE’s, zolang ze mijn telefoon niet afpakken ( sarcasme)
Nee maar Dirk kan dat wel en Facebook brengt het samen en zorgt ervoor dat AH en Dirk precies weten wat ze moeten aanbieden - geen eigen analyse nodig ( want ook dat is een service..) omdat je ooit Facebook het recht hebt gegeven om ‘ diensten gekoppeld aan je profiel te verbeteren’
En we gaan als Lemmingen Noord Korea achterna.
Alles is te koop. Voor 1 bitcoin per maand mag mijn bank al mijn (euro) betalingsgegevens doorsluizen naar jan en alleman. Bij jaarbetaling vooruit geef ik 5% korting.
Dat is een goed idee.. waarom komen banken daar niet mee... als dienst?
Moeten ze dan betalen voor iets wat ze al doen?
Consumenten betaalgedrag data is big, BIG business. Zo erg zelfs dat sinds ik ingeschreven sta bij het UWV helemaal kapot gespamd wordt.
Ikzelf werk al jarenlang op een helpdesk. Het probleem oplossen wordt niet zo gewaardeerd als alle gegevens van de klant vastleggen.
Groot probleem is dat wanneer je bank toch die gegevens overdraagt, je er nooit achter komt of het kan bewijzen.
Het is zó simpel: betaal, als het (nog) enigszins mogelijk is, alles en altijd CASH.
U weet wel, die briefjes en stukjes blik aan toonder van De Nederlandse Bank.
Het gaat de bank, overheid, enz. geen ene flikker aan waar ik mijn geld aan uitgeef. Het is mij een raadsel waarom anderen zich zo gemakkelijk laten leiden door gemakzucht...
Bwahaha ik weet nog dat ik vorig jaar hier een brief over kreeg van de bank en ik mn ogen niet kon geloven. Het leek wel een 1 april grap maar blijkbaar zijn er schapen die dom genoeg zijn om dit soort dingen die rechtstreeks uit een dystopie zijn getrokken voor gemak aan te nemen. Wie de fuck denkt nou dat dit ooit een goed idee kan zijn? Malloten die geloven dat bedrijven en banken het beste met je voor hebben? Zulke mensen zijn bijna net zo dom als religekkies.
Mensen die er verstand van hebben zeggen 'niet aan meedoen'.
radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist...
Maar die zeuren natuurlijk ook weer, net als bij Facebook. Dat is gratis en dus heel lief dat we dat krijgen van ... eh.. hee...
Kun je nog een anoniem hypotheekadvies krijgen? Of willen die inzage in ons betaalverkeer en anders geen hypotheek?
Stel jij geeft geen toestemming, maar degene aan wie je geld overmaakt wel. Is dan jouw betaalgedrag te lezen?
En over twee jaar gaat OPT-IN automatisch en geruisloos over in OPT-OUT, net als het donor codicil.
privacy wordt een elite-kwestie.
@kloopindeslootjijook | 19-02-19 | 17:54: dat is het altijd al geweest hoor..
Laat ze lekker hun gang gaan. Nog enkele jaren en Nederland staat vol met pinautomaten waar je met je cryptowallet terecht kunt.
Ja, maar wie voert daar de administratie van?
@kloopindeslootjijook | 19-02-19 | 17:36: Daar is geen administratie van zoals wij een administratie kennen. Alles wordt vastgelegd in een blockchain en is, als je het goed doet, volledig anoniem.
@CryptoLord | 19-02-19 | 17:52:
Tenzij de overheid een cryptomunt uitgeeft en de blockchain kan volgen.
Waarbij je bijvoorbeeld een eenheid kunt labelen zodat je die alleen aan huur of zorg kun uitgeven, en anders krijg je geen zorgtoeslag of huurtoeslag.
@kloopindeslootjijook | 19-02-19 | 17:57: Dat zou in theorie kunnen en dan gebruik je die munt, die je netjes aankoopt met je loon of legale inkomsten, om die diensten af te nemen. Daarnaast is het altijd mogelijk een anonieme wallet te gebruiken voor je andere verrichtingen waar de overheid totaal geen zicht op heeft.
Lachen, man. Vandaag koop je een auto van je cryptomunten, morgen niet eens een half bruin.
@Sans Comique | 19-02-19 | 18:03: Cryptomunten zijn meer dan alleen Bitcoins hoor. Om dat te begrijpen moet je je er iets meer in verdiepen.
@CryptoLord | 19-02-19 | 18:19:
Het overgrote deel van de bevolking (ik dus ook) begrijpt niet goed waar de waarde van een cryptomunt, om het even welke, vandaan komt. Dus vertrouwen we die valuta niet. Daar hoef je helemaal geen verstand van cryptovaluta voor te hebben. Cryptomunten zijn iets voor de enthousiaste enkelingen onder elkaar.
Sans Comique | 19-02-19 | 18:03
Eerder andersom, deze week weer bijna 10% in de plus.
@W_F | 19-02-19 | 20:25:
Ik zou je willen vragen of je daar droog brood mee kan kpen, maar gelovigen bezien alles door een roze bril. Maar ik gun het je hoor, maar zet het wel op tijd om in iets van echte waarde voor het pyramidespel in elkaat zijgt.
@W_F | 19-02-19 | 20:25: cool.. van 0.50 naar 0.55. Terwijl aankoop 40 was
Alles weer contant
Gewoon cash voor mij. Ik beslis zelf wel aan wie ik vertel waaraan ik mijn geld besteed.
Dit is dus precies de reden waarom ik nog steeds zoveel mogelijk cash afreken. Eén keer per week haal ik EU 40 uit de pinautomaat en daar moet ik het, inclusief de grote weekboodschappen mee doen. Ik ben zelf best van de technologie, maar hoe meer er van dit soort 'handige' dingen komen, hoe harder dat ik me er vanaf keer. Want je kunt op je boerenklompen aanvoelen dat dit straks gewoon gruwelijk misbruikt gaat worden als dit al niet zo is.
En even een aanvulling: Ook het UWV verplicht je vanaf 15 mei om in te loggen met behulp van de smartphone. Hetzij via hun 'handige' DigiD app, hetzij met een controle SMS of iets dergelijks. Alleen via hun website inloggen gaat straks niet meer. En laat ik nu zowel voor het UWV als alles dat met Overheid en ICT in één zin te maken heeft hoogst allergisch zijn? Om nog maar te zwijgen van het feit dat er voor het gemak dus standaard vanuit wordt gegaan dat je de dikste nieuwste smartphone hebt die het allemaal kan.
SMS is technologie die op elke telefoon zit.. zonder SMS werkt je verbinding niet eens
Het gaat hier om 2 factor authenticatie, dus ze willen username en ww ook koppelen aan iets dat je bezit..
Wat overigens onzinnig is te verlangen uiteraard.. wie wil nu voor iemand anders solliciteren?
Een soort van ‘orgaan-donatie’, maar dan met je bankrekening. Doekje voor het bloeden: u beslist… totdat u niet meer kunt beslissen of de kleine lettertjes vergeten bent te lezen, of als ze vinden dat u onterecht saldo heeft, of als u niet langer meer in het politieke wensplaatje past, dan keren de machten v.d. zelfbeschikking. Ik voorzie troubles.
Ah, super handig weer. Als handophouder (en daar zijn er een boel van) hoef je dan ook zelf je geld niet meer uit te geven. Toch leuk want je hebt het ook niet zelf verdient.
En voor iedereen die claimt dat ie wel met de handjes gewappert heeft, niet zeuren! Zo hebben de handjes rust. De commercie weet ook heus wel waar uw geld goed besteed is!
*duivetiladres van goede russische hackers voor lamleggen en rerouten digitaal beurs en betalingsverkeer zoekt*
Complete madness natuurlijk. en dan ook nog zo'n olijk prpaganda pamfletje erbij getekend. En danklagen de sukkels hier nog over de cartoonkunsten van Nekschot. Tiens!
Baar geld. Kent u die term nog? Ben geneigd om alles in een oude sok te stoppen. Maar ja, onlangs zijn bekenden net beroofd en dan keert geen verzekeraar je verstopte cash geld uit. Je kunt dus kiezen door wie je het liefst beroofd wilt worden.
Bij diefstal meestal maar 1 keer in je leven, maar door de overheid elk jaar en elke dag weer opnieuw.
Ze willen je poen en dat zo vaak als mogelijk is
Feind guckt mit in het 4e Brusselse Reich, aus der reihe Das Leben der Anderen.
Vooruitgang. Tijdje terug probeerde iemand een kortere weg te vinden. Dat lukte door kou en ijs niet. Het vervoermiddel schip zonk en van de overblijfselen werd een huis gebouwd zonder gemeente toestemming. Het behouden huis. Na de poolnacht werd van hout een boot gebouwd, weer, zonder toestemming. Daarmee werd hulp gezocht en gekregen. Afstammelingen van die mensen werden door religie inquisitie uitgefilterd en de uitkomst is de Nederlander vandaag. Een kip die dagelijks geplukt word en het prettig vind.
What Could Possibly Go Wrong ...
Revolutie!
Het is gewoon weer een vorm van volk mennen. Totaal controle, zodat men inzicht krijgt, waar nog geld te halen valt.
Betalen met geld is ruilhandel.
Voor ruilhandel heb je geen bank nodig, omdat er niet altijd met geld geruild hoeft te worden.
Een beetje terug naar de jaren 1800 of zo.
Dat jaartal Strookt ook weer een beetje meer met de geloofsgekte toename die nu door onze overheid gefaciliteerd word.
Is er niemand die deze onzin kan bannen???
Automatisch donor worden, waar heb ik dat al eerder meegemaakt?
Toen ik de kop van dit artikel las, dacht ik heel even dat het over Druncker van de EU ging. Haha.
De EU, die schijnt te vergeten dat zij ONS geld uitgeven .. Nederland betaalt bv. zo'n 8 miljard per jaar aan de EU, en krijgt hier slechts zo'n 2 miljard van terug.
Polen intussen, het land van Tusk - "From Tusk Till Dawn" - ontvangt zo'n 17 miljard per jaar - maar geen "migranten".
Doen ze goed, dat moet je toegeven. De schuld ligt bij de EUSSR.
De overheid en ICT. Dat kan onmogelijk verkeerd gaan.
De overheid staat hier buiten, tenzij je beschuldigd wordt van witwassen.
Komt hier nog een referendum over?
Hahaha
Gelukkig heb ik geen bankrekening, anders begon ik me nog zorgen te maken...
Hoe doe je dat, zonder bankrekening?
Vertel, hoe kan dat?
Jij krijgt nog een ouderwets loonzakje?
En dus is ook precies uit te lezen waar je op welk moment geweest bent en reken er maar op dat belasting, verzekeringsmaatschappijen, opsporingsdiensten en uitkeringsinstanties de eersten zijn die door je betaalgegevens gaan snuffelen.
Dat er nog idioten zijn die dit "wel handig" vinden...
Dat Geenstijl en Google zoveel over mij weten, daar kies ik zelf voor (deels dan, alleen Geenstijl), ik kan mij niet herinneren dat mij hier een mening over gevraagd is, laat staan toestemming.
Dat doen ze allang maar nu gaat je buurtwinkel het ook doen .
Maar niemand roddelt het door hoor .
Hahaha .
Maar als je opgelicht word op internet, kun je het geld niet terug krijgen ivm de wet op privacy . Terwijl de tegenrekening en rekeninghouder bekend zijn bij de bank.
Welke privacy?
Goh, wanneer was de PSD2 wet aangenomen in de EU? Denk alweer een paar jaar terug. En nu Nederland - wederom als een van de laatsten - de wet heeft ingevoerd, enorm stennis schoppen. Er krijgt niemand toegang zonder toestemming van de rekeninghouder en als mensen niet goed lezen waar ze toestemming voor geven, jammer dan.
Dat het niet geheel positief is, kan ik wel met wat voorbeelden bevestigen: u wilt een hypotheek? De hypotheekverstrekker wil deze alleen toekennen als ze toegang mogen tot uw rekening bij de bank waar uw geld binnenkomt. Een groot deel van de inzage zal electronisch afgehandeld worden door een computer die geen uitleg tolereert. Een keertje in Holland Casino geweest en een pintransactie gedaan, ook al was u daar slechts om te genieten van een portie bitterballen met wat vrienden? Potentieel gokverslaafde - hypotheek afgewezen.
Automatische afschrijving van uw FvD lidmaatschap? Foei, dat strookt niet met de beleggingen in groene projecten van uw bank. Afgewezen.
Premium lid van Geenstijl? Dat 'soort' willen we niet als klant - ook al zit het halve personeelsbestand de halve dag heel hypocriet Geenstijl te F5'en. Hypotheek afgewezen.
Ik ben ooit na 27 jaar trouwe RABOBANK klant, zonder probleem verleden. Weg gejorist en opgerot.
Puur omdat ik eerlijk vertelde wat mijn bedrijf verkocht.
Nu weet ik ook waarom de gemiddelde “adultshop” in amsterdam als souvenier winkel staat ingeschreven.
@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 12:49: Met de debetcard van uw Triodos bankrekening kunt u geen aankopen doen bij de slager. Na het constateren dat u met uw betaalpas van de RABOBANK aankopen hebt gedaan bij de winkel van Het Leven is Zwaar hebben wij besloten uw bankrekening op te heffen.
@El Rico Grande | 19-02-19 | 13:23:
Mijn Zakelijke rekening werd opgeheven door de bank.
Omdat ze de handel die ik verkocht, niet bij het imago van hun bank vonden passen.
Hun goed recht, maar heel hypocriet.
@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 13:54:
Bizar! Discriminatie bovendien.
@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 13:54:
Wat heb je in Godesnaam verkocht want lager dan parasitaire witwassende bankiers kun je haast niet zakken. Ik heb daar geen CEO voor zien opstappen. Zelf beweren die CEOs dat ze zoveel verantwoordelijkheden hebben en risico lopen. Vandaar die salarissen natuurlijk.
2 Megabezwaren.
Iedereen met geldproblemen zal onvrijwillig zijn bankrekening door derden moeten laten beheren.
De infrastructuur wordt gemaakt. De overheid kan hier nooit met zijn tengels van afblijven, dus zal stiekem toch ieders rekening gaan ingluren.
ERGO. Niet doen.
In 2014 wilde de ING al een proef doen met het verstrekken van betaalgegevens aan derden. Groot verzet onder de bevolking en de proef werd afgelast. Nu komt er vanuit het niets een wet uit Europa die die de banken alsnog tot inzage verplicht. Ons parlement stemt uiteraard weer in met die wet maar de bevolking is niets gevraagd. Ik denk namelijk dat een groot deel van het volk tegen deze wet is. De democratie wordt op deze manier steeds verder uitgehold.
Het ergerlijke is dat terwijl geen Europeaan hier op zit te wachten, de EU dit zich laat aanpraten door schimmige lobbyisten.
Kabinet en Parlement stemmen in met alles wat de EU wenst. Meer geld? Doen we, alleen even doen of we protesteren. Pensioengeld naar Europa. Tuurlijk, geen probleem. eU wilt inzage in de bankrekeningen van het gepeupel? Goed hoor. Regelen we.
Gelukkig hebben ze eerst het referendum afgeschaft, zodat op die manier kijken wat de kiezers willen, ook niet meer kan/hoeft.
Privacy is een leugenachtig ambacht.
Hij bestaat ook niet
En wat nou als ik al al dat bier en sigaretten voor een vriend koop? Dit vraag ik overigens voor een vriend.
Bewijzen graag
@MoonBeebe | 19-02-19 | 12:27:
Hoi wat leuk, een feestje!
Dat was exact mijn eerste gedachte: nog een extra middle man. Een schakeltje in de handelsketen erbij. Een winkel die zelf niks verkoopt maar waar je een bestelling kan inleveren en voor jou de boodschapjes doet om je anonimiteit te waarborgen. Een soort van VPN, maar dan off-line, in real life.
Wordt het natuurlijk wel iets duurder van... .
@Stormageddon | 19-02-19 | 12:34: VPN? Dat heet gewoon contant geld.
@Analia von Solmsch | 19-02-19 | 13:08:
Contanten zijn viesbah en worden als zodanig ausradiert.
Daaaag, hier in Spanje gaat alles gewoon cash, oprotten met je zogenaamd handige meuk
Dáárom willen ze ook van het cash geld af, ze willen echt alles van je weten. Als er geen cash meer bestaat dan ook geen zwart geld meer. Rupsje nooit genoeg rust nooit, langzaam maar zeker kruipt rupsje voort om ons leeg te vreten.
@pino2 | 19-02-19 | 12:30: "Ze" kunnen zoveel willen, maar JIJ bepaalt of je contant betaalt, of niet. En, wat doe je?
Wat alles cash? Ik woon 25 jaar hier en zie geen verschil met Nederland... Onzin.
Dat NOS bericht. Jou dit en jou dat. Gruwels.
Vindt je dat lastig?
Ik irriteer mij daar ook matenloos aan.
Het je, jij en jou klinkt mij ook altijd respectloos in de oren.
Maar dat schijnt hip te zijn.
@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 12:37:
matenloos = zonder maten, vrienden.
mateloos = zonder maat, inhoudsmaat.
Uw matenloos is nog dramatischer dan mateloos.
@Openbaar Mysterie | 19-02-19 | 12:26:
Dat tegenwoordige ge-JIJ en ge-JOU is zogenaamd 'grappig en joviaal' maar in feite is het gewoon asociaal en respectloos! Alsof je met al dat gepeupel in de klas hebt gezeten, nou mooi niet!
@Het leven is zwaar | 19-02-19 | 12:37:
Je bedoelt dat je je eraan ergert?
En dat je geïrriteerd bent?
Dus Google heeft dadelijk nieuwe voorwaarden, waarbij de psd2 op de 3 paginia staat aangevinkt. En als je deze niet accepteerd werkt je hele telefoon zeker niet.
Het “vrijwillige” dwingen.
Letter neuken en woordspelletjes.
Een beetje zoals onze overheid.
Misschien een rekening buiten de EU openen dan maar. Alhoewel UK een eigen variant heeft van PSD2, OpenBanking.
Offshore gaan is toch zo gek nog niet.
Probleem.... www.volkskrant.nl/nieuws-achtergrond/...
Een betaalrekening in Azië of Rusland heeft niks met zwart geld te maken.
@Willem_Oltmans | 19-02-19 | 13:51:
Omgekeerde bewijslast. Als de fiscus zegt dat het zwart is, dan is het zwart, totdat jij kan bewijzen dat het wit is.
@Willem_Oltmans | 19-02-19 | 13:51:
Tuurlijk en jouw baas heeft er helemaal geen problemen mee om iedere maand je salaris in Hong Kong Dollars of Roebels over te maken op je Aziatische- of Russische bankrekening!
Toch is de angst van iedereen stuitend.
Onvoorstelbaar wat een bang weekdierenvolk zich op internet bevindt.
Alsof het echte leven bestaat uit data en geld.
Man man man.
Onnozelheid, dat is pas stuitend.
Probeer gewoon even te bedenken welk deel van uw 'echte leven' inmiddels geen sporen meer van data, transacties en geld achterlaat.
Het echte leven bestaat louter uit geld.
Wat kost dat internetabonnement?
Omdat sommige mensen wel snappen wat er allemaal dankzij automatisering mogelijk is, en wel snappen hoe gevaarlijk zo een glijdende schaal is.
Dat jij nu te simpel bent dat te begrijpen is jouw probleem.
Neuken jullie met de telefoon in de hand, of de pinpas?
Eten jullie met het gezin aan tafel (apparaten uit) of 'gezellig' stuk voor stuk achter de laptop?
Werken jullie uitsluitend voor geld, of ook voor sociale contacten?
Bevinden jullie hobbies zich louter op internet, of kan je ook nog wat met je handjes?
De angst zit er flink in voor de robotgeneratie, zoveel is duidelijk.
Je moet angst niet verwarren met realiteit! Je hoeft helemaal niet bang te zijn om te zien dat het hier gewoon helemaal fout gaat! Met simpel logisch nadenken kom je al een heel eind!
@A.U.EnLeven | 19-02-19 | 12:47:
U schijnt werkelijk te denken dat alleen uw online activiteiten kwetsbaar zijn en kunt niet bevatten dat u genoeg digitale sporen achterlaat om de meeste van uw off-line activiteiten ook in detail uit te tekenen. Wat u niet snapt, bestaat kennelijk ook niet. Bij de recherche zijn ze in ieder geval altijd blij met zulke simpletons.
Dan komt je drankrekening bij je ziektekostenverzekeraar...... En dan?
Uw rijgedrag bij uw autoverzekering
Gaat je premie omhoog?
ik betaal bijna alles cash, ook met zwart geld
Als de regering zo dom is om het cash geld af te schaffen, als dat al mogelijk is, stort de halve Nederlandse economie in want er is veel zwart geld in omloop en dat wordt vooral aan consumptieve uitgaven besteed.
En weer trekt de boa-constrictor genaamd Europa zijn wurggreep aan. Democratie is een utopie gebleken. En als we dan toch in een totaalstaat komen te wonen, dan kies ik liever mijn eigen dictator aan de macht met bloed, zweet en tranen in een land naar keuze.
Alleen m'n vaste laste ngaan via de bank en voor de rest betaal ik zoveel mogelijk cash, want het gaat de roverheid, banken en winkels geen reet aan waar, wanneer hoeveel en waaraan ik m'n geld uitgeef! Zegeltjes en punten sparen bij supermarkten en benzinepompen doe ik ook al niet, want dan weten die ook meteen wat je bij hun uitgeeft, dus weg privacy en worden dergelijke
gegevens ooit nog eens tegen je gebruikt, dus stop met pinnen
en betaal zoveel mogelijk cash, en ga desnoods demonstreren als ze cash nog verder willen uitbannen, want zonder cash hebben ze je helemaal in hun macht
en dat moeten we voorkomen!
Wel al aangehouden voor scheef wonen?
Geloof me, binnen no-time eist bijvoorbeeld een krediet verstrekker dat je hem eerst 90 dagen toegang geeft tot je bankgegevens voordat je aanvraag in behandeling wordt genomen. En je telefoonprovider... en je huurbaas.... en je werkgever.... en je...
Ja maar de voordelen !!1!!!!!!
Dat zei ik ooit ook over de zorg, let maar op straks na je 70e mag je gewoon doodgaan en zie.... na je 70e wil met niet meer 'overbehandelen' jaja na je 70e ben je niets meer waard want je levert immers niets meer op, je mag 3 jaar aow trekken en dan moet je daarna maar z.s.m. dood want je kost.
@pino2 | 19-02-19 | 12:34: met=men
Er is een goede oplossing. Je scheidt de betalingen aan instellingen die toestemming zullen hebben om op je rekening te kijken door een aantal separate rekeningen te openen/gebruiken. In elk geval houd je je algemene aankopen en hypotheek/huur gescheiden en je algemene aankopen en je ziektekostenverzekering.
Nope. Als de tegenrekening van een partij is die wel heeft besloten te delen dan gaan uw transacties van uw gescheiden rekening ook volledig mee. Wat u niet aan uw zorgverzekeraar wilt laten zien, doet de sigarenboer wel voor u.
@Joris Beltsin | 19-02-19 | 12:16: ja dus tijd om weer contant te gaan betalen.
Cash dus. En zoveel.mogelijk rekeningnummers scheiden.
Gewoon zo veel mogelijk cash opnemen na loonstrookje en zo veel mogelijk cash betalen, zonder "klantenkaart" uiteraard.
@ A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:35:
Nou, mooi niet. Heb je wel eens gehoord van het tientje van Lieftinck?
Heel Nederland kon eind 1945 zijn oude munt- en biljetgeld inleveren bij de banken. Men kreeg daar tijdelijk noodgeld - tien gulden- voor terug. Het saldo van mei 1940 werd vergeleken met het saldo van eind 1945 + het cash geld. Wie geen verklaring kon geven voor zijn geld was zijn geld kwijt omdat - zo redenerrde men- dit was verdiend met zwarthandel of zaken doen met de bezetter.
Zo zal het ook in de nabije toekomst gaan. Men schakelt plots over op volledig pinverkeer. U heeft een week uw "geld uit de sok" in te leveren bij de bank. Daarna is het ongeldig. Kunt U geen verklaring geven voor de 20.000 bijeengespaarde euro in de sok, dan bent U het kwijt. De bewijslast ligt aan uw kant
Besef wel dat uw maatregel alleen kan gelden in het gehele eurogebied. En dat Spanjaarden in zo'n geval simpelweg de banken in brand zullen steken, en de regeringsgebouwen. Uw glazen bol is van zeer slechte kwaliteit, vrees ik...
@Rhenium | 19-02-19 | 13:53:
De Fransen zullen meteen de guillotine weer uitrollen op de Place de la Revolution / Concorde.
Dus als ik geen toestemming heb gegeven voor PSD2, maar jij wel, en ik maak geld naar jou over, dan is mijn transactie toch openbaar. Komt er ook een keurmerk voor PSD2-vrije webwinkels ofzo?
Goede opmerking, had ik nog niet aan gedacht. Ik denk dat het zinvol deze vraag ook aan de toezichthouder (ACM) te stellen.
Zo is het precies. Ik denk dat veel mensen zich dat niet realiseren.
Binnenkort naar het theater www.chasse.nl/contactloosbetalen als ik dat van tevoren had geweten, had ik geen kaartjes gekocht. Dat wordt dus maar zelf 4 blikjes bier meenemen, even een glas omspoelen op het toilet en niemand die het opvalt.
Wil contant kunnen betalen, aangezien ik een hoop te verbergen heb, en anders maar niet.
Dat 'contactloos betalen' is sowieso risicovol, gewoon uitschakelen!
Bij het zien van het woord MOB in de afbeelding wist ik genoeg. Het is duidelijk een crimineel zooitje.
In Amsterdam kan je niet meer cash betalen in het OV. En ook de kaartjes automaten zijn bijna allemaal alleen geschikt voor pin of creditcard en niet voor contant.
Stond ik daar met mijn euro's, mocht niet mee met de tram.
En de hoeveelheid winkels in Amsterdam waar ik niet meer contant kan betalen is ook bij elk bezoek groter.
Allemaal onder het mom van 'veiliger voor het personeel'.
Dus, iedereen die zegt dit te zullen vermijden door alleen cash te betalen.... Zal merken dat die mogelijkheid meer en meer beperkt wordt.
Zoals onze vrijheid op allerlei gebied meer en meer beperkt wordt... Allemaal onder het mom van veiligheid.
We worden (zijn) allemaal laboratorium muizen...
Zooo veilig, geen roofdieren die ons bedreigen. Ons natje en droogje, volledig veilig. Ons warme nestje, heel veilig.
Ga rustig slapen, eten, sexen...
Wij (de machthebbers) passen wel op u....
Wat kan er nu nog gebeuren??
Vertrouw op ons, wij hebben het beste met u voor!
Echt waar!!!
Dus, dat....
Wettelijk betaalmiddel.
Hahaha....
Gaat net zo als met de huisarts. Geen toestemming gegeven maar toch stuurt ze in iedere verwijzing een uitrekstel over 15 jaar mee. De GBA zou alleen door een zeer klein clubje mogen worden ingezien maar inmiddels zijn het er hónderden die de BRP, nieuwe naam, kunnen raadplegen. Hoeveel mensen mochten Barbie's dossier bekijken? En hoeveel waren het er? Beloften over privacy, get real.
Dat dossier van Barbie blijft raar dat zoveel mensen dat in konden kijken. Hoezo zit daar standaard geen beveiliging op dat het dossier automatisch op slot gaat, wanneer in korte tijd drie verschillende mensen het ingezien hebben?
Prutswerk is het.
@Boris die Sauertopf | 19-02-19 | 11:54: Zo is dat. Iedereen kan het bedenken behalve de mensen die er over gaan.
En al helemaal als ik het bedacht krijg ;-).
bij mij staat alles op blocked , althans dat hoop ik maar want microsoft en google zijn heer en meester in tegengestelde omschrijvingen. ik hoop dat ze niets teveel weten qua geld en gedrag maar eerlijk gezegd ... nee kansloos.
Zo komt de wel bekende oude sok weer in beeld we gaan terug in de tijd met de EU.
U zal dan uiteindelijk moeten betalen voor Cash opnemen + extra in winkels moeten betalen voor cash betalingen.. linksom rechtsom, ze naaien U
nou daar zeg je wat . hoor steeds vaker de kreet "ik koop wel een kluis " om de vermogensbelasting te omzeilen of deze : namens je kinderen (mocht er geld zijn) in box 3 te investeren voor rendement.
Precies en ook zorgen dat er zo weinig mogelijk via Internet over je bekend is! En al helemaal niet meedoen aan die achterlijke Asociale Media want die bewaren al je bestanden en verkopen ze aan derden! Ga mijn Gmail- en Hotmailaccount binnenkort ook opzeggen! Deze SHIT komt allemaal uit de koker van die criminelen in Brussel! Weg met die EU!!!!
Betaal altijd met cash om dit soort van getrut zo veel mogelijk tegen te gaan, ongezien de roze vlektyphus!
Bij de NOS heb ik niet gehoord dat dit uit de peniskoker van "Europa" kwam. Bovendien: wie heeft hierom gevraagd?
eehh unilever, AH, zorgverzeker(aars..
Niemand! Net zoals niemand om de Euro, de verplichte zorgverzekering, de automatische aanmelding in het Donorregister, de inzage in je Medisch Dossier, de 'slimme meter', toetreding door schurkenstaten tot de EU en andere door onze strot geperste rotzooi heeft gevraagd! Dus gewoon WEG met die moloch in Brussel en wel zo snel mogelijk!!!!!
Absurd dit. En voor diegenen die gerustgesteld zijn vanwege de 'toestemming' schets ik het scenario: in de eerste fase zullen providers, energiebedrijven, verzekeraars, etc. met kortingen en prikkels u proberen te verleiden. De meeste sukkels vallen als een blok voor een nepkorting en gaan overstag. Dan is het nog maar een kwestie van tijd dat de situatie omgekeerd wordt: u bent verdacht als u geen toegang verschaft en u wordt gestraft met hogere premies en abonnementsgelden of niet geaccepteerd. Daarna zal de wetgever concluderen dat het delen van uw rekeninggegevens een geweldig succes is en dat het de nieuwe norm geworden. De opt-in wordt wettelijk veranderd in een opt-out, of erger, u heeft geen optie meer. Crypto-currencies dan maar?
Zou kunnen maar het hoeft niet eens. Zoals hieronder opgemerkt krijgen dataverkrachters alle info van een transactie, dus als jij geen toestemming geeft en geld overmaakt naar iemand die dat wel deed, dan krijgen zijn "partners" alsnog alle data van die transactie inclusief jouw gegevens. Kortom, alle grote bedrijven waar jij zaken mee doet zullen toestemming geven, want ze zullen rijkelijk betaald worden voor al die data.
@Muxje | 19-02-19 | 11:38:
Het is toch godgeklaagd dat dit dan allemaal wel kan, terwijl voetbalclubs en scholen zich nu druk moeten maken over de privacy-wetgeving als ze een groepsfotootje willen publiceren zonder balkjes.
Kijk naar de autoverzekering van de ANWB, wanneer je je privacy daar te grabbel gooit door ze altijd inzicht te geven waar jij uithangt krijg je "korting".
Bij de concurrent betaal je standaard minder, met wel respect voor je privacy. Nog wel..
PS ANWB jullie service is kudt geworden!
@Joris Beltsin | 19-02-19 | 11:45: Het is absurdistan geworden hier. Abo's kun je maar op 1 naam afsluiten met als gevolg dat als je Ziggo belt, je partner toestemming moet geven dat jij een gesprek met ze voert om je zaken te regelen. Doorgeslagen individualisering. En als die partner in het ziekenhuis ligt wil ook Menzis de telefoon neerleggen.
@eastender | 19-02-19 | 12:05: gewoon terugbellen
Hoi met meneer/mevrouw eastender
oh ja ik was vroeger vrouw/man
Oh ik klink wat verkouden
Gewoon doodleuk zeggen dat je meneer, mevrouw bent. Sommige vrouwen hebben de stem van meneer....
maar goed ik bel over de verbinding....
Klant heeft gelijk, als jij zegt dat je man/vrouw bent heeft de medewerker maar te accepteren het enige wat ze kunnen is controle vragen stellen.
En de geboorte datum van uw partner kent u wel.
@Boris die Sauertopf | 19-02-19 | 11:58: eensch!
Relax' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check out any time you like,
But you can never leave!'
Zo meteen krijgen we onverantwoordelijk uitgeven van je geld belasting. Als ze zien dat je te vaak bij de slager komt en bij een blow tent, tankstation, drankwinkel, hoerentent, patatzaak en of pizzeria. Ook komt er dan een belasting dat je te veel overhoud deze maand en wordt de helft geconfiskeerd door de overheid.
Trouwens zo'n vergunning aanvragen om de data in te zien is makkelijk.
verder:
DNB: "Het zal even duren voordat er genoeg technische oplossingen zijn waarmee banken alleen dat beetje informatie over je weggeven dat de derde partij nodig heeft. Tot die tijd kan het zijn dat de bank het bedrijf toegang geeft tot dezelfde digitale interface als de rekeninghouder gebruikt.
ING: "Maak je geld over naar iemand die een rekeninginformatiedienst gebruikt, en jij gebruikt die dienst zelf niet? Dan krijgt de rekeninginformatiedienstverlener toch de transactiegegevens met jouw naam, rekeningnummer, omschrijving en het door jou overgemaakte bedrag."
Kortom het gaat fucking nu al mis.
Dit dus.
Appje Heijn.
Het financiële terrorisme van de EU is nogal opzichtig.
Laat je niet bang maken. Gewoon niet om het kwaad van de wereld geven.
Weinig op de rekening, veel in het leven. En verder afwachten wanneer de fascisten worden ontmaskerd en het geïnde oorlogsgeld kan worden besteed om hun zielige EU-aarsen te verdedigen tegen welke goede kracht dan ook.
De EU zal nooit winnen, want menselijkheid is altijd sterker dan onrecht.
Geld wint altijd... dit laten ze inzinken, en een paar jaar later word cash geld opnemen duur. plus betalen als je NIET wil dat ze op je bankrekening mogen kijken. Let op mijn woorden dit is weer een voorbode..
Lang leve de EU
@shampo | 19-02-19 | 11:30:
Geld wint altijd? Muhahahaha.
Tja, ook satanisten hebben recht op een mening.
@A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:37:
Shampo heeft wel gelijk! Het zijn hele kleine, soms onzichtbare, stapjes die ze ons iedere keer door de strot persen met als uiteindelijke doel complete controle over iedere Europese burger! Protesteren kan niet meer want dat recht hebben ze je al ontnomen en alles, maar dan ook alles draait om de centen waarbij Normen, Waarden en Principes in het niets verdwijnen! Je ziet dat al dagelijks om je heen!
Misschien is contant geld niet zo gek. Iets lastiger, veel meer privacy.
Dat gaat dus een bankrekening worden van een bank buiten Europa. Ook leuk, eentje in het chinees bijvoorbeeld, met een geinig plaatje op de pas van een menukaart van een Chinees restaurant.
Je kan ook gewoon een buitenlandse debetcard nemen.
@overVecht | 19-02-19 | 11:25: Zijn genoeg nieuwe banken, fintech shit, op de wereld die wel kijken naar privacy.
@overVecht | 19-02-19 | 11:25:
Geen Europese, want inmiddels krijgt de fiscus alle gegevens van alle Europese banken, inclusief de niet-EU banken, de Noorse, IJslandse en Zwitserse.
Een buitenlandse debet-card die alleen maar in Nederland wordt gebruikt loopt ook in de gaten. Alle loopholes die er tot een paar jaar geleden nog waren zijn vrijwel allemaal gedicht door de EU.
Ik heb een off-shore rekening, maar daar kan ik eigenlijk niks meer mee, althans helemaal niets online. Heel af en toe haal ik er eens wat af, en ik stort erop via een cash transactie bij Thomas Cook.
Het meest veilig ben je vermoedelijk met een Marokkaanse bankrekening. Kun je altijd nog de racismekaart trekken.
Als er al eens geld op mijn rekening staat verdwijnt dat binnen enkele dagen grotendeels naar de overheid, verzekermaatschappijen en overige vaste lasten.
Nederland, met het vele internetbankieren, en als het braafste jongetje van de klas/gekke Henkie, is vermoedelijk de eerste/enige die dit grootschalig mogelijk gaat maken. Ongetwijfeld worden we weer genaaid hier.
Als die techniek er eenmaal is, zal de overheid ook om allerlei redenen toegang willen tot betaalgegevens. Dat zou wel eens de ware motivatie kunnen zijn.
Beep beep
Wat ging u gisteravond doen in plaatsje x?
Uw rekeningrijden systeem heft vastgesteld dat u daar normaal gesproken niet
Beep beep
Uw smartkoelkast heeft vastgesteld dat u meer vlees -dan goed is voor het milieu- op voorraad heeft. Boete.
Beep beep
U mag niet langer dan 5 minuten douchen.
Beep beep
U mag niet met de auto en caravan naar Spanje, beep beep de Veluwe is een alternatief.
Beep beep
Deze website mag u niet bezoeken want "nepnieuws".
Beep beep
Uw energierekening is toch hoger dan vooraf was berekend.
Beep Beep uw rijgedrag app van de verzekering vindt dat u te hard door de bochten gaat, uw korting is veranderd in een boete.
Beep beep
wegens een technische storing kan u bij de vorige verkiezingen via deze app niet stemmen op de door u gebruikelijke partij.
Het zal wel storm lopen met de aanmeldingen.
Dit was dus waar die verleiders het over hadden bij DWDD.. Wel waar dus.
Waarom moeilijk doen als het gemakkelijk kan? Nog een klein stapje naar het al je gegevens op je onderarm laten tatoeëren. Oh wacht, 75 jaar later kunnen we dat natuurlijk met een onderhuidse chip. Vooruitgang, die EU.
Belangrijkste reden om die data te willen hebben is om altijd precies te kunnen monitoren hoe de natie er voor staat. Kunnen de belastingen nog omhoog, kan de energie nog rekening omhoog, kan de btw nog omhoog?
De roverheid kan daarmee exact uw dienstrooster vaststellen: "u dient, wij draaien".
Wow. Het wordt met de dag gekker hier in NL en de EU.
En maar blijven lachen om de alu-hoedjes.
@Obsi | 19-02-19 | 11:23:
Precies!
"Je mag alles van me weten behalve mijn pincode".
Nou hoeft zelfs dát niet meer!
Geen toestemming geven om te delen, probleem opgelost.
En één 'app' om bankrekeningen bij verschillende banken in te kunnen zien, zal wel. Volkomen onbelangrijk.
Kijk er zelf toch al nooit in want alles gaat automatisch want je moet toch betalen. Een keer per maand het overschot naar de beleggingsrekeningen overboeken en klaar.
Real News
Er komt een inlegvelletje dat het niet uitmaakt als u geen toestemming geeft of bezwaar maakt.
Relax' said the night man,
'We are programmed to receive.
You can check out any time you like,
But you can never leave!'
Het erge is dat bij benadering de mensen die hun rekening niet openstellen alsnog geanalyseerd kunnen worden door de leeghoofden die wel hun privacy te grabbel gooien.
Ik was laatst erg ontstemd vanwege een naief familielid dat zo'n dna-vooroudertestje wou doen voor de lol.
Soms ben je te bang.
@Diotima | 19-02-19 | 11:13 Wat bedoel je? Wat heeft het een met het ander te maken?
Oh haha. Ja die DNA testen, doodeng. Je DNA notabene.
Die commerciële online DNA-testen zijn sowieso onbetrouwbaar!
joop.bnnvara.nl/nieuws/online-dna-tes...
Diotima heeft gelijk en is zeker niet te bang. DNA data wordt nu al verkocht aan medicijnfabrikanten. Hoe lang duurt het voordat ze hun DNA databank verplicht moeten delen met de overheid? Onder het mom van criminaliteit aanpakken oid?
www.cnbc.com/2018/06/16/5-biggest-ris...
En de VS is heel makkelijk, zie oa the Patriot Act (2).
1. Aanslag. 2. Overheid maakt Patriot wet. 3. Tech bedrijven moeten data afstaan aan overheid, werken ze tegen kan je als terrorist berecht worden.
Cash is king!
Alleen jammer dat je tegenwoordig nergens meer cash kunt betalen en het Nederlandse volk vindt het goed.
Nog een reden om bij onze oosterburen einkaufen zu machen.
Och, ik maak er geen geheim van dat ik elke week 150 euro aftik voor een feestje op de seksboerderij.
Duur, ik betaal 95,-
Dure geit.
@Berbaar | 19-02-19 | 11:21: mekkeren doen ze zeker.
@Berbaar | 19-02-19 | 11:21:
Da's jouw wereld knul!
ik voorzie weer een grote vraag naar goud.
Ik heb hier nog wel wat liggen. <DIAL PHONE> and call <555-8039>
In ieder geval iets van tastbare waarde zoals onroerend goed etc. Het hele girale geldsysteem is een grote zeepbel waar alle banken(i.p.v. enkel de centrale landbanken) constant geld mochten aanmaken met een liquiditeit van maar 10% etc. Als derden nu gegevens mogen gaan "bij"-shoppen op de rekeningen dan betekent dat maar 1 ding; de zeepbel knapt nog sneller
Heeft u ook een bonuskaart?
Nee moppie, wel goud...
Ach ja de banken moeten toch ook wat met de huidige rentestand en bijna gratis betaalrekeningen. We zouden het haast vergeten maar de incourante staatsobligaties van de knoflookbelt betalen zichzelf niet he.
Daarom pin ik nooit in de winkel en dat is ook de reden waarom ze natuurlijk van het cash geld af willen.
m.youtube.com/watch?v=vPy-zWcy7kA
Tenzij cash dan he?
Big data en overheid is levensgevaarlijk......... moet je als samenleving niet willen! Voor je het weet heb je als 70 plusser de pil van Drilon bij je boodschappen zitten.... met de hartelijke groeten van GL
Gratis? Dat geloof je zelf toch ook niet. Dat moet duurzaamheidstax opleveren en een bureaucratisch proces van 3 jaar, waar veel "hulpverleners en hun managers" een goede boterham aan verdienen.
Stel dat het andersom zou zijn. Dat iedereen vrij kan bepalen met wie hij zijn financiële gegevens deelt, en dat de EU opeens zou bepalen dat dat niet meer mag. Dan zou Van Rossem gegarandeerd een woedend stuk tikken over de dictators in Brussel. Een mens moet nu eenmaal wat te zeuren hebben.
Precies. Ik vrees alleen dat de meesten mensen net als met WhatsApp en degelijke gewoon "ja" zeggen omdat het hip is.
Maar hoezo juist GeenStijl de ouderwets banken dusdanig wil beschermen?
Als iedereen dat al jaren zelf zou kunnen bepalen, dan zouden we inmiddels ook adequate regelgeving op dat gebied hebben. Maar op het moment dat derden (of de staat) opeens de beschikking krijgen over privédata, zie je dat de uitgangspunten, de regelgeving, controle en handhaving daarop volstrekt ontoereikend zijn. Retentie van dataverkeer, EPD, gestolen data van zwartspaarders, de voorbeelden van misbruik zijn legio.
En daarom zit ik niet op social media, heb ik geen elektronisch patiëntendossier. Weiger ik de bonuskaart van Appie, Gall&Gall, Hema of andere data verzamelaars als ik daar al eens noodgedwongen kom. Bezit ik geen bank-app om mee te betalen en doe ik vrijwel al mijn boodschappen in Duitsland waar ik cash betaal. En typ ik via VPN op GS ;-)
Ik ga nog verder, ik zit zelfs niet op Geenstijl.
@skoftig | 19-02-19 | 11:05: Volgens mij wel ;-)
Ik heb sinds kort een AH-bonuskaart om de btw-verhoging iets te drukken, mijn woonadres is toevallig exact hetzelfde als die AH en mijn naam is fake, gekoppeld aan een e-mailadres dat ik louter voor rotzooi gebruik. Ik zie geen probleem m.b.t. privacy.
En wordt u gedwongen om uw medisch dossier te overleggen aan de bank bij een hypotheek. Uw 'kredietwaardigheid' te laten checken voor een Phone-abo. En straks uw babkgegevens te dele als u ook nog maar iets van een lening of verzekering wilt afsluiten. In dit soort kwesties zou een overheid er moeten zijn om haar burgers te beschermen. Het tegenovergestelde is het geval: de burger wordt uitgeleverd.
@Crusher | 19-02-19 | 11:07: totdat AH en de KPN gaan "samenwerken"
@Crusher | 19-02-19 | 11:07: Maar zou het zomaar mogelijk kunnen zijn dat als u pint uw bankrekeningnummer gekoppeld wordt aan uw bonuskaart?
@immerschwanz | 19-02-19 | 11:12
Ik heb niks te maken met KPN.
@MoonBeebe | 19-02-19 | 11:13
Ik betaal in de supermarkt altijd cash.
@MoonBeebe | 19-02-19 | 11:06:
Laat de secretaresse typen....
@Is dit nog nieuws? | 19-02-19 | 12:32:
En die krijgt haar salaris per bank?
En die club die met DNB samenwerkt heet "the Mob"?
"Jij bepaalt of een bedrijf een bedrag van jouw rekening over mag maken, online of aan de kassa" ... sympathiek.
Dan zal de EU, in nauwe samenwerking met Facebook-achtigen, eerst contant geld moeten verbieden, en ik neem aan dat ze dat gaan doen. Grootste vraag voor mij persoonlijk is dan: hoe gaat dat dan met mijn hoerenbezoek.
Ik reken altijd af in natura.
Betaal ze in natura!
Dat wordt dan betalen in spiegeltjes en kraaltjes!
Ik stel mijn bankrekening alleen open voor personen/bedrijven die grote sommen geld naar mij over willen maken.
Dat is prima. Ik verwacht nog een grote som geld uit een nalatenschap, maar de notariskosten moeten eerst voldaan worden voordat het gld wordt vrijgegeven. Wanneer ik je nou beloof dat de grote geldsom op jouw rekening wordt gestort, kan jij dan vast de kosten van eur 10.000,== voorschieten?
Dan heb ik voor U de contactgegevens van een Nigeriaanse prinses die nog wat hulp zoekt bij het overmaken van grote sommen geld ;)
Tuurlijk Glasgow, daar zijn we toch GS reaguurders voor! Heb je aan 10K wel genoeg, want ik kan ook meer voorschieten hoor?
Als je als website-eigenaar bezoekers (volledig anoniem) trackt met cookies, moet je dat melden en daarvoor toestemming vragen aan je websitebezoeker. Zo ver zijn we al. Maar als je als bedrijf, laten we zeggen een slijterij, je klanten (niet anoniem, want je bankrekeningnummer is bekend) trackt en deze gegevens deelt met een derde partij, zou je daar dan als bedrijf eigenlijk ook geen toestemming voor moeten vragen aan je klant?
Het probleem zit hem in het feit dat als jij GEEN toestemming geeft, men gewoon aan de andere kant van de schutting kijkt bij degene die van jou geld ontvangt, (maw banken, verzekeraars, winkels) die WEL toestemming geven. Kortom, je kunt weigeren tot je een ons weegt, maar linksom of rechtsom komt men toch aan je gegevens.
Tevens zul je ineens merken dat het geheel straks werkt als de cookieswetgeving, oftewel; geen cookies, geen toegang. Dus; geen toegang tot je betaalgegevens; geen betalingsverkeer, lening of hypotheek mogelijk.
Nog even, en dan is ook cash geld afgeschaft en is de controle van de staat op de burger 100%. Dan is "das leben des anderen" slechts nog de herinnering aan een maatschappij met echte privacy.
En van al die 'handige' appjes ook de gebruiksvoorwaarden van A tot Z spellen om uit te zoeken of je daarmee niet wel weer toestemming geeft?
Bij veel apotheken kan je nu slechts met pin betalen. Bij Marqt idem, Picnic doet ook niet aan cash. Bij AH sta je wortel te schieten omdat er nauwelijks meer bemande kassa's zijn.
Die 100% is onmogelijk. De reden van dit soort maatregelen is al dat de burgers de afgelopen 10 jaren al flink bezig zijn met zwart geld, oude sokken en ruilhandel. Het volk is echt niet zo achterlijk als het lijkt. Het zijn juist de achterlijken die je altijd in media ziet, omdat de macht over de slimmen zo moeilijk door te drukken is. Laat je niet intimideren door financieel terrorisme.
Het is maar geld.
@A.U.EnLeven | 19-02-19 | 11:35:
Nou, mooi niet. Heb je wel eens gehoord van het tientje van Lieftinck?
Heel Nederland kon eind 1945 zijn oude munt- en biljetgeld inleveren bij de banken. Men kreeg daar tijdelijk noodgeld - tien gulden- voor terug. Het saldo van mei 1940 werd vergeleken met het saldo van eind 1945 + het cash geld. Wie geen verklaring kon geven voor zijn geld was zijn geld kwijt omdat - zo redenerrde men- dit was verdiend met zwarthandel of zaken doen met de bezetter.
Zo zal het ook in de nabije toekomst gaan. Men schakelt plots over op volledig pinverkeer. U heeft een week uw "geld uit de sok" in te leveren bij de bank. Daarna is het ongeldig. Kunt U geen verklaring geven voor de 20.000 bijeengespaarde euro in de sok, dan bent U het kwijt. De bewijslast ligt aan uw kant.
@miff | 19-02-19 | 11:54:
Alsof mensen met een oude sok het gaan inleveren wanneer de fascisten daarom vragen. Stuitend goedgelovig ben je dan.
Nee hoor, wanneer dat moment komt ontstaat er een parallelle zwarte economie en is de oorlog officieel begonnen. Met als verschil dat 17 miljoen mensen (met meer dan 300 verschillende nationaliteiten/achtergrond) iets lastiger zijn te controleren dan in de jaren '30-'40, door het reeds gekweekte wantrouwen en de opgedane kennis door internet.
Nooit, echt nooit, zal de EU of andere nepmacht het voor elkaar krijgen om onze oude sokken te vinden of in te nemen. Allicht heb ik gewoon een groot en anti-politiek netwerk, maar geloof me, wij zijn ongrijpbaar voor fascisten en hun zogenaamde financiële intimidatie.
Zelfs als.. dan vreten wij vissen, konijnen, herten, duiven, meeuwen.
Geld is maar een middel: een onderdrukkingsmiddel.
Overleven moet je toch echt zelf doen, altijd en onafhankelijk van 'macht'.
De STASI zou nog wat kunnen leren van dat zooitje onbetrouwbare criminelen in Brussel!
@A.U.EnLeven | 19-02-19 | 12:03:
Kortom; je loopt mee in de pas van de overheid of je vreet meeuwen..... nee , dan ben je lekker bezig. Dan hebben ze je toch bij je taas?
Wat betreft die parralelle zwarte economie, daar geloof ik deels in; wat betreft diensten is dit nog wel te doen, ( ik doe jouw belastingaagifte, jij wast alle ramen van mijn huis), maar op het moment dat er grondstoffen aan te pas komen die moeten worden aangeschaft wordt dit moeilijk (ik vervang de banden van jou auto, jj schildert mijn huis). Het betekend dat als je niet in de pas wil lopen de overheid je de armoede in drukt.
@A.U.EnLeven | 19-02-19 | 12:03:
Je kunt ook leven zonder vlees hoor! Wat hebben die dieren je in vredesnaam misdaan?
Als je niet expliciet toestemming geeft verandert er niks. dus gewoon niet doen. Klaar
Als jij bij de groenteboer een komkommer pint, en die groenteboer geeft totale openheid van zaken, maakt het niet uit of jij persoonlijk toestemming hebt gegeven. De hele wereld weet dat jij een komkommer hebt gekocht. Deal with it.
Onzin! Dan zoeken ze jouw transacties wel op naar je vrienden/familie/bedrijven die hun gegevens wel delen..
@artie | 19-02-19 | 11:02: wat moet jij met al die komkommers?
Er zijn niet veel mensen zoals u die nooit een financiële instelling nodig zullen hebben voor bijvoorbeeld een hypotheek. Maar dan komt u vanzelf voor de keuze te staan als u een credit card wilt. Of denkt u dat een of andere handige Risk Manager inzicht in uw financiële transacties niet verplicht gaat stellen?
@Ramses Sappie | 19-02-19 | 11:08:
Hij heeft besloten gezond te gaan leven!
En wat als u geen toestemming geeft maar de ontvangende/betalende partij wel?
Dit is natuurlijk perfect voor de machthebbers en bedrijven: dmv data-analyse kunnen ze precies berekenen hoe groot het risico is dat iemand kredietwaardig is ,dus nog grotere winsten.
En de machthebbers weten dan echt alles over je, zowel op privé als financieel gebied.
Ik heb gevraagd of de relaxboerderij ook inzage geeft. Ze zeiden van niet, maar ik vertrouw die lui niet 100%.
'Mijn' sexboerderij schrijft altijd: "Inzake afhandeling pacht" op de nota. Wel zo discreet
@kotelet | 19-02-19 | 11:04:
Dan word je binnenkort aangeslagen voor OZB!
Deel je bankdata, en maak kans op een PS4!!!!!!!!! Deel je bankdata, en ontvang een gratis Douwe-egberts koffiemok. Deel je bankdata, en krijg deze week 10% korting bij Albert Heijn...... Pomtiedomtiedom.
Ik heb al een PS-2, Douwe Egberts vind ik niet te zuipen en bij AH kom ik nooit! Helaas!
"U bent premium lid van GS en geen lid van d66, verlaat de Rabobank zonder hypotheek."
Banken zijn niet te vertrouwen, dus dit moet je allemaal niet willen. www.barstmaar.eu
Met een foto van Wallstreet, lol. Had een foto van bijvoorbeeld de ING genomen. Dat spreekt meer mensen aan, dan snappen mensen waar dit om draait. Nu snap ik dat ik boos moet zijn op bankiers aan de andere kant van de oceaan? Wat bedoelen jullie. Anyway, die foto van Wallstreet maakt dat ik dit helaas niet serieus kan nemen.
@Mark_D_NL | 19-02-19 | 11:00:
De ING Bank is zo'n beetje de grootste leugenaar en dief die er in de bankenwereld bestaat! Gaan over lijken! Hebben een eigen incassobureau dat niet vies is van bedreigen en intimideren! Spreek uit ervaring!
Ik heb gelukkig meerdere rekeningen, waaronder een paar buitenlandse
En de Belastingdienst weet precies welke rekeningen dat zijn! Pech zeg!
En als je geen toestemming geeft, maar de slijterij waar je dagelijks komt wel, dan zijn je betaalgegevens alsnog in te zien door derden. Cash gaat weer heel groot worden.
Cash gaat groot worden tot het verboden wordt.
@El Rico Grande | 19-02-19 | 11:05:
Dan word goud en zilver waarschijnlijk weer groot.
@Sjonie01 | 19-02-19 | 11:09: Ook goud is al eens verboden geweest.
@Lohengrin | 19-02-19 | 12:10:
Frankrijk is nu ook alweer bezig om de handel in edelmetalen te verbieden! Maar ja, daar zit natuurlijk die EU-hielenlikker Macron!
www.amsterdamgold.com/info/goudnieuws...
U wilt een nieuwe hypotheek, lening, verzekering? Dat kan, maar dan wel eerst """vrijwillig""" je bankhistorie met ons delen
https://www.experian.com/consumer-products/credit-score.html
In de VS werkt dat dus ook al echt zo. De FICO credit score geeft je individuele kredietwaardigheid weer. Slechte FICO betekent: alleen leningen tegen een snij-tarief, geen credit cards (hooguit debit cards), enz.
Te vaak naar de slijter of tabaksboer? Zorgpremie omhoog!
Naar de sportschool? Zorgpremie ook omhoog vanwege mogelijke blessures!
En daarom betaal ik alles met gewoon eerlijk contant geld.
Nu weet je zeker dat de overheid van al je uitgave op de hoogte is en er geen prive meer bestaat.
Het gaat niemand iets aan wat en hoeveel en waaraan ik mijn geld uitgeef.
Ze promoten niets voor niets dat pinnen ? "JA GRAAG" zo ! weer eentje waarvan we weten hoeveel zwart geld hij bij klust!
Schreeuw het van de daken BETAAL alles Cash had je vroeger ook geen probleem mee.
"Het is niet verplicht om toestemming te geven. Als u geen toestemming geeft, verandert er niets."
Boeien dus.
"Als u geen toestemming geeft, verandert er niets."
Kwestie van tijd.
Als de mensen naar wie u geld overmaakt/dan wel de mensen van wie u geld krijgt besluiten wel toestemming te geven dan verandert er wel degelijk wat voor u.
@Rico Tampeloerus | 19-02-19 | 10:52:
Het wordt straks gewoon onderdeel van de procedure. Als je een hypotheek wilt, dan moet je even toestemming geven.
@B.agger | 19-02-19 | 10:54: => J U I S T !
Wakker blijven mensen!
Ja, net als orgaangraaier Pia van Dystopisch'66. Je hoeft niets te doen. Want voor jou veranderd er niets.
@Watching the Wheels | 19-02-19 | 10:58:
Ik heb al een hypotheek.
@Berbaar, boeiend dus
@Berbaar | 19-02-19 | 11:02: Je hebt dus eigenlijk niets. Zouden ze moeten verbieden, mensjes die nog niet eens een eigen stekje kunnen financieren zouden allemaal in Almere gedumpt moeten worden. Sorry Almere.
En hoe zit het met de privacy van diegene die geen toestemming geven maar wel in de gegevens van anderen staan ?
Weer zo'n opmerking waarmee je laat zien dat je er geen hol van begrijpt!
Gelukkig heb ik geen smartphone, apps of allerlei bonuskaartentroep die alles bijhouden.
Ik wens ze veel succes.
Bonuskaart kun je anoniem halen bij de Albert Heijn
@Hondt | 19-02-19 | 11:15:
Waar ik woon is er geen AH gelukkig. Ik vind het ook een vulvawinkel.
@Kop Kaaz | 19-02-19 | 11:16:
Mooi aangepast taalgebruik. Nadeel is wel dat AH dan geen kudwinkel meer is.
@Hondt | 19-02-19 | 11:15:
Voor het aanvragen van zo'n bonuskaart moet je wel je adresgegevens op een formuliertje invullen; vervolgens word je per mail doodgegooid met online reclames over aanbiedingen en online boodschappen bestellen! Bovendien gaat AH binnenkort samenwerken met de HEMA dus ben je daar ook niet meer veilig voor de opdringerigheid!
Stelletje doorgeslagen mafkezen. Wie gaat zijn bankrekening nu openstellen voor derden? Socialisme en betutteling ten top!
Je zou ze de kost moeten geven, het aantal mafkezen in Nederland. Waarom denk je dat de VVD nog steeds de grootste partij is?
Dat zijn dezelfde dombo's die een account op Facebook, Twitter, Tikkie en weet-ik-veel hoe die zooi allemaal heet hebben en hun hele hebben en houwen op die websites gooien! Contactloos betalen? 'O ja, dat is handig, dat wil ik ook'! Domme kuddedieren die puur uit gemakzucht achter iedere 'trend' aan rennen en niet verder nadenken over eventuele gevolgen! Vervolgens worden ze gehackt en bestolen en zitten ze bij 'Opgelicht' te janken! Vermoeiend volk!
Het duurt niet lang meer of je kunt in je mobiel bankieren app bij iedere betaling kiezen voor 'deel dit op facebook, instagram, twitter etc.'
De meeste banken werken inmiddels al 3 jaar aan de implementatie van PSD2. Brengt stevige IT kosten met zich mee.
Dat wordt voortaan pinnen bij de groenteboer en cash bij de slijter.
Ga ik verdomd veel cash nodig hebben komende tijd.
Vandaar ook dat cash binnenkort hoogsrwaarschijnlijk wordt afgeschaft. Onder het mom van "veiligheid van winkelpersoneel", en " bestrijding van georganiserrde misdaad".
Dan is de controle op de burger 100,0%.
Hoe komt men aan cash? Krijgt u uw uitkering in cash?
De bankencrisis was voor mij de druppel: waarom zou ik mijn geld toevertrouwen aan 'financiele specialisten' die stuk voor stuk aan de beademing moesten. Daarbovenop kijkt vadertje Staat mee met mijn transacties.
Voor alles wat niet via de bank moét ben ik cash gegaan. Geen moment spijt van gehad. Ook beter voor budgettering: je ziet bij elke transactie wat er nog in de beurs zit.
Geld pinnen, en cash betalen.
Zo, ophef probleem opgelost!
Cash heeft zijn langste tijd gehad, althans in Zweden. Kwestie van tijd voordat de EU volgt:
www.google.nl/amp/s/www.techspot.com/...
Kan ik dan vanaf ook besluiten om alleen nog maar zaken te doen met bedrijven die hun betalingsgegevens niet door verkopen?
Hoe weet ik zeker dat een zorgverzekering, een salarisverwerker, supermarkt, online winkels etc. niet de betalingsgegevens van hun rekeningen verkopen zodat er alsnog een profiel van mij gemaakt kan worden?
Opt-out zou moeten betekenen dat je ook transacties anoniem / niet herleidbaar / geen pseudonimisatie voor de andere partij moet kunnen doen. Als je uitgaat van privacy by design mag je gewoon vraagtekens zetten waarom bij iedere (pin/ideal)transactie je persoonsgegevens maar aan de andere partij gegeven moeten worden.
Er is een documentaire, pre-crime, over het gebruik van big data om toekomstige criminaliteit te voorspellen, op basis van algoritme. Kijk eens 'social credits' in China om de bevolking onder de duim te houden. Waar u vraagtekens bij zet, terecht overigens, is al realiteit. En binnen een paar jaar worden alla big data aan elkaar gekoppeld om zo een profiel van een burger te maken. Probeer dan maar eens aan te tonen dat het algoritme en dataoverdracht fouten bevat.
Lang leve het zwarte circuit.
racist
@El Rico Grande | 19-02-19 | 10:42:
Lol!
Ja dit gaat helemaal de goede kant op. Nu alleen nog even het bedrijfsleven eraan koppelen en dan is ook inzichtelijk wat er op de bon staat van de transacties. Ik voorzie een vechtpartij voor mijn voordeur tussen een Grolsch vertegenwoordiger die mij een prijs komt brengen en een AA-debieltje die het tegenovergestelde komt doen.
Handig! Nu kan de EU binnen 5 seconden je bankrekening leegplukken. Het al oude 'je mag alles van me weten behalve mijn pincode' is door de EU afgezonken. Mona Keijzer vindt het prima. Die kan toch niet rekenen.
Wellicht nu een mooi moment om over te stappen op een decentrale cryptovaluta om te betalen? Monero is sterk qua privacy :-)
Jij beslist. Sure.
Daarom betaal ik mijn drank altijd al contant. Mijn bank, die toevallig ook eigenaar van mijn verzekering is, gaat het niks aan hoeveel ik zuip. Bovendien trek ik dan een witte soepjurk aan, en draag een maf hoedje en sandalen. Dan denkt iedereen dat de drank voor een kafir is. Niet voor mij, want ik heb me dus verkleed als moesliem en drank ies haram. Daar, dat zal ze leren, die datadieven.
Als ik 5 euro korting krijg op mijn bankkosten maandelijks doe ik het.
du Roi Soleil | 19-02-19 | 10:30 | 1 | reageer
Dit is precies wat er over een paar jaar gaat gebeuren.
Nogood Boyo | 19-02-19 | 10:32 | reageer
Nee, ze gooien eerst je maandelijkse kosten omhoog, daarna krijg je korting als je je gegevens deelt !!
Exact. Zo werkt het en niet anders. Abteilung List & Bedrog, dat is de financiële wereld.
Uiteraard zal je straks bepaalde dienstverlening alleen krijgen mits je hiermee akkoord gaat. Het zal afgedwongen worden. Geen openheid ? geen hypotheek. Geen openheid, geen aanvullende zorgverzekering. etc.
Zo is het. Totale controle over de burgers doordat ze echt alles over je weten.
De machthebbers staan natuurlijk niet in het databestand.
Simpel zat. Gewoon cash betalen.
En die camera dan die boven de kassa hangt... Tsja.
@Mark_D_NL | 19-02-19 | 10:42: Daarom loop ik in een chador rond.
Als iemand anders naar of van jouw rekening geld verschuift en handig vindt dat anderen in zijn rekening kijken sta je dus toch in de lijstjes waar je niet wilde staan.
Dit is geschreven door de man die met dedain luisterde naar de mafklapper Sjors van Hout, eigenaar van een site die onder andere draait op gepersonaliseerde advertenties en daarbij de overheid kan gewoon bij deze informatie of je het nu wilt of niet. Stigmatiserend stukje weer.
En over tien jaar krijg je scheve blikken dat je er niet mee hebt ingestemd. Heb je soms iets te verbergen?
Alles is begonnen met die gluiperige bonuskaart van de AH. Ik ga hem nu verbranden.
Je moet niet raar opkijken als je daarna allemaal advertenties voor aanstekers in je browser krijgt.
Bonuskaart van de AH kan je ook aanvragen zonder je gegevens op te geven. Heel simpel elke paar maanden opnieuw een anonieme bonuskaart aanvragen en AH kan geen profiel van je opmaken.
@Thierry-Rosette | 19-02-19 | 10:45: Een anonieme bonuskaart is na je eerste pin-betaling al aan jou persoonlijk gelinkt. Net als een anonieme OV-kaart die je oplaadt met je betaalpas.
@Premier Trutte | 19-02-19 | 10:58: ah heeft geen inzicht in volledig rekeningnummer of betaalpasnummer.
@BrutusBosch | 19-02-19 | 11:04: Ja, ze zeiden ook dat ze je gegevens niet zouden doorverkopen. Ze zeggen (liegen) zo veel heh..
De EU wordt met de dag een engere club. Ik hoop dat in mei de stekker eruit kan!
Net als die donorwet moet ik zeker zelf in actie komen omdat het standaard op delen JA komt te staan?
Natuurlijk.....
Lijkt me niet, want dat is in strijd met de expliciete toestemmingsvereiste van de AVG.
en dna verbaasd zijn als mensen overstappen op crypto
EU is een van de grootste intensieve menshouderijen van de wereld. Say no more.
Ik vind het geen probleem om alles eerlijk te delen met mijn bank.
Gewoon weer contact betalen.
U bedoelt contant. En ja dat doe ik al zoveel als mogelijk is.
Contact betalen?
Dat heet "in natura".
Kwee nie.
Hangt van de crediteur af.
Contact betalen is in natura. Geen geldverkeer maar geslachtsverkeer. Geen nota maar misschien wel een soa.
De brocolli pinnen en de halve liters bier contant, dan krijg je korting op je zorgpremie.
@2voor12 | 19-02-19 | 10:33:
Same here.
@ kasteelpro
Great minds think alike.
@sprietatoom | 19-02-19 | 10:39: Jij denkt dat contant geld gaandeweg niet ook wordt afgeschaft?
www.ad.nl/economie/minder-dan-4-op-de...
@keestelpro | 19-02-19 | 10:37:
In natura betalen betekent niet per definitie geslachtsverkeer. Een klusje in de tuin voldoet ook...
Beeropdeweg | 19-02-19 | 12:07 | reageer |
Nee, want de banken zijn nog steeds niet immuun voor DDOS aanvallen, ook pinstoringen komen nog voor. Bovendien heeft Nederland als narco staat veel belang bij niet traceerbaar geld, er worden vele miljarden weer in de economie gestopt. Denk alleen al aan de BPM voor al die dikke bakken van de vele criminelen voor zover ze op Nederlands kenteken staan.
Data = Moord
Als ik 5 euro korting krijg op mijn bankkosten maandelijks doe ik het.
Dit is precies wat er over een paar jaar gaat gebeuren.
Gebeurt al bij grootste bank Spanje.
Iedereen mag mijn bankrekening weten!
Om er geld op te storten: prima
Inderdaad. Ook dubieuze donaties worden geaccepteerd.
Geef ook even je pincode dan.
@keestelpro | 19-02-19 | 10:31: Als je een lightning invoice stuurt betaal ik.
Dat zou ik niet te hard roepen. Met SEPA kan er dan gewoon geïncasseerd worden. De incasseerder moet wel kunnen bewijzen dat hij ergens daar ooit een handtekening voor had, maar dan is het geld al weg. Bovendien, klagen binnen 2 weken graag.
@Pimp my Voortuin | 19-02-19 | 10:38:
Een incasso kun je storneren.
@Dorst | 19-02-19 | 11:11: Je moet er maar zin in hebben om elke dag je account te checken.
@Dorst | 19-02-19 | 11:11:
En een automatische overschrijving dan?
Nou, kom maar op dan!
REAGEER OOK