Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BlokkeerFries weigert wederom DNA-afname

Briljant. OM zet hyperlink in papieren dreigbrief

Social

Iemand nog een achterhuisje over voor Jan D. te K.? Want BlokkeerFries Jan gaat zich NIET melden voor een DNA-afname. Gisteren floepte er wederom een dreigbrief bij hem op de mat. Want bij Het OM zijn ze dol op intimideren en het de kop indrukken van succesvolle burgerprotesten. Dankzij Jan D. te K. verliep de feestelijke Sinterklaas Intocht te Dokkum zonder onvertogen woord & geweld van randstedelijke terreurcellen. En daarvoor moet Jan D. nu de rest van zijn leven boeten. Zo rollen de rondneuqers van Het OM. Dus mocht u nog een onderduikadresje - liefst in de grote stad, waar al die terreursyriërs ook zo'n veilig heenkomen vinden - over hebben, dan graag. Wellicht dat ze dan in de provincie ook weer iets voor u doen als de komende hongerwinter uitbreekt. Alvast bedankt!
NB: LOL om de getijpte link naar www.youtube.nl in de dreigbrief. Topfilmpjes!

fail

Reaguursels

Inloggen

Hij mag bij mij wel onderduiken.heb nog plaats achter mijn boekenkast.

Narcolept | 16-02-19 | 11:29

Moet denken aan 40 45. Weet ook niet waarom.

Mart6037 | 15-02-19 | 19:47

DNA test is ook ontzettend handig om vast te stellen of ons koningshuis wel ons koningshuis is, of de kinderen en ouders van migranten wel hun kinderen en ouders zijn, om te kijken of iemand met een ander paspoort al een uitkering krijgt in een ander land, om te kijken wie er met z'n gore vingers aan het geld van een daklozenkrant heeft gezeten, en nog veel meer. in dit gevel ontgaat mij echter het nut.

W_F | 15-02-19 | 19:24 | 1

Is die gek van KOZP die op de erasmusbrug ging meppen al aangehouden? Nee? Geen verdere vragen.

Mart6037 | 15-02-19 | 19:46

Te lui voor een link? Kan iemand even een filmpje van de blokkade uploaden met als youtube titel "DNA afname veroordeelde"

W_F | 15-02-19 | 18:56

Dit is nog maar het begin, wacht maar tot alle wetjes en regeltjes, die ze in de afgelopen jaren achter onze rug en onder onze neus hebben ingevoerd, de praktijk van het dagelijkse leven bereiken. Zeg maar dag tegen alle vrijheid. We lopen, inmiddels met ooen ogen, een fuik in naar het abattoir dat de EU is. We worden straks heel kort gehouden en elke onwelgevallige uitspraak of mening kost je dan punten en met te weinig puntjes mag je fijn naar een folterkelder, een heropvoedingskamp of je krijgt gewoon een spuitje.

Ton8695 | 15-02-19 | 16:14 | 1

En alle partijen van de oude zittende kliek hebben hier keurig aan bijgedragen, laten we dat vooral niet vergeten.

zimmerschwanz | 15-02-19 | 17:52

Helpt het als ie eerst een kwat hondenspeeksel in zijn mond neemt? 't Is maar een ideetje. Succes verder.

mozaard | 15-02-19 | 14:48 | 3

Hij moet een kwat van Demmink zien te vinden. Dan gaat heel Friesland in de doofpot.

koolteer | 15-02-19 | 16:23

Een grof schandaal dat de Nederlandse overheid middels haar OM-stoottroepen op deze weerzinwekkende manier met haar burgers om gaat.
Verplichte DNA afname omdat deze mijnheer reltuig uit de randstad die een kinderfeest kwamen verzieken heeft tegengehouden? Schandalig.
Het begint hier steeds meer op het fransduitse Vierde Rijk te lijken met onze marionettenregering.

kempenaer | 15-02-19 | 14:33

Iets zegt mij dat het niet zo goed lukt om dat linkse reltuig in de bak te krijgen of hun identiteit te achterhalen, veroordelen en/of dna van te krijgen. Dat is natuurlijk niet goed te praten door het OM. Dan krijg je dit soort spastische ondernemingen waar onze godwin buren in het oosten 80 jaar geleden een stijve van hadden gekregen.

drs. P | 15-02-19 | 14:31
-weggejorist-
Wladimir 1928 | 15-02-19 | 14:04

voor de duidelijkheid, de dna afname bij veroordeelden min of meer verplicht de Officier van Justitie om DNA af te nemen bij ALLE veroordelingen voor misdrijven waarvoor voorlopige hechtenis zou kunnen worden toegepast. Dus ook bij zaken waar je veroordeelt wordt tot uiteindelijk een boete. Er is grof gezegd maar een echte uitzonderingsgrond en die is zo uitzonderlijk dat niemand daar aan kan voldoen. Met andere woorden, slecht geschreven wetgeving die zijn doel ruimschoots voorbij vliegt maar wel lekker ge(mis)bruikt kan worden. Juridisch heeft de blokkerfries geen poot om op te staan, maar een wet die de burger niet beschermt dient ten alle tijde weersproken en weerstaan te worden.

InclinedtoLiberty | 15-02-19 | 13:19 | 2

Zoals ik al zei; het net is wijd uitgegooid.

Sans Comique | 15-02-19 | 13:30

Een goede wet wordt zonder problemen nageleefd. Een slechte wet krijgt veel verzet en zo hoort het ook.

D.A.A.R. | 15-02-19 | 19:46

Dit is politieke intimidatie uitgevoerd door het OM. Met de RM tegenwoordig dependance van de politieke windfanen aan het roer. Die 'rondneuqers' gaan de Blokkeerfriezen flink naaien, en iedereen die gedachten heeft die de politieke voorhoede niet zint. Niets doen tegen misdaad maar een nieuw ras en schrikschade verzinnen tegen de pvv, de moskeejongens, en de bevolking criminaliseren.
Net als in de VS zouden OM en RM moeten worden gekozen. Maar hoe gaan we hier ooit nog aan meer democratie komen?

eastender | 15-02-19 | 12:43

Doet me er ineens aan denken, toen ik nog extra geld voor de roverheid in het laatje bracht, als ondernemer.
Daar kwam het CBS op de proppen wegens het weigeren van medewerking aan hun fantasie statistiekjes, ook ik kreeg een brief, weet me niet meer te herinneren of het aangetekend was, met een kopie van het w.v.s. dat ik toch zeker mee moest doen, en zo niet, de hoogste straffen die men maar kon bedenken.
Nou daar heb ik m'n kont mee afgeveegd, en nooit meer wat van gehoord.

watmagjenogwel | 15-02-19 | 12:38 | 6

Ik heb in de statistiek ingevuld (mijn bedrijfje bestaat al jaren niet meer, maar het CBS is nog niet zo goed met relevante data) dat ik al mijn winst investeer in gevechtshelikopters. En dat ik er daarvan al vijftig heb staan.

koolteer | 15-02-19 | 16:27

in plaats van het ontbreken van ondernemers die niet mee willen werken aan de onderzoekjes zitten ze na een paar dreigbrieven wel in de statistieken maar is het hele onderzoek onbruikbaar wegens onbekend percentage volledig uit de duim gezogen antwoorden.

W_F | 15-02-19 | 19:04

@W_F | 15-02-19 | 19:04: Correct. Ik heb ook op alles de makkelijkste optie gekozen.

potsenmakkert | 16-02-19 | 00:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Of het nou"rondneuqers " of paspoortverstrekkers zijn, het zijn toch allemaal ambtenaren, is daar nog enig verschil tussen??

watmagjenogwel | 15-02-19 | 12:30

Ja lieve mensen:
Mother, 38, is arrested in front of her children and locked in a cell for seven HOURS after calling a transgender woman a man on Twitter.
The 38-year-old, from Hitchin, Hertfordshire, had her photograph, DNA and fingerprints taken and remains under investigation.
www.dailymail.co.uk/news/article-6687...

oranjerood | 15-02-19 | 12:18 | 1

Zo ver zijn we hier ook bijna, opgepakt worden voor 'kwaadaardige communicatie'. Er zijn al mensen veroordeeld voor hun tweets of reacties want je mening behoort toe aan wat een select clubje gangbaar vindt. Wordt alleen maar erger. Men krijgt zo toch een ontzettende pleurishekel aan die 'enablers' die altijd politieke, ideologische do-gooders zijn. En ja, hele volksstammen die er volgende maand weer op gaan stemmen.

eastender | 15-02-19 | 12:51

Tsja, bij de moordenaar van Els Borst liep men niet zo hard, maar je moet tenslotte prioriteiten stellen hè.

Bena | 15-02-19 | 12:04

Worden de resultaten van de DNA test lang bewaard en/of kunnen deze worden verwijderd op verzoek?

Albasalix | 15-02-19 | 12:02 | 3

Echte misdadigers kunnen dat waarschijnlijk wel.
Hun straf uitzitten doen ze toch nooit.
Maar in het geval van politieke intimidatie? Nee.

oplichter | 15-02-19 | 12:05

De overheid gooit echt nooit alle data en backups weg, ze zorgen dat de data voorlopig niet meer vrij toegankelijk is op hun intranet, en daar blijft het bij.

W_F | 15-02-19 | 19:09

Laten we even vaststellen dat die blokkeerboeren net zulke domme en extreme dwazen zijn als die anti zwarte piet kneuzen. Maar als deze dna afname echt daarover gaat schiet de wetgeving ver door. Aanvechten tot de allerhoogste instantie, en daar wil ik absoluut aan meebetalen.

captainobvious | 15-02-19 | 12:01 | 2

Wel typisch. Kent u het principe actie-reactie?
Het zijn de piet -en kinderfeest haters die het initiatief namen om de boel te gaan verstieren.
De blokkeerfriezen wilden dit voorkomen wat een nobel streven is.

kempenaer | 15-02-19 | 14:39

Domme en extreme dwazen tegen wil en dank. De burgemeester had moeten oplossen wat zij nu hebben gedaan.

azijnseikerT | 15-02-19 | 17:56

De zelfbenoemde elite laat zijn ware gezicht zien.
Buitenproportionele intimidatie.
De staat is de vijand.

oplichter | 15-02-19 | 12:01 | 1

Ik wil ook een 2nd amendment, voor als de poep de ventilator raakt.

Injegezicht | 15-02-19 | 12:38

Deoxyribonucleic acid, big brothers assistent
Geeft precies aan waar je was en wie jij bent
Van misdadigers wil je dat weten
Laat die na hun daad maar zweten
Maar ‘n Blokkeerfries verdient juist ’n compliment

Vrouwe Justitia heeft haar blinddoek afgedaan
Om met alle linkse vooroordelen in zee te kunnen gaan
Het OM is niet langer rechtvaardig
En de officieren zijn ongeloofwaardig
Nu DNA ook door kritische mensen moet worden afgestaan

Nemesis, jouw weegschaal is helemaal uit balans
‘n Blokkeerfries maakt geen schijn van kans
Met machtsvertoon wordt hij gearresteerd
En met ’n wattenstaafje gemolesteerd
Maar dieven en moordenaars ontspringen zo de dans

Angélica de Sancé | 15-02-19 | 11:58

De blokkade op de Erasmusbrug was veel ingrijpender en gevaarlijker. Brandweer, politie en ambulance konden er niet meer door. Dit had levens kunnen kosten en heeft het wellicht ook gedaan. Dat is niet onderzocht.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:55

Leaver dea as slaef Jan, set troch, de minsken stipe dy.
Liever dood dan slaaf Jan, zet door, de mensen steunen je.

oakmont | 15-02-19 | 11:49

Ik zou ook niet gaan. Laat ze er maar wat moeite voor doen, stelletje waardeloze flikkers bij het OM. Altijd twee lui om van hun reet te komen, maar nu ineens kan er doortastend worden opgetreden.

Gewinflipt | 15-02-19 | 11:48

Ik heb nog een zolder vrij. Het wordt tijd om deze liberators een schuiladres te bieden want de Gestapo is zich weer aan het formeren.

zimmerschwanz | 15-02-19 | 11:45 | 3

Het is duidelijk dat de Trias Politica in NL zo langzamerhand een farce is geworden. De rechtspraak is een verlengstuk/uitvoeringsorgaan van de linkscorrecte kerk, waarbij menig Justitieambtenaar en/of magistraat de wet nog eenzijdiger misbruikt voor het nastreven van Handhaving en "Rechtspraak". Dit zijn blauwe boorden psychopaten. De Volkertjes van der Graafs, maar dan in een zogenaamd "eerbaar" beroep. Ik vrees dat dit tzt uitmondt in een burgeropstand.

zimmerschwanz | 15-02-19 | 11:58

@zimmerschwanz | 15-02-19 | 11:58: Dat de ASO asielzoekers hun gang mogen gaan en dat de burgemeester hier niks aan MAG doen vond ik ook wel een sterk staaltje recht/krom.

Uw Verzekeringsadvis | 15-02-19 | 12:24
-weggejorist-
pollie4 | 15-02-19 | 11:43 | 2

Gister die ijdele Wouter Bos op tv, die OvJ die heeft verzonnen dat Merekkanen een ras zijn. Wat een onuitstaanbaar type is dat toch.

Mammeloe | 15-02-19 | 11:40 | 3

Wouter Bos? Is die niet van de PvdA?

pollie4 | 15-02-19 | 11:44

Wouter Bos is een gladjakker lichtgewicht politicus en wandelend opportunist.

kaasfondue | 15-02-19 | 11:46

Een beetje rukken aan de ketting, meer niet.
Deze eigenwijsheid slaan we er wel uit, zei mijn vader altijd.

King of the Oneliner | 15-02-19 | 11:38

Is er nou niemand bij het OM die zegt: "wow, waar zijn wel nou helemaal mee bezig!? Stoppen hiermee!"
Dit Is echt pure waanzin.

VP732 | 15-02-19 | 11:30

Van blokkeerfries naar weigerfries, met dank aan het OM.

BozePaarseMan | 15-02-19 | 11:29

Dit is gewoon gore willekeur van de Staat. Daar zijn vele oorlogen over gevoerd.
Het activistisch OM speelt met vuur.

Mammeloe | 15-02-19 | 11:29 | 1

Linkse mensen moesten toch allemaal (gratis) kunnen studeren, bijv. rechten. Zie waartoe het geleid heeft.

pollie4 | 15-02-19 | 11:45

En moeten moslims die hele woonwijken terroriseren, omdat ze tereurmoslims zijn, ook dna afstaan? Nee.. die krijgen nog net geen bonus. Maar die omwonenden, dat zijn me een stel onaangepaste barbarische tokkie racisten. Wij, Nederlanders, zijn opgegeven en ons landje is onderhands verkocht.

Ton8695 | 15-02-19 | 11:23 | 5

GS kan ik mijn inlognaam van Pollie in Tokkie veranderen?

pollie4 | 15-02-19 | 11:49

Heb geen zin, zijn allemaal familie van mekaar.

KlauwnBassie | 15-02-19 | 14:24
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik hoop dat ze allemaal blijven weigeren, die mensen hadden een lintje moeten krijgen, geen achterlijke rechtzaak

BozeHenk | 15-02-19 | 11:22 | 2

Als het ooit nog goed gaat komen, zijn de blokkeervriezen van nu, over 50jr de verzetshelden.

Ton8695 | 15-02-19 | 11:25

Ik snap hier echt geen kont meer van. Waarom kan de OvJ zomaar een DNA test afdwingen in het geval van een protest?

Wat is de meerwaarde van het DNA? Welk bewijs vormt het en waarvoor?

Waarom grijpt hier niemand in?

Noltie | 15-02-19 | 11:22 | 1

Wie moet ingrijpen? Het enige wat we kunnen doen is stemmen op partijen die het niet zover laten komen en extremistische groepen als KOZP eruit trappen.

BozePaarseMan | 15-02-19 | 11:33

"Op grond van de Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden moeten personen die veroordeeld zijn voor een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan verplicht celmateriaal afstaan. Bij veel misdrijven vindt DNA-onderzoek plaats. DNA-gegevens kunnen er aan bijdragen dat misdrijven worden voorkomen en verdachten worden opgespoord, vervolgd en berecht."

- Let op, men spreekt hier over "misdrijven".

"De wet geldt voor twee categorieën veroordeelden: personen die zijn veroordeeld wegens een misdrijf waarvoor voorlopige hechtenis is toegestaan en een vrijheidsbenemende straf of vrijheidsbenemende maatregel of taakstraf opgelegd hebben gekregen; personen die op het moment van inwerkingtreding van de wet al zijn veroordeeld voor een dergelijk misdrijf tot een vrijheidsstraf of maatregel en die deze ondergaan of nog moeten ondergaan.
De wet geldt voor zowel volwassenen als minderjarigen."

- Men heeft bij het opstellen van de wet tussen neus en lippen door dus het net zo wijd mogelijk uitgegooid. In feite valt IEDEREEN er onder, bij een veroordeling voor wat dan ook. Ook minderjarigen.

"De Wet DNA-onderzoek bij veroordeelden geldt voor personen die veroordeeld zijn voor een misdrijf waarop voorlopige hechtenis is toegestaan. Een voorlopig-hechtenis-misdrijf is een misdrijf waarop een gevangenisstraf van 4 jaar of meer staat. Maar de afnameplicht geldt ook voor een aantal misdrijven met een lagere maximale gevangenisstraf, zoals eenvoudige mishandeling. Deze zijn te vinden in artikel 67 van het Wetboek van Strafvordering: Wetboek met regels die de politie, het OM en de rechters in acht moeten nemen bij de opsporing, vervolging en berechting van strafbare feiten.
Er wordt dus gekeken naar de maximale straf zoals die in de wet staat voor een misdrijf en niet naar de straf die door de rechter voor dit misdrijf is opgelegd."

- Zoals gezegd, het net zo wijd mogelijk uitgegooid en ook is er voor gezorgd dat een rechter geen roet in het eten kan gooien, zodat het OM carte blanche heeft.

Men doet ook een poging om de redelijkheid van de wet uit te leggen;
Quotes;
"Politie en Openbaar Ministerie mogen in meer gevallen verdachten dwingen een DNA-test te ondergaan. Dit verhoogt het aantal opgeloste misdrijven."

"In sommige gevallen duikt jaren na sluiting van een onderzoek naar een ernstig misdrijf nieuw bewijs op. Biologische sporen spelen namelijk meer dan vroeger een belangrijke rol bij het oplossen van misdrijven."

"DNA-verwantschapsonderzoek biedt mogelijkheden om via verwanten de dader van een misdrijf op te sporen. Concreet houdt dit in dat met het DNA-profiel van de dader van bijvoorbeeld een moord gezocht kan worden in de DNA-databank voor strafzaken naar mogelijke familieleden van de dader."

Dit alles is niet van toepassing op een Blokkeerfries. Hoe voorkomen ze hiermee recidive? Hoe verhoogt men de kans op het vinden van een dader in de toekomst? Dor spuugjes van de straat te swipen en te analyseren? Sterker, niet alleen wil men de blokkeerfries aan de ketting leggen, tegelijkertijd wordt dus ook de verwanten van de blokkeerfries aan de ketting gelegd.

Dit alles wijst op een intimidatiepoging vanuit een politieke motivatie. Een kanon op een mug. Dit is een onverholen bedreiging aan ONS.

www.om.nl/onderwerpen/dna-onderzoek/v...
www.om.nl/onderwerpen/dna-onderzoek/

Sans Comique | 15-02-19 | 11:11 | 2

Hulde voor uw heldere uiteenzetting.

Ton8695 | 15-02-19 | 11:19

Exact.

Mammeloe | 15-02-19 | 11:39

Moet dit ook bij alle krakers of linkse vecht demonstranten die soortgelijke of ergere feiten begaan ?

Schepvogel | 15-02-19 | 10:47

Mogge, Hoe verhoudt dit zich met de wetteloze schurken uit veilige landen waar diezelfde OM etc geen vat op krijgen ?

ouwe treurniet | 15-02-19 | 10:41 | 1

Niet

Not_again | 15-02-19 | 10:43

Heel mooi dat de landverraderlijke overheid juist in dit geval zijn valse tanden laat zien.
Het draagt overtuigend bij tot de teloorgang van institutioneel politiek corruptisme.
De landverraders i.c. leveren de gronden voor hun diepe landverraad aan, waarvoor dank.
Friesland Go!

pennestront | 15-02-19 | 10:41 | 3

"A people that elect corrupt politicians, imposters, thieves and traitors are not victims... But accomplices." - George Orwell
Denk hieraan bij de volgende verkiezingen

BASinnic | 15-02-19 | 10:43

@BASinnic
Mooi citaat idd.
Je kunt ook zeggen: zie de policorrupte uitlatingen van de msm maar als

*stemadvies*

pennestront | 15-02-19 | 10:50

Toen Jesse Klaver voor Groenlinks in Utrecht “werkte” werd daar materiaal aangetroffen om een bom mee te maken. Is zijn DNA toen ook afgenomen?

Bolder | 15-02-19 | 10:41 | 1

Wat denk je zelf? Duyvendak loopt ook nog steeds vrij rond...

HoogToontje | 15-02-19 | 10:43

Hopelijk laat GS dit niet los, hou het open en bloot, de MSM laten het liggen wegens collaboratie met de machthebbers!

lanexx | 15-02-19 | 10:39

Best wel zielig - de waxinelichtgooier Erwin Lensink is in 2018 in een kliniek in Utrecht opgenomen alwaar hij in een isoleercel verblijft.
Deze jongen is nog maar 38.

Daarom hierbij aan Jan het advies om wel DNA af te staan.
Het OM en de Nederlandse overheid blijven je achtervolgen... net zo lang tot je helemaal kierewiet bent.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 10:39 | 2

Het verschil is wel dat Lensink gestoord is en weinig sympathie geniet voor zijn actie, terwijl het hier om normale mensen gaat met brede steun en goede juridische hulp. Ze krijgen moeder en ondernemer Douwes niet zo makkelijk stilletjes in een inrichting.

Guido | 15-02-19 | 10:44

Geloof best wel--> dat Jan geestelijk sterker is dan Erwin... echter de ambtenaren van de overheid hebben de tijd.
Telkens delen ze een prikje uit... die worden steeds heftiger met sancties, boetes en opsluiting in een cel.
Een normaal mens kan dit niet volhouden.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 10:55

Burgerlijke ongehoorzaamheid niveau belletje trek. Op zeker dat die DNA afgifte gaat plaats vinden, tenzij hij zich laat vertegenwoordigen door een advocaat als Ficq. En zelfs dan is het een kwestie van tijd. Maak dan een echte statement door en plein public je polsen door te snijden of zo. Of je tong met een nijptang er uit te trekken. Mietje.

Georg Lassen | 15-02-19 | 10:38 | 2

Ficq is van de "jij-bent-welkom"-club, naar mijn beste weten, die gaat die Fries dus niet bijstaan.

Bijtendehond | 15-02-19 | 11:10

Ja de linkse haat druipt er werkelijk vanaf bij die Ficq.

2tribes | 15-02-19 | 17:55

Het zijn allemaal tekenen aan de wand.
Uiteindelijk volgt een correctie door het volk. Zoals altijd.

vmk | 15-02-19 | 10:33 | 1

Nou, van dit volk niet hoor. Al pakken ze de Nederlander hun hele salaris af, dan nog volgt er geen opstand.

lanexx | 15-02-19 | 16:12

Lachen om een dna-info-filmpje van Justitie: www.youtube.com/watch?v=_ixv0NW6hB4
Gewoon een stom filmpje, het lachwekkende zit 'm in de tekst er onder: "Reacties zijn uitgeschakeld voor deze video." Zeker bang om afgebrand te worden.

Pleegzuster B | 15-02-19 | 10:31 | 1

En daarom doen we het hier.
Gewoon.... omdat het kan

Het leven is zwaar | 15-02-19 | 10:33

Sinds wanneer is youtube het officiele communicatiemiddel van de overheid?

C10H12N2O | 15-02-19 | 10:28 | 1

Alleen als het ze uitkomt.

lacucaracha | 15-02-19 | 10:31

Dit ziet er niet best uit voor Jan.
Je kunt het vergelijken met de waxinelichtgooier naar de Gouden Koets.
Telkens op 30 en nu 27 april--> hebben ze hem vastgezet... nu is het zover dat deze man in een inrichting terecht is gekomen.

sociaal_econoom | 15-02-19 | 10:27

#ikbenjandroogsma

Not_again | 15-02-19 | 10:24

Pure machtsmisbruik en intimidatie.

lacucaracha | 15-02-19 | 10:24
-weggejorist-
eikenloof | 15-02-19 | 10:19 | 1

Jan D. te K. is van harte welkom hier bij mij, waar de Maquisards zich voor de Nazi's schuil konden houden. En de ETA voor de politie.
Het is wel een stukje omrijden, maar de kans dat -ie van zijn bed wordt gelicht is minimaal.

De Droit | 15-02-19 | 10:18 | 1

Dat dacht Brech (of hoet-ie ook alweer) ook.

Bijtendehond | 15-02-19 | 11:08

Schijtziek word ik hiervan. Misschien heeft de andere Jan. D. ,te Eesterga , nog plaats , in het pension of anders in de bunker.

Zwizalletju | 15-02-19 | 10:18

Tsja wat begrijpen ze bij het OM niet aan blokkeerfries.

tweetybird | 15-02-19 | 10:17

schuilen in een kerk zou een goed idee zijn

New Quacka | 15-02-19 | 10:15 | 3

Zijn alleen nog maar Moskee's in Nederland. En daar wil je niet schuilen als blonde fries...

Mark_D_NL | 15-02-19 | 10:17

niet in de linkse kerk

small_town_dude | 15-02-19 | 10:23

Dat werkt niet voor autochtone Hollanders, zelfs niet als ze volbloed Fries zijn.

Guido | 15-02-19 | 10:45

Overheid en ICT: sinds wanneer kan je een hyperlink aanklikken om naar de desbetreffende filmpjes te gaan via een papieren brief ?

loser | 15-02-19 | 10:14 | 1

Misschien omdat de brief ook naar zijn e-mailadres op mijn overheid is gestuurd?

BigKnor | 15-02-19 | 13:19

Wat is het nu? OPENBAAR MINISTERIE?

Is het nu minimaal vier jaar of maximaal? Wat is het nu? beetje onduidelijk

DNA-onderzoek bij veroordeelden
De wettelijke mogelijkheden zijn de afgelopen jaren fors verruimd. Politie en Openbaar Ministerie mogen in meer gevallen verdachten dwingen een DNA-test te ondergaan. Dit verhoogt het aantal opgeloste misdrijven. Daarbij is sinds 1 februari 2005 is de Wet 'DNA-onderzoek bij veroordeelden' van kracht. Mensen moeten nu verplicht DNA-celmateriaal afstaan wanneer zij veroordeeld zijn voor een misdrijf waarop in de wet een gevangenisstraf staat van maximaal vier jaar of meer.

Is het nu minimaal vier laar of maximaal? Wat is het nu? beetje onduidelijk

Alt | 15-02-19 | 10:14 | 6

@Muxje | 15-02-19 | 10:25:
Artikel 113:
1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin een belediging voorkomt voor de Koning, de echtgenoot van de Koning, de vermoedelijke opvolger van de Koning, diens echtgenoot of de Regent, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige belediging voorkomt, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.

2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.

small_town_dude | 15-02-19 | 10:40

Maximaal.
Maar ook bij taakstraffen.
En het gaat om de maximale straf die gegeven KAN worden, niet om de uiteindelijk door de rechter opgelegde straf. Voor maximale armslag voor het OM.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:20

@small_town_dude | 15-02-19 | 10:40:
Huh? En die Lucky's met Willem en Max dan? Oh wacht die zijn onderdeel van de Brood en Spelen door de staatsomroep.

2tribes | 15-02-19 | 18:03
▼ 3 antwoorden verborgen

Helaas Jan, we leven nou eenmaal in 1 van de meest corrupte landen van Europa. De eilte zal er alles aan doen om het gewone volk te blijven onderdrukken. Ze hebben politie en leger (nog) achter zich staan. Deze slag ga je verliezen. Het enige dat zal helpen is een burgeroorlog waarbij de burgerij de wapens oppakt. Helaas zijn Nederlanders niet zo heldhaftig en zullen ze zich slaafs laten onderdukken.
Het was een mooi land, Nederland.

Thierry-Rosette | 15-02-19 | 10:13 | 4

@BASinnic | 15-02-19 | 10:19: Daar had George natuurlijk gelijk aan, echter tot voor kort konden we niet anders dan kiezen uit een aantal zorgvuldig geselecteerde boefjes, geselecteerd door dezelfde boefjes.
Ik denk dat ik deze keer ga voor de club van ome Theo en neefje Thierry. Die bestaan nog niet zo lang. Loop ik natuurlijk wel de kans dat er zomaar toch nog een boefje tussen zit, maar ik schat die lager in dan bij de gevestigde partijen. Je zou maar eens medeplichtig zijn aan landverraad of oneigenlijk toe-eigenen van iets te veel gemeenschapsgelden of zo.

Peerkeoud | 15-02-19 | 10:48

@Peerkeoud, mee eens. Maar 'the powers that be' zullen nooit toestaan dat er een frisse FVD wind door het land gaat waaien. De corruptie op alle lagen van overheid (politici, ambtenaren, stembustellers) zullen die niet toelaten.
Het is vechten of vluchten, er rest ons niets anders meer.

Thierry-Rosette | 15-02-19 | 10:59

@Peerkeoud | 15-02-19 | 10:48:
Gelukkig hebben we als het om FvD of PVV gaat wel opeens kritische onafhankelijke pers. Niet objectief, maar tel uw zegeningen.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:53
▼ 1 antwoord verborgen

Het blokkeren van een snelweg blijkt een ernstig misdrijf: "Veroordeelden voor ernstige misdrijven moeten verplicht DNA afstaan. Het DNA wordt opgeslagen in een DNA-databank. Dat maakt het makkelijker om veelplegers (recidivisten) op te sporen en te veroordelen. De verhoogde pakkans leidt er ook toe dat veelplegers minder recidiveren.". Zie www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/reci...

batvoca2 | 15-02-19 | 10:11 | 6

@Not_again | 15-02-19 | 10:27: het is volgens mij heel simpel, een toeterturk op de Erasmusbrug en een blokkeerfries op de A6 ‘verdienen’ dezelfde behandeling.

therealbraindump | 15-02-19 | 10:32

Ze kunnen dus nooit meer tijdens een blokkade op de grond rochelen...

Het is onzinnig en overbodig, omdat de blokkerfriezen vrijwillig en zonder tegenspartelen hun ID en NAW hebben verschaft aan de politie. Voor krakers, "anti-"fa en illegalen zou het een ander verhaal zijn, maar daar wordt geen DNA van afgenomen.

Guido | 15-02-19 | 10:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik word hier zo moe van.
Die machteloosheid, die ik al voel als buitenstaander in dit verhaal.

Als je dan leest dat het OM 26.000 zaken (of hoeveel waren het er?) niet op kan pakken wegens tijdgebrek, maar dit dan tot de laatste punten en komma's gaat uitvechten, puur voor haar eigen gelijk.
Dan weet je dus genoeg. Onze rechtsstaat is dood. Mors- en morsdood.

Dat is toch wel om heel treurig van te worden. En gisteren ook al geen kaart gehad voor Valentijnsdag.

Dick Luyenlomp | 15-02-19 | 10:08 | 1

Niet eens van dat roodharige meisje? Kop op, Charlie Brown.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:27

Over de DNA-afname is een filmpje gemaakt. U kunt dit zien op www.pornhub.com, als u zoekt op de titel van het fimpje: Horny busty wet pig wants your cum all the way, komt u meerdere filmpjes tegen die over dit onderwerp gaan.

Boris Poepnagel | 15-02-19 | 10:08 | 2

cum swipe

Sans Comique | 15-02-19 | 11:28

@Sans Comique | 15-02-19 | 11:28:
heb ik van horen zeggen.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:28

In ieder geval is duidelijk dat als het OM weer aankomt met prioriteiten en/of gebrek capaciteit met betrekking tot opsporing misdaden we nu weten waarom dat het geval is

batvoca2 | 15-02-19 | 10:07

Dat wordt een nieuwe crowdfunding actie om de komende rechtszaak van dhr. J. Droogsma te financieren.
Ik doe wel weer een duit in het zakkie.
Deze heksenjacht op bezorgde autochtone Nederlandse burgers die geweldloos opkomen voor hun tradities moet maar eens stoppen.

leo de pejo | 15-02-19 | 09:59 | 4

@Eendragtmaaktmagt |
Dat is waar. Was ik even vergeten. Ik geloof overigens niet dat er veel verandering zal komen in de strafmaat, want we hebben het hier overduidelijk over een politiek proces.

EefjeWentelteefje | 15-02-19 | 10:17

@EefjeWentelteefje | 15-02-19 | 10:17: ja hoor, die verandering komt er wel. Er moet immers een voorbeeld gesteld wordenn, dus zullen ze echt nog wel een extra verhoging krijgen bovenop wat ze al hadden gekregen.

Gregovic | 15-02-19 | 10:47
▼ 1 antwoord verborgen

Misschien is hij wel een nooit gepakte kinderneuqer én vrijheidsstrijder. Je weet het niet.

Ggroengras | 15-02-19 | 09:58 | 3

...of hij heeft nog wat boefjes in z'n stamboom

Badcoin | 15-02-19 | 10:04

Misschien bent u dat ook wel maar dat is nog geen reden om zomaar uw DNA af te nemen.

osolemio | 15-02-19 | 10:16

Nee, want ik ben nog nooit veroordeeld voor mijn strapatsen. Deze Fries wel.

Ggroengras | 15-02-19 | 10:20

Zouden we 20 maart hier verandering in kunnen brengen?

Nefret | 15-02-19 | 09:57 | 1

Nee, wij niet, jij zelf wel. het collectief helpt je niet. je bent de kapitein op je eigen schip, jij bepaalt de koers.

Mark_D_NL | 15-02-19 | 10:06

Overheid en IT, het blijft een ongelukkige combinatie.
De resultaten op youtube, ik lig op de grond van het lachen hier!

Mastermattie | 15-02-19 | 09:57

Tja Rutte. Ook Wilders wordt nog steeds getreiterd door Rutte en het OM.

Pislinq | 15-02-19 | 09:58

Het is echt TIJD dat FRIESLAND weer een onafhankelijk , trots en zelfstandig LAND wordt !

Kim-Jung-Un | 15-02-19 | 09:50 | 9

@Mark_D_NL | 15-02-19 | 10:16: Fries is de oudste taal van Nederland. Het eerste Friese geschrift dateerd van 200 BC.

Eendragtmaaktmagt | 15-02-19 | 10:20

@Eendragtmaaktmagt | 15-02-19 | 10:20:
Als ik mij niet vergis stamt het Gaelic ook van het Fries. Harlingen was geruime tijd DE handelsdoorvoerplaats voor Noord Europa, een centrum van handel voor omliggende landen en gebieden.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:32
▼ 6 antwoorden verborgen

U wordt dringend verzocht een legitimatie mee te nemen. Niet verplicht, niet gesommeerd maar verzocht. Aan een verzoek kan je weigeren gehoor te geven toch? Dan kunnen ze dat dna toch niet aan jou matchen?

RexMundi | 15-02-19 | 09:50 | 5

Er worden ook vingerafdrukken genomen. Je dient hieraan je medewerking te verlenen staat in de wet

batvoca2 | 15-02-19 | 10:16

@batvoca2 | 15-02-19 | 10:16: Die hebben ze al, als hij ooit een ID-kaart of paspoort heeft aangevraagd. Van alle tien zijn vingers.

Bijtendehond | 15-02-19 | 11:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit lijkt mij ook zo een maatregel teneinde te voorkomen, dat de oude Nederlandse kracht weer boven komt drijven, toen Nederland nog Nederland was. Die winnaarsmentaliteit willen onze machthebbers niet meer zien, daarom moet die cultuur kapotdeaud. Daarom moeten onze huidige pluchezitters weg en dat kunnen we as verkiezingen in maart laten zien. Oh nee gaat weer niet lukken zolang het moet met dat potlood en stembiljet, wat nadat U gestemd heeft aangepast en geteld wordt. Nou het OM en de pluchezitters zullen gaan voor Blokkeer de vrije Fries.

Slurfje | 15-02-19 | 09:49 | 2

Want met een stemcomputer kun je niet frauderen?

Bijtendehond | 15-02-19 | 11:00

"Die winnaarsmentaliteit willen onze machthebbers niet meer zien,"

Die mentaliteit die ons in WO1 afzijdig hield? Die winnaarsmentaliteit die ons in 1940 het gehele bevolkingsregister (inclusief vermelde religie) over deed dragen aan de Duitsers? Die winnaarsmentaliteit die ons iedere keer weer doet verzuchten bij een EK of WK; "ach meedoen is belangrijker".

Nederland kent geen winnaarsmentaliteit. De uitzonderlijke types zijn verguisd (Johan Cruijff) of gevlucht naar de VS (Paul Verhoeve, Rutger Hauer, Famke Janssen).
Nederland is Calimero.

Sans Comique | 15-02-19 | 11:41

Binnenkort dus een zwaarbewapend AT team met Audi RS6 op pad om rond half 5 in de nacht zijn voordeur in te trappen, zo rolt de elite politiek.

Johan_Voorhaar | 15-02-19 | 09:47 | 3

Deden ze dat maar bij illegalen en of bij illegale krakerts.

Slurfje | 15-02-19 | 09:51

Dat gaat wel gebeuren ja.

Trumme | 15-02-19 | 09:57

.. de politie heeft weer een belangrijke taak met het intimideren/lastig vallen van ongehoorzame burgers namens het nieuwe fascisme/globalisme.
Jammer dat de politie ook maar gewone burgers zijn die bang zijn hun baan te verliezen. Hoewel er tussen hen toch ook altijd weer figuren opkomen die maar wat graag macht uitoefenen.
Sterkte gewenst aan de blokkeerfriezen, tijd om het Oranjehotel weer in te richten. Hoewel de rol van die familie in deze machtsstrijd deze keer niet zo duidelijk is.

Jan Passant mk2 | 15-02-19 | 09:47

Land uitzetten!!!
Terug naar Friesland, en nooit meer binnenlaten!

Gappie333 | 15-02-19 | 09:47

Claudia de Breij heeft vast een plaatsje voor hem

HD50 | 15-02-19 | 09:47 | 1

die schuilt liever met een boot vol islamitisch verwarde mannen en hun EU commissaris.

Jan Passant mk2 | 15-02-19 | 09:50

Op zich prima dat deze Friezen straf krijgen voor een overtreding. Om DNA daarvoor te moeten afstaan is toch te bizar? Sure moordenaars, verkrachters, zwaar lichamelijk letsel kan ik me iets bij voorstellen. Maar dit?!

Albasalix | 15-02-19 | 09:46 | 7

www.geenstijl.nl/5146293/blokkeerfrie...
Het lijkt me juist nadelig voor je opsporingsapparaat om in deze gevallen DNA af te nemen, omdat je de database vervuilt met totaal onnodige data alleen maar om een statement te maken.
En dan hebben we het nog niet over de onrust in de samenleving.

Mr.Crowley | 15-02-19 | 10:33

@Muxje | 15-02-19 | 10:18 |
Je hebt helemaal gelijk! Ik ben sowieso niet zo scherp vanochtend, zal wel door het mooie weer komen...
@Mr.Crowley |
Er is natuurlijk wel een relatie tussen de strafmaat en de 'aard' van het delict, maar inderdaad, een beetje vreemd is het wel. waarschijnlijk is er gezocht naar een 'eenvoudige' oplossing.
Overigens ben ik het je oneens dat het 'zinloos' zou zijn om DNA van witteboordencriminelen af te nemen. Maar al te vaak blijkt namelijk dat deze categorie het ook op andere vlakken niet zo heel erg nauw neemt met de moraal.

EefjeWentelteefje | 15-02-19 | 10:58

www.geenstijl.nl/5146293/blokkeerfrie...
Bij zwendel is de kans op het achterlaten van DNA bij het delict nogal klein, of je moet de zin er van kunnen inzien om DNA af te nemen bij iemand die de belastingdienst voor heel veel geld oplicht. Zou de DNA opsporing zin hebben in dit geval? Vindt je iemand terug aan de hand van DNA onderzoek, die de belastingdienst opgelicht heeft?

Anders is het, om de zin er van in te zien om van iedere Nederlander DNA af te nemen om je opsporingsmogelijkheden ruimer te maken. Waarschijnlijk zal dit zeker helpen.

Mr.Crowley | 15-02-19 | 11:05
▼ 4 antwoorden verborgen

Nou mensjes, besef goed dat je met je lieve belastingafdrachten dit heersende pusgezelschap facilliteert.
Man oh man wat hebben we elkaar lekker in de tang.

schoon-schip-maken | 15-02-19 | 09:46

Ik spuugde van de week een agent midden in zijn bek zodat ie alvast preventief vrijwillig mijn DNA kon registreren.

Premier Trutte | 15-02-19 | 09:46 | 2

Dat is dan ook walgelijk. Niet de agent maar de leiding van het OM moet u bespugen.... De agent denkt exact hetzelfde als u!

Nefret | 15-02-19 | 09:55

@Nefret | 15-02-19 | 09:55: Ja, niet de agent is schuldig, maar het OM, niet die extremist is schuldig maar die mensensmokkelaar, niet die Duitse soldaat maar Hitler enzo.

Premier Trutte | 15-02-19 | 10:50

Blokkeren is niet het probleem. Antifa, linkse aksiegroepen en de politie zelf hebben dat bewezen. Dat Jan opstaat tegen het verdorven establishment wèl. Hij verstoort immers de ontmanteling van Nederland als natie met een Nederlandse identiteit waar KOZP en hun Amsterdamse en Randstedelijke ratten zich voor inzetten.

Fijnstoffer | 15-02-19 | 09:42 | 1

Ik vermoed dat u helemaal gelijk heeft.
Elke vorm van tegenspraak word niet geduld.
Je kunt beter iemand zwaar mishandelen, dan de weg blokeren om kinderen te beschermen.

Het leven is zwaar | 15-02-19 | 10:00

Is dit niet ironisch? Als de blokkeerfriezen de demonstranten van De Grauwe Eeuw niet hadden tegengehouden hadden de kindertjes in Dokkum wellicht onder het DNA van Sinterklaas gezeten.
www.elsevierweekblad.nl/nederland/ach...

keestelpro | 15-02-19 | 09:40 | 1

Hear Hear!

Openbaar Mysterie | 15-02-19 | 10:49

Dat stelletje digibete eenstrepers kan niet eens de link naar een youtube video kopiëren en dat moet je er dan maar op vertrouwen dat ze niet met je privé spelen of privacy gevoelige gevens lekken.
Alleen dat al is m.i. voldoende reden om meewerking te weigeren, hulde voor deze beste man.
Helaas kan hij niet rekenen op blokkeernederlands die voorkomen dat hij van z'n bed gelicht gaat worden. Opstaan om een kinderfeestje te beschermen kan nog net, maar iets tegen de politiestaat hoef je niet te verweachten.

niet-creatief | 15-02-19 | 09:39 | 1

Dat zou ook wel episch zijn. Gewoon elke weg tot die (woon)wijk blokkeren met een paar zeecontainers en/of landbouwvoertuigen.

Mastermattie | 15-02-19 | 10:09

Ik lees tot mijn grote vreugd dat het OM geen tijd en personeelsgebrek meer heeft.

botbot | 15-02-19 | 09:39 | 2

Geen tijd en geen personeelsgebrek?

Sprinkhaan | 15-02-19 | 09:40

@Sprinkhaan; dat is sarcasme

Metaalenzo | 15-02-19 | 09:43

OM pleegt zelfs met gemak meineed.
Spreek helaas uit eigen ervaring.
En dat maken ze dan 6 weken nadat de beroepstermijn verlopen is bekend.
Van ons rechtsysteem moet je het niet hebben als burger.

Het leven is zwaar | 15-02-19 | 09:38 | 2

Reden voor cassatie. Appeltje, eitje met bekentenis van OM in de hand.

H. Caulfield | 15-02-19 | 09:42

@H. Caulfield | 15-02-19 | 09:42:
En u dacht dat ik dat niet had geprobeerd ?
OM heeft spontaan geheugenverlies.
Het lijkt en klinkt allemaal netjes geregeld.
Ik heb de handoek gegooid. Murm geslagen door de trage en heeeele dure juridische molen.
Heb er geen zin meer in.

Het leven is zwaar | 15-02-19 | 09:51

Ik vond het een vrij normale brief moet ik zeggen. Je herinneren hem aan een afsraak en leggen uit wat er gebeurt als hij niet komt, dat lijkt mij toch een vrij normale gang van zaken. Dat staat los van de beslissing dat ze DNA moeten afstaan.

Grote Smurf | 15-02-19 | 09:37 | 6

Kim-Jung-Un, wel ja joh..

Albasalix | 15-02-19 | 09:52

een afspraak is iets wat tussen twee personen is overeengekomen. De Blokkeerfries is het er niet mee eens, dus is er geen afspraak.

JBF-Methode | 15-02-19 | 10:01

@JBF-Methode | 15-02-19 | 10:01:
Ok, daar heb je een punt. Hij wordt gevraagd dan te verschijnen of een andere afspraak te maken.

Grote Smurf | 15-02-19 | 10:10
▼ 3 antwoorden verborgen

En zo blijft het wachten tot oude tradities in ere worden hersteld.
Iets van hooivorken, Groene Zoodje, massaoproer .........

J-van-de-Bontekoe | 15-02-19 | 09:35 | 4

Misschien dat die tradities dan ook weer worden beantwoord zoals in die mooie tijden van het Palingoproer...

JTKDM | 15-02-19 | 09:39

@JTKDM | 15-02-19 | 09:39: ach ja......
Maar u zult met mij eens zijn dat we in ieder geval wat betreft moreel besef en maatschappijvisie weer snoeihard richting middeleeuwen gaan.

J-van-de-Bontekoe | 15-02-19 | 09:52

Op z'n minst een volkstribunaal

Mastermattie | 15-02-19 | 10:05
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben nu niet direct fan van de blokeerfriezen (ik vind beide partijen net kleine kinderen, get a room). Maar die DNA bullshit gaat me veel te ver.

menage | 15-02-19 | 09:34

Waarom in jezus naam een dna test? Die man heeft boehoehoe rot op staan roepen.

ikdenkwat | 15-02-19 | 09:32 | 4

Volgens Grün Linksch moet hij werken tot en met 70 jaar en daarna aow (algemene onthouding Welstand) zonder medische hulp en afsterven of euthanazi.
Wat vinden de politieke partijen hier nou van, zou goed te weten zijn voor de as corrupte verkiezingen. Straks willen ze nog je dna voordat je stemt.

Slurfje | 15-02-19 | 09:43

@Watching the Wheels | 15-02-19 | 09:36:
Mijn paranoia-brein vreest echter dat we reeds aan de verkeerde kant van die muur zitten...

kweethetooknietbeter | 15-02-19 | 09:47
▼ 1 antwoord verborgen

Een regering die zijn burgers onder controle houdt noemt men een dictatuur,een volk dat zijn regeringcontroleerd een democratie. Dit is een Turkse repressie, Erdogan ten top niet beter als de terreur van d Spaanse staat, het uitmelken van de brave European tot meerdere eer en glorie van ergerlijke import parasieten.

Ibn rushd | 15-02-19 | 09:32

Ik blijf maar zoeken naar de achterliggende gedachte achter de enorme vervolging van de blokkeerfriezen.
Voor een hele hoop zaken is geen capaciteit, maar deze lijken zelfs zelfs prioriteit te hebben.

Wijze uit het Oosten | 15-02-19 | 09:32 | 9

@Sjefke7807 | 15-02-19 | 10:20:
Wat te denken van Volkert van der Graaf, die een politieke moord pleegt, de ene na de andere afspraak aan z'n laars lapt (weet u Fred de Winter bij de marathon in 010 nog?)
En wat te denken van Wilders, die om een simpele vraag keihard vervolgd werd, ok, hij heeft geen straf gekregen maar wel een veroordeling (dat is gewoon geweest om het hem moeilijker te maken bepaalde landen binnen te komen)

Mastermattie | 15-02-19 | 10:34

De verbetenheid van het OM in de zaak Wilders is ook niet normaal. De GL en D66 rechters gaan tot zeer dubieuze maatregelen over, het is bijna nazisme. Het is aan dit volk om genoeg is genoeg te zeggen!

lanexx | 15-02-19 | 10:38

@lanexx | 15-02-19 | 10:38: of om eens het besef te gaan omarmen dat Wilders eigenlijk ook niet zo spannend veel te melden en/of toe te voegen heeft, en dus zeker geen eindoplossing is, maar hoog uit een signaal.

Maar ja, er knippert nu al ruim 10 jaar, hoog uit een zwak knipperlichtje, dus dat signaal is dan gedoofd licht. En hou eens op met dat hysterische nazisme joh, laat dat soort retoriek lekker over aan de Rosenmöllers en aanverwante pipo’s van deze wereld.

Dr.Tatta.Macamba | 15-02-19 | 12:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Even via twitter laten zien hoe heldhaftig hij is. Hij heeft vast al een afspraak om te poseren voor een standbeeld.

JTKDM | 15-02-19 | 09:31 | 7

Het is inderdaad een held. In tegenstelling tot JTKDM die anoniem op websites reageert.

2voor12 | 15-02-19 | 09:45

Of hij gebruikt het medium gewoon om gebruik van zijn recht van vrijheid van meningsuiting te maken, en iedereen op deze manier gelegenheid te geven om zelf te kunnen zien wat er speelt!

Iets waar u toch niet op in gaat, want u veracht de man. Dat verraad uw reactie, duidelijk, u kunt genoteerd worden als iemand die dus totaal geen probleem heeft met de gedwongen DNA afname, puur uit intimidatie motivatie geeist door het OM, omdat die even gaan laten zie wie de baas is, als jij een brave, belasting betalende burger bent.

En dit alles heldhaftig, anoniem op het internet, in de schuilkelder die wij kennen als GeenStijl.nl

Ik ben team Droogsma, en neuk jou de moeder, letterpoep.

Dr.Tatta.Macamba | 15-02-19 | 13:01
▼ 4 antwoorden verborgen

Als ze dat doordrukken denk ik dat er een hoop mensen over gaan vallen. Zelfs als je niks gedaan hebt kunnen ze dan zonder jou toestemming dna verkrijgen. Sterker nog de spermabanken en meer van dat soort dingen kunnen ze sluiten.Niemand die nog wat afgeeft bij een ziekenhuis.Denk dat ziekenhuizen en dokters dit ook echt niet zien zitten.En niet zullen meewerken.

tweetybird | 15-02-19 | 10:29

@tweetybird | 15-02-19 | 10:29: En je denkt dat ze zich druk maken om wat dokters vinden. Ook een ziekenhuis staat niet boven onze dictatoriale wet

peetjoh | 15-02-19 | 11:21

@peetjoh | 15-02-19 | 11:21:
Ja ik miste eigenlijk wel ook een geluid uit die richting in de ophef over het GL blanke bejaarden opheffingsvoorstel.

2tribes | 15-02-19 | 20:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ze hopen natuurlijk dat er 1 persoon tussen zal zitten die 30 jaar geleden een keer een paar stuiterballen gepikt heeft, dan kunnen ze daarna eindelijk de hele groep als misdadigers wegzetten wat tot dusver niet echt gelukt is.

Watching the Wheels | 15-02-19 | 09:31 | 3

Ben wel benieuwd of de overheid dat DNA uiteindelijk met geweld gaat afnemen, terwijl ze veroordeelde moordenaars gewoon rond laten lopen. Hoeveel veroordeelden kwamen ook alweer niet opdagen? www.ad.nl/binnenland/duizenden-crimin...

Watching the Wheels | 15-02-19 | 09:34

@Watching the Wheels | 15-02-19 | 09:34:
Selectieve vervolging mijn waarde, selectieve vervolging. Beter dan de echte crimineel maar niet vervolgd en de mondige burger wel.
Zelfs in Nazi Duitsland namen ze nog de moeite om beide categorieën aan te pakken, maar dat beetje plichtsbesef is bij die “objectieve” rondneukende ambtenaren niet te vinden.

J-van-de-Bontekoe | 15-02-19 | 09:40

@Watching the Wheels | 15-02-19 | 09:34: Zo, thx voor dat artikel, wist ik nog niet. Waar blijft de verontwaardiging van de mensen ? Ach, ik begrijp het wel, kijk maar naar Joop, die laat de m2 beweging ook gaan. Het zijn gewoon zelf allemaal viezerikken !

Kim-Jung-Un | 15-02-19 | 09:48

Maar dit kán wettelijk dus gewoon in Nederland? Ik dacht dat je, om voor verplichte DNA registratie in aanmerking te komen, heel wat ernstiger delicten op je kerfstok moet hebben dan wat zij hebben 'misdaan'?

Ik vind het ook nogal wat. Erg intiem. Verplicht de genetische code van je eigen lichaam moeten afstaan aan een overheid die dat alleen maar lijkt te doen om te jennen en te intimideren. Zo'n beetje alsof een willekeurige agent op deze zonnige ochtend aan je deur belt en vervolgens zonder enige reden je gaat visiteren. Gewoon. Om je te jennen. En je moet meewerken.

Hellend vlakje in zicht! Zou ik zeggen. Wat het OM hier nu mee wil bereiken is me ook een raadsel? Hoe motiveert die club politiek gekleurde dwaallichten zoiets juridisch dan.

Dutchbeaurouge | 15-02-19 | 09:31 | 3

Het hele circus dient maar één doel: intimidatie van het gewone volk om vooral niet in opstand te komen tegen de toenemende dictatuur.

2voor12 | 15-02-19 | 09:35

Je moet DNA afstaan als je veroordeeld bent voor een misdrijf waar de maximum straf 4 jaar of meer is. Ook als je in jouw geval wegkomt met een taakstrafje.

Muxje | 15-02-19 | 09:44

@Muxje | 15-02-19 | 09:44:
ook bij fraudezaken? Dat zijn namelijk de zaken die het zwaarst bestraft worden in NL.

Cobalt bomb | 15-02-19 | 12:08

Hebben alle andere blokkeerfriezen ook zo'n DNA onderzoek brief gekregen?

keestelpro | 15-02-19 | 09:31 | 1

Gros wel volgens mij.

Dutchbeaurouge | 15-02-19 | 09:32

Democratie v2.0 = fascisme.

Ronnie uit Helmond | 15-02-19 | 09:30

Die word dus straks met veel geweld door een arrestatieteam van 20 man om 3 uur 's nachts van zijn bed gelicht. Want het volk zal en moet zwaar geïntimideerd worden om vooral niet in opstand tegen de toenemende dictatuur te komen.
En de NOS-verslaggevers kraaiend van plezier voor de camera's die dit allemaal uitzenden.

2voor12 | 15-02-19 | 09:29 | 3

Ja, wat dat betreft... "Jan, zorg even voor een geavanceerd CCTV systeem met allemaal 4K camera's". Dan kunnen de beelden van de inval / arrestatie ook meteen op dumpert

Mastermattie | 15-02-19 | 09:59

Om al die Friezen als extreem-rechts tuig te framen, door de extreem-linkse media.

Bijtendehond | 15-02-19 | 10:51

De NOS en politie versieren dan een of ander huis met allerlei vlaggen en andere militaire oorlogs atributen, waar ze dan met de hele reut heengaan. Dan komen ze naar buiten voor de camera en filmen als item gelijk het fascistenhuis. Met daarbij groot posters van GW.
Item 8 uur propajournaal is dan weer geslaagd.

Cobalt bomb | 15-02-19 | 12:06

Zouden er ambtenaren zijn die daadwerkelijk met hun muis op de link in de brief gaan staan?

FrankVeer | 15-02-19 | 09:28 | 2

Erger is dat dat niet gewoon gaat werken, anno 2019. Of is daar al een app voor, dat je met die app de papieren-hyperlinks kan bezoeken? Dan heb ik niks gezegd.

kweethetooknietbeter | 15-02-19 | 09:36

Wat een dappere man zeg.

Beste_Landgenoten | 15-02-19 | 09:28 | 1

Hij laat zich in ieder geval niet zo snel intimideren als u. Het blijft waanzin om mensen die hun auto even hebben stil gezet om te voorkomen dat een kinderfeest zou worden verstoord DNA af te nemen.

Paramaribo | 15-02-19 | 09:37

Wederom is het niet duidelijk dat deze brief gerelateerd is aan het blokkeren van de snelweg. Dit kan ook om een ander onderzoek gaan toch?
Zou het OM werkelijk zo verziekt zijn dat ze dit middel als intimidatie in zetten?

keestelpro | 15-02-19 | 09:27 | 5

www.geenstijl.nl/5146293/blokkeerfrie...
Hmmm. Waarom zou Jenny daar gehoor aan geven? Haar hoger beroep loopt nog. Is men tegenwoordig verplicht strafmaatregelen te accepteren voordat er een definitieve veroordeling is?

marcoplarco | 15-02-19 | 10:11

@michelerionio | 15-02-19 | 10:11: Volgens mij wordt bij de Friezen DNA afgenomen op een andere grond, namelijk de Wegenverkeerswet. Blijft machtsmisbruik natuurlijk.

Guido | 15-02-19 | 10:41
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken