Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GroenLinks vierkant achter Plan Bejaardenmoord

Lekker blijven wrijven in 70+ levervlek!

Social

Corinne Ellemeet (GroenLinks) neemt geen woord terug van haar onhandige uitspraken in EenVandaag inzake de medische zorg voor 70-plussers. Sterker nog, ze doet vingers in haar oren, roept heel hard LALALA, en al die bezorgde bejaarden moeten niet zeuren over de ophef. Allemaal de schuld van enge rechtse media en gemene twitteraars, die aan de haal gaan met haar plannen voor een duurzame samenleving. Een samenleving dus, die geld overhoudt voor Klimaatakkoord en Migratiepact, dát is de toekomst. Niet bang zijn, beste bejaarden! Beter zoekt u alvast een fijn mopje uitvaartmuziek uit en een bijbehorend bloemstuk. Bedankt voor alles & vaarwel!

Social

Na de break. Drie handige GroenLinks Senioren Disposers

Binnenkort in de GroenLinks Webshop! 

Instapmodel

Voor de wat tengere bejaarde. Kan ook aangesloten worden op zonnepaneel

ProAm II Disposer

Verdeelt bejaarde netjes over het land/tuin (wel eerst tegels verwijderen)

Model XL

Voor de wat stevigere bejaarde. Kan ook geleverd worden met opvangbak. Inclusief 10 liter biodiesel.

Reaguursels

Inloggen

En als het een beetje sneeuwt in Nederland, een zijsprong, dan is het ook goedkoper en milieuvriendelijker om het niet op te ruimen, want dan rijdt ook niks meer.

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:40

Corinne Ellenneet heeft de spuitjes voor haar ouders vandaag al klaarligeen? Respectloos.Je wordt geleefd en hebt geen rechten meer om langer te leven.De Rechten van de Mens zal het druk krijgen.

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:29

En gehandicapten kosten toch ook zoveel? Het wordt een soort het oude Rusland of Oostblokland, daar werd je ook aan je lot overgelaten als je al 50 of 60 was, want goedkoper voor de Staat

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:25

Asielzoekers kosten ook een hoop Zorg Geld. Wel minder dan wij, maar het zijn ook mensen met gebreken en kwaaltjes.

Jan Onbewoond | 14-02-19 | 11:22 | 1

Plus willen ze de thermostaat op 28 graden want anders koud...

reagierder | 15-02-19 | 08:59

Groen Links Epic Fail +1!

De Briemusketier | 14-02-19 | 00:48 | 1

nieuwe slogan een beter milieu begint met het opruimen van ouderen vanaf 70 jaar

dogfan | 14-02-19 | 09:45

Werken tot je 68e maar als je 70 bent gaan ze aan je zorg rommelen? Wat klopt er hier niet? Tja je zou eens te veel gaan kosten......... Griezelig Links is weer goed bezig.......

Aranea | 13-02-19 | 21:10 | 1

Ze zijn niet voor niks goed links.

Jezus_Boeddha | 13-02-19 | 21:51
-weggejorist-
Cammy | 13-02-19 | 20:09

Eigenlijk zijn alle asielzoekers wel/of niet legaal, niet rendabel. Alle medische hulp onmiddellijk opzeggen!

echtpaul | 13-02-19 | 19:54

Die Corinne Ellemeet
Heeft de spuitjes voor haar ouders al klaar liggen.
Je wilt toch niet dat ze die voor niets heeft aangeschaft? toch?

Alt | 13-02-19 | 19:33

Gehandicapten brengen de maatschappij ook niets en kosten veel geld, zal GL die ook preventief gaan ruimen door geen zorg meer te verlenen? Who's next?

Oepsie1234 | 13-02-19 | 19:30 | 4

Als de geïmporteerden niets te kort komen; álles geoorloofd.

e_abbastanza | 13-02-19 | 19:54

Politici boven de 45 worden ook minder effectief.. moet dan ook een max aan komen...
maar eerlijk is eerlijk, geef ze dan de keuze groenlinks euthanasie of geld inleveren en tot hun 70 leven zoals iedere nederlander op middeststands niveau en met de handjes....

Rene046 | 13-02-19 | 21:15

Ambtenaren?

Brou Is Back | 14-02-19 | 07:11
▼ 1 antwoord verborgen

Hoewel ze zelf meer verwantschap denken te hebben met de Here Jezus, stamt GroenLinks ideologisch gezien toch echt af van Pol-Pot, Stalin en de grote Mao. Het bewijs leveren ze zelf want hun probleem oplossend vermogen riekt ook nu weer sterk naar dat van een niet nader te benoemen groep Nationaalsocialisten.
En je weet het, hoe die lui de boodschap ook verpakken, het loopt altijd op hetzelfde liedje uit. Bepaalde bevolkingsgroepen worden eruit gepikt met als gegarandeerde eindbestemming de slachtbank.
Steeds weer met de beste intenties uiteraard. Ook wat dat betreft herhaald zich nu de geschiedenis.

0112358 | 13-02-19 | 18:42 | 1

Het is niet te hopen dat groenlinksers zichzelf echt met Jezus vegelijken. Stalin, Mao, Pol Pot gaat misschien wat ver. Lenin en Trotsky zijn al erg genoeg.

Jezus_Boeddha | 13-02-19 | 22:00

Heeft Corinne Ellemeet 70+ ouders? Wat gaat zij die ouders vertellen hoe hun toekomst er uit gaat zien. 2 bejaarden mensen die zich verheugen op het zien en meemaken opgroeien van hun kleinkinderen. Ouders die keihard gewerkt hebben, alle luxe opzij gezet hebben om hun dochter optimaal te kunnen laten studeren. Ouders die Corinne Ellemeet geholpen heeft met haar eerste huis schilderen, witten, schoonmaken, gordijnen maken, wachten op aannemers die maar niet kwamen, ouders die door weer in wind Corinne Ellemeet naar school brachten, naar de sportclub zowel thuis als uitwedstrijden. Ouders die de meest smerige katoenen poepluiers ( Pampers waren te duur ) verschoonden, kots opruimden toen Corinne Ellemeet buikgriep had, bezorgd met haar naar de dokter gingen, etc. etc.

Professor Kluns | 13-02-19 | 18:18 | 1

Stank voor dank

SlimmeBelg | 14-02-19 | 12:40

Tja, waar je mee omgaat wordt je besmet zullen we maar zeggen . Er wordt al enigetijd een tweespan bekonkeld tussen de partijen D66 en GL.
En na de CO2 hetze “klimaat “ mars waar de Nederlandse jugend voor gerondseld werd, het stokpaardje van onze klimaat kerk aarsbischoppen Jesse/ Klaver, komt nu het vervolg plan.
De ouderen, u weet wel, Die zeur pieten die ons land hebben opgebouwd en denken alles beter te weten. Veelal hulp behoefend en kosten alleen maar geld. Ervaring?.... pfffh ,respect moeten we hebben voor de jeugd want de jeugd is slim en heeft de toekomst.
Leuk hoor een app waarmee we de leeftijd kunnen bepalen en straks met het minst geringste kuchje weg gestopt wordt in een verzogingshuis, want ja hulpbehoevend.
Weet je wat , voorzie die mensen ook met een kekke gele ster op hun winter jas, Want stel je voor dat je batterij van je telefoon leeg is en dit exemplaar nog zonder rolator durft rond te lopen.
Nee, dit tweespan van partijen heeft niets dan goed over voor de oudere generatie.
Nou Femke en Fleur, Zeg alvast maar vaarwel tegen opa en oma want wij denken dat het voor hun het beste is om naar het recy... ehh verzorgings tehuis “de nieuwe horizon” te gaan. Opa en oma zitten er warmpjes bij met het nieuwe beleid van D66/ GL want met het
Crema.. ehh kachels onder de “nieuwe horizon” zijn ze lekker duurzaam en efficient bezig.
Met het verzorgings huis gaat het hastikke goed en ze draaien zelfs winst. Door niet te lang te treuzelen en zo snel mogelijk de bruikbare onderdelen uit het nog warme lichaam te halen kan met een behoorlijke winst maken .Dit alles door de prachtige donor wet van Pia. Na de plechtigheid met familie kan het “rest afval” de oven in van “ de nieuwe horizon”.

Datgingniegoed | 13-02-19 | 17:06

Dus het eind van de tunnel is, volgens GL bij 70 jaar.
Dan is het tijd om de pijp aan maarten te geven, volgens GL.
Uitgefaseerd en opgegeven.
Dat proces van die Ratelband, over leeftijd verlaging, is nu niet meer zo krankzinnig.

Dzjengis-Somebody | 13-02-19 | 17:02 | 1

Dan kan de pensioenleeftijd ook weer omlaag.

Stomstom | 13-02-19 | 18:53

6 juni 1944 is de aanval ingezet op een leider die ook afwijkende ideeën had over bepaalde bevolkingsgroepen. Na een jaar vechten was het opgelost. GroenLinks stamt af van de communisten. 70 jaar of ouder? Enkele reis met de bevriende DDR-66 express naar Siberië. Daar blijven ze wel op aardgas stoken!

Opajoop | 13-02-19 | 17:01 | 2

De aanval werd al iets eerder ingezet hoor.

Oepsie1234 | 13-02-19 | 19:26

De Russen hadden hierbij al sinds 1942 1943 goed meegeholpen. De Wehrmacht verloor bij Stalingrad.

Jezus_Boeddha | 13-02-19 | 22:03

Toch altijd fijn dat GL altijd opkomt / klaar staat en mee leeft met de mensen maar het is alleen een beetje jammer dat dit vrij vaak het verkeerde publiek is .

Datgingniegoed | 13-02-19 | 16:56

Wel godverdegodgloeiende wat zullen we nou krijgen!? Eerst jezelf de tering in werken tot je 67e en dan na drie jaar te hebben ‘genoten’ van je pensioen trekken die snotneuzen van GroenLinks de stekker uit je lijer?! Ik eis IEDERE behandeling die mij in staat stelt om tot minstens mijn 100ste levensjaar mijn betaalde premie op te kunnen maken stelletje verziekte rotdonders!

Hier krijgt een 70 plussers toch direct een dure hersenbloeding van? Dit is toch een plan waar wijlen Pechtold een erectie van krijgt die hoger is dan zijn apenthouse?

Haatejaculaat | 13-02-19 | 16:53 | 1

@Haatejaculaat,
Niet doen, Hier help je die sukkels alleen maar mee.

Datgingniegoed | 13-02-19 | 16:58

Kan niet wachten tot Corinne 70 is.

Mr.Crowley | 13-02-19 | 16:32 | 4

Hoezo wachten? Voor haar mag de leeftijd wel omlaag - gewoon nu al checken of zij nog zorg mag gebruiken. In haar hoofd is zij 70+ zat.

redanx | 13-02-19 | 16:47

Die heeft tegen die tijd genoeg geld bij elkaar geschraapt om alles goed te kunnen betalen o.a. ruim "wachtgeld".

meneer Q | 13-02-19 | 17:06

@meneer Q | 13-02-19 | 17:06:
Ga er maar vanuit dat de elite zich daar wel onderuit koopt, die worden wel 100 jaar, ze zullen het wel op een manier invoeren dat mensen boven de 70 alles zelf moeten betalen...
Maar zoals eerder kijken deze partijen niet naar de werkelijke bergen met geld die verdwijnen in de honderden migratie potjes.
Zie de formulieren voor status aanvraag al liggen :
With this paper you sign in to become a new EU Dutch citizen and get EU Dutch passport, you lose your foreign passport, and agree with the law that after the age of 70 you volunteer to a extermination center...
beetje film achtig...
in ieder geval is D66 en Groenlink niet voor de mensen die zich kreupel hebben gewerkt, en om ze nog langer aan het werk te houden rechtop gehouden moesten worden door implantaten wat deze partijen als weg gegooid geld zien...
Als dit mensen niet wakker maakt... zelfs jongeren moeten zich eens indenken hoe hun met fikse schulden straks nog de ziekenhuis rekening moeten betalen, of met een paar honderd euro per maand rond gaan komen.

Rene046 | 13-02-19 | 21:33
▼ 1 antwoord verborgen

Waarom zowel geestelijk als lichamelijk gehandicapten nog dure zorg geven is natuurlijk de volgende vraag die GL gaat deponeren.

jaap932057795966 | 13-02-19 | 16:30 | 1

Precies, ik heb dit gisteren al her en der gedropt. Ga er maar vanuit dat dit slechts het begin is van 'een noodzakelijke discussie', want partijen als GroenLinks willen uiteraard 'hun verantwoordelijkheid nemen', behalve als het gaat om grensbewaking en uitkeringsfraude, non-screening van dubieuze types die je sociale zekerheidssysteem komen leegtrekken en uitgeprocedeerde asielkrakers.
Altijd lachen te zien hoe de barmhartigheid op raakt zodra het gaat over blanke bejaarden.

Datsun_Cherry | 13-02-19 | 18:42

Ik mis het compostvat ter afsluiting van het rijtje.

Jeroen65 | 13-02-19 | 16:23 | 1

Menselijke resten mogen niet gecomposteerd worden; dat is chemisch afval!

Brou Is Back | 14-02-19 | 07:17

Ook wel aardig om te weten is dat jonkvrouwe Corrine de Jonge van Ellemeet van zeer rijke Zeeuwse adel afstamt; rijk geworden met de slavenhandel in de 18e en 19e eeuw.
Dat plaatst haar oproep mbt ouderen van 70+ jaar toch in een geheel ander daglicht. Zit zeker in de adelijke genen dat hardvochtige en medogenloze.
Uitstekende reclame voor de Groene Khmer deze jonkvrouwe. DDR'66 heeft er ook zo één.

Eendragtmaaktmagt | 13-02-19 | 16:14 | 1

Dus de huidige generatie mag tot 70 werken, en daarna meteen dood. Pensioenprobleem ook opgelost.

Dieselboem | 13-02-19 | 16:12
-weggejorist-
zimmerschwanz | 13-02-19 | 16:10

Ach, heeft groenlinks dan MISSCHIEN toch wel gelijk met het 70+ ‘voorstel’….?

Je kunt bij iedere medische ingreep een overweging maken of die wel/niet zinvol is. Geen punt van discussie.
Maar strikt genomen heeft dat nix met leeftijd te maken, want we zijn immers niet allemaal hetzelfde. En bovendien, soms is iemand van 80 een stuk vitaler dan iemand van 55.

En dat is nu precies waarom de context rond deze GL-proefballon stinkt:
Ze stellen een leeftijdsgrens.
En ze getuigen hier overduidelijk van hun enge postmodernistische gelijkheidswaan.
Wat nou individuele gevallen bekijken? Dus nu: 70+? Uitrangeren maar.
‘I Amsterdam’ moest ook op last van GL weg wegens ‘te individualistisch’… voilà, leer groenlinks kennen!
Je kunt deze proefballon NIET LOS van zijn context zien. Het is zonder meer opportuun voor GL, zie vele goeie reaguursels hier.
Het kan niet los gezien worden van immigratie- en klimaatgekte.

Uiterst cynisch, dat de vele overvallen op bejaarden die er tegenwoordig zijn, niet gepleegd worden door jongeren uit Spakenburg of Urk of doorsnee voetbal-hooligans, maar toch in overgrote hoofdzaak door de ‘cultuurverrijkers’ waar GL zoveel clementie mee heeft.
Het valt allemaal ‘zo mooi’ samen bij GL.
Partij van jonge hipsters en allochtonen. Daar passen oudere autochtonen niet echt meer in...
Dit constateren is geen ordinair GL-bashen, maar bizarre realiteit/context.

En inderdaad een evenzo ‘mooie’ aanvulling op de orgaanhandel van D666.

Camo | 13-02-19 | 16:02 | 1

Volgens mij hebben ze bij D66 en Groenlink wat te vaak naar Logan's Run, of Soylent Green gekeken

Rene046 | 13-02-19 | 21:42

Heel eerlijk, mijn rechtse onderbuikïers. Als U geen orgaandonor bent, zelf. Dan krijgt u mijn organen ook echt niet na mijn dood. Voor wat hoort wat.
Alhoewel GL mijn partij niet is, geef ik ze wél gelijk in zowel de donorkwestie als in deze kwestie. Dit is progressief denken.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 16:01 | 2

De verhaallijnen uit belegen B-films van voor uw geboorte implementeren in je beleid is progressief?

Slogra | 13-02-19 | 16:09

Misschien toch maar eens een lidmaatschapje overwegen, met uw sprankelende 'progressieve' visies...

Camo | 13-02-19 | 16:14

Van Corinne Ellemeet, die sympathiseert met de ultra linkse organisatie Alt-Left, en ook nog eens lid is van Groen-Links, is zo'n vulgaire reactie te verwachten.

gratias | 13-02-19 | 15:57

Mooi! Na de Witte Onderbroek van Van Jole hebben we nu de Groene Afvalbak voor bejaarden van Ellemeet.

gestoptmetroken | 13-02-19 | 15:51

D66 trekt het liefst direct de stekker eruit als u in coma ligt voor de organen. GroenLinks ziet u het liefst bij het bereiken van de pensioensgerechtige leeftijd de pijp aan Maarten geven. Alles wat u extra leeft kost de samenleving geld waarmee anders nieuw stemvee binnengehaald had kunnen worden.

Hebt u de hoop dat de andere coalitiepartijen hier anders over denken?
Kan wezen, maar dat is niet zo belangrijk voor ze als de stabiliteit van het Kartel.

Opdat u weet waarvoor u straks stemt.

Sans Comique | 13-02-19 | 15:43 | 2

Die 70-jarige is in de meeste gevallen nog gezond genoeg om gewoon te werken (serieus: dat ìs echt zo, verreweg de meeste 70-jarigen zijn volstrekt gezond!), maar mag met z'n/haar/x 70e geen beroep meer doen op de gezondheidszorg.
Lijkt me duidelijk hoe de vlag erbij hangt bij onze groene nazi's.

En dan ook nog eens beweren dat het mevrouw-de-heks zogenaamd alleen maar gaat om "de beste zorg". Dat is dus precies dezelfde redenering die de nazi's er op los lieten bij het goedlullen van de 200.000-voudige moord op zieken en gehandicapten (zie hier: nl.wikipedia.org/wiki/Aktion_T4 ).

EefjeWentelteefje | 13-02-19 | 15:38 | 4

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 16:00:
Ja ze maakt een Godwin, goed gezien!
En terecht, vanwege het bizarre leeftijdsverdelen wat er bij GL ingebakken zit.

Camo | 13-02-19 | 16:09

Genadedoding staat in de wikipedia, kun je dat ook krijgen als je lijdt aan de ongeneeslijke ziekte Groenlinks genaamd ?

sprietatoom | 13-02-19 | 16:26

@Camo | 13-02-19 | 16:09:
Als je het feirtelijk kunt onderbouwen is het geen Godwin.
Een Godwin is een vluchtluik voor mensen die voelen dat ze gelijk hebben maar het niet onder woorden kunnen brengen.

Sans Comique | 13-02-19 | 23:22
▼ 1 antwoord verborgen

Ze doen echt alles om nog meer van dat gajes te kunnen uitnodigen. Werkelijk walgelijk dat ze onze ouderen nu zo najagen.

Arnold9638 | 13-02-19 | 15:32
-weggejorist-
ole guapa | 13-02-19 | 15:31 | 1

Ze heeft vast stinkend rijke ouders en die kunnen niet snel genoeg doodgaan voor de erfenis. Dan kan Corinne nog leuke dingen doen.

Mr.Crowley | 13-02-19 | 15:31

De vrouwelijke Pol Pot van de Groene Khmer der Lage Landen aan het woord.
EVRM maar snel opzeggen: kunnen wij die (illegale) buitenlanders er eindelijk uitschoppen/zetten en onze iets mankerende 70+-ers met een van staatswege verstrekt gratis spuitje naar het Walhalla zenden. Wordt het eindelijk weer een beetje leger in NL. Ten tijde van Juliana was het al overvol,dus wij moeten niet zeuren.( sarcastisch bedoeld uiteraard)
Geeft veel ruimte in de rijksbegroting voor leuke dingen tbv de GroenLinkse medelanders.
Eigenlijk zou deze partij op grond van deze uitspraken vervolgd en verboden moeten worden.

Eendragtmaaktmagt | 13-02-19 | 15:30

Misschien kunnen we Ellescheet hoe zeggen de Duitsers het ook alweer "ausradieren", met die rare pukkel haald ze toch de zeventig niet, dat wordt straks een kwaadaardige melanoom..

kapt.Jerkoff | 13-02-19 | 15:14

Moilijk moeilijk. Waar kies ik tussen. Onze oude opa's en oma's een fijn leven geven door ze de keus bij ongemakken te laten houden op medische zorg. Ten alle tijden. Of 1000 miljard aan klimaatkul uitgeven met uiteindelijk een effect van bijna 0 komma nul.Uhh is natuurlijk helemaal niet moeilijk. Ik kies natuurlijk voor opa en oma.En niet voor die klimaatkul waarmee mensen bang worden gemaakt door dit kabinet. Want het is niet voor het klimaat maar puur om de burgers uit te persen.

tweetybird | 13-02-19 | 15:13 | 1

Politiek-strategisch is het niet heel handig om hiermee te komen, zo vlak na de opdringerige, onsmakelijke klimaatstamppot die men nog altijd door strotten probeert te duwen. Daarnaast vraag ik me af hoeveel de GroenLinkskiezer eigenlijk op heeft met politici die zich opstellen als kille, calculerende en kaltstellende boekhouders. Is dit wel een preek voor eigen parochie?

De NOS moet dus niet zo zuur doen. Gaan we nou huilie-huilie lopen doen over dezelfde Godwins die rechts al die tijd en ten onrechte om de oren heeft gekregen?

Slogra | 13-02-19 | 15:36

Ik stel voor om alle groen linkse mensjes vanaf hun 16e uit de zorg te weren.

drs. P | 13-02-19 | 15:04

Mevrouw heeft zeker geen ouders meer en is jaloers op families die kerst nog wel lekker met de Opa's en Oma's van achter in de zeventig en tachtig kunnen vieren en geniete ... Het enge aan deze mevrouw en eugenlijk heel Groenlinks is dat ze dus serieus zijn om financieel gezien de ouderen die dit land zoals het is hebben opgebouwd, te willen verruilen met uit onze sociale ruif leegvretende exotische verrassingen waar we met z'n allen geen halve kut aan hebben omdat het enige wat ze doen is geld kosten en problemen veroorzaken (de enkele goedwillende daarvan uitgezonderd)... Ben benieuwd of ze dit plan doordrukken want dan komen er verrassingen aan voor dit soort mensen (GL geiten) want als je aan onze Opa's en Oma's komt.............. (vul zelf maar in...).........

Nemo_Tenetur | 13-02-19 | 15:01

De video met Henk Krols doet het niet. Die is vast heel boos.

Baron Clappique | 13-02-19 | 14:53

Mooi man. Iemand die een keer minder minder minder riep werd door deze partij genagelt tot aan een rechtszaak aan toe. En nu roept in weze deze club hetzelfde alleen in een veelvoudige overtreffende trap.Waarbij aangemerkt moet worden dat deze club dat wil bereiken door oma zo snel mogelijk in een urn door alles wat haar kwaliteit van leven zoveel mogelijk te beperken op dat ze maar snel in dat vaasje zit. Je weet wel dat broze vaasje.

tweetybird | 13-02-19 | 14:53 | 3

Maar nu zal je die rakkers van het OM niet horen. Linkse meuk hè.

Mart6037 | 13-02-19 | 14:55

Dit mag wel, want bejaard is geen ras.

Baron Clappique | 13-02-19 | 14:55

@Baron Clappique | 13-02-19 | 14:55: En links?

Mart6037 | 13-02-19 | 17:20

Volgens mij ben ik verliefd. Ik denk de hele dag al aan haar.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 14:52 | 2

Wat is uw leeftijd?

Baron Clappique | 13-02-19 | 14:56

U lijdt aan Boersmaritis. Een terminale aandoening, waarvoor – en het spijt me te moeten zeggen – momenteel voor u even geen behandelplan klaarligt.

Slogra | 13-02-19 | 15:14

Wat gek, deze ophef. De plannen van Ellemeet zijn al langer dan vandaag bekend. Enerzijds is het wel dapper dat ze dit alles durft voor te stellen anderzijds is het wel vreemd dat het zo gehate economisme (Hoi Jesse) zo'n belangrijke drijfveer is in haar voorstellen. We zouden toch niet alles in economisch rendement uitdrukken?
Ten slotte: verhelderend om te zien dat ook voor GroenLinks er grenzen zijn aan de door haar zo hartstochtelijk beleden solidariteit. Blijkbaar is die aan leeftijd gebonden. Boven de 70 geldt die gewoon niet meer. Ach, deze move van Ellemeet toont aan dat ook de 'jonge hippe mensjes' van GroenLinks doodenge egoïstische trekjes hebben. Waarvan acte! Gaan we vooral niet vergeten!

Amsterdamsko | 13-02-19 | 14:46 | 2

Ik dacht dat eerder ook zoiets al bij die partij vandaan kwam.Zo las ik hier bij een reaguursel. Zij wil het dus nog effe afmaken. Letterlijk.

tweetybird | 13-02-19 | 14:55

Schizofrenie en opportunisme, niets is te dol bij GL.

Camo | 13-02-19 | 15:22

Typisch GL die met dit soort halfslachtige plannetjes aan komt zetten.
De leeftijd van 70 jaar nl. is tamelijk arbitrair.

Beter is de AOW regeling in te korten tot maximaal 18 maanden. Mits de desbetreffende persoon in zijn -werkzame- leven niet van 1 of meerdere andere uitkeringen gebruik heeft gemaakt zoals bijv. ziekenwet, bijstandswet en dergelijke.
Tevens dient uiteraard het aantal jaren GL partij lidmaatschap als uitgangspunt te dienen van de desbetreffende regeling.

Geen lid is derhalve dan ook GEEN uitkering.

Overigens, voor -met name- niet-westerse allochtonen zal er een uitzonderingsclausule worden ingebouwd.
Maar dat spreekt!

@xel | 13-02-19 | 14:40

Ja ze kan wel een punt hebben, maar ze mist er nog meer. Het argument wringt natuurlijk vooral omdat geriaters ingezet gaan worden om behandelingen te ontmoedigen. Dit uitgangspunt is - afgezet tegen de wetenschap die driftig op zoek is naar levensverlenging of zelfs onsterfelijkheid (project Gilgamesh) - ronduit regressief te noemen. Als we oudere patiënten operaties gaan ontzeggen, zal er ook geen terugkoppeling meer zijn over de effectiviteit van operaties bij kwetsbaren en stopt de medische vooruitgang voor die doelgroep vanzelf. Wat nog veel meer wringt is dat zij niet duidelijk maakt dat de patiënt uiteindelijk zelf de regie houdt en tegen het advies van een geriater in anders kan beslissen. Het recht op gezondheidszorg voor iedereen is een grondwettelijk recht waarmee niet lichtvaardig mag worden omgesprongen. Dat mevrouw in reactie op de zorgen en kritiek slechts vooringestudeerde platitudes weet uit te braken, is een aanwijzing dat ze te weinig inhoud heeft om dit soort complexe vraagstukken op te werpen.

Joris Beltsin | 13-02-19 | 14:39 | 2

Die geriaters doen dat nu al. Wordt dan geen euthanasie genoemd, maar is het wel degelijk. Heb dat helaas zelf meegemaakt: iemand die herstellende is van een zware longontsteking maar nog niet zelf kan eten en drinken een voedingssonde weigeren. Dan ga je wel anders naar die o zo geweldige zorg kijken .

Mart6037 | 13-02-19 | 14:47

Je probeert mensen af te praten van het plukken van de vruchten, waarvoor door diezelfde mensen decennialang een aanzienlijke som geld opzij is gelegd voor als men eenmaal een, op 't gezondheidsvlak, risicovolle leeftijd heeft bereikt.
Da's een beetje hetzelfde als beleggen en dat er dan iemand is die zegt dat je de dividenduitkering beter kan laten liggen.

Ondertussen gaat er wel 1 miljard EU-geld naar een internationaal consortium voor onderzoek naar en ontwikkeling van robotica, die, pikant genoeg, een soort Tinkerbell voor oudjes wil gaan ontwikkelen, die hen moet bijstaan met allerhande gezondheidskwesties.
Als er maar niet met de software getinkerd wordt door de kattenvrouwtjes op wollen sokken van GL.

Slogra | 13-02-19 | 15:09

Bejaarden zijn niet de doelgroep van GL. Dus bejaardengenocide mag daar blijkbaar.

van Oeffelen | 13-02-19 | 14:38

We houden geld over voor migratie pact? Dacht dat dat pact ons juist geld op zou leveren? Ik zou zeggen: geen één asielzoeker er meer in. Kunnen we weer met 65 of eerder stoppen, huizen genoeg, bejaardenhuizen weer open, en kunnen de korte rokjes weer aan en mag een vrouw weer topless liggen en homo's hand in hand. Eureka! Onee wacht
Utopia!

Mart6037 | 13-02-19 | 14:37

Logisch dat GL van ouderen af wil, die denken overwegend rationeel en stemmen dus géén GL! Daarom was GL destijds zo'n voorstander van het verlagen van de leeftijd om te mogen stemmen, te weten van 21 naar 18. Al die onnozele scholieren en studentjes, nog vol met idealen en zonder kennis van de realiteit, die maken GL groot. Catastrofaal!!!

Rationa | 13-02-19 | 14:33 | 1

Idealen? Noem het maar hersenspinsels. Idealen heb ik ook, is niet leeftijdsgebonden, levenswijsheid wel.

Mart6037 | 13-02-19 | 14:40

GL Amsterdam komt binnenkort met bovengrens voor inwoners. Iedereen boven de 55 moet optiefen. Bovendien wordt de eigen woning geconfisceerd en geheralloceerd aan gestoorde 23 harige ex(?)jihadisten.

Langshetrandje | 13-02-19 | 14:32 | 2

Niet nodig, Amsterdam heeft haast geen bejaarden (70+) meer. Die zijn al uit dit 'omhooggevallen dorp' verhuisd, overleden of leven in enkele nog overgebleven verzorgingstehuizen.

afdankert | 13-02-19 | 14:40

Yep ze begonnen met ouwe diesels uit de binnenstad weren en nu straks ook de 70 plusser.

tweetybird | 13-02-19 | 14:57

Toevallig deze week op Discovery: het ontstaan van Dachau als eerste concentratiekamp. Bijeen drijven van andersdenkenden, gehandicapten, ouderen, zigeuners en homo’s. Kort daarna ook Joden.
Is dit het begin?????

Leffe Blonde | 13-02-19 | 14:30

Onderdeel van de Nazi-filosofie beter bekend onder de naam "AUSRADIEREN"

Tasmaneiland | 13-02-19 | 14:25

Jemig, het gaat alleen maar om vanuit de levenskwaliteit te kijken welke zwakke ouderen niet opknappen van een operatie, niet om euthanasie vanwege het milieu. Zo grasduinend door de verontwaardigde comments zou je bijna denken dat de mensen met een geestelijke beperking eerder hier dan bij GroenLinks te vinden zijn.

Diotima | 13-02-19 | 14:22 | 6

Ja hoor. Naast de patient en de arts komt nu vanaf je 70ste een geriater meekijken of een behandeling nog wel zinvol is. De levenskwaliteit-beoordelaar, namens de overheid. Dat vindt u nog niet heel erg eng klinken? Of zullen we dat eerst in het Duits vertalen?

Schmalz | 13-02-19 | 14:39

Nee, Diotima, het gaat NIET ALLEEN maar om dat wat jij zegt waar om het zou gaan.

Camo | 13-02-19 | 15:12

Jij bent vast en zeker zelf zo'n Groen(S)links gedrocht dat je dit soort compleet gestoorde ideeën zo toejuicht? Over 'geestelijke beperking' gesproken!

BaldEagle | 14-02-19 | 01:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Bejaarden sterven over tien jaar vanzelf wel door onderkoeling in hun niet door warmtepompen warm te krijgen huizen.

Bigi Bana Boy | 13-02-19 | 14:20

Ze heeft een punt, mensen worden kunstmatig oud(er). Ik ben benieuwd wat onze stagnatie in evolutie teweeg zal brengen..

Neuth | 13-02-19 | 14:11 | 5

@Leffe Blonde | 13-02-19 | 14:33:
Ook daarvoor geldt hetzelfde:

Het hele idee is dat de medische wetenschap erop vooruitgaat en dat wij dat willen, omdat we willen dat onze babies blijven leven zodat ook zij kunnen opgroeien en van het leven mogen genieten.

Maar links denkt daar niet meer zo over, zo moest ik helaas concluderen:
www.youtube.com/watch?v=oFYD5Yvy1vU

Hier zit een Governor van een Staat in de VS te verdedigen dat babies, levend, na de geboorte worden doodgemaakt.

Ik weet echt niet wat het is met Links tegenwoordig. Het is alsof het de partij van het kwaad is geworden.

HP-premium | 13-02-19 | 14:41

@HP | 13-02-19 | 14:15: Mensen die (van nature) zouden sterven aan ziekte of ongeval, maar dit door de medische wetenschap niet doen, worden kunstmatig ouder niet?

Ik vid het op korte termijn allemaal prima, dat is het ook, maar de lange termijn gevolgen over populatie etc, vallen vies tegen

Ik denk dat onze enige lange termijn optie om evolutinair verder te komen genetische manipulatie is, wat het ouder worden nog vele malen zal doen toenemen.

Neuth | 13-02-19 | 15:03

Dus uw gehele leven na uw eerste antibiotica kuur toen u 5 was (als voorbeeldje), heeft u kunstmatig geleefd? Vroegah overleed men daaraan namelijk...

Of moeten we al beginnen vanaf het moment van uw inentingen als baby? Die kinderziektes, daaraan stierf men namelijk..

Op de lange termijn had het inderdaad gevolgen: u bent er nog.
En dat valt u vies tegen? Ik hoop het niet.

Vroeger dacht progressief-links ook dat ingrijpen noodzakelijk was om evolutionair verder te komen.

Daaruit kregen we de KKK, Eugenics, de Abortus beweging, en nu dus ourderen "zorg".

Het is geen wonder dat iedereen die doorheeft dat ook hij/zij (hopelijk) een oudere gaat worden, zich hierover zorgen maakt.

HP-premium | 13-02-19 | 15:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Luister, ik ben rijk genoeg, ik koop mijn zorg wel in het buitenland als het zover is, als die daar wel te krijgen is en als beter is. De tyfus voor al die sloebers.

Koonkluk Huis | 13-02-19 | 14:10 | 1

Gave tekst.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 14:44

Ach ach wat een ellende toch weer, het lijkt gvd wel alsof er een blik diep gristelijke Republikeinen is opengetrokken om dit verhaal eens zo ongenuanceerd als mogelijk de grond in te trappen , het zelfde als met dat donor verhaal, waarop GS helemaal los ging en zichzelf nogmaals gruwelijk te kakken zette, alleen net iets minder genant dan met het Geenpeil verhaal.

zwellevertje | 13-02-19 | 14:09 | 2

GL verdient niet beter dan afgebrand te worden, de hypocrieten!

lanexx | 13-02-19 | 14:23

@ Zwel: Fijne inhoudelijke onderbouwde reactie #not

Camo | 13-02-19 | 15:03

ik begrijp de redenatie van groenlinks wel. Maar omdat links zelf een ster in is om uitspraken van politieke tegenstanders totaal uit hun verband te trekken (denk aan Yernaz Ramautarsing), is het ook wel weer gepast om ze als bejaardenkillers weg te zetten.

yeps | 13-02-19 | 14:02

70 is het nieuwe 90 wat GL betreft dus

Sucker | 13-02-19 | 13:59

Wat een frame weer, je zou ook eens dubbelchekken of een behandeling de juiste is, goh , vervelend

menage | 13-02-19 | 13:57 | 2

Heeft alleen geen f*ck met leeftijd te maken, oh nee... wacht...

Camo | 13-02-19 | 14:05

Als je als volksvertegenwoordiger bakken met geld de wereld in strooit, we ministers in het Europese parlement miljonairs maken moet je niet gaan ouwehoeren dat de zorgkosten van het volk wat je hoort te vertegenwoordigen te hoog wordt.

trekarm | 13-02-19 | 14:10

Drionpil66 en GroenLinks uiteindelijk voor Soylent Green?

funnyjunk.com/Soylent+green/funny-pic...

Nu alleen nog maar een dystopische sciencefictionfilm uit 1973, wat losjes gebaseerd op het boek "Make room, make room" van Harry Harrison. De film gaat over hoe ouderen na hun arbeidzame leven zo humaan mogelijk worden opgeruimd waarna hun stoffelijke overschotten in een 'koekjesfabriek' van Soylent Incorporated tot voedsel voor de werkende (onder) klasse wordt gerecycled. Het smaak en geurloze Soylent voedsel wordt in de kleuren rood, geel en - het zeldzame want kwalitatief beste - groen verkocht. De film speelt in een overbevolkt New York van het jaar 2022. Nog veel enger dan "1984 Big Brother is watching you", een verhaal van George Orwell uit 1948.

Vuurspuger | 13-02-19 | 13:56 | 4

@Rico Tampeloerus | 13-02-19 | 14:04: Scherp! Chapeau.

Bigi Bana Boy | 13-02-19 | 14:22

@Rico Tampeloerus | 13-02-19 | 14:04:

zie ook:

Soylent groenlinks

rode peper | 13-02-19 | 12:30 | 4 | reageer | favorietblock

Glasgow Argus | 13-02-19 | 14:26

Of de film Demolition Man.

Sjonie01 | 13-02-19 | 14:46
▼ 1 antwoord verborgen

Ophef!

Dirk III | 13-02-19 | 13:55

Dit komt natuurlijk ineens naar boven omdat Hiddema laatst een nieuwe heup moest.

En gvd wat had mevrouw Ellemeet die man graag naar een rolstoel verwezen of meteen naar de D66 organenfarm door laten verwijzen door een politiek en ideologisch geïndoctrineerde 'geriatrisch deskundige'.

Die vrouw huilt zichzelf in slaap sindsdien vanwege de gemiste kans.

Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 13:54

Ik vind die Bram van Ojik (94) ook altijd wat schichtig kijken op die GL-meetups met de messias en jonge meisjes. Ik begrijp inmiddels waar die arme ziel écht bezorgd over is. Dat is niet het klimaat.

Joris Beltsin | 13-02-19 | 13:53

Binnenkort: berjaardenovervallen zijn herverdeling van rijkdom. GL is gek. En wat daarmee regeert ook.

sjef-van-iekel | 13-02-19 | 13:52 | 1

Die bejaarden- en gehandicaptenovervallen: inderdaad, ze komen GL goed van pas.
Zo cynisch is GL onderhand wel.

Camo | 13-02-19 | 13:59

Jan Terlouw (144) schijnt fysiek onpasselijk te worden van Baudet. Nou kun je die arme man wel proberen te helpen maar het is toch echt beter voor de samenleving - maar ook Jan zelf - dat ie zich binnenkort fataal verslikt in een portie FvD.

Joris Beltsin | 13-02-19 | 13:49 | 3

Jan Terlouw word volgens mij al fysiek onwel als hij zijn eigen schoenveters probeert te strikken.

Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 13:55

@Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 13:55:

Geloof mij maar . Hij blijft dat proberen. Hij laat dat echt niet aan een andere groenslinkser over.Voordat je het weet strikt hij hem om je nek inplaats van in je schoenen.Ook groenslinkser worden uiteindelijk 70.

tweetybird | 13-02-19 | 15:00

Hele families importeren en je eigen familie in de hoogovens verbranden, met Co2 taks.

Waarom zijn die linkse lui altijd zo gestoord?!

Kaas de Vies | 13-02-19 | 13:48 | 1

Zoveel háát bij links. Zelfhaat, haat jegens rijken, haat jegens blanken, haat jegens succes, haat naar zelfbeschikking, haat naar zwakkeren, haat naar menselijke vrijheid van handelen in het algemeen, haat, haat en haat. Geen idee waarom deze mensen alles zo moeten haten wat de kop ook maar een spatje boven het maaiveld uit durft te steken. Links zou als ideaal geen vrolijk kleurige alpenweide nastreven, vol bloemen en insecten, maar zoeken naar een manier om dat veld kaal te slaan, 3 meter diep om te ploegen, te desinfecteren van kiemen, en het om te toveren in een spiegelglad biljartlaken van gras waar niets leeft, niets kan bestaan en wat zo ingespoten is met gif dat alles wat er toevallig komt direct sterft.

Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 14:01

Links is altijd de wachtkamer voor het fascisme geweest.
Geen enkele heilstaat waar deze beweging de totale macht verwierf die niet eindigde in gaarkeukens, totale armoede & corruptie - en heropvoedingskampen.

De top tien van de productie van dodenakkers wordt bezet door de diverse verschijningsvormen van het socialisme. De weg naar de hel wordt u aangegeven met lichtende reclameborden voor door de staat geleid "eerlijk delen".

Jan Passant mk2 | 13-02-19 | 13:45

Je hebt de 70 jarigen en ouder,... EN je hebt aan de andere kant jonge kinderen.
Met die laatsten wist groen links ook al raad mee:

iframe.openbook.pub/books/het+vrije+v...

Kijkeensaan | 13-02-19 | 13:45

Als GL die oudjes CO2 zou laten inademen, halen we dan Kyoto en Parijs wel?

Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:44

Even eens vraagje aan Yasser Feras: “Die medische zorg voor je moeder, was dat ook geen verspild geld? Dat je je moet afvragen of het allemaal de moeite en het geld wel waard is. Uiteindelijk is het resultaat toch hetzelfde”.

Osdorpertje | 13-02-19 | 13:44

De dood. Het is even wennen, maar al gauw weet u niet beter meer.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:43

Ik ben inmiddels 'oudere' en zó blij dat ik Nederland verlaten heb. Als angst (klimaat, milieu etc) de rede gaat overheersen...

Rest In Privacy | 13-02-19 | 13:42 | 3

Waar moet je dan naartoe? Woont u binnen of buiten de EU?

Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:46

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:46: in het voormalig Oostblok en nog wel binnen de EU. Als t daar ook te erg wordt ga ik een stapje verder naar t oosten.

Rest In Privacy | 13-02-19 | 21:29

@StijlVoorover | 13-02-19 | 21:29
Wel lekker vrij als je dat durft/doet. Heb zoals iedereen ook wel eens gedachten om Nederland te verlaten, maar het is toch heel wat om die stap ook daadwerkelijk te zetten. Best stoer. Zag laatst die Nederlandse oud-bokser in Bulgarije ... dat was een zwaar bestaan. Maar als je het natuurlijk beter regelt en in een iets minder arm land, dan kan het best een prettige stap terug in de tijd zijn. Nederland is in korte tijd zo veranderd. En dan leutert die Rutte over z'n vaasje (hij ziet die andere wereld waarschijnlijk nooit). Het ga je goed daar!!

Watching the Wheels | 14-02-19 | 00:52

Net als in iedere communistische samenleving heb je 2 klassen, de partijleden en het volk. Medische zorg voor het volk is een verspilling van geld. Voor partijleden daarentegen ...

Osdorpertje | 13-02-19 | 13:41

En dan de bewering van sommigen (bij de NOS) er nog overheen dat het pleidooi van Corinne Ellemeet voor kritischer kijken naar de gezondheidszorg voor mensen van 70 jaar en ouder bewust verkeerd zou worden uitgelegd en fake nieuws zou zijn. Volgens mij staat er geen woord Frans bij het pleidooi van Corinne Ellemeet. Maar wel tot € 1.000 Miljard uit willen geven aan de klimaat-waanzin. Ik kan alleen maar diepe walging opbrengen voor het pleidooi van Groen Links.

Wladimir 1928 | 13-02-19 | 13:40

Heb net een Sticker ontworpen " Ik rem niet voor 70 plussers"
Kopen iemand??

jan huppeldepup | 13-02-19 | 13:39 | 3

Mijn sticker zegt dan weer 'Ik rem niet voor GroenLinksers'.

ivanhoe bergs | 13-02-19 | 13:41

Misschien raken die wel in trek bij de oogappeltjes van groenlinks, jeweettog.

Camo | 13-02-19 | 13:46

"Is Groenlinks aan de haal, dan trap ik op het gaspedaal"
Nu te koop in 4 formaten. Prijs na aanvraag.

Rico Tampeloerus | 13-02-19 | 14:07

Wat een armoe eigenlijk.
Heb eens gekeken over hoeveel mensen het nu eigenlijk gaat: per 1-1-2018 telde Nederland in totaal 17.178.084 inwoners.

Alle 70-plussers bij elkaar opgeteld: 2.236.579 inwoners, dat is dus 13,02 % van alle inwoners van Nederland

Kijk je naar 75-plus dan gaat het om 1.364.654 inwoners, slechts 7.94 % van het totaal aantal inwoners.

Aantal inwoners van 80-plus is 775.914 - dat is maar 4.52 % van het totaal.

En dan kan je, als rijk westers land, dus wél wagonladingen vol mensen betalen die bij de overheid werken als beleidsmedewerker of als 'meten-is-weten' ambtenaar, en je weet van gekkigheid niet hoe je geld de rest van de werld in moet strooien, maar die paar ouderen in je eigen land zijn dan dan 50 jaar melkkoe te zijn geweest ineens 'te duur' om medische zorg aan te verlenen?
Beschamend.

Wering | 13-02-19 | 13:38 | 3

Mee eens. Het wordt wel het dubbele, maar dan nog. We zouden dat keurig en makkelijk moeten kunnen invullen met z'n allen.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:42

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:42:
Zolang je er elk jaar massa's mensen van buitenaf bij blijft proppen, blijft er groei in zitten.
Op 1-1-18 telde Nederland 1670 méér 32-jarigen dan er 31-jarigen waren per 1-1-17. Behalve de overledenen met geboortejaar 1985 zijn er dus minimaal 1670 bijgekomen (alléén al van geboortejaar '85).
En zo waren er ook 395 méér 45-jarigen dan 44-jarigen in het voorgaande jaar.
Het record is voor de 19-jarigen: dat waren er 6007 méér dan 18-jarigen in 2017.

En vergis je niet; de 80-plusser van nu, werd geboren in het begin van de jaren '30: jaren van opbouw, veilig, gezond eten, veel beweging, weinig stress, het leven 'nemen zoals het is' (niet voor iedere scheet enn voor elke teleurstelling of zelf gemaakte foute keuze een pyschiater nodig hebben), etc.
Nu NL zo achter begint te lopen in levensverwachting, is het nog maar de vraag of het aantal ouderen in de toekomst zal verdubbelen....

Ellemeet weet daarnaast dondersgoed dat tegen de tijd dat zij 70+ is, de generatie die "met zoveel" is, sterk afgenomen is. Dan is die hele generatie die geboren is tussen plm. 1955-1975 en die "met zoveel" 50 jaar lang werkten en premies hebben opgehoest, sterk gereduceerd en dat zit zij zelf weer helemaal goed.....

Wering | 13-02-19 | 14:11

Kunnen we niet bij alle GL-ers (leden en stemmers) een capsule inplanteren die precies op hun 70-ste verjaardag een bepaalde hoeveelheid gif afgeven. Of anders de ouwe Pol Potters en rode boekjes aanhangers ideeën laten aandragen, die weten vast nog wel van hun oude kameraden van vroeger, wat de beste methoden zijn.

Boy Cot | 13-02-19 | 13:37 | 2

Doe maar op hun 30-ste verjaardag, met terugwerkende kracht uiteraard.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 13-02-19 | 13:41

Ik stel voor een klimaatkamer waar ze een dag mogen verblijven met enkel co2.We moeten het wel in de gedachte van groenslinks houden.

tweetybird | 13-02-19 | 15:03

Je zou ze als bejaarde gewoon keihard terugpakken door je lichaam ter donatie beschikbaar te stellen maar alleen aan commerciele partijen. Dus, snijden mag, als je maar even 50K aan mijn nabestaanden overmaakt.
De tering met die 120 van de 150 zetels.

Graaisnaaiert | 13-02-19 | 13:35 | 1

De tering mag. De vliegende tering weer niet, gelet op de milieuschade.

F. Jacobse | 13-02-19 | 14:27

Let op. Straks alle bejaarden in de bejaardenversnipperaar om alles betaalbaar te houden en vanwege het milieu, maar zelf gewoon 3x per jaar een lange vliegvakantie boeken. Zo rolt Groen Links nu eenmaal.
En al die progressieve linkse bejaarden, zoals Frits Bom, Freek de Jonge en Youp van het Hek blijven buiten schot en mogen tot hun 100-ste op hun landgoederen blijven wonen. Dat terwijl de hardwerkende mensen die dit land hebben opgebouwd op hun 72-ste na hun laatste werkdag zich kunnen gaan melden bij het gemeentelijke milieupunt om versnipperd te worden.

Een natte linkse droom.

du Roi Soleil | 13-02-19 | 13:33 | 1

GL: In 't groen vermomde communisten. Luie ambtenaren die de bevolking als slaven ziet en het land als een katoenplantage.

Tronald_dump | 13-02-19 | 13:41

Na de onvrijwillige euthanasie van de oudjes graag CO2 neutraal cremeren, anders bega je een milieudelict!

pijpjepils | 13-02-19 | 13:32

In het voordeel van mijn schoonmoeder wil ik hier toch niet al te fel op reageren.

Tjemig | 13-02-19 | 13:31

De dag dat u ophoudt met werken (en belasting betalen) kunt u wat GL betreft dus letterlijk doodvallen.

HP-premium | 13-02-19 | 13:31 | 2

Dat moet je genuanceerder zien, zullen ze zeggen. Ze doen wat het beste voor je is.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:32

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 13:32:
Net als Obama
www.youtube.com/watch?v=rin4h4cRs6Y

Your mother? Joy of life? Yeah.. Nah..
Just give her a pill.

HP-premium | 13-02-19 | 13:35

Even over de GroenLinks haat heen stappen, GeenStijl. Volgens mij gaat dit over een al jarenlang spelende discussie over kwaliteit van leven vs overbehandeling. Wordt ook al een tijdje door artsen gevoerd en popt elke zoveel jaar weer op. Beetje eng dat we er blijkbaar niet over mogen praten.

Ggroengras | 13-02-19 | 13:28 | 5

U doet nu net voorkomen of er in collectief verband wordt gepraat. Dat is bij u in dat land wat eigenlijk onder water moet staan natuurlijk niet zo.
Alles staat in verband met kosten/baten - bejaarden leveren niets op en kosten alleen maar. althans die ruim 95% van bejaarden waarvoor private zorg niet te betalen is in **Nederland**. Het gaat dus niet om de kwaliteit van leven het gaat om de KOSTEN van de kwaliteit van leven, een belangrijk verschil.

Het beste is om uit Nederland te vertrekken, en zo snel mogelijk. Of je nu bejaarde bent met een klein pensioen of succesvol schoolverlater. Ik spreek uit ervaring.

litebyte | 13-02-19 | 13:39

@litebyte | 13-02-19 | 13:39: "Het gaat dus niet om de kwaliteit van leven het gaat om de KOSTEN van de kwaliteit van leven, een belangrijk verschil". Dit is waar het om gaat. De kwaliteit van leven aan voeren is slechts het verzachten en vermommen van kwaadaardigheid.

eastender | 13-02-19 | 13:44
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, en al die groen linksers die geven, als ze op een nog te bepalen leeftijd komen, de pijp aan Maarten, toch!? Toch!? Want dat is wat GL wil.

PijlVader | 13-02-19 | 13:26

Weer een stapje dichter bij de Endlosung.
Dan gaat overigens de levensverwachting een stuk naar beneden. Krijgen we dan wel weer eerder AOW?

Schmalz | 13-02-19 | 13:26 | 2

Nee.

HP-premium | 13-02-19 | 13:32

Die AOW gaat naar het potje 'wachtgeld'. Meer marge.

Slogra | 13-02-19 | 13:48

Groenlinks gaat hierna nog een stapje verder, heeft u geen werk? Dan ook geen medische zorg. Dat is wel zo duurzaam.

echtpaul | 13-02-19 | 13:25

Voor het eerst van mijn leven ga ik het opnemen voor GroenLinks want wat GS nu flikt is wel Heel Erg Vals !! Groenlinks heeft hier namelijk zowaar eens gelijk.
De helft van de kosten van onze gezondheidszorg gaat nu al op aan het rekken van het leven van stokoude, eigenlijk al stervende bejaarden. We kunnen steeds meer dus met dure medicijnen en ingrepen kunnen we de dood telkens wat verder uitstellen. Maar dood gaan we toch en die duur betaalde uitgerekte laatste levensfase is nou niet bepaald een feest. Veel gehoorde uitspraak in verzorgingstehuizen: "laat me toch gaan, voor mij hoeft het niet meer". Maar zolang we de dood nog even kunnen uitstellen gaan we door. En als we zouden stoppen met die heilloze onzin, kunnen we meteen de zorgpremies halveren.
En als leven dan zo kostbaar is: voor het geld waarmee je het leven van één hoogbejaarde nog een jaartje kunt rekken, kan je elders in de wereld wel honderd jonge levens redden. Zou dat niet een veel betere besteding zijn van zorggeld ? Of is het bejaarde hemd weer eens veel nader dan de Afrikaanse rok ?

euroka | 13-02-19 | 13:24 | 20

@Musashi | 13-02-19 | 13:43: Rohm viel communisten lastig, hier gaat het over communisten die de bevolking het licht in de ogen niet gunt en de waarde van het bestaan van 70 plus ontkent. Wat terreur betreft zullen ze nog van hem kunnen leren.

eastender | 13-02-19 | 13:57

Niet liegen euroka. Liegen is weer een dingetje van de vvd. U komt wel vaker voor u leider yasser op.

tweetybird | 13-02-19 | 15:05

Laat deze vraagstukken over aan de zorg deze afwegingen maken ze nu ook. U wilt een 85 jarige met een versleten heup doorlaten lopen u weet niet waar over u het heeft. Dus eventueel nog ca 5 jaar met pijn leven. Men zal deze 85 jarige niet de duurste heup geven maar wel opereren om de pijn te verminderen.

Dat deze afwegingen worden gemaakt is uitstekend maar niet opgelegd door de politiek.

Zeer gevaarlijk.
Als recht met dit voorstel was gekomen waren de media er met gestrekt bed en in gegaan.

jaap932057795966 | 13-02-19 | 16:20
▼ 17 antwoorden verborgen

Weet je wie er ook zo 80 jaar geleden oude en demente bejaarde in speciale bussen aan het opruimen was ?

jan huppeldepup | 13-02-19 | 13:23 | 1

Zeker. Dat was de vorige idealistische socialist die een grootste visie had over hoe het voortaan moest met de samenleving.

Andere snor en andere design-kleding, dat wel. Met een uitgesproken voorkeur voor de eigen bevolking, dat laatste is bij extreemGroenLinks volkomen Deugend 180 graden andersom.
Uiteindelijk kom je van zulke visionaire bestuurders alleen af door eerst de hele samenleving te vernielen. Zonder die formaliteit stappen zij namelijk nooit op. Zelfs daarna is een postnatale abortus helaas nodig.

Jan Passant mk2 | 13-02-19 | 13:28

Groenlinks, D66, van die partijen die het liefst de pil van Drion in het basispakket zouden willen hebben.

sprietatoom | 13-02-19 | 13:22 | 1

Alle leden mogen aan de Drion.

Langshetrandje | 13-02-19 | 13:23

Uit website van NOS:
En ook historicus Hans van der Horst zegt in zijn column op Joop.nl dat GroenLinks ten onrechte verdacht wordt gemaakt. "De goede bedoelingen van Corinne Ellemeet zijn met vakmanschap verdacht gemaakt.
______

Projectie.
Tja, als dat al zo is, dan is dat een koekje van eigen deeg.
Als je ziet dat alle ideeën van FvD of de PVV met vakmanschap ten onrechte verdacht wordt gemaakt.

Kijkeensaan | 13-02-19 | 13:16 | 3

Zou je toch hun definitie van "goed" wel eens willen horen...

Dit is gewoon de GL vorm van "de mens als batterij" in The Matrix.
In dit geval alleen geen stroom, maar belasting als opbrengst.

Als er niets meer uitkomt, dan is-ie op. In de prullenbak.

"Goede intenties"....? Mijn hemel.

HP-premium | 13-02-19 | 13:20

De NOS laat alleen zorgvuldig gescreende experts aan het woord die precies hun kijk op de zaak weerspiegelen.

Slogra | 13-02-19 | 13:25

Han van der Horst is nu ook al een NOS expert. Ziet hoe het extremisme de MSM insijpelt. De man is een incoherente geschiedenisleraar, iemand die steeds maar weer naar het verleden kijkt en de toekomst consequent verkeerd interpreteerd.

Beefbus | 13-02-19 | 13:42

GS trekt dit weer twee kilometer uit zijn verband, maar Groenlinks heeft eigenlijk wel gelijk. Zorg is zo duur (niet de schuld van links), waarom nog premium betalen aan zo'n oude boomer als hij sowieso nog maar een jaar of 10 te leven heeft.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 13:15 | 24

@derijdendehufter | 13-02-19 | 14:08:
Zo. Frustratie even kwijt? Dat voelt goed hè.
Ter zake. U hebt de documentatie omtrent het punt van GL niet gelezen, zoveel is duidelijk. Zorg wordt alle ouwe takjes en boomers niet ontnomen, het is alleen dat er iets kritischer wordt gekeken naar behandeling en dat is alleen maar goed. Het is een idee om de betaalbaarheid van de zorg iets meer veerkracht te geven, meer niet. Het is niet direct dat alle oudjes worden afgeschreven of worden geweigerd. Er komt hooguit een geriatrisch professional bij een gesprek met een specialist zitten om adviserend(!) op te treden naar de patiënt toe. De artsen gaan echt hun hippocratische eed niet verkwanselen, slimmerd.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:54

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:54:
Die afwegingen worden nu al gemaakt laat politiek zich er niet mee bemoeien.

Ouderen krijgen geen immunotherapie.

jaap932057795966 | 13-02-19 | 16:26

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:54:
Nee dat zullen de geriatrisch professional wel doen met onmondige oudjes...... of ouwe takjes en boomers zoals jij ze denigrerend beschrijft.

Kijkeensaan | 13-02-19 | 16:46
▼ 21 antwoorden verborgen

Mooi dat GS haar klassiekers kent en in het eerste bericht hierover al verwees naar Soylent Green, de filmklassieker uit de jaren ‘70. Straks krijgen we als ouderen ook allemaal een keurige oproep om naar ons eigen overlijden te komen. En zo neemt NL ook daarin het voortouw, net als met het klimaat. Ondertussen naaien ze in Afrika gewoon per gezin 30 kinderen bij elkaar en zijn we in 2050 met 10 miljard.

Spiderman1 | 13-02-19 | 13:14 | 2

Soylent Green, dat was toch een van de namen in de top 10 als nieuwe naam voor een mountain Dew. Naast "Hitler did nothing wrong."

Musashi | 13-02-19 | 13:50

Soylent Green, dat was toch een van de namen in de top 10 als nieuwe naam voor een mountain Dew. Naast "Hitler did nothing wrong."

Musashi | 13-02-19 | 13:50

Eigenlijk had die Ellemeet ook gewoon kunnen zwijgen. Met het verdwijnen van ziekenhuizen, EH's en huisartsen, onbetaalbare zorg en langere aanrijtijden van ambulances help je ook al een hoop mensen het hoekje om.

Poesmobiel | 13-02-19 | 13:11 | 1

Ze zijn er trots op.
Daarom zwijgen ze niet.

HP-premium | 13-02-19 | 13:13

Een nieuwe Turkse genocide - ditmaal op autochtone NL-bejaarden - is absoluut noodzakelijk teneinde ruimte te scheppen voor de door de Turkse Führer geplande Adolf Erdogan Weekend Scholen. De GL-NSB ondersteunt de stichting van deze haat-internaten ten volle en dus zijn alle autochtone oudjes gewaarschuwd.

Nelis SplitBloes | 13-02-19 | 13:11 | 2

Maar volgens de vleermuizen van Denk was Nederland toch bezig met het stelselmatig zorg weigeren voor Turkse ouderen waardoor deze onnodig vroegtijdig stierven? Meneer zou zelfs met een rapport komen die zijn stelling onderschreef. Ik heb er echter nooit meer iets van gehoord.

K. Letskoek | 13-02-19 | 13:32

@K. Letskoek | 13-02-19 | 13:32: ironisch genoeg.. zitten Turkse ouderen op hun 70e al 15 jaar in hun tweede huis in zonnig Turkije met een levenslange uitkering.. eerst de migratieregeling en daarna AOW uit Nederland!

fikkieblijf! | 13-02-19 | 13:37

Groen Links , red de aarde euthaniseer de bejaarde, zoiets bedoeld Ellepijp toch.

oakmont | 13-02-19 | 13:11

Welke bizarre kronkel in je hoofd maakt om te denken dat dit dan opeens wél ok is? Of zit er gewoon shit in die discriminerend-criminele hersenpan van je?

Slogra | 13-02-19 | 13:08 | 3

Zelfhaat angst en extremisme. De GL-er ten voeten uit.

Beefbus | 13-02-19 | 13:13

Zorg is van iedereen, vóór iedereen. Apart dat juist de Maoïsten van GL dit zieke proefballonnetje oplaten. Wat hebben ze nog meer in petto?

Slogra | 13-02-19 | 13:30

@Slogra | 13-02-19 | 13:30:
Dat vraag ik me inderdaad ook af! Het gaat maar door met dat plebs, dag in dag uit van die imbeciele ideeën spuien en onrust veroorzaken! Tijd dat die griezels uit de politiek weggevaagd worden! Het kan! Echt!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:46

Jeugd is een kwaal die over gaat, Mevr. Ellemeet, ik wens U een enurjm lang leven toe!

LoesjeP | 13-02-19 | 13:06 | 1

Onder de knoet van de sharia en BruSSel.

HaatbaardKnipper | 13-02-19 | 13:15

GroenLinks staat nog steeds vierkant achter Pol Pot en Mao Zedong.
“De invoering van een socialistische heilstaat vergt nu eenmaal offers”
“Je kan niet voorkomen dat er in een revolutie slachtoffers vallen, maar het was voor een goed doel”
“Waar gehakt wordt vallen spaanders”
En ook over de holocaust zijn ze niet helemaal fris.
“Dat was zo lang geleden, kunnen we daar niet eens over ophouden?”

Osdorpertje | 13-02-19 | 13:06 | 2

Behalve wanneer het tijd is geworden voor de Groenlinkscher zelf, want dan gelden weer andere normen.

Ronnie uit Helmond | 13-02-19 | 13:34

Je vergeet Adolf Hitler.

Musashi | 13-02-19 | 13:55

GroenLinks is wat je krijgt als krankzinnige idioten samen een politiek partijtje oprichten. De veroverde zetels zijn een goede graadmeter om vast te stellen hoe ver de hersenrot Nederland al heeft aangetast. Het cordon sanitaire ligt duidelijk om de verkeerde partij.

Conan de Rabarber | 13-02-19 | 13:05 | 2

Tja, gut.. krankzinnnig is het niet. Er ligt wel logica aan ten grondslag.

GL gaat gewoon een stap verder in het vernietigen van het individu, ten guste van het collectief.

Als u als individu geen waarde meer heeft voor het collectief, dan wil GL de stekker eruit trekken. U krijgt gewoon geen medische ingreep meer. (En wellicht op termijn geeft GL u nog een duwtje ook.)

Dat is niet krankzinnig. Dat is ronduit evil.

HP-premium | 13-02-19 | 13:12

Spijker kop Conan, de hersenrot heeft Nederland al aangetast.

oakmont | 13-02-19 | 13:25

Wat is er nu onredelijk aan haar voorstel. Soms kan toch een middel erger zijn dan de kwaal? Als je van een huis nog een jaar woongenot kan verwachten en een verbouwing de boel zou laten ineenstorten. Dan is t toch t beste om niet te verbouwen. Ouderen hebben vaak meerdere aandoeningen en het medicijn voor de ene aandoening is de doodsteek voor de andere.

TB2318 | 13-02-19 | 13:04 | 8

Interessant idee, dat openen van die doos van Pandora. Onrendabele uitkeringsgerechtigden die de taal niet machtig zijn kun je – bij gebrek aan een functionerende grens – ook maar beter gezondsheidszorg ontzeggen. Misschien zijn er zelfs wel pilletjes voor te ritselen. Of sla ik nou op z'n Dr. Evils door?

Slogra | 13-02-19 | 13:18

Het al dan niet verbouwen van je huis heb je zelf in de hand. gezond blijven / ziek worden cq ouder worden niet. Maar ik zou zeggen: ga je aanmelden voor een vrijwillig spuitje op de dag dat je 70 bent geworden. Veel plezier.

HaatbaardKnipper | 13-02-19 | 13:18

wat er onredelijk aan is IS dat mevrouw heel specifiek de 70 plusser benoemt als onrendabel en kostenmakend zonder rendement.. dat is zo misselijk. Je mag straks tot je 70e werken en komen de kwalen dan sneller na 50 jaar werken dan is er ineens een berekening of de maatschappij vanwege je leeftijd nog wel in je dient te investeren. Mevrouw van Gl wil graag de jongeren voor zich inbinden en het klimaat redden niet de mens van boven de 70... dit is een fout pad dat ze is ingeslagen heel erg fout! Als je 75 bent en je ziet dat je lijdt aan een ernstige kwaal dan is er altijd de mogelijkheid om met een slechte levensverwachting nee te zeggen tegen een behandeling die je wordt aangeboden.. wat mw nu wil is dat men zich schuldig gaat voelen of op voorhand men met een schuldgevoel ja kan zeggen!

fikkieblijf! | 13-02-19 | 13:50
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik vind dat Groenlinksers op straat duidelijk herkenbaar moeten zijn. Dan weet ik in ieder geval dat het niet de moeite waard is om te helpen, als zo iemand om wat voor reden dan ook op straat ligt.

EUrofoob | 13-02-19 | 13:04 | 3

Misschien een geel sterretje om elkaar te herkennen.

Beefbus | 13-02-19 | 13:06

Een duidelijk GL brandmerk op hun voorhoofd zou wel makkelijk zijn! Kun je er sowieso met een grote boog omheen lopen!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:16

Haar moeder is een volle nicht van Hugo Brandt Corstius. Dat verklaart veel.

Mammeloe | 13-02-19 | 13:03

wat ik niet begrijp van haar argumentatie.. men stelt de aow leeftijd versneld omhoog vanwege de hogere levensverwachting. 70 is het nieuwe 60 en is het nieuwe 50...

om dan nu alsnog te gaan kijken als dat bij 70 je leven nog maar 20 jaar zal zijn.. dan is nog iedere ingrijp of iedere operatie rendabel..

fikkieblijf! | 13-02-19 | 13:02 | 4

Gaarne uw hele leven werken en graag sterven op het moment dat dat niet meer gaat... dank u...

Ad Hominem Tu Quoque | 13-02-19 | 13:13

@HP | 13-02-19 | 13:06: Waarom halen ze dan duizenden kansarme sloebers uit het Midden-Oosten en Afrika binnen? Deze mensen en hun gezinnen gaan vooralsnog ook niets bijdragen aan de staatskas.

K. Letskoek | 13-02-19 | 13:34

@K. Letskoek | 13-02-19 | 13:34:
Dat is stemmen kopen en importeren uit het buitenland.

Je kunt alleen andermans geld uitgeven als je de macht hebt. Dus dat gaat voor. T'is een democratie, tenslotte. (Voorlopig nog dan. Want mensen als Ellemeet regelen dat liever anders.)

HP-premium | 13-02-19 | 13:42
▼ 1 antwoord verborgen

Korte duidings. Werknemers krijgen tot 51,75% belastingvoordeel over de in te leggen pensioenpremies (cijfers 2019). Op het moment dat het pensioen wordt uitgekeerd, wordt dat tegen een veel lager percentage belast. Dus vandaar het voorstel van het IMF om die systematiek te wijzigen: belast pensioenen tegen het gemiddelde tarief van de genoten fiscale aftrek

pga | 13-02-19 | 13:07

@pga | 13-02-19 | 13:07:
Somige landen betaal je helemaal geen belasting over je pensioen en toch hoor je die imf er niet over

Roger-Rabbit | 13-02-19 | 13:16

Geldt dit voor babyboomers? Hm, misschien dat GroenLinks mijn stem krijgt

The Exorcist | 13-02-19 | 13:02 | 3

Leg eens uit.

Jahowiseffe | 13-02-19 | 13:04

Ja, dit geldt voor je grootouders. Of ouders, maar je lijkt me een snotneus.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:51

Stem er nou niet op. Die babyboomers zijn er de oorzaak van dat GL zo groot is.
Als die babyboomers preventief geruimd gaan worden, dan snijden ze in hun eigen stemmersbestand.

watergeus | 13-02-19 | 15:20

ik zie als arts de nodige ellende door oeverloos doorbehandelen. vaak hoeft het van oma niet meer maar loopt de familie te gillen.

wolfje21 | 13-02-19 | 13:01 | 8

@Ad Hominem Tu Quoque | 13-02-19 | 13:14:

Je hebt ook van die idioten die vinden dat oma geen eigen keus meer mag hebben. Groenslinks dus.

tweetybird | 13-02-19 | 13:29

A.C.
Slordig stukje .

onfray | 13-02-19 | 14:00

@kleinvrouwke | 13-02-19 | 13:09: Hier ben ik het helemaal mee eens, de keuze is aan de patient zelf en niemand mag daarin meebeslissen. En kiezen voor euthanasie moet een zelf beschikkingsrecht worden.

meerkat | 13-02-19 | 18:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Het meest irritante vind ik nog dat ze het doet voorkomen alsof ze de oudere er een plezier mee doet want: wat doe je die oudere wel niet aan, operatie, narcose, medicijnen etc.

J-J-Eendentepel | 13-02-19 | 13:01 | 1

Soms is een middel erger dan de kwaal.

TB2318 | 13-02-19 | 13:08

Dan ook gelijk stoppen met premie betalen voor de zorgverzekering met 70 jaar.
Trouwens, over zorgverzekering gesproken, die vergoed ook behandelingen uit het basispakket in het buitenland. En het buitenland doet niet aan die Groen Linkse geriatrische beslissingsboom mee.
*Gaat 70+ reisbureau beginnen*

Endoxa | 13-02-19 | 13:00

Waarom alleen 70+ ers? kunnen het zelfde doen met wajong, onrendabelen, misdadigers, illigalen.

homieguerneville | 13-02-19 | 13:00

Joop en de Volkskrant zijn het er natuurlijk weer niet mee eens. De media die zich druk maken als een oude voetbalkletsmajoor iets over homo's zegt, vinden nu dat wanneer een tweede kamer-lid enge dingen zegt je daar niet zo'n heisa van moet maken.

Bertie Wooster | 13-02-19 | 12:59 | 1

Groen Links is links, dus alles wat uit die koker komt, is goed. Tegen zijn, maakt je automatisch tot rechts en dan ben je fout. Het is even wennen, maar op den duur snap je het. Werkelijk hogeschool links denken is het beoordelen van een neger die iets zegt wat eigenlijk rechts is. Men beroept zich dan op de ervaringen met moslims. Moslims zijn per definitie links, want meestal niet blank. Een blanke moslim echter... Wacht, ik begin opnieuw.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:54

Groenlinks neemt de volgende, logische, stap naar Links.

De NL-se overheid kunt u het best zien als een belasting boer. En u en ik zijn de belasting koeien. Als u uitgaat van dat beeld als model voor de relatie tussen u, en de overheid die u ziet als eigendom - een koe die belasting produceert, dan valt dit allemaal een stuk beter te begrijpen.

Ouderen produceren geen belasting meer. Sterker nog: daar moet geld bij....

Hoe lang denkt u dat de belastingboer die situatie door laat gaan. Als de ouwe koe nog een vee-arts nodig heeft ook? Hoelang gaat die boer door om daarvoor te dokken als er toch geen "toekomst" meer inzit?

Als oudere zou ik niet meer in NL willen blijven. We zijn nog niet zover dat men u gewoon een spuitje geeft, maar de koers daar naartoe is wel ingezet.

HP-premium | 13-02-19 | 12:59 | 4

@HP | 13-02-19 | 13:27:
Waarom wordt alles wat te 'lastig' is dan doorgeschoven naar de gemeenten?

BaldEagle | 13-02-19 | 13:54

www.geenstijl.nl/5146263/groenlinks-v...
That explains itself: Waarom iets doen als je ook het probleem door kunt schuiven?

Landelijke politiek is niet geinteresseerd in gemeentelijke belasting, noch de opbrengst daarvan (tenzij het zoveel is dat ze het zelf willen hebben).

Waarom zit u te zeuren over gemeentes terwijl die in het geheel niets te maken hebben met het beleid dat Ellemeet zo graag ziet: dat ouderen die niet in voldoende mate op GL stemmen en ook nog eens geen belasting meer betalen, wel de crematie oven in mogen - en hoe sneller hoe beter?

En dat Ellemeet dat proces graag een duwtje in de rug geeft door medische behandeling te ontzeggen aan mensen zodra ze met pensioen gaan.

HP-premium | 13-02-19 | 14:09
▼ 1 antwoord verborgen

Bestaat mevrouw Lupuslupus eigenlijk nog?

Poesmobiel | 13-02-19 | 12:59 | 4

Inderdaad, dat vraag ik mij ook al een tijdje af, zoals poesmobiel zegt vloog zij regelmatig uit de bocht maar haar gezondheid was ook niet geweldig.

meerkat | 13-02-19 | 18:27
▼ 1 antwoord verborgen

Nee jantje opa en oma zijn er helaas niet meer want papa en mama hebben op Groen Links gestemd. Maar wees niet bedroefd mijn zoon en kijk eens naar boven op het dak. Wat een mooi gezicht he die zonnecollectoren papa is zo trots! We gaan straks wel even naar het kerkhof met papa's nieuwe Prius!

Bl0feld | 13-02-19 | 12:59 | 1

Vergeet niet een groene ster op je kleding te naaien.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:55

Nu snap ik al die dubbele paspoorthouders met een 2e huis in Turkije of Marokko! In je goeie jaren het land leeg roven en misbruik maken van alle voorzieningen en op oudere leeftijd terug naar land van voorouders omdat je op latere leeftijd je leven niet mee zeker bent in Nederland.

mente aperta | 13-02-19 | 12:59 | 1

Goeie!

CalamityJane | 13-02-19 | 13:51

Waarom alleen 70 plussers? En niet terminale patiënten niet meer behandelen zoals ALS-ers, kankerpatiënten of gehandicapte kinderen, betalen zelf nooit iets, aborteren. Laat GL gewoon zeggen dat alles wat niet voor ze is, gewoon dood moet. Is een oud communistisch principe van hun. Kunnen ze de erfenissen lekker voor het klimaat gebruiken.

arlen | 13-02-19 | 12:58

Eens kijken hoe Peetje Ellemeetje gaat reageren als zij op een bepaald moment langs de euthaniseerliniaal van GL wordt gelegd. Maar dan zullen er ongetwijfeld goede redenen zijn om wel te helpen. "Doe wat ik zeg, niet wat ik doe."

FrankVeer | 13-02-19 | 12:58 | 1

Ellemeet is lid van de elite, dus ze wil wel verzekerd zijn van voldoende hoog-rendement horigen. Die ouwelui mogen van haar allemaal de hoek om.

ChatBot | 13-02-19 | 13:59

Late to the party GS, die disposers hebben ze al voor belastinggeld.

MTB | 13-02-19 | 12:57

Op joop.nl staat dat deze zaak door onder andere geenstijl verkeerd is geïnterpreteerd en deze zaak moedwillig wordt geframed.
Wie moet ik geloven?

ProAsfalt | 13-02-19 | 12:57 | 7

@EUrofoob | 13-02-19 | 13:11:
Ik geloof ook en ik ben bepaald niet 'geestelijk extreem beperkt'! Jij wel met zo'n opmerking!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:56

Joop heeft altijd gelijk, volgens Joop.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:56

U mag alles geloven behalve de Joop en ene religie!

CalamityJane | 13-02-19 | 13:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Voorts gaat ProRail kilometers aan hekwerk langs spoorwegen weghalen. Er wordt zelfs een heuse 14-daagse wandeltocht voor senioren (uitsluitend 70+) OVER de spoorbaan georganiseerd. Tijdens de voettocht mogen bejaarden geen hoorapparaten in hebben.
Aangezien veel 70+-ers ook steeds actiever (willen) zijn, gaat Rijkswaterstaat een heuse skeelertocht voor 70+-ers organiseren over de snelwegen. Tijdens het zomervakantiehoogseizoen. Het wordt dan een uitdaging om zichzelf achter de slipstream van een vrachtwagen mee te laten voeren. Op een wave of joy.

In de winter breken weer de Open Bruggen-dagen aan, waarop 70+-ers weer extra worden bevoorrecht om vanaf brughoofden te bunzjiedjumpen met sisaltouwen om hun middel. Eén en ander is wederom georganiseerd door Rijkswaterstaat.

Boris Poepnagel | 13-02-19 | 12:56

Als je 70 ben, kom je dan ook in een speciaal kamp terecht?

zoalsikhetzeg | 13-02-19 | 12:56 | 2

nee, in een urn.

Glasgow Argus | 13-02-19 | 13:01

@Glasgow Argus | 13-02-19 | 13:01:

Waar de urn komt te staan dan weer wel. Dat noemen ze dan kamp groenslinks. De urn brengen ze met de trein naar dat nieuwe kamp.

tweetybird | 13-02-19 | 13:24

Wat een leuke vrouw is dit, een feestje om naar te luisteren en kijken. Hmmm.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 12:56 | 2

Alleen jammer dat ze zo'n onbetrouwbare rotkop heeft!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:24

Oneensch.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 14:51

Redelijke open deur die mevrouw Ellemeet hiermee in probeert te trappen. Ziet er vast interessant en haalbaar uit op een Excel sheet, maar is moreel volstrékt verwerpelijk. En dan komt er nog bij dat het ethisch onmogelijk te verantwoorden is voor een arts of verzorgende, voor een leidinggevende of bewindspersoon, of welk mens dan ook in de samenleving. Je stuurt zo aan op bijzonder glad ijs, en komt historisch gezien in zeer slecht gezelschap.

Heeft het zin om mensen in leven te houden die geestelijk zwaar gehandicapt zijn? Lichamelijk zwaar gehandicapten? Coma patiënten? En als mevrouw Ellemeet zélf 71 jaar oud mag worden en bijvoorbeeld een nieuwe hartklep nodig heeft? Kan ze tegen die tijd gewoon ongezien de tiefus krijgen van de maatschappij die ze zelf heeft opgetuigd?

Leven we gvd in één van de rijkste landen ter wereld waar de politiek er geen probleem in ziet om 1000 miljard stuk te gaan slaan op luchtkastelen en waar op hetzelfde moment een discussie word gestart of we mensen die boven de 70 zijn nog wel willen verzorgen omdat het godbetert anders TE DUUR kan worden? Wat zijn dit voor mensen die zoiets voorstellen? Dat noemt zich groen en progressief, het is nondeju voor 100% gestoeld op fascistisch gedachtegoed.

Geld geld en nog een geld. Mijn moeder is 74, tennist, werkt het jaar rond in de tuin, is zo fit als een hoentje maar moest laatst aan haar handen worden geopereerd want dat groeide krom zeg maar. Tunnelsyndroom ofzo. Maar van mevr Ellemeet mag zij stoppen met tennissen, stoppen met in de tuin werken, stoppen met haar man van 81 te verzorgen en lekker van de val kapot gaan doen. Want tsja mensen! Te duur!

Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 12:55 | 3

Groenlinks is er allang niet meer voor het milieu hoor, dat was jaren geleden toen ze net opgericht waren! Het is nu niets meer of minder dan een griezelige kliek die de burgers zoveel mogelijk financieel probeert uit te knijpen en zielige allochtoontjes de hand boven het hoofd houdt! STEM ZE WEG zou ik zeggen!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:29

@BaldEagle | 13-02-19 | 13:29: Ze zijn best voor het milieu hoor! U heeft geen idee waar men tegenwoordig biogas en tuinmest en zo van kan maken!

CalamityJane | 13-02-19 | 13:55

We komen gewoon met een polderoplossing; geen behandeling meer voor laaggeschoolde blanke 70+ ouderen uit de provincie maar wel graties verminkingen, kutherstel, genderdinges en tandartszorg voor onrendabelen uit Afrika in de Randstad. Zoiets?

Mammeloe | 13-02-19 | 12:55

Dus als ik het goed begrijp; stelt dit groenSSlinkse gedrocht voor om ook de babys die met een handicap ter wereld komen maar gelijk door de shredder te halen... want echt productief zullen ze nooit worden voor de samenleving.

beter-laat-dan-nooit | 13-02-19 | 12:55 | 2

Dat ligt uiteraard in het verlengde van dit voorstel. Het is allemaal een grote gladde zeephelling.

Beefbus | 13-02-19 | 13:03

Alleen baby's uit rechtse gezinnen.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 13:58

Het meest interessante, in het linkje naar het NOS artikel vind ik nog wel dat joop opiniemaker ter Horst stelt dat het voorstel groenlinks zeker stemmen gaat kosten. Ja en terecht lijkt me. Best vervelend zo’n democratie, waarin dingen verkeerd worden begrepen.
Maar goed dat er enige nuance in wat Ellemeet zegt, zal best zijn. Maar het lijkt me ook heel terecht dat ouderen zich zorgen maken.
Het lijkt me dat als een arts vaststelt dat een ingreep meer kwaad dan goed kan doen bij verzwakte ouderen (of wat dat betreft bij ernstig zieken) dat deze dat ook zal zeggen. Ik stel me voor dat het iets zal zijn in de trand van het is waarschijnlijk dat u mét de aandoening doodgaat, niet eraan. Zo is het bij de opa (94) van mijn vrouw ook uitgelegd waarom ze zijn prostaatkanker liever niet behandelen. De beste man vind het helemaal niets.
Met dat in het achterhoofd vind ik het voorstel van Ellemeet doodeng. Het is kennelijk dus niet goed genoeg zoals het nu gaat. Er blijven dus kennelijk te veel mensen leven door alle levensverlengende ingrepen. Het zal je maar gezegd worden: Het is klaar.
Ik ga er maar vanuit dat Ellemeet als ze zich in zo’n situatie bevind moedig zal zeggen. Stopt u maar met behandelen, mijn leven is voorbij. Tegelijk vind ik het verbazingwekkend dat euthanasie zo’n heikel onderwerp is.
Zelfbeschikking lijkt in linkse hoek als redelijk lastig te worden ervaren. By-the-way, waarom zouden we dan überhaupt allemaal een keuze moeten maken donor te worden, als we simpelweg kunnen zeggen; Donor organen verlengen het leven en de kwaliteit daarvan enigzins, maar we moeten ons afvragen of dat de kwaliteit van zorg goed doet. De tijd die we aan transplantatie besteden kunnen we ook investeren in betere en betaalbaardere zorg voor mensen die na een eenvoudige ingreep weer verder kunnen. Denk je eens in wat dat met wachtrijen doet!

ratelaar | 13-02-19 | 12:54

Paul Rosenmöller was fel aanhanger van Pol Pot en Mao dus dit verbaast mij niets. Tevens deze zelfde Paul Rosenmöller die Leefbaar (grootste partij) uit de Rotterdamse Raad heeft gehouden door een coalitie van 5 partijen te vormen als formateur, en Pim Fortuyn dood heeft gedemoniseerd, gaat dus mooi de 1e kamer in. Daar hoor je die enge GL jugend nooit over. Tuigh!

MoltisantiBeer | 13-02-19 | 12:53 | 1

De laarzen stampen steeds harder.

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:54

Waar leeft zo'n partij als GL eigenlijk van ? Is die vraag wel eens gesteld?

Baron Clappique | 13-02-19 | 12:53 | 2

Soros geld

MoltisantiBeer | 13-02-19 | 12:54

Van belastinggeld dat ze uit je wringen tot je 70 bent.

Repelsteel | 13-02-19 | 13:02

Nou ze zeggen wel het wordt een kinderpartij. Mag toch hopen dat de jeugd ook begrijpt dat ze niet altijd jeugd blijft en op een dag ook die oudere is. Met groenslinks weet je dan gegarandeert dat als je wat gaat mankeren dat nog ouder worden snel over is. Een nieuwe heup zit er niet meer in zodat je gezellig eenzaam af kan sterven.70 wordt dus hun einddoel voor u. Het ruimt zo lekker op. Nadat u fijn meebetaald heeft aan zorg voor iedereen. U mag zelfs doorbetalen maar er geen gebruik van maken. Ik zeg dit is werkelijk een echte fascistische partij .Met zo'n wijf heb je geen vijanden nodig om je partij naar de knoppen te helpen. Dat ze maar flink afgestraft mogen worden want dit is werkelijk een zeer gevaarlijke extreme partij.

tweetybird | 13-02-19 | 12:52

Binnenkort in het partijprogramma van GroenLinks: subsidie op de uitvaart als je voor je 70ste de pijp uit gaat.

Crusher | 13-02-19 | 12:51

Ouderen boven de 70 extermineren en de stemgerechtigde leeftijd verlagen naar 7 jaar. Jesse zet volledig in op de jeugd.

Lafayette | 13-02-19 | 12:51

Als we nu de “houdbaarheidsdatum van 70jaar” elke keer iets omlaag brengen en de pensioenleeftijden omhoog, dan hoeft er binnenkort geen pensioen meer uitgekeerd te worden omdat niemand ooit meer aan een pensioen toekomt. Strak plan om de pensioenfondsen tegemoet te komen en de jeugd die geen AOW meer hoeft te betalen voor de huidige ontvangers.

JayJay | 13-02-19 | 12:50

Kan je gvd werken tot je 72-ste je betaald je de pleuris aan van alles en nog wat. Is je heup versleten van het werken kan je lekker ongezien de tyfus genieten. Hilarish!!!!

ikdenkwat | 13-02-19 | 12:50 | 5

Jij snapt het totaal niet. Er komt hooguit een geriater in de behandelkamer zitten om mee te denken. Wat een rechtse tokkiepraat om dan te denken dat iemand van 72 jaar geen nieuwe heup zou krijgen, haha.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 13:22

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 13:22:
Zeker een geriater van Groen(S)links die 'mee gaat denken'?

BaldEagle | 13-02-19 | 14:05

@BaldEagle | 13-02-19 | 14:05:
Chapeau. Wat een prachtige opmerking. U denkt verzuild. Het maakt toch niet uit welke politieke kleur iemand heeft, haha.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:46
▼ 2 antwoorden verborgen

De ene partij wil je organen, de ander haalt je met 70+ door de hakselaar. Maar is allemaal niet erg hoor. Weet je wat erg is? Wilders en Baudet. Das pas erg!

Atheist-Priest | 13-02-19 | 12:50

Ellemeet's pensioendatum is 70 jaar(geboren 1976).
Blijkbaar heeft ze zichzelf als ijkpunt genomen ,70 jaar is afgeschreven?

pga | 13-02-19 | 12:50 | 1

Ze kan ook eerder weg hoor! Is te regelen!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:00

Het OM gaat een prominente Groenlinkser vervolgen. Dus ik denk, he he, eindelijk wordt die Duyvendak aangepakt. Maar nee, het is Meindert Fennema: www.nhnieuws.nl/nieuws/240224/promine...
Die enige die wel eens wat normaals heeft gezegd over leven van Janmaat.

Mammeloe | 13-02-19 | 12:49 | 2

Van infiltrant Duyvendak zou je verwachten, dat hij zomaar een prinses van oranje trouwt, dat gebeurt wel meer daar.

Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 13:07

Condoomonderwijs in Afrika geven zet meer zoden aan de dijk.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 12:49 | 1

Nee, want in die Afrikaanse landen is het hebben van veel kinderen een oudedagsvoorziening! Die doen niet aan condooms!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:07

Jonkvrouwe De Jonge van Ellemeet, komt op voor de GL Jugend, de oudjes bekijken het maar.

Zwizalletju | 13-02-19 | 12:49 | 3

GL: "welke vergrijzing?"

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:52

Mw Ellemeet denkt dat zij altijd de jonge zal blijven.

Glasgow Argus | 13-02-19 | 12:54

@Glasgow Argus | 13-02-19 | 12:54:
Zo oud als ze eruitziet zal ze nooit worden! 'Karma' heet dat!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:08

Dat hun ouders en zijzelf op hun 70ste de gevolgen mogen voelen!
Wat een fout k... land is dit aan het worden zef

sarah1965 | 13-02-19 | 12:48 | 2

Het gaat helaas te goed in dit land, dan gaan mensen onzin uitvinden, sommigen slaan helemaal door. Stuur die mafklappers eens naar een omgeving waar niks te vreten is, en ze hu eigen zeik moeten drinken. Dan is het zo afgelopen met deze flauwekul.

Ronnie uit Helmond | 13-02-19 | 13:37

@Ronnie uit Helmond | 13-02-19 | 13:37: gaat helemaa niet goed in dit k.. land. De haat die in dit land omarmt wordt begint steeds meer de overhand te krijgen. Alles wat fout is krijgt de ruimte. Zum kotzen!

sarah1965 | 14-02-19 | 07:44

Een ordinaire actie voor de achterban om klinische geriaters aan het werk te helpen en zo haar eigen postie indirect financieel veilig te stellen. Weet je wie ook heimelijk geld in zijn hand werd gestopt om een bepaalde boodschap uit te dragen? het geheim van zijn groet. www.metmuseum.org/toah/works-of-art/1...
.

ecologiste | 13-02-19 | 12:48

Naïef hoor. Ze had toch kunnen bedenken dat dit, al dan niet expres, verkeerd geïnterpreteerd zou worden.

JTKDM | 13-02-19 | 12:48 | 4

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 13:20:
Zorg is te duur? Komt onder andere door al die allochtone opvreters hier die geen cent bijdragen aan de zorgverzekering maar wel de deur van ziekenhuizen plat lopen omdat ze allemaal van alles mankeren en menen overal 'recht' op te hebben!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:37

@BaldEagle | 13-02-19 | 13:37:
Dat zorg te duur is heeft te maken met rechts, niet met importburgers. Wat een vreemde opmerking, meneer.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:44

@De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:44:
Tuurlijk heeft het wel te maken met rechts. Niet alles is de schuld van links. De zorg is kapotgecommercialiseerd omdat dit een 'gezonde' werking zou hebben op het zorgklimaat.

De Bijsluiter | 13-02-19 | 15:56
▼ 1 antwoord verborgen

eenvandaag.avrotros.nl/item/waarom-do...
......"De centrale vraag is: wat doen we de patiënt aan? Een opname, narcose, pijn en een stortvloed aan medicijnen', zegt Ellemeet. "Uit allerlei onderzoeken blijkt dat het overbehandelen van oudere patiënten nog aan de orde van de dag is." Het gaat het GroenLinks-kamerlid vooral om gezondheidswinst. Al kan besparing wel het effect zijn...."

Overbehandelen voorkomen? Dan eerst maar eens behandeling voor mensen met een kinderwens afwijzen, daar is v.w.b. GroenLinks dan zeker geen plaats voor: niet nog meer mensen/vervuilers/potentiële ouderen op de wereld zetten.

Zéker geen 'special need' kinderen meer adopteren uit arme landen: moet je eens kijken wat een effect dat heeft op de besparing.

Ook: géén geslachtsoperaties, zeker niet voor mensen van elders. Wat doe je die mensen aan?... opname, narcose, pijn en een stortvloed aan medicijnen....

Wering | 13-02-19 | 12:48 | 1

"Een opname, narcose, pijn en een stortvloed aan medicijnen." Dit geldt voor elke serieuze kwaal. Als mevrouw Ellemeet borstkanker krijgt bijvoorbeeld. Naar ik nu begrijp, wil ze niet behandeld worden. Oké.

BrabantsVerzet | 13-02-19 | 14:01

De apparaten hierboven doen met denken aan de slotscène van de film Fargo.

Wekkertje | 13-02-19 | 12:47 | 1

De 70+ brigade tegen de groene khmer divisies.
Kom maar op.

brughslurph | 13-02-19 | 12:47 | 1

Mijn idee!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:02

Hitler had soortgelijke ideeën....

Schepvogel | 13-02-19 | 12:47

Lekker ding. En hoe langer de rok, hoe heter het hok.

Willem_Oltmans | 13-02-19 | 12:46

De sameleving zal in de toekomst met weemoed terugdenken aan de tijd toen de ouderen nog niet vervangen waren door werklieden die een belabberd onderwijs genoten hebben of met gekochte of gefraudeerde diploma's de samenleving draaiend proberen te houden.

watazooi | 13-02-19 | 12:45

Maar waarom in ziekenhuizen dan niet mannen in jurken geriatrisch behandelen las het geen transgenders zijn? Iedereen die wel eens met een bejaarde naar een ziekenhuis is geweest, weet dat de grootste kostenpost uit mannen in jurken met sandalen betreft. Ga daar dan ook eens mee praten of het allemaal wel zin heeft.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 12:44 | 3

Racisme.

Baron Clappique | 13-02-19 | 12:48

las = als, -uit

Watching the Wheels | 13-02-19 | 12:49

@Baron Clappique | 13-02-19 | 12:48:
Je kunt toch gewoon praten en vragen of het allemaal nog wel zin heeft? Doen ze met allochtone ouderen straks ook. Mensen mogen uiteindelijk (na enige druk) zelf beslissen van GL.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 12:53

Ik vind het ook een goed plan. Maar vooral van Groenlinks had ik gewoon nog meer verwacht. Waarom alleen bij ouderen, het begint al in de slaapkamer toch? Ik had alvast een voor selectie gedaan. Verplicht steriliseren is immers beter dan genezen. Bijkomend voordeel voor groenrechts: scheelt ook direct voor het milieu want er is niks zo vervuilend als kinderen krijgen natuurlijk.

Dan wil ik ook graag dat als zo'n rakker te vroeg geboren wordt gewoon niet dat het in zo'n coeveuse doos komt te liggen. Weet je wel hoeveel stroom dat kost? En we weten helemaal niet of dat wil zin heeft. Wie weet wordt het wel de volgende Michael P. of nog erger Tim Cuik. Niet doen dus.

Sowieso ook niet zomaar ambulances laten aanrukken, veels te vervuilend. Eerst maar even een vragenlijst. Hoe oud is mevrouw/meneer? Oh hij is buiten bewustzijn? Kunt U hem niet even wakker maken want dit is best wel heel erg een beetje belangrijk. Voor de natuur enzo.

Snoorderlag | 13-02-19 | 12:44 | 2

Je vergeet dat ze wel slaven nodig hebben om de belastingen op te hoesten, die ze in hun netwerkjes onderling willen verdelen.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 12:46

En wat nou als al die slaven op termijn gaan emigreren? Door wat er dan overblijft gaan er weinig belastingen opgehoest worden!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:12

Behalve als het de familie van de GroenSlinkers zelf betreft, dan is er niets te gek en komt er gewoon een nieuwe hartklep/long/lever/nier/etc.. Do as we say, not as we do. Stelletje hypocriete lui.

K. Letskoek | 13-02-19 | 12:43 | 1

Gewoon een nier van een Indier gekocht via AlieExpress. Daarna als aflaat wat bomen laten planten middels CO2 compensatie.

Beefbus | 13-02-19 | 12:59

Gewoon pap vreten oudjes. Het borstkloppen omtrent het milieu gaat voor. Onmeetbaar onmerkbaar en onzinnig maar iedereen moet in de schulden van deugend Nederland.

Repetitive Beats | 13-02-19 | 12:42

Veel ouderen ondergaan vlak voor het dood dure behandelingen die juist zorgen voor onnodig lijden. Terwijl hun uiteindelijke doodsoorzaak los staat van de behandeling. Een nieuwe heup met een groeiende tumor in je hoofd.

GroenLinks heeft gewoon ergens een lijn moeten trekken, en zegt nu 70+. Maar eigenlijk zou bij iedereen gekeken worden of een behandeling bijdraagt aan de kwaliteit van leven, alleen zit de doelgroep van 70+ gewoon iets dichter bij het einde van het leven.

Iedereen springt nu gewoon op de bandwagon van GroenLinks bashen om er zelf beter uit te komen.

Meeroever | 13-02-19 | 12:42 | 6

Inderdaad is 70 gelukkig 'jong'. Plan zou beter zijn wanneer een patient aan meerdere aandoeningen lijdt. Om dan pas te kijken naar de kwaliteit van leven. Ik heb het gevoel dat vooral dan onnodige keuzes worden gemaakt die het leven van de patient helemaal niet verbeteren.

Meeroever | 13-02-19 | 12:54

"Terwijl hun uiteindelijke doodsoorzaak los staat van de behandeling."

Is dat niet altijd zo? Anders is de behandeling namelijk kut geweest.
Verder heeft Groen Links helemaal geen lijnen te trekken. Wie denken ze gvd. wel niet dat ze zijn? Als jij een aanhanger bent van die lui, Meeroever, dan ben je gewoon een ordinaire vieze facist.

Beefbus | 13-02-19 | 12:54

Als dat zo is zou ik zo langzamerhand wel eens een forse korting willen hebben op mijn zorgpremie die ik iedere maand betaal terwijl ik al jaren niet bij een huisarts of specialist ben geweest! Gaan we die lijn eens even andersom trekken!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:16
▼ 3 antwoorden verborgen

Ok, dus Jesse Klaver gaat straks hoogst persoonlijk Bea een spuitje geven? Of telt die bejaarde niet mee?

Abject | 13-02-19 | 12:42 | 1

dat figuur heet geen jesse klaver maar Yasser Feras.

Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 12:47

De groene facisten, op zoek naar meer lebensraum.

Lt-Kol Kilgore | 13-02-19 | 12:40

Als dat kreng zelf de 70 bereikt heeft, gaat ze gegarandeerd anders piepen.

WarremeWors | 13-02-19 | 12:39 | 2

Wat is 70 jaar nou tegenwoordig? Dat is straks 3 jaar voor je AOW! Moet je dán al afgeschreven worden? Alles om de multiculturele samenleving, de uitkeringen en de gerelateerde misdaadbestrijding te financieren, blijkbaar...

Jahowiseffe | 13-02-19 | 12:41

Nog een jaar of acht. Ben gisteren weer begonnen met roken. Mocht ik toch nog leven dan zijn de mogelijkheden:
- te lang gebakken aardappels eten
- ouderdomsvluchteling
- ondergrondse ouderdomsclub
- een gat in de ozonlaag maken

Poesmobiel | 13-02-19 | 12:38 | 3

waarom ga je niet wat meer vliegen?, dat zet zoden aan de dijk.

Pelforth | 13-02-19 | 12:42

@Pelforth | 13-02-19 | 12:42:
Ik zie die 70 jaar als een bevrijding, een uitdaging en een ongehoorzaamheidsbrevet in één. Natuurlijk ga ik me de tering vliegen. En zuipen. En nutteloze rondjes rijden in een old timer. O, en met zo'n grote boot! Wie had dat nou gedacht?
Maar ik zeg wel m'n baantje op, verbrand m'n contracten met de uitgever, pas niet meer op kleinkinderen en laat ook m'n mantelzorg vallen. Het is of het een of het ander natuurlijk.

Poesmobiel | 13-02-19 | 12:53

Gewoon je geld opsparen en ergens buiten de EU gaan wonen! Nu het nog kan!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:19

Gelukkig doet Geenstijl gewoon mee met de verdraaihysterie.

Cheeky Bastard | 13-02-19 | 12:38 | 2

Verdraai hysterie? Dit is toch gewoon wat er word bedoeld? De enige die het verdraaien zijn de personen die met dit soort voorstellen aankomen!

Haatejaculaat | 13-02-19 | 12:40

Dat heet toch wegkijken op u eigen partij. Ja wegkijken is zo'n dingetje bij extreem links. Maar ja dat dat zo radicaal is bij dit soort verguren verwacht je daar zelfs niet. Hmmm wordt weer aanpassen van wegkijken naar gewoon gestoorde. Tijd voor een plaatsje bij de ggz of ggd mits u geen 70 bent.

tweetybird | 13-02-19 | 13:16

1984 is al goeddeels gerealiseerd,Brave New World zit er aan te komen.....

P.Faust | 13-02-19 | 12:38 | 1

en dat 35 jaar na dato.......

mono-culti | 13-02-19 | 12:50

Zou zo'n kipje ook door hebben dat als er geen ouderen waren geweest zijzelf er ook niet zou zijn of is dat iets te hoog gegrepen?

Zwezerik | 13-02-19 | 12:36

Dit krijg je dus als idealisten aan de macht komen. Mensen die denken dat de samenleving maakbaar is naar hun denkbeelden en dat met kracht doorzetten wat de neveneffecten ook moge zijn. En dan moeten we volgens NPO bang zijn voor populisme? Dat stoelt in ieder geval nog op enige realiteitszin..

Likqua | 13-02-19 | 12:35 | 4

glMensen die illegalen gaan halen met boten en bussen, die dan in Nederland gelijk hun hand op kunnen houden en 80% blijft zijn hand ophouden, uitkeringen en kinderbijslag en een Miele en een Mercedes om in de vakantie naar "Huis" te kunnen gaan. Sommigen blijven dan lekker daar want ze worden afgekeurd met rugklachten en de uitkeringen gaan gewoon door. Met kinderbijslag, hoe zat dat ook weer, wanneer krijgen "ze" dat?
(Kinderbijslag (ook genoemd kindergeld) is een sociale uitkering die wordt toegekend als men kinderen verzorgt en/of onderhoudt. )
Per kwartaal per kind

0 t/m 5 jaar
€ 215,40
6 t/m 11 jaar
€ 244,13
12 t/m 17 jaar
€ 287,21
Nou U ziet, reken maar uit en ruik aan mijn reet en ze leven nog lang en gelukkig en wij de werkenden, kunnen makkelijk door naar 70 voor aow en dan gelijk het oploszwembad in, hoppa Groen Links in de bocht, het lijken wel bruinhemden.

Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 12:44

@Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 12:44:
We moeten blijkbaar kapot. Zal wel een soort van reactie zijn op overbevolking. Voorzetting van de evolutie?

Jahowiseffe | 13-02-19 | 13:04

@Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 12:44: Inderdaad, optieven met die kinderbijslag. Als je geen kinderen kunt betalen moet je ze ook niet nemen.

Geenzuiverkoffie | 13-02-19 | 13:52
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens heb ik voor mijzelf wel een uiterste houdbaarheidsdatum geformuleerd. En zou ook graag zien dat daar aan meegewerkt wordt. Alleen dat blijft wel iets voor mijzelf en niet iets voor een overheid.

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:35

De Linkse Kerk, de Groene Kerk, het zijn in feite neofascistische organisaties, en zoals gebruikelijk met de beste bedoelingen …
De Linkse Kerk zat in WOII al fout. Zij waren de start én basis van het geplande Derde Rijk.
Knap dat de linkse pers dit in de jaren daarna heeft weten om te buigen naar rechts.

Jahowiseffe | 13-02-19 | 12:35 | 1

GL heeft Amsterdam onder controle en is nu bezig aan de finale slag. De slag om Den Haag. Ze hebben de wind in de zeilen en beste Nederlandse ingezetenen, let even goed op want deze Maoisten stoppen nooit en nergens voor als de kans krijgen.

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:37

De nieuwe bruinhemden dragen groene camouflage.

Repelsteel | 13-02-19 | 12:35 | 5

@JvanDeventer | 13-02-19 | 12:44:
U bent echt naïef geloof ik? Ze hebben een heel eskader Antifa militanten op de loonlijst staan.

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Scheelt AOW.
Dat geld kan weer besteed worden aan nieuwe aanwas van streepjes-Nederlanders.

Is dit nog nieuws? | 13-02-19 | 12:35 | 1

het geldt alleen niet voor de (groot)ouders van groenlinks leden. Dit zorgt weer voor een groei van het ledenaantal, weer een win-win voor groenlinks

New Quacka | 13-02-19 | 12:40

Dat laatste model is voor bejaarden met een BMI van boven de 30? Zit toch wel een overheidsbijdrage op, anders is niet eerlijk dat ik meer moet betalen voor mijn dikke moeder dan de buuf voor ranke moeder! Wordt e.e.a. verrekend met de IB of is het een gemeentelijke bijdrage die je tzt moet aanvragen?

DebraCadabra | 13-02-19 | 12:34

Op zich best goed dat je nadenkt of een behandeling nog nut heeft. Maar dat direct koppelen aan de leeftijd?
Kijk, als we het nut van een behandeling gaan afmeten aan de nuttige bijdrage die het individu nog levert aan de samenleving, dan kan dat wel, maar dan zouden er wel eens conclusies uit kunnen komen waar GL ook niet op zit te wachten.

Zo maar een ongerelateerd feitje: Wist u dat 80% van de Somaliërs rechtstreeks in de bijstand verdwijnt, en daar ook nooit meer uit komt?

TheEgg | 13-02-19 | 12:32 | 9

Correctie: 80% van de Somaliërs verdwijnt in de bijstand EN 50% daarvan ook nog in de criminaliteit!

BaldEagle | 13-02-19 | 13:11

@Theo-Pim-Riv | 13-02-19 | 12:38: Wees blij dat die retards de m.i prettige sfeer op gemengde verpleegzalen niet verpesten met hun immer agressief eisende gedrag . Eigenlijk zijn die gemengde zalen de enige mohammedanen vrije ruimten waar je nog terecht kan in Nederland.

Van Zessen Klaar. | 13-02-19 | 13:43

@Van Zessen Klaar. | 13-02-19 | 13:43:
Daar moet je dan eerst voor in het ziekenhuis komen te liggen? Lekker dan!

BaldEagle | 13-02-19 | 14:25
▼ 6 antwoorden verborgen

Eerst werd gepleit om ouderen het stemrecht te ontnemen, wegens onwelgevallig stemgedrag. Nu moeten ze gewoon dood.

echt_links | 13-02-19 | 12:31

Op naar 0 zetels, misselijke Yasser!

pibasso | 13-02-19 | 12:31

Soylent groenlinks

rode peper | 13-02-19 | 12:30 | 5

@Wa jij wil... | 13-02-19 | 13:05:
Charlton Heston

Langshetrandje | 13-02-19 | 13:11

Ik snap hem wel want ik had hem in het vorige artikel al gemaakt. Hulde voor je copy paste talent, minkudos voor je gebrek aan originaliteit.

Haatejaculaat | 13-02-19 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Doel heiligt de middelen en Groen Links heeft nog wel gekkere denkbeelden. Wie is nog verbaasd? Op naar de 30 zetels in Absurdistan. Amsterdam geeft het goede voorbeeld.

Langshetrandje | 13-02-19 | 12:30

En terecht! GroenLinks heeft hierin volkomen gelijk.

Superior Bastard | 13-02-19 | 12:30 | 7

Dus GroenLinkers verbieden om kindertjes te maken. Scheelt jarenlang in CO2-uitstoot en in verbruik van fossiele brandstoffen. Bovendien over 70 jaar geen discussie over hun vroegtijdige levensbeëindiging.

Leffe Blonde | 13-02-19 | 14:23

Zo'n liberaal standpunt had ik niet verwacht van GroenLinks, maar ik ben er zeker voor. Een patiënt moet goed worden ingelicht over de verschillende keuzes. Daarnaast moet worden voorkomen dat familie de patiënt tot in den treure wilt door laten leven. Die gaan nu vaak gewoon door met hun leven, maar laten bejaarden wegkwijnen in bejaardencentra en ziekenhuizen. Geriaters zijn specialist in het kijken naar wat het beste is voor de oudere op het gebied van fysieke en mentale gesteldheid. Er moet alleen wel voorkomen worden dat geriaters financiële targets opgelegd krijgen. Desnoods via een commissie die kijkt of dat wordt nageleefd.

Alexander des Burgus | 13-02-19 | 18:38

@Alexander des Burgus | 13-02-19 | 18:38:
Volkomen eens.

Superior Bastard | 13-02-19 | 18:59
▼ 4 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken