Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Brussel trekt stekker uit pulsvisserij

Kamer geschokt.

Heel de Kamer behalve de Partij voor de Dieren is boos op Brussel, en de Partij voor de Dieren is ook boos. Het EU-net sluit zich rond de pulsvisserij en dat is allemaal de schuld van boze Frambozen. Terwijl pulsvissen is reuze modern, milieuvriendelijk en ook nog eens elektrisch. Het is eigenlijk een soort Tesla maar dan op de bodem van de zee. Vandaar dat het Plein vandaag vol stond met boze pulsvisspijbelaars die van minister Schouten wilden horen wat Nederland gaat doen aan die Brusselse dwingelandij. Tom (St)aal was erbij.

Reaguursels

Inloggen

Stuur de rekening maar naar Groen-links.

zzMichielzz | 13-02-19 | 23:55

Zelf ben ik een fel tegenstander van elke vorm van visserij en zeker van de pulsvissen. De slager gaat toch ook niet in het bos zijn vlees schieten??

Ik hoop dat het inzicht snel komt dat we met steeds meer mensen op de Aarde er ook een grotere voedselbehoefte ontstaat. Dat strookt natuurlijk niet met het leegvissen zoals we nu doen.
Moeder natuur houdt op een dag nu eenmaal op met betalen.

Waar blijven de Fishfarms zoals Scandinavische buren hebben?
Visser; ga eens vis kweken in plaats van onze zee leeg te pikken!!

Barchimes | 13-02-19 | 19:53 | 3

Daar is de partij van de dieren ook tegen... zie hun laatste video, over alle dieren boerderijen...

Rene046 | 13-02-19 | 22:29

Die fish farms waar ze de vissen hormonen en afval voeren, die fish farms?

Sans Comique | 14-02-19 | 09:55

@Sans Comique | 14-02-19 | 09:55:
precies! Groeihormonen en preventieve antibiotica.
Noorse zalm? Nein danke

reagierder | 14-02-19 | 16:44

Ben het helemaal eens met outdoor. Nederland wordt kaal geplukt omdat er politici zitten met zwakke enkels, zwakke ruggengraat, mentaal niet op komen voor Nederland . Het is een Kut zooitje wat er zit . Het liefst allemaal opzouten.

foxhunter | 13-02-19 | 17:29

Europa zal Nederland leegroven.
Wat onze ouders en voorouders met keihard werken opgebouwd hebben, laten de regeringen van Rutte, 1,2,3, als zand door hun vingers glijden.
Hoe lang pikken we dit nog?

outdoor | 13-02-19 | 12:49 | 1

lang

halfvolle glas | 13-02-19 | 13:40

Signaleer nou bijna geen politicus het grote gevaar dat één federale staat die Europa moet gaan heten, dat de macht in Europa in handen komt van grote landen zoals Frankrijk en Duitsland??
Die hebben veel meer stemmen in het EU parlement, kunnen een veel grotere lobby inzetten voor hun eigen belangen.
Vandaag zijn het de vissers, die de dupe zijn en brengt men die hele Nederlandse visserij aan de afgrond,, morgen de tulpen en groente en fruitkwekerij, dan de vleeshandelaren, onze ict kennis ?
Daarna moeten wij rechtstreeks belasting overmaken aan Juncker, Timmermans en Verhofstadt, die willen ook nog een eigen leger en roven onze pensioenpot van 1400 miljard euro leeg en dan.............. Nederland bestaat niet meer.
Lange leve Brexit en wat mij betreft Nexit volgt maar.

outdoor | 13-02-19 | 12:46 | 2

Nexit houdt dan ook in dat we geen toegang meer hebben tot de Franse en andere Europese viswateren. Dat is nog heel veel schadelijker voor onze naar verhouding grote visserijvloot. Ik begrijp dat jij de vissers nog sneller naar de tering wil helpen?

* Il Principe * | 13-02-19 | 12:55

@* Il Principe * | 13-02-19 | 12:55:
Sssst, verklap het nou niet en laat de mensen in hun Nexit-sprookje geloven...

Diotima | 13-02-19 | 23:28

Nederland 2019.
De hardwerkende visserman in zijn spaarzame vrije tijd op straat aan het demonstreren.
En binnen een paar volgescheten palingvellen, die pretenderen dat ze zijn ingelezen.

19Moi55 | 13-02-19 | 12:17 | 1

Leuk. Ik ben van 59 en ken de uitdrukking volgescheten palingvellen maar al te goed. Ik dacht dat ik de enige nog was. Maar je heb gelijk ook.

bigstone | 13-02-19 | 15:58
-weggejorist-
zoufri | 13-02-19 | 11:50

Eén van de vele redenen om lekker afscheid te nemen van de EU en weer een vrij land te worden. Wij redden ons wel.

Cor Netto | 13-02-19 | 11:22

Let wel Frankrijk verbiedt het en Brussel danst naar Frankrijks pijlen. Nu als volgende stap de weinige zelfstandigheid van KLM om zeep helpen. Frankrijk bepaalt het binnen de EU dat is de stempel van de Gaulle. Brexit is terug te herleiden naar de politiek destijds van de Gaulle.

jaap932057795966 | 13-02-19 | 11:06

Logisch, alles wat in het noorden succesvol is moet dood- of uitgeknepen worden ten gunste van alles wat niet succesvol is in het zuiden. Dat is de hele EU.

Die Neuro moet er echt komen, willen we onze welvaart op peil houden.

Jahowiseffe | 13-02-19 | 10:53

De vissers zijn twee keer genaaid want na Maart niet meer vissen in Britse wateren.

petjesman | 13-02-19 | 10:27

Niet lullig bedoeld, maar is het niet misschien ook een beetje zo dat deze vissers bedrijven gewoon op het verkeerde paard hebben gewed?

MaartRutte | 13-02-19 | 10:21

Ze kunnen Nederland beter Neder of Neer noemen, een land is het niet meer we hebben geen munt meer, geen zeggenschap over grenzen meer, eigenlijk helemaal niets. Maar het belangrijkst is de munt, een knakker zei eens ''geef mij de controle over het geld, en het maakt mij niet uit wie de wetten maakt''.

Papierversnipperaar | 13-02-19 | 10:18

Zelfs de Franse media schrijft genuanceerd: www.lesechos.fr/12/01/2018/lesechos.f...

TLDR; NL ging opportunistisch om met het wetenschappelijk experiment. Te weinig wetenschappelijke kennis over langetermijngevolgen. Onduidelijkheid over bijvangst van zeesterren e.d. Andere vissers boos dat Nederlandse vissers hun wateren efficiënt leegvissen. Nationalistische en protectionistische sentimenten buiten NL.

Diotima | 13-02-19 | 10:15

Jan Dribbel | 13-02-19 | 00:50
Wat jij beweerd is niet waar, ruim 1 jaar geleden was er bij EenVandaag een uitzending over pulsevissen. Onderzoek heeft uitgewezen dat deze manier van vissen beter is op vele vlakken! Dat bepaalde kaubeljauw soorten door zo’n elektrische pulse hun rug breken is natuurlijk verre van fijn, maar het is een verbetering ten opzichte van de gebruikelijke methode waarbij veel meer schade wordt veroorzaakt.
eenvandaag.avrotros.nl/item/pulsvisse...

JI-HAAT | 13-02-19 | 09:55

Ach ja. Tegen vissen want vis is het nieuwe vlees.
Demoniseren.
Quinoa moet!
Zucht.

Is dit nog nieuws? | 13-02-19 | 09:51 | 1

Haha, en Geert Wilders krijgt steeds meer gelijk in zijn Gelijkheid.

brandewijntje | 13-02-19 | 09:45

Drie lessen :
1) De perceptie dat de EU een verzameling landen is, die hun welvaart willen verbeteren door intelligent samen te werken op relevante beleidsterreinen, is bullshit en ook altijd al bullshit geweest. Voor landen als Frankrijk en Duitsland is het gewoon het platform waarbinnen de nationale belangen gediend worden en dat zal altijd zo blijven. Je moet ongeveer de naiviteit van een D'66 'er met een rose bril hebben om nog anders te geloven.
2) Omdat Nederland vertegenwoordigd wordt door mensen met de naiviteit van een D'66'er die een rose bril opheeft, verliezen we elke keer weer van de Fransen en Duitsers in dossiers die clevere diplomatie en lobbywerk vereisen.
3) De EU vormt een rem voor onze vooruitgang.

CeesCloosd | 13-02-19 | 09:39

Nou ja, als je je als land vrijwillig laat knechten door Frankrijk en Duitsland, er zelfs historisch gezien nog een voortrekkersrol in hebt gespeeld om dat doel te bereiken, dan krijg je uiteindelijk dus wetten die gemaakt worden in het belang van Frankrijk (en Duitsland). Allemaal begonnen als een manier voor Nederland om meer geld te gaan verdienen (we hadden nog niet genoeg en schijnbaar ook nóóit genoeg) eindig je als redelijk anonieme, sullige schatplichtige provincie van het groot Europese rijk, onder leiding van een of andere vage, uitwisselbare, gouwleider die liever de voeten van de keizer in Brussel zachtjes likt dan op te komen voor de mensen wie hij vertegenwoordigt. Dan kweek je politici die (terecht) zien dat er op het gebied van macht ineens hogere posities te krijgen zijn dan 'alleen maar premier van een klein land'. En die ambitie vertaald zich in kruiperig gedrag jegens de nieuwe machthebbers. Iets waar Nederlandse politici toch wel goed in zijn, een discutabele kwaliteit. Dat kruiperige zie je ook terug in bijvoorbeeld dat absurde 'limaatakkoord'. Ze willen zó graag laten zien aan de meester dat ze goed bezig zijn, zijn zó gung-ho op een schouderklopje of een plakplaatje van een glanzend eenhoorntje op hun CV dat ze de werkelijkheid uit het oog verliezen en de Nederlanders zijn gaan gebruiken als 'project' om hun eigen CV's op te poetsen. Kijk eens hoe goed wij bezig zijn! En alles moet bij voorkeur nog vandaag. Want het leven is maar kort en de carrière ladder is lang en wankel; hoe sneller ze kunnen scoren, hoe beter. Dat er bij al die snelheid massa's mensen, zoals vissers, van de wagen donderen, dat zien ze 'even' niet. Verblind door de glans van de Brusselse spiegelpaleizen waar zoveel macht zetelt, en zoveel geld te verdelen valt, dat ze er bijkans dronken en duizelig van verlangen van worden.

Dutchbeaurouge | 13-02-19 | 09:20

Eerst Rutte en zijn vrienden, dan de immigrant dan EU en dan naar een hele tijd niets komt de Nederlander in beeld.

Atheist-Priest | 13-02-19 | 09:18

Aan alle aanhangers van de klimaatreligie ; stop met protesteren en doe er iets aan . Vanaf morgen rijdt u niet meer met de trein auto of bus, gebruikt u thuis geen warmte en lichtbronnen meer . De kleding die nu in uw bezit is , zult u het mee moeten doen voor de rest van uw leven . Als u nog geen veganist was, bent u dat vanaf morgen. Dit alles om woord bij daad te voegen. Indien u enigszins twijfelt aan een van deze punten , betekent dit maar een ding ; u gelooft het zelf ook niet voor 100% , dus kunt u stoppen met deze hysterie en gewoon verder gaan met uw leven. Aangezien u hier volledig in opging, stel ik voor om een hobby te zoeken of een praatgroep, om de leegte in uwzelf enigszins op te vangen. Belangrijkste is, dat u anderen niet meer met uw lijden belast.

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:07 | 2

't zit diep he? dit gaat niet over het klimaat.

geenspam | 13-02-19 | 09:16

www.geenstijl.nl/5146255/gstv-brussel... Heb jij de video niet bekeken ? Of een filter in je oren ? En je voelt je ogenschijnlijk aangesproken , dus vandaag is de laatste keer dat je reaguurt ?

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:58

Nederland is niet meer, er zijn alleen nog banen.

Zoltan | 13-02-19 | 09:03

Eigen schuld, dikke bult. Die methode is natuurlijk prima, daar is iedereen (behalve domme frambozen) het over eens. Die had gewoon stapje voor stapje in het Europese vergunningsysteem geïntroduceerd moeten worden. Maar nee, onze coke snuivende vissertjes moesten weer eens slim zijn. Onder het mom van wetenschappelijk onderzoek begonnen ze gewoon vast. Maar 80 ontheffingen hebben niks met wetenschap te maken. De Japanners deden ook ooit zoiets met walvisvangst, en werden er (terecht) door de wereld voor uitgekotst. Uithuilen, nieuw lijntje snuiven en opnieuw (en dan weer in eerlijke concurrentie) beginnen.

Azijnist | 13-02-19 | 08:21 | 8

Nou nou nou, @schoon-schip-maken, wat een agressie, wat een zinloze (en zieke) verwensingen, en wat een irrelevante verwijzing naar Thieme (ik rij diesel, ik vlieg veel en ben gek op vlees en vis). U klinkt als een gefrustreerd Urkertje. Geeft niks hoor, gewoon zondag weer even op de knietjes (die van jou of van de dominee) en het komt allemaal weer goed.

Azijnist | 13-02-19 | 09:37
-weggejorist-
D.A.A.R. | 13-02-19 | 12:59

Fuck you joris. Er is niets mis met trollen bekend maken. Azijnist = DKS.

D.A.A.R. | 13-02-19 | 18:51
▼ 5 antwoorden verborgen

Het was toch experimenteel? Waarom hebben zoveel vissers dan toestemming gekregen? Nu beschouwen ze het als een norm en een recht, en dat is het nog niet.

kloopindeslootjijook | 13-02-19 | 08:14

Als ik het goed begrijp is er geen doorslaggevend argument tegen en toch trekt Brussel de stekker eruit. Je zou haast denken dat de Franse visserijbranche achter de schermen meer lijntjes heeft lopen dan de Nederlandse. Misschien een mooi moment voor een diepgravend corruptieonderzoek onder het credo 'im-pulse'?

MickeyGouda | 13-02-19 | 07:57 | 3

Visserij is altijd al een strijd tussen de landen geweest, wie de quota krijgt en waar mag vissen. Dan is het niet zo taktvol om die enorme kotters allemaal met een alleen voor experimenten toegestane techniek uit te rusten. En vervolgens voor de franse kust de boel leeg te trekkken. Dat deze reactie van de EU een verrassing is is pas echt bijzonder. Gewoon te opportunistisch qeopereerd. Jammer joh.

kokkie klaphaak | 13-02-19 | 08:11

Een van de redenen voor Brexit was dat vissers in Brittenland het zat waren dat tata (en andere landen) vissers voor hun kust visten.

Dit staaltje van machtsvertoon vanuit het EU parlement zou een reden voor een Nexit moeten zijn. Alleen al. Los van hoe de bakra zich mag scheel betalen aan dit Duits/Frans reïncarnatie van de Sovjet Unie. Maar helaas veel witten of profiteren dik van de EU of geloven echt dat deze Sovjet Unie 0,5 hun (afnemende) welvaart en "vrede" (zijn toch echt de kernbommen die daar voor zorgen) hebben gebracht. Zucht.

Graaf_van_Hogendorp | 13-02-19 | 08:26

@kokkie klaphaak | 13-02-19 | 08:11:

Je vois. Milieubewust vissen lijkt mij wel wenselijk, leeg trekken uiteraard niet. Zeker niet voor de kust van Bretagne, mijn tweede thuis. ;)

MickeyGouda | 13-02-19 | 08:29

Brussel is net een shemale hoer.
Eerst betaal je geld en vervolgens wordt je genaaid.

Gulliver | 13-02-19 | 07:50 | 2

Haha. +1

Trans_Fimmermans | 13-02-19 | 07:53

:P

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 08:53

Die Carola Schouten.... je wordt er toch spontaan depressief van. Meteen onze onderhandelingspositie weggegeven. En dan met een kutquote komen: “we zullen doorgaan”. Die is eigenhandig op de uitvaart van de pulsvisserij beland. Wat een enorm amateuristische vertegenwoordiger namens Nederland in Europa.

de Voorzittert | 13-02-19 | 07:43 | 1

Ik ben voor een IQ en vaardigheden test verplicht stellen voor 1e en 2de kamer. Minimaal 110 scoren op IQ en ruim voldoende op vaardigheden .

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 08:55

Ik eet altijd paling uit Volendam.

Dutch_Holland | 13-02-19 | 07:19

OT: heel Belgie is aan het staken vandaag. Stel je reis maar even uit als je er heen moet. Het is complete chaos daar.

Beefbus | 13-02-19 | 07:11 | 4

OT: inflatie 2,2 % t.o.v. vorig jaar. Maar we gaan er in 94% van de gevallen dit jaar op vooruit! En ik ben Sylvana Simons...

eerstneukendanpraten | 13-02-19 | 07:56

In België hebben ze pas een vervoersprobleem als de paarden gaan staken.

Gulliver | 13-02-19 | 08:22
▼ 1 antwoord verborgen

En weer een paar blije tevreden Nederlandse EU-klanten.... de EU is zoooo goed voor Nederland... Wanneer is dat bindende Nexit- referendum???

Nederlanddraaitdoor | 13-02-19 | 07:06 | 1

De ENIGEN voor wie de EU goed is, is voor de politieke elite en alles wat er aan vast hangt. We kunnen gewoon terug naar de oude situatie waar we vrij verkeer van goederen en mensen hebben, zonder 1 munt

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 08:59

Wat zijn ze weer eens "geschokt". Dat woord heeft ondertussen elke mening verloren behalve "het zal me an me kont roeste!" Het ga jullie wel beste vissers! Het Brussel-kabinet heeft de trossen al los gesneden om maar niet met jullie ten onder te gaan. Weer terug naar de bank om opnieuw een lening af te sluiten, om je schuit weer naar oud spul terug te zetten.
Volgende keer op een politieke partij stemmen die wat meer tegengas geeft richting Brussel.

Du-u-u-h | 13-02-19 | 07:05

Onze vissers moeten op kwallen gaan vissen, voor de kust van Brussel.
Ik heb een paar hele grote kwallen gezien.

Ruimedenker | 13-02-19 | 07:05 | 2

Frenkse Timmerfrans kan naar verluidt 1,5 minuut onder water blijven. Dat is gek want andere kwallen kunnen dat veel langer...

Overnijd | 13-02-19 | 07:19

Timmerfrans blijft drijven, dat doet alcohol nu eenmaal op water.

Patje2011 | 13-02-19 | 07:21

Ik hoop dat ze Ajax vanavond een impuls geven en dat Onana niet teveel hoeft te vissen uit het net.

Patje2011 | 13-02-19 | 06:33 | 6

Zal Karper Dolberg spelen?

Patje2011 | 13-02-19 | 07:09

Met zo'n Edwin van der Sardien als directeur? Aal is geen paling

Overnijd | 13-02-19 | 07:23

Gelukkig doet Mike van der Voorn niet meer mee bij Ajax.

Patje2011 | 13-02-19 | 07:43
▼ 3 antwoorden verborgen
-weggejorist-
Yrrab | 13-02-19 | 05:54

Steeds dat gehamer op duurzaam. De echte reden voor de visserij is natuurlijk gewoon hun eigen portemonnee. Minder brandstof, minder kosten. Dat er daarbij ook een stukje minder CO2 uitstoot bij komt kijken is mooi meegenomen in het huidige politieke en sociale klimaat. Daar wordt op gehamerd maar is gewoon een leuke bijkomstigheid.

van_Heutsz | 13-02-19 | 04:44 | 4

Ehh de daadwerkelijke redenen van de hele klimaat hysterie is ook grotendeels geld. Iets dat honderden miljarden kost en geen meetbaar effect heeft gaat primair over de zakken waar die honderden miljarden in verdwijnen. Dus in zoverre zie ik geen verschil met al het andere gehamer op duurzaam. En daar schijnen we het allemaal mee eens te zijn, cq met ogen open in te willen trappen.

peterdh | 13-02-19 | 05:58

Natuurkunde en techniek zitten zo mooi in elkaar dat brandstof efficientie, kostenreductie, minder C02 uitstoot en minder vervuiling eenvoudigweg samengaan. Daarom is het tegengaan van innovatie uit protectionistische motieven wat hier aan de orde is ook oliedom.

HD50 | 13-02-19 | 07:21

In 120 landen worden bloemen gekweekt voor de Nederlandse markt. Om ze zo vers mogelijk in de winkels te krijgen worden deze bloemen met vliegtuigen naar Nederland getransporteerd. Men koopt ze en binnen een aantal dagen staan de bloemen dood in een vaasje met ranzig geworden water. Als men spreekt over een nutteloze vervuilende sector dan is het de importbloemensector. En zo ook het wegtransport. 6 van de 10 vrachtwagens rijden met compleet nutteloze ladingen hebbedingetjes over de weg. En zo zijn er nog legio sectoren die compleet overbodig zijn en verspilling van de de grondstoffen. Maar het is economisch goed voor de poettax en de mens moet aan het werk gehouden worden. Nutteloos, onnodig, milieu vervuilend en verspilling dat maakt ze niet uit. Duurzaam klimaat Co2 is een weer zo'n hype wat moet uitgemolken worden ten koste van.

Ik ben van energieleverancier verandert.
De energieleverancier had een klimaatpakket aanbieding.
Omdat ik graag zeil en surf heb ik buiten het basis klimaatpakket een extra wind en mild klimaat pakket erbij genomen voor 25€ per maand.
Als ik een volledig klimaat pakket voor 180€ per maand had genomen kreeg korting op het regenpakket.
Als ik nu ga zeilen of surfen heb ik gegarandeerd windkracht 5 met een temp van 22 graden. Klimaat op aarde hebben we al even maar nu is het niet meer gratis.
Naast de landeigenaren hebben we nu ook regeneigenaren(Nestlé) en nu klimaateigenaren. What next?

jitro | 13-02-19 | 07:35
▼ 1 antwoord verborgen

Agnetha heb ik nog steeds moeder issues mee.

HoerieHarry | 13-02-19 | 04:59

En Benny met de baard vond ik ook wel OK.

HoerieHarry | 13-02-19 | 05:05

Agneta, met haar wipneus en de mooiste pop-song-stem ever, een aparte combinatie.

Jan Dribbel | 13-02-19 | 05:14

door tabak te verbouwen verdien ik al 600 euro per jaar. joohh.

newray | 13-02-19 | 03:00 | 1

Hé, door t op te roken, betaal ik €600,- per jaar.
Geen dank.

Ruimedenker | 13-02-19 | 07:01

We mogen dus tot 70 doorwerken om de EU in stand te houden en daarna worden we dus niet meer geholpen in het ziekenhuis want te duur als je 70 bent. Feitelijk werken we dus tot onze dood hier in Nederland om de Zuid Europeanen de levensstijl te laten behouden die men gewend is, rond de 60 met pensioen. Mooi man die EU, Macron wil trouwens ook graag onze pensioenen en Rutte heeft al toegezegd dat hij het gaat regelen.

sprietatoom | 13-02-19 | 02:43

Wat is pulsvissen nou weer.........

achtziger80 | 13-02-19 | 01:36 | 1

Weer een hoop stemmen voor FvD.
Mooi toch

Ray69 | 13-02-19 | 01:14

Arme vissers. Verraden en bedrogen door hun eigen regering.....

kotelet | 13-02-19 | 01:10 | 2

Zoals elke Nederlander eigenlijk.

TonyMontana010 | 13-02-19 | 02:29

Nou ja, “eigen”...

kempenaer | 13-02-19 | 08:51

Het is altijd hetzelfde liedje.
In veengebieden wordt permanent de grondwaterstand verlaagd om de veeteelt vrij spel te geven.
Dat het bodemleven wordt uitgeroeid, het kan de politiek niets schelen.
Dat weidevogels geen voedsel kunnen vinden, het doet er niet toe.
Dat geitenbedrijven massaal de Q-koorts verspreiden waardoor de volksgezondheid ernstig wordt geschaad, het kan de politiek niets schelen.
En nu weer de pulsvisserij, die alles wat op en in de zeebodem leeft electrocuteert, het kan de minister van Landbouw niets schelen.

Jan Dribbel | 13-02-19 | 00:50 | 2

Nonsens. Alles wat je zegt. Zin voor zin.
Hoe ik dat weet? Wil ik je best zeggen. Als jij bewijzen komt voor je boute stellingen.

DeJemelscheet | 13-02-19 | 04:01

Ik neem aan dat Dribbel niet weet hoe de vissers voor deze innovatie visten . Dus , verdiep je even en kom dan met de correctie . Anders ben je gewoon een waardeloos figuur en is het tijdverspilling ooit nog eens iets te lezen wat jij reaguurt.

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:12

Wat nou pulsvissen? Echte mannen vissen met dynamiet.

Osdorpertje | 13-02-19 | 00:44 | 3

Of kernwapens.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:49

Echte mannen vissen niet.
Echte mannen jagen.

HoerieHarry | 13-02-19 | 00:57

@Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:49:
Precies, in de jaren 60 toen ze al die atoomproeven deden in de stille oceaan bleef er altijd gratis vis achter voor de bewoners van de atollen. Die hadden toch al zo'n karig bestaan.

Osdorpertje | 13-02-19 | 00:58

Weer dat huichelachtige CDA en die Henk Bleker (die nu FvD moet adviseren, proest). "Maar staatssecretaris Bleker vindt een sluipweggetje. Volgens een EU-regel kan hij twintig schepen een pulsvisvergunning geven als het 'uitsluitend voor wetenschappelijk onderzoek' is. De Europese Commissie gaat schriftelijk akkoord.", terwil die huichelaars bij het CDA natuurlijk best weten dat het niet louter wetenschappelijk onderzoek zal zijn. Gewoon last van het zoveelste geitenpaadje nos.nl/artikel/2224234-nederland-riep...

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:43 | 2

Henk Bleker adviseert FvD niet. Henk Bleker is een lobbyist van ene club. Henk Bleker heeft advies (gelobbyd) gegeven aan Thierry namens die ene club op een beurs in Berlijn. Henk Bleker pleit bij meerdere partijen. Henk Bleker is geen vaste aanstelling bij FvD.

Trans_Fimmermans | 13-02-19 | 08:04

Links- of rechtsom, de Nederlandse visserij heeft flink geïnvesteerd in hun vloot. De politiek heeft dit flink gestimuleerd hoewel deze op de hoogte waren dat het een experiment was. Vissers die nog enig geloof hebben in politiek hebben zich wederom op kosten laten jagen door niet capabele politici en ambtenaren. De ene club beloofd van alles en spiegelt alles weer veel mooier voor dan het is en de ambtenaar deelt weer vergunningen uit alsof het Nederlandse paspoorten zijn bij de poort van een AZC.

Ruikbaard | 13-02-19 | 00:42 | 2

Tweede keer deze week dat we Henk Bleker en het CDA in het nieuws krijgen met iets uit het verleden. Hedwige polder, waar Bleker zogenaamd ook niks aan kon doen ("de Belgen waren zo slim") en dat pulsvissen stimuleren, voordat er zekerheden zijn komt ook uit zijn koker.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:47

Zo kregen de boeren een hoger melkquotum.
Tegelijkertijd werd het mestquotum verlaagd.
Hoe help je een land om zeep.

de honden blaffen... | 13-02-19 | 01:08

Waren het niet de Engelsen die door Brussel hun visserij uit handen getrokken ziet,en vergeven aan de Nederlandse pulsvissers?
Dit wordt door Brussel vast en zeker ingezet tegen de Brexiteers als onderhandelingsstrategie om de Britten toch binnenboord te houden met een sigaar uit eigen doos.

Welles! Nietes! | 13-02-19 | 00:31 | 2

Het is na Franse lobby al een halfjar geleden definitief verboden.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:37

De vissers wisten dat het experimenteel was toegestaan en niet definitief, ze schijnen zelf een enorm risico te hebben genomen. Als je zo'n klein jochie op het nieuws hoort zeggen dat hij later ook visser wil worden "omdat het lekker veel verdient, tenminste als het puls vissen niet verboden wordt" dan is wel ongeveer duidelijk hoe het zit. Het zal een veel efficientere techniek zijn, waardoor je veel meer winst zult kunnen maken. Gedoe allemaal.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:31 | 1

Men mag ook een paar centen verdienen. Een visserman maakt in 1 week tijd net zoveel uur als een ambtenaartje in een hele maand onder soms niet te beste omstandigheden. Bij minder vangst, minder geld voor de bemanning.

Kopzere | 13-02-19 | 08:37

Goede mensen, dit lijkt een verhaal van EU tegen onze vissers. Een nobele strijd van de hardwerkende zeevaarder tegen moloch Brussel.

Heb niks op met Brussel, maar dit is toch vooral een lobby van een paar grote bedrijven die geld genoeg hebben om meerdere van hun toch al grote trawlers uit te rusten met dure systemen om nog meer te verdienen. Investeringen die de kleinere vloot niet kan opbrengen. Met deze toch zeer discutabele manier van vissen, elektrocutie, worden visgronden een soort van als het ware afgebrand, Blijft dus redelijk verwoest achter. Tuurlijk, kosten effectief en CO2 winst. Maar vissen met behulp van gif of explosieven is ook verboden en nog veel effectiever.

Dit is toch vooral een lobby van een paar grote bedrijven die alle andere hardwerkende middenstand en kleine bedrijfjes (met 1 of 2 schepen) de nek om probeerd te draaien.
En vergis U niet, niet alleen Franse, ook de NL-se en Belgische vissers worden rucksichtloss de nek omgedraaid. Door die arme benadeelde pulsvissers die met illegale middelen de winst maximaliseren. Want alleen klein experiment zonder winstoogmerk toegestaan. Haha, wie flest de boel hier !!!!

Trouwens over de kleinere vissers hoor je niemand in de media. Maar er gaan in NL net zoveel banen verloren als in de Franse visserij als dit zo doorgaat !

reservebelgië | 13-02-19 | 00:31 | 11

De natuur heeft een ijzeren wet. Evenwicht.
Het evenwicht kan om allerlei redenen verstoort zijn. Men kan klimafanaat, ontkenner, gelovige, liberaal atheïst of wat dan ook zijn. De natuur zal altijd het evenwicht herstellen!

Kunnen wij daar iets aan doen ? Misschien. Maar besef dat we slechtds een stofje zijn in deze natuur.

De invloed van het grootkapitaal, de grote druk van de socials. Is een onderdeel van de tijd. Het is de moderne Markx, de nieuwe Mao. Als zij hun zin krijgen is de totale controle het beeld van de toekomst.

Dat gezegd hebbend, de natuur herstelt zichzelf. Overleefd desnoods zelfs de mensheid.

reservebelgië | 13-02-19 | 04:18

Dus ik kan U geen sluitend of opluchtend antwoord geven. Sorry daarvoor.
Maar alle superieure intelligentie zal altijd door de ijzeren wetten van de natuur gecontroleerd dan wel gecorrigeerd worden !
Only the strong survive

Ook niet helemaal hoor. Ook smart survive
Sorry

reservebelgië | 13-02-19 | 04:23

Dank voor uw uitgebreide antwoord, althans zo lees ik het, reservebelgië. Was er maar een evenwicht dat mensen blijft stimuleren om te innoveren aan de ene kant zonder uiteindelijk te overdrijven aan de andere kant.

sprietatoom | 13-02-19 | 10:58
▼ 8 antwoorden verborgen

Nederland mag de nieuwe pulsvloot van Frankrijk waarschijnlijk betalen. Wat een eer.

Cobalt bomb | 13-02-19 | 00:30

De Nederlandse visser gebruiken een superieure vangtechniek zoals de auto ooit paard en wagen vervingen.... Alleen nog een klein dingetje. Het was een proefperiode voor onderzoek.... Onderzoek voor een beperkte groep vissers....
Maar ja, het was een succes en daarom werden er steeds meer vergunningen uitgegeven..... Dat was niet de afspraak..... Ook al werd elke vergunning gemeld..
Dus onzorgvuldig gehandeld door Nederland. Dan staat de concurrentie gelijk klaar om de superieure Nederlanders af te branden..... Air France stapelt verlies op verlies, dus willen de Fransen KLM leegeten voor eigen gewin...... als suikerpotje..... Zo gaat dat in de EU..... Het kleine Nederlandje hoort klein te blijven ter ere van het grote Frankrijk Of het nou vliegtuigen of visjes vangen is Nederland blijft een deurmatje waar de Fransen hun voeten op vegen, en Rutte lacht alleen maar want zijn toekomstige baantje is wel een belangrijk dingetje.

dijkbewaker | 13-02-19 | 00:29 | 1

EU is verplichte solidariteit tussen landen met een volledig verschillend arbeidsethos.

Watching the Wheels | 13-02-19 | 00:35

Zou je de techniek van pulsvissen ook in het eu parlement kunnen toepassen?? Ik denk dat je een shocking resultaat krijgt

zoefff3 | 13-02-19 | 00:19

Niks van aantrekken en gewoon pulsvissen.

Elessir | 13-02-19 | 00:13

De zee is van iedereen.
Niet van de EU.

de honden blaffen... | 13-02-19 | 00:07 | 9

Nee nu niet maar hun zeeen zijn bijna leeggevist en wat belet hen hun boel op een kade te zetten en diepgevroren via de transsiberische spoorlijn te vervoeren ?

Lt-Kol Kilgore | 13-02-19 | 06:53

@reservebelgië | 13-02-19 | 00:10: Ooit wel eens de vloot Russiese fabriekstrawlers gezien voor de kust van west-Afrika? Ga eens in de haven van Gran-Canaria kijken. Je zal verbaasd zijn over de enorme vloot Chinese vissers die daar hun vangst overladen in vriesschepen. En als je ergens overbevissing wil zien, vaar eens van Hong Kong naar Shanghai.

sailor 1 | 13-02-19 | 12:18
▼ 6 antwoorden verborgen

"Het is eigenlijk een soort Tesla maar dan op de bodem van de zee." Met de Tesla weet je dat niet alleen de vissen sterven maar ook het voedsel van de vissen en zeeplanten in dezelfde visvangst trip. De zee met vissen als eco systeem werkt als volgt. Plankton wordt gegeten door kleine visjes, die op hun beurt door wat grotere vissen worden gegeten, die worden door middelgrote vissen gegeten, totdat je bij de grote vissen aankomt. In de Chinese zee zijn dat de great white sharks. De eco cyclus kan ook anders zijn wanneer grote walvissen de plankton en kleine visjes eten. Waar er een overtal van is wordt het makkelijkst gevangen. Met de Tesla maak je alles in 1 klap dood, dus kan geen enkele vissoort zich herstellen. Als middels traditionele visvangst je bijvoorbeeld bruinvis of kabeljauw gaat vangen, zullen deze soorten zich snel herstellen want het voedsel van de bruinvis of kabeljauw wordt niet gevangen. Echter met de Tesla is ook meteen het voedsel van de bruinvis of kabeljauw verdwenen.

rmstock | 13-02-19 | 00:02 | 9

@k.post | 13-02-19 | 00:36: Gief even een belletjen as jelui bokkers wier gon staken in Den Haag, wij boeren ben dr ok dood mie an. Gecombineerde actie landbouw visserij.

prutsclown | 13-02-19 | 07:21

@Het warmste plekje | 13-02-19 | 01:28: nope

k.post | 13-02-19 | 09:14
▼ 6 antwoorden verborgen

lol, nederland moet gewoon zn bek houden en betalen. De grote landen bepalen toch.

Henk de Vries2074 | 12-02-19 | 23:51

Niemand die op staat en vecht. 90 pct van NL gaat weer boer zoekt vrouw en luizen moeder kijken....

ZwarteRiek | 12-02-19 | 23:41 | 1

Yep, en "heel holland bakt".
Als je op mijn werk over politiek, of iets ander belangrijks begint reageert er niemand.
Maar begin over "heel holland bakt" en alle oogjes beginnen te glinsteren en iedereen begint enthousiast te vertellen wat ze allemaal gezien op de televisie.
Wat een dom volkje zijn we toch, het blijft me verbazen.

Slipsnifter | 12-02-19 | 23:55

fruits de mer. in hele kleine stukkjes gesneden vangst.

newray | 12-02-19 | 23:40

Fransen spelen het zeer juridisch, maar tegelijkertijd trekken ze zichzelf nooit iets aan van regels. We moeten er gewoon schijt aan hebben.

Gewinflipt | 12-02-19 | 23:38 | 1

Hear hear!

_Fly66_ | 13-02-19 | 00:09

Heeft Nederland in deze kwestie geen vetorecht?

de honden blaffen... | 12-02-19 | 23:31 | 3

Nee, dat hebben ze allang verkocht.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 23:33

@Kop Kaaz | 12-02-19 | 23:33:

Hadden ze het maar verkocht. Maar nee hoor. We praten over nederland. We hebben het dus weggegeven.

tweetybird | 13-02-19 | 00:12

Iedereen in Nederland word genaaid door Brussel, op een paar na die het mogelijk gemaakt hebben die zitten daar al, en joris driepinter gaat binnenkort ook.

kapt.Jerkoff | 12-02-19 | 23:31

Ik heb gisteren nog gepulsvist, 2 Tesla's gevangen.

Mr_Natural | 12-02-19 | 23:26 | 2

Dat heet magneetvissen.

Jan Dribbel | 12-02-19 | 23:26

@Jan Dribbel | 12-02-19 | 23:26:
Je kan ze ook lokken met een accu aan een haak.

tweetybird | 12-02-19 | 23:40

Elektrisch vissen heeft een economisch voordeel en daarom moeten wij op ouderwetse methodes overgaan die heel de zee vernielen. Omdat de andere sukkels niet beter kunnen.

Patatter | 12-02-19 | 23:23

Ach, George Soros voorspeldt de ondergang van de Europese Unie al. Hij vergelijkt die met de ondergang van de Soviet Unie. In tegenstelling tot hem denk ik dat de remedie is om terug naar basics te gaan, alhoewel het moeilijk zal zijn de "Gravy Train" in Brussel dicht te draaien.

Short | 12-02-19 | 23:22 | 1

Ja, dat bericht heb ik ook gezien. Hij zegt dat pro-EU-muppets hun monden moeten open doen anders eindigt Europa net zoals de voormalige Sovjet-Unie.

Ehm, goed zo denk ik dan? Wie wil er nou communisme? De russen waren dolblij dat ze er eindelijk vanaf waren?

Maar het liet natuurlijk wel even zien wat ze stiekem willen met de EU.

De EUSSR.....

Kop Kaaz | 12-02-19 | 23:38

Wat hebben we toch een stelletje incapabele kneuzen uitgezocht om ons land te besturen.

tsjajaja | 12-02-19 | 23:22 | 1

Ik heb ze niet uitgezocht. Dat hebben andere gedaan. Gelukkig maar anders zou ik nu een schuldcomplex hebben.

tweetybird | 13-02-19 | 00:31

Zo worden weer lekker voor het lijntje van lobby van de pulskorvisserij gespannen. Kennelijk is het niet zo geweldig als je al het zeeleven elektrocuteert. Jammer dat velen ophouden met rationeel denken zodra het over de EU gaat.

EU kan prima duurzame visserij subsidiëren. In plaats van daarop te concentreren zijn de mannen uit Urk gaan innoveren op techniek. Iedereen heeft hier terecht diep respect voor het harde werk van vissers, maar dat wetenschappelijk experiment met pulskorvissen is duidelijk volledig uit de hand gelopen.

Diotima | 12-02-19 | 23:21 | 6

@Het warmste plekje | 12-02-19 | 23:49: link geeft content Not found
Zijn zeer strikte eisen gesteld aan het pulstuig, inclusief een black box welke een half jaar aan gegevens bij houdt met welk vermogen er gevist word. Het systeem is zo ontworpen dat er niet mee gerommeld kan worden.

Uit de wetenschappelijke rapporten blijkt dat er niks geëlektrocuteerd word en dat de puls techniek in vele opzichten beter en duurzamer is dan de traditionele visserij.
Mag ik vragen hoe jij er bij komt dat al het zeeleven geëlektrocuteerd word?

k.post | 13-02-19 | 00:11

@Coachman | 12-02-19 | 23:53: Overdrijven? Op 200 meter van een passerende pulser gaan de schollen (bodemvis die lekker senang op de bodem is) compleet upside down & crazy! Zie footage. vimeo.com/316920379

Het warmste plekje | 13-02-19 | 01:45
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon hardball spelen. Tsjakkaaa!

Hollende_Kleurling | 12-02-19 | 23:19

Leefde Jezus nog maar, die wist wel raad met visproblemen.

Mr_Natural | 12-02-19 | 23:19 | 1

Yep die had het zeewater in wijn verandert en hadden de vissen dronken boven het water gedanst.

tweetybird | 12-02-19 | 23:42

Ik vind het een goede ontwikkeling, maar ik voel me wel bedondert. De kosten zijn stukken lager dan voorheen maar de prijzen zijn niet gedaald. De vis blijft dus duur betaald.

JI-HAAT | 12-02-19 | 23:16

Ook een van de redenen om uit de EU te stappen.

Brabeaulander | 12-02-19 | 23:16 | 4

@Slipsnifter | 12-02-19 | 23:18: Als je bij de EU blijft kan je net zo lang de EU kaal plukken totdat ze je er alsnog uitgooien (of niet) zoals Italië en Griekenland proberen.

W_F | 12-02-19 | 23:32

@Slipsnifter | 12-02-19 | 23:18:

Uhhh mischien als je van duur betaald cabaret houd. Heb lang nagedacht maar kan weinig anders bedenken.

tweetybird | 13-02-19 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

Laat die arme pulsvissen toch eens met rust, ze hebben niemand iets misdaan.

Slipsnifter | 12-02-19 | 23:16 | 2

Het is pure discriminassie, wat ik uw brom.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 23:30

Precies! Maar die pulsvisjes kunnen er niet tegenin gaan, dus gaan ze gewoon door.... stelletje hufters.

Slipsnifter | 12-02-19 | 23:57

Wat een onzin. Sidderalen vissen ook zo. Is nog nooit een vis van dood gegaan. Wel opgegeten.

suscrofa | 12-02-19 | 23:14 | 2

EU wil gewoon uw zondagse visje van uw bord gappen. Voor in de Franse vissoep. Yak.

suscrofa | 12-02-19 | 23:15

Zijn die sideralen geaard? Anders krijgen we kortsluiting.

Ruimedenker | 12-02-19 | 23:22

Lijkt me wel saai, een leven op een pulsvissersboot. Paar keer per dag de schakelaar omzetten en voor de rest is het meer een trekschuit.

Mr_Natural | 12-02-19 | 23:11 | 2

Mhwa, Het lijkt mij goed voor bijvoorbeeld je Franse taal via de VHF radio een beetje op te vijzelen, met zo’n franse vissers schuit in je kielzog.

Datgingniegoed | 12-02-19 | 23:23

Trekschuit , LOL! slaat misschien ook wel op een verveelde bemanning...

Bakschuif | 13-02-19 | 00:00

Volgens Frans Wassenberg van Partij van de Franse.. eehh Dieren, is pulse vissen niet duurzaam want als je meer varkens in een kooi stopt kost het minder energie en daarom mogen wij geen schol of sliptong meer eten.. duh? Daarom Pleit ik ervoor dat de Nederlandse pulse vissers schade vergoeding krijgen van uit Brussel om de boot weer om te bouwen naar de traditionele , minder effectieve ,manier van vissen.
Meneer Wassenberg en Mevrouw Schouten ,Laten we vooral inovatief bezig blijfen hier in Nederland. Laten we onze vissers vloot gaan uitrusten met neusje van de zalm op het gebied van duurzaamheid, Bio massa. Met deze energievorm gaan we stoom creeeren waarmee we voortstuwing kunnen krijgen. Het concept is al meer als een eeuw oud maar blijkbaar duurzaam.
Goed bezig Kabinet , Geeft toch altijd een goed gevoel dat dit soort mensen er zijn om de belangen voor de Nederlanders te verdedigen.
Met nog een beetje hulp uit azie zitten we straks allemaal aan die overheerlijke Panga/Tilapia .

Datgingniegoed | 12-02-19 | 23:11

Wat ik niet snap is dat ik regelmatig lees dat 'de zee leeggevist is' is als de pulsvissers voorbij zijn gekomen. Franse vissers zouden niets meer over hebben om zelf te vangen. We hebben echter Europese vangstquota die precies bepalen hoeveel ton er van een bepaalde soort vis gevangen mag worden. Pulsvisserij behaalt dat quotum op een milieuvriendelijkere/goedkopere manier. Maar quotum bereikt = klaar met vissen op de betreffende soort, ongeacht de methode. Hoezo zou de zee dan leeg zijn? Er wordt toch niet meer ton uit de zee gehaald dan voor het pulsvissen?

Montgomery | 12-02-19 | 23:09 | 7

@k.post | 13-02-19 | 00:17: Er wordt in Nederland tot op het strand gepulst. AIS data bevestigt dat ook. Alle paaigronden gaan er zo aan. Er blijft niets over voor de toekomst.

Het warmste plekje | 13-02-19 | 01:32

@Het warmste plekje | 13-02-19 | 01:32:
Nou , Verbied dan het vissen op die plekken. Simpel zat.

Datgingniegoed | 13-02-19 | 08:47

@Datgingniegoed | 13-02-19 | 08:47:
Grote schepen mogen niet binnen 12 mijl van het strand komen. De kleine traditionele vissers vissen hier echter wel, in de kraamkamer. Er zijn een aantal kleine schepen met een pulsvergunning en die vissen inderdaad wel met die puls binnen de 12 mijl.

k.post | 13-02-19 | 12:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Het hele verhaal draait om zieligheid: elektrische puls = stroomstoot = elektrische stoel. Dus ff innovatief: noem het beestje anders. Zet er een paar LED lampjes bij op en zeg dat die LED lampjes heel visvriendelijk als een Philipslamp de visjes wakker maken en ze zachtjes naar het net toe loodsen. Verander de verkooppraat en de Partij van de Dieren kan niet meer emokiloknallen.

Eeuwig..Op..Vakantie | 12-02-19 | 23:06 | 3

Duurzaam eco-vissen is hier de term.

jacobh-59 | 12-02-19 | 23:18

Jij snapt het

k.post | 13-02-19 | 00:18

We noemen het voortaan breakdance vissen. Dat zal ze leren.

tweetybird | 13-02-19 | 00:33

als ik de vader van een urkse jongen was zou ik hem op een tocht naar kammen bert normandie sturen.

newray | 12-02-19 | 23:00 | 2

Daarom ben je geen vader van een Urkse jongen, what happens in Urk, stays in Urk.

Mr_Natural | 12-02-19 | 23:03

@Mr_Natural | 12-02-19 | 23:03: Op vakantie naar Brasil kwam ik een Urker tegen in het vliegtuig. Zag hem later nog eens terug in een kroegje, halfbezopen en aan iedereen zijn grote Klabanus aan het laten zien. Was beter geweest als je stelling klopte .

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:35

Nou ik hoop maar dat dat windmolen park op zee ,dat trouwens ook zeer slecht voor bodem en vissen schijnt te zijn geen experiment is. Voor dat je het weet klagen die frambozen over geen uitzicht en kennen ze die paluhh er zo weer uit rukkeh. De EU steelclub zegt dat dan want frankrijk vind en wil dat.Dag centjes van de nederlandse burgers maar weer.

tweetybird | 12-02-19 | 22:59

Ik stel voor om te gaan vissen met de pil van Drion, dan hebben de vissen een vrije keuze.

Mr_Natural | 12-02-19 | 22:58 | 1

Als die vissers effe wachten tot die vissen 70 zijn gaan D666 en groenslinks ze zelfs brengen.

tweetybird | 12-02-19 | 23:15

Hierbij stel ik in het belang van de Nederlandse Vissers, die zoals iedereen weet, heel armoedig wonen in een hutje zonder warmtepomp, en waar de noordoostenwind door de kieren waait tot in de bedjes van de kindertjes, die 20 uur per dag garnalen moeten pellen voordat ze naar school gaan met hun eeltige knuistjes.
Mijn uitvinding: Het Mitrailleurvissen.
Het Mitrailleurvissen is eigenlijk heel simpel: met een onderwatercamera zoekt men de individuele scholletjes en garnalen op; een onder de boeg gemonteerde waterdichte mitrailleur voert een salvo af, en de vissen komen hartstikke dood boven drijven.
Men hoeft nu alleen nog met een schepnet de vissen te verzamelen, wat enorm kostenbesparend is.

King of the Oneliner | 12-02-19 | 22:53 | 6

Ik geloof niet dat ik dit wil weten Harry.

Mr_Natural | 12-02-19 | 23:00

Gewoon met een mini atoombom .Ben je in 1 keer voor een tijd klaar. Gegrild en wel en na een tijd komt alles wat niet gelijk gegrild was vanzelf ook bovendrijven.Atoom vissen. Ik denk dat het best wat kan worden. Mochten ze het als experiment het overwegen zeg ik doe maar ten hoogte van Brussel of verder richting frambozenland. Is het geen succes. Niemand die er dan nog over klaagt.

tweetybird | 12-02-19 | 23:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland is landbouw en veeteelt land nummer 2 in de wereld. Met de kleine oppervlakte die wij hebben is dat een enorme prestatie. Wij voeden dus enorm veel mensen. Over de manier waarop kan je kritisch zijn, maar het is wel waar. Frankrijk boert nog steeds op de manier zoals in het jaar 1700. Via miljarden EU bijdrage subsidiëren wij al decennia lang hun falende landbouw en visserij beleid.

paulisimo | 12-02-19 | 22:51 | 3

Dat is de EU !

ZZP-er | 12-02-19 | 22:57

Daarom moet NL er bij blijven. Want iemand moet toch betalen.
En daarom zijn wij de lul. Met dank aan Ruttens.

ZZP-er | 12-02-19 | 22:59

Die innovatie drang moeten we trots op zijn. En die Franse subsidies: Frankrijk heeft toegestemd met Nederlandse vergunningen voor pulsvissen in ruil voor extra subsidies voor Franse vissers...

k.post | 13-02-19 | 00:21

Een fusie tussen een grote organisatie en een kleine organisatie loopt uiteindelijk in de praktijk altijd uit op een overname van het kleine bedrijf.
De EU is een soort fusie van grote landen en kleine landen. Uiteindelijk worden de kleine landen overgenomen.
Fankrijk en Duitsland heersen over de EU en bepalen feitelijk alles.
Nederland heeft zich, onnozel genoeg, onderworpen aan de EU.
We zitten met een marionettenregering in Den Haag die trouw heeft gezworen aan haar Brusselse bazen. We zijn eigenlijk overgenomen. Bezet gebied.
We hadden onze soevereiniteit, onze vrijheid en ons zelfbeschikkingsrecht nooit moeten afstaan aan de EU, de facto Frankrijk en Duitsland. Een schandalige en onverantwoorde beslissing.

Superkwatta | 12-02-19 | 22:39 | 4

En dat is ook precies wat er met KLM gebeurt! (Zie Telegraaf)

Angélica de Sancé | 12-02-19 | 22:47

Als dat milieuvriendelijke EU leger er komt, zijn we zo EU Burgers.

Het leven is zwaar | 12-02-19 | 22:52

Inderdaad, denk aan wat er nu dreigt te gebeuren met Air France en KLM. Samenwerkingsverband > overname door de grootste partij (AF) terwijl KLM beter draait.

Synecdoche | 12-02-19 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Eindelijk weer een goed besluit vanuit Brussel. En GS zou het sieren eens wat onderzoek te doen in deze zaak.

Promedio | 12-02-19 | 22:38 | 6

@marrretje | 12-02-19 | 22:55: Als je snapt dat er achter en in de nabijheid van het pulsspoor een verstorven dode onderwaterwoestijn achterblijft.... en dat er gevist kan worden in de platvis paaigebieden waar dit vroeger met de ouderwetse boomkor niet kon vanwege de bodemgesteldheid.

Het warmste plekje | 12-02-19 | 23:03

@Het warmste plekje | 12-02-19 | 23:03:
Oke dat klinkt dan wel weer als een argument, u weet meer.

marrretje | 12-02-19 | 23:41

@marrretje | 12-02-19 | 23:41: Vissen douwen elkaar graag en in grote aantallen aan op een zacht bedje. Ooit, voor de nieuwe pulskor dus- kon daar niet worden gevist; het bedje was te zacht en de visser ving geen vis maar blub. Nu met de pulsnetten kan er wel in de blub worden gevist en is daarmee de voortplanting van onze vissige vriendjes EINDE!

Het warmste plekje | 13-02-19 | 00:11
▼ 3 antwoorden verborgen

Gewoon vangen met warmtepompen. Komen ze gebakken aan boord.

Pleegzuster B | 12-02-19 | 22:36 | 5
▼ 2 antwoorden verborgen

De vissers in NL zijn creatief! (Misschien echte ondernemers??) . Nu de Minister nog even volhouden. Of kan ze dat niet?? Laat die Fransen toch in de grond zakken. Kom op zeg, Frankrijk krijgt 48% van het Visserij en landbouw budget van de EU. Blijft NL dat steeds volstoppen met subsidie??

AMX pri | 12-02-19 | 22:32 | 1

De Franse landbouw en visserij heeft ons, de afgelopen 25 jaar, al een fortuin gekost. Jaren lang hebben we 2 miljoen Franse boeren moeten sponseren.

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:36

De Pulsvisserij wordt de nek omgedraaid omdat Frankrijk dat wil, het is een kwestie van het recht van de sterkste. De Nederlandse belangen in de EU zullen altijd ondergeschikt zijn aan die van landen als Frankrijk en Duitsland. Dat is nu eenmaal een feit, en de Nederlandse belangen zullen in de toekomst alleen maar meer onder het tapijt worden geveegd als de UK vertrokken is, daarmee verliezen we een bondgenoot die tegenwicht bood tegen de machtswellust van de Frans-Duitse as. Je ziet het ook met de KLM/Air France, als er bezuinigd moet worden dan gaan de belangen van Air France voor. De EU zal ons steeds meer gaan schaden, niet dat het figuren als Rutte ook maar een zier interesseerd, die vertegenwoordigen alleen hun persoonlijke belangen. De enige manier om het Nederlandse belangen te beschermen is een Nexit.

kunstliefhebber | 12-02-19 | 22:30 | 3

Klopt. De Fransen en Duitsers zijn de baas in de EU. Wij hun lijfeigenen. We zijn verraden door onze eigen politici en koningshuis. Wederom.
Nexit!

Superkwatta | 12-02-19 | 22:42

Ja joh, goed idee om je te isoleren van je belangrijkste handelspartner. Erg verstandig. Weet je zeker dat Antwerpen de haven van Rotterdam zal wegvagen. Wanneer leren jullie nu eens dat economisch gezien Nederland gewoon een Duitse deelstaat is? Altijd geweest en zal het ook altijd blijven.

Bigi Bana Boy | 12-02-19 | 23:04

@Bigi Bana Boy | 12-02-19 | 23:04: Dus voor de EU waren we geisoleerd ??Eet nog een banaan talking monkey

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:39

Frans Timmervis, de enige levende Kogelvis op het droge.
Heeft ie zich al boos gemaakt? Meneer Puff uit Spongbob.

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:29

Nexit!

Retepsteeltje | 12-02-19 | 22:29

Hoe doen die Fransozen en Spanjolen het dan?
Komen hun wel uit dan met brandstofkosten en andere kosten?

Johan_Voorhaar | 12-02-19 | 22:26 | 2

Minder belasting ?
Veeeeeel vroeger met pensioen ?

Het leven is zwaar | 12-02-19 | 22:27

Die krijgen subsidies van de EU, die het weer krijgt van NL.. NEXIT !!!

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:40

Dus de EU geeft geen flikker om het milieu.
En al helemaal niet om haar burgers.

Denk ook hier aan in Maart !!!!

Het leven is zwaar | 12-02-19 | 22:25 | 3

en in Mei

telelezer | 12-02-19 | 22:33

we zijn geen burgers van de EU. Mochten ze willen, de EU is een orgaan en geen Staat.

hertogvanzottegem | 12-02-19 | 22:37

Tis gewoon een laffe kudt die Schouten. Staat achter onze vissers, ervoor moet ze staan! Buigen, bukken en vooral veel Nederlands geld richting EU doneren. Nederlandse kartel politici, ruggengraatloze volksverraders.

paulisimo | 12-02-19 | 22:21 | 2

Schouten.. mag minister nummer zoveel spelen, omdat Rutte met alle geweld dit samen geraapt zooitje moest en zou formeren. Rutte heeft in de EU voldoende invloed om dit te regelen, maar zijn eigen loopbaan gaat voor alles.

glaaf | 12-02-19 | 22:40

@glaaf | 12-02-19 | 22:40:
Ben je gek, Rutte heeft geen flikker te zeggen. Hij is een trekpop van de FransDuitse bezetters.

Superkwatta | 12-02-19 | 22:43

Een wijze beslissing vanuit Brussel. " Terwijl pulsvissen is reuze modern, milieuvriendelijk en ook nog eens elektrisch. Het is eigenlijk een soort Tesla maar dan op de bodem van de zee. " Vervang Tesla door G5 stralingsgevaar en je weet dat niet alleen de vissen sterven maar ook het voedsel van de vissen en zeeplanten in dezelfde visvangst trip. Kortom het zou verboten moeten worden. Oh verhip Brussel begint te functioneren, op dezelfde dag dat George Soros zich terugtrekt en de EU een schop na probeert te geven. www.breitbart.com/europe/2019/02/12/s... www.theguardian.com/commentisfree/201...

rmstock | 12-02-19 | 22:21 | 3

Wat een onzin verkondigt u.

Van Urk | 12-02-19 | 22:27

Welk heel hoog alu gehalte deze tegel.

Not_again | 12-02-19 | 22:31

Maar daar gaat het nu even niet om, Rimstock.

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:31

Van de meeste vissen krijg ik maagzuur.

HoerieHarry | 12-02-19 | 22:21 | 3

Probeer eens tweelingen of maagden.

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:32

De EU vist in troebel water en uiteindelijk achter het net, dit is niet in de haak. Ik begrijp dat het een zware dobber zal zijn maar kom op vissers, laat je niet aan het lijntje houden, laat het lood je niet in de schoenen zinken, heb geen geduld doch sla op het juiste moment. Ik begrijp dat de vis duur betaald wordt maar laat dit een opsteker voor jullie zijn.

Mr_Natural | 12-02-19 | 22:20 | 9

laat de EU in mei 'het loodje leggen'

telelezer | 12-02-19 | 23:07

-The EU is 'very fishy'
-De vis wordt duur betaald
-Beter 1 vis in de hand dan 10 in het net

telelezer | 12-02-19 | 23:08

Anders vissen jullie straks achter het net.

Kim-Jung-Un | 13-02-19 | 09:41
▼ 6 antwoorden verborgen

Frans protectionisme, wie had dat gedacht van Europa’s meest egoïstische volk.
De KLM leegvreten is de volgende stap.
Zelfs het hier op GeenStijl bejubelde gele hesjes protest wordt mede door NL betaald.
Frankrijk is een armoedig pauperlandje met mooie natuur.
Merde!

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:18

*warning* Longread!
Vandaag voeren de pulsvissers actie in Den Haag omdat zij hun dubieus verkregen vergunningen dreigen te verliezen. Electrisch vissen is bij wet illegaal, gelijkgesteld met bijvoorbeeld het gebruik van dynamiet en vergif in de visserij. De Europarlementarieers hebben dit vorig jaar nogmaals bevestigd door in grote meerderheid voor een algeheel verbod op deze vangmethode te stemmen.

De pulsvissers pogen mee te liften op de klimaathause en voeren gegevens aan die zijn opgesteld door Wageningen University en Research in opdracht van het Bestuurlijk Platform Visserij dat zich inzet voor de promotie van de pulsvisserij.

Doemscenario's worden in opdracht van de pulslobby voorspeld in een laatste poging het pulsverbod tegen te houden en met duidelijke ondertoon het vissen naar schadevergoeding door de overheid nu dat dreigt te mislukken.

Ondertussen is de kleine vissersvloot gedecimeerd, maar daar kraait geen haan naar. De noodkreten van de kleinschalige vissersvloot worden al die jaren genegeerd. Als er schadevergoeding moet komen dan is het wel voor de kleine ECO vriendelijke visser die zijn beroep vanwege de door de EU gesubsidieerde massamoord op de Noordzee gedwongen moest opgeven.

"Het aantal schepen dat specifiek met staand want vist, is sterk gedaald van nog 48 schepen in 2014 naar 12 schepen in 2017".
Uit hetzelfde rapport van WUR blijkt dat de vangsten in de kleinschalige visserij en sportvissers dramatisch zijn teruggelopen sinds de invoer en intensivering van de pulsvisserij.

Mammon regeert in de visserij, met als epicentrum Urk van waaruit de pulslobby haar machtige tentakels tot op Europees niveau uitstrekt middels de Vissersbond, VisNed en het Bestuurlijk Platsform Visserij die het Nationale beleid al jaren lijken te dicteren, ten koste van de kleinschalige visserij die vele malen milieuvriendelijker is dan de pulsvisserij. In dit ongelijke speelveld werd bijvoorbeeld een streng cordon gevormd rond de vloot van Nederlandse handlijnvissers. Geen actie of reuring en de media zweeg in alle talen toen de meest vriendelijke vorm van visserij (volgens ICES) ernstig werd beperkt.

Een verzoek om onderzoek naar de fraude met subsidies en vergunningen in de pulsvisserij door het Europese fraudebureau OLAF namens 22 Europese belangenorganisaties is onlangs afgewezen, naar later bleek door degene die destijds eigenhandig verantwoordelijk was voor het visserijbeleid:Ernesto Bianchi die het onderzoek naar de fraude met vergunningen moest uitvoeren, was eerder hoofd van de EU Visserij commissie. Onder zijn gezag is de pulsvloot als een gezwel gegroeid van 4 vergunningen naar 84. Onder de dekmantel van wetenschappelijk onderzoek zijn de Nederlandse schepen met miljoenen aan subsidie uitgerust met een dodelijk efficient vistuig. Degene die dit allemaal toestond mocht vervolgens de fraude onderzoeken: De slager keurt zijn eigen vlees.

De kleinschalige visserij heeft gevraagd om een kleine pulsvrije zone voor de Nederlandse kust, afspraken daarover met de Vissersbond werden op de eerste dag al geschonden uit woede over een protest door de kleinschalige visserij op Europees niveau tegen de puls.

De internationale druk loopt op, met de Brexit zien de Engelse vissers eindelijk kans hun viswateren vrij te houden van de Nederlandse vissers, de Franse vloot intensiveert hun verzet omdat er geen vis meer te vangen valt als de Nederlandse pulsvloot langsgeweest is. De vangsten binnen de pulsvloot lopen inmiddels ook terug, het toegewezen visquotum voor tong werd vorig jaar bij lange na niet gehaald. Een teken dat de zee leeggevist is. De pulsvloot zet in op schadevergoeding, in plaats van te kijken naar werkelijk duurzame oplossingen. Na ons de zondvloed, nu eerst zoveel mogelijk geld halen in Den Haag.

De belangen zijn groot, er gaan miljoenen om in de pulsvisserij en de individuele pulsvissers hebben stuk voor stuk hun schaapjes ruim op het droge. De kleinschalige visserij ziet met lede ogen toe hoe nu campagne gevoerd wordt met de ondertoon schadevergoeding te eisen voor vissers die al jarenlang hun zakken vullen ten koste van de kleinschalige vissersvloot en het onderwaterleven en daarmee het complete ecosysteem. De kleinschalige visserij hoopt dat deze doorzichtige strategie niet beloond zal worden en dat de overheid het rookgordijn van de pulsvisserij opzijschuift en met nieuw verworven inzichten zal inzetten op een werkelijk duurzaam visserijbeleid.

Het zou de media sieren de kant van het verhaal van de kleine visserman eens te belichten, in plaats van de oren te laten hangen naar de pulsvissers en hun handlangers.

Het warmste plekje | 12-02-19 | 22:14 | 21

Goed onderbouwd ook. sluit dan op z'n minst een link naar enig onderzoek bij. Maar nee alles komt rechtstreeks uit de onderbuik.

www.clo.nl/indicatoren/nl0073-visbest...
Zoals te zien is zijn zowel de Tong als Schol bestanden verbeterd sinds de pulsvisserij op grote schaal wordt toegepast. Dat rijmt toch slecht met hetgeen je beweerd.

stenenvissert | 13-02-19 | 00:45

@stenenvissert | 13-02-19 | 00:45: En daarom worden de 2018 quota niet eens meer gehaald?? Lekkere "gezonde" innovatie! Vissert? Stenenezel zal je bedoelen.

Het warmste plekje | 13-02-19 | 01:38

Nogmaals de cijfers tonen aan dat de visstanden van zowel doelsoort Tong als Schol tijdens de opkomst en tevens hoogtepunt van de pulsvisserij jaar op jaar toenemen. Daarnaast weer iedereen dat het quotum niet per definitie jaar op jaar opgevist wordt.

Maar het voelt wel fijn he, lekker feitenvrij leuteren. En inplaats van je vele beweringen fatsoenlijk kracht bijzetten met bronnen gooi je er maar een belediging richting mijn persoon in.

Zielepoot.

stenenvissert | 13-02-19 | 11:16
▼ 18 antwoorden verborgen

Ordinaire machtspolitiek van Frankrijk tegen het altijd weer walgelijk slappe Nederland. Het enige juiste antwoord komt van Baudet.

Schmalz | 12-02-19 | 22:14

Zou het ook op vrouwen werken in openbare gelegenheden?
Je jaagt een stroomstoot op ze af en ze werpen zich voor je voeten.

HoerieHarry | 12-02-19 | 22:13 | 2

Natuurlijk, hoe denk je anders dat die vissers aan de vrouw komen?

Mr_Natural | 12-02-19 | 22:21

Gaan op de lucht af....

Bakschuif | 12-02-19 | 23:04

Nog mensen die denken dat de EU er voor gezamenlijk belang is? Groot deel van de lidstaten is een blok aan ons been. Die worden brodeloos wegens gebrek aan innovatie. Dat leidt echter tot een kleiner Europa (noord Europa) dus minder macht en minder invloed voor brussel. Liever paar zwakke broeders die je kan controleren dan zwakke broeders die door een ander worden gecontroleerd.

McFlym | 12-02-19 | 22:13

Wat een kul van die PvdD-bril. De visbestanden zijn allen gereguleerd, een efficiëntere vismethode doet niets aan quota af.

Van Urk | 12-02-19 | 22:11

En milieuorganisaties hebben liever dat de zeebodem vernield wordt. Hoe verzin je het?

Deflatiemonster | 12-02-19 | 22:10

Een Ltd is nog makkelijker op te richten als een BV.
Beetje slimme visser richt een Ltd op in het VK en dient een pulsvisvergunning in per 30 maart. Kan je de enorme Britse wateren lekker leegvegen terwijl aan de overkant van de doggersbank de niet cokepakken opduikende Urkers en de Scheveningers van arren moede in de overbeviste Europese wateren maar kratten hoog gaan stapelen op het dek.

Shoarmamasutra | 12-02-19 | 22:10

Het geeft wel weer aan wat we in Europa mogen doen. Betalen en je bek houden als Frankrijk en Duitsland iets willen. We hebben helemaal geen reet te vertellen. En Frans Timmermans zit er alleen voor zijn eigen narcistische reet. Ik ben boos maar vooral op mezelf dat ik niet verder kommdan hier klagen.

A la snackbar | 12-02-19 | 22:08 | 1

Beluister ik hier een ambitie om gezamenlijk hooivorken en fakkels te gaan verkopen in de nabijheid van het Binnenhof? Heb een betrouwbare Roemeense kennis met inkoopskills; komt binnenkort weer vrij. Wordt een gouden handel!

Bakschuif | 12-02-19 | 23:07

Partij van de Dieren is een Lobby!, kick out PVDD
50+ ook een lobby, deruit!!
Groenlinks - kut lobby, Rrrrausss!
By1 / Denk - Zielig.. ook deruit!

Hekkie-jack | 12-02-19 | 22:07

OT. Die Ficq gaat goed nat in die Holleedertapes. Nog een valser secreet dan ik al dacht. Met haar insinuaties destijds aan adres Baudet.

gestampte pot | 12-02-19 | 22:07

Fransen blokkeren gewoon de havens als iets ze niet aan staat. Hier ligt geen politicus wakker van. De minister zegt het zelf al "wij gaan door".

jip_86 | 12-02-19 | 22:06

We doen wel een beetje huilie huillie hoor. Het is nooit een toegestane methode geweest. Nederland heeft als expirment bergen ontheffingen lopeb uit te delen.
Op een gegeven moment hadden de Framboosvissers zoiets van " wij mogen t niet en bijna alle watergeuzen zijn met een expirimemt bezig".
Toen had de EU zoiets van " hee, een expiriment heeft n begin en n einde en wordt niet telkens verlengd en uitgebreidt tot iedereen.meedoet. Maak die test maar even lekker af, stuur je bevindinhen in en wacht maar op beleid. En oh ja, de andere landen zijn tegen dus reken er maar niet op.

Shoarmamasutra | 12-02-19 | 22:05 | 8

@tweetybird | 12-02-19 | 22:52:
Ik wijs je gewoon iets vaker op de nuance dan het rechtlijnige eenzijdige verhaal dat zo vaak met grote stelligheid wordt neergeplempt.

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 23:04

@Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 23:04: dat nuanceren van u, resulteert over het algemeen dat we bakzeil moeten halen.
Je zou ook eens keihard voor het Nederlands belang op kunnen komen. Dat dit ook wel eens in het nadeel voor anderen resulteert is dikke pech.

Maytheforcebewithyou | 12-02-19 | 23:19

De ontheffingen zijn losgepeuterd op grond van wetenschappelijk onderzoek. De inrichting van de vistuigen is binnen dit kader ook ruimhartig door de EU van subsidie voorzien. Onder voorwaarde dat dit zonder winstoogmerk zou geschieden en dat dit tijdelijke ontheffingen betrof op het algehele VERBOD op elke vorm van electrisch vissen. Reeds een jaar geleden is in EU verband parlementair besloten aan deze ontheffingen een einde te maken. Nederland is alleen maar vol voor de poen gegaan en heeft met die enorme vloot volstrekt onvoldoende aan wetenschappelijk onderzoek verricht.

Het warmste plekje | 12-02-19 | 23:26
▼ 5 antwoorden verborgen

Ik heb net de föhn in het aquarium gegooid. Wow, werkt echt goed.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:58 | 4

Ik vind em wel leuk.

HoerieHarry | 12-02-19 | 22:18

Vers gebakken lekkerbek uit eigen tuin.

Ruimedenker | 12-02-19 | 22:22

LoL het hielp bij mij pas toen ik ook de stekker erin had

Bakschuif | 12-02-19 | 23:10
▼ 1 antwoord verborgen

Ff beetje innovatief zijn beste vissers, met akoestische pulsen kun je die beesten ook een hartverzakking laten schrikken.

Binnenbaan | 12-02-19 | 21:55

Willen jullie meer of minder Brusselse ambtenarenbemoeienis? Minder minder minder!

Pislinq | 12-02-19 | 21:52

Die Carola dinges heeft zelf een puls dinges in haar vis dinges zitten aan haar ogen te zien.......... Ik ben weer eens geschokt met een negatieve puls door onze nep en fop bestuurders.

andre030 | 12-02-19 | 21:51

Sommige vissen vinden het juist leuk om tegen de stroom in te zwemmen.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:48 | 2

hahaha

Kop Kaaz | 12-02-19 | 22:09

Anders dan sidderalen?

Bakschuif | 12-02-19 | 23:11

Minder bodemberoering.
Minder diesel nodig.
En toch mag het niet van die rotzakken in Brussel.
En dan noemt men dit "solidariteit".
Brussel doet echt alles om zich gehaat te maken.

marjen | 12-02-19 | 21:48 | 4

@botbot | 12-02-19 | 22:08: illegaal? Omdat de EU dat vindt?
Een cutting edge ontwikkeling toepassen moet juist worden gestimuleerd!

Maytheforcebewithyou | 12-02-19 | 23:15

Vissen met elektriek is verboden. Wegens bijwerkingen. Dit was bedoeld als experiment op kleine schaal. Als onderzoek.
Vissen met dynamiet is nog veel goedkoper met nog minder bodemberoering en dan nog heel veel minder diesel nodig. Is ook verboden. Alst aan Urk ligt is dat het volgende experiment.

reservebelgië | 13-02-19 | 00:02
▼ 1 antwoord verborgen

Nou zien we toch niet veel van die Nederlandse vis terug in de supermarkt die vol ligt met ingevlogen Panga en Tilapia uit Azië over duurzaamheid gesproken.

lacucaracha | 12-02-19 | 21:47 | 8

watergeus
Ik heb wel gehoord dat ze dat in etages kweken, roosters met varkens daaronder een laag water met die vissen. En dan daaronder nog garnalen.

Papierversnipperaar | 12-02-19 | 22:03

@Glasgow Argus | 12-02-19 | 21:50:
Ach, op moleculair niveau bestaat er geen viezigheid...

SterF... | 12-02-19 | 22:33

@SterF... | 12-02-19 | 22:33: nee, dat is waar. Maar voorlopig eet ik geen tonijn meer uit de Middellandse zee. Dat zijn lijkenvreters.

Glasgow Argus | 12-02-19 | 22:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Zoals altijd staan de beste vissers op de walvis.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:46 | 1

Op Sharon Dijksma? Damn....

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:51

Kamer, ik als Mark Rutte heb bij de dokter een ruggengraat gehaald en kom tot het volgende. Het besluit inzake de pulsvisserij voeren wij niet uit. Indien er een boete wordt opgelegd zullen wij eenzelfde boete in mindering brengen op onze toch al omvangrijke netto bijdrage, vermeerderd met een boete van 100%.

Mocht Brussel daarna nog van mening zijn dat het anders is, overwegen wij de nexit. De meeste van Brussels besluiten zijn niet in belang van het volk. vandaag is daar dan ook een einde aan gekomen.

RenHoek | 12-02-19 | 21:45 | 1

Hulde

Dirndl | 12-02-19 | 22:03

De tiefus voor de EU. Lang leve Europa!

Eduardo- | 12-02-19 | 21:45

Ik ben milieubewust, ik heb een oplaadaal met palingsound.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:45 | 1

Rutte met zijn garnaaltje in Jan Keizer?

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:55

U wilt een varkenskarbonade, ok dan hebben we ook varkensboeren.
U wilt draadjesvlees van riblappen, ok dan hebben we ook runderslachtveeboeren.
U wilt vis, komop dan met die visboeren langs voor onze kust, of is het water bij ons al te ongezond?

Theo-Pim-Riv | 12-02-19 | 21:44 | 1

De Noordzee ik door zijn stroming een van de schoonste zeeën ter wereld. Oesters en mosselen laten zich prima kweken.
Voor vis, is veel antibiotica nodig en heel veel vismeel of ander dierlijk eiwit. Kweekvis klinkt heel milieu vriendelijk, maar is het niet.

Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:51

Die minister van ons durft nog geeneens godverdomme te zeggen. Als je dat niet kunt, dan kun je al helemaal niet onderhandelen. Baudet heeft een punt, gewoon hardball spelen.

PijlVader | 12-02-19 | 21:43 | 1

Nee, allicht niet. CU.

Synecdoche | 12-02-19 | 22:45

Nexit .. Dan is het , EU .. jullie regels, niet die van ons..
( voorziet omvlaggen Nederlandse vloot naar Britse vloot )

rammelbakje1 | 12-02-19 | 21:42

En wat houd zo'n visser tegen om niet gewoon door te blijven pulsen? Laat de EU zelf maar komen controleren..

tiku99 | 12-02-19 | 21:42 | 1

Dan ken je de opdrachten van de politici hier niet. Alles voor een baantje in ‘Europa’.

El Rico Grande | 12-02-19 | 21:44

Ook mooi dat Tom staal opeens heel erg onder de indruk lijkt van het CO2 argument. Is hij opeens een klimaat gelovige geworden???

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 21:41 | 6

@Kop Kaaz | 12-02-19 | 22:06:
Die vissers hebben er anders enorme subsidies voor gekregen, van diezelfde EU. Vergeet je dan ff.

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 22:26

Die CO2 die boeit ook niet. Zuinig met brandstof omgaan scheelt in de portemonnee en dat telt want dat versterkt je concurrentiepositie.

kempenaer | 13-02-19 | 08:50
▼ 3 antwoorden verborgen

Nederland-Exit.

Theo-Pim-Riv | 12-02-19 | 21:40

Wel mooi hoor, dat die vissers opeens zoveel weten van CO2, klimaat enzovoort. Bespaart natuurlijk ook gewoon geld.

Dit verhaal heeft meer kanten dan "dat Brussel onze vissers heeft genaaid" maar ik begrijp, het klinkt weer lekker kort door de bocht in de anti EU campagne.

De nuance is dat vanuit Brussel het PV is toegestaan voor wetenschappelijk onderzoek. Voor een beperkt aantal vissers. Echter veel meer dan was toegestaan is men ermee gaan vissen, dat was natuurlijk niet zo slim, ten eerste.

Ten tweede is door vooral kleine Franse vissers die niet hebben geïnvesteerd in deze techniek geprotesteerd, wegens onwenselijke concurrentie en omdat deze pulskotters dichter bij de kust van Frankrijk konden vissen. Die Fransen hebben in het EU parlement een effectieve campagne opgezet en de stemming op een voor hun gunstig moment laten doen. De Nederlandse delegatie heeft zich een beetje laten inpakken.

Wel jammer dat een in principe modernere en zuiniger techniek zo wordt afgeschoten. Maar t ligt ook een beetje aan de knullige manier waarop NL dit heeft gespeeld.

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 21:40 | 8

@Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 22:03: nou dan heb je het toch niet goed gelezen want met puls kun je veel nauwlkeuriger, soortenspecifieker werken dmv puls (defacto minder bijvangst etc) dus brandstof is niet het enige ''pro'' argument. En hoezo is het bodemverhaal niet overtuigend? Je denkt zelf dat die enorme vissersvloot die nog met sleepnetten riffen, wrakken en zeeleven omvertrekken minder ellende geeft dan pulsvissen? Om nog maar te zwijgen over de omvang van de Franse vloot.

gelachewoar | 12-02-19 | 23:44

De helft van het EU subsidiebudget voor landbouw gaat naar Frankrijk. Lachen hoor voor die knoflookkauwers.
De Fransen en Duitsers zijn de baas in Europaen de rest heeft zich lafhartig overgegeven zonder verzet. En dan heb je altijd fout volk dat heult met de bezetter. Ook dat is helaas niet nieuw.

kempenaer | 13-02-19 | 08:47
▼ 5 antwoorden verborgen

vis komt toch uit noorwegen ?

newray | 12-02-19 | 21:39 | 1

Nope uit blik.

tweetybird | 12-02-19 | 22:08

De EU bestaat niet echt. Het gaat om een monsterverbond tussen Frankrijk en Duitsland. De andere landen maken zichzelf wijs dat ze ook iets te vertellen hebben. In de praktijk gebeurt er enkel wat Frankrijk en Duitsland willen.

Nonkel Frituur | 12-02-19 | 21:39 | 3

nee hoor

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 22:04

Precies Nonkel. En dit keer hebben de fransmoffen er niets een oorlog voor hoeven voeren. Ze hebben samengespannen en alle kleine landjes zijn er met open ogen ingetuind.

kempenaer | 13-02-19 | 08:43

Was laatst in Noorwegen.
Overal langs de kust vrolijk spartelende zalmen in kwekerijen.
In een soort van ronde fuiken in zee.
En lekker man, die beesten!
Joekles van zalmen voor weinig in iedere supermarkt.

Waarom doen we DAT niet in plaats van met die lompe schuiten door de zee baggeren en de bodem omploegen?

Gewoon kweken die visjes, voor de kust. Zalm, Schol, Kabeljauw, noem maar op..
En Kogelvis natuurlijk.
De Noordzeebodem teruggeven aan de natuur en FOKKEN die handel!.

doitdoit | 12-02-19 | 21:39 | 6

Helemaal vol met antibiotica, die lekkere vis van jou.
Verder meestal genetisch gemanipuleerd. Soort plofkippen van de zee zeg maar.
En verdiep je verder even in het kweken van bijvoorbeeld reuzegarnalen in Azie en wat voor verwoestend effect dat heeft op de flora en fauna aldaar.

Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:46

Het voer dat die zalmen krijgen bestaat uit wild gevangen vis. Lekker zuinig.

watergeus | 12-02-19 | 21:50

@watergeus | 12-02-19 | 21:50:
Meestal gevangen voor de kust van Africa, met enorme visfabrieken. waardoor de lokale bevolking nauwelijks nog iets kan vangen met hun kleine bootjes.
Lekker man, die globalisering. Maar kom niet aan het (stok-) brood van de Fransen. Dan vallen er doden!

Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:54
▼ 3 antwoorden verborgen

De Nederlandse vissers moeten de Franse havens blokkeren. Gewoon op zijn Frans afdwingen, dus.
En zet anders Brussel maar gewoon helemaal vast.
Opbokken met die kut fransozen en helemaal de tyfus voor die die EU.

Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:37 | 1

Meneer Parlevliet heeft nogal wat schuitjes die meerdere havens volledig kunnen blokkeren. Echter draait meneer bizarre winstcijfers dus blokkeren is slecht voor zijn verdienmodel

pibasso | 12-02-19 | 21:40

Als de Fransen het pulsvissen hadden uitgevonden dan was er niets aan de hand.
Hoezee die eu.

Ko Ranzig | 12-02-19 | 21:35

Wat een engnek die Schouten. Wat dóé je in de politiek met je gestamel. Hoer op. Verder is pulsvissen iets waar ik nog nooit van gehoord heb maar t lijkt me nogal duurzamer dan de alternatieven.

Wiesmann | 12-02-19 | 21:35 | 3

Echt he, die blik in haar ogen soms. Op het krankzinnige af.

En dat zit dan in de politiek........... mijn hemel.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:38

@Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:38:
Huh ogen . Dacht dat jij net als ik kijk naar die bos hout voor de deur.

tweetybird | 12-02-19 | 22:10

Zwaar kudt, ik heb gisteren nog puls gegeten, en dat was voor het eerst dat een vis me niet aan mijn vriendin deed denken.

skoftig | 12-02-19 | 21:32

Hardball kan niet, want anders krijgt Rutte z'n baantje niet. Anders was het kabinet ook al veel eerder gestorven. Het buitenland ruikt dan ook bloed en gaat dan eisen stellen. En het kan, want Rutte zit nog niet in Brussel. Partijen buiten VVD. Eis wat je eisen kan, VVD is flexibel op alle fronten. De burger heeft het nakijken.

klowiepowie | 12-02-19 | 21:30 | 1

Het gaat echt niet om een baantje in Brussel voor de vvdhyena.
Heel de kartelkliek bestaat uit collaborateurs met de Fransduitse bezetters van ons land.
Niet alleen Rutte is fout.

kempenaer | 13-02-19 | 08:39

Binnenkort mogen we niet eens meer vliegen of muggen doodslaan.

Leuk volk trouwens, die vissers. Echte bikkels.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:30 | 1

Als je het maar niet electrisch doet

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 21:42

Carola Schouten , CU ministertje denk ik, heeft zich al gewonnen gegeven namens het kabinet. En die dierenvent is helemaal een lachertje.
Bespaar je gvd de helft op CO2 is het weer niet goed.
Enige zinnige opmerking komt weer van Baudet , niet betalen als grootste netto betaler.
Nog beter is om je er helemaal niks van aan te trekken en gewoon door te gaan .

Zwizalletju | 12-02-19 | 21:29 | 6

@Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:38:

Jetsers zijn niet slecht, niet zo heel groot maar toch, beter dan niks.

Maar de rest is zo kots, die kop alleen al..... en dan moet ze haar cockholster nog opentrekken.

Kop Kaaz | 12-02-19 | 21:41

@Dick Luyenlomp | 12-02-19 | 21:38:

Nope. Je hebt de goede voor.

tweetybird | 12-02-19 | 22:11

De enige goede oplossing is de huidige marionetten regering in Den Haag naar huis te sturen en asap uit de EU te stappen.
Daarom is het referendum ook de nek omgedraaid door de fransduitse zetbaasjes in de Nederlandse regering. Bang dat er een referendum over ons lidmaatschap van de EU zou komen. Een lidmaatschap waar je bijna niet meer vanaf komt. Meer een verplicht verblijf in een sekte tegen je zin in.
Nexit!

kempenaer | 13-02-19 | 08:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat zou er gebeuren als die vissers het verbod massaal negeren?

1977 | 12-02-19 | 21:28 | 1

Dan worden ze massaal door Nederlandse ambtenaren aan de schandpaal genageld en het faillissement in beboet. Je denkt toch niet dat Nederlandse ambtenaren een kans voorbij laten gaan om zich in te likken bij hun Brusselse buddies?

marcoplarco | 12-02-19 | 22:17
-weggejorist-
Datkanjenietmenen | 12-02-19 | 21:26

Toen ik Schouten met haar kinderstemmetje iets hoorde prevelen kreeg ik acuut medelijden met de vissers.

BozePaarseMan | 12-02-19 | 21:26 | 3

niet de juiste puls...

Glasgow Argus | 12-02-19 | 21:27

Je zal voor je broodwinning van zo’n stamelend stuk onbenul afhankelijk zjjn!! Ik heb oprecht medelijden met de vissers.

Leffe Blonde | 13-02-19 | 06:33

Ik kreeg medelijden met Nederlandje en diens hopeloos naïeve bevolking.

kempenaer | 13-02-19 | 08:31

Pulsvisspijbelaars ghe ghe ghe

Deksmaat | 12-02-19 | 21:25

Zou dit mede door de gele hesjes komen.?
Macron wil een handreiking doen en gaat bij zijn 2e moederfiguur, Merkel, uithuilen want gele hesjes zijn zo gemeen. Zij neemt hem vervolgens bij de hand op weg naar de schoolplein in Brussel om te klagen bij rector Juncker dat pulsvissen verboden moet worden

Olleke | 12-02-19 | 21:24 | 1

Ja wij zijn meer die hond die op zijn rug gaat liggen wachten tot we geaaid worden, maar niemand aait ons.

trekarm | 12-02-19 | 21:35

Dat komt ervan. Rutte heeft er jaarlijks 2 miljard Euro voorover om een hoofdkantoor hier te krijgen. Hij kan zoete broodjes bakken met de EU. Proberen een baantje voor zichzelf regelen bij de EU, dat kan hij.

Iets presteren voor Nederland, iets doen voor de vissers? Dan geeft hij geen thuis.

Dank je, Rutte. Dank je, VVD.

El Rico Grande | 12-02-19 | 21:24 | 1

Als hij dat baantje nu nog niet krijgt hebben ze hem keihard genaaid.

trekarm | 12-02-19 | 21:36

Ik sta telkens weer versteld van die ontzettende stukken onbenul die de hoogste functies binnen de overheid bekleden.

citywok | 12-02-19 | 21:20 | 1

Moet je jouw bankrekening eens naast die van hen houden. Wie is hier een onbenul?

marcoplarco | 12-02-19 | 22:14

Zeg maar had Wageningen University de resultaten van de onderzoeken over pulsvisserij niet afgezet tegen de slechtste methode van visserij, waardoor de uitkomsten van de pulsvisserij toch net wat beter uit de bus kwamen?

Sliptong | 12-02-19 | 21:20 | 1

lijkt wel mee te vallen. onder de streep bleek dit beter te zijn, ook vooral ergens de brandstof besparing.

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 21:44

Verkoop die schepen maar aan Engeland. Zij mogen binnenkort met eigen regels in eigen wateren vissen.

heldheino | 12-02-19 | 21:19 | 4

Je vist daar een mooi en realistisch voorbeeld op van een brexit voordeel

kroel | 12-02-19 | 21:30

Er vaart al een behoorlijk aantal Nederlandse kotters onder Engelse vlag. Die krijgen door de Brexit weer problemen met de uitvoer vanuit Engeland.

Leffe Blonde | 13-02-19 | 06:30
▼ 1 antwoord verborgen

mooi om te zien hoe door deze kwestie het falen van deze EU weer naar voren komt. Pulsvissen is wel degelijk veel duurzamer dan hoe die Fransen Noren en Engelsen etc vissen. Er is veel minder bodemschade, minder onnodige bijvangst en het bespaart onnoemelijk veel brandstoffen. Over een paar jaar vissen ze allemaal zo , maar Frankrijk en Duitsland maken de dienst uit he. Vooral la France dat nog leeft in de middeleeuwen en bij elke scheet opkomt voor de boeren en vissers oefenen hun macht uit in Brussel. Sterker door dom EU beleid wordt ondermaatse vis en bijbvangsten verplicht VERNIETIGT ipv terruggezet. Over duurzaam gesproken.

gelachewoar | 12-02-19 | 21:18 | 2

Kudos voor uw nick. Kutframbozen moeten maar eens goed geboycot worden. Ik heb mij voorgenomen nooit meer in of door Frankrijk te rijden.

pibasso | 12-02-19 | 21:38

De helft van het EU subsidiebudget voor landbouw gaat naar Frankrijk.
De Fransen en de Duitsers lachen zich kapot om de kleinere Europese landen die zich zo makkelijk laten naaien. Daar hebben ze dit keer niet eens oorlog voor hoeven te voeren.

kempenaer | 13-02-19 | 08:29

Prima, dat levert weer heel veel extra stemmen op voor de anti-EU partijen.

zimmerschwanz | 12-02-19 | 21:17 | 1

Maar waarschijnlijk krijgt dit amper aandacht in de MSM.

zimmerschwanz | 12-02-19 | 21:19

Mijn vermoeden is dat dat pulse vissen over 5 jaar gewoon wordt ingevoerd als de Fransen hun achterstand hebben ingelopen en de helft van de Nederlandse vissers over de kop is

Jongezeeschuimer | 12-02-19 | 21:17 | 6

En de Franse vlot met illegale staatssteun helemaal vernieuwd wordt.
Echt zum kotsen die frambozen

Bret24286011 | 13-02-19 | 00:10

@Bret24286011 | 13-02-19 | 00:10: eens. Als je van een land niet hoeft te verwachten dat ze zich zullen inzetten voor het 'Europees belang' dan is het Frankrijk wel

Jongezeeschuimer | 13-02-19 | 01:07

Het “Europees belang”? Lachen hoor, die hopeloze naïviteit. De EU is een constellatie waarbinnen de Fransmoffen al de andere Europese landen kunnen overheersen.

kempenaer | 13-02-19 | 08:26
▼ 3 antwoorden verborgen

Die Schouten daar gaan we de oorlog mee winnen, kots.
CDA neem ik aan.

marrretje | 12-02-19 | 21:17 | 3

Nou, die is uit de pan gesprongen bij het vis bakken....

SterF... | 12-02-19 | 21:18

Nee Christenunie...

rob007 | 12-02-19 | 21:24

De minister heeft zich wel degelijk ingezet voor onze vissers en de pulsmethode. De achterstand was alleen niet meer in te halen, dankzij haar voorgangers. Het thema suddert al wat jaren, met toezeggingen vanuit NL en weerstand uit de EU.

kroel | 12-02-19 | 21:36

Typisch Frankrijk die bepaald wat er in Europa gebeurd. Brussel danst naar de pijpen van dit narcistische land. Frankrijk blijft lekker tuffen met vervuilende bodem kapot slepende bootjes en dan moet de rest dat ook maar zo doen achterlijk land!

ikgeloofhetniet | 12-02-19 | 21:12 | 1

Je kunt het de Fransmoffen nauwelijks kwalijk nemen. Al die onnozele kleine landjes hebben vrijwillig hun soevereiniteit overboord geflikkerd toen ze lid wilden worden van de Fransduitse Unie. De onnozelaars.

kempenaer | 13-02-19 | 08:17

Als je een te effectieve vismethode gebruikt zul je vanzelf nooit meer kunnen vissen.

kzegje | 12-02-19 | 21:12 | 4

De maatregelen en quotums werken goed hoor. Visstand voor de meest geviste vissen in de Noordzee heeft een stijgende lijn.

sjef-van-iekel | 12-02-19 | 21:36
▼ 1 antwoord verborgen

Deze Napoleon haat de KLM en Urk
‘n Vuile egoïstische Franse schurk!
Daarom na de Brexit
Ook snel een Nexit
Laat hem maar knallen de champagnekurk!

Van Parijs verlost na al die jaren
Miljarden zullen we ons dan besparen!
Hoogmoed komt voor den val
En wat Macron uiteindelijk doen zal:
Is de E.U. doodverklaren!

Angélica de Sancé | 12-02-19 | 21:11

De vissen in de zee
leven van elkander
gelijk de mensen mee
de een al van de ander

take that, rare dierengek !

De Briemusketier | 12-02-19 | 21:11 | 3

Heb ik u aangestoken? Grappig! En zo word ik wel minder weggejorist...

Angélica de Sancé | 12-02-19 | 21:13

@Angélica de Sancé | 12-02-19 | 21:13:
Stond op de ophaalbrug voor mijn ouderlijk huis op de dijk.
een echte old skool klassieker.
Verder doe ik veul "Denkend aan Holland" enzo en ik heb naaktfeauteaus van diverse redactieleden in bezit.

De Briemusketier | 12-02-19 | 21:25

@De Briemusketier | 12-02-19 | 21:25: Dat laatste is een sterke troef... Joris op een legpuzzel a la Baudet...

Angélica de Sancé | 12-02-19 | 21:41

vis is toch allang niet fris meer... gezien de meuk die men in de zee flikkert... plankton wat vervuilt is met nano-plastics, enz, enz..

Bozetuinhek | 12-02-19 | 21:11 | 3

Alleen vis die je zelf vangt is ok.

miko | 12-02-19 | 21:22

@Cobalt bomb | 13-02-19 | 00:27:
Het type “wetenschappers” dat politiek gedreven “wetenschap” bedrijft. Fraude plegen voor hun politieke overuiging.
Net zoals de global warming - CO2 believers...

kempenaer | 13-02-19 | 08:12

Rutte deed niks. Anders kost het hem zijn EU plekje.

WillemWordtWakker | 12-02-19 | 21:10 | 1

Manager Rutte, heeft Carola op een boodschap gestuurd!

Mogwai | 12-02-19 | 21:49

Het kan niet altijd kaviaar zijn.
(Uitgezonderd EU-parlementsleden.)

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:10

Genaaid door de Framboziërs met hun vissersvloot du merde.

Sliptong | 12-02-19 | 21:09 | 4

Hopelijk zinkt die doorgeroeste tering bende snel.

ikgeloofhetniet | 12-02-19 | 21:13
▼ 1 antwoord verborgen

wat een vissen ogen heeft die minister zeg!
Dat we als handelsland nou niet een mooie deal hier uit kunnen halen, we geven alle franse vissers 20% korting op pulsnetten en wij maken ze oid...

henniebal | 12-02-19 | 21:09

Pulsvisserij bespaart 45% brandstof en wordt plots verboden. Is het klimaat ineens niet meer zo belangrijk?
Voorts ben ik voor een Nexit.

ProAsfalt | 12-02-19 | 21:08 | 3

Nou maar dat moet dan toch muziek in je oren zijn, dat klimaat geen rol heeft gespeeld in deze stemming?

Beste_Landgenoten | 12-02-19 | 21:46

45 procent minder brandstof is 45 procent minder belasting opbrengsten. Het klimaat is alleen maar interessant als het meer belasting oplevert. Met een maximum snelheid van 100 km per uur zouden we ook in één klap onze CO2 doelstelling gehaald hebben. Maar dat slaat een gat in de overheidsfinanciën en is dus onbespreekbaar.

witwas | 12-02-19 | 22:08

45 procent minder brandstof is 45 procent minder belasting opbrengsten. Het klimaat is alleen maar interessant als het meer belasting oplevert. Met een maximum snelheid van 100 km per uur zouden we ook in één klap onze CO2 doelstelling gehaald hebben. Maar dat slaat een gat in de overheidsfinanciën en is dus onbespreekbaar.

witwas | 12-02-19 | 22:08

De EU is: geen poisson voor het volk.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:07 | 1

let them eat caviar.

Glasgow Argus | 12-02-19 | 21:36

Wat een pedante lul van de dierenpoes. Nee, die vissen zijn nog altijd de pineut ja, daar is het godverdomme visserij voor.

Emsarrev | 12-02-19 | 21:07 | 1

Haha... tja, die gaan door tot we allemaal aan de sojablokjes zitten...

SterF... | 12-02-19 | 21:21

een mooie overwinning voor de Franse vissers. Geen enkele vooruitgang is toegestaan. En de EU luistert respectvol naar de Franse belangen, bang voor gele vissersvoorschoten.

Glasgow Argus | 12-02-19 | 21:06 | 1

De EU is Frankrijk en Duitsland.

kempenaer | 13-02-19 | 07:53

We zullen doorgaan

Nummer 14 speciaal | 12-02-19 | 21:05

Door Brussel? Door de Nederlandse overheid, die achterwege liet om het verplichte wetenschappelijke onderzoek te doen, waarop de vergunning voor het pulsvissen gebaseerd was...
Er valt dus ook helemaal niet te zeggen of pulsvissen beter is...

Dauthi | 12-02-19 | 21:05 | 1

Ook dat dus.

marrretje | 12-02-19 | 21:20

De fransen trekken zichzelf ook niets aan van de regeltjes van de EU dus waarom zouden onze vissers dat wel moeten?

2voor12 | 12-02-19 | 21:04 | 2

Omdat Nederland altijd het braafste jongetje van de klas wil zijn. Waarschijnlijk omdat onze politici na Den Haag een functie in Brussel ambitieeren.

Osdorpertje | 12-02-19 | 21:50

De Duitsers en Fransen zijn de heersers over de EU. Zij zijn baas en bepalen alles. Vooral in hun voordeel.

Superkwatta | 12-02-19 | 22:20

Wat denkt onze sidderaal hiervan? (Sidder als in beven.)

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:04

Laten we gewoon weer gaan vissen met dynamiet!

eerstneukendanpraten | 12-02-19 | 21:04 | 1

In het EU parlement

Mastermattie | 12-02-19 | 21:41

De EU is een slangenkuil van opportunistisch protectionisme.

Feynman | 12-02-19 | 21:03 | 1

Iets te algemeen. Het is volstrekt duidelijk wie aan de touwtjes trekken binnen de EU.
De Fransen en de Duitsers. En af en toe gooien ze een brok vreten naar de onderworpen landjes waaronder Nederlandje.

kempenaer | 13-02-19 | 07:51

Wat is een Brussel?

Rollins | 12-02-19 | 21:02 | 2

Witvis of bruinvis? Ik weet het ook niet.

Mr_Natural | 12-02-19 | 21:08

Een roofvis verkleed als manneke pis.

keestelpro | 12-02-19 | 23:36

Nexit!

HijgentHert | 12-02-19 | 21:02 | 2

Ja dat helpt Nederlandse vissers die overal behalve in Nederlandse wateren vissen

miko | 12-02-19 | 21:17

De Nederlandse territoriale zee is tot op zekere hoogte ook toegankelijk voor vissers uit aangrenzende landen. De zone tot 3 mijl uit de kust is exclusief voor Nederlandse vissers.
In de zone 3 tot 12 zeemijl uit de kust mogen Belgische vissers op alle soorten vissen, Duitsers alleen op kabeljauw en garnalen en Denen alleen op demersale soorten, sprot, zandspiering en horsmakreel. Fransen mogen in de zone 6 tot 12 zeemijl op alle soorten vissen. Vissers uit het Verenigd Koninkrijk mogen in diezelfde zone alleen op demersale soorten vissen, maar alleen in het gebied tussen de zuidpunt van Texel ten westen tot de grens Nederland/Duitsland.
Binnen de 12-mijlszone en in de zogenaamde ‘scholbox’ ten noorden van de Waddeneilanden en in de Duitse Bocht mogen alleen schepen met een motorvermogen van minder dan 300 pk vissen.
Visserij is niet toegestaan in windturbineparken, binnen een zone van 500 meter rond mijnbouwplatforms, in scheepvaartroutes, aanloopgebieden en clearways, boven gronden waar veel munitie ligt en in bepaalde delen van Natura 2000-gebieden. Dit is alles bij elkaar slechts een relatief klein deel van de totale ruimte van de Noordzee. Maar voor visserijen die min of meer aan een bepaald gebied gebonden zijn (bijv. garnalenvisserij langs de kust), is hierdoor een wezenlijk deel van hun visgebied niet langer toegankelijk.

Superkwatta | 12-02-19 | 22:17

"Kamer geschokt"
Kortom, er verandert niets. (Stel je voor dat Rutte geen stoeltje krijgt)

Mastermattie | 12-02-19 | 21:01

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken