Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Beveiligingsbeeld aanval op AfD-politicus

Oordeel zelf.

De Duitse politie heeft beelden online gezet van de aanval op AfD-politicus Frank Magnitz. Het Duitse OM verklaarde eerder dat de wond waarschijnlijk door zijn val was veroorzaakt, maar deze beelden lijken alleen maar meer voer voor twijfel. Want heeft die rechter kerel nou iets in zijn linkerhand? En is dat dan een stuk hout? Of is het een boksbeugel? Of lijkt het maar zo door de donkere beelden en geeft hij Magnitz alleen maar een soort van gemene duw? En maakt dat het dan eigenlijk minder erg? Vragen vragen vragen. Voor wie antwoorden heeft liggen overigens 3000 Reichsmarken klaar. Plastische foto die u al gezien heeft na de breek: is dat het resultaat van een val, of van een beuk met een boksbeugel?

Au

ziet er uit als een boksbeugelwond

Reaguursels

Inloggen

Het lijkt mij op een wond van een ploertendoder, die past prima in je mouw en valt niet op in het halfdonker.

In A'dam wel krakers gezien met zo'n ding. Dan van achteren aanvallen (anders durven ze niet...) op het hoofd slaan, en het flexibele deel slaat door op het voorhoofd.

En daarna is hij keihard op de grond gevallen op zijn rechter jukbeen. Ziet er gebroken uit.

M13 | 12-01-19 | 15:59

Als de beste man viel dan zou je verwachten dat hij ook een gebroken neus had. Die steekt namelijk uit!

boerk | 12-01-19 | 12:05

Zo, dat is een flinke 'val', daarvoor moet je toch minimaal meerdere keren op de rand van je tafel flikkeren. Wat raar, toch.

decadent degeneraat | 12-01-19 | 11:00 | 1

Denk van een keukentrapje, daar overlijden meer mensen aan laatste jaren.

boerk | 12-01-19 | 12:03

Aanslag. NOS blijft medeplichtig elke keer op deze manier.

Geen01 | 12-01-19 | 01:48

De "val" is net zo geloofwaardig als Junckers rugklachten.

Blanke_Vlaai | 11-01-19 | 22:30

Beloning ad 3000 is ongewoon laag. Als hij als politicus bewust als doelwit is gekozen, dan is dat een poging om het democratisch proces te beïnvloeden. Afd politici worden zo immers geïntimideerd en denkbaar is dat zij zich minder vrij voelen als Afd politicus naar buiten te treden. Raar dit.

Paljas | 11-01-19 | 22:19 | 3

denkbaar is dat zij zich minder vrij voelen als Afd politicus naar buiten te treden
Ben jij aspirant-politicus? In gebruikelijke taal heet dat "omdat ze worden bangemaakt" En wat is de reden om dit raar te vinden?

issieookweer | 11-01-19 | 22:26

Die lage beloning dus, voor zo iets ernstigs.

Paljas | 11-01-19 | 22:35

@Paljas,
U gaat er kennelijk van uit dat de hoogte van de beloning gerelateerd wordt aan een mogelijke poging het democratisch proces te beïnvloeden.
Dat zal zo zijn. Maar stap twee is natuurlijk de afweging welke politiek mogelijk beïnvloed wordt. En dat levert in het geval van de AFD een negatieve correctie op, zodat slechts 3.000 euro resteert.
Het 'gehaspel' door politie over wel of niet te zijn aangevallen, of toch gevallen, was natuurlijk al een veeg teken. Terwijl de beelden een valpartijtje toch echt uitsluiten. Er is hier echt sprake van een bewuste aanval.

michelpen | 12-01-19 | 03:05
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 11-01-19 | 21:27
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 11-01-19 | 21:29
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 11-01-19 | 20:37 | 1

Je kan echt geen ene reedt met die beelden: boksbeugel, bijl, blootje handjes, je ziet er in wat je wil zien. De foto van de wond lijkt meer te zeggen. Het lijkt mij erg moeilijk om zo'n gapende wond te maken met een straatkopstoot. Wat het ook is, hopelijk wordt het tuig snel gepakt.

Ggroengras | 11-01-19 | 20:28

3000 euro, dan weet je meteen wat de democratie waard is in Duitsland.

lacucaracha | 11-01-19 | 20:25

Net het item bij het milieujournaal gezien. Zoals gewoonlijk geen verhelderende tekst of rectificatie na de desinformatie de wereld in geslingerd te hebben – net als bij pyromane migranten, metoo-Kavanaugh en plasseks-Trump. What else is new?

Slogra | 11-01-19 | 20:22

3.000 Euro beloning, dat is niet genoeg om iemand te verraden. Alhoewel... ze zijn links...

Mr_Natural | 11-01-19 | 20:17

Een dergelijke hoofdwond loop je niet op van 'een va Niet van die hoogte iig. Dat is één. Twee is dat de dader rechts wel degelijk een wit rechthoekig voorwerp in de hand houdt waarmee hij de politicus op het hoofd raakt. Drie; Als eerste reikt de dader met zijn rechterhand langs de linkerkant van de politicus. Het lijkt er op dat de dader de intentie had de politicus om te te draaien om hem in het gezicht te kunnen slaan met het voorwerp. Vier; de daders en slachtoffer verschijnen plotsklaps in beeld. Je ziet ze niet vanuit onder in beeld verschijnen, neen, opeens zijn ze er. Er lijkt te zijn geknipt. Maar waarom in Godsnaam. Mogelijk scenario; slachtoffer en dader waren eerder al onder in beeld, bij een worsteling zijn ze weer even buiten beeld geweest en alleen het laatste deel van de aanslag kwam opnieuw in beeld. Maar wat er in het eerste deel te zien was was misschien te schokkend voor de kijkers of in strijd met de privacy van de daders. Of er staan gruwelijker handelingen op die slecht zouden afstralen op linkse idealisten. Maar dit laatste is speculatief. Maar omdat de politicus zich niets meer kan herinneren kan het Duitse OM de boel spinnen zoals ze willen.

Dit alles is te zien wanneer je het filmpje op 1/4 snelheid afspeelt.

Sans Comique | 11-01-19 | 20:02 | 2

Vier: leuke conspiratie-fantasie. Maar ondanks dat het niet minder speculatief is als de uitspraak dat je in 2021 de vierde lottotrekking gaat winnen, zet je het toch maar even hier neer.

issieookweer | 11-01-19 | 22:34

Naar mijn mening ontbreekt beeld. Of het moet inderdaad zo geweest zijn dat Magitz in zijn val samen met de aanvaller in beeld komt.
Graag zou ik ook beelden willen zien door een camera genomen vanuit de andere richting (vanaf de andere kant). En ook beelden van een eerdere camera. Het OM van Bremen is wel erg selectief te werk gegaan en heeft nogal wat te verbergen.
Daaruit blijkt dat de vrijgave van beelden pro forma is met het doel critici de mond te snoeren.

pushpins | 12-01-19 | 00:00

Meneer Magnitz heeft een scheur in zijn voorhoofd en dat komt niet door die vlakke vloer. Is in het gezicht gestoken of geslagen door het Leibstandarte-lid met de donkere broek en de lichte schoentjes.
Is dat erger dan met een balk gemept worden door zo'n kakkerlak? Het is in ieder geval erg genoeg.

Slogra | 11-01-19 | 19:46 | 1

En dan nog de eventuele verloren tijd die er tussen de twee clips zit en het aanwezige bouwmateriaal... Genoeg stof om het niet af te doen als 'duwtje'.

Slogra | 11-01-19 | 20:44

Filmpje bekeken... er zijn een aantal dingen welke opvallen: eerste deel: achterste persoon lijkt ’n vrouw of iemand welke niet helemaal lekker loopt. Tweede camera: het kan zijn dat hij eerst een taser in z’n nek heeft gekregen (het inkrimpen, vallen) waarna de ‘afmaker’ met een hard, stomp voorwerp op z’n hoofd. Dit kan van alles zijn geweest. Als ik een suggestie zou moeten doen dan zou ik zeggen een kei of steen, een zwaar blok hout (in de mouw) zou ook prima kunnen.

Dan het volgende opvallende: de lage resolutie, ontbrekende camera beelden en de uiterst lage beloning. Ook geen bijgewerkte screenshots of iets dergelijks. Blijkbaar heeft het de prioriteit ‘laag’ bij onze Oosterburen, het komt ze gewoon mooi uit.

Al met al is dit een schoolvoorbeeld van een ernstige waarschuwing. Dood of moord was duidelijk niet de bedoeling, immers hij lag er klaar voor maar ze lieten ‘m gewoon liggen. Tevens ook geen (ingehuurde of betaalde) professionals, maar een paar ideologische figuren. Waarschijnlijk zijn ze achteraf zelf ook verbaasd over het resultaat. Nazi raus of zoiets.

Veelal komt dit niet vanzelf, er gaan eerst bedreigingen en opbouw van drukmiddelen aan vooraf. Daar waar twee of drie lijnen elkaar kruisen, daar zitten ze.

Veluwse-Eikel | 11-01-19 | 19:38

Duwtj! Die ene ging bijna over hem heen al stompend. En dan nog wat buiten beeld gebeurde. Is die NOS helemaal van het padje af? Dit is overduidelijk geen duwtje!

Mart6037 | 11-01-19 | 19:37 | 2

Ik ben flauw van het trivialiseren enerzijds en het vergroten anderzijds van die rare club.

Slogra | 11-01-19 | 19:50

Als een fin iets uitspookt wordt het ook altijd gebagatelliseerd.

lacucaracha | 11-01-19 | 20:26

Doorgebroken puistje. Niets aan de hand volgens de linkse media. Dat er nog getwijfeld wordt, komt door die linkse waas voor hun kop.

Wim Venijn | 11-01-19 | 19:29

Met zijn 5e minimaal.

ik2! | 11-01-19 | 19:18

Politici die zomaar uitgeschakeld worden, dat zou in Nederland nooit..
o, wacht..

Canis.bonus.es | 11-01-19 | 19:12

Mensen die hier menen dat het komt door de val. Hebben jullie enig vergelijkingsmeteriaal? Anders is het een loze bewering. Ook al zou ie knockout zijn gegaan door de klap op zijn achterhoofd (wat het dus jniet was maargoed) en zich niet hebben kunnen verwereren tegen de val: Hoeveel stomdronken mensen hebben zo'n hoofdwond opgelopen nadat ze recht voorover op hun snufferd vielen? Juist: 0.

Kom met enig vergelijkingsmateriaal of stop met raaskallen.

peterdh | 11-01-19 | 18:55

Wat is die NOS dan weer vreselijk door de mand gevallen met hun "Journaal". Die suggereerden dat na het zien van de beelden waarschijnlijk was gebleken dat de rechts-"populistische" politicus waarschijnlijk slechts ongelukkig gevallen was na een duw. Vreselijk onbetrouwbaar k*tjournaal geworden of misschien altijd al geweest.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 18:50 | 2

Ook dat "populistische" erbij, waarmee ze eigenlijk willen zeggen "eigen schuld, dikkebult in je hoofd".

Watching the Wheels | 11-01-19 | 18:51

O hieronder lees ik dat ze vandaag weer de waarheid geweld aan doen bij de NOS.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 18:52

Duidelijk met een stomp voorwerp geslagen. Dit is niet veroorzaakt door een enkele val voorover op het trottoir. De huid is open gebarsten door de impact. Een bike-lock maybe? www.youtube.com/watch?v=eYWuf8_sB0Q

horsteknots | 11-01-19 | 18:45

Dikke videofuck. Alleen niet eentje om te lachen.

ssvld | 11-01-19 | 18:34

Keek net even naar het NOS zes uur journaal. Het filmpje werd getoond, maar.............., de beelden waarop de dader "het wapen " geeft aan de mededader is er............ afgeknipt.

Predeker | 11-01-19 | 18:32 | 2

Tuurlijk deze links extremisten moeten toch enigszins in bescherming genomen worden.

BozePaarseMan | 11-01-19 | 18:51

De NOS bevuilt het eigen nest niet.

Frau Merkel | 11-01-19 | 20:10

De aanvaller geeft een elleboog in de nek, de AfD-politicus heeft zijn handen in zijn zakken en geen kans om zijn val te breken. Een laffe aanval.

Cerpio | 11-01-19 | 18:28 | 3

Ja, want dronken mensen die voorover vallen en hun val niet breken lopen ook altijd dit soort schade op. Ohnee, dat is nog nooit gebeurd. Kut.

peterdh | 11-01-19 | 18:58

Gel*l inderdaad, dit soort schade aan je schedel krijg je niet door een gewone val of het moeten kinderkopjes zijn op die straat.

Watching the Wheels | 11-01-19 | 19:01

En dan moet er net 1 uitsteken als hij met z'n rechts-populistische schedel naar de grond gaat. Zou kunnen. Heeft iemand enig idee waarom die NOS steeds rechts-populistisch toevoegt aan het woord slachtoffer/politicus?

Watching the Wheels | 11-01-19 | 19:03

Iets met nazi’s en facisme? Lekker kutvolk sie germanzz. Ik denk het mijne ervan, Joris wat denk jij er eigenlijk van?

rattenvanger XL | 11-01-19 | 18:26 | 1

Duidelijk ook dat ze zn rechterhersenhelft wilden raken.

rattenvanger XL | 11-01-19 | 18:29

Verder geen expert hoor, maar ziet u die rode cirkel rond de gapende hoofdwond? Dat is niet louter bloedvlek, volgens mij is het een oppervlakkige schaafwond. Misschien van de klap tegen de grond?

Ik heb zelf weleens een klap gekregen met een stomp voorwerp en dat gaf een wond alsof gesneden met een chirurgisch mesje. Dat zijn gapende hoofdwond door de klap tegen de grond komt is zeker niet ondenkbaar.

Over de beweging met dat linker handje: volgens mij probeert klootzakje zijn evenwicht te bewaren om niet te struikelen over de man die hij op dat moment zelf tegen de grond werkt. Bovendien hangt Magnitz dan al 10 cm boven de grond. Not ready for impact.

Volgens mij zijn de grootste leugens toch echt van de AfD gekomen die het eerst nog hadden over kopschoppen en bewerking met een stuk hout. Ik weet niet hoor... Na deze beelden klinkt zelfs de NOS geloofwaardiger...

Neemt allemaal niet weg dat het nog steeds sterk op een aanslag lijkt.

Zottekap | 11-01-19 | 18:25 | 2

Slachtoffer wordt 2 maal op het hoofd geslagen. De val komt duidelijk niet overeen met de plek van de wond op het hoofd. Die wond zit te ver naar achteren. Geen overval, dus een aanslag. Typische MO van laf links.

Zuidwest6 | 11-01-19 | 18:37

Nogmaals ooit gevallen dronken mensen gezien met dit soort letsel na een niet gebroken val?

peterdh | 11-01-19 | 19:18

Dit is poging tot moord door extreme lafzakken.

Ali Bundii | 11-01-19 | 18:18

Die AfD gaat groot worden. Dus dit soort laffe aanvallen gaat nog veel vaker gebeuren. Uiteindelijk kan je als overheid niets meer onder de tafel schuiven. Waarheid komt dan naar boven. Und was wird dann kommen? AfD als größte Partei!!

AMX pri | 11-01-19 | 18:13

Uitgeschoten met scheren.
Of teveel nagelbijten.

Ruimedenker | 11-01-19 | 18:08

Ziet er uit alsof ie op een goed blok hout of mes is gevallen

niemand specifiek | 11-01-19 | 18:05

Wat springen de personen opeens gek in beeld als je de 2e camera ziet....

Proditor | 11-01-19 | 18:02

dat is een hele beste val geweest. die terrorist zal wel iets in zijn handen hebben gehad.

Schepvogel | 11-01-19 | 17:58

Aanval met tomaten. In blik.

Nichtsneues | 11-01-19 | 17:57

Nu nog wachten tot ook rechts het recht in eigen handen gaat nemen. Krijgen wemooie journaal beelden..... links weggeblocked uit beeld, rechts uitvergroot er weer in.

Oepsie1234 | 11-01-19 | 17:50

Nog even en volgens de NPO werd de zwaartekracht de man te veel. Fijn dat zij ons behoeden voor fakenews. Misschien kunnen ze Putin nog de schuld geven en was het een Russische drone. Zijn we de politieke moorden in NL al vergeten op o.a Fortuyn? En de continue bedreiging van Wilders en anderen?Uit welke hoek kwamen de daders en komen de bedreigers?Uit de hoek waar een monster is gecreëerd door eendrachtige samenwerking van MSM en gevestigde partijen. Het labelen als nazi van politieke tegenstanders is het belangrijkste wapen van het ancien regime. Er is een klimaat geschapen van haat en demonisering van onze dissidenten die de overheersende ideologie kritiseren.
In dit klimaat en met dit wereldbeeld zijn er nuttige idioten voortgebracht die met geweld tegen opponenten menen de wereld beter te maken. Het wezen van de democratie is door dit bewust gecreëerde klimaat onderuit gehaald. Namelijk de mogelijkheid om je als burger verkiesbaar te stellen voor partijen en openbare ambten. Wettelijk mag je in DLD lid worden van de AfD, maar of je feitelijk dat nog kunt en wilt doen wordt veel lastiger met dit klimaat van geweld en intimidatie. Er waren zelfs openlijke reacties van waardering voor dit geweld in de Duitse media. Het geweld dient als doel de politieke correctie die er in Europa gaat komen te vertragen. Daarnaast is de reactie veelal in het openbaar afkeuring, maar informeel begrip. Ze leren van hun geschiedenis de verkeerde dingen. Opnieuw politiek straatgeweld

daslebenderanderen | 11-01-19 | 17:49

Ze worden zo het tweede shot in geteleporteerd.

ssvld | 11-01-19 | 18:36

inderdaad

M13 | 12-01-19 | 16:18

Oh wee als deze politicus links geweest was..... dan had de media wel wat anders geschreeuwd.

Oepsie1234 | 11-01-19 | 17:45 | 1

...... en had de beloning een veelvoud bedragen.
Wegens aantasting van het democratisch stelsel. Maar ja, AFD maakt daar natuurlijk geen deel van uit....

michelpen | 12-01-19 | 03:16

Als een politiek linkse deugfiguur het slachtoffer zou zijn, was de eu te klein!
Nu is het iemand van een "rechts populistische" partij, die er niet zo schijnt toe te doen.

bqbq | 11-01-19 | 17:45

Kristallnacht 2.0 / Fascisme 2.0

Roger Gene II | 11-01-19 | 17:40

Die gozer die aanviel moet op zijn minst iets in zijn rechter hand hebben gehad.
- Hij valt van achteren aan, wat gek is als je iemand maar een klap wil verkopen. Als dit de intentie was, zou je gewoon een schop in zijn rug geven.
- Zijn handen maken een beweging over de man heen. Vervolgens trekt hij ze over het gezicht en hoofd weer terug naar zichzelf toe.
- Hij gebruikt zijn gewicht niet, maar 'danst' om de man heen.
- De val kan niet het gapende gat op zijn hoofd verklaren.
- ... OF de video is incompleet en die jongens zijn nog een keer terug gekomen.

mazel_tov | 11-01-19 | 17:36 | 1

Het zijn zowiezo laffe honden met 3 langs achter aanvallen. Een boksbeugel of een mes of pen met glasbreker, daar gok ik dan op. Dat zou de diepte van de wond en ook de grote kunnen verklaren. Ook het feit dat je geen wapen ziet, Maar dat het geen aai over de bol was, was wel duidelijk. Ik zou die gastjes eens graag een half uurtje voor me alleen hebben. Het maakt me trouwens niet uit wie ze aanvielen, gewoon omdat het zo een laffe klootzakken zijn.

Lt-Kol Kilgore | 11-01-19 | 17:45

De Duitse pers probeert nu te duiden dat dit door val kwam en niet door een aanval. Ze zijn daar nog erger dan onze NPO. Was dit met een groen linkser gebeurd dan was de wereld te klein want je weet “rechts facisme”......

Blonde Nel | 11-01-19 | 17:35

Als het geen boksbeugel was moet het een strijdknots geweest zijn .

Ikbenhet6 | 11-01-19 | 17:31

Ziet er uit als een val op een boksbeugel.

azijnseikerT | 11-01-19 | 17:30

Suikerziekte ?

Kamervraag | 11-01-19 | 17:30

Hoe hij aan zijn verwondingen is gekomen is niet relevant. Feit is dat hij ze niet had opgelopen als deze laffe aanval niet had plaatsgevonden. Dat Duitse OM is al net zo labbekakkerig als dat van ons, ongelofelijk!

MickeyGouda | 11-01-19 | 17:28

In Duitsland zijn ze nog erger in het downplayen van problemen dan hier. Ziekelijk wat ik van de week er van gezien heb.

Tinus Trekveer | 11-01-19 | 17:20

@einstina
Dat zal dan door incompetente en ideologisch verblinde politici worden gedaan. Mensen als wij hebben hen er vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Ab Sconditus | 11-01-19 | 17:16 | 1

Ja. Zij hebben ogen maar zien niets en hebben oren maar horen niets. De gevolgen zullen passend zijn.
Gelukkig houdt een overgebleven groepje stand!

einStina | 11-01-19 | 17:24

Moge ze voor eeuwig jeuk aan hun kloten hebben (en veel te korte armpjes)

Lt-Kol Kilgore | 11-01-19 | 17:13 | 1

lol

meneer Q | 11-01-19 | 17:27

Als amateur MMA-kijker lijkt me dit een bewuste elleboog tegen het achterhoofd, wat vaak leidt tot onmiddellijk verlies van bewustzijn, nog voordat je op de grond ligt. Die snee in het voorhoofd kan dus best het gevolg zijn van een vrije val tegen het wegdek, waarbij het slachtoffer niet in staat was om zijn val te breken.

His Lordship | 11-01-19 | 17:05 | 3

Dat gezegd hebbende, kan het net zo goed zijn dat de daders later zijn terug gekomen en de Polizei nog ergens de rest van de camerabeelden heeft.

His Lordship | 11-01-19 | 17:12

Geen elleboog, het is duidelijk te zien dat die kerel iets vastheeft waarmee hij meneer bewust raakt.

barryvantiggele | 11-01-19 | 17:30

Als u beeld voor beeld kijkt kunt u zien, dat de aanvaller een voorwerp met een rechthoekige vorm in de linkervuist heeft, waar hij mee slaat als de politicus al aan het vallen is.(Geimproviseerde boksbeugel?)
Dit voorwerp wordt met de linkerhand doorgegeven aan de handlanger.

Roadblock | 11-01-19 | 19:47

Duitse Mark meldt net, dat ie de daders het liefst zelf samen met Badr in elkaar zou willen slaan.
Verrassend.

Pelforth | 11-01-19 | 17:04

Dankzij Trump komen dit soort smerige praktijken van de NOS eindelijk zichtbaar in beeld. En hebben we er een naam voor deze linkse propaganda... fake nieuws.

RenHoek | 11-01-19 | 17:03

in Duitsland wordt het direct gerelativeerd. Het wordt meer erop gehamerd (haha) dat hij zeker niet met een "kantholz" is geslaan dan dat hij slachtoffer van een laffe overval is. Volgens de duitse MSM is de AfD de dader omdat ze eerst het getuigenis van de aannemer heeft verbreid die zei dat hij met een hout is geslaan. Het wordt echt ongeloofelijk downgeplayed.

Maar ja - nog steeds geloof ik niet dat je zo'n hoofdwond op die plek dooor de val oploopt.

Grappig detail: Die meneer was vroeger lid van de communistische partij (DKP die toen nog door de Sowjets wordt betaald niet Die Linke van tegenwordig). Ik denk deze afvalligheid speelt hem ook parten.

redanx | 11-01-19 | 17:02 | 3

Nederlands is niet jouw eerste taal, of wel?

His Lordship | 11-01-19 | 17:08

Laatste zin doet aan Fransman denken .

Ikbenhet6 | 11-01-19 | 17:19
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 11-01-19 | 21:08

Ik liep net tegen de deurpost, hup, arm kwijt.

Mr_Natural | 11-01-19 | 16:57 | 10

Hahaha +1 voor iedereen! Maar serieus, wat een walgelijke en soms ronduit enge reacties op de Joop over deze berichtgeving - niks onmenselijks is dat hysterische klaagblogje en haar reaguurders vreemd als het om rechts- of andersdenkenden gaat.

2tribes | 11-01-19 | 17:43

Oh 2tribes, je liep tegen Joop aan.
Wees blij dat je nog leeft.

Ruimedenker | 11-01-19 | 18:10
-weggejorist-
klepperdeklepklep | 11-01-19 | 21:23
▼ 7 antwoorden verborgen

Overduidelijk door de val op een boksbeugel die toevallig daar op de grond lag. De dader vroeg alleen maar netjes of hij mocht passeren.

Nicht rijder | 11-01-19 | 16:56

Ja maar dat mag altijd links geweld. Dat is veel menselijker dan rechts geweld. Las net dat Mark Rutte die oproerkraaiers van oud en nieuw wel zelf in mekaar zou willen slaan hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Slough | 11-01-19 | 17:23

Ja als links geweld gebruikt is het natuurlijk heel begrijpelijk.

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 17:52

Of het nu wel of niet door die val kwam, hij viel toch niet zomaar. Hij werd op een laffe manier aangevallen dus als het door de val kwam, het gevolg is sowieso een ellendige wond. Ergo: Even zware straf.

Beste_Landgenoten | 11-01-19 | 16:52 | 5

@BL, ik denk het feit, dat een bejaarde politicus door 3 jonge mannen van achteren wordt aangevallen en als gevolg daarvan ernstig aan het hoofd wordt verwondt en vervolgens een linkse radicale organisatie de aanval op eist.
Dat is best schokkend te noemen in een democratische samenleving.

Pelforth | 11-01-19 | 17:33

Wat dan weer wel typisch rechts is: Dat slachtoffergejammer altijd, alsof ze altijd de underdog zouden zijn, de zielige partij. Wat is dat toch?

Dat heet kopiëren

rattenvanger XL | 11-01-19 | 18:33

@BL mmm ik kan me herinneren dat jij het wel eens was met veroordeling van 3 jaar wegens terrorisme voor het gooien van een brandend bierflesje op een grasveld. Hier wordt een politicus levensbedreigend aangevallen. Dus even zware straf als wat bedoel je precies???

peterdh | 11-01-19 | 18:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Boksbeugel.

Patje2011 | 11-01-19 | 16:51

Het valt mij wel op, als anders denkende dan links denkende, wel heel vaak worden gemolesteerd, de politiek "geschokt" is. Maar de politiek is vaak de schuldige, die zo als Wilders voor zijn Marokkanen opmerking, proberen te veroordelen, terwijl de PvdA, GroenLinks en D66 veel ergere discriminerende opmerkingen de media in strooien, dan Wilders, maar alleen Wilders wordt veroordeeld in dit klasse en linkse justitie land aan de Noord Zee.

Doordat deze linkse partijen constant schreeuwen als rechts denkende ook maar iets zeggen of hun mening vertellen, dat linkse maffia partijen gelijk roepen dat ze naties zijn en discrimineren en verdere opruiing. Maar ook de kranten en TV nemen dit klakkeloos over, zonder ook maar iets te te controleren of dat klopt wat links verteld, gooien de media ook nog eens kolen op het vuur, met alle gevolgen van dien. Maar oh oh oh war zijn de regeringen altijd GESCHOKT!!!!!

Niet links | 11-01-19 | 16:49

nou bewijs ten over dat hij die wond niet heeft opgelopen door ergens tegen aan te vallen.. hij viel op de grond en nergens met zijn hoofd tegenaan. Die man heeft een enorme klap met een blad van een bijl of zo gehad en het was blijkbaar de bedoeling dat zijn hersenens eruit zouden puilen.. zelfs een stuk hout kan dit niet veroorzaken en volgens mij ook geen boksbeugel.. blad van een bijl wel!

fikkieblijf! | 11-01-19 | 16:49 | 20

Johnweer | 11-01-19 | 19:48
Dan is er maar 1 conclusie mogelijk : jij hebt als enige ter wereld je wenbrauwen boven op je hoofd.

the namster | 11-01-19 | 19:55

@the namster | 11-01-19 | 19:55
"Dan is er maar 1 conclusie mogelijk : jij hebt als enige ter wereld je wenbrauwen boven op je hoofd."

Nope: Er is nog een conclusie mogelijk: Jij ziet de foto, en bent niet in staat te zien dat de gapende wond niet alleen ver bovende wenkbrauwen zit maar zelfs ver boven je voorhoofd.

Probeer het zelf eens: Doe beide ogen dicht, en breng je rechterwijsvinger naar je voorhoofd. Mocht je wijsvinger bovenop je hoofd landen, dan per direct je rijbewijs inleveren aub. Het CBR is daar 100% mee eens.

Johnweer | 11-01-19 | 20:17

Johnweer | 11-01-19 | 20:17

Laat hem eerst voor een spiegel staan, mocht hij zijn voorhoofd vinden, doet hij zijn ogen open en kijkt hij in de spiegel. Die vinger tegen zijn voorhoofd zegt iets over hem zelf ;-)

Bijtendehond | 11-01-19 | 23:39
▼ 17 antwoorden verborgen

houdiniact?

@WiN™ | 11-01-19 | 16:43

Echt he NOS : "Het OM zei eerder al dat daar op basis van bewakingsbeelden geen sprake van lijkt. Op de vrijgegeven video is dit ook niet te zien."

jahhhhhh zo'n wond loopt iedereen toch op die op de grond valt... Oftewel het down playen is direct al begonnen. Afd noemt het een moordaanslag, dus de msm zeggen: de man is gevallen en er is niets te zien van een wapen....

Hoe lang geloofd men dit nog?

peterdh | 11-01-19 | 16:43 | 3

Wij hier niet, het volk uit naïviteit wel want NOS spreekt waarheid of vanuit het wensdenken omdat het een ""fascistische"" AfD-er zou zijn? Benieuwd of NOS ook zo had gereageerd wanneer het iemand van CDU of SPD zou zijn?

Jan, Leiden | 11-01-19 | 16:48

Maar een forensisch arts moet hier toch wel iets zinnigs over kunnen zeggen?

2tribes | 11-01-19 | 16:59

CdK van Noord-Brabant, tijdens zijn Nieuwjaarsrede: "We gaan de rechtsstaat niet verdedigen door hem opzij te zetten, maar ik vrees echt voor legitimiteit wanneer wij, en dan bedoel ik niet alleen politie en justitie, er niet in slagen mensen van kwade wil de voet dwars te zetten." Van de Donk zegt de discussie over burgemeesters als crimefighter te begrijpen. "Maar laten we dan zorgen dat andere delen van het systeem adequaat werken."

JohnWalker | 11-01-19 | 16:40 | 1

die Mensen die hij wilde importeren en alle Brabantse Gemeenten verplichtte ze op te vangen komen in de statistieken waar hij zich zo druk over maakt veelvuldig voor.

Trumme | 11-01-19 | 16:46

Typisch antifa kleautzakken lijkt mij. Bewuste en laffe aanval (van achteren) met maar 1 doel.

Kukooo1 | 11-01-19 | 16:39 | 1

Mogelijk, maar sinds AFA is gecollaboreerd met personen met een bedenkelijke islam-politieke activistische (sommigen zeggen 'terroristische') achtergrond, is het enkel nog lastiger geworden een mogelijk daderprofiel op te stellen. Vroeger waren AFA's van die punkers, met hanekammen, bijna altijd Nederlands, of op een andere manier de eigenaar van een 'alternatief' uiterlijk. Maar ja, dat was nog de tijd van grote krakersrellen, grote demonstraties, de jaren waarin we ook hoorden van groepen zoals de RAF en de RARA. Dat is nu 30 bijna 40 jaar geleden. Zorgelijk is het wel, want het AFA activisme is niet meer de activistische groep die het vroeger was. Het is een terroristische groep geworden, en de diversiteit binnen die groep maakt dat je de eventuele daders ook niet zo makkelijk meer kan opsporen. Het zal mij niet verbazen als deze zaak nooit word opgelost. :(

gaffelbaard | 11-01-19 | 16:58

Gewoon een moordaanslag dus... Of gaat de linkse media ons dadelijk vertellen dat het een ongelukkige botsing was...?

Nemo_Tenetur | 11-01-19 | 16:39

Als deze verwondingen door een val zouden komen, dan ligt heel het Erasmus MC komend weekend vol met dergelijke hoofdwonden. Niet dus. Er moet een wapen zijn gebruikt. Bovendien is 3000 euro belonging lekker veel voor een poging tot moord op een politicus. Ten derde staat er toch een geweldige getuige op dat filmpje! De man die z'n achterbak dicht doet kijkt nota bene nog achterom naar die gasten. Is dat voor niets? Kom op zeg! Als dit bij Merkel zou zijn gebeurd dan is Bremen in last. Nu probeert men het af te doen door een "duw in de rug". Dit wordt steeds enger. Pim Fortuyn is ook zo aan z'n einde gekomen. Ook door een links complot. Links en islam samen is levensgroot en levensgevaarlijk.

Waakvlam | 11-01-19 | 16:38 | 1

De Duitsers zijn nog erg ver weg totdat ze de realiteit inzien.

Trumme | 11-01-19 | 16:48

Dit heb ik dus continue als ik met het ov reis en dan krijg ik te horen dat ik verkeerd incheck.

Shareholder II | 11-01-19 | 16:36

Vreemd , op de extreem linkse fascisten site Joop.nl las ik dat hij alleen gevallen was en het vermoedelijk zelf in scene heeft gezet .

Castor12 | 11-01-19 | 16:36 | 5

Zo te zien aan de foto wel

JelloBiafra | 11-01-19 | 16:50

overduidelijk te zien dat het make-up is

Nouwske | 11-01-19 | 16:56

Joop.nl is alleen maar nepnieuws. Net even gekeken.
Nepnieuwtje: anti-wit racistische Clarice wil de mensen laten geloven dat anti-wit racisme een 'nieuw soort feminisme' is. Dat kwalificeert denk ik wel als nepnieuws, toch?

gaffelbaard | 11-01-19 | 17:01
▼ 2 antwoorden verborgen

Lijkt er op of het heeft de schijn tegen dat de gevestigde orde, politie en het OM gezien het ernsige letsel nu alvast met het uitbrengen van deze wazige beelden de strafmaat bij niet meer getuigen poogt te beperken? Is maar een vraag.

Vind dat gezien het een politicus betreft en de ernst van het letsel gewoon een vermeende aanslag op het leven, hoe de wond ook is ontstaan, door toedoen of door de val. Krijg er nu al een wrange smaak van in de mond, vast een taakstraf straks? Was het iemand van CDU geweest was het dan vast wel een regelrechte aanslag geweest, maar nu is het iemand van de AfD en dan mogelijk niet? Begin ernstig aan de lidstatelijke rechtsstaat te twijfelen van Duitsland wanneer dit zou kunnen gebeuren.

Het kan toch niet zo zijn dat linkse Afa-achtige
figuren met een vermeende aanslag er straks met een lichte mishandeling van af gaan komen? Of wel soms?

Jan, Leiden | 11-01-19 | 16:32 | 3

Als ze al voor de Rechter komen. De realiteit is, ook hier in ons land, dat geweld van links zelden bestraft wordt.

Trumme | 11-01-19 | 16:50

Klopt Trumme, ze kunnen de rechters voortaan beter de linkers noemen.

SlimmeBelg | 11-01-19 | 17:52

De VERlinkers klinkt beter en doet ze meer recht toe komen.

lovekila | 11-01-19 | 18:12

Gegeven de lengte van de wond is dit het gevolg van een klap met een lange scherpe rand, stompe voorwerpen (waaronder een boksbeugel) veroorzaken een deuk. Omdat de afd meneer alleen heeft weten te overleven door tussenkomst van een voorbijganger, vertrouw ik erop dat het BKA gaat voor een terroristische poging tot moord. Doen ze dat niet is politiek gezien het afd zo meteen maar wat blij met hun eerste echte quasimartelaar.

Met alle instabiliteit die Duitsland, en dus Europa, op dit moment kan missen als kiespijn.

Pure speculatie: hoe wisten de daders waar het slachtoffer zou zijn en wie profiteert? #insidejob?

Hetkanverkeren | 11-01-19 | 16:30 | 6

bodemloos | 11-01-19 | 16:44 | Op grond waarvan meent u dat uit te kunnen sluiten?

Hetkanverkeren | 11-01-19 | 16:48

Hetkanverkeren | 11-01-19 | 16:48
Nee, dat kan ik niet uitsluiten.
Gezien de beelden lijkt me jouw # zeer onaannemelijk. Gortig staat volgens mij voor te ver doorgevoerde gedachten.

bodemloos | 11-01-19 | 17:21

Hoe kom je erbij dat een boksbeugel altijd stomp is?

Roadblock | 11-01-19 | 20:06
▼ 3 antwoorden verborgen

Vooral vreemd om heel even die lege gang te laten zien en dan in te faden, moet zo lijken alsof hij daar pas werd aangevallen. Waarschijnlijk werd hij daarvoor al gemolesteerd.

Stompe_Loeres | 11-01-19 | 16:30 | 1

Lijkt mij ook. Ze springen a.h.w. in beeld, alsof er een stukje tussenuit is geknipt. Dat is het voordeel van de slechte beeldkwaliteit van beveiligingscamera's: alles is mogelijk.

Fuis-Cklam | 11-01-19 | 17:35

Heb nog nooit bv. een Japanse of Hongaarse politicus gezien met dergelijke hoofdwond.
Nu vraag ik me toch af hoe dát zou kunnen komen...

Notenkraker | 11-01-19 | 16:28 | 1

Dat is voor iedereen de grote vraag.
Wel moeilijk te beantwoorden hoor.

Pelforth | 11-01-19 | 16:46

Hier de brief waarin AntiFa de aanval opeist. Hij is kort daarna weer gauw offline gehaald, maar zoals u weet; de Interwebs vergeten niet. Leest en oordeelt u zelf:

- de.indymedia.org/node/28004

'Ongelukkige val' mijn zolen. Gewoon regelrechte aanslag op die arme man. De taal die hier gebezigd wordt is dood- en doodeng. Deze lieden deinzen werkelijk voor niets terug. Maar de PVV en FvD, díe zijn pas erg... *bonk, bonk, bonk*

Sjefke7807 | 11-01-19 | 16:28 | 9

Hartelijk dank voor de moeite @sjefke!

Foolonthehill | 11-01-19 | 17:47

Nee, zwarte Piet, dat is pas erg.

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 17:56

Nazi-Abschaum, alleen het taalgebruik al, laat duidelijk zien dat Antifa zelf de fascisten zijn.

Bijtendehond | 11-01-19 | 23:30
▼ 6 antwoorden verborgen

Slag met een stomp voorwerp.

RenHoek | 11-01-19 | 16:28

Duitsland begint op Nederland te lijken... zoiets zouden ze hier ook zeggen

sociaal_econoom | 11-01-19 | 16:28

Nieuwsuur: "Bedreigingen en geweld nemen toe naar politici die rechts van het spectrum zitten, Wie zijn deze terroristen? Hoe kunnen wij het vrije woord voor iedereen blijven behouden en koesteren? De Islam en extreem links moeten ook veroordeeld worden en geen uitzonderingspositie krijgen" En toen kwam Gerard Joling binnen met Tan op zijn rug en die ging vervolgens Mariëlle Tweebeeke swaffelen en ik werd enorm geil wakker.

Patje2011 | 11-01-19 | 16:26

Op Duitse site wordt melding gemaakt van mogelijk een fietsketting, zou de wond wel kunnen verklaren

Nescio73 | 11-01-19 | 16:26 | 2

De fietsketting of iets degelijks is inderdaad een voorwerp die het type verwondingen verklaren kan.

bodemloos | 11-01-19 | 16:38

We zullen het wel nooit weten.
De lokale landverraders in D zullen er enthousiast echt alles aan doen om een grote mat te zoeken om dit ‘incidentje’ onder te vegen

pennestront | 11-01-19 | 17:06

Het genoegen om vrij te denken wordt hoe dan ook naar de vlakte gewerkt. Wederom is de angst dieper in het collectieve brein verankerd.

bodemloos | 11-01-19 | 16:24 | 1

de mens als individu enorm slim (nou ja redelijk), in groepsverband vervalt alles en is het een beest.,

lovekila | 11-01-19 | 18:07

De NOS vertelde mij dat dit misschien slecht afstraalt op islam en links...........

Kop Kaaz | 11-01-19 | 16:24

Geen schwalbe iig.

sjef-van-iekel | 11-01-19 | 16:23 | 3

Alhoewel Halbe erbij was.

einStina | 11-01-19 | 16:34

Singh Varma beweert dat dit haar ook een keer is overkomen. Dader, volgens haar, een kaalkopje met kistjes, spijkerbroek met onderkant van de pijpen opgerold, wit t-shirt, leer jackie en hij zei Heil Hitler.

Patje2011 | 11-01-19 | 16:39

Ik sprak Jules Croiset net en die was heel stellig dat Baudet hem op de trein wilde zetten.

Pelforth | 11-01-19 | 16:53

Niks aan de hand. Meneer is gewoon lelijk gevallen toen drie mensen (man, vrouw of iets anders) hem gewoon een vriendschappelijk klopje op de rug gaven. En die gezichtsbedekking is gewoon omdat ze het koud hadden. Verder heeft het nergens niets mee te maken. Allemaal hysterie.

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 16:23

Typisch links, als de argumenten op zijn gaat men over op geweld.
Toch Rara en Volkert ?

Wijze uit het Oosten | 11-01-19 | 16:22 | 2

@Wijze uit het Oosten | 11-01-19 | 16:22 |
Het probleem is dat Links vrij gauw door de steekhoudende argumenten heen is. De weerbarstige werkelijkheid heeft nogal eens de neiging hun "roze wolk, unicorns out of your @$$" droomwereldbeeld links en rechts voorbij te snellen.

Sjefke7807 | 11-01-19 | 16:31

Gelukkig maar dat je je tegen fysiek zèlf mag verweren
Noodweer
Noodweer exces
Nice.........

pennestront | 11-01-19 | 17:02

Dit drietal moet door andere camera’s ook gespot zijn. Dat kan haast niet anders.
Kan mij niet voorstellen dat dit de enige 2 camera’s zijn, in het centum van Bremen.

Ruimedenker | 11-01-19 | 16:21 | 2

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de AFA-knokploegen echt aangepakt worden. Wie moeten er anders ingezet worden om politieke tegenstanders het zwijgen op te leggen?

obominotie | 11-01-19 | 16:25

Daar waren de Duitsers vroeger toch wel heel goed in.

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 17:58

Magnitz is nu een martelaar.
Geeft genoeg reden om de agressieve linxe landverraders een krachtig halt toe te roepen.
Stemadvies......
Die flinke europese ruk naar regs komt er!
Als WIJ dat willen!

pennestront | 11-01-19 | 16:21 | 3

Jawohl! Herr Kugelschreiberscheisse ;-)

Ruimedenker | 11-01-19 | 16:25

@Geräumige Denker
Danke danke
Sie sind sehr nett!

pennestront | 11-01-19 | 17:00

Zum Befehl!

Jezus_Boeddha | 11-01-19 | 18:00

Krijgen we nog een rectificatie @NOS? hahah grapje hoor

Panos88 | 11-01-19 | 16:20 | 1

Past U op met al die gekkigheid?.

Pelforth | 11-01-19 | 16:22

Val of boksbeugel, maakt niets uit.
De verwondingen zijn het gevolg van.
Laffe mannetjes die iemand van achter aanvallen.
Vroeger op het schoolplein was dat het laagste van het laagste.

Ruimedenker | 11-01-19 | 16:18

We missen nu een stukje van de actie, de andere camera vangt pas beeld als er al iemand in zijn nek hangt.
Conclusie is in ieder geval dat deze drie heren exact wisten waar de camera hing en hoe het beeldverloop is.
Daar zou ik even op focussen als ik bij het Kriminalamt zou werken.
Verder valt op dat de val naar de grond in een reeds ineengedoken houding plaatsvind, dus letsel door de val zal miniem zijn, tenzij je op een glasscherf of stuk staal terechtkomt.

Eppo | 11-01-19 | 16:17 | 1

Je krijgt idd de indruk dat er stukjes beeld weg zijn.. alsof de ernst eruit geknipt is.
Wat hij doorgaf aan zijn maat lijkt ook plat en vierkantig.. een soort vlijmscherpe kam waarmee je lijm uitsmeert voor tegels? en anders alleen het bijlstuk zonder steel?

Welles! Nietes! | 11-01-19 | 16:24

Vanavond bij de NOS man die bril kwijt was struikelt over Frank Magnitz die erg in de weg liep. De man was zo geschrokken van zijn obstakel dat ie snel verder liep om letsel te voorkomen.

larie | 11-01-19 | 16:16

In het eerste verhaal was er toch ook nog sprake van een bouwvakker die de politicus ontzette van zijn belagers. Op een roofoverval lijkt het in ieder geval absoluut niet.

JohnJames_001 | 11-01-19 | 16:16 | 3

Inderdaad, daar ontbreekt elk spoor van in dit filmpje. Maar daar kan de man die zijn busje inlaadt mee bedoelt worden. ontzetten zou dan ontfermen kunnen zijn.

Cobalt bomb | 11-01-19 | 16:23

Is dit een deel van de video of is er nog weerbeeld opname?

Yalimba | 11-01-19 | 16:32

Echt vloeiende beelden zijn het niet, misschien is er wel aan gepruts. Misschien is er later nog iemand teruggekomen om te kopschoppen en kwam die bouwvakker er toen pas tussen.

JohnJames_001 | 11-01-19 | 16:40

Een vlijmscherp geslepen knuckleduster.

Conan de Rabarber | 11-01-19 | 16:15

weer die russen

zwarte haatbaard | 11-01-19 | 16:15 | 1

Gelukkig geen Joden dit keer.

Pelforth | 11-01-19 | 16:24

De echt snowflakes zijn de Duitsers. Ik heb een Duitse schoonzus, die les geeft aan gelukzoekers kinderen. Ze voelen zich nog steeds schuldig na tig jaar door wat die snor heeft gedaan. Ze laat liever (onbewust) haar dochter verkrachte, dan kritiek accepteren op de islam import.

Superarchie | 11-01-19 | 16:15 | 3

Dat zijn geen snowflakes meer.
Dat is het Stockholmsyndrome

Mastermattie | 11-01-19 | 16:16

Het zijn geen übermenschen meer, die Duitserts.

Pelforth | 11-01-19 | 16:21

Idd die Duitsers zijn heel extreem erin.
Was vorig jaar in het bundeswehr museum,gaat meer over hun schuldgevoel en wo2 dan over het leger en techniek (waar ik eigenlijk voor kwam)
Was ook zo weer weg,totaal gestoord zijn ze daar.

Roger-Rabbit | 11-01-19 | 16:26

en omhoog gooit.

miko | 11-01-19 | 16:14

Er lopen genoeg getuigen rond op dit filmpje. Die moeten de daders hebben gezien. Ze doen voor de aanval hun bivakmuts naar beneden dus inderdaad een aanval met voorbedachte rade en dus poging tot moord. De belangrijkste dader lijkt iets te doen met zijn rechterhand, een beweging alsof hij een mes heeft of zo. Met zijn linkerhand maakt hij een slaande beweging in het gezicht van de politicus.

Graaf Monte Cristo | 11-01-19 | 16:14

Was de man homofiel? Want anders weet je het niet met die bruinhemden. Die reken elkaar ook nog al eens af.

miko | 11-01-19 | 16:14 | 3

Weet je niets anders dan die eeuwige Godwins?
Elke rechtse partij zijn bruinhemden, en elke linkse zijn zeker Rote Kämpfer?

Roadblock | 11-01-19 | 16:19

Welke kleur heeft jouw zakdoek?

Cobalt bomb | 11-01-19 | 16:20

Roadblock | 11-01-19 | 16:19
*zucht*,...... juist,daarom,.....

miko | 11-01-19 | 16:32

Dat komt ervan al je zo brutaal durft te zijn om tegen moslim immigratie en tegen de EU te zijn. Dan mag je nog blij zijn als je geen tweede Pim of Theo wordt

telelezer | 11-01-19 | 16:12

Dat kan nooit door die val zijn gebeurd....... mijn zoon is vorig jaar aangereden door een scooter, door de lucht gevlogen en vervolgens tegen de stoeprand gekwakt...... zijn hoofdwond was een stuk minder ernstig dan deze wond, terwijl de impact beduidend hoger is geweest.

Fatwabuster | 11-01-19 | 16:12 | 1

De bewuste stoeptegel had geen stageplek en was daardoor geradicaliseerd. Eigenlijk is die stoep het echte slachtoffer, snap dat nou.

einStina | 11-01-19 | 16:21

Tja, die homo's die van de flat gegooid worden: het komt van de val dat ze dood zijn. Met zulke politie kun je de Heimat beter sluiten.

menschdurfteleven | 11-01-19 | 16:12

Als je als groep met gezichtsbedekking op pad gaat, dan handel je uit voorbedachte rade. Aangebracht letsel, of het nou komt door een val of door een boksbeugel zijn dus het gevolg van een afgewogen beslissing om een aanval op een politicus uit te voeren met de wens hem letsel toe te brengen, of ten minste de zeer aanwezige kans daarop te aanvaarden en te vergroten.
naast dat dit poging tot moord is, valt het ook onder terrorisme, omdat het aanvallen van een volksvertegenwoordiger het aanvallen van een rechtstaat is. Oppakken en levenslang opsluiten.

Joostmochtnietsweten | 11-01-19 | 16:11 | 2

Nee hoor. Dit is geen politieke poging tot moord. Dat de man iets in de politiek doet is puur toeval.

kweethetooknietbeter | 11-01-19 | 16:17

Juist, kan er ook niks anders van bakken. Maar dan wel berechten volgens de regels.

larie | 11-01-19 | 16:18
-weggejorist-
Ab Sconditus | 11-01-19 | 16:11 | 6
▼ 6 antwoorden verborgen

Als de beelden nu eens met een hogere kwaliteit waren opgenomen...

kweethetooknietbeter | 11-01-19 | 16:10 | 2

Dat waren ze ook maar die krijgen jij en ik natuurlijk niet te zien. Ze willen ons niet wijzer maken dan we zijn.

copywriter | 11-01-19 | 17:17

copywriter | 11-01-19 | 17:17

Jij hebt het ook door.
Kijk eens bij het gemiddelde tankstation mee op de monitor, minimaal 1080p of beter. Gebeurt er wat, worden de beelden vervaagd alvorens ze online te zetten.
Overigens doet de beheerder van dat betreffende tankstation dat gewoon zelf, onbewerkt en in HD.

Bijtendehond | 11-01-19 | 23:23

Wat die aanvaller in z'n hand heeft zou niet per se een boksbeugel hoeven zijn,kan ook een stuk bijl zijn zonder stok eraan.
Maar dat hij het gebruikte voorwerp doorgaf aan die hardloper naast 'em is wel duidelijk.

Welles! Nietes! | 11-01-19 | 16:10

Elleboog in de nek (of achterhoofd), toen wilde hij hem vastpakken, maar dat lukte niet omdat Magnitz al op de grond lag.

Bluebook | 11-01-19 | 16:10

Ik vermoedt iets van een wapen in de hand aangezien aanvaller snel door had dat de klap hiermee het beoogde effect had.
Maar verder niet relevant aangezien de wond hoe dan ook het gevolg is van de aanval.
Er zijn overigens al meerdere aanvallen/aanslagen op AFD leden en gebouwen geweest die uit de media worden gehouden.
Europa is het nieuwe N-Korea qua censuur en indoctrinatie...

die_kale | 11-01-19 | 16:10 | 1

Nee joh, zo moet je dat niet zien, is gewoon steeds gevalletje de vuile was niet buiten hangen. tis nie voor nix de linkse KERK, op zondag btj mooi opzichtig je goudstukken in de Deugpot gooien en de rest van week verneuken wat je kan.

lovekila | 11-01-19 | 17:48

De totaal verwarde snotaapfanaticus die slaat heeft iets in de hand. De wond kan never nooit niet door de val zijn veroorzaakt, noch door een ongewapende hand. De manier waarop het gaat is met voorbedachte rade dus zeker niet spontaan. Waarschijnlijk gevoed door fanatieke linkse agitprop. Wat dat betreft zijn ze geen haar beter dan de moslimextremisten. "Verwarde mannen"...

ecologiste | 11-01-19 | 16:09

Is dit wel het echte filmpje? Kan die magnieteens in de regering zittenz al weer een verklaring afleggen?
Blauw oog? is hij soms perongeluk op een rondslingerende dildo van Martin Schulz geduwd?

Cobalt bomb | 11-01-19 | 16:08

Hij is tenminste niet groepsverkracht, zoals Willy Dille. Niet dat er dan wél iets aan de hand was geweest verder.

foetgoud | 11-01-19 | 16:08

Een betonijzerschaar?

Ce ca! | 11-01-19 | 16:07

De aanvaller heeft overduidelijk iets in zijn linkerhand dat hij direct na de aanval afgeeft aan de man links van hem.

Simon_GS | 11-01-19 | 16:07 | 3

Eens

Pelforth | 11-01-19 | 16:10

Eerst een stoot met de rechter vuist ( mogelijk met een ring met glas ) en dan een links met overduidelijk iets in de hand, wat vervolgens aan de mede pleger wordt gegeven.

Pelforth | 11-01-19 | 16:17

Als men beeld voor beeld kijkt, wordt met de linkerhand ook geslagen, waarna het voorwerp in de linkerhand wordt overgegeven naar de andere aanvaller.
Je zou zeggen : De aanvaller is links.

Roadblock | 11-01-19 | 17:24

Eén wond rechts op zijn hoofd, één midden op zijn voorhoofd én een joekel van een blauw oog links. Ik stuiter ook altijd twee keer als ik op straat val. Dus inderdaad duidelijk een gewone val, bleeeh.

pa_niek | 11-01-19 | 16:05 | 1

U kunt naar de opticien.

Pelforth | 11-01-19 | 16:11

Die vent met die geparkeerde auto hebben ze zo te pakken als getuige à charge. Dit zijn zo te zien amateurs,geen beroeps killers uit Joegoslavië of Albanië . Dus Antifa tuig uit Duitsland,de nieuwe nazi's van de 21e eeuw.

Eendragtmaaktmagt | 11-01-19 | 16:03

De hoofdwond lijkt me wel wat diep voor een val op een egale ondergrond.

Hollende_Kleurling | 11-01-19 | 16:03

Een drietal van de Linke Jugend.

El Rico Grande | 11-01-19 | 16:03

Een harde beuk op het achterhoofd en daarna een keiharde duw naar de grond terwijl je dus half of helemaal bewusteloos bent. Te groggy om je val te breken. Dan wil je hoofd wel openbarsten ja. Een man van rond de 70... Wat een helden. Vooral die laatste...

hoejeheette | 11-01-19 | 16:02

Fakenews, volgende @NOS is hij gewoon gevallen.

Parsons | 11-01-19 | 16:01

Duidelijk vooropgezet, zo rollen de linkse moordcommando’s. Blijkbaar wisten ze ook allemaal dat ze zichzelf onherkenbaar moesten houden, ik zou er bijna mijn alu-hoedje voor bijpakken.

HaatAth3ist | 11-01-19 | 16:01

Hij valt dus tegen een eind hout aan dat werd vastgehouden door een man met een boksbeugel. En dat een paar keer achter elkaar. Ja, dat heb je soms met dronken mensen die ‘s nachts over straat lopen. Maar goed, voor hetzelfde geld was ie tegen de stoeprand gevallen.

Osdorpertje | 11-01-19 | 16:01

3 leden van de SA.

Ko Ranzig | 11-01-19 | 16:00

Uit de beelden lijkt er enkel een duw te zijn gegeven. Al vraag ik mij af wat er tussen de beelden is gebeurd. Vind het niet sluitend. Zo'n hoofdwond van een duw, vraag het mij af. Vragen, vragen...

upbeat | 11-01-19 | 15:59 | 3

Zoals te zien is op de beelden valt meneer wel heel ongelukkig, wat een pech. Die rechter meneer probeerde hem nog op te vangen maar was net te laat. Vervolgens renden de toegesnelde hulpverleners snel weg om een ambulance te bellen bij een telefooncel verderop.

Zoals te zien is op de beelden valt meneer wel heel ongelukkig, wat een pech. Die rechter meneer probeerde hem nog op te vangen maar was net te laat. Vervolgens renden de toegesnelde hulpverleners snel weg om een ambulance te bellen bij een telefooncel verderop.

Zoiets?

Voorjaarsmoe | 11-01-19 | 16:02

Slachtoffer valt voluit op zijn hoofd hierdoor scheurt de huid open.

kneuterzak | 11-01-19 | 16:02

Sorry voor de dubbeling, aaifoon..

Voorjaarsmoe | 11-01-19 | 16:02

auw*
Dat leer je in groep 3 al.

einStina | 11-01-19 | 15:57

Deze filmbeelden zijn niet bewerkt, zijn hoofd wel.

Mr_Natural | 11-01-19 | 15:55

Drie bruinhemden onder die capuchons, dat is duidelijk. Voor de rest te onduidelijk maar mijn ogen zijn te oud voor de details.

Foolonthehill | 11-01-19 | 15:55 | 2

Dat ligt niet aan je ogen, ik schat dat de camera ouder is dan Methusalem.

Cobalt bomb | 11-01-19 | 16:04

Met uw ogen is waarschijnlijk niets aan de hand. Het ligt aan de primitieve apparatuur uit 1826 of daaromtrent, waarmee deze opnames worden gemaakt. Een gemiddelde Daguerrotypie uit 1837 is aanzienlijk scherper dan de poepvegen die afkomstig zijn van de inferieure meuk die tegenwoordig vrijwel overal als "beveiligingscamera" wordt ingezet.

Peter Emile | 11-01-19 | 17:26

Zander filmpje te zien: Boksbeugel! Kijk naar die wond. Dat is overduidelijk een slagwapen geweest. Is dit normaal? Wordt dit geaccepteerd omdat hij niet links is? Vragen...

R. Skicker | 11-01-19 | 15:55 | 3

Hij had in ieder geval iets in zijn linkerhand. Anders sla je niet zo.
Direct daarna lijkt het alsof hij het voorwerp aan de ander doorgeeft.

Mr. Happy | 11-01-19 | 16:29

Of de dader hem ook raakt met links kan ik niet zien.
Maar de elleboog tegen het achterhond had al dodelijk kunnen zijn.

Mr. Happy | 11-01-19 | 16:35

Aan de bovenhandse beweging die hij maakt te zien, mogelijk een soort 'kubotan'-achtig wapen; een korte, scherpe, metalen pin die je in de vuist klemt.

Aristotalloss | 11-01-19 | 16:38

2 duwers en 1 meelopert.

kneuterzak | 11-01-19 | 15:54 | 1

Volgens mij is die meelopert een GS-trol.
Kan het mis hebben maar het lijkt sprekend op... nee, we noemen geen namen.
Het zou ook zo maar V. v.d.G. kunnen zijn.

watmagjenogwel | 12-01-19 | 02:30

Dat is toch vrij duidelijk. Eerst de capuchon extra goed op zetten om niet herkent te worden. Vervolgens een keiharde klap met de elleboog op iemands achterhoofd..
Duidelijk een bewuste aanval.

drollewupper | 11-01-19 | 15:53

Het zijn in ieder geval terroristen die opgepakt moeten worden.

Brainder | 11-01-19 | 15:52

Ziet er uit als een wond na een val van keukentrapje.

Harry Turtle | 11-01-19 | 15:52 | 6

Geen boksbeugel maar een blurry pixel in z'n hand, me thinks

Tobi | 11-01-19 | 16:30

Tobi | 11-01-19 | 16:30
Die zijn anders het gevaarlijkst!! Het voorkeurswapen van laffe wezels.

Cobalt bomb | 11-01-19 | 16:51

Ik zie geen wapen, ook niet tijdens het wegrennen. Hij viel wel keihard naar voor. Ik denk dat het idd de val is geweest.

Franque | 11-01-19 | 18:07
▼ 3 antwoorden verborgen

Al is de (MSM) leugen nog zo snel, het internet achterhaalt 'm wel!

Mastermattie | 11-01-19 | 15:52

Men Magnitz meer tegenwoordig.

Wibowob | 11-01-19 | 15:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken