Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Driekus Vierkant over de #NashvilleVerklaring: 'Nederland verwart tolerantie met ignorantie'

Driekus (blozende boerenbol bij redactie bekend)

Post uit de provincie! Helemaal uit Grunn en met de trekker gekomen, van onze stijlloze dependance Driekus Vierkant. De ophef over de gereformeerden heeft De Rest van Nederland bereikt, en Driekus wil graag wat terug zeggen.

De ignoranten-rant door de immer tolerante Driekus Vierkant 

“Nederland oh Nederland je bent een kampioen!”, zong Driekus luidkeels en lekker vals terwijl hij in de tobbe nog even wild in het water naar de zeep zocht om zijn forse lichaam mee te reinigen.

Reinheid, waar lazen we dat ook alweer? Oh ja! Dat lachwekkende wollige broddelwerk dat die orthodoxe gristenen hun #Nashvilleverklaring noemen. Meelijwekkend om te lezen dat mensen nog steeds zo bekrompen in het leven staan. Niet serieus te nemen. Niet doen dus. Gewoon hard om lachen en uitlachen. Ja of de dialoog mee aangaan. Dat misschien nog wel.

Maar nee, half Nederland is gekwetst! Huilen. Hoe moet je nu verder kunnen leven met je seksuele afwijking, als een handjevol fanatieke sprookjesgelovers met hun geestelijke afwijking, jouw levensstijl afwijst? Drama! Laten we aangifte doen bij het OM, want we we willen hun rechten beperken om hun totale nonsens te kunnen verspreiden!!1! En laten we regenboogvlaggen ophangen, want wij deugen wel hoor!!!11!

Het christendom is in feite niets meer dan wat symboliek voor vruchtbaarheid, het doorgeven van je genenpool, de evolutie, de liefde tussen man en vrouw met als resultaat hemelse (b)engeltjes die ze samen opvoeden, met een beetje normen en waarden zodat er een beetje goed valt samen te leven in de wereld. Niks mis mee eigenlijk. Lieve mensen. Dat ze er een God en een hemel en hele rituelen bij verzinnen, sja, schattig.

Orthodoxe gristelijke sprookjesgelovers in Nederland geloven werkelijk in het sprookjeshuwelijk tussen man en vrouw voor het leven en ze vinden het een naar idee dat mensen seks hebben voor of buiten het huwelijk, en dat mannen met mannen en vrouwen met vrouwen en bah viesbah en dat je dan niet naar de hemel mag. Is hun recht om dit te geloven en te vinden, hoe bekrompen jij het ook vindt. Als zij zelf zo willen leven: wie doen ze er kwaad mee? Zolang ze jou maar niet beperken in hoe jij wil leven. En daar hebben we ze in hun #Nashvilleverklaring niet op kunnen betrappen.

Nee maar heel LBGTHCPVC Nederland en alle deugmensen vielen er overheen! Eye opener: je hebt echt geen goedkeuring of toestemming van een handjevol fanatieke sprookjesgelovers nodig om jouw leven in te richten zoals jij dit wil. Stelletje aanstellende dramaqueens, je bevestigt alle vooroordelen wel weer, zeg. Neem die mensen toch niet zo serieus. Meteen weer in je minderheden-slachtofferrol kruipen, waarom in godsnaam(hihi)?

Laten we het nog een keertje uitleggen:

Nederland is geen tolerant land
We verwarren tolerantie met ignorantie. Als je tolerant bent zeg je: “wauw wat gaaf dat jij met je religie/cultuur/seksualiteit totaal anders bent dan ik, ik prijs je ervoor.” In werkelijkheid zijn we ignorant: “haha jij met je belachelijke religie/cultuur/seksualiteit, doe vooral je ding en val mij er niet mee lastig, dan laat ik jou ook met rust.

In Nederland moet je te allen tijde doen alsof je tolerant bent. Als je werkelijk laat zien dat we ignorant zijn, heb je een probleem. Welkom in  schijnheilig Nederland. De orthodoxe gristenen hielden zich niet aan deze simpele regel, ze lieten hun werkelijke ignorante aard even zien, dus vinden de LGHBTBBQers en de deugmensen dat zij zich er ook even niet aan hoeven te houden en lieten ook even hun werkelijke ignorante aard zien. Lekker kinderachtig niveautje hè. Welkom in ignorant Nederland.

Als afsluiter: als overheid kun je je hier heerlijk neutraal in opstellen. We hebben immers scheiding van kerk en staat en allemaal mooie wetten waarin de neutraliteit van de overheid ten opzichte van burgers is verankerd. Het is essentieel om die neutraliteit te blijven borgen.

Maar nee hoor, politici staan vooraan om regenboogvlaggen in hun kneuterige gemeentetehuisje of provincietehuisje te hijsen. “Kijk ons eens opkomen voor minderheden! Kijk ons eens lief zijn! Kijk ons eens deugen!!1!!

Lekker selectief en hypocriet. Want wanneer hesen ze een christelijke of joodse vlag toen islamitische groeperingen zich negatief over andere religies uitspraken? Wanneer hesen ze een islamitische vlag als populistische groeperingen zich tegen de minderheid van moslims uitsprak? Durven ze niet hè.

Tijd om wat anders te hijsen. Proost, op de schijn van tolerantie, leve de ignorantie!

Met permissie overgenomen uit de Driekus Vierkrant.

Reaguursels

Inloggen

Tolerantie betekent feitelijk dat je iemand verdraagt. Je moet die persoon niet en bent verder niet geïnteresseerd in enige interactie maar tolereert zijn of haar aanwezigheid. Nou, dat klopt, dat doen we al meer dan 40 jaar. De nieuwe buren zijn ons in de maag gesplitst en we hebben hen getolereerd. En zij ons. Maar aan dat geduld - want dat is het - komt langzamerhand een eind, en er is geen handinhandloper, regenboogvlagzwaaier of deugejaculeerder die daar iets aan kan veranderen. Dat weten ze dus inmiddels worden we tolerant geslagen.

Datsun_Cherry | 10-01-19 | 17:37

De kasten in de gesloten gemeenschappen in de biblebelt zitten stamp-en-stampvol. Wie het al waagt eruit te komen wordt er met de paplepel weer ingeslagen en anders lig je eruit. Dit was natuurlijk altijd al zo maar grefo-Nederland bevestigt nu dat dit voorlopig wel zo blijft. Zeg dus niet dat niemand er last van heeft.

Kopje Suiker | 10-01-19 | 16:45

Driekus met de ronde top, vierde kerstfeest met de fles youtu.be/WXfnuQ-KlKM

nokkenaskettingklem | 10-01-19 | 16:43

Driewerf hoera voor drie-kus. Prachtige analyse van het morele nivo van deugzaam Nederland. Beter had ik het niet kunnen verwoorden.

Goedzo | 10-01-19 | 13:27

Juist, de Nashville verklaring beschrijft hoe christenen die zich laten leiden door de Bijbel tegen huwelijk, sexe en sexualiteit aankijken en in een democratie kan iedereen zijn ideeën uitdragen en er naar streven zijn ideeën over een ideale samenleving in wetten te laten vastleggen. In Nederland verwacht ik voorlopig geen meerderheid voor de ideeën van de SGP maar wel dat eenieder het recht op deze ideeën en het uitdragen daarvan respecteert.

AlexanderVissers | 10-01-19 | 10:28 | 2

Heb je diezelfde mildheid over de beweringen in de Koran?

Beste_Landgenoten | 10-01-19 | 10:45

Dat is nu juist het probleem in Nederland: afwijkende ideeën, zoals de Nashville-verklaring, of sterker nog, indertijd Pim Fortuyn's ideeën, mogen + mochten niet worden uitgedragen. Met dank aan het politiek correcte journalistieke complex, met bovenaan onze nationale staatsomroep, onze altijd kinderlijke maar onverdraagzame NOS. Jammer dat juist de GEENSTIJL-redactie dit niet doorziet.

Mentor | 10-01-19 | 12:19

Het is juist de demasque van de zogenaamde homoliefde-beschermers van de PVV en de FvD, die, wanneer dezelfde uitspraken door imams waren gedaan al dagenlang de media zouden hebben bestookt met Grote Verontwaardiging.

Ook weer tekenend hoe dat nu, omdat het om onze eigen mannenbroeders gaat die dit manifest tekenden, wordt gedownplayed door diezelfde sympathisanten van die partijen, hier in de reacties, want nee, dit is heeeeel wat anders!

Het is grappig om te zien hoe extreem bevooroordeeld de reacties zijn. Als je in dit stuk hierboven de "dader" vervangt door imam Abu El Sirtaki was de wereld te klein. Maar nee, nu dus niet.

Overigens, ik vind de hele ophef totaal overtrokken, daar niet van, maar dat zou ik ook gevonden hebben als een imam weer iets zou zeggen. Allemaal van hetzelfde reli-laken het pak. Alle religieuzen zijn wat dat aangaat gestoord, de ene niet erger dan de andere.

Maar toch: Als het Kuzu was geweest die iets had gezegd over homo's zouden de panelen hier volstaan en eisen om zijn ontslag.

Beste_Landgenoten | 10-01-19 | 09:19 | 5

@Beste_Landgenoten: misschien komt dat verschil in behandeling wel doordat de ervaring leert dat moslims vaker de daad bij het woord voegen dan christenen.

oliebolletje123 | 10-01-19 | 10:54

Beste landgenoten snapt het verschil niet tussen een kop eraf snijden en iets ondertekenen. Komt wel met de tijd hoor. Ik was vroeger ook naïef.

reagluurder010 | 10-01-19 | 12:19

reagluurder010 | 10-01-19 | 12:19 |
In het christelijke Oeganda gebeurt dat inderdaad ja.

Beste_Landgenoten | 10-01-19 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

Nederland is al dagenlang in de ban van die Nashville-verklaring, niks meer dan wat meningen op papier van een aantal zeer gezagsgetrouwe predikanten. Je kunt je schouders ophalen over dergelijke achterhaalde ideeën, maar Nederland staat al dagen op zijn kop. En ondertussen staan er zeven minder gezagsgetrouwe verdachten met islamitische achtergrond terecht wegens het treffen van voorbereidingen van ondermeer een aanslag op de homogemeenschap met kalasjnikov's. Die homohaat (al dan niet gecombineerd met haat jegens het Westen) beperkt zich niet tot die zeven verdachten, maar is wijd verbreid in de islamitische gemeenschap en van een totaal andere orde dan de Nashvilleverklaring. maar waar de aandacht voor de Nashvilleverklaring massief is, blijft de andere zaak beperkt tot wat nieuwsberichtjes. Waaruit maar weer eens blijkt hoezeer dit land in de war is.

jochum1980 | 10-01-19 | 09:10

Óf het ligt aan mij, óf het ligt aan Driekus, maar... Aan mij ligt het niet. Bij de beschrijving van wat tolerantie is en wat het het volgens Driekus moet zijn, ignorantie, gaat het al mis. Je kan de definitie van tolerantie achter een ander woord zetten, maar daarmee verandert het woord niet. Ignorantie is een totaal ander woord, niet eens een afgeleid synoniem. Ignorantie betekent onwetendheid, het ontbreken van kennis, bij een persoon. Maar Driekus besluit de definitie van tolerantie simpelweg achter die van ignorantie te plempen, met als enige doel een betweterig stukje schrijven over waarom Nederland niet tolerant is, maar iets anders. Goed verhaal. Dus daar ben ik al afgehaakt. Als je zó veel moeite hebt met de Nederlandse taal is de rest van het stuk ook vast niet lezenswaardig. Er was niemand bij de redactie die dacht “laten we even factchecken of Driekus geen onzin verkondigt”? Want de definitie van ignorantie niet kennen is best een beetje ironisch...

Mr Dixit | 10-01-19 | 09:09 | 2

Ja dat viel mij ook op. Ignorantie betekent iets anders dan Driekus hier beweert.

Simon_GS | 10-01-19 | 09:16

@Mr Dixit: ik geloof dat Driekus zelf een beetje ignorant is.

oliebolletje123 | 10-01-19 | 10:47

Het laat vooral zien hoe deugdelijk links over de rug van de ‘minderheden’ vooral hunzelf helpt.

Dat geldt niet alleen ober de rug van de lbg mensen, maar ook ober de rug van gelovigen, mensen met een ander ras, geslacht en elk ander ‘zielige’ groep die ze kunnen vinden om tegen de norm op te zetten.

Want de meerderheid is een probleem en jet liefst zien ze die democratie veranderen in een fascistisch geheel waarbij intersectionaliteit en diversiteit de nieuwe definities voor racisme, seksisme en discriminatie het onacceptabele gedrag en idiote ideeen goedkeuren..

Het is een enge club die ongecontroleerd hun haat en verderf kunnen zaaien..

killRoy1982 | 10-01-19 | 08:56

Kees van der Staaij is volksvertegenwoordiger. En als een volksvertegenwoordiger zo'n verklaring ondertekend, dan is dat een heel ander verhaal. Zolang religie vertegenwoordigd is in onze politiek, hebben wij een probleem. Dus de ophef over deze verklaring is meer dan terecht.

RBlake | 10-01-19 | 08:54 | 2

Onzin, hij vertegenwoordigd een gedeelte van ons volk, en daar is niets mis mee..

Hij vertegenwoordigd een minderheid.

De meerderheid vind het een belachelijk idee, en terecht natuurlijk..

Het probleem ligt dan ook niet daar, maar juist bij links die hier voor de zoveelste keer deug-vlaggen in de rug van een minderheid steekt om er vooral zelf beter van te worden..

Dat de lbgt community (wat niets meer is dat een wazig begrip) daar in trapt en volgens die zelfde linkse kliek massaal de straat op moet gaan, maat alleen maar zien hoe links over zieltjes gaat,

En niet over politieke standpunten..

killRoy1982 | 10-01-19 | 09:04

Jammer dat Pim niet meer leeft, de spagaat waarin sjw'ers zouden zitten zou hilarisch zijn. “Het homohuwelijk vind ik eerlijk gezegd nogal lachwekkend en de noodzaak ervan kan ik nauwelijks inzien. Het huwelijk is een instituut dat wereldwijd is gereserveerd voor een verbintenis tussen man en vrouw, met het oogmerk het eventueel daaruit voortvloeiende gezin van de nodige juridische, sociale, emotionele, mentale en culturele bescherming te voorzien. Het heeft mij zeer verbaasd hoe gemakkelijk de heteroseksuelen hebben berust in de openstelling van dit instituut voor gelijkgeslachtelijke verbintenissen. Kennelijk is het huwelijk als instituut voor velen van relatieve betekenis of gunnen ze dat ook aan homo’s vanuit een idee van gelijkberechtiging. Nodig was het niet: het geregistreerde partnerschap bood vrijwel alle rechten en plichten die bij het huwelijk horen en de ceremonie ten stadhuize week nauwelijks af van die van een huwelijk.

Nee, het instemmen met het homohuwelijk heeft veel weg van het op de spits drijven van de gelijkheid. Nederland gaat daarin op velerlei terrein veel te ver, waardoor het verschil, dat ook recht van bestaan heeft, wordt teruggebracht tot het maaiveld van de polder. Dat is niet alleen een verarming van het bestaan, maar ook een nodeloze inperking van de ruimte om te leven met verschillen”

Fortuyn ging in het betreffende opiniestuk nog verder en foeterde ook het toenmalige kabinet-Kok II uit voor het faciliteren van een ‘hedonistische cultuur’ en dat het veel te gemakkelijk werd voor homo’s om kinderen op te gaan voeden." www.dagelijksestandaard.nl/2011/03/ho...

rukvogel | 10-01-19 | 13:14

Wat men zich niet realiseert is dat de individuele vrijheid die LGBT in onze tijd mogelijk heeft gemaakt voortkomt uit het christelijke besef van de wezenlijke gelijkwaardigheid van elke mens in de ogen van God zoals dat gedurende de hoge middeleeuwen in kerkelijk en civiel recht in Europa vorm is gegeven.

Begrens_Europa | 10-01-19 | 08:45

Ja, dat dus. Wat Driekus zegt.

postmodernismisdead | 10-01-19 | 08:42

Als we in NL voorgangers hadden als Driekus Vierkant dan zouden we een gelukkig land zijn. Prachtige humane filosofie en voor iedereen begrijpelijk. Tof gedaan.

ecologiste | 10-01-19 | 08:41

Tolerantie en apathie zijn de laatste deugden van een maatschappij die te gronde gaat. (Aristoteles)

Nalek | 10-01-19 | 08:23

Tollerant betekent helemaal heen wauw. Het betekent. “Ik hou mijn bek en doe alsof maar anders...”

Ik tolereer trouwens geen intolerantie, dat is een catch 22

menage | 10-01-19 | 07:50 | 3

Het woord tolerant heeft sowieso een wrange bijsmaak.
Het smeekt namelijk om een maar...

keestelpro | 10-01-19 | 08:06

Een definitie van tolerant met daarin opgenomen een waardeoordeel over de ander is sowieso raar. Het woord ignorant etymologisch koppelen aan 'ignoring' ipv 'ignorant' en ook weer een waardeoordeel erin stoppen is wat mij betreft twee keer de plank mis. Jammer, want de bedoeling van de rant is goed, maar je overtuigt niemand.

WerkendeAmbtenaar | 10-01-19 | 08:24

Toterantie is tegenwoordig niets meer dan een uitgeholde definitie.

Het betekend tegenwoordig het tegenovergestelde ‘vier degene die je mening deelt en verafschuw hen die dat niet doen’

Selectieve tolerantie dus.

En dat moet natuurlijk uitbundig gevierd worden middels deug en acceptatie feestjes waarbij de minderheid verheven wordt tot meerderheid en alles en iedeeeen die daar kritiek op heeft afgevoerd wordt naar de goelag.

#schijnheilig

killRoy1982 | 10-01-19 | 09:09

Wat een warrig gewauwel.

redanx | 10-01-19 | 07:46

Helemaal eens met de strekking van het verhaal. Maar ignorantie betekent toch echt onwetendheid. Ignorantie is eerder juist de reactie die vertoond wordt "echt!? Denken christelijke mensen zo. Oh wat erg dat wist ik helemaal niet?!". Niet "doe vooral je ding en val mij er niet mee lastig". Was t maar zo. Scheelt dagelijks veel ophef in de mediaas in deze gekwetste milennial tijden.

Europees_Aanbesteed | 10-01-19 | 07:23 | 4

Vermoedelijk wordt "onverschilligheid" bedoeld als slechte vertaling van "the ignoring" (een zgn "gerund" afgeleid van "to ignore"). Vertaalmachines zijn nog niet perfect blijkt maar weer.
De link heeft als titel "vier de vrijheid van meningsuiting", de oorspronkelijke bron die niet vermeld is staat vermoedelijk bol van UN speak zoals "celebrate" (zoals "celibrate diversity") en andere opdringerigheden. Ik vermoed dat er een gesubsidieerd "bij de deur lopend" indoctrinatieclubje zit achter Driekus, die zich probeert te verbergen achter een "aansprekende" nep-identiteit.

"Ignore THIS!" lijkt mij het beste!

kindapaas | 10-01-19 | 08:04

Joostmochtnietsweten
Europees_aanbesteed heeft volkomen gelijk, het betekent onwetendheid, ignore is negeren, ignorant is onwetend.

lanexx | 10-01-19 | 08:59
▼ 1 antwoord verborgen

Prachtig, ignorant! Onverschilligheid of desinteresse omschrijven die houding misschien wel beter.

ratelaar | 10-01-19 | 07:13

"Meteen weer in je minderheden-slachtofferrol kruipen, waarom in godsnaam(hihi)?" [ romeinse kreet die "onwetendheid rouleert" betekent ]

Erfzonde: Hun voorouders hebben mijn voorouders gedwongen geconverteerd en de bestaande cultuur en religie gestolen en vernietigd.

Aangifte doen bij OM is inderdaad zinloos.
Thor gaat over gerechtigheid voor demense (meer studie nodig).

Verklaringteken types laden de verdenking op zich niet afkeurend te staan knikken wanneer de concurerende meest recente invasieve sekte overgaat tot de in hun haatliteratuur voorgeschreven handelingen jegens mannen die zich niet drengr genoeg gedragen.

Drie kusjes en de mazzel,

hallevvezool | 10-01-19 | 07:04

Geloof is ignorantie.
Ignorantie? Is dat Nederlands? Onwetendheid.
Dat dekt de lading beter.
Geloof is onwetendheid.
Niet weten. Twijfel. Onzekerheid. Angst. Bang voor het onbekende.

Is dit nog nieuws? | 10-01-19 | 07:00 | 1

Inderdaad. Geloof is het verheerlijken van onwetendheid.
Wie de woorden 'geloof' en 'hoop' predikt zaait onzekerheid.
Ik zou er geen kerk noch tempel voor bouwen, voor dit soort wanhoop.

keestelpro | 10-01-19 | 07:59

Doe maar even een zwart-wit, geblokte vlag.
Het is nu wel even klaar.
Finish!
En ja, het klopt. Selectief, hypocriet, achterbaks en schijnheilig.
Komt die vlag! Klaar

Ruimedenker | 10-01-19 | 03:30 | 1

Amen.

voordezeenekeer | 10-01-19 | 06:45

Waarom die regenboogvlaggen nu pas uitgehangen worden is me een raadsel. Vanaf de import in grote getale van het middeleeuwse geloof, horen ze als protest elke dag uitgehangen te worden!
Of moet je volgens de Nashville verklaring als homo ook headfirst van de flat?

Madamjanet | 10-01-19 | 01:38

Goed stuk @Driekus en een hele verademing na al die hysterische reacties van de zich immer gekwetstvoelenden, en hypocriete deugers.

Marie Curieux | 10-01-19 | 00:30 | 1

Nee, dan de hysterische reacties als een imam weer iets gezegd zou hebben, of Kuzu van DENK.

Beste_Landgenoten | 10-01-19 | 09:23

Nederland is geen land van tolerantie, het is een land van onverschilligheid. Ik vrees dat die termen in de loop der geschiedenis nogal eens uitwisselbaar zijn geweest.

Turambar | 10-01-19 | 00:05 | 1

Juist!

kindapaas | 10-01-19 | 08:06

Dat "doorgeven van je genenpool" hebben we nu toch wel gezien? Er lopen nu wel genoeg (bekrompen) mensen (met alle erfelijke aandoeningen) rond hier. En dat "gaat heen en vermenigvuldig u" heeft ook wel zijn beste tijd gehad in deze wereld waar het overal "vol" is en "u" dus nergens meer heen kunt. Wat heeft die kutmensheid van nu nodig om in te gaan zien dat we eens wat prudenter met iets als kinderbijslag om moeten gaan?

Datum en tijd | 10-01-19 | 00:04 | 1

"Er lopen nu wel genoeg (bekrompen) mensen (met alle erfelijke aandoeningen) rond hier."

Klopt, maar wel aan beide kanten van het spectrum, zowel links als rechts. De zogenaamd "open minded" mensen zijn vaak erger bekrompen als de rest.

bergsbeklimmer | 10-01-19 | 05:28

A local boy kicked me in the butt last week
I just smiled at him and I turned the other cheek
I really don't care, in fact I wish him well
'Cause I'll be laughing my head off when he's burning in hell
But I ain't never punched a tourist even if he deserved it
An Amish with a 'tude? You know that's unheard of
I never wear buttons but I got a cool hat
And my homies agree, I really look good in black...fool
If you come to visit, you'll be bored to tears
We haven't even paid the phone bill in 300 years
But we ain't really quaint, so please don't point and stare
We're just technologically impaired

Hitchin' up the buggy, churnin' lots of butter
Raised a barn on Monday, soon I'll raise another
Think you're really righteous? Think you're pure in heart?
Well, I know I'm a million times as humble as thou art
I'm the pious guy the little Amlettes wanna be like
On my knees day and night scorin' points for the afterlife
So don't be vain and don't be whiny
Or else, my brother, I might have to get medieval on your heinie

W.A.Y.

Sans Comique | 09-01-19 | 23:25 | 4

amish paradise, geweldige parodie

alexserienummer | 10-01-19 | 00:23

Ah nog een liefhebber van weird.al. 3 religieuse liedjes met inhoud die verplichte kost op elke school zou moeten zijn. Amish paradise, Jesus he knows me en bakske vol met stro met een analyse van de tekst natuurlijk. Daarna life of brian kijken en je weet alles over godsdienst. Al afsluitertje kan the inquisition van mell Brooks ook nog verduidelijking brengen.

Lt-Kol Kilgore | 10-01-19 | 06:24

Lt-Kol Kilgore, wij zijn van dezelfde leeftijd, denk ik zo. Prima voorstel!

schijtzat | 10-01-19 | 07:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dus Driekus doet niet mee aan de ophef? Oh, wacht...

ZwarteDag | 09-01-19 | 23:22

1 dag zonder de woorden homo en co2.... Wat een ervaring moet dat wezen....

de broer van theo | 09-01-19 | 23:12 | 2

Ja ha, dat is inderdaad al weer lang geleden. Waar is de tijd gebleven dat we het alleen over moslims en linkse gekkies hadden.

Sans Comique | 09-01-19 | 23:33

Aangezien de kerk dus bij linkse kerk en de moslims hoort kunnen we het er over hebben

peetjoh | 10-01-19 | 07:02

Je kunt als Amsterdamse flikker nauwelijks meer veilig over straat, maar waar maakt mevrouw Halsema zich druk om? Om een verklaring van een uiterst marginale groep Gristenen. Daar kan ze wel een avond voor vrij maken. Want verschrikkelijk. Daar staan ze dan te deugen allemaal bij het heaumeauxmonument bij de Westertoten hoor. Over de echte en uiterst reële bedreigingen voor onze heaumeaux hoor je ze niet.

Bigi Bana Boy | 09-01-19 | 22:59 | 3

+ heel veel!

Marie Curieux | 10-01-19 | 00:36

Daar heb je als meestal linkse flikker natuurlijk zelf veel schuld aan. A noem het beest bij de naam. B stel dat je steeds door hetzelfde groepje wordt lastig gevallen. Met een bende leernichten los je dat toch zo op ?

Lt-Kol Kilgore | 10-01-19 | 06:31

Die echte bedreiging heeft nou van de kerk de goedkeur gekregen. Dus is onze kerk ook opeens de bedreiging dus samen met hun gelovigen vrienden de moslims

peetjoh | 10-01-19 | 07:04

Mijn beide opa's en oma's waren meer dan 50 jaar getrouwd, mijn ouders waren ruim 45 jaar getrouwd tot mijn vader overleed, en al mijn broers en zus zijn al jaren getrouwd. Dus ik zie eigenlijk niet in waarom dat concept niet meer zou werken voor de komende generatie. Oja ik ben zelf een eenzame doch bewust vrijgezelle rukker, voor als je je dat afvraagt.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 22:54

Iedereen die zich gekwetst voelt is een slappe zak. Ten eerste omdat ze nu ineens wel durven omdat de 'daders' toch ongevaarlijk zijn en ten tweede omdat ze gewoon slappe zakken zijn.

BozePaarseMan | 09-01-19 | 22:54 | 1

Beter dan een volle zak.

Rotterdammert1965 | 09-01-19 | 22:57

Soms bezoek ik deze website om te kunnen glimlachen. Een enkel keer geef ik een inhoudelijke reactie. Wat mij altijd opvalt is het intellectuele pupillenvoetbal. Iedereen loopt achter een populair geformuleerde mening aan, vaak zonder de feiten te kennen. Grappig bedoelde samengestelde woorden worden overgenomen alleen omdat het leuk klinkt. Maar zonder feitelijke onderbouwing.

Zo heb ik hier de term "deugvolk" al vaker gelezen, een term waar de pupillen graag achteraan hollen. Maar wat is er eigenlijk op tegen om op een vriendelijke manier met anderen om te gaan. Wat is er mis mee om soms de deur voor een dame open te houden, of ze een hoofddoek om heeft of niet?

Natuurlijk maakt het niets uit of mannen van mannen houden of vrouwen van vrouwen. Zolang er liefde en gelijkwaardigheid is wens ik iedereen veel geluk. Het probleem echter is dat niet iedereen even tolerant en liberaal is tegen homo's. En het is onze morele verplichting als "deugmens" om naast homo's te staan om te zorgen dat zij zichzelf kunnen zijn, zoals u en ik. In een samenleving die van ons allemaal is.

In mijn bedrijf wordt iedereen aangenomen vanwege zijn professionele capaciteiten en zijn, of haar, sociale vaardigheden. Helaas heb ik het een paar keer meegemaakt dat een gewaarde collega zijn werk niet kon doen omdat hij gepest werd door collega's omdat hij homo was. De betrokkenen heb ik tot de orde geroepen en helaas heb ik een van de onruststokers moeten ontslaan.

Misschien ben ik een "deugmens" en wordt ik hier uitgelachen. Soit. Vasthouden aan morele standaarden en opkomen voor mijn medemens is mij meer waard dan mijn eigen ego.

FrancoCortese | 09-01-19 | 22:53 | 8

U hebt de term deugvolk / gutmensh misbegrepen. Dit zijn mensen die niet goed doen om goed te doen (zo als in de christelijke moraal) ze doen goed om likes te krijgen bij de vrienden pour en onversneden egoisme en eigenbelang is hun hoogste moraal.

Lt-Kol Kilgore | 10-01-19 | 06:36

Om er even op terug te komen, u bent geen deugmens, u hebt het opgenomen voor die homofille werknemer en hebt dus echt goed gedaan volgens onze Westerse moraal zonder daarbij uit eigen belang te handelen. 10/10 voor Ethiek

Lt-Kol Kilgore | 10-01-19 | 06:41

Het probleem met homofiliteit is, dat het alle trekken heeft gekregen van een geloof, het moet en zal, moet verbreid worden, etc.

Ik heb niets tegen homo's, wel tegen mannen met een handtas, spraakgebrek en irritant afwijkend gedrag om slachtoffer te kunnen spelen en voorrang te krijgen.

vanhetvarken | 10-01-19 | 11:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Zoals ik het heb begrepen is tolerantie helemaal niet nodig. Ignorantie is genoeg.

Maar ik ben het er niet mee eens. Ook als je een ander tolereert, hoe afwijkend ook, wil dat nog niet zeggen dat je dan maar alles gaaf moet vinden.
Dit kun je off topic muggezifterij vinden, maar wat ik ook heb begrepen is dat de helft van verhaal opgehangen is aan deze (in mijn ogen verkeerd gebruikte) begrippen.
Ik snap dat het budget van GS wat minder is nu, maar men kan beter kiezen voor kwaliteit dan kwantiteit.

En dat heb ik het nog niet over het feit dat het hele verhaal een re-run is van samengeraapte fragmenten van meningen die al heel lang circuleren op het web.

Tolereren;
1) Aanzien 2) Baggeren 3) Doorstaan 4) Dulden 5) Gedogen 6) Lijden 7) Ondergaan 8) Pikken 9) Slikken 10) Toelaten 11) Toestaan 12) Uitstaan 13) Velen 14) Verdragen
Gevonden op http://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek

Daar is niks gaafs vinden bij.

Sans Comique | 09-01-19 | 22:42

Uit protest laat ik mezelf eens even lekker in mijn ster nemen vanavond!

Jeva123 | 09-01-19 | 22:41 | 3

Stoer. Niemand hier die het wat uitmaakt.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 22:56

Succes morgen met lopen

Mart6037 | 09-01-19 | 23:41

Ik draag deze last zoals de zoon van onze last heeft gedragen

Jeva123 | 10-01-19 | 02:24

Infantiele gelovigen vinden iets van gays omdat het in een boekje staat.

Mahatma | 09-01-19 | 22:32 | 2

Daar heb je dat boekje niet voor nodig, er zijn zat homo-haters die niet gelovig zijn of anders gelovig. Het is wel een zalfje voor de ziel, het besef dat je waarlijk in je recht staat te vinden wat je vindt. Makkelijke waarheden.

Wat zei de Bijbel ook al weer over de korte brede weg?

Sans Comique | 09-01-19 | 22:45

Niet heel veel. De bijbel zegt wel iets over de smalle weg en de brede weg. Iets met Bergredes, enzo.

bisbisbis | 10-01-19 | 00:02

" Ik zal iedere gelovige mijn leven lang wantrouwen en niet voor heel aanzien maar voor de geestelijk beperkte geïndoctrineerde kneus die hij is " Zegt u dat ook recht in het gezicht van die refo slager, dokter, makelaar, autoverkoper van wie u regelmatig iets nodig heeft ?

A.S. Perien | 09-01-19 | 22:27 | 6

Er zijn meer dan één slager, één dokter, één makelaar, één autoverkoper. We wonen niet in het dorp van Mini Solo. (een referentie naar een oude TV serie om te laten zien hoe erudiet ik wel niet ben. Daarbij zijn film- en TV referenties erg poulair op dit moment). Als dat wel het geval is, en die zijn allemaal protestant, dan heb je in zo'n dorp niets te zoeken, dunkt me. Ten zij je met alle geweld wilt provoceren. Of verliefd bent.
PS; van een makelaar heb je niet regelmatig iets nodig.

Sans Comique | 09-01-19 | 22:52

Sans Comique | 09-01-19 | 22:52
Ik denk dat hij meer bedoelt, dat het makkelijk is om achter een toetsenbord te gaan zitten deugen, als het een persoon recht in zijn gezicht te zeggen.
Wat u suggereert is, dat je een middenstander zou moeten boycotten omdat hij christelijk is? Of begrijp ik u nu verkeerd?

Roadblock | 09-01-19 | 23:20

Roadblock | 09-01-19 | 23:20
Er bestaat zoiets als 'context'.
Als iemand zich stoort aan de zendingsdrang van zijn autoverkoper moet hij inderdaad maar naar een ander op zoek. Ruzie maken heeft geen zin, het verstoort de zakelijke relatie. Een makelaar wordt misschien moeilijker, omdat er maar één makelaar kan beschikken over jou droomhuis. Maar daar hoef je gelukkig niet iedere dag mee door één deur en je bent van hem af na de koop.

Sans Comique | 09-01-19 | 23:36
▼ 3 antwoorden verborgen

De Nashvilleverklaring bezit een navelstreng die is verbonden met de Bijbel belt, die ooit liep vanuit de kleiige Zeeuwse eilanden richting de zanderige Veluwe om te verlopen in Overijssel tussen Staphorst en Rijssen. Wat hebben de Nashvillers en Groningers gemeen met elkaar? Vettige klei, niets meer. Nashvillers geloven niet in het als een dolle ronddraaiende rad van tolerantie-intolerantie. www.arabnews.com/islam-perspective/new... Let op: zelfbenoemde kampioenen van tolerantie, te weten: de aanhangers van de islam én van D66, zijn kameleons: hun tolerantie slaat irrationeel om in intolerantie en zo draaien die raddraaiers rad draaiend door in puur opportunisme.

Bestaat er een linke link tussen Driekus Vierkant en Vindicat? Het studentikoze geklomp in vette klei met een variant op Neptunus' drietand is vast bedoeld om Vindicat te vindiceren.

Eeuwig..Op..Vakantie | 09-01-19 | 22:24 | 2

Waar een klein landje groot in kan zijn. Calvinisme, het beste exportproduct na tulpen, 'wooden shoes' en "The Dutch Approach" (hoewel die nergens navolging heeft gekregen, wat te denken geeft. Sterker, in het buitenland heeft men nog nooit van "The Dutch Approach" gehoord)

Sans Comique | 09-01-19 | 23:39

Daarentegen wél van 'the Dutch disease'.

bisbisbis | 10-01-19 | 00:05

Gezond boerenverstand, kent u die uitdrukking?

de honden blaffen... | 09-01-19 | 22:17 | 3

Boerenkaffer, kent u díe uitdrukking?

Sans Comique | 09-01-19 | 22:53

@Sans Comique
Heeft ongetwijfeld zijn oorsprong in Zuid Afrika.

de honden blaffen... | 09-01-19 | 23:36

de honden blaffen... | 09-01-19 | 23:36
Dit is glad nie onwaarskynlik nie

Sans Comique | 09-01-19 | 23:43

In Nederland moet je gewoon openlijk homo kunnen zijn. En als het je niet bevalt, dan rot je maar op.

de visser | 09-01-19 | 22:08 | 3

Gaat u eens met een bord met deze tekst bij een moskee staan aanstaande vrijdag.

Roadblock | 09-01-19 | 22:19

Ja, ja, zo zei Ahmed Aboutaleb het jaren geleden ook al tegen zijn landgenoten en andere mensen met een - islamitische - migratieachtergrond, die vonden dat Nederland een ongelovig Sodom en Gomorra was: "En als het je hier niet bevalt..... mag ik het zo zeggen: rot dan op".

Maar de mensen die dat advies ter harte namen, en inderdaad oprotten, om vrolijk in Syrië te gaan koppensnellen en helemaal volgens de voorschriften van de profeet te gaan leven, willen nu opeens allemaal, zonder ook maar één uitzondering, terug naar dat Sodom en Gomorra.

En de lobby om die IS ratten te repatriëren is, onder aanvoering van kinderombudsmuts Kalverboer, steeds sterker aan het worden. Dus dat openlijk homo kunnen zijn in Nederland...... ik zou zeggen: geniet er nog even van zolang het nog kan.

Dr_Johnson | 09-01-19 | 22:20

Stoere praatjes vanachter het toetsenbord. Inderdaad, probeer het eens bij de moskee.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 22:47

Godkolere...... kap eens met die kut verklaring, het gaat er nu al bijna een week over, het deugvolk struikelt bij de bekende tafels over elkaar heen om harder te deugen dan ooit.

Hou eens op!

Fatwabuster | 09-01-19 | 22:06

I can live with that.

wezen | 09-01-19 | 22:04

We zijn uiteraard nog niet vergeten hoe de partijgenote van Mevr. Van Engelshoven, ene Mevr Sigrid Kaag met een grote lap op haar domme hoofd kroop en boog voor een crimineel bewind dat routinematig homo's in rijtjes van 10 aan hun homonekjes omhoog laat takelen.

echt_links | 09-01-19 | 22:02 | 1

Dat!

Bigi Bana Boy | 09-01-19 | 23:08

'Een extreem goed georkestreerde shitstorm.'
Ik kan het alleen maar 100% eens zijn met dit artikel van Jan Dijkgraaf.
U wordt gemanipuleerd.
tpo.nl/column/briefje-van-jan-aan-de-...

Roadblock | 09-01-19 | 22:02 | 1

Hup tegengeluid!

einStina | 09-01-19 | 23:16

tldr: Huilen, Deugen, hypocriet want moslims.

Hoen | 09-01-19 | 21:56

Beste Randstad Mensen.... laat de Rest van Nederland eens gewoon met rust. Hono’s Worden echt vaker in Amsterdam in elkaar geslagen als in Putten of Nijkerk. Het zou de GeenStijl redactie overigens ook goed doen eens een weekendje Coevorden, Langbroek, Rockanje, Roermond of Sexbierum. Daar wonen mensen die al lang weten wat Jordaan Pieterzoon voor 80 ruggen per maand preekt tot zijn patreon kerk.

Wilders Spamaccount | 09-01-19 | 21:56

Ten eerste kan men zich afvragen waarom 'orthodoxe' christenen (waaronder politici) zich openlijk binden aan een buitenlandse verklaring met een 'vrije' veroordeling van regenboogmensen.
Ten tweede kan men zich afvragen waarom de aandacht weer enkel is gericht op 'rechten' die lijnrecht tegenover elkaar staan. Wie gokt op vvmu en wie op vvg?
Ten derde kan Driekus Vierkant zich afvragen waarom deze ophef toch weer (en voor de zoveelste keer) leidt tot het (willen) generaliseren van 17 miljoen 'Nederlanders'.
..
Succes.

Toos Doos | 09-01-19 | 21:55

Het christendom wordt hier met hand en tand verdedigd. Tevergeefs naar mij toe. Dat iemand gelooft in een man die in de lucht woont valt op geen enkele manier te verdedigen. Ik zal iedere gelovige mijn leven lang wantrouwen en niet voor heel aanzien maar voor de geestelijk beperkte geïndoctrineerde kneus die hij is. Amen.

hustler01 | 09-01-19 | 21:55 | 7

Waarom zou je überhaupt geloof moeten verdedigen? Het heet toch niet voor niets 'geloven'? De naam verklapt het al min of meer.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 22:58

Toch grappig dat u iemand die niet bestaat kunt plaatsen als iemand die in de lucht woont. Velen geloven in een God die niet zichtbaar is maar u gelooft niet in een god die u ziet staan.
Sorry, is flauw.

Promedio | 09-01-19 | 23:13

United we stand, niet alle christenen staan elke week naar de preek van de dominee of mr pastoor te luisteren. Maar er is wel iets als een christelijke traditie. We komen er allemaal uit voort respecteer dat op zijn minst.

Lt-Kol Kilgore | 10-01-19 | 06:49
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat je er zo over denkt is je goed recht, maar waarom zou je e.e.a. willen vastleggen in een verklaring, wetende dat er mensen gekwetst of boos gaan worden? Hou het lekker binnen je eigen gemeenschap.

MickeyGouda | 09-01-19 | 21:55 | 4

@Roadblock

Leven en laten leven, in mijn beleving was dat ooit de kracht van onze samenleving. Nuchter, ruimdenkend, tolerant binnen redelijke grenzen. Dat de Islam niet in dit plaatje past is nagenoeg duidelijk, dus daar hoeven we geen woorden meer aan vuil te maken. Maar waarom weldenkende mensen die Nashville-verklaring zouden tekenen begrijp ik echt niet. Waarom nu en wat voegt het toe? Het lijkt wel alsof iedereen doelbewust het uiterste eindje van een spectrum opzoekt.

MickeyGouda | 09-01-19 | 23:07

MickeyGouda | 09-01-19 | 23:07
De SGP heeft nooit een geheim gemaakt over hoe ze over sommige dingen denken.
Het is niet mijn overtuiging, maar zolang ze niemand willen dwingen, of gewelddadig worden laat ze.
Nu is er, opgeklopt door de media een soort moreel schervengericht aan de gang wat aan de middeleeuwen doet denken.
Dat u geen woorden aan de Islam wilt vuilmaken snap ik wel, omdat een vergelijking hiermee de ongelofelijke hypocrisie van dit alles zonneklaar maakt.
U heeft dit dus al van de islam geaccepteerd?
starecat.com/content/wp-content/uploa...

Roadblock | 09-01-19 | 23:31

@Roadblock

Niets van wat de Islam in onze samenleving introduceert vind ik acceptabel. Elke vezel in mijn lijf verzet zich ertegen. Daarom vind ik het jammer als intermezzo's als deze voor onderlinge verdeeldheid zorgen binnen de eigen gelederen. Één front, één focus, want als het duister wint zijn al die andere vraagstukken straks puur academisch.

MickeyGouda | 10-01-19 | 08:01
▼ 1 antwoord verborgen
-weggejorist-
eikenloof | 09-01-19 | 21:53 | 1

Tolerant zijn is niet hetzelfde als goedkeuring. Tolerant zijn is het toestaan van iets in een groter belang ondanks dat het (mogelijk) bezwarend is. Ik ben tolerant omdat ik een bepaalde zaak in het algemeen belangrijker vind dan een specifieke andere zaak die mij persoonlijk tegenstaat; bijvoorbeeld: ik heb geen behoefte aan een hond en ik heb een hekel aan hondepoep op straat, maar daarom ga ik nog niet de straat op om honden te laten verbieden omdat ik onderken dat honden het leven van veel mensen plezieriger maakt.

IslamPislam | 09-01-19 | 21:52

Zullen we het, voor alle duidelijkheid, voortaan hebben over de #staphorstverklaring hebben?

paost712 | 09-01-19 | 21:49

Krikke gaat aftreden.

arlen | 09-01-19 | 21:48

Het geloof en bijvoorbeeld de Hitlerjugend is twee handen op 1 buik.
Beiden zijn niet in staat om objectief te oordelen over anderen, laat staan andermans geloof.
Ze kunnen het niet helpen, zo zijn ze opgevoed.
Het geloof humanisme komt nog het meest in de buurt van een zekere neutraliteit.
Maar als je al tig jaar GS leest, dan moet je ook sterk in je schoenen staan om je eigen neutraliteit te waarborgen.
Heb jij een afwijkende mening tov andere reageerders, dan ben je al snel geneigd naar een "laat maar".
Misschien bestaat neutraliteit alleen maar bij diegene die het van zichzelf vindt.

snapal | 09-01-19 | 21:47 | 3

Hm, ik begrijp wat u wilt zeggen, maar het blijft een Godwin.

Roadblock | 09-01-19 | 22:04

Roadblock | 09-01-19 | 22:04
Neen, dat is het niet. Dit is onderbouwd, terwijl een Godwin ingezet wordt als men met rationele argumenten niet kan winnen in een discussie.

Sans Comique | 09-01-19 | 22:58

Sans Comique | 09-01-19 | 22:58
Ik kan het niet met u eens zijn. Een Godwin wordt ook gebruikt om een verband met de nazi's neer te leggen, waardoor de discussie doodslaat. (they are all Hitler)
Ik denk dat hij bedoelt, dat bij sommige geloven dezelfde fanatieke overtuiging en intolerantie voor andersdenkenden aanwezig is als bij een politieke overtuiging als het nazisme of het communisme. (of bij de milieukerk).
Er zijn echter geloven die dit fanatisme niet hebben.

Roadblock | 09-01-19 | 23:39

Goh, die Grefo's toch, het lijkt wel of ze homo's met hun hoofd naar voren van een gebouw af willen gooien.
Oh, nee, dat is de andere zogenaamde godsdienst, waarover niemand van al deze voorvechters ook maar iets durft te zeggen.
Ik heb het al eerder gezegd - Het is goed jagen op Grefo's. Die doen niets terug.
Nu nog even wachten op al die regenboogvlaggen op de moskeeen.
Oh nee, die hebben het te druk met zich blauw te lachen over zoveel hypocrisie.

Roadblock | 09-01-19 | 21:46 | 1

Dat steekt wellicht het meest, die hypocrisie. Tenzij men denkt met deze discussie ook de moslims te kunnen bereiken. Gaat niet gebeuren helaas, want zij hebben de enige en heiligste godsdienst vinden ze zelf.

sprietatoom | 09-01-19 | 21:49

Gereformeerd. Je zal het maar hebben.

Hollende_Kleurling | 09-01-19 | 21:43

Toch heeft Driekus geen gelijk. De verklaring is vergelijkbaar met een verklaring die een interraciaal huwelijk of neukpartijtje zou verdoemen. Dit gaat de grenzen van vrije meningsuiting te buiten, en is discriminatoir en haatzaaiend.

pvpb | 09-01-19 | 21:42 | 2

U hebt de verklaring gelezen of huilt u gewoon mee met de cultuurmarxistische MSM wolven wolven in het bos. Om het met de woorden van GS te zeggen: deugen voelt zeker goed.

matrixbluepill | 09-01-19 | 21:50

Haatzaaiend toe maar. U zit al aardig in het jargon. Een mening hebben die u niet welgevallig is, is haatzaaien. Ik ken maar 2 smaken: Strafbaar en Niet strafbaar.
Daarbuiten is de vrijheid van meningsuiting. En daar wordt al teveel aan gemorreld door lieden die vinden dat dit dan wel HUN mening moet zijn.

Roadblock | 09-01-19 | 21:56

Aan veel tegels te lezen, lijden de meeste mensen werkelijk enorm en onbeschrijflijk onder het bestaan van (gereformeerde) christenen. Man man man. Overdrijven is ook een vak.

einStina | 09-01-19 | 21:34 | 10

Sans Comique er is een verschil tussen discussie en bashen, en tussen vermaak en haatzaaien. Praat het maar goed. Ik ga nooit naar een kerk oid, maar ik weet nog wel wat liberalisme en respect en sámen-léven inhoudt.

@Roadblock Tekenend. Triest maar waar.

einStina | 09-01-19 | 23:23

einStina | 09-01-19 | 21:34 |

Goedenavond/nacht, mevrouw einStina,

Het doet mij genoegen om te lezen dat wij het hieromtrent met elkaar eens zijn. :-) Ik heb in een eerdere post mijn visie uiteen gezet. Ik draag, zoals reeds aangegeven, de hele gay-movement een warm hart toe. De vrijheid van meningsuiting eindigt, waar haat begint. In de Nashville Verklaring lees ik afkeuring voor bepaald gedrag, maar geen haat naar de persoon.

Daarnaast is de Verklaring, zoals jij zelf ook al mooi omschreef, een intern gerichte boodschap voor de eigen achterban. Ik heb vernomen dat er enige ruis in de gelederen was ontstaan in verband met ontstane ophef over een advertentie van Suit Supply met homoseksuele mannen in het Reformatorisch Dagblad. De suggestie werd volgens sommige Grefo's gewekt dat er een houding tegenover homoseksualiteit toleranter was geworden. Dit moest even rechtgezet worden. Nou, prima toch. Hun feestje. Dit gevecht gaan ze never nooit winnen, evenals dat andere paradepaardje: de herinvoering van de doodstraf.

Dit brengt mij op het volgende: ik overweeg een stem op de SGP. Niet slechts voor de Europese Verkiezingen, maar ook de Provinciale Staten. Er mag een wat conservatiever beleid worden voeren: rechts, maar minder corporate, meer christelijk. De excessen van marktwerking moeten worden bestreden en het slaafs volgen van de instructies uit internationale bedrijfsleven en die supranationale organisatie waar Mark straks voor gaat werken, mag ook wat minder. Mijn vaste club, het CDA, zit in het kabinet, dus een stem op hen breekt het regeerakkoord niet open. Tijd voor sabotage!

Enkel de populisten (PVV en FvD) en de SGP blijven over. Dan is de SGP in mijn optiek de meest bekwame partij. Geen ego's, kritisch-constructief en geen vrees voor een cordon sanitaire. Allemaal zaken die ik bij zowel PVV als FvD mis. Daarbij was ik het met de gehele bijdrage van Kees van der Staaij bij de ABP 2018 eens (zeker de moeite waard om terug te kijken als je een kwartiertje hebt! www.youtube.com/watch?v=RscHAs-bgJE). Dat de SGP de ideologische tegenpool is van D66 is de spreekwoordelijke kers op de taart.

de IJsman | 10-01-19 | 00:34

He, IJsman, je bent er weer even.
Ja de discussie begint me de keel uit te hangen, bij het eerste topic al en nu, tien topics verder, zeker. Zo selectief vvmu en demoniserend, doen waarvan ze zelf anderen beschuldigen. Als je me in het roze moet missen, weet je hoe het komt.
Ik kan je redenatie helemaal volgen en waarderen; ik sta er net zo in. Lekker ouderwetsch nuchter en beleefd. Het is inderdaad nacht... alleen de idioten zijn nog wakker. ;-)

einStina | 10-01-19 | 01:02
▼ 7 antwoorden verborgen

Best leuk stukje hoor, maar als je schrijft "Het is essentieel om die neutraliteit te blijven borgen", dan val je toch door de mand met je ambtenarentaaltje.

Punksmurf | 09-01-19 | 21:26

Ik dacht jaren geleden over christenen zoiets als: ach ja, de meesten zijn nu eenmaal zo opgevoed, en het is hun traditie, maar ze zien het allemaal ook "overdrachtelijk", en als een soort set aanbevelingen, en niet als "de letterlijke waarheid", zoals moslims hun heilige boek wel zien.

Totdat ik een aantal jaren geleden alweer Andries Knevel bij Pauw en Witteman zag, en het erover ging dat Jezus na zijn kruisiging eerst morsdood, en daarna weer levend was. Jeroen Pauw zei toen letterlijk tegen Knevel (met dat irritante, half scheef gehouden hoofd en die zuigerige stem van hem - heeft hij geloof ik moeten afleren): "Maar dan was Jezus dus niet dood". Knevel meende van wel en sprak de onvergetelijke woorden (althans voor mij onvergetelijk, want ik zat met open mond te kijken en ik dacht: een getikteling): "Maar een wonder, Jeroen..... dat kán toch?".

Sinds die uitzending dacht ik: er lopen hier in Nederland onder ons echte malloten rond die werkelijk geloven dat een totale nobody 2000 jaar geleden over water kon lopen, water in wijn kon veranderen, en eerst morsdood was, en de dag daarop weer springlevend.

Die mensen, beste mensen, zijn volledig van lotje getikt.

Dr_Johnson | 09-01-19 | 21:24 | 11

Misschien dat het daarom 'geloof' heet? De naam verklapt het al min of meer.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 23:01

Waarom reageert u onder een nickname als u weet dat u na uw dood niets meer bent. En of u nu 2 maanden leeft of 300 jaar, dood is dood. Niets, nada.... en alle lulkoek over een fijn leven, respect, normen en waarden.... waarom? Dood is dood.
Dan vindt ik het geweldloos geloven in een god en hiernamaals altijd nog minder getikt dan te gaan reageren op GS terwijl je weet dat je gewoon even niet dood bent.

Promedio | 09-01-19 | 23:23

"En of u nu 2 maanden leeft of 300 jaar, dood is dood. Niets, nada.... en alle lulkoek over een fijn leven, respect, normen en waarden.... waarom? Dood is dood."

WOW! Jij gaat wel heel erg de diepte in, Promedio. Zo diep dat ik er geen touw aan vast kan knopen. Misschien moet je me aan het handje een stukje met je mee voeren.

Ik ben slechts een simpele, atheïstische taalnazi. En waar mijn goede vriend de Briemusketier een "d" te weinig had, heb jij bij "vindt ik" een "t'' te veel.

Dr_Johnson | 09-01-19 | 23:41
▼ 8 antwoorden verborgen

"We hebben immers scheiding van Kerk en Staat..."
?
Guess what. Die hebben we niet. Wat zou er gebeuren als, stel, de kruisruikers van de SGP, Christenunie, CDA, samen met de minarettenpijpertjes van DENK, Nida, in, bv., Rotterdam, hier een coalitie zouden smeden.
?
En dan nog?
CDA is vaste prik kabinetskandidaat, en tegenwoordig Groenlinks ook - en binnen Groenlinks stroomt rijkelijk het bloed van de
/EVP (Evangelische rakkers),
/PPR (Radikalen, oorspronkelijk chriselijke roots)
Tel daarbij op:
/ex-CPN''ers (die communisme devoot behandelen als religieus), en je kunt met ongerust hart concluderen:
"Scheiding van Kerk en Staat" bestaat niet.
Nog los van dat zo'n beetje ALLE armenopvang en sociale instellingen e.d. gerund worden door de blingbling van de Kerk (Leger des Heils, Rode Kruis...etc.)

chicago river | 09-01-19 | 21:22 | 2

Je laatste opmerking als eerste: ja, er is blijkbaar een groep mensen die wel naar hun medemens om ziet. Goh, hoe zal dat komen?
En verder, fris uw kennis mbt 'kerk en staat ff op: nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_k...

CaseIf | 09-01-19 | 21:32

CaseIf | 09-01-19 | 21:32
Lees je eigen wiki pg. anders eens door grappenmaker. En dan met name de laatste alineas. DAT is "Scheiding van Kerk en Staat" vriend.
Hier is er nog niet 1 wet voor getekend in al die tijd, "want bij ons ging het via 'langdurig proces'..."
En wat als dat proces, zonder wetswijzigingen (want die HEBBEN we niet) langzaam omgedraaid wordt, het was immers "een proces".
KAFKA, ja, Kafka's ''het Proces".

chicago river | 09-01-19 | 21:47

Die 4 opgepakte wannabe terroristen wilden een aanslag plegen op de homogemeenschap in Amsterdam lees ik net. Waar hebben we het hier dan nog over mensen.

hoejeheette | 09-01-19 | 21:18 | 8

Wel ja, schoorsteenveger "een verkeerde mindset". Waar heb je het over. Probeer je een opvoeding van je af te schudden?

marjen | 09-01-19 | 22:03

hoejeheette | 09-01-19 | 21:56
Ja, dan zouden we nog steeds na gemiddeld 40 jaar creperen van honger, ziekte, parasieten, slavernij, enzovoorts. Immers, alles is naar de wil van Gods. Wetenschap zou blasfemie zijn. Hubris.

Sans Comique | 09-01-19 | 23:06

... Wilden aanslag plegen op de Pride...
hoejeheette | 09-01-19 | 21:18 |

Tja, Nashville is dan heel wat minder erg.

Jan, Leiden | 10-01-19 | 02:25
▼ 5 antwoorden verborgen

Westertoren heeft de regenboogvlag fier in top. Goed alternatief voor de Nederlandse vlag.

ristretto | 09-01-19 | 21:18 | 3

of een uitstekend alternatief voor dat blauwe vod met die gele sterren...

paost712 | 09-01-19 | 21:40

Ristretto: dan rest jou maar één weg nl Nederland verlaten. Voor onze driekleur zijn honderduizenden Nederlandse soldaten en matrozen gestorven in de voorbije eeuwen.
Er zijn genoeg Nederlandse mannen te vinden die de Nederlandse vlag in top willen houden. Daar hoor jij niet bij zo te lezen.

Eendragtmaaktmagt | 09-01-19 | 21:43

Eigenlijk moet er op die vlag nog een tekst. Wat dacht u van :
"Kijk ons eens deugen" ?

Roadblock | 09-01-19 | 22:09

Daarom heb je nou op tv van die schoolsoaps waarin een lichtgetintier aan een kaaskop gaat uitleggen, wat er schort aan zijn normen en waarden.
Niet andersom, dat zou te confronterend en discriminerend zijn.
Belangrijkste is dat het doel bereikt wordt> onze normen en waarden moeten er bij iedereen ingestampt worden.

snapal | 09-01-19 | 21:12 | 1

Heeft u het jeugdjounaal wel eens goed geanalyseerd?
1 brok meningsbeinvloeding en manipulatie.
Vandaag weer beelden van alleen maar kinderen en zwangerevrouwen in griekse kampen. Mannen kwamen niet in beeld. "We kunnen ze eigenlijk daar niet laten met die kou". Wordt elke dag op school afgedraaid met begeleidend commentaar van de leerkracht. Hoe denkt u dat die kinderen thuiskomen?

Roadblock | 09-01-19 | 22:31

Gemeente X waar ik woon heb ik het volgende gemaild, toen zij die regenboogvlag hesen:
1)
"Dit is natuurlijk makkelijk "Deug-scoren". neemt u ook zo stelling tegen Denk of andere, soortgelijke religieus geïnspireerde partijen? Die zijn namelijk geen haar beter, hebben minstens hetzelfde standpunten in deze of zelfs nog erger dan dat. Maar daar hoor ik u en de regering niet over. De opvattingen van de SGP zijn reeds lang bekend en niet nieuw. U geeft teveel aandacht aan iets waaraan menigeen zijn schouders ophaalt en dat is niet vanwege onverschilligheid......
2)
Voor mij is het niets nieuws wat de SGP verkondigt of waar zij achter staan. Ik maak me hier niet zo druk om. De SGP is een kleine partij, met net zoveel kamerzetels – niet meer dan drie – als Denk. Partijen als Denk - met een groeiend aantal aanhangers, ook in streng-islamitische kring - vind ik persoonlijk veel zorgwekkender. Maar daar hoor je niets of weinig over, waardoor dit voor mij als selectieve ophef overkomt. Ik verwerp de visie van de SGP, maar dat laat onverlet dat ook zij recht hebben op hun mening. Zorgwekkend is wel dat een zekere Piet de Vries in het AD de genderideologie (wat dat ook moge zijn) bloedserieus met het nazisme vergelijkt. Dát is pas eng! Daar je hoef je echt niet homo voor te zijn.........."

UIteraard geen reactie :3

Geil Kippetje | 09-01-19 | 21:10 | 1

Ik ben het met uw standpunten eens, maar zoals u ook wel gemerkt zult hebben komt u er niet doorheen.
Precies eender ervaar ik hier.
Zo makkelijk laat men zich door media en opinie opjutten en beinvloeden.
Dat wordt wat met de komende verkiezingen. Heeft Rutte Erdogan alweer gebeld voor een 'incident'?

Roadblock | 09-01-19 | 23:44

durft ie niet!

Genodigde | 09-01-19 | 21:09

Driekus rant eens effe de moslims!

Genodigde | 09-01-19 | 21:09 | 1

Hij heeft het nu over de reacties op de Nashvilleverklaring (en benoemt nota bene het grote verschil met reacties op misstanden door moslims).

Lewis | 09-01-19 | 21:10

Hulde. Zéér goed stuk. Eens met veel – niet met alles over wat er over het christendom wordt gezegd (al is dat, aan de andere kant, wel degelijk het christendom dat veel te veel christenen er van maken), wel met de kern over tolerantie en ignorantie (en over de rol van de overheid, en de keuze je wel of niet te laten kwetsen).

Wat natuurlijk uitermate lollig is, is dat er van die heilig verklaarde tolerantie bitter weinig overbleef in reactie op de Nashvilleverklaring. Maar dat hebben de meeste mensen natuurlijk niet eens door – die hebben het te druk met deugen. (Intolerant deugen in dit geval, maar soit.)

Lewis | 09-01-19 | 21:07 | 2

Men heeft over het algemeen niet meer dan met gepaste verontwaardiging op essentiële passages in het Manifest gereageerd. En dat mag, dan ben je niet intolerant. Heb niemand horen zeggen dat hun kerken gesloten moeten worden of zo.

Schoorsteenveger | 09-01-19 | 21:13

Ik zeg dat wel. U let niet op.

JanVergoor | 09-01-19 | 21:56

Geweldig!

Ko Ranzig | 09-01-19 | 21:07

Driekus laat het hier voorkomen alsof we te maken hebben met wat schilderachtige figuren met een wat schilderachtige kijk op wat goed is en wat kwaad. Onschuldige, lieve mensjes dus die geen vlieg kwaad doen.
Dat is een volkomen misplaatste naieve, vergoelijkende en hyperromantische kijk op lieden die op basis van een rigide uitleg van de Bijbel de vrijheden van anderen willen beknotten, en daarbij de zwaarste middelen inzetten, dreigen met hel en verdoemenis, oproepen van angst- en schuldgevoelens bij de enkeling, druk, onderdrukking en uitsluiting.

Schoorsteenveger | 09-01-19 | 21:06 | 3

Schoorsteenveger: zo had ik het nog niet bekeken,maar goed idee amigo.

Eendragtmaaktmagt | 09-01-19 | 21:09

@schoorsteenveger...

Zwaarste middelen inzetten? Daar heb ik bij mezelf en bij niemand in mijn mijn complete omgeving in de afgelopen 40 jaar iets van gezien. Misschien als je als atheïst in Staphorst gaat wonen. Maar dat is een beetje hetzelfde als in 020-Gaza gaan wonen en klagen dat er zoveel moslims zijn, of met je kop tegen de muur rammen en klagen dat het pijn doet. Oftewel daar kies je dan zelf voor.

En dan nog ook al zou je in Staphorst wonen, je hoeft je niks aan te trekken van sprookjesboeklezers allemaal blaten. Als je er niets om geeft maakt het ook geen fuck uit.

En dan nog wat. De zwaarste middelen. Dreigen met hel en verdoemenis? Raar dat je je daardoor bedreigt voelt als je er niet in geloofd.

peterdh | 09-01-19 | 21:35

peterdh | 09-01-19 | 21:35 |
Het gaat er niet om of ik me bedreigd voel. Op mij hebben die lui geen vat, want hun God bestaat niet voor mij. Het gaat om degenen die binnen die gemeenschap geboren worden en opgroeien en daarbij dan de pech hebben als homo of lesbo in de wereld geslingerd te zijn en daar geen kant mee op te kunnen. Als die binnen die gemeenschap een goed mens willen zijn en geaccepteerd willen worden, worden ze gedwongen zichzelf te verraden.

Schoorsteenveger | 10-01-19 | 09:44

"Zolang ze jou maar niet beperken in hoe jij wil leven". Praat eens met je grootouders over de bekrompen christelijke moraal die tot eind de jaren 60 over geheel Nederland hing. Over de uitsluiting die je te wachten stond als je met iemand wilde huwen die een andere christelijke stroming aanhing. Over hoe christelijke opvattingen in alle domeinen van de wetgeving doorgedrongen waren. En die wetgeving is nog niet eens helemaal verdwenen. We moeten religieuze demonen niet opnieuw uit de doos van Pandora laten ontsnappen. Georganiseerde religies streven steeds naar macht om de macht.

Zyprexa20mg | 09-01-19 | 21:06 | 3

Laat mij niet lachen, er is hier toch een religieuze demon die dagelijks bepaald waar u wel of geen grappen over mag maken. Die een moraal heeft nog net zo bekrompen is als tijdens het leven van de profeet. En die je gewoon dood wilt hebben als je uit die Doods-secte wilt stappen.
Onder welke steen heeft u geleefd?

Roadblock | 09-01-19 | 21:34

Onzin. Zijn mijn grootouders er daardoor slecht vanaf gekomen? Absoluut niet.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 23:04

Amen, voor mijn opa was dat als 'grauwe' (dwz ongelovig) aan de orde van de dag.

Damien368 | 09-01-19 | 23:37

Als ze nog even doorgaan met zeuren dan onderteken ik hem ook, die Nashville-veklaring.

VanBukkem | 09-01-19 | 21:04

Ja die #METOO werd uiteindelijk een flop, tijd voor iets nieuws... En ja hoor 100 jaar na de oprichting komen we er achter dat de SGP niets met heaumeau's heeft.

Kwatz | 09-01-19 | 21:04 | 2

Wist ik allang hoor, maar onze SJW's waren dat een beetje vergeten, komt omdat ome Kees zo sympathiek overkomt bij Pauw en er geen hoernalist is die hem de echte vragen durft te stellen.
Want de zeteltjes van Kees zijn o zo handig voor een meerderheid.
Daarom is het wel handig dat de SJW's even uit hun droomwereldje zijn opgeschud en weten waar politieke partijen voor staan. Niet alleen de SGP trouwens maar ook de CU die zich nu heel schijnheilig op de achtergrond houd maar waar het merendeel wel achter dat Nashville vod staat.

Zapata10 | 09-01-19 | 21:10

Klopt., maarja, Geenstijl bestaat nog geen 100 jaar. En na 100 jaar staat de SGP nog steeds op 3 zetels. Bekrompen, ja. Standvastig en betrouwbaar, ook. Kom daar maar eens om in de politiek tegenwoordig.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 23:19

Waar zouden we zijn zonder de goedkeuring van Kees van der Staaij.

Claude_Vieaul | 09-01-19 | 21:03

Zoals je je kinderen opvoedt zo worden ze.
Kijk maar naar de Hitler jugend en in mindere mate het communistische (voormalige) Oost-Duitsland.
Tolerantie is aangeleerd gedrag, op zich een goede eigenschap, maar dat kan ook te ver gaan.

snapal | 09-01-19 | 21:03

Eerlijk gezegd beviel het me wel de christelijke cultuur waarin ik ben opgegroeid.
Iedereen deed alles. Maar dan een beetje meer stiekem. Wat het ook weer spannender maakt. Alles zo maar open en bloot maakt het veelal niet mooier.

oplichter | 09-01-19 | 21:02 | 1

Klopt. Ik herken dat. En zijn we er slecht vanaf gekomen? Ik in ieder geval niet. Zo slecht was die bekrompenheid niet. Althans niet zo slecht als GS doet vermoeden.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 23:21

Ik ben geen homo en toch vind ik dat die reli idioten de mond gesnoerd moeten worden. Het is tijd dat we ons bevrijden van de dwang van de oude mannen, tijd dat we onze geest niet meer laten klein houden door de gedachtenpolitie van der religieuzen. De bijbel, de Tenach, de Tora, de Koran, het Necronomicon zijn allemaal niet geschreven door een god maar door mensen die hun ideeën op wilden leggen aan een grotere groep. Macht. Daar draait het in al die sprookjesboeken om. Ook in de kerken, tempels en moskeeën. Macht van de clerus over het volk. Daarvan moet de mensheid zich bevrijden. Leer zelf nadenken. Bedenk dat je mag, ja zelfs moet twijfelen. Aan alles, ook aan dit schrijfsel. Denk na en lach ze uit als ze je willen vertellen dat je zondig bent.
Religie moet weg uit het openbare leven. Religie hoort achter de voordeur. Religie hoort niet thuis in het onderwijs. Vrijheid van religie hoort ook niet in de grondwet thuis. De vrijheid van géén religie hoort in de grondwet. De bijbel en de koran moeten weg uit de 2e kamer. Religie hoort niet thuis bij het landsbestuur.
Pas als de mens vrij van dwang en angst heeft leren denken zal de mensheid vooruit kunnen.

JanVergoor | 09-01-19 | 21:00 | 10

Tuurlijk, ik heb ongelijk. Totdat de religieuzen in de regering zitten en wetten in gaan voeren uit hun sprookjesboek. Waarom denk je dat de pil maandenlang niet te krijgen was in NL? Nog nooit voorgekomen maar net nu de Christen Unie in het kabinet zit is plots de anticonceptiepil kwijt.

JanVergoor | 09-01-19 | 21:51

JanVergoor | 09-01-19 | 21:51 |
Ik maak mij geen minuut zorgen over dat DEZE religieuzen mijn leven negatief gaan beinvloeden.
Ik maak mij totaal niet druk dat de Grefo's gaan bepalen wat ik in een bedrijfsrestaurant te eten krijg.
Ik maak mij ook niet druk, dat zij gaan bepalen om welke humor ik mag lachen.
Voelt u waar ik naar toe wil.
Deze hele shitstorm zal nooit ontstaan als een politiek voorman van de "Doodscultus die niet genoemd mag worden" iets dergelijks zou ondertekenen.
"Want die zijn nou eenmaal zo".
De hypocrisie loopt aan alle kanten van deze selectieve verontwaardiging af.
En het is veilig, Grefo's zullen niet je keel opensnijden, dus aanpakken maar.

Roadblock | 09-01-19 | 22:17

Wat een kul. Alsof er zonder religie geen machtsstrijd meer zou bestaan.

inderdaad geen stijl | 09-01-19 | 23:24
▼ 7 antwoorden verborgen

Vinden ze die gele ster op joodse kleding ook geen beperking in den beginne?

frank4444 | 09-01-19 | 21:00

Lees eerst de handleiding voor je een religie in gebruik neemt.Vind je die te dik begin er dan niet aan.Ook iemand die niet kan lezen niet mee in aanraking laten komen.

van stampij | 09-01-19 | 20:59

Als christenen ons niet hun geloof willen opdringen moeten ze ook niet als christenen in de tweede of eerste kamer gaan zitten. Daar kunnen ze namelijk wetten maken die ons allen raken. Net zoals er geen moslim partijen in de eerste of tweede kamer moeten zitten.
Als je wilt geloven in iets dan ben je daar volledig vrij in. Katholiek, protestants, joods, moslim, communist, socialist, marktverdwaasde, have fun met al die onzin. Maar val er anderen niet mee lastig. Dus zeker niet daar waar wetten worden gemaakt.

Zapata10 | 09-01-19 | 20:59 | 7

Ik ben tegen socialisten en dierenliefhebbers in de politiek. Die kunnen daar wetten maken die ons allen raken....

Denk nog maar een keer na, over hoe onze volksvertegenwoordiging werkt.

fail | 09-01-19 | 21:44

Wel, Zapata, dan moet elke partij geijkt worden. Door een mal passen. Wat is religie, wat zijn dogma's, wat is een ideologie, waar ligt de grens en welke malloot onder ons bepaalt die mal ?

A.S. Perien | 09-01-19 | 21:50

Zapata
Grondwet wijzigen> strikte scheiding tussen religie en politiek.
Niet om de neutraliteit, maar uit zelfbehoud.
Nu zijn het christenen, morgen moslims.

snapal | 09-01-19 | 22:07
▼ 4 antwoorden verborgen

Zelden dommer gezwets gehoord. Stel je voor je bent kind van een koksioan en je ontdekt dat je heaumeax bent. Dan komt je hele familie met die Nashville verklaring aanzetten. Ook dat kind heeft recht op een veilige omgeving, evengoed dat hij ingeënt wordt.

azijnseikerT | 09-01-19 | 20:58 | 7

Jij kent alleen zwart en wit. Een vrij simpel individu. Ik ga het verder ook niet uitleggen ook.q

azijnseikerT | 09-01-19 | 21:17

Jammer. Ik hoor graag waar ik de fout in ga, met echte argumenten.
Fijne avond verder.

marcoplarco | 09-01-19 | 21:21

marcoplarco: volkedig mee eens. Alles moet maar kunnen en mogen en vooral betaald worden door derden. De film Karakter zou verplichte kost voor ouders en kinderen moeten zijn. Gewoon weer zonder eten naar bed.
Onze wereld = decadentie te top,vandaar dat de gelukszoekers hier zo graag (ongehinderd) naar toe komen. Niemand zegt tot hier en niet verder. Dat doen de Protestantse christenen dan gelukkig weer wel.

Eendragtmaaktmagt | 09-01-19 | 21:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier kun je alleen maar amen op zeggen. Uitstekend stuk. En Kees van der Staaij is verder een prima kerel, ondanks zijn benepen, achtelijke ideeen over enkele zaken, zoals seksualiteit.

Nuuk | 09-01-19 | 20:56

" Wanneer hesen ze een islamitische vlag als populistische groeperingen zich tegen de minderheid van moslims uitsprak? Durven ze niet hè. "

Toen Wilders voor een simpele vraag, meer of minder, zich nog steeds moet verantwoorden voor het gerechtshof staat gelijk aan het hijsen van een islamitische vlag. Populisme is trouwens ook steeds meer een geuzennaam aan het worden.

sprietatoom | 09-01-19 | 20:56 | 2

Wat te denken van grootsmoel Gordon die in 020 midden op de dag door Marokkanen werd uitgescholden voor K-homo en mishandeld maar uit schijterigheid geen aangifte deed.

AntonJensen | 09-01-19 | 21:02

En Youp van ‘t Hek geeft volmondig toe dat hij bang us voor de islam en daarom al bij voorbaat capituleert. Stomme angsthaas.

Leffe Blonde | 09-01-19 | 21:22

Weer die fabeltjeskrant.
Wat die lama en zebra ook uitspookten, de nadruk lag altijd op acceptatie en dat ze nooit meer weg zouden gaan.
Protesten werden afgewimpeld als egoisme en een ander geen leven gunnen,
Daarom weten we niet beter, dat heeft niks te maken met onwetendheid.

snapal | 09-01-19 | 20:54

Hulde voor al deze wijsheid ut Grunnnnn.

deluiegriek | 09-01-19 | 20:54 | 1

Wijsheid? Gewoon dom gelul.

IkwilJinekwel | 09-01-19 | 21:18

Nu maar weer klaaglims doen dan?

IkwilJinekwel | 09-01-19 | 20:53 | 1

^^^^ Wat hij/zij/dinges zegt.

marcoplarco | 09-01-19 | 20:54
-weggejorist-
AntonJensen | 09-01-19 | 20:52

Het zou al helpen als de homo gemeenschap niet zo idioot *IN YOUR FACE* moet roeptoeteren hoe ontzettend homo ze wel niet zijn. Met je bootjesparade in Amsterdram. Met je leren pakjes en je tasjes en je aanstelleritis loopjes.

Als homo zijn gewoon is, gedraag je dan ook niet alsof het iets speciaals is.

marcoplarco | 09-01-19 | 20:51 | 2

Vroeguh kon je ongegeneerd en straffeloos grappen over en gerelateerd aan homo's maken. Heden ten dage blijven met het doorgeslagen gedeug menige voormalige grappenmaker in de kast. Geldt overigens ook over een bepaald geloof wat homo's lachend van flatgebouwen gooit.

AntonJensen | 09-01-19 | 20:56

Heel die homo en LGBTBBQ “gemeenschap” is ook gewoon een farce, die gemeenschap wordt alleen aangehaald voor verontwaardiging-politiek en deugpunten scoren. Inmiddels al van meerdere homoseksuele mannen (Ken geen enkele lesbiennes op persoonlijk vlak) gehoord dat die gay pride maar achterlijk vinden. Daarnaast zijn er in de grote steden, met te veel import, genoeg plekken waar ze niet hand in hand over straat kunnen en het een echt probleem is.
.
Het tolerantie/ignorantie verhaal slaat ook nergens op, volgensmij is tolerantie altijd geweest; doe je ding maar val anderen er vooral niet mee lastig. Dat je iets toejuicht heet acceptatie en dat afdwingen is dan wel weer ignorantie. Overigens is het makkelijk om christenen te baahen, zijn we goed in geworden, maar als die mensen die verklaring willen ondertekenen omdat huwelijken in hun religieuze boek niet worden goedgekeurd moeten ze lekker dat lekker doen. Wat die stilzwijgende meerderheid moslims denkt en doet is velen malen erger dan wat voor lullig documentje een stel gristen pen kan ondertekenen.

HaatAth3ist | 09-01-19 | 23:16
-weggejorist-
watergeus | 09-01-19 | 20:49

Driekus is een man naar mijn hart ook al is hij een Grunniger. Klare taal,daar houden wij van.
Ik heb niets tegen die homofiele bruinwerkers of luttekikkers,maar alles tegen de Transgender gekte die uit het Sodom en Gomorra aan de andere kant van de Atlantische Oceaan is komen aanwaaien.

Eendragtmaaktmagt | 09-01-19 | 20:49

Hear Hear!

Eucalyppta | 09-01-19 | 20:47

Tolerantie komt voort omdat we niet beter weten.
Niet omdat we onwetend zijn, maar omdat we als kind al door de overheid gehersenspoeld zijn, zonder tolerantie deug je niet.

snapal | 09-01-19 | 20:47 | 1

Wat moeten we beter weten over homo’s dan? Deel het zou ik zeggen

menage | 10-01-19 | 08:09

Je hebt geen toestemming van een sprookjesgelover nodig om je leven te leiden zoals jij wilt. Maar als die sprookjesgelover een politicus is met een potentieel behoorlijke invloed, dan is het ons recht - en de PLICHT van serieuze verslaggevers - om te vragen: "Stelt u het anti-discriminatieartikel in de Nederlandse grondwet alsmede onze traditie van zelfbeschikking en tolerantie jegens andersdenkenden hierbij expliciet boven deze tegenstrijdige en persoonlijke mening over dit onderwerp?" Want voor je het weet zitten ze weer in een coalitieonderhandeling, en voor je het weet vinden de coalitiepartners LGBTQIHGHZX-rechten, euthanasie, abortus, inenting of vrije meningsuiting rond geloofskwesties even wat minder belangrijk omdat het land ook bestuurd moet worden.

Muxje | 09-01-19 | 20:46 | 2

De SGP heeft juist enkele onhaalbare ethische doelen uit het verkiezingsprogramma geschrapt (afschaffen homohuwelijk en invoering doodstraf). Tegen abortus,euthanasie en homohuwelijk zijn ze al een eeuw. En aan coalitieonderhandelingen - maar dan niet altijd op de eerste rij - doen ook criminelen als Hennie Keizer mee. Rutte gooit zelfs punten op het regeerakkoord die NOOIT in verkiezingsprogramma's hebben gestaan.

Guido | 09-01-19 | 21:03

Het blijft ook altijd zo paradoxaal enerzijds zo strijden tegen abortus en euthanasie maar dan weer geen problemen hebben met kunstmatige insemenatie (zowel bij mensen als dieren) of plastische chirurgie. Blijft ook altijd frappant dat telkens zo uitspreken tegen homo’s maar ondertussen pedo’s het handje boven het hoofd houden. En ondertussen maar zeiken: “staat in ons sprookjesboek”, ja goddomme daarin staan ook stukjes over negerslaven maar van Staaij heeft echt geen jerry in de kelder wonen hoor (#fuckingmetenmettweematen)

Snoorderlag | 10-01-19 | 01:47

Duidelijk.
Maar de lbgt (?) gemeenschap is graag gekwetst, lijkt wel.

captainobvious | 09-01-19 | 20:44 | 1

Nee, dat zijn masochisten.

marcoplarco | 09-01-19 | 20:56

Dat zeg ik al jaren: als tolerantie omslaat in onverschilligheid gaat t fout.

Giotto | 09-01-19 | 20:44 | 2

En wat is het verschil dan precies?

Mr_Natural | 09-01-19 | 20:46

Onverschilligheid is een fase tussen wel of niet tolerant zijn.
Of dat dan fout gaat valt nog te bezien.
Volgens mij is dat een natuurlijke reactie van mensen die eerst wel tolerant waren, maar toch een beetje anders zijn gaan denken door bepaalde gebeurtenissen.

snapal | 09-01-19 | 21:28

Er is een homovlag, transgendervlag etc etc, maar er nooit eens een heterovlag. Er is ook geen hetero-pride. Ik voel me hierdoor buitengesloten en gekwetst. Het lijkt soms net alsof je er niet meer bij hoort als je niet uit de kast komt.

elco485 | 09-01-19 | 20:44 | 4

Mijn coming out als hetrosexueel was erg heftig. Ik wil die vlag ook om mijn hetrosexualiteit te vieren.

sjef-van-iekel | 09-01-19 | 20:56

Licht blauw of roze. Mogelijk rood of groen. Dat kan toch niet te moeilijk zijn? Kies er één uit.

Of je geeft er geen reet om en gaat door waar je al mee bezig was.

RA | 10-01-19 | 00:15

Volgens mij is een ‘ondanks dat ik lul heb, lul ik als een wijf’ vlag een betere eis. Hetro mannen gaan niet lopen huilenbalken over het niet hebben van een vlag,

Dr.Tatta.Macamba | 10-01-19 | 06:57
▼ 1 antwoord verborgen

Die sukkel denkt ook dat Nashville in Frankrijk ligt. Vooral je kompas instellen op een deug Groninger.

Pedronegro | 09-01-19 | 20:42

Prachtig. Meer Driekus.

hamstr | 09-01-19 | 20:40 | 1

Alsjeblieft niet, nog meer azijn zeikerij

IkwilJinekwel | 09-01-19 | 21:20

Post uit die regio duurt dus minimaal 9 maanden om hier te komen.
Althans ik krijg altijd bericht na 9 maanden als ik daar ben geweest.

Driekus Vierkant heeft dus daderkennis!!!! Hij is zelf van de religie, verzamel de hooivorken bij Coolblue, allemaal voor 23:59 bestellen dan heeft hij ze morgen + 9 maanden.

Kaas de Vies | 09-01-19 | 20:40

De meest zinnige en nuchtere analyse moet natuurlijk van een boer komen.

fail | 09-01-19 | 20:39 | 6

Oei.

Mr_Natural | 09-01-19 | 20:48

@Kaas
Dan moet je niet zoveel zuipen Kaas.

VanBukkem | 09-01-19 | 20:49

Eenmaal in mijn leven heb ik betreurd dat ik geen sigaren rookte. Verzeild in een gay parade in Berlijn, gedrang van mensen, vlak voor me bijna tegen het weinig verhulde achterwerk van de leatherboy voor mij gedrukt, had ik een uitstekende gebruiksmogelijkheid gezien voor een brandende sigaar. Ja, wat het provocerend paraderen betreft, kan ik de gewekte weerzin bij de Nashvillains en Driekus wel navoelen. Een gay pride bijwonen zou geen verplicht punt moeten zijn bij een burgemeesterssollicitatie en een beetje meer low profile zou het leven van zowel hetero’s als homo’s vermoedelijk aangenamer maken. Zouden we dus bij de achterlijke stellingen in de Nashville-verklaring een oogje toe moeten knijpen? (Ze zijn al meer dan honderd jaar zo gestoord, daar doe je niks tegen). Ook daar rijzen echter twijfels. Dit is voor zover ik weet de eerste keer dat de Nederlandse biblebelt zich zo nadrukkelijk laat inspireren door de reli-gekkies aan de andere kant van de grote plas, en de warrige opvattingen van de republikeinen en de starheid van onze gereformeerde partijen een creepy rattenkoning dreigen te vormen. De gereformeerde gezindte van politici in den lande, Rutte, Thieme, Bos, en Joost mag weten wie nog meer, hebben ongetwijfeld een rol gespeeld in het tegenhouden van bestuurlijke vernieuwing, zoals bij het bijzonder onderwijs, bij het waanzinnige idee dat God de vromen beloont en zelfs rijk maakt. Ik denk dat we staan aan een waterscheiding, en het gevaar niet denkbeeldig is, dat Trumpisme meer getolereerd zal gaan worden en zelfs - wat God verhoede - serieus genomen.

johannijhof | 11-01-19 | 01:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Het laat met name zien hoe weinig Driekus van het christendom, de eng-christelijke biblebelt en de drijfveren weet. Net als alle (sub)culturen is het minder naargeestig dan het op eerste gezicht lijkt. Net als het homo-huwelijk. En da's het lekkere aan opinie-stukken. Lang leve de vvmu!

klamme.vla | 09-01-19 | 20:39

Hahaha foefridder... die is goed

hackxor | 09-01-19 | 20:52

Omdraaiing en overdrijving op zijn best uitgevoerd..

Wijze uit het Oosten | 09-01-19 | 21:21

Hahahaha! Zeer goed!

Basil Fawlty | 09-01-19 | 21:45
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben homo: Ik geloof niet in de hemel.. Ik geloof in het paradijs. Ik geloof niet in God, Ik geloof in de 12 apostelen Die Jezus ook verwende.

Crematorium-de-Asbak | 09-01-19 | 20:37 | 5

Kaas de Vies | 09-01-19
Komt daar 'woody' niet vandaan?

Mr_Natural | 09-01-19 | 20:51

Wel handig dat het paradijs maar 1 meter 20 hoog zit.

Patje2011 | 09-01-19 | 21:19

@Crematorium-de-Asbak
Uhm, meer Maria uit Magdala, want een rabbi moest gehuwd zijn.

toetssteen | 09-01-19 | 21:40
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken