Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Prins Bernhard junior koopt Media Park

Hopen dat-ie het platgooit en er een F1-circuit neerzet!

nog steeds een lul

3FM: "Supercoole vette baas BJ van Oranje koopt mega hip Media Park"
RTL Z: "Vraag naar zwarte brillen stijgt met 16%"
KRONCRV: "Constructieve prins koop constructief park voor constructief nieuws!"
Omroep MAX: "Hup koningshuis hup koningshuis hup koningshuis"
EO: "Hadden wij al 'hup koningshuis' gezegd?"
NOS: "Het koningshuis heeft ook veel goede dingen gedaan"
BNNVARA: "Integere ondernemer Prins Bernhard junior kom er maar in Nico!"
RTL Nieuws: "Erna (35) heeft ook bril, maar zij kan geen park kopen"
VPRO: "Hoi hier een podcast over mijn navel"
WNL: "Gezellig! Gezellige ondernemer doet gezellig rechts ding door gezellig Media Park te kopen!"
Joop.nl: "Hypocriete Prins Bernhard liep in witte onderbroek over hotelgang"
RTL Boulevard: "Ja wij zeggen niks over Prins Bernhard we zeiden ook niks over Humberto en dingetje"
GeenStijl: "Koningshuis koopt Ministerie van Mediazaken"

Reaguursels

Inloggen

De nullen en 1 tjes voeren in het mediapark.

cat22 | 09-01-19 | 10:01

Wat mij benauwt is dat er kennelijk geen rem op zit. En niemand in de familie zegt:
Hé. B2. Doe je effe dimmen?

squadra | 09-01-19 | 09:33

Kan je daar ook racen in het mediapark?

Simon_GS | 08-01-19 | 23:22

Beetje grond en gebouwen verhuren.
Kost dat ons dat nou?
En waarom is dat niet gewoon van de overheid?

kloopindeslootjijook | 08-01-19 | 19:55

Lekker suggestief dit artikel. Het bedrijf waarin hij minderheidsaandeelhouder is heeft het park gekocht. Het zal mij verder ook jeuken.

BozePaarseMan | 08-01-19 | 19:43

Dit kocht meneer met belastinggeld?

van heinde en verre | 08-01-19 | 19:23 | 1

Nee, maar de naam van Oranje heeft hem wel veel geholpen.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:40

Bernard Jr ziet er itt zijn opa uit als een engnek. Waarschijnlijk is hij dat ook, maar dat zal retegoed zijn afgedekt.

darmflora | 08-01-19 | 19:00

Zijn OPA zou trots op hem zijn !

Popeye657 | 08-01-19 | 19:00

De bananenmonarchie investeert in mediabananen lees ik hier, dan kunnen ze via de media door je strot gedrukt worden, is dat een plan of wat ?
.
www.youtube.com/watch?v=Ln31raI2ezY

De Briemusketier | 08-01-19 | 17:43 | 3

ANP gekocht door John de Mol is denk ik gevaarlijker dan panden gekocht door die Oranje mafkees die op een 2e hands autoverkoper lijkt.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 19:39

Basil Fawlty | 08-01-19 | 19:39
Plus die belgen die de kranten bezitten en subsidie krijgen van de Belgische overheid.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:41

@O2Neutraal
Inderdaad ook zoiets.

Basil Fawlty | 08-01-19 | 19:44

Circuit is inderdaad een goed idee

Wil_Lem_Pie | 08-01-19 | 16:33 | 1

Als het zonder enige vorm van subsidie of leningen van de (lokale) overheid en/of redding achteraf als het misgaat kan, dan is dat prima.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:27

Dat krijg je wanneer je de NPO steeds een Staatsomroep noemt.

Mannes | 08-01-19 | 16:20

Ik zou eigenlijk wel eens een DNA-onderzoekje willen zien waarin de familierelatie tussen Willem van Oranje en onze Prins Pils bewezen is.
Gewoon, omdat het kan.

Abject | 08-01-19 | 16:00 | 8

@piloot47 Ohja, de Wilhelmina complottheorie. Er is geen enkel echt bewijs dat Koning Willem III niet de vader van Wilhelmina. Juliana is bijvoorbeeld helemaal nooit gevraagd om DNA af te staan, en zo waren er volgens mij nog wel meer dingen.

Zuyderzee | 08-01-19 | 17:06

Artikel al helemaal gelezen? Ik krijg de indruk van niet. Doe dat nou eens.

piloot47 | 08-01-19 | 17:09

Maar is Willem van oranje nou eigenlijk Wilhelm von Nassau een verbannen mof die in het franse plaatsje orange burgemeester werd. Die in opdracht van de franse koning dus Nederland zougaan bezetten. Onder de noemer willem van oranje. dat is de grote vraag

peetjoh | 08-01-19 | 17:28
▼ 5 antwoorden verborgen

eerste verdienste vanuit belastinggeld van waar dan ook vandaan (!) en dan O.G. in de markt opkopen . voelt niet goed . koop dan in het buitenland .. dat voelt wel goed ervan uitgaande dat er belasting betaald wordt in NL en niet via Noordeinde een UK route wordt gelopen. allemaal vragen , vragen en vragen

Baron de laclou | 08-01-19 | 15:51

Als hij nou eens salafistische moskeeën opkocht...

Injegezicht | 08-01-19 | 15:35

Dus je familie wordt al gematst met een riante uitkering en een enorm belastingvoordeel over een absurd groot kapitaal.
Vervolgens voel je ook nog de neiging om -op tegenover concurrentie eigenlijk compleet oneerlijke wijze- dat kapitaal te gebruiken om het halve land op te kopen, om meer kapitaal te genereren. Alsof je nog niet rijk genoeg was.
Dan ben je dus gewoon Prins Lul.

Vage_eddie | 08-01-19 | 15:31 | 3

volgende keer gaan ze een paleis renovatie financieren .. met belasting geld investeren en met belastinggeld de rente pakken die betaald wordt met belasting geld . kijk dan ben je weer een level verder qua prinsje zijn .

Baron de laclou | 08-01-19 | 16:03

doet mij denken aan de prins die tegen een boer zei .. de weg naar de markt is van mij en jij moet belasting betalen over het gebruik van die weg dus 1 koe is er voor mij zegt de prins , zo is belasting ontstaan. Motto van de prins was .. hetis mijn land namelijk .. Boer zegt .. maar waar staat dat dan .. is alles van u ? ja zegt de prins .. boertje knikt wat en gaat maar betalen .. en weg was de prins op zijn witte paard om het jaar erop 2 koeien op te eisen want inflantie , de boer kende dat woord niet maar dacht .. duur woord dus zal wel .. en gaf 2 koeien , derde jaar wilde de prins ook 12 x per jaar de vrouw neuken .. dat deed de prins niet maar liet hij over aan ministers die dan beter naar de prins gingen luisteren . en toen was het hek echt van de dam . zie hier het ontstaan van belasting etc.

Baron de laclou | 08-01-19 | 16:07

je kan hooguit wat zeggen , als je dat wilt , over de hoogte van de uitkering netto . Het heeft 0 zin om over dat geld belasting te gaan heffen want dat netto bedrag blijft heus wel gelijk . Dus bruteren en wat gebeurd er dan ? er zijn geen aftrekposten etc dus er wordt teruggestort aan de werkgever (overheid) . nogal onzinnig gedoe. Dit geld feitelijk voor iedereen die uit de belastingpot betaald wordt , Ambtenaren,publieke sector , ziekenhuis arts/chirurg , alle NPO medewerkers zoals van Nieuwkerk en Pauw en de Leeuw . ze lopen in de belastingriedel mee die bedrijven en hun werknemers betalen.. dus hebben ze aftrekposten ,en die hebben ze .., dan worden ze nog duurder voor de overheid immers er wordt minder terug gestort aan de werkgever . Richten ze een BV op en gaan ze de overheidsinkomsten zakelijk maken in een BV dan worden ze nog duurder ! zie hier de BV van de grote NPO sterren op TV , schoften zijn het .
Geloof niet dat veel mensen in Nederland hier over nadenken immers dit heet Algemene economie . Je ziet daarom de verschuiving van landelijk naar provinciaal en gemeentelijk heffen ontstaan . De lasten worden daarmee verlegd zodat de ambtenaar netto MINDER kost , soort verkapte bezuiniging dus . Vergeet niet dat 5 miljoen mensen in NL (CBS) inkomensafhankelijk zijn van de overheid... 5 miljoen. Nederland wordt gefinancierd door een klein clubje mensen .. de bedrijven en hun werknemers en hoofdzakelijk het MKB // want zoals u weet .. de Shell , Ahold , und so weiter . LIDL ! (duits) betalen amper tot niets aan Nederland (behoudens BTW , loonbelasting op cheap personeel en lokale heffingen) .. bedenk dat eens als u in de rij staat van de supermarkt en kijk om je heen naar de winkels en bedrijven die er nog zijn maar in uw ogen te duur zijn. het verschil is 30% vennootschaps belasting .. ja zo kan iedereen wel een zaak runnen en het lang volhouden . BTW verhoging ?? u snapt nu waarom .? . iedereen eet ook de ambtenaren .. op deze manier komt er vanuit de supermarkten etc. wel geld naar de overheid en die 5 miljoen mensen die afhankelijk zijn van de overheid worden daardoor goedkoper (!) ..2 vliegen in 1 klap heet dat. ik benoem het nu maar zie hier het ontstaan van de gele hesjes beweging ... van dit soort ongein voelen mensen aan dat dit niet tot in de eeuwigheid door kan gaan . ik voorspel .. Crisis , Opstand , Oorlog . we kijken wel waar het stuit. goedenmiddag allen !

Baron de laclou | 08-01-19 | 16:33

Die koopsom bestaat - direct of indirect - voor een gedeelte uit belastinggeld, hoe je het ook wendt of keert.

Nelis SplitBloes | 08-01-19 | 15:31

Blijkbaar heel wat over voor een casting couch.

MistaRazista | 08-01-19 | 15:25

Klikt op link. Leest artikel.

Het nieuws is dus eigenlijk:
- Vastgoedbedrijf Pinnacle koopt mediapark van Vastgoedbedrijf Europa Capital

En wat geen nieuws is, maar wel ophefsgevoelig:
- Prins Bernhard jr is aandeelhouder van Pinnacle
- Mediapark is in handen van 1 vastgoedbedrijf

Ik vind vooral dat laatste schokkend. Kan nooit goed zijn voor de huurprijzen. Vandaar dat TV maken zo duur is...

vrijstijler | 08-01-19 | 15:24

Koningshuis koopt gewoon heel Nederland op, moeten we dat goed vinden, de troon is toch symbolisch.

gato | 08-01-19 | 15:17

DIE BRIL DIE BRIL............

sjengster | 08-01-19 | 15:16

Als dat mannetje niet uit de jackpot-baarmoeder was gevallen, werkte hij waarschijnlijk als 'crew trainer' bij de McDonald's ofzo.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 15:12 | 2

Dat denk ik niet. Deze gast is wel slim. Hij had alleen niet het startkapitaal en het netwerk gehad wat hij nu wel heeft. Dat gaf hem een grote voorsprong op alle anderen slimme gasten.

Sunir | 08-01-19 | 16:17

@Sunir | 08-01-19

Dat gééft hem een grote voorsprong.

demaup | 08-01-19 | 16:47

Wat een lekker maffiakoppie heeft die knul toch he?

Lorejas | 08-01-19 | 15:09

Big Brother koopt het Ministry of Truth. Orwell had het niet kunnen verzinnen.

Koning Willy | 08-01-19 | 15:06 | 1

Tegel van de Dag.

am*dam | 08-01-19 | 15:17

Nog meer programma's a al blauw bloed op tv om de oranjes te promoten.
Dus nog meer fake news.

Uranus1767 | 08-01-19 | 15:04

Van wie was deze ook alweer? 'Hé! Bejje an de pot blijve kleve? Met die bril op da blotebillegezich?'

Mr_Natural | 08-01-19 | 15:01 | 1

De heren F.Jacobse en T.Van Es

Rutan | 08-01-19 | 17:47

Dacht ik toch alle manipulatiescenario's op weg naar de EU-verkiezingen wel zo'n beetje overdacht te hebben, maar hier was ik nou echt niet opgekomen. Meesterzet van het Ministerie van Waarheid o.l.v. het Ollonkreng met op de achtergrond tante Bé.
Hardware en software onder controle!

piloot47 | 08-01-19 | 14:59

Vastgoedbedrijf Pinnacle heeft die panden gekocht en de grote zwarte brildrager is een minderheidsaandeelhouder in dat bedrijf. Hij heeft niet veel te zeggen in dat bedrijf, zo staat dus op papier.... Ze zullen ze het wel voor een 'schappelijk prijsje' gaan verhuren of zo...

Zwezerik | 08-01-19 | 14:58 | 2

Met 3 vriendjes een bedrijf hebben en dan een kwart van de aandelen hebben, dan ben je inderdaad minderheidsaandeelhouder. Net als die andere 3. Er is dus geen meerderheidsaandeelhouder. Dan kun je, met een kwart van de aandelen, niet met droge ogen beweren dat je niks in de melk te brokkelen hebt en dat alles van het bedrijf maar een beetje langs je heen gebeurt. Make that the cat wise.

Stormageddon | 08-01-19 | 15:42

@zwezerik Op papier staat dat leuk. In de praktijk betekend dat dus heel iets anders.

upbeat | 08-01-19 | 16:23

Het is vrij schandalig maar er is niet zo veel aan te doen. Waarom kraken ze eigenlijk zijn landen niet, vastgoedspeculatie in zijn puurste vorm. Nee wacht dat weten we wel.

Bokito ergo sum | 08-01-19 | 14:54 | 1

Bea heeft nu alles te vertellen.

gato | 08-01-19 | 15:20

Nog nooit een dag in zijn leven gewerkt en meneer koopt maar!... rancuneus?! ... reken maar!!.

swebe | 08-01-19 | 14:54

Wek toch wel weer een beetje vertrouwen als de Oranje familie begint op te kopen in Nederland. Dacht eigenlijk dat het plan A is om veilige grond in Argentinie op te kopen.

Bennie Boos | 08-01-19 | 14:53 | 3

Jij begrijpt het niet. Nederland IS van Oranje.
Alleen niet van de Oranjetak van Bernhard junior, die moet kopen.
Zijn neef Willem kan alles laten confisqueren/nationaliseren. Dat kan Bernhard junior dan weer niet.

calamiteiltje | 08-01-19 | 15:04

calamiteiltje | 08-01-19 | 15:04
Als ik iets niet begrijp, doe ik niet mee of ben ik weg.
Ik ben weg.

Bennie Boos | 08-01-19 | 15:11

Waarschijnlijk is het antwoord, C, beide.

O2Neutraal | 08-01-19 | 19:30

Pfff.... nepnieuws. Koningshuis koopt niks en zeker niet van de belastingbetaler. Europa Capital wil volgens het artikel al 2 jaar de boel in de verkoop doen. Het vastgoed hebben we het dan over, wat gewoon domweg wordt verhuurd aan de mediatoko's

Gebrul en gejank om niks.

Glennfiddich | 08-01-19 | 14:50 | 1

Is het niet handiger dat de overheid dat dan koopt. Omdat we al de hele zooi via de belasting betalen en de media geheel aan de lippen van de overheid hangen.
Maak er dan gewoon een officieel ministerie van in plaats van deze nep-onafhankelijkheid.

2voor12 | 08-01-19 | 14:59

Ik vind dat koningshuis toch zo'n sneue vertoning geworden. Al die poeha voor een paar mensen van een bepaalde familie, ik begrijp niet goed wat er nu zo bijzonder aan zou moeten of kunnen zijn? Waarom zwakbegaafde bejaarden in een rij gaan staan achter een dranghek om te kijken naar een boerenlul in een Audi met een lekker wijf naast zich. Het ziet er allemaal zo gekunsteld en geforceerd uit. Als je er nuchter naar kijkt is het volkomen belachelijk en achterhaald dat er één familie zo onredelijk veel in de pap te brokkelen heeft. En dat de Nederlanders dat steunen, daar begrijp ik al helemaal geen bal van. Maak me er ook niet druk om want veranderen zal het nooit, maar verbazend is het wel hoe volgzaam mensen willen zijn. De steun is namelijk bepaald niet wederzijds. Wat heeft het überhaupt nog voor zin om dat waterhoofd van bestuurslagen boven die paar mensen in Nederland te laten bungelen. Die Oranjes zijn godhemelschatrijk, wat doen ze hier nog in dit hysterische land? Ondernemen? Man. Waar maak je je druk om. Het geld waarmee je onderneemt is toch gratis verkregen. Laat ze met stille trom vertrekken naar een fijn stuk omheind land ergens in Afrika ofzo en daar lekker blijven. Op een mooie glimmende troon omringd door wat koelies. Net als vroeger. Er staan nog zat paleizen leeg daar. Het voelt allemaal zo nutteloos om die poppenkast hier in stand te houden met niet meer motivatie dan "traditie". Omdat je uit een koninklijke doos geboren bent. Ik heb er weinig tot geen respect voor. Een politicus moet er tenminste nog hard voor werken en een hoop shit pikken om macht te krijgen. Zij krijgen alles van dag 1 gewoon in de schoot geworpen. Hoeven ze niks voor te doen, niks voor te kunnen, alleen maar hun hand op kunnen houden. En daar hebben we er al zoveel van in Nederland, met minder mooie of beroemde achternamen misschien maar toch. Bernhard is fijn aan het "ondernemen", hij moet ook wat met zn tijd. Het is het equivalent van die geblondeerde vrouw van 45 in een Mini clubman die uit verveling het 1 of andere suffige kledingzaakje opzet en dat dan een naam geeft met "enzo" erachter. Haar vent geeft haar graag dat geld om van het gezeik af te zijn. Blijft ze lekker rustig en denkt nog dat ze echt een bedrijf runt ook.

Dutchbeaurouge | 08-01-19 | 14:48 | 6

Mooi gezegd, vooral de laatste alinea

nee_toch? | 08-01-19 | 15:03

Willie is vast de laatste. Zijn strategische blunder is dat hij zo nodig populair wil zijn om z´n zichtbare gebrek aan kwaliteiten te compenseren. Een échte monarchie is echter niet gebaseerd op populariteit, anders was het wel een republiek.

Joris Beltsin | 08-01-19 | 15:28

Ik ben het volledig met u eens. In dit land maakt iedereen zich druk over gelijke kansen voor iedereen, man/vrouw, homo/hetero, blank/zwart, jong/oud, allochtoon/autochtoon etc. Maar als het om de functie van staatshoofd gaat vinden we het allemaal geen punt dat deze functie exclusief via vererving in 1 familie blijft. Ik heb niks tegen Willen, eigenlijk vind ik hem zielig. Welke man wil er leven in zo'n gouden kooi?

Sunir | 08-01-19 | 16:25
▼ 3 antwoorden verborgen

Zo weten we gelijk waar die F1 baan komt te liggen...

Rene046 | 08-01-19 | 14:47

BJ van Oranje. Rare naam voor een kind. Noem hem dan Fellatio. Dat heeft nog wat statigs.

Pedronegro | 08-01-19 | 14:47

Kan dat zomaar? Was het mediapark privébezit dan? Lijkt me toch een grotendeels door de belastingbetaler bekostigde verzameling onroerend goed voor met name de publieke omroep. Kan toch niet zomaar verpatst worden aan de eerste de beste patser?
En de gebruikers (publieke omroepen van belastinggeld) mogen die koninklijke patjakker straks extra huur gaan betalen zeker.... Dus Benno jr. heeft dan via een omweggetje zijn vingers in de staatskas gekregen. Vind ik wat van.
Kan die gozer niet een keertje off-piste gaan skiën, net als z’n neef?

Stormageddon | 08-01-19 | 14:39 | 5

Europa Capital heeft het verkocht aan Pinnacle, een vastgoedonderneming waarin Bernhard aandeelhouder is. Europa Capital verhuurde de panden aan de NPO. Europa Capital is onderdeel van de Rockefeller Group, wat weer eigendom is van Mitsubishi Estate.

Kortom, nee hij koopt geen publiek bezit. Hoe graag je dat ook zou willen.

DutchWinger | 08-01-19 | 14:59

En hoe zit Soros er in?

piloot47 | 08-01-19 | 15:02

@DutchWinger | 08-01-19 | 14:59
En hoe komt Europa Capital eraan dan? Het rommeltje is inderdaad ooit (deels) geprivatiseerd, toen ging die toko (TCN) failliet en werd het Media Park Beheer. Maar wie heeft er ooit de staat betaald voor het vastgoed? Voor zover ik kan nagaan is die privatisering niet met een vergoeding gepaard gegaan. (Er zal waarschijnlijk, zoals bij bijna alle privatiseringen, zelfs een royale bruidsschat zijn meegegeven).
Vind ik nog steeds wat van.
Want het was natuurlijk ooit wel publiek bezit.

Stormageddon | 08-01-19 | 15:10
▼ 2 antwoorden verborgen

> GeenStijl: "Koningshuis koopt Ministerie van Mediazaken"

Ik dacht niet dat Bernhard lid van het koningshuis was. Ben ik eigenlijk wel zeker van.

omanders | 08-01-19 | 14:31 | 2

Nee, geen lid van het Koningshuis. Wel familie van.

van Oeffelen | 08-01-19 | 14:34

Familie van betekent altijd nog dat alles afgekocht is. Fantastisch toch?

Cobalt bomb | 08-01-19 | 14:50

T salmeworstwezen (tishomoweekniewa?) maar die bril is geen gezicht....

pigadaki | 08-01-19 | 14:31 | 1

Is Benno ook met de moeder van Ronald de Boer...

Pelforth | 08-01-19 | 14:37

Beetje raar om de executieplaats van Pim te willen hebben. Zit daar een of andere zieke fetisj achter?

Vuurwezel | 08-01-19 | 14:31 | 1

Er komt een gedenkmuur, je weet wel, zo een waar mensen met onwelgevallige meningen tegen gezet worden.

Abject | 08-01-19 | 16:03

Klinkt goed. Iemand van het koningshuis die in het bezit is van de grond waarop alle NL media zijn gehuisvest. Kan Putin nog een puntje aan zuigen.

God Zelf | 08-01-19 | 14:29

Een prima ondernemer die toevallig prins is.

LonelyWanker | 08-01-19 | 14:28 | 3

Onderneemt weinig zelf. Dat doen anderen.

van Oeffelen | 08-01-19 | 14:35

De in wezen foptitel 'prins' en 'familie van' opent jammer genoeg iets makkelijker deuren. Gelijk speelveld?

Van Urk | 08-01-19 | 14:39

Huisjesmelken en woeker trekken is geen ondernemen. Da’s meer een soort gelegaliseerd stelen, wat de adel al sinds de middeleeuwen doet.
Stond ooit nog wel eens wat tegenover, namelijk bescherming en rechtspraak, maar daar gaat de adel gelukkig niet meer over. Dus rest alleen nog dat stelen.

Stormageddon | 08-01-19 | 14:44

Deze ondernemende prins heeft al genoeg ellende over zich heen gehad. Lekker laten doen dus. En verder: er is sowieso niks mis mee, die man heeft oog voor handel.

Gravin v Kippenbouth | 08-01-19 | 14:24 | 1

Dat hebben nagenoeg alle Hollanders en die zijn ook fout tegenwoordig.

lovekila | 08-01-19 | 16:55

Ik heb een belangrijke klacht(!!!!111!!)
Waarom krijg ik geen message box meer als ik op de groene pixel klik?

IkWilOokWatZeggen | 08-01-19 | 14:22 | 1

Huh?

Jan, Leiden | 08-01-19 | 14:35

Milk it BJ, milk it! Daarna jachtlicentie aanvragen voor dinosauriërs en navelstaartjes.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 14:22

Waarschijnlijk betalen ze al veel te veel huur voor dat park, want gratis geld.
Dat geld verdwijnt nu in de zakken van de prinz.

watergeus | 08-01-19 | 14:21

Goed gedaan Bernard jr. Ik lees overal jaloezie.

Willem_Oltmans | 08-01-19 | 14:18 | 4

Zo is het Argus. Zit jij er ook goed bij ?

Willem_Oltmans | 08-01-19 | 14:26

Wanneer ik de deur dichttrek, ben ik binnengelopen.

Glasgow Argus | 08-01-19 | 14:29

Mooie metafoor. Die niks zegt.

Willem_Oltmans | 08-01-19 | 14:33
▼ 1 antwoord verborgen

Welke bijzondere prestatie moet je leveren om de titel prins te mogen voeren?

Van Urk | 08-01-19 | 14:18 | 5

Als je even geduld hebt vraag ik het mijn schatrijke Nigeriaanse zakenpartner.
Trouwens ,nu ik het daar over heb,.. wil iemand hier nog snel rijk worden??

miko | 08-01-19 | 14:24

miko | 08-01-19 | 14:24
Ah je hebt ebolamonkeyman.com/ aan de lijn. Wat is het dit keer?

Cobalt bomb | 08-01-19 | 14:47

Vroegah? Directe erfgenaam zijn van de koning. Die was legeraanvoerder, opperrechter, en grootgrondbezitter. Prins is van princeps - Latijns voor "eerste, voorste".

Nu? Gewoon een doodgewone verwante zijn van iemand die koning(in) is (geweest).
De hedendaagse monarch hoeft geen krijgsheer maar ook niet per se grootgrondbezitter te zijn, en heeft met wetgeving en uitvoering weinig van doen. Is wel een soort van diplomaat en nationaal boegbeeld, vaak met een aardige aandelenportefeuille.

Niet te vinden op het slagveld, of de rechtbank of het kabinet. Wel op theebezoekjes op hoog niveau.

Heel veel mensen vinden dit belangrijk. Sommige boze tongen beweren dat de adel nog altijd best veel macht achter de schermen heeft. Dit zorgt ervoor dat met name de vele prinsjes en prinsesjes - hoewel ze op papier eigenlijk geen rol hebben behalve dan wachten tot ze aan de beurt zijn, daarom op de een of andere manier altijd terecht komen in allerlei bestuurs- en adviesraden van grote bedrijven en organisaties, vaak multinationale.

Maar dat is complotdenken natuurlijk. Zijn gewoon rasechte kanjers.

Trekbeest | 08-01-19 | 16:00
▼ 2 antwoorden verborgen

Binnenkort een ‘diepteinterview’ door Meesterjournalist Olav Moll met deze grootgraaier?

B75sinds2007 | 08-01-19 | 14:17

Je moet wel een gigantische sukkel zijn als je in tijden van youtube en netflix nog in zulke oude media investeert. Platgooien is de beste optie.

de dorstige | 08-01-19 | 14:15 | 3

zolang er vanuit Den Haag nog 800 miljoen euro per jaar ingegoten wordt, is er vast wel geld om de huur te betalen.

Glasgow Argus | 08-01-19 | 14:18

15 hectare bouwgrond in het gooi. Hij dat de omroepen zo snel mogelijk verdwijnen.

Trumme | 08-01-19 | 14:19

nou, vroeger heette dat huisjesmelkers.. nu heet het waarschijnlijk handel.. de media in dat park betaald huur de prins baat dat vervolgens de komende jaren uit.. en de Staat verhoogt jaarlijks de subsidie aan de media NPO zodat ze de verhogingen van de pacht en huur kunnen blijven betalen want anders zenden ze geen propaganda meer uit..

fikkieblijf! | 08-01-19 | 14:31

Zat deze jongen ook in de gouden koets met de middelvinger omhoog?
Nu begrijp ik waarom

Madamjanet | 08-01-19 | 14:15

De man is ernstig ziek geweest. Zal nou zoiets hebben: ik ga nog leven wat ik kan. Prima. Moeten we allemaal doen.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 14:15 | 4

calamietje, hij lacht zich rot all the way to the bank. Moet jij ook doen, kan je ook leuk leven.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 14:31

No thanks, hij moet van arremoe 'investeren' in stenen bij de grote jongens om wat geld veilig te stellen en inkomen te genereren. In ruil daarvoor mag hij publiekelijk praatpaal en bliksemafleider zijn en op Zandvoort wat rondjes rijden in hun auto's.

calamiteiltje | 08-01-19 | 14:38

Calamiteiltje snapt het.

Synecdoche | 08-01-19 | 15:52
▼ 1 antwoord verborgen

Dit vergroot de kans op een harde sanering van de NPO niet imo. De polletiek loopt tovpch de Oranjes niet al te graag in de weg, dus dat morgen 1 tv net en paar honderd meloen subsidie overboord gaat lijkt me iets verder weg dan voor dit.

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 14:14

... Steeds meer medelijden krijg ik intussen met onze Koning ...
... Onze Willem Alexander.

Als-ie in een "normaal" gezinnetje was opgegroeid, ergens diep in de provincie,
zou-ie nu bij de plaatselijke Werkvoorziening wasknijpertjes in elkaar zetten.
... Tong uit de mond ... zo trots ;)

... Je zult maar een Mark Rutte zijn ...
... Je zult maar elke week als Minister President moeten bijpraten, met de volstrekte malloot, over het regeringsbeleid.

Remi 1 | 08-01-19 | 14:12 | 5

Te veel azijn op de biologische sla gegooid?

Trumme | 08-01-19 | 14:21

Willem_Oltmans
U bent oranje fan??

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 | 14:24

Bontekoe, nee ik ben geen Oranje fan of anti-Oranje. Ik ben wel oprecht en als je strijdt dan doe je dat met open vizier. En niet smerig en laf.

Willem_Oltmans | 08-01-19 | 14:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Grappig, 2/3 van wat die gasten bezitten
is opgehoest door de normale Nederlander.

Halul gebakken | 08-01-19 | 14:12 | 2

Ook al het bezit is tijdelijk.
Koop en beheer een postzegelverzameling! Heb je ook wat te doen.

calamiteiltje | 08-01-19 | 14:25

Een doodshemd heeft geen zakken. Ook niet als je naam toevallig Van Oranje is.

Lupuslupus | 08-01-19 | 14:44

Walgelijk hoe de familie Van Oranje zich in de loop der eeuwen over de rug van de gewone Nedelander heeft verrijkt. Laten ze eerst maar eens beginnen met normaal belasting betalen en de kosten van onderhoud voor al hun vastgoed lekker zelf ophoesten. Kunnen ze dat niet betalen? Dan stoten ze maar vastgoed af of neemt de Staat dat over maar dan gaat ook de eigendom over naar de Staat. De voorkeursposities van het koninklijk huis en alles wat daar omheen hangt zijn totaal niet meer van deze tijd. Eigen boontjes doppen. Moeten we allemaal.

JP1973 | 08-01-19 | 14:09 | 9

B75, Prins Bernhard krijgt geen cent van de belastingbetaler. Informeer u voor u gaat blaten.

Rest In Privacy | 08-01-19 | 14:29

@Trumme | 08-01-19 | 14:22
Dat is al eens volledig gedebunked. Bij navraag bij de bedrijven bleek dat er totaal geen invloed van de koninklijke kliek is geweest.

2voor12 | 08-01-19 | 14:57

Alle paleizen, woningen, koetsen, boten zijn van de burgers.Zij mogen er alleen in wonen en wij mogen de kosten betalen.
Ineens is half Amsterdam in Koninklijke handen, toen een deel Argentinie, Bea wil wel AOW, En de burger mogen oveal voor opdraaien. Want ook de restauratie van mediapark komt vanuit de burger.
Fijn zo een koningshuis. En eerst DNA.

gato | 08-01-19 | 15:51
▼ 6 antwoorden verborgen

Het vergroten van rijkdom is de uiting van de geaardheid van een homo economicus. Daartegen ageren is tornen aan de identiteit van de calculerende burger. In de natuur proberen apen ook bovenop de rots te komen.

Van Urk | 08-01-19 | 14:09

Benno Boefje benjamin

Hemmenaar7 | 08-01-19 | 14:08

Bijna juist, GeenStijl. Om precies te zijn, is de formulering: "Koningshuis koopt nu ook het gebouw waar de Rijksvoorlichtingsdienst, afdeling Verantwoord Mediagebruik is gevestigd. De gebruiker van het pand is al in handen van de nieuwe eigenaar en opereert als His Masters' Voice!"

Glasgow Argus | 08-01-19 | 14:08

Heeft Bernhard daar verstand van?
Misschien worden de lijntjes tussen staat en publieke media zo lekker kort gehouden.

Mr.Crowley | 08-01-19 | 14:07 | 1

Op het mediapark lopen veel lijntjes maar die worden allemaal opgesnoven door Gordon en Wendy van Dijk.

miko | 08-01-19 | 14:19

Die Bernard wordt nog eens een hele grote. Hij lijkt een stuk bijdehanter als de gene na wie hij is vernoemd die kon alleen maar in de rondte n**ken en links en rechts wat smeergeld regelen om de boel af te kopen.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-01-19 | 14:05 | 3

Denk ik toch dat je je aardig vergist in de voormalige kwaliteiten van zijn opa.

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 | 14:21

Mee eens Bontekoe

Dutchbeaurouge | 08-01-19 | 14:29

Opa was alleen goed in het opmaken van geld met links en rechts wat buitenechtelijk kroost. Deze Bernhard poogt in iedere geval van geld meer geld te maken.

DerkArie-ut-de-Achte | 08-01-19 | 16:34

Hoe tendentieus. Die man heeft als minderheidsaandeelhouder niet of nauwelijks invloed op wat dat vastgoedbedrijf doet. Dat bedrijf echter, doet het blijkbaar goed.

Heau even | 08-01-19 | 14:03 | 1

Verdomme, wat doet u nu. Het is wel de bedoeling dat u boos wordt, ja. Bagetaliseren komt het narratief niet ten goede, dus ophouden met die onzin aub.

Dr.Tatta.Macamba | 08-01-19 | 16:13

Dat doet de wandelende bril maar weer goed!

HoerieHarry | 08-01-19 | 14:02

Zou voor de diversiteit in het medialandschap wel zonde zijn als RTL, Talpa en de NPO zouden verdwijnen. Blijven er alleen wat zuurrechtse blogjes over en de dode bomen. Een F1-circuit hebben we al. Twee zelfs.

Ardbeg | 08-01-19 | 14:02 | 5

Zo kennen we je weer Ardje. Dat RTL en Talpa hebben geen diversiteit op Euro’s na en de NPO is een subsidie slurper van ongekend niveau.

Trumme | 08-01-19 | 14:26

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 |

Maar het mediapark is wel gered om dit allez te behouden. Zucht. Zal het vastgoedbedrijf nu ook meer huur willen vangen zodat er minder is voor het maken van programma's? Of wordt het een vrindenprijsje?

Jan, Leiden | 08-01-19 | 14:26

Beste Jan.
Het zal me totaal worst zijn.
Ik kijk die meuk niet, en meer belastinggeld dan oorspronkelijk overeengekomen wordt er toch al tegenaan gesmeten, alsof het niks is. Bedenkelijker is dat die programma’s zo populair zijn.

J-van-de-Bontekoe | 08-01-19 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland