NRC boos. Te weinig negers in kerstreclames
Haha. 'Witte' kerst, voelt u hem?

Gelukkig. Net nu wij dachten dat mensen die boos zijn op Albert Heijn omdat ze het woord 'winterborrel' gebruiken de allerzieligste kwetsjankies van decembermaand ophefmaand 2018 waren, toept de krant van Verward Wit Nederland over. Sheila Kamerman (witter dan een pak witte chocola) heeft negers en/of Marokkanen zitten tellen tijdens de kerstreclames van de grote supermarkten in Nederland en heeft maar liefst 961 woorden (spiegel) nodig om uit te leggen dat het er nul zijn. Nul in die gezellige van de Jumbo. Nul in die tearjerker van de Plus. Nul in die huismerkhumorspot van de Lidl. En nul in die van de Albert Heijn die we nu alweer vergeten zijn. Even bellen met twee 'experts' van bureaus die diversiteit verkopen om uit te leggen dat je diversiteit moet kopen en je artikel is klaar. Ombudsman, mag deze zak ook mee?
NUL

Reaguursels
Dit wil je ook lezen

Spanje-correspondent NRC weg na topic GeenStijl
Was nooit in Villanueva de Gallégo


Fractievoorzitter CDA Amsterdam pleit voor MEER MEER MEER regenboogzebrapaden
Volt met de bijbel, iemand?

NRC-columnist Soortkill gaat roman schrijven
Slijpsteen voor de djin



QUIZ. Maar wanneer is het Diversity Day?
1 dag in het jaar aandacht voor een ondergesneeuwd thema

Gemeente Amsterdam geeft kinderen lesje identiteitspolitiek in boekvorm cadeau
750 jaar Amsterdam in je b(r)oekje
