VIDEO. Varkens mishandeld in Nuenen & Lunteren
Ogen dicht en nee, dat is niet Piper Perri die haar rekbaarheid zwaar heeft overschat. Het zijn arme varkentjes en biggetjes die gruwelijk behandeld worden door boeren in Nuenen en Lunteren.
Nu zullen jullie ons niet horen roepen dat alle varkensboeren klootzakken zijn, want dat zijn ze zeer zeker niet: heel erg veel boeren hebben wel gewoon hart voor hun eigen diertjes. Maar deze gasten kun je wel overdwars in de gierput joekelen. Tanden slijpen, staartjes eraf knippen en Knir Knar & Knor nonchalant heen en weer slingeren alsof je fucking mandarijnen in de fruitmand mikt. Kom op hoor. Dat Animal Rights is ook maar een clubje rabiate karbonades maar dit kan allemaal wel effe wat normaler. Haal dus een keertje een biobeest. En nou niet allemaal roepen dat het de schuld is van de moslims want die vreten geen varkens. Enfin, Gelderse boer callt pigshit, Nuenense boer call pigshit en nuancedraad na de klik.
Social
Social
Social
Social
Social
Social
Reaguursels
Inloggen+300 reacties, en nog steeds geen links naar Piper. U stelt mij danig teleur reaguurders.
Er is vaak genoeg dat niet door de beugel kan.
Mooi leven hebben de biggen niet.
Maarrr
Toen ik nog op de boerderie in new zealand werkte haalden we er ook de staartjes af. En een ringetje om de balletjes. Niet omdat het zo leuk is voor ze, maar wel zodat de beestjes zomers minder vatbaar waren voor maden. Omdat het scheren (2-4x per jaar) makkelijker ging. Omdat de gecastreerde rammetjes dan nog langer in de weides konden vertoeven.
Je gaat nl niet 1500 lammies verdoven voor een ingreep van 15 sec. Het ringetje hadden ze paar minuten meer last van maar daarna renden ze weer blij rond.
Slecht leven voor de beesten? Nee. Ze liepen altijd vrij in de heuvels. Toch zou peta er flink ophef over hebben gemaakt als t zou zijn gefilmd.
Wat ik wil zeggen: als je de beesten niet met respect behandelt ben je een dikke nul. Maar bepaalde ingrepen zijn niet te voorkomen.
Nou die boeren houden toch zoveel van dieren ,ja de om de pegels .de rest kan barsten ook de bevolking die met hun bacteriologische ziektefabrieken chronisch ziek werden of zijn. bulten mest niet afgedekt waar het verplicht is . ,spuiten en mesten vooral als de weg bezuinigde ambtenaren vrij zijn of niet meer aanwezig.En 50 soorten gif om zogenaamd onder de norm te blijven,want de controle kijkt naar paar soorten.
Haalt u al uw kennis uit de linksr media? Of hebt u ooit zelf een voet op de boerderij gezet? Oh.. en u verbouwd uiteraard uw eigen groenten en tarwe om niet afhankelijk te zijn van deze ellendelingen he..
De mensheid is nog heel ver weg van beschaving !
Ah, het linkse hypocriete animal rights! Dst halalslacht niet aanpakt, overbevolking niet benoemd als reden voor deze gang van zaken. Dan nog de consument die niet wil betalen voor goed vlees omdat zoiets flink prijzig is. Dus de boer hier neerzetten als onmens omdat die om te overleven massa productie moet draaien is makkelijk, maar er zit meer achter. Als de consument wil betalen voor scharrelvlees, dan gaat elke boer over op scharrelvlees. Maar ja, 20€ de kilo of 10€ dan kiest moeders de goedkope variant voor het gezin. De consument wilde goedkoop, dit is dan wat je krijgt.
Tja, Lunteren... Daar komt nog geen goeie hond vandaan, zeggen we hier.
Het meeste dat in dit filmpje te zien is, is de normale gang van zaken. Als we dat niet willen, dan kan dat alleen via regelgeving.
Het is voor een boer lastig om van de meest efficiënte werkwijze af te wijken. De marges zijn dun en als er al een keer wat verdiend wordt, moet je reserves opbouwen.
Een enkele boer is in staat om uit het stramien te breken, met scharrelvlees of initiatieven voor kleinschaliger productie. Maar dat vraagt toch wel een ander type ondernemer en veel lef... Het is uit de comfort zone.
Maar goed. Regelgeving dus en die kan alleen werken als die geldt voor al het vlees dat in Europa verkocht wordt. Anders ligt er alsnog mishandeld vlees van buiten NL of de EU in de schappen.
O en mensen die het niet op kunnen brengen om dit filmpje te kijken en kennis te nemen van hoe het meeste varkensvlees geproduceerd wordt, die zouden geen goedkoop varkensvlees meer mogen eten.
Het zou verplicht moeten worden, dat mensen weer kennis nemen van hoe hun vlees tot stand komt. Dat zijn we, zeker in Nederland, helemaal kwijt.
Dat verklaart zeker een deel van de emotionele reacties hier. We kennen de normen niet.
En met norm bedoel ik, dat we geen weet (willen) hebben van de omstandigheden. Dan kun jezelf voorhouden dat varkens blij opgroeien en dan krijg je dat dat het verwachtingspatroon wordt, dat varkens worden behandeld als onze huisdieren of zelfs als mensen.
Als dan de waarheid eens in beeld komt, dan is de schok groot. ... en de kloof tussen boer en burger ook. Want de boer volgt al jaren de ene welzijnsmaatregel na de andere oo en is zich van geen kwaad bewust.
Dus wat mij betreft neemt iedereen die vlees eet, verplicht kennis van de productie.
En moet de maatschappij bepalen wat acceptabel is en dit vastleggen in wetten voor productie EN VERKOOP van vlees in Europa.
Gezeik op individuele boeren levert niks op, tenzij het over regelrechte mishandeling, verwaarlozing of andere misstanden gaat.
Wat mij betreft verbiedt de overheid dit soort dierenhouderij per direct. Een gevolg is wel dat Jan Modaal niet elke dag meer vlees kan eten, maar dat is dan maar zo..
Het stoort mij wel dat organisaties als deze ook tegen het afschieten van wild in bijv. de Oostvaardersplassen zijn. Dat vind ik nou een voorbeeld van hoe ik wel graag een stuk vlees op mijn bord zou hebben. Dieren hebben een prachtig leven in de natuur, en eindigen als een prachtige biefstuk. Niks mis mee, zou ik zeggen.
Stelletje kankerlijers. nl.wikipedia.org/wiki/Paul_Wilking
Dat neefje van de boer mag ook wat flinke kopschoppen krijgen. Lunteren was het he?
Ok, ik sla over. Ik ga dit niet kijken.
Ik betrap mij er op dat ik filmpjes met dierenmishandeling NIET maar dan ook echt NIET kan aanzien. Mijn bloed kolkt nu al en ik heb het filmpje nog niet eens aangeklikt.
Ik kan er niets aan doen, maar als twee mannen elkaar afrossen kan ik dat goed aanzien. Waarom weet ik niet, maar ik verbaas me dan altijd weer hoe IQ loos sommige mensen kunnen zijn. Dierenmishandeling is een NO-GO en mishandeling moet met de hoogst mogelijke straffen worden bestraft.
Ok, op zich goed punt. En vanavond lekker pikanto'tje mayo gegeten?
Als twee mensen elkaar in elkaar rossen (bijvoorbeeld bij boksen of MMA), dan gebeurt dat op vrijwillige basis. De risico's zijn van tevoren bekend, plus er zijn veiligheidsmaatgerelen (een escape-optie zo u wilt).
Deze beide elementen ontbreken in situaties zoals een varkenshouderij, kinderboerderij, of met uw huisdier. In die situaties is het dier voor zijn welkzijn volledig afhankelijk van de mens. Anders gezegd: de beroepsbokser die de ring instapt heeft een keuze. Varkens in een veebedrijf hebben dat niet. Dat creëert een behoorlijk grote verantwoordelijkheidsverplichting voor de veehouder/huisdierhouder, en als je daar niet mee om kunt gaan dan moet je geen veehouder worden. Het is juist dát wat ons zo kwaad maakt als het misgaat. Bij een MMA-vechter die zijn been breekt is het een van tevoren afgewogen risico. Bij een varken dat mishandeld wordt is het machtsmisbruik.
Hallo allemaal, ik wil graag naar het zien van de video en het lezen van een paar berichten wat schrijven. Ik lees erg veel op deze site en schrijf nauwelijks wat hier. Ik en mijn vrouw leven deels in landelijk Duitsland en in NL in een stad.
Hier in DE is grond, ruimte en dus de mogelijkheden om wat met je eigen eten, groente, fruit en dieren te doen. Een regio waar velen die ruimte hebben en toch velen niet. Diegene die de ruimte hebben zijn vaak te verwend en te lui en kopen bij de Aldi en Edeka hun vlees. En hebben een grote mond over mensen die hun dieren, ook voor de slacht bij de huisslachter brengen. Onze 6 dieren, geiten, staan op 1 HA. Vrije natuur, bos en weide met alles wat er zo groeit. Ik heb de afgelopen 2 jaar, 4 bokjes naar de huisslachter gebracht, en ja met tranen in de ogen, het doet pijn. Maar beter als kopen in een supermarkt. En voor alle mensen die een grote mond hebben tegen anderen die echt iets doen voor hun dieren. Als de mogelijkheid hebt, hou zelf de dieren die je eten wilt.
Pluim voor jou Knarf.
Je bent in de gelegenheid en handelt ernaar. Hoe het is om zelf groot gebrachte dieren naar de slachter te brengen weet ik niet echt.
(Heb eens een paar jaar bij een boeren echtpaar gewerkt, waar bijna alles 100 jaar terug ging in de tijd. Op brood en zuivel na waren ze zelf voorzienend.
Kippen voor de, heerlijke, eitjes en voor in de pan.
Omdat ik geen laffe doos wilde zijn, vroeg ik ook eens te mogen slachten. Geen probleem. Ze deden het nog een keer voor, met alle uitleg hoe en waarom.
Alles in gereedheid, en ... godver, ik durfde het toch niet. Bang dat ik verkeerd zou snijden en het dier nodeloos zou lijden - als er een moment geweest is dat ik me een kudtkip voelde?).
En zo ben ik op mijn manier laf gebleven, want ja, om nog antwoord op je vraag te geven: ik eet wel vlees. Niet veel of vaak, maar lust het wel. En bereid het ook graag - van malse kogelbiefstuk medium rare tot slow cook stoofschotels.
Geen kiloknallers in mijn keuken. Oh en evenmin halal geslacht vlees - dat vind ik zelfs stinken. De geur van doodsstrijd schijnt dat te zijn. Daar helpt het prevelen van toestemming vooraf, aan het dier, richting allah en jaweh als bolle scheet-entiteiten niks aan.
Afijn, het gros van de mensheid wil (en zal) vlees eten, dus er wordt gedood.
Die processen op grotere schaal kunnen in ieder geval heel wat waardiger dan bij deze bedrijven gebeurt.
Opdat huidige en toekomstige dieren een betere behandeling krijgen, gegroet,
Nou vegetarisch knarf ,is nog beter, hoef je ook geen krokodillentranen op te wekken
pedro300 | 10-12-18 | 08:54
Hang voortaan je toetsenbord even te drogen, aleer wat te posten (met je gammele verhouding tot onze taal).
Ja jij ja.
Jij wil opmerken dat alleen vegetariërs hier recht van spreken zouden hebben?
En als ze dat, openlijk, niet zijn, dat ze dan krokodillentranen huilen, uit onmacht en kwaadheid over de dierenmishandeling op deze boerderijen?
Moraalpuist dat je d'r bent.
Je spat maar wat van je af, omdat het gewoon venstertje open staat.
Doe je dat intelligent?
Welnee joh, als je breinsnot, die klodder maar tegen het scherm plakt.
Zielig is het, heel zielig.
Zolang halal slachten in Nederland nog mogelijk is, moet Animal Rights hun mond dicht houden of eens beginnen om dit te stoppen stelletje hypocrieten.
Spijker kop.
Als we het normaal vinden dat pedofielen niet met kinderen mogen werken, dan kunnen we dit soort hufters ook wel een levenslang beroepsverbod geven.
Geweldig verwoord. Waarom zo'n bedrijf niet onmiddelijk sluiten. Dat is dan de beste waarschuwing mocht een andere klootzak het in zijn hofd halen. Zegt trouwens een boel over het intellect of beter gezegd het gebrek eraan van deze galjanussen
Bon.
Zo door de draad het mijne erover ge-inter-geventileerd.
Dan nu mijn eigenste reactie op wat ik zag in dit filmpje (en de draad zelf)
Walging.
Hoe kun je de aanblik hiervan verdragen?
Oh, en zo schoot me nog iets te binnen, een vacature voor medewerker van de kraamkamer van een varkensstal in Nuenen, nog maar kort geleden.
Kreeg ik voor ogen, op zoek naar ander werk dan m'n originele bekwaming.
Niet eens dat ik dit zocht, of aftastte, kwam gewoon voorbij.
Zo valt er wel wat op z'n plek - en het leek me al niks, omdat ik niet voor dieren kan zorgen waarvan ik weet dat ze dood moeten middels slacht.
Dat het er dus zo, nog steeds, aan toe gaat?
Godver de godver!
Dit boerentuig verdient een aframmeling zoals ze deze dieren aandoen.
En vervolgens, beschaamd vanuit de zijlijn, aanschouwend onderwijs hoe je wél met deze dieren overweg dient te gaan.
Dat boer'n jong en z'n pa voorop.
Die zou van mij beslist eerst schoppen onder hun kont krijgen en extra aanhoren wat ze fout doen - waarop ze zullen janken, heel hard janken.
Na een week mogen ze het eventjes proberen, de dieren te bezien, zonder aanraking.
Om hun handel te leren koesteren.
En dan opnieuw voort, zonder eten, met blote benen naar bed!
Karawats d'r over, rennen en je tot de volgende dag niet meer vertonen.
Net zolang totdat ze inzien wat ze aanrichten.
Met geen coulance dat ze wel moeten vanwege de BIZZ - fuck that.
Afijn, wat me ook bijster tegenvalt qua draad, is de tendens om hier grappen over te maken. Ja dus? Nodeloos kwetsend, de "huisregel" toch?
Well, up yours!
Stoer doen heeft zich zelden zo treurig en ongrappig vertoond.
Iemand nog wensen voor de hárd polemische slachtbank?
Kudtkip, you are the future of humanity. Tres simple, ce ca.
Eet U vlees Kkip?
Koop tegenwoordig mijn vlees bij GeenStijl.
Ik wil ook een kroontje godverdomme. Mijn beste voornemen voor het nieuwe jaar. Lekker en BETER vlees van GS als bonus !
Animal “Rights” is een organisatie met veel interne ruzie en tekort geld. Daarom sturen ze steeds dit soort kutfilmpjes in. Jammer dat jullie er steeds in trappen, het gaat ze om donaties, niet om dieren.
Ja, dat van die ruzie geloof ik graag. In dit topuc dreigen ze ook al piemels van reaguurders af te snijden.
Petskast | 09-12-18 | 17:47
Hoe ironisch is het ook, juist de clubs die zulk leed tegen willen aankaarten en tegen gaan, buitelen intern ook nog over elkaar heen.
Zo rol "de mens" kennelijk.
Ontslaat dat de wakkere mens die het feitelijke onrecht aanschouwt van mededogen jegens deze dieren? Ik meen van niet, zonder er verder de aanroep te hebben dat ze dit wel moeten doen - ik ben niet van dergelijke organisaties.
Het is met PETA net zo, die rammen met over the top campagnes de plank ook net mis. Ja, ophef van oeh oeh, melk racistisch en spreekwoorden met dieren kudt dit en dat.
Stupide!
En ja, dus niets bijdragend aan het doel van beter welzijn voor de dieren die toch al gedoemd zijn geslacht te worden.
Papa Jones | 09-12-18 | 17:55
Die van mij kun je niet tjoppen hoor - heb er geen, zo'n hanepikkelullie.
Jij komt er wel voor in aanmerking, hieronder.
Kudtkip | 09-12-18 | 18:25
Let je er op dat het eten niet aanbrandt?
Als de Nederlandse boeren gaan werken zoals er bij de overheid “gewerkt” wordt, dan zal geen supermarktketen dat vlees nog kopen, want te duur tov het buitenland. Dan zul je de grens moeten sluiten voor buitenlands vlees en dan een hoger prijs moeten garanderen dan ligt straks elk varken er lekker luxe bij.
Geen excuses zoeken. Het moet anders. Godverja !
Als nederlandse boeren gewoon voor de plaatselijke slager en groenteboer weer gingen werken,dan verdienden ze meer met eerlijk biologisch voedsel zonder bayer en co .want dan is er een hele riks opvreters tussen weg die de prijzen opjagen waar consument en boer niks aan heeft.
Op grove schaal dierenleed veroorzaken vind ik niet kunnen. Maar er zijn gradaties. Ik eet zelf nauwelijks varkensvlees omdat ik het niet lekker vind, wel rundvlees en kip. Het hoort bij ons als voedingsbron en heeft ons gemaakt die we zijn. Een omnivoor, een alles eter, die juist door het veelzijdige voedsel een grote overlevingskans heeft. Ook al is er op elke 100 meter een supermarkt we zijn inwendig nog steeds de oermens opzoek naar prooi. Ik mag graag vissen en heel soms neem ik wat mee om te consumeren, wat ik dan gelijk ook dood maak.
Een vis heeft ook een ander neurologisch systeem dan zoogdieren die wat betreft pijnprikkels met mensen te vergelijken zijn. Dus vlees eten ja, maar wel met zo min mogelijk pijn en stress voor het dier wat op onze bordjes verschijnt....
Wreedheid mag en moet uit de bio industrie verdreven worden. Daar mag best forse straffen voor uitgedeeld worden... Aan de andere kant.... Vlees eten zonder een dier te doden kan niet... En vegetarisch is het niet onderkennen dat je een mens bent, maar denkt een soort konijntje te zijn..... of andere herbivoor... Verkeerd mensbeeld dus... Een vorm van decadente luxe levensstijl... die merendeel van de mensheid zich niet kan veroorloven wegens een ernstig tekort aan alles wat hier teveel is.....
Die vette paling (toen net gevangen) die ik de kop probeerde af te snijden als jongeman die nog nergens iets van wist is me niet in de kouwe kleren gaan zitten. Ik dacht toen - in afgrijzen van het gespartel van die 'slang' die zich om mijn arm wrong - dit moet beter, professioneler en vooral sneller.
Mensen zijn gewoon vegetariërs hoor.. Wij kunnen alleen vlees eten als het gemanipuleerd is. Ons gebit, darmen en maag is niet geschikt voor rauw vlees.
Wasbakplasser | 09-12-18 | 17:57
Nee, dat zijn we niet. Daarom is ons darmkanaal korter dan van een planteneter en hebben we maar 1 maag. Dat heet een omnivoor. Beter opletten op school he?
VolleKracht | 09-12-18 | 18:04 |
Leer mij dan even hoe je een varken slacht met je scherpe tanden en klauwen..? Eet smakelijk alvast!
Wasbakplasser | 09-12-18 |
---
Vraagje: Hoe leven eskimo's en andere mensen waar geen groenvoer groeit en er ook geen supermarkt is binnen de 250 km zonder wegen......
Nou, ze eten hoofdzakelijk vlees, en hebben geen kanker in het systeem....
Wat ze wel hebben is een soort anti vries in het bloed waardoor ze volledig aangepast zijn aan hun leefomgeving... Dit systeem heet evolutie en bestaat vanaf het eerste begin van het leven..... Als er een habitat is waar fruit, planten en ander plantaardig materiaal in overvloed is zal er meer plantaardig materiaal gegeten worden. Alleen is een proteïne bom als vlees een welkome aanvulling betekenen op het dieet... Er is geen homo sapiens bekent die in natuurlijke omstandigheden alleen planten eet..... Uitgestorven helaas...... Een eerdere "broer", de gorilla is wel een vegetariërs..... Maar ja, die heeft onze hersens niet..... en is geen super overlever als de mens die van twee walletjes eet...
Eskimo's eten vis.. Dat is net iets even anders dan vlees. Maar ook eskimo's eten vis niet rauw. Daarnaast eten ze zeewier, bessen en grassen. Ons lichaam is niet geschikt om dieren te slachten en vervolgens op te eten. Eigenlijk zegt dat al genoeg.
Ik heb een poosje op het platteland in Brabant gewoond in het varkensfokgebied en kan niet anders zeggen dat vooral de veetransporteurs de echte dierenbeulen zijn. Die schoppen en slaan (met stok) letterlijk de dieren de vrachtwagen in.
Ik denk dat je hier een goed punt te pakken hebt. Altijd al gedacht dat de vrachtwagenchauffeurs (en andere vervoerders) enorme schoften zijn, al dan niet met biekbuik.
Van een toenmalige insider gehoord hoe die vetgemeste varkens hun pootjes breken terwijl ze vol angst de laadruimte uit worden gejaagd. Zelfs dan geen mededogen. Alleen ergernis en nog meer onverantwoord gedrag. Het is voor mij wel duidelijk waar psycho Adolf zijn inspiratie weg haalde bij Die Entlosung.
Niet zo negatief over Adolf he, staat er bekend omdat hij zo begaan was met dieren.
@Eierbal
Voor Adolf waren alle dieren zijn hond Blondi.
Ik vraag me dan altijd af wat voor mensen dat zijn. Hebben ze kinderen ? Staan ze gezellig in het weekend naast je in de kroeg ? Kan me daar nou echt niets bij voorstellen. Iemand ?
Die kampcommandanten waren ook gewoon best aardige lui hoor, kon je best een borrel mee drinken.
Maar ik koop tegenwoordig alleen nog maar van die groene 3 sterren pakketjes vlees bij de super. Worden die dieren ook daar/zo geslacht?
Met die sterren is in het verleden maar al te gemakkelijk gesjoemeld. Gewoon ander stickertje op het pakje en klaar is kees. Sindsdien blijf ik die sterretjes wantrouwen.
Ik ook eerlijk gezegd. Net als dat groene stroom verhaal.
1 ster = geschopt
2 sterren = geschopt en geslagen
3 sterren = geschopt, geslagen en elektrocutie
De Keuringsdienst van waarde heeft er een uitzending over. Best prima systeem, maar ook met 3 sterren worden diertjes niet dood geknuffeld. Ze gaan volgens mij naar dezelfde slachterij.
Dat zou je wel denken maar dit soort beelden komen al jaren tot "ons". ( Mag het iets meer zijn?)
Schande! Zo moeilijk is het niet om beesten een goede behandeling en leven te geven eer ze te slachten. Doe ik met mijn honden en katten ook en daar zijn ze me heel dankbaar voor als hun blik moet geloven.
Wanneer slacht u uw honden en katten? Ook al als ze drie maanden zijn?
Schande! Zo moeilijk is het niet om dieren een goede behandeling en leven te geven eer ze te slachten. 'Beesten' doen het zoals hier te zien.
Ik laat ze rijpen. Diervriendelijk vlees van vrije honden en katten.
Gatver, wat zijn wij mensen toch een walgelijk soort.
Ja man, eerste wat er ook bij mij opkwam. Om je dood te schamen.
Je zou collectief als soort hara-kiri moeten plegen en de planeet terug moeten geven aan al die diertjes voor een hopelijk gunstiger uitslag van de evolutie. Wij zijn de kroon op niemands en zeker geen goddelijk werk. Mazzelaars dat zijn we. Maar dat gaat veranderen. Mark my words.
Tja gut, vind dat koop een koe/varken punt nl een geweldig initiatief. Beetje prijzig maar dat is een keuze. Probleem is dat ik dan een pakket krijg waarvan ik zeer waarschijnlijk de helft na een tijd kan weggooien. Zo heb ik bv helemaal niets met biefstuk of riblappen (ja culinair barbaar, sorry).
Wel goed dat GS hier aandacht aan besteedt. Heb zelf ook de neiging hiervan weg te kijken.
Doe het samen met de buren? Maar ik zou ook graag gemengde pakketten zien van varken en koe samen. En ook veel kleinere pakketjes. Kunnen die boeren dat niet regelen?
Hé, psst, buurman. Riblapp'n koop'n? Zo goed als nieuw.
Hard ingevroren, zacht prijsje!
Beestachtig. Dit zijn geen mensen.
Mogen wij dan alstublieft onmenselijk zijn tegen dit soort wezens die het leven linken te haten ? Voor de leeuwen ?
Overigens enorm veel respect voor de mensen van Animal Rights die ons bewust maken van het enorme leed dat er achter ons vlees zit. Dit kan en moet anders.
Helemaal mee eens dat het anders moet en kan. Geef ze een vaste zendtijd op de NPO, zodat ik er geen last van heb.
@Is dit nog nieuws? | 09-12-18 | 16:13
Ik vind mensen als u die geen enkel mededogen hebben met dieren echt heel erg nare mensen. Echt walgelijk.
Papa Jones | 09-12-18 | 16:22
Ik vind mensen als u die geen enkel mededogen hebben met dieren echt heel erg nare mensen. Echt walgelijk.
@Is dit nog nieuws? | 09-12-18 | 16:13
Excuses mijn bericht van 16:28 was voor Papa Jones bedoeld.
Dat is geen verrassing.
De mens is van nature een omnivoor. Vlees hoort daarbij.
Ik zit hier op de bank te genieten van een heerlijk broodje beenham en heb voor vanavond twee varkenshaasjes in de slowcooker zitten. Ben ik nu een totale lul ???
Als u het aan mij vraagt bent u kannibaal. Bon appetit.
Neuh, hooguit tikje sociopaat. Als je dit neertikt na deze beelden...
Ja best wel als het je niets kan schelen dat je vlees eet van een levend wezen is dat nooit daglicht heeft gezien, nooit heeft kunnen bewegen en aan martelingen onderhevig is geweest alvorens de traumatische reis naar het slachthuis te maken alwaar het vol van stress en ellende wordt vermoord. Een varken is een erg intelligent der dat niets anders wil dan jij: geen pijn en een gelukkig leven. Als je daar geen boodschap aan hebt dan verdien je dat stukje vlees werkelijk waar niet.
Ja. Volmondig ja. Maar de rekening voor jouw walgelijke mentaliteit en met jou die van miljarden Sapiens, wordt binnenkort - sneller dan jij nu kunt vermoeden- gepresenteerd in de vorm van het wereldwijs instorten van de beschaving. Waarom? We hebben alle insecten vermoord omdat we goedkoop willen vreten en de verwarming met ondermeer onze intensieve veeteelt (weer voor goedkoop vlees en meer winst) opgedraaid naar standje armageddon. Gevolg is straks het mislukken van de oogsten. En dan zal iedereen als wilde beesten om het laatste voedsel gaan vechten om uiteindelijk in een ware hel te sterven. Jij ook.
Gezellig, het lijkt hier wel het oude nu.nl
Activisten tegen mensen die het gedram zat zijn.
@MW51
Inderdaad, Mark moet uit zijn luie stoel de pijl en boog pakken en weer eens als een echte jager na een weekendje met de boys chillen op de hoge veluwe met zijn zuurverdiende stukje vlees de stamgenoten rondom het kraalvuur verblijden. Beter voor Mark's aanzien en ook zijn buikje. Want varken maakt vet. Als varken ben ik daarom nu echt definitief hoewel er een discriminatief aspect aan zit 100% op rund over gegaan.
Daar zijn de vegatrollen weer. Honderd duizenden dieren in de islamitische wereld worden dagdagelijks duizend keer slechter behandeld dan deze dieren, maar die hebben geen dom-linkse zeloten die voor hen opkomen, geen NVWA, geen wegkijkende PvdD als het op halal slachten aankomt, geen PETA, geen van de duizenden bedelclubs met valse dierenliefde in hun verdienmodel, enz.
Het is dat dierlijk vet voor de mens het enige voedsel is dat de mens nodig heeft om hersens te onderhouden, zenuwbanen te isoleren, een stabiele en gezonde partner te zijn voor kinderen, werkgevers en vrienden, anders zou ook ik stoppen met het eten van vlees.
@TriestGeval
Lezen. Ik ben een voorstander van vlees zoals MW51. Het gaat erom hoe de bioindustrie ons plakje vlees op ons bordje deponeert. Dat deugt niet. Weet je zelf ook. Laten we daar eerst iets aan doen voordat we het klimaat gaan veranderen. Kan onze beschaving ondertussen met een niet bezwaard geweten ten ondergaan.
Update aan alle verontwaardigden: varkenshaasjes staan inmiddels op tafel. Heerlijk champignon sausje erover. Nom, nom, nom!
Slowcooker. Je geeft eigenlijk zelf al ja als antwoord op je vraag. Op het sjieke elektrisch glasplaatje zeker. Borrelen aan het kookeiland. Terre en Floris lekker bij Opa en Oma. Jahaa, rcht marmer pik. Leasebak?
Ja, niet te veel afdwalen inderdaad. Eet smakelijk!
Bedankt Papa Jones! Jij ook smakelijk eten gewenst. Kom eens een keer langs, ik heb ook nog heerlijke recepten voor Pulled Pork en zelf gemarineerde Spare Ribs liggen!
Nom nom nom ...
@Lorejas:
Slowcooker: Yes
Sjiek Electrisch kookplaatje: Yes (Neusje onder de zalm vd Siemens inductieplaten)
Kookeiland: Nope
Terre en Floris: Nope (wel twee kids met soortgelijke namen die naast mij aan tafel zitten)
Leasebak: Nope (NS 1e klas Business Card)
Begaan met dierenwelzijn: Yes
Vegetarier: Nope
Grillmaster: Yes
Samengevat: living the happy life, dat jij je als arme veganistische Zwitsal helaas niet kunt veroorloven.
@Mark
Smakelijk eten. But be sure.. in the end, the pig of grease will eat you. ;-) yamyam oink oink
Als je weer eens je zoveelste stuk salami, speklapje of ander onderdeel van een varken naar binnen peuzelt denk dan vooral aan deze beelden en weiger daar nog langer mede verantwoordelijk voor te zijn. Vegetarisch is een heel goede optie voor mens, milieu en dier. en het is nog lekker ook. Part time vegetariër is ook een optie maak kop dan alsjeblieft vlees van dieren waarvan je weet dat ze een goed leven hebben gehad.
Maar vegetarisch is niet lekker op de BBQ.
Ik zal vanavond nog eens aan dit filmpje denken en mijn speklappie een extra aai geven.
@Is dit nog nieuws? | 09-12-18 | 16:13
Wel. Google maar op 'vegetarisch barbecueën" En zeg nou eerlijk. Het voelt toch veel beter om iets te eten waarvan je weet dat het niet gemarteld is?
Eens. Ik mis het helemaal niet meer. Als je niet weet hoe anders, kun je gewoon niet koken.
Inderdaad, vegetarisch eten. Om zo ongeveer elke reden die een ieder kan bedenken of allang weet.
Sinds een paar maanden ben ik veganistisch. En dat bevalt me prima. Ik dacht dat het lastig zou zijn, maar ik eet veel gevarieerder en ontdek weer nieuwe heerlijke gerechten.
Ben ik de enige die bijna niets verkeerds ziet? Natuurlijk vinden biggetjes het niet leuk geprikt te worden, naar de tandarts te moeten, voedingssupplementen in de bek te krijgen, maar mensenkinderen houden daar ook niet van. En varkens die schreeuwen als iets hun niet aan staat. Het baby-varkentje met de wond op zijn rug had naar mijn mening helemaal apart gezet moeten worden met goede verzorging. De euthanasie vind ik goed verlopen. Het neefje van de boer mist nog wat tact, maar als je zonder stroomstootwapens varkens een richting op wilt sturen die de varkens zelf niet willen, dan redt je het niet met alleen een paar klopjes met je handen. Ik heb zelf de nodige ervaring met verschillende soorten grote landbouwhuisdieren, en op een boerderij kan er maar één de baas zijn, en dat zijn niet de landbouwhuisdieren zelf. Naar mijn mening zouden varkens overigens veel meer bewegingsvrijheid moeten krijgen. Diervriendelijk vlees van vrije varkens is een stuk beter!!!
Ik vind dit niet heel normaal.
Nee hoor, ik zie ook niet wat hier zo mis is. Varkens hebben idd niet veel ruimte en een niet zo'n heel spannend leven, dit is meer te wijten aan de consument die niet meer wil betalen voor z'n stukje vlees dan de boeren, als al die schreeuwers vandaag stoppen met goedkoop vlees te kopen is heel het probleem volgende maand opgelost maar op de een of andere manier is schande schreeuwen toch makkelijker dan echt eens actie te ondernemen.
Wladimir 1928 | 09-12-18 | 16:07
Ben jij wel goed snik?
Alsof die biggetjes inentingen krijgen ten behoeve van een lang en gelukkig leven.
Alsof ze naar de tandarts (if so) gaan om een duurzaam gebit te onderhouden.
Alsof het staartje er (ook nog overdoofd) af moet, als ware het de clit van een moslima.
Ha, ja op deze ga je me pakken, niet?
Want dat zei je je niet - maar ik wel.
En waarom?
Omdat er niks grappigs of ludiek aan is om de omgang met deze dieren futiel te maken.
Ook al probeer jij aan het eind van je tegel nog enige lans te breken.
Die uitsmijter staat in schril contrast met je inleiding.
Vind ik, dus.
zwellevertje | 09-12-18 | 17:10
Oneens.
Dit is het zelfde als roepen dat er goedkope meuk op tv is OMDAT MEN DIT WIL ZIEN.
Niemand wordt gevraagd hoe een tv-avond (etc.) gevuld moet worden.
Het wordt aangeboden en mensen kijken er vervolgens naar, omdat het aanbod nu eenmaal zo is.
Minder kijken dan?
Oh nou, de kijkcijferstatstieken hebben nog niet zoveel "makers" van het toneel doen verdwijnen, hm?
Minder vlees eten, zoals best wat mensen doen, doet ook de truc niet om deze misstanden in de vleesindustrie aan te pakken. Evenmin om duurder vlees dan maar te kopen.
In de basis: het aanbod is er gewoon, en wordt telkens verkocht als dat het komt door de grote vraag.
En daarom, zo blijkt (sic) gelegitimeerd om deze dieren zo schandalig te blijven mishandelen.
Sec: de uitleg dat de consument dit wil, omdat het "zo weinig kost" is een drogreden.
Oh, ik kan eigenlijk nog wel door gaan, het zelfde geldt voor landsbestuur:
Dé burger heeft nu eenmaal Rutte 1,2 én 3 gekozen, dus doe het maar met zulk beleid - eigen schuld.
Hoezo dit alles zelf gekozen?
Antwoord?
Dit ligt in grotere handen dan de minste keuze van invloed is.
Zulks omkeren alsof dat wél zo is en allemaal zelf verzocht, is een gotspe.
Tijd dat dit door gaat dringen tot iedereen.
Kudtkip, u bent overduidelijk een stadsmens wiens kennis van het boerenleven waarschijnlijk gebaseerd is op verhalenboekjes met mooie plaatjes uit uw kindertijd. Ik denk niet dat het nog goed gaat komen met uw beeld van de agrarische sector.
Oh, wat een tere zieltjes hier. Een varken begint al te gillen als je ernaar kijkt. Gillen als een speenvarken is niet voor niets een spreekwoord. Ik zie hier niks schokkends.
Dus jij zou het niet erg vinden om op dezelfde manier behandeld te worden. Ok, dat nemen we even mee.
@vula: dan snijden we jouw piemel eraf. Dat is tenslotte ook een soort staartje.
Leuk hoor die dierenknuffelaars, maar waarom altijd dat dreigen met geweld ?
Wat zou jij er van vinden als je 'staartje' er in een keer werd afgeknipt.
@Vula,
Ik heb een agrarische achtergrond en ik zie een "stads" figuur die niets snap van het boerenleven.
Dieren kunnen erg hard zijn voor elkaar. Dat is in de natuur goed te zien, mannetjesdieren die in paartijd vechten tot de dood voor de gunst van de vrouwtjesdieren.
Dat gezegd hebbende, ik zie mijzelf ook als een dier. Onze "verheven" beschaving is een dun vernislaagje die bij de minste tegenslag snel verdwenen is.
Voor sommige is black friday al genoeg om pure dierengedrag te vertonen.
Sommige zaken in dit filmpje kunnen wel met wat meer inleef vermogen behandeld worden.
Echter, dit filmpje laat zoveel zaken in korte tijd zien dat ik vermoed dat men een behoorlijke lange tijd heeft moeten filmen om dit materiaal te kunnen verzamelen.
Ieder dood big is verlies van geld dus het is onzin dat men zoveel dode dieren in een stal niet serieus onderzoekt om dat te verbeteren.
Ik mis ook systemen die biggetjes door middel van luchtblazers wegjaagt als moeders wil gaan liggen.
In mijn ogen is dit propaganda.
Vlees uit de supermarkt hoef ik echter niet, moet zeggen dat ik door mijn agrarische achtergrond te verwend ben met goed vlees, waardoor ik vlees uit de supermarkt vaak goor vind. Ik ga dus niet voor de kiloknallers.
yooooh | 09-12-18 | 21:51 Een bij het afkalven helaas dood gegaan kalfje of veulentje vind bij mij ook de weg naar moeder's keuken. In Nederland regeltjesland is het officieel misschien niet toegestaan, maar ik vind het opeten van wat anders verloren zou gaan het eerlijkste vlees wat er bestaat, en heel erg lekker.
Echt niet representatief ik heb zelf op boerenbedrijven gewerkt, couperen deden ze daar ook maar dat moet gewoon gebeuren het is zo klaar. Ik ben wel ondertussen bijna vegetariër omdat er wel iets mis mee is. Het klinkt belachelijk om te zeggen dat boeren het beste voorhebben met dieren die voor de slacht zijn maar het is echt zo
Als wild zwijn vrijwel elk weekend in het jachtseizoen op mijn huid gezeten door hordes bloeddorstige jagers kan ik beamen dat er ook goede mensen bij zijn die het niet alleen maar doen om met een stijve pik en hun poot op een karkas als een stoere laffe pik op de foto te gaan. Ik vertrouw u dus op uw woord dat niet elke varkensboer geen hart voor zijn dieren zou hebben.
Zin in separatorvlees nu.
U bent een kenner. Neem er een glas "Châteauneuf-du-Pape" bij.
Nomnomnom
Ik kan bio niet betaluh zeker volgend jaar niet met de BTW verhoging...!
Precies, daar trekt dierenwelzijn ook weer aan het langste eind. Diervriendelijk gefokt vlees zou de helft goedkoper moeten zijn. De opcenten verdwijnen momenteel in iemands zakken maar niet die van de boer met het juiste hart. Dan kan de consument zijn stem laten spreken. Zou heel slecht nieuws zijn voor de bio-industrie.
Ik moet hoog nodig weer eens een strootje gaan trekken (misschien oudejaarsloterij) want ik bedoelde natuurlijk; kortste eind.
Je kan ook groente en fruit eten. Is nog veel gezonder ook. Van rood vlees krijg je kanker.
0% tarief op diervriendelijk vlees. En de eukuleeugieze tussenhandel elimineren. In de trog met dat volk. Pardon, dat de oplossing zo lang duurde. Moet het doen met enigszins traagwerkende kleine harses in mien zwienekop.
MW51 | 09-12-18 | 16:32
Je liegt.
VolleKracht | 09-12-18 | 18:09
Niet. Google zelf even op rood vlees en kanker en beroerte.
MW51 | 09-12-18 | 18:15
Alledrie tegelijk? Haha, dat is gestuurd zoeken !!
De consument heeft hier gewoon de macht.. helaas. Zolang de mensen die deze dieren eten dit acceptabel vinden (of kans zien cognitieve dissonantie zijn werk te laten doen ) blijven dit soort beelden opduiken.
Zelf ben ik trouwens nog een stukje fanatieker en hoef ik mijn GeeStijl-kroontje niet meer op wegens geld aannemen van Koop een koe. Stop met het promoten van dat soort viezigheid en ik word weer lid.
Eh, we hebben toch een autoriteit die dit soort dingen zou moeten controleren?
www.nvwa.nl/
Moraaljankert. Eet gewoon vlees met je zielige betoog, het is voedsel, geen huisdieren met knuffelgehalte. En nee dit hoort niet.
Ieuw jakkes. Een consumentenhater. En deugdreiger.
Als omnivoor bestrijdt ik uw aantijgingen. Er is niets mis met een goed stukkie vlees. Dat is geen viezigheid, dat zijn dieren. Onderdeel van de biosfeer zoals u zelf.
Ik vind het juist een reden om lid te worden. Elke aandacht voor dierenwelzijn is hard nodig. Als je daar een probleem mee hebt, ga je toch ergens anders naar toe.
MW51 | 09-12-18 | 16:52
Nee hoor, ga jij maar ergens anders naartoe.
@VolleKracht | 09-12-18 | 18:10
Jij mag googelen op pindakaas en zaagsel. Als je niets vindt is dat voor jou het bewijs dat je van rood vlees geen kanker krijgt. Deal?
Ik vreet die zooi al lang niet meer. Wellicht een vedwaald stukje ham in mn loempia. Vlees haal ik direct bij de kleine boer, waar mn kinderen en ik zelf gewoon de runderen zien opgroeien. Geen infectiedruk, geen mishandeling, geen 20cm extra voor een sterretje extra. Gewoon zoals ze vroeger deden.
Uw deug-o-meter staat behoorlijk un het rood.
Ik zou willen dat iedereen zo was als u. De dieren verdienen dat.
Dank u.
Heeft niks met deugen te maken. Mn vader was chef kok. Het is gewoon niet mogelijk dezelfde lekkere smaak uit een stuk vlees te halen wat niet fatsoenlijk te vreten heeft gehad.
Laat die linkse klapperdozen van NVWA maar eens in Islamitische slachthuizen gaan kijken, maar dat durven die schijtlaarsen niet!
Of in de Oostvaardersplassen wanneer de boel daar crepeert. Onee dat doet de overheid zelf. Wanneer daar dan gefilmd wordt komt dat in de bioscopen en heet het " De nieuwe wildernis" en vinden de deugers het ineens geweldig. Koekoek.
Koekoek: www.nu.nl/binnenland/5619620/vliegver...
Daar worden ze niet aangenomen. Wel eens een christen of anderzijds blanke bij de supermarkt van de Turk of de Marokkaan zien zitten? Wel eens een vrouw in een islamitische slagerij zien werken? Maar dan moet jij straks eens een Marrakesh migrant een baan weigeren. (zo die zouden solliciteren)
In een normale samenleving ga jij als werkgever zelf over je personeelsbestand en zoek je de meest geschikte kandidaat. Heb ik in een vorige functie ook gedaan, gericht zoeken op wat je op dat moment nodig hebt, jong, oud, man, vrouw, nationaliteit, boeien. Wij deden niet aan ethnische selectie of discriminatie op geslacht, afkomst, nationaliteit etc., was geen issue, daar namen wij ze niet voor aan.
Trutte. Wat dan? Ze bekijken het maar.
Daar hebben we al genoeg gruwelbeelden van gezien. En het is een regelrechte schande dat halal en koosjer slachten niet al lang bij wet zijn verboden.
Dit is pas mishandeling! Eerst worden deze levende wezens gedwongen om in strakke rijtjes te leven, worden ze vergiftigd met pesticiden en letterlijk vetgemest, om dan amper een half jaar later machinaal met messen te worden vermoord. En dat allemaal voor een heel klein deel van hun lichaam, de rest wordt gewoon weggeflikkerd.
www.youtube.com/watch?v=a0iyqIDuZ5Q
Iemand nog een lekker broodje tofuburger? Nee, doe mij dan maar sojavervangers hoor.
LOL, ik dacht dat je met de eerste 2 zinnen het over mensen had.
Benieuwd of ze ook undercover gaan bij de halal slager.
Vraag het eens aan Sylvana Simons. Zij heeft alles BIJ1.
En in het topic erna: "Nom. Diervriendelijk vlees van vrije varkens". Juist.
Dat is geen topic maar een advertentie.
@Is dit not nieuws - ja, no shit dat het reclame is. Maar sinds wanneer is een of ander Volkert vd G filmpje van enige interesse voor GS. Owja, sinds ze reclame maken voor biologisch vleesch.
Nom is naam of titel in francais. Omdat goed vlees naam mag hebben. Ziet u ?
Ik blijf me verbazen over de verontwaardiging van bioindustriepraktijken, en daar hoort dut bij, en dezelfde sukkels die dan ook klagen als varkensvlees 3 a 4 x zo duur wordt.
Consumenten die klagen over gestegen prijzen zijn hier de schuldige. Wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten maar niet de gevolgen willen ondergaan.
En als colleteral damage weet 99% van de Nederlanders niet eens hoe normaal varkensvlees ( of rundvlees) smaakt, want de rotzooi die ze hierin mogen pompen tijdens en na de slacht, krijg je er ook nog bij..
Haal al het dieronvriendelijke vlees maar uit de schappen. Als dat betekent dat je dan minder vlees kan eten is dat een zeer goede ontwikkeling.
Wie enigszins nadenkt eet geen vlees. Los van aspecten van dierenwelzijn is het ook nog buitengewoon ongezond voor de consument vanwege de omstandigheid dat het doorgaans uit de bio-industrie afkomstige vlees vol zit met resten van toegevoegde productie-bevorderende en/of ziekte-bestrijdende biochemische stoffen. Vlees eten is sowieso onnodig. Het argument van CO2-productie interesseert me geen zier. De helium in Rutte's schedel is ernstiger.
Vlees is niet onnodig, lekker, gezind ( met mate) en als jij eens zou opletten bij het tandenpoetsen zou je weten dat die 4 hoektanden een functie hebben die met vlees eten te maken hebben.
Gefeliciteerd met je hoektanden, Dracula Morales!
@Epistulae_Morales
U heeft niet goed opgelet bij de les biologie, onderdeel evolutie.
Organismen ontwikkelen lichamelijke kenmerken die bij succesvol gebruik door worden gegeven aan een nieuwe generatie. Deze kenmerken kunnen versterkt door worden ontwikkeld over de generaties indien het gebruik daartoe aanleiding geeft en de reproductie de kenmerken doorgeeft.
De hoektanden van mensen zijn bij lang niet alle mensen volwaardig ontwikkeld. Sterker nog; ze zijn in de afgelopen 7,5 duizend jaar gereduceerd. De laatste fase waarin mensen nog overwegend vlees aten ligt reeds 10.000 jaar achter ons. Toen aten we mammoet.
Ons dieet is de afgelopen duizenden jaren verfijnd door het bredere aanbod van noten, vruchten, groenten, zaden en minder (wilde) dierlijke producten. Daarmee is het oordeel gerechtvaardigd om te stellen dat vlees inderdaad minder nodig is (geworden).
Volkomen juist, Boris, maar het is ook mogelijk dat bij Morales, door atavisme, uitzonderlijk grote hoektanden zijn ontwikkeld. Zo heeft mijn buurman, bij voorbeeld, erg veel last van afgesleten vingernagels omdat die bij het lopen voortdurend langs de grond schuren.
Van rood vlees krijg je kanker en beroertes. Je zou het de vleeseters bijna van harte gunnen. Zeer degenen die bewust niet willen weten hoe zeer de dieren lijden voor hun enorm egocentrische genot. Dat je überhaupt nog kan genieten van vlees terwijl je weet dat die dieren een hel van een leven hebben maakt je gewoon een intens verrot mens.
isitsoornot | 09-12-18 | 15:20
Het heeft niet per se met nadenken te maken of een mens wel of geen vlees eet.
Ons gestel is er als omnivoor op toegerust.
Dat zit niet alleen in het gebit om beide voedingsproducten (dierlijk en plantaardig) te kunnen vermalen, maar ook in het spijsverteringsgestel.
Uit beide hoofdingrediënten halen wij onze brandstof - mits overigens in juiste combinatie (of volgorde met bepaalde tijdsspanne) opgenomen.
Het is dus niks gek om vlees te eten, ergo het past in de interactie van de verteringsprocessen.
We zijn echter wel eindverbruiker - menselijke schijt voegt niks toe (is zelfs schadelijk) aan de bio-cyslus.
Vandaar dat er riolen voor onze shit aangelegd zijn...
In een andere omhaal durf ik dit te stellen: hoezeer er omgegaan wordt met de dieren die onze behoefte aan ijzer en was dies meer vervullen, dat is pas echte shit - nog voor het in de riolen belandt.
Het is gewoon een geval van wegkijken en niet willen weten als het om persoonlijk genot gaat, MW51. De politieke aandacht van de gebruikelijke moraalridders ligt momenteel op volksgezondheid waarbij vooral wordt gelet op zaken als tabaksrook, alcohol en overgewicht. Vleesconsumptie schaadt niet alleen jezelf, zoals het voorgaande, maar ook en vooral het dier. Maar ja, dan zouden die ridders misschien wel van hun schnitzel moeten afzien en daarvoor ontbreekt, zoals altijd, consequent gedrag.
MW51 | 09-12-18 | 16:39
Ga weg, vriendje van Felix Woudenberg.
@isitsoornot | 09-12-18 | 17:19
Vlees productie (naar woord) is ontzettend slecht voor het milieu. Maar gek genoeg hoor je de milieulobby daar niet over. Intens hypocriet en het toont aan dat het helemaal niet om het milieu gaat.
@VolleKracht | 09-12-18 | 18:08
Sorry hoor maar daar wil niemand mee geassocieerd worden. Bied je excuses aan.
Ben benieuwd hoeveel mensen die zich hierover opwinden hun eigen kinderen gaatjes in de oren laten prikken en laten inenten. "De moederzeug moest hulpeloos toekijken, hoe haar biggetjes werden gekweld met vaccinaties en oormerken."
Ik ken zat moederzeugen, die hun kinderen gaatjes in de oren laten zetten en gek genoeg hebben ze dan een stuk minder medelijden met die bloedjes dan na de inenting...
Als je zelf echt geen verschil ziet tussen die twee situaties, mag je zelf even een prik halen.
in het ene geval gaat het met toestemming van de zeug.
Een kennis van mij was 30 jaar geleden ook varkensboer. Het enige wat ik toen gezien (en vooral gehoord) heb, was het onverdoofd castreren van biggetjes (waar hij nu zelf ook op tegen is). Overigens scharrelden die varkens toen al gewoon buiten. En naar deze beelden kan ik niet kijken.
Ken ik precies zo. Opgegroeid tussen de boeren landerijen (mijn ouderlijk huis was een landgoed van ander kaliber). Naast ons hoorde ik als kind ook kleine varkentjes keihard gillen bij tijd en wijlen, snapte toen helemaal nik waarom - dat leerde ik later wel.
Deze beelden kan ik ook niet aanzien, maar heb het wel gedaan.
Precies zoals ik deed met de filmpjes van IS - omdat ik ik vind dat ik er rekenschap van moet nemen. Om te weten wat er in hemelsnaam gebeurt.
Raak erdoor van slag, en niet zo zuinig ook.
Ja, en dan?
Dan groeit de modus om deze praktijken mee te helpen aanpakken.
Hoe, dat is een privézaak.
In het verzorgingstehuis gaan we toch ook zo om met onze ouderen? Ik discrimineer niet hoor tussen het ene beest en het andere.
Voor onze oudjes komt animal rights niet op. Dieren zijn immers belangrijker om hun agenda uit te voeren.
Mensen kunnen over hun eigen situatie nadenken. Het dier kan enkel met grote ogen niet begrijpend dat ondergaan wat de mens hem aandoet. Dat maakt dat ik met dieren begaan ben en kleine kinderen. Ook die laatsten zijn afhankelijk en kunnen hun situatie niet beredeneren.
Zielig voor de biggetjes en varkens. Maar politici executeren is niet de juiste antwoord!
Opeten dan maar?
:)
Sla over!
Ophokken in een donkere stal op 1 m2 zonder stemrecht vind ik prima.
Deze boeren moeten een levenslang verbod krijgen op het houden van dieren. Als je het daar niet mee eens bent ben je net zo'n grote dierenmishandelaar als deze boeren want je houdt deze boeren de hand boven het hoofd en helpt hen hun mishandelingen voort te zetten. Dan verdien je niet beter dan hetzelfde lot als.... (zelfcensuur) vul zelf maar in.
Iedereen die het niet met mij eens is moet deaud.
Koekoek!
@ Eierbal-is-fijn | 09-12-18 | 15:16
Juist, laten we het houden op castratie, oren afknippen, labelen, onnodige antibiotica inname, slaan, schoppen, elektrische stroomstoten overvoeren, continu zwanger zijn en onvrijwillige inseminatie als straf.
En als ze dan zelf dood willen, weigeren we uiteraard. We willen toch niet als een stelletje barbaren overkomen.
:)
Ja, want aan de hand van wat beelden zonder context kun je zo enorm lekker een oordeel vellen.
@ Der Hauspaus, u verlangt serieus een context?
In de zin van 'die biggen begonnen zelf'.....
@Der Hauspaus | 09-12-18 | 15:29
U heeft zojuist gesolliciteerd voor hetzelfde lot. Ik gun het u van harte want ja, beelden zeggen alles. Het geschreeuw van varkens ook. Mara ik gog dat u een van die boeren bent die zelfs dat nog niet snapt tot er bij uzelf iets zonder verdoving wordt getrokken of afgeknipt. Walgelijk mens.
@Eierbal-is-fijn | 09-12-18 | 15:16
Zei ik dat? Koekkoek. Oh, u ben zo'n boer. Tsja dan valt er ook niet veel van u te verwachten qua intelligentie en civilisatie.
Met u eens. Snoeihard straffen bij voldoende bewijslast.
Man, ga wat nuttigs met je tijd doen. Want over letterlijk elk aspect van je leven kun je een oordeel vellen. Is het niet dierenmishandeling dan is het wel het totaal-verkloten van het mileu voor de onderdelen van je smartphone, elektrische auto of de kleding die je aanhebt. Om van het menselijke aspect in deze nog maar te zwijgen. Jullie idioten moeten ophouden met selectieve verontwaardiging om het welzijn van varkens, terwijl een groot deel van de mensheid crepeert om je luxe levensstijl mogenlijk te kunnen maken.
@Der Hauspaus | 09-12-18 | 16:32
Dat is ook niet goed. Dit ook niet. Je hebt gelijk dat we een enorme veranderslag moeten doorvoeren. We zijn verwende egocentrische kutkinderen die het niets kan schelen. Allemaal. Uitzonderingen daargelaten Maar die GroenLinks gekkies die denken politiek correct te zijn met hun milieudoelstellingen zijn minstens zo verkeerd bezig.
In het Westen werd er altijd relatief diervriendelijk geslacht, want verdoofd. Niet dat dat altijd goed gaat, maar goed, het uitgangspunt is toch beschaafder.
Sinds de import van de islam zien we dat halal slachten ook zijn intrede heeft gedaan in onze landen. Dieren hebben geen stemrecht, dus zwakke politici kijken weg van deze martelpraktijken:
m.youtube.com/watch?v=ZE2svQFH_q0&...
Alsof niet-islamieten wel normaal met hun dieren omgaan. Het slachten is nog wel het minst erge. Dat ophokken en door heel Europa sleuren is vele malen erger
Diervriendelijk slachten bestaat niet.
@ Weerduivel | 09-12-18 | 15:22
Slachten het minst erge? Hoé naïef! Dan moet je dit maar even kijken:
www.youtube.com/watch?v=FCUCx54MZkw
@ Artula | 09-12-18 | 23:51
Dan rot je toch lekker op?!
Salut.
Diervriendelijk vlees: contradictio in terminis.
Elke indiaan weet dat diervriendelijk vlees gewoon kan. Zo geven zij een gedood dier een slokje water voor de reis naar de eeuwige jachtvelden en danken het dier dat het zichzelf offert voor het voortbestaan van de stam. Het gaat erom hoe we dat diepe respect voor het leven kunnen implementeren in onze eigen houding naar de door ons gefokte consumptiedieren. Ookal zou het maar tendele zijn. Mensen die bewust misbruik maken van hun machtspositie ten opzichte van dieren moeten veel harder gestraft worden (volledig uit hun beroep worden gezet!) dan nu het geval is.
LOL. Een dier geeft zichzelf niet, jij steekt een mes in z'n keel zodat ie leegbloedt. Is het ook mensvriendelijk om iemand al dan niet pijnloos z'n strot door te snijden?
Hoewel wij geen doodstraf meer kennen en ik daar in deze reactie geen betoog voor wil doen.. Je kunt terdoodveroordeelden op een zo pijnloos mogelijke wijze doden, zonder onnodige fysieke of mentale marteling waarmee je jezelf als 'beul' zou kunnen betitelen. Dat kan.
suscrofa | 09-12-18 | 15:39
Klopt. Doordat we deze bio industrie toestaan gebeurt het. Daar maken de verantwoordelijken een heel erg grote fout.
Als vegetariër zijnde irriteert die schijt titel van de advertentie me ook iedere keer. Dan nog dat idiote koop een varken of koe aanbieding voor nieuwe GS premium leden schoot me ook al in het verkeerde keelgat, hoezo wordt ervan uitgegaan dat nieuwe leden ook vleeseters zijn? Flikker op met die vleespromotie-onzin. Nog 1 strike en ik zeg m'n GS abbo op.
@Artula | 09-12-18 | 23:51
Ik heb ze al gevraagd om een alternatief premium voordeel te regelen voor plantenvreters ipv die vleesbon, zijn ze mee bezig.
@ Artula | 09-12-18 | 23:51
Dan rot je toch lekker op?!
Salut.
Ter inkleuring: nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_Voe... En dan vooral het kopje geschiedenis. Onder het mom van bezuinigingen, mede luid toegejuicht door het cda, zijn de oude inspecties (en dus ook de voormalige product- en bedrijfschappen) doelbewust afgeschaft.
Beunhazende kiloknallers hebben dus nagenoeg vrij spel. Ik heb de bijbehorende video overgeslagen: wat de gevolgen zijn van regulerende marktwerking weet ik zo langzamerhand wel.
Overigens zou het GS volgens mij sieren als ze hun voornemen om "reclame" uit te bannen bij 100.000 leden eens zouden heroverwegen. Kijkend naar het maatschappelijk nut van koopeenkoe c.s. , is daar op zich toch helemaal niets mis mee? En gebruik die extra centen voor het investeren in de site! Dat lijkt me gewoon een win-win situatie voor alle betrokken partijen, inclusief leden en lezers.
Politie, leger, belastingdienst en controlerende instanties. Allemaal kapotbezuinigd. Rara, waar gaat al dat geld heen?
Het CDA dient al heel lang geen boerenbelangen meer, maar die van het grootkapitaal in de sector. Het is een en al lobbyclub van boevenbedrijven als de Rabobank of Campina.
Moslims zijn nergens verantwoordelijk voor toch?
Quote: "[...] dat alle varkensboeren klootzakken zijn, want dat zijn ze zeer zeker niet: heel erg veel boeren hebben wel gewoon hart voor hun eigen diertjes."
Ik kan u met aan 100% grenzende zekerheid garanderen dat alle rationeel producerende (varkens)boeren en slagers UITSLUITEND gericht zijn op winstmaximalisatie en dat het hun daarbij geen reet interesseert of (hun) dieren daarbij onredelijk of buitensporig lijden. Ik zeg daar met nadruk bij 'rationele boeren en slagers', want dat betreft de subcategorie boeren en slagers die op zo goedkoop mogelijke wijze zo veel mogelijk product poogt af te zetten. Helaas is deze groep oververtegenwoordigd in Nederland en liggen de supermarkten en standaardslagerijen vol met deze producten.
Er is geen enkel weerwoord van een boer of slager voldoende zonder de gezamenlijke conformering van de gehele Nederlandse sector aan minimale, ethische behandelingsnormen in Nederlandse en Europese stallen en slachthuizen. Dat daardoor de prijzen van vlees (fors) zullen stijgen lijkt me niet meer dan redelijk. Momenteel hebben de slachtdieren en de natuur reeds een onevenredig hoge prijs moeten betalen voor onze onbegrensde zuivel- en vleeszucht.
Ach, maak je druk. De politiek hanteert precies dezelfde methodes om met hun stemvee om te gaan.
Selectieve verontwaardiging weer.
Goed gesproken.
Animal-right.
Volkert vd Graaf clubje, dan weet ik weer genoeg wat voor volk dat is.
Verder is iedereen die werkt bekend met een zekere afstomping in herhalende handelingen.
Niet om dat gedrag goed te praten maar wel even nuanceren tegen die bijstandstrekkende en subsidievangende enge clubjes.
Het klinkt anders wel alsof je het goedpraat.
Sjors W. | 09-12-18 | 15:00
Die filmert is zelf een lul omdat hij een lijdend biggetje wat onder de moeder heeft gelegen niet afmaakt of laat afmaken maar lekker gaat filmen. Wat voor punt denkt deze eikel op deze manier te scoren?
@ Eppo | 09-12-18 | 15:14
Wat maakt het uit of de filmert een lul is?
Biggetjes in de vrije natuur liggen natuurlijk nooit onder een dikke zeug.
Eng he dat ze je de realiteit laten zien. Don't shoot the messenger.
Ik eet alleen spare ribs, die hebben varkens toch niet direct nodig dus dat is niet erg,
Ik eet alleen kippenpoten. Die hebben ze toch niet nodig in dat hokje van 20cm x 30cm
zoalsikhetzeg | 09-12-18 | 15:07
Dat verraad een hoge leeftijd. Legbatterijen zijn er al een poosje niet meer. In de oekraiene wel overigens. Dankzij de EUSSR.
Deze “wereldverbeteraars” zijn absurde zwartkijkers. Wat een hopeloze cynist moet je zijn als je zegt: “'We gaan ervan uit dat dit soort praktijken de standaard zijn.“
Iedere varkensboer is dus verdacht volgens hen. In dat eval zijn deze knakkers ook bij voorbaat verdacht. Ik ga er namelijk vanuit dat iedere dierenrechtenactivist bereidt is geweld te gebruiken zoals zoveel van hen.
Wat een dwaallichten.
Het is niet de schuld van varkensboeren, die zouden ook graag diervriendelijker willen produceren, maar dan moet dat wel met wet -en regelgeving worden afgedwongen.
Level playing field. Dan ook geen dieronvriendelijk geproduceerd vlees importeren.
De meeste varkens zijn vermoord door de overheid in 1997 , hoor je geen één millenial over...
Dat was pas echt verschrikkelijk. Ik zie die grijpers nog zo voor me.
Wat valt er hier te "nuanceren"? Dit is toch Auschwitz voor dieren? De nazis hadden de "Inspektion der Konzentrationslager", wij hebben de NVWA. Waarom wordt dit niet verboden? Hoezo een "keuze" voor scharrelvlees? Ik heb toch ook niet de "keuze" om de buurvrouw ofwel te versieren, ofwel te verkrachten? Om ofwel een huis te kopen, ofwel de buurman te doden en in zijn woning te trekken? Dit is alleen te rechtvaardigen ls wij bereid zouden zijn zelf zo honderd generaties lang door de varkens te worden behandeld. Denk het niet. Wij kennen wat truckjes (rekenen, lezen) die onze grote hersenen uitvoeren maar ik ben ervan overtuigd dat op emotioneel niveau (het limbisch systeem) varkens en mensen ongeveer gelijk bedraad zijn.
Volgens mij heb jij ergens kortsluiting in je bedrading.
www.scientias.nl/wetenschappers-maken...
Iemand nog een varkenshart over voor Eppo?
Knassie heeft meer dan een punt. Regelgeving en controle schieten volledig tekort en dat is echt wel een schande.
@ Superkwatta | 09-12-18 | 15:11
En dat op elk vlak in elke sector. Overal is op bezuinigd en we betalen steeds meer,.... voor wat?????
Tja, linkse hobby's.
Weet je wat pas varkensmishandeling is? Een boer die in Duitsland een beroepsverbod heeft en in Nederland gewoon een megastal voor 60.000 varkens kan bouwen die vervolgens in de brand vliegt door de wettelijk voorgeschreven luchtzuivering waarna hij wordt uitbetaald door de verzekering, een nieuwe megastal bouwt die weer in de brand vliegt door de wettelijk voorgeschreven luchtzuivering. Maar geen sprinklerinstallatie heeft.
Ik kan al dat leed niet meer aan, ik ga naar de supermarkt en haal voor €3,99 een kilo varkensshowarma om mijn verdriet weg te eten met broodjes showarma.
Zodra je de wettelijk voorgeschreven standaarden overschreidt keert de verzekering niets uit.
Vlees van de bioindustrie is niet lekker. Sommige vleesvervangers zijn lekkerder. En gezonder.
Smaak is persoonlijk.
Met de nadruk op “sommige”
Vleesvervangers zijn op dit moment vooral veel te duur. En zo smakeloos vormgegeven, bijna alleen maar van die namaak hamburgers.
Wil de vleesvervanger echt markt grijpen, dan miet de eet-ervaring dichter bij dierlijke proteinen komen. Dus ook smaak, textuur.
Kweekvlees is meer de Frankenstein-optie, het zal dus eerder uit de lupine boon van de vegatarische slager moeten komen voorlopig. Voor de vegatarische rookworst moeten ze nog wel wat werk verrichten in het laboratorium. Niet te vreten.
Ja, persoonlijk vind ik poep niet lekker. Daar rook het gehakt van sommige supermarkten naar. (Tot een paar jaar geleden. Zo erg kom ik het tegenwoordig eerlijk gezegd niet meer tegen.)
@Argus. Duur? Ik vind het wel meevallen. En eten is gewoon belangrijk. Dus ik betaal de prijs. Ik kan me voorstellen dat het voor armen wel een probleem kan zijn. Ik ken geen armen. Dus dat weet ik niet echt.
Naast kunstmatige vleesvervangers kun je ook noten (ja ook duur) eten, en eieren (ook kans op bioindustrieproducten natuurlijk).
En als ik vlees haal, dan meestal bij een goede slager. In mijn dorp zijn er twee van. Vee dat goed geleefd heeft en dat proef je. Heerlijk! Ja, duur. Ik bespaar wel op stomme impulsaankopen.
Daarom: eet meer vis. Vooral dat tongetje en scholletje dat in alle vrede een gelukkig leven op de zeebodem heeft geleefd.
Vissen is onderwater jagen.
Veel vissen hebben een burnout vanwege continue lawaai van windmolens en overvarende mammoetcontainerschepen. Geen pretje meer in the big wide blue..
Is dit nog nieuws? | 09-12-18 | 14:52
En wild levert het lekkerste stukje vlees/vis op. Zolang het gereguleerd is dikke prima.
Zo is dat Urk, het water loopt me al in de mond bij de gedachte aan gebakken scholletjes
Inclusief Lego?
Met gratis plastic stuffing voor straks tijdens kerst. Gezond! En hoe zat het alweer met de king prawns? Ojaa... die steekt men de ogen uit zodat ze constant door overlevingsdrang baby garnaaltjes maken. Gelukkig en gezond leventje hoor, wat die gecultiveerde, vergiftigde en blinde zeedieren hebben...
Behalve wat dat kind doet, zie ik geen mishandelingen. Leuk is het niet, maar er zo veel niet leuk.
Geen idee waarom dat varken zo krijst terwijl haar neus wordt omgedraaid. Zou jij ook niet erg vinden als we dat bij jou zouden doen dus. Zou je geen mishandeling vinden dus. Verder alles goed met je?
Die Piggy Piggy, die die die.
Iedereen moet vreten niet waar. Er lopen teveel mensen rond om nog op een natuurlijke wijze met ons voedsel om te kunnen gaan. Zeker zolang de lapjes vlees voor dumpprijzen in de supermarkten liggen. Uiteindelijk betaald het dier de rekening. Hoe minder wij willen betalen, hoe beroerder de leefomstandigheden. Anders heeft het überhaupt geen zin een veebedrijf te beginnen.
In de landbouw is het niet anders. Kunstmest, plantveredeling en ongediertebestrijding zijn onontbeerlijk. De grond moet optimaal renderen anders gaat de boer failliet.
Het is dan wat kortzichtig in mijn beleving om de boer als een bruut of een slecht mens weg te zetten. Het tegendeel is meestal waar. Geen boer wil knijpen als het gaat om de verzorging van zijn dieren maar de markt en de politiek knijpen de boer ongenadig.
De enige manier is om zelfvoorzienende leefgemeenschappen van maximaal 1000 personen op te richten. Kan er veel veranderen, ook dit.
Komen we plaats tekort, donderen we er een paar miljoen het land uit.
Mag u zelf raden wie.
Denk dat dat idyllische voorstel van je heel snel tot moordpartijen leidt, zo ongeveer op het moment dat mensen beseffen dat ze inderdaad een hele winter schorseneer moeten vreten.
Dat is al een paar keer geprobeerd. Eerst een paar miljoen doden om iedereen te laten inschikken en daarna nog een paar miljoen dood van de honger.
Wil best bij koopeenvarken.nl halen, Maar hebben zij een speciaal soort ras waar geen varkenshaas aan zit?
Dan weet je gelijk hoe ze met hun vrouw en kinderen omgaan.
Ja, dierenmishandeling werkt drempelverlagend mbt mensenmishandeling.
Het begint met de mishandeling van weerloze dieren. Daarna zijn kinderen en vrouwen aan de beurt.
Lupuslupus moet je niet serieus nemen. Dat is een dierenmishandelaar.
Verantwoordelijken door de gehaktmolen en als tartaar in de trog aan de varkens voeren tijdens kerst. Dat meen ik zowaar mijn naam Sus scrofa is.
Hoe weet een boer dat een zeug "on heat" is? Klaar om geïnsemineerd te worden?
Hij loopt met een groot mannetjesvarken door de stal, varken aan een lijn, het varken ruikt iets en blijft staan. De zeug in de kooi word gemerkt, en door naar de volgende. Maar het mannetjesvarken wil niet. Krijgt schoppen. Dat, meneer. Dat is pas echt dierenmishandeling.
Een beschrijving van uw avondje uit gisteren ?
@ MB
LOL!
hotnot | 09-12-18 | 14:46
een week van te voren worden de tieten van mijn vrouw harder, dan weet ik weer genoeg. denk dat die boer hetzelfde doet.
Eerst Timmerfrans, nu dit weer.
Is het varkens-zondag op GS?
Dank je wel, moest hier erg hard om lachen!
Oef nice-one berbaar. Jouw recht om te tegelen is weer veilig voor een jaar!
@ Berbaar | 09-12-18 | 14:45
Ik ga stuk.
In Duitsland plegen iedere jaar een stuk of 450 boeren zelfmoord. Ik ken nog een paar kandidaten.
Zeker.
Die beesten worden op mensachtige wijze vermoord.
Nice.
die beesten werden jaren redelijk netjes geslacht het is pas erger geworden nadat men met die idiote bio dieren zooi aankwam,
en met het halal vlees, het bleek goedkoper te zijn om dan maar alle dieren zonder verdoving te slachten zodat het vlees voor 2 markten interessant werd.
dank het bio vlees zijn de uitgaven voor de slacht van normaal vlees nog verder gezakt, tja want men investeert liever in een bio slager, waar men een paar cent meer voor het vlees betaald, dan dat een meerderheid evengoed nog het normaal vlees wil, i.v.m. prijs.. en ga er maar vanuit dat dit nog veel erger gaat worden, omdat men tegenwoordig zowat compleet ongeschoold en varkens hatende mensen dit werk gaat laten doen om nog goedkoper te slachten.. toen ik vroeger dit werk deed waren het de marokkanen en turken die deze dieren mishandelen als de pest..
Alleen zullen er straks nog dagelijks een aantal tienduizenden schaapjes aan de beurt zijn.
Animal Rights filmpjes zijn net zo sterk als aanklacht als de Pallywood producties.
Geen nieuws over schapen of geiten?
Raar he, als organisatie zou ik om te beginnen dit eerst aanpakken, dan heb je al een slag gemaakt.. namelijk onverdooft slachten afgeschaft..
Het schiet zeker niet op met het varken hieronder? Flauw, ik weet het, maar doet me toch een beetje denken aan VK en Vliegreizen.
Maar diervriendelijk is natuurlijk altijd beter dan die nazi's in de film.
Om er aan toe te voegen; Zolang er nog steeds kinderen in bittere armoede opgroeien is het bespottelijk om niet te zeggen beschamend te maauwen over dit soort dingen. Rot lekker op met je first-world problemen
Wat ben jij een eng persoon.
Weet je wat pas eng is? Dat er in Nederland alleen al 300.000 kinderen zijn die voor galg en rad opgroeien en nauwelijks te eten hebben. Echt, bespaar me uw first-world volgevreten problemen en colleges over “empathie”. Echt, waar haalt u het verdomde recht vandaan.
De evolutie heeft bepaald dat de mens boven het dier staat, er is geen enkele reden (buiten een sociaal construct) dat de mens beter met dieren moet omgaan dan haar eigen kinderen en kleinkinderen
Waarom sluit het een het ander in jouw ogen uit? Heel raar.
Ik denk daarbij dat mensen die empathie kunnen opbrengen voor dieren, dat ook meer hebben voor kinderen.
Owja... de logica... omdat er zielige kinderenn zijn moet je varkens maar tegen de koop gaan trappen.
Zolang er mensen in de 3e wereld zijn die 3x zoveel kinderen maken als dat ze kunnen onderhouden vragen ze zelf om die problemen en lossen ze die ook zelf maar op. Geen medelijden mee. Heeft niets te maken met het klote behandelen van dieren, je hoeft een beest niet te schoppen en te slaan op weg naar de slachtbank. Je hoeft ze niet half europa door te slepen om in onderdelen geslacht en verwerkt te worden, sla daar eens op aan.
Creatief
Ze kunnen nadenken en geen kinderen nemen. Dat is nog eens wat anders dan verplicht insemineren om vervolgens het jongvee kunstmatig op te fokken met een lullige dood toe.
De mens heeft zichzelf wijsgemaakt boven het dier te staan. Voor mij geldt dat in ieder geval niet.
Dierenmishandeling als first world probleem zien, het zo bagatelliseren en dan ook nog met de kienderen-clausule komen. Dan heb je echt geen reet begrepen hoe groot de misstanden in de bio industrie zijn. Mauwen over de kienderen om het zo niet over dierenmishandeling te hoeven hebben... rot zelf lekker op dan. Verdien je er zelf aan of wat?
Sorry, wij staan eenmaal boven aan de voedselketen. Je kunt ook niet van een leeuw verwachten dat ie z’n zebra pijnloos de strot afbijt.
Bacon, altijd +1
Wij horen de ethiek te hebnem om dieren te behandelen met respect. Dat doet deze teringlijer overduidelijk niet.
Lul niet zo dom. De mens staat boven de dier doordat het in staat is tot denken en empathie te tonen. Dierenmishandeling is een bewuste daad en is kwaadaardig. Deze varkens hoeven niet te lijden. Mensen zoals u, met zulke domheid, zorgt dat dieren onnodig lijden.
@Dionysius1 | 09-12-18 | 14:42 |
En dieren kunnen niet nadenken of empathie tonen. U bent degene die nogal dom over komt, met u mens boven de dieren.
U klinkt als een heel eng religekkie.
Ce ca! | 09-12-18 | 15:03
Inderdaad wat een dom gelul weer. Weer mensen die te veel naar de pabojuf geluisterd hebben ipv in de collegebanken aan te schuiven. De mens is een dier en dan ook nog eens een die van aaseter naar toppredator is gegaan.
Mensen zijn maar enge beesten. Ik blijf er het liefste ver van.
@ Cobalt bomb | 09-12-18 | 15:10
Hoe beter je dieren kent, des te grotere hekel krijg je aan mensen.
U bent niet creatief met uw verstand omgegaan!
Een leeuw douwt niet 1000 zebra's in veel te kleine boxen in een megastal om er na verloop van tijd paardebiefstuk van te laten maken. Die moet er met gevaar voor eigen leven (zebra's zijn wat dat betreft geen tamme pony's heur, trappen waar het pijn doet) zijn tanden inzetten. Uw opmerking is op zijn zachtst gezegd tamelijk leeghoofdig.
Dionysius
De mens is af. Heeft zijn onkunde qua nadenken en empathie bewezen.
@Calamity Jane
Integendeel, de mens is nog lang niet uitgedegenereerd. Het kan nog veel minder dan dit.
Wij zijn geen leeuwen maar mensen. Wij kunnen denken en hebben veel betere methoden om te doden. Overigens heeft de prooi van een leeuw vaak wel een leven in vrijheid gekend.
@ suscrofa | 09-12-18 | 15:53
'Paardenbiefstuk' maken van zebra ?
suscrofa
Is zo!
we moeten wel niet vergeten dat b.v. varkens zoals we ze hier nu kennen gefokt zijn om te consumeren.
Let maar eens op hoe het straks met schaapjes gaat, vroeger zag je ze maar hier en daar, maar de aantallen groeien in grote getallen.. voor de nieuwe consumenten...
dit neemt natuurlijk niet weg dat we zulke dieren dan ook op een goede manier (met respect) moeten slachten.
en het ging vroeger steeds beter, tot een bepaald punt, en ineens gaat het flink achteruit, de controles waren bij ons op het slachthuis enorm hoog, en nog had je bepaalde mensen (vanuit het buitenland binnen gevist) die deze dieren mishandelen.. iets met hun geloof...
Zou zeggen begin met het opkomen tegen onverdoofd slachten, dan komt het met mishandelen van dieren vanzelf ook goed..
Kunnen we niet gewoon met z'n allen een Stijlloze Boerderij beginnen.
Heeft GS meteen een mooi nieuw HQ!
Zeg maar een c(r)owdfunding!
Lijkt mij wel lachen. Ze adverteren toch ook telkens met vlees.
Doe jij het insemineren? Dan coupeer ik wel.
@overVecht
Wordt wel een gezellige VrijMiBo dan.
@Eierbal-is-fijn
Nah, dat insemineren is niet aan mij uitbesteed.
Goed idee. Pas dan wel op voor een Animal Farm.
En vanochtend met zijn hypocriete vrome smoel in de kerk.
Ik lag al ziek op bed maar nu kon ik direct weer naar beneden rennen om te kotsen.
Beterschap!
Oh ja... die boer die z'n boerderij (inclusief dieren) 5 keer in de hens heeft gezet, is op vrije voeten gesteld. Dat zijn nog eens afschrikwekkende maatregelen!
Ja, maar boer Gert heeft hosmo en al zijn buren zijn grefo homofoben.
Wat voor straffen staan er op dergelijke mishandelingen?
Het soort waarvan de hoogte desbetreffende 'boeren' doen schaterlachen
en de varkentjes doet wenen
Brrrr.... *wat extra voer in het aquarium gooit* #teamgoudvis
Niet teveel, hè, anders is het dierenmishandeling.
@kapotte_stofzuiger
En vergeet het drinkbakje niet bij te vullen.
Weet je dat een groot bestanddeel van vissenvoer uit vis bestaat? Waarschijnlijk niet uit goudvis. Dat dan weer wel
@Harry_Witkamp
dode honden/katten ook van dierenartsen/asielen en slachtafval zieke dieren of beschadigde dieren of dieren die het transport niet overleven worden ook verzameld en opgehaald.
Met andere woorden dieren die niet voor menselijke
consumptie geschikt zijn.
zover als ik mee heb gekregen werden ze gemalen en gekookt,
inclusief haren, hoeven, hoorns, plastic bakken of zakken of zelfs vlooienbanden. de vette stoffen die komen bovendrijven weer hergebruikt werden... daarna wordt het vocht verwijderd en blijft vleesmeel "beendermeel " uiteindelijk over.
voor zoals u zegt... honden en katten voer.
vleesmeel , en vet is geld waard.. onderverdeeld in LRM en HRM..... dierlijke bijproducten, dierlijke vetten, men noemt zulke bedrijven destructiebedrijf.. lol
geloofde er vroeger ook niks van totdat ik het zelf zag op mijn werk, en navraag gedaan had.
zou zeggen google eens op dode honden wordt hondenvoer
ik zag dat ik niet de enigste ben die zulke dingen zag en te horen kreeg.
Belangenverstrengeling much?
Omdat GS door vriendelijke mensen gekweekte slachtvarkens promoot?
Ziek stuk vreten dat jij er bent, om zo'n vilein bedoelde gewetensvraag te stellen.
Het gaat er dus niet om dat www.koopeenvarken.nl/ er per se meer hoeft te verkopen over de rug van varkensboeren die hun dieren mishandelen.
Het gaat erom dat die schandelijke praktijken aan het licht moeten blijven worden gebracht.
Met je belangenverstrengeling als eerste gedachte.
Sic fuckup dat je d'r bent - doe vooral maar niet alsof het hip is qua GS-jargon.
Waardeloos sujet.
Username checks out! Lucht dat nou op, die two-minutes-of-hate ?
Eierbal-is-fijn | 09-12-18 | 15:50
"Username checks out?"
Jij? Om even te bezinnen op je idiote voorstelling van zaken?
Good for you.
Het is verder niks relevant of 2 minutes (of veel langer) die ik waar dan ook over heb iets oplucht. Ik geef je gewoon m'n ongezouten repliek.
Het typeert jouw aard dat je deze wedervraag moest stellen.
't Is kennelijk wel aangekomen - en zo waar, niet eens graag gedaan.
Kom maar weer terug als je de zaken in perspectief hebt gekregen.
Take care.
Graag gedaan, lekker kippetje van me.
Eierbal-is-fijn | 09-12-18 | 16:13
Ach joh, je denkt me de pis lauw te maken?
Try harder - je zet jezelf vooral voor lul.
Ook met wat je hierna nog post...
Gebrek aan controleurs.
Typisch Nederland, heul veul regeltjes maar handhaven ho maar.
Ik dacht dat ik bij 4.20 Frans Timmermans langs zag lopen, maar het kan ook wel een andere zeug geweest zijn. Ze lijken immers allemaal op elkaar.
En als er wel meer handhavers worden aangenomen, wordt er weer geklaagd over teveel ambtenaren bij de overheid. O nee, daar wordt altijd over geklaagd.
REAGEER OOK