Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heeft u een sterke mening over vluchtelingen? Doe dan mee aan dit MRI-onderzoek en krijg €25

Guurders, het universum heeft zich dan eindelijk definitief in uw voordeel uitgelijnd. Dus kom voor die ene keer dit jaar uw gebroken witte nest uit [verwijzing naar jullie ooit witte beddengoed hè, niet meteen op de Coudenhove-Kalergi-tour man het is pas donderdag] en verdien geld met uw mening over de nieuwe buren. Moet u wel een uur voor stil liggen en een vragenlijstje beantwoorden, maar dan heb je ook 25 euro en da's toch zeker weer bijna een GS-premiumlidmaatschap. DUS. Denkt u ook wel eens van nou moet dat nou allemaal, aarzel dan geen moment en meld u aan via spinozafmri@gmail.com Voor de wetenschap!

Reaguursels

Inloggen

Worden de schedels ook gemeten?

william7055 | 16-11-18 | 11:33

Een Gmail accountje en Spinoza ervoor en noemen dat de universiteit dit gaat uitvoeren.

Titia Heidekonijn | 16-11-18 | 11:13

Goed punt.

O2Neutraal | 16-11-18 | 12:25

Dit doet me een beetje denken aan de schedelmeters van de NSDAP.

His Lordship | 16-11-18 | 09:19

Weet je wie er ook dit soort dubieuze onderzoeken deden ?

Wekkertje | 16-11-18 | 07:55

LOL, dit is de poster voor onderzoek naar de hersenen van Sterk Maatschappelijk Betrokkenen. De 'andere' kant dus. : scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9...

Van een onderzoek door een Universiteit in Amsterdam kun je natuurlijk een gekleurd beeld verwachten. Amsterdam is gewoon één grote smeltpot van culturen (of zoals we hier zeggen een gierput) en totaal niet representatief voor Nederland.

poiuytrewq | 16-11-18 | 07:40

Het is nu al duidelijk welke conclusie dat "onderzoek" gaat opleveren.

a9b2b1 | 16-11-18 | 04:53

Een 25-jarige Afghaan heeft zich vandaag voor de correctionele rechtbank van Mechelen moeten verantwoorden voor aanranding van de eerbaarheid van een minderjarige. Hij kneep het slachtoffer in de billen, likte en kuste haar en greep dan naar haar schaamstreek. De man was naar eigen zeggen gefrustreerd door de strikte regels die de ramadan (de islamitische vastenmaand) oplegt.Het parket vroeg een straf van tien maanden met uitstel, maar niet gekoppeld aan voorwaarden. “Deze man spreekt onze taal niet, het zou heel moeilijk zijn om hem een verplichte cursus te laten volgen”, klonk het. De verdediging vroeg een werkstraf en benadrukt dat de man intussen Nederlandse les volgt en volop werkt aan zijn integratie.

------------------
Ik heb wel n mening hoor, over dit tuig.

paartjehop | 15-11-18 | 23:22

In de MRI er mee!

drs kwenie | 16-11-18 | 00:19

.... en het vermogen van die MRI op "grillen".

zeiksmurf | 16-11-18 | 08:03

Ja en zo aan NAW gegevens komen zeker? Dacht t ff niet, met je gmailadresje.

Flounder | 15-11-18 | 23:19

Nep.

gaffelbaard | 15-11-18 | 21:41

Dat clubje kan van mij 25,00 EUR krijgen, als men die reet ezels naar huis stuurt.

rexm | 15-11-18 | 21:40

En waarom niet de vluchtelingen scannen?

Patatter | 15-11-18 | 21:31

Juist ja. Het probleem bij de oorzaak aan pakken

wood_zor | 15-11-18 | 22:48

Vluchtelingen doen ... wat wij ook zouden doen en dat is naar Nederland komen.
In de wetenschap dat je opvang en verblijf krijgt in een AZC met iedere dag gratis eten, drinken, slapen, zorg en zakgeld.
Als statushouder krijg je een ingerichte woning met zorg plus een bijstandsuitkering.... waarbij je ook je naaste familieleden naar NL mag laten komen.
Wie zijn wij om over vluchtelingen een mening te uiten... terwijl wij precies hetzelfde zouden doen.
Het is de Nederlandse overheid en de gemeenten die ervoor zorgen dat vluchtelingen graag naar hier komen.

sociaal_econoom | 15-11-18 | 21:30

Eritrese statushouders (asielzoekers met een verblijfsvergunning, red) hebben moeite om in Nederland hun weg te vinden. Dit land is op bijna alle onderdelen anders dan wat ze in Eritrea gewend waren”, schrijft het SCP gesprekken met 26 Eritreeërs en 22 experts. ,, Doordat het contact mislukt dreigen de misverstanden tussen statushouders en Nederlandse instanties steeds groter te worden.”

paartjehop | 16-11-18 | 00:13

Aha, het moderne schedelmeten!

Ruben Koene | 15-11-18 | 21:19

"97% van alle schetenwappers zijn het er over eens, volgens nieuw onderzoek is iedereen die kritsch is over het vluchtelingen beleid, aantoonbaar gek. Deze kwaal is behandelbaar door lobotomie of electro-shocktherapie"

100monkeys | 15-11-18 | 20:31

Natuurlijk, heeft u een sterke mening over vluchtelingen, Zwarte Piet, Rutte, genderneutrale wc's dan bent u een boze witte man, die bovendien hersengestoord is.

lingo star | 15-11-18 | 19:57

Of je moet dan van Muiswinkel in die MRI stoppen.... die heeft over al die zaken best wel een sterke mening. Maar misschien heeft korsakof zijn kankerlulhersens al te veel verwoest.

drs kwenie | 16-11-18 | 00:16

Hoe kansloos is dit, de wachttijden voor een MRI zijn ondertussen 18 dagen in het AMC. En voor dit soort onderzoekjes wordt gewoon tijd gemaakt notabene een uur lang een MRI machine bezet houden per persoon.

gummetjes | 15-11-18 | 19:51

Behalve dat: een MRI kost tussen de 200 en 700 euro. Uit welk potje wordt dit eigenlijk betaald? En wat zou dit op moeten leveren? Daarnaast riekt dit erg naar (excusez le mot) gekleurd onderzoek.

DankeSchon | 15-11-18 | 20:19

Laat ze eerst maar de anti zwarte pieten & antifa's onder de MRI pleuren.
De kaken van de heren/dames onderzoekers zullen de grond raken....

poiuytrewq | 15-11-18 | 19:51

van mij mogen ze, ik vrees dat ik geen enkele euro ontvang

op elke scan, zelfs met een eggo, zien ze alleen een diepe afkeuring tav huidig beleid

ik vrees zelfs, als ik nu zwager zou zijn, mijn ongeboeren kind duidelijk zal aangeven bij een eggo niet eens te zijn met de huidige gang van zaken

Meesteres Belgie | 15-11-18 | 19:49

ik geef u gelijk, maar na 15 jaar in belgie ben ik de spelling verloren

Meesteres Belgie | 15-11-18 | 20:40

Maar jullie winnen toch altijd Het Groot Dictee?

wood_zor | 15-11-18 | 22:49

Zeg, @DankeSchon, mis jij geen umlaut en een spatie én heb je een hoofdletter teveel?

eastender | 16-11-18 | 03:11
▼ 1 antwoord verborgen

Sterke mening over vluchtelingen, mri scan van je hersenen. Een hoog Mengele gehalte zo voor mijn gevoel. Komt nog bij dat zo'n instituut echt geen gmail email adres gebruikt. Ik ruik onraad, hoe wat en waar geen idee nog maar kloppen doet het niet.

DerkArie-ut-de-Achte | 15-11-18 | 19:48

eens, dit kan niet niet kloppen maar moet een (leuke?) grap zijn. Zo niet dan moet de politiek ingrijpen; hier wordt van overheidsgeld onzinnig onderzoek gefinancierd van uit een bevooroordeelde hoek.

sosnl | 15-11-18 | 20:00

Eens. Zou hier toevallig een verband met ‘botsplinters’ zijn?

DankeSchon | 15-11-18 | 20:22

Het ligt natuurlijk voor de hand dat wanneer je tegen vluchtelingen of misschien wel tegen de aanstormende moslimgekte bent er duidelijk iets mis moet zijn met je hersenen, geen zorgen hoor, komt echt wel vaker voor.
Wat we met dit onderzoek willen bereiken is deze afwijking bijtijds kaart brengen, voordat er ongelukken gebeuren, zoek er verder niets achter.
Misschien komt er zelfs uit dit onderzoek wel een geschikte behandeling voor deze patiënten.
Toch prachtig om aan dit onderzoek mee te kunnen werken.
En het brengt je bovendien ook nog eens 25 euro op.
Da's gauw verdiend toch, doen!
Jongens, ik geef een rondje !

BosrandDirk | 15-11-18 | 19:47

Amai, net op de Belgische radio; verstopte illegalen ontdekt in een laadruim.
Weet u hoe ze deze lui noemden?
Transpiranten.

Mammeloe | 15-11-18 | 19:34

Ik voel nattigheid.
Ben je geheel tegen vluchtelingen, dan gaan ze na dit onderzoek, uiteraard een negatief label aan je denkvermogen hangen cq een laag IQ.
Ben je voor vluchtelingen, dan kom je er uiteraard geheel goed vanaf.
Ben je voor vluchtelingen die alleen uit oorlogsgeweld komen, dan word je uiteraard een krappe middenmoter.

Sommige mensen doen nu eenmaal alles voor 25 euro plus reiskosten.
Ik verhuur me liever nog in een darkroom, dan aan zo'n onderzoek mee te werken.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:23

Is dit geen leeftijdsdiscriminatie. Ik mag geen € 25 verdienen met mijn mening.

Janas | 15-11-18 | 19:10

Om dan evt hersenschade te kunnen linken aan een uitgesproken mening oid...

Rietpieper | 15-11-18 | 18:59

Uiteraard zal er zoiets dergelijks uit komen rollen.
Want dan is het wetenschappelijk bewezen en kan er een officieel stempel aan gegeven worden.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:25

Voorschot op de uitkomst: de MRI-resultaten van mensen met een sterke mening over vluchtelingen lijken op die van mensen met hersenschade die leidt tot een agrressiestoornis. Politieke voorkeur leidt niet tot significante verschillen.

Ggroengras | 15-11-18 | 18:58

Hmm, het Ministry of Truth in stappen om mn brein te laten scannen. Nee bedankt.

Gehaktbalmetketjap | 15-11-18 | 18:56

En wie bepaalt dan wat een sterke mening is of niet, lekker arbitrair allemaal door je roze UvA bril.

lacucaracha | 15-11-18 | 18:55

Waarom komt toch ineens de naam Buikhuizen bij me op?

LoesjeP | 15-11-18 | 18:51

Ik doe het gratis:

Het was kut, het is kut en het zal altijd kut blijven...

theJ71 | 15-11-18 | 18:48

Ho, stop. Argwaan-alarm.

Wat.is.deze...?!

naamvangebruiker | 15-11-18 | 18:47

Pas maar op! €25,- om jezelf bloot te geven als hater of racist. Zo scheiden ze het kaf van het koren!

Accident_Prone | 15-11-18 | 18:43

Dit is het rehabilitatieonderzoek van Diederik Stapel. Hij gaat hiermee aantonen dat xenofoben het gedeelte in de hersenen missen waar het empathisch vermogen zetelt.

medusa324 | 15-11-18 | 18:43

Waarom zou ik als Vrijdenker over die Murkenmeuk en Dobbernegers niet mogen bekritiseren en een mening en oordeel hebben ?

liegende lippen | 15-11-18 | 18:22

Dat mag ook gewoon. Maar laat u wel even uw hersens door de MRI gaan?

Papa Jones | 15-11-18 | 18:38

Ze weten bij de VU allang welke uitkomst ze willen zien, dan pak je de doelgroep die je dat gaat geven.
Dat zijn de mensen onder de 40.
Je doet er een een klein groepje anderen bij(40-45 jarigen) zodat je kan zeggen dat slechts een paar procent negatief staat ten opzichte van vluchtelingen.

Churchill ze het al:
"Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart, wie het op zijn veertigste nog is, heeft geen verstand."

Ik wil iedereen oproepen zich aan te melden voor dit testje, ff aanmelden en formuliertje invullen, afspraak maken en dan zonder te melden niet op te komen dagen.

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 18:20

Volgens mij moet je meer kijken naar mensen met een plat voorhoofd.

John Dough | 15-11-18 | 18:05

Deed Mengele ook niet dit soort projectjes?

Gaan degene die Al Te Rechtse denkpatronen hebben de database in voor later gebruik?

Fanshitter | 15-11-18 | 18:02

Veel mensen klagen nu al over dit onderzoek, maar het is nog niet beschikbaar. Ik zou het gewoon afwachten. De overgrote meerderheid van onderzoeken levert op dat er geen verband kon worden aangetoont. De kans is dus redelijk groot dat dit hier ook zal opgaan. Een goede nul-hypothese is niet zomaar verworpen namelijk.

O2Neutraal | 15-11-18 | 17:49

Dat ‘onderzoek’ levert bewijs op wat de opdrachtgever horen wil. Dat noemt men tegenwoordig wetenschap.

Trumme | 15-11-18 | 18:06

Ernstige gevallen kunnen aanspraak maken op een gratis lobotomie.

de honden blaffen... | 15-11-18 | 17:49

Vluchtelingen of migranten?

Alleycat | 15-11-18 | 17:45

BTW Ik stel voor dat we de "Vrije Universiteit" hernoemen tot de "Feitenvrije Universiteit"

ScumbaggusMaximus | 15-11-18 | 17:32

Reken erop dat ze de standaardgroep met "welkom in mijn landers", die hun stelling bewijst dat linkse hersenen verder ontwikkeld zijn, al vol hebben. Het is alleen zo verdomde lastig om binnen je bubble ook mensen met een rechtse mening te vinden voorde controlegroep.

ScumbaggusMaximus | 15-11-18 | 17:30

"dat hersenen van politiek links-georienteerden verder ontwikkeld zijn dan die van de Neanderthalers aan de rechtse kant van het politieke spectrum"

ScumbaggusMaximus | 15-11-18 | 17:33

Neanderthalers hadden een grotere schedelinhoud dan de moderne mens.

Alle mensen, op die sub-saharanesen na hebben Neanderthaler DNA, 1 tot ongeveer 4%. *

Verder gaan met mijn verhaal doe ik niet, wil geen perma-ban.
Trek uw eigen conclusies maar uit bovenstaande feit.

*(Hoe dit rijmt met de 99,6 % die we met chimpansees gemeen zouden hebben snap ik nog steeds niet)

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 18:09

Bij de VU hebben ze eerst het vak statistiek afgeschaft en daarna 'representatief onderzoek' bij het grof vuil gezet!

Willy48 | 15-11-18 | 17:30

Bah, wat een nare polariserende termen gebruikt u daar. Dat hoort ook niet thuis op een VU.

Papa Jones | 15-11-18 | 18:40

Heb meer info gevraagd en wil er best aan meewerken. Zijn alle gedachtenprocessen terug te brengen tot chemische of elektrische uitwisselingen tussen neuronen of is er nog een ander (nog niet ontdekt) proces dat dit bepaalt of een rol speelt. En als er verschil tussen wat wij omschrijven als links of rechts gedachtengoed, wat is dan normaal of afwijkend. Met dit onderzoek kan je iig de verschillen in kaart brengen. Zie er nog niet echt kwaad in. En ik val onder de categorie guurrechts.

JeronimusChaoticus | 15-11-18 | 17:21

Klote....begrijpend lezen blijft een uitdaging. Val buiten leeftijdsgrens. De bovenkant...

JeronimusChaoticus | 15-11-18 | 17:28

Dat constant opdelen in links en rechts, dat doet mij inmiddels net zo veel pijn aan mijn ogen, als de denken aan echte democratie en een bijbehorende rechtstaat dat aan Karin Orwellongren, beter bekend als de voormalige assistente van Mark Prutte, bekend van geenstijl en slechte interviews op staatsmedia, doet.

Los van het bovenstaande: welkom op geenstijl.

O2Neutraal | 15-11-18 | 17:44

Jeronimus, dat is niet voor niets dat je daar buiten valt:

Jeugdige naïviteit geeft vaak aanleiding tot een linkse politieke overtuiging. Later kom je er achter dat de wereld toch iets anders in elkaar steekt.

"Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart, wie het op zijn veertigste nog is, heeft geen verstand." aldus Winston Churchill

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 18:32

Hoezo mogen 45 plussers niet meedoen? Omdat hun mening nog net even een tikkie duidelijker is?

J. Jarig | 15-11-18 | 17:20

die zijn niet meer "vormbaar"

Tieneus | 15-11-18 | 17:48

Churchil zei het al :
"Wie op zijn twintigste geen socialist is, heeft geen hart, wie het op zijn veertigste nog is, heeft geen verstand."

Ze weten bij de vU al wat ze willen als uitkomst dus dan pak je de doelgroep die je dat gaat geven

Haram_Kafir_4ever | 15-11-18 | 18:12

45 plussers geloven of wel of totaal niet, in de overheids-indoctrinatie.
Schijnbaar kan je onder 45 dus nog wel geïndoctrineerd worden.
45 plus geven ze gewoon op.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:30

Een sterke mening is in veel gevallen het resultaat van zwak denkwerk. Hoe dieper je over dingen nadenkt, hoe minder stellig je nog durft te zijn. Denk ik.

woordgrap van de dag | 15-11-18 | 17:17

Klopt.

woordgrap van de dag | 15-11-18 | 21:22

Ze zijn er toch allang achter, dat die allochtonen moslims allemaal een kronkel in hun kop hebben, door hun geloof en inteelt wat ze al eeuwen doen. Daar hoef je echt geen MRI scan van Europese mensen te maken, om dat bevestigd te krijgen.

Niet links | 15-11-18 | 17:08

Hahaha hear hear!

Accident_Prone | 15-11-18 | 18:48

Ik heb mijn gebruikelijke fuck up tactiek toegepast.
1. Ik heb me keurig aangemeld als deelnemer via dat Spinozafuckoff gmail adres.
2. Ik heb de vragenlijst ingevuld.
3. Als ik word uitgenodigd voor het onderzoek kom ik niet opdagen zonder me af te melden.
Als meer reaguurders dit doen, wordt het onderzoek afgeblazen wegens steekproef te klein vanwege te kleine deelnemersgroep.
En überhaupt, hoe zorgen ze voor een aselecte steekproef? Gecorrigeerd naar leeftijd, geslacht, sexuele geaardheid (Prof. Swaab heeft reeds 25 jaar geleden aangetoond dat homo's andere hersenen hebben), etniciteit, politieke voorkeur, enz.
Hoe meer ik erover nadenk hoe meer zin ik krijg om aangifte te doen tegen dit onderzoek vanwege à priori discriminatie van deelnemers op basis van politieke voorkeur.......

mailadresonbekend | 15-11-18 | 17:07

tevens discriminatie op basis van leeftijd...

gatij | 15-11-18 | 17:13

Ik heb een vermoeden dat dit een vorm van matchfixing is, een vermoeden.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:32

Over 25 jaar: "mensen die kritisch dachten over vluchtelingen werd in die tijd zelfs gevraagd om een MRI-scan te laten maken. De UVA zegt in een reactie dat de gang van zaken van destijds mee zal worden meegenomen in onderzoek naar het eigen foute verleden. Ook betaald ze mee aan het slachtofferfonds voor nabestaanden."

kotelet | 15-11-18 | 17:02

Op zoiets dergelijks kan je wachten ja.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:33

Dit is dus exact waarom de VU een grote grap is. Zelf-selectie is een van de meest basale vormen van slecht onderzoek. Zonder random sampling ( waarna je kan filteren voor extreme meningen ) heeft dit totaal geen zin en is het niet wetenschappelijk te noemen.

StarFox | 15-11-18 | 16:59

Dan ga je er als eerste aan als Erdogan zijn leger activeert.

Pislinq | 15-11-18 | 16:57

Voor 25 euro kom ik echt mijn nest niet uit. Mijn uurtarief ligt rond de 100 euro, mits uitdagende opdracht.

mailadresonbekend | 15-11-18 | 16:57

Spinoza draait zich in zijn graf om bij zoveel onnozelheid en stupiditeit in de vraagstelling.

Zwizalletju | 15-11-18 | 16:57

De uitkomst van het onderzoek staat al vast:
Kritische opvatting rondom vluchtelingen worden veroorzaakt door een afwijking in de hersenen. Een psychiatrische aandoening, die met gebruik van zware medicijnen prima te behandelen is.

Chuck the plant | 15-11-18 | 16:54

Ach, een stofje in het drinkwater volstaat.
* Aluhoedje afzet*

Rommelende Onderbuik | 15-11-18 | 17:03

ROFLOL

KlunsJohannus | 15-11-18 | 17:03

En de prijs voor het meest nutteloze onderzoek 2018 gaat naar .....

hatschjoe | 15-11-18 | 16:53

De wachttijd voor een medische MRI is tegenwoordig weken, maar diepgaand onderzoek naar de emotionele impact van de migratie instroom op de hersenen is natuurlijk veel belangrijker.

miss error | 15-11-18 | 16:50

Heb ook een sterke mening over de NPS. Mag dat ook?

Tiktak Theo | 15-11-18 | 16:50

Dan weten ze waar ze moeten steken voor de aankomende verplichtte staats lobotomie.

Sokonomi | 15-11-18 | 16:49

Maar eerst: definieer "vluchteling".

Fijnstoffer | 15-11-18 | 16:48

Precies. Daar gaat het in iedere enquête en ieder onderzoek tot nu toe al mis: met de definitie van 'vluchteling'. Is iemand die de grenzen van 6 veilige landen is overgestoken nog een vluchteling te noemen, ook als die bij de 5% hoort die daadwerkelijk moest vluchten voor z'n leven?

KlunsJohannus | 15-11-18 | 17:05

Lijkt mij een goede start van de onderzoekje.

lacucaracha | 15-11-18 | 19:06

Lijkt mij een goede start van de onderzoekje.

lacucaracha | 15-11-18 | 19:06

Als nou maar zo'n honderd guurders met een antivluchtelingen mening, zich zouden aanmelden, en in de vragenlijst een gelogen mening neerzetten, dan saboteer je zo'n onderzoek toch lekker? Er bestaat natuurlijk wel de kans dat ze je dan niet willen hebben, maar niet geschoten is altijd mis. Want wat natuurlijk ook gaat gebeuren, dat een stuk of wat JOOP'ers zich óók aanmelden. Er moet uiteindelijk wat te vergelijken zijn.
Daarom, trol ze helemaal de moeder.

hotnot | 15-11-18 | 16:47

Volgens mij zoeken ze ook linkspotigen, als je gek op bautenlanders bent, mag je ook meedoen.

Pislinq | 15-11-18 | 16:59

Waarom een gelogen mening, denkt u dat de gemiddelde reaguurder moet liegen om dit onderzoek te saboteren?

Stil_Haben | 15-11-18 | 17:15

@Pislinq: is dat "welkom welkom in mijn land"-koor al uitgenodigd?
Ik betwijfel het, want het bestond volledig uit ouwe mutsen.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 17:17

Misschien kunnen ze ook anti-EU-sentimenten en analytische aanleg tegelijkertijd onderzoek.
Mijn hypothese is dat er een sterke relatie bestaat tussen gezond verstand en een allergie tegen weg-met-ons.

Rommelende Onderbuik | 15-11-18 | 16:46

Zijn de reiskosten zelf op te plussen? Die Q8 rijdt niet op lucht, de verzekering is niet mals, de afschrijving en aanschaf was ook niet best.. dus als ik voor dat dagje €50.000,- reiskosten kan aftikken vind ik het prima!

OMEGA-ThundeR | 15-11-18 | 16:44

Audi-rijder....dat zegt al genoeg. Maar dream on met je € 50.000 reiskosten voor een dagje onderzoek.

JeronimusChaoticus | 15-11-18 | 17:23

Vergoeding 25 EUR plus reiskosten.

Ik heb me net opgegeven met een adres op Hawaii.

James Lastig | 15-11-18 | 16:42

Ik zou m'n nagels nog niet laten vijlen door de VUA, dus een hersenscan gaat niet gebeuren, al kreeg ik er 2500 euro voor.

Pierre Lebon | 15-11-18 | 16:40

Alleen mensen die 2500 Euro vragen voor een uitgesproken mening zijn 'intelligent'..

Wasbakplasser | 15-11-18 | 16:39

Want die mogen bij DWDD?

Rommelende Onderbuik | 15-11-18 | 16:45

Onder andere.

Wasbakplasser | 15-11-18 | 17:43

25 euro om te profilen? Dat is nog schandelijker als Facebook.

justtheblues | 15-11-18 | 16:38

Huh?

Pislinq | 15-11-18 | 17:00

Zonder één enkele letter te lezen: ja, ik heb sterke gevoelens over floegliengen. Zonder in detail te treden scandeer ik elke morgen “minder minder minder” en “joellie teroeg eigen land”. Zo. Ten eerste lucht dat op en ten tweede hoef ik geen MRI-scan meer. Jullie begrijpen zo wel welk emotiecentrum er oplicht.

Nivelleermarionet | 15-11-18 | 16:38

Och gut, het grote schedelmeten is weer begonnen.
Waarschijnlijk wil men uitkomen op een conclusie als "mensen die kritisch zijn over vluchtelingen, hebben minder ontwikkelde delen daar en daar in de hersenen". Nou, als je als vergoeding 25 euro biedt, krijg je die conclusie gegarandeerd. Enkel zwakbegaafd Nederland komt voor dat bedrag opdraven, terwijl werkend Nederland elders toeft.

Vage_eddie | 15-11-18 | 16:36

Ik verwacht een substantiële deelname van daklozen met een korzakov-syndroom.
Heerlijk, zo'n aselecte steekproef, echt heel nuttig ook!

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 17:19

Dus ben je ouder dan 45 kun je fluiten naar die poen. Daar sta je dan met je mening!! Yep, je hebt het geraden, ben ouder!

HoutekopHarryHendrik | 15-11-18 | 16:31

ik ruik hier een form van dicriminatie, misschien kan je er nog wel geld uit slaan.

Lt-Kol Kilgore | 15-11-18 | 16:35

Beter dan geld, zorgen dat de discriminerende 45 bovengrens vervalt, stuur er een oudere allochtoon op af, liefst vrouw.

Stil_Haben | 15-11-18 | 16:59

De associatie met de “ Obama’s , FEMA camp - Conspiracy theory “ is gauw gemaakt.
Gek he ?

enorme sukkelzak | 15-11-18 | 16:29

Voor 25 euro per uur mijn superieure hersens willen bekijken, i don`t think so.

Lt-Kol Kilgore | 15-11-18 | 16:29

Ik ben enorm tégen vluchtelingen.
Ik wil namelijk dat hun herkomstlanden zo veilig en welvarend zijn dat de noodzaak om te vluchten wegvalt. Ik wil dit enorm graag.
Benieuwd of ik nu bij Rechts (want tegen vluchtelingen) of bij Links (want voor welvaart in derdewereldlanden) wordt ingedeeld.

markokahn | 15-11-18 | 16:27

Haha!

letopuwzaak | 15-11-18 | 17:07

Ahahaha 25 euri! Als de vluchtelinng langer in zijn procedureblijft hangen krijgt ie veel en veel meer. Pure discriminatie!

Rest In Privacy | 15-11-18 | 16:26

Ik had al vele jaren eerder een oproep aan GS-lezers verwacht voor een hersenonderzoek.

mozaard | 15-11-18 | 16:25

Clockwork Orange. Minority report.

MistaRazista | 15-11-18 | 16:21

Op het Spinoza instituut noemen ze dit onderzoek ook wel het Joseph Mengele onderzoek.

Langshetrandje | 15-11-18 | 16:21

Voor je het weet beginnen ze met uiterst linkse en uiterst rechtse tweelingen te onderzoeken. Ik vraag me steeds meer af wie er hier eigenlijk de facisten zijn.

Lt-Kol Kilgore | 15-11-18 | 16:31

Dat deze universiteit niet wegedemoniseerd wordt mag een wonder zijn. Thierry en Theo hebben hier een mooie casus aan. Vrije Universiteit. Vrij in je broekje.

Langshetrandje | 15-11-18 | 16:37

Dit is echt een opmerking langs het randje.
Foeiii toch.

De-Glijdende-Rechter | 15-11-18 | 19:38
▼ 1 antwoord verborgen

Doet mij denken aan schedelmetingen, de craniometrie uit lang vervlogen tijden.

Halal gehaktbal | 15-11-18 | 16:20

Is deze mening sterk genoeg?
k wil graag zoveel mogelijk vluchtelingen importeren om zodoende de onderklasse te vergroten ten laste van de middenklassen die, zoals de Franse revolutie heeft aangetoond, uiteindelijk profiteren van grote maatschappelijke omwentelingen. Zodoende kunnen we bereiken dat, wanneer de middenklasse beseft dat ze sinds de afloop van WOII voor de gek zijn gehouden, hun gewapend verzet kan worden gebufferd door gewapende nieuwkomers. De nieuwkomers worden vervolgens beloond met sociale migratie in de vorm van een nieuwe, diverse en inclusieve middenklasse (met uitsluiting van de vroegere middenklasse vanzelfsprekend) en we ruimen ze een andere keer wel definitief op met een oorlog of klimaatverandering of zo.
Helaas ben ik niet van de juiste leeftijd dus die 25€ loop ik mis helaas.

kindapaas | 15-11-18 | 16:17

Als Emile kan doen of ie 30 is en er mee wegkomt, kunt u dat ook!

zeiksmurf | 15-11-18 | 16:24

Is dit serieus..? Heb jij ’n sterke mening over migranten?

- Graag meten we de vochtigheidsgraad in uw broekje (V).

Er kan sprake van een significant verband zijn... u blijft volledig anoniem.

Lijkt mij eerder ’n honeypot van ‘n paar geflipte leftie’s...

Veluwse-Eikel | 15-11-18 | 16:16

Dat meten in broekjes wordt al uitgevoerd door diezelfde vluchtelingen zoals bv in Keulen

Rest In Privacy | 15-11-18 | 16:28

Ik werd 2 weken geleden al gevraagd om mee te doen met dit onderzoek. Met een sterke mening bedoelen ze zowel voor- als tegenstanders van de vluchtelingenproblematiek. Vanuit mijn achtergrond in psychologie had ik meteen sterke vraagtekens bij dit onderzoek. Het doel kon mij niet precies (of duidelijk) uitgelegd worden, dus ik kon er alleen maar naar gissen. Lang verhaal kort: Ze willen de hersenactiviteit van voorstanders (Linkse menschen) en tegenstanders (Rechts) met elkaar vergelijken en bekijken of er verschillen zijn in hersenactiviteit. Toen ik dit hoorde heb ik er vriendelijk voor bedankt.
Even nog verder ter info: De meeste mensen hier zouden mij identificeren als een links gutmensch.

Lakrwa | 15-11-18 | 16:14

Behalve een financiële vergoeding krijgt u nog een mooie badge mee om op uw kleding te naaien , een ster met daarop “ sterke mening “ geborduurd.

(ja , ik weet het, Godwin )

enorme sukkelzak | 15-11-18 | 16:13

25 hele eurotjes. Kun je toch al gauw 6 minuten van parkeren in dat hellhole.

Vanilla | 15-11-18 | 16:09

dat is het verdienmodel van het onderzoek. Je bent 4 uur kwijt en mag vast nog een keer terugkomen. Soort belspelletje met een 0900 nummer

zeiksmurf | 15-11-18 | 16:22

Horen die kosten niet bij de reiskosten die vergoed worden?

Halal gehaktbal | 15-11-18 | 16:22

MK Ultra

van Nootegem | 15-11-18 | 16:07

Luguber voorstel. Doe eens vrijblijvend een mening waarvan linkse menschen gegarandeerd levensgevaarlijk worden - en bekijk samen met hen je hersenen.

Jan Passant mk2 | 15-11-18 | 16:07

Is die aanbieding ook op de AZC's bekend?

lijkt mij veel respons geven.. als je de hele dag toch maar een beetje rondhangt
leeftijdsgroep
uurloon
dagje uit
reiskosten vergoed

foto mee!

fikkieblijf! | 15-11-18 | 16:05

en vol met migranten.... die hebben vast een sterke mening over vluchtelingen..

fikkieblijf! | 15-11-18 | 16:06
-weggejorist-
enorme sukkelzak | 15-11-18 | 16:05

Mijn test is veel simpeler en kost niks.
Denk aan vluchtelingen met uw ogen dicht, en uw hand op uw voorhoofd.
Wordt deze warm dan heeft u last van schedelhitte,en bent u links emotioneel idealistisch.
Blijft uw voorhoofd koel, dan bent u rechts en emotioneel realistisch.

Niks te danken.. graag gedaan!

Welles! Nietes! | 15-11-18 | 16:04

Wat willen ze gaan aantonen? Dat we omsingelt zijn door nazi's?

Tupsah | 15-11-18 | 16:02

Precies dat. De Nazi-kwab ontdekken. Of de Goebbels-cortex. Als maar duidelijk wordt dat angst voor vluchtelingen een afwijking in de hersenen is.

Sliptong | 15-11-18 | 16:07

Heel eng dit. Doet denken aan de tijden van de Goelag in Rusland, toen politieke dissidenten psychisch gestoord verklaard werden en in strafkampen heropgevoed werden.
De these van deze onderzoekers lijkt me duidelijk: mensen met 'een sterke mening' over vluchtelingen hebben een afwijkende hersenstructuur. Als dit aangetoond wordt, kan het grote framen beginnen. Dan worden mensen met een bepaalde mening tot mensen met een hersenafwijking verklaard.
Wat een griezels daar bij het AMC.

Snoess | 15-11-18 | 16:01

Exact dit. Daarom: wie hier aan meedoet is een wel heel sieluge armoedzaaier.
Ik verwacht een aardige toeloop van daklozen met korzakoff-syndroom.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 16:12

Eén ding is zeker, wie hier aan meedoet heeft in ieder geval een laag IQ.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 15:59

Ik weet wel een sterke mening over die 1 miljoen vluchtelingen uit Belgie, 100 jaar geleden; die waren overwegend katholiek, spraken Nederlands, gingen daar aan de slag met hun vak of hielpen mee op de boerderij, in de trafijk of fabriek, vielen niemand lastig, kregen geen uitkering en gingen uiteindelijk allemaal weer terug. Graag gedaan.

Mammeloe | 15-11-18 | 15:58

Dit is of een honeypot van:
[..] Antifa afdeling Femke Amsterdam
[..] AIVD
[..] Soros
[..] Denk

Om de namen en rugnummers van boos blank belastingbetalend werkend man/vrouw Nederland te harvesten

HetOorAakel | 15-11-18 | 15:56

Effe een OT om mijn gal te spuwen.

Het kan mijn inziens niet anders zijn dat Jole ook geld krijgt van de Open Foundation.

In een reactie op: "
BakkerGerard 15 november 2018 at 13:53
Klopt het nu dat, net zoals kritiek op Israël door minder ingevoerden wordt opgevat als antisemitsime, kritiek op een Joods iemand óók als antisemitisme wordt gezien? Het begrip antisemtisme wordt zo wel erg uitgehold."
joop.bnnvara.nl/nieuws/facebook-besme...
Gaf ik de reactie: Juist! Kritiek op Soros is onmogelijk geworden omdat het automatisch antisemitisme is geworden, terwijl de discutabele handel en wandel van deze man niets met zijn Joodse achtergrond van doen heeft.
Hij is hiermee onaantastbaar geworden."

Het resultaat. Een ban. En alle voorgaande berichten gewist.

De vuist van Soros zit wel heel diep in Jole's aars.

Abject | 15-11-18 | 15:55

Jongen, wat doe je daar dan ook? Ga naar opiniez.

Mammeloe | 15-11-18 | 16:00

Tja, moet het toch regelmatig lezen om te zien hoe debiel de wereld is in sommige kringen, en dan gaan je handen toch jeuken bij dat toetsenbord.

Abject | 15-11-18 | 16:01

Abject | 15-11-18 | 15:55
Er wordt op de Jeauleau ook nog eens strak gemodereerd. Lees er wordt een prooi doorgelaten en hoppa, alle likkers springen erbovenop. Niet eens, prullenbak of in uw geval een ban.
Converseert fijn....; eh niet.

toetssteen | 15-11-18 | 16:30

Niets nieuws ! afgekeken van de socialist Hitler .

Baron de laclou | 15-11-18 | 15:55

Trap er niet in mensen

Dachtutnie | 15-11-18 | 15:55

Die info wil je niet verstrekken neen.

Abject | 15-11-18 | 16:02

Wat bepaalt dan de nulmeting? Een hersenscan van Sunny Bergman ofzo?

Voorjaarsmoe | 15-11-18 | 15:55

25 euro, 25 euro voor een uur je hersens te laten bekijken en wellicht een paar uur in het OV opgesloten te zitten.. welke 18-45 jarige wil dat niet!!
wel tekenen bij de 'vrijwillige' deelname van een uur onder zo'n ding gericht een uur op je hersenpan. waarin ieder risico van wat dan ook afgekocht wordt met die 25 euro!

fikkieblijf! | 15-11-18 | 15:53

Wat als je ouder bent dan 45 jaar en toch ook nog een sterke mening hebt?

Aan het typen... | 15-11-18 | 15:50

Dan wordt er een liedje op u gemaakt dat door twee dames bij Pauw gezongen wordt.

Roadblock | 15-11-18 | 16:02

Aan het typen... | 15-11-18 | 15:5
Dan ben je waarschijnlijk een vrouw/man die de betere tijd nog heeft meegemaakt en weet dat het anders kan.
Dat je je de tijd herinnert waarin links (of rechts) nog niet perse betekende dat je met je kop in je eigen reet zat om alleen je eigen identitaire-mening te horen echoën.
En was ook de tijd dat je met veel mensen nog een normaal, ja zelfs politiek, gesprek kon voeren zonder direct ad-hominems of fascistoïde (links) gegil terug te krijgen.

Not_again | 15-11-18 | 16:17

Not_again | 15-11-18 | 16:17 |
"Dat je met veel mensen nog een normaal, ja zelfs politiek, gesprek kon voeren"
Och, Not_again, ik heb onlangs tijdens een wandeling meegemaakt, dat mijn tijdelijke vrouwelijke gesprekspartner aan de andere kant van de weg ging lopen, toen ik tegengas gaf op haar anti-Trump tirade. Ik was onmiddellijk een slecht, en minderwaardig mens.

Roadblock | 15-11-18 | 17:06
▼ 3 antwoorden verborgen

voorzetje vragenlijst
x heeft u een laag voorhoofd?
x heeft u een grote mond?
x heeft u weinig vertrouwen in de EU?
x vind u uzelf de beste automobilist van nederland?
x heeft u negatieve gedachten bij vluchtelingen?
0 heeft u negatieve gevoelens bij zwarte piet ?
x vindt u dat u te weinig verdient?
0 woont u in een buurt met veel allochtonen?
0 bezoekt u wel eens een moskee?
0 bezoekt u wel eens een kerk?
x bezoekt u wel eens een kerk of moskee op vakantie?

u bent rassies. en wij wisten dat al eerder, want u bent op komen dagen voor deze test.

zeiksmurf | 15-11-18 | 15:48
-weggejorist-
RickTheDick | 15-11-18 | 15:47

Dus, als je een linkse SJW`er bent hoef je niet te komen. Die hebben geen uitgesproken mening over vluchtelingen.
Dit onderzoek is dus alleen voor rechtse ballen?

Mr.Crowley | 15-11-18 | 15:45

Jesus, Mr. Crowley. Wat gaat er om in dat hoofd van je...

Sans Comique | 15-11-18 | 15:54

Blind meer meer meer gillen is ook een vrij uitgesproken mening.

Knisperende_Tissue | 15-11-18 | 15:56

Ja klopt. Linkse mensen hebben geen mening. Dat hoeft ook niet als je deugt.

Papa Jones | 15-11-18 | 16:07

en maar janken dat de zorgkosten de pan uitrijst en maar wachtlijsten voor de patient met een weet ik veel wat aan zijn hoofd die een MRI scan dringend nodig heeft.. want he, het is ozo belangrijk om van 1 generatie te weten te komen of populisme of vreemdenlingenhaat is op te sporen in de hersenpan..

altijd handig! maar goed dat jeje hersenens niet hoeft en kan doneren!

fikkieblijf! | 15-11-18 | 15:45

Het onderzoek is bij het Lombroso Instituut.

Mammeloe | 15-11-18 | 15:44

Kende ik niet. Zojuist gegoogled.
Eerste treffer: "The impact of Criminal Anthropology in Britain"
Veelzeggend.

Gajus | 15-11-18 | 15:49

Ben van huis uit dan ook criminoloog.

Mammeloe | 15-11-18 | 16:01

Bijkomend voordeel : Na een uur onder de MRI ben je zodanig magnetisch dat je het kleingeld uit ieders zak aantrekt.

Kritiek caster | 15-11-18 | 15:44

Vreemd. Een links bolwerk, waar biologische oorzaken van bepaalde gedragingen altijd werden ontkent, opeens op de nazi-toer?

wijsvinger | 15-11-18 | 15:43

Er is in het vakgebied nog niet genoeg bekend om hele harde uitspraken te doen. Wat de onderzoekers er niet van zal weerhouden het toch te doen. En omdat in dergelijke harde wetenschappen de beoefenaars doorgaans meer in wetenschap dan politiek zijn geïnteresseerd zal het wel een tijd duren voor de resultaten van dit onderzoek door een dubbelonderzoek worden weerlegd. Het levert dus politieke ammunitie op. In ieder geval voor even.

Sans Comique | 15-11-18 | 15:58

De NAZI`s waren ook socialisten dus de appel valt niet ver van de boom.

Lt-Kol Kilgore | 15-11-18 | 16:34

Is er ook een onderzoek naar een sterke mening over links? Dan doe ik mee.
Niks anders dan wetenschappelijke bu….. it dit.

lanexx | 15-11-18 | 15:43

Zal wel weer zijn om ‘rechtse mensjes’ in het verdomhoekje te plaatsen ten opzichte van ‘linkse mensjes’ maar helaas, ik niet werken, in tegenstelling tot .... (zelf in te vullen).

Bloed-Zweet-Tranen | 15-11-18 | 15:42

Niet=moet (ironisch genoeg)

Bloed-Zweet-Tranen | 15-11-18 | 15:43

Schedelmetingen, dat zal toch niet verkeerd gaan?

Reagurend_Nijlpaard | 15-11-18 | 15:41

Hmmm, ik heb geen sterke mening. Maar een gratis brein MRI is wel handig voor het geval er nare beginnende tumoren zich ergens hebben genesteld......

petros666 | 15-11-18 | 15:40

die worden niet opgespoord en is geen doel van hun betalend ( 25 eurii!)aan jou onderzoek! als je wil weten of je nare beginnende tumoren hebt dan dien je daarvoor om te beginnen al 385 euro ( ER) te dokken naast de premie iedere maand.

fikkieblijf! | 15-11-18 | 15:48

@fikkieblijf! | 15-11-18 | 15:48
Klopt, laatste keer mocht ik 2K aftikken. Maar dat werd dan wel weer voor 3/4 gedekt door de verzekering. Had niks met tumoren te maken, eerder met slechte stuurmanskunst op mijn MTB :P

petros666 | 15-11-18 | 16:37

Hehehe, Wat een doorzichtige manier om een trace-chip bij je aan te brengen.
Anyhow, Als ze dit onderzoek eens zouden houden bij illegale asielzoekers?
Lijkt mij een prima manier om ze te vangen.
Kunnen ze de advertentie uitbreiden met:
Zou u niet ook een gratis vliegreis willen naar een voor u vertrouwde omgeving?

Roadblock | 15-11-18 | 15:40

Je valt bij hun op tafel in slaap en je wordt wakker aan de rand van de stad. Je gaat naar huis en ziet je zelf je vrouw zoenen en de vuilnis buiten zetten. Inderdaad, je bent vervangen door een kloon met artificieel geheugen en ervaringen en voorkeuren. Eentje die wél in de pas wil blijven lopen.

Sans Comique | 15-11-18 | 16:02

Whaaaa, the horror, als we allemaal door een kopie van Roborob worden vervangen, die de hele dag zegt: "Ik stel voor om het Nederlandse EU-lidmaatschap in onze Grondwet op te nemen ... Krrrr... Ik stel voor etc"

Roadblock | 15-11-18 | 16:48

Ik kan niet.
Ik moet werken.
Om belasting te betalen.
Om... ja u raadt het al...

Mr. Happy | 15-11-18 | 15:39

Weet u waarom u belasting betaalt om uitvreters te kunnen onderhouden? Weet u waarom uw ziektekostenpremie ieder jaar stijgt, terwijl u er steeds minder voor terug krijgt (u wel)?
Dat is uit solidariteit en om het systeem niet om te laten vallen, want vooral dat laatste zou heel erg zijn. Nee, behoud uw vertrouwen. In de overheid, en het systeem.

Sans Comique | 15-11-18 | 16:05

Men hoopt bij dit experiment aan te kunnen tonen dat het voornamelijk het angstcentrum is dat oplicht, want dat is de narratief die bevestigd dient te worden.

Er is één ding om hersenonderzoek doen om meer over hersenen te weten te omen (waar best nog wel veel niet bekend is), het is iets anders om hersenonderzoek (nogmaals, waar nog veel onduidelijk is) te gaan gebruiken om politieke standpunten, eigen voorkeuren en vooroordelen bevestigd te willen zien. Precies zoals je met het gebruik van modellen niets over het klimaat kunt zeggen als daar nog veel zaken niet begrepen worden, hiaten in kennis zitten, en veel parameters niet eens bekend.

Ik zou dolgraag mee doen met dergelijk hersenonderzoek. Maar als de resultaten gebruikt gaan worden voor harde conclusies over gevoelig liggende politieke onderwerpen (zoals; wat beweegt de PVV stemmer, waarom zijn die zo racistisch) haak ik af want dan begin ik de motieven van de onderzoekers te wantrouwen.

Sans Comique | 15-11-18 | 15:38

@sans C
Het getuigt van dezelfde subtiliteit als defensie die dientplichtig soldaten indertijd de film "one flew over the cuckoo's nest" liet zien tijdens de wekelijkse "vorming" met de boodschap dat lobotomie de euvels van het niet opvolgen van orders kan helpen corrigeren.

kindapaas | 15-11-18 | 15:56

kindapaas | 15-11-18 | 15:56 |
Is dat zo Kindapaas? Wat een giller. Bij welk krijgsmachtonderdeel was dat?
Ik heb veel onzinnige instructiefilms gezien, en sommige behoorlijk hilarische, maar dit had ik nog nooit gehoord.

Roadblock | 15-11-18 | 16:41

Ze gaan eerder zien dat dat deel voor logisch denken zal oplichten, iets wat bij een linkiewinkie totaal afwezig is.

Lt-Kol Kilgore | 15-11-18 | 16:42
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit roept wat nare associaties bij mij op.

Dus als bij het merendeel van de onderzochte 'kritische' deelnemers de amygdala groter is, Zullen zij zeggen dat de asiel critici angstig zijn van biologische aard en je dan als minderwaardig mens kunnen wegzetten.

Ze zoeken waarschijnlijk niet naar een link met intelligentie en gezond verstand.
Of iets anders wat iets positiefs zou kunnen opleveren.

Of dat mensen die Welkom welkom zingen misschien een afwijking hebben waardoor zij zeer naïef zijn en de historische feiten van de wereldgeschiedenis geen invloed hebben op hun idealistische denken.
Dat zij niet goed kunnen inschatten wat oorzaak en gevolg is.
Daar zal dit onderzoek allemaal niet op gericht zijn.
Er gaat uitkomen wat zij willen.

letopuwzaak | 15-11-18 | 15:36

trap er niet in. Er komt vast uit dat je een aantal akelige knobbels hebt waar een prefrontale lobotomie voor nodig is

zeiksmurf | 15-11-18 | 15:35

Ik zie uw rectie nu pas, u was mij voor maar geheel mee eens.

kindapaas | 15-11-18 | 16:05

Vergoeding €25. Komen de reiskosten er voor de VU bovenop?
Dan kom ik graag vanuit het buitenland even over.

Gajus | 15-11-18 | 15:34

zit je in de leeftijdsgroep dan.. en krijg je vrij van je baas ervoor of heb je geen baas..

fikkieblijf! | 15-11-18 | 15:55

Een hond heeft een baas.

OMEGA-ThundeR | 15-11-18 | 16:40

Komt waarschijnlijk uit dat een negatieve associatie met vluchtelingen een neurologisch probleem is. Uiteindelijk zal de conclusie zijn dat rechts zijn een psychische ziekte is.

BozePaarseMan | 15-11-18 | 15:34

U vat heel mooi samen wat ik met heel veel woorden probeer te zeggen.
Spijjker en kop.

letopuwzaak | 15-11-18 | 15:40

25 euro, omgerekend naar de huidige maatstaven precies het uurloon van een plantageslaaf.

Kapitein Stijlvol | 15-11-18 | 15:33

Weet je wie ook schedelmetingen deden?

RenHoek | 15-11-18 | 15:33

Gmail adres... serieus?

RenHoek | 15-11-18 | 15:32

Dit, it's a trap!

Molenaar_Wim | 15-11-18 | 15:43

Hoe dom kun je zijn, geenstijl. Dit is niet voor de wetenschap en al helemaal niet een gevalletje 'het kwartje valt uw kant op'. Wat men wil, is proberen aan te tonen dat mensen met een sterke mening over asielzoekers, niet goed wijs zijn. Dat er iets aan hun hersens mankeert.

Dit is geld uitgeven aan overbodig onderzoek. Ga het geld nuttig besteden, klojo's. Onderzoek naar kanker bijvoorbeeld.

zik | 15-11-18 | 15:32

MRI scan is het nieuwe schedelmeten iets waar jullie Joost Niemoller voor verguisden .

WeirJack | 15-11-18 | 15:32

Pleur op. Ik kost 200 euro per uur.

Armageddon | 15-11-18 | 15:32

Wat een beledigende fooi idd, die €25.
En wat kost jouw broer, Storma?

Gajus | 15-11-18 | 15:44

Het nieuwe schedelmeten.
Na de diagnose een verplicht soja-dieet.

Desmoulins | 15-11-18 | 15:31

Schedelmeters zijn naadzies, dat weet toch iedereen.
"de wetenschap" is just een andere "religie"
maar probeer dat de oerknalfundamentalisten maar aan het verstand te pullekken.

Zoals anderen al hebben opgemerkt, gmail.
googel wil wel heel graag weten wat u beweegt.
Zonder die kennis bent u maar moeilijk te vermarkten.

hallevvezool | 15-11-18 | 15:31

Oerknalfundamentalisten. Wauw. Even een jaartje of 500 aan onderzoek betreffende de kosmos gelijk trekken met een droom van een 'profeet'. Ik ga niet proberen te discussiëren waarom de oerknal wel of niet plaatsgevonden heeft, want daar ben ik te dom voor, maar het miskennen van het fundamentele verschil tussen wetenschap en religie, dat tegenbewijs tot een andere conclusie moet leiden, gaat echt te ver.

Rape-l-steeltje | 15-11-18 | 15:36

Weer ééntje die niet weet wat wetenschap is maar daar wel een mening over heeft. Weer eentje die qua onderbouwing niet verder komt dan "wat je zegt ben je zelluf".

Beste Halve zool, kritiek op de autoriteiten en op de theorieën en op de helden van welleer zijn VERPLICHT!!! in de wetenschap. Waarom zou denk je dat dat "ook maar gewoon een soort van religie" is? Of WIL je dat dat zo is. Zodat je verder kunt leven met je waanideeën?

Sans Comique | 15-11-18 | 15:44

Begin dit jaar had ik gereageerd op een bericht bij TPO en vervolgens gebeurd er dit:
Via uw reactie op het bericht van TPO heb ik uw mail toegewezen gekregen. Het gaat om het volgende:
Ik ben Die en die (echte naam niet belangrijk), een Sociologie-studente aan de VU in Amsterdam. Ik ben op dit moment aan het afstuderen en ben bezig met een onderzoek over de houding van de autochtone Nederlander ten opzichte van migranten. Hierbij zoek ik met name mensen die echt een uitgesproken, kritische mening hebben over migranten. Het doel is juist om in te gaan op de kant van de autochtone Nederlander, omdat die vaak onderbelicht blijft.
Ik heb begrepen dat u zich beschikbaar stelt voor een interview, heel erg bedankt hiervoor! Dit interview kan tussen 16 april - 10 mei worden afgenomen op een voor u geschikte (rustige, openbare) locatie en zal denk ik zo'n 45-60 minuten duren. De informatie wordt volledig anoniem genoteerd, dus er zal nergens naar u kunnen worden herleid. In de informatiebrief die u mee stuur kunt u alles nogmaals lezen.
Ik hoop dat u vooralsnog geïnteresseerd bent.
Kunt u een paar data+tijdstip en locatie noemen dat u schikt?
Helaas niets meer vernomen van de lieve meid. Ben eigenlijk wel benieuwd naar haar bevindingen n.a.v. haar interviews met mij en anderen in het land. Of zal dit een vervolg onderzoek zijn van haar n.a.v. haar bevindingen en dat er een budget voor vrij is gemaakt?

forecastle | 15-11-18 | 15:30
-weggejorist-
Ardbeg | 15-11-18 | 15:30
▼ 8 antwoorden verborgen

Plus reiskosten. Dat wordt met mijn ouwe dieselbak met 210 kmpu naar die shithole scheuren, mezelf vol koffie gieten, uurtje plat gaan en binnen dezelfde tijd terug proberen te komen. Envelopjes van cjib zijn ook reiskosten.

Jos Tiebent | 15-11-18 | 15:30

Iets doet me vermoeden dat dit meer een uitdaging is voor SJW'ers. Alsof de gemiddelde reauguurder voor 25 euris zijn nest uit komt. www.spinozacentre.nl/ En dat noemt zich breindeskundigen, zonder ook maar de minste notie van menselijke drijfveren. nl.wikipedia.org/wiki/Motivatie Zeg maar de studiebeurs voor zachtbegaafden.

Hetkanverkeren | 15-11-18 | 15:30

In studies wordt politiek links in verband gebracht met grotere hoeveelheden grijze materie in de cingulate cortex (betrokkenheid bij empathie), terwijl politiek rechts is geassocieerd met een vergrote amygdala, die een grote rol heeft in perceptie van dreiging, en angst voor gevaar (Bron: het boek 'Behave'). Ik weet mijn uitslag dus grotendeels al.

JackStick | 15-11-18 | 15:29

@ letopuwzaak
We merken dagelijks het effect van politiek links beleid: het werkt niet. Dit betekent niet dat het tegenovergestelde dùs moet kloppen, maar vanuit de huidige puinhoop zal er toch echt eerst een ruk naar rechts toe gemaakt moeten worden, alvorens uiteindelijk over een paar jaar ergens in het midden te eindigen.

JackStick | 15-11-18 | 16:00

@ azijnseikerT
Naast ‘angst’ is de amydala ook betrokken bij ‘agressie’, en aangezien de amydala van mannen veel meer testosteron-receptoren heeft dan die van vrouwen, is dit te verklaren.

JackStick | 15-11-18 | 16:21

@jackstick. Zeker. Zoals je al vaak situaties vooraf kan uittekenen... laten we hopen dat we dat midden eens gaan bereiken en wellicht dat toekomstige generaties stappen kunnen overslaan en rechtstreeks naar het midden kunnen..

letopuwzaak | 15-11-18 | 17:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Voor de ontwikkeling van de "Welkom in mijn land" pil?

LinkeLotje | 15-11-18 | 15:29

“Terug slaan naar hun eigen land met een rubberen dildo”
Waar kan ik mijn €25 ophalen?

Osdorpertje | 15-11-18 | 15:28

belastingvrij?

telelezer | 15-11-18 | 15:34

@telelezer | 15-11-18 | 15:34
Uiteraard, ik werk alleen mee als het onderzoek anoniem wordt uitgevoerd en ik zwart wordt uitbetaald.

Osdorpertje | 15-11-18 | 15:37

Haha.

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 16:03

Lol €25? Flikker toch op

Landstorm | 15-11-18 | 15:28

Een duidelijk mening over vluchtelingen?... terwijl ze allang weten dat mensen boven de 45 juist die uitgesproken mening veel meer hebben, niet door links onderwijs te veel is geïndoctrineerd,en ook door hun langere levenservaring beter onder woorden kunnen brengen met meer feitelijke argumenten en onderbouwingen?.dit riekt een beetje naar nep onderzoek.

Welles! Nietes! | 15-11-18 | 15:27

Ik heb overal een sterke mening over, ook over dit onderzoek. Daarnaast heb ik al eens een MRI gehad. Dit zal wel een studentenonderzoekje zijn. Want bij ons bij psychologie hadden ze ook van die onderzoekjes van die (lekkere) studentes met een moreel sausje. Waarschijnlijk heeft de Prof. toegezegd, want hij is ook niet van steen. Het plaatje is compleet en al 100x van dichtbij meegemaakt. Verder wel zonde van de tijd dat de MRI in gebruik is.

azijnseikerT | 15-11-18 | 15:27

Zet er een nulletjes achter en ik kom.

miknic | 15-11-18 | 15:27

Een nieuw soort schedelmeten?

Johan_Voorhaar | 15-11-18 | 15:26

Haha. Exact.

Alleycat | 15-11-18 | 15:32

Zo, Indoneesje heeft zich aangemeld! Ben benieuwd of mijn nogal afwijkende mening aangaande vluchtelingen een geboren hersenafwijking is. Als dat namelijk is word ik politicus en kan ik niet aansprakelijk meer gehouden worden voor mijn mening, vanwege een geboren hersenafwijking. Zal me overigens niet verbazen als die onderzoekers versteld zullen staan dat ik nogal een gezond en goedwerkende stel hersenen heb. Neem aan dat die lui van de AFA zich niet aanmelden voor zulk onderzoeken, die geloven helemaal niet in witte wetenschap.

Indoneesje | 15-11-18 | 15:25

Dat is te hoog, inderdaad. Dan ben je niet meer "kneedbaar" door die mafkezen.

Gajus | 15-11-18 | 15:42

Hou ons op de hoogte!

letopuwzaak | 15-11-18 | 15:46

Indoneesje, ik zou er niet heengaan. Waarschijnlijk een slechte grap en anders politiek gekleurde nepwetenschap.

kempenaer | 15-11-18 | 16:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Insane in da brain...

de dorstige | 15-11-18 | 15:23

Een MRI?
Wat zoeken ze daar?
Krijgen we straks door de staat opgelegde lobotomy's ter bestrijding van 'racisme en vluchtelingenhaat'?

Abject | 15-11-18 | 15:22

De VU, het zegt genoeg.

FreeVogelaar | 15-11-18 | 15:26

Ben benieuwd wat ze publiceren als het resultaat niet helemaal aan hun verwachtingen blijkt te voldoen. Stel je eens voor dat rechtse mensen meer connecties hebben tussen de cellen!

Beefbus | 15-11-18 | 15:22

Na deze hersenscan
zing je "welkom,welkom,welkom"
in het arabisch, turks en nog 8 andere talen

meneer Q | 15-11-18 | 15:22

FMRI onderzoek
Maar waarom leeftijdsdiscriminatie?

Ollie B. Bommel | 15-11-18 | 15:22

Weet u hoe je veel sneller 25 euro kunt verdienen?

Carmelita | 15-11-18 | 15:20

Kontje verkopen?

Molenaar_Wim | 15-11-18 | 15:47

Als je ouder bent dan 45 jaar tel je niet meer mee in dit land. Of zie ik het fout MRI?

JohnWalker | 15-11-18 | 15:20

Ik heb ooit al eens een hersenonderzoek gehad, ze hebben niets gevonden.

Hangtietsmurfin | 15-11-18 | 15:19

Niets? Wat zochten ze dan?

schijtzat | 15-11-18 | 15:22

@Hangtiet
En hoe verging het borstonderzoek?

Croxifoxio | 15-11-18 | 15:25

Vluchtelingen? Ik heb wel een mening over agressieve ondankbare criminele, illegale analfabete islamitische liegende mannelijke gelukszoekers uit veilige landen. Ook goed?

Mammeloe | 15-11-18 | 15:19

Beter.

schijtzat | 15-11-18 | 15:22

Ik heb nog wel een paar aanvullingen, maar dan wordt ik weer gebanned.

Roadblock | 15-11-18 | 15:49

Als je sterke mening inhoudt dat je alle vluchtelingen omhelst en de hele dag ‘welkom in mijn land zingt’, ben je dan ook geschikt voor dit onderzoek?

nee_toch? | 15-11-18 | 15:18

Spartacus heeft dan wel over Richard Koudenhove Calergi maar die Johann Adam Weishaupt was ook geen lieverdje...

Zwezerik | 15-11-18 | 15:18

Aha, Broeder Spartacus.

Mammeloe | 15-11-18 | 15:23

"Ze weten van gekkigheid niet meer wat ze moeten doen.", zou mijn wijlen oma geroepen hebben.

kweethetooknietbeter | 15-11-18 | 15:18

Is toch drie traytjes Schultenbrau. Nadeel is wel dat je er voor naar knuffelgemeente 020 moet. Ik gok dat bij de moreel verkeerde uitslag La Halsema je net buiten het ziekenhuis aan een hooivork spiest.

Knisperende_Tissue | 15-11-18 | 15:17

Wetenschappelijk instituut met een gmail account. Riekt naar een scam. Niet doen dus

spekpater | 15-11-18 | 15:17

Eierbal-is-fijn | 15-11-18 | 16:17
Maar als u wist van die sollicitatieworkshops, en dat de Rabobank daar zelfs een NUC-banner voor heeft, waarom roept u dan trol als de Rabobank genoemd wordt?

Roadblock | 15-11-18 | 16:30

@ Roadblock
" Je kan veel van Ce Ca! zeggen,"
Vertel? :)
@ Eierbal
Mijn punt is dat de Rabobank, (net als gisteren vermeld werd dat de ABN AMRO ze ook steunt) op hun website staat vermeld. Je mag niet zomaar iemands logo gebruiken namelijk.
Het was de constatering van een feit, meer niet.
Biertje?

Ce ca! | 15-11-18 | 17:17

Ze moet een nummertje trekken, Eierbal: Parsons' spreekuur loopt een beetje uit.

NecroSister | 15-11-18 | 17:27
▼ 13 antwoorden verborgen

Vluchtelingen mogen hier komen mits: ze een lekker wijf zijn, niet moslim, jonger dan 45, op zoek naar lekkere kerels, achter de aanrecht en hun bek houden. De rest wegwezen.

AMX pri | 15-11-18 | 15:17

Dat hier geschetste beeld van jou refereert toch meer aan een moslima, vooral dat achter het aanrecht en bek houden.

FreeVogelaar | 15-11-18 | 15:24

Zoekt u eens richting Thailand.

Roadblock | 15-11-18 | 15:51

Gewoon een jaartje of 25 vind ik al prima, zo'n 'Consuela' van 44 jaar schiet ik niks mee op.

OMEGA-ThundeR | 15-11-18 | 16:38

Ik wil dat best doen. En die 25 euro mogen ze houden. Ik heb liever een andere tegenprestatie. En dat is een MRI van die vluchtelingen. Voor de noordafri's.

Leptob | 15-11-18 | 15:17

Ik zal nooit naar Amsterdam gaan voor zoiets.
Totaal geen vertrouwen in hun vragenlijstjes,laat staan voor deze Uni.
Hadden ze ook online kunnen doen maar dat komt hun niet uit.

pejoar | 15-11-18 | 15:16

Hm, nou ik het nog eens lees, vind ik de zin:
-En misschien je hersenen wel een keer zien. redelijk onheilspellend.
Lig je daar vastgesnoerd, komt er zo'n AFA gast met een honkbalknuppel binnen.

Roadblock | 15-11-18 | 15:16

lol

meneer Q | 15-11-18 | 15:23

Hahahahaha, echt he. Zou me niks verbazen.

Molenaar_Wim | 15-11-18 | 15:51

Kunnen ze niet zelf onder die magneet-donut gaan liggen?

coolvibe | 15-11-18 | 15:15

jammer nou, alleen een menig over vluchtelingen, gelukzoekers ligt mij meer.

FreeVogelaar | 15-11-18 | 15:15

Er gaat door "onderzoekers" van de VU of andere inclusieve uni waarschijnlijk aangetoond worden dat xenofobe racisten minder hersenmassa hebben dan inclusieve linkse tolerante menschen en dus dommer zijn, mark my words!

pibasso | 15-11-18 | 15:15

Wha, daar hebben we DKS toch al jaren voor ingehuurd om dat te zeggen?

Roadblock | 15-11-18 | 15:17

fop wetenschap met een uitkomst die in de gewenste politiek correcte richting wordt gestuurd.

Therapietje | 15-11-18 | 15:23

Waarom duurt die MRI een uur. Ik dacht dat het met 15-20 minuten wel gepiept is.

wallenberg | 15-11-18 | 15:14

Ze zijn bevooroordeeld, ze gaan er bij voorbaat al van uit dat je (rechtse) hersenen kleiner zijn en zodoende langer nodig hebben om ze te vinden.

Hangtietsmurfin | 15-11-18 | 15:22

Dat is bij porno.

Mammeloe | 15-11-18 | 15:41

Mammeloe | 15-11-18 | 15:41 |
Hehehe, Mammeloe ik dacht meteen hetzelfde.

Roadblock | 15-11-18 | 15:52

Aan de andere kant, dit is wel een kans om eens een MRI te kunnen krijgen. Via de normale weg is dat dankzij je zorgverzekering bijna mission impossible, tenzij je al met 1 been in het graf staat.

N3uk33nd | 15-11-18 | 15:14

Ze willen vast aantonen dat rechts een hersenziekte is... zo doorzichtig

Bac | 15-11-18 | 15:13

Ja, ben wel benieuwd naar die hypothese.

schijtzat | 15-11-18 | 15:18

Ze kijken ook eerst of je de laatste keer op Links of Rechts stemt. En dat je het benodigde en verlangde IQ hebt van een aardbei.

FreeVogelaar | 15-11-18 | 15:19

Maar goed, als blijkt dat mensen met een 'rechtse' mening zeer rationele hersenactiviteit blijken te hebben en een bovengemiddeld IQ, dan horen we niets meer van dit onderzoek.

Soefkoet | 15-11-18 | 15:13

Dat is wel een mager uurloon, met de roverheid die ook nog eens 52% wil hebben.

HansWorst1222 | 15-11-18 | 15:12

maar waarom een dure enquête? Laten ze GS lezen, dn weten ze hoe de vlag in nederland erbij hangt

(Behind)Doors | 15-11-18 | 15:12

Een MRI scan gaat mijn claustrofobische brein gewoonweg niet trekken.

overVecht | 15-11-18 | 15:12

En als je er vandaag komt, denk je zeker plotseling heel positief over economische immigranten eh.. vluchtelingen?
Alle gekheid op een stokje. Ik zou eerst willen weten wat zij hiermee proberen aan te tonen.

Roadblock | 15-11-18 | 15:11

Vandaag = vandaan

Roadblock | 15-11-18 | 15:19

"Zo zien de hersenen van een racist eruit". Want een sterke mening over vluchtelingen, dan ben je uiteraard een racist, fascist en de reïncarnatie van Hitler.

TheEgg | 15-11-18 | 15:38

Een sterke mening is wellicht het gevolg van een hersenafwijking?

Mr. C. Delicti | 15-11-18 | 15:11

En zo wil men dan zeker tot een eindoplossing van het niet-deugervraagstuk komen?

Ferdo76 | 15-11-18 | 15:10

Het nieuwe schedelmeten...

bleached | 15-11-18 | 15:10

Dit onderzoek wordt mede mogelijk gemaakt door dhr. J. Mengele.

Croxifoxio | 15-11-18 | 15:10

Ah, schedeltjes meten om dan jezelf op de borst te kloppen als naar buiten komt dat mensen met een rechtse mening afwijkende hersenen hebben. Soortgelijke onderzoeken naar rassen en IQ wordt naar het rijkdom van pseudowetenschappen gestuurd door links omdat het 'racistisch' is.

Om te kotsen.

Suncatcher | 15-11-18 | 15:09

Nee nee nee nee... het is alleen rascistisch als je als blanke schedels van 'mensen van kleur' meet. Ander is het gewoon 100% PURE wetenschap. En wetenschap, lieve mensen, is volgens links "ook maar gewoon een mening" als het ze niet uitkomt.

Soefkoet | 15-11-18 | 15:11

Vantevoren rood vlees eten om de meting te falsificeren.

postmodernismisdead | 15-11-18 | 15:08

Ik ben ouder dan 45! Leeftijds discriminatie!!

marcoplarco | 15-11-18 | 15:08

#metoo
Gelukkig maar, want ik zou het “onderzoek” teveel negatief beïnvloeden.

Ruimedenker | 15-11-18 | 15:11

Is dit een ingezonden mededeling?

Marcel66664746 | 15-11-18 | 15:08

+hondepoep door de brievenbus.

Wat ze toch altijd met ontlasting hebben ...

Eierbal-is-fijn | 15-11-18 | 16:01

Buikhuizen beweerde slechts iets wat iedereen met twee werkende ogen zelf ook had kunnen constateren, en wat tegenwoordig ook gewoon wordt aangenomen: dat er wel degelijk genetische/ biologische factoren een rol spelen bij crimineel / afwijkend gedrag.
Dat mocht destijds niet gezegd worden, want 'alles' zou een gevolg zijn van omgevingsfactoren (opvoeding e.d.). Volstrekte onzin uiteraard...

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 16:10

EefjeWentelteefje | 15-11-18 | 16:10
Ik ben het met je eens Eefje.
Als ik tegenwoordig lees, wat er met je als docent gebeurt op een universiteit, wanneer je niet met de wolven in het bos meehuilt, en je een politiek correct onwelvallige mening hebt, dan is de methodiek nog steeds hetzelfde gebleven.

Roadblock | 15-11-18 | 16:57
▼ 3 antwoorden verborgen

OMFG een onderzoek naar RACISTEN en of die een kronkel in de hersenen hebben. Vroegah experimenteerden ze ook op die manier....

Behangdelul | 15-11-18 | 15:07

Mengele 2.0

Ruimedenker | 15-11-18 | 15:11

@Ruimedenker :
*'Angel of Death' opzetten doet..*

Wijze uit het Oosten | 15-11-18 | 15:59

Geen Stijl heeft nog zomertijd? Het is woensdag.....

The2Amendment | 15-11-18 | 15:07

Mmm, weet je het zeker?

schijtzat | 15-11-18 | 15:19

Schedel meten 2.0

Ce ca! | 15-11-18 | 15:07

Schedelmeting met een twist....

Koning BongoBongo | 15-11-18 | 15:07

... En dan nog steeds beweren dat links niet het nieuwe fascisme is......

InAnumPerRegimine | 15-11-18 | 15:22

Weet U wie ook zo van schedelmeten hield?

EnSnelEenBeetje | 15-11-18 | 15:35

InAnumPerRegimine | 15-11-18 | 15:22 |
Het oude fascisme was ook links.

Wasbakplasser | 15-11-18 | 18:04

Wat de neuk proberen ze hiermee te bereiken?

coolvibe | 15-11-18 | 15:06

Men toont graag aan dat uw amygdala overactief blijkt op de scan. Dat u een angstig type bent.

Croisantneuf | 15-11-18 | 15:59

Aantonen dat het zorgen maken over de toenemende druk op sociale voorzieningen door een afwijking in uw hersenpan komt, realiteitszin wordt straks opgenomen in de DSM-gids van zielenknijperts.

Stompe_Loeres | 15-11-18 | 16:44

"Het is pas woensdag" juist...

BillyVetnippel | 15-11-18 | 15:06

Ik dank je de koekoek want dat is precies het moment dat ze zo'n chip in je hoofd plaatsen.

Knufter | 15-11-18 | 15:05

Dat dacht ik ook, weet jij wat ze kunnen meten? Wellicht is t een onderzoek naar een nieuwe manier hoe de burgert positief gemanipuleerd kan worden.
Of dat achteraf gezegd kan worden dat het een emotionele en geen rationeel beeld is dat de mensen (negatief) hebben. Want kijk, wetenschappelijk bewezen.

boerk | 15-11-18 | 15:09

Het lijkt me een grap. Zo niet, dan de verantwoordelijke linksangehachte kwakzalvers op straat schoppen.

kempenaer | 15-11-18 | 16:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken