Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

PvdA (-29 zetels) heeft nog steeds etnisch monopolie op burgemeestersposten

Wakker. Een paar hersencellen minder, wat ervaringen rijker, maar nog steeds onmiskenbaar in Nederland. Want 's lands grootste kleine partij heeft nog steeds een etnisch monopolie op burgemeesters. In maart 2017 gingen ze dan misschien van 38 naar 9 zetels. Maar met slechts 9 zetels meer dan Jezus Leeft leverden ze dat jaar gewoon nog een keurige 18 van de 97 burgemeesters. In 2018 gaat het nog beter met de partij. Lolo toverde 11 van 44 burgemeesters uit z'n hoge hoed en dat is EVENVEEL als de VVD (33 zetels) en meer dan D66 en het CDA, dat respectievelijk 7 en 6 burgemeesters leverde. En het zijn ook niet de minste steden, zes ervan tellen meer dan 100.000 potentiële PvdA-stemmers. Zo werd geboren en getogen Arnhemmer Ahmed Marcouch bijvoorbeeld geïnstalleerd als lokale Emir terwijl slechts 6% van de stad op de PvdA gestemd had. Ach, het kartijpartel. Volgens deskundigen is het gewoon een kwestie van arbeidsoverschot in de partij, want na een zetelverlies van 29 zitten er ineens heel veel haantjes zonder baan, dus die moeten dan elders maar aan hun trekken komen. Inderdaad, nu u het zegt, net als destijds hele divisies van het professionele leger van Rhodesië die vervolgens maar gewoon huurling in omringende landen werden. Geerten Waling zegt trouwens dat partijkleur niet zo belangrijk is. "Nederlanders zijn geneigd de politieke geaardheid van hun burgemeester al snel te vergeten en meer op bestuurlijke kwaliteiten te letten," en hij wordt betaald om boeken te schrijven over lokaal bestuur dus wie zijn wij.

Reaguursels

Inloggen

Politici hebben iets als een fly to shit wanneer het om de lucratieve baantjes gaat tog?

william7055 | 02-11-18 | 10:03

Bestaat die partij nog steeds?

Jezus_Boeddha | 02-11-18 | 08:47
-weggejorist-
Phil_Maanus | 01-11-18 | 23:29

Oosterhout krijgt ook weer een linkse kneus.

Pislinq | 01-11-18 | 18:57

Een libertariër als burgervader lijkt me wel iets.

Hentjehopeloos | 01-11-18 | 18:05
-weggejorist-
Poppo van Ulvinga | 01-11-18 | 16:47

Volgens mij snapt de Spartacus het niet : Burgemeesters worden niet gekozen door het volk maar door de gemeenteraad met kwaliteit als uitgangspunt en geen populisme...

bvdbos | 01-11-18 | 16:11

Lol..... wat een cynisme

Poppo van Ulvinga | 01-11-18 | 16:46

De PvdA word door de VVD nog steeds beloond voor het verraad van de werkende man.

likdoorn | 01-11-18 | 17:31

In Gouda heeft díe club (PvdA) er ook zo Murken meuk van gemaakt .
Een burgemeester die meer in Afrika (Ghana) zat en als chief lekker de euro,s uit de Gemeentekas zat te strooien als de nieuwe Minister van Ontwikkelingssamenwerking ook een PvdA-er by the way.
En een kneuzen gemeente raad die er maar naar te kijken stond.

liegende lippen | 01-11-18 | 16:09

Die raad is gekozen door het volk dus spreek uw stadsgenoten erop aan zou ik zeggen...

bvdbos | 01-11-18 | 16:16

Ach, het succes van de PvdA als machtspartij ijlt na in posities als burgemeesters, CvdK's, Dijkgraven en dergelijke. En laten we wel wezen, de PVV, tweede partij van Nederland, doet ook niet echt haar best om het de PvdA moeilijk te maken.

Stijlicoon | 01-11-18 | 14:45

Geert vs asscher debat. Geert winning in dat debat.. niet het beste debat maar goed

timmey | 01-11-18 | 23:04

In Grunn is het helemaal bar en boos.
De stad zucht onder bruggenbouwer Peter den Ouden (PvdA) die het kinderpardon een warm hart toedraagt; een brug waarheen vraag je je dan af. Nou, simpel.
"Wie zijn wij om een eerstgeboorterecht uit te oefenen, hoezo is Nederland voor zijn inwoners? Iedereen heeft recht op dit stukje aarde, waarom zouden wij, toevallige inwoners, daar enig bijzonder recht op doen gelden?"
Aldus Jacques Wallage (PvdA). Een doordenkertje.
Die andere Peter was al niet veel beter. Dan zakt je de grond toch onder de voeten weg. Oh wacht...

Wiebenick | 01-11-18 | 14:20

Schijndemocratie. Nagenoeg niemand stemt nog PvdA maar toch is de gehele lokale politiek en bestuur doordrenkt met ongekozen PvdA-ers. Wat een lachertje van een democratie ben je dan zeg. Het systeem wordt van binnenuit geregeerd.

Noltie | 01-11-18 | 14:41

In de basis heeft Jacques natuurlijk gelijk, tenminste als we nog in het jaar 20.000 BC zouden wonen.
Zodra land wordt bewerkt gaat die vlieger natuurlijk niet meer op. Zo'n toevallige inwoners zijn wij niet en al helemaal niet als je al 40 jaar je land hebt bewerkt. Wel toevallig zijn demense uit vreemde landen die nog nooit één hand hebben uitgestoken. Dus Jacques, zet demense uit vreemde landen op onbewerkte stukjes grond en laat ze hun gang gaan, maar dan ook zonder de handjes op te houden, want mijn opa, om maar en willekeurige Nederlander te noemen, heeft het ook nooit gratis gekregen.

Peerkeoud | 01-11-18 | 14:51

Even langs bij Wallage, en hem vragen zijn huis verlaten, ik wil erin.
Waarom zou hij, toevallige inwoner, daar enig bijzonder recht op doen gelden?"

de honden blaffen... | 01-11-18 | 16:55

PvdA op naar de 0 zetels en 300 burgermeesters.

pianist | 01-11-18 | 13:19

Juncker is voorzitter van de Europese Commissie... en Timmermans is vicevoorzitter. Wie weet volgt Frans dadelijk Jean-Claude op?
De PvdA doet het op dit gebied erg goed. Ze zijn er niet... ze zijn er wel.

sociaal_econoom | 01-11-18 | 13:28

Maakt niet uit waar op gestemt Word, de boven boven ons gestelden maken toch de dienst uit.
Bilderberg etc.

pianist | 01-11-18 | 13:33

pianist | 01-11-18 | 13:33
Stem ze gewoon weg in elke verkiezing. PvdA en alle andere kartelpartijen moeten weer terug naar hun roots. Dat schuren met allerlei foute figuren/instanties/NGO's/EU moet maar eens worden afgestraft in het stemlokaal.

O2Neutraal | 01-11-18 | 15:23
▼ 1 antwoord verborgen

Formeel worden burgemeesters benoemd door de koning op advies van het ministerie van Binnenlandse zaken. Maar in de praktijk kiest de gemeenteraad uit de kandidaten. En hoe wordt je kandidaat? Gewoon solliciteren. Dat heeft niets met het partijkartel te maken, maar met het feit dat er vaak maar weinig mensen solliciteren en dat daar vaak een PvdA'ert tussen zit. Dus als jullie je graag van die PvdA burgemeesters afwillen: hup, solliciteren! Ik schat in dat we nu wel een piekje hebben qua aantallen PvdA kandidaten. Als je niet gekozen wordt voor de Tweede Kamer, dan moet je natuurlijk ergens aan de slag.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:44

Nee sukkel dat lijstje met mogelijke kandidaten wordt eerst bepaalt door de Commissaris van de Koning. Pas als hij een shortlist heeft gemaakt mag de Gemeenteraad een keuze maken. Waar gaat het al fout bij de CvdK.

Beroep = Boerenlul | 01-11-18 | 14:07

De burgemeesterspost. Ben je geflopt in Den Haag? Heb je net iets te opzichtig geld over de balk gesmeten of liep je net iets te veel in de kijkert als incompetente bestuurlijke onbenul? Gelukkig valt er dan met een beetje goede wil altijd wel een burgemeesterspostje voor je te regelen. Ons kent ons, ja toch? Zo jammer dat u daar in meerderheid elke 4 jaar toch weer voor kiest. Niet meer doen, okay?

FinnFolcwalda | 01-11-18 | 12:42

Ook in 't Westland komt een PVDA rakker uit Emmen genaamd Bouke Arends?
Ex Westland burgemeester Sjaak van der Tak (Rotterdam) kon ik al niet zo begrijpen maar dit??

Nico_Niqaab | 01-11-18 | 12:38

Die Bouke Arends verlaat als een rat het zinkend schip van de gemeente Emmen.
Hét Wildlands debacle zit er namelijk aan te komen.
Cees Bijl (ook pvda in de gemeente Emmen) ging hem al voor en ging naar P.S.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 01-11-18 | 13:47

ff wachten wanneer de diverse subsidie potjes worden aangevuld. Daarna de barricades op.

dorstig! | 01-11-18 | 15:45

Lekker representatief ook, zo'n PvdA-burgemeester. De PvdA heeft zegge en schrijve één zetel van de 39 zetels in de gemeenteraad van het Westland.

MAD1950 | 01-11-18 | 17:25

Het meteen weer afbranden van de PvdA is geen sterk begin van het onafhankelijke Geenstijl. Daarmee trek je niet elk potentieel premium-lid mee over de streep! Daarbij moet wel aangetekend worden dat de contributie van Geenstijl aanmerkelijk goedkoper is dan het lidmaatschap van de PvdA.

Mannes | 01-11-18 | 12:35

En het geeft je ook geen gewetens problemen, en de afbraak Politiek van Links wel.

FreeVogelaar | 01-11-18 | 12:40

Ben onvrijwillig lid van PvdA, stelletje subsidie slurpers.

pianist | 01-11-18 | 13:22

Socialisme is een sluipmoordenaar.
Met sociaal heeft het allemaal niets te maken.
Zelfverrijking over andermans rug.

Ruimedenker | 01-11-18 | 12:26

Ja, zo kennen we de Linkse Politiek al jaren, 3 werkenden voor 7 uitkeringstrekkers.

FreeVogelaar | 01-11-18 | 12:42

PvdA is een sociaal-democratische partij die onder Wim Kok het liberalisme heeft omarmt. In de praktijk komt dat neer op: we doen altijd wat de VVD zegt, maar proberen er de scherpe randjes van af te halen. Heeft weinig met socialsme te maken.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:52

@vrijstijler | 01-11-18 | 12:52 De VVD heeft niks (meer) met liberalisme te maken. Ik vind althans hogere en meer belastingen, meer regeldruk en vrij baan voor criminelen niets met liberalisme te maken hebben. Sinds Rutte is de VVD niet meer dan een socialistische partij met multinationals in de plaats van staatsbedrijven.

Franker | 01-11-18 | 19:26
▼ 2 antwoorden verborgen

Het boeit niet van welke politieke partij de burgemeester is. Zij behoren beoordeeld te worden op hun bestuurlijke en politieke capaciteiten.
Zo bezien is 1 pvda burgemeester al ruimschoots teveel.

jemagookniksmeer | 01-11-18 | 12:25

Inderdaad, dit zelfde geldt voor alle kartel partijen, er word onvoldoende op inhoud geselecteerd. Dan krijg je van die burgemeester Waanders types. Dat moeten we niet willen in dit land.

O2Neutraal | 01-11-18 | 15:25

De verklaring is zo simpel: die linkse knakkers hebben gewoon kwaliteit.
Da's wel een lullige ervaring voor iedereen die de pvda haat, dat geef ik toe.
Pilsje om de pijn te verzachten?

Koos Knak | 01-11-18 | 12:24

betaal je zelf voor het bier of laat je een ander betalen?
En sinds wanneer is herverdelen van andermans geld een kwaliteit?

Ruimedenker | 01-11-18 | 12:38

Aaah. Het graaien van de onderlaag van die partij bent u voor het gemak alweer vergeten. Kwaliteit mn reet... ordinair gemeenschapsgeld rovend tuig is het.

In Rotterdam heeft de PvdA decennia lang de stad weten te verzieken, met die "kwaliteit". De haat is dan ook meer dan terecht en logisch.

Acar_ketimun | 01-11-18 | 13:01

Oh, nou begrijp ik het. Burgemeester Waanders van Dokkum, die Knock Out Zwarte Piet uitnodigde om rotzooi te komen trappen tijdens de Sinterklaasintocht, heeft kwaliteit. Goed dat je het zegt. Uit mezelf had ik dat nooit bedacht.

MAD1950 | 01-11-18 | 13:05
▼ 2 antwoorden verborgen

VVD burgemeesters zijn een complete ramp neem van Aartsen, echt heel erg, zo incompetent je zou willen dat hij net als die andere VVD'ers gewoon corrupt was dat geeft minder puinhoop.

bijna_raak | 01-11-18 | 12:22

Tja het vreemdelingenlegioen is ook opgebouwd door werkloze SS'ers na de oorlog, en reken er maar op dat die gemeen waren als overlevende. Zo ook de PvdA de partij levert werklozen aan als Burgemeester, kan mij nog een Miranda de Vries herinneren (PvdA) die ervoor zorgde dat de stenen door het Gemeentehuis vlogen, en die is nog steeds Burgemeester.

Beroep = Boerenlul | 01-11-18 | 12:22

Gekozen burgemeester is de democratische verbetering die wij nodig hebben.

Schepvogel | 01-11-18 | 12:20

Dat klopt hoor, maar die is natuurlijk niet zo makkelijk door de Politiek te manipuleren als nu, want hoe meer ze van elkaar weten, des te makkelijker gaat dat.

FreeVogelaar | 01-11-18 | 12:37

Al heeft de PvdA 0,00 zetels, ze blijven de baas in Nederland, want de meeste linkse figuren zitten nog jarenlang op riante posities. De enige oplossing voor dat probleem, vraag eens rond in Turkije.

FreeVogelaar | 01-11-18 | 12:16

Ziek. Verhuis dan gewoon lekker naar Turkije als dat jou ideaal is.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:54

Hier zit ook zo'n ellendeling van de PvdA.
Maar ja, aangezien dit inmiddels een D66/Groenlinks stad geworden is, is het alternatief nog vele malen verschrikkelijker. Dus laat die klootviool dan nog maar even zitten.
Ben nog steeds doodsbang dat die uitvreter van een Pechtold hier over een paar jaar die ambtsketting omgehangen krijgt.

RugOp81 | 01-11-18 | 12:15

Ik vrees nog steeds dat Pechtold de opvolger wordt van Cornielje als CdK in Gelderland.

BeunDeHaas | 01-11-18 | 12:22

U klinkt als een mede-Utrechter en Ik deel uw vrees.

EefjeWentelteefje | 01-11-18 | 12:56

Als de ambtsketting lang én strak genoeg wordt aangetrokken, zal ik geen probleem hebben met Pechtold in de gemeente waar ik woon.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 01-11-18 | 13:52

Het interesseert me echt geen hol van welke partij een burgemeester is. Gaat een burgemeester partijpolitiek zitten bedrijven, kijk je weg van grote problemen, ben je een zachte heelmeester als het erop aankomt? Dan ben je ongeschikt, onafhankelijk van welke partij je bent.

BeunDeHaas | 01-11-18 | 12:11

Als het een probleem is dat van rechts komt is het probleem van fascistisch extreem rechtse aard, als het van extreem links komt is het OK want (dit kunt u zelf wel invullen)

Slough | 01-11-18 | 12:35

Als van een burgemeester verwacht wordt dat hij boven de politiek moet staan, dan ook geen politieke burgemeester gaan benoemen! De eerste vereiste!

Tis nie waar! | 01-11-18 | 12:10

Nog opzoeken of die Emir echt in Arnhem geboren is, dacht namelijk Amsterdam, maar blijkt Beni-Boughafer wat een gemeente van 10 dorpen in het noorden van Marokko is ... weet ik dan weer (na enig Googlen).

Watching the Wheels | 01-11-18 | 12:07

Volgens de wet moet de burgemeester van een stad in de betreffende stad wonen. Het partij kartel komt dat niet goed uit, en die hebben ervan gemaakt dat de burgemeester eenmaal aangesteld in de stad moet gaan wonen. Dat gaat natuurlijk geheel voorbij aan de geest van de wet.

Resultaat is dat bijvoorbeeld een gemeente als Geldermalsen opgezadeld wordt met een figuur als Miranda de Vries, die rustig de ME inschakelt tegen de eigen bevolking. Dat kan ze doen, want ze is toch niet van plan daar te blijven wonen.

Peter_K | 01-11-18 | 12:05

De burger lust de PvdA niet meer maar de PvdA nog wel de burgemeester. Het kan allemaal in dit land. Belangen van partijkartellers gaan immers boven alles.

NPOlitiekgekleurd | 01-11-18 | 11:59

Die socialistische beroepspolitici zijn de allerergste van allemaal. Van Zaanstad tot Breda, overal loopt het de spuigaten uit met die lui.

van Oeffelen | 01-11-18 | 11:58

"sociaal-democratische" was een te lang woord voor jou?

vrijstijler | 01-11-18 | 13:16

@vrijstijler | 01-11-18 | 13:16 totale verspilling van tijd om sociaal democraten te typen. Sociaal democratie is niet meer dan een façade voor de vele uitwassen van het socialisme. Van marxisme en nationaal socialisme tot sociaal democraten, allemaal takken aan dezelfde socialistische stam. Dus socialisme is de perfecte beschrijving om elk voorkomen van deze collectivistische ideologie te duiden.

Franker | 01-11-18 | 20:30

Daarom zo snel mogelijk burgemeester verkiezingen alleen door de bewoners van de desbetreffende stad. Met kandidaten door een commissie van stadsbewoners uitgezocht. Kandidaten uit de eigen stad voorop! Geen raadsfracties of politieke inmenging! Nederland is het enige land in Europa die nog steeds met door het rijk benoemde politieke burgemeesters werkt. Zo kan het rijk een vinger in de pap houden en de burgemeester manipuleren "als je zorgt dat een referendum qua logistiek moeilijk te houden is, krijg je de eerstvolgende burgemeesterspost in een grotere stad met dito groter salaris"!

Tis nie waar! | 01-11-18 | 11:52

Waarmee moet een kandidaat-burgemeester zich kunnen onderscheiden in verkiezingstijd?

Hollende_Kleurling | 01-11-18 | 11:57

De nieuwe fascisten schrijven van alles wat ze van pas komt in de grondwet. Dat de PvdA alle leraren en burgemeesters levert op de plaatsen waar zij het meeste kwaad kunnen doen zal daar ook wel in staan.

Jan Passant mk2 | 01-11-18 | 11:51

PvdA ja. Sinterklaas in Dokkum, AZC Geldermalsen, toppie!

Mart6037 | 01-11-18 | 11:53

Kuif. Kom op man, reageren, daar wordt je voor betaald ouwe snurker.

beau van rtl | 01-11-18 | 11:51

Nog 9 burgemeestersposten weggeven en we zijn er helemaal van af.

Dat moet dan maar - en 3 jaar later de gekozen burgemeester invoeren, dat dan weer wel.

XHannibalX | 01-11-18 | 11:47

Mooi hoor, om de NL democratie hier weer in al zijn volle glorie aan het werk te zien.
*glunderen doet*

Kanarie_Geil | 01-11-18 | 11:47

Waarom laat het CDA over zich heen lopen?

Ikbeneenzelfbouwer | 01-11-18 | 11:46

Omdat die gristelijke gulpengluurders alleen maar op het pluche willen blijven zitten. De lafbekken.

beau van rtl | 01-11-18 | 11:53

Die, de CDA dus, laten zich zelfs door de Islam kleineren omdat ze anders hun eigen voordeeltjes kwijtraken.

de_lamme_de_blinde | 01-11-18 | 11:57

Wel komisch hoeveel GS stukjes voorafgegaan worden door een publicatie in de Azijnbode. Beetje jammer dat Spartacus de crux van het VK-epistel negeert: 2% van de NL'ers is lid van een partij, versus afgerond 100% van de burgemeesters. En lokale partijen worden compleet genegeerd voor burgemeesterposities. Maar blijf vooral janken over een partij die binnen afzienbare tijd toch is verdwenen.

coffinhenry | 01-11-18 | 11:45

Over een systeem wat binnenkort verdwijnt. Deze vorm van zogenaamde Democratie loopt op zijn laatste benen. Alleen al het feit dat er nog steeds een Koning rondloopt is natuurlijk al hilarisch. En maakt dat je eigenlijk alles in NL Politiek met een korreltje zout moet nemen. Allemaal geregisseerd met als uitgangspunt het behouden van de macht en rijkdom van de dieven van Oranje.

de_lamme_de_blinde | 01-11-18 | 11:54

Domme vraag maar waarom is het geld niet van ons allemaal.

rein9576 | 01-11-18 | 11:44

Idd. een redelijk domme vraag.

beau van rtl | 01-11-18 | 11:45

"Nederlanders zijn geneigd de politieke geaardheid van hun burgemeester al snel te vergeten en meer op bestuurlijke kwaliteiten te letten,"

Persoonlijk vind ik dit getuigen van een diep doorwrocht inzicht.

Hij bedoelt hiermee, dat het bestuur zo abominabel slecht wordt bij de aanstelling van een PVDA burgemeester, dat de burger al snel denkt:” het maakt mij niet uit hoe, door wie, of waar ik in het pak wordt genaaid, als het maar ophoudt”

Hiram | 01-11-18 | 11:42

Als bestuurlijke kwaliteiten echt belangrijker zijn dan de "politieke geaardheid", dan hadden we al lang een gekozen burgemeester gehad. Nu is het zo dat ruim 95% van de bevolking wordt uitgesloten van het amt.

En hoe het kan dat Nederland wel heel veel PvdA-heeft en nulkomanul van de PVV (toch aanmerkelijk groter dan de PvdA) mogen degenen eens uitleggen die niet geloven in een partijkartel.

Angelica | 01-11-18 | 11:40

Een van de oorzaken zou kunnen zijn dat de portefeuille van de PVV iets minder goed gevuld is met kandidaten met bestuurlijke ervaring en relevant netwerk dan die van de PvdA.

Hollende_Kleurling | 01-11-18 | 11:50

Is de vermindering van het aantal gemeenten toch nog ergens goed voor. Nu nog het digitaal stemmen doorvoeren.

mozaard | 01-11-18 | 11:40

Democratie bestaat niet! En het is vast geen toeval dat het rijmt, vast een woord verzonnen door de PVDA om het volk onder de duim te houden met valse voorwendselen en hoop in gerechtigheid.

leijpeideaud | 01-11-18 | 11:39

Allemaal schijnheilige flikkers die socialisten. Na Willem Drees is er geen fatsoenlijke leider gekomen. Ze teerden allemaal op Drees, Den Uil, Kok , van Dam, Melkert Asscher en noem zo maar op. Na hun tijd als volksvertegenwoordiger zijn ze allemaal in dikke villa's gaan wonen die ze makkelijk konden betalen met hun commissariaten. Kok spande helemaal de kroon met zijn 20 commissariaten en onduidelijke bijbanen, shell ing en ga zo maar door. Zoals gezegd, schijnheilige flikkers, niets aan verloren en Nederland bijna naar de kloten geholpen. Gelukkig zakt het socialisme in heel Europa weg en gaat het er misschien in de toekomst wat eerlijker aan toe

beau van rtl | 01-11-18 | 11:37

Het is allemaal inhalig tuig. Ze hebben ook allemaal een arme , hardwerkende vader en moeder gehad en hebben zich ook allemaal door cursussen en avondscholen omhoog moeten worstelen. Maar als ze er eenmaal zijn...….. Wenn ein Bauer aufs pferd kommt.

beau van rtl | 01-11-18 | 11:49

Logisch ook. PvdA is helemaal niet socialistisch.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:56

Sterke woordkeuze... U hebt een probleem met homofiele mannen? En verder : Wat @vrijstijler zegt...

bvdbos | 01-11-18 | 16:15
▼ 1 antwoord verborgen

"Nederlanders zijn geneigd de politieke geaardheid van hun burgemeester al snel te vergeten en meer op bestuurlijke kwaliteiten te letten."
Behalve als het om PVV=ers gaat natuurlijk, maar dat spreekt voor zich (is er eigenlijk een PVV-burgemeester?)

Zenzeo | 01-11-18 | 11:37

Nee, maar hopelijk komen ze snel voor het te laat is.

beau van rtl | 01-11-18 | 11:37

"Nederlanders zijn geneigd de politieke geaardheid van hun burgemeester al snel te vergeten"
Dit is een non argument. Deze PvdA'er zal namelijk wel nog steeds de PvdA politieke wens, stemmen winnen via islamiseren van NL, blijven doorvoeren.
PvdA mag NOOIT meer burgemeesters leveren dan wat in verhouding is met hun aantal zetels. En persoonlijk vind ik dat al teveel. Dit zijn landverraders, die moet je niet als burgemeester van je stad willen. Tenzij je in een islamitische stad wilt wonen.

moitambien | 01-11-18 | 11:31

De gluiperds van de pvda wroeten nog steeds voort.

Pelforth | 01-11-18 | 11:36

Mooi voorbeeldje: PvdA struisvogel Waanders, van het Kollum/ZwartePiet debacle, is vrolijk geïnstalleerd in een andere Friese gemeente.
.
twitter.com/lc_nl/status/105737851532...
.
Stuitend dat de PvdA door heel NL is uitgekakt tijdens de laatste verkiezingen maar dat je deze mensen nog steeds op allerlei baantjes benoemd ziet worden. Wat heeft stemmen dan nog voor zin als je een nutteloze partij niet met wortel en tak kunt uitroeien met je rode potlood?

Captain Pervert | 01-11-18 | 11:29

Partijkartel en bonus van hun beschermer Mark Ettur.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:36

Dit is wel héél opzichtig zeg. CdK looft haar moed en blablabla....
Dus overduidelijk georkestreerd, geënsceneerd en over de rug van wat bezorgde ouders plus een échte moedige, daadkrachtige vrouw feilloos uitgevoerd.
Hoe groter de leugen, hoe minder mensen geloven dat het een leugen is.

elfenstein | 01-11-18 | 11:47

Het bestaan van het partijkartel is dagelijks zichtbaar. Zolang je geen stront in je ogen hebt, tenminste.

Straks als we allemaal van het gas af gedwongen zijn, er nog wat meer handophouders zijn binnengehaald en de 0,1% ons werk ineens laten doen door een miljoen Rob Jetten robots die geen loon ontvangen, dan mogen (de toekomstige) Geert en Thierry samen de rotzooi komen opruimen die door het partijkartel en de EU zijn gecreëerd. Dan zul je zien dat zelfs de meest linkse deugers ineens gedwongen uit hun Linkse Kerk Bubbel stappen.

Hard times create strong men,
Strong men create good times,
Good times create weak men,
Weak men create hard times

benjeallanggek | 01-11-18 | 11:27

En in welke tijd zitten wij nu?

Dirk III | 01-11-18 | 11:36

Dirk III, wintertijd...

Kanarie_Geil | 01-11-18 | 11:41

@Dirk
In de tijd waarin we steeds meer Rob Jetten's en nauwelijks meer Joseph Luns'en zien. Dus zeg het maar!

@Kanarie
Ik zou het herfst noemen, de winter moet nog komen. En die gaat koud worden, ondanks de "klimaatverandering".

benjeallanggek | 01-11-18 | 15:12

Een burgemeester is dienaar van de Kroon.
PvdA burgemeesters werken zonder tegenspraak mee aan de omvolking en afschaffing van tradities.
Niemand van de regeringspartijen heeft dus problemen met PvdA burgemeesters.
Straks zijn er veel overtollige VVD bestuurders en mag VVD wat extra burgemeesters leveren.
VVD is immers dé omvolkingspartij.

arbeid_loutert | 01-11-18 | 11:27

PvdA is de partij die deze omvolking in NL gestart heeft!
Daardoor konden ze nog een paar jaar een grote partij blijven en de gevolgen voor NL en Nederlandse bevolking interesseerde hen niets. Eigenbelang was het enigste wat telde.

moitambien | 01-11-18 | 11:36

alles met vvd is slecht en aan die Ettur te danken, VVDgraaf is slecht.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:37

Mooi verwoord.

Franker | 01-11-18 | 20:30

En wat voor burgemeesters. De ene PvdA-burgemeester nodigt de NVU en KOZP hartelijk uit om te demonstreren. Een andere PvdA-burgemeester nodigt de Turkse organisatie Grijze Wolven uit, want we moeten met iedereen het gesprek aangaan. En een ander vindt dat PVV'ers niet bij de politie zouden mogen werken.
Maar hé: de PVV uitsluiten is goed, want die zegt wel heel vervelende dingen.

LaatsteAvondmaal | 01-11-18 | 11:26

Sommige lieden duiken altijd weer op

Bokito ergo sum | 01-11-18 | 11:26

Draai het om. En wijs bv dit aantal aan de PVV toe. Dan is links Nederland helemaal over de kook en zullen alle bingo-kaarten van stal worden gehaald om aan te tonen hoe fout dat is. Gek word je ervan. Gewoon 1 lijn, 1 beleid voor elke partij. Punt.

Dirk III | 01-11-18 | 11:26

Daar waar doofpottten aangaande schandalen met vvd en pvda burgemeesters nu mede gefaciliteerd worden door softe, meelullende media zal je dan zien dat er door diezelfde deugmedia hartstochtelijk diepgravend gezocht gaat worden naar dirt over de betreffende tokkie-in-command.

elfenstein | 01-11-18 | 11:52

Dan moeten die PVV'erts wel solliciteren en goede kandidaten kunnen leveren. Zolang de PVV moeite heeft om überhaupt geschikte fractievoorzitters te vinden, hebben ze nog een lange weg te gaan.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:59

Zolang er nogal veel gemeentesecretarissen (de hoogste niet politieke ambtenaar in een gemeente) nog een partijkaart van de PvdA hebben, heeft de PvdA meer macht dan hun zetelaantal weergeeft.
Let wel, een gemeenteraad komt en gaat, wethouders zijn passanten en burgemeesters ook maar tijdelijk. Er ligt dus meer macht bij de gemeentesecretarissen dan de meeste mensen denken.

Overigens geldt hetzelfde voor ministeries, ministers komen en gaan, staatssecretarissen komen en gaan.
Maar de Secretaris Generaal en de Directeur Generaal zijn degenen die echt de macht hebben op een ministerie, ze moeten alleen aan de hand van de kleur van de minister af en toe een paar jaartjes wat meebuigen...

Wijze uit het Oosten | 01-11-18 | 11:22

In hun hoogtijdagen plantte de pvdarabieren juist op posten "voor het leven" hun poppetjes, zodat wij nu nog steeds last hebben van die wereldvreemden en het nog heel lang gaan houden ook die pvda-overlast. Zelfs in het OM en bij de politiekorpsen zijn het bijna allemaal pvda-officieren. Ja die pvda, die onder Den Uyl het stemvee uit oa turkije binnenhaalde heeft meer kapotgemaakt dan Ons lief is.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:29

Spijker op de kop, niet de burgemeesters is het probleem maar de gemeentesecretarissen. Die figuren zijn de werkelijke bazen in een gemeente. De baas van de ambtenaren, de beslissers, sjoemelaars, manipulators, rechtbreiers, uitvreters, doofpotzitters en steekpeningverdelers.

osta | 01-11-18 | 11:42

"Nederlanders zijn geneigd de politieke geaardheid van hun burgemeester al snel te vergeten en meer op bestuurlijke kwaliteiten te letten,"

En vervolgens, als die burgevader te licht is bevonden, komen diezelfde Nederlanders niet van die lutser af omdat hij niet is verkozen maar aangesteld.

quantumcollider | 01-11-18 | 11:22

O.T.: Bent u ook zo nieuwsgierig naar alle herdenkingen morgen op Allerzielen, als de drammers die op 4 mei herdenkingen wensen voor doden aan de kant van de vroegere vijand, zoals dode Duitse nazi's, en de in Zeeland aangespoelde Marokkanen? Wie dat morgen niet herdenkt, heeft dus zijn recht verspeeld om in mei 2019 wederom te drammen.

CiTy3 | 01-11-18 | 11:22

Doorgedrongen tot in de krochten van het lokale bestuur en het amtenarenapparaat: het aantal gemeentesecretarissen, bijvoorbeeld, dat zich bekent tot de linkerkant van de erfenis van Drees is niet bij te houden. Daar zitten niet de minsten tussen - en daarvan is een stevig aantal nog steeds gepokt en gemazeld in ouderwetse Poppe-Droste-Pauka-Vorrink-Pronk doctrines - en nog altijd duimendík overgoten met dat griezelige sausje. De Antifa- 'we are here' en dierenactivisten hand-boven-het-hoofd-houders, zeg maar.

bisbisbis | 01-11-18 | 11:21

Burgemeesters bestaan niet in NL. Een Burgemeester kies je.

de_lamme_de_blinde | 01-11-18 | 11:19

Met een gekozen burgemeester zijn er ook genoeg problemen. Kandidaten die met een eigen zak geld zoveel campagne kunnen voeren dat ze a.h.w. een burgemeesterspost kopen. In Duitsland zie je in kleinere steden of dorpen dat de burgemeester dezelfde is als de dorpsgek, enkel omdat men op de persoon stemt en niet op de kwaliteiten.

Bytemaster | 01-11-18 | 11:25

Burgemeesters kiezen en digitaal, digid en niet met rood potloodje & papier.
Minder sabotage door linkschen.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:33

@Bytemaster, dat is inderdaad een risico. Aan de andere kant: In België wordt de winnaar van de gemeenteraadsverkiezingen de burgemeester. Althans, als hij/zij een meerderheid kan vormen. Daardoor zenden de landelijke partijen de beste mensen naar de gemeenten uit, dus krijg je betere kwaliteit van het gemeentebestuur en de gemeenteraad. Kijk naar Antwerpen vorige maand, waar zes/zeven landelijke kopstukken lijsttrekker waren.

LaatsteAvondmaal | 01-11-18 | 11:37

Ja, het overschot aan werkeloze pvda'ers moet weggewerkt worden.
Maar ook speelt mee dat de mensch niet geneigd is naar ratio te handelen en de pvda heeft voor velen altijd nog het aureool van 'netjes' en 'goed'.

Carmelita | 01-11-18 | 11:19

Haal eerste de veroordeelden met dubbel paspoort uit de gevangenis, neem hun Nederlandsche paspoort af en zend ze gelijk naar hun eigen zandbak en doe dit ook met de pvdarabiers.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:35

Stel dat er eerlijk = digid gestemd gaat worden, zonder manipulatie van de linkschen in de stemburelen, dan zie ik toekomst voor het Fv
d, PVV & SP.
We moeten van papier & rood potloodje af, dan is de partijvandearabieren gewoon weg.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:18

En maar brullen en joelen vanuit de bankjes als Baudet het over patijkartel heeft. Belachelijk, waar haalt Baudet die onzin vandaan.
In andere, minder ontwikkelde landen mag de bevolking de burgemeester kiezen. Gelukkig weet de bestuurlijke elite in Nederland veel beter wat goed voor het plebs is.

spanarchist | 01-11-18 | 11:17

Baudet had columnist/opiniemaker moeten worden. Dat is zijn forte, als parlementarier is hij ee lacherdje.

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 12:15

@Graaisnaaiert | 01-11-18 | 12:15
Dat bevestigd mijn vertrouwen in hem alleen maar meer.

lacucaracha | 01-11-18 | 12:57

Wilde iets zeggen over 'gekozen burgemeester' maar dat kroonjuweel is door mannetje Pechtold en akelige heks Ollogren ons al reeds ontnomen.
Ooit heb ik geloof ik eens D66 gestemd omdat ze iets deden met politieke vernieuwing en participatie van de burger in het bestuurlijke proces.
Maar nadat Bilderberger Ollogren van haar puppetmasters gehoord heeft dat ze de Nederlandse democratie om zeep dient te helpen, staat de 'D' van D66 voor 'Dictatuur' dan 'Democratie' geloof ik.

spoilerfreak | 01-11-18 | 11:16

In die partij staat de D voor Abortus Pil en gratis corruptie Penthousjes.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:20

Onze ongekozen PVDA burgemeester bepaalde dat de gekozen G.Wilders geen PVV bijeenkomst mocht houden. How krom is that ?

Ghibli | 01-11-18 | 11:16

Sommigen zijn ook nog eens salafist aanhanger, die moeten gefist worden vind ik.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:21

Zo werk socialisme nu eenmaal, een elitaire minderheid behoud de macht op cruciale posities binnen de landelijke en regionale politiek. Eigenlijk leven we in een dictatuur van de minderheid. Zelfs de NSDAP leverde pas een rijkskanselier nadat het de grootste partij was geworden. En we weten allemaal hoe men over de NSDAP dacht, dan weet u inmiddels ook wat ik van de PvdA vindt.

Indoneesje | 01-11-18 | 11:15

PvdA is een sociaal-democratische partij die onder Wim Kok het liberalisme heeft omarmt. In de praktijk komt dat neer op: we doen altijd wat de VVD zegt, maar proberen er de scherpe randjes van af te halen. Heeft weinig met socialsme te maken.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:51

Opportunisme is niet uit te roeien...

Bezorgde vader | 01-11-18 | 11:14

Ah ja Geerten weet samen met de PvdA véél beter wat U vergeet, en wat voor burgemeester minkukel men U dus door de strot kan duwen. Ik heb recent een keer een 1 op 1 gesprek gehad met de burgemeester in mijn gemeente over een gepland AZC, en ben nog steeds verbaasd over de absoluut wereldvreemde arrogantie en het zich onaantastbaar wanen van die man. Burgemeesters, echt het is helemaal niks. Pulp. Ik kan er geen spatje achting voor opbrengen.

Dutchbeaurouge | 01-11-18 | 11:13

Ik had een 1 op 1 gesprek met mijn schoonmoeder en toen dacht ik, die moet burgemeesteres worden.

Theo-Pim-Riv | 01-11-18 | 11:23

Zozo had jij dat. Toe maar. Nou, dan moet je dat maar eens snel aan jouw publiek op Dumpert gaan vertellen jochie.

Dutchbeaurouge | 01-11-18 | 13:58

Eerst benoemen en dan pas letten op bestuurlijke kwaliteiten. In die volgorde.
Iedereen verdient een tweede kans in de politiek.

bolletje kaas. | 01-11-18 | 11:12

Tegenwoordig is er een voordracht van de gemeenteraad, dus alleen verwijzen naar ‘benoemen’ is te kort door de bocht. De lokale politiek heeft behoorlijk veel invloed op de te benoemen burgemeester.

Koning Willy | 01-11-18 | 11:12

De commissaris van de Koning selecteert de kandidaten. Daar zit de filter.

BrutusBosch | 01-11-18 | 11:31

Alleen Nederland en Georgië hebben van de OVSE-landen géén gekozen burgemeester. Blijft verrekte kansloos

Stoep | 01-11-18 | 11:11

@rouge
Het bijbehorende betoog waarop de stelling als "onwaar" is gebaseerd, is flinterdun. De conclusie had minimaal "gedeeltelijk waar" moeten zijn.

benjeallanggek | 01-11-18 | 11:33

Bytemaster: "Hij heeft vrijwel geen politieke macht"

Formeel is dat zo, maar de praktijk is anders. In veel kleine gemeenten zijn er vaak maar enkele wethouders. Daar heeft de burgemeester dus een behoorlijke stem in het college van B&W. Het college moet formeel netjes doen wat de gemeenteraad wil. Maar in de praktijk is achter de schermen veel ruimte om bepaalde dossiers een kant op te drukken. Gemeenteraad vergadert maar om de week, loopt vaak achter de feiten aan en baseert beslissingen op informatie die van B&W komt en vaak behoorlijk gekleurd is. Burgemeesters, wethouders en ambtenaren zitten er fulltime op. Gemeenteraadsleden hebben maar een paar uur per week. En dan is er ook nog een meerderheid van gemeenteraadsleden van coalitiepartijen die het altijd opnemen voor "hun" wethouders.

vrijstijler | 01-11-18 | 13:09
▼ 2 antwoorden verborgen

PvdA'ers zijn nu eenmaal verbindende all round bestuurders die niemand uitsluiten. Dat is politiek gezien niet handig, want zwalkend beleid, maar als burgemeester een gouden eigenschap.
Zo moeilijk is dat toch niet?

DrumPiet | 01-11-18 | 11:09

Als PvdA’ers niemand zouden uitsluiten hadden ze niet zo’n groot deel van hun oorspronkelijke achterban verloren aan ‘de populisten’.

E-Burke | 01-11-18 | 11:10

Vorig jaar zag ik de burgemeester een cafe binnen komen waar er nog lekker gerookt mag worden. Zolang de burgemeester daar geen werk van maakt boeit het mij niet van welke partij hij is.

Leptob | 01-11-18 | 11:09

Hij was natuurlijk volop aan het de-escaleren.

Dutchbeaurouge | 01-11-18 | 11:25

@GeertenWaling: gegeven de bestuurlijke kwaliteiten van de gemiddelde burgemeester had u ook gewoon meteen kunnen zeggen dat Nederlanders erg lui zijn.

Hetkanverkeren | 01-11-18 | 11:08

Het maakt niets uit want een Burgemeister staat boven de partijen moet ik altijd horen.

Johan_Voorhaar | 01-11-18 | 11:08

Doe mij maar een paar FvD burgemesters...

Mastermattie | 01-11-18 | 11:06

Zijn er burgemeesters van Groenlinks? Ja.
Zijn er burgemeesters van SP? Nee, volgens mij.

Waarom is dat?

Kaas de Vies | 01-11-18 | 11:04

SP was lange tijd altijd overal tegen, dat werkt niet goed als je een stad of dorp wilt ontwikkelen. GL kent twee stromingen, een deel dat altijd overal tegen is en een deel dat erg ondernemend samen wil werken met Bouwend Nederland en andere corrupte organisaties. Kortom, je moet in het poldermodel passen van gemeenschapsgeld verdelen en SP'ers zijn waarschijnlijk daarin te zuinig volgens VNO/NCW en de banken en dan word je geen burgemeester in dit land.

Watching the Wheels | 01-11-18 | 11:20

Zijn ook geen PVV-burgemeesters he. Om maar wat te noemen. En dat een salafistische Moslim Broederschapsmol als Marcouch burgemeester kan worden is natuurlijk van de zotte.

Graaisnaaiert | 01-11-18 | 12:13

Emiel Roemer is nu burgemeester van Heerlen. Maar verder zijn SP'erts over het algemeen te druk bezig met actie voeren en elkaar de tent uitvegen. Hebben geen tijd/interesse om te solliciteren. Als je niet solliciteert, wordt je het sowieso niet.

vrijstijler | 01-11-18 | 12:48
▼ 3 antwoorden verborgen

Hoe minder zetels ze hebben, hoe meer PvdA-burgemeesters er zullen zijn. Die oud-kamerleden moeten ook een baan hebben. (ahem)

zwarte_weduwe | 01-11-18 | 11:04

Ja want volgens dijhof kunnen ze zo goed besturen. Tja als je een crash van een vliegtuig een goede landing vind dan klopt dat wel redelijk.

Omebert | 01-11-18 | 11:07

kartelum factionem

Hemmenaar7 | 01-11-18 | 11:04

Zo rollen die linkse knakkers

RechtseKnakker | 01-11-18 | 11:03

Zo gaat dat nou eenmaal binnen het partijkartel landje Hollandistan. Op naar nul svp. En als het even kan, nog het liefst onder de nul.

Paaldanseres | 01-11-18 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken