Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Partijkartel dropt Marcouch in Arnhem als Emir

Nee he. Nederland geeft aan geen PvdA'ers meer in het bestuur te willen middels een eclatante afstraffing in de verkiezingen voor de Tweede Kamer en wat krijgt Nederland? Toch weer PvdA'ers. Het partijkartel zoekt en vindt dus ineens allemaal baantjes voor werkloze rozenridders. Lekker met de bipsch op het pluche en de vingers aan de knoppen van uw centen een beetje de diversiteit en de verbinding prediken. Meneer Marcouch zat na 23 maart zonder baan en lo and behold, er wordt meteen ergens een provincieplaats uitgeruimd om ruimte te maken voor de Sherriff van Slotervaart. Funny how that works, 70 jaar pluche. Ziet u ooit ergens PVV-burgemeesters, zegmaar mensen van de tweede partij van het land? Nee he? Het benoemen van apparatchiks van de PvdA, de boze rode dwerg, gaat onverminderd door. GEKOZEN BURGEMEESTER NU. Serieus gasten en gastinnen, Nederland is de laatste westerse democratie waar de door God aangewezen Willy de burgemeesters benoempt. Kan echt niet langer zo. Goed, Ernem, veel succes met Marcouch, en vice versa.

Reaguursels

Inloggen

De politiek heeft dikke schijt aan de Neder-Nederlanders! En, wat is er tegen te doen?

demaup | 04-07-17 | 19:06

alphapapatango | 04-07-17 | 00:47

Die Kleinsma is helemaal een gek wijf die je het liefst in een Jetta onbestuurd door het bos laat crossen. Denk dat ze het nog uitgierd van het lachen als er een rode roos op een boom staat waar ze met dat paardengebit op kan bitsen. Vanaf de jaren 90 is Nederland KUT bergafwaarts gegaan. House feesten waren toen leuk. Er is nu geen zak aan meer. *zurige smoel vandaag*...

Matwetwe | 04-07-17 | 17:50

Iets met koehandel, ik vermoed dat Pechthold de volgende burgemeester van Amsterdam gaat worden. Hij heeft de grafrede in concept al klaarliggen.

ad melkert | 04-07-17 | 16:40

In Dordrecht vanmiddag een Vvd er benoemd ter opvolging van een andere vvd er. Toeval natuurlijk en ook echt een sollicitatie procedure.....

magicjohn | 04-07-17 | 15:25

@Stormageddon | 04-07-17 | 02:58
Dank voor de info!

Dus de Partij van de Achterpeeskamer hoefde alleen maar hoeren, porsches en coke te regelen voor de fractievoorzitters.

Duidelijk.

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 14:24

Ach ik vind het zoiezo raar dat iemand met dubbel paspoort in kamer of op functies als burgemeester zitten. Burgemeester in nederland moet je kunnen worden als je hart bij nederland ligt. Maar keer op keer zien we dat hun hart juist bij het andere land ligt. Dat zag en zie je maar met de turken. Daar zou nu eens paal en perk aangesteld moeten worden en als criteria gehanteerd moeten worden. Fijn maar als je burgemeester wordt kies je voor nederland en lever je dat andere paspoort in. Want het kan namelijk weldegelijk. Want als burgemeester hier heb je met dit land te maken. Niet met dat andere land. Geloof mij maar dat een nederlander in turkije met twee paspoorten nooit burgervader wordt. Onbegrijpelijk dus dat wij het wel tollereren. Een doorn in mijn oog. Je woont in nederland en hebt zelfs een bestuurlijke functie maar als het er op aankomt ligt je hart bij het andere land. Dan denk ik. Wat let je en ga naar het land van je hart en wordt daar burgervader. Soms ga je tegenwoordig toch twijfelen of je nog wel in nederland woont met al die gasten met dubbel paspoort op bestuurlijke functies en hun hart bij het land wat ze niet te vreten geeft.Zelfs als ze hier geboren zijn. Hun hart ligt dan zelfs bij dat andere land. Wordt tijd dat de verdragen met die landen oogezegt worden inzake paspoort. Hier geboren worden 1 paspoort. Het nederlandse. Want als het hun niet uitkomt roepen ze ik ben nederlander. En effe daar op roepen ze ik ben turk of marokaan naar gelang hoe het uitkomt. Vaak in samenwerking met het woord ik word gediscrimineerd omdat....Ik zeg weg met dubbele paspoorten en dat hoort voor elk land .Wie hier woont en wil blijven of hier geboren is is nederlander. Dus nederlands paspoort. Klaar.

tweetybird | 04-07-17 | 14:11

Laten we in het kader van verbinding in elke stad een moslim als burgemeester nemen. Ik bedoel maar, wat kan er nu misgaan? Niets toch? Het is een verrijking voor onze cultuur deze mensen, we moeten niet zo zeuren.

Sovy | 04-07-17 | 13:47

demaup | 04-07-17 | 12:42
Je moet de illusie wel instant houden natuurlijk. Uiteraard is hij op de hoogte dat in hem enkel het pvda vertrouwen is gesteld. Daar is hij al wel achter.

Cobalt bomb | 04-07-17 | 12:58

Die Marcouch bedankt de Arnhemmers voor het vertrouwen!
Hij heeft nog steeds niet begrepen dat die Arnhemmers geen enkele invloed hebben op zijn verschijnen daar.
*
Maar....daar komt 'ie nog wel achter!

demaup | 04-07-17 | 12:42

Korenmarkt wordt dus Koranmarkt.

whetherthouwouldbe | 04-07-17 | 12:42

jesterdee I koet not ieven spel mennedjer, toedee I aar wan!

arc-en-ciel | 04-07-17 | 12:12

Lekker, zo'n Burgemeester van onze toekomstige bezetter.
Mijn vertrouwen in een goede afloop wordt al weer een stuk minder.

K.Zak. | 04-07-17 | 11:53

The Moroccan dream, van shoarmabezorger tot burgemeester.
RickTheDick | 04-07-17 | 00:11
-
Tja kan ook alleen maar met de PvdVoortrekkers.
Dat er nog geen film van is eigenlijk.

Cobalt bomb | 04-07-17 | 11:49

Daaag Arnhem, het was leuk je gekend te hebben.

Cobalt bomb | 04-07-17 | 11:47

Och, als hij de Spijkerstraat en het spijkerkwartier weer nieuw leven inblaast, mag hij blijven. Andere straatjes mogen trouwens ook ...;)

Laagopg,dramnegertd | 04-07-17 | 11:30

Niet dat ik Marcouch zo'n foute man vind maar ik heb er een typhus hekel aan hoe telkens weer PvdA-ers naar voren geschoven worden voor allerlei hoge functies. Gekozen burgemeester nu!!!

WatZalIkErvanZeggen | 04-07-17 | 10:53

Er wordt hier bijzonder veel getrolt..
boerk | 04-07-17 | 06:17

trollen, trolde, getrold. Met een d dus. je bent af.

bergsbeklimmer | 04-07-17 | 10:48

We worden nu al zo lang en zo keihard genaaid door die politieke leuters dat ik me wanhopig afvraag wanneer het draad op is.

De_ontwarrende_man | 04-07-17 | 10:35

"Marcouch wil TuigMarokkanen uit huis gooien"

Kan ie mooi zelf in Arnhem in de praktijk brengen, maar zullen wel holle woorden blijken te zijn.

Misschien hadden ze voor deze aanpak beter een PVVer als burgemeester kunnen nemen.

watazooi | 04-07-17 | 10:30

-weggejorist-

Gajus | 04-07-17 | 10:22

Ze hopen op een soort van Aboutaleb effect, maar ze vergissen zich. Waar Aboutaleb een geschoolde verstandige man is, zal Marcouch zich laten kapen door druk vanuit de achterban die geen belang voelt bij integratie.

Cuban8 | 04-07-17 | 10:18

Toen Ahmed Aboutaleb als burgermeester van Rotterdam werd benoemd was er destijds ook grote twijfel / weerstand. Echter zie hoe goed Ahmed Aboutaleb zijn rol vervuld. Wellicht kan Marcouch hetzelfde in Arnhem doen? Ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Dutch_Viscount | 04-07-17 | 10:17

Succes met de dubbele agenda en het dubbele paspoort مركوش!

Hier alvast een Ernemmer die je kan helpen:
www.telegraaf.nl/binnenland/28533669/_...

Hij bedankt voor het vertrouwen: "Voor het geval hij zijn vlucht niet overleeft, heeft hij alvast een ’open brief aan de rechter’ opgesteld. „Mocht ik overleden zijn, besef dan dat ik glimlachend sterf, want een glimlach om een nederlaag is een eindoverwinning.”"

P.S. zet je naam ook ff in het Frysk op twitter, da's namelijk de échte officiële tweede taal van Nederland. Dan snappen al je landgenoten je.

Cen Bramer | 04-07-17 | 10:16

En John Frost heeft zo hard om -de vrijheid van- die stad gestreden....geven we het nu weg aan Arbistan

Gelukkig ligt het vlak bij Wirschaffendassie. Kunnen zij het annexeren.

En wij een muur bouwen.

Releasethehounds | 04-07-17 | 10:13

Je zou maar in Arnhem wonen. Wat ergggg. Net zoals Rotterdammers die worden geregeerd door dat andere achterbakse moslimpie. Woon je in Arnhem, verhuizen lijkt mij je enige optie nog. Want je onderwerpt je aan de islam wanneer je onder een verwerpelijke molsim burgemeester blijft wonen.

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:12

Frietje_Oorlog | 04-07-17 | 09:49
Gajus | 04-07-17 | 10:06
U was me voor, ere wie ere toekomt. Mooi stukkie.

Gajus | 04-07-17 | 10:11

moslims, hoe goed ze ook meedoen met NL,
pennestront | 04-07-17 | 09:54
.
Moslims misbruiken(!) onze democratie om steeds meer macht te vergaren voor de islam. Allemaal, niet één uitgezonderd.

'Democratie is voor ons als een trein, zodra we ons doel bereikt hebben, stappen we er vanaf'.
Was getekend; Erdogan.

Lees het 'briefje van Jan' (Frietje_Oorlog | 04-07-17 | 09:49). De gemeenteraad van Arnhem heeft een wolf - die zijn schaapskleren allang heeft afgegooid zoals het een fundamentalist betaamt - in het kippenhok gehaald. Zijn ze daar hartstikke blind?!

De islamfundamentalisten - en natuurlijk hun 'zwijgende' volgers - hebben Nederland al lang in hun greep. Je kunt niets meer opnoemen waar ze niet zitten (behalve dan in de Biblebelt waar ze hun ogen nog goed open hebben en de vernietigers van het christendom in o.a. het M.O. geen kans geven). De rest van Nederland is al verloren.

Lupuslupus | 04-07-17 | 10:10

@Frietje_Oorlog | 04-07-17 | 09:49


Raak.

omanders | 04-07-17 | 10:08

In het licht van de landelijke en de lokale verkiezingsuitslag wordt de burger dus vol in de bek gepist.

krelus | 04-07-17 | 10:07

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49

Dan krijgt de Mokumer toch David Pinto als burgervader? Marokkaan en Jood in één.

politiek.tpo.nl/2016/09/18/pintos-lef-...

Thuis geweest in vele politieke partijen, voormalig GS-columnist en billenknijper. Ik zou zeggen: de perfecte kandidaat.

Arnold Layne | 04-07-17 | 10:07

Ik zie dat deze link nog niet is geplempt:

Jan Dijkgraaf, briefje aan Ahmed Marcouch (4 juli)

www.briefjevanjan.nl/aan-ahmed-%D8%A7%...

Hierin laat Dijkgraaf zien dat Marcouch' lidmaatschap van de PvdA nog wel het minst verwijtbare is...

Gajus | 04-07-17 | 10:06

@Berbaar | 04-07-17 | 09:46


Je mag zo schamper doen als je wilt, de man heeft gelijk in deze. Het valt me overigens op dat je zelden inhoudelijk reageert. Ik heb het althans nog niet meegemaakt.


De kwestie is dat je waarneming dat andere partijen de PvdA baantjescarrousel steunen in feite het idee van Baudet ondersteunt.

omanders | 04-07-17 | 10:06

Schijndemocratie. Voorlopig dan. Nog even en de bruinhemden marcheren weer door de straat. Van welke signatuur is onbekend. Iedereen heeft het dan wel over islamisering en dat klopt, maar als de vlam in de pan slaat kan het wel eens helemaal de andere kant op gaan en daar zit ik ook niet op te wachten.

WhiteShark | 04-07-17 | 10:06

@ Frietje_Oorlog | 04-07-17 | 09:49
* boel weer omhoog hijst *

Lewis | 04-07-17 | 10:01

Nogal symbolisch, de 2e steden die het meest getroffen zijn in WO2 "weggeven" aan de Islam. En die steden zijn ook helemaaaaaaaal niet strategisch voor Nederland.
--
Dit is absurd.

Mark_D_NL | 04-07-17 | 10:01

@JTKDM | 04-07-17 | 09:52
Wat dan?
De komende 6 jaar zit Marcouch daar, daar gaan de komende raadsverkiezingen niets aan veranderen.

Berbaar | 04-07-17 | 09:59

@Law of the Land | 04-07-17 | 09:53
Niets mis mee en Uw goed recht, er zijn trouwens engere/ergere clubjes dan FvD in mijn optiek.
Maar dat "kartel" begint een beetje oud te worden en dan is hij pas 3 maandjes onderweg.

Berbaar | 04-07-17 | 09:57

moslims, hoe goed ze ook meedoen met NL, zullen in het ultieme geval altijd kiezen voor hun eigen vervelende religie en hun eigen geloofsbroeders en -zusters.
islam schrijft immers dwingend voor dat 'islam de enige en leidende religie' is.
Deze perverse, gewelddadige, kinderneuqende idioterie verdient slechts ons innig wantrouwen.
En dat geldt ook ZEKER voor charlatans als bijvoorbeeld marcouch.

pennestront | 04-07-17 | 09:54

Eerste daad burgemeester Marcouch: arabische vertaling toevoegen aan alle naambordjes in Arnhem...

Zenzeo | 04-07-17 | 09:53

Berbaar | 04-07-17 | 09:46
Begint het nu al op te vallen? Lol
De reden dat ik FvD steun, is omdat het de enige partij is die - net als ik - de noodzaak inziet van meer democratie (lang verhaal). De bijdragen van Therry in het Latijn zie ik als een toegift.

Law of the Land | 04-07-17 | 09:53

De Arnhemmers weten wat ze te doen staat, komende gemeenteraadsverkiezingen.

JTKDM | 04-07-17 | 09:52

@ Chow | 04-07-17 | 00:21
Daar gaat het nog niet eens om.

Lewis | 04-07-17 | 09:48

@Chow | 04-07-17 | 00:21
Maar ik snap het al. Chow stemt PvdA. of is een trol.

peterdh | 04-07-17 | 09:47

@Chow | 04-07-17 | 00:21
Dat zal best. van 39% naar 6% die een PvdA'er wil. Hij zal best goed zijn. Maar *niemand wil hem*. Omdat hij PvdA iedeeen heeft, en mensen zijn fucking zat van PvdA iedeeen in die stad. van 39% naar 6% die nog in PvdA iedeeen geloofd. Dus of hij goed is in zijn baan doet echt compleet niet terzake. Zijn PvdA iedeeen zijn waar mensen van moeten kotsen, en die heeft hij nog, en dat beleid gaat hij uitvoeren.

peterdh | 04-07-17 | 09:46

@omanders | 04-07-17 | 09:35
Ach volgens die pianoneukende lavendelsnuiver is alles wat niet Thierry is "kartel".
Wordt een beetje een riedeltje/stokpaardje maar ach daar hebben meerdere politici last van ;)

Berbaar | 04-07-17 | 09:46

West-Europa is een zinkend schip. Helaas.

Wonderful-Life | 04-07-17 | 09:45

Ik verdedig de politiek al lang niet meer.
En zéker niet dit soort absurde beslissingen.

Lewis | 04-07-17 | 09:45

Wilders heeft volkomen gelijk: "We worden gekoloniseerd"
20 jaar geleden had ik mijn gal hier graag gespuwd met naam en toenaam, maar door de vergaande islamisering van ons land en de bijbehorende inperking van vrijheden is dit helaas niet meer mogelijk.
Ik ben van na de oorlog, maar ik vrees dat dit niet lang meer duurt.

donkeyman | 04-07-17 | 09:44

@ouwespamhoer | 04-07-17 | 00:11

Noem mij nou eens een reden waarom een complete regering die een land verziekt, te grabbel gooit en verneukt voor zijn orginele inwoners geschikt zou zijn voor hun functie. Zweden.

Jou redenatie gaat niet op. Sorry.

peterdh | 04-07-17 | 09:43

Op het volk zal door de elite altijd gescheten blijven worden.

Koonkluk Huis | 04-07-17 | 09:42

Gaan de Arnhemmers ermee akkoord dat deze weggevaagde partij, hun de nieuwe burgemeester levert?

Dutch_Holland | 04-07-17 | 09:42

Johg | 04-07-17 | 09:36
Er is een verschil tussen privaat en publiek. Een bedrijf is geen volksvertegenwoordiging. Een gekozen burgemeester zou overigens prima uit een lokale partij/afdeling kunnen komen. Vanwaar die angst toch voor democratie?

Law of the Land | 04-07-17 | 09:41

En die domme provincialen trappen er gewoon in met boter en suiker!
Nu die moeilijke prater van ontwikkelingssamenwerking aan het woord bij het NPO hierover, wat een ellende dit land.

lanexx | 04-07-17 | 09:41

@lingo star | 04-07-17 | 00:08
Nou en? Dat maakt het ok? *iedereen* de door de baantjescarrousel word aangewezen zou per direct afgezet moeten worden. Als ie daarna op eigen kwaliteiten ervaring en kunnen terug komt. Ok. Maar echt iedereen die door de baantjescarrousel word aangewezen, en wat mij betreft ook alle betrokkenen bij de baantjescarrousel, zouden moeten worden afgezet. Laat ze maar bewijzen wat ze waard zijn. Want dat hebben ze in de afgelopen tijden nog niet gedaan. Integendeel.

peterdh | 04-07-17 | 09:38

De corruptie gaat steeds ergere vormen aannemen in Nederland. Wat een pokke land wat dit betreft. Opzouten deze manier van bevolking onder druk zetten.

Moestuinier | 04-07-17 | 09:37

@ Statler en Waldorf

Het is een manier van verkiezen. 'Vroeger' was er een ondoorzichtige Kroonbenoeming, waarbij de burgemeestersposten onder de politieke partijen verdeeld werd. Daar had niemand lokaal iets over te zeggen. Nu kiezen de inwoners de gemeenteraad en die kiest de burgemeester uit. Denk aan een bedrijf: de sollicitatiecommissie neemt een nieuw iemand aan. Er wordt niet aan het hele bedrijf gevraagd om mee te stemmen.
Je kunt ook op een andere wijze verkiezen. Door het rechtstreeks aan de bevolking voor te leggen. Krijg je dan altijd de beste kandidaat? Misschien. Misschien ook niet. Verloopt dit huidige proces zorgvuldig? Ja. Of het nu om een burgemeester gaat, of de herinrichting van een straat, de ontwikkeling van een winkelcentrum, de verdeling van het lokale zorgbudget: daar zijn de lokale volksvertegenwoordigers voor gekozen.

Johg | 04-07-17 | 09:36

@Berbaar | 04-07-17 | 09:16


Daarom bezigt ons aller Thierry dan ook de naam "Partijkartel".

omanders | 04-07-17 | 09:35

@Dezenaamhier | 04-07-17 | 00:05

Dat iets afgewezen is in de 2e kamer of ergens anders for that matter doet geheel niet terzake. Oekrainereferendum. Of we hebben een EU grondwet afgewezen. Even het lettertype veradenderen en het is een ander verdrag geworden. Als zij dat truukje kunnen uithalen kunnen wij dat ook. De *enige* voorwaarde is dat mensen hun kop uit hun reet halen en genoeg stemmen binnenharken voor volksvertegenwoordigers die deze truuk nu eens in de bek van die fucking huidige huichelaars willen terugsmijten.

peterdh | 04-07-17 | 09:34

Voor de volledige verdwijning van de PvdA nog even alle ex-Kamerleden in de baantjescarrousel douwen

Tobi | 04-07-17 | 09:34

@peterdh | 04-07-17 | 09:29
De gekozen vertegenwoordigers van de Arnhemse bevolking kiezen voor Marcouch, noem dat maar "niemand".

Berbaar | 04-07-17 | 09:33

solcama | 04-07-17 | 08:05 Dit lijkt een gerucht te bevestigen.
Mits waar dan is dit nog erger dan met een crimineel antecedent burgemeester blijven.

Ik zie het hier niet zitten, zou ook graag oprotten, maar iemand heeft mijn land van herkomst weggegeven Willem.

hallevvezool | 04-07-17 | 09:32

Oei! De burgemeester in mijn woonplaats is onlangs ook opgestapt. Ik hoop niet dat we hier ook zo'n uitgekotste 'verbinder' krijgen.

Steinway | 04-07-17 | 09:29

@Synecdoche | 04-07-17 | 00:28

M.a.w. *dit* is nou de baantjescarrousel aan het werk. De gemeenteraad kent Pietje en Jantje en Pietje en Jantje zijn uitgerangeerde PvdA'er maar tjeez de samenwerking in de afgelopen jaren was toch wel leuk, want Pietje en Jantje hebben heel vaak aan het ruggetje gekrabt van verschillende huidige gemeenteraadsleden. Nu vragen Pietje en Jantje leden van de gemeenteraad ergens voor te stemmen, want Pietje en Jantje krijgen dan ook weer wat meer ruggesteun van de nog-net-niet-overleden PvdA'ers... En dan is het klokje weer rond: hoppa een PvdA'er op een plek waar *NIEMAND* een PvdA'er wil.

peterdh | 04-07-17 | 09:29

Doet DENK mee aan de gemeenteraadsverkiezing in Arnhem in 2018? Wordt lachen.

double punch | 04-07-17 | 09:25

Bijna 17 miljoen Nederlanders en dan zou deze heer met dubbele nationaliteit de beste zijn om Arnhem te besturen? Ze moeten zich schamen daar. Ben benieuwd wat dit betekent voor de gemeenteraadsverkiezingen van maart 2018.

double punch | 04-07-17 | 09:24

@Kapitein Stijlvol | 03-07-17 | 23:59

Zouden we dan niet gewoon *alle* overige culturen die nu in Nederland verblijven in Arnhem kunnen zetten. Wij blij, zij blij. Dan hekje met grenswachten en controleposten eromheen. Ik zie mogelijkheden.

peterdh | 04-07-17 | 09:24

Hee GS, weten jullie niet dat het in Arnhem een ballentent is en dat er verschillende wethouders zijn opgestapt?
Dat er nu alleen nog eentje van D66 en eentje van de SP de boel bestuurlijk loopt te terroriseren? GVD wat kinderachtig.
Marcouch krijgt een lekker prakkie zo.
Ik hoor de vuilnisbakken nu al rammelen.

BSE rundfunk | 04-07-17 | 09:22

de IJsman | 04-07-17 | 01:04
Welke bestuurlijke ervaring heeft de heer Marcouch dan?

batvoca2 | 04-07-17 | 09:20

Hij moet nog even oefenen, voordat hij burgemeester van Amsterdam kan worden.

bisbisbis | 04-07-17 | 09:18

@batvoca2 | 04-07-17 | 09:12
Toch tof dat D66 en de SP, als grootste partijen in Arnhem, aan die "enorme baantjescarrousel" voor de PvdA meewerken, nietwaar?

Berbaar | 04-07-17 | 09:16

Democratie is prachtig maar ook levensgevaarlijk.
De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 09:08

Dus eigenlijk beter ook Parlementsverkiezingen afschaffen? Of democratie behouden, maar verkiezingen voor een burgemeesterspost daarvan uitsluiten want te gevaarlijk?

Law of the Land | 04-07-17 | 09:16

Ik ben Arnhemmer. Ik heb niet voor Marcouch gekozen. Sinds 1813 heeft Arnhem nooit een PvdA-er als burgemeester gehad. Alleen een tijdje een soort wethouder-onderkoning die later is veroordeeld wegen s het in bezit hebben van kinderporno.
Dit is het begin van een enorm banencarroussel voor uitgerangeerd PvdA politici

batvoca2 | 04-07-17 | 09:12

Johg | 04-07-17 | 08:48

Dank voor de heldere uitleg. Prioriteit nummer 1 dient altijd te zijn of de kandidaat geschikt is. Democratie is prachtig maar ook levensgevaarlijk. Voordat je het weet staat er een totaal incompetente malloot aan het roer die wat mooie praatjes heeft en gouden bergen belooft.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 09:08

Het voelt alsof Arnhem wederom bevrijd moet worden van buitenlandse overheersers. Slag om Arnhem 2.0

art_is_a_bitch | 04-07-17 | 09:04

@langzullenweleven | 04-07-17 | 08:55
Ik ben benieuwd waar PvdA de ex-minister van gratis geld (Ploumen) weten onder te brengen.

necrosis | 04-07-17 | 09:02

To be fair GS, je moet kijken naar de gemeenteraadsverkiezingen en daar is het de op 2 na grootste partij in het gemeentebestuur. Nog geen geweldige uitslag, maar minder vertekend dan dit.

Martinspire | 04-07-17 | 09:02

Johg | 04-07-17 | 08:48

"Kortom: de gemeenteraad (vertegenwoordiger van de lokale bevolking) kiest de burgemeester. De facto is er dus een gekozen burgemeester."

In deze redenering is Kim jung-un ook een gekozen leider.

Het klopt allemaal. Maar toch het is niet juist.

Statler en Waldorf | 04-07-17 | 09:02

Om ziek van te worden deze baantjes-carrousel van het partij-kartel. Kotsbeu, nog zieker dan de politiek in Nederland word je hiervan..

krelus | 04-07-17 | 09:01

djmarco2 | 04-07-17 | 07:19

Wie dan? Iemand een idee welke PVVer een redelijk tot goede bestuurder kan zijn?

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 08:58

De facto is er dus een gekozen burgemeester.
Johg | 04-07-17 | 08:48

Zo kiezen wij de facto ook de Eerste Kamer. En zo is de EU de facto een ontzettend democratisch instituut.

Law of the Land | 04-07-17 | 08:58

Het aantal burgemeesters van een specifieke partij behoort een afspiegeling te zijn van de hun vertegenwoordiging binnen de landelijke politiek. Zeker voor grotere plaatsen.
Maar ja, het kan een jaar of vijftig na-ijlen natuurlijk...

bolletje kaas. | 04-07-17 | 08:56

-weggejorist en opgerot-

Licky | 04-07-17 | 08:55

Helemaal eens!!! Het PvdA gezwel woedt nog steeds in onze maatschappij voort en is nog lang niet uitgewoekerd: 31,5% van de burgemeesters is PvdA'er en nu plempen ze het overgebleven uitschot overal op posities die ertoe doen. Zoals GL zijn zaad zaait in de vluchtelingenindustrie.

langzullenweleven | 04-07-17 | 08:55

Berbaar | 04-07-17 | 08:43
Wachtgeld is geen reden. Net als onwerkbare situaties (zie 2e Kamer nu). Dan kun je net zo goed alle verkiezingen stopzetten. Dat het nu eenmaal zo is, is al helemaal geen reden. Dan zou er nooit meer iets veranderen.
Vroeger was D66 eigenlijk best een keigoeie partij ;)

Law of the Land | 04-07-17 | 08:54

De macht ligt niet bij het volk.
.
De macht ligt ook niet bij het parlement, de minister of zelfs de premier.
.
De macht ligt bij het ambtenarenapparaat en bureaucratie.
.
En dat weet de PvdA heel goed.

quantumcollider | 04-07-17 | 08:52

Middeleeuwse praktijken een ongekozen burgervader.En dan nog een PvdA'er en nog erger een aanhanger van de ideologie van de apartheid voor vrouwen en haat tegen de ongelovigen.

Hettiet | 04-07-17 | 08:50

Ja hallo fijn dat je mij wegjorist maar doe Chow | 04-07-17 | 04:22 dan ook, want daar reageerde ik op, maar in minder harde woorden dan wat mij werd toebedeeld.

vanBarchum | 04-07-17 | 08:49

Auteur Zentgraaff heeft duidelijk geen idee hoe een burgemeestersprocedure verloopt. Beetje blaten over partijkartel, alsof Marcouch van "hogerhand" daar wordt neergezet. Er is in alle gemeenten met een vacature gewoon een open sollicitatieprocedure, waarbij kandidaten zichzelf aanmelden. Dit loopt vaak via de Commissaris van de Koning, maar die parachuteert zelf geen mensen richting de raad. Een vertrouwenscommissie vanuit de gemeenteraad (i.c. Arnhem) spreekt met kandidaten (die komen dus op sollicitatiegesprek) en dan worden er 2 of meerdere kandidaten op een voordracht gezet. In voorkeursvolgorde van deze commissie. De voltallige gemeenteraad houdt dan een (besloten) debat over de kandidaten en dan wordt in het openbaar bekend gemaakt welke voorkeur de raad heeft. Dat kan kandidaat 1 zijn, maar bijvoorbeeld ook nr. 2. De voorkeur van de raad wordt door de minister van BZK overgenomen en dan formeel door de Koning benoemd. Kortom: de gemeenteraad (vertegenwoordiger van de lokale bevolking) kiest de burgemeester. De facto is er dus een gekozen burgemeester.
Dit stuk - en veel commentaar eronder - is een klok - klepel verhaal. Misschien eens verdiepen in hoe dit werkt, in plaats van dergelijke luie stemmingmakerij?

Johg | 04-07-17 | 08:48

Dus hoe kleiner de PvdAfgang wordt, hoe meer baantjes ze krijgen?

Moet je nagaan hoeveel PvdAers er nog zitten in allerlei bestuurslagen als margepartij nog zoveel baantjes scoort in de politiek. Want als de meerderheid van de ambtenaren en semi-overheid van andere partijen waren, hadden ze never nooit PvdA politici gekozen.

Wat een anti-democratische farce. Maar aan elke nadeel zit een voordeel. Als de grote steden straks burgemeesters kiezen, dan zouden de grote steden wel eens een hoop DENKers als burgervaders hebben. Maar ach, het is eigenlijk lood om oud ijzer, een Mohammedaan van de PvdA of een Mohammedaan van DENK. Het effect blijft hetzelfde.

Graaf_van_Hogendorp | 04-07-17 | 08:43

@Law of the Land | 04-07-17 | 08:36
Verkiezingen? Ben ik ook niet op tegen hoor maar we hebben hier nu eenmaal geen gekozen burgemeester.
Verder valt er ook wat te zeggen voor een door de raadsmeerderheid voorgestelde kandidaat, zo voorkom je onwerkbare situaties die in een hele hoop wachtgeldcentjes zullen resulteren.

Berbaar | 04-07-17 | 08:43

@mezelf: foutje bedankt: Amsterdam

Nanker Phelge | 04-07-17 | 08:40

"Het benoemen van apparatchiks van de PvdA, de boze rode dwerg, gaat onverminderd door. GEKOZEN BURGEMEESTER NU. Serieus gasten en gastinnen, Nederland is de laatste westerse democratie waar de door God aangewezen Willy de burgemeesters benoempt."

Godzijdank hebben we geen gekozen burgermeesters. Een burgermeester dient vakkundig te zijn en het moet uitmaken wel politiek kleurtje deze burgermeester heeft. Dit is tevens ook de reden waarom er geen PVV burgermeesters zijn en waarschijnlijk nooit komen ook. Verder lijkt me Marcouch een goede keuze.

De Koreaanse Slet | 04-07-17 | 08:39

dat van die Joodse burgemeesters in Rotterdam klopt wel hoor: Samkalden, Polak, Van Thijn, Patijn, Cohen, Asscher. Wat mij nog het meest verwonderd is de ontboezeming die Marchouch ooit deed in de begintijd van IS, toen er zorgen opkwamen vanuit de samenleving over de radicalisering van de jeugd, dat hij zei dat hij vroeger als tiener ook VHSjes keek met vrienden van de Mujahideen in Afghanistan. Dan denk ik A. hoe kwamen jullie daar dan aan? en B. Ach zoek het ook lekker uit verder allemaal.

Nanker Phelge | 04-07-17 | 08:39

Berbaar | 04-07-17 | 08:28
Ik ben bekend met de procedures.
Waarom allemaal overlegstapjes? Waarom aan het zicht onttrekken? Gewoon open en eerlijke verkiezingen. Dan vermijd je tevens Limburgse toestanden met voorkennis en vriendendiensten.

Law of the Land | 04-07-17 | 08:36

Leer Arabisch...een goede Nederlander is op zijn toekomst voorbereid. Ik ben al weg...

duitse herder | 04-07-17 | 08:34

Dat de electorale positie van de Partij van de Arbeid deerniswekkend is, mag een open deur genoemd worden. En toch: het is heel goed dat Ahmed Marcouch burgemeester van Arnhem wordt. Iemand met lef en daadkracht, zo weet ik als voormalig 'consument van overlast'. Gefeliciteerd Arnhem en gefeliciteerd Ahmed!

poepaanmijngaatsie | 04-07-17 | 08:34

Wat Rotterdam kan, Kunnen ze in Arnhem ook, zullen ze wel gedacht hebben, copycats dus!
Ik begrijp werkelijk niet waarom er altijd zo moet worden gefocused op Marrekane en niet eens een focus leggen op bv Chinezen!

BadLieutenant | 04-07-17 | 08:31

-weggejorist-

vanBarchum | 04-07-17 | 08:30

Noem eens drie ervaren bestuurders van de PVV die een middelgrote stad in Nederland zouden kunnen leiden.

ouwespamhoer | 04-07-17 | 00:11
Noem eens een reden waarom een voormalig politieagent, daarna stadsdeelvoorzitter en toen 2de kamerlid, in jouw ogen een ervaren bestuurder is? Van zijn auto misschien.
Ik zeg niet dat hij niet geschikt is, maar zomaar burgemeester worden van een middelgrote stad is wel een leuk cadeautje van het kartel aan de Pvda. Die cadeautjes krijgt de PVV nooit. Not fair.

Nuchternederland | 04-07-17 | 08:26

Het zal niet lang duren en dit lid van een door het volk afgeserveerde splinterpartij haalt het nieuws met blunders. En het is een Moslim. Die hebben het nog meer achter de ellebogen dan de strengste gereformeerden. Maakt u zich maar op voor de dubbele agenda.

Graaier | 04-07-17 | 08:24

@djmarco2 | 04-07-17 | 07:19
Die mochten ook gewoon solliciteren hoor.

Berbaar | 04-07-17 | 08:23

Berbaar | 04-07-17 | 08:16
Stap 6:
"De commissaris van de Koning selecteert de kandidaten."
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/geme...

Nederland. Altijd de mond vol over transparantie en democratie. Dit moeten we niet willen in 2017 (los van Marcouch).

Law of the Land | 04-07-17 | 08:21

en nu maar hopen voor PVDA dat er geen verkiezingen komen waar de PVDA helemaal weggevaagd kan gaan worden en ook niet te hopen dat deze PVDAer zijn mede ex collega's achterna gaat zoals recent in ..en zich aansluit MET zetel en FUNCTIE bij een Islamitische politieke partij..

ik sta nergens meer van te kijken in dit democratische land

mwahahaha

fikkieblijf! | 04-07-17 | 08:20

@oran | 04-07-17 | 00:42
Nou niet met feiten komen mijn beste dat verstoort het onderbuikleegloopproces ;)
Anyway gefeliciflapstaart heer Marcouh met de aankomende benoeming.

Berbaar | 04-07-17 | 08:16

Markouch is uitgekookt : weet heel goed dat z,n praatjes
(‘PVV-stemmers te gevaarlijk voor politiewerk’) de baantjescarrousel alleen maar beter voor hem laten draaien.

daytripper | 04-07-17 | 08:14

Een burgemeester met 6% vrienden heeft 94% vijanden.

duitse herder | 04-07-17 | 08:14

Marcouch lijkt me een prima bestuurder maar vooral een goede kandidaat voor verkiezingen van burgemeester van Arnhem. Jammer dat het zo loopt, zo creëer je geen draagvlak.

PureYak | 04-07-17 | 08:13

Gaan nog veel meer pvda-burgermeesters komen nu er zoveel werkloos zijn

Bokito ergo sum | 04-07-17 | 08:11

Op RTL Nieuws noemen ze hem "de 51-jarige Marcouch". De leugenpers is weer lekker bezig. Marcouch is 48, hij misbuikt nog steeds de identiteit van zijn dode broertje.

solcama | 04-07-17 | 08:05

Democratie blijkt dus nu afgeschaft door de landverraders. Overal worden op cruciale posities nu landverraders neergezet. Wat marcouch betreft: welk land verraadt hij nu het meest?

pennestront | 04-07-17 | 08:05

Simon_GS | 04-07-17 | 07:31

Geen wonder dat ons land op zo'n hellend vlak zit met landgenoten zoals u. U vergeet snel en makkelijk wat voor een heerschap Marcouch werkelijk is. De typische hedendaagse onverschillige Nederlander, dat bent u.

Desmoulins | 04-07-17 | 08:04

Wolf in wolfskleren Marcouch bedankt de 'Arnhemmers' voor het vertrouwen nadat men na een volksraadpleging het vertrouwen heeft uitgesproken in de (voormalige) volgeling van al-Qaradawi...
O wacht deze infiltrant doelt natuurlijk op zijn vriendjes van de baantjecarrousel.
Dit is de ware Ahmed Marcouch:

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/03/...

www.dagelijksestandaard.nl/2016/12/de-...

En zo kun je nog wel even doorgaan...

Desmoulins | 04-07-17 | 07:59

"Ziet u ooit ergens PVV burgemeesters?"

De PVV heeft maar één lid, en die is inderdaad geen burgemeester.

Bruine Beer | 04-07-17 | 07:49

GeinPonempie | 04-07-17 | 00:55
Kudo's voor je plempsel. Waarheid als een koe.

Vout | 04-07-17 | 07:41

De politiek hydra. Hak een kop af, twee nieuwe komen te voorschijn.
.
Dit land kan en zal niet bevrijd worden via stemmen. De vijfde colonne is niet gevoelig voor democratie en rechtstaat.
.
Er dienen absolute "waarheden" afgedwongen te worden.
.
The enemy within...

Parel van het Zuiden | 04-07-17 | 07:37

Al zou de PVV de grootste partij van het land worden en de pvda nog maar een zetel hebben, dan nog zouden ze niet in staat zijn de baantjescarrousel van de pvda te doorbreken. Dat is een old boys netwerk waar je niet doorheen komt.

miff | 04-07-17 | 07:36

Ik wens hem veel succes! Eigenlijk zou ik hem liever in Amsterdam zien maar dat komt misschien nog wel.

Simon_GS | 04-07-17 | 07:31

Geen bestuurservaring. Alleen politiek. En zo zit er nog een heel nest in de carroussel te wachten op hun baantje. Misschien een leuk permanent item om de PvdA'ers te volgen waar en wanneer ze aan de bak gaan. Heb ooit de eer gehad voor zo'n type te mogen werken. Brrrr. Machtsdenkers. Despoten.

ristretto | 04-07-17 | 07:29

mallekater | 04-07-17 | 06:51
Nee, Arnhem is nog een brug te ver voor PVV. *sorry*

Benoemen van volksvertegenwoordigers. Het kan in het immer vooruitstrevende Koninkrijk der Nederlanden. Applaus en bananen graag. Al lijkt Marcouch me een van de betere PvdA'ers, want authentiek.

Law of the Land | 04-07-17 | 07:27

Voor een PvdA is Marcouch een prima bestuurder. Hij is realistisch, en heeft anders dan de meeste PvdA'ers, nog daadwerkelijke werkervaring.
Prima kandidaat lijkt me.

Japannert | 04-07-17 | 07:24

@bakoenin | 04-07-17 | 07:20
En daar kom je nu pas achter?

necrosis | 04-07-17 | 07:23

Hoe is het mogelijk. Onze bestuurskaste is verrot.

bakoenin | 04-07-17 | 07:20

Schande. De PVDA heeft zetels verloren en dient burgemeestersposten in te leveren. We willen een PVV burgemeester.

djmarco2 | 04-07-17 | 07:19

Marcouch heeft in Rotterdam gezien hoe goed het is voor je carriere als je in deze tijd even " ferme" taal uitslaat: zie topic "Marcouch wil TuigMarokkanen uit huis gooien".

daytripper | 04-07-17 | 07:19

Ja, PvdA ex-kamerleden moeten ondergebracht worden.
Lijkt me een slechte keuze als burgemeester.
Mist de intelligentie en het ik-ben-er-voor-alle-burgers-gevoel van Aboutaleb (ofschoon verguisd in sommige dubbelpaspoortierskringen, wel een prachtvoorbeeld van het-kan-dus-toch.)

Rommelende Onderbuik | 04-07-17 | 07:19

@mallekater | 04-07-17 | 06:51
Simplistisch gelul. De volledige gemeenteraad krijgt maar 2 kandidaten aangereikt. Als je daar dan Marcouch en zeg een schuchtere christenunie dame tegenover elkaar zet heb je een hele andere wedstrijd dan bij een burgemeester verkiezing waarbij het volk een kandidaat kiest.
.
Marcouch is gewoon gelanceerd door het partijkartel via de partij, de Commissaris van de Koning en de huidige PvdA minister van Binnenlandse Zaken.

de Voorzittert | 04-07-17 | 07:11

Wat een domme beslissing weer dit ...

cinderella4711 | 04-07-17 | 07:07

-weggejorist-

stekelvarkentje | 04-07-17 | 07:05

Bizar dat de baantjescaroussel doordraait voor deze terminale splinterpartij.

Muggenmepper | 04-07-17 | 07:01

Tja.
Als de gemeenteraad geen PVV-burrie wil,komt er geen PVV-burrie, en wanneer de gemeenteraad wel een PVDA - burrie wil, komt die er.
Gek, he?

Hadden jullie overigens al een geschikte PVV-kandidaat in gedachten dan?
Met de nadruk op geschikt?

mallekater | 04-07-17 | 06:51

Het leuke is Denk heeft een hekel aan deze man, eigenlijk omdat ze dezelfde agenda hebben. Maar het zijn haantjes die tegen elkaar willen strijden. Allemaal meer Islam, dat is hun agenda. Leuk voor hun achterban, vechten ze elkaar de tent uit.

franck7020 | 04-07-17 | 06:35

Er wordt hier bijzonder veel getrolt..

boerk | 04-07-17 | 06:17

Van incest, PvdA doet PvdA, krijg je inteelt. Krijgt Schäuble toch nog gelijk.

bergsbeklimmer | 04-07-17 | 06:05

Het gaat schaamteloos hè. De PvdA en baantjes. Wanneer wordt de lijst kandidaten gelekt? Wie heeft van Ahmed verloren?bijzonder trouwens: 0,0 ervaring met leiding geven, nooit burgervader geweest én niet hebben met de stad of de streek. En dan gewoon elke tegenkandidaat wegspelen.

de Voorzittert | 04-07-17 | 06:04

Het volk dat tirannen weg wil hebben: We hebben de tirannen weggestemd.
De tirannen: Wij zijn de tirannen, dat is het eerlijke verhaal.

hallevvezool | 04-07-17 | 05:01

Marcouch heeft aangetoond een expliciete racist te zijn, terug naar de Rif!!!!

succesvol | 04-07-17 | 04:57

Hoe denk je dat het komt dat hij dit heeft, slimpie? Kartelervaring that's how.
vanBarchum | 04-07-17 | 01:37

En daarom zit jij hier nog zuur te reaguren terwijl je niks hebt bereikt in het leven. En dat is allemaal de schuld van Marcouch begrijp ik nu. Snap je nou niet dat je gewoon de meest ongelofelijke zielige klootviool bent die er is op dit moment in Nederland? Beetje anoniem zeiken op een website terwijl allochtonen met hersens je aan alle kanten voorbij lopen. Ik ben ook geen fan van tomeloos binnen halen van tandartsen maar het zou ook flink opruimen als ze jouw soort uitzetten naar Texel ofzo en er dan een muur omheen bouwen.

Chow | 04-07-17 | 04:22

Dit land is ziek.

wilderst | 04-07-17 | 03:26

Wel gek als je erover nadenkt, maar straks bepaalt niet Den Haag wie er burgemeester wordt van Rotterdam of Amsterdam, maar dan wordt dat door de EU bepaald. Want daar zetelt dan immers de macht.

Príncipe | 04-07-17 | 03:07

@Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 02:35
Zo'n vertrouwenscommissie bestaat uit de fractievoorzitters. Nu is dat bij 1 partij altijd gestaald kader, met een een interne opleiding in bestuursrecht die altijd de boventoon voeren, ook als ze de kleinste fractie zijn. 3x raden welke partij.
Nog even afgezien dat die vertrouwenscommissie ook ongevraagd advies krijgt vanuit o.m. de Provinciale GS en vanuit het ministerie van BZ die precies weten wie de topkandidaten van de partijen zijn. Want de hele procedure is in theorie "geheim", maar binnen de partijen, bij de provincie en ministerie weten ze precies hoe en wat... De gemeenteraad heeft in theorie de beslissende stem, maar de stemverhouding van de raad vind je nooit terug in de vertrouwenscommissie, dus dat blijft theorie. Je zou de hele procedure in de openbaarheid moeten doen, of nog beter: gewoon een gekozen burgemeester moeten hebben, die ook zijn eigen college, zijn eigen wethouders aan kan stellen. En dan voor een periode van 6 jaar, en elke 4 jaar verkiezingen voor de raad. Want nu lijkt het een aanstellingsproces met democratische controle, maar dat is een wassen neus.

Stormageddon | 04-07-17 | 02:58

@cat22 | 04-07-17 | 02:22
Jaloers? Wie is er jaloers? Burgemeester is kutbaan. Je bent altijd in dienst, 24/7, je kunt elk moment voor elke crisis uit bed gebeld worden, je hebt constant gezeik en gedoe, is het niet extern dan is het wel intern. Het is geen leuke baan hoor. Lijkt van de buitenkant wel zo, en het verdient ook best aardig, maar leuk is het niet. Je bent verantwoordelijk voor politieke besluiten waar je zelf vaak niet achter staat, maar die je wel moet verdedigen, ook bij Provincie en collega's in Besturen van gemeenschappelijke regelingen. En je bent verantwoordelijk voor de interne leiding van de gemeente, dus alles wat gemeentesecrataris/directeur verkeerd doet (en dat is altijd alles), moet jij rechtbreien... enzovoorts enzovoorts. En hoe groter de gemeente, hoe meer gezeik. In een plattelandsdorpje is het vast nog wel leuk, burgemeester zijn, maar die zijn er amper nog met alle gemeentelijke herindelingen. Nee, niks om jaloers op te zijn. In de tijd van Swiebertje was het nog wat, maar tegenwoordig... ik zou het niet willen, in elk geval.

Stormageddon | 04-07-17 | 02:44

Wat is daar in godsnaam gebeurt in de Arnhemse gemeenteraad? Heeft de pvda daar een hele serie hoeren in porsches afgeleverd met grote hoeveelheden coke?

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 02:35

Haha, ik observeer een lichte jaloerse ondertoon.

cat22 | 04-07-17 | 02:22

@tweetybird | 04-07-17 | 02:12
Precies, twietie. Lang niet gezien, welkom terug!

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 02:21

Ach zal wel kadootje zijn van de vvd voor 4 jaar pvvda beleid uitvoeren . En de pvda nu gedecimeerd is. Hij viel buiten de boot . Te weinig zeteltjes. Dus mag hij nu burgervader van arnhem worden. Is al jaren niet anders hoor. Heet de baantjescarrousel der pvda.We zullen nog wel meer verassingen krijgen. Want hij stond op de 13 de plaats waardoor hij buiten de boot viel voor het zakkenvullerschap. Er zitten er nog 3 voor hem dus die zullen ook wel een mooi baantje krijgen . Toch. De kop van de telegraaf klopt alleen niet. Arnhem kiest een burgemeester. Weet zeker dat het de arnhemmers het nooit gevraagd is. Kop moet zijn de arhnemmers krijgen een nieuwe burgervader in de strot gedrukt.Ach ja

tweetybird | 04-07-17 | 02:12

Ahmed "NL-First" Marcouch is een baas en burgermeestert ons als zulke straks allemaal de moeder. Terecht. Succes en break a leg, makker.

HailQWERTYdeluxe | 04-07-17 | 02:09

@drs. P | 04-07-17 | 01:48
Nou... de vertrouwenscommissie uit de raad heeft waarschijnlijk in meerderheid voor deze man gekozen uit alle sollicitanten. Niet vanwege de liefde voor de persoon, maar zijn goede partijpolitieke banden met de belangrijkste geldverdelers in Den Haag. En dat zijn niet de politci, maar de hoge ambtenaren op de ministeries (allemaal PvdA).

En vergeet in dit soort processen nooit de belangrijkste persoon in de vertrouwenscommissie, die formeel niks te zegen heeft en de werknemer van de gemeenteraad is, maar in feite degene is die het allemaal stuurt (omdat de raadsleden ook maar amateurs zijn die van niks weten): en dat is de griffier. En dat is veel gevallen ook iemand met een partijkaart op zak, niet zelden ook een PvdA'er.

Stormageddon | 04-07-17 | 02:05

Marcouch is op het paspoort van zijn drie jaar oudere broer in Nederland gekomen. Bedrog, misleiding om mee te beginnen dus. Stop deze bedrieger!

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:59

Tja... als je met negen schamele zeteltjes in de kamer op deze manier je poppetjes in het openbaar bestuur kwijt kan, dan zou je inderdaad wel gek zijn om als kleinste partij in een kabinet te gaan zitten... dan heb je slechts 1 ministertje en hooguit 2 staatssecretarissen. Hooguit. Benoemde baantjes als Burgemeesters, CdK's, dijkgraven en directies van ZBO's... daar is natuurlijk veel meer te halen. Veel meer baantjes waar je je agenten van de gedachtenpolitie uit het trouwe partijkader kan droppen. Dat hebben Asscher en Spekman wel goed in de gaten.

En dadelijk hebben ze natuurlijk een behoorlijke hoeveelheid werkloze ex-ministers en stassen op wachtgeld die een baantje moeten. Let op mijn woorden: die krijgen allemaal een leuke benoemde functie. Elke nieuwe burgemeesterspost, elke CdK, elke dijkgraaf, elke SG van een ministerie die vrijkomt: het wordt het eentje van de PvdA.

Hoeveel burgemeesters heeft de PVV eigenlijk, met die 20 zetels in de kamer? Ehm...
De vraag stellen is 'm al beantwoorden.

Stormageddon | 04-07-17 | 01:58

Kom in verzet, Arnhemmers! Pik dit niet!

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:56

Nog 40 jaar en uw landje is verzopen onder links gutmensch, wir habben es nicht gewusst, waandenken.. ;-(

LasVegasTheGuy | 04-07-17 | 01:51

Hij mag zich dan vereerd voelen maar afgezien van de luchtfietsers in die knettergekke gemeenteraad zit er niemand hier op deze man te wachten. Het is natuurlijk ook onbegrijpelijk dat een marginale partij als de PVDA een burgemeester gaat leveren. Beschamend gewoon en een klap in het gezicht van de Arnhemmers en eigen
Iijk voor het hele land. We moeten je niet Marcouche, bah!

drs. P | 04-07-17 | 01:48

Heeft vanuit een achterstandspositie een behoorlijk glansrijke carriere op weten te bouwen.
de IJsman | 04-07-17 | 01:04

Hoe krijg je dit in hemelsnaam je strot nog uit?

Hoe denk je dat het komt dat hij dit heeft, slimpie? Kartelervaring that's how.

vanBarchum | 04-07-17 | 01:37

Marcouch is een intelligente man met een aardig cv
de IJsman | 04-07-17 | 01:04
1.Intelligent zijn zegt niets. Helemaal niets, en zeker niet voor de functie van kettingkjesdrager en lintjesknipper(burgermeister). Tactisch en slim moet je zijn, scherp, analystisch en doortastend. Een doortastende lintjesknipperdie er niet naast knipt.

2. 'Een aardig CV'? Heeft mijn ouwe zwarte kater ook. Muizen, merels, kikkers, een kouwtje, jonge eendjes...allemaal halfdood of in doodsangst-shock. Ik het karwei afmaken, dat staat dan weer in mijn 'aardige' CV. De Mocro Brigadier van de PvdA zie ik liever geen Nederlandse lintjes knippen. Punt.

chicago river | 04-07-17 | 01:33

-weggejorist-

klinkklaar | 04-07-17 | 01:32

Godsgeklaagd dat ze mekaar daar allemaal zonder het volk functietjes toebedelen. Sovietstreken dit. Geef mekaar ook nog maar lekker lintjes. En de bevolking heeft het nakijken. Mislukte ondernemertjes zijn het. Die uit de staatsruif vreten! Dit proces hoort via burgerzeggenschap te gaan. Heel verdomde veel zaken die nu niet zo gaan, horen via burgerzeggenschap te gaan. Die lui die er nu zitten zijn parasitair bezig en het gaat niet de goeie kant op. Omdat ze elkaar allemaal alleen maar in de reet kruipen. Overheid media nrc nos rtl4 spelen allemaal onder één hoedje en het is al zo walgelijk uit de hand gelopen met dit kontkruipcluppie in Nederland. Ik vraag me zelfs af of de laatste verkiezingen toch meer gemanipuleerd zijn don men heeft toegegeven. Want het zijn viezerikken hoor. Die delen elkaar allemaal de beurt toe. De enige in dit hele schouwspel die nog een beetje de waarheid spreekt is Baudet. Omtzigt hoor je ook wel, maar da's allemaal heel feitelijk en hij laat de algemene gang van zaken (hoe vinden we nu dat het gaat) links liggen. Hij is immers lid van dat kartel, afdeling CDA. Dus als puntje bij paaltje komt heb je daar ook niets aan. Balkenende vergeten? Verhagen. Camiel. Ach jongens hou toch op. Wat een troep overal.

vanBarchum | 04-07-17 | 01:32

Gekozen burgemeester, prima, maar dan gaan de PvdA-ers wel een baantje doen bij een waterschap, een nutsbedrijf, een onderwijsinstelling of een andere semi-overheidstoko.

Captain Pervert | 04-07-17 | 01:27

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:21
Waar zei GeinPonempie dat je dat zei?

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:27

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:21
Impliceerde je dan iets anders met je reactie?
"Broek der Broeken | 04-07-17 | 01:00
Hirsch Ballin is ook een katholiek.
Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:08"
in reactie op:
"Kan niet. Sinds WOII is de burgemeester van Amsterdam altijd een jood. Iets met schaamte en zo.
Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49
.
Waar haal je die flauwekul nou weer vandaan? Eberhard van der Laan is gewoon gereformeerd.
Broek der Broeken | 04-07-17 | 01:00"
Dan wel, waarom begon je anders over Ernst Hirsch? Ballin?

GeinPonempie | 04-07-17 | 01:27

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:15
Zijn moeder was Jobina Pieternella Boelens (1914-1993).

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:27

Snaveltjes toe, en oogjes dicht, tot morgen.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 01:25

GeinPonempie | 04-07-17 | 01:18
Waar zei ik dat dan?

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:21

We need to make government together. That's what needs to happen. Government for the people, by the people. Not these blind, agenda following "one world order" psychopaths. They're not ruling anything, they're disloyal to the people. Look at this mess, it's a mess and a disaster and we the Dutch are a honest people who deserve better. These people need to leave. Hoezo kartel.

vanBarchum | 04-07-17 | 01:19

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:08
Hirsch Ballin is nooit burgemeester geweest, laat staan van Amsterdam.

GeinPonempie | 04-07-17 | 01:18

La Bailaora | 04-07-17 | 00:58
Het kan wel zo zijn dat ze de nationale identiteit willen vernietigen, maar er komt een nieuwe identiteit voor terug. In de USA zijn de kustgebieden links, de binnenlanden rechts. De schrijnende tegenstellingen tussen opvattingen nemen alleen maar toe. Hier wordt het straks: de EU links-communistisch, het achterland van Europa rechts.

Príncipe | 04-07-17 | 01:17

botbot | 04-07-17 | 01:06
Asl het flauw was bedoeld is dat gelukt. Ik schat je zo in dat je donders goed weet dat ik het had over de oververtegenwoordigde club Nederlanders van buitenlandse afkomst.
Zo, weer 33 sec. verspild.

chicago river | 04-07-17 | 01:17

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:08
Ja ik heb het allemaal gelezen. Overigens allemaal nikszeggende wiki en de rest is door Google gejorist. Wie was zijn moeder?

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:15

@de IJsman | 04-07-17 | 01:04
1 keer bellen is genoeg hoor.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 01:12

@de IJsman | 04-07-17 | 01:04
Was het nou echt nodig om dat onnozele plempsel dat uitblinkt in onnozelheid driemaal te plempen, onnozele hals?

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:11

Broek der Broeken | 04-07-17 | 01:00
Hirsch Ballin is ook een katholiek.

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 01:08

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49
Eberhard is géén jood.
*Van der Laan groeide op in Rijnsburg, in een gereformeerd gezin met zes kinderen, van wie hij de jongste was*.
nl.wikipedia.org/wiki/Eberhard_van_de...

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 01:08

FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:38
Heb met stijgende verbazing meegekeken/geluisterd met huisgenote. Klijnsma lulde zich totaal vast op het dossier Bijsdtand. vooral bij de scherpe inhaak van Jan Smit. Was het 100% eens met de Volendammer, ook voor het eerst. Smit was het scherpste mes uit de besteklade.

Klijnsma: 'We zullen moeten experimenteren'. Experimenteer maar een eind weg in besloten kring, Klijnsma. Wie liedjes of songs 'liederen' noemt anno 2017 neem ik niet, niet, serieus. Tenzij het gaat over de Vos Reinaerde en gespeeld op luit op een of ander socialistisch bewoond kasteel of socialistisch bewoond landgoed (van bv. een Marcel van Dam).

chicago river | 04-07-17 | 01:06

Ernhem trouwens is een overwegend Turkse enclave
chicago river | 04-07-17 | 00:58

Dat kan men duidelijk uit de cijfers halen.
VVD 17,1% en DENK maar liefst 3,9%

botbot | 04-07-17 | 01:06

@Broek der Broeken | 04-07-17 | 01:00
Hij bedoeld misschien Jop Cohen, ook wel bekent als het PvdA kippetje zonder ruggengraat.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 01:06

-weggejorist-

de IJsman | 04-07-17 | 01:04

-weggejorist-

de IJsman | 04-07-17 | 01:04

Ben het vaak met je eens, Zentgraaff (mede-republikein), maar ik zie het probleem niet zo. Marcouch is een intelligente man met een aardig cv en heeft inmiddels de nodige bestuurlijke ervaring. Heeft vanuit een achterstandspositie een behoorlijk glansrijke carriere op weten te bouwen. Ik kan geen enkele PVV'er noemen die geschikt zou zijn voor een dergelijke functie. En voor wat betreft de vergelijkingen die gemaakt worden met Aboutaleb (hoewel de migratie-achtergrond en partijlidmaatschap het enige is dat de twee heren met elkaar gemeen hebben; verder helemaal geen zweem van racisme verder hoor, reaguurders van GeenStijl): als Rotterdammer/geen PvdA kan ik me geen betere burgervader wensen. Integere man, soms een hardliner die de grenzen van zijn bevoegdheden opzoekt, maar dat is wat een stad als Rotterdam kennelijk nodig heeft.

de IJsman | 04-07-17 | 01:04

@La Bailaora | 04-07-17 | 00:58
De omvolking moet ook door gaan, het is een oud nazi plan.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 01:01

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:42
Kan niet. Sinds WOII is de burgemeester van Amsterdam altijd een jood. Iets met schaamte en zo.
Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49
.
Waar haal je die flauwekul nou weer vandaan? Eberhard van der Laan is gewoon gereformeerd.

Broek der Broeken | 04-07-17 | 01:00

@Jan Dribbel | 04-07-17 | 00:51
Als ik haar zie, moet ik altijd aan de "jostiband" denken, wat zou zij daarin veel valse notenspelen.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:58

Heb het hier al zo'n x gezegd: Marcouch is een geslepen wolf met 1001 islamistische stiekeme agenda's. Marcouch vindt 'Koranonderwijs op Openbare Schoolen', "wenselijk". Marcouch, de 'Brigadier' van de PvdA, die de 'buurten' zo goed kent. Yeah, right. Weet jij wat er in dat buurthuis besproken wordt met die coaches? Daarvoor hoef je alleen maar naar maroc.nl. Zoek op Marchouch'.

Ernhem trouwens is een overwegend Turkse enclave wbt. anderssoortige KULturen. Godenzijgedankt ook de stad van Marcel van Roosmalen (NRC) die er altijd wel een mooi verhaaltje uit weet te persen in die verder verloren krant.

chicago river | 04-07-17 | 00:58

De burgemeester van Rotterdam doet het zo slecht nog niet ondanks hevige protesten van de door de wol geverfde politici reaguurders genaamd.
Dat zelfde geld ook voor de voorzitster van de tweede kamer die ondanks hevige protesten prima functioneert.
Dus het moslim zijn is geen argument om te protesteren.
Een gekozen burgemeester dan moet het een VVD'er worden dan waren de de rapen pas echt gaar onder de reaguurders.

botbot | 04-07-17 | 00:56

Moehaha! De illusie dat NL een democratie zou zijn. We mogen wel stemmen maar hebben verder niks te vertellen.
Demos (volk) & cratie (kracht/macht) is het Europese westerse equivalent van 'the American dream' om het te geloven moet je in een diepe slaap verkeren. Helaas zijn veel mensen zeer geslaagd gehersenspoeld en slikken het allemaal voor zoete koek.
N.B. na de overwinning op Napoleon is de familie Von Ambtsbergen hier door internationale bankiers aangesteld als monarchen terwijl Nederland voorheen na het uiteenvallen van het heilige roomse rijk en het verkrijgen van haar autonomie als de verenigde republiek der zeven provinciën juist geen archaïsch feodale staat was. Deze hele travestie duurt inmiddels alweer een paar eeuwen. Nu zit prins pils op de troon met zijn Argentijnse bruid, dochter van een bestuurder uit een fascistische gunta, terwijl Wimpie Alex zijn pa bij de Hitler Jugend zat en zijn groot vader zelfs bij de waffen SS. Ondertussen zijn de: PvdA; VVD; CDA; D66; GL; CU; en zelfs SGP allemaal vertakkingen die deel uit maken van een politiek syndicaat dat allemaal trouw zijn aan de monarchie, de oligarchen, de EU, de VN, en natuurlijk de grote 'internationale' banken. Al die carrière politici (c.q. lakeien) zitten er niet voor 'het volk'.
Daarom kan een gewezen Marokkaanse agent (Marcouch) met een dubbel paspoort zonder noemenswaardige bestuurservaring en kwaliteiten voorgedragen worden voor een stad(je) waar hij nooit gewoond heeft noch enige binding heeft.
Dat is ook waarom bijv. een andere pvda luchtfietser Mariëtte Hamer (doet al 34 jaar niks anders dan via de pvda aan het pluche plakken) voorzitter van de SER (Sociaal Economische Raad) kan worden etc. etc.
nl.wikipedia.org/wiki/Sociaal-Economi...
nl.wikipedia.org/wiki/Mari%C3%ABtte_H...
Het verbaasd me niets! En het zou jullie ook niet moeten verbazen maar slechts moeten doen verwonderen!
We leven in het equivalent van een Latijns-Amerikaanse bananenrepubliek.
Welterusten allemaal.

GeinPonempie | 04-07-17 | 00:55

*gepresteerd.

alphapapatango | 04-07-17 | 00:54

@Slipsnifter | 04-07-17 | 00:50
Ja dat klopt, zolang ze zich nog kunnen permitteren om huizen te kopen en vakantie te houden, blijven ze gewoon stug door slapen.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:54

@Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49
Dat is waar....maar the times they are a-changin'.

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:52

tipo | 04-07-17 | 00:36
In Egypte hangt men moslimbroeders op, in Arnhem worden ze burgemeester.

''Kleinsma burgemeester van texel''?
alphapapatango | 04-07-17 | 00:47
Eerder van "Ons Dorp" ,

Jan Dribbel | 04-07-17 | 00:51

@FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:48
Het interesseert de gemiddelde nederlander toch allemaal geen reedt, al wordt het verplicht om 3 maal daags richting mekka te bidden.

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:50

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:42
Kan niet. Sinds WOII is de burgemeester van Amsterdam altijd een jood. Iets met schaamte en zo.

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:49

@Keyboardspeler | 04-07-17 | 00:21
Die leraar is Harm Beertema
Ik zou Fleur Agema of Machiel de Graaf trouwens ook wel zo'n positie gunnen.

Mastermattie | 04-07-17 | 00:49

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:39
Ja, ze graven door tot hun doel bereikt is, en arm Nederland slaapt onder leiding van Slinks vredig verder tot er geen weg terug meer is.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:48

''Faalhaas wordt burgemeester arnhem''.
Wie is de volgende faalhaas?
''Kleinsma burgemeester van texel''?

alphapapatango | 04-07-17 | 00:47

Onze man in Mockba | 04-07-17 | 00:37
Klopt, als belastingbetalende inwoner van Arnhem wordt ik hier niet blij van. Ik heb potverdorie niet eens op de PvdA gestemd.

Labtechnieker | 04-07-17 | 00:47

Maar goed, blij dat ik niet in Arnhem woon.

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:43

@galbitang | 04-07-17 | 00:40
Gelukkig horen we van alle kanten dat islamisering niet bestaat, anders zou je toch gaan twijfelen..

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:43

Partijkartel dropt????? Wat een gelul. Mensen moeten solliciteren en de gemeenteraad kiest. De commissaris van de koning, de minister van binnenlandse zaken en de koning mogen alleen een kruisje zetten. Een kwalijker stuk te kwader trouw is nauwelijks denkbaar.

oran | 04-07-17 | 00:42

Nu fatima elatik nog even tot burgemeester van islamsterdam promoveren, dan zitten we op 3.

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:42

Dus, feestje in Gelredome? Of mag men alleen maar betalen en verder hun kop houden?

Mastermattie | 04-07-17 | 00:41

Wat zijn we toch weer een progressief land! Over 15 jaar hebben alle grote steden van Nederland een Moslim als burgervader- of moeder!

galbitang | 04-07-17 | 00:40

Ongelooflijk. Geen woorden voor.

accijnstoerist | 04-07-17 | 00:39

En dat is de tweede islamitische burgemeester van de Partij van de Allah.

Slipsnifter | 04-07-17 | 00:39

Het is gewoon weer ziekelijk PvdA vertoon, het houd ook nooit op. Ik zat net naar dat programma met "Eva Jinek" te kijken, en daar was Jette Kleinsma ook PvdA met ja wel weer een geweldig slinks partij programma. Mensen nu in de bijstand mogen met behoud van hun uitkering een eigenbedrijf gaan oprichten, waar haalt die afgestrafte partij toch het lef vandaan. En ander moet alle risico van startend ondernemer gewoon zelf dragen, maar een bijstandtrekker mag dat doen op kosten van de belastingbetaler. Dit slinkse plan is volgens mij gewoon weer een truc om de huidige bijstandtrekkers snel uit de bijstand te jagen. Want er moeten straks duizenden gelukzoekers blijvend in die zelfde bijstand terecht gaan komen. Het is weer een slinks goed doordacht PvdA achterkamertjes plan.

FreeVogelaar | 04-07-17 | 00:38

Krankzinnig. Arnhemmers, doe er wat aan!

Lewis Lewinsky | 04-07-17 | 00:38

Hele trieste ontwikkeling kan ik u als oud Ernummer melden...... heb nog genoeg vrienden en kennissen aldaar maar weet 110% dat geeneen van hun hier blij van zal worden.

@Jan Dribbel | 04-07-17 | 00:21
Het merendeel van die 'turken' die je noemt zijn Koerden, vandaar dat het AZC in de oude koepel zo'n "geweldig succes" is geworden...... niet dus.

Onze man in Mockba | 04-07-17 | 00:37

Men zegt, dat de partij van een burgemeester niet meer van belang is, omdat een goede burgervader zich boven de partijen stelt.
Ik durf er gif op in te nemen, dat dat in Arnhem niet meer zo zal zijn. Marcouch gaat zich echt niet boven de partijen stellen, maar neemt voortvarend de touwtjes in handen. Naar goed moslim gebruik.

Graaf van Egmont | 04-07-17 | 00:37

-weggejorist-

tipo | 04-07-17 | 00:36

Eerst hadden ze Aleid in Utrecht, straks Ahmed in Arnhem. #zucht

Rico den Hollander | 04-07-17 | 00:35

Totale minachting voor de kiezer. Als het dan toch ondemocratisch moet, kom maar op die putch. Straf- en heropvoedingskamp Rottumeroog zal er komen.

Lafayette | 04-07-17 | 00:34

Ongelofelijk. Dat een gemeenteraad daarmee akkoord gaat. Arnhem ook maar afschrijven dan.
Poes Fiep | 04-07-17 | 00:01
Het is geen kwestie van akkoord gaan met en voorgelegde keus, de gemeenteraad maakt zelf een keus uit ingekomen sollicitaties en draagt die kandidaat dan voor voor benoeming. Ze gaan er dus helemaal zelf voor. Zegt iets over de halsstarrigheid van plaatselijke gekozen (!) politici.

Synecdoche | 04-07-17 | 00:28

@fail | 04-07-17 | 00:17

Het is de harde, bittere en ironische waarheid.

mghammer | 04-07-17 | 00:27

Trouwens de meeste isis gekkies komen dacht ik uit Arnhem.

lady blabla | 04-07-17 | 00:26

Hmm... ik denk niet dat D66 nog heel erg hard voor gekozen burgemeesters is als dat allemaal anti-EU figuren worden. Sowieso is het linkse partij kartel heel erg bang voor iet wat rechtse visies op de maatschappij, waarbij niet de blote tiet regeert, zoals bijvoorbeeld dit:
pixeldra.in/api/getfile/B8mAxw

Príncipe | 04-07-17 | 00:23

Tja, ik wil ook al jaren een gekozen burgemeester, en wat hebben we Jos Heijmans(D66) burgemeester van Weert hij is nu de held.
Maar door hem zijn de huidige problemen ontstaan, de bevolking van Weert heeft eind 2015 genoeg gewaarschuwd.

Pier_penspien | 04-07-17 | 00:23

Arnhem, de stad van de trolley-bussen.
Ook een stad vol kut-turken die eigenlijk in tuigdorpen thuis horen.
Er is daar werk aan de winkel.

Jan Dribbel | 04-07-17 | 00:21

@ouwespamhoer | 04-07-17 | 00:11 Martin Bosma, Raymond de Roon (was ooit advocaat-Generaal) en die leraar wiens naam mij even ontschoten is.
Er zitten niet allemaal debielen bij de PVV hoor.

Keyboardspeler | 04-07-17 | 00:21

Kleinzielig gezeik zeg. Hij is juist een hele goeie.

Chow | 04-07-17 | 00:21

-weggejorist-

down | 04-07-17 | 00:20

Getsie. Hoe is het toch mogelijk! Denk niet dat de burgers van Arnhem hier blij van worden.

lady blabla | 04-07-17 | 00:18

-weggejorist-

fail | 04-07-17 | 00:17

@Ramsesz
Ja precies. Met rode uien.

RickTheDick | 04-07-17 | 00:16

De man die de PVV-ers wilde/ wil uitsluiten van een politiefuctie.

Marcello Christiani | 04-07-17 | 00:14

-weggejorist-

Ramsesz | 04-07-17 | 00:13

Noem eens drie ervaren bestuurders van de PVV die een middelgrote stad in Nederland zouden kunnen leiden.

ouwespamhoer | 04-07-17 | 00:11

Dank voor het vertrouwen,.... van wie???

tsjajaja | 04-07-17 | 00:11

The Moroccan dream, van shoarmabezorger tot burgemeester.

RickTheDick | 04-07-17 | 00:11

Dat kan niet waar zijn. Met z'n L.O.I. diploma. Sneu voor Arnhem ook. Moeten ze opnieuw bevrijd worden.

arc-en-ciel | 04-07-17 | 00:09

Er zijn zwakkere broeders benoemd via het baantjescarrousel

lingo star | 04-07-17 | 00:08

Als je Mar couch door de google-vertaler haalt krijg je bedorven divan.
WTF ??

donjon | 04-07-17 | 00:07

Het houdt niet op. Niet vanzelf.

Nibdib Niddib | 04-07-17 | 00:06

Vergeet die gekozen burgermeester nou maar, dat is vakkundig door D66 en de PvdA om zeep geholpen door de verkiezingen in Utrecht en Eindhoven grondig te frustreren/verneuken door alleen maar mensen van één(*) partij op te verkiezen plaats 1, 2, 3 en 4 te zetten.
Toen mensen het door hadden werd de opkomst te laag volgens D66 die het plan daarna in de 2e kamer getropedeert heeft, aangezien zij vonden dat de burger niet geïnteresseert bleek in te kiezen burgermeesters, wanneer er in werkelijkheid geen keuze was.
Democraten die het onhandig vinden dat mensen stemmen over dingen die ze belangrijk vinden. Dat zijn nou echte baantjesverziekers.
*PvdA...

Dezenaamhier | 04-07-17 | 00:05

OMG. Een PvdA-burgemeester in mijn Enum. En dan ook nog deze. De stad gaat roerige tijden tegemoet...

Reykjavik | 04-07-17 | 00:04

Als Willy door god is aangewezen, kan hij dan ook door god worden uitgewezen? Is daar geen procedure voor zodra hij aan de tirannie van moslimbroeders staatsmacht geeft?

tipo | 04-07-17 | 00:04

Normaal begin je bij een kleine gemeente (<50.000) maar meneer bezit over zulke grote bestuurlijke kwaliteiten dat hij gelijk een grote stad van 160.000 mensen krijgt toebedeeld. #lachwekkend

Stocktrader | 04-07-17 | 00:01

Ongelofelijk. Dat een gemeenteraad daarmee akkoord gaat. Arnhem ook maar afschrijven dan.

Poes Fiep | 04-07-17 | 00:01

Ik vind dit eigenlijk een brug te ver gaan.

Steefzor | 04-07-17 | 00:00

Wonderbaarlijk dat er een PvdA burgermeester komt. Dat het überhaupt mag is al van de zotte

Dulacs | 04-07-17 | 00:00

In Arnhem willen ze gewoon meer, meer, meer multi-culturele problemen. Dan lijkt me dit een uiterst gelukkige keuze.

Kapitein Stijlvol | 03-07-17 | 23:59

Volgend jaar dus een grootse iftar op het stadhuis van Arnhem!

DeRustige_ | 03-07-17 | 23:56

Geloof ook niet dat arnhem weer een PvdA-salaris wil gaan betalen.Ze zijn niet gek daar.

van stampij | 03-07-17 | 23:53

Morgen op twitter... Greet: Ik doe mee in Arnhem.

Stocktrader | 03-07-17 | 23:51

REAGEER OOK