Opluchting. Vermiste Saoedische journalist Khashoggi gevonden
Social
We begrijpen niet helemaal waarom het zo'n ophef is als het enige land ter wereld dat de naam van de heersende familie draagt even huishoudt tijdens het wisselen van de wacht, maar een verhaal is het in ieder geval wel. Saoedische journalist Jamal Khashoggi betrad het Saoedische consulaat in Istanbul, een gecharterde dubbelganger verliet het gebouw vervolgens weer. Tijdens de shitstorm gaven de Saoedi's toe dat Khashoggi om het leven was gekomen, en wel tijdens een gevecht, hetgeen ze ten zeerste betreuren. Maar, gelukkig is-ie gevonden, en wel in de achtertuin van het consulaat, zeg maar precies waar de operators ook een shitload aan documenten stonden te verbanden. Inmiddels zit-ie veilig in een auto van het consulaat, achterin, in drie koffers. Ondertussen is een van de kills squad-leden omgekomen in een """auto-ongeluk""", en de overige veertien zullen er ook niet al te rustig bij lopen, want al hun tronies en namen werden direct op het web gegooid. Kroonprins Mohammed bin Salman heeft de zoon van Khassoghi gebeld en zijn condoleances overgebracht.
Social
Social
Reaguursels
InloggenDenk ik teveel in een complottheorie als ik zeg dat dit alles in scene is gezet door dhr E president te T zodat hij de machtigste man in het MO kan worden?
Eind goed al goed. Inshallah.
Zijn de Saoedi's nu ook afgegleden naar het niveau Nederland ? Waar politici en kunstenaars al jaren vermoord worden. Journalisten is niet nodig want die hangen hun oren toch naar het establishment, evenals de meeste cabaretiers.
Je laat het klinken alsof de Nederlandse staat hoogstpersoonlijk opdracht heeft gegeven voor het moorden van die politicus (niet politici) en kunstenaars.
Wat lul jij nou man.
Nu Turkije zoveel speurwerk heeft verricht kunnen ze bij de EU
Waar is de Europese verontwaardiging over de vermissing van Interpol baas Meng Hongwei in China?
www.independent.co.uk/news/world/asia...
Dat is geen moslim-extremist, dus die kan het schudden bij weldenkend Europa.
Another day at the office voor de Arabieren met hun legendarische duivelse wreedheid.
"We begrijpen niet helemaal waarom het zo'n ophef is..." Dat dacht ik dus ook maar in het hedendaagse politiek activisme van de media weet je dat er iets anders speelt. En wie schetst mijn verbazing:
www.telegraaf.nl/nieuws/2718372/moord...
Jah,
De Saudi regering bestaat uit bastards, die nergens ene fuk om geven,
zolang hun slaven (letterlijk) maar het werk blijven doen
en de oliedollars binnen blijven stromen.
Dus goed dat ze nu even internationaal te kakken gezet worden.
.
Alleen dat Erdofascist hier zoveel garen bij spint, steekt me.
Zo'n akkefietje moet in Turkistan ook honderden malen voorgekomen zijn.
Zoek, zoek, zoek...
Kijk, dat het huis van Saoud doorgaans het regime van Assad doet verbleken en soms zelfs een gooi naar het nivo van IS doet, mag nauwelijks verbazen.
.
Waar ik mij wel over verbaas is de plotselinge rechtschapenheid van Erdogan. M’neer veegt thuis honderden journalisten het cachot in, anderen verdwijnen of sterven opmerkelijk toevallig. Edoch, nu bij deze enkele journalist klimt hij hoog op de apenrots en schudt hij preek na preek over het plaatsgevonden onrecht uit zijn mouw. Alsof een broeder is heen gegaan. Vreemd. En hoe zit dat trouwens met al die Turkse inzichten? Nogal onwaarschijnlijk dat ze hier toevallig tegenaan liepen.
.
Helaas hoeven “journalisten” hier niet door het regime vermoord te worden omdat ze zelf al hun tong hebben afgesneden. En ogen uitgestoken. En oren...
.
Gelukkig is de volgende rel al in aantocht. Een grote ook.
!Aanpassing, stukje weggevallen waardoor zin iets anders zegt dan ik wilde zeggen.
“Helaas hoeven “journalisten” hier niet door het regime vermoord te worden omdat ze moeilijle vragen stellen. Omdat ze zelf al hun tong hebben afgesneden. En ogen uitgestoken. En oren... “
Binnenkort wordt de "rechtschapen" Erdogan met veel egards weer vorstelijk ontvangen door de nieuwe EU-commissaris Zimmerschwanz. En niemand die moeilijke vragen stelt. Je ziet het aankomen.
Daar heb je een punt. Erdogan heeft enig boter op het hoofd.
Misschien is het de moeite waard om deze aflevering van Lubach opnieuw te bekijken.6:18 vertelt meneer dat zijn land wel mee valt.
www.youtube.com/watch?v=pYr4-qrDHCI
Gebeurt overal dat regimes tegenstanders opruimen soms in een ambassade soms in een mediapark.
"Opluchting" Ziek woord misselijke grap, de man is niet levend aangetroffen toch?
en ik merk zelfde redacteurtje op als die zometeen nog eens tegenkwam in een ander afbrandend topic.
Terzake de ontmoeting, ik ben Halbe niet, ik was er niet bij om bewegend beeld te zien, Ongezien.
Koning moet publiekelijk op knieën de voeten van de zonen smeken om vergiffenis en sepuku plegen als de zonen niet met de genade van de almachtige vergeving in hun hart kunnen vinden.
Maar Wimlex doet maar wat graag handjes schudden met de Saoudische koning en kroonprins en Rutte verkoopt zn moeder nog voor wat kamelen en een litertje olie en een handvol euro's.
Wimlex drinkt gintonic in Londen met zijn argentijnse lief.
"Vluchten kan niet meer Ik zou niet weten hoe" van Annie M.G. Schmidt
onmiddelijk vertalen in arabisch en laten zingen door een hollands koor van mannen in jurk waarvan we er hier helaas meer dan genoeg hebben.
Dat zal het koninklijk huis van saoud leren bij de baard van mohammed.
www.youtube.com/watch?v=sE2yz-L64ag
Je kan natuurlijk ook de kraan dichtdraaien. Of open zo je wilt.
Lucifer wacht geduldig.
Het is heel simpel. een Arabier kun je niet vertrouwen. Iedereen die met ze te maken heeft gehad weet dat. De oplossing: een groot hek om het Midden-Oosten zetten en er omheen vliegen. Zolang de hypocriete elite het daar voor het zeggen heeft, verandert er niets voor de lokale bevolking. Spijtig genoeg om dit te moeten vaststellen.
Ach, je moet even weten hoe ze denken. Dan kun je er best wel mee werken. Dan eerste kiezen ze altijd de makkelijkste weg, ten tweede gaat familie voor alles, de derde knijpen ze allemaal de kat in het donker en zijn ze gek op een biertje en een blondje. Handje schudden, meelullen, en ze verwijzen je vlot naar de Indiër die ze hebben ingehuurd om het daadwerkelijke werk te doen.
Imitatio Dei Soros,but not as a God...
Hij heeft zijn moord opgenomen op zijn smartwatch en daarna heeft hij de opname doorgestuurd naar zijn verloofde.
Welkom in Wondere Wereld.
Ah dus de nieuwe politiek wil minder afhankelijk worden van olie en was dit slordig afgewerkte klusje 'de druppel'. Mwoehaha.
De baas van Interpol is in China aangehouden omdat ze hem betichten van corruptie en malversatie betreffende gesjoemel met inlichtingen,hen aangaande. Dit hoorde ik in de wandelgangen. Dus, of er iets van klopt , dat weet ik niet. Maar waar rook is, is vuur.
Het stelt allemaal niets voor .. vele landen hebben zo hun eigen manier van de tegenstander opruimen.. teveel om te benoemen.. dit was natuurlijk wel een falen van deze kneuzen en hun opdrachtgever .. in Turkije nota bene .. de verklaarde tegenstander van de Saudi`s ..
Hangt ervan af wie de 'kneuzen' zijn en de de opdrachtgever is. Dit is inderdaad zo kneuzig dat je je moet afvragen of dit niet opzettelijk is. Vrijwel alles dat fout kan gaan is fout gegaan:
1. met een veel te groot en opvallend team werken (hit squad van 15 man)
2. In privéjets inreizen op de dag van de moord of rond de moord in plaats van met de burgerluchtvaart. Na de moord ook weer direct uitreizen
3. makkelijk te identificeren personen
4. moord op niet neutraal terrein (consulaat van het desbetreffende land)
5. moord in een vijandig land
6. georganiseerd in een camerarijke omgeving
7. slachtoffer is niet gefouilleerd op opnameapparatuur
Wellicht zit er een mol in het koningshuis zelf die van de kroonprins af wil.
@koter of het zijn gewoon achterlijke wilden die toevallig veel geld hebben door olie.
Nog ff de smoezen goed afronden en afstemmen met de VS, de 18 medewerkers snel veroordelen en hun kop afhakken, kunnen die ook niks meer zeggen, de familie van K. een bak geld geven en hoppa opgelost.
Er zijn grotere en belangrijkere zaken dan een dooie journalist.
helaas is dat waar. Het is best sneu voor meneer Kasjoggi dat hij nu in mootjes ligt, maar om daar een oorlog over te beginnen is ook weer wat.
Moslims blijven nu eenmaal andere moslims, joden, ongelovigen, boeren en buitenlui in mootjes hakken. Op ze schieten helpt zeker, maar soms is dat te laat of geen oplossing meer.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 17:12
Zeker als je er net voor 100 miljard aan wapentuig aan S.A. hebt verkocht en daar in de USA een kleine 60.000 man en paar jaar mee aan het werk houdt. Zo tot de volgende verkiezingen zeg maar.
Yep. Het gaat hier over de belangrijkste gemeenschappelijke kernwaarde van de eurofielen. Over lijken gaan om een eurootje te verdienen.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 17:12
Op 6.20 interessant fragmentje met Khashoggi over verschillen tussen IS en Saoudi's in oude ZML aflevering: www.youtube.com/watch?v=pYr4-qrDHCI
De boodschap is duidelijk, houd je bek, en omdat ik zo veel geld heb kom ik er mee weg. Zo daar gaan weer een paar vingertjes bij de verzameling. Het waren niet de eerste, volgens de uitstekende www.middleeasteye.net. Waar 'Khashoggi' overigens anoniem voor schreef.
SA kan gewoon haar fascistische ideologie verspreiden door het financieren van haar welgevallige moskeeën in Nederland en andere west Europese landen.
Yep. Je kan een islamist wel als mens behandelen, maar of de islamist zich ook als een mens gaat gedragen blijft afhankelijk van of je fysieke macht op hem en/of zijn familie kan uitoefenen.
- De EU kan, wil en durft dat niet
- Trump wel
Het blijft de islam en wij zitten met ons grootste probleem: de EU die de islam moedwillig importeert.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 17:03 | - Trump wel
"Je kan een islamist wel als mens behandelen, maar of de islamist zich ook als een mens gaat gedragen blijft afhankelijk van of je fysieke macht op hem en/of zijn familie kan uitoefenen. - De EU kan, wil en durft dat niet Trump wel"
Oke Jan. Wat zeg je hier nu eigenlijk?
Dat een islamist zich als mens gaat gedragen door fysieke macht op hem uit te oefenen. En dat Trump dat doet.
Wacht ff. Je bedoelt dat prins MBS een islamist is, die zich door Trump als mens gaat gedragen. Dat is totale onzin.
MBS trekt zich nergens wat van aan en Trump doet liefst zaken met hem, zonder zijn daden te willen veroordelen. Trump wild ehem laten wegkomen met "rogue killers" een paar dagen eerder, maar nu kan dat niet meer want het congres.. etc.
De EU daarantegen stopt wapenleveranties (Merkel althans) Dat raakt MSB wel. Het vermindert zijn macht. Zijn militaire potentfieel en zijn aanzien in de wereld als Duistalnd zich terugtrekt.
Trump, jouw idool, laat zich dus piepelen door MBS. En laat zich echt niet op de plaats zetten door Trump.
Waar haal je toch de onzin vandaan? Weet je uberhaupt wat je neerpent? Of is het zomaar een bijeenraapsel van wat losse statements en onderbuikgevoelens Jan?
Je verhaal raakt weer zoals gewoonlijk kant noch wal.
Vroeguh kon je nog grapjes maken over Arabieren
www.youtube.com/watch?v=3zM5IsUIhEM
Waarom en met welke sterke smoes is dat slachtoffer naar dat zenderpark gelokt?
Nee zeg. Dat je als zoon de (opdrachtgever van) de moordenaars van je vader de hand moet schudden en met ze moet huilen om zijn dood. Ik wordt er misselijk van. En ze moeten wel, want anders zijn ze binnenkort zelf ook dood. Gatverdegatver. Mao Tse Toeng, Ceaucescu en Hitler zijn lieverdjes vergeleken met die kroonprins van Arabië.
Zoals Olaf Koens ("wrange ontmoeting") als geen ander zal weten;
Arabieren (ja ik weet, ik generaliseer) zijn meesters in dit soort gedrag.
Let wel, dit gaat op voor zowel de opdrachtgever áls voor de zoon van Khashoggi.
Boerkablaffer | 23-10-18 | 16:52
Die waren niet erger of minder erg en bedienden zich van dezelfde tactieken. Hitler en Ceaucescu pakten het alleen wat slimmer aan en zogden dat het spoor niet direct naar het te herleiden was , Mao was openlijk bot en liet duizenden tegelijk executeren.
techniek was ook wat minder ver natuurlijk, moeten niet vergeten dat ze ook deels zijn gepakt door die smartwatch en doordat Turkije ze al in de gaten hield.
Dit gebeurt bijna dagelijks, en overal ter wereld, ook in westerse beschaafde landen.
Alleen zijn de meeste huurmoordenaars en doodseskaders slim genoeg om het doelwit niet in hun eigen ambassade om zeep te helpen. Een autoongelukje of zelfmoord is veel handiger. Echt, het blijven sukkels in die hoek van de wereld, sukkels met een meerderwaardigheidscomplex, en dat zijn de ergste. Maar goed, we verdienen goed aan ze, en dat telt, niet die ene lastige journalist waar we toch geen band mee hebben, want theedoek op hoofd.
Die Maltese journaliste werd gewoon opgeblazen in haar auto.
www.theguardian.com/world/2018/apr/17...
De Bulgaarse journaliste die recent is verkracht en vermoord is gewoon achtergelaten in het park.
www.tellerreport.com/life/bulgaria--tv...
En een andere Slovaakse journalist is gewoon thuis doodgeschoten samen met met vriendin.
www.theguardian.com/world/2018/mar/26...
Soms doen ze het minder subtiel als boodschap.
Lekker belangrijk weer!?
Manohmaohman - pang pang roepen en klaar is kees.
Erg onwaarschijnlijk. Als ze al deze moeite nemen zou het een klein kunstje zijn om het lijk in een diplomatieke postzak te duwen, naar Riyad te sturen en daar te definitief te laten verdwijnen.
Kwestie van tijd .......... Khashoggi, de musical.
Overigens voor een ieder die verontwaardigd is over de moord en roept om maatregelen tegen SA, morgen staat U weer vrolijk te tanken.
Precies. Laten ze dáár eens iets aan doen. Gewoon een medewerker bij de pomp die je tank volgooit. Scheelt ook een hoop plastic handschoentjes. Die vervolgens in je reet terechtkomen, heb ik zojuist vernomen.
En maar lullen over een boycot en wat al niet meer. Dat zal allemaal eindigen met een scheet in een netzak. De (wapen)handel gaat gewoon verder, mogelijks met een korte onderbreking. Of... en waarschijnlijker, zonder onderbreking via een derde partij, zoals gewoonlijk. Democrazy in action!
Moeten Iran en SA niet ruilen met hun plekje op de Axis of Evil?
Hoezo, je kunt ook de eertse plaats delen.
Ach, niks nieuws. Ook in NL worden mensen door de overheid vermoord..
Rust in Vrede Pim Fortuyn.
Khashoggi is arabisch voor legpuzzel.
Khashoggi is uberhaupt geen Arabische naam. De Khashoggi's zijn van origine Turks.
"Jamal Khashoggi was born in Medina on 13 October 1958. His grandfather, Muhammad Khashoggi, who was of Turkish origin (Kaşıkçı), married a Saudi Arabian woman and was personal physician to King Abdulaziz Al Saud, the founder of the kingdom of Saudi Arabia."
en.wikipedia.org/wiki/Jamal_Khashoggi...
Hoe houden die gasten elkaar nou in vredesnaam uit elkaar met allemaal dezelfde doeken, gewaden en baarden? De cameraman en koning zien er hetzelfde uit. Wit wasmiddel moet daar een gouden handel zijn.
Overheden en hoge politici leggen wel vaker onwelgevallige personen om. Dit doen ze in de regel zo geraffineerd dat de opdrachtgever bijna niet te traceren is. Dit voorval is echter zo slordig georganiseerd dat ik mijn vraagtekens heb. Is Bin Salman werkelijk zo roekeloos of proberen hogere krachten binnen of buiten SA van hem af te komen?
Het lijkt erop dat die MBS zo dom en vooral arrogant is dat hij zich voldoende machtig waant om voor het oog van de wereld hier zonder repercussies mee weg te kunnen komen en daarom geen enkele moeite deed om deze misdaad weg te moffelen of geraffineerder voor te bereiden. Of zijn inschatting juist was, zal spoedig blijken.
Het make it look like an accident part hadden ze niet goed begrepen denk ik.
Natuurlijk verschrikkelijk voor die Khashoggi als dit daadwerkelijk zo is gebeurd. Ik heb echter mijn bedenkingen. Niet zozeer omdat ik de Saudi's niet in staat acht zoiets te doen, maar meer omdat het moslimbroeder Erdogan allemaal wel erg goed uitkomt. Khashoggi, een mede-moslimbroeder, wordt vermoord op het consulaat van dé aartsrivaal van het moslimbroederschap: Saudi-Arabië. Dat is natuurlijk smullen geblazen. Vergeet ook niet dat de Turkse regering volledig grip heeft op de informatie voorziening, dus we zullen wellicht nooit de feiten leren.
Het is inderdaad erg toevallig dat dit in Turkije gebeurd is... en dat vrijwel alles is gefilmd of opgenomen. Dat over de informatievoorziening klopt inderdaad. Het nieuws is hoofdzakelijk afkomstig van Al-Jazeera (Qatarees), de Turkse krant Sabah (feitelijk een spreekbuis van de AK-partij) en het Russische RT. De eerste twee zijn apparaten van de Moslimbroederschap de laatste is pro-Iran... en alle drie anti-Saudisch. Met Moslimbroederschap refereer ik aan de Egyptisch revolutionaire beweging opgericht in de jaren '20 door Hassan al-Banna en Sayyid Qutb.
@koter
We hebben het over hetzelfde Moslimbroederschap inderdaad.
Gualtiero | 23-10-18 | 16:19
Khasoggi had een speciaal google horloge om dat de geluidsopnamen van de gesprekken direct naar zijn vriendin stuurde.
Als die Arabieren geen olie hadden gehad, zaten ze nu nog op kamelen. Wat een criminele prutsers!
Precies en die olie kunnen ze niet eens zelf uit de grond halen, daar zijn dan weer westerse bedrijven voor nodig.
Gaat nog lachen worden wanneer het goedje straks op is. Benieuwd wat ze dan gaan doen. Ach, ze hebben altijd Allah nog.
*proest*
Hadden we hier ook niet wat terreur-verdachten met grote plannen opgepakt? Al weken niets meer van vernomen. In die landen wordt gekopt bij het leven, wat is nieuw? Niemand die zich roert. En nu opeens is dit een verrassing want het vriendje van koning pils blijkt een gewone wolf in schaapskleren te zijn. Een moslim dus.
Altijd sappig als er uit de duistere krochten van de politieke onderwereld een verhaal opduikt. Luguber, ogenschijnlijk doorzichtig, maar wat is het belang van Erdogan, hoe bang is iedereen voor de Arabieren, welke rol speelt de mogelijke erkenning van de staat Israel door SA. Kunnen ze echt zo dom zijn? Heerlijke intriges.
Als je dan een kritische stem wilt laten 'verdwijnen' dan doe je dat toch in je eigen land met controle over de politiediensten i.p.v. in een vijandig gezind land? Is dit een megafaal of zit er een ander verhaal achter (framing of zo)?
Hij woonde al in de VS. Neem niet aan dat hij als criticaster van het opperhoofd daar S-A nog regelmatig bezocht.
Elk land haalt deze dingen uit,Russen lieten ook veel extremisten in de Kaukasus veverdwijnen,net als de VS ook veel objekten in europa oppakkte en overbrachten ect.ect
De hele setting stinkt als een opnieuw opgewarmde shoarmaschotel. Twee aartsvijanden met ieder andere plannen voor de regio. Het netwerk van zakenrelaties en lopende financiële kwesties. En dan de locatie van de moord. Facepalm inducerend.
Het lijkt op een val die Erdogan heeft uitgezet voor SA.
Erdo wist via via (afluisteren consulaat) al van de geplande actie en heeft maximaal voordeel gehaald bij het naaien van de Saoedi's. Je kunt je afvragen of Erdo niet aansprakelijk gehouden kan worden voor medeplichtigheid, want als hij ervan wist, heeft hij het niet voorkomen.
Misschien is dat ook de hoofdreden dat we die "tapes" niet te horen krijgen. Van de zogenaamde smartwatch, uhhuh.
Het slachtoffer paste wel op om richting SA te gaan. Met de voorkennis dat hij trouwdocumenten nodig had en deze in een consulaat van zijn geboorteland in Turkije kon ophalen, was dit een dekmantel en tevens valstrik. Namelijk, er lande twee privé jets vanuit SA op het vliegveld van Istanboel met een speciaal team, en niet om hem de groeten te doen v.d. Prins van SA.
De verwachting was dat er geen haan naar hem zou kraaien, dit liep anders.
Veluwse-Eikel | 23-10-18 | 16:21 |
Ja. Maar vooral omdat Erdo ervan wist.
Waarom stond alles zo fraai op de video? De aankomst, het hit squad bij het hotel, de busjes bij het consulaat, de video van de dubbelganger, de geluidsopnamen in het consulaat?
Erdo heeft maximaal voorbereid om de Saoedi's een zeperd te bezorgen. En nu melkt hij het maximaal uit. Was er alleen Khashoggi;s klagende aanstaande echtgenote geweest dan was dit nooit een verhaal geworden.
Beste_Landgenoten, totaal gelul... wat staat op video? Enkel opgehaalde beveiligingsbeelden. Alles bij elkaar vormt dit de bewijzen welke de Turkse recherche in inlichtingdiensten gebruiken om de ware toedracht in kaart te brengen. Het balletje is gaan rollen doordat de Khasoggi het niet helemaal vertrouwde en via zijn smartwatch de gebeurtenissen in het SA consulaat naar zijn buiten wachtende aankomende vrouw streamde. Zij nam dit op en stapte hiermee naar de Turkse politie. Er is verschil tussen logica en linkse paranoia.
Ik schaar jou bijdrage onder het laatste.
Veluwse-Eikel | 23-10-18 | 16:46
Dat van die smartwatch is een bewering die nog door geen enkel feit is gestaafd. Zowel niet door mevrouw Khashoggi als door de Turken. Er is sprake van geluidsopnamen die echter nog door niemand anders zijn gehoord dan de Turken.
Ik denk dat die smartwatch een onzinverhaal is.. Ten eerste omdat mevrouw Khashoggi, die dus live de dood van haar man kon horen zeker geen 9 uur zou hebben staan afwachten, maar direct alarm had geslagen. En omdat we dus niks van die opnamen te horen krijgen. De kans is groot dat de Turken het consulaat hebben afgeluisterd en al veel langer dan de afgelopen weken.
"For more, head here:" is NIET grappig.
Mocht iemand deze al hebben opgemerkt.
Sorry, ik handelde vanuit een reflex.
Doet me trouwens denken aan dat geintje over onze Koning op staatsbezoek in Saoedie-Arabie: "Hey Max, Bob jij vanavond?"
Aan de foto’s te zien hebben ze hem in de dönerkebab verwerkt en op de binnenplaats geroosterd.
Iedereen die de afgelopen dagen een gratis broodje kebab van de Saoedische ambassade in Turkije heeft geaccepteerd is mogelijk zonder het te weten medeplichtig.
Dus een stel arabieren heeft een andere arabier gemarteld en geheelveeldeeld?
Wow! Die zag ik niet aankomen, het leken zulke keurige mensen!
Turkije pakt het onderzoek grondig aan... tevens laten ze zich niet door SA en haar diplomatieke onschendbaarheid onder druk zetten om te kunnen doofpotten.
President Erdogan is terecht alert als er zogenaamde ‘doodseskaders’ in zijn land actief zijn en misbruik maken van zogenaamde diplomatieke onschendbaarheid. Let wel: indien dit soort teams bestaan, gaat het nimmer om een incidentele moord. Vergelijk het met een SS Totenkopf brigade, deden niets uit zichzelf maar enkel na opdracht van hogerhand.
Het ware gezicht van SA komt langzaam tevoorschijn... ben zeer benieuwd hoe ze deze plooi glad gaan strijken, wordt vervolgd.
Erdogan duldt gewoon geen concurrentie. Hij weet alles van tegenstanders wegwerken.
Ottomanen en Saoedis/Omanis hebben een lange historie van haat & strijd. Arabieren vinden Turken maar nep-moslims. Andersom vinden Turken zandbakkiers niet echt beschaafd.
R.I.P. Khashoggi (rest in pieces).
Dit komt Erdogan ook allemaal erg goed uit. En maar weinig echte vragen over wie en hoe hij iedereen bespioneert. Het leidt ook lekker af van een in elkaar stortende munt. En Trump baalt want nu wordt eens te meer duidelijk met wat voor partijen de V.S. zaken doet. Niet dat zijn voorgangers het anders deden maar dit is Trump. Dan mag men ineens wel kritiek geven.
Ja want Trump dit en Trump dat...
Erdogan dit en Erdogan dat.
Extra deugpunt voor deze super inhoudelijke bijdrage.
Die Saudi's geven wel een hele nieuwe dimensie aan de term vlek op vlek. Manmanman wat een faalers!
Moslims kunnen nu eenmaal weinig.
Ooit gehoord van een islamitisch ruimtevaartprogramma..? Een islamitisch instituut voor moleculaire geneeskunde..?
Dacht 't niet.
Turken spelen dit anders wel subliem uit. Beetje lekken, wachten op domme reactie saudis, dat weer ontkrachten met nieuw bewijsmateriaal. Een sluwe vos die Erdogan. Eerlijk is eerlijk.
Goed. Ik geef u een score 1 voor de moeite. U gaat niet voorbij de selectie van "Holland kan trollen". Kom volgend jaar maar terug.
Kuifje, weer bezig je een indirecte frame...
Je zegt niets maar toch zeg smeer je stront aan iemand.
In het huis van de consul is al op de eerste dag gezocht (resten zouden in zijn tuin zijn gevonden) Het lijkt een beetje op: 'waar blijft die toezegging van 100 miljard?' versus '10 miljard moet genoeg zijn broeder!'.
volgens mij is dat huis pas na enkele dagen bezocht, is immers S.A. terrein. Na toestemming en na een grondige schoonmaakploegbeurt alsmede schilderbeurt is er pas toegang gekomen. Als nu blijkt dat na grondig onderzoek door Turkije de lichaamsdelen zijn gevonden op dat terrein dan kun jeje vragen stellen hoe dat onderzoek nu precies gezien moet worden..
Het huis van de consul, en het consulaat zijn verschillende plekken. Het overschilderen etc was in het consulaat.
Dat is de verklaring van de Turkse recherche. Markant inderdaad. Klopt van geen kanten. Erdogan, opstandig dat hij is, maakt er ophef over. Kamelen neukers offeren wat "broeders". En alles blijft. Die kroonprins is gek. Het is één ding je onderdanen te martelen en af te persen onder de façade "anti-corruptie", het laten verdwijnen van een journalist werkzaam voor een Amerikaanse krant... Dat is te hoog gegrepen voor Mo kroonprins Zalm. Niks gaat gebeuren.
Erdogan is een paardelul.
Omdat hij kan chanteren? Dat kan iedereen.
Zitten jullie op hetzelfde kantoor tegeltjes te tikken?
Noem mij eens zo'n Muppet die wel “top notch" is? Ik wacht wel... Terwijl ik doorga met nuttige zaken. DKS.. Staat de K voor kansloos of Kempi? Zijn synoniemen overigens.
Ik zit in Afrika en DKS in Europa.
@Kuifje-in-Afrika
O, op die fiets. En Berbaar heeft Azië, Botbot Noord-Amerika en Beste landgenoten Zuid-Amerika. Heb ik het complot nu door?
Klinkt gezellig wat Kashoggi overkomen schijnt te zijn:
'Turkish officials suspect Khashoggi was killed brutally during a planned visit to the consulate in Turkey on October 2.
The international writer had his fingers torn off one by one by his torturers before he was decapitated and his body was later dissolved in acid, according to horrific reports.'
The journalist was allegedly carved up with a bone saw while alive in a horrifying seven-minute execution carried out by killers listening to music on headphones.
Maar meer dan dat is het een boodschap. Dat de almachtige elite hun plek weer terugnemen. Let op Trump. Gewoon een bruikgedingetje want hij kan goed liegen. Maar let op. Straks zitten wij ook weer in 1821.
Ik zeg: niet mee bemoeien. Laat die mensen hun zaakjes op hun manier volgens de eigen mores oplossen.
Mij is volstrekt onduidelijk waarom gevraagd wordt dat 'Het Westen' en Trump hier iets mee moeten.
Bovendien zouden wij het niet fijn vinden als één of andere zandbakheerser iets zou vinden over NL, toch?
Ten slotte: laten we haters van het Westen nou geen argumenten geven om achteraf te zeggen dat 'we' ons overal mee bemoeien en derhalve niet moeten zeuren als die zandbaklui hier orde op zaken komen stellen, maar dan wel op hun 'explosieve' manier....
Tot dat? Dat is het hele punt.
Is een kwestie van 'damned if you do, damned if you don't'. Als je iets doet krijg je gelazer dat je je ermee hebt bemoeid, als je niets doet krijg je gelazer dat je hebt toegekeken hoe er onrecht geschiedde.
@DKS
Totdat? Geen idee. Misschien totdat 'wij' er last van krijgen?
@Zwarte_weduwe
Recht en onrecht zijn tegenwoordig relatieve begrippen en afhankelijk van o.a. plaats, cultuur en belangen.
Je doet het dus nooit goed.
Weet je wat het meest zielige is van "jou soort". Dit dus. Wat is er mis in je hoofd.
De Koreaanse Slet | 23-10-18 | 15:46
Wow, voor het eerst een directe reactie van DKS..!
Ik wil u al heel lang iets vragen:
Toen u Pim Fortuyn en Theo van Gogh dood op de grond zag liggen, kreeg u toen een stijve..?
Padjepejer | 23-10-18 | 15:48
"Ze hadden er toch een beetje om gevraagd?"
Nee, de Russiche ambassadeur op camera door het hoofd schieten... dan ben je lekker bezig toch? Erdoganlikkertjes?
Ook dat keuren we niet goed.
Dat en jouw beperkte kennis van zaken.
Ineens meer toeterturken hier. Hoe kan men een despoot als Erdogan nog goed gaan praten?
Kritische journalisten vermoorden, bedoel je. Ja, daar wordt de wereld vast veel beter van....
Kritische journalist, LOL! Hij schreef al jaren niet meer. Hou toch op. En nogmaals, het was een Al Qaida mattie. dit zooi kan niet snel genoeg uitgeroeid worden.
In deze is het altijd beter geen partij te kiezen. Ik weet dat domme mensen met psychische afwijkingen een voetbal mentaliteit hebben. Maar je hoeft echt niet te kiezen. Je kan ze allemaal slecht vinden en kiezen voor liberale westerse democratie.
Slet: jij lijkt mij een echte fan
Oh, en het valt me op dat niemand zich blijkbaar druk maakt om het feit dat de Turken blijkbaar consulaten&ambassades afluisteren.
Kuch Apple watch kuch Heus waar..
Dat is van alle tijden en gebeurt overal.
Je verwacht van een fascistoide Turken staat dat ze dit niet doen? Ga je diep schamen.
Behalve als het Russen zijn, dan maak je internationale stampij.
Wanneer was er stampij over de Russen?
Het valt me meer op dat de Turken helegaar niet geheimzinnig doen over het afluisteren. Normaal hang je dat niet aan de grote klok
Dit gesprek word door de smartwatch van hem opgenomen en doorgestuurd naar zijn mobiel,die zijn aanstaande vrouw had die buiten wachte
Geen idee wat het belang is van ome Erdo bij deze openheid, maar dit speelt hij toch goed uit.
Nee hoor. Erdogan is onderdeel van hetzelfde probleem.
Erdogan neukt nu eventjes zijn rivaal de moeder en daarna gaan ze hand in hand verder. Net zoals Erdogan met Poetin met dat vliegtuig. De enige die geen flauw idee heeft is Trump. Maar hij vindt het wel stoer.
Trump zit in een lastig parket nu. Misschien was dat de opzet?
Vind het een gevaarlijke man, maar dit speelt ie slim
Erdogan heeft niet veel met het koningshuis van Saudie Arabië .
Wel met de stroming die daar vandaan komt
Klopt, dat dus (stoken in de relatie VS-SA).
Nee, Erdogan heeft ook niet veel met de stroming aldaar. Erdogan heeft veel met de moslimbroederschap, zoals ook mootjesman veel met de moslimbroeders had. De familie Saoud heeft weer weinig met de moslimbroeders. Dat, en de steun die Erdogan aan Quatar geeft zet de stukken op het bord in beweging.
atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 15:38 | reageer
Logisch toch, Turkije is grote vriendjes met Qatar. SA en QA liggen nu een al een tijdje overhoop met elkaar omdat Qatar Iran steunt. Iran is staatsvijand numero uno van SA. In Qatar zijn moslimbroeders de baas. De AK-partij van Erdogan is de Turkse tak van de Moslimbroederschap. Turkije heeft recent 15 miljard van Qatar gekregen... wellicht is dit een deel van de terugbetaling. Khashoggi is zelf Saudisch maar van Turkse origine: hebben zich in de Ottomaanse periode in Arabië gevestigd. Hij stond zelf sympathiek tegenover de Moslimbroederschap en Qatar en afwijzend naar SA. Waarom Erdogan er belang bij heeft? Simpel, Erdogan is een Moslimbroeder.... Saudiërs zijn anti-Moslimbroederschap en proberen waar ze kunnen hen de pas af te snijden. De actie tegen de broederschap in Egypte is in grote mate geschied met steun van de Saudiërs. De isolatie van Qatar idem... ook heeft SA tig moslimbroeders in SA zelf opgepakt.
@koter
Klinkt logisch. Dat over die wapendeal ook. Ik weet het niet.
atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 16:43
Welke wapendeal?
Met de US. Daarom was Trump waarschijnlijk ook zo terughoudend in begin.
www.businessinsider.nl/us-saudi-arms-...
atheïstisch stemvee | 23-10-18 | 17:16
Zo'n wapendeal is in the scheme of things wisselgeld. Het gaat om veel grotere zaken. Wat je ook van het Saudisch regime vindt deze destabiliseren is absolute domheid en zal desastreuze gevolgen hebben. Het zijn daarom ook de idioten die puur uit emotie praten die roepen om regime change. Dit soort gasten weten helemaal niet hoe die regio en dat land in elkaar steekt. Gelukkig hebben ze in het Pentagon een beter strategisch inzicht.
Wonderbaarlijk hoe de kersverse SA-kroonprins zich zo in de voet schieten kan op het hoogtepunt van zijn tot nu toe vergaarde macht. En dat om een journalist.
Erdogan heeft 'em bij de ballen, Iran ziet kansen, Rusland wacht calculerend af en China hoopt dat de relatie met de VS dankzij deze crisis dermate verzuurd dat zij een aanzienlijk deel van de lucratieve wapenhandelscontracten op zich nemen kan. Je zou bijna denken dat dit onderdeel is van een paleiscoup.
Overmoedig geworden door al zijn 'successen.
Zoals altijd hoor je in zo'n geval niets van Rusland of China. Die wachten rustig af tot de shitstorm is gaan liggen en pikken dan de beste kastanjes uit de as.
Rusland en China hebben niks met mensenrechten.
Ja, Rusland en China staan al klaar om de wapendeal voor een paar honderd miljard over te nemen, zodra Trump zich als een domme 0bama of EUro-politicus zou gedragen. Wat kansloos is, Trump is scherp in handel.
@Kuifje-in-Afrika
Russen. Houden zich er meer aan als de VS,en dat al jaren.
Geen doodstraf,geen zwakzinnige worden er op de stoel gezet,straffen zijn er stukken lager,ook worden er geen minderjarigen met volwassenen vast gezet.
Dove mensen Worden uit hun rolstoel geschoten,kinderen van amper 16 worden neergemaaid met 40 politie kogels.
Lijst met misstanden is er heel lang,
Alle misstanden in de VS komen in de krant of op TV of op internet. In Rusland niet, want geen vrije pers.
@Kuifje-in-Afrika
Of je moet in het Russisch zoeken,best kans dat je dan wat vind
Of was het toch de dubbelganger die werd vermoord en is alles weer een opzetje van Erdo ?
Waar bemoeit het Westen zich mee? Dit is een Arabisch onderonsje. Strijd tussen het moslimbroederschap en Arabische landen die het moslimbroederschap als terroristische beweging beschouwen. En moslimbroeder Erdogan pakt zijn kans.
Hetgeen dat je niet snapt wat dit inhoudt zegt alles.
Misschien is het eigenlijk tijd om de Grebbeberg op te hogen.
Verstandige opmerking.
https://cpj.org/reports/2017/12/journalists-killed-iraq-crossfire-murder-mexico.php
At least 42 journalists were killed in the line of duty in 2017, representing the second consecutive decline from record highs early this decade. Fewer journalists died covering Middle East conflicts and the number of journalists murdered in reprisal for reporting eased, except in Mexico.
Overigens: Slordig dat ze hem gewoon in de tuin van het consulaat hebben begraven. Wat een amateurisme.
Ja, ze hadden beter de Mocro-maffia kunnen inschakelen. Dan was zijn hoofd gevonden voor de Al Fakheer Sisha Lounge in Besiktas.
Het is geen amateurisme. Het is een boodschap.
De Koreaanse Slet | 23-10-18 | 15:36 |
Ah.
Je bedoelt dat SA een waarschuwing wilde geven aan andere dissidenten?
Dan schiet dit wel erg in eigen voet.
Ze hebben Braking Bad vast niet gezien.
.. maar goed. Verwarrende tijden voor de nieuwe fascisten, althans de nieuwe fascisten die nog doen alsof zij menen wat zij zo Deugend & plechtig opzeggen.
Effectief onderzoek MET resultaten naar de moord op een journalist door een schurkenstaat, ze worden daar helemaal gek van.
Vooral voor Trump is het erg vervelend, met al zijn zakelijke belangen in Saoedie Arabië. Dat gaat hem en zijn familie geld kosten.
welnee, als hij niet uitkijkt (en dat doet hij dus wel) dan storten zij miljarden op zijn rekening om het weer goed te maken. Gewoon om te voorkomen dat hij net zulke domme dingen met hun regime gaat doen als Bush-Clinton-0bama deden met andere regimes. Met als resultaat honderdduizenden islamitisch verwarde mannen op enkele reis richting de EU. Maar Trump is niet zo dom.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 15:41 |
Je bedoelt dat Trump zich laat omkopen om even weg te kijken. En dat vind jij mooi. Past wel weer..
Praatjes, L-genoten. Ik vermoed dat je intelligent genoeg bent om dat te beseffen, maar jij dient andere belangen.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 15:53
Je mag mij uitleggen wat Trump nou zo ontzettend goed doet. Zijn eerste reacties waren erg lauw, hij wilde graag een Arabische smoes accepteren voor zijn wapenhandeltjes. "Rogue killers". Trump wilde het al slikken. Maar Trump haalde bakzeil bij het congres. Niet bepaald een verdienste van the Donald, of wel? Hij wordt gedwongen een andere lijn te varen dan hij zelf zou willen, dat is zonneklaar. Dus wie is hier nu een topvent?
Trump is het beste wat de westerse wereld kan overkomen. Wij zitten met de EU die wel heel inclusief kan praten, zodat ook de linkse media dat blij herhalen. Maar dat is allemaal maar rook en spiegels en gaat verder nergens over. Intussen is de westerse bevolking kansloos als een konijn in de koplampen vanwege onze overdosis aan EU, PvdA, VVD, D66, extreemGroenLinks, Merkels en Rutte's.
Plus nog wat linkse rechters en schreeuwende activisten en islamisten die door genoemden gesteund worden.
Volgens Wiki: "Politically, Khashoggi was supportive of Muslim Brotherhood as an exercise in democracy in the Muslim world. In one of his own blogs he argued for Muslim Brotherhood, and wrote that: "there can be no political reform and democracy in any Arab country without accepting that political Islam is a part of it."[31][32] According to The Spectator, "Khashoggi and his fellow travellers believe in imposing Islamic rule by engaging in the democratic process."[33] According to other Khashoggi was critical of Salafism,[34] the ultra-conservative Sunni movement.[31] In order to how Saudi Arabia should confront Iran, Al-Jazeera reported that Khashoggi has stated that Saudi Arabia "must re-embrace its proper religious identity as a Wahhabi Islamic revivalist state and build alliances with organisations rooted in political Islam such as the Muslim Brotherhood", and that it would be a'"big mistake" if Saudi Arabia and Muslim Brotherhood cannot be friendly.[35] Khashoggi also said that Saudis "must find a way where we can accommodate secularism and Islam, something like what they have in Turkey."[29]"
Moslimbroederschap dus. Die club van Hamas, gespecialiseerd in het beschieten en opblazen van schoolbussen. Met Turkije als groot voorbeeld. Ik snap wel dat half jihadistisch Nederland met deze man wegloopt.
En verder hoop ik dat het Saoedische koningshuis met wortel en tak uitgeroeid wordt.
Hij was voor democratie, dat lijkt me positief.
Dat niet alleen. Moslim Brotherhood wordt ook vaak afgespiegeld als een soort van Daesh of Al Qaida. Dat is niet zo. Het is allemaal niet zo heel simpel en zeker niet daar.
"Khashoggi also said that Saudis "must find a way where we can accommodate secularism and Islam, something like what they have in Turkey."[29]""
Nee dus geen hardliner, maar voor consensus. En tegen de onderdrukking van andere stromingen dan de staats-goedgekeurde. Zoals de Muslim Brotherhood.
Beste_Landgenoten | 23-10-18 | 15:33
Khashoggi wordt nu neergezet als terroristenleider en weet ik veel wat. Zodat we vergeten wat de boodschap is.
En dat is weinig prettig maar het lijkt erop dat ze gaan winnen. De despoten. Het was leuk eventjes na de oorlog maar toch winnen ze weer.
Waarom? Omdat kennis en wetenschap en goedheid en eerlijkheid de gewone man niet aanspreekt. Die leeft op emoties. Op woede en angst. Da's best een onoplosbaar probleem.
Erg verontrustend, maar goed dat de empires of evil nu in conflict zijn.
Democratie in de Islamitische wereld is niet positief en niet wenselijk. Dat levert Turkse/Syrische/Afghaanse/Libische toestanden op. Niet doen.
Een moslimbroeder die werkt voor de The Washington Post. Het zal me benieuwen hoeveel meer van die lui aangesloten zijn bij "Democratische" media.
Dat soort mensen krijgt wel eens een podium, omdat ze niet dom zijn en de Arabische wereld goed kennen.
In Nederland laten we dat soort klusjes over aan types zoals Volkert van der Graaf.
De zittende politicus
Hij heeft nog nooit gedanst. Hij kent zijn doel.
Nog nooit is op zijn vale klerkensmoel
Zomaar een lach verschenen, maar die nacht,
Nadat de gek de nar had omgebracht,
Kroop hij zijn bed uit, glimmend van de pret,
En maakte hij onbespied een pirouette.
Dank, dank, riep hij, het monster is geveld.
Hij oefende het woord ‘geschokt’ voor morgen
En sliep als twintig ossen kunnen slapen.
Straks is hij, voor de camera, vol zorgen.
Natuurlijk is hij zwaar tegen geweld.
Daar klinkt verdomd weer zijn belegen lied.
Hij loopt op straat, ondragelijk rechtschapen,
En ziet nog steeds het echte monster niet.
Gerrit Komrij
Hij is gevonden daar, daar en daar.
Uit de tweet For more, head here: daar ergens..
Ik vermoed dat niet alleen Kashoggi genaait is (door Mohammed Bin Salmen), maar dat Bin Salmen eveneens genaait is. Het hele verhaal is mij te goed gedocumenteerd. Ik denk dat de opdracht om Kashoggi te elimineren opgevangen is door externe inlichtingendiensten en hun bazen (premiers, etc.) die hebben dit gegeven gebruikt om een aantal openstaande rekeningen te vereffenen. Israel?, Turkije?, Iran?, Jordanie?, Syrie?, VS?, Rusland?, etc.
Stukjes Khashoggi in je achtertuin ,maar de consul kan rustig slapen.
Muisje gaat nog groot staartje krijgen.
www.zerohedge.com/news/2018-10-23/int...
www.zerohedge.com/news/2018-10-23/erd...
Wat een smerige frame richting Bannon.
Het is te hopen dat FTM het verloop van deze zaak paart aan een plotselinge opleving van de Turks economie in de komende maanden,
Zijn ze nu helemaal meshoggi!
Doen ze anders nooit, moorden!
In de wiki van Kashoggi staat dat hij kennis had over de voorgebeurtenissen mbt to het SA koningshuis die naar 9-11 leiden. (Staat er gewoon.)
Is dat omdat duister krachten wikipedia sturen of toevallig echt zo? (en dus ook geen inside job?)
Ik denk dat de Arabs zich helemaal de pleuris geschrokken zijn toen dit ineens opblies in de internationale pers. Niemand had ooit van Kashoggi gehoord, totdat ze hem demonteerden. En nu krijgen ze toch een shitstorm over zich heen. En wie eenmaal in het licht van de schijnwerper zit, kan zich voorbereiden op meer aandacht.
Prins Dinges zal het veld wel ruimen denk ik voor 1 van die andere 1000 prinsen.
Nou, MBS is echt de baas in SA.
Yep. MBS gaat over lijken. Letterlijk. Dat koningshuis moet op zijn Russisch worden afgebrand.
slet: zoals khadaffi afgebrand werd door Barry Soetoro waarna de vrede uitbrak onder leiding van ISIS.
De Koreaanse Slet | 23-10-18 | 15:30
En dan is het afgebrand.... en dan? Wat denk jij dat het alternatief is?
Zijn de filmrechten al verkocht?
Er waren eens 2 autocraten, beiden wilden ze zeggenschap over hel op aarde, maar op een gegeven moment kwam de een iets over de ander te weten. Niet dat hij dat moreel bezwaarlijk vond, maar het zou hem wel eens aan de top kunnen krijgen.
Ja. Erdogan houdt die "tapes" achter. Of omdat ze onrechtmatig verkregen zijn door afluisteren van dat consulaat of om nog wat achter de hand te houden als leverage. Nee Erdogan geeft geen donder om Khashoggi maar heeft hier een uitgelezen kans om die Arabieren onder druk te zetten.
Nee. Erdogan ziet een winst hier. En hij heeft gelijk. Maar vergis je niet. Erdogan - heeft de meeste journalisten opgesloten in Europa - interesseert de rest geen zak.
Erdogan likt een beetje met Iran en heeft Saoedi-Arabië bij de ballen.
Leer mij fascisten kennen.
Die Oranjes hebben écht verkeerde vrienden!
Haha, grappig om de Saudi's ineens door hoepels te zien springen. Die gasten hadden altijd overal schijt aan. En nog grappiger dat de grootste dictator en schender van mensenrechten het voortouw neemt in de veroordeling.
Ja, het zijn interessante tijden met een nieuwe Sheriff in town.
- Tsaar Poetin en Kim Yung Un staan een beetje schuchter op het wereldtoneel en moeten hun nieuwe imago als staatsman ophouden (kregen zij van Trump, want gratis)
- ISIS in een kelder weggestopt, waar zij nog geen twee jaar geleden een supermacht waren in het MO, dankzij steun van Barry Soetoro.
- Iran heeft het te druk met het MO overnemen en met atoombommen knutselen vanwege een opstandige bevolking die zijn kansen ruikt.
Turkije en Saoedi-Arabië zijn vast geen vriendjes meer, maar ik vraag me af wat er nog meer aan de hand is.
SA was enigszins aan het liberaliseren, vrouwen mochten er in eens auto rijden, en Erdogan is een hardline islamist. Volgens mij heeft hij de hardliners in SA op zijn hand.
Kennelijk staat SA een regime change te wachten. Onder aanvoering van Erdogan.
Mijn 5 lira bijdrage is dat het Erdogan geen fuck uitmaakt. Hij heeft nu een hefboom op de Arabieren, net als hij die op Merkel heeft. En dat kost heel veel centjes.
Maar goed, 5 lira is op dit moment niet veel waard...
SA is wel veel strenger en achterlijker dan Turkije hoor. Die hebben nog een hele weg te gaan.
Denk je dat bin Salman geen hardliner is ? Al een goed naar zijn kop gekeken ??
"Erdogan is een hardline islamist"
Bij de Saudi's vergeleken is Erdogan een mietje.
www.google.nl/search?hl=nl&tbm=is...
Kashoggi was, net zoals Erdogan, een moslim broeder. Buiten dat was de relatie met SA niet zo best sinds het Qatar incident waarbij Turkije Qatar steunde en recht tegen SA inging. De Saudis proberen te voorkomen dat ome Erdo zijn Ottamaanse rijk uitbreidt. De Turken liggen al een tijd op ramkoers met de USA dus als ze twee van hun vijanden tegen elkaar kunnen uitspelen en een diplomatieke crisis kunnen veroorzaken dan doen ze dat meteen, zoals te zien is.
Veel meer dan dat zit er denk ik niet achter.
Het verschil zit hem hier in dat SA wil moderniseren en Erdogan wil islamiseren.
Dat gaat hem in Turkije niet lukken omdat het land al te ver op de moderne weg is. Reken maar dat de gemiddelde Turk niet wil dat zijn land wordt als SA.
de ene moslim is niet automatisch het vriendje van de andere moslim. Ik geloof dat je wat ontgaan is in de zandbak.
Hardline moslims zijn echt wel vriendjes van elkaar. Anders hadden ze de islamitische staat echt wel sneller er onder gekregen.
@Mr. Crowley
Nee, hardline moslims zijn verre van vriendjes. Verdiep u eens in de Sjiitische en Soenitische stroming, en hoe die zich tot elkaar verhouden. U zult er van leren.
@ Dr_Prepper
Ah, u bent moslim?
Waar zijn de EU sancties????
Hoor er verdacht weinig over
Omdat je geen goede kranten leest.
Merkel levert al geen wapens meer. En velen zullen volgen. Soms kan je niet meer wegkijken.
In deze dus.
Hoe zit het met Rusland?
Nou nou geen wapens meer,daar zullen ze van schrik en zeg.
Dat zijn dus sancties, konijn.
Trump levert gewoon wapens voor een paar honderd miljard aan SA. Zij moeten zich wel een beetje beter gedragen - en doen dat dus al.
Trump stelt zich niet op als een suffe SJW, zoals Merkel en de EU, hij moet aan zijn idustrie denken en bovendien koopt SA de wapens dan wel bij China of Rusland. Twee landen die een paar honderd miljard goed zouden kunnen gebruiken om daar lelijke dingen mee te doen.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 15:51 |
"Trump stelt zich niet op als een suffe SJW, zoals Merkel en de EU, hij moet aan zijn idustrie denken"
Nee precies. Dan weten we weer even hoe je erover denkt Jan. Dat het prima is om zaken te doen met zo'n regime, want de koopman gaat voor de dominee. VVMU interesseert jou ook geen ene donder als het om andere mensen gaat, als jouw mening maar geventileerd mag worden. Zo werkt dat tenslotte. Of niet? "Eigen mening eerst" en de rest moet gewoon zijn bek houden.
Zoals jij als EU-laaf weet bestaat de wereld nu eenmaal uit veel te veel schurken. Je dient zulke lui zelf man!
Met het opzeggen van Deugende slogans is nog nooit een probleem opgelost. Nog niet in vijftig jaar. Trump doet dat routinematig binnen een paar maanden.
Zijn aanpak is blijkbaar effectief, zoals de nieuwe fascisten nooit kunnen toegeven vanuit hun blinde haat.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 16:04 |
Ik heb alleen maar geblaat van je gelezen tot nog toe, geen enkele uitleg van HOE Trump dan blijkbaar de wereld naar zijn hand zou zetten. Vooralsnog slaat hij overal een totaal modderfiguur.
Kijk dan ook eens naar wat anders dan linkse propagandakanalen als CNN, NOS en BBC. Daar wordt je zo door afgestompt dat je de werkelijkheid weigert te zien.
Zet-je-TV-uit
Goede journalisten worden vermoord, en slechte journalisten blijven leven.
Het woord journalist is tegenwoordig best aan een upgrade nodig. Zelfs Jan Roos noemde zich journalist. Tijd om die scheidslijn te trekken. En ja. Khashoggi was een journalist. Hij kreeg zelfs Osama bin Laden te spreken. Dat is knap.
Jan Roos is een lobbyist, en dat zijn nooit goede journalisten, want belangen.
Kuifje-in-Afrika | 23-10-18 | 15:23
Als er iets is wat Jan Roos niet kan is het nadenken. Noemde de regering in Oekraïne nazi's terwijl Svoboda - soort van PVV waar hij op doelde - niet alleen niet in de regering zaten maar vrijwel niet aanwezig in het parlement. Maar blaten kan Jan wel. Ik hoop dat hij me uitnodigt op zijn echte Jan talkcast.
Jan Roos is een clown. Soms wel vermakelijk, maar veel niveau heeft het allemaal niet. En hij is inderdaad niet zo van de feiten en feitjes.
Arabieren kunnen echt helemaal niks. Zelfs een coverup ziet er amateuristisch uit.
Dit kunnen de Israëli's beter. Maar ja, Arabieren zijn ook een soort Russen.
Is niet amateuristisch, maar gewoon schijt hebben aan.
Moest vooral lachen om die gast die daar in de kleren van Khashoggi liep. Van bovenaf gefilmd door beveiligingscamera's. Alleen was Khashoggi kaal en had deze gast een zwarte haardos. Een kniesoor die daar op let.
Yep Kuifje. Veel geld weinig finesse.
Doen "wij" stiekem beter.
DrumPiet | 23-10-18 | 15:18
Dat klopt. Maar in het grote plaatje is het teen in water doen.
Wat Saoedi-Arabië werkelijk zegt is "het kan, toch?".
En daar schuurt het. Je weet dat Erdogan, Trump en Poetin zeggen. "Mja moet kunnen".
Wedden?
S.A, onze grote bondgenoot in Arabië. Zegt wel weer genoeg over ons eigen Westen en de mensen die wij 'politieke leiders' noemen. Moet onze Koning Willie niet ff langs voor een Staatsbezoek?
Iemand in mootjes hakken. En jij komt hier mee. Ben je helemaal of geheel afgekeurd voor arbeid.
Nee.
Wacht.
Jij en nog een ploegje hier.
Hoe voelt dat? Afgekeurd zijn?
Moet dit een trol comment voorstellen Slet? Je bent een beetje je scherpte aan het verliezen merk ik.
XaleX_2 | 23-10-18 | 15:19
Afgekeurd dus. Het verklaart een hoop. Veel sterkte 2.0.
Slet, je bent echt een simpel dom mannetje. Zielige persoonlijke aanvallen in plaats van een beetje intelligente opmerkingen, ik denk dan niemand onder de indruk is. En ik ben ervan overtuigt dat als ik je persoonlijk zou tegenkomen ik in mijn broek zal poepen van het lachen. Je bent in ieder geval de grootste sukkel op GS.
Serieus. Je begrijpt het niet?
Eventjes een killer-team sturen met een beenderenzaag en een "expert" in het ontmantelen van een menselijke lichaam om wat interne tegenspraak tegen te gaan? Echt?
Nu is Erdogan een fascist op en top.
Maar who cares. Je vermoord niet zomaar dissidenten en de mensen die dat niet snappen zijn fascisten.
Het komt wel weer heel mooi uit voor Erdogan en zijn schandknaapjes. Niets is wat het lijkt, in dat soort bananenrepublieken. Helemaal niets.
Pfff, een moslimbroederschap kereltje, met schrijfaspiraties.
Als men over anderen met een dubieus verleden iets vind, staat u altijd voor aan, dit te benoemen.
We begrijpen het maar al te goed. Probleem is dat het in SA bijna elke vrijdag na het gebed hoofden regent. Kraait geen haan naar en we blijven gewoon zaken doen met de saoudies. En bij deze meneer borrelt ineens het morele besef naar boven bij onze bestuurders? Beetje selectief op zijn minst, toch?
Aan mootjes gehakt, naar goed islamitisch gebruik....
Met van staatswege mensen aan mootjes hakken hebben juist de Saudi's veel ervaring. Ze hebben er zelfs een speciaal plein voor.
Leg mij nog eens uit waarom het mij zou moeten interesseren dat een islamitisch regime een islamist heeft omgelegd?
Is dit het meest recente knuffelslachtoffer van links, of is het omdat Trump goeie zaken doet met de Saoedis?
Nee, omdat een staatshoofd van een land opdracht geeft in haar consulaat een journailist in stukjes te hakken. En omdat zoiets niet een voorbeeld geeft van een stabiel regime, dat voor investeerders geen prettig schept. Als wetteloosheid en de grillen van het staatshoofd die investeringen kunnen bedreigen. Daarom dus?
Vooral omdat hij geen islamist was maar iemand die onwelgevallig was.
Zou jij willen dat omdat jij onwelgevallig bent je aan mootjes wordt gehakt in het Nederlands consulaat?
"Leg mij nog eens uit waarom.." Geen beginnen aan vrees ik en teveel moeite. Houd het er maar op dat iemand die postuum de hele politieke wereld in beweging krijgt altijd +1 is.
Ik denk dat quantumcollider eerder bedoelt: waarom zo'n internationale ophef in alle media. Zo'n beetje elke vrijdag na het gebed worden in SA mensen een kopje kleiner gemaakt. Volgens oud islamtisch gebruik met een kromzwaard. Heeft nog nooit ophef veroorzaakt in welke media dan ook en is voor geen enkel land op de wereld een beletsel geweest om zaken te doen met SA.
Nu gaat het om een meneer die journalist is en plotseling hebben we shit die wereldwijd de fan raakt en doet ieder staatshoofd zijn best om duidelijk te maken dat we dat niet pikken.
De toestand in Jemen is ook al geen beletsel voor welk land ter wereld dan ook om zaken te doen en te blijven doen met SA. En nu gaan we plotseling een gepland bezoek stopzetten omdat ze iets hebben gedaan wat ons niet welgevallig is?
Eagle0511 | 23-10-18 | 15:36 |
Ja precies. daarom juist mooi, omdat je ziet dat wegkijken nu niet meer kan. Wie nu wegkijkt is een lul. Als je tenminste pretendeert dat mensenrechten belangrijk zijn. Trump heeft daar duidelijk moeite mee want hij wil gewoon zaken doen, no matter what. Merkel kiest om niet weg te kijken. Rusland houdt zich stil, China ook omdat we eten dat zij hetzelfde doen met dissidenten.
Ik heb ergens gezien dat ie hele fundamentele kritiek had op SA 2020, het kroonjuweel van de inmiddels bekende kroonprins. Dat dat plan, vanwege demografische en, ook, de repressie, helemaal niet kan gaan werken in huidige opzet. En SA wil iedereeen 'in' 2020 hebben, ook, en misschien wel vooral europese landen/bedrijven.
Dus als u Rutte over een maand of 6 - 8 hoort vertellen hoe belangrijk het is dat Shell en nl meedoen met dat 2020 programma, weet u dat dat gebeurd op basis is van cijfers die nu al aantoonbaar onjuist zijn.
Hij had een baantje bij een Amerikaanse krant, dus schrijven de kranten er over, of je nou interesse hebt of niet. Als zijn dekmantel een baantje bij de brandweer was geweest had je er nooit over gehoord.
Gelukkig is dit opgelost en ligt deze Islamist één etage lager. Graag nu tijd voor de wijze waarop de Kurden en de journalisten in Turkije worden behandeld...
.. eind goed al goed. Islamitische journalist van de Washington Post is dood - en zelfs Saudi-Arabië leerde opzitten van Trump zodat zij hun skeletten niet meer achteloos in de kast kunnen bewaren.
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 15:13 |
Dat leerde Trump hen niet, maar Erdogan.
je begrijpt echt helemaal niets he?
Beste_Koreaanse_Landgenoten-in-Afrika:
Trump maakt het verschil tussen holle bolle lege woorden over vrede & mensenrechten - en daadwerkelijk actie.
Zijn telefoontje leerde zelfs een schurkenstaat af een journalist tot visvoer te hakken omdat zij zijn stukjes niet leuk vonden.
Maar ik heb hier een grijsgezicht dat jullie persoonlijk iets te zeggen heeft wat jullie WEL horen willen
in *computerstem* : "Orange Man Bad"
Troost je daar maar mee
Jan Passant mk2 | 23-10-18 | 15:24 |
Alsof onder Obama niet eenzelfde - zo niet hardere - afkeuring was gevolgd.
Maar ik begrijp dat je een Trump poster boven je bedje hebt hangen.
Droom verder, waarde NPC
@Beste_Landgenoten | 23-10-18 | 15:27
Obama liet zelf islamistische Amerikaanse staatsburgers (o.a. Anwar al-Awlaki) in het Midden-Oosten omleggen. Daar zit ik ook niet mee.
.. mooi man! Het Trump-effect doet zelfs de dictatuur van de strengst islamitische poepgatlanden zich gedragen (niet alleen maar zeggen) dat zij bij de "internationale gemeenschap horen".
Dat zouden honderd 0bama's, hun hond Clinton en een bus vol EUro-diplomaten nooit en te nimmer voor elkaar krijgen.
Wat bedoel je precies?
Dat Trump de grootste Saoedi-apologeet is die er rondloopt, die maar wat gretig de smoesjes van de Arabieren wilde slikken, maar werd teruggefloten door het congres?
Die Trump?
Oh wacht, het is Jan, die het altijd verkeerd heeft.
Gelukkig maar.
Ik bedoel precies wat jij niet wil zien L-genoten.
Trump maakt het verschil tussen holle bolle lege woorden over vrede & mensenrechten - en daadwerkelijk actie.
Zijn telefoontje leerde zelfs een schurkenstaat af een journalist tot visvoer te hakken omdat zij zijn stukjes niet leuk vonden.
Maar ik heb hier een grijsgezicht dat jou persoonlijk iets te zeggen heeft wat je WEL horen wil
in *computerstem* : "Orange Man Bad"
Dit gebeurt de hele tijd. Alleen nu was het gepruts en valt het op. Sukkels.
Op hun eigen huis-tuin-keuken Chop Chop Square is het regelmatig raak.
Schijnt het enige plein in Saudi Arabië te zijn met riolering zodat ze het bloed makkelijk weg kunnen spoelen.
Hopelijk kunnen ze de stukjes weer aan elkaar plakken.
Die hele Khashoggi kan me minder dan iets schelen, prima dat Saudi-Arabië dat stuk vuilnis heeft opgeruimd.
Het was een isliamist.
En een goede islamist is een...
Goed ervoor zitten, mondje open, oogjes op vraagteken, en slikken maar die agitprop!
Dom, hij was voor de begrippen van dat land juist uitermate liberaal en seculier.
Oh, omdat elke dode Arabier een goede Arabier is? Interessant wereldbeeld...
Een seculier lid van de muslim brotherhood en fan van Al Qaida en Bin Laden.
Check.
Parsons: "Orange Man Bad".
Goh, Parsons die het opneemt voor Saudi Arabië.
Je. Verwacht. Het. Niet.
Ik snap de ophef ook niet helemaal, alles behalve vijandige neutraliteit is op zijn plaats omtrent de beste man. Hij en zijn familie zijn in het geheel onguur (zie zijn wapen handelende oom met idem dikke boot), werkte daarnaast als “journalist” bij de WaPo en was één van de zoveel anti-Assad pipo’s. De beste man was waarschijnlijk gewoon een “spook” en waarom “spooks” elkaar uit de weg ruimen is altijd om de meest merkwaardige redenen.
.
Daarnaast zijn consulaten en ambassades de uitvalsbasissen bij uitstek voor dit soort spionnen en waren de Turken net iets te happig met verstrekking van de “feiten” dat de gehele situatie naar geo-politieke smerigheid ruikt. Vanaf de kant van de Amerikaner, Olie-Huis van Saud en de Geitenpijpers van Erdogan.
Wat moet dat toch heerlijk zijn, zo'n simplistisch wereldbeeld.
Die ophef is niet gek: het is me nogal een story..
De fophef is wel degelijk opmerkelijk. die is gecreëerd door anonieme Turkse bronnen in samenwerking met CNN.
Waar is de fophef betreffende het feit dat Erdogan al maanden en maanden zijn land aan het zuiveren is, honderden, duizenden journalisten zitten er in de bak of erger. Kranten, TV stations alles is onder het regime van Erdogan gebracht.
En opeens is het heel erg dat deze ene gek door Saudi-Arabië is afgeslacht?
Wast zou daar toch achter zitten... met je simpele wereldbeeld?
En de Saoedi’s zijn liberale seculiere democraten? Die financieren geen moskeeën in het westen en ondersteunen geen jihad, voeren geen proxyoorlogen in buurlanden... tja...
Ik denk daar dan toch iets anders over. Zelfs in een religieuze dictatuur met erfopvolging sta ik toch liever aan de kant van een kritische journalist (ongeacht diens agenda) dan aan de kant van de dictator die hem vermoord.
Als Willem-Alexander Erik Mouthaan zou laten vermoorden dan sta ik niet achter Willy, ook al is Erik een achterlijke lul met een verderfelijk wereld- en mensbeeld. Dat van de Oranjes stinkt nog veel meer.
Dat van Mouthaan klinkt wel heel aantrekkelijk.
Maargoed, die Saudi's zijn nog verre van enige vorm van "verlichting" voor zover dat mogelijk is. Maar er is wel een soort van begin naar verlichting. En dat lijkt mij interessanter dan die hele Kashoggi. en belangrijker ook. niet voor niets heeft Trump er voor gekozen om als eerste daar naartoe af te reizen.
@Parsons | 23-10-18 | 15:33
Da’s niet zo ingewikkeld. Dat is gewoon ouderwetse machts- en geopolitiek. Erdogan wil de baas worden van het hele islamitische zooitje, zoals het Kalifaat ooit Ottomaans was, en de familie Saoed niks meer was dan een stam veredelde geitenhoeders waarvan het opperhoofd werd omgekocht door de Engelse geheim agent Thomas Lawrence tijdens WO 1. Dus Erdo grijpt alles aan om die Saoedi’s dwars te zitten en uiteindelijk, ooit, af te zetten. En dat lukt beter als Arabieren dat zelf doen dan rechtstreeks, daar is Turkije niet sterk genoeg voor, dat snapt Recip ook nog wel.
Dus dat Erdo dit nu aangrijpt om een wit voetje te halen bij het westen en de anti-Saoed moslims is makkelijk verklaarbaar. Erdo wil Kalief worden. Met alle oliedollars (Turkije heeft zelf geen olie. Maar dan wel...)
Ook het grootste stuk tuig heeft het recht om veilig een consulaat binnen te gaan om zijn papieren te regelen. Zoiets is sowieso al even vervelend als noodzakelijk gezeik maar je mag toch op zijn minst verwachten dat je er levend weer uitkomt. Verder vind ik die hele pot geopolitiek rond onze arabische en ISlamitische medewereldburgers 1 grote ellende en heb er dan ook liever helemaal niets mee te maken. Ben meer van de doctrine: zij daar, wij hier en toedeledokie, zoek het maar uit met je clans die elkaar het licht in de ogen niet gunnen, je schijtideologie en je misselijkmakende alfacultuur. Bah.
Waar ik nog aan toeveogen wil dat het beschamend is dat ons Koninklijke Oliehuis warme, vriendschappelijke banden met de opperhoofden van die struikroverskliek onderhoudt. Foute vrienden, Vette feesten is een spelletje, was nooit bedoeld als simulatie van de realiteit.
@Parsons | 23-10-18 | 15:48
Verlichting? Bij die achterlijke maffia-clan? Welnee. MBS is als Michael Corleone die zijn broertjes 1 voor 1 afslacht en iedereen daar omheen. Dat Sonny and Fredo nog achterlijker en geweldadiger zijn, maakt Michael nog lang geen engel natuurlijk.
@Carmelita | 23-10-18 | 15:26
Een nog groter verhaal zou de vermissing/arrestatie van de nieuwe baas van Interpol in China moeten zijn.
He, mooi item!
REAGEER OOK