Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nice. Frankrijk en Duitsland onthullen model nieuwe next-gen straaljager

Social

Gaaf hè, Frankrijk en Duitsland vervlochten op basis van uitgekristalliseerde culturele en economische gronden. Je zou soms bijna denken dat de EU overbodig is. MAAR GOED. Eind juli 2017 kondigden de Framoffen aan dat ze samen een nieuwe kist zouden gaan ontwikkelen en vandaag onthulde Franse fabrikant Dassault het eerste 'model'. Lijkt best wel een beetje op een Northrop YF-23 zonder staartvinnen, het concepttoestel dat het in 1990 aflegde tegen Lockheeds YF22 in een wedstrijd om de nieuwe top gun van de VS te worden. Sowieso een gave ontwikkeling, want de nieuwste straaljagers, de F22's en F35's, begonnen hun ontwikkeling al in respectievelijk 1986 en 1992. Deze Dassault begint nu pas, en het is goed mogelijk dat het de laatste bemande straaljager is die ooit in Europa gebouwd wordt, en dat de laatste Europese straaljagerpiloot al geboren is. Hij moet in ieder geval de Franse Rafale en Eurofighter Typhoon gaan vervangen, en wellicht uiteindelijk zelfs Duitse F35's. De prognose is dat-ie tussen 2030 en 2040 gevechtsklaar is. Lachen toch. In de onderstaande Dassault promo zag je een ontwerp al eventjes le revue passeren. Afgelopen zomer sleutelde ze ook al de koepel van een Franse Leclerc op het onderstel vane en Duitse Leopard 2, en die deed het ook (na de breek).

Reaguursels

Inloggen

Het model lijkt een beetje op het standaard papieren vliegtuigje met wat kreukels na veelvuldig gooien.

De waard zijn gast | 24-10-18 | 15:41

Ziet er een stuk beter uit dan dat vliegend varken van een JSF. Nu ga ik niet over de defensie-aankopen en persoonlijk koop ik van Fransen niets dat complexer is dan een stuk Brie, een fles Sauvignon Blanc of een stokbrood, want ze weten nog niet eens hoe je het woord "qualité" spelt, laat staan dat ze het begrijpen, maar de moffen doen mee en dan zou ik er wel vertrouwen in hebben.
.
Maar zoals gezegd ga ik niet over de defensie-aankopen; daar hebben ze die Blokker-cassière voor die zo slecht Engels spreekt.

Brou Is Back | 24-10-18 | 13:23

Mooi ding voor op je bureau, maar meer niet.

Mather | 24-10-18 | 12:52

defensie industrie in Europa is ruk sinds WO2.

deluiegriek | 24-10-18 | 12:40 | 1

Maarreh.... we moeten elkaar toch immers ""De hand reiken in onwrikbaar vertrouwen op de Eind-overwinning van Het Nieuwe Europa""
youtu.be/ZP4X6mohMBQ?t=2848

telelezer | 24-10-18 | 16:09

En zo zijn we alweer een stap dichter bij een eigen Bussels leger voor Das Vierte Reich
Stapje voor stapje met de kaasschaaf opdat het volkje niet protesteert,

telelezer | 24-10-18 | 12:22

De geschiedenis wijst uit dat europese (Frans, Duits, Engels, Italiaans) defensie projecten duur en slecht zijn. Een voorbeeld::
Panavia Tornado

Dutch_Viscount | 24-10-18 | 11:54

Om de beheersing van het luchtruim? Dat doe je vanaf de grond.

squadra | 24-10-18 | 11:01

Geweldig , al die EU vredesprojecten.

enorme sukkelzak | 24-10-18 | 10:57

Dassault gaat verder op het concept delta van de Mirage IIIC, toch wel een van de meest fraaie jets van die tijd. Wat me echter verbaast is dat er nog een piloot aan te pas komt.

Beste_Landgenoten | 24-10-18 | 09:11 | 2

Dat zal ook niet zo snel veranderen,zonder piloot is er te veel kans dat de verbinding word gestoord en fan doe je al niets meer

Roger-Rabbit | 24-10-18 | 09:22

Roger-Rabbit | 24-10-18 | 09:22 |
De toekomst is aan de autonome drone. Scheelt een hoop gedoe met G-limieten en veiligheidseisen. Fractie van de kosten. Aangezien nu al 95% van de bomb drops op GPS coordinaten is (vliegtuigen komen niet meer beneden de 20.000 ft) kan een drone dat ook.

Beste_Landgenoten | 24-10-18 | 09:33

Leuk een modelvliegtuigje op een statief. Tegen de tijd dat deze operationeel is hebben de VS al een straaljager die zo de ruimte in vliegt.

Dutch_Holland | 24-10-18 | 08:00
-weggejorist-
hallevvezool | 24-10-18 | 06:47

Europe’s sovereignity

Whahahaha proest

Haatejaculaat | 24-10-18 | 06:03 | 1

"sovereignity"? C'est quoi, ça?

Brou Is Back | 24-10-18 | 13:25

sprietatoom, de reaguursels voor dit artikel zijn gesloten.

Is that all you got, a bag of money ??

sprietatoom | 24-10-18 | 03:41 | 1

Snoep eens niet zoveel van de drugs man. Je kraamt onzin uit. Zit je nou al de hele nacht te stuiteren?

Standvastig | 24-10-18 | 08:20

Dassault: "Designing the future" of the permanent annihilation of the human race, zou'k zeggen.

Geloof me, er zijn twee opties voor een natie.
Geen leger (Costa Rica, Vaticaanstad, etc). Voor de complete zooi zie hiero:
en.wikipedia.org/wiki/List_of_countri... of

Of je hebt wel een leger (zo ongeveer de rest van de wereld) en als je een leger wil hebben doe het dan goed, niet zoals in NL op een Hennesiaanse of Bijleveldsiaanse manier. OK, vorige MinDefs zijn medeschuld hoor! Denk Hans Hillen met "Een kleinere krijgsmacht in een onrustige wereld".

Dank got op de blote knietjes dat de Russische soldaten aan het Oostfront voorkomen hebben dat ik opgroeide als een braaf Hitlerjongetje in de Nederlandse Hiltlerjugend, want zonder hen hadden de Moffen misschien wel gewonnen en reken maar dat ze de opoeding der jeugd nar Duits voorbeeld zouden georganiseerd hebben.

Toch vind ik het ieder keer, als ik dit soort juichverhalen lees, eigenlijk krankzinnig dat het gebeurd. Milliarden worden er uitgegeven ten bate van het Megatonnengrote ego van een aantal wereldleiders wier enig nut is ons mensen in het verderf te storten, na onze bezittinge geroofd te hebben en uiteindelijk ons leven weg te werpen als een versleten onderbroek.

Gaaf hè, Spartacus! Idioterie van de bovenste plank.
(Huh, wat zie ik hieronder onder "Video. Snelvuurkanon etc staan" Ene Vicky met ouwe bikinis? OK, GeenStijl heeft een repu op te houden van soft-porn, maar moet dat nu echt? Die VrijMoBo dames zijn toch wel genoeg?)
Zo kannie welweer. Evocatus

Evocatus | 24-10-18 | 03:19 | 6

Valt mee, dan hadden de Amerikanen ook gewoon kernwapens tegen Duitse steden ingezet.

supah | 24-10-18 | 09:20

Misschien had je met een gedegen Duitse opleiding wel goed leren spellen!

Brou Is Back | 24-10-18 | 13:26

Er was sowieso geen WO2 geweest als er geen Molotov-Ribbentroppact was geweest. Je weet wel, toen de Sovjets en de Nazi’s samen Polen binnenvielen. Opdat we nooit zullen vergeten.

Haatejaculaat | 24-10-18 | 16:36
▼ 3 antwoorden verborgen

Vliegende Merckel-mossel met Frans sausje .

regenbuit | 24-10-18 | 02:11 | 1

Vandaar die dikke kont.

Pelforth | 24-10-18 | 09:30

Jeej, de Concorde komt terug. Gaat deze ook supersonisch? Vroeger had je nog die doffe knallen als ze weer door de geluidsbarrière vlogen.
Wat een Machine!

Rest In Privacy | 23-10-18 | 23:57 | 2

"door de geluidsbarrière"
Dat kwam vroeger inderdaad veel vaker voor, nu is dat bij hoge uitzondering!
Hier in het puntje van het noorden, hadden ze er ook de ruimte voor!

vluchtelingallergie | 24-10-18 | 00:27

Als echte betweter kan ik toevoegen dat "door de geluidsbarriere gaan" niet de reden van de knallen is.

Het is genoeg om sneller dan het geluid te vliegen, de kegel van elkaar inhalende drukgolven geeft dan een knal over het hele traject van het vliegtuig. Also..

Beste_Landgenoten | 24-10-18 | 09:22

Schei toch uit met al die nieuwe rommel (Erwin, rest in peace), doe mij de Centurion maar, dat was een tank voor echte kerels (heb er zelf mee gereden in 1969) www.youtube.com/watch?v=D-8F1eV3MNQ

Keyboardspeler | 23-10-18 | 23:37

En hoe zit met de emissienormen en geluidsproduktie ? Kunnen er ook vrouwen en gehandicapten in ? En blinden ? Blanken kunnen er niet in, zeker geen blanke mannen.

Nichtsneues | 23-10-18 | 23:25

Ah ja, dat kennen wij: het Europees ontwerp. De vleugels uit Italië, de staart uit Spanje, de linkerhelft van de stoel uit Roemenié, de rechterhelft van de stoel uit Finland en Stork mag (na veel en langdurig gekrakeel in de kamer) het landingsgestel maken. En als het jáááren later dan geprojecteerd klaar is, dan kost het het zevenvoudige en het loopt eonen achter de technologische ontwikkelingen aan. Maar ja; wij hebben ons gecommiteerd, hé?

bisbisbis | 23-10-18 | 23:19

Duitse rotzooi met Franse troep combineren..... laat dit toch gewoon aan Japanners over. Kaas en wijn, bier en tieten. Verder nergens mee bemoeien aub

BillyVetnippel | 23-10-18 | 23:07 | 2

Zo een Duits - Franse project meeting moet wel geinig zijn. In de Elzas zou het nog kunnen maar in Parijs of Berlijn ? Don’t mention the war en zeker niet l’Alsac.

Lt-Kol Kilgore | 24-10-18 | 06:38

Duitse rotzooi??

staples | 24-10-18 | 07:38

Zometeen met zelfrijzende auto’s hebben wij een enorm aantal rijdende IEDs die wij naar de vijand sturen. En dat nog los van de opkomst van de bezorg drones.

Astroturfer | 23-10-18 | 23:04 | 1

"Zelfrijzende auto's".... Yeah right. Ik zag gisteren op de snelweg nog een pak zelfreizend bakmeel!

Brou Is Back | 24-10-18 | 13:27

Ik heb zelf ook wel zo'n vliegtuig gemaakt als vlieger voor m'n kids aan een touwtje. Als Europa het doet moet het weer miljarden van ons geld kosten. Kijk hier flic.kr/s/aHskGLk4ha eens naar mijn vliegers, de vlieger waaruit het vliegtuig is ontwikkeld en de grootste vlieger in Europa op Scheveningen!

Ikbeneenzelfbouwer | 23-10-18 | 22:53

Bemande luchtvaart is zoo 1969....

Taggart | 23-10-18 | 22:50

Is die eurofighter uberhaupt ooit ingezet. We vliegen nog steeds missies met de f16.

Alleycat | 23-10-18 | 22:44 | 3

Dat komt omdat 'wij' geen Eurofighters hebben. Daarvoor moet u in Saudi-Arabié, Italië, Spanje, Koeweit, Oman, Oostenrijk Duitsland of Engeland zijn. Wij gaan die Eurofighter ook nooit krijgen, omdat wij nu eenmaal voor de F-35 gekozen hebben.

bisbisbis | 23-10-18 | 23:27

Die eurofighter is een faal project van de bovenste plank.

Bubske | 23-10-18 | 23:42

Tijdens de oorlog in Joegoslavische door Duitse en Franse luchtmacht en volgens mij ook nog in Libië om Ghadaffi te verjagen tijdens die veelbelovende maar compleet mislukte Arabische lente.
Wij hebben die krengen gelukkig niet.

Jackson | 24-10-18 | 00:08

Een vliegtuig dat gebouwd wordt 'met de Franse slag' in combinatie met 'Deutsche grundlichkeit'. Komt nu maar de helft van die kist naar beneden?

matrixbluepill | 23-10-18 | 22:41 | 2

Het werkt niet omdat de culturele verschillen te groot zijn maar het is wel heel duur. Net als de EU.

Nichtsneues | 23-10-18 | 23:27

Ja, ik snap het ook niet; ik heb enige tijd in Frankrijk gewerkt in de techniek en "met de Franse slag" is daar de gangbare werkwijze. Daar begrijpt een Nederlander al niets van, laat staan een Duitser.
.
Het zou kunnen werken als je de Fransen het design laat doen (kleur en bekleding van de schietstoel, speels aangebrachte camouflage-beschildering, de stroomlijn en de sierstrips) en vervolgens alles laat engineeren en bouwen door de Jerry's.

Brou Is Back | 24-10-18 | 13:33

Nice. Frankrijk en Duitsland onthullen model nieuwe next-gen straaljager.
Nice. Frankrijk en Duitsland onthullen model nieuwe genetische straaljager.
Dat zou nieuws zijn.

Musset | 23-10-18 | 22:31

Deze voertuigen moeten op waterstof gaan rijden en niet 35 op 1 kilometer liter brandstof lopen, maar op 1 op 100 kilometer moeten lopen.

Niet links | 23-10-18 | 22:28 | 1

Vliegtuigen rijden niet, lopen niet, en al zeker niet '1 op 100 kilometer'. Stop met reageren uit de coffeeshop, en ga weer terug naar de veilige zonder.

Taggart | 23-10-18 | 22:52

Dus daar gaan we de europese moslim enclaves in 2035 mee bombarderen?

demagoog.en.atheist | 23-10-18 | 22:15

Aan die vliegtuigen hebben we toch niks, we moeten tanks hebben, voor de staatsgreep!

Ko Ranzig | 23-10-18 | 22:12 | 1

En voor de gevechten in de steden tegen de naffers

HaatbaardKnipper | 24-10-18 | 00:08

Waarom geen Saab?

saab.com/gripen/

Betrouwbaarder dan een fransoos, en misschien nog wel degelijker dan een Duitser.

Opco Engering. | 23-10-18 | 22:00 | 2

Zie mijn plempsel een stuk naar beneden. Dan begrijp je de keuze beter. Gaat over kernbommen.

piloot47 | 23-10-18 | 22:21

Degelijker dan een Duitser??

staples | 24-10-18 | 07:40

Dat ding gaat in de bloedbaan van terroristen en maakt daar een rondreis door het lichaam.

BozePaarseMan | 23-10-18 | 21:52

Ik ken nog wel een land in Europe die tanks nodig heeft en next gen fighters. Dat land least nu 19 tanks en heeft 37 jsf gekocht maar een operationele behoefte aan 80 om haar verplichtingen na te kunnen komen...

ratelaar | 23-10-18 | 21:49

Even een vraag: Wie plukt er ook wel eens katoen of andere vezels uit z'n navel? Ooit liet ik het te lang zitten en na wat gepulk kwam er toen natte bruine brei uit. Nu houd ik het bij en krijg slechts droog spul.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 23-10-18 | 21:38

Waarrom krijg ik nou het gevoel dat wij hieraan dik gaan bijdragen en zelfs meer dan gevraagd wordt , want beste jongetje......

Koning BongoBongo | 23-10-18 | 21:23 | 1

Aan de tanks wel, die gaan in massa productie, dat vliegtuig komt er niet. Niet voor en niet na de grote oorlog.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 21:29

Ga er maar van uit dat die dingetjes niet genoeg energie meevoeren om vanuit het platteland naar de stad te vliegen zoals het filmpje doet veronderstellen. Daarom waren ze in de video veel groter dan het geintroduceerde modelletje. Geschatte actieradius paar honderd meter.
Echter; houd ramen en deuren gesloten!

bodemloos | 23-10-18 | 21:32

Dat worden dus vliegende powerbanks om de dronetjes in de lucht bij te laden.

piloot47 | 23-10-18 | 21:45

Ooit wat gedaan met/voor Dassault. Alles werkte eigenlijk best top het was alleen een beetje raar dat ik overal toegang had, zonder er ooit voor gescreend te zijn. Die Fransen zijn iets te open met hun zaken dat kan ze nog eens de kop kosten.

Nekbaard | 23-10-18 | 21:21 | 2

Open is nieuw voor mij... eigengereid komt me wel bekend voor.

Koning BongoBongo | 23-10-18 | 21:24

Waarom mogen we niet meer op Soros reageren?

letopuwzaak | 23-10-18 | 21:13 | 9

Dacht dat de NOS en Soros dezelfde agenda deelden.

sprietatoom | 23-10-18 | 22:42

Joden in Antwerpen snappen in ieder geval ook geen bal van de rare dood van Europa, lees de import van heel veel islamieten die verder niet met ons hebben. De dag van de aanslagen vlogen we toevallig terug uit Budapest en er waren Joodse Antwerpenaren aan boord. Soms lijkt alles op 1 dag samen te vallen.

sprietatoom | 23-10-18 | 23:02

De Marokkaanse buschauffeur die zichzelf ook weer excuseerde van luchthaven Charlois naar treinstation Charlois. Hij was zo grappig en zo vol van laat vandaag maar iedereen reizen, geld of geen geld. Geen haat maar alleen liefde voor een zware alcoholist en een orthodoxe Jood uit Antwerpen.

sprietatoom | 24-10-18 | 01:55
▼ 6 antwoorden verborgen

Is wel leuk zo'n hypermoderne straaljager, alleen heb je er niks aan als je de vijand gewoon uitnodigd om tussen de burgers te komen wonen.

Q.Bert | 23-10-18 | 21:04 | 4

Jij leeft in een compleet andere wereld. Straaljagers zullen door Merkel en Macron gebruikt worden om PVVers te elimineren

Cobarde | 23-10-18 | 21:13

Precies! Doe maar een EU militaire micro drone. Daar heb je meer aan. Kan je de boel hier in de gaten houden en vijanden tijdig elimineren.

wie zal het zeggen | 23-10-18 | 21:18

Politici wereldwijd vervangen door eerlijke mensen en je hebt geen oorlogstuig meer nodig .

Koning BongoBongo | 23-10-18 | 21:26
▼ 1 antwoord verborgen

Op 2 sec. dat eu vod al waperned in beeld. Toen haakte ik al af. Is allemaal marketing. En die Tank is al helemaal nonsens. 2 oude achterhaalde wapens aan elkaar lassen. Knap.

Mark_D_NL | 23-10-18 | 21:02 | 1

Fotoshoppen maar dan in het echt, allemaal marketing en nep.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 21:07

Zijn Italiaanse dorpje opknappen?

de visser | 23-10-18 | 21:09

Als mens zijn speelgoedplanken dat dient tot vernietiging blijft bevoorraden met nieuw speelgoed zal de duivel in hem uiteindelijk ze gebruiken waarvoor ze dienen.

'In time of peace prepare for war'... Misschien bestaat er geen tragischer axioma dat het westen erop na heeft gehouden..

KutFilosoof | 23-10-18 | 20:59 | 8

@Ongeblustekalk
Probeer je een argument te maken of iets dergelijks?
Heb je zeg maar iets dat ook maar lijkt op een innerlijk monoloog?
Waar heb je het in godsnaam over man...

KutFilosoof | 23-10-18 | 21:36

KutFilosoof | 23-10-18 | 21:36
Doe eens niet zo uit de hoogte ukkie. Jij betrekt zelf rusland in de discussie, niet ik.
Daarom ook die terechte opmerking van me.
Misschien eens tijd om je kop uit die apple reet van je te halen, idioot.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 21:55

Si vis pacem, para bellum

Hemmenaar7 | 24-10-18 | 17:38
▼ 5 antwoorden verborgen

Toch heeft een zooitje ongeregeld met een bunch Toyota's een hele zandbak veroverd. Kun je wel leuk moeilijk doen met rupsbanden en zware bepantsering maar je bent nooit zo snel als een pick-up. Lompe trage oorlogvoering uit vervlogen tijden, net zo lomp als onze JSF die niet vooruit te branden is.

bodemloos | 23-10-18 | 20:58 | 9

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 21:14
Je bent zelf een smeerlap. Maar dat wist je al ;)

bodemloos | 23-10-18 | 21:19

bodemloos | 23-10-18 | 21:19
Ik moet niet lachen wanneer een ander aan de grond zit. Meestal dan he..:)

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 21:26

Als je ISIS bedoeld moet je er even bij vertellen dat de vijand waar ze tegenover stonden laffe Iraakse operette-soldaatjes waren die bij het zien van de zwarte vlag als een speer ervandoor gingen. Wapens en munitie achterlatend. Nog even dit; de F35 is een Top toestel, de F16 is idd sneller maar legt het verder af tegen eerstgenoemde.

Jackson | 24-10-18 | 00:24
▼ 6 antwoorden verborgen

Die JSF, die had ons land toch al op 17 juni 2002 besteld?
Er vliegt er nog geen 1 met de NL driekleur.
Het zou ook honderden banen opleveren en weet-ik-hoeveel omzet.
Het is nu 2018, 16 jaar later en niemand in de regering spreekt er nog over...

Rest In Privacy | 23-10-18 | 20:57 | 3

Er waren wat 'kleine probleempjes'.
Het is trouwens al bijna 2019...

Petrus Poortwachter | 23-10-18 | 20:58

Eind 2019 beginnen de leveringen. Die banen komen er ook al aardig, er waren in 2017 al 29 Nederlandse bedrijven die voor de JSF werkzaamheden verrichten.
Dat je er niets over hoort is omdat de oppositie blijkbaar weinig te klagen heeft.

RandyBiel | 23-10-18 | 21:32

Dan let je niet goed op, Jello624 !

Jackson | 24-10-18 | 00:28

Btw, zag ik nou een Nederlands vlaggetje op die tank staan?

Petrus Poortwachter | 23-10-18 | 20:56

Is niet om oorlog mee te voeren. Is handel!

Petrus Poortwachter | 23-10-18 | 20:53

De Imperial Tie Interceptor staat op blauwdruk...

KlauwnBassie | 23-10-18 | 20:46

Geweldig hebben ze weer iets om straks aan de arabieren te verkopen...

Rene046 | 23-10-18 | 20:44 | 3

Die dan weer heel Yemen kunnen uitroeien.

Mark_D_NL | 23-10-18 | 20:47

Arabieren vliegen dan in die dingen demografisch gezien, jankert.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 20:48

Mark_D_NL | 23-10-18 | 20:47
Nee joh, die doen dan allang aan yoga want pindakaasvloermentaliteit-scheet.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 20:51

Terwijl iedereen autofellatio doet op de kwaliteit van toestellen, komen we automatisch uit op duur speelgoed waarvan er te weinig gekocht worden. Dat gaat niet werken als je grote gebieden moet verdedigen, en de vijand zich in grote onherbergzame gebieden ophoudt.

Van de JSF zijn er 320 gebouwd. Ter vergelijking, tijdens de vorige oorlog zijn ver 20.351 Spitfires gebouwd. Natuurlijk zijn er van een modern en sneller toestel minder nodig als toen, maar geen factor honderd.

Feynman | 23-10-18 | 20:43 | 2

In oorlogstijd hoeven machines geen 30 jaar mee te kunnen gaan, dus massaproductie is met minder goed spul tegenwoordig ook erg goed mogelijk. Tanks, vliegtuigen, mensen etc. zijn dan wegwerpartikelen.

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 20:46

@Feynman | 23-10-18 | 20:43
Maar toen ze in Engeland met de Spitfires aan het vliegen waren, bestelde men in Nederland 36 moderne Fokker G1 toestellen. Klaarblijkelijk was men in Nederland de tijd ver vooruit.

EenGoedBegin | 23-10-18 | 22:28

Das een frankenstein tank dus?

A.I. van Dee | 23-10-18 | 20:39 | 1

Allo allo, my little tank.

Hemmenaar7 | 24-10-18 | 17:34

Klopt. Maar daar hebben ze volgens mij maar een testvlucht mee gemaakt. En de piloot heeft het niet overleefd.

VanBukkem | 23-10-18 | 22:00

youtu.be/mZ6i3H3E4NI
Vanaf 1:10 een indrukwekkend stukje interview wat Hanna Reitsch vond van de Me163

Hemmenaar7 | 24-10-18 | 17:33
▼ 1 antwoord verborgen

Ik zie deze ontwikkeling niet als NextGen, maar als LastGen.
Met de verdere ontwikkelingen van drones en AI zal de toekomst bestaan uit expandable drone swarms..
Snelle gecoördineerde vuurkracht, gemakkelijk aan te vullen en te vervangen. En minder afhankelijk van menselijk handelen.

Wijze uit het Oosten | 23-10-18 | 20:35 | 1

Die drone swarm kan niet zelfstandig snel een grote afstand overbruggen en wanneer je die in een raket wil stoppen om dat probleem op te lossen is het goedkoper en dodelijker om daar explosieven in de doen.
Dat met die drones is onzin, onbemande wapens niet. Maar die zijn er al. Deze next gen kan met en zonder piloot vliegen denk ik.
Wijze, hahaha

Ongeblustekalk | 23-10-18 | 20:43

Dat vliegtuig komt er nooit. Maar Elon Musk komt binnenkort met de eerste geheel electrische fighter met de naam Fokker.

Mark_D_NL | 23-10-18 | 20:35 | 1

Focker dan wel. Met C K.

Bakkeleures | 23-10-18 | 21:37

Is het weer zo'n project om belastinggeld aan te verdienen of is om ons een goede straaljagert te bezorgen.
Het marketingbuzzword 'nextgen' doet weer iets slechts vermoeden.

kloopindeslootjijook | 23-10-18 | 20:28

What could possibly go wrong

padbuffel | 23-10-18 | 20:28

Koopt Europeeschen waeren!

Zaadhaan | 23-10-18 | 20:24

Voor alle Fortuyn adepten : Pim was tegen de F35. Totdat hij vlak voor zijn onfortuinlijke einde ( sorry ) bezoek kreeg van de Amerikaanse ambassadeur, toen was hij opeens om ( sorry ).

Conclusies : Pim had niet zo'n rechte rug ( sorry ) als sommigen zich graag herinneren. De F35 wordt afgedwongen als drager van de kernwapens in Volkel.

Eierbal-is-fijn | 23-10-18 | 20:23 | 7

"De F35 wordt afgedwongen als drager van de kernwapens in Volkel." Maar toenmalige minister van Defensie Hotlips Hennis antwoordde desgevraagd: 'Heulegaar niet". Jawel dus. Die kernwapens (B61, 4x Hiroshima)) op Volkel zijn of worden gemoderniseerd zodat Nederland in het hoogste geweldspectrum kan meespelen door die dingen onder de F35 te hangen. Vandaar dat we ook geen andere keuze mochten maken, omdat dan de gebruiksaanwijzing zou moeten worden gedeeld met andere fabrieken. Alleen de F35 kan reageren op het bevel de krengen af te gaan werpen. Alle andere praatjes mbt de keuze voor de F35 zijn bullshit. Ook de rare vorm (stealth, haha) heeft te maken met het onderhangen van de bommen: ze mogen niet uitsteken. En die rotherrie die ze maken? 'The sound of freedom' aldus Hennis.
Zeg het me als het niet zo is. Ik gok ook maar wat hoor en maak slechts een grapje.

piloot47 | 23-10-18 | 21:17

Zou allemaal heel goed kunnen Piloot. De Amerikanen zijn wat dat betreft de baas.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 21:40

Als ik weer eens op Eglin AFB kom, valt het met de geluidsproductie van die F-35s wel mee.

SDI | 24-10-18 | 00:40
▼ 4 antwoorden verborgen

De Brexit dendert voort, de Brits will go alone, Meet the Tempest!
(Misschien dat Canada nog participeert, zij zijn uit de F35 gestapt.)

www.wired.com/story/uk-very-british-t...

Boeiende tijden voor de vliegtuigfanaat. Zelfs de Iraanse Quaher 313 ziet er slick uit.

Nu maar eens zien wel van deze voorstellen überhaupt het luchtruim zien gaan.
Ik ruik een hoop geldverspilling.

Abject | 23-10-18 | 20:23 | 1

Die Quaher is niet meer dan een bordkartonnen propaganda model.
Het meest geavanceerde luchtvaart nieuws wat dit jaar uit Iran is gekomen is dat ze een stokoude F5 omgekat en overgespoten hebben.

Harry Turtle | 23-10-18 | 21:11

Hebben ze daar wel geld voor dan?

Mastermattie | 23-10-18 | 20:22

En wij moesten zo nodig die JSF, F35, kopen. Het hadden Saab Gripens of Mirages moeten zijn.

de visser | 23-10-18 | 20:21 | 1

Met extra dure fyra-onderdelen

de visser | 23-10-18 | 21:00

Het heeft niet zoveel met die prachtige vliegtuigen te maken, maar de beurzen donderen naar beneden. De verdienste van Trump? Ik durf het hier niet hardop te zeggen.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 20:21 | 2

So what? De beurzen zijn net als het bancaire systeem een hoop gebakken lucht. Een paar spelers bepalen het spel en hebben enkel baat bij grote wijzigingen. Hoe moeilijk is dat te begrijpen?

Promedio | 23-10-18 | 21:28

Degenen die last hebben van de beurscrash zijn de netto pensioenontvangers. Dankzij de risicovolle beleggingen uiteraard. Hindert niet, boerger rekkening betal.

Nivelleermarionet | 23-10-18 | 23:55

Weggegooid geld. Als het al ooit weer oorlog wordt komen deze speeltjes niet eens het luchtruim in.

DrumPiet | 23-10-18 | 20:20 | 7

"als het al ooit weer oorlog wordt"
Yeah right.

de visser | 23-10-18 | 20:59

De doelstelling is nu 4 operationele jfs als ik mij niet vergis.

Misschien moeten we de F16's toch nog maar even bewaren

de visser | 23-10-18 | 21:14

Ik heb helemaal geen hondje, Mark D.

piloot47 | 23-10-18 | 21:22
▼ 4 antwoorden verborgen

Yay, nog een straaljager. Krijgt die ook allerlei motorstoringen en emissieproblemen, zoals mijn Citroennetje?

Tripps | 23-10-18 | 20:18 | 1

Je moet je Lambda sensor(s) toch wel een keer vervangen na de 200k km.

kortebroek | 24-10-18 | 11:41

Mooi om opstandige eu-provincies er weer onder te krijgen.

Earl_of_Doncaster | 23-10-18 | 20:16

Da's bijna een kopie van de YF-23

Oepsie1234 | 23-10-18 | 20:16

Ik weet nu al wat de Achilleshiel wordt van deze straaljager: de Franse onderdelen.

Als ik die Duitsers was dan bouwde ik lekker mijn eigen straaljager.

VanBukkem | 23-10-18 | 20:13 | 2

Alles onder Brussel is incompetent qua duurzaamheid.

beter-laat-dan-nooit | 23-10-18 | 20:19

De Duitse turboflap is inderdaad een stuk degelijker.

Xaffier | 23-10-18 | 20:23

Eindelijk weer eens een nieuwe Tanguy et Laverdure?

Tjemig | 23-10-18 | 20:13 | 1

Haha, een strip uit de PEP.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 20:29

Ik weet nu al wat de Achilleshiel wordt van deze straaljager: de Franse onderdelen.

Als ik die Duitsers was dan bouwde ik lekker mijn eigen straaljager.

VanBukkem | 23-10-18 | 20:13 | 3

Toch geen Renault motor hè ?

Bohse Koempelz | 23-10-18 | 20:18

Nee, van Honda.

Rest In Privacy | 23-10-18 | 20:24

Oui oui. Une moteau de Renault. Tres bien.

Dan kun je net zo goed meteen de witte vlag hijsen.

VanBukkem | 23-10-18 | 20:26

Ooit was er een tijd dat we in ons landje ook vliegtuigen bouwden,we hadden zelfs vliegdekschepen.Misschien komt die tijd ooit weer terug,blijf liberaal stemmen.

kzegje | 23-10-18 | 20:11 | 3

De HMS Rookverbod, laat me niet lachen een oorlogsschip dat in de fik vloog door een peuk.

Tjemig | 23-10-18 | 20:15

Tjemig... voordat je iets roeptoetert. We hebben het over vliegdekschepen en niet over tankers. Laat ik nou op beide gevaren hebben in mijn jonge jaren.
Btw er heerst al jaren een rookverbod op zrms schepen.

beter-laat-dan-nooit | 23-10-18 | 20:23

Anthony Fokker bouwde zelfs vliegtuigen voor de Duisters tijdens de eerste wereldoorlog. Gewoon omdat die van ons beter waren dan wat die Duitsers zelfs produceerden.
*glundert van trots*

VanBukkem | 23-10-18 | 20:25

Wat is er precies "Nice" en "Gaaf" aan oorlogstuig beste GS? #framing

hevriptem | 23-10-18 | 20:08 | 4

Het is het absolute technische kunnen van onze tijd. En dingen die 'b00m' doen zijn de facto stoer, het wordt pas vervelend als de verkeerde personen er slachtoffer van worden.

Abject | 23-10-18 | 20:26

En dat noemt dan iemand anders een sukkel. omineuze eikel

hevriptem | 23-10-18 | 21:30

Er is altijd een reden om een land in een oorlog te storten. Oorlogen zijn de meest kostbare dingen. In het verleden vaker gebeurt om zo dat land in de schulden te duwen om daarna de macht over het land te verkrijgen. Een oorlog winnen betekend ook dat je de schuld van de verliezende partij moet ophoesten. Dat kan ook een reden zijn om niet te willen winnen. Ach er gebeurt zo veel waar we niets vanaf weten. Hou op

hevriptem | 23-10-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Straaljagers zijn zaeux 1970. Drone swarms zijn de nieuwe shit.

pjotr nicknaamtov | 23-10-18 | 20:07

Een tank of een drone die door een sleutelgat kan en de beslisser over de inzet van de tank afknalt.

28 | 23-10-18 | 20:06

Mensgevlogen staal is zo 1980

Bohse Koempelz | 23-10-18 | 20:05 | 3

Volgens mij zijn wij het eens. ;)

pjotr nicknaamtov | 23-10-18 | 20:11

stalen vliegtuigen heb ik al lang niet meer gezien.

Tjemig | 23-10-18 | 20:17

Idd eens op tien jaar na dan. Die dingen zijn alleen op vliegshows nog van waarde

Bohse Koempelz | 23-10-18 | 20:17

Interessant ( en een goede zaak dat we binnen Europa eigen toestellen blijven ontwikkelen ), zie er gelikt uit dat model van Dassault. Frans vernuft en creabea, beetje Duitse grundlichkeit erbij en hoppa, blazen maar.

Graaisnaaiert | 23-10-18 | 20:03 | 3

Nu nog even het defensiebudget opschroeven. Anders schiet het nog steeds niet op natuurlijk.

Trans_Fimmermans | 23-10-18 | 20:08

Wat sjoemelsoftware erbij.. klaar

Zaanse Mayonaise | 23-10-18 | 20:40

En de versie voor NL Zeker in Italië in elkaar laten schroeven?

Hemmenaar7 | 24-10-18 | 16:56

Mooi toch.

pegaje | 23-10-18 | 20:03 | 1

Nou!!

DeutschlandUberAlles | 23-10-18 | 20:18

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland