Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook Femke Halsema zegt NEE tegen haatmoskee

Hee, dat riepen ze ook al bij de PVV

is wel zo

Maar wanneer er in gebedshuizen herhaaldelijk haatpreken gegeven worden,  dan wil Halsema ook het meest extreme middel kunnen gebruiken, zo  vertelt ze. 'Er wordt natuurlijk al veel langer gezocht naar  mogelijkheden om in het uiterste geval een gebedshuis, want daar hebben  we het dan over, te kunnen sluiten. Het is heel rigoureus en je doet het  ook alleen in het aller, aller uiterste geval. Je moet kunnen optreden  in het uiterste geval.'

BonusQuote: "De ChristenUnie schreef al in 2004, veertien jaar geleden, dat de El Tawheed-moskee in Amsterdam opriep tot geweld tegen homoseksuelen." (Feynman)

Reaguursels

Inloggen

Goh, het doet ze wel pijn daar bij at-5 dat ze nu rechtspopulisten zijn... Een hoop disclaimers ‘.... alleen in het aller-, aller, aller-, uiterste geval. Gebruikt men deze ‘rigoreuze’ stap. Ook nadat er voorbeelden uit de roomse kerk zijn aangehaald zegt Femke nog. Je moet de verslaggever wel een beetje beschermen tegen al te confronteerde ideeën, een sjw tantrum is zo veroorzaakt. Daar tegenover; nazi beschuldigingen, demoniseren van andersdenken, kotsen op Trump is kennelijk makkelijker dan het hebben over ‘gebedshuizen’ sluiten waar men preekt, bid en contempleert op de vernietiging van andersdenkenden en aanspoort om er gevolg aan te geven.
Je ziet gewoon hoe pijnlijk het is taboes te doorbreken, hoe pijnlijk het is je ogen te openen voor de realiteit.
Denk gelijk even terug aan neo-nazi leider prof. Pim, die vuile racist, dat minderwaardige mens die vergelijkbare dingen zei.
Maar ik ben optimist, beter ten halve gekeerd dan ten volle verdwaald. Welkom in de echte wereld.

ratelaar | 16-09-18 | 07:53

G*dT, ik ga voor ‘Der neue Tugendterror: Über die Grenzen der Meinungsfreiheit in Deutschland’ van deze dappere SPDman.
*CcMed*

kapitein oosterlng | 16-09-18 | 05:37

Elke moskee is een haathut per definitie.
Een seperator van de over het algemeen vrij denkende westerlingen van de geïndoctrineerde achterlopende moslims.
Geen liefde en verbinding wordt daar gepredikt maar één smeekbede naar het jaar nul terug te gaan en je vooral aan dogma's onder te geven want anders kom je in de hel.
Allemaal sluiten is het allerbeste. Maar mag niet zo maar. Het euvel Is al geschied.
Er had er nooit één gebouwd moeten worden!!
Deze vervuilers van vrije denkbeelden.
Dat was een hele zorg minder geweest.

klinkklaar | 15-09-18 | 22:32

Heb geen zin reacties te lezen dus herhaal wellicht eea. maar deze persoon heeft een paar kinderen op school gehad en dat changes everything. Het kan zijn dat ze niet helemaal biologisch accuraat op de kindjes heeft gereageerd maar toch, een moeder heeft zoiets als een 'ding' voor haar kinderen. Sorry, ik kom zoals gebruikelijk niet op de juiste woorden.

Feit is: haar kinderen hebben vanwege postcodebeleid [heb ik begrepen] op een '""""zwarte school "'"'" gezeten en dat beviel niet helemaal. Maar je witte kinderen op een zwarte school hebben opent wel wat ogen, hoe dan ook. Dus ga ik er van uit dat mevrouw niet helemaal naief en onwetend aan deze taak is begonnen.
Mag ik nog pleiten voor haar ? Zij is wel gebleven , wij zijn 15 jaar geleden A'dam ontvlucht met ons kind, angsthazen en nazi's die we zijn !
[zitten al die jaren in een witte wijk heerlijk rustig te relaxen]

severalminutes | 15-09-18 | 21:12

Even gekeken wat ze op joop hiervan vinden, die reaguurders daar kunnen geen echte mensen zijn.

uisge baugh | 15-09-18 | 19:26

Naïef bruin links....

Weetikveel.. | 15-09-18 | 19:05

Blaffende honden bijten niet.
Dus Burgermeester Fuckme Aarsjema,
Zeg wat je denkt en doe wat je zegt, anders beter zwijgen.

Ruimedenker | 15-09-18 | 18:03

Maar Femke toch, wat krijgen we nou?
Zomaar hele groepen wegzetten?!
Dat ga ik tegen Jesse vertellen.

NPOlitiekgekleurd | 15-09-18 | 16:57

Ben ik de enige die ziet dat "femke halsema" voluit geschreven is én in een ander lettertype? Fotosoepje?

Dr Rico | 15-09-18 | 15:51

En de enige waarvan de voornaam voluit wordt gegeven. Die niet eens in de eerste kamer zit?

DebraCadabra | 15-09-18 | 16:09

Tuurlijk. Hoax. Volgens mij zelfs comic sans.

ristretto | 15-09-18 | 16:20

Ben ik de enige die eerst de voorgaande posts leest, alvorens zelf iets te plempen dat al verscheidene malen is gezegd.

Geenzuiverkoffie | 15-09-18 | 18:08
▼ 1 antwoord verborgen

Alsof die gasten daarvan onder de indruk zijn. DIt bewijst voor hun alleen maar dat 'het westen' niet in de war is maar een vijand van het ware geloof. Dan gaan ze ergens anders in een schuilmoskee verder.
Hoe zij weten dat zij het ware geloof hebben, dat vertellen ze er meestal niet bij.

kloopindeslootjijook | 15-09-18 | 15:33

Mijn god is de beste!

ikdenkwat | 15-09-18 | 17:52

Kom op Femke! Toon die ballen! Sluiten die haattent! Zet je GroenLinks islamknuffelgedachtegoed even opzij en doe wat je moet doen!

Christoforus | 15-09-18 | 15:04

Nou femke, laat zien dat je ballen hebt!

Buitelheid | 15-09-18 | 15:01

Citaatje:
"Er wordt natuurlijk al veel langer gezocht naar mogelijkheden om in het uiterste geval een gebedshuis, want daar hebben we het dan over, te kunnen sluiten. Het is heel rigoureus en je doet het ook alleen in het aller, aller uiterste geval. Je moet kunnen optreden in het uiterste geval."

Punt één: Alsof een islamitisch 'gebedshuis' boven de wet staat. Alsof een islamitisch 'gebedshuis' iets is dat je met fluwelen handschoenen aan, als een breekbaar eitje moet behandelen. M'n zolen.

Punt twee: islamitische 'gebedshuizen' zijn, veel meer dan bijvoorbeeld een christelijke kerk, naast 'gebedshuis' vooral sociale centra; er wordt rondgehangen, gegeten, gedronken, er worden lezingen gegeven, er worden in sommige gevallen - weet ik uit eigen waarneming - illegale goederen verhandeld, er wordt 'recht' gesproken en Allah weet wat al niet meer. In principe zijn vrijwel alle moskeeën subversieve centra, omdat er een 'religie' wordt gepraktiseerd en uitgedragen die eigenlijk geen religie is, maar een totalitaire ideologie, en die als zodanig intrinsiek anti-westers en anti-democratisch is.

Op grond daarvan zou je ze eigenlijk allemaal moeten sluiten, niet alleen vanwege de grootschalige vervuiling van de geestelijke volksgezondheid, maar vooral ook omdat deze ideologie knaagt aan de wortels van de westerse beschaving en de westerse vrijheid.

Volgens Halsema is sluiting van zo'n regressief haat-bolwerk "erg rigoureus", en doe je het "in het aller, aller uiterste geval".

Wat betreft dat 'rigoureuze': een ideologie die zich wereldwijd manifesteert op zulk een rigoureuze wijze dat er continu sprake is van dreiging, waardoor grootschalige, rigoureuze, kostbare en vrijheids-beperkende veiligheidsmaatregelen moeten worden genomen, en waarbij sprake is van vrijwel dagelijkse terreur-aanslagen waarbij zelfs massa-moord niet wordt geschuwd, verdient maar één aanpak: een héél rigoureuze.

En dan over dat "aller, aller uiterste geval": Kennelijk realiseert Halsema zich niet - en velen met haar - dat in feite élke moskee een "aller, aller uiterste geval" is, al was het alleen maar omdat de islam zichzelf als een "uiterste geval" beschouwt dat zich niet alleen plaatst búiten, maar zelfs bóven de westerse samenlevingen waarin ze bezig is zichzelf uit te zaaien.

Peter Emile | 15-09-18 | 15:00

Prachtige en pijnlijke duiding van het probleem. +100

Hexagon | 15-09-18 | 15:07

Nou, sinds die Halalsema dat tv-programma heeft gemaakt over de islam en de stand van de vrouwen daarin zijn haar best wel een beetje de ogen open gegaan vind ik, denk ik, hoor. Ze heeft toen meegemaakt wat veel vrouwen in het M.O. en verder mee maken en daar de nodige interviews daarachter mee gedaan.
Is al weer enkele jaren geleden. Daarvoor wist ze niet eens wat taqqia betekende.
de

A333aan | 15-09-18 | 14:54

Interessant, heb je een linkje of naam van het programma?

BroodjefrikometMaggi | 15-09-18 | 14:59

Oei, nu blijkt dat Wilders als enige politicus steeds gelijk had inzake de haatpaleizen. Hoe gaan we daar nu weer een politiek correcte bakfietsbestendige draai aan geven?

K. Westergaard | 15-09-18 | 14:53

Hoeft niet. Stemvee heeft het geheugen van een garnaal. Weet niet eens meer wat Wilders vorige week zei, laat staan de afgelopen 12 jaar.

piloot47 | 15-09-18 | 15:43

Sluit de ene haathut dan gaan Mosselmannen naar een andere haathut of ze gaan ondergronds. Allemaal nutteloos, allemaal voor de Bühne. Femke heeft geen idee. En een belangrijke factor is... de verkiezingen komen eraan. Dus even wat positivo marketing om wat zieltjes te winnen.

Mark_D_NL | 15-09-18 | 14:20

wat is er eigenlijk wél goed aan die man? Ik snap het gewoon niet. Waarom zijn er lieden die achter hem aan lopen?
Oh wacht, historisch verklaarbaar: zo'n drekvent als Hitler, als Mao, als Mussolini, als die meneer uit Hamelen daar lopen de ratten achteraan. Het maakt dus niet uit of je goed of fout bent. Er zijn er altijd wel die je volgen.

langzullenweleven | 15-09-18 | 14:18

Halsema is toch gegleufd?

drastic | 15-09-18 | 14:49

oeps, sloeg op Peggie bij ander topic

langzullenweleven | 15-09-18 | 15:29

Voor de Bühne! Die tent moet dicht, dat gaat Femke echter niet doen!
Femke is net zo competent als de rest! Op Wilders na!

Lexus01 | 15-09-18 | 14:15

Maar WORDt die varkensstal nou gesloten of niet???

De Ana(a)list | 15-09-18 | 14:08

Natuurlijk niet.

Graaf_van_Hogendorp | 15-09-18 | 14:09

Zet 'm op Femke!

Nirvana30 | 15-09-18 | 13:57

Dat islamistische haathutten bestaan in Nederland waar haat gepredikt wordt tegen Nederlanders, in Nederland, toont aan dat islamieten officieus boven de Wet staan, en niet langs dezelfde lijnen van de Wet worden beoordeeld. Dat ligt aan internationale wetgeving die boven de Nederlandse Wetgeving is getild. Dat betekend dat we die internationale verdragen kunnen missen als kiespijn, net als de vluchtelingenverdragen die de import van islamitische haters mogelijk maakt. Dat islamieten dat erg vinden zal me aan mijn reedt roesten, ze geven zelf aan niet met Nederlanders te willen samenleven, daar is maar 1 oplossing voor.

De Briemusketier | 15-09-18 | 13:55
-weggejorist-
--BlankeMan-- | 15-09-18 | 13:53

De salafascisten zijn onder ons en hun handlangers stemmen links.

Pelforth | 15-09-18 | 13:52

mooi woord

langzullenweleven | 15-09-18 | 14:24

sjiitische Ayatollah van de Amsterdamse El Tawheed in 2022: ' Femke was zo een lieve burgermeester voor de stad helaas wel een kafir kech '

HetOorAakel | 15-09-18 | 13:52

Halsema is over de kameel heen getild.

De Briemusketier | 15-09-18 | 13:57

Eerst zien, dan "geloven". Men zegt nu van wel, maar pas als het echt zo is, is het een feit.

Datkanjenietmenen | 15-09-18 | 13:46

Zolangdevergunningvooreen moskee zonder enige controle of kritische blik gegeven wordt, in maanden, en het sluiten ervan dertig jaar verstrijken en politieke bergen verplaatst moeten worden, wordt de uitkomst van deze culturele oorlog er niets beter op voor ons.

Kortom: te weinig te laat en vooral teweinig structureel. Maar helaas ook beter dan niets

F#ckingAwesome | 15-09-18 | 13:43

Zolangdevergunningvooreen moskee zonder enige controle of kritische blik gegeven wordt, in maanden, en het sluiten ervan dertig jaar verstrijken en politieke bergen verplaatst moeten worden, wordt de uitkomst van deze culturele oorlog er niets beter op voor ons.

Kortom: te weinig te laat en vooral teweinig structureel. Maar helaas ook beter dan niets

F#ckingAwesome | 15-09-18 | 13:43

Fake news, die gasten moeten letterlijk een atoombom bouwen voordat Fapke die haathut sluit.

Maar dat ze dit gilt in de media geeft al aan dat Groen(s)Links aan het beseffen is dat hun achterban blanke bakfietsmoekes, hipsters, krakers en roomwitte sociale studies studenten zijn. Aan den allochtoon hebben ze niets meer qua electoraat sinds de opkomst van DENK, BIJna en NIDA. Vandaar dat Halalsema zulke teksten uitslaat denk ik. Ze moet alleen oppassen dat ze niet teveel anti-policor teksten uitkraamt anders loopt hun daadwerkelijke achterban, witte SJWs wel weg (naar de Penthouse™ partij, zie artikel in de Televaag vandaag).

Graaf_van_Hogendorp | 15-09-18 | 13:43

Links kan nu slinks als altijd een beetje terugkrabbelen maar onthoud wie in je omgeving fout is. Wie wegkijkt en meewerkt.

Repetitive Beats | 15-09-18 | 13:39

Eerst op je stoep laten schijten en dan vaststellen dat het stinkt. Halsema. Omhooggevallen mavo tutje.

Knufter | 15-09-18 | 13:34

Gek he, al die politieke partijen die "opeens" het licht hebben gezien....
Zouden er verkiezingen aankomen?

Mastermattie | 15-09-18 | 13:30

Na, reces is weer voorbij. Dan moet je weer wat gillen om de headlines te halen.

The_Master_Bear | 15-09-18 | 13:32

Eerst jarenlang de deuren openzetten voor de islam in Nederland en Wilders en alle andere burgers van islamofobie beschuldigen en erger en dan nu opeens zien hoe ernstig het is. Wanneer de excuses en spijtbetuigingen? Dit type politicus kennende: nooit ! Haar opvolger Jessias Klaver even erg.

J.Slavink | 15-09-18 | 13:23

Als goed links mens kan je natuurlijk niet anders dan fel tegenstander te zijn van rechts extremisme. En een niet te onderschatten (niet blanke) bron van rechts extremisme in deelstaat NL zijn moslimextremisten aka relifascisten.

litebyte | 15-09-18 | 13:22

Het is "Gutmensch". Heeft verder niks met 'goed' te maken.

The_Master_Bear | 15-09-18 | 13:33

Halsema, een van de grootste aanzwengelaars van de situatie waarin dit land zich nu bevindt. Namelijk dat er haatpredikers in overvloed zich die zich vrijelijk kunnen manisfesteren. Niet omdat zij niet wist dat deze schoften bestonden, maar omdat Geert Wilders deze lieden benoemde en heel belangrijk, omdat ondermeer GL electoraal dacht te kunnen blijven scoren onder de moslims. Met de opkomst van DENK en andere moslimpartijen is dat electoraat als sneeuw voor de zon verdwenen en blijkt het nu politiek opportuun te zijn om de haatimams wel aan te pakken. Alles werd en wordt politiek uit de kast getrokken om aan de macht te blijven, van het demoniseren van de toen anders denkenden tot nu opeens wet is wet te roepen met dien verstande dat het alleen bij woorden blijft. Want laten wij wel wezen; er zijn genoeg wetten om dat tuig aan te pakken en over de grens te zetten. Waarom dreigen een heel gebedshuis te sluiten als je niet eens de moeite hebt genomen al die jaren om het vuil uit die gebedshuizen met de wet in de hand te vegen. Het getuigd van een ontstellende huichelarij in de politiek, met name in de linkse politiek. Hoewel, die Rutte kan er ook wat van. Moet ik die burgemeester miep dankbaar zijn voor haar strenge woorden? Het getuigd eerder van een totale minachting voor al die burgers die dit al jaren aan hebben zien komen. "In het uiterste geval" is politiek jargon voor "nooit". Maar het bekt zo lekker. En als zo'n haathut wordt gesloten? Wat gebeurd er dan met die lieden die de moskee runden? Want waarom wordt de moskee gesloten als diegenen die daar de reden voor zijn niet werden/worden aangepakt? Had dat dan niet veel eerder moeten gebeuren? Goed, ik val in herhaling. Te wijten aan de ontreddering die ik ervaar bij dit soort berichtgevingen.

forecastle | 15-09-18 | 13:20

Groen Links heeft geen haathutten/haatmoslims aangepakt.
Groen Links gaat geen haathutten/haatmoslims aanpakken.
Groen Links strooit U zand in de ogen en gaat verder met hun Marxistische verborgen RaRa agenda, met een oude liefde voor de Raf und Baadermeinhoff groepen.

Slurfje | 15-09-18 | 13:25

"Gebedshuizen". Weer een wegkijkwoord.
Moskee, moskee, moskee.

The_Master_Bear | 15-09-18 | 13:17

Groen Linksch is RaRa ook een wegkijkwoord.

Slurfje | 15-09-18 | 13:20

In een kerk of synagoge kom je om te bidden. Dit zijn gebedshuizen. Een moskee is gevuld met haat. Je komt je afzetten en haten. Je luistert naar een haatprediker, over hoe het oké is om koppen af te snijden. Je haat vrouwen, homosexuele en ongelovigen. Het is een haathut.

Repetitive Beats | 15-09-18 | 13:44

Moskee = haathut

Moeimaker | 15-09-18 | 15:09

Overwegende, dat dit van Linksch komt, nep.
Overwegende, dat Linksch weer zegt in het "Uiterste geval", bedoelt Linksch Nooit, nep.
Overwegende, dat Linksch altijd een paar addertjes of Penthousjes onder het gras hebben, nep.
Overwegende, dat veel mooie woorden van Linksch & Ettur, vaak gebakken lucht zijn is dit ook weer nep, want er staat niet bij wanneer "in het uiterste geval" is. Ergo nep nep nep en aangezien deze burgemeesterass verantwoording moet afleggen aan Wijnand Duyvendak, geloof ik niet, dat er ook maar één Haathut dichtgaat.
Doe ze dicht (met terugwerkende kracht) voor elke moslimterroristische aanslag in Europa, hoppa en al die Haathutten kunnen gesloten en afgebroken worden.
Dat is mijn oordeel en daar moet U het maar mee doen.
Nep linkschgelul of Privé of E 1000 voor iedere burger onder mark.

Theo-Pim-Riv | 15-09-18 | 13:09

Zeggen en doen zijn voor politici als water en vuur, zeker als ze extreem links zijn met een rechtse bankrekening.

VanGeuzen | 15-09-18 | 13:08

Of een gratis Penthouse hebben gekregen, voor onduidelijke Diensten aan een vreemde mogendheid.

Slurfje | 15-09-18 | 13:22

Volgende keer als ik eens de parkeermeter niet heb gevuld, wil ik eerst een gesprek, de volgende keer een eerste waarschuwing, indien ik het dan nog niet heb begrepen een tweede waarschuwing, daarna nog een keer een kopje thee drinken met de controlerende BOA en pas in het uiterste, uiterste geval, wanneer ik maar steeds mijn bolide op de openbare weg blijf parkeren zonder daarvoor parkeerbelasting te betalen, mogen ze het meest extreme machtsmiddel van een parkeerboete op mijn voorruit plakken. Dat is dan wel heeeel rigoreus.

ches | 15-09-18 | 13:06

Ook de linksen worden beetje bij beetje rechtser, alleen hebben ze dat niet door hihi

jack_gouda | 15-09-18 | 12:56

Eens, groenrechts zou wellicht een betere naam zijn. Ze hebben de afgelopen 10 jaar ook steeds meer fascistische trekken gekregen.

WijnVlekWrijver | 15-09-18 | 13:27

Linksch heeft ontevreden paupers nodig om hun Marxistische droom in leven te houden. De mossels hebben een andere agenda dan geld stelen van mensen die wél werken, daar komt linksch nu pijnlijk achter.

The_Master_Bear | 15-09-18 | 13:30

Halsema zal niets doen.Heeft Islamitisch stemvee hard nodig.

Bolder | 15-09-18 | 12:55

als ze bij de vvd zou gaan wordt ze nummer 1/

newray | 15-09-18 | 12:53

Alle geloven mogen van mij weg.

Omebert | 15-09-18 | 12:50

Ik heb er alle vertrouwen in dat deze nieuwe burgermoeder bij dit onderwerp zal handelen naar de wil van de meerderheid van de Amsterdamse bevolking.

*zwaait

jemagookniksmeer | 15-09-18 | 12:39

zien = geloven

dezakloper | 15-09-18 | 12:33

Femke van hasselaar blaat wat.
De groene welkoms partij zal haar wel op de vingers tikken ook moslims behoren tot hun heiligdom met de zieligen.
Ik moet nog zien dat er wat gebeurd we zijn gekluisterd aan idioten die ons regeren die zelfs niet in staat zijn het asiel gebeuren volgens de wet te regelen.

soledad | 15-09-18 | 12:30

"Femke van hasselaar blaat wat"
@ soledad | 15-09-18 | 12:30
Over een paar maanden verkiezingen op komst. Dat kunnen we dus wel weer merken

telelezer | 15-09-18 | 12:34
-weggejorist-
Hemmenaar7 | 15-09-18 | 12:22

De stemming over de motie is pas op 25 september. Mooi man, hoe snel en daadkrachtig men werkt.

TeeJee | 15-09-18 | 12:20

Als je zo’n haathut sluit verandert er niets aan de haat. Die verplaatst zich gewoon naar huis of een andere locatie. Je haalt de mens wel uit een haathuis, maar het haathuis niet uit de mens. Er is maar één oplossing...

Eagle_Eye | 15-09-18 | 12:19

Je moet ergens beginnen.

TeeJee | 15-09-18 | 12:21

Dat klopt. Je moet de bezoekers ook deporteren, anders heeft het weinig zin. Maar het is in elk geval ietsjepietsje beter dan helemaal niets doen.

obominotie | 15-09-18 | 15:05

@redactie, waarom kan je niet inzoomen op jullie Posts, op iedere andere nieuwsapp kan dat wel

psychopeter | 15-09-18 | 12:16

Dan heb je wel lef, wakker worden op nota bene 11 september.
-
Gaat ze zich ook verontschuldigen voor al het haatzaaien tegen zienders van het eerste uur?

bananabanana | 15-09-18 | 12:12

En zelf ook nog even wakker worden en zien dat haar naam erbij is gekalkt door GS.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 12:20

Eindelijk vindt de PVV nu ook wat de CU al jaren geleden heeft gezegd.

Hoen | 15-09-18 | 12:10

U draait de zaken om. Daarbij is de CU mede-oorzaak van het probleem. Nog steeds.

Lupuslupus | 15-09-18 | 12:48

Dus dit is dat Fake News?

Woekerpaulus | 15-09-18 | 12:10

Nee de motie klopt, alleen Halsema staat er niet bij, het comic-sans font van haar naam zal al genoeg moeten zijn om het te zien maargoed, terwijl ze wel roeptoetert dat linkse haathutten gesloten moeten worden als geen andere oplossing werkt. En aangezien dit al vanaf 2004 aan de gang is, zou je kunnen zeggen dat geen oplossing werkt. Dus fake news nee, doordenkertje ja.

peterdh | 15-09-18 | 12:26

‘Semi fake nieuws‘ = Femke nieuws.

JI-HAAT | 15-09-18 | 12:49

Peterdh & JI-HAAT snappen mijn reactie. Femkie brult wat naar aanleiding van. Gaat zij {la kaakklem} niets serieus mee doen. Ze heeft wel haar scheet gelaten. Komt niks van. Concurrentie sluiten omdat er een granaat voor de deur ligt. Verder mag ze niet. Ze werkt defacto voor de mocro maffia.

Standvastig | 15-09-18 | 18:47
▼ 1 antwoord verborgen

Halsema heeft het over het uiterste middel, de PVV wil standaard alle moskeeën sluiten.

Mannes | 15-09-18 | 12:07

Gelijk dichttimmeren die haathutten, het liefst met die jurken erin.

Mars020 | 15-09-18 | 12:58

Tuurlijk. Bandidos, Hells Angels, sluiten we ook allemaal.
Georganiseerde criminaliteit, wat Islam + Sharia is, moet je in de kiem smoren.

The_Master_Bear | 15-09-18 | 13:21
▼ 3 antwoorden verborgen

Gek wijf, weet niet wat ze wilt.Geen vertrouwen in
Ga maar naar Singapore, even daar kijken.

gato | 15-09-18 | 12:06

Sinds wanneer is Halsema lid geweest van de Eerste Kamer?

BozeKater | 15-09-18 | 12:06

Niet, GS heeft haar naam bij een PVV motie gekalkt. Beetje raar gedoe.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 12:11

Tussen zeggen en doen bestaat een hele grote kloof...

UncleAlbert | 15-09-18 | 11:58

Exact. En dat het hier over een voornemen gaat in plaats van een bericht over uitgevoerde sluitingen zegt verder alles wat je weten moet over dat "doen" aspect.
Niettemin kan dit na van Aartsen als een enorme vooruitgang worden beschouwd. Maar "na van Aartsen" is natuurlijk wel de allerlaagste lat dat in Nederland ooit gelegd is.

Mazzelstof | 15-09-18 | 12:24

Straks wil ze voor de amsterdammers hetzelfde als wat ze voor haar kinderen wilde. Raar hoor.

Alquest | 15-09-18 | 11:58
-weggejorist-
Rest In Privacy | 15-09-18 | 11:53

Kortom mensen die niet willen deelnemen aan deze maatschappij kan je een moeilijk woord voor verzinnen. Horen hier niet simpel. Gaan ze maar lekker waar ze thuis horen. Vroeger werd de goeiendag en het zwaard gepakt. Nu kunnen ze gewoon op het vliegtuig. Kwestie van tijd.

ikdenkwat | 15-09-18 | 11:52

Zoo...... gaat het immuunsysteem eindelijk reageren op de indringers? Hopelijk is uit het coma nog een ontwaken mogelijk.

daytripper | 15-09-18 | 11:51

Door op de puist de drukken. De pus moet uit het lichaam, niet verder onder de huid.
De gebouwen zijn niet het probleem. Je hebt ze allemaal onder 1 dak, makkelijk toch?

Bubsy | 15-09-18 | 11:58

Te laat en te weinig. En uit een hoek van de zachte heelmeesters. Eerst je gelijkhebbende opponenten voor racist, nazi en xenofoob uitmaken, het probleem onbeheersbaar groot laten groeien, en dan pas piepen. Typisch linkse idiotie.

Fijnstoffer | 15-09-18 | 11:51

De Nederlandse politiek en overheid zijn ongelooflijk naïef als het gaat om de islam. Tot voor de aanslagen op 11 september in Amerika was men daar vergelijkbaar naïef. Vrijheid voor alles en vooral niet optreden als het politiek gevoelig zou kunnen liggen. De politici zouden eens het boek "De terroristen jaagster" van Anoniem (tja, vrijheid van meningsuiting wordt wel geëist binnen de islam maar tegengeluid wordt niet toegestaan). In dit boek wordt van binnenuit beschreven hoe radicaal islamitische groeperingen via gebedshuizen, en liefdadigheidsinstellingen terrorisme financieren en zelfs openlijk haat prediken in de gebedshuizen. Uiteraard alleen wanneer men denkt dat men onder elkaar is. Duidelijk wordt ook dat veiligheidsdiensten aan alle kanten falen door gebrek aan kennis en inzet. Het spreekt voor zich dat in Amerika na 11 september aardig wat veranderd is. Hopelijk volgt Europa ook, want aldoor kopjes thee drinken met islamitische geestelijken is volkomen zinloos. Die hebben hele andere agenda's en strooien het Westen alleen maar zand in de ogen.

Ruikbaard | 15-09-18 | 11:51

Rukbaard, ben bang dat we nog een hele lange weg hebben te gaan. . . . . .

Tilburgse bluf | 15-09-18 | 11:56

Helaas is de VS niet veranderd. In tegendeel, Trump zet nog sterker in op een goede relatie met Saudi-Arabie. En zet daarmee de lijn van Bush en Obama voort. De overledenen en nabestaanden zijn onder de bus gegooid. De Nederlandse politiek mag dan naïef zijn, de VS politici zijn ronduit kwaadaardig.

Joris Klam | 15-09-18 | 12:10

We stoppen onze tijd liever in andere zaken. Zaken die wat opleveren of anderszins positief of leuk zijn. Dat is het Westen, en daarom is het hier zo aantrekkelijk en komen mensen met scheeps- of vliegtuigladingen deze kant uit. We hebben gewoon te weinig tijd voor die bullshit. Maar het zal toch een keer moeten gebeuren dat we serieus tijd gaan stoppen in het tegengaan van de Grote Afbraak. Maar wie, hoe en wanneer? Dat het slachtoffers gaat kosten is voor mij duidelijk. En daar zit ook niemand op te wachten.

Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:30

Benieuwd of de reaguurders die laatst principieel vonden dat Alex Jones niet het zwijgen oplegd mag worden, ook principieel datzelfde vinden voor deze haatpredikers.

RandyBiel | 15-09-18 | 11:49

Daar zit wat in. Al is er misschien wel verschil in hun bedoelingen.

Alleycat | 15-09-18 | 11:57

Altijd lastig een zinvolle discussie op te zetten met mensen die (in een wanhopige poging de wereld te duiden) appels met peren vergelijken. Het zijn niet de slimsten. Choose your battles.

Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:21

@Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:21
Ken je überhaupt de betekenis van het woord 'principieel' wel?

RandyBiel | 15-09-18 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Veertien jaar lang de gelegenheid geven om haat en verdeeldheid te spuien. Dan ben je als gemeente wel heel erg inclusief bezig.

Angelica | 15-09-18 | 11:49

En dan ook nog in het uiterste geval, waarom niet gelijk bij het begin de kop indrukken. Bij de vogelgriep worden comple populaties kippen preventief afgeslacht om de bevolking te beschermen maar dit kankergezwel laten ze lekker woekeren.

Bennie Boos | 15-09-18 | 11:54

Grappig. Als je vijf jaar geleden de waarheid benoemde was je een racist.
Als je vond dat salafistische haathutten gesloten moesten worden, was je een rechtsextremist.
Nu wordt het bij link liberale bomenknuffelaars bon ton om PVV standpunten over te nemen.

Rommelende Onderbuik | 15-09-18 | 11:48

Ja zo gaat dat vaker. Juncker met zn grenshek met soldaten.

Alleycat | 15-09-18 | 11:58

Wat een zooitje hebben die Haagse Hippies o.l.v. PvdA/GL en Rutte (VVD) er hier allemaal heen en binnen gehaald in en naar dit Land .
En nog steeds jaarlijks Honderdduizenden binnen blijven halen .
Ongelooflijk .
Stem aankomende Provinciale Verkiezingen en Europese Verkiezingen in 2019 eens wat anders als die Puinzooi Clubs !

liegende lippen | 15-09-18 | 11:47

Nee. Heeft te maken met de asielzoekers verdragen die we hebben ondertekend. Heeft geen enkele partij heden ten dagen wat mee te maken want deze verdragen werden in de jaren vijftig getekend. Normale immigratie is praktisch onmogelijk gemaakt door o.a. PvdA. Asielproblematiek bedraagt een influx van +/- 2,000 personen per maand. Dan kom je niet eens op 25,000 per jaar. Totale quatsch wat je verkoopt. ind.nl/over-ind/Cijfers-publicaties/Pa...

De Koreaanse Slet | 15-09-18 | 11:51

De Koreaanse Slet;
Hebben verdragen een eeuwigheidswaarde?

LoesjeP | 15-09-18 | 12:05

Verdragen kunnen worden opgezegd. Je moet het alleen willen. Meer niet.

peterdh | 15-09-18 | 12:13

Het is wat. Die haathut had gesloten moeten worden en de haatbaarden hadden weggestuurd moeten worden.

En dan hebben we ook dit nog.
amp.theguardian.com/uk-news/2018/sep/...

De Koreaanse Slet | 15-09-18 | 11:45

@RandyBiel

Ahja, als we over Islamitisch terrorisme praten, dan bekijken we alleen Nederland of alleen een ander specifiek land. Maar als we kijken naar blank terrorisme, dan betrekken we de hele wereld in het plaatje.

Make up your mind.

peterdh | 15-09-18 | 12:17

@peterdh | 15-09-18 | 12:17
Euhm, zijn er dan zoveel moslim slachtoffers door moslim terreur hier in Nederland gevallen?
Ik refereer daar eveneens naar wereldwijd, dus geen idee waar je opmerking vandaan komt.

RandyBiel | 15-09-18 | 12:58

Wat voor argument heb je nodig voor zo'n natte scheet slet.

WayneGretzky*99* | 15-09-18 | 13:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Groenlinks is één van de oorzaken van de immigratie ellende en de kans is dan ook bijzonder klein dat Groenlinks de oplossing zal zijn. Het zit daar vol met regressief linkse zelfhaters, oikofoben en xenofielen. VMBO’ers met een eikeltjespyjama aan. Deugzeugen en zweefteven met flutdiploma’s van inferieure cursusjes die zich hoogopgeleid wanen.
Laat me aub niet lachen.

kempenaer | 15-09-18 | 11:45

Groenlinks heeft nog nooit geregeerd. Niet eens als coalitie lid. Ze hebben zo'n 20,000 leden. Hoe verzin je het.

De Koreaanse Slet | 15-09-18 | 11:47

Goed gezegd. kempenaer!

Rommelende Onderbuik | 15-09-18 | 11:50

Noem eens één kaninetsbesluit op het gebied van immigratie waarbij GL betrokken was dan?

DrumPiet | 15-09-18 | 12:30

Verhelderend, Feynman..

Wijze uit het Oosten | 15-09-18 | 12:09

Mag Femke het zelf niet laten dichtgooien en afbreken?

strijpsestraat | 15-09-18 | 11:44

“Per ommegaande”
.
Is dat in hedendaagse newspeak hetzelfde als “zo spoedig mogelijk”?

Parel van het Zuiden | 15-09-18 | 11:44

Knap dat ze in zo'n klein lullig tekstje toch nog een tikfout kunnen maken. Moordenaar ipv moordenaars. Geen taalnazi bij de PVV dus.

Quantum Suicide | 15-09-18 | 11:42

Waarom brengt GS fakenieuws. Die naam van Femke Halsema is er later aan toegevoegd. Bovendien heeft ze nooit in de eerste kamer gezeten.

Ben Hetzat | 15-09-18 | 11:42

Eens. Fake motie.

demaup | 15-09-18 | 12:10

GS plaatst een nepplaatje en mensen hier praten erover alsof het echt is. Van beide kanten een beetje raar. Alsof het dan alleen hier bekend zou zijn. De motie is wel echt, maar van de PVV kant. Dat moet je allemaal maar bijhouden tegenwoordig om GS humor nog te kunnen volgen.

Rest In Privacy | 15-09-18 | 12:19

Humor is prima maar dat is hier, gezien de reacties, niet afdoende duidelijk gemaakt. Kortom fakenieuws. En de mogelijkheid inbouwen om later te KUNNEN zeggen dat het humor was is abject

Ben Hetzat | 15-09-18 | 14:29
▼ 2 antwoorden verborgen

Als je de kraan dicht draait..... hoef je ook niet meer te blijven dweilen.

Oepsie1234 | 15-09-18 | 11:41

De moskee gaat dicht, maar wat gebeurt er met de bezoekende populatie moordenaars, mafklappers en meebuigende moordenaar- en mafklapperlikkers?
.
Uitkeringen stop?
Insluiting?
Denaturalisatie?
Deportatie?
.
Of niets, zodat er alsnog gewoon verder wordt geislamiseerd, geintimideerd, geterroriseerd en gemoord....

Parel van het Zuiden | 15-09-18 | 11:41

Wat is er 'rigoreus' aan het sluiten van een haathut. Echt brave gelovigen kunnen uitwijken naar een moskee in de buurt. De haatprediker ook. Probleem opgelost. Of niet?

Winter_is_coming | 15-09-18 | 11:40

Wat gaat er nu gebeuren ? Moet dit criminele vuilnis nu opbokken of toch weer niet ?

van Oeffelen | 15-09-18 | 11:36

En nu doorpakken!

tata1981 | 15-09-18 | 11:36

In het AD zegt dit extreem linkse figuur : ,,Dat is een heel rigoureuze stap. Dat doe je ook alleen in het aller-aller-aller-uiterste geval."
In normaal fatsoenlijk Nederlands betekend dit : nu niet, dan niet en nooit niet.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 15-09-18 | 11:36

M.a.w, ze krijgen meer subsidie.

nonloso | 15-09-18 | 11:33

Was het niet ooit die zelfde Halsema die in de kamer stond te blazen over het NIET tegengaan van de islamisering van Nederland?

normanius | 15-09-18 | 11:32

@ Parel van het Zuiden | 15-09-18 | 11:37 |
Dacht niet dat Halsema gekozen was als burgemeester. Althans niet door het plebs.

normanius | 15-09-18 | 11:41

@normanius | 15-09-18 | 11:41

U schreef over de kamer.

Parel van het Zuiden | 15-09-18 | 11:45

@ Parel van het Zuiden | 15-09-18 | 11:45 |
Klopt, echter was die motie van Halsema destijds ingediend vanuit de oppositie.

normanius | 15-09-18 | 12:18
▼ 1 antwoord verborgen

Het is de taak, plicht en verantwoordelijkheid van een samenleving om grenzen te stellen. Net zoals het de taak, plicht en verantwoordelijkheid van ouders is om grenzen te stellen aan hun kinderen. Een meisje dat de hele dag loopt te gillen (meisjes doen dat, om hun stem te ontdekken) zullen daarmee blijven doorgaan totdat een volwassene zegt: Stop, ophouden, dit mag niet. Zelfde bij een jongetje dat een tak pakt en ermee om zich heen begint te slaan. Ook volwassenen zoeken grenzen op. Daarom hebben wij een instituut dat kan zeggen: Stop, ophouden, dit mag niet: Justitie. Dit schept duidelijkheid, niet alleen voor de overtreder van de grenzen, maar ook voor iedereen die van plán is deze grenzen te overschrijden. En het beschermt de samenleving tegen grensovertreders.
In Nederland hebben we de zaak ómgedraaid: we zijn vooral bezig overtréders te beschermen i.p.v. de samenleving. Dit schept onrust, frustratie, woede, onmacht en zal er uiteindelijk toe leiden dat mensen het recht in eigen hand gaan nemen.

Zenzeo | 15-09-18 | 11:31

Er zijn geen sympathiek oplossingen meer... En de onsympathieke willen we niet gebruiken want we zijn beschaafd, en bang voor boeroepers en de EU. Het aantal mensen dat zich per definitie gediscrimineerd voelt (het gaat hier om miljoenen) heeft in Nederland een politieke, en vooral fysieke macht, en zal zich fel verzettem tegen iedere maatregel die hen geld of privileges kost.
Kortom: Te laat, en hou rekening met een achteruitgang van bijna alles.

Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:01

Niet juichen GS.
Want als GS juicht, worden de voornemens waarschijnlijk weer ingetrokken. Met GS wil je niet gezien worden, helemaal niet als GroenLinkser.

marjen | 15-09-18 | 11:29

Zo plaats je die groene kut wel mooi tussen een rock and a hard place. Laat die groene kut maar worstelen. Leuk man.

WayneGretzky*99* | 15-09-18 | 11:36

Vooral dat 'en gaat over tot de orde van de dag' lukt altijd prima.

Cor Netto | 15-09-18 | 11:29

Nou, Femke zal dus binnenkort moeten onderduiken. We kennen onze islamitische pappenheimers en hun useful idiots onderhand.

kom hoe heet ie | 15-09-18 | 11:29

Imam Tawhidi heeft gisteren verklaard dat bezoek aan bepaalde moskeeën een geestelijke stoornis veroorzaakt die AllahuAkbaritis heet.
Hè, kon je dat nou maar eens bewijzen....

Poesmobiel | 15-09-18 | 11:29
-weggejorist-
Bakito | 15-09-18 | 11:27
▼ 4 antwoorden verborgen

Oftewel in moskeeën is het dus per heden toegestaan om opnames te maken?

JackStick | 15-09-18 | 11:26

Sterker nog, men zou in alle moskeeën verplicht cameratoezicht moeten gebieden zodat alleen moskeeën die een liefdevolle en vreedzame boodschap prediken (en die zijn er!) zullen blijven voortbestaan.

keestelpro | 15-09-18 | 11:42

Weinig zinvol. Dan gaan ze het toch gewoon op andere plekken voortzetten? Er zijn andere maatregelen nodig om de islam binnen de perken te houden dan het sluiten van een moskee. Gerekend naar de huidige stand van zaken in Nederland ligt dit dicht tegen symboolpolitiek aan. En dan ook nog een foutje in zo`n kort memootje...

Jahowiseffe | 15-09-18 | 11:26

Weinig zinvol om een crimineel of verkrachter aan te pakken. Gaan ze nadat zij vrij zijn of gewoon tijdens hun taakstrafje, gewoon weer doen!!! Briljante links deugende mening.

De Evangelist | 15-09-18 | 11:42

Evangelist:
Je begrijpt de kern van mijn tekstje niet, en je vergelijkt appels met peren. Maar vrees niet : gristus is ook voor jou aan het gruis gestorven...

Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:12

Een verzoek of intentieverklaring is evenveel waard als de tarrels die aan een boerenbeemsterjihadist zijn hol hangen.
Pics en NOS or de eerste stap didn't happen.

Bultkutwalvis | 15-09-18 | 11:23

Het is wel een kraker, zoals hierboven al eens genoemd wordt: Een vrouw, links, die een doctrinetempel sluit.
Ik zeg: serie op netflix ervan. de Mol, kijkt u mee?

Bultkutwalvis | 15-09-18 | 11:25

Mi scusi.. Doctrinekerker.

Bultkutwalvis | 15-09-18 | 11:26

"De GroenLinks-politicus beklemtoont dat het sluiten van gebedshuizen een maatregel is die zij slechts in uiterste gevallen wil toepassen.". Zolang ""uiterste gevallen"" niet gedefinieerd worden, kun je dus in feite alle moskeeën altijd open blijven houden.

JackStick | 15-09-18 | 11:21

Armageddon?

Mr_Natural | 15-09-18 | 11:22

Of Shoarmageddon.

Mr_Natural | 15-09-18 | 11:54

Dat Wim Kok deze motie ook steunt is pas echt laf.

Hetkanverkeren | 15-09-18 | 11:20
-weggejorist-
Oprisp | 15-09-18 | 11:18
▼ 4 antwoorden verborgen

Zijn er verkiezing in het vooruit zicht ?
Dat wordt procedure rekken tot na de verkiezingen
en daarna hoor je er niets meer over.

NatNiks | 15-09-18 | 11:16

acht de optie ook nog aanwezig dat ze het electoraat van FVD aan het binnenhalen is. Ze riep namelijk op voorhand al dat FVD ervandoor was gegaan met volgens haar klassieke GL standpunten. Of om het anders te zeggen, GL is een tikkeltje te druk geweest met het profileren van jesse klaver, en jesse klaver is vooral erg druk met jesse klaver. Rutger GW is vooral bezig met oude marxistische krakers idealen, dus dat is ook geen stemmentrekker. Eerst eens wat concrete daden afwachten dus.

Chemokar | 15-09-18 | 11:21

Iets met glas,plas en was.

De Profundus | 15-09-18 | 11:27

Maare, als GL dus inderdaad gaat inzetten op het sluiten van die moskeet, waar moeten die kleuters van Dwars dan leren om bommetjes te maken en met explosieven om te gaan?

Graaisnaaiert | 15-09-18 | 12:24

Ojee, gaan ze nu ondergronds en zijn we dan nog verder van huis?

Poesmobiel | 15-09-18 | 11:14

Nee hoor. Neem nu neonazi's. Die opereren doorgaans ook alleen nog slechts ondergronds sinds hun ideologie in onmin is geraakt.

keestelpro | 15-09-18 | 11:39

Wat is het verschil? In beide gevallen wordt hen strobreed niets in de weg gelegd.

knutsel_ | 15-09-18 | 11:43

Ondergronds is waar islam thuishoort. Dat is in elk geval wat.

Mazzelstof | 15-09-18 | 12:28

Ah, de rest komt ook langzaam bij de vierde laag van de piramide van Mazlov: de behoefte aan veiligheid en zekerheid komt ook bij de salonfähigen boven drijven.

MickeyGouda | 15-09-18 | 11:14

Hermetisch afsluiten. (Wel eerst wachten tot ze allemaal binnen zijn.)

Mr_Natural | 15-09-18 | 11:12

Even nadenken wat de Germaantjes ook al weer deden in deze situatie.

Nivelleermarionet | 15-09-18 | 11:19

Beetje raar alleen dat het verzoek zich specifiek op de el tawheed moskee richt. Gaan ze nu per geval zo'n verzoek indienen ofzo?

normanius | 15-09-18 | 11:11

Bij het verzoek staat ook vergaderjaar 2017-2018 en het verzoek is van 11 september 2018 bijvoorbeeld. U moet het zien als een kunstwerk dat oproept tot discussie en overpeinzing, me dunkt.

VP732 | 15-09-18 | 11:30

@ VP732 | 15-09-18 | 11:30 |
Wollig taalgebruik (ambtenaren lingo) is inderdaad een kunstvorm welke ik niet beheers.

normanius | 15-09-18 | 11:35

'J Maintiendrai, staat in het wapen van het Koninkrijkje aan de Noordzee, al enige jaren omgedoopt in "La Hollanda". Alleen doen zij het nooit. Het land waar de crimineel beschermd wordt en de burger toch eigenlijk de dader is en het over zichzelf afroept. Dat land dus.

De Evangelist | 15-09-18 | 11:10

'Overwegende dat er haat gepredikt wordt tegen Joden Christen Vrouwen en Homoseksuelen'
U vergeet haatprediking tegen BLANKE MANNEN en verder tegen ieder één die geen moslim is

nemeton | 15-09-18 | 11:10

Zei ik al! Ontken jij mijn blankheid? Racist!

Kaas de Vies | 15-09-18 | 11:11

Beetje dubbelop , deze blanke man racist noemen , niet Kaaasss ?

nemeton | 15-09-18 | 11:13

ik vind dat stelen van PVV zo zie ik dat

loes530 | 15-09-18 | 11:16

Let op "in het uiterste geval". Zolang er geen honderdduizenden doden gevallen zijn kan het altijd nog erger worden en hoeft er dus niet ingegrepen te worden.

obominotie | 15-09-18 | 11:10

Gewoon een bom op elke haathut, ben je er zo van af.

ariedeknaller | 15-09-18 | 11:08

*bammetjes smeren doet* (van mij mag het blijven staan, maar daar ga ik niet over.
Maar ik doe de bammetjes maar even smeren deze keer. Ander bammetjessmeerder is niet in zicht.

Bijtendehond | 15-09-18 | 12:05

“.. alleen in het aller, aller uiterste geval”
———
Unclear, hoe defineer je dat?

wezen | 15-09-18 | 11:08

Dat het niet gebeurt.

Pislinq | 15-09-18 | 11:14

Wat Pislinq zegt.
Eerst zien dan geloven.

knutsel_ | 15-09-18 | 11:41

@Pislinq :
Kun je rekenen ?
Reken er dan niet op..

Wijze uit het Oosten | 15-09-18 | 12:02

lijkt er wel bijgeshoped in comic sans

Risingson | 15-09-18 | 11:08

Als je de de naam van Halsema vergroot, zie je ook dat die een andere kleur heeft.

Mr_Natural | 15-09-18 | 12:00

Femke zat toch niet in de 1e Kamer? Stijlloos geintje dus. Meer! Meer!

Graaisnaaiert | 15-09-18 | 12:19

Ook de hoofdletter F is verschillend.

dreistein34 | 15-09-18 | 12:32
▼ 2 antwoorden verborgen

Laten we eerst luisteren naar de andere kant van het verhaal. We hebben het potdomme over een gebedshuis hoor.

RickTheDick | 15-09-18 | 11:07

Ghehehe! The joy of cynicism.

Basil Fawlty | 15-09-18 | 12:02

mooi voorbeeld dan voor al die andere gebedshuizen.. joden, christenen, homo's moeten dood.. en dat wordt wekelijks meerdermaals vekondigt.

Rene046 | 16-09-18 | 02:41

Het enige wat ze hoeft te doen ( al decennia lang ) is handhaven.
En de combinatie DENK-GL in Amsterdam is in tegenstelling tot de chaos in Rotterdam geen gelukkig huwelijk. Dus in dit geval verwacht ik meer van Amsterdam op dit gebied.

Chemokar | 15-09-18 | 11:07

P. R. de Vries: 'Er wordt natuurlijk al veel langer gezocht naar mogelijkheden om in het uiterste geval een praatprogramma, want daar hebben we het dan over, over te slaan. Het is heel rigoureus en je doet het ook alleen in het aller, aller uiterste geval. Je moet kunnen overslaan in het uiterste geval.'

Zenzeo | 15-09-18 | 11:07

Geen idee hoe dit werkt in de politiek. Er is een verzoek ingediend om alle maatregelen te nemen om de haathut te sluiten. Gaat de regering dit verzoek nu inwilligen? Of is dit weer een marketingkunstje voor de deugbühne?

A.U.EnLeven | 15-09-18 | 11:06

"Gehoord de beraadslaging". Het is dus een motie.
Is die al door de stemming geweest? Het zal wel "verworpen" worden.
Want moskeeën (moskees?) sluiten is racistisch. Of zo.

Bijtendehond | 15-09-18 | 12:02

En dan nog: druppel op gloeiende plaat. Wat er in NL (het hele vrije Westen eigenlijk) aan de hand is laat zich niet beïnvloeden door het sluiten van een moskee, ook al staat die in de hoofdstad. Rondpompen, meer is het niet.

Jahowiseffe | 15-09-18 | 12:42

Er wordt ook gepredikt tegen de blanke man.
Ik word dus nu eigenlijk 2x gediscrimonologeerd!

Kaas de Vies | 15-09-18 | 11:05

Dus na 14 jaar grijpt de politiek in. Dan weet ik dat alvast.

Alleycat | 15-09-18 | 11:05

Nog steeds sneller dan het gemiddelde nieuwbouw project.

normanius | 15-09-18 | 11:08

Goh, staand beleid uitvoeren.
Poeh poeh.
Kijkt u allen even mee, overige burgervaders van Nederland.

Ce ca! | 15-09-18 | 11:05

Alsof je een kat hoort blaffen....

VanBukkem | 15-09-18 | 11:05

Vind u het vreemd dat een progressieve burgemeester een extreem conservatieve haathut sluit? Halsema voert gewoon links beleid uit. Het is een raadsel waarom zoveel andere progressieven de aartsconservatieve islam uit de wind willen houden. Misschien weet Carel Brendel het antwoord.

keestelpro | 15-09-18 | 11:24

Femke is goed bezig. <3
De lieve stad wordt steeds liever.

keestelpro | 15-09-18 | 11:01

Ik lig wel in een deuk als GroenLinks eerder een moskee gesloten krijgt dan de PVV he ;-)

Mocro070 | 15-09-18 | 11:05

Er gaat weinig gebeuren uit linkse hoek omdat ze dan pvv-beleid uitvoeren.

Pislinq | 15-09-18 | 11:05

@Mocro070
Het zou mij niet eens verbazen. Het zijn met name VVD, CDA en PvdA en hun kiezers die buitengewoon fanatiek pro-terreur/pro-jihad/pro-Saoedi-Arabië zijn.

obominotie | 15-09-18 | 11:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken