Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Geyl. Femke Halsema fuckt salafisten

Femmie! Grote vriendin, burgermoeder en stijlvol draagster van 80's-pakkies.

Fijn dat je gewoon HAHA NEE zegt tegen de suggestie om met de Neonazi's onder de moslims, de salafisten, te gaan praten over het hoe en wat met de islamitische terreur. Fijn dat je gezellig op de Herengracht komt wonen in je klimaathatende ijsbeermoordenaarswoning met energielabel F (die ook nog eens met slavenzweet gebouwd is). Fijn dat je er voor ons bent, trek je niets aan van de haters die je gelijkstellen met Professor Pin omdat wij toevallig een dikke crush op je hebben. Je woest aantrekkelijke cocktail van liberale waarden met een fris groen limoentje en een straffe afdronk is namelijk exact wat de lieve stad A. nodig heeft. Ga zo door! 

Reaguursels

Inloggen

Femke heeft een helder beeld van de Islam. Diverse ervaringen hebben haar wijzer gemaakt.
Intelligente vrouw met ballen.

Bat-Adam | 24-08-18 | 08:30

Het grote probleem van links is, is dat hun ideeen veel geld kosten en ze te dom zijn om dat zelf te verdienen. De belastingen verhogen kan niet want dan lopen zelfs de linkse kiezers weg. Het geld moet dus van rechts vandaan komen, de groep die wel keihard werkt en voor eigen risico iets opgebouwd heeft. Dat vindt links heel normaal maar het kromme en hypocriete zit erin, dat als het wel hun eigen geld was, ze opeens niet bereid zijn om te delen. Dit kunnen ze niet uitleggen en trouwens ook niet winnen: money trumps anything. Ik ben zo blij dat ik tenminste wel rechts ben, heerlijk!

quigg | 24-08-18 | 04:18

Ik zou niet zeggen dat links dom is. Eerder lui. En jaloers op rechtse verdieners met goede banen.

Haatejaculaat | 24-08-18 | 11:19

Amsterdam heeft een Burgemeester.

Uitsluitideologie buitensluiten.
Schept een binnenklimaat waarin we kunnen samenleven.

hallevvezool | 24-08-18 | 03:21

"Burgemeester Halsema van Amsterdam wil niks weten van toenadering tot salafistische organisaties. Daarmee neemt zij afstand van het door haar voorganger Jozias van Aartsen ingezette beleid, nog voordat dat in de praktijk gebracht is."

Dit klinkt toch keigoed, dacht ik. Hoe heeft interim Jozias van Aartsen het ook in zijn bolle kop gehaald om iets dergelijks te willen. Hij moest alleen maar op de winkel passen en niet allerlei Haagse vuiligheid hier proberen uit halen, de landverrader.

Geldstromen afstoppen en extremistische predikers weren, lijkt me ook prima. We zijn geen kolonie van de Qatari of de Saoedi's.

Radicalisering + polarisatie wordt radicalisering + extremisme. Mooi man/vrouw/diverse genders! Goed bedacht Femke!

Wie is trouwens die @Fufuzela .. uh ... @rzuaslan? Als ze dhr. Nijman wil onderschijten dan moet ze toch intelligenter uit de hoek komen. Nu trapt ze zichzelf er weer in terug, nee, kan er niet eens uikomen. Gut-oh-got- wat een truttemeholalulkoekerijige sneuneuzigheid.
Femke is nu eenmaal de burgemeesteres, dus aan de slag!
Maak het waar! Evocatus

Evocatus | 24-08-18 | 00:46

Als die fasciste Arzu Arschloch tegen Femke is, weet ik dat Femke goed bezig is!

Oblast68 | 23-08-18 | 23:40

Wacht nog even de werkelijke uitvoering of daden af in Amsterdam, vooralsnog krijgt ze de voirdeel van de twijfel.

Jan, Leiden | 23-08-18 | 22:53

Schoorsteenveger, denk je nou echt dát een Jesse Klaver tegen Femke op kan? Of zo'n Groot Wassink? Denk het niet hoor. Femke is onafhankelijk genoeg.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 18:29 | favorietblock
Groot Wassink is de apparatchik van dienst in communistisch Amsterdam. Hij is de grote partijleider (zijn nummer 2 kreeg overigens veel meer stemmen - bakfietsmoekes en provinciaalse studentikoze bakvisjes wilde eigenlijk Jessias stemmen maar dat kon niet). Iedereen weet dat hij politiek gezien aan de touwtjes trekt.

Er zijn slechts twee problemen voor onze zoetwater communist. De ambtenaarij is nog altijd PvdA doorspekt met D66. Weinig GL. Dit maakt dat zijn steun onder de ambtenarij beperkt is. Ten tweede Fapke is eigenlijk tigste keus als burgermoeke. Dit maakt de invloed van de ambtenarij groter dan dat hij zijn politieke invloed kan inzetten. Want de ambtenaartjes wilde iemand van het warme bad wat de PvdA heet. En niet alleen de ambtenaartjes. Er is in Nederland een grote semi-overheid. En in Amsterdam zijn ze nog altijd loyaal aan PvdA, de uitzendbureau waar ze veel te danken aan hebben.

Dit laat Fapke een nog relatief onafhankelijke koers varen. Voorlopig. Want hoewel marxist Groot Wassink de grote drijfveer achter haar aanstelling is, de ambtenarij ziet die rooie kabouter Groot Wassink vermoedelijk niet zo zitten. Dus zullen ze Fapke voorlopig steunen. De nacht van de rooie messen zal ongetwijfeld nog aankomen. Hopelijk houdt Groot Wassink's sturm abteilung (antifa) zich gedeisd wanneer de confrontatie geschied...

Graaf_van_Hogendorp | 23-08-18 | 22:27

"Ook op andere punten wil Halsema het oude beleid aanscherpen. Zo moet de geldstroom uit landen als Koeweit en Saoedi-Arabië, met behulp waarvan orthodoxe moslims hun invloed in de gemeenschap proberen te vergroten, gestopt worden. Daarnaast wil de burgemeester actie ondernemen tegen radicale predikers, ook als die strikt juridisch niet de fout in gaan."

Als Halsema deze visie omzet in daden verdient ze van mij weer wat van het respect terug wat ze eerder volledig verloren had. Zo ben ik ook wel weer.

De waard zijn gast | 23-08-18 | 22:23

Nou, gaan we het waarachtig toch nog beleven dat Femke Halsema het rechte pad opgaat en die salafisten gaat aanpakken? Eerst zien, dan geloven, maar het klinkt i.i.g. goed.

KeesBruin | 23-08-18 | 20:53

Sorry Femke, ik kan je niet verstaan. Je praat zó vreemd, alsof je je kiezen op elkaar houdt. Of heb je jezelf dat aangeleerd in je studietijd om zo bekakt mogelijk over te komen? Welnu, daar schop je het wel mee tot burgemeester van 020. Gelukkig heeft je partij de realiteit niet uit het oog verloren. Haal de taxiboot met echte Afrikaanse vluchtelingen maar binnen. Haal die uit mijn stad er dan ook bij. Hier zat het AZC half leeg. Dat is mooi oplost met Marokkaanse (!) vluchtelingen, die de stad leegroven. Dat is mooi geheim gebleven voor de buitenwereld door onze gemeente. Maar het COA ziet het geld binnenstromen!

Johnnie Hansome | 23-08-18 | 20:21

Als mw halalsema het in haar verwarde linxe hoofd haalt in 020 boten met Miele-fans hartelijk te verwelkomen verwacht ik enig verzet.
Genoeg. Ik hou het veilig..........

pennestront | 23-08-18 | 20:28

Wel lachen op Joop.nl. Duckstad-historicus Hans Nadorst stelt dat je salafisme bestrijdt door 'een beter verhaal op te hangen'. Wat onnozele Hans niet snapt is dat Salafisten helemaal niet geïnteresseerd zijn in dat betere verhaal. Want ze hebben 'hun eigen verhaal', dat ze superieur vinden.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 19:03

Ja, vreemd pleidooitje weer van de huishistoricus van Joop, de site waar men graag "op een prettige wijze " met elkaar discussieert over actuele onderwerpen en waarbij de moderatie - een soort policor Inquisitie - er met ijzeren vuist voor waakt dat de verhouding links-achtige, policor Gutmenschen met de juiste opvattingen en de "dom-rechtse" criticasters altijd 4 : 1 blijft. Komen er teveel rechtse criticasters, dan volgt er een periode van keiharde zuiveringen waarin het "perma-bans" regent, en daarna kan er weer "op prettige wijze" gediscussieerd worden (met voornamelijk gelijkgestemden).

Overigens, uit dat Vd Horst artikel blijkt wel dat hij GeenStijl zo ongeveer spelt. Dat dan weer wel.

Dr_Johnson | 23-08-18 | 21:04

Vd, Horst smult vlgs mij van Geen Stijl, hij zou weleens hele rechtse ideeën kunnen hebben. Maar ja, wiens brood men eet...

xavier | 23-08-18 | 22:45

En zo simpel kan het zijn. Hulde.

ratelaar | 23-08-18 | 18:31

In ander nieuws moet Tommy Robinson binnenkort mogelijk weer terug naar de gevangenis. www.real.video/5825566499001

rmstock | 23-08-18 | 18:25

Ja heb ik gisteren al in mijn email gekregen. Ze blijven op hem jagen. Net zoals op de leiders van Britain First. Die hebben maanden in het gevang gezeten maar er wordt hard aan gewerkt om ze weer te arresteren.

Lupuslupus | 23-08-18 | 18:30
-weggejorist-
Rene046 | 23-08-18 | 18:19

Wat zijn ze toch allemaal boos, die wijffies. En nog straalmesjokke op de koop toe. Wat doen die voor de kost???

Eric Newby | 23-08-18 | 18:10

Op joop.nl is het slaande ruzie want iemand had gezegd dat Eerdmans van 010 ook tegen de salafisten is
Nou dat was tegen het verkeerde been van de azijnzuiperds van joop.nl ,want femke van 020 is veel en veel eerlijker dan Eerdmans van 010 hoor.
Als dat maar goed gaat op joop.nl want de azijnzuiperds van joop.nl zijn in staat van oorlog met de huhhhhhh bruinhemden van Eerdmans van 010.

komtdatschot | 23-08-18 | 18:06

Let eens op de reacties van Daan Ouwens. Die is helemaal van het padje. Hij noemt iedereen die het niet met hem eens is, steevast een fascist en een racist.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 18:25

Ik heb de reactie's op Joop een paar keer doorgelezen (bijv item Groenlinks in de gemeenteraad wil deelnemen aan FearlessCity's en boten naar Adam halen) maar het viel me op dat het merendeel van de reaguurders hele normale feiten aandroegen om deze actie te stoppen.
Pas een beetje op met die azijndingen, het zijn je medestanders.

bodemloos | 23-08-18 | 20:15

"Hij noemt iedereen die het niet met hem eens is, steevast een fascist en een racist."

Nee, je bent in de war met Peter Breedveld van FrontaalNaakt. Overigens is DaanOuwens wel representatief voor het niveau van de comments die de moderatie graag op de Joop ziet, evenals: Johannn, OlavM, Paul123nogwat, HM van der Meulen, MartinvanderLinden, de eeuwige pompeuze narcist Frank Lenssen (Cliff Clavin), en een nieuwe rijzende ster qua irritantheid en drammerigheid: Satya.

Dr_Johnson | 23-08-18 | 21:27

~En deze twitterteef @rzulan kan beter maar eens inburgeren eer het te laat is ....

Mazoeza | 23-08-18 | 18:06

En gelijk heeft ze. Ze vond het al jaren geleden geen doen om haar kindjes naast de inteelt-IQtjes te plaatsen..... Bovendien haar jaren '80 broekpak is nog altijd een stuk modieuzer dan een jurk van 1400 jaar oud !

Mazoeza | 23-08-18 | 18:03

Best logisch wat ze zegt te willen. Wat zou ze anders kunnen? Ze moet wel breken met de tradities van haar voorgangers wil ze iets van betekenis worden. Alle mossels de stad uitflikkeren is nog een brug te ver.

McMarx | 23-08-18 | 17:50

Al die mossels er uit flikkeren, daar is het al veel te laat voor. Hadden ze en generatie eerder moeten doen. Nu kunnen we alleen nog maar lijdzaam toekijken hoe 020 langzaam maar zeker naar de kloten gaat.

Here's Freddy | 23-08-18 | 17:55

Ze beheerst de Nederlandse taal ook niet al te goed. Is dit een mevrouw met een migratie-achtergrond?

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 17:48

Nee Kuifje, maar och wat zou ze dat graag willen.

Dutchbeaurouge | 23-08-18 | 17:50

Hahaha! Ze kan in Afrikaanse landen heel gemakkelijk een paspoort aanvragen. Is ze wel haar Nederlandse kwijt. Waarom brengt niemand haar op dit idee?

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 18:04

Nee natuurlijk worden die salafisten niet ontslagen. Aboutaleb is er zelf een.

Lupuslupus | 23-08-18 | 18:03

Niet om het een of 't ander maar zie ik nu ter rechterzijde, bijna buiten de foto, naast die mooie borsten van Femke onze Willem de cameraman uithangen? Heeft ie daar wel tijd voor? Moet ie niet het land besturen dan?

Breinbrouwsels | 23-08-18 | 17:11

Dit wordt gewoon een spelletje tussen Femke en Klaver.Een soort good cop/bad cop verhaal.
Klaver gaat haar terugfluiten en Femke krijgt de kans te laten zien dat zij een harde tante is.
Op deze manier willen ze laten zien dat Groenlinks ertoe doet.
De kijker wordt gewoon in de zeik genomen want in praktijk gaat er niks veranderen in Amsterdam. Jesse heeft Femke heel hard nodig.
DeGroenlinkspost Amsterdam is te belangrijk voor zijn electorale gewin.

Ruimedenker | 23-08-18 | 17:06

Klaver gaat haar terugfluiten.... weinig kans.
Femke zou de moeder van Klaver kunnen zijn.

sociaal_econoom | 23-08-18 | 19:16

Het lijkt op de foto wel alsof Femkes tieten steeds meer richting kniehoogte zakken...

pro1991 | 23-08-18 | 16:56

Jij hebt zeker nog nooit een paar geweldig mooie mupsen in levende lijve gezien denk ik anders piep je wel anders.

Breinbrouwsels | 23-08-18 | 17:06

Nee hoor, ze trekt haar knieën heel hoog op.

Ruimedenker | 23-08-18 | 17:07

Ze kwam er achter dat ze zelf voor haar bustehoudertje moest zorgen.

Langshetrandje | 23-08-18 | 18:03

In de tussentijd staat in de telegraaf dat Fem ook nog eventjes een sjieke ambtswoning gaat betrekken. en ik geloof ook niet dat zo'n pand aan de heerengracht 'maar' 2000 euro per maand huur is minstens 10000.

mortgage_freeman | 23-08-18 | 16:50

Daar moet ze wonen, want ambtswoning. Als ze er niet gaat wonen, staat het ding leeg en dan neemt ze een andere woning in beslag. Dus wat is het probleem?

paartjehop | 23-08-18 | 16:55

Ze moet wel in de ambtswoning gaat wonen anders komen de we are here terroristen de woning opeisen

Jacktheflipper | 23-08-18 | 18:52
▼ 1 antwoord verborgen

En...…….. Femke trekt in de ambtswoning!
Dat was nog een "dingetje" want................
"Halsema twijfelde eerst nog over die stap, vanwege het gebrek aan groene buitenruimte voor de hond in dat deel van de binnenstad. Maar nu is de beslissing toch gemaakt".

Gelukkig speelden de kinderen ditmaal geen rol!

demaup | 23-08-18 | 16:50

Honden zijn ook enorm groen. Wat een klimaatvernietigster.

Langshetrandje | 23-08-18 | 18:02
-weggejorist-
Kwetsnat | 23-08-18 | 16:46
▼ 5 antwoorden verborgen

praten met the religion of the peacefull global mental illness, Europa is uitgepraat!

Doei

ali komijnekaas | 23-08-18 | 16:42

Wees blij, dat het iemand is, die gewoon het probleem benoemt, dat is al heel wat!!! En van haar nogal onverwacht vind ik, maar ok.

Wienerschnitzel mit | 23-08-18 | 16:38

Ja benoemen schiet lekker op.

Lupuslupus | 23-08-18 | 16:58

Ik las in eerste instantie Deughuis ipv Deut huis. Volgens mij ben ik aan het radicaliseren.

DebraCadabra | 23-08-18 | 16:38

Wat wordt dat afschuwelijke mens hier opgehemeld zeg.

En niemand (behalve Desmoulins en Bennie Boos op 14:04 -ere wie ere toekomt -) heeft het meer over de motie van Halsema:
"verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het tegengaan van islamisering geen doelstelling van beleid is".

De motie werd ondertekend door alle fracties, behalve PVV en SGP.

En nu ze als omhooggevallen burgemeester (nee hoor, ik heb helemaal géén ambitie in die richting, ik ben met andere dingen bezig) een paar 'stoere' zinnen spreekt ligt de helft hier meteen in katzwijm

Ze heeft door haar motie zélf meegeholpen aan de islam ellende. Wat een huichelaarster.

Lupuslupus | 23-08-18 | 16:26

Geef 'r nog even het voordeel van de twijfel. Ze had zich uit de politiek teruggetrokken, is tegen de eigen beloftes in naar Amsterdam gekomen om de burgemeester uit te hangen, en het zou kunnen zijn dat ze niet alleen haar belofte niet nakomt, maar ook van standpunt is gewijzigd. Een en ander hangt af van de vraag of ze aan de leiband loopt van de apparatsjiks van GL, of dat ze het nu in de herfst van haar carrière wel spannend vindt om tegen de haren van die lui in te strijken.
Ik heb er een hard hoofd in, maar je weet het niet. Nog niet.

Schoorsteenveger | 23-08-18 | 18:21

Schoorsteenveger, denk je nou echt dát een Jesse Klaver tegen Femke op kan? Of zo'n Groot Wassink? Denk het niet hoor. Femke is onafhankelijk genoeg.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 18:29

"de politiek" lijkt die motie te willen vergeten..

Misschien heeft Femmekke geleerd binnenstebuiten te lezen, is ze zich doodgeschrokken van wat er EIgenlijk in die motie staat.
En heeft ze haar leven gebeterd.
We kunnen haar enkels zien,
lijken geen bokkepoten.
Geef 'r een kansje.

Het traceren, promoten en herstellen van de oorspronkelijke religies,
van voordat de dwaallichten uit de woestijn overstaken
en heel Europa veroverden
zou doelstelling mogen zijn van beleid.
Maar daar wil/mag/kan de overheid zich niet mee bemoeien;

Mensen zijn vrij om te geloven in wat ze willen.
Je kan niet iemand of de mensen verplichten (in) iets te geloven.
Probleem met die ene die geen religie is, is dat die mensen de keel afsnijdt,
met werkelijk doodbloedend bloed op straat.
Omdat de doodbloedende mensen niet in iets geloven.

Goed idee, doe precies dezelfde motie maar nog eens indienen,
wel leuk om te weten of de poppenkast nogsteeds een zaadlaafistenhok is.

hallevvezool | 24-08-18 | 04:57
▼ 11 antwoorden verborgen

Is GeenStijl een onderdeel van AT5? of richt men zich nog steeds op heel Nederland. Goed dat Halsmema geen zin heeft met extremistische organisaties te praten. Maar waarom dan toch weer cynische opmerkingen over het energielabel van de woning en de geschiedenis van het huis?

Mannes | 23-08-18 | 16:22

Humor?

ger1306 | 23-08-18 | 16:24

Zeur niet pas was er nog een topic over een muziekfestival in de provincie en gisteren kwam zelfs Arnhem aan de beurt.

Gulliver | 23-08-18 | 16:28

Nou, gewoon omdat het kan en moet. Omdat linskschdraaiende moraalfappers er doorgaans als de kippen bij zijn om met schuimbekkende verontwaardiging hun intense afschuw te orakelen als de rollen waren omgedraaid. Als in: niet-linksch/andersdenkende persoon woont in energielekkende megahut gebouwd met door slavenzweet verkregen florijnen & daalders. Spandoeken, manifestaties, "aksie, harde aksie" en Kamervragen zouden de dagorders zijn. Dus daarom.

Grijskijkert | 23-08-18 | 16:40

@paardjehop & @hetkanverkeren
Echt niets beter te melden?

Biff Everwood | 23-08-18 | 16:06

Helaas beste Biff, ik zie even geen directe link naar de islam. Voor wat het waard is, ik zal mijn best blijven doen. Als is de vraag: u moet kiezen, Femke Halsema of Dé Islam een hele lastige. Doe mij dan toch maar een geitje.

Hetkanverkeren | 23-08-18 | 16:20

Binnen de 20 jaar is het probleem "opgelost" want dan wonen er immers nog nauwelijks Nederlanders in dat stadje. Ze stemmen etnisch, dus eigen volk eerst, en krijg je een moslim extremistische burgemeester net zoals in London.

De_Veelvraat | 23-08-18 | 16:02

Inderdaad en daar gaat de bom barsten binnen een half jaar, de man spreekt met dubbele agenda-tong en dat haten Britten, of ze nu arbeider of elite zijn.

hagelkruis | 23-08-18 | 16:22

Amsterdam wordt te duur voor allochtonen, die verhuizen binnen 20 jaar allemaal naar de provincie.

Gulliver | 23-08-18 | 16:48

Het wonderlijke is dat zoveel mensen dit niet zien aankomen. Je voelt je soms een roepende in de woestijn. Mensen zijn niet te overtuigen. Nou vind ik Halsema trouwens ook een wolf in schaapskleren. Die is ook links-extremistisch hoor.

BluRay | 23-08-18 | 17:28

Als je met rationele argumenten die sneue Erzu Aslan over de zeik krijgt, dan verdien je zeker wat pluspunten.

TeeJee | 23-08-18 | 16:01

Femke is als ik het goed heb het CPN gedeelte van Groenlinks.

kzegje | 23-08-18 | 15:41

Nee. Je bent in de war met Ina Brouwer. Femke komt van de PvdA.

Stormageddon | 23-08-18 | 15:48

Nou...….
Vanaf 1993 begon haar carrière zich te ontwikkelen. Ze gold als een opkomend talent binnen de Partij van de Arbeid.[3] Ze werkte voor de Wiardi Beckman Stichting (WBS), het wetenschappelijk bureau gelieerd aan de PvdA.

nl.wikipedia.org/wiki/Femke_Halsema

demaup | 23-08-18 | 15:49

Hoe dan ook dus kuis- en kuisverrot van binnen.

obominotie | 23-08-18 | 16:50

Ik zou dr doen.

paartjehop | 23-08-18 | 15:37

Ik hou liever een slag om de arm. Allereerst lijkt pijpen me totaal niet aan de orde, ze krijgt heur kaken net ver genoeg van elkaar. Wellicht een zuinige tongzoen. Dan neuken. Ggegevn het allesbehalve denkbeeldige risico op www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/... : dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.

Houden we als serieuze liefhebber nog 1 serieus gaatje over: www.youtube.com/watch?v=Srmx_Z7i7Po M.a.w. uitsluitend goed voorbereid: je weet maar nooit wat je tegenkomt als 't puntje bij 't paaltje lomt.

Hetkanverkeren | 23-08-18 | 15:48

#meetoo

Jacktheflipper | 23-08-18 | 18:55

Heren, dank voor deze vergaande inkijk in jullie seksuele fantasietjes. Echt een goede bijdrage aan het salafisten-vraagstuk. Petje af.

Ad_Hoc | 23-08-18 | 23:02

Waarom dat plotse gejubel? Natuurlijk voelt Femmy verfrissend aan, dat is bij nieuwe managers altijd zo, enkel en alleen omdat ze dingen net anders doen. En omdat ze stoere praatjes ophangen, maar de meesten vervallen al snel in dagelijkse rompslomp en oude structuren. Pas na een halfjaar of jaar weet je of het ook echt beter gaat.
Maar dan nog, zelfs een blinde poedel zou het beter doen dan JvA, dus voorzichtigheid met applaus is gepast. Anders wordt het toch een beetje als: wat fantastisch, je hebt een 3, de vorige keer was het een 1!
Totaal non-nieuws dit. Misschien een aparte A'DAM sectie maken voor mensen van achter het hek?

einStina | 23-08-18 | 15:36

Ik ben een man, hooggeleerde vrouw. Jij ook veel plezier vanavond.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 18:51

Na van der Laan en van Aartsen is alles verfrissend zelfs een volle vuilnisbak in de volle zon

Jacktheflipper | 23-08-18 | 18:57

@Kuifje: U mag dan wel man zijn, u denkt als een vrouw. Ziet verschillen in mening als emoties en begrijpt humor niet. ;-) Ooit zei u als zwitsal tegen mij dat u verschillen/discussie najaagt (omdat harmonie typisch vrouwelijk is) maar van dat 'halleluja een discussie' is vooralsnog weinig te merken bij u. Desondanks aardige wensen op je bolletje!

@Jack ah, u en ik begrijpen elkaar!

einStina | 23-08-18 | 22:11
▼ 7 antwoorden verborgen

Waarom babbel zij eerst even niet met haar collega burgemeesters van Arnhem en Rotterdam, want bij hun zit het in de genen en is het met de paplepel ingegoten. Hoewel zij welvol afschuw de Kerst verlichting ontsteken voor de stadhuizen om hierna gehuld in een jurk en Marokkaanse pantoffels de ganse nacht de koran doortebladeren.

Goedverdoemme | 23-08-18 | 15:25

Alles beter dan de opportunist waar me hier in 010 mee zitten opgescheept.

Mather | 23-08-18 | 15:16

Klopt die gruweld hiervan.

Trumme | 23-08-18 | 16:22

Misschien nog maar eens kijken naar die tv serie over moslims met Femke in de hoofdrol.

pejoar | 23-08-18 | 15:11

Ja leuk ze kon niet anders. Salafisten praten niet met vrouwen.....

ikdenkwat | 23-08-18 | 15:08

Ga maar eens kijken op de Rotterdamse deelgemeente, en kijk dan eens naar de ambtenaren, echt allemaal Turken en een paar bejaarden PvdA'ers die daar nog zitten.
Solliciteren met voorkeur voor Allochtonen is niet meer nodig, Salafisten of moslims zitten al op de meeste gemeente plekken.
Blanken met een Nederlandse naam die solliciteren worden bij voorbaat al op hun Nederlandse naam afgewezen.

Havenwerker | 23-08-18 | 15:08

U bedoelt waarschijnlijk de ambtenaren in de zg. Stadswinkel(s).
De deelgemeenten zijn opgeheven en daarvoor in de plaats zijn nu (adviserende) wijkraden die bestaan uit (gekozen) bewoners/sters.

demaup | 23-08-18 | 15:26

demaup | 23-08-18 | 15:26
U heeft gelijk, sorry, ik bedoelde de plaatsen waar u voor een nieuw Paspoort of rijbewijs moet zijn.

Havenwerker | 23-08-18 | 15:33

Havenwerker 23-08-18 | 15:33
We hebben beiden gelijk, Havenwerker.
Bij die Stadswinkels werken inderdaad héél weinig Neder-Nederlanders.
Het merendeel heeft (zoals dat tegenwoordig heet) een migranten achtergrond.
En wat betreft die "wijkraden". Daar hebben we ook weinig van te verwachten.
5 leden in Bloemhof, waarvan 2 Nederlanders en 3 met een migranten achtergrond.

demaup | 23-08-18 | 15:43

Iets voorzichtiger als Blok blijkt misschien wel beweging te geven .

Castor12 | 23-08-18 | 15:07

We hebben al lang genoeg thee gedronken

Chris1 | 23-08-18 | 15:28

Ik wil Femke ruilen voor die salafist Aboutaleb voor mijn stad Rotterdam. Aboutaleb past ook beter bij die Groot Zakkenwasser van GL

Yperiet | 23-08-18 | 15:02

Is die Arzu nu gewoon en witte die liever een allochtoon was geweest of hoe zit het?

Niks met links te maken, hoort gewoon in een gesticht.

menage | 23-08-18 | 15:02

"Femke Halsema fuckt salafisten"

Da's mooi ! Daar denkt collega Aboutaleb toch net iets ánders over!

demaup | 23-08-18 | 15:02

Mark my words: De grootste vijand van Femke in de komende jaren wordt Rutger Groot Wassink. En Annabel haar grootste vriendin. Daar, ik zei het.

Stormageddon | 23-08-18 | 14:59

RGW is een enorme hufter, dat klopt. En ook niet al te eerlijk.

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 15:12

We gaan het zien. Maar als Femke inderdaad een soort van Realpolitik in smeltkroes Amsterdam voorstaat vind ik dat op dit moment geen verkeerde keuze.

Graaisnaaiert | 23-08-18 | 15:14

Stormageddon | 23-08-18 | 14:59 | reageer RGW als de ultieme cuckold. Ik zie die gelekte sekstape al helemaal voor me.

Hetkanverkeren | 23-08-18 | 15:28

We hebben iemand, nee, een heel kabinet iemanden nodig die dit soort most zinvolle dingen roept en doet: www.stopdebankiers.com/salvini-wil-mo...
Dan vallen bijna al die haathutten door de mand. Het begint, let maar op, al bij het weigeren van vertalers en controleurs.

NiCeY | 23-08-18 | 14:55

Laten we niet vergeten dat Halsema wel een van politici was die deze moslims naar NL heeft gehaald en samen met haar Linkse collega's iedereen die hiervoor waarschuwde verketterd en als paria behandeld heeft.

moitambien | 23-08-18 | 14:55

Het was Lubbers die door Mohammed Rabae overgehaald werd om dubbele paspoorten toe te staan. Dat was voor Femkes tijd.

Dr_Prepper | 23-08-18 | 15:36

Dr_Prepper | 23-08-18 | 15:36
Daarom zeg ik ook helemaal niet dat Halsema voor dubbele paspoorten verantwoordelijk was

moitambien | 23-08-18 | 16:32

Even los van mijn mening over Halsema en 020, is een zak Trollen uitgestrooid over GS of moet ik mijn leesbril laten repareren. Touw, vast en knopen.....

hetgingperongeluk | 23-08-18 | 14:54

Ja die zak is uitgestrooid. De echte discussieguursels nemen af of worden gemangeld in die brei van trollenjongens. Tussen de tietenitems doorlaveren. Het blijft natuurlijk telegraaf.

bodemloos | 23-08-18 | 20:55

Wel tactisch, net na het slachtofferfeest bekend maken.

jip_86 | 23-08-18 | 14:53

Een Femke die door pakt? Deze wereld zit vol wonderen!
Op het moment dat het radicale word aangepakt is er altijd wel een stukje inteelt te vinden zoals @rzuaslan die een heerlijke ruk naar Bart Nijman maakt. Het zure druipt ervan af en ondanks dat ik gekke bekken trek bij zuur vind ik de reactie van @rzuaslan veelzeggend zweet en gaat strakjes maar wat augurken wekken. Wie weet gaat @rzuaslan augurken lekker vinden en zo niet, dan weet ze best wel een leuk plekje om ze in haar lichaam te verwerken tot wat zoets!

Mr_Pikibelly | 23-08-18 | 14:47

Ik heb het vanaf het begin gezegd. Femke is een liberaal. Maar goed, als jullie pas van haar gaan houden omdat GS dat zegt is het ook prima hoor.

DrumPiet | 23-08-18 | 14:45

Ze is een oppertunist handelend uit eigen belang. Dat jij dat als liberaal ziet, verbaast me niet. Ook denken dat we hier naar je luisteren, verbaast me ook niet. Je blijft een arrogante narcist, dus je godcomplex past daar dan weer wel bij. En dat maakt dat je denkt relevant te zijn, laat maar zitten dus die meningen van je.

Acar_ketimun | 23-08-18 | 15:37

Acar_ketimun | 23-08-18 | 15:37
En er toch op reageren hè? Lol!!

DrumPiet | 23-08-18 | 16:55

DrumPiet is een Eindbaas!!

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 17:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Femke zwemt tegen de Amsterdamse politieke stroming in, daarbij staat ze alleen, het gevolg zal zijn dat...

Ofwel zal ze politiek gemasseerd worden haar denkbeelden te herzien, en als dat niet lukt zal ze bedreigd worden.

Vergeet niet dat de religieuze infiltranten en links extremisten hun verworven macht niet gaan inleveren.

Gemsenherder | 23-08-18 | 14:44

Geef de mentaal defecte @rzuaslan even geen aandacht op GS.

El Gouda | 23-08-18 | 14:41

Hoe is de westerse cultuur niet superieur?

MemeMagieIsEcht | 23-08-18 | 14:39

Ons rioolstelsel is stukken beter dan een shithole land. :)

Ce ca! | 23-08-18 | 14:46

MemeMagieIsEcht | 23-08-18 | 14:39 |

Klaarblijkelijk niet aangezien plusminus 5% van de bevolking een obsessie vormt voor die resterende 95% procent. Klaarblijkelijk zijn veel Nederlanders niet erg overtuigd van hun cultuur; als ze al weten wat deze inhoud. Dat men de laatste tijd zich genoodzaakt ziet de superieure tijd van de westerse cultuur expliciet te vermelden geeft al aan dat degenen die dit doen zelf niet echt overtuigd zijn.

koter | 23-08-18 | 16:43
-weggejorist-
Ketchupbadger | 23-08-18 | 14:39

Iedereen weet hoe moslims reageren op kritiek op de profeet en het geloof. Iedereen weet dat de Koran de gelovigen verplicht de wapens op te nemen tegen de vijanden van het geloof. Is iemand voor Islamofoob uitmaken op twitter dan geen oproep tot geweld tegen de persoon in kwestie?

Sans Comique | 23-08-18 | 14:39

Kuifje-in-Afrika | 23-08-18 | 14:44 ... "Of beseffen dat Nederland NOG geen Islamitisch land is"

Knufter | 23-08-18 | 14:48

@ Niet iedere moslim is per definitie een koppensneller.
Ach ,niet elke nazi werkte in een concentratiekamp.
Ik begrijp dat wel.

Ce ca! | 23-08-18 | 14:58

@kuife en ce ca
De oproep hoeft toch niet aan moslims gericht te zijn? 70 procent heeft op zijn minst begrip voor het geweld van ISIS, dus zelfs bij een laag percentage zijn extremisten in absolute getallen vollop aanwezig. Het beschuldigen van een ander van afvalligheid, belediging van de profeet of het geloof zelf wordt niet lichtzinnig gedaan.

Sans Comique | 23-08-18 | 21:17
▼ 1 antwoord verborgen

Zou de grachtengordel ook iddlysich houden

Bokito ergo sum | 23-08-18 | 14:35

Ik heb Femke het voordeel van de twijfel gegeven en daar nog geen spijt van. Ze acteert boven verwachting.

boccelullus | 23-08-18 | 14:35

Vooralsnog blijft het bij uitspraken. Dat consequent acteren moet nog blijken. Daarnaast moet de ambtenarij ook nog eens mee...

ScumbaggusMaximus | 23-08-18 | 14:41

De vraag is of het bij acteren blijft, of dat er ook actie van komt.

TeeJee | 23-08-18 | 16:04

Halsema is niet te vertrouwen. Ze was een rabiate verdediger van alles wat islam is in haar rol als 2e kamerlid. Bracht moties ter bescherming van moslims. Ze is prominent lid van groenlinks wiens kleur de kleur van Hamas is.
En daarnaast, hoeveel bewezen haatpaleizen zijn er dan al gesloten?
Hoeveel haatimams zijn er uitgewezen?
Geloof me, Halsema gaat helemaal niets doen aan de radicale islam.
Een wolf in schaapskleren.

KLK3 | 23-08-18 | 14:33

Daden daden Femke , geouwehoer horen wij al 40 jaar

joppo0 | 23-08-18 | 15:08

KLK3 | 23-08-18 | 14:33 | reageer
Leuke theorieën allemaal, maar bovenstaande lijkt me een goed begin.

RLH | 23-08-18 | 15:49

@muxje
En om eventueel te verwachten kritiek in de kiem smoren. Nu kan men, als Femke toch geen frisse nieuwe wind blijkt te zijn, altijd zeggen; ja, maar toen deed zij...

Sans Comique | 23-08-18 | 21:19
▼ 3 antwoorden verborgen

Eens zien al die linkse gekkies het licht! De meesten vlak voordat ze dood gaan, maar Femke op tijd. Links is ook niks mis mee, maar dat drammige links wel. Ik moet nog even kwijt dat ik femke een mooie vrouw vindt

Rallywally | 23-08-18 | 14:28

Is het misschien een idee om die Arzu Aslan gewoon met rust te laten? Niemand is geïnteresseerd in haar en ze voegt inhoudelijk ook niets toe. Kijk voor de grap eens door haar hele twitter tijdlijn en het aantal retweets en comments etc. Fuck al die twitter warrior, geeft zo'n vertekend beeld van de werkelijkheid. Geeft een goed kijkje in de geest van die Arzu, maar waarom je dat zou willen..

RLH | 23-08-18 | 14:27

Heb die ook eens bekeken. Meisje heeft serieuze problemen. Voer voor psychologen.

Basil Fawlty | 23-08-18 | 14:54

Heel goed! Go Femke! Blij met dit nieuws en met d'r visie

RLH | 23-08-18 | 14:24

Geen fan van Halsema maar dit is in ieder geval “puin ruimen” van wat vd Laan heeft aangericht

hanohano | 23-08-18 | 14:24

Ik vind deze uitspraken van haar ook zeker een compliment waard!

Patje2011 | 23-08-18 | 14:28

"Neonazi's onder de moslims"?
Je bedoelt de SS'ers onder de nazi's.

En kan @rzuaslan alsjeblieft optiefen naar een islamitisch shithole als ze de westerse cultuur zo kudt vindt. Kan ze daar anti-racisme uit gaan leggen.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:24

Waarom? Ze beveelt Femke alleen maar aan met die tweet

Muxje | 23-08-18 | 14:26

Zo kun je het ook lezen inderdaad.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:32

Als ze nu maar weer niet moslims gaat aannemen als zogenaamde specialisten of deradicaliseerders.

Patje2011 | 23-08-18 | 14:23

Toch appart dat er steeds dure experts en specialisten ingehuurd worden, terwijl iedere boerelul je exact en correct kan vertellen waar het mis gaat.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:29

Klopt. Net als extreem dure maatregelen in de zorg, bedacht door het dienstdoende ambtenaartje, kan na twee jaar bewezen gefaald zijn, en duurt 10 jaar om alles weer terug te keren zoals het was. En de boerepummel zei al vanaf dag 1 precies hoe het zou verlopen en zo geschiedde het ook exact.
Ondertussen hebben alle 'experts' er een goeie boterham en een villa mee verdiend.

letopuwzaak | 23-08-18 | 14:45

@Ayatholla_Buttbanger
Inderdaad, het gaat bijna altijd mis bij die 'specialisten'.

Sans Comique | 23-08-18 | 14:47

Verfrissend, die Femke. Lekker zo doorgaan.

ZegMaar | 23-08-18 | 14:22

Aslan is tegen racisme maar ze plaatst wel racistische tweets. Gek vrouwtje, daar heeft een maatschappij helemaal niks aan.

BozePaarseMan | 23-08-18 | 14:21

Dat is gewoon haar verdienmodel. Verder lekker laten gaan...

Graaisnaaiert | 23-08-18 | 15:01

Ach, oud links heeft blijkbaar ook door dat de de conservatief rechts politieke islam zich niet om oud en nieuw links bekommert, maar inmiddels DENK als frontrunner heeft. Dus dat electoraat kan afgeschreven worden.
Las nog wel een quote van de verongelijkt geboren en boze zwarte vrouw & BNNVARA tafelzitter Clarice Gargard : "Vond Van Aartsen - verrassend genoeg - progressiever en bedachtzamer. Ook omtrent LHBT- en vluchtelingenissues."'
Het Afro activisme blijkt toch wel aan veel cliche's te voldoen.

Chemokar | 23-08-18 | 14:19

Activisme is per definitie intolerant, haatdragend en agressief tegen iedereen die niet net zo fanatiek als zijzelf zijn.

Graaisnaaiert | 23-08-18 | 14:53

maar toch schittert de afro tak wel in een totale obsessie voor eigen pigment. Op het Arische af. En ook doet het er niet toe of er enige kennis van zaken aanwezig is, het blaat zo hard dat het de eigen domheid denkt te maskeren. Dat werkt waarschijnlijk prima op de markt in de Bijlmer, eenmaal daarbuiten lacht iedereen ze uit.

Chemokar | 23-08-18 | 16:43

Een krantenartikel is nog geen door de gemeenteraad goedgekeurd en consequent uitgevoerd beleid. Maar het is een beginnetje.

zwarte_weduwe | 23-08-18 | 14:19

Op het moment dat figuren als die Arzu Aslan vol op het orgel gaat tegen iemand als Halsema weet je dat het die deugfacisten maar om 2 dingen te doen is: Aandacht en het beschermen van hun verdienmodel. En daar mag dit land best voor naar de klote gaan verder, dat boeit ze niet. Stiekem zullen die figuren er nog wel een hard plassertje m/v/overig van krijgen ook, als de poep de ventilator bereikt.

Graaisnaaiert | 23-08-18 | 14:19

Het vergt wel wat, directeur te zijn van het grootste en smerigste pretpark van de EU.

litebyte | 23-08-18 | 14:19

@ watmagjenogwel | 23-08-18 | 15:23 |
Holy shithole.

Ce ca! | 23-08-18 | 16:05

Dat kun je wel zeggen ja.

Lupuslupus | 23-08-18 | 18:28

watmagjenogwel

Prachtig voorbeeld toch..
vooral het eerste stukje...
Er lopen inmiddels tig duizenden mannen daar rond die in hun land overal konden pissen in de rimboe... terwijl men in Europa geleerd krijgt om dit in een toilet te doen.. ok je hebt bezopen mensen... maar goed, men kreeg een flinke boete als je betrapt wordt voor plassen op straat.. en nu..
Nu komen die gasten het land in sommigen krijgen lessen, waarschijnlijk zijn ze vergeten uit te leggen om niet zomaar overal op straat te pissen... oplossing in iedere straat een aantal prullenbak/pis stations te maken.. is schijnbaar goedkoper dan politie agenten naar niet Frans sprekende mensen te laten zoeken die overal op straat staan te pissen en beboeten.
Weet niet of hun daar ook zoiets hebben als het CBS... lol
Want zo voorkom je wel duizenden processen tegen zulke mensen in je jaarlijkse cijfers.

Rene046 | 23-08-18 | 19:19
▼ 1 antwoord verborgen

Gewone mensen kennen Arzu Arslan helemaal niet. Die zijn bezig met kinderen opvoeden en de kost verdienen. Alleen twitteraars zijn bezig met dit soort kneuzen der aarde.

osolemio | 23-08-18 | 14:18

Klopt, en politici als het zo uitkomt.

litebyte | 23-08-18 | 14:20

Een groenlinkser die zinnige taal uitslaat ?
Ik zou even wachten en kijken.
Waarschijnlijk krijg je met de ene hand een cadeautje, terwijl de andere hand vijf minuten later, als gebalde vuist, je endeldarm in geramd wordt...

Wijze uit het Oosten | 23-08-18 | 14:18

Wie zijn de wij uit jouw artikel Zentje ?

netniet | 23-08-18 | 14:17

Arzu Arslan, a borderline cultural marxist as I have ever seen......

bakermat | 23-08-18 | 14:17

Ik heb de eerste keer dat ik mocht stemmen op haar gestemd. Puur omdat flieft was op haar... en omdat ik toen nog behoorlijk links was. Hanekam ook enzo.

overVecht | 23-08-18 | 14:16

Het is u vergeven.

Bennie Verbaasd | 23-08-18 | 14:19

Oef gelukkig!

overVecht | 23-08-18 | 14:23

Het was in het begin een verademing na die engnek Paul Rozemuller.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:39

Bart Nijman riool rechts. Hahahahaha, wat wringen mensen zich toch in taalkundige bochten om vooral maar superieur te lijken t.o.v hun tegenstanders.

Toetsiemonster | 23-08-18 | 14:16

dat heet polariseren en uitsluiten, iets waar die types continu mee bezig zijn.

small_town_dude | 23-08-18 | 14:20

Ik zou het bijna populistisch taalgebruik noemen. Het enige verschil is dat er geen populus is dat er warm voor loopt.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:41

Ze is ook wat ouder aan het worden,het verstand komt met de jaren.Voorlopig dan.

pegaje | 23-08-18 | 14:15

Over die onderste tweet:

Maar de westerse cultuur IS toch ook superieur?

Of gaat die dame me nou vertellen dat rondlopen met een peniskoker, of schapen slachten op veldje, of eten met fucking stokjes ipv met een vork te vergelijken is met dingen naar Mars schieten, live 3d imaging van levende cellen, of bijvoorbeeld de muziek van Bach of (ik noem maar iets) een doortrekwc?

Mocht deze dame meelezen: geef me nou eens een voorbeeld van hoe andere culturen superieur zijn dan? Ik heb hier zo'n boeddhistisch winkeltje om de hoeken op de muur staat zoiets als "I wish all love and peace and prosperity and luck to you and your family etc" en heb er al vaak onder willen kalken "Don't wish. Send money!".

Knufter | 23-08-18 | 14:13

Het hele probleem is de vraag of je een maatstaf hebt om culturen met elkaat te kunnen vergelijken, Beweer je dat je zo'n maatstaf hebt, dan zegt de ander dat jij die vanuit jouw culturele normen gecreëerd hebt, en dat dat die dus een bias vertoont. Beweer je daarentegen dat bias niet mag en niet kan, en dat 'dus' culturen niet met elkaar te vergelijken zijn, dan is elke dialoog kapot, want kan elke cultuur zich op zijn eigen normen en waarden betrekken en dikke schijt hebben aan die van willekeurig welke andere cultuur.
De tragiek van het multiculturalisme is dat deze ideologie meent dat elke cultuur zijn eigen onvervreemdbare waarden heeft, niet herleidbaar is tot andere culturen, en dus ook zijn eigen ruimte moet krijgen, maar dat dit algemeen uitgangspunt boven of buiten de betreffende culturen wordt ingenomen. Men neemt een meta-standpunt in met een algemene uitspraak over culturen, die zegt dat er geen algemene uitspraak over culturen kan worden gedaan.
De uitweg is de dialoog tussen culturen, resulterend in een ranglijst van belangrijk geachte normen en waarden, basis van een relativistische veranderlijke algemene maatstaf.

Schoorsteenveger | 23-08-18 | 16:04

Schoorsteenveger
De maatstaf is de bevolkingsstroom van de ene naar de andere cultuur. Daarom werd er een ijzeren gordijn neergezet om te verhullen dat het communisme ruk was. En daarom dobbert Afrika en het midden oosten deze kant op.
Met als gevolg dat er een hoop joden vanuit Europa naar Israel gaan, omdat die nieuwe Europeanen hun prachtige cultuur meenemen.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 16:45

potver Knufter..

dat is een mooie...

Rene046 | 23-08-18 | 18:45
▼ 5 antwoorden verborgen

Maar het is wél ONZE Bart Nijman van rioolrechts en daar blijf je met je poten vanaf want anders krijg je met mij en mijn matties te maken!

overVecht | 23-08-18 | 14:12

meestal komen al die culturen deze kant op om van onze cultuur te snoepen. Zou je denken.... anders gingen de meeste wel terug na een paar jaar.
Maar bepaalde culturen, bevatten ook een stukje macht over andere mensen, en nemen die mee, maar willen die niet inleveren..
b.v. een moslim wil graag de baas zijn en bepalen wat de vrouw mag. De vrouw vond het daar in hun land altijd ok en normaal, omdat ze van kleins af dag in dag uit dit erin geprogrammeerd werd in moskeeën en scholen waar nooit gesproken werd over vrijheden voor de vrouw, gelijke rechten.
Nu komen ze in Europa aan, zouden in principe overal net zo kunnen leven als vele andere vrouwen hier, maar liefst houd de man haar hier weg van scholen, of werk ,want dan zouden ze
dingen mee kunnen krijgen van onze geweldige cultuur en de mannen ineens weer een stukje macht kwijt raken.
En dat met behulp van Moskeeën en islamscholen... waar men de vrouwen naartoe stuurt om up to date te blijven..
Ik stel voor al die tenten sluiten, en deze mensen gewoon me te laten draaien met onze scholen, met gepaste ondersteuning...
Wedden dat na aantal jaren, heel veel mensen onze cultuur respecteren, en zelfs heel veel mensen toch niet meer zo achter de islam staan zoals nu. maar ze moeten wel beschermt worden tegen extreem moslims....
Als mensen de mogelijkheid hebben om mee te snoepen kiezen ze het mooiste...
Als je volgens een geloof gedwongen wordt een schurend slipje te dragen en dit door man en imam gecontroleerd en in de gaten gehouden wordt zit je eraan vast... maar was er geen controle en krijg je de kans om eens een soepel slipje te dragen.... ga je totaal anders tegen dat geloof kijken... maar je moet de kans krijgen.. dus eerst salafisten eruit, en ook extreme moslims en imams, want dit zijn niet meer dan islamitische controle en onderdrukkende personen, lukt het niet dan minder moskeeën en islam scholen.

Rene046 | 23-08-18 | 19:07

Groen-rechts! Klinkt wel, vind ik.

Belze_Waffel | 23-08-18 | 14:12

Bruin-rechts nog beter :)

Ce ca! | 23-08-18 | 14:19

Ik snap ook niet waarom links een claim op het milieu heeft. Ik kom ook graag in de natuur. Al is het maar omdat je daar 0 naffers tegenkomt.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:48

Zoals ze bij D66 draaien, word ik ook wel eens groen van.

Sans Comique | 23-08-18 | 14:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Blijkbaar zijn FE-MI-NiS-TEN ontzettend gek op mannen die vrouwen behandelen als varkensvlees.

NathaliaArcher | 23-08-18 | 14:12

Ja, dat is vanwege het 'mediterraanse temperament' dat te witte mannen ontberen. Datbtemperament is er bij witte mannen uitgedramd bij de vorige feministische golven, jaren 60 en 80. Hoewel ook in de jaren 90 die melkmuil van een kurt cobain in interviews liep te janken over het objectiveren van vrouwen door de rockbands van de jaren 60 en 70, zoals Zeppelin.

Sans Comique | 23-08-18 | 14:52

Moest er even over epibreren, maar haar voornemen om een onderscheid te maken tussen het begrip radicalisering en het begrip polarisatie is een meesterzet.
Hopelijk blijft het hier niet bij en is het een eerste zet in het ontwarren van een volledig in de knoop geraakt discours.

Schoorsteenveger | 23-08-18 | 14:10

Alles prima!
Zolang minderminderminder maar het resultaat zal zijn.

pennestront | 23-08-18 | 14:13

Helemaal mee eens. Ik vind dit een verfrissende reactie na het jarenlange eenzijdige gezeik. "Heftig en soms onverzoenlijk meningsverschil hoort thuis in onze democratische rechtstaat en in onze vrije stad’, stelt zij. Daarom spreekt zij voortaan liever van de strijd tegen ‘radicalisering en extremisme’."

Dutchbeaurouge | 23-08-18 | 14:15

Die polarisatie is fictief
Het is nooit een probleem geweest om te zeggen dat je tegen nazi's bent.
Dat die nazi's tegenwoordig een ander kleurtje hebben zou er eigenlijk niet toe moeten doen.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:52
▼ 1 antwoord verborgen

en dan nog even counter-insurgency advies opvragen bij collega Duyvendak over de modus operandi van RaRa destijds. Vervolgens wordt het draagvlak van de meelopers dmv hearts en minds uitkeringen-subsidie-toeslagen uitgehold

HetOorAakel | 23-08-18 | 14:09

Dus Femke praat niet meer met Aboutaleb? Uitstekend.

BrabantsVerzet | 23-08-18 | 14:08

Ik heb me enkele minuten door de Twitter feed van @rzuaslan geworsteld. Wát een haat, frustratie, onbegrip, gelardeerd met een klaarblijkelijk totaal gebrek aan inlevingsvermogen, en wát een peilloze kláágzang. Werkelijk. Dat zo iemand nog wíl leven in een wereld die ze niet kan, en niet wil begrijpen en die één en al racisme en ongelijkheid is. Overladen met "weltschmerz" en boosheid, het zal je leven zijn. Nooit lachen, nooit plezier, geen vredig gevoel kennen, alleen maar haat en boosheid. Vreselijk lijkt me dat.

Dutchbeaurouge | 23-08-18 | 14:05

@letopuwzaak.

Ik zou u willen aanraden; blijf goed letten op uw zaak. Want u laat zich reeds nu al heel snel om de vinger winden met helemaal niets.

Sans Comique | 23-08-18 | 14:55

't is net een PVV-aanhanger.

JTKDM | 23-08-18 | 14:56

... Vegan Muslim .... niet een slachtofferfeest moslim....
Verder ziet haar twitterfeed eruit als een grote cultural appropriation feed. Ze is alles wat 'minderheid' is en meet zich dat ook aan, alleen lesbisch moet er nog bij en de bingokaart is compleet.

InAnumPerRegimine | 23-08-18 | 15:01
▼ 3 antwoorden verborgen

Tsja, heb je eindelijk een vrouwelijke burgemeester blijkt ze een *kuch*.

Hetkanverkeren | 23-08-18 | 14:05

Beter een kuch dan een kech.

aamert | 23-08-18 | 14:08

aamert | 23-08-18 | 14:08 Huh:)?

Hetkanverkeren | 23-08-18 | 14:26

1 Zwaluw maakt nog geen zomer.
(Maar ben dan ook een realistische pessimist).

Carmelita | 23-08-18 | 14:04

Die reactie van @rzuaslan is een compliment voor Nijman én Halsema.

LJBrinkhorst | 23-08-18 | 14:04

Eén zwaluw maakt nog geen... Enfin.
Halsema neemt hier dus ook afstand van: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...
Wat is dat salafisme eigenlijk? Is dat een nog ergere islam met een andere koran?

Desmoulins | 23-08-18 | 14:04

Elke spaarzame vormen van verlichting of vrije interpretatie naar tijdsgeest die in andere stromingen wel aanwezig is, is er in het salafisme volledig uitgesloopt. Men volgt de letterlijke teksten...

Lood om oud ijzer | 23-08-18 | 14:10

Maakt niet uit , ISLAM = SEKTE = VERBIEDEN

Kim-Jung-Un | 23-08-18 | 14:25

Nee hoor er zijn echt gematigde moslim onder ons die zelfs varkensvlees eten, en pilsje drinken, en ook niet alles doen wat Allah en Mohamed willen, het probleem is ze zitten tussen andere moslims die denken dat als je voorgaande doet je geen moslim bent en hebben je liever van deze aardbol.
De ene doet geen vlieg kwaad, terwijl de andere de andere het leven niet meer gunt. en die situatie hebben ze islam genoemd.

Rene046 | 23-08-18 | 18:39
▼ 1 antwoord verborgen

Hmmmm
halalsema
Eerst daden zien. Dan volgt eventuele waardering.
Woorden van gl-ers zijn nog niet de adem waard die eraan verspild is.

pennestront | 23-08-18 | 14:04

Och, wellicht wordt Halsema nog eens een vreselijke splijtzwam op links waardoor algehele typhus uitbreekt onder dat elitaire 'kijk ons eens deugen'-grachtengordelvolkje.

FrankVeer | 23-08-18 | 14:18

Kijk dit is toch wel klasse. +1 voor onze burgemeester. Laat Van Aartsen maar ergens anders onze samenleving/cultuur/historie ten grabbel gooien.

vluggehenkie | 23-08-18 | 14:03

Daar heeft Halsema helemaal niet haar steentje aan bijgedragen...
zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...
Of heeft GroenLinks officieel afstand genomen van deze oikofobe motie?

Desmoulins | 23-08-18 | 14:05

Desmoulins | 23-08-18 | 14:05 |
Beetje journalist gaat haar die motie inde de neus wrijven..

Schoorsteenveger | 23-08-18 | 14:13

Je zou bijna zeggen dat men daar niet weet dat de islam verschillende stromingen heeft, van één kant red ze door het aanpakken van extreem islam wel de gematigde moslims..
maar ben bang dat daar straks weer een nieuwe groep extremisten vandaan gaat komen.

Rene046 | 23-08-18 | 18:34

Is die racist Aslan nog steeds leerkracht trouwens? En zo ja; hoe dan?

beschuitfluiter | 23-08-18 | 14:02

Ja, op de wiekendsgool van de grote geitenneuqer.

NeedIsaymore? | 23-08-18 | 14:07

Dacht t niet, laatste aanwijzing was een school in Amsterdam west, maar ook die hadden snel in de gaten wat ze in huis hadden gehaald.

Chemokar | 23-08-18 | 14:10

Heerlijk die reactie van @rzuaslan. Dag en nacht in haar twitters boos op alles wat ook maar enigszins op blanke mannen lijkt. De frustratie spat er aan alle kanten af.
Wat een leven heb je dan.

2voor12 | 23-08-18 | 14:02

Rodeo sex: haar in het donker versieren en dan tijdens standje doggy style vertellen dat je blank bent #Yihaa

ScumbaggusMaximus | 23-08-18 | 14:12

Je vraagt je bijna af waarom ze het zichzelf aandoet om hier te blijven.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:55

Is dat niet tegen het zere been van de fractie voorzitter van GL in de hoofdstad?
De heer Groot Wassink beschouwt salafisten toch tot zijn intieme vriendenkring?

Fatwabuster | 23-08-18 | 14:02

Ik bennie nijman-achtig rioolrechts hoor, En je bent geen PoC, Arzu Islam.

RickTheDick | 23-08-18 | 14:01

Dat is Neyman .... maar daar zul jij dan misschien weer een vaak omvallende voetballer van maken of bedoel je dat je weer leeft? "Je hebt me alle hoop ontnomen, 't is gewoon verleden tijd".

Watching the Wheels | 23-08-18 | 14:12

Divide et impera. Het wachten is nu op een maatregel van Femke (hoi, We are here)waar heel rechts Nederland van gaat schuimbekken.
Femke beheerst het spel wel. Deze bm-rol gaat ze goed invullen. Remember: divide et impera!

Amsterdamsko | 23-08-18 | 14:01

Het kan in ieder geval niet tegenvallen.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 14:58

Bart Nijman-achtig rioolrechts. Dat is toch een eervolle vermelding waard.

Lood om oud ijzer | 23-08-18 | 13:59

Vind ik ook. Femke scoort punten op rechts.

Amsterdamsko | 23-08-18 | 14:01

Als er nou één probeert om in interviews genuanceerd te formuleren, dan is het Bart Nijman wel (misschien begrijpt ze z'n humor niet in columns).

Watching the Wheels | 23-08-18 | 14:14

Watching the Wheels | 23-08-18
"Bart Nijman-achtig rioolrechts"
Maar dat heeft Halsema toch niet gezegd.

watmagjenogwel | 23-08-18 | 15:12

Topwijf

diederik12345 | 23-08-18 | 13:59

Bennie heeft volkomen gelijk.

dit moeten we niet van haar vergeten>
verzoekt de regering in woord en daad uit te dragen dat het TEGENGAAN van islamisering geen doelstelling van beleid is,

en gaat over tot de orde van de dag.

Rene046 | 23-08-18 | 18:29

laten we nog even afwachten met mevrouw Halsema. misschien heel misschien wordt het nog wel wat . maar vergeef mij dat ik sceptisch ben

roeperdepoeper53 | 23-08-18 | 13:59

Daar ben ik het volmondig mee eens, wat kan de mens bij het minste geringste 180% draaien, ongelooflijk.

watmagjenogwel | 23-08-18 | 15:09

Rioolrechts????, terwijl de echte bruinhemden toch echt links zitten.
Tijd voor repatriatie.

Ce ca! | 23-08-18 | 13:59

Ik draag de kwalificaties als natzi, fascist, rascist, rioolrechts, altrechts enz met trots.
Bozewitteman vooruit!

Nuchternederland | 23-08-18 | 15:08

@ Nuchternederland | 23-08-18 | 15:08
Ik blijf het kwalijke zaak vinden, dat alles wat niet links is,gelijk extreem rechts is met alle benamingen die je noemt. Ik neig meer naar een nuchtere middenweg. Maar het woord "centrum" is al eens gebruikt in de politiek en er lijkt wel een vloek op te rusten.
Ik denk een ieder weldenkend mens nog links of rechts is. Men geeft om de natuur net als dat de economie belangrijk voor ze is.
We worden wel in hokjes gedouwd en kijkt raar op dat niet iedereen stom stemvolk is.
Ik zeg:
Nuchtereblankenman voorwaarts. :)

Ce ca! | 23-08-18 | 15:49

Wat mij betreft is extreem circulair. Ik zie weinig links of rechts in de bruinhemden. Wat ik wel in ze zie is gebrek aan relativeringsvermogen en humor.

DeWeerman | 23-08-18 | 17:11

Bijzonder dat er mensen bestaan die de westerse cultuur niet superieur achten, maar de islam wel superieur achten.

Kaas de Vies | 23-08-18 | 13:57

Dutchbeaurouge
Dat soort kosmopolieten denken dat ze meer van de wereld kennen, omdat iedereen om hen heen staat te glimlachen als ze in het buitenland met hun toeristen portomonee staan te wapperen.

Ayatholla_Buttbanger | 23-08-18 | 15:03

De Iraanse overheid laat die paar toeristen alleen zien wat gepast is.
Die trut heeft het echte Iran nooit gezien maar ze is er te dom voor om het door te hebben

Jacktheflipper | 23-08-18 | 19:01

De gewone man in Iran is idd zeer gastvrij en aardig. De politiek van Iran, dat wat wij via de media horen, ..... das een heel ander verhaal.

... Dit uit zeer betrouwbare bron ...

Zongenieter | 23-08-18 | 19:35
▼ 1 antwoord verborgen

Heeft ze al beveiliging?

Kaas de Vies | 23-08-18 | 13:55

@Sans comique. Als u het Westen benoemd, dan kunt u er niet om heen dat extreem rechts minstens zo gevaarlijk is als extreem links. De grootste moordpartijen binnen Europa waren de Duitse Shoarma-moorden en die van Breivik, en binnen de VS de racistisch gemotiveerde schietpartij in een kerk in Charleston. Die waren allen extreemrecht. Ik snap dat u rechts bent, en ik begrijp volkomen dat u een hekel heeft aan het schreeuwerige en soms gewelddadige gedrag van links, maar de feiten zijn niet aan uw kant, wat betreft de moorddadigheid van de groeperingen.

DeWeerman | 23-08-18 | 17:09

Binnen een jaar legt Halsema haar functie neer vanwege de bedreigingen. Mark my words.

kaasfondue | 23-08-18 | 19:37

@De Weerman
Het feit dat u bij uw beide voorbeelden diep in de ouden doosch hebt moeten grijpen daar waar mijn punt was dat men voor extreemrechts gemotiveerd geweld diep in den oude doosch moet grijpen, ondersteunt mijn punt dat men voor voorbeelden van extreemrechts diep in de oude doos moet grijpen. En nooit veel verder komt dan Breivik. En dat er zelfs extreemrechts geweld verzonnen moet worden voor de goede zaak. Zie de zaak Kerwin Duinmeijer. Dus mijn punt was dat "ja maar hullie ook..." geen argument is. Extreemrechts is in deze samenleving terecht een stevig taboe, en alleen al omdat dat niet voor extreemlinks geldt, wat is sommige gevallen zelfs gesubsidieerd wordt, is het gevaar van geweld vanaf de linkerkant veel reëeler dan acties van rechts (waarvan de blokkade tegen de anti-pieten in friesland toch wel,het hoogtepunt was). En voor religieus gemotiveerd geweld geldt het zelfde in nog grotere mate.

Sans Comique | 23-08-18 | 21:44
▼ 2 antwoorden verborgen

REAGEER OOK