Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ontdekking! Enige vrouw van Nederland met debiele ideeën die niet aan bod komt in mediaas

raymond krul is een lul

Ladies and gentlemen, we've got her.

Als je in dit land denkt dat alle problemen worden opgelost als iedereen voortaan genderneutrale voornaamwoorden op een wc van niet-westerse herkomst gebruikt krijg je een column. Als je een woedeblog voor zwakzinnigen opricht, leugens verspreidt in een referendum en ondertussen een nieuw blog opricht dat net zo dom is als het woedeblog alleen minder woedend, krijg je een column. Als je een (e) in je naam zet krijg je een column. Als je de vrouw bent van een oud-schaatser krijg je een column. Als je zeker weet dat het allemaal een complot is om Israël kapot te maken krijg je een column. Als je heel de tijd naar de televisie kijkt terwijl je televisiekijken helemaal niet leuk vindt, krijg je een column. Zelfs Max Pam heeft nog steeds een column.

Het lijkt wel alsof alle mensen die niet helemaal goed bij hun hoofd zijn een column krijgen in Nederland. Alle mensen? Nee, journalistenvakblad Villamedia, bekend van het kritiekloos laten uitrazen van gekkies, heeft iemand gevonden die naar eigen zeggen veel te weinig aan bod komt in de media. Mal kruidenvrouwke Anne-Marie van Raaij is boos omdat je 'over vaccineren niet kritisch mag zijn in dit land'. Nou Anne-Marie van Raaij. Je mag best kritisch zijn over vaccineren in dit land. Het is alleen niet zo gek dat je als voorzitter van een kwakzalversvereniging die op haar eigen site polio bagatelliseert door niemand serieus genomen wordt behalve door de fucking Arts & Auto. Als "Ik geef toe: we weten niet zeker of het door de vaccinaties komt, maar we weten ook niet zeker dat het niet door de vaccinaties komt" je beste argument is dan is geen enkel medium op wat voor manier dan ook verplicht jouw geluid te laten horen. Dag Anne-Marie van Raaij. 

Reaguursels

Inloggen

Zo snel mogelijk vaccineren van alle kinderen wettelijk verplichten voordat het te laat is.

CheLives | 17-08-18 | 00:19

Ze heeft gelijk: je mag niet kritisch zijn. Kijk maar naar de meeste reacties hier....
Ondertussen heb ik zelf ook aardig wat onderzoek gedaan (genoeg goede video's en boeken te vinden van bewezen professionals in het vak... ja ja, niet alleen 'huisvrouwen' zijn anti-vaccineren) en ben ik tot de overtuiging gekomen dat vaccineren absoluut nooit verplicht moet worden.
Een aantal zaken die interessant waren: hoe worden de onderzoeken gedaan die de 'veiligheid' bepalen?; hoe worden de artsen opgeleid in het hele vaccinatie proces?; hoe komt het dat vaccinaties totaal niet aangepast worden aan de patient? Een kleine baby krijgt exact dezelfde dosis dan een grote. Er wordt niet gekeken naar erfelijke zaken. Hoogstens als je kind ziek is, zal de vaccinatie uitgesteld worden.
Ik ga ervan uit dat alle volwassenen ook open staan om weer zelf gevaccineerd te worden? Dat is namelijk op termijn de doelstelling.
In mijn eigen persoonlijke kring ook 2 recente vaccinaties met schade.
Oh en degenen die refereren naar de vaccinaties van onze ouders/grootouders. Kijk dan eens naar de verschillen in de schema's van toen en nu.
Mijn conclusie is als je echt onderzoek gaat doen naar alles rondom de ziektes en mogelijke behandelingen; de inentingen en de ontwikkelingen ervan; 'Big Pharma', dat je niet anders kan dan conluderen dat je het niet moet doen.

CoPat | 16-08-18 | 22:54

Soms wens je iemand alle ziektes toe .. zij is er een van..

hatchet | 16-08-18 | 18:26

Ik kan iedereen aanraden om lid te worden van de FB groepen VaccinVrij en Kritisch Prikken. Urenlang vermaak, pak de popcorn. WIl je alvast een voorproefje, bekijk dan eens de FB pagina "Dingen die anti-vaxxers zeggen".

Ampel | 16-08-18 | 14:21

Als men zo graag levens red met vaccins ,stop dan ook abortus ,stop tabak ,stop vrije sex., stop alcohol .stop drugs

pedro300 | 16-08-18 | 09:00

Dat krijg je nou als je vrouwen eindeloos laat studeren: ze luisteren niet meer en ze kunnen niet meer aan een man komen want vrouwen willen altijd omhoog neuken en dat houdt een keer op. Gewoon Moedermavo en klaar. Blanke kindjes baren, lekker koken en niet meer dat gezeik met part-time PR baantjes en doen of je meer weet dan de dokter.

Fantabulosa | 16-08-18 | 07:22 | 1

ik heb ook liever een bescheiden vrouw.

ogeon | 16-08-18 | 08:06

'Het aantal gevallen autisme en ADHD is ook flink toegenomen' (of iets dergelijks)... mogelijk omdat DSM diagnoses parallel toegenomen lijken met de opkomst van internet en de afname van arbeit om het huis?? Daar had je 100 jaar geleden geen sessies voor..

Rietpieper | 16-08-18 | 00:02 | 1

Ik heb adhd en zie dat ik eauk autistisch ben, Ik raak namelijk helemaal in de war omdat Rietpieper 'arbeit' schrijft. Want dat moet je met een d schrijven, dus 'arbeid'. Oh, ik heb ook neonarcisme want ik wil nu van de brug springen, maar ik heb hoogtevrees en een straatverbod voor de Van Brienenoord-brug in Madurodam. Maar ik begrijp dat mevrouw Anne-Marie van Raaij me misschien wel niet een spuitje wil geven...?

F. von Zeikhoven | 16-08-18 | 07:07

Heel bijzonder dat de reaguurders die toch doorgaans wantrouwend genoeg zijn ten aanzien van wat hen door de staat door de strot wordt geduwd hier zo mak en gezagsgetrouw zijn. Zou er dan toch iets door die vaccins zitten? ;-)
Vast staat dat van veel van de inentingen (en er komen er steeds meer bij) het lange termijneffect gewoon niet bekend is. Vast staat ook dat allerlei ziektes waar men zich tegen inent doorgaans een mild verloop hebben (de bof en rode hond bijvoorbeeld).
Ook is er niet één waarheid (de wetenschappelijke) die zaligmakend is (of moet zijn) voor alle mensen. En bestaat er nog zoiets als individuele vrijheid!

duh! | 15-08-18 | 23:26 | 5

Bovendien, stakkers die te jong of te ziek zijn om ergens tegen te kunnen zuivert de natuur er toch altijd mooi uit?! ;-)

duh! | 15-08-18 | 23:52

Tis hard wat je zegt, maar wel waar. De een wordt snel ziek en de ander niet. Vaccins zijn niet heilig dat het iedereen beschermt.

Marcello12345 | 15-08-18 | 23:57

Nee, er zit niks in die vaccins, GS-reaguurders zijn van nature gezagsgetrouw. Dat weet toch iedereen..?

F. von Zeikhoven | 16-08-18 | 07:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Jezus, wat zijn de gs leden op dit punt een stelletje schapen die zonder na te denken gewoon de kudde volgen.

Zijn genoeg bewijzen dat sommige vaccins schadelijk KUNNEN zijn en andere vaccins zoals voor de waterpokken zijn gewoon totale onzin.
Is door de wereld gezondheids organisatie om economische redenen toegevoegd (ouders hoeven niet meer thuis te blijven)

Andere onzin argument dat een niet-gevaccineerd een gevaccineerd ziek kan maken is totale onzin. Dat een baby ziek kan worden door een niet gevaccineerd kind is ook onzin, kan ook door een gevaccineerd kind komen. Dat die er zelf niets/weinig van merkt, wil niet zeggen dat die het virus niet bij zich draagt.

Dat baby’s die niet ingeënt zijn meer risico lopen om ziek te worden is helemaal waar. Ouders die hun kind al na 3 maanden na de geboorte op Eem dagopvang dumpen sporen niet helemaal en hadden sowieso niet aan kinderen moeten beginnen.

Marcello12345 | 15-08-18 | 23:15 | 4

Je kind op de opvang dumpen na 3 maanden wordt je anders opgelegd door je werk. Wil ke dat niet kwijtraken en er is geen thuisopvang zul je toch wat moeten. Even nadenke. Voordat je je scheur opentrekt en er een rioollucht uitkomt svp

Rietpieper | 15-08-18 | 23:51

Nou, de meeste vinden hun baan, zodat ze 2 auto’s kunnen hebben + 3-4 keer op vakantie kunnen gaan inderdaad belangrijker dan hun kind. Als je die luxe zo belangrijk vind en dus je baan ook, begin dan gewoon niet aan kinderen, tenzij je bereid bent om luxe in te leveren en minder te gaan werken. Maar iedereen heeft zijn eigen mening en legt zijn prioriteiten anders.

Marcello12345 | 16-08-18 | 00:04

@Marcello12345 | 16-08-18 | 00:04
Een mening mag je hebben.

Hadden maar meer mensen naast die mening ook enig benul van feiten. Dat zou zo mooi zijn.

TeeJee | 16-08-18 | 08:17
▼ 1 antwoord verborgen

Lol, al die alu-hoedjes die hun kinderen niet laten inenten, want levensgevaarlijk, maar wel hun huisdieren laten inenten want zielig als die ziek worden.

Jan Dribbel | 15-08-18 | 23:01 | 1

Nee.. daar heb je titeren voor. Eindeloos prikken om labwaarden te bepalen. En je vervolgens schuilen achter een beschermingsduur die niemand kan weten.

Rietpieper | 15-08-18 | 23:53

Penn en Teller hebben een geweldig filmpje dat het hele twijfelen aan vaccinaties overbodig maakt:

www.youtube.com/watch?v=RfdZTZQvuCo

Uit hun serie "Bullshit", die absoluut de moeite waard is.

ViagraFalls | 15-08-18 | 22:55

Typisch religieus argument. Oud-minister Donner zei eens dat het dan wel niet bewezen was dat god bestaat, maar dat het ook niet bewezen was dat god niet bestaat, dus in god geloven is niet irrationeel. Dergelijke argumentatie is ruim 200 jaar geleden al onhoudbaar gebleken.

Sitting_targets | 15-08-18 | 22:31

Ik vind die hele vaccinatiediscussie van een ergelikke domheid. Waarom geloven mensen toch liever de buurvrouw die wat op facebook leest dan artsen?
En die hele autismediscussie. Al lang bewezen dat het zich in de buik al vormt, maar dat je t pas herkent op een leeftijd waarop je wat praat en non-verbale communcatie hebt. Toevallig net na die vaccins.
Er zijn tientallen studies die bewijzen dat er geen verband is en er is er eentje geweest van wel. Maar die is ingetrokken want er bleek mee gemanipuleerd.

Maar stel dat sommigen autisme krijgen. Heb je liever een kleine kans dat je kind een computerwizzard word of een kleine kans dat hij een pijnlijke onnodige dood sterft....
En meisjes van 14 krijgen zeker geen autisme meer. ik wel zelf bij mensen gezien hoe pijnlijk je uitgemergeld kan worden door de besmettelijke baarmoederhalskanker die je had kunnen voorkomen..

En dan heb je ook nog lieden die niet vaccineren ondat er drupje houdbaarheidsmiddel in een vaccin zit. Liever een dodelijke ziekte dan een procent E-nummer in zo' n miniscuul flesje.
Leer fucking relativeren!

Shoarmamasutra | 15-08-18 | 21:36 | 2

"Al lang bewezen dat het zich in de buik al vormt, maar dat je t pas herkent op een leeftijd waarop je wat praat en non-verbale communcatie hebt." Daar mag u wel even bronvermelding aan toevoegen. Ik denk dat het lastig gaat worden.
Neemt u trouwens gerust een drupje cyanide uit zo'n minuscuul flesje.

Frau Merkel | 15-08-18 | 23:59

Autisme is aangeboren. En cyanide in vaccins, er zit ook kwik in vullingen. Ga ik nu dood?
Dom wicht.

Bakkeleures | 16-08-18 | 15:36

Laat het genezen van ziektes over aan mensen over die er voor gestudeerd hebben.
Kritisch zijn is prima zo worden mensen uitgedaagd om nog beter hun best te doen.
Maar haar kretiek is slecht onderbouwd.
Je gezondheid aan kwakzalvers overlaten omdat je reguliere gezondheids zorg wantrouwdt is dodelijk

Jacktheflipper | 15-08-18 | 21:33 | 1

Voor het plempen van reaguursels graag een vergelijkbare stellingname.

Frau Merkel | 16-08-18 | 00:00

Man, man, man, je kind zal, ondanks vaccinaties, toch sterven of blijvend gehandicapt raken door toedoen van een gemuteerd virus dat zich heeft kunnen ontwikkelen in het nageslacht van Kritisch Prikkende / VaccinVrije ouders ...

Girafzuigkap | 15-08-18 | 21:19

Vaccineren, wie is er niet mee groot geworden?

Statler en Waldorf | 15-08-18 | 20:27

Een heel klein beetje kritiek op vaccineren levert een hele sterke kritische reactie op aldus deze homeopaat. Ze snapt er niets van. En dat noemt zich een homeopaat?

Arne Appelmelk945599 | 15-08-18 | 20:07 | 1

LOL!

knutsel_ | 15-08-18 | 20:25

Schrijft Johnny Quid tegenwoordig onder de nick "Ronaldo"? Zou een typisch zinnetje van Sjonnie kunnen zijn, die het ook nooit, nooit, nooit helemáál kon laten. Altijd moest 't 'r even uit. "Als je zeker weet dat het allemaal een complot is om Israël kapot te maken krijg je een column."

Leo Sar | 15-08-18 | 20:05

Wat een gelul. Je mag best kritisch zijn op het inentingsprogramma. Als je maar zorgt dat je kind geen polio krijgt.
Het is de HBO cultuur waaraan we ten onder gaan. Dat mensen die vroeger iets met hun handen gingen doen, tegenwoordig een diploma vrijetijdswetenschap, communicatiekunde of natuurgeneeswijzen cadeau krijgen bij een pakje melk in de kantine van InHolland.
Ze zijn nog net zo bijgelovig en dom. Alleen waar ze vroeger nog iets nuttigs deden in praktische beroepen, berokkenen ze de maatschappij een hoop kwaad met dit soort geneuzel dat door hun soortgenoten nog serieus genomen wordt ook.
Je moet wel iets van verstand hebben, wil je iets verstandigs kunnen herkennen.

Trouwens, het is toch niet deze trut die een verdienmodel heeft gemaakt van ouders met autistische kinderen oplichten?
www.cease-therapie.nl/afspraak-maken/b...

Voor dit soort onmensen zou ik willen overwegen de heksenverbranding weer in te voeren.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 19:46 | 6

Zou kunnen, of hij is op het verkeerde been gezet door mijn openingszin.
Natuurlijk mag je kritisch zijn, als je zin en onzin vervolgens goed scheidt.
Over zo'n griepprik kun je best nog wel een boom opzetten.
Tegen polio ent je je kind in.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 20:10

Excuus onderbuik, ik ging ervan uit dat jij er ook zo een was die lekker kritisch op vaccineren is, en vervolgens als freeloader meelift op de hoge vaccinatiegraad van de rest van Nederland. Maar als die zakt, hebben we alsnog allemaal een probleem, aangezien pasgeborenen gevaar lopen wanneer zij nog niet voldoende gevaccineerd zijn als er iets ellendigs uitbreekt.

medusa324 | 15-08-18 | 20:19

Ben het grotendeels eens, het is tegenwoordig zo erg dat je extreem-voor of tegen moet zijn. Je moet partij kiezen. Als ik moet kiezen (wat ik niet wil) ben ik tegen vaccins. Maar vaccins hebben een goed doel, maar door heel veel schandalen bij big pharma is het vertrouwen in medici afgenomen. Zelf heb ik kroep (difterie) gehad, terwijl ik was ingeënt. Daarnaast heb ik veel koortstuipen gehad door de K (kinkhoest) prik. Destijds zelfs maar 1x gehad omdat de artsen van toen (1980-1985) de K prik als oorzaak zagen van de stuipen. Nu heb ik een kleine en aangezien hij de helft van mijn genen heeft wilde we de K prik niet geven. Maar de keus was alles of niets, dan niets en als hij dadelijk oud genoeg is voor de DTP zonder de K, dan krijgt hij gewoon die inenting, ik zelf ben niet pro-anti maar ook niet pro-voor. Maar ergens tussen in.

Marcello12345 | 16-08-18 | 01:20
▼ 3 antwoorden verborgen

Homeopathie is Kwakzalverij. Daarmee is alles wat uit haar mond komt ook ongeloofwaardig. Punt.

Zwizalletju | 15-08-18 | 18:57

Mevrouw ongevaccineerd uitzetten naar Afrika en dan kijken hoe de gele koorts, difterie en buiktyfus haar bevallen.

medusa324 | 15-08-18 | 18:38 | 1

Op dit moment komen er alleen maar massa's ongevaccineerden vanuit Afrika Europa binnen. Maar daar maakt niemand zich druk om.

miss error | 15-08-18 | 18:50

Big Pharma wordt steeds als de duivel neergezet.
Totdat men zelf alleen door medicijnen gered kan worden uiteraard.
Het ontwikkelen van medicijnen is gewoon heel duur en dat geld moet zo'n bedrijf wel hebben.
We gedragen ons als consumenten die vinden dat we op alles recht hebben.
Maar wie het moet betalen, daar hoor je de zeikerds niet over.
Men ondergaat toch kennelijk liever een kleine - inmiddels poli-klinische - staar-operatie dan dat men vertrouwt op de homeopatist. Bijvoorbeeld.

marjen | 15-08-18 | 18:22 | 6

@Timide_Aso | 15-08-18 | 19:02
Google.

Gebruik het.

TeeJee | 15-08-18 | 19:52

Big pharma is commercie en absoluut niet heilig.
Maar laten we niet vergeten dat de vooruitgang in geneeskunde niet voortkomt uit speculatieve onzinopvattingen van zweverige of malafide mensen die ook een graantje mee willen pikken.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 19:54

@Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 19:54
Een gelijke redenering is in het verleden eerder gebruikt. Dat versterkt uw argument niet. Vooruitgang komt door een open houding naar wat onbekend is. Er worden resultaten geboekt die niet verklaarbaar zijn met de huidige stand van de wetenschap. Per definitie alles afschrijven is te kort door de bocht.

Frau Merkel | 16-08-18 | 00:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Is mevrouw al gearresteerd?
Nee?
Dus 'mag' ze gewoon haar zegje doen.
En anderen mogen dat dan weer dom vinden.

marjen | 15-08-18 | 17:54 | 2

Dat mag, niemand hoeft haar echter te faciliteren

menage | 15-08-18 | 19:11

Ik vind het in potentie medeplichtigheid aan doodslag.

Shoarmamasutra | 15-08-18 | 21:39

Het zijn ook altijd vrouwen of van die mannelijke weekdieren die de antivaccinatielobby bevolken.

lingo star | 15-08-18 | 17:43

Bij vaccineren is er 1 groep mensen die geen twijfel heeft bij het vaccineren. Dat zijn namelijk kinderartsen.

Elke vaccinatie die wordt gegeven in Nederland is uitvoerig getest en is veilig. Dat het HPV vaccin zogenaamd niet veilig is, heeft ouders ertoe gedreven om hun kinderen niet te vaccineren. Gevolg, doden door deze vorm van kanker en mensen die heel erg ziek zijn geworden.

Er is geen 1 studie die wetenschappelijk bewezen is dat de vaccinaties in Nederland een autoimuunziekte veroorzaken of autisme of een andere vorm van klachten. Elk eventueel sterfgeval die ook maar te linken is met een vaccinatie is tot in den treurde onderzocht en er is nog nooit een flinterdun bewijs gevonden.

Ouders die hun kinderen niet laten vaccineren moeten uit de ouderlijke macht worden gezet en verdienen het niet om kinderen te krijgen.

Hoe kun je je kinderen laten lijden door de meest verschrikkelijke ziekten, die simpelweg te voorkomen zijn door een vaccinatie.?

jezusisonzin | 15-08-18 | 17:41 | 4

Niks aan toe te voegen.

Nico_the_Sparrow | 15-08-18 | 20:02

Niks aan toe te voegen. Complete onzin. Geen enkel inhoudelijk argument behalve het spuien van de onderbuik.
Ik ken wel degelijk kinderartsen die hun twijfels hebben bij vaccinatie.
HPV is niet uitvoerig getest en de veiligheidsclaim is derhalve ongefundeerd: www.nemokennislink.nl/publicaties/zin...
Autisme (volgens de DSM-V definitie) is geen auto-immuunziekte zoals u suggereert. U verzint uw eigen argumenten, legt die een ander in de mond en argumenteert daarop voort. Vaccinatie kan wel tot klachten leiden. Uit een rapportage uit 2014. www.lareb.nl/media/2862/lareb_rapport... (PDF Alert) "Tien zuigelingen gevaccineerd met DKTP ­Hib ­HepB en/of Pneu werden opgenomen na het doormaken van een (bijna) wegraking." Relatief lage aantallen, maar uw claim is onjuist. Dit zijn alleen de gemelde aantallen.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC...
"Serious adverse reactions are rare. However, because of the high volume of use, coincidental adverse events including deaths, that are temporally associated with vaccination, do occur."
Ergo, onzin.

Frau Merkel | 15-08-18 | 20:51

Haha, en vervolgens komt er geen reactie meer van de roeptoeters met hun overduidelijke maar niet onderbouwde mening..!

duh! | 16-08-18 | 00:24
▼ 1 antwoord verborgen

HOMEAUTherapie is ongeveer het volgende:
Je staat op het strand van Scheveningen en spuugt (plassen mag ook) in het water.
Een minuut later gaat iemand die op het strand van Long Island (VS) staat een beker water uithalen en opdrinken. De hoeveelheid van het toegevoegde middel (Scheveningen, NL) is nu in NYC op de juiste dosering om al je kwalen te helen.

Wie zo iets gelooft - of nog erger als wetenschap en geneeskunde gaat verkopen - moet je vaccineren. Weliswaar met een hele grote botte naald, en na zo'n 500 injecties gaat ook deze ziekte over.

hangtiet met knoop | 15-08-18 | 17:29

Arts en Auto, dat is net zo een blaadje als De Kampioen. Je krijgt het omdat je je lid bent van die club, in dit geval de VvAA. Je bent echter geen lid vanwege dat blaadje maar vanwege de pechhulp, in dit geval de beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Blaadje gaat hier ongezien de container in.

Arnold Layne | 15-08-18 | 17:22 | 2

Ach, de contactadvertenties zijn vaak best geinig even te lezen al zittend op de porseleinen troon. Hoe standaard de welopgeleide dames op leeftijd nog op zoek zijn naar een (extra) partnerpensioen. Altijd vermakelijk.

Bigaroque | 15-08-18 | 17:26

En de tweede huizen in het buitenland speciaal te huur voor leden. Altijd fijn.

medusa324 | 15-08-18 | 18:32

Het beste is het om deze personen geen platform te geven om hun onzin te spuien.

Door dit soort kwaadaardige heksen, zien we steeds vaker kinderziektes, die bepaald niet onschuldig zijn, terugkomen. Daardoor kunnen onschuldige kinderen die nog niet de kans hebben gehad ingeënt te worden dood- en doodziek worden.

Eigenlijk zo je dit soort bosmalloten gewoon in een gesticht moeten zetten wegens hun kwaadaardige ophitserij.

Nice_Wheels | 15-08-18 | 17:15

Het enige wat ik wel weet, met de import van onze gelukzoekers halen we weer ziekten binnen die wij allang hadden overwonnen, maar hier hoor je niemand over, vooral binnen het COA. Kom er maar in linkse droef toeters.

von Amsberg | 15-08-18 | 17:14 | 1

Die gelukszoekers laten zichzelf en hun kinderen tenminste meteen vaccineren als hen het wordt aangeboden. Zweefteverij is een Nederlands verschijnsel.

je postbode | 15-08-18 | 19:10

Zijn er ook halal vaccinaties?
Dit in verband met de vele reaguurders die halal producten weigeren te consumeren.

LuckyGirl | 15-08-18 | 17:12 | 2

En toch (onbewust) binnenkrijgen ?

SlimmeBelg | 15-08-18 | 17:52

In sommige landen worden kinderen niet ingeënt omdat daar twijfel over is.
De weigeraars zitten dan niet aan de kans van principiële speketers.
Geen idee hoe het nu heden ten dagen gaat, maar in het verleden werd veel gebruik gemaakt van kippeneiwit.
Ik weet niet wat de Koran voorschrijft over het gebruik van eieren.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 21:31

Eigenlijk zou je ze In quarantaine moeten zetten. Hek erom heen.

Wim Venijn | 15-08-18 | 17:07

ik citeer van aluhoedjeswebsite van mevrouw "Meningo-encephalitis; dit is een hersen(vlies)ontsteking, deze treedt op bij 6-25% van de patiënten indien de bof na de puberteit wordt doorgemaakt. Er is altijd volledige genezing zonder restverschijnselen."
echter zegt wikipedia het volgende over Meningo-encephalitis:"The disease is associated with high rates of mortality and severe morbidity."

IS wel een klein verschil niet?

TDB | 15-08-18 | 17:03

Vaccinatie is een grote ontdekking en heeft wereldwijd de kindersterfte enorm doen afnemen. Het is een zegen en geen vloek.

marjen | 15-08-18 | 16:58 | 4

marjen | 15-08-18 | 16:58
Ja maar..... ik als zelfbenoemde wetenschapper en toxicoloog heb als specialist toch mijn bedenkingen ;-----)

botbot | 15-08-18 | 17:04

Captain_Dipshit | 15-08-18 | 17:02 |
Goed bekeken als mijn kinderen maar goede medische verzorging krijgen laat die kinderen in die ontwikkelingslanden maar kapot gaan daar zijn er zat van.
Wilt u dat zeggen?

botbot | 15-08-18 | 17:10

Captain,
De wereld is groter en rijker dan u denkt. Sinds de zestiger jaren zijn tal van armere landen opgeschoven naar het midden van de welvaart. Voedsel hoeft allesbehalve een probleem te zijn. Bovendien nemen welvarender ouders minder kinderen, dus groeilijn van de wereldbevolking hoeft allerminst een rechte lijn te zijn; die lijn zou kunnen gaan afbuigen.
Lees 'Feitenkennis' van Hans Rosling. Hij toont met cijfers aan dat het beter gaat met de wereld, maar dat 'men' dat niet weet. 'Men' denkt nog in een twee-deling arm en rijk, maar 'arm' is opgeschoven richting een middenpositie. Ook dankzij vaccinaties en medische voorzieningen.

marjen | 15-08-18 | 17:19
▼ 1 antwoord verborgen

Iemand die Ronaldo heet neem ik al helemaal niet serieus.

XaaD666 | 15-08-18 | 16:53 | 2

Nuff said.

reagluurder010 | 15-08-18 | 18:21

Waarom. Je kunt je het beste spiegelen aan de beste voetballers. En artsen.

Shoarmamasutra | 15-08-18 | 21:43

De kritiekloosheid van GS op het gebied van vaccinatie is te bizar voor woorden. Grootste taboe van deze site, terwijl zij dáár nu eens moeten roeren waar het stinkt. En stinken doet het namelijk in die hoek van de farmaceutische industrie. Maar die deksel mag.er.niet.af. Daarmee wil ik niet zeggen dat ik tegen vaccinatie ben, maar dat de toepassingen ervan grote negatieve bijwerkingen kent en deze niet of nauwelijks gezegd mogen worden. Dat ben je een ketter. We moeten nog een jaartje of twintig wachten totdat die black swan zich openbaart.

Knoopsgat | 15-08-18 | 16:50 | 42

Mensen van 60 hebben ook gewoon vaccinaties gehad.
Levensverwachtingen zijn sindsdien alleen maar behoorlijk gestegen.

Shoarmamasutra | 15-08-18 | 21:45

@Teejee
Ik accepteer je antwoord ook, als je hem tenminste zou geven.
Je bent toch zo'n goede scheikundige en ik zo dom?
Maar je komt niet verder dan wat achterlijk gescheld en een paar WC Eend linkjes, met als kers op de taart een linkje met een anonieme rant over Vaxxed.
De eerste comment eronder nog gelezen?
Ik heb er nog een voor je. President Trump vindt dat er een verband is tussen vaccins en autisme. Is hij ook een achterlijke debiel volgens jou?
www.independent.co.uk/news/world/amer...
Jij vindt Vaxxed een prutfilm gewoon omdat de boodschap een probleem voor jouw omzet is.
Dus aub, kom met 1, zegge en schrijve 1 steekhoudende verklaring voor alle doden. En hou op over toeval.

Atlas Shruggs 10 | 15-08-18 | 22:06

@Atlas Shruggs 10 | 15-08-18 | 22:06
Trump is zeker een idioot. maar om meer redenen dan alleen zijn vaccinatie-standpunt. Ook is hij niet de enige president ooit die nogal dom is.

En mijn omzet? Ach jochie toch, ga je nou dat standaard sneue riedeltje beginnen dat iedereen die je met feiten en wetenschap om de oren slaat er wel geld aan zal verdienen? Jammer joh; de feiten veranderen niet, ongeacht wat voor onzin je mensen van beticht.

Dat je trouwens naar de comments kijkt in plaats van al die links die op die pagina worden gegeven zegt ook al weer genoeg. Jij hebt duidelijk geen interesse in daadwerkelijke feiten, maar wil slechts in je bubbeltje van ignorantie blijven.

Vaxxed is zeker een prutfilm en staat bol van de onjuistheden en leugens. Precies zoals het onderzoek van Wakefield; onjuistheden en leugens.

Dat jij de verklaring niet kan accepteren is niet mijn probleem. Het is gewoon toeval. Er is namelijk nog NOOIT een causaal verband aangetoond.
Als al die mensen om 7 uur 's ochtends voor de vaccinatie een bordje havermout van de PLUS naar binnen hebben gewerkt is dat verband net zo sterk causaal verweven met hun dood als de vaccinatie zelf.

Om je even een idee te geven hoe sterk jouw redenatie is geef ik je er 1 van exact dezelfde kwaliteit;
Er stierven in 2017 iets meer dan 140 automobilisten. Al deze automobilisten hebben op die bewuste dag schoeisel aangetrokken. Ergo, schoeisel leidt tot doden in het verkeer.

Totale onzin natuurlijk, net zoals jouw redenatie.

TeeJee | 15-08-18 | 23:15
▼ 39 antwoorden verborgen
-weggejorist en opgerot-
dr.B.Lank | 15-08-18 | 16:49 | 1

"Mag niet kritisch zijn" Sorry Anne Marie. Aantal decennia geleden waren er rond de 50-60 bacterie soorten ontdekt.... Nu weten we dat In je mond alleen al meer dan 500 soorten leven...

Zo'n uitspraak is het product van "De wereld is af" denken. Vroeger is voorbij en alles wat we nu denken te weten is een feit.

Echt ik zou alle 40+'ers eens aanraden om hun oude schoolboeken erbij te pakken en wat daarin staat naast de huidige wetenschappelijke consensus te leggen. Veel is achterhaald.

Zonder in die hele vaccinatie wel/niet slecht discussie te vervallen kan ik tenminste een ding met zekerheid stellen:

Mensen die zeggen "Hier mag je niet kritisch over zijn" zijn oerdom.

KutFilosoof | 15-08-18 | 16:49 | 2

Wetenschappelijke consensus is de dood van de wetenschap.

caspert79 | 15-08-18 | 17:27

Ik ben kritisch op alarmistische klimaatwetenschappers. Mag in dit land ook al niet. Nog heel even wachten, en wij hebben in dit land de eerste 'sceptici-processen': wij gooien ze geboeid in het water en als ze blijven drijven... dan zijn het -inderdaad- sceptici en dan gaan ze op de brandstapel (mét roetfilter, uiteraard)

bisbisbis | 15-08-18 | 18:15

Men mag best zijn bedenkingen hebben maar kom dan met argumenten die hout snijden
Waarom is het polio virus hier uitgeroeid.
Ik zie het hier ook mensen die menen dat ze de kinderen niet in mogen enten maar hebben ze het te pakken dan is Leiden in last en hebben die ouders liever dat ze tien in plaats van vijf injecties per dag aan hun kind geven omdat voor het leven gevreesd wordt.
Als het kind genezen is heeft God met hulp van de artsen daar voor gezorgd.

botbot | 15-08-18 | 16:48 | 1

Wij importeren het polio virus inmiddels weer op grote schaal - evenals TBC en difterie, het liefst in een resistente variant. het wachten is nu alleen nog op resistente klebsiella, en dan is het helemáál feest.

bisbisbis | 15-08-18 | 18:20

Als je oprecht homeopaat bent, behoor je gewoon zeewater te drinken.
Daar zitten alle denkbare stoffen in, gigantisch verdund.
Maar dat doen de homeopaatjes dan weer niet, want daar verdienen ze niet aan.

RandyBiel | 15-08-18 | 16:47 | 3

je moet nooit , nooit, nooit de idiotie van homeopathie onderschatten. Met water verdund en uiteraard met de juiste rituelen geschud glutenvrij! zeewater is een homeopathisch geneesmiddel. Het wordt verkocht onder de naam aqua marina.

www.remedia-homeopathy.com/en/aqua-ma...

Mazzelstof | 15-08-18 | 17:28

Haha ja laat ze daar zich eens gemotiveerd uit lullen

Shoarmamasutra | 15-08-18 | 21:47

*zucht*
Nou Anne-Marie, dan verdun je het vaccin toch gewoon met water?

knutsel_ | 15-08-18 | 16:36

Met dille tuss'n de bill'n zou zelfs Methusalem nog will'n .... briljant...

Zwizalletju | 15-08-18 | 19:22
-weggejorist en opgerot-
Plop! | 15-08-18 | 16:29 | 2

Leefde Klazien uut Zalk nog maar, die wist het wel.

kneuterzak | 15-08-18 | 16:28

Ik zou graag willen weten welke anti-rimpelcreme mevrouw gebruikt. Die werkt in ieder geval niet.

TheseDays00 | 15-08-18 | 16:27 | 3

In ieder geval niet de crême van Charles Bronson, zijn kleur was beter, huid was eerlijker en zijn woorden goed gekozen *plop*

hetgingperongeluk | 15-08-18 | 16:31

Geen kwaad woord over "leatherface" heur!

knutsel_ | 15-08-18 | 16:38

Never!

hetgingperongeluk | 15-08-18 | 16:40

Gekukkig kunnen we zelf ook een tegel bakken

Mark van Leeuwen | 15-08-18 | 16:27

Zitten vaccins ook in het inburgeringspakket?

Masteryu | 15-08-18 | 16:26

Opzich heb ik niets tegen anti-vacin's als ze alleen zichzelf er mee uitroeien. Dat is gewoon moderne Darwin toegepast op domme mensen.
Helaas trekken ze ook anderen er in mee, zoals nog niet ingeënte babies.

RandyBiel | 15-08-18 | 16:26 | 2

Probleem is dat de tegenstanders ook de voorstanders in gevaar brengen. Persoonlijke vaccinatie is niet 100%. Het gaat juist om het collectief.

Bytemaster | 15-08-18 | 16:43

Wat Bytemaster zegt. En wat dat betreft is het wat mij betreft jammer dat je bij het donorschap theoretisch nog zou kunnen zeggen: geen donor, prima, maar dan krijg je ook geen nieuwe nier als de oude faalt. Probleem is dat bij collectieve immuniteit niet zo werkt. Dus is het opleggen van sancties niet eens zo'n heel slecht idee.

Bigaroque | 15-08-18 | 17:21

Een kwakzalver mag dan voor idioot door het leven gaan, maar een dokter vertrouw ik ook niet voor 100%. Ooit eens een gat in de mag gehad was bijna dood. Om een lang verhaal kort te maken. Ik moest mijn leven lang medicijnen slikken tot ik zelf op onderzoek uit ging. Heb die zooi langzaam afgebouwd en na 3 maanden clean mijn bloed laten checken (daaraan kun je dingen zien over je maag). Wat bleek ik kon makkelijk zonder die zooi. Daarom altijd eigen onderzoek alvorens je onbekende zooi in je lichaam kwakt. Ieder lichaam is anders en sommige stoffen kun je meer kwaad doen dan goed.

Overtwar | 15-08-18 | 16:25 | 6

Uw loodgieter kan ook een fout maken. Geen reden om in te gaan op aanbiedingen van rondreizende Ierse zigeuners.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 19:52

Ik heb overigens wel een probleem met uw opmerking "Ieder lichaam is anders en sommige stoffen kun je meer kwaad doen dan goed."
Het waarheidsgehalte is beperkt en weinig valide grond om zelf te gaan dokteren of uw leven in de waagschaal te gooien bij kwakzalvers.
1. Uiteraard heb je malafide dokters die voorschrijven waar een artsbezoekers premies voor uitdeel en een deel van de kwakzalvers heeft zelfs medicijnen gestudeerd! Het gaat er dus om om de prusters te herkennen van de medici die oprecht hun eed van Hippocrates hebben afgelegd.
2. Ieder lichaam is anders, ja zeker, geen speld tussen te krijgen. En toch in wezen hetzelfde. Een gebroken been bij u hoeft niet anders behandeld te worden dan een gebroken been bij mij. Misschien dat u een paar dagen sneller geneest wegens een sterker fysiek, maar ik vervolgens wegens een sterkere mentaliteit geen fysiotherapie nodig heb. Dat soort verschillen.
3. Heel veel stoffen speciaal in hoge doseringen doen een lichaam meer kwaad dan goed. Vooral in de natuur komen de meest smerige vergiften voor. Van daar dat u kritisch moet zoeken naar iemand die u kunt vertrouwen dat hij/zij u de stoffen geeft waar u beter van wordt. Als u echt wat onder de leden heeft, bent u blij dat er naast Dokter Vogel, mensen zijn die wetenschap serieus nemen. Voor het overige geldt: met oscillococcinum bent u binnen zo'n twee weken van de griep verlost, zonder kan het wel eens veertien dagen duren.

Rommelende Onderbuik | 15-08-18 | 20:35

@ rommelende onderbuik. Met ieder lichaam is anders bedoel ik hoe ieder lichaam op stoffen reageert. Voorbeeld. Jij neemt veel pinda's en ik ook. Jij komt aan de schijt omdat je teveel gegeten hebt. Maar ik krijg een allergische reactie en moet naar het ziekenhuis. Conclusie mijn lichaam kan niet tegen bepaalde pinda's waar jij wel tegen kan. En zo heb ik ook bedenken met alles wat je word voor geschreven. Wat goed werkt voor een kan voor een ander compleet anders uitpakken.

Overtwar | 15-08-18 | 22:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik heb ook van dat soort vrouwen in de familie, altijd zweren bij homeopathie, van inentingen krijg je autisme, je kent die types wel, maar als ze wat hebben gaan ze altijd eerst bij een echte dokter langs.

Osdorpertje | 15-08-18 | 16:21

Ik ben niet tegen vaccineren, genoeg gehad als militair maar ik ben wel kritisch en de farmaceutische industrie wordt er rijk van. Lees onderstaande link en maak je eigen keus.
www.wanttoknow.nl/gezondheid/vaccinat...

Amolapa | 15-08-18 | 16:18 | 4

De farmaceutische industrie wordt er helemaal niet rijk van. De vaccinaties in het rijksvaccinatieprogramma zijn spotgoedkoop. Het helpt inderdaad niet dat je een link post die bekend staat om zijn nepnieuws...

Bytemaster | 15-08-18 | 16:47

Jaja, Apple en Samsung worden ook heel rijk van die mobieltjesverkoop. Toch heb ik er een....

Weerduivel | 15-08-18 | 17:03

@Amolapa | 15-08-18 | 16:18
HAHAHAHAHA

De vaccinatie markt is 2 a 3% van de totale omzet van de farmaceutische industrie. Wat een gelul van je.

Daarnaast zijn er meerdere studies die aangeven dat vaccineren de maatschappij juist geld bespaart, omdat behandelen VEEL duurder is dan voorkomen.

Wees maar lekker kritisch in je bubbel knul, maar een werkelijk kritisch persoon leest zich beter in;
www.theatlantic.com/business/archive/...
www.cdc.gov/mmwr/preview/mmwrhtml/mm6...

TeeJee | 15-08-18 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ook erg: het boek "Leven zonder vaccinaties" van Noor Prent (antroposofisch arts) , Tineke Schaper (klassiek homeopaat).

Die zijn van de school, dat als je rode hond krijgt tijdens zwangerschap maar beter vitamine C kan slikken.

Voor wie zijn waanbeelden bevestigd wil zien in een boek met een leuk arisch kindje op de voorplaat: www.bol.com/nl/f/leven-zonder-vaccina...

Giraf01 | 15-08-18 | 16:18

blablabla wetenschappelijke artikelen.... blablabla bewijs.... blablabla kritisch.
was getekend, Anne-Marie Van Raaij, HOMEOPAAT...
*zucht*

Ballenman | 15-08-18 | 16:17

"Niemand kan beweren dat een ziekte meer complicaties geeft dan zijn vaccin. "
Oftewel: Niemand kan beweren dat polio meer complicaties geeft dan het DTP vaccin.
Zo'n DTP vaccin doet best een paar dagen pijn aan je arm, toch denk ik dat polio net wat minder fijn aanvoelt.
Geen podium geven aan dit soort totaalidioten, dus goed bezig Nederlandse media!

lsimon | 15-08-18 | 16:17

Je mag in dit land wél kritisch zijn ten aanzien van vaccinaties,je mag er ook een kritische mening over geven en anderen kunnen daar dan weer kritiek op hebben. Bijvoorbeeld HPV virus inenting of noem maar een paar andere. Ik heb nog gewoon de bof de mazelen en de rode hond gehad en daar deed toen niemand moeilijk over. Polio is voor minder dan één promille van de geïnfecteerden dodelijk en ook aan de pokken ging maar een minderheid dood maar die inentingen zijn toch een stuk minder controversieel. Een genuanceerd kritisch oordeel over inentingen lijkt daarmee zoals wel vaker de meest gerede houding.

AlexanderVissers | 15-08-18 | 16:16 | 5

Over de bof en de rode hond wordt ook niet moeilijk gedaan, behalve bij zwangeren. DTP gaat over andere ziektes.

Bytemaster | 15-08-18 | 16:49

rode hond is ook leuk als je zwanger bent... google zelf maar op geboorte afwijkingen

GoedenMorgenDezeMorg | 15-08-18 | 16:54

De mazelen zijn niet zo vriendelijk. Daar gaan, in ontwikkelde landen, 1 a 2 mensen per 1000 gevallen aan dood. In niet-ontwikkelde landen kan dit oplopen tot 10%.

En dat is nog afgezien van de complicaties, want de mazelen sloopt je afweersysteem in een rap tempo. Als je longontsteking krijgt als gevolg van de mazelen, dan gaat al 30% van de mensen dood.

En dan heb je nog de levenslange mogelijke complicaties zoals hersenschade (door bijkomende ontstekingen) of een daadwerkelijk beschadigd afweersysteem.

Maar hey; laten we beweren dat niemand er moeilijk over deed. Grapjas.

TeeJee | 15-08-18 | 17:02
▼ 2 antwoorden verborgen

De niet-gevaccineerde zus van Harry?

Cor Netto | 15-08-18 | 16:15

Gelukkig dat de DKTP ziekten in Nederland (bijna) niet meer voorkomen, dankzij onze hoge vaccinatiegraad in het verleden.
Maar van deze muts mogen ze gewoon weer terugkomen hoor..
Dom wijf, als de vaccinatiegraad te ver daalt krijg je die middeleeuwse ziekten gewoon weer terug.
En aan één middeleeuws probleem hebben we onze handen al vol genoeg, last staan nog een paar...

Wijze uit het Oosten | 15-08-18 | 16:11 | 3

Een hoop van die ziektes zoals schurft komen nu mee met die zogenaamde vluchtelingen.

Sjonie01 | 15-08-18 | 16:14

We halen de middeleeuwen met open armen binnen, die lui hebben alle ziektes en meer dan wij ons kunnen voorstellen. En nu?

kwark001 | 15-08-18 | 16:19

@kwark001 | 15-08-18 | 16:19
Flink spuiten op het AZC.

TeeJee | 15-08-18 | 16:59

Ik kan me wel voorstellen dat als je als mafketel met een totaal vertekend wereldbeeld, niet uitgenodigd wordt door een links kudtprogramma, om zonder tegenspraak je wartaal uit te slaan, je jezelf gediscrimineerd voelt.

Rest In Privacy | 15-08-18 | 16:09
-weggejorist-
koeberg | 15-08-18 | 16:06

Dus deze is dus goed in bed?

Kaas de Vies | 15-08-18 | 16:03 | 2

Ik woon in Frankrijk. Vaccineren is hier niet verplicht! Maar als je kind naar school gaat moet je wel je vaccinatieboekje laten zien.
Zo gaat het ook op sportclubs.

pollie3 | 15-08-18 | 16:05

Vond ik grappig, chapeau

menage | 15-08-18 | 19:17

"Neuqseks met crazy vrouwen is betere neuqseks"
OK wie?

John McClane | 15-08-18 | 16:00 | 3

En die ga jij een penis celinespuitje geven?

kwark001 | 15-08-18 | 16:01

Ik heb mijn inentingen, maar je hoeft de goden niet te verzoeken natuurlijk...

John McClane | 15-08-18 | 16:04

John McClane | 15-08-18 | 16:04
Hoeveel zijn dat er?
In mijn tijd kregen we er geloof ik 9 of 10.

Sjonie01 | 15-08-18 | 16:16

Vaccinatie kan zeer zeker bijwerking hebben en de transparantie is even helder als de ziel van Rutte. Prettig dat GS een bijdrage denkt te leveren. Jammer dat het de verkeerde kant op gaat. Er zijn meer dan voldoende valide argumenten om je kinderen niet te vaccineren. Ik wens iedereen veel succes met dood gaan, maar het kennisniveau van de gemiddelde reaguurder hier is net zo hoog als bij mevrouw verondersteld wordt. Het is dus niets meer en niets minder dan het nablaten van de staatspropaganda, ondersteund door de farmacie.

Frau Merkel | 15-08-18 | 15:58 | 13

@ Frau Merkel | 15-08-18 | 21:01
Uw complot gedachten zijn schattig, maar de wetenschappelijke (historische) feiten ondersteunen het gebruik van vaccins.
Net zoals uit onderzoek na onderzoek na onderzoek (ja, ook die betaald werd door de anti-vax kant) dat er geen verbinding is tussen vaccins en autisme. Ook niet op een andere manier; op geen enkele manier.

Tevens zijn de vaccins slechts verantwoordelijk voor 2 a 3% van de totale omzet van de farmaceutische industrie, terwijl het miljarden kost om te ontwikkelen, dus voor het geld hoeft men het niet te doen.
Daarnaast kost het behandelen van ziektes veel meer tijd en geld, dus qua economisch voordeel winnen vaccins daar ook al. Het is dus maar wat raar dat men vaccinaties überhaupt heeft uitgevonden en toegepast. Behandelen levert meer op. Je zou bijna denken dat men geen behoefte heeft aan alle dood en misère die met ziektes gepaard gaan.

Daarnaast is uw stelling over "3 vaccinaties is teveel" allang achterhaald, want het menselijk lichaam kan veel meer ziektekiemen tegelijk aan dan een paar verzwakte / dode deeltjes. De medische wetenschap kijkt hier naar noodzaak en effectiviteit; zoals het hoort.

U stelde in uw eerste tegel iets over een kennisniveau. Wellicht moet u niet te hoog van de toren blazen.

TeeJee | 15-08-18 | 23:54

@TeeJee | 15-08-18 | 23:54
Ik heb nergens iets gezegd over autisme. Er is wel een verband te leggen, maar dat is een andere discussie. Het is mij niet duidelijk wat u wilt bereiken met uw kwalificaties. U wekt de indruk superioriteit te claimen zonder met onderbouwing te komen.
2 of 3 procent van een paar miljard is nog steeds veel geld.
Vaccins kunnen zeker hun nut hebben. Een vaccin blijft een ziekteverwekker en is dus een infectie. Ik geloof best dat het lichaam meerdere infecties tegelijkertijd aan kan. Ik denk niet dat het verstandig is dit met vaccins uit te proberen omdat niet iedereen dit verdraagt. Big pharma is een commerciele partij met politieke connecties. Daar mag best kritisch naar gekeken worden.
Ik wens u veel plezier op uw toren.

Frau Merkel | 16-08-18 | 08:02

@Frau Merkel | 16-08-18 | 08:02
"Ik heb nergens iets gezegd over autisme."

Ik citeer uw tegel van 21:01 even
"Er is wel een verbinding tussen autisme en vaccinatie te leggen,"

Nergens iets gezegd? Uw korte termijn geheugen heeft een tikje gehad blijkbaar.
Er is GEEN verband te leggen tussen vaccins en autisme. Dit is geen discussie, ook geen andere discussie, maar gewoon een keihard feit. Geen enkel onderzoek, ooit, heeft dat verband aan kunnen tonen. U zwetst.

Daarnaast gaat u ook nog eens opzichtig in de fout door te stellen dat een vaccin een ziekteverwekker is. Lang niet alle vaccins bevatten levende virussen en veroorzaken dus geen infectie. Wel een reactie, wat precies de bedoeling is.

Daarnaast "proberen we het niet uit"; we weten dat het veilig is, daknzij een enorme berg onderzoek, en op welke wijze het menselijk lichaam reageert. Vaccins zijn specifiek ontworpen om juist op die manier toegediend te kunnen worden, zodat kinderen vanaf specifieke momenten beschermd zijn tegen meerdere ziekmakers.

Ik raad u aan om die toren van kennis eens te beklimmen, voordat u anderen de maat durft te nemen over hun 'kennisniveau'. Wellicht gaat er dan een lichtje branden.

TeeJee | 16-08-18 | 08:12
▼ 10 antwoorden verborgen

Off topic: het kort geding van Graaf Denkula c.s. is van tafel gejorist. Vanavond ongetwijfeld the usual suspects (hoi Pétuuuuurj Err) die aanschuiven als duidingslaven bij de mediaas.

Grijskijkert | 15-08-18 | 15:58

Even een vraagje: waarom steriliseren ze eigenlijk de naalden voor euthanasie?

Cynevisie | 15-08-18 | 15:57 | 1

Hij werd getroffen door vier kogels waarvan slechts een dodelijk was.

kwark001 | 15-08-18 | 15:59

"over vaccineren mag je niet kritisch zijn in dit land"
Jawel hoor, is gewoon legaal om te zeggen dat het niet werkt
Je wordt alleen wel terecht uitgejuled als iemand die niet weet waar die 't over heeft

niemand specifiek | 15-08-18 | 15:57

Als polio niet zo erg is, maar je zo iemand wel ongezien de polio wensen?

Zware Guy | 15-08-18 | 15:57

Vroeger had je natuurlijke selectie doordat zwakken dood gingen door ziektes. Tegenwoordig moet iedereen blijven leven. Gevolg: degeneratie en overbevolking. De zorg kost ons al € 100 miljard dit jaar.

Pislinq | 15-08-18 | 15:56

Anne-Marie van Raaij-Schouten is homeopaat EN zegt "Het gaat bij ons puur om de wetenschappelijke feiten.".
Aanhangers van homeopathie hebben totale schijt aan wetenschappelijk onderzoek en feiten, dus iets klopt hier niet.

nick.name | 15-08-18 | 15:56

Ja, maar.... mevrouw is wél erkend homeopathisch genezer met kristaltherapeutisch en klankschaal diploma! Geen ordinaire Theebladerenlezeres!
Dus eh... da’s niet zomaar de eerste de beste debiel! Zij heeft er echt voor gestudeerd, zeg maar.

Stormageddon | 15-08-18 | 15:55 | 1

Wie erkent dat? Wij van WC eend?

Winter_is_coming | 15-08-18 | 16:48

Zo bestaat er ook een link tussen biologisch eten en Zweedse autobranden.

nick.name | 15-08-18 | 15:58

Altijd weer dat argument dat ADHD en afwijkingen in het autistisch spectrum veel vaker voorkomen.
Daarbij vergeet ze dat we dergelijke afwijkingen tegenwoordig veel beter kunnen herkennen dan vroeger, omdat we er meer van weten.
Vroeger was je gewoon druk, of een kutkind

aldus_mijn_moeder | 15-08-18 | 15:54 | 2

Daarnaast is de publicatie over autisme ingetrokken omdat het onderzoek van geen kant deugde. Maar dat zal wel weer als onderdeel van het complot worden gezien.

Bytemaster | 15-08-18 | 16:07

Vroeger werden zo ook niet allemaal in een kindercrash gedropt.

Sjonie01 | 15-08-18 | 16:22

Haar onderbouwing is prut.
Maar grondwettelijk ben je eigenaar van je eigen lichaam en van je kinderen. Dus de keuze voor inenting is vrij.

Oepsie1234 | 15-08-18 | 15:53 | 7

TheEgg | 15-08-18 | 15:5
Je mag je kinderen wel bewust aan risico’s blootstellen, dan mogen ze zeker de deur niet meer uit, want overal kleven risico’s aan, ze mogen niet gaan zwemmen, niet op de fiets naar school en al helemaal niet mee op wintervakantie (skiën) en ga zo maar verder....

JI-HAAT | 15-08-18 | 16:48

@Oepsie1234 | 15-08-18 | 15:53
Grondwettelijk mogen er uitzonderingen op dat artikel van toepassing zijn wanneer er voldoende en zwaarwegende reden voor is.

En die is er.

TeeJee | 15-08-18 | 16:54

Probleem is dat ze ook bij mijn kinderen in de groep zitten, pleur maar op naar je eiland dan. Ik heb ook recht om niet ziek te worden (the needs of the many...)

menage | 15-08-18 | 19:14
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik ben groot voorstander van niet vaccineren. Maar dan wel allemaal op hetzelfde eiland gezellig bij elkaar. En je komt het water niet over voordat je een geneeskundig odnerzoek hebt ondergaan, dat je niet toevallig iets bij je draagt.

Je zal je pasgeboren baby verliezen omdat zo'n figuur gezellig op bezoek komt, zonder even te melden dat ze een anti-vaccer-gekkie zijn.

Overigens, speciaal voor al die anti-vaccers: Elke behandeling in een ziekenhuis heeft een kans op bijwerkingen. Dus of jullie je daar gewoon helemaal niet meer laten zien, je weet immers maar nooit! Met een milde hartaanval valt best te leven, en stel je voor dat zo'n dotter operatie fout gaat! Niet doen hoor!

TheEgg | 15-08-18 | 15:52 | 1

@ TheEgg | 15-08-18 | 15:52
Ik heb pas een open-hart-operatie met 4 bypassen achter de rug en voel me nu prima, dus ""Ik zeg Doen""

telelezer | 15-08-18 | 15:55

Het stijgend aantal mensen dat bereid is het pseudowetenschappelijke gebrabbel van dit soort geldzuigers voor waar aan te nemen, en de gezondheid van zichzelf en hun medemens daarmee in gevaar te brengen, is helaas een maar al te pijnlijke graadmeter voor de teloorgang van ons onderwijs. Als je fatsoenlijk hebt leren redeneren, prik je hier zo doorheen. Met de massale import van religieus geïnstrueerde hele en halve analfabeten gaat dit er ook niet beter op worden.

CeesCloosd | 15-08-18 | 15:52 | 1

Het is ook een graadmeter voor hoe succesvol de vaccinatie programma's zijn geweest. Hele generaties zijn niet meer bang voor de ziektes.

Ik raad dat soort mensen altijd aan om even wat grafzerken te lezen uit de tijd dat polio, mazelen, kinkhoest etc nog vrij spel hadden.

TeeJee | 15-08-18 | 16:53

Bouw je met zijn allen een samenleving waarin we een aantal enge ziektes naar de achtergrond hebben verdrongen door degelijk wetenschappelijk onderzoek en voorlichting. Gaan mensen zelf waarheen verzinnen op basis van 30 minuten googelen en paranoia schoolplein gesprekken. Fucking insane.

menage | 15-08-18 | 15:47

Anne-Marie is geen arts, wetenschapper of überhaupt iets waarvoor je een gedegen universitaire opleiding moet hebben gevolgd. Ze is "homeopathe"en geregistreerd als registertherapeut BCZ. Kijk vooral ook even op hun website aan welke nonsens-criteria je moet voldoen. Een medische opleiding is niet nodig. Wel 'basiskennis'. Anyway, waarom krijgen altijd mensen die er niet voor geleerd hebben een podium?

Bassie12345 | 15-08-18 | 15:47 | 1

Een homeopaat is per definitie een prutser. En moet vooral niet serieus genomen worden.

TheEgg | 15-08-18 | 15:48

Iedere medicijn heeft bijwerkingen, dus ook vaccinates en daar zitten dan ook dodelijke bijwerkingen tussen. Alleen wat deze mensen niet snappen is dat ik liever 0.0000000001% kans heb dat mijn kind dood gaat dan 0.00001% kans en daarom moet je gewoon vaccineren.

dz5b604 | 15-08-18 | 15:44 | 4

Klopt, ieder medicijn heeft bijwerkingen. De 5 meest voorkomende bijwerkingen zijn koorts, zwelling van de gevaccineerde arm, hoofdpijn, lokale roodheid. Vervelend, maar niks vergeleken met polio; ernstige verlammingsverschijnselen met soms dodelijke afloop. Ook aan een kinderziekte als mazelen gaan kinderen dood. Dus .. doe mijn kinderen maar (de kans op) een beetje koorts, een beetje roodheid, etc.

Bassie12345 | 15-08-18 | 15:56

Ik denk dat je die percentages per vaccinatie en ziekte apart moet bekijken.

Sjonie01 | 15-08-18 | 16:27

@Sjonie01

Dan nog is er geen enkel vaccin waarbij de nadelen de voordelen overstijgen of zelfs maar in de buurt daarvan komt.

dz5b604 | 17-08-18 | 09:54
▼ 1 antwoord verborgen

Ach was er vroeger maar een inenting tegen zwakbegaafdheid geweest voor Anne-Marie.

Koning BongoBongo | 15-08-18 | 15:43

Och, die vaccinaties doen er niet toe, je zou eens moeten kijken wat die zogenaamde vluchtelingen allemaal gratis meebrengen. Dan kun je iedereen in Nederland laten vaccineren, het helpt niet meer!

kwark001 | 15-08-18 | 15:43 | 4

@ menage | 15-08-18 | 15:49
Sommige mensen benoemen het voornaamste probleem!

telelezer | 15-08-18 | 15:59

@telelezer Beetje makkelijk, alles op 1 hoop, dit heeft er geen fuck mee te maken

menage | 15-08-18 | 19:13

menage | 15-08-18 | 19:13
Aha. Dus je vindt het wel prima dat we naast autochtone anti-vaccers die groep aanvullen met lui waarvan we niet eens een paspoort kunnen controleren, laat staan de medische en inentingsgeschiedenis. Goed plan hey! Het heeft er ALLE fucks mee te maken, maar je wilt haren splitten?

Acar_ketimun | 16-08-18 | 02:14
▼ 1 antwoord verborgen

Rest alleen nog de vraag: Zou u haar doen? (Lijkt me 'n vrij stabiel type...)

puszuiger | 15-08-18 | 15:42 | 2

Je bedoelt: zou u haar vaccineren?

LuckyGirl | 15-08-18 | 16:00

Ik zal vooral mezelf eerst nog even goed vaccineren.

puszuiger | 15-08-18 | 17:11

Genderneutrale wc’s zijn toch gewoon wc’s waar zowel mannen als vrouwen naar binnen mogen? Wat is daar mis mee? Alleen vastgeroeste dinosaurussen en gelovigen willen aparte ingangen voor mannen en vrouwen. Grow up. Als het publieke toilet vandaag uitgevonden zou worden dan zouden we degenen die aparte wc’s voor mannen en vrouwen wil bouwen (uit angst voor schaamte ofzo?) aan de schandpaal nagelen. En terecht. Bij mij thuis gaan mannen en vrouwen ook naar dezelfde wc.

Ardbeg | 15-08-18 | 15:41 | 9

Bij de damestoiletten staat altijd een rij. Bij de heren veel minder. Daarom no ma'am... (Heel oud, ik kruip wel onder een steen)

Montu | 15-08-18 | 15:57

Belangrijkste nadeel is dat je de enorme wachtrijen voor de damestoiletten exporteert naar het efficiënte herentoilet. Een bezoek aan de Efteling duurt doorgaans korter dan aan een damestoilet in een willekeurig café.

Zware Guy | 15-08-18 | 16:03

Je hebt pisbakken en van die zetels. Als man loop je toch gewoon meteen door naar die pisbakken? Je hoeft niet achteraan te sluiten. Ik ga van het weekend naar Lowlands, daar gaat ook iedereen naar dezelfde wc's. Vorige week in de Ekko heb je ook urinoirs en hokjes, gaat prima. Niet zo moeilijk doen en geen problemen maken die er niet zijn. Dat muurtje tussen de vrouwen en mannen plees kan er prima tussenuit. Maakt het voor de horeca ook een stuk makkelijker en goedkoper.

Ardbeg | 16-08-18 | 10:16
▼ 6 antwoorden verborgen

Beetje Raaijrrrj

Hemmenaar7 | 15-08-18 | 15:40

Paar jaar terug met de pup naar cursus toe. Is natuurlijk heel leuk met allemaal kleine hondjes. Nu bleek er 1 vieze gore besmette asielhond uit het Oostblok tussen te zitten die na 1 cursusavond het hele groepje besmet had met o.a. kennelhoest. Was een dure les voor de bezitters maar heeft ook de cursusleider z'n bedrijf gekost enkele maanden later.

Bovenstaande maar dan met uw kind op de BSO/School. Maar verwacht dan niet dat er een voorzitter of bestuurder omvalt.

Ben je mooi klaar mee.

winkelwagenmuntje | 15-08-18 | 15:40 | 6

@Flipflipper | 15-08-18 | 15:58
Gaat om je kind die nog niet oud genoeg is om te kunnen laten vaccineren die op dezelfde crèche/school/whetever zit met kinderen die wel al oud genoeg zijn maar waarvan de ouders het verdommen. Op die manier loopt jouw kind een enorm risico en kan je alleen maar bij alle mogelijke goden bidden dat het niet gebeurt tot de dag dat je jouw kind wel kan laten vaccineren.

2voor12 | 15-08-18 | 16:13

@Flipflipper | 15-08-18 | 15:58
Wat dacht je van kinderen met allergieën, die dus niet alle spuitjes kunnen krijgen? Of mensen met een verzwakt afweersysteem?

Jouw lopende ziekte-fabriek kan met een retourtje school flink wat mensen infecteren.
Feitelijk kom je hier bij het hele punt aan; anti-vaccinatie types kijken niet verder dan de eigen voordeur, wat dus vooral een oogklep-benadering is.

TeeJee | 15-08-18 | 16:49

1 vieze gore besmette asielhond. Klinkt erg onvriendelijk naar een dier dat nergens schuld aan heeft. Hoop dat uw hondje het leuk heeft bij u!

CalamityJane | 15-08-18 | 18:40
▼ 3 antwoorden verborgen

Je kind expres niet laten vaccineren is helemaal Bon ton bij de hoogopgeleide bakfietsmoeders.

pontius | 15-08-18 | 15:40 | 2

En mocht het kroost dan een ziekte krijgen waar het (met opzet) niet voor gevaccineerd is, alles zelf laten betalen. Dat lijkt mij een prima stok achter de deur.

Ommezwaai | 15-08-18 | 15:45

Eigenlijk wel logisch, de kans dat ze overlijden bij een bakfietsongeluk is vele malen groter

Cynevisie | 15-08-18 | 15:59

"... We weten ook niet zeker dat het niet door de vaccinaties komt". Er is ook nog geen verband gelegd tussen kanker en ademhalen; voor de zekerheid zou ik toch maar met dat laatste stoppen.

Goldfinger | 15-08-18 | 15:38 | 9

vaderlander | 15-08-18 | 16:11
Tuurlijk joh, je had het van begin af aan goed gezien, beter dan al die vaklui en die emerige big pharma. beter speel je met het leven van je kind. Goed gedaan, je mag trots zijn op jezelf.

miko | 15-08-18 | 18:46

Hmm, tjah. Die hele "epidemie" is toen enorm aangezwengeld door Osterhaus, om een berg ongebruikte inentingen die over datum dreigden te worden voor veel geld toch kwijt te raken (die lagen bij het farma bedrijf waar hij werkt). Een deel was bovendien vervuild. Niet inenten bij die Mexicaanse griep was dus ook het juiste besluit. Maar dat betekent niet dat de inentingen die zich al lang wel bewezen hebben (polio, kinkhoest, difterie, pokken, enz.) ook verdacht zijn. Mannetjes als Osterhaus, die zijn verdacht. (Welke mongool gaat er nou iemand met een bedrijf laten adviseren over of zijn product ineens nodig is)

Het heeft enorm veel schade aangericht aan mensen, aan het aanzien van epidemiologen, en de farma industrie (de meeste zijn echt geen allesverslindende geldwolven die over lijken gaan). Die laatste twee zijn dan weer koren op de molen van die anti-vaxers. Alleen daarom verdient ie het om voor een jaar of 15 in de bak te verdwijnen.

Maar ja. We weten met wie ie om de tafel zal. Dat gaat dus niet gebeuren. Corruptie gebeurt in Nederland niet direct met geld, maar met gunsten. Jij mag je vaccins dumpen. Jij krijgt een leuk baantje bij Schiphol, enz.

TheEgg | 15-08-18 | 19:38

vaderlander | 15-08-18 | 16:11
Ik kon niet worden ingeënt want geen risicogroep, dachten we. Ik eindigde bijna dood op de IC met een dubbele long- en longvlies ontsteking. Samen met een heleboel andere, niet als ik relatief jonge (net 30) grieppatiënten.

Maar: jouw kind is de dans ontsprongen. Fijn voor je kind, alleen geeft het je geen gelijk. Ik gun je kind dat je een volgende keer voorbij je aluhoedje kijkt.

Vega Mindy | 15-08-18 | 20:57
▼ 6 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken