Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Water in NL op. Douchen & Doortrekken verboten

Het wordt nu echt penibel

Social

Landgenoten. Brace yourselves. Uw waterschap komt zeer binnenkort met verregaande maatregelen om uw waterverbruik aan banden te leggen. Kaarten bewijzen het. Ons water raakt hard op. Het is zo heet dat hoosbuien de grond niet eens meer raken en de bodem van de Rijn komt ook in zicht. Met als gevolg dat ook het IJsselmeer op punt van verdorren staat. Landelijke Beregingsverboden voor boeren in 3, 2, 1. En die extra agenten in Amsterdam worden weer weggehaald om keihard toezicht te houden & met de uitschuifbare wapenstok te handhaven in de boerenprovincies. Ook u als particulier bent de sjaak. Moet u nog douchen danwel een bruine kathedraal bouwen of de slaplantjes wateren, doe het dan snel, want anytime gaat de kraan dicht. Had u al een noodvoorraad supermarktwater ingeslagen? Nee, natuurlijk niet. Want u vertrouwt de overheid. Jammer! Eigen schuld, droge bult.
RWS Waterafvoer Map des Droogs

Bruin = Niet Goed

Reaguursels

Inloggen

Heeft allemaal te maken met groeiende bevolking door immigratie. De Rijn voert 1000 m3 per seconde aan. Maar dat is niet meer genoeg voor alle nieuwe aanwas.

Pislinq | 31-07-18 | 13:48

Tegen de tijd dat het IJsselmeer droogstaat, moet je je zorgen gaan maken! Verder is het allemaal gelul en gebruikelijke stemming makerij!

Lexus01 | 31-07-18 | 13:32

Hoe is het mogelijk? Water tekort in Nederland? Hier in Spanje, Almeria, is het gort droog. Sommige plekken woestijn klimaat. Gemiddeld 228 mm per jaar!! 3000 zonuren per jaar. Drinkwater gebrek?? Nog nooit van gehoord. Hier ook gevestigd één van de grootste kassen gebieden van de wereld (Mar de plástico) 30.000 hectaren en growing.
Ze kweken daar overwegend fruit en groente zoals o.a. komkommers ( water verpakt in een groene staaf). En Nederland heeft gebrek aan drinkwater?? Jullie worden voorgelogen en binnenkort keihard genaaid in de arie met enorme prijsverhogingen voor drinkwater. Buk maar vast!

Humorousbff | 30-07-18 | 23:38 | 1

Nederland is een land van uiterste.
In 2019 wordt een schaarstetoeslag ingevoerd van 20% op drinkwater.
Intussen gaan ze door met het verhogen van de dijken omdat ze bang zijn dat er een overstroming komt.

De klimaatjongens van Parijs raken steeds meer in paniek... hoe meer ze het klimaat beïnvloeden via minder CO-2, minder olie en minder gas - hoe extremer het wordt.

sociaal_econoom | 31-07-18 | 06:54

In mijn geliefde Nieuw Zealand,
Waar ik, evenals andere inlanders afhankelijk waren van zelf opgevangen regenwater in onze enorme watertanks naast huis, hanteerden in de zomer bij het toilet:
If its yellow, let it mellow
If its brown, flush it down.

Rietpieper | 30-07-18 | 23:06

Ach en wee. Typisch weer Nederland. Ben net terug van een Grieks eiland. Daar is het de hele fokking zomer droog en warm. Toch vreemd dat daar dan wel genoeg water uit de kraan komt. Iedereen staat daar 's ochtends zijn tuintje te sproeien. Zwembaden zijn goed gevuld. En in de hotels komt het water onder goede druk uit de douchekop.

stoutklein_kutkonijn | 30-07-18 | 22:10 | 1

we are doomed. w're all going to die.

ger1306 | 30-07-18 | 23:05

Even gegoogeld op opwarming aarde meer regen en opwarming aarde meer droogte en wat blijkt.. beide zoekopdrachten geven vele hits naar media en wetenschappelijke sites. De ene helft stelt dat het steeds droger wordt en de andere helft roept dat het juist meer gaat regenen. 1 Ding hebben ze allen gemeen... het komt door de opwarming van de aarde. Mag ik even lachen....

ja-nee-misschien | 30-07-18 | 21:41 | 3

Global warming scenario's stinken aan alle kanten. Enig doel is nog meer geld uit de zakken van de belasting betaler te rossen !!

Humorousbff | 30-07-18 | 23:44

Global warming is een marktgedreven massahysterie. In Zuid Amerika hoor je niemand over die onzin omdat hier geen markt voor warmtepompen, zonnepanelen en windmolens is. Een drastische verhoging van de benzineprijs zou bovendien tot revoluties leiden.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 02:41

Vroeger betaalde men voor een kaartje om de hemel in te mogen, nu koop je een warmtepomp en zonnepanelen om in de hel te mogen blijven.

We zijn behoorlijk terug in de tijd aan het gaan als volk, waar we recent nog allemaal in dezelfde God geloofden die ons wat sturing gaf geloven we nu weer ouderwets in weergoden die grote offers vragen..

Tijd om een flinke kudde lammetjes te offeren op kool gestookte bbq's op t Malieveld ofzo.

De God van de droogte is boos op lammetjes daarom maakt hij al het gras dood, hoe eerder wij aan zijn quota voldoen hoe eerder hij weer weg is.

Echt waar geloof me, ik neem marinade mee!

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:00

Al dat opgedroogde water verdwijnt niet in een zinkhol dus ergens anders moet het wel natter zijn. Soort van vriezen en dooien maar dan verdampen en condenseren.

jacobh-59 | 30-07-18 | 20:42 | 3

Hier valt het water al drie maanden met bakken tegelijk uit de lucht. Het is nu voor het eerst in twee dagen een uurtje droog.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 21:04

Waar is hier Gulliver?

(of heet je eigenlijk Simon Stokvis woon je in het riool en is blijkbaar iedereen in Rotterdam zo geschrokken dat niemand meer de plee doortrekt sinds 20.00 :) )

ja-nee-misschien | 30-07-18 | 21:54

50km westelijk van de Ecuadoriaanse Amazone. Het is hier nu het natte seizoen.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 22:31

Als er geen water meer uit de kraan komt drink ik toch gewoon mijn eigen pis. Schijnt best wel mee te vallen. Smaakt alleen een beetje zout heb ik eens een keer gehoord.

Spare Rib | 30-07-18 | 20:29 | 1

Je moet niet alles geloven wat Patricia zegt.

Shoarmamasutra | 31-07-18 | 11:04

Mooi he, die grafiekjes waarvan een (y-)as niet bij 0 begint.

kloopindeslootjijook | 30-07-18 | 19:48

Mijn beneden Murken buurtjes zitten gewoon vrolijk de tuin te besproeien hoor .
Schijt aan .

liegende lippen | 30-07-18 | 19:40

De warmwatervoorziening in huize Fens wordt geleverd mbv een warmtewisselaar in de meterkast.
De warme kant is de warmwaterringleiding van een WKK centrale van de energieleverancier en de koude (dus op te warmen kant voor fam. Fens) is de waterleiding van het waterbedrijf.
Zou iemand mij voor kunnen rekenen of verlaagde waterleidingnetdruk (dus lagere koudwaterstroming want geen regelklep, door de warmtewisselaar) de energieafnamemeting nadelig (voor huize Fens, dus voordelig voor de energieleverancier) kan beïnvloeden?
Aub niet vragen of het een slimme energiemeter is die zelf corrigeert want dat weet ik niet.

D-Fens_1963 | 30-07-18 | 19:34 | 5

@Gulliver
Euuuh, moest u niet eens subsidie aan gaan vragen om extra CO2 te mogen produceren?

D-Fens_1963 | 30-07-18 | 23:43

Ik heb het over je meter hoor. Heb geen idee of jij ook tot 1000 kan tellen.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 02:43

Wat een briljant idee je radiator in de meterkast plaatsen..

Maakt verder geen zak uit zoals je bij de kraan zult opmerken krijg je heter water met minder flow, hier zul je dan iets meer koud water bij moeten mengen voor totaal nog steeds lagere druk bij je douchekop op de voor jou gewenste temperatuur.

Voor een berekening is het wel praktisch om te weten wat er gemeten wordt, als ze het volume warm water meten zonder de temperatuur in acht te nemen hoef je je geen zorgen te maken je word dan sowieso genaaid..

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:16
▼ 2 antwoorden verborgen

Zoals @Matatwork hieronder schrijft.... het wordt steeds meer duidelijk dat zowel de windturbines, zonnepanelen en vermindering van de CO-2 uitstoot verantwoordelijk zijn voor de opwarming en droogte.
Het wordt hoog tijd voor nieuwe klimaatafspraken in Parijs - waarbij we ons gaan bezinnen en een pas op de plaats maken.
Ieder mens maakt fouten, zo ook Parijs - dat is niet erg als je maar van je fouten leert... zei mijn moeder altijd.

sociaal_econoom | 30-07-18 | 19:16 | 3

Het produceren van extra CO2 moet worden gestimuleerd met subsidies en belastingverlagingen. Het is nog niet te laat om het Nederlandse klimaat te redden.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 21:00

@Gulliver.... we zijn het samen eens dat wat we nu doen met minder CO-2 dat het zo de verkeerde kant opgaat, het wordt hier alsmaar warmer en droger.
Wat we moeten doen is de superbenzine 15 cent goedkoper maken.... zodat de mensen meer super gaan tanken, hier zit meer lood in en dat geeft meer CO2- uitstoot.

sociaal_econoom | 31-07-18 | 07:06

Er is maar genoeg kobalt voor 64 jaar las ik laatst dus maakt u zich niet al te druk we switchen snel genoeg weer terug naar fossiele brandstoffen.

Waarom we nu migreren naar "oplossingen" waar tenminste 1 van de cruciale ingrediënten over 60 jaar al op is mag iemand me uitleggen..

Het is mij niet bekend of er andere elementen zijn die we willen gaan gebruiken in de energie voorziening die nog schaarser zijn?

In 2050 als alle klimaatdoelen bereikt zijn (en de wereld vergiftigd) zullen ze wel iets nieuws verzinnen dat duurzamer is zoals olie ofzo.

We zullen dan waarschijnlijk te horen krijgen dat het een misdaad is om die mooie brandstof die moeder natuur voor ons gemaakt heeft van arme dode planten en diertjes niet te gebruiken.

Allemaal een kleine generator op de rug ipv een powerbank in je broekzak.

10G wordt weer gewoon rooksignalen.

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:28

Is net die hoogwatergeul voltooid tientallen miljoenen belastingcentjes door de plee getrokken door een stel gekken die eens in de duizend jaar een overstroming voorspellen.
krijgen het voor elkaar uw centen aan een fop plan te verkwanselen net zoals die dierenbeulen die honderden herten paarden en hekrunderen straffeloos lieten verhongeren.
Maar blijft U vooral op de zittende partijen stemmen die als lemmingen het groot Europa nastreven waar U als burger met een gedrogeerd gevoel alles pikt omdat zij het goed voor U vinden.

likdoorn | 30-07-18 | 18:59

Och, onze arme Indo landgenoten. Hoe nu botol tjebok doen?

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 18:49 | 1

Zo lang ze geen amok maken.

Shoarmamasutra | 30-07-18 | 19:19

Heb eigen grondwaterpomp, nix aan de hand.

Bolder | 30-07-18 | 18:49 | 1

Heb je wel eens aan dat water geroken?

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 18:50

laat eens plaatjes zien dan van lege Rijn en IJsselmeer, ik geloof er niks van!

Padre Grassi | 30-07-18 | 18:32

* natuurlijke variatie, natuurlijke variatie gilt * Geert en Thierry hebben het immers zelf gezegd!

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 18:29

Door al die windmolenparken wordt er zoveel energie aan de atmosfeer onttrokken dat de boel een beetje tot stilstand komt met als gevolg dat we maandenlang tegen hetzelfde druksysteem aan zitten te kijken.
Ga nou niet zeggen wat maakt zo’n molentje nou helemaal uit. Het weer is een chaotisch systeem waar een kleine variatie grote gevolgen kan hebben.

matatwork | 30-07-18 | 17:49 | 8

Windmolens eten de wind op en zorgen rondom de molens voor meer regen terwijl elders de boel opdroogt. De gevolgen zijn in Nederland inmiddels duidelijk.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 20:57

Klopt helemaal. Goeie theorie. Altijd werkt overheidsbeleid averechts.

Pislinq | 31-07-18 | 13:56

Co2 heeft wel invloed hoor, het goed de planten zodat deze generatie kan eten, uiteindelijk word het weer olie voor de toekomstige generaties..

Olie is sowieso gerecycled dus best groen enzo.

Effecten van windmolens zijn natuurlijk veel abrupter en lokaler (daar waar ze gebouwd/vernietigd worden en waar ze ingezet worden) dan een globale stijging van het aantal ppm co2.

Dat moet niet zo heel lastig zijn om te bevatten toch?

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:37
▼ 5 antwoorden verborgen

Ben al 4 weken in m'n tuin, bezig met het slaan van een waterput. Kom alleen maar ouwe fietsen, schoenen, betonijzer, bierdoppen en grote stukken beton tegen...

Paaldanseres | 30-07-18 | 17:43 | 3

Ik heb een put, maar het water dat eruit komt is nogal ijzerhoudend. Roestwater zeg maar. Lekker is anders.

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 18:32

@ Bigi Bana Boy
Iets verder uitboren die put. Regelmatig monsters nemen; wordt steeds schoner. Als je het als drinkwater wil gebruiken laten analyseren. Evt. Koolstoffilters plaatsen.
That should do it!

pennestront | 30-07-18 | 20:40

Woon je misschien naast mij ik ben al 4 weken bier in de tuin aan het drinken en als het koel is ruim ik het huis op en flikker alles bij de buren in de tuin, ik dacht die zijn op vakantie

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:40

Misschien niet onverstandig om nu bier te gaan hamsteren.

VanBukkem | 30-07-18 | 17:33 | 3

Goed plan, daar was ik al mee begonnen.

donkeyman | 30-07-18 | 17:44

@donkeyman | 30-07-18 | 17:44
Dit is al de tweede week op rij dat er geen sixpackjes Landerbraü meer in de schappen liggen. Een teken aan de wand. Ik ben van nood al overgeschakeld op het duurdere merkbier.

VanBukkem | 30-07-18 | 18:09

Ik ga maar alvast pron xhamsteren straks raakt dat door de droogte ook op.

Rest In Privacy | 31-07-18 | 02:46

De klimaatjongens van Parijs hebben ons tuk... doordat de lucht nu steeds zuiverder wordt met minder CO-2 komen de zonnestralen feller en warmer op het aardoppervlak terecht. Ook worden de droogteperioden langduriger -dit wordt een ramp voor de landbouw en watervoorziening.

Parijs zegt dat de opwarming komt door de CO-2 uitstoot en het gebruik van olie en gas.... nu wij doen wat ze ons bevelen wordt het hier alsmaar warmer en droger.
En wat zegt Parijs nu - juist ja... dat we de CO-2 uitstoot nog meer moeten gaan reduceren waarbij het nog warmer en droger zal worden.

sociaal_econoom | 30-07-18 | 17:26 | 3

My god... je meent dit echt serieus of niet?

Circlont6A | 30-07-18 | 19:35

Dankzij dat klimaataccoord is Nederland binnen een paar weken het droogste land van Europa geworden.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 20:55

Co2 is geur en kleurloos lag de focus maar giftige wolken en deeltjes die de lucht vervuilen..

Het word pas een probleem voor de landbouw als we geen co2 meer mogen injecteren in de kassen..

Dat zeg ik trouwens niet helemaal goed het word dan pas een probleem voor mensen die groenten willen kopen en geconfronteerd worden met kleine vruchten en hoge prijzen..

Die boeren verkopen hun handel sowieso liever duur dan goedkoop.

Lionfromzion | 31-07-18 | 15:57

Één voordeel ik lees dat het IJsselmeer ook op verdorren staat , eindelijk van dat tering fonteinkruid af . Ja ik weet het zonder water ook niet varen ,maar dat gaat nu ook al niet met die rotzooi.

blauwe zander | 30-07-18 | 17:02

Wat een gein hier bij alle reacties, ik lees ze allemaal aan mijn vrouw voor ,de TV gaat niet meer aan en aan een boek komt ze ook niet meer toe .

blauwe zander | 30-07-18 | 16:56

En we hebben Heineken Bier!! Niks aan de zeis.

vanrechteren | 30-07-18 | 16:47 | 3

ik zou me daar niet in wassen, en al helemaal niet aan mijn planten geven , laat staan er zelf van drinken, the horror. trouwens Heineken bier noemen is als vloeken in de kerk.

Lt-Kol Kilgore | 30-07-18 | 16:56
-weggejorist-
Shoarmamasutra | 30-07-18 | 19:21

Jeetje wordt een wildplasgrapje al gecensureerd heden ten dage.

Shoarmamasutra | 31-07-18 | 11:55

Heerlijk dat selfsupporting doel wat we ons hier gesteld hebben:
Verwarming via pellets, brandhout
Stroom via zon, wind en opslagcapaciteit. Voor nood dikke vette dieselgenerator standby. Op accijnsvrije zonnebloemolie haha.........
Water uit de (eigen) grond en nutswater via regen en opslag.
Net hier de tuin (minilandgoed) mee gesproeid en hij ligt er fris bij. Nog 48.000 liter op reserve.....
Het fijnste is geen facturen-met-meeliftende-onzinposten meer te ontvangen.
Middelvinger rutte!

pennestront | 30-07-18 | 16:33 | 2

Zit je ergens in Hongarije of zo ? Het lijkt me dat je hiervoor in NL voor minstens de helft een boete krijgt.

Baron Clappique | 30-07-18 | 16:57

Om bepaalde redenen kan ik je niet zeggen waar, maar wèl in NL.
Hier wel eens een ‘waterinspecteur’ gehad (mwoehahahaha) die wilde aantonen ‘dat ik een verborgen aansluiting had op hun waternet’. De sukkel heeft het mogen checken. Bleek later dat ze (op 50 m. afstand van MIJN grond) zelf een enurjm lek hadden. Waar ze in eerste instantie mij voor wilde laten opdraaien. Heb mijn advocaat een schikkingsvoirstel laten sturen voor overlast en schade. Winstgevend uiteindelijk.
Was een leuke dag.

pennestront | 30-07-18 | 20:19

Als het zo door gaat, zal de zeespiegel flink dalen.

echtpaul | 30-07-18 | 16:32 | 1

Staan straks die windmolens toch nog op het strand van Katwijk.

Spare Rib | 30-07-18 | 20:31

Holyfuck: als die grafiek zo doorloopt stroomt op 23 Oktober 2018 de Rijn de andere kant op !!

Johan C. | 30-07-18 | 16:30 | 2

Welke Rijn?

Bigi Bana Boy | 30-07-18 | 18:33

Onrein

Johan C. | 30-07-18 | 23:28

@Pritt: "Brace..." = Zet u schrap.

JvanDeventer | 30-07-18 | 16:26

Stel de norm bij naar 1000m3/sec en we zitten precies op schema. Niks aan de hand.

Dutchbeaurouge | 30-07-18 | 16:07 | 2

Zo gaat het met vervuilingsnormen ook. Zodra de norm gehaald wordt is het weer schoon, daarna snel de norm verlagen en schreeuwen dat het maar vuiler wordt.

Nooit meer KLM | 30-07-18 | 16:28

LOL

echtpaul | 30-07-18 | 16:33

Ojee, snel nog even de tuin sproeien,
en de auto eens flink afsoppen,
een paar keer extra de wc doortrekken,
en ook nog een paar wasjes draaien.
Nu kan het nog.
Oja, en eens lekker lang douchen.
Ik ben niet alleen een racist, maar tevens een aso.

BosrandDirk | 30-07-18 | 16:02

De Russen konden het jaren geleden al laten regenen d.m.v. chemicaliën uit vliegtuigen te gooien.
Waarom hoor ik niks meer daarover.

pejoar | 30-07-18 | 16:01 | 6

Is een beetje ouderwets, tegenwoordig gebruiken ze HAARP om het weer te beïnvloeden.

Jezusaapje | 30-07-18 | 20:19

Pure onzin natuurlijk van dat keukenzout daar gebruiken ze andere oxiden en zouten van zware metalen voor..

Je kunt ook zwavelzuur gebruiken (volgens mij het eerste patent) maar daar krijg je zure regen van..

Puur toeval natuurlijk dat we een aantal jaar na die experimenten geconfronteerd werden met zure regen, wel een goed excuus om de brandstof flink duurder te maken voor een eenmalige investering om de zwavel er uit te halen.

Lionfromzion | 31-07-18 | 16:04
▼ 3 antwoorden verborgen

Ik ga straks toch mijn groentjes water geven, ik ben namelijke een uiterst rechtse egoistische klootzak. (zo dan moeten jullie dat niet meer zeggen.)

Lt-Kol Kilgore | 30-07-18 | 16:00 | 1

U is Vlaams?

VeelTeSteil | 30-07-18 | 16:01

Paniekvoetbal. Er is echt helemaal geen enkel gevaar voor het opraken van water.

DrumPiet | 30-07-18 | 15:59 | 2

Als DrumPiet dat roept, wordt het de hoogste tijd om richting supermarkt te gaan en water in te slaan.

NV_2017 | 30-07-18 | 16:53

Het drinkwater van Piet komt uit halve literflessen.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 16:56

Je zal maar zo'n hardwerkende Nederlander zijn die jaarlijks vele honderden euro's aan het waterschap betaalt. Dan voel je je wel intens genaaid als er volgende week geen water meer uit je tuinslang komt en de afrikaantjes in de tuin de kopjes laten hangen!

18konijn | 30-07-18 | 15:56 | 4

@Alfred E. Neuman; Hahahahahahahahahaaaaa

dubbelicious | 30-07-18 | 16:32

Ik denk dat de waterzuiverings en riool belasting in iedergeval flink omlaag gaat deze maanden.

echtpaul | 30-07-18 | 16:34

Er zijn verse geland in spanje, met een beetje mazzel staan ze binnenkort in je tuin.

The2Amendment | 30-07-18 | 20:40
▼ 1 antwoord verborgen

Voor op de schijtdoos heb ik altijd een paar pijpjes Grolsch om de aars goed schoon te spoelen. Niks wc-papier, Ik geef om bomen.

Deflatiemonster | 30-07-18 | 15:56 | 1

Als je er wat chloor doorheen doet wordt je aars nog gratis gebleekt ook.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 16:58

Ik snap dat sproei verbod niet zo. Dat water, of een groot deel ervan zakt toch in de grond en komt toch weer via slootjes en dergelijke in de rivieren en meren terecht? Bovendien zorgt sproeien ook voor en verdamping en dat wordt dan weer een wolk en dat komt als regen ook weer terug.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:55 | 1

Ja, maar niet nu. En niet hier. Dat is een beetje het hele punt van droogte: er verdampt meer dan dat er met neerslag bij komt.

Stormageddon | 30-07-18 | 16:19

Het waterschap is u aan het voorbereiden op een aanzienlijke lasten verhoging vermoed ik.

Therapietje | 30-07-18 | 15:53 | 2

jup.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 16:19

En de water-bedrijven (hier Evides) doen vrolijk mee !

demaup | 30-07-18 | 16:41

Reed zojuist nog langs een groot golfterrein. Terrein lag er mooi groen bij en werd lustig besproeid. Erj moet toch gegeulfjd kunnen wurjden he?

Ramsesz | 30-07-18 | 15:52 | 3

Zonder green kan men ook niet golfen. Da's toch logisch?!

Rest In Privacy | 30-07-18 | 16:03

kweethetooknietbeter | 30-07-18 | 16:03 Ja, stel je voor!

Ramsesz | 30-07-18 | 16:04

Vorige week nog bij de spa geweest, hammam behandeling waarbij tyfuus veel water wordt gebruikt. Zelfde verhaal.

Blauwe Wafel | 30-07-18 | 16:19

Wanneer je niets te drinken hebt, hoef je ook niet te plassen en hoef je dus ook niet de WC door te trekken.
Ben ik nou zo slim, of zijn jullie ..

BosrandDirk | 30-07-18 | 15:52

Gister nog langs gereden maar het IJsselmeer is nog niet leeg hoor

de visser | 30-07-18 | 15:50

Doortrekken verboden? Ik fap gewoon door hoor, daar heb ik geen water bij nodig.

ThaNickster | 30-07-18 | 15:47 | 1

Dat wordt dan op den duur een stoffige boel bij je.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:59

Betekent dit dat de voormalige (PvdA) Staten Generaal-leden bij de waterschap baantjescarroussel nu echt iets van moeten arbeid moeten verrichten voor hun 4x modaal voor 3u p/week?
Dat zou past de echte ramp zijn.

Captain Pervert | 30-07-18 | 15:46

Er is nog een shitload aan alcoholvrije pis waar ze zo voor adverteren omdat ze er anders niet vanaf komen. isotonisch toiletwater.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 15:44

Mijn buurman blijft sproeien. Zal ik hem aangeven?

Normpje | 30-07-18 | 15:43 | 5

@VeelTeSteil Exact. En een plusje voor je omdat jij wel weet wat een M³ kraanwater daadwerkelijk kost.
Het zijn net horecaprijzen met 7 keer over de kop gaan.

Boris die Sauertopf | 30-07-18 | 15:58

@VeelTeSteil | 30-07-18 | 15:52
Ik betaal een factor 10 minder per kuub. Waar woon jij? Timboektoe?

Stormageddon | 30-07-18 | 16:22

Nee, maar het tekent het probleem: dat we in deze tijd van droogte toch gemakkelijk anderhalf keer zoveel leidingwater gebruiken als anders. Want het is warm, en er moet gesproeid worden, en fris gedoucht. Die anderhalf keer komt van het regionale waterschap hier, dat weliswaar nog aan de vraag kan voldoen maar toch goed bijhoudt wat het verbruik is.

Synecdoche | 30-07-18 | 16:33
▼ 2 antwoorden verborgen

Ook hierbij 7 miljoen mensen teveel..

2CVOcean | 30-07-18 | 15:39 | 2

Aha... Dan gaat de regering babyboomers selecteren voor verwerking tot Soylent Green.. Ghehehe... Scheelt watergebruik en levert voedsel op.

dreistein34 | 30-07-18 | 16:02

Laat ze maar met de millennials beginnen die overleven een strenge winter toch niet.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 17:00

Hier in de Hollandse Delta is nog water zat, het waterschap is al weken druk bezig om het peil in de sloten en vaarten op niveau te houden zodat er gewoon water verbruikt kan worden. Dat overdreven gedoe op de sociale media's ook altijd. Het wordt mijns inziens pas echt problematisch wanneer de boeren hier in de omgeving zich echte zorgen gaan maken, vooralsnog is dat nog niet gebeurd.

Alfred E. Neuman | 30-07-18 | 15:39 | 3

In de regio Baarn maken de boeren zich dan wel ernstig zorgen ivm mislukte oogsten etc.

overVecht | 30-07-18 | 15:41

@overVecht | 30-07-18 | 15:41
Ik heb het vernomen ja en dat is een slechte zaak voor de boeren aldaar. Maar hier op het eiland vertrouw ik liever op de ervaringen van de boeren en van de "oudjes" die hier al 80 jaar wonen. Zoals het er nu uitziet zullen de oogsten tegenvallen maar absoluut nog niet mislukken. Mocht er nog een maand van aanhoudende droogte aan komen dan vrees ik dat het wel serieuze gevolgen kan hebben. De tijd zal het leren, misschien vind er morgen wel een wolkbreuk plaats en staat het halve dorp onder water.

Alfred E. Neuman | 30-07-18 | 15:49

hoezo, de meeste producten die tegenwoordig in de supermarkten liggen komen toch al niet uit Nederland..
De Nederlandse hoge kwaliteit gaat vooral naar het buitenland, denk dat het vooral pijn gaat doen in de beurs van Den Haag, ok die verhalen het toch op een of andere manier op ons.

Rene046 | 31-07-18 | 03:19

Staat 20 liter Bar le Duc in de voorraadkast en de plee spoelen we wel door met het zwembadwater.

Robin Hood | 30-07-18 | 15:39 | 3

Ah joh. Niet zo moeilijk doen. Het water uit de Eem is ook best te haggelen!

overVecht | 30-07-18 | 15:40

Heb je het uitgeprobeerd?

Robin Hood | 30-07-18 | 16:32

@ Robin Hood | 30-07-18 | 15:39 |
Je kunt natuurlijk ook gewoon in het zwembad schijten, dan hoef je niet eens meer door te trekken.

Baron Clappique | 30-07-18 | 17:03

Heeft iemand al het idee geopperd om van zout water zoet water te maken?

overVecht | 30-07-18 | 15:37 | 8

@Boris die Sauertopf | 30-07-18 | 15:49
Je moet o.a. zeewater onder hoge druk door een membraan persen dat kost veel energie.
Anders destilleren en dat kost nog meer energie.
Voor een relatief simpele watermaker voor op je bootje betaal je trouwens zo 5K.

Berbaar | 30-07-18 | 16:18

@Boris die Sauertopf | 30-07-18 | 15:49
Gaat een behoorlijke hoeveelheid energie in zitten. In het verleden wel eens naar gekeken. Om een kuub water volledig te verdampen heb je iets van 80kWh nodig (orde grootte, reken vooral zelf na). Een kuub leidingwater kost iets van 1-2 euro. 80kWh kost aanzienlijk meer dan dat.

Locusta | 30-07-18 | 17:13

ha en dan nog een 2,40 Euro per kilo zeezout.

Rene046 | 31-07-18 | 03:15
▼ 5 antwoorden verborgen

Er stroomt een paar % minder water door de Rijn en direct springen we in de angststuip. Waar hebben die waterschappen en -leidingmaatschappijen de laatste decennia hun geld aan uitgegeven? We weten toch immers "zeker" dat de aarde door CO2 steeds meer opwarmt, de zomers warmer en langer worden en er dus minder regen valt in die periode. Waarom hebben ze daar niet op geanticipeerd?
Is geen vraag, ik zal namelijk zeggen waarom: de bestuurders van die organen en bedrijven zijn zakkenvullers pur sang. Geen enkele concurrentie, geen afrekening en als ze geld nodig hebben, kunt u betalen en gaat het fout... dan gaat het dus fout.
Daarom beste politici, stel eens de juiste vragen: hoe kan het dat het bijna meest welvarende land ter wereld een watertekort dreigt te krijgen?

Bakkeleures | 30-07-18 | 15:36 | 5

Waterschappen, daar kotst het geld daadwekelijk over de plinten.

Cobalt bomb | 30-07-18 | 15:49

De VVD heeft de oplossing: Meer asfalt. Zo hoef je niet meer afhankelijk te zijn van de binnenvaart.

Alexander des Burgus | 30-07-18 | 16:47
▼ 2 antwoorden verborgen

zijn we inmiddels niet gvd ver genoeg om bakken met zeewater om te zetten
Rovers op mars maar zeewater omzetten tot drinkwater drinken ho maar

niemand specifiek | 30-07-18 | 15:35 | 5

Is een beetje dure grap zowel qua aanschaf als electra maar natuurlijk kan het.

Berbaar | 30-07-18 | 15:47

Ow dat gebeurt op grote cruiseschepen zeker wel, maar dat kost wel bakken met geld natuurlijk. (vooral stroom)

Cobalt bomb | 30-07-18 | 15:47

Waarom druk maken, als het werkelijk zo erg was hadden ze eerst alle fabrieken gewaarschuwd om op een lager pitje water te verbruiken... lol

Rene046 | 31-07-18 | 03:12
▼ 2 antwoorden verborgen

De supermarkten staan nog vol met water. Kan je je toch ook mee douchen en wassen.

overVecht | 30-07-18 | 15:34 | 4

Andere supermarkt zoeken. Ik ga gewoon in gangpad staan en hopsakee.

overVecht | 30-07-18 | 15:48

Het is eeen raar soort bediening. Je moet een lucifer onfer die douchekopjes houden. Sprinkler heet dat merk regendouche.

Shoarmamasutra | 30-07-18 | 21:44

Volgens mij is dat alleen koud water.

BosrandDirk | 31-07-18 | 16:37
▼ 1 antwoord verborgen

Naar het oosten toe is de afvoer naar het Twentekanaal nog goed, maar de (landbouw)grond is hier kurkdroog. Er schijnt nog drinkwater genoeg te zijn, maar als de voorraad niet bijgevuld wordt, wordt het volgende zomer erg vervelend. Heeft natuurlijk niets met de klimaatverandering te maken ....

Mannes | 30-07-18 | 15:34 | 7

Gelukkig hoef je voorlopig even niet bang te zijn voor zure regen Japannert.
Je moet je niet zo snel iets wijs laten maken.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 16:00

Japannert | 30-07-18 | 15:53 Je gaat toch niet beweren dat de sceptici ook maar enige invloed zouden kunnen hebben in het tegengaan van de totaal doorgedraaide milieugekte? En ga eens in op de fundamentele vraag die aan de orde is, namelijk welke invloed de mens heeft. De aarde kende talloze cycli van opwarming en afkoeling. In de jaren zeventig waren er al wetenschappers die juist CO2 toediening als remedie opperden om de destijds gemeten trend van afkoeling te stoppen. De wetenschap kent talloze onderzoeken die ieder zeer waardevol zijn, maar het verband en de rol van de mensheid kan niemand met wetenschappelijke zekerheid staven. Maar ja, zolang je bakken met geld kan genereren door in ieder onderzoek zorgwekkende milieueffecten te rapporteren, dan weet je ook wat je kan verwachten.

Buerman | 30-07-18 | 16:22

Ik probeer zo goed mogelijk te leven op een manier die het klimaat en de natuur zo min mogelijk schade toebrengt. Ik scheid mijn afval, koop ook regelmatig iets tweedehands, doe zoveel mogelijk op de fiets en probeer verspilling van eten tegen te gaan (iets wat klimaatmensen vaak niet doen. Over de datum en hup, het gaat de kliko in. Lekker goed voor het milieu... not.) En toch heb ik twijfels bij het hele gebeuren rondom klimaatverandering. Best mogelijk dat veel wetenschappers overtuigd zijn, mag ik daarom geen kritische vragen meer stellen? Lees dit artikel eens bijvoorbeeld: opiniez.com/2017/08/15/46410/redactie...

Ik weet er verder niet veel vanaf, maar de zaken die in het artikel benoemd worden klinken alleszins redelijk. Daarmee hoeft het nog niet waar te zijn. Maar dat geldt dus evenzeer voor de theorieën die wel klimaatverandering vaststellen.

Beste Japannert, ik ben helemaal niet tegen maatregelen om klimaatverandering tegen te gaan. Ik vind ook dat je enigszins denigrerend spreekt over 'klimaatsceptici' en dat is niet nodig. Ik kan sceptisch zijn over de theorie en alsnog goed bezig zijn voor het milieu. Hoe vaak maak jij vliegreizen? Hoe vaak gooi je onnodig eten weg? Hoe vaak pak je de auto als je ook met de fiets kan? Ik wil niet denigrerend spreken over klimaatmensen ('klimaathysterici' klinkt erg onaardig). Maar kijk eens even kritisch naar je eigen leven om te zien wat je zelf kan doen, zonder dat je anderen de maat neemt en een moreel oordeel hebt.

Braboblanke | 30-07-18 | 18:43
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik zag een stuk waar ze denken dat als de temperatuur met 3 graden stijgt op aarde, het grootste gedeelte van Nederland er niet meer is. www.youtube.com/watch?v=xplesDv5hl0 als je de onzin van de evolutietheorie en miljoenen jaren eruit laat. Ik dacht bij een stijging van ongeveer 5 graden is de aarde vrijwel niet meer leefbaar geworden. www.youtube.com/watch?v=qWoiBpfvdx0 Dit laat voor mij zien hoe precies God alles heeft gemaakt en zelfs een kleine stijging van de temperatuur de aarde vrijwel onleefbaar maakt.

Jezusismijnheer | 30-07-18 | 15:31 | 7

Onleefbaar voor de mens misschien. Maar dan ontwikkelt zich wel weer een nieuwe dominante diersoort.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:58

Zet godverdomme die thermostaat eens wat lager Nederland is geen bejaardenhuis.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 16:03

Eh God, ken je de thermostaat ff fixen? Hij schakelt iedere keer naar de saunastand de laatste tijd!

Alexander des Burgus | 30-07-18 | 16:48
▼ 4 antwoorden verborgen

Hier in het westen geen enkel probleem. Grondwaterstand ook nog prima op orde, de tuin is heerlijk groen gebleven zonder te sproeien.
De Randstad heeft zijn zaakjes gewoon goed op orde in tegenstelling tot de achtergebleven uithoeken van dit land.
/ gaat zitten wachten op de shitstorm van de keuterboertjes /

2voor12 | 30-07-18 | 15:31 | 4

Nee gewoon de boel op orde hebben, en dat al eeuwen lang. Nooit last van overstromingen gehad ook hier in tegenstelling tot Limburg en dergelijke.

2voor12 | 30-07-18 | 16:06

In Arnhem 0 problemen, maar hier heeft men dan ook bronwater uit de kraan.

E-Burke | 30-07-18 | 16:13

"De Randstad heeft zijn zaakjes gewoon goed op orde"

Waar woont u?

harry21 | 30-07-18 | 17:10
▼ 1 antwoord verborgen

Snel 30liter bier brouwen vanavond, voor het water op is !

Valdoramo | 30-07-18 | 15:31

Ze zeggen ook dat de zeespiegel al maar stijgt. Maak dan van zout zoet en klaar!

Grasgriezel | 30-07-18 | 15:30 | 1

Met al dat watertekort daalt de zeespiegel.

jacobh-59 | 30-07-18 | 20:49

Vreemd. Nog nooit een gegoede beleidsmaker over watertekort horen klagen. Enkel wat twitteraars en spindoctors die als verwijfde kappers door de tent rennen.

Notenkraker | 30-07-18 | 15:28

"Bruin = niet goed"
Nou GS, dat is wel een beetje generaliseren, lijkt me. ;-)

moitambien | 30-07-18 | 15:27 | 1

Zwart is nog minder minder minder goed

The2Amendment | 30-07-18 | 20:44

Bovenste grafiek is een klassiek voorbeeld van liegen met statistiek. Zie verticale as.

Zaadhaan | 30-07-18 | 15:27 | 4

Indien je de vertical as helemaal uitzet dus van 0-1300, dan is de daling nauwelijks waarneembaar. Echter nu laten de maar een kleine band breedte zien en ziet iedere kleine schommeling er dramatisch uit

Agent 43 | 30-07-18 | 15:33

Voordat je bijdehand gaat doen moet je dan ook even kijken hoe de horizontale as loopt. Dat zijn slechts de afgelopen twee dagen en dat waren zelfs milde dagen met regen. We zien een constante daling van zon 30 per dag, we zitten nu onder de 1000. Trek die lijn door en met een maand aanhoudende droogte is het water op.
Op, als in, u gaat dood van de dorst nadat uw gewassen en vee zijn gestorven aan de droogte.
Gegronde reden tot maatregelen lijkt mij zo.

Joostmochtnietsweten | 30-07-18 | 15:44

Joost mag het weten maar wilde het niet.

Hem | 30-07-18 | 18:40
▼ 1 antwoord verborgen

Gewoon een kudt smoes om het drinkwatertarief flink te laten stijgen.

de uitbater | 30-07-18 | 15:27 | 1

Het is zelfs geen smoes meer.

Notenkraker | 30-07-18 | 15:35

Wat een bs.
Ik zit hier op Sardinië, minstens al maaaanden droog en elke dag maken ze hier hun steegje en auto schoon met drinkwater, nergens last van.

nonloso | 30-07-18 | 15:24

En wielrenners zijn kut.

dillekuk | 30-07-18 | 15:21

Iets zegt me dat als we vandaag ophouden met pompen West Nederland morgen onder water staat....

moitambien | 30-07-18 | 15:19 | 3

Ja, he he. Kwart van Nederland ligt een paar meter onder het zeeniveau. Iets zegt me dat dit een heel ander probleem is.

Mr.Crowley | 30-07-18 | 15:27

Was dat maar zo!

Tilburgse bluf | 30-07-18 | 15:48

Tilburgse bluf | 30-07-18 | 15:48
Je denkt toch niet dat een land dat een delta van een paar grote rivieren is na een paar weekjes droogte ineens verdroogd is?
In mijn tuin zit het grondwater nog geen meter diep! De sloten zitten nu nog steeds vol water.
-
Water is er zat maar misschien willen de watermaatschappijen niet graag extra pompen inschakelen want dat kost namelijk wat. Dus eerst een beetje paniek schoppen en dan, tegen meerprijs natuurlijk, met de "oplossing" van meer pompen aanzetten komen. Precies zoals de milieu industrie te werk gaat..

moitambien | 30-07-18 | 16:45

Miin drinkwater komt uit de kraan en niet uit de Rijn *plop*

Grijze kliko | 30-07-18 | 15:16

Spaar het water, drink bier!

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:16

*Grijnzend naar biervoorraad kijken doet....*

Wijze uit het Oosten | 30-07-18 | 15:15

Paniek om niets. In Afrika en het Midden Oosten regent het ook nooit en daar gaat het toch gewoon hartstikke goed.

boebidoeibi_mehmeh | 30-07-18 | 15:14

ik pis en schijt altijd in de tuin.

miko | 30-07-18 | 15:13 | 1

Ik in de tuin van de buren. Net als hun katten altijd doen.

Linkse allergie | 30-07-18 | 15:14

Zit niks anders op dan elkaar in de bek te pissen. Geef gul werp uit die lul.

VeelTeSteil | 30-07-18 | 15:13 | 4

Ze keek schuin omhoog hoor.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:37

Mark_D_NL | 30-07-18 | 15:15
Patricia had een drankprobleem.

Notenkraker | 30-07-18 | 15:38

Ze dronk te veel natuurchampagne.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:50
▼ 1 antwoord verborgen

Iedereen aan het echte bier !

Wolkbreuk | 30-07-18 | 15:12

Het heeft als en gek geregend in Zuid Polen (Tatra's) e.d. Dat komt deze kant op dat water.. toch? Is er iemand die dat snapt?

Mark_D_NL | 30-07-18 | 15:12 | 4

Limburg toch ook? Die verzopen toch bijna?

boerk | 30-07-18 | 15:22

@devisser Weer wat geleerd dank.

Mark_D_NL | 30-07-18 | 15:30
▼ 1 antwoord verborgen

Vul uw badkuip! Dan kan je tenminste je WC blijven doorspoelen.

Feynman | 30-07-18 | 15:11 | 2

Euh? Moet daar eerst nog een pijpje tussen?
Of met een emmertje?

boerk | 30-07-18 | 15:23

boerk | 30-07-18 | 15:23
Nee, gewoon in bad schijten.

Baron Clappique | 30-07-18 | 17:09

2 liter pakken Bar-le-Duc. Ideaal om het stapelen. #tip

kapotte_stofzuiger | 30-07-18 | 15:10

Als de gemeentepils op is zit er niets anders op dan alleen nog echt pils te drinken.

keestelpro | 30-07-18 | 15:09 | 2

Als iedereen echte pils gaat drinken is dat ook snel op hoor. Onder echte pils versta ik Brand, Gulpener en Grolsch, de overige 'pils' van Nederlandse bodem is uitstekend geschikt op de plee mee door te spoelen.

Solar666 | 30-07-18 | 15:29

Grolsch vervangen door HJ en de rest kan me gestolen worden. Ben geboren en opgegroeid in Groenlo, inb4

Hem | 30-07-18 | 18:38

Doodsbang voor terroristische aanslagen zijn we, maar als het drinkwater opraakt maken we er slechts flauwe woordgrapjes over.

AntiNeutrino | 30-07-18 | 15:09 | 7

Israel komt ons wel te hulp!

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:38

Zuid-Afrika kan ons anders ook wel helpen. Die stonden afgelopen winter ook opeens droog daar.

Alexander des Burgus | 30-07-18 | 16:53

Alexander... Juist niet. Israel bood Kaapstad hulp aan wat geweigerd werd. Want Israel.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 21:51
▼ 4 antwoorden verborgen

Ik heb een uitvinding gedaan om zeewater in zoetwater om te zetten. Of ik nu rijk word?

Einde van de Domheid | 30-07-18 | 15:08 | 3

Vraag het aan Aquaelectra op Curacao. Die doen dat al jaren. Prima drinkwater hier. Gewoon uit de kraan.

Linkse allergie | 30-07-18 | 15:19

Heel Israel drink desalinated water. Goede kwaliteit en super goedkoop. Is er al lang. Dus mocht NL ooit geen water meer krijgen vanuit de hoger gelegen delen in Europa, dan trekken ze de Noordzee maar leeg. Zit toch geen vis meer in de Noordzee door die al die windmolens.

Mark_D_NL | 30-07-18 | 15:23

Linkse allergie | 30-07-18 | 15:19
Wel voor 8 euro per m3 maar dan heb je wel gechloreerd water.

miko | 30-07-18 | 15:56

Ik zie veel meer blauw dan bruin op dat kaartje.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:06

Ik zal vanavond mijn zwembad nog eens bijvullen.

je suis bier | 30-07-18 | 15:06 | 1

Ik heb ook een prima drinkbare noodvoorraad van 50m3 liggen hier.

Gele Beer | 30-07-18 | 15:24

Als het maar niet zo erg wordt dat ik alcoholvrij bier moet gaan drinken.

Mr_Natural | 30-07-18 | 15:06 | 3

Wees gerust, bier met alcohol is verantwoord omdat het minder water bevat!

R.j.deVries | 30-07-18 | 15:09

Bier uit de kraan ipv water!

boerk | 30-07-18 | 15:10

Daar kun je altijd nog je wc mee doorspoelen.

Rest In Privacy | 30-07-18 | 15:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland