Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bekeerde boerka-babe boos op boerkaverbod

Pratende parasol met provinciaal bekeerlingaccent zoekt media op voor strijd voor vrijwillige onvrijheid.

Het is een schande en een drama en heel erg voor al die vele vrouwen die nu niet meer met de bus kunnen, foetert de parasol in kwestie tegen de rode plopkap van AT5. "Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht", beweert de wildkamperende bekeerlinge (dat zijn de ergsten - red.). Dat "islamitische grondrechten" helemaal niet bestaan in Nederland (of waar dan ook), doet er verder niet toe. De verpakte vrouw (vermoedelijk - red.) werpt wel een interessante filosofische vraag op: mag je in vrijheid kiezen om jezelf een onomkeerbare onvrijheid op te leggen? En zo ja, mag de vrije samenleving zich dan wettelijk wapenen tegen ongezellige onvrijheid, of is dat racisme? Hoe dan ook. De slachtofferrol is sterk in deze parasol.

RECTIFICATIE: Parasol blijkt geen bekeerling (en is thuis gewoon een vrouw)

Ze is wel van DENK, aldus bron.

Reaguursels

Inloggen

Dit is gewoon een net en duidelijk signaal, dat we heel graag iemand met het gematigde moslim geloof die zich wil aanpassen , liefst ook geen dubbel paspoort wil, (vernietigen van het oude mag)... accepteren.
maar extreme gasten als deze mevrouw en met al hun 1001 eisen niet, hopelijk komt er binnenkort een opvang centra die halal gebouwd is niet eigendom van de staat want boerka ... voor zulke gasten kort bij Schiphol zodat ze niet al te lang in de rij hoeven te wachten tussen ongelovigen voor de terug reis naar een land met islamitische Grondrechten.

Rene046 | 28-06-18 | 22:55

Weg ermee

bustersmile | 28-06-18 | 19:37

Wat ik mij afvraag is of er geen mogelijkheid is om die pinguïns op cursus bij Tariq Ramadan te sturen?

Mazzelstof | 28-06-18 | 19:12


Zat ooit op een vlucht van Khobar naar Amsterdam. Twee passagiers in volledige tenten stonden na de start op een gingen naar de wc. Je gelooft niet wat daar toen weer uitkwam. Twee zwaar opgemaakte hoeren met minirok, pinhakken, halfblote tieten. Her was gewoon leuk on the zien. Vertel mij niet day die vuilniszakken een vrije keuze is. Heb me altijd afgevraagd how die twee zonder man konden reizen.

annevance | 28-06-18 | 17:54

Boemerang.
Islam is Duivel!
Duivel is islam!
Is het nu eindelijk duidelijk!
Stop met de uitkering aan Moslims. Uiteindelijk vertrekken ze! Thumbs UP!

Jay-Jay-Jay | 28-06-18 | 17:27

Islamitisch Grondrecht op Nederlandse Bodem?
Hoe durf je, kleine trut.
Het Grondsop is voor de Goddelozen.
Proost!

Ernst Oosters8389 | 28-06-18 | 17:25

WK... PTSS.
Ik snap natuurlijk wel als je team niet kan voetballen, dat je dan in een burka op straat wilt lopen. Voor altijd........

MistaRazista | 28-06-18 | 15:32

wat deze parasol doet is dus gewoon een stukje acteerwerk... op internet mag ze ineens wel zonder bedekking staan!? en dan zeuren over rechten terwijl het dragen van gezichtsbedekking een plicht is in de publieke omgeving (das dus ook op internet!)

bArAbAts | 28-06-18 | 15:19 | 1

Dus dat!

Het staat gelijk aan de hypocrisie van de 'vroome' hoofddoek draagsters - om hun schoonheid te verbergen en zo geen verleiding/ lust op te wekken-

In cameltoe-skinnyjeans met lagen make-up en hoge hakken....

Anyway, de meeste moslima's zijn sowieso te lelijk om aan te kijken

Joost2B | 28-06-18 | 15:40

Inderdaad een islamitische grondrecht... als je in fucking Saudie Arabie woont trut! Ga lekker daar wonen dan!

WatZalIkErvanZeggen | 28-06-18 | 14:54 | 1

maar daar krijgt ze geen oitkieroeng noch hoerrrsoepsidie! Dus beter in luilekkerland Nederland blijven, daar kun je vrijuit protesteren terwijl je in Saoudie Arabie als vrouw je bek moet houden.

telelezer | 28-06-18 | 16:25

Als je de Franse pornosites afstruint zul je haar daar ongetwijfeld treffen.

kzegje | 28-06-18 | 14:47

Jezus. Is die in een verfdoos gevallen?Ze heeft nog niet in de gaten dat haar islamitisch recht het aanrecht is.

hetwerktniet | 28-06-18 | 14:40 | 1

Je bedoelt die op de 3e foto?

Alco-de-Holist | 28-06-18 | 15:04

"mag je in vrijheid kiezen om jezelf een onomkeerbare onvrijheid op te leggen?"

Ja dat mag. Je mag alleen niet vragen van de rest van de maatschappij of van de overheid om je daarin te faciliteren of er rekening mee te houden.

Braboblanke | 28-06-18 | 14:38

mevr beroept zich op haar grondrechten.. het recht van alle Nederlanders vergeten.. stel dat de helft van de Nederlanders met een bivakmuts gaat rondlopen.. want zo ziet ook die boerka hoofdbedekking er nl uit..ze kan dan aanvoeren dat een bivakmuts geen religieuze uitingsvorm is.. maar he, als je als moslim jezelf zo wilt profileren en jezelf daarmee buiten een samenleving plaats t. wat een baan zal mevrouw niet hebben en niet vinden zo, hier in Nederland

fikkieblijf! | 28-06-18 | 14:37

AT5 : Tijd voor rectificatie na de ontmaskering van deze namaak "moslima".
Hup! Opschieten:
www.at5.nl/artikelen/183662/boosheid-o...
Want op jullie AT5-site staat nog steeds niks over de normale kledij van deze dame.

Is dit nog nieuws? | 28-06-18 | 14:37 | 1

Na doorlinken:
kinderen van Amsterdamse As-Siddieq-school gaan tijdens een debat meerdere keren weg, omdat er gedanst wordt/'verkeerde' muziek gedraaid. Chantal Deken (organisatie van het debat) zegt het jammer te vinden dat de school in een kwaad daglicht gesteld wordt. Want andere scholen doen helemaal niet mee aan de debatbattle.
Natuurlijk geen woord van afkeuring door Chantal over dit soort voortwoekerende segregatie. Schat zo in dat Chantal op doodstraf voor afvalligheid in Saoedie-Arabië zal reageren met 'maar vrouwen mogen daar nu wel autorijden'

michelpen | 28-06-18 | 15:05

ze kan nu niet meer naar de tandarts.. huh, met een boerka bedoelt ze toch.. ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een tandarts het gebit van haar kan controleren met die doeken ervoor?

fikkieblijf! | 28-06-18 | 14:34

In sharialand is het trouwens een basisplicht en geen grondrecht.
Ze heeft de bel horen luiden maar heeft geen clitoris meer hangen.

Premier Trutte | 28-06-18 | 14:30

Ik krijg altijd de fantasie om een doosje nijdige wespen onder zo'n burka los te laten. Dansmuziekje er bij.

Premier Trutte | 28-06-18 | 14:27 | 1

Laat die bijen maar los onder de jurk van haar echtgenoot dan hoeft zij die burqa niet meer aan.

Gulliver | 28-06-18 | 17:26

Zo ze in Afghanistan en andere -stans ook de straat opgaan voor vrouwen die 'm niet willen dragen....???

Overigens staat voor deze ka het woord boer; een belediging van de agrarische sector die verder met plezier dit soort mest uitrijdt......

Mazoeza | 28-06-18 | 14:24

'islamitisch grondrecht'

Vrouwen hébben geen rechten in de sharia.

Je mag met deze stoffen vuilniszak met gluurgleuf één keer per jaar de straat op en dat is met carnaval. Voor het overige blijft onze verlichte maatschappij graag gevrijwaard van deze regressieve, zwarte spoken-invasie van islamitische persuasie.

Sterph!

HypoPseudo | 28-06-18 | 14:22 | 1

Kijk maar eens wat videootjes van Aynaz Anni Cyrus, dan kom je erachter wat voor 'rechten' vrouwen binnen de sharia hebben.

Braboblanke | 28-06-18 | 14:41

Nee, we leven in een open seculiere maatschappij. Achter haar eigen voordeur mag ze alles doen. In het openbare domein ontmoeten we elkaar en sluiten ons niet af met bv een boerka of niqab.

ristretto | 28-06-18 | 13:45 | 7

"Dus de Jood ook geen keppeltje?"

Ik ben geen voorstander van religieuze uitingen in de openbare ruimte. Zoals ik hierboven - en eigenlijk altijd - schrijf: geloven doe je maar achter de voordeur en in het clubhuis; daarbuiten gedragen we ons "normaal", "neutraal", in de zin dat we geen wandelende reclamezuilen voor bepaalde bijgeloofsrichtingen zijn. Dus ik zou liever zien dat mensen geen keppeltjes en hoofddoeken droegen, ook geen christelijke symbolen (maar wat dat dan zijn? een groot kruis om je nek?). Echter, er is een essentieel verschil tussen al die vormen van geloofsuiting en de boerka/nikaab. Die laatste zijn volledige gezichtsbedekkingen, en ik vind dat die in de openbare ruimte verboden zouden moeten zijn.

Dr_Johnson | 28-06-18 | 14:35

Een burka is een uiting van onderdrukking. Een keppel niet, een kruis ook niet, tenzij het levensgroot op je rug hangt. Maar Jezus, wie zou dat nou willen.

Premier Trutte | 28-06-18 | 14:39

@mercy
Laat zien, die keppel, die een gezicht bedekt!

Joop1960 | 29-06-18 | 12:57
▼ 4 antwoorden verborgen

Dat is geen boerka. Dat is een ninja.
https://www.bbc.co.uk/newsround/24118241

De Koreaanse Slet | 28-06-18 | 13:44 | 2

Verhip je hebt gelijk, dit is de lingerie versie van de boerka. Ze loopt gewoon in ondergoed op straat.

Sqbar | 28-06-18 | 14:17

O god, een gat in de burka is een gat in de wet. Zonder dat muggengaas mag het dus wel.

Premier Trutte | 28-06-18 | 14:26

heel erg sneu dit

Tsaaah | 28-06-18 | 13:36

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:02 Mag ik u verzoeken? dank u wel.

hallevvezool | 28-06-18 | 13:31

Provoceren is duidelijk de enige reden om die tent aan te trekken

Slough | 28-06-18 | 13:30

islamitische grondrechten kennen wij hier niet en dat is maar goed ook, schaamteloze vertoning dit. Ik voel mij aangetast, nou met jouw ook de halve nederlandse bevolking hoor die dit gedrag echt niet ziet zitten.

j.cohen | 28-06-18 | 13:18

Islamitisch grondrecht -- Sharia -- kalifaat
Jullie liggen op schema. Nog even volhouden jongens!

DeKolonistenVanIslam | 28-06-18 | 13:17

Aanpassen of oppleuren.

Geloven doe je maar achter je voordeur en in het clubhuis. En dat domme gelul de hele tijd over integraalhelmen en bivakmutsen. Mensen dragen een integraalhelm uitsluitend als ze op de motor zitten, ik geloof dat het verplicht is hem af te doen als ze gaan tanken. En bivakmutsen? Waar worden die gedragen? Ik kan zelf alleen berovingen van supermarkten oid bedenken, en dat mag sowieso al niet. Of je ziet wel eens mensen op de fiets met een dikke sjaal voor hun gezicht als het stervenskoud is in de winter.

Maar ik heb nog nooit gehoord dat iemand naar zijn huisarts ging met een integraalhelm op, of met 's winters met die dikke sjaal voor zijn gezicht in de klas bleef zitten. Dus de vergelijkingen slaan echt als kut op dirk.

Ik baal ervan dat het geen algemeen boerkaverbod is geworden, dus ook geen gemaskerde struikrovers op straat, zoals het al is in Frankrijk, België, en zoals het vanaf augustus ook wordt in Denemarken. En verder vind ik dat wanneer zo'n boerka geïnterviewd wordt, zoals hierboven op straat, of in een tv studio, dat dan de interviewer of het publiek in de tv studio ook allemaal een bivakmuts op moeten zetten. Als die achterlijke moslims hun gezicht niet tonen, hebben ze ook geen recht op het zien van andermans gezicht.

Aanpassen of oppleuren.

Dr_Johnson | 28-06-18 | 13:10

Zo’n boerka heeft zo zijn voordelen hoor
Alleen nog een sm mondbal zodat we niet naar die onzin hoeven te luisteren

Jacktheflipper | 28-06-18 | 13:10

Aandachtskech.

medusa324 | 28-06-18 | 13:05

Wellicht is dat nu net wat boerka's zoveel afkeer wekt. Zit onder dat textiel een besnorde, slecht geintegreerd, niet-nederlands sprekend persoon? Of een dame die wellicht dat vooroordeel niet bevestigd. Al dat gelul over verbieden, hou toch op! De manier waarop religie (welke dan ook) als ideologie wordt uitgeoefend en of deze past bij een seculiere staat, dat is een thema waar je het over moet hebben. Symbool politiek draagt 0 (nul!) bij aan een constructief debat over integratie. Acceptatie van - en verantwoording binnen - de samenleving waar je in woont (hoe je met anderen om gaat) is belangrijker thema dan hoe men zijn eigen leven wil vormgeven. Dat is immers vastgelegd in de grondwet (Vrijheid van Meningsuiting, Vrijheid van geloof etc.).

mazel_tov | 28-06-18 | 12:59

Islamitisch grondrecht? Het is een opgelegde verplichting vanuit de koran teneinde als vrouw niet lastig te worden gevallen.
"Soera 33 vers 59 O Profeet (Mohammed), zeg tegen jouw echtgenotes en jouw dochters en de echtgenotes van de gelovigen dat zij hun djilbabs over zich heen dienen te laten hangen. Dat is beter, zodat zij herkend zullen worden en niet lastig worden gevallen. En Allah is Meest Vergevingsgezind, Meest Genadevol.

ccr316 | 28-06-18 | 12:59 | 2

"Zodat ze herkent zullen worden en niet lastig worden gevallen" Maw. Als je dit niet draagt dan mag je lastig gevallen worden. Dat is wat je uitstraalt met je laken over je lijf. Dat is dus waar je voor staat.

Montu | 28-06-18 | 14:05

Sorry. Ik wilde hem alleen nog even verder doortrekken. Uw tegel klopt helemaal

Montu | 28-06-18 | 14:07

Islamitisch Grondrecht? Laat me niet lachen. Het is mijn grondrecht om de overtuiging te hebben liever links te rijden i.p.v. rechts. Komen ongelukken van. Wij hebben regels in het openbare leven. In het openbare leven heb je je dus te schikken. Optyfe nou.

Claude_Vieaul | 28-06-18 | 12:46

Een paar duizend km verderop in de zandbak hebben ze grond genoeg , dus oprotten en tot nooit weerziens .

Jetstream | 28-06-18 | 12:45

Met of zonder tent, het is en blijft kut volk.

Niamh | 28-06-18 | 12:39

Vanaf de hidjra in 622 (hun jaar 0 !!)tot de dag van vandaag is hun politiek het zelfde: de samenleving waar binnen ze zich vestigen destabiliseren en vervolgens overnemen. Dat heeft gewerkt in Medina en daarna van Marokko tot Bangladesj en werkt sinds 45 jaar ook in Europa. Daarom trekt deze troela een boerka aan en om niets anders. En de pers is nog zo stom om er in te trappen, ook al 45 jaar.

Francisca | 28-06-18 | 12:34

Puur uit provocatieve overweging dus.
Maar dat idee gaven sommigen mij al veel eerder.

NiCeY | 28-06-18 | 12:33

Aan hullie die de dag des oordeels vrezen, weest onwelkom in het land van oorlog tegen hullie die ons dood willen hebben.

De zuster van hullie die ons dood willen hebben sprak het volgende:
'Dit is puur mijn overtuiging. Een spirituele belevenis, en een islamitisch grondrecht. Ik kan mij niet bedenken waarom dit gelinkt wordt aan een onveilig gevoel. Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht..."

Een steen uit het boek logica:
Spirituele belevenis, is innerlijk, wat er uiterlijk zichtbaar is is niet spiritueel maar fysiek of schijnheilig.
Stenen uit het haatboek van hullie die ons dood willen hebben:
Het is de gelovige geboden (verplicht) om niet op te vallen onder de bevolking.

Spreken in het openbaar kan de gemoederen van onschuldige mannen die niet voor zichzelf en hun daden kunnen instaan verhitten. Daarom mogen vrouwen niet spreken in het openbaar.
.
Burka's zijn zeer gewild door de Djinn die zich er ongezien mee tussen de mensen te kunnen begeven.

Op Islamitisch grondrecht in Mekka heb ik geen commentaar, buiten de poorten van mekka bestaat er geen !slamitisch grondrecht. Gestolen exploits zijn geen grondrecht maar herstelbare vergissingen van de slapenden.

"Ik kan mij niet bedenken waarom.." Omdat die gedachte nooit is opgeschreven en er ook niet is ingeslagen, of gewoon omdat de vaardigheid tot denken ontbreekt.
Dan is nadenken en bedenken ook niet mogelijk.

Wanneer wordt het pakje met hele familie bezorgd in de woestenij van grondrecht?

hallevvezool | 28-06-18 | 12:32

Je reinste provocatie, hier met zo'n tent over je heen over straat gaan lopen.

Bovendien, wat is er met de wenkbrauwen van vrouwen aan de hand vandaag de dag? Wat is er mis met een normale wenkbrauw?

Bill_Evans | 28-06-18 | 12:28 | 1

Geloof en erover nadenken gaan nu eenmaal nooit samen. Dat nadenken wordt er al heel vroeg uitgespoeld, want de verhaaltjes rammelen natuurlijk aan alle kanten. Een nog denkend mens trapt daar absoluut niet in. Waarom moet ik als atheïst mijn leven lang met zoveel onzin van die mafklappers geconfronteerd worden?

Statistisch onderzoek toont aan dat bij een stijgende welvaart, het aantal actieve gelovigen onmiskenbaar afneemt; de zogenaamde ontkerkelijking. Hoop niet dat het andersom ook zo is...

Jahowiseffe | 28-06-18 | 12:19

gewoon omdraaien want volgens de Nederlandse wetten zijn man en vrouw gelijk (althans zo schrijft men), dus ook het mannelijke deel dan in burka, zit toch geen vorm aan kan dus eenvoudig als gender neutraal worden gezien, zul je de mannen eens horen de wereld zal te klein zijn, grijnzzzzzz

Umberto die trotzoni | 28-06-18 | 12:18

Hallo mevrouwtje in Nikab en/of Boerka. Dat u zich beroept op artikel 1 en artikel 6 van de grondwet is uw goed recht. Maar weet u, dat recht hebben wij westerse vrouwen ook. En daar zit, naast dat u niet herkenbaar bent en zich verschuilt achter een gewaad nog een ander probleem waar wij westerse vrouwen dagelijks mee te maken hebben. Omdat een groot aantal mannen die hetzelfde islamitische geloof delen ervan overtuigd zijn dat vrouwen die zich hier niet mee bedekken allemaal hoeren zijn. Die mannen roep ons en onze dochters na met opmerkingen als "Hoerrrrr"en "zal ik mijn laatste kwakkie over je heen spuiten"?
Of wij er half naakt bij lopen. En zelfs als dat zo zou zijn dan hebben jullie hier nog niet het recht toe! Vrouwen die zich op deze manier bedekken zetten zichzelf buiten de samenleving en vinden nooit geen werk ( als dat al ooit de bedoeling was)

MoonBeebe | 28-06-18 | 12:17

Ik hoop dat de ware moslims dit niet pikken, en deze leugenachtige vrouw op haar plek zetten.

Alleycat | 28-06-18 | 12:13

Wow. Die Jamila lijkt een echte kech.

Mahatma | 28-06-18 | 12:10

grappig hoe het dweept met marokko, terwijl men daar sinds 2017 de burka aan banden heeft gelegd. Iets met staatsveiligheid. Je ziet ze daar ook enkel in de afgelegen en onderontwikkelde gebieden. Dit is drammen om te drammen.

Chemokar | 28-06-18 | 12:10

Aandacht zou moeten uitgaan naar de politiek, degenen die overal tegen zijn als het de islam wil beknotten, dat zijn de degenen die in de gaten gehouden en bestreden moeten worden, de zogenaamde nsb types, je vindt ze volop bij D66! Deze aandachtstrekker is niet relevant.

lanexx | 28-06-18 | 12:09

RECTIFICATIE: Parasol blijkt geen bekeerling (en is thuis gewoon een vrouw)... EN EEN HELE LELIJKE OOK!

retba | 28-06-18 | 12:07

Het islamitisch grondrecht (?) geldt op openbaar internet niet?
Ik begrijp de rectificatie niet zo, net als de aandachtshoerderij op Instagram.
Is dit een ingehuurde propaganda-laaf? Of is zij echt te dom om te schijten?

A.U.EnLeven | 28-06-18 | 12:02

Over dat wandelende stofnest ga ik niets zeggen. Wel vraag ik me af waarom de interviewster helium gebruikt voor ze interessante vragen gaat stellen.

Linkse allergie | 28-06-18 | 12:02

Zal onderstaand samenvatten. Zou dr doen, maar alleen omdat het mijn heteroseksueel grondrecht is.

mundusvultdecipi | 28-06-18 | 11:59

Gelukkig leven dat soort mensen in amsterdam. en niet op de gegoede plekken in Nederland. En laat ze lekker daar. Het is vies schorriemorrie. Zeker niet ons soort mensen.

Mark_D_NL | 28-06-18 | 11:55 | 1

Je vraagt je af in wat voor film je zit los je in Amsterdam woont.

Omebert | 28-06-18 | 12:30

Kijk is weet en snap het wel dat blanke mannen bekeren tot Islam, ze doen dat omdat ze pedofiel zijn om legaal sex te hebben met kleine kinderen.
Pro.Mo was natuurlijk zelf zwaar pedofiel!
Maar een blanke vrouw, wat is haar beweegreden? Is ze een elefantwoman ofzo?
Ik hoor het heel graag!

Jay-Jay-Jay | 28-06-18 | 11:53

Kijkende naar de foto's van madam is het gewoon een aandachtstrekker die van provoceren houdt.

BadLieutenant | 28-06-18 | 11:49 | 4

Vreemd, dus op straat ben je de vrome moslima, maar op socmed, dus ook openbaar blijkbaar, ben je plots niet datgene waar men zo ongeveer in de hele -niet islamitische- wereld klaar mee is. Kortom, het is puur zuigen. Drammen.

Chemokar | 28-06-18 | 11:54

In haar geval vind ik het volkomen begrijpelijk dat ze een zwarte tent aantrekt. Zou ik ook doen met zo''n kop.
PS: wandelende wildkampeerder, prachtige term!

BenPakdee | 28-06-18 | 11:58

Die vuilniszak ligt over een week op zolder hoor. Dan paradeert ze gewoon in hotpants met triangelbehaatje op een of ander festival.

Linkse allergie | 28-06-18 | 12:04
▼ 1 antwoord verborgen

Kennelijk is allaaa niet bij machte op internet te kijken en zijn de soosjaale media vogelvrij voor de hoeren.
Is Hans Teeuwen een godheid??

Curbed Cobald | 28-06-18 | 11:47

Dom blondje. 13 in een dozijn type.
--
Vooral die zonnebril is zo lekker sletterig goedkoop.

Mark_D_NL | 28-06-18 | 11:46 | 1

En door die bolle spiegelglazen lijkt hij dan nog groter ook als ze op haar knieen voor je zit!

BenPakdee | 28-06-18 | 12:00

Vreemd , op d'r Facebook of Instagramsite zit ze met d'r foto's te hengelen naar complimentjes en op straat is ze daar faliekant op tegen.....

Koning BongoBongo | 28-06-18 | 11:45 | 2

Dit dus.

JackStick | 28-06-18 | 11:56

Het is gewoon een dramras.

Linkse allergie | 28-06-18 | 12:05

Dit noemen ze nu provoceren!

BigShow | 28-06-18 | 11:44

Rot hier op domme haattroela.

ReligionSucks | 28-06-18 | 11:40

Nederland kennende gaat hier toch niks aan gebeuren. Daat zijn de mensen te laf en zwak voor.

Verder betwijfel ik of zij bekeurd gaat worden, omdat agenten dat gewoon niet durven ivm de reacties die ze uit Islamitische hoek gaan krijgen. Maar als iemand die wandelende vuilniszak aanspreekt op haar kleding, zullen die agenten uiteraard wel klaarstaan om haar te beschermen en de 'dader' te straffen.

Makleyn | 28-06-18 | 11:35 | 1

Misschien moest de bevolking onze agenten maar eens controleren op uitvoering van de wet.

JackStick | 28-06-18 | 11:37

Ben benieuwd of ze dit echt gaan handhaven.. ik zie het al voor me in dat deel van de Schilderswijk waar de Sharia officieus geldt en de politie dames in boerka's ziet lopen..

ja-nee-misschien | 28-06-18 | 11:33

.. maar goed. De islam is niet het grootste gevaar. Overal waar de Deugmensen tegen u tekeer gaan wanneer u vragen stelt bij open grenzen en illegale immigratie, daar zie je de gieren van het fascisme op lantaarnpalen zitten, met druipende snavels kijkend naar uw kinderen.
Duss, laat uw TV vreeselycke beelden zien van kindertjes in rubberboten of detentiecentra en proberen de Deugende Gutmenschen u op te hitsen tegen politici die niet in het globalistische orkest meeblazen?

Zet het ding uit voor het te laat is.

Jan Passant mk2 | 28-06-18 | 11:33

Teveel harde klappen tegen je hoofd doen een mens geen goed.

Chemokar | 28-06-18 | 11:51

@ragnar: nee, ze zegt diender te zijn geweest bij de "polietie". Woehahaha!

J. Jarig | 28-06-18 | 12:02
▼ 1 antwoord verborgen

Is dat werkelijk hetzelfde wijf? Hoe hypocriet kun je eigenlijk zijn?

PijlVader | 28-06-18 | 11:28 | 1

Weinig met hypocriet te maken, ziekelijke drang naar aandacht waar AT5 en GS helaas gehoor aan geven.

litebyte | 28-06-18 | 11:37

Waar staat dat dan dan hier specifiek islamitische grondrechten gelden? Die trut weet niet eens hoe de wet luidt.

Angelica | 28-06-18 | 11:27

Vuilniszakken horen in de kliko.

BosrandDirk | 28-06-18 | 11:26 | 1

En wildkamperen die je maar in je eigen tuintje.

BenPakdee | 28-06-18 | 12:03

'Oh, we worden zo uitgesloten van de Nederlandse maatschappij', zeggen dit soort types doorgaand. Nee kutje, je sluit jezelf uit met dat hysterische aanstel-gedrag. Dit is de kern van het (gebrek aan)integratievraagstuk i.c.m. de eeuwige slachtofferrol die beleden wordt: je. sluit. jezelf. uit.

fhn | 28-06-18 | 11:26

Dus je post jezelf zo op instaslet en rent dan een n een parasol naar buiten om te schreeuwen dat je grondrechten zijn geschonden?
Wat vindt je vent ervan dat je zo'n hoer bent op instaslet of provoceert deze parasol om het provoceren... Vragen. Hypocriet is het in ieder geval wel.

Dirk III | 28-06-18 | 11:26

Hier in De baarsjes/Bos&Lommer liep gisteren nog zwart barba pappa gewaad en het brievenbusje was afgedekt met een moderne dikke westerse zonnebril. Totaal van de pot gerukt! En dan wel lekker steun trekken (een aanname ja) omdat je geen baan kan vinden.

vluggehenkie | 28-06-18 | 11:22 | 3

En dat geen baan vinden wordt dan ook afgedaan als raaciesjme.
Ik blijf het gek vinden. Als ik m'n motorhelm met gesloten vizier zo'n witwaslebarawinkeltje in loop krijg je direct -en terecht- een knuppel voor m'n waffel, maar zo'n lap katoen moet kunnen.

Knisperende_Tissue | 28-06-18 | 11:27

amen.

vluggehenkie | 28-06-18 | 11:57

Ik heb begrepen dat de uitkering wordt gekort als je niet bereid bent je aan te passen. Dus zichtbare tatouages, ringen door neus/lippen, burka's : je sluit jezelf moedwillig uit. In principe mag de uitkering zelfs worden geweigerd.

BenPakdee | 28-06-18 | 12:05

Jouw vrijheid houdt op als het mijn vrijheid beperkt. Door de islam zijn er zoveel vrijheid beperkende maatregelen en wetten aangenomen. Denk maar aan cameratoezicht; vingerafdrukken in paspoorten; vergaande afluisterpraktijken van de overheid; sleepwet etc etc. En dan gaat die paraplu klagen dat zij niet met het openbaar vervoer mag. Pak ze toch de fiets of auto. Zie het probleem niet. In amsterdam zijn er vast legio mohammedaanse huisartsen waar zij naar toe kan gaan. Dus niet zeiken maar oogsten wat je geloof heeft veroorzaakt hier in het westen. En die onzin dat Nederland vrij zou zijn: droom maar lekker verder, stomme vuilniszak.

loser | 28-06-18 | 11:21 | 1

hear hear

Lupuslupus | 28-06-18 | 11:29

Marokkanen zijn echt de meest belachelijke en hypocriete mensen die hier rondlopen. Ze misbruiken de vrijheid in Nederland om hun eigen zieke en intolerante opvattingen door te drukken op de maatschappij. En als ze hun zin niet krijgen roepen ze 'racisme' en 'discriminatie'. Helaas zijn Nederlanders dusdanig zwak en laf dat ze hieraan toegeven.

Makleyn | 28-06-18 | 11:19

Mevrouw zet wel meteen de vinger op wat pijnlijke plekken: islamitische (grond)rechten.
De islam is een kwaadaardige ideologie die misbruik maakt van westerse rechten die voorbehouden zijn aan normale religies. De islam veroorzaakt niet alleen provocerende klederdrachten en gevaarlijk verwarde mannen in het straatbeeld, maar wil in de eerste plaats de Wet zijn.

De EU en "onze" regering gebruiken deze zelfde islam als een wapen tegen de westerse samenlevingen, dat maakte van een achterlijke beweging uit een achterlijke cultuur een grote bedreiging voor de toekomst van onze kinderen. Niets anders.

Jan Passant mk2 | 28-06-18 | 11:18 | 3

Spijker kop eraf.

Dirk III | 28-06-18 | 11:21
-weggejorist-
Lupuslupus | 28-06-18 | 11:30

Hear hear

Curbed Cobald | 28-06-18 | 11:51

" Islamitisch Grondrecht " dat bestaat toch helemaal niet in Nederland...

a4p | 28-06-18 | 11:18 | 1

Dat heet de Sharia, en Islamitische rechten staan boven de wet, dus je zou kunnen spreken van grondrechten. Onze wetten doen er niet toe.

JackStick | 28-06-18 | 11:25

Ze is verward. Ze verwart (islamitisch) grondrecht met ONrecht waar islam zo rijk aan is.

Onthapkoek | 28-06-18 | 11:17

Tranen in mijn ogen van het lachen

Papa Jones | 28-06-18 | 11:14

Als ik net zo lomp was, deed ik ook iets voor mijn gezicht.

Ko Ranzig | 28-06-18 | 11:14

Dit burkaverbod is een van de laatste stuiptrekkingen van onze eens zo vrije samenleving. Laten we reeel zijn, de Islam is in Nederland niet meer te stoppen. In het kader van if you cant beat them join them is het beter dat we onze samenleving gaan voorbereiden hierop met om te beginnen een verplichting voor alle vrouwen om minimaal een hoofddoek te dragen.

Degrelle | 28-06-18 | 11:13 | 2

Haha

Hoeveel | 28-06-18 | 11:16

De tijden dat ik een shawl om mijn hoofd had - tegen de kou, de wind - zijn helaas voorgoed voorbij. O ik heb die prachtige shawls nog wel, maar kan ze niet meer dragen vanwege de islam. Want stel je voor dat ik word aangezien voor een islamitische. De pure horror!.

Lupuslupus | 28-06-18 | 11:34

De Verlichting ofwel de Eeuw van de Rede hebben onze Europese voorvaderen toch mooi gefixed jegens het Geloof in al haar verschijningen. Zonde van de opgedane Kennis, Inzichten en Bewustwording dat wij anno 2018 de trieste term: "Here we go again, The same Shit again!" opnieuw kunnen uitspreken..... Je Maintiendrai.....

hetgingperongeluk | 28-06-18 | 11:13

Mooi haar!

small_town_dude | 28-06-18 | 11:09

@van Rossem. Ik lolde ontzettend om uw beschrijvingen in dit topic. "De parasol in kwestie" en de kers op de taart: "wildkamperende bekeerlinge" maakten mijn dag goed.

Maar even een serieuzere noot. Waarom is ze nog hier? Er zijn legio islamitische landen alwaar ze(?) van haar "islamitisch grondrecht" kan gaan genieten. De hele dag. Maar. niet. híer!

Sjefke7807 | 28-06-18 | 11:08
-weggejorist-
dk-- | 28-06-18 | 11:08 | 1

Weer zo’n hypocriete aandachtsmuts. Wel als pinguïn over straat maar als slettebak op de Social media!

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:08 | 5

Ik snap het wel. Ik zou ook denken: Je bent dan wel een hoer, maar je bent wel míj́n hoer.

Papa Jones | 28-06-18 | 11:23

Of gewoon borderline. Van het ene naar het andere uiterste om aandacht te krijgen. Narcistisch tot op het bot. Wellicht het gevolg van eeuwenlange inteelt.

nobele wilde | 28-06-18 | 11:36

Slettebak? Ze post wat selfies, niet overdrijven.
Dat doen al die ongeleide projectielen van de islamitische persuasie ook, alles wat aantrekkelijk is noemen ze een 'hoer' of een 'kk-hoer'.

Mensen willen graag iets labelen uit comfort. Net zoals sociopathische mensen worden gelabeld als 'gevaarlijk' en 'gestoord' terwijl het echte probleem daarmee onbenoemd en ongemoeid blijft.

Deze vrouw heeft duidelijk een probleem, zoals zoveel mensen, maar dat maakt haar nog geen hoer. Deze uitspraak maakt jou dan weer een sukkel, maar dat terzijde.

Noltie | 28-06-18 | 11:39
▼ 2 antwoorden verborgen

Nee joh geintje, ik was het! Die Mocro h**r liegt.
Stenigen zeg ik! Ies islamitisch recht meneer!

oplichter | 28-06-18 | 11:08

Die rectificatie ziende is het voor mij nog altijd niet duidelijk of het een vrouw of man onder die tent was.

Ikdus | 28-06-18 | 11:06

ik ben erg benieuwd hoe de politie dit boerka verbod gaat handhaven. Ik zie de politie hiervoor in de Schilderswijk geen bekeuringen voor uitschrijven.

pibasso | 28-06-18 | 11:05 | 5

Sqbar,

Nog een groter problemen is de islamitische achterlijkheid in die schilderswijk,
die denkt te leven onder een sharia wet ipv de Nederlandse.

Plorkface | 28-06-18 | 11:22

@Plorkface op zich heb je gelijk maar het lijkt me geen reden om met een aantal man een boerkadragende vrouw te gaan belagen. Dat mijns inziens getuigen van ongepast "rechts deugen".

Sqbar | 28-06-18 | 11:33

De politie bekeurt ook geen toeterende Turken. Misschien kunnen we agenten op heterdaad betrappen die hun werk opzettelijk niet doen, zodat ze zelf boetes riskeren?

JackStick | 28-06-18 | 11:35
▼ 2 antwoorden verborgen

"islamitisch grondrecht" > we zijn in Nederland, daar geldt onze grondwet
"hoe men in Amsterdam naar deze wet kijkt" > is Amsterdam een aparte staat met eigen wetten?

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:04 | 2

Jazeker is het een aparte staat. Daarom zou er grensbewaking moeten komen.

Lupuslupus | 28-06-18 | 11:37

Echt!! wtf... ze zegt het echt.

Treepwood | 28-06-18 | 12:33

Gelukkig komt Femke Halsema straks aan het bewind en is iedereen straks verplicht een boerka te dragen in dat dorp.

Johnnie Hansome | 28-06-18 | 11:03


Houdt dit völlis maar eens hun onderbroek aan in de bed, veel effectiever.....

Mazoeza | 28-06-18 | 11:01 | 1

lol

HaatbaardKnipper | 28-06-18 | 11:03

symbool politiek. het echte probleem, de totale islamisering van Nederland kan weer weg geschoven worden met dit boerka verbod. Hebben we toch nog iets gedaan aan het probleem zeggen ze dan in Netflix Den Haag. Het gaat hier over een paar honderd vrouwen die voornamelijk in 020 en 010 wonen. De echte Islam problemen worden niet bestreden. Europa is een kruitvat net als in 1910-1914.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:01

iemand ooit eens geprobeerd om in discussie te gaan met een streng gelovig iemand? Christen dan wel moslim? Doe maar niet, dat ga je niet winnen.... Het is dan ook absoluut onmogelijk om een gelovige proberen in te laten zien dat wat ze geloven gewoon grote onzin is. De enige manier om dit aan te pakken is het geloof te verbieden, gelovigen te weren en ze zo min mogelijk ruimte te geven om te kunnen geloven. Vooral niet in discussie gaan....

mood | 28-06-18 | 11:01 | 5

Religie is (niets meer dan) een machtsmiddel, al dan niet om een ideologie te ondersteunen. Een combinatie van indoctrinatie, communicatie en interpretatie van dogma's om de heersende/beleidsbepalende klasse genoeg excuus te geven om al dan niet terug te vallen op deze dogma's en keihard te kunnen optreden tegen diegene die een gevaar vormen voor deze heersende klasse.

Een 'voorbeeld land' waar je op dit moment ziet dat het machtsmiddel religie een grotere rol gaat spelen is Turkije.

litebyte | 28-06-18 | 11:16

Ik ken genoeg gelovigen die zijn afgestapt of uitgestapt (genezen.) Er is een verschil tussen geloven, en diegene die zover heen zijn dat er sprake is van relifrenie of godsdienstwaanzin. Daar valt ook nauwelijks mee te discuseren, want 'gods woord' is leidend.

litebyte | 28-06-18 | 11:24

Waarom zou een christen in discussie moeten gaan met een atheïst? Dan krijg je zoiets als 'één gek kan meer vragen dan 10 wijzen kunnen beantwoorden". Niet doen dus. Het zijn trouwens de tegen het Christendom schoppende atheïsten die de islam hier hebben geïmporteerd. En waarover ze nu hun klep niet open durven te doen. Kijk maar naar al die laffe 'cabaretiers'. De bek vol over het Christendom maar laffe honden zodra het over de islam gaat want dan durven ze niet.

Lupuslupus | 28-06-18 | 11:43
▼ 2 antwoorden verborgen

Dom wijf. Geen tijd aan besteden.

van Oeffelen | 28-06-18 | 11:00 | 1

Ik las: Geen tijd aan besneden. Kan je nagaan.

Ernst Oosters8389 | 28-06-18 | 11:03

Als ik die wet goed begrijp, dan mag ik nog wel als een grand wizzard de bus in.

lokoolokie | 28-06-18 | 11:00 | 1

Zeker. Kan je even een foto aanhechten?

HaatbaardKnipper | 28-06-18 | 11:09

Bedankt voor de link, wat een verschil.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 14:10

Gelijke monniken gelijke kappen, ik geen bivak muts, jij geen theedoek voor je pan. Terwijl die theedoek staat voor de onderdrukking van miljoenen vrouwen wereldwijd.... Mevrouw theedoek staat vrij om te verhuizen naar voor haar vrije landen, zoals het zonnige sa of Egypte.
Dankzij het bestuur van 020 zal ik mijn verhuisplannen versnellen, hier wil ik geen deel meer van uitmaken.

Schepvogel | 28-06-18 | 10:58

Mevrouw moet even een linkje van wetten.overheid.nl sturen naar het wetboek, waarin haar 'islamitisch grondrecht' beschreven staat.

Oh. Niet??!?

marcoplarco | 28-06-18 | 10:57

Zoals artikel al schrijft 'islamitisch grondrecht' bestaat gewoon niet. Maar de gekke draai van deze waanzinnige moet veel moslims toch plaatsvervangende schaamte geven. Ze zegt dat het een grondrecht (ik denk dat ze voorrecht bedoeld) is om die burka te 'mogen' dragen. Als ze haar eigen geloof kende wordt de burka (a) nergens in de Qoran genoemd, en de Hadith is ook twijfelachtig, maar vooral wordt het nergens als een privilege beschouwd. Het is een schaamlap. Misschien dat je de draai kunt maken dat je deugzaam bent als je het draagt, maar dat is dan 'ondanks' de burka. De burka is geen heilig gewaad in wiens aanwezigheid de drager straalt. Het is geen koningsmantel, en zo is het ook absoluut niet bedoeld. Ze snapt haar eigen religie niet, of is een typische dramfanaticus waar andere moslims ook bang van worden. Punt twee is dat ze niet kan voorstellen dat mensen zich niet gemakkelijk voelen bij Burka's. Van mij mag je voorzitter zijn van de vrouwen-moet-je-niet-zien-en-niet-horen-fanclub, maar als je zo diep in je fanaticisme gezakt bent dat je zelfs niet meer kunt voorstellen dat anderen die jouw tradities niet delen je raar vinden... ja dan ben je wel heel erg ver weg in je hoofd. Disclaimer: ik draag een keppel, maar ook ik begrijp: als het je traditie niet is, en je kent het niet: iedereen denkt er anders over. Alles wat niet de norm is loopt een groot risico op negatieve reacties. Als zij daar niet mee kan leven, dan moet ze maar verhuizen.

arbanafal | 28-06-18 | 10:57

Misschien is Saudi Arabië wat voor deze parasol op poten. Of ergens anders waar ze in alle onvrijheid kan leven.

Dirk III | 28-06-18 | 10:57

Zolang journalisten hier aandacht aan blijven besteden is het vechten tegen de bierkaai.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:56 | 1

Vooral de Nederlandse MSM is al tijden niveau "nieuws maken" en "nieuws bepalen" ipv "nieuws verslaan."

litebyte | 28-06-18 | 11:27

Dit is in scene gezet. Staartje volgt...

Vagevuurder | 28-06-18 | 10:56 | 1

Het venijn zit hem in de staart.

Curbed Cobald | 28-06-18 | 12:00

Uitkeringsparasieten

Oepsie1234 | 28-06-18 | 10:56

Gaan we weer. At5: 'hoe de wet er in Amsterdam uit komt te zien, is niet bekend. De coalitie staat niet achter deze wet'.
Verdomme, er bestaat geen aparte Amsterdamse wetgeving. Amsterdam is gewoon onderdeel van NL en dus wordt de NL-wet, inclusief boerkaverbod, hier gewoon gehandhaafd. Flikker toch op met je coalitiemening.

Amsterdamsko | 28-06-18 | 10:56 | 3

Republiek Amsterdam hè...

Schepvogel | 28-06-18 | 10:59

Amen. Hoewel, als zijnde provinciaal zie ik een hoge muur met checkpoints, wachttorens en prikkeldraad om 020 wel zitten. Straks is het nog besmettelijk.

Knisperende_Tissue | 28-06-18 | 11:02

Wen er maar aan. Dit ga je steeds vaker zien / horen. In Dramsterdam gelden andere regels. Denken een aantal van de realiteit losgezongen beroepsdeugers althans.

HaatbaardKnipper | 28-06-18 | 11:02

Beste lampekap , wij van de omroep zijn in de gelukkige omstandigheid om u 100.000 euro cash en nu meteen aan te bieden als u verder door het leven gaat zonder lampekap....... ook dit interview verdwijnt in de afvalbak .Wat zou er dan gebeuren denkt u......?

Koning BongoBongo | 28-06-18 | 10:56 | 1

Dan doen die islamieten een ripdeal. Iedereen kijkt de andere kant op en ze komen er weer mee weg. Zo worden hier in de wijk enkel autochtonen slachtoffer van inbraak en brandstichting. Iedereen weet wie het zijn, maar er wordt weggekeken. Zo zal het ook gaan met dit verbod. Dan noemen we het gedogen.

lokoolokie | 28-06-18 | 11:13

Wat ik het erge vind is dat Nederland anno 2018 hier blijkbaar over moet nadenken en wetgeving moet verzinnen. BAH!

Mokum Kosher | 28-06-18 | 10:55

Simpel, als mevrouw het er niet mee eens is dan moet ze maar in een islamitisch land gaan wonen.

dubbelicious | 28-06-18 | 10:52 | 2

hear hear - Raqqa zat ik aan te denken

Rico den Hollander | 28-06-18 | 10:54

Raqqa zal ik niet meer doen. Aangezien Isis daar 'weg' is. Misschien sa of een andere land met islamitisch grondrecht.

Schepvogel | 28-06-18 | 11:00

Kunnen we zo'n boerka niet wat milieu vriendelijker maken ?.
Voorzien van zonnepanelen of zo.
Groene milieu lobby op links en Tesla lease rijders ook weer blij.

Dzjengis-Somebody | 28-06-18 | 10:52 | 1

Hoera, een pragmaticus in de panelen. :)

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:08

De hele dag met een vlag van Israël rondlopen wordt toch ook als provocerend gezien, waarom dit niet?

een_mike | 28-06-18 | 10:52

Spiritueel ? Het klinkt als een Viva-lezeres.

nemeton | 28-06-18 | 10:52
-weggejorist-
Sinclair | 28-06-18 | 10:50

Stenigen handjes afhakken ongelovigen onthoofden en van gebouwen gooien is ook een islamitisch grondrecht.
Neem aan dat de deugmensen ook strijden voor deze niet onbelangrijke punten.

oplichter | 28-06-18 | 10:49

Hoe deze wet er in Amsterdam uit komt te zien is onbekend??
Need I say more?

rectormagnificus | 28-06-18 | 10:47

Islamitisch grondrecht.....
Nee, halve zool, er is hier een Grondwet, en er bestaat hier vrijheid van godsdienst, hetgeen niet meer en niet minder betekent dan dat de Staat jou als individu -lees: individu- niet mag dwingen tot één bepaald geloof, of tot geloven überhaupt.
De vooronderstelling dat vanwege die godsdienstvrijheid een geloofsgemeenschap de vrijheid zou hebben om zonder enige beperkingen zelf te bepalen hoe zich te verhouden tot de rest van de samenleving is natuurlijk nonsens.
Dat tussen de Islam in al zijn vormen, en de westerse samenlevingen een grote spanning bestaat, is een feit. Wat de Islam uiteindelijk voorstaat rijmt niet met hoe wij het hier met z'n allen geregeld hebben, en je voelt bij de moslim vanuit zijn geloof de diepe wens om radicale veranderingen aan te brengen in hoe het hier reilt en zeilt.
Zo ook deze halve zool. Zij vindt dat ze een "Islamitisch grondrecht" heeft, en daarmee zegt ze in feite dat onze wetgevers alles mogen verbieden behalve wat de Islam voorschrijft of volgens welke eigen interpretatie ook voor zou schrijven.
In de Bible Belt redeneren ze eigenlijk hetzelfde, en het is nog niet zo lang geleden dat de SGP tegen de wettelijke regels in vrouwen letterlijk verbood om op de kieslijst te gaan staan, en vond dat dit acceptabel was, want Het Geloof schreef hen dat voor. "Christelijk grondrecht". De wetgever mocht dan wel vinden dat vrouwen passief kiesrecht hadden, maar niet bij de SGP.
Als deze halve zool vindt dat dit verbod niet deugt, zal ze met goed argument moeten komen en de politiek moeten overtuigen de wet te veranderen. Dat zij, in tegenstelling tot iemand met een integraalhelm op zijn hoofd, zich niet aan de wet zou hoeven te houden vanwege een raadselachtig "grondrecht" is het slechtste argument dat ze aan kan voeren.
Handhaven, zou ik zeggen. Maar in de eerste plaats een eind maken aan die lankmoedige, slappe houding jegens de eigen gelovigen. De SGP heeft uiteindelijk zelf besloten binnen de eigen partij passief kiesrecht toe te staan, lang nadat der Hoge Raad hen daartoe gedwongen had. Plasterk meldde "blij" te zijn dat die partij zo verstandig was om die stap te doen. Had andersom moeten gaan: handhaven, niet de tijd zijn werk laten doen. Wet is wet.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 10:46 | 3

nvm

Foolonthehill | 28-06-18 | 10:51

Hulde voor uw bijdrage. Maar de wet uitvoeren is dan een tweede. En u en ik weten dat dat niet gaat gebeuren. Tenzij u een integraal helm draagt. Dan weer wel.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:11

Ce ca! | 28-06-18 | 11:11 |
Het probleem is onze verhouding tot de monotheïstische godsdiensten. Wij hebben van het Christendom nog lang geen afstand genomen, de huidige coalitie is daar een bewijs van, en dat maakt dat we die Islam al helemáál niet kunnen aanpakken. Het "debat" met het Christendom moet eerst afgerond, wil het "Islamdebat" überhaupt kunnen starten.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:51

Gezien het taalgebruik "Jezus wat is dit nou" lijkt ze me niet heel vroom gelovig.

Sqbar | 28-06-18 | 10:45 | 4

Jezus is een profeet van de islam.

Jezus_Boeddha | 28-06-18 | 10:54

Daarom en het komt er zo makkelijk uit dat het klinkt als een gelegenheidsboerka.

Sqbar | 28-06-18 | 10:58

Vers bekeerd ze moet er nog aan wennen om "bij de baard van de profeet" te zeggen.

Gulliver | 28-06-18 | 11:00
▼ 1 antwoord verborgen

Volgens mij is deze dame nog altijd vrij om in de openbare ruimte zichzelf als Komo vuilniszak te verkleden, op plekken waar zij zich dient te kunnen legitimeren is dat echter niet meer toegestaan. En dat lijkt mij volkomen logisch...

Nu nog particulieren het recht geven vanuit veiligheidsoverweging dit soort geanonimiseerde dames de toegang tot hun winkel, huis, cafe en/of restaurant. Je mag toch weten wat je in huis haalt?

LijdendeLucas | 28-06-18 | 10:45 | 2

Een winkel is geen openbare gelegenheid, maar wel een openbaar toegankelijke gelegenheid. Een neringdoende kan kledingvoorschriften in de huisregels verwerken, net zoals dat in de horeca gebruikelijk is.
Je mag daar bv niet met clubkleuren, clubnamen, vlaggen, afbeeldingen van vlaggen, politieke uitingen etc. naar binnen. Men kan zelfs op schoenen selecteren, bv klompen, sneakers of wat dan ook. Dat recht heb je als bedrijfseigenaar.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:28

Dat viel die Haagse horeca-exploitant vies tegen toen het weigeren van iedereen met een hoofddeksel een zaak werd waar na gemekker van een aantal hoofddoekdragende moslima's door de commissie gelijke behandeling werd beoordeeld als discriminazi...

LijdendeLucas | 28-06-18 | 15:42

Hasjkikkers zijn tegen het Bourkaverbod.
Hasj wordt nu veel duurder.
Bourkaprincessen smokkelen altijd heel veel hasj in/onder de bourka.

Jay-Jay-Jay | 28-06-18 | 10:43 | 2

Over smokkelen gesproken. Toch raar dat er vroeger zo veel boter de grenzen over gesmokkeld werd. Wat was er zo speciaal aan dat boter? Zaten er diamantjes in? Stukjes goud? Drugs?

kweethetooknietbeter | 28-06-18 | 10:50

Dat was alleen van het merk Campina botergoud. Moslims dachten dat het echt goud was!

Jay-Jay-Jay | 28-06-18 | 10:56

Test, your might..... test, your might.... tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu tutu MORTAL KOMBAT!

Makro777 | 28-06-18 | 10:43 | 1

Dat was dus Noob Saibot.

Jay-Jay-Jay | 28-06-18 | 10:44

"Het is een aanslag op het islamitisch grondrecht""... Om ze even tussen de regels door alle aanslagen door moslims goed te praten.

witdusracist | 28-06-18 | 10:42

Jammer dat bij moslims altijd de mannen vluchten, anders zou oprotten wellicht een optie zijn.

Geïrriteerde Ed | 28-06-18 | 10:41

Mevrouw zou in Zagreb of Belgrado een andere kijk op de werkelijkheid hebben ontvangen, ben ik bang. Of Warchau.
En wederom Amerika, wat een land.

Hensmunter69 | 28-06-18 | 10:41

Had net een ontmoeting met een KOMO. Van onder haar cape zag ik een lont en in haar hand een aansteker.....ik rende gelijk naar Femke H en zei dat er een boem aan zou komen.

Ze moest lachen en vertelde dat het haar moeder was die nog moest intregeren. Dus...het valt allemaal wel mee.

Poessiepiloot | 28-06-18 | 10:40 | 1

De cursus integratie zal ongetwijfeld een hoofdstuk hebben over het demonteren van een bomgordel

Joop1960 | 28-06-18 | 10:43

Laat die kruizing tussen een ninja, pinguin en non lekker... Niet alleen vanuit het idee dat emancipatie van de vrouw niet per se betekent dat je alleen maar meer, meer, meer moet uittrekken, maar ook vanuit vrijheid. En die houdt nu eenmaal ook in dat je het recht hebt een volslagen idioot te zijn en jezelf voor paal, al dan niet met tent daaromheen te zetten.

Heb bovendien liever dat de Islamisering en ongebreidelde immigratie duidelijk in het oog springt dan dat het subtiel en cosmetisch wordt weggewerkt. Daar hebben de media al een aardig handje van. Dit is in feite een soort graadmeter of thermometer die laat zien hoezeer de morele en culturele temperatuur de hoogste (of diepste) zandbakwaarden nadert.

Wie weet worden dan eens wat meer mensen wakker die zich afvragen of dit "hun" land nog is, lopend langs het tuinpad van hun vader i.p.v. zijn serail met vier voddenvrouwtjes.

Wol | 28-06-18 | 10:40 | 1

Mijn gedachte ook inderdaad.
Laat het maar eerst erger worden. Hopelijk gaan de ogen open voordat we aan de 16% zitten. Ik vrees het ergste.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:14

Helaas voor deze verstandelijk beperkte bestaat er geen islamitisch recht

Oromis | 28-06-18 | 10:38

Uitsluiten dit parasiterende asociale achterlijke rotvolk van alle sociale voorzieningen. Ze plaatsen zichzelf buiten de maatschappij.

Wedstrijdkrokodil | 28-06-18 | 10:37

Sorry hoor maar....., wat een ontiegelijke domme, domme, domme, domme, domme muts! Ga wat nuttigs doen, ga lekker sporten, ga lekker leven i.p.v. jezelf "opsluiten" in dit achterlijke nepgeloof.

F1802 | 28-06-18 | 10:36

Fijn dat ze zich zo druk maakt om de beperking van vrouwen.

Maar deze mevrouw is bekeerling. Zij heeft er dus zelf voor deze textiele gevangenis gekozen.
Net als een massochist die zich door een dame in latex in zn ballen laat trappen.
En ze kan de tent ook weer uittrekken als ze weer een andere hype achterna wil lopen.
De meeste vrouwen kunnen dit niet.
Totaal ongeloofwaardig om haar als (correct Nederlands sprekende)woordvoerder op te voeren. En de argumenten die ze aanvoord zijn zwakzinnig. "islamitisch recht"?
Bedoeld ze daarmee dat moslims gewoon mogen doen waar ze zin in hebben ongeacht de wetgeving in het land waar ze zijn?

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:32 | 2

Ben wel benieuwd of ze van onder net zo gesloten is als van boven, "als-je-begrijpt-wat-ik-bedoel", om de heer Ollie B. Bommel maar eens te citeren.

kweethetooknietbeter | 28-06-18 | 10:59

@Ayatholla_Buttbanger | 28-06-18 | 10:32 |
Ja, dat is precies wat ze er mee bedoelt. Want ons recht wordt door de Sharia/ islam niet als valide beschouwd dus hoeven ze zich er ook niet aan te houden. Alleen al daarom zouden we eens rap paal en perk aan deze waanzin moeten gaan stellen.

Sjefke7807 | 28-06-18 | 11:07

Ik vind het ook een behoorlijke beperking van de vrijheid dat de moslims onder elkaar niet mogen stenigen. Zoals de islamitische wetten dicteren.

Wim Venijn | 28-06-18 | 10:31 | 1

Ik pleit al langer voor meer cultureel gerichte straffen. Diefstal door een NL,er is dan een boete. Diefstal door een moslim word dan handjes hakken. Sterker nog, alle gelovigen willen zo graag naar het paradijs e.d. Laat ze allemaal maar gaan aub. Vrijwillig de pil van Drion uitdelen aan deze groep.
En dan wordt het weer gezellig. :)

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:17

Hier zit een organisatie achter, dit is echt niet een individuele actie van deze vrouw. Maar wié er precies achter zit, daar kunnen we slechts naar gissen, het aantal organisaties in Nederland dat de belangen van moslims verdedigt dan wel aangestuurd wordt vanuit de arabische wereld is inmiddels schier eindeloos.

Zenzeo | 28-06-18 | 10:31 | 4

Je bedoelt dat dit een UvA-activiste/studente is, die je kunt inhuren voor dit soort dingetjes? Of snap ik het weer eens niet?

kweethetooknietbeter | 28-06-18 | 10:38

Voor geld is iedereen te koop.

Zenzeo | 28-06-18 | 10:58

Ingehuurde activiste van de Volkskrant, Trouw, NRC, linkse christenen?

Jezus_Boeddha | 28-06-18 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Een soort zeurende Zorro. Zeurro.

RickTheDick | 28-06-18 | 10:31

Komen die islamitische 'grondrechten' van de 'íslam-democraten'?
De mensheid wordt steeds gekker, dit is weer een van de peilstokjes in het malle sap.

NiCeY | 28-06-18 | 10:30

Tís jammer dat GS de tweet van Nasrdin Dchar er niet bijhaalt. Ook die was namelijk hilarisch.

Chemokar | 28-06-18 | 10:30 | 5

"'Vrijheid betekent ook dat je ervoor mag kiezen gesluierd door het leven te gaan. Dat wordt nu verboden. Ofwel onvrijheid. Gevolg is uitsluiting. En dat is zorgelijk. "'
Waarbij dit talent er dus van uitgaat dat het een vrijwillige zaak is. En dat voor een devoot moslim. En dat de arme kindertjes die naast een gecamoufleerde moeder lopen dus nu onmiddellijk in hun toekomstige vrijheidskuif gepikt zijn.

Chemokar | 28-06-18 | 10:35

Chemokar | 28-06-18 | 10:35 |
Ik geloof zeker niet dat elke boerka-drager door een ander gedwongen wordt tot het dragen van gezichtsbedekkende kleding. Deze halve zool heeft er zelf met overtuiging voor gekozen, zo lijkt het. Hoe die overtuiging er is gekomen, dat is een complex verhaal uiteraard, even complex als het verhaal van een ogenschijnlijk verstandige, goed opgeleide westerling die alles opgeeft om zich aan te sluiten bij de Bhagwan-beweging.
Het punt is dat al die halve zolen die vrijwillig aan de boerka gaan geheel andere motieven hebben dan de schriftgeleerden, die in de achtergrond staan te applaudiseren. Wat de een in vrijheid doet, daartoe wordt de ander gedwongen. Hoeveel sympathie je op zou kunnen brengen voor vrouwtjes die plotseling het licht hebben gezien en in een boerka gaan lopen, je mag nooit onderschatten hoe krachtig en vernietigend het systeem is dat van hun handelen gebruik zal maken.
Het probleem is uiteraard dat de aantrekkingskracht en de vernietigingskracht van de Islam hand in hand gaan.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:02

@Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:02

Gedwongen door cultuur, anderen, geloof of waanideeën mbt God. Noem het zoals jij wilt, blijft gedwongen.

MarcS | 28-06-18 | 11:04
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik zou graag willen horen van mevrouw hoe ze denkt over homo's in moslimlanden landen die pleiten voor hun vrijheid om daar openbaar homoseksueel te mogen zijn.

ZegMaar | 28-06-18 | 10:29

In alle andere gevallen die ik kan bedenken, zoals jezelf inmetselen of in gips zetten, ondervindt de samenleving daar geen greintje last van. Doe die hoes maar lekker om je bank en geef mij m'n grondrecht terug om me niet elke keer halfdood te schrikken.

Poesmobiel | 28-06-18 | 10:29

Ze heeft het duidelijk nog niet helemaal begrepen. Als moslima mag ze helemaal geen mening meer hebben en moet ze achter de man aanlopen. Volgens mij mag ze ook niet met vreemde mannen praten.
Dus we kunnen haar mening gelijk negeren.

chiwing | 28-06-18 | 10:28

Mooi dat we in een vrij land leven, waarin ook deze vrouw haar mening mag uiten.
Oh, wacht..

DrumPiet | 28-06-18 | 10:27 | 4

Nee, lul (ik scheld niet gauw op reaguurders, ik heet geen Slet, maar deze verdien je). Ze probeert een zelfverzonnen "islamitisch grondrecht" te "promoten" als onderdeel van de Nederlandse wetgeving.
Wat het dus niet is.

Bijtendehond | 28-06-18 | 10:42

Natuurlijk mag ze haar mening geven. Ze mag alleen niet met een doek over haar hoofd de bus in net zoals jij niet met je blote kont de bus in mag.

osolemio | 28-06-18 | 10:58

Uiteraard mag dat, net als jij dat mag.
Maar als ze onzin uitkraamt, zoals jij ook meestal, mogen anderen wijzen op de onzinnigheid. Ook dat is vvmu

MarcS | 28-06-18 | 11:02
▼ 1 antwoord verborgen

Gelukkig hanteren wij hier niet het islamitisch grondrecht

niemand specifiek | 28-06-18 | 10:27

"islamitisch grondrecht" om een burka te dragen wordt altijd gevolgd door een "islamistische grondPLICHT" om andere vrouwen in een burka te hullen.

Dus mevrouw kan me wat.

quantumcollider | 28-06-18 | 10:26 | 1

Logisch, geen rechten zonder plichten!
Althans als je een kaaskop bent.
Voor de anderen lijkt te gelden: rechten, zonder plichten.

MarcS | 28-06-18 | 11:00

Uuuh ze kan natuurlijk altijd asiel aanvragen in Saoedi Arabische landen... Aangeven dat ze zwaar benadeeld werd hier. Komt ze er wel in waarschijnlijk. Of mag je daar ook geen boerka dragen?

Omebert | 28-06-18 | 10:25 | 1

SA doet niet aan vluchtelingen opnemen. Moslims moeten naar Europa om hier het islamiseringsproces te versnellen (daar zijn ze gewoon open en eerlijk in itt onze polici). Ze willen hier wel gratis moskeen bouwen voor die vluchtelingen.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:25

Ik heb helemaal niets met boer-kaas en dat soort dingen, maar ben er niet voor dat de overheid gaat bepalen wat aanstootgevende kleding/hoofdbedekking zou zijn. Een onaangenaam precedent; wanneer zijn de hanekammen en gezichtstatouages aan de beurt ?

wild geraas | 28-06-18 | 10:25 | 7

@Bijtendehond: Wat mij betreft ook - graag zelfs, maar daar ging deze wet vooralsnog niet over.

bleached | 28-06-18 | 10:46

Ook ik vind dat de overheid niet voor mij hoeft te bepalen wat ik wel en niet mag dragen. Bovendien, zoveel boerkaas zie je niet op de straat.

Jezus_Boeddha | 28-06-18 | 11:04

Het is juist dit misbruiken van voor ons vanzelfsprekende vrijheden om hun totaltiatre doctrine door te drammen. En dan mag er helemaal niks meer.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:28
▼ 4 antwoorden verborgen

Ze menen overal recht op te hebben, krijgen ze het niet dan eisen ze het wel door chantage, de racisme-kaart en terreur. Dat geouwehoer over religies etc. is niets dan het bagatelliseren van het allesomvattende monster genaamd islam.
Ze hebben zich al weten te verheffen tot een ras.

Desmoulins | 28-06-18 | 10:25

"Hoe de wet er in Amsterdam uit komt te zien is nog onbekend" Dat vind ik eigenlijk nog veel schokkender dan deze juffrouw die zich blijkbaar vrijwillig in een boerka hijst.

brutus68 | 28-06-18 | 10:24 | 6

@mercy: Nu zijn het er nog enkele. Nu is het nog eenvoudig te verbieden. Ik ben er zodoende wel blij mee. Heb ik er last van als er zo een voorbij loopt? Nee (nog niet - wel als het in mijn buurt straks 80% van de vrouwen is), maar het is ook een veiligheid aspect - integraalhelmen en bivakmutsen mogen ook niet.

bleached | 28-06-18 | 10:38

Een algeheel verbod op zichtbaar religieuze symbolen lijkt me een stuk beter ja. Het feit dat dit volk mij discrimineert vanuit hun geloofsovertuiging vind ik een groot probleem. Als je verschillende (on)geloven samen zou willen laten leven dan moet het beleven hiervan echt volledig in de privé sfeer gebeuren.

Sessine | 28-06-18 | 10:47

Desmoulins | 28-06-18 | 10:30
Misschien wel. Ik denk dat de fout gemaakt is op het moment dat er andere culturen in Nederland binnen kwamen. Nederland heeft toen zijn eigen identiteit prijsgegeven om de ander het idee te geven, je bent welkom. En is is niets mis met gastvrijheid maar behoud dan toch je identiteit als land.
Ik zou dolgraag uit Nederland weg willen maar ik weet dat als ik me ergens anders wil vestigen dat ik me moet aanpassen, de taal moet leren en zal moeten integreren.
bleached | 28-06-18 | 10:38
Heb je ook gelijk in, nu valt het nog niet zo op, ik denk dat ik me niet thuis zou voelen in een land waar de islam overheerst en dominant aanwezig is.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 13:58
▼ 3 antwoorden verborgen

Enkele reis naar de IS, staat.

vanrechteren | 28-06-18 | 10:24

Wat zegt ze nu "islamitische grondrechten" terugsturen dat mens, het is een parasiet die nooit enige meerwaarden zal genereren in onze vrije maatschappij. Maar volgens mij zit Femke Halsema in die tent en nu al de confrontatie zoekt, ze is te gebekt gelijk als Halsema.

Chinook Elsevier | 28-06-18 | 10:23 | 4

Kijk eens naar die ogen. Is het niet gewoon Femke?

Fanshitter | 28-06-18 | 10:26

Terug sturen naar een staat met islamitische grondrechten die ze zelf mag uitkiezen

Joop1960 | 28-06-18 | 10:33

Is gewoon een vermomde dikke gozer, die het leuk vind om tussen de vrouwtjes te zitten

Joop1960 | 28-06-18 | 10:34
▼ 1 antwoord verborgen

[ ] wildkamperende bekeerlinge (dat zijn de ergsten - red.).

[ ] wildkamperende bekeerlinge (dat zijn de gevaarlijksten - red.).

Maak uw keuze...

Air van Boven Dorens | 28-06-18 | 10:23 | 1

2

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:41

Prima idee dat grondrecht. Zou een plicht moeten worden. Ik betaal de kist wel.

Premier Trutte | 28-06-18 | 10:22 | 1

Ik graaf het gat wel :)

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:19

Gelukkig is de Amsterdamse coalitie het er niet mee eens. Nóg gelukkigerderder dat we Annabel in het hol van de leeuw hebben voor wat tegen-euh-gas. Die chick heeft trouwens helemaal geen OV nodig met d'r verdorven Westerse kapitalistische autootje waar ze eigenlijk op moet spugen van d'r Islamitische grondrecht. Gtfoe

Sandronique | 28-06-18 | 10:22

De interviewster stelt de geniale vraag:
"Merk je dat mensen anders tegen je aankijken?"

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 10:22 | 2

Ze heeft ook echt een goeie radio stem. Als je zo'n stemgeluid hebt kan je niet anders dan de microfoon pakken en je talent volgen.
youtu.be/KqDi4O8Pyec?t=61

keestelpro | 28-06-18 | 10:26

En dan ook nog verbaasd zijn.

Chemokar | 28-06-18 | 10:27

Toch is dit wel een goedbeschermend outfitje bij dit zonnige en warme weer. Misschien dat dermatologen hier wel blij mee zijn.

Mannes | 28-06-18 | 10:22 | 4

Behalve als het zwart is. Zwart absorbeert de warmte van de zon. En artsen zijn helemaal niet blij met een chronisch gebrek aan vitamine D.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:54

@kweethetooknietbeter | 28-06-18 | 10:24

Die snapte er waarlijk niets van. Kleding beschermt niet tegen kou, het zorgt voor een kleinere ruimte die jouw lijf moet verwarmen.
Als het warm is, dan loopt temp gewoon verder op.
Waarom bedoelen in zwart en veel kleding?
Omdat ze anders levend verbranden in de zon, waarbij zwart gewoon cultuur dingetje is.

MarcS | 28-06-18 | 10:57

Nu je het zegt. Het is eigenlijk net zo debiel als in Saudie Arabie met een bontjas over straat te lopen.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:36
▼ 1 antwoord verborgen

Dat hele artikel van godsdienstvrijheid mag ook wel eens tegen het licht worden gehouden.
Het is toch eigenlijk absurd dat we religies die zoveel ellende hebben gebracht van onderdrukking, marteling, vervolging tot aan genocide en weet ik veel meer wat voor een ellende, zoveel vrijheid geven. Dat doen we bij andere extreme, totalitaire en alles overheersende overtuigingen toch ook niet.
Vrijheid van godsdienst prima maar dan achter de voordeur!

Flow82 | 28-06-18 | 10:21 | 3

Prima, maar dat geldt dan voor elke 'opgedrongen' mening.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:24

Maar hoe moet het dan met de EU-gelovigen?

kweethetooknietbeter | 28-06-18 | 10:26

EU geloven sturen we naar Afrika. Daar geloven ze vollop!

Fanshitter | 28-06-18 | 10:29

De vrijheid van godsdienst is dus hernoemd/geannexeerd: islamitisch grondrecht. Anyway, ze snapt niet dat het verbod vooral een veiligheidsoverweging kent. Het stoppen van annexatie van de openbare ruimte door salafisten of andere Dawah fanaten is een prettige bijvangst. Denk maar niet dat Ollongren iets anti-islamitisch heeft willen doen, maar haar veiligheidsadviseurs hebben haar overtuigd dat ze hier toch echt iets preventief moet doen. Wie Midden Oosten TV een beetje volgt, weet dat ook in die streek veel misdaden gepleegd worden door mannen in kledij van "zelfgekozen onvrijheid" (high res camera's laten goed de makelij zien, maar niet de dader).

Non_Smoking_Gun | 28-06-18 | 10:21

Islamitisch grondrecht?? Wat is dat?

koeberg | 28-06-18 | 10:21 | 3

Je ziet in islamitische landen wel eens zulke vrouwen in de grond begraven zitten als ze stout geweest zijn. Misschien bedoelt ze dat.

keestelpro | 28-06-18 | 10:34

@ keestelpro | 28-06-18 | 10:34
Of ze gooien er heel veel steentjes tegenaan. Ook een soortement grondrecht, samen met de plicht tot ontvangst ervan door de vrouw.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 11:21

Dan graaft ze maar een kuil en gaat ze maar gezellig in die kuil zitten.
Tot zover het grondrecht van de islam

komtdatschot | 28-06-18 | 10:21

De filosofische vraag is al een ruime honderd jaar geleden beantwoordt. Nietzsche heeft God dood verklaard. Aanspraak maken op religieuze grondrechten is dus per definitie nonsens.

Mocht mevrouw haar vermeende grondrechten toch zo belangrijk vinden, wil ik haar er gaarne op wijzen dat er vele landen op deze aardkloot bestaan alwaar de boeken van Nietzsche nog niet op de ziel van de inwoners is geland. In dat soort landen wordt mensen als mevrouw dringend verzocht om gekleed in een komo zak over straat te gaan. Goede reis.

Foolonthehill | 28-06-18 | 10:20 | 4

Ik vermoed zelfs dat als er een hemel bestond, hij die ontdekking dusdanig belangrijk had gevonden, dat hij ons er posthuum over had geinformeerd, beste lupus :)

Foolonthehill | 28-06-18 | 10:29

Nietzsche

Zenzeo | 28-06-18 | 10:33

Het is goed hoor Zenzeo. Ik walg van die vent dus schrijf expres zijn naam verkeerd.

@Foolonthehill
Ja de hemel bestaat en de hel ook....Drie keer raden waar Nietsche zich bevindt.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:59
▼ 1 antwoord verborgen

Ach, het meiske probeert aandacht te krijgen door het dragen van een Boerka, want zonder Boerka zag niemand haar staan!

Drunken_Pumpkins | 28-06-18 | 10:19

Niet deze, maar er zijn andere islamitische grondrechten die slecht uitpakken voor mijn gezondheid.

Zoltan | 28-06-18 | 10:19

Je recht als mens? Nee het is het recht van een geloof en daar moet alles voor wijken.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:19

Er moet een grens komen wat we als maatschappij tolereren. Wij accepteren het niet als mensen in hun blote kont de straat op gaan en wij willen minimaal een gezicht zien. Zo moeilijk is het niet. Ga lekker naar een zandbak naar keuze. Weg met die textielvlekken. Als vrouw vind ik het verwerpelijk dat vrouwen niet zichtbaar mogen zijn. Dat past niet in 2018 en niet in Nederland. We weten allemaal dat als je ze een vinger geeft, dan nemen ze je hele hand. Het zijn er nu maar een paar maar ik heb geen zin om straks met hele hordes komozakken in de bus te zitten.

osolemio | 28-06-18 | 10:18 | 3

Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand, geef ze een hand en ze nemen je hele arm en dan draaien ze hem nog uit de kom ook...

Air van Boven Dorens | 28-06-18 | 10:25

Wordt moeilijk 'weten' dat met die vingers enzo. Die zitten ook ingepakt. In haar Koran staat vast dat d'r handen ook haar sierraad zijn?

Sandronique | 28-06-18 | 10:25

Die handschoenen zijn tegen de vingerafdrukken...

Fanshitter | 28-06-18 | 10:30

Hoezo heeft zij trouwens geen traliegaas voor haar ogen? Nou kun je ze zien. En nog op TV en het grote boze internet zelfs. Dat zal wel weer straf worden vanavond...

Enter Yeti | 28-06-18 | 10:18 | 2

Maar ze heeft wel handschoenen aan. Net zoals in Afghanistan en meer van die hell-holes.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:24

Vooruit. Blijven er nog maar veertig stokslagen over...

Enter Yeti | 28-06-18 | 10:28

Daar waar het woord racisme wordt gekoppeld aan een religie, gaat het helemaal mis. Het Vaticaanse, lutherse en/of gereformeerde ras bestaat niet.
En het islamitische ras absoluut ook niet.
Islamitische grondrechten (als die al zouden bestaan) zijn niet van westerse origine en hebben ook geen rechtskracht. Religieuze wetten zijn geen democratisch totstandgekomen wetten, maar aangeleerde onzin.
Deze ingeklapte terras parasol moet gewoon haar domme toeter matigen.
Vrijheid van religie is de molensteen om de nek van een samenleving, omdat religie juist de vrijheid beperkt.

Memek | 28-06-18 | 10:18 | 1

acht ze verwisseld recht met plicht meer niet..
maakt niet uit van wie het komt man, god, allah
Als het werkelijk was zoals zij het zegt moeten we alle moslima's maar gaan verplichten, ten kosten van hun vrijheid hier.
Dus nieuwe wet in Nederland voor moslima's verplicht met Boerka en anders niet op straat komen.

Rene046 | 28-06-18 | 21:13

Goed, dan komen we morgen met een elftal bivakmutsen op op de koffie. Zal ze vast niet erg of bedreigend vinden, toch?

ScumbaggusMaximus | 28-06-18 | 10:18

De sekte heeft 0 'grondrecht'. meest hilarische is ook nog dat de gemeente Amsterdam heeft aangegeven niet achter deze wet te staan. Dat kan nog lachen worden bij de ingang van de bus.

Chemokar | 28-06-18 | 10:18 | 2

Wanneer een sekte het maar lang genoeg volhoudt gaan we het vanzelf een religie noemen. Zo zijn christendom en islam al een tijdje religies en geen sektes van het jodendom meer.

koeberg | 28-06-18 | 10:28

Dit gedraagt zich als een sekte en niet meer als een geloof.

Chemokar | 28-06-18 | 10:39

En hoe gaat dat als ze een proefrit in een Audi wil maken?

Mr_Natural | 28-06-18 | 10:18

Je mag toch ook niet zomaar in een auto met geblindeerde ramen en zonder kentekens rijden? Wat is het verschil?

Het argument is dat wie zich volledig wil bedekken nu afgezonderd wordt door deze wet en dat er geen onderscheid gemaakt zou mogen worden. Terwijl diegene zichzelf dus juist al afzondert als je je zo bedekt in het openbaar, je bent onherkenbaar, onbestaand en vervangbaar. Het doel is juist jezelf weg te cijferen en onderscheid te maken ten opzichte van de anderen, zelfs al zouden alle vrouwen er zo bij lopen dan nog wil je expliciet jezelf onderscheiden van alle mannen.

een_mike | 28-06-18 | 10:17

Maar betekent vrijheid van godsdienst voor mij als ongelovige niet dat ik ook de vrijheid moet hebben om gevrijwaard te blijven van dit soort religieuze uitingen? Die vrijheid werkt toch twee kanten op?

FrankVeer | 28-06-18 | 10:17

Dat is net zo'n "interessante filosofische vraag" als de kwestie of je jezelf als slaaf mag verkopen op basis van het fundamentele recht op zelfbeschikking en contractsvrijheid. Als je een IQ van maximaal 70 hebt dan hé, want anders is het helemaal niet zo interessant noch filosofisch, en eigenlijk niet eens een vraag, maar slap gelul.

OverdaanDerOnderheid | 28-06-18 | 10:17 | 2

+ veel

polt | 28-06-18 | 10:24

Je beseft wel dat 70 gemiddeld is voor berbers?

Ben Hetzat | 28-06-18 | 12:56

heeft met islam niets te maken, het volledig in zwart bedekken is pas ~100 jaar geleden bedacht. Daarvoor was het alleen voor weduwes, wat ze dan 1 of 2 jaar droegen

Dario.Maggi | 28-06-18 | 10:17

Deze haatpinquin is vast een bekeerde, die zijn de ergsten.

JanvandeBiertent | 28-06-18 | 10:16 | 4

@horst dat komt mij inderdaad bekend voor.... Verrek, ik was het.

Croxifoxio | 28-06-18 | 10:36

Tja sinds ze dat ding vraagt heeft niemand haar mee lastig gevallen met vragen of haar lippen echt zijn of wat die face lift gekost heeft

Rene046 | 28-06-18 | 21:07

vraagt=draagt...

Rene046 | 28-06-18 | 21:07
▼ 1 antwoord verborgen

Sneu aandacht typje. Als over een paar jaar islamitisch zijn uit de mode is en niets meer oplevert huppelt ze gewoon weer in dr blote kudt over het strand. En over dat "islamitisch grondrecht" lieve schat, we leven in Nederland, als je een islamitisch grondrecht wilt dan moet je echt gaan emigreren. Ik wil daar best wat aan meebetalen hoor.

Dutchbeaurouge | 28-06-18 | 10:16 | 2

Brrrr, het idee! Over die paar jaar wil ik dat weke, lillende witte vleesch niet meer over het strand zien "dartelen".

ScumbaggusMaximus | 28-06-18 | 10:20

Waar kan ik geld overmaken?

Nacho_Vidal | 28-06-18 | 10:20

Natuurlijk heb je de vrijheid om jezelf onomkeerbare onvrijheid op te leggen. Alleen impliceert die keuze dat je niet meer van bepaalde instellingen en diensten die door de overheid gefinancierd worden gebruik kan maken. Als je dat niet wil, staat het je vrij om zélf een andere keuze te maken.

Enter Yeti | 28-06-18 | 10:16

Het is je aanpassen aan de meerderheid. Ik wil vanuit mijn grondrecht ook wel eens poedelnaakt door Saudi Arabië lopen, maar ik doe dat niet vanuit respect voor de waarden daar. Nu is Saudi Arabië ook niet echt vergelijkbaar met Nederland in de omgang met dit soort kwesties.... maar allah

Christustepeerd | 28-06-18 | 10:16

"Als je het hier niet ziet zitten, rot je maar op". Vrij naar een woedende moslim anno 2015

Meneert | 28-06-18 | 10:16

Mag ik met een bivakmuts over straat? Nee? Dan ook niet met een burka.

Het Vragevuur | 28-06-18 | 10:16 | 4

Het zou voor ons wel prettiger zijn wanneer jij met een bivakmuts de wijde wereld in trekt. Misschien kunnen we voor jou een uitzonderingspositie aanvragen?

Croxifoxio | 28-06-18 | 10:25

@Lupuslupus
> Een normaal mens heeft geen enkele last van deze wet.
Dat is ook de bedoeling van een wet dat normale mensen er geen last van hebben. De wet is bedoeld tegen AFA's, overvallers en wildkampeerders.

koeberg | 28-06-18 | 10:33

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:22 |
"Een normaal mens heeft geen enkele last van deze wet."
Precies!

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:46
▼ 1 antwoord verborgen

net wakker, als eerste altijd ff GS,...- nog jaarabb/donatie afsluiten moet maar random reader zoek-, die 'gemene' website , aanklikken....en manoman lig dubbel van het grinniken om weer eens zo'n weergaloos geschreven stuk.

Y&T | 28-06-18 | 10:15

Doet mij meteen weer denken aan mijn kleindochtertje (destijds 3 jaar oud) toen we er zo een tegenkwamen: "oma, is dat nou een spook"? Ik zei ja, dat is het. Haar antwoord; 'o wat leuk, nu heb ik er een in het echt gezien'. (Ze kende alleen maar het lieve spookje Casper).

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:15 | 1

Brilliant!

Twisted_Faith | 28-06-18 | 17:33

Maar als je verkleed bent als een Ringgeest uit de boeken van Tolkien ga je toch niet met de bus naar de tandarts. Je gaat op een vliegende draak!

Irnerius | 28-06-18 | 10:14 | 2

Hahaha +1

keestelpro | 28-06-18 | 10:29

Een wandelende draak op een vliegende draak, hoe gaat dat?

bergsbeklimmer | 28-06-18 | 10:51

Niemand belet ze overigens om een taxi te nemen als het openbaar vervoer geen alternatief meer is.

kindapaas | 28-06-18 | 10:14 | 2

Ik ging als taxichauffeur toch mooi een rondje rijden als er zo een mijn richting op kwam.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:28

Ze kunnen toch lekker fietsen, compenseert dat vitamine D gebrek een beetje.

medusa324 | 28-06-18 | 13:03

Op dagen dat het vuilnis wordt opgehaald, moeten boerka-dragers verplicht binnen blijven. Dit om vergissingen te voorkomen.

Croxifoxio | 28-06-18 | 10:13 | 1

binnen.?...met z'n allen naar buiten...om geen vergissingen te voorkomen...

Y&T | 28-06-18 | 10:16

Tandarts en dokter lijken me sowieso een no go als je je helemaal inpakt.

BTW: de volgende stap zal natuurlijk moeten zijn dat die hoofddoeken enz. af moeten voor de paspoortfoto. Belachelijk dat er een uitzondering wordt gemaakt voor één groepje afgod-dienaressen.

Guido | 28-06-18 | 10:13

Het zou me niks verbazen wanneer dit gewoon in scene gezet is met een autochtone dame van de redactie. Blijft toch Amsterdeugdam he?

XverderNix | 28-06-18 | 10:13 | 2

Ik denk het niet, maar het is vaak zo dat de autochtone bekeerde dames extremer zijn dan de van-huis-uit islamitische dames.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:19

Tis net als met ex-rokers.

ScumbaggusMaximus | 28-06-18 | 10:21

Ik zag de foto van de parasol en dacht heel even dat het Femke was die alvast een tipje van de boerka oplicht voor wat betreft het nieuwe politie uniform in Amsterdam dat zij feestelijk en met vooral veel getoeter zal introduceren vlak naar haar inhuldiging.

Texacoballletje | 28-06-18 | 10:12 | 1

o je bedoelt een soort onthulling...

Rene046 | 28-06-18 | 21:01

Eerlijk gezegd heb ik ook geen problemen met gezicht bedekkende kleding.
Als ze met hun boerka willen lopen, mij best, ga jullie gang, zolang ze mij maar niet dwingen dit ook te dragen.
Hoe meer je het gaat verbieden, hoe spannender en aantrekkelijker het wordt.

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:12 | 9

Ik zeg bovenkleding voor vrouwen verbieden

Ben Hetzat | 28-06-18 | 12:51

BosrandDirk | 28-06-18 | 11:02
Wat bedoelt u met , 'nee' ?

Rest In Privacy | 28-06-18 | 14:00

Maar heeft u ook geen problemen ermee dat vrouwen zonder gezicht bedekkende kleding als hoer gezien worden of nageroepen ?

Rene046 | 28-06-18 | 21:00
▼ 6 antwoorden verborgen

Als het koud is dan kleed ik me ook dik aan,als het warm is ehhhh moet wel aardig stinken onder de tent.

rein9576 | 28-06-18 | 10:10 | 4

Aristotalloss | 28-06-18 | 10:48
Handig bij overspel, hoef je niet op een rennend doel met stenen te mikken!

Vanilla | 28-06-18 | 11:11

Bij een opblaasburka zijn tentstokken niet nodig. Haringen dan weer wel.
Vandaar die geur.

Ernst Oosters8389 | 28-06-18 | 11:14

Voor de grootte schoonmaak hebben ze boerkini uitgevonden.

Rene046 | 28-06-18 | 20:58
▼ 1 antwoord verborgen

[quote]De verpakte vrouw (vermoedelijk - red.) werpt wel een interessante filosofische vraag op: mag je in vrijheid kiezen om jezelf een onomkeerbare onvrijheid op te leggen? [/quote]
Dat mag vast wel, maar dan wel achter je voordeur en niet daarbuiten. Als jij er voor kiest om jezelf te laten onderdrukken door een man, laat hem je dan goed onderdrukken en laat jezelf in een burka aan de ketting in huis leggen, zodat je op en neer kunt lopen tussen de keuken, de badkamer, het toilet en je bed.

WatMoetJeNu | 28-06-18 | 10:10 | 1

Een deel van die onvrijheid is nu dat ze niet met OV kunnen reizen. Dat die vrouwen van hun echtgenoten (waarschijnlijk) ook niet zelf mogen autorijden, daar hebben ze kennelijk weer géén probleem mee.

Guido | 28-06-18 | 10:15

Het staat haar vrij om haar 'islamitisch recht' in een moslimland te gaan beoefenen.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:10 | 3

Als ze zo door de straten van Damascus gaat banjeren loopt ze grote kans neergeschoten te worden. Ze draagt namelijk het uniform van ISIS.

keestelpro | 28-06-18 | 10:14

Zeker.

Lupuslupus | 28-06-18 | 10:30

Het uitproberen waard, zou je zeggen...

Graaisnaaiert | 28-06-18 | 11:15

Naar de tandarts? Doet hij dat op de tast?

Mr_Natural | 28-06-18 | 10:10 | 3

Net voor! Ik dacht meteen WTF hoe gaat een tandarts dát doen dan?

Dutchbeaurouge | 28-06-18 | 10:12

Er zijn ook vrouwelijke tandartsen, die zijn zeker zo goed of beter. ;)

Rest In Privacy | 28-06-18 | 10:13

Die gaan net zo min naar de tandarts als naar de dokter,
het is een groot broeinest van bacillen en bacteriën.
Berbers staat onder hun eigen mensen al bekent,
als niet al te slim of hygiënisch volk,
het afvoerputje van mohamedaans volk,
zo van de bergen afgedonderd met hun achterlijkheid,
Nederland binnen gekomen.

Plorkface | 28-06-18 | 10:22

Je hebt geen islamitisch grondrecht in Nederland!!!!! Je hebt Nederlandse grondrechten in NL.

trottle | 28-06-18 | 10:10

Hebben mensen in Nederland een islamitisch grondrecht? Dat wist ik niet.

osolemio | 28-06-18 | 10:09

Waarom wordt ons tegenwoordig geleerd dat landelijke wetten niet overal (Amsterdam) hoeven te gelden ?
Wanneer wordt daar eens tegen opgetreden?
Als je niet handhaaft, weet niemand straks meer welke wet in welke stad geldt en kan iedereen overal voor worden vrijgesproken.

Q.Bert | 28-06-18 | 10:09 | 1

En dan liggen mensen te zeiken over TRump.. daar is bijna geen enkele staat hetzelfde.. handhaaf dat maar eens.. Een burgemeester die zijn stad af wil afzonderen zit in het verkeerde land.

Rene046 | 28-06-18 | 20:55

Ja zichzelf Islamitische grondrechten toe-eigenen, dat is gewoon hoe deze barbaren denken en in het leven staan. Wen er maar aan.

En verder:

Islam is geen ras.

Alweer maar liefst editie #2143618451245124 van deze stelling.

Clint_Plint | 28-06-18 | 10:09

Islmitisch 'grond'recht.... moehahahaha

litebyte | 28-06-18 | 10:09

Oh jee, we overtreden het "islamitisch grondrecht" mensen!

CasaMan | 28-06-18 | 10:09

Deze vrouw is een schande voor de menselijke evolutie.

keestelpro | 28-06-18 | 10:09 | 1

Kom nou toch! indoctrinatie is van alle tijden - dit is op extreem (rechts) conservatieve ideologische gronden overigens.... oh en met een vleugje aandachtshoerderij.

litebyte | 28-06-18 | 10:13

De coalitie laat weten dat ze niet achter deze wet staan. Daar gaat de handhaving....

Copyrechts | 28-06-18 | 10:09

Ah nu begrijp ik het, het is een soort onderdanigheidsfetisj. Vijftig tinten geil.

Conan de Rabarber | 28-06-18 | 10:08

Maar mag ze nog wel permanent haar bivakmuts of motorhelm op?

Godwint | 28-06-18 | 10:08 | 5

Mmm, ik heb in mijn schooltijd een paar jaar weekenddienst gedraaid in een tankstation en ik kan je vertellen dat het niet prettig is om bij de kassa iemand volledig in pak met handschoenen met helm op - sommigen waren zo onbeschoft om dat ding op te houden - te krijgen hoor. Je zit toch met duizenden guldens in kassa + lade en een gezicht vertelt toch een hoop over de intenties van iemand. Heb ook een enorme hekel aan mensen die hun zonnebril niet afdoen als je tegen je praten, gewoon onbeschoft.
Maar ik zal wel weer een oude lul zijn.

Graaisnaaiert | 28-06-18 | 11:13

Rappersjimmy | 28-06-18 | 10:14 |
Je kunt achterlijkheid niet bij wet verbieden.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:42

Graaisnaaiert | 28-06-18 | 11:13
Tja, voor die twee minuten dat ik binnen sta ga ik niet mijn zonnebril op sterkte omwisselen voor mijn gewone bril. En zonder één van die twee zie ik toch echt te slecht. Dus dan maar ophouden.

Ser_Bagel | 28-06-18 | 12:58
▼ 2 antwoorden verborgen

Wat is de mening van Parsons?

Croxifoxio | 28-06-18 | 10:08 | 1

Burka of niet, die zou haar sowieso doen.

vokjoe | 28-06-18 | 10:41

Met een bivakmuts op kom je ook de bus niet in, trut.

boerk | 28-06-18 | 10:07 | 2

Wel klote voor criminelen dat ze geen bivakmuts meer op mogen bij overvallen.

keestelpro | 28-06-18 | 10:17

keestelpro | 28-06-18 | 10:17

Bij een vorige poging tot een burkaverbod in Nederland vonden sommige politici en ambtenaren (hallo Joris Demmink!) het ook wel klote dat ze dan niet meer legaal in een gemotoriseerde burka over straat konden.

OverdaanDerOnderheid | 28-06-18 | 10:31

Er zijn geen islamitische grondrechten, ook geen andere relegieuze, anders dan de verheffing boven ongelovigen die in de wet vastligt en misbruikt wordt. Succes bij de EVRM/EU die ongetwijfeld toegeven.

TheseDays00 | 28-06-18 | 10:07 | 6

Graaisnaaiert | 28-06-18 | 11:08 |
Exact, het idee dat onze Grondwet onwrikbaar is en heiliger dan De Verhevene is de naïviteit ten top. De macht van God is voor de gelovige sterker, lees de statuten van de SGP er maar op na.
Die zogenaamde "professor of Islamic Studies" die hier destijds als een bruggenbouwende Sinterklaas werd binnengehaald, Tariq Ramadan, maakt het in zijn arrogantie pijnlijk duidelijk. Enerzijds roept hij overal in zijn toespraken de moslim op "to abide by the law" en "to behave as a trustworthy citizen". Nou kun je je al afvragen waarom het nodig is om de moslim op te roepen zich aan de lokale wetten te houden. Zijn ze dat eigenlijk niet van plan dan? Moeten ze ertoe gemaand worden? De aap komt uit de mouw als hij het over zijn eigen geloofsocvertuiging heeft. Hij zegt dan glashard dat hij bereid is om zich aan de plaatselijke wetgeving te onderwerpen, maar slechts voor zover die niet in conflict is met zijn geloof. Et voila. Geloof één, plaatselijke wetgeving twee. Gehoorzamen aan de wet is niet uit overtuiging, het is een strategie.

Schoorsteenveger | 28-06-18 | 11:38

OK, deal. Onze wetten gelden niet voor moslims. Dus ook niet de rechten die daaraan ontleend kunnen worden. Ofwel: Kop- > Kont -> Zandbak -> DOEI!!

marcoplarco | 28-06-18 | 14:19

Altijd leuk om te lezen, op straat lopen ze in komo zakken, terwijl ze op internet/titter in volle glorie staan met botox lippen en make-up wat ook niet zo geliefd is bij dit geloof,schijnbaar begrijpen die die-hard moslima's niet wat hun god bedoeld heeft.
alles of niets...
geen make-ip, geen alcohol, geen sigaretten, en god weet wat hij niet graag heeft.

Rene046 | 28-06-18 | 20:50
▼ 3 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken