Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

‘Sanne Wallis reageert niet op faalparodie’

OK het is wel een beetje Schuld van GeenStijl want wij knipten dat liedje uit de show van Sanne. Maar het was ook weer niet de bedoeling dat RTL Boulevard een HEKSENJACHT zou ontketenen om de gesjeesde cabaretière.

Laat staan dat iemand er op zit te wachten dat Jack Spijkerman werd opgegraven... RTL Boulevard belde heel Grappig Nederland af (zo gepiept, dat zijn immers niet zo veel mensen), maar niemand wilde reageren op het verprutste parodietje van Gaza Wallis de Vries. EN TE FUCKING RECHT. Het was een stomme, slecht gelukte kutparodie met de standaard-linkse eenzijdige & dogmatische belichting van een slepend conflict, waarbij het BNNVARA niet lukte om de middelmaat van een paar eeuwenoude jodenclichés te overstijgen om een gammel puntje te maken. Maar dat is dus geen misdaad. En ook geen antisemitisme, wat ons betreft (*kijkt streng naar de humorloze smaakpolitie van het CIDI*). Slechte grappen uit een bekrompen inborst, het mag gewoon lieve mensen. Maar goed. We kunnen niet wachten tot er zaterdag in de nieuwe aflevering (opgenomen in een studio vol joden) een kneiterbelegen parodie van Tarkan wordt opgevoerd waarin alle clichés rond de ramadan op de hak worden genomen. Zin in!

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist en opgerot-
Idiotidiot | 24-05-18 | 19:52 | 2

Helemaal mee eens GS. Vond het zelf smakeloos en onnodig. Maar dat mag nou eenmaal in ons land! Dus als we het voor provocerende cartoonisten opnemen dan bewaken we ook de rechten van deze linkse bende.

SuqMadiq | 24-05-18 | 17:08

Ik ben vanaf nu een anti-sanne'iet

langzullenweleven | 24-05-18 | 15:59 | 1

Het monster wil niet reageren. Ik geloof dat het monster niet kan of durft te reageren. (BEWAKING).

Rest In Privacy | 24-05-18 | 15:47

Haar bek staat schuinlinks scheefgezakt door mislukte humoristische onkunde echt gekleurd geklungel van een raar en vreemd mens.

Goedverdoemme | 24-05-18 | 15:40

Nou, Peter Wallis de Vries probeerde nog Geert Wilders er aan de haren erbij te slepen door heel verontwaardigd een idiote vergelijking te maken met de kritiek op andere godsdiensten. Heel stupide natuurlijk want in principe gaat het om Israël en niet het Joodse geloof. Of in feite wel soms? Overigens werd Peter hartelijk bedankt door Beautje Bedorven Erfgoed. Op mij maakte Boulevard de indruk de boel te willen bagatelliseren.

Nelis SplitBloes | 24-05-18 | 15:11

Sanne had dit gewoon kunnen weten. Niet iedereen is het met haar linkse denkwijze eens. Waar je wel onbeperkte grappen over kan maken zijn rechtse politici en christenen.

BozePaarseMan | 24-05-18 | 14:58

Zojuist samen met enkele vrienden kaartjes besteld voor de SWdV show van 25/5. Waarschijnlijk blijven die stoelen keurig leeg. Wordt lachen.
Zin in!

R van Perzie | 24-05-18 | 14:58 | 2

Zeker niet, ze houden hier rekening mee. Als je niet komt opdagen trekken ze wel een blik open ergens. Studio ernaast mensen geld aanbieden om erbij te komen zitten bijvoorbeeld. Vrees dat je je geld heb weggegooid.

SuqMadiq | 24-05-18 | 17:11

De kaartjes zijn gratis.
(Anders komt er überhaupt niemand)

digibeest | 25-05-18 | 02:45

Kijk, dat krijg je nou van teveel iftarren.

MistaRazista | 24-05-18 | 14:36

Is vast al ter sprake gekomen, maar toch. Tegen acties van Israel zijn, is niet automatisch 'anti-joden' (ook wel antisemitistisch) zijn. Net als tegen acties regering van Rusland zijn, niet automatisch anti-orthodox Katholiek zijn betekent. Het zijn tegenwoordig nutteloos doodspasmen van religiturds die proberen nog wat aandacht te trekken op 'hoe goed ze zijn vanuit geloof' (niet begrijpende dat we in een tijdperk van weten en begrijpen zijn aangeland, niet meer het 'ik vertrouw en geloof je op je blauwe.. eh... groene... euh... bruine ogen'.

Geinstijl | 24-05-18 | 14:30

Briljante Parodie!

rachid82 | 24-05-18 | 14:18 | 3

en nu over de Koran en Alla

langzullenweleven | 24-05-18 | 16:00

Allah, lik mijn ballah.

C.Martel | 24-05-18 | 18:00

Tot dat ze zegt laten we het over de hoeren hebben hoe is het overigens met je moeder dan zal je haar vast niet zo briljant vinden

likdoorn | 24-05-18 | 18:13

Zal sanne schuldgevoel hebben over wat ze denkt?

Man.man.man | 24-05-18 | 14:10

Het was inderdaad 'humor om te lachen'.
Waardeloos stukje kleinkunst maar niet meer dan dat.
Lekker laten gaan er zit een knop op je TV

boterhamtevredenheid | 24-05-18 | 14:08

Het houdt ze hier wel bezig zeg. De joden worden een keer op hun pik getrapt met slechte humor. So what? Move on! Als ze zich nu net zo druk zouden maken over vrede had het er nu anders uit gezien. Maar dat woord kennen ze al niet meer.

XrubenX | 24-05-18 | 14:06

De moslimwereld kent alleen maar éénzijdige belichting. Ik heb nooit geluiden uit de moslimwereld gehoord waaruit iets anders blijkt. Bovendien wordt nuance gezien als verraad, dus zo creëer je een uniforme fascistische horde.

K. Westergaard | 24-05-18 | 13:58

Mooi dat er in dit land toch ook ruimte is voor cabaretiers met een beperking.

obominotie | 24-05-18 | 13:28 | 1

haha. In het land der blinden is éénoog koning.

Lupuslupus | 24-05-18 | 13:34

Nou op die parodie van Tarkan kunnen we tot Sint-juttemis wachten. Al die linkse lui weten echt wel welk lijdend voorwerp zich wel laat lenen voor een grap en welke niet.

Angelica | 24-05-18 | 13:25 | 1

Moet Tarkan eerst het songfestival winnen net op het moment dat Turkije protesterende mensen aan het afschieten is. Dat laatste zie ik nog wel gebeuren, maar dat eerste niet.

vrijstijler | 24-05-18 | 13:59

De kern van het verhaal is dat links de grens opzoekt met betrekking tot wat net wel, en wat net niet kan qua antisemitisme.
Of het nu een parodie is (net wel), of import van islam (zeker niet), men is daar altijd mee bezig.

Nuchternederland | 24-05-18 | 13:25

In mijn beleving was het een nette parodie waar meer waarheid in zit dan voor sommige mensen wenselijk lijkt.

Sjoerd5000 | 24-05-18 | 13:01 | 1

Een linkse waarheid misschien..

BozePaarseMan | 24-05-18 | 13:37

Vrouwen en humor. Sterker nog: Nederlandse vrouwen en humor, het blijft een catastrofale combinatie, natuurlijk.
SW is humortechnisch een totale ramp. Ik heb haar 1 keer in het echt ontmoet, toen leek ze me wel okay, ze maakte godzijdank in ieder geval geen 'grappen'. Maar eens met schrijver: laat dit niet al te snuggere VARA gansje gewoon haar domme VARA dingetje doen.

echt_links | 24-05-18 | 12:59

In het kader van de hier ook alom bejubelde vrijheid van meningsuiting moet deze parodie kunnen. Het is uiteindelijk de rechter die moet beoordelen of de wet is overtreden. De show zelf was overigens uitermate slecht en de parodie was absoluut niet grappig. In Kopspijkers was ooit de parodie BZN in Bagdad te zien. Vele malen beter en niet kwetsend.

Mannes | 24-05-18 | 12:47 | 3

Het OM moet toch eerst besluiten of vervolging moet plaatsvinden? Net als met Alexander penthouse.

boerk | 24-05-18 | 13:04

Oh ja, want we hebben alleen nog juridische grenzen en bijsturingen hier. Morele verwerping en sociale sturing doen we voor het gemak maar niet meer aan. Lekker alle verantwoordelijkheid op de overheid afschuiven en zelf je handen wassen in onschuld. En het dan gek vinden dat het land ontspoort.

einStina | 24-05-18 | 13:22

Mensen zouden zelf het onderscheid moeten kunnen maken van wat wel en niet gepast is. Maar dat ontbreekt. Men denkt maar alles te kunnen zeggen onder de paraplu van zogenaamde 'vrijheid van meningsuiting'. Mensen zijn er tegenwoordig vooral op uit om anderen zonder enige reden(!) te kwetsen. "Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet". Een oude, wijze spreuk die in dit van God.verlaten.land met voeten wordt getreden. Maar o wee als ze de bal teruggekaatst krijgen, dan is het huilie huilie niet van de lucht. Velen zijn totaal gewetenLOOS.
Wim Kan maakte ook talloze grappen die echt de kern wel raakten maar nooit mensen griefde. En daar zat minimaal de helft van Nederland naar te kijken. Sterker nog, men keek al wekenlang naar die oudejaarsconferentie uit. Wat een enorm verschil met tegenwoordig. Kwetsen om het kwetsen. Zum kotzen!

Lupuslupus | 24-05-18 | 13:45

Dit lijkt wel op een soort Omerta.

Johan_Voorhaar | 24-05-18 | 12:46

Wat een drukte om niks. Gewoon een satireprogramma wat nu toevallig over Israël en Palestijnen gaat. Als je het niet leuk vind kijk je toch lekker niet?! Jullie zijn net als linkszeikerig gekwetst deugvolk.

FSBwatchyou | 24-05-18 | 12:46 | 4

@Lupuslupus: Theo van Gogh en Pim Fortuin kwetsen ook met opzet. Dat vonden fatsoensrakkers toen ook laf en minderwaardig. Uw soort fatsoen is gevaarlijk.

vrijstijler | 24-05-18 | 14:05

Zo is het. Alleen onze grappen deugen , wij hebben de waarheid in pacht en wij zijn de fatsoenlijken....

boterhamtevredenheid | 24-05-18 | 14:17

"Theo van Gogh en Pim Fortuin kwetsen ook met opzet."

KwetsTen, helaas.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 17:11
▼ 1 antwoord verborgen

Maak Joden belachelijk
Maak vluchtelingen belachelijk
Maak politici belachelijk
Maak reaguurders belachelijk
Maak jezelf belachelijk
Maak religie belachelijk
Maak die ene religie belachelijk
Maak wetenschap belachelijk
Maak de geschiedenis belachelijk
Maak mensen van kleur belachelijk
Maak transgenders belachelijk
Maak opinisten belachelijk

Heerlijk klimaat. Lekker rauw en hard. En dan liefst nog een tandje harder. Maar als je stopt na regel één ben je gewoon af. Laffe maffe slappe bak.

Knufter | 24-05-18 | 12:44

Niet alleen een geweldige parodie, technisch beter dan het origineel, maar ook nog eens de waarheid. En die doet pijn natuurlijk.

Sendis | 24-05-18 | 12:43 | 2

Buk raketten gebruikt door Israël...?

U verspreidt nepnieuws over het niet nepnieuws zijn van nepnieuws.

Knufter | 24-05-18 | 12:45

zoals eerder gezegd: nu zo
n parodie over de Koran, de moslims en Allah. Pas dan verdient zij mijn respect terug; nu walg ik van haar lafheid.

langzullenweleven | 24-05-18 | 16:02

Van al die mensen die niet gereageerd hebben ken ik er niet één behalve Hans Teeuwen. En waarom die hierop zou moeten reageren is niet duidelijk.

Het is toch zoiets als alle voetballers na gaan bellen omdat er één in het verkeerde doel heeft geschoten. Iedereen ziet het, daar heb je geen experts voor nodig.

Knufter | 24-05-18 | 12:41

Natuurlijk is het zeggen geen misdaad, dat het van onze belastingcenten gedaan wordt, is echter wel een misdaad.

me,myself and IK | 24-05-18 | 12:37 | 1

diefstal

langzullenweleven | 24-05-18 | 16:02

Een soort Actie Tomaat v2.0...

Kanarie_Geil | 24-05-18 | 12:31

Het aantal Grappige Nederlanders zal vele miljoenen bedragen. De humor ligt op straat. Schaarste is er slechts aan Grappige Bekende Nederlanders - waarvan het grootste deel weer niet grappig is maar het predikaat wel krijgt omdat het goddeloze rooie dominees zijn.

Guido | 24-05-18 | 12:28 | 1

Zó eens!

Lupuslupus | 24-05-18 | 13:48

Eens met artikel in grote lijnen. Maar dat er over geklaagd wordt betekent niet dat het als een misdaad wordt behandeld (in ieder geval niet door CIDI). Daar zou pas sprake van zijn als er een aanklacht werd ingediend, en dat is nog niet gebeurd (zelfs niet door eenmansbedrijf federatief joods nederland).
Wat er gebeurd is dat mensen die het een idiote 'parodie' vinden, aangeven dat het zo is, en argumenteren waarom. Het grote verschil is dat er nu niet slechts een appel gemaakt wordt op emotie, maar dat er ook verwezen wordt naar de feitelijke onwaarheden, en de ongepaste transpositie van Israel naar Joden toe (want het kerching-kerching is tot nu toe echt nooit een ding geweest wanneer men feitenvrij op israel ging schelden, dus het is niet meer dan logisch dat men dan de koppeling maakt naar waar kerching-kerching wel altijd aan heeft gerefereerd).
Als in de naam van Satire, met overheidsgeld geschiedsvervalsende propaganda gemaakt wordt, dan is het wel erg krom om mensen die zich daar openlijk druk om maken af te branden. In de marktplaats van ideeen bestaat zowel de 'pardodie' als de reactie erop. Als satire zo heilig is dat het in publiek onbetwist moet blijven, dan is het geen satire meer, maar dogmatische brainwashing.

arbanafal | 24-05-18 | 12:25

De thumor van de npo kent geen Grenzen.

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 12:18

Vraag me af wie dat liedje - die tekst - eigenlijk geschreven heeft. Dat doen die 2 wijven niet, dat doen tekstschrijvers voor ze. Misschien dat diegene opheldering wil geven wat hij/zij er eigenlijk mee bedoelde?

Graaisnaaiert | 24-05-18 | 12:12 | 6

Inderdaad. Een comediëne hoort haar eigen teksten te schrijven. Anders is het toch net zoiets als bij een hoer binnen stappen en dan op de plastic pop te moeten.

Knufter | 24-05-18 | 12:46

Bijna elke cabaretie koopt grappen. Best wel een gat in de markt als je het niveau ziet.

Rallywally | 24-05-18 | 13:16

Maar dan eerst bewijzen dat dit specifieke liedje niet door "die 2 wijven" is geschreven, maar door iemand anders. Daarna pas zeiken.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 18:00
▼ 3 antwoorden verborgen

Krijg altijd zo'n diarree van die vrouw, 'k ga ook niet meer de chickenkebab op zaterdagavond bestellen.

mortgage_freeman | 24-05-18 | 12:11

Sanne is in mijn beleving de Nederlandse Amy Schumer. Die proberen lollig te zijn maar krijgen het binnen 3 minuten voor elkaar dat ik volledig apathisch voor me uit zit te staren.

nikolaos | 24-05-18 | 12:10 | 12

Ik denk dat een slonzig uiterlijk ook wel binnen de grappenmakerij past. Ook vanwege bepaalde effecten.

nikolaos | 24-05-18 | 13:59

@EinStina: Ja, ik weet, u doelt op het "eigen broek ophouden" maar ik zet daar mijn vraagtekens bij. Het is dezelfde Comedy Central kliek, en die worden uiteraard gefinancierd. Echt niet alleen door kabelboeren en reclameinkomsten, daar moet meer geld achter zitten. En gezien het feit dat de deugfactor de kritische massa al lang ontstegen is vermoed ik dat daar behoorlijk wat Democratisch geld naartoe gaat, icm met dat van allerlei deugclubjes.... Denk niet dat Schumer c.s. op eigen kracht de harten van politiek-correct Amerika zouden hebben veroverd. Daar zitten sponsoren op...

Graaisnaaiert | 24-05-18 | 14:25

@Graaisnaaiert: zo goed ken ik het US geldsysteem niet, ik weet alleen dat ze niet op de staatszender rondhuppelt, maar als er inderdaad burgerbelasting naar haar gaat, ben ik het volkomen met u eens. Bah. En mocht zij betrapt worden op haatzaaien, vind ik haar ook bah. Zolang beiden nog niet aangetoond zijn, krijgt ze van mij het voordeel van de twijfel. Soms heb ik zo mijn milde 5 minuten, haha.

einStina | 24-05-18 | 14:39
▼ 9 antwoorden verborgen

Wellicht een idee om het begrip vrijheid van meningsuiting te vervangen door : leefbaarheid. Zowel npo als overheden zijn schatplichtig (huh ? dat woord kennen we niet, niet gehad op s.o.) aan vorige generaties,zeg maar de echte nederlanders.
Betekent dat je niet al je psychische diahree zonder enige zelfreflexie, in media of omgeving ventileert,
Dat was ook een tip voor fossiele en jonge sjw feministen

2CVOcean | 24-05-18 | 12:08 | 3
-weggejorist-
Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 12:15

@TPR mooie reactie, ondanks een gebrek aan direct verband met de VARA.

einStina | 24-05-18 | 12:18

idd!
Theo Pim Ria
Althans, bijna...

Hemmenaar7 | 24-05-18 | 12:43

"Het was een stomme, slecht gelukte kutparodie"
Maar wel 1 waar heel wat tweets en topics waard is blijkbaar. Raakt het blijkbaar toch een gevoelige snaar. De hele shitstorm toon wel aan dat het voor heel veel mensen nog altijd een taboe is om Israel te bekritiseren. Hoe langer deze shitstorm duurt, hoe beter ik die parodie ga vinden en hoe belangrijker ik het vindt dat belastinggeld aan dit soort dingen wordt besteed. Sneeuwvlokjes die op tilt slaat van een mening die niet helemaal in zijn eigen straatje past, moet maar in zijn eigen safe space kruipen.

"En ook geen antisemitisme, wat ons betreft (*kijkt streng naar de humorloze smaakpolitie van het CIDI*)."
Hulde voor deze uitspraak. Vooral omdat Geenstijl regelmatig een CIDI-spreekbuis is. Maar waarom ze niet harder aanpakken? Zodra Gloria, Anousha of Sylvana weer eens de racisme-kaart worden ze hier ook door het slijk gehaald. Esther Voet en het CIDI vallen met hun antisemitisme-kaart in dezelfde huilie-huilie categorie. Dat soort mensen verdienen het om uitgekotst te worden.

vrijstijler | 24-05-18 | 12:07 | 4

@vrijstijler | 24-05-18 | 12:07
Het komt mij eerder voor dat velen het een beetje erg doorzichtig vinden hoe deze "cabaretiers" hun pijlen richten op veilige doelen en daar dan blijkbaar ook nog de handen mee op elkaar krijgen van figuren die op hun achterste benen zouden staan indien de "parodie" gericht was op andere bevolkingsgroepen. Het is die hypocrisie waar men zich tegen keert. Hypocrisie waar ook zij verplicht aan mee betalen.
Want, laten we wel wezen: we zullen van Sanne geen dergelijke "parodie" op Marokkanen, Turken of bv. Moslims zien. Dat wordt toch als wat gevaarlijk beschouwd door deze "waaghalzen van het vrije woord" die ons toch elke dag voorhouden dat wij juist deze genoemde bevolkingsgroepen aan onze borst moeten drukken. Maar ook zult u Sanne geen sketch zien doen waar onze donkergekleurde medelanders uitgebreid met kip, watermeloen en alle andere stereotiepen worden neergezet. Dan vallen alle bewonderaars van haar "Israelparodie" met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid met grote verontwaardiging over haar heen.
Doe dan helemaal niets Sanne, zou mijn aanbeveling zijn.

Wolveshead | 24-05-18 | 12:40

@Wolveshead: Je vindt Sanne hypocriet omdat ze geen grappen over Marokkanen en Turken maakt. Zomaar 1 land bekritiseren. Hoe durft ze! Ze houdt zich niet aan de "als je 1 land bekritiseerd, moet je alle ook alle andere landen bekritiseren"-regel. Foei!

vrijstijler | 24-05-18 | 13:25

@vrijstijler | 24-05-18 | 13:25
Nee, lees mijn tegel nog een keer.
ik vind haar (en vele "cabaretiers") hypocriet en nogal laf vanwege hun zeer selectieve (en vooral veilige) keuze waar de pijlen op worden gericht. Het is ook bepaald niet nieuw te noemen aangezien er in dit land al decennia lang tegen geloven en gelovigen wordt aangeschopt. Met opzichtige uitzondering van 1 geloof en zijn aanhangers. Daar is inmiddels de donker gekleurde medemens bijgekomen, ook die zal niet aan een dergelijke "parodie" worden onderworpen. Aziaten dan met hetzelfde gemak weer wel, die komen echt niet vlagverbrandend de straat op of met allerhande belangenorganisaties die rechtzaken gaan aanspannen.
Als je het niet aandurft om alle groepen op dergelijke wijze aan een "parodie" te onderwerpen zou het beter zijn als je die lafheid niet zo overduidelijk ten toon spreidt en er gewoon helemaal het zwijgen toe doen.

Wolveshead | 24-05-18 | 15:09
▼ 1 antwoord verborgen

Overigens is het wel bijzonder dat Peter R de Vries hierover geen mening heeft en dit voor 2.500 euro, om ieder uur, op ieder kanaal dat de Nederlandse TV kent, heeft medegedeeld.

RenHoek | 24-05-18 | 12:07 | 2

Zou Peter R de Vries een oom kunnen zijn van Sanne W de Vries?

gekwetst | 24-05-18 | 12:34

gekwetst: ze hebben in ieder geval het "ik ben zo ontzettend walgelijk"- gen gemeen

langzullenweleven | 24-05-18 | 16:03

Even hoor. Als dit 'lied' geen antisemitisme is, wat is dan eigenlijk wel antisemitisme?

His Lordship | 24-05-18 | 12:01 | 2

Nog meer "hun" reactie, waar ik echt hoop op had, dat die wel zou komen en niet, dat ze een mark ruttetje doen.
Stilzwijgen is volgens mij bekennen in dit geval.

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 12:04

"Als dit 'lied' geen antisemitisme is, wat is dan eigenlijk wel antisemitisme?"

Nou, ramen inslaan van joodse restaurants, bijvoorbeeld, mensen met keppeltjes op straat in elkaar beuken, op demonstraties "Hamas, hamas, joden aan het gas" scanderen, op andere demonstraties met IS vlaggen in het naffers "Dood aan de joden" scanderen, als islamitische aanslagpleger er altijd voor zorgen dat je óók zoveel mogelijk joden meepakt, een 85-jarige holocaust overlevende vermoorden omdat "joden altijd wel geld hebben". Dat soort dingen.

Maar een liedje dat overduidelijk parodie is (in een programma dat overduidelijk satire brengt), waarin bepaald beleid van de Israëlische overheid op de hak genomen wordt, nee, dat vind ik geen antisemitisme.

Mensen hier, en dat zijn er helaas nogal veel, die vinden dat zoiets "verboden" moet worden, scharen zich bij dezelfde lieden die vonden dat die parodie van Rudi Carrell over Khomeini niet uitgezonden mocht worden, Erdogan en zijn slaafse volgelingen die vonden dat die Jan Bohmermann "aangepakt" moest worden, en bangige Nederlandse autoriteiten die een Gregorius Nekschot van zijn bed lieten lichten vanwege onwelgevallige cartoons. Daar moet je allemaal niet bij willen horen.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 17:04

Nou Van Rossem, je kunt wel streng kijken, maar dit had alles met antisemitisme en vooroordelen te maken. Als het liedje een strekking over Marrekane, ramadan en criminaliteit had gehad dan was de pleuris in dit landje uitgebroken en hadden we nu nog debatten en Kamervragen gehad. En er was volledige apeshit gegaan op het fatsoens- en deugorgel want discriminatie en racisme.

Zo zie je dat gaandeweg de tijd iedere definitie zijn inflatie kent.

RenHoek | 24-05-18 | 12:01 | 2

RenHoek: "En er was volledige apeshit gegaan op het fatsoens- en deugorgel"
Precies wat alle antisemitisme-roepers nu ook doen.

vrijstijler | 24-05-18 | 12:10

Nou dat valt best mee. CIDI heeft een reactie gestuurd die behalve best grappig, best waar was. Verder is iedereen wel een beetje verder gegaan waar hij of zij mee bezig was. Hier in de burelen spuit iedereen zijn mening nog wel, maar dat was het dan wel. Over de zwarte-pieten discussie zijn er wel boeken volgeschreven.

RenHoek | 24-05-18 | 12:28

Sanne Wallis de Vries heet in het echt Irma Grese.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 11:59 | 5

@renhoek, sorry niet gezien. aan joe de eer.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 12:22

Thanks.

RenHoek | 24-05-18 | 12:30

Tjah, anno 2018 worden verknipte meisjes loverboyvoer. In nazi duitsland ging je bij de SS. Nog eerder werden hysteria bestreden met vibrators dus eigenlijk moeten we weer terug naar die methode.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 13:08
▼ 2 antwoorden verborgen

Sanne is dus een beetje de jodenhatende zwarte weduwe van omroepland geworden. Niet helemaal terecht natuurlijk aangezien het allemaal auf befehl was van de BNN/VARA die wilden zien hoever zij met hun jodenhaat en deugpolitiek konden komen. Sanne was gewoon een useful idiot, niks meer en niks minder.

RenHoek | 24-05-18 | 11:55 | 1

Zij en de haren bij vara zijn nog steeds besmet met het marcel exota van dam-syndroom, terwijl hun grootste goeroe witteman gelukkig iets uit beeld is.

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 11:58

"De parodie gaat dus niet over de Joodse gemeenschap maar over het Israëlische regime" aldus het regime van bnnvara.

Koonkluk Huis | 24-05-18 | 11:54 | 1

Ik heb ook geen bloedhekel aan moslims maar wel tegen de islam, ja zoiets dus.

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 12:00

Op het moment dat een bevolkingsgroep niet veilig is: op een geheim adres woont, een permanente politiepost voor je synagoge, permanente beveiliging voor de basisschool van je kind, je niet meer ongestoord over straat kan wanneer je herkenbaar bent als lid van die bevolkingsgroep...
Is een grap iets heel anders dan bij een florerende, veilige bevolkingsgroep. Deze grappen gingen niet enkel over Israel, er stonden een aantal klassieke joden-grappen in over o.a. geld, dat is zeker jodengaat. Daarnaast weet de maker dat de bevolking joden en Israel door elkaar haalt, dat de eerste groep steeds wordt aangesproken op het tweede. Dit soort stereotyperende grappen dragen enkel bij aan polarisatie, waarbij de onveiligheid van de groep groter wordt. Dat is ook een vorm van jodenhaat. Zeker gezien de geschiedenis van de veiligheid van de joden in ons land. Dat is geen grap; bovendien is het alleen geloofwaardig als grap als je andere groepen op dezelfde manier zou plagen. Wat mij betreft is dit zeker wel antisemitisme... *kijkt streng*
Persoonlijk interesseert het me weinig wat debiele mensen zoal uitkramen, maar maatschappelijk gezien, het grotere plaatje weetjewel, is het terecht dat het CIDI zoiets afkeurt (op een gevatte manier). Waar blijft de rest?

einStina | 24-05-18 | 11:50 | 14

"Daarnaast weet de maker dat de bevolking joden en Israel door elkaar haalt"

Dom gelul. Dat geldt slechts voor 6% van de bevolking, te weten ca 1.000.000 aanhangers van het geloof van de vrede.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 16:45

@Dr_Johnsen: nee hoor, ik word, als niet jood en wel judaist, om de haverklap aangesproken op het Israel-MO conflict, en dat gebeurt eigenlijk altijd door autochtone Nederlanders, over het algmeen linkse wezens. Die 6% die jij bedoelt praat nl nooit tegen me nav hun separatie ipv integratie.
PS ik heb geen lul want ik ben een meisje, wellicht keek je net in de spiegel toen je dat neerpende.

einStina | 24-05-18 | 17:21

"wellicht keek je net in de spiegel toen je dat neerpende."

Ja grappig hoor, maar dan niet Sanne Wallis de Vries de maat nemen dat zij slechte grappen maakt, Einstinaatje

Dr_Johnson | 24-05-18 | 17:39
▼ 11 antwoorden verborgen

Precies zoals GS al eerder zei: napruttel cabaret. Jammer wel dat door die ophef de kijkcijfers weer (even) omhoog gaan. Ik begrijp sowieso niet - maar dat is uiteraard een kwestie van smaak - wat die Wallis de Vries op TV doet. Tis niet eens een lekker wijf, en dat vind ik toch wel een minimumeis voor vrouwen op de televee. Als er geen NPO zou zijn dan zou ze ergens in een restaurant tafels afruimen.

Jahowiseffe | 24-05-18 | 11:47 | 2

"Tis niet eens een lekker wijf, (<-komma) en dat vind ik (<stop maar)" blah blah blah. Nee Uw vlag dekt Uw lading niet. (IQ +/- 71)

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 11:53

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 11:53
Mja, nu kunt u wel vol op het IQ orgel gaan, maar het probleem meneer, dat blijft.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 13:04

Vrijheid van meningsuiting, zelfs die ellende van Sanne, all the way!

Het is daarom juist triest dat Sanne geen strobreed in de weg gelegd wordt en dat humor die niet past in de linkse Kerk als snel van de MSM, en zeker de Staatsomroep, verbannen is. Nog even los van de artiesten en politici die feitelijk de mond gesnoerd zijn omdat ze hun leven riskeren als zij van hun vrijheid op meningsuiting gebruiken (Charlie Hebdo, Kurt Westergaard, Gregorius Nekschot, Pat Condell).

Lafayette | 24-05-18 | 11:47 | 3

+ Theo van Gogh, Pim Fortuyn, Geert Wilders, Baudetje & Grand Old Hiddemeister en dit IS juist de humor van de npo.

Theo-Pim-Riv | 24-05-18 | 11:55

Vrijheid van VVMU ben ik helemaal dolletjes voor. Alleen heb ik ontzettend moeite om deze wanstaltige rotzooi als humor te bestempelen. Zeker omdat Sanne R. de Vries nooit, maar dan ook echt nooit grappig of zelfs maar leuk is geweest. Tenenkrommend, dat dan weer wel.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 13:03

Acar_ketimun: "Alleen heb ik ontzettend moeite om deze wanstaltige rotzooi als humor te bestempelen."
Ik vindt Gregorius Nekschot en Charlie Hebdo ook niet grappig. Wel nodig. Heilige huisjes omver trappen gaat nou eenmaal makkelijker als je wat artistieke vrijheid hebt.

vrijstijler | 24-05-18 | 13:30

Sanne Walvis De Vries wil je onsterfelijk worden als cabaretière?
Stop dan met politieke grappen. Neem een voorbeeld aan Toon Hermans.
Tijdloze lieve humor over de mens en het leven die vandaag de dag nog steeds actueel en grappig is. In tegenstelling tot zijn tijdgenoot Wim Kan die altijd het politieke beestje bij de naam noemde en een oeuvre heeft achtergelaten waar de nieuwe generatie niets meer van snapt.

keestelpro | 24-05-18 | 11:46 | 3

Zou dat nog kunnen? Lachen om een gehaktbal?

atheïstisch stemvee | 24-05-18 | 12:02

Of over Snieklaas? Al bijna niet meer inderdaad.

keestelpro | 24-05-18 | 12:14

Ik heb liever dat ze helemaal stopt met haar "grappen". Ze is nooit zelfs in de buurt gekomen van grappig zijn, het enige publiek dat ze trekt zijn de klapjosties die zich graag in slaap laten sussen om maar niet naar de realiteit te moeten kijken. En nu ze inzien dat dat steeds minder werkt, gaan ze dan maar op de mildpassief-agressieve tour door dit soort pulp als "satire", "humor" en "parodie" te bombarderen. Meh.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 13:01

Tja Sanne,
Is niet leuk genoeg, fuck de grap die je maakt, jij bent het gewoon-niet.
En daarbij ben je niet appetijtelijk om naar te kijken
en ik heb het gezicht als een plork, dus dat zegt nogal wat.

Plorkface | 24-05-18 | 11:45

Sanne Wallis de Vries is het uithangbord van deugend links. Vol van hun eigen gelijk, in het bezit van de enige echte goede mening en ongelofelijk zuur...

Wijze uit het Oosten | 24-05-18 | 11:45 | 1

En vervuld zijn van het de hele dag opsnuiven van de eigen anus geur.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:58

Het misgeboorte moet natuurlijk wel haar linkse achterban behagen.Dus dan maar een kuch parodie over Israël.
Heb ik ook geen moeite mee,maar wel dat je oa het misgeboorte nooit hoort over de islam.
En als ze al wat zeggen hebben ze het erover dat de moslims de nieuwe Joden van europa zijn.

komtdatschot | 24-05-18 | 11:43

vrijstijler | 24-05-18 | 12:29
Joh lul niet zo stom joh. De hardste grappen over joden komen met name door de joden zelf, in de vorm van stand upper. Laat laf links eens een keer grappen en een parodie over moslims maken, dan hebben ze nog enig recht van spreken. Maar als dat gebeurd, is het juist hard "racisme" en "xenofobie" krijsen. Andersom moet het kunnen en kirren ze van geluk hoe grappig het wel niet is... En dat noemen we dus hypocrisie, wat de linkse kerk niet vreemd is. Ook bijzonder grappig dat de geriatrische troep van een niet eens op afstand grappige vrouw als humor geforceerd wordt... Dan weet je echt niet wat dat woord in houdt.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:57

@Acar_ketimun: Wat wil je nou zeggen? Je wil graag grappen over moslims. Maar de humor van Sanne Wallis noem je "gewoon pure kanker". Dus Israel beledigen mag niet, maar moslims beledigen wel. En ondertussen gebruik je het woord hypocriet heel veel...

vrijstijler | 24-05-18 | 13:46

@vrijstijler | 24-05-18 | 13:46

Voorzichtig nou. Acar_ketimun is van de "humorpolitie", dat is een speciale afdeling van de gedachtepolitie. Met die laatste wil je het al niet aan de stok krijgen, laat staan met die eerste.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 16:38
▼ 2 antwoorden verborgen
-weggejorist-
DrumPiet | 24-05-18 | 11:39 | 1

Verder frappant dat mevrouw Sandifort buiten schot lijkt te blijven, terwijl die het toch echt ten tonele bracht. Goed voor haar hoor, daar niet van, maar toch.

Bigi Bana Boy | 24-05-18 | 11:38

Waar zijn al die Charlies nu? Toen comedian Böhmermann Erdogan beledigde stonden ze op de barricade. Maar een parodie over Israël, dat moet niet kunnen, tenzij je er direct een grap over de Islam achter plakt, dan mag het wel van de voorvechters van de vrijheid van meningsuiting. Piep piep, hypocriet.

Ardbeg | 24-05-18 | 11:37 | 9

Wel "grappen" en "parodie" maken ten koste van joden, maar te laf om hetzelfde over moslims te doen. Piep piep, hypocriet indeed.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:50

vrijstijler | 24-05-18 | 12:40
Bullpie. Van Gogh werd ook gewoon afgefikt en bestempeld als racist door deugend links hoor. Omdat hij wel durfde wat hun niet durfden: geen onderscheid maken in wie je beledigd. En door dat gehits voelde een zekere jurk zich geroepen om hem af te maken. Als een beest geslacht. Midden op straat en klaar lichte dag. Over Pim ga ik niet eens beginnen...

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:53

Het ging hier niet zozeer over een parodie over Israël maar dat er - onder meer - een expliciete verwijzing naar Joden en geld wordt gemaakt. Dat is niet alleen een vooroordeel, historisch beladen en beledigend voor Joden in het algemeen. Los van dat het niet waar is, is het ook nog eens heel dom.

Daarnaast scoorde het werkje vrij laag op de fatsoensladder toen men het kennelijk nodig vond een verwijzing te maken naar Joden en de (vermeende) bukraket die op de MH17 waarschijnlijk is afgevuurd. Die connectie bestaat niet, en het is wel heel schofterig en onbeschoft om een dergelijke insinuatie te doen.

Het verschil met Van Gogh is dat hij het debat wilde aanzwengelen en met argumenten kwam. Hoe dat hier is opgevat heb ik geen boodschap aan, simpelweg omdat ik hier niet betrokken was bij die discussie.

RenHoek | 24-05-18 | 17:23
▼ 6 antwoorden verborgen

Kijk de documentaire "The Settlers" van de VPRO eens. Daar word je echt veel wijzer van.

AnnaJL | 24-05-18 | 11:37 | 5

@Croxifoxio | 24-05-18 | 11:39 Pure uilenpropaganda! Laat je niet bedotten, uilen moeten oprotten!

dyslexieman | 24-05-18 | 11:42

Net nog Pornhub uitgelezen.

Mark_D_NL | 24-05-18 | 11:58

Aaah, omdat dit wel in AnnaJL d'r straatje past moeten we de VPRO aandieselen. Verdiep jij je maar eens wat beter in de geschiedenis van Palestina, de Filistijnen en de Hebreeuwers voordat je mij komt wijzen op een docu van een linkse subsidie slurper. Dank u de koekoek en de ballen...

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:48
▼ 2 antwoorden verborgen

Ja, GS. JE kunt er niet tegen zijn want dan is je eigen verdienmodel van mogen schofferen ook naar de mallemoer. Dat snap ik wel. Maar toch nog even... een volk wat een generatie geleden in Europa 6 miljoen keer werd uitgemoord, vond in het Midden Oosten een plek voor zichzelf. Deels bevochten, deels gezocht, deals gewoon gaan wonen. Iedereen vond het geweldig. Linkse Sonja,s gingen er heen om het land idealistisch mee op te bouwen. Het werd een groot succes.
Nu is het hip om ineens tegen de staat Israel te zijn. DIezelfde staat die Joden en ook Palestijnen veiligheid biedt. Ik vindt het onvergeeflijk wat gesmolten taas de Vries heeft geflikt en ik vergeef haar dat nooit.

Peniskokertje | 24-05-18 | 11:36 | 5
-weggejorist-
blabla9899 | 24-05-18 | 11:58

AnnaJL | 24-05-18 | 11:38
En gelukkig laat u ook hier weer vitale info weg omdat dat niet in uw straatje past. Over de bezetting van Jeruzalem door de islamitische gekkies in 638 hoor ik u comfortabel niet. Nee, doen alsof de hele kolerezooi pas in 1948 is begonnen, een tactiek die links en moslims altijd toepassen om maar niet toe te geven aan de eigen vuiligheid. Makkellijk maar vooral ook erg laf en bijzonder kinderachtig. Maar ja, u kunt dan wel lekker met het moralistische vingertje wijzen natuurlijk. Gewoon weglaten of verzinnen, de virtues van links en mossels.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:42

Acar_ketimun - chapeau!

Maris v.d Hof5393 | 24-05-18 | 13:19
▼ 2 antwoorden verborgen

Het was tenenkrommend, niet erg leuk. Spijkers met koppen (ja ook VARA) daar kon ik om lachen, ach ja vroeger he!
Antisemetisme? Hmm, dat kun je er inzien als het een opiniestuk zou zijn geweest maar het was een niet al te geslaagde parodie in een show.

Een moreel kompas is prima, maar we moeten niet verworden tot moraal ridders.

KeesRoeiboot | 24-05-18 | 11:36

Ik ben niet voor een meningen-bloedraad, maar de eeuwenlange gruwelijke Jodenvervolgingen in ogenschouw nemende vind ik dat men toch wel even tot tien mag tellen voor je stereotyperingen op Joden los laat. Een parodie prima, satire prime, (harde) kritiek prima, de klassieke stereotypen .... nou nee. Die maar niet.

Bigi Bana Boy | 24-05-18 | 11:36

Linkse humor is onverklaarbaar, vol van zelfpieperij en dogma deugpoeder.
Maar daar kun je dus tonnen per jaar mee roven via de npo.

28 | 24-05-18 | 11:35

Dapper hoor, niet eens achter je eigen grappen staan...

jip_86 | 24-05-18 | 11:35
-weggejorist-
AnnaJL | 24-05-18 | 11:34 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

Ik vond het een humorloze uitzending, nou vind ik de meeste vrouwelijke cabaretiers weinig humor hebben, behalve de dames van Toren C.
En als je zo nodig grappen over Israël of de Joden wil maken, prima, maar neem dan ook de Palestijnen, Iran of Turkije een keer op de hak, dan is Sanne vast uitgekakeld.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:32 | 2

Doen ze niet, want angst, icm met een misplaatst superieuriteitsgevoel ( die arme Moslims hebben het al zo zwaar en zijn zo zielig en worden overal gediscrimineerd etc. etc. ). Dat noemen wij "deugkramp", waar "ons soort mensen" collectief aan lijdt.

Graaisnaaiert | 24-05-18 | 12:08

Altijd weer dat "grappen over ... is prima, maar dan ook grappen over... " - argument. Als dat is hoe het werkt, mogen we dus ook alleen iets over de islam zeggen als we in hetzelfde bericht ook christendom, hindoeïsme, boeddhisme en jodendom op de korrel nemen.

vrijstijler | 24-05-18 | 12:47

Uiteraard durft niemand te reageren. Anders worden ze als entartete Kunst verkettert door de socialistische VARA Kulturkammer en mogen ze daar geen belastingcentjes meer op komen maken en reclame voor zichzelf in Tellsell voor zelfpijpers met Mathijs van Linkskerk.
Ook koopt policor Nederland geen kaartjes en boekjes meer van ze.
Want dan zijn ze eng-rechts.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:32

Ik heb de mossad geïnformeerd, maar die zijn niet van plan om haar te ontvoeren, te berechten en op te hangen. Waarom? Ze hebben nog nooit eerder zo'n lelijk wijf gezien. Lelijk van binnen maar vooral van buiten. Met die hondenkop van haar en haar verzuurde kut is ze al genoeg gestraft.

Willemdrie33 | 24-05-18 | 11:32 | 1

Oneens. Van binnen is ze echt nog een stuk lelijker.

OverdaanDerOnderheid | 24-05-18 | 12:11

Ze moet niet net doen of ze uitdagend bezig is, gezeik op Israel is dat niet het is zo ongelovelijk normaal, en totaal veilig. Links haat Israel gewoon, ze haten Israel omdat culturen nou eenmaal niet gelijk zijn, dat is tegen het zere been

Bokito ergo sum | 24-05-18 | 11:31 | 1

Veilige huisjes omtrappen heet dat
Je kunt lekker afgeven op Israël, katholieken, Amerikanen etc en net doen of je met een epische strijd bezig bent.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:35

Prima dat ze die parodie maakt. Maar: maak er dan ook een over bijvoorbeeld Turkije. Maar dat is te controversieel. En daarom hypocriet! Dus tot die tijd is het totaal smakeloos en ongepast. Of komt die aflevering over bijvoorbeeld de Turkse genocide nog? Hmmm....?
Precies.

Is dit nog nieuws? | 24-05-18 | 11:30 | 1

Wacht maar af, er komen vast meer sketches en grappen, ze is nog maar net begonnen

AnnaJL | 24-05-18 | 11:42

Zit het met verbazing te bekijken. Wat is dat slecht zeg. Ongeveer het tegenovergestelde van humor...

Schaatser | 24-05-18 | 11:30

Jodenhaat maken van mijn belastinggeld is wel erg hoor. De overheid maakt zich daarmee medeschuldig aan het aanwakkeren van anti-semitisme. Ik zie er de humor niet van in.

Tuurlijk mag Sanne Wallis de Vries de jodenhaatster uithangen als ze zichzelf daartoe wil verlagen, maar niet van mijn geld.

tipo | 24-05-18 | 11:27 | 1

Mee eens.

Montesquieue | 24-05-18 | 15:17

wat de khazaren en israel betreft: To find out who controls you, simply discover who you cannot criticise

blabla9899 | 24-05-18 | 11:26 | 2

Heb je hem weer met zn Khazaren.
Je hebt volkomen gelijk, op Israël mag je geen kritiek hebben.
Ik heb nog NOOIT Israël kritiek gezien of gehoord bij de NPO,Volkskrant,NRC en Trouw.
Vanavond documentaire nr 367 over Gaza op NL3

Misschien moet je je hoofd eens uit je antisemitische kont halen.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:39

Die test deed Pim Fortuyn ook.
En doet Wilders ook.
Duidelijk?

Nuchternederland | 24-05-18 | 12:44

Op wel net komt dit. Antisemiet 1, 2, of 3?

Mark_D_NL | 24-05-18 | 11:22

Kijk met spanning uit naar de volgende aflevering van dit spraakmakende programma! Zal moeilijk zijn om het nóg beter te doen dan in de eerste aflevering, maar je weet het nooit. Sanne, laat je niet kisten, je bent een kanjer!

Schoorsteenveger | 24-05-18 | 11:19 | 1

Tering zeg. Hoe laag leg jij de lat ? Familie van Sanne?

Jahowiseffe | 24-05-18 | 12:40

Wie heeft trouwens bedacht dat deze dame een eigen programma moest krijgen? Er loopt wel groter talent rond, op z'n zachtst gezegd.

Goldfinger | 24-05-18 | 11:18 | 7

Ja, ik ben ook een netto belastingbetaler, en ik zet ook wel eens vraagtekens bij wat er met mijn zuurverdiende euri gebeurt, maar dan moet je bij de verkiezingen maar anders stemmen, denk ik. En als je stemt op een partijtje dat weinig in de melk te brokkelen heeft, dan is het pure pech. Nederland is een compromis-democratie (nu een regering van maar liefst 4 partijen), en die besteden ons geld, ook aan dingen die je minder leuk vindt. Daar heb je als individu geen invloed op, en terecht. Anders krijg je van die malloten van, inmiddels 30 jaar geleden of zo?, die eisten dat hún individuele belastingguldens niet aan wapens voor het leger mochten worden uitgegeven.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 11:43

Johnson: ik begrijp wie u bedoelt met "een partijtje dat weinig in de melk te brokkelen heeft". Toch is het voor regenten steeds lastiger een brokkenkabinet te fiksen om solidair in onze melk te pissen.
Alleen de totale afschaffing van democratisch mandaat kan dat op termijn overeind houden. Waarna de wal het schip moet keren.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 12:00

"Alleen de totale afschaffing van democratisch mandaat kan dat op termijn overeind houden."

Begrijp ik het nou goed dat je pleit voor afschaffing van de democratie? En dan? Een dictatuur? Een sterke man? Of begrijp ik je gewoon verkeerd?

Dr_Johnson | 24-05-18 | 12:24
▼ 4 antwoorden verborgen

De originele kipjuffrouw was al geen 10 seconden aandacht waard. Raakt zo'n orthodox linkse muts als Wallis daar zo door getriggerd dat ze de hele vertoning minutieus nabauwde omdat het een Israëlische inzending betreft.
Jo-den.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 11:17

"Het was een stomme, slecht gelukte kutparodie"

Ik vond hem eerlijk gezegd wel leuk, hoewel ik over het algemeen toch, weliswaar weifelend, aan de kant van Israël sta. Dat mensen het niet leuk vinden, tsja, smaken verschillen nu eenmaal, maar echt belachelijk vind ik het dat een instituut als CIDI en zelfs Israël zelf op zijn achterste benen staan vanwege een parodie van een cabaretière.

Indien ze bij de vrije westerse wereld willen horen, dan zouden ze boven onschuldige kritiek zoals deze parodie moeten staan, ook al zijn ze het er niet mee eens. Als ze klachten gaan indienen en een grote bek opzetten om zoiets futiels, scharen ze zich in het kamp van Erdogan die publiekelijk met veel consumptie in zijn schreeuwen tekeer ging tegen die Duitse komiek (Jan Bomermann, heette ie zo?). En wie wil er nou graag in dat kamp zitten?

Dr_Johnson | 24-05-18 | 11:16 | 3

eensch

didivos | 24-05-18 | 11:44

de "humor" van Sanne Wallis de Heks is gewoon pure kanker. Dat mens is werkelijk nooit grappig geweest en laat zich voornamelijk oppijpen door keuvelende en moeilijkbrildragende neo-marxisten. Die ook nog eens haar DVD meuk massaal inslaan zodat ze keer op keer weer een stukje meer geretardeerd kunnen worden in de comfortabele fauteuil die thuis aan de Grachtengordel staat. Lekker neuzelen over zielige Pali's, de in en in slechte Trump en het lekkere kontje van Yassar Arafat... eehm Klaver. Maar goed, ik gun een ieder zijn en haar wansmaak.

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:21

@Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:21

Och jeetje toch. Is er iets waar u wel om kunt lachen? Ik hoop het wel.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 13:28

Als je in gesprekken zo her en der ook maar 1 onsje begrip toont voor de situatie van Israel in het Midden Oosten, word je compleet afgefakkeld tegenwoordig.

Maarja, al tijdens WO2 wisten de Nederlanders het wel - die 2 gulden 50 per aangegeven Jood kon je niet laten liggen!

Tripps | 24-05-18 | 11:15 | 2

2 gulden 50 per aangegeven jood! Ik denk dat de vredesbeweging Hamas dolgraag daarmee zou willen cashen, wanneer de VN het geld beschikbaar zou stellen (wat ze niet kunnen omdat Nikki Haley dat vredesinitiatief zou affakkelen).
Misschien de EU.

Jan Passant mk2 | 24-05-18 | 11:25

Ach, sommigen heb daar een verdienmodel van gemaakt... *kuchkuchSoros kuch*

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:16

Snap die Jodenfobie van links niet zo. Snap heel links niet meer. Links was vroegah ook al vervelend, maar links was ook rock 'n roll. Links was sexy. Links had humor.
Nu zijn het eerder een stelletje zure Jehova's.

atheïstisch stemvee | 24-05-18 | 11:14 | 9

Dan heb ik een stukje duidings voor u, gejat van de Wikipedie. Hieruit kan u a) leren dat antisemitisme hoort bij marxisten b) leren dat marxisten laffe zonnebloemen zijn en c) leren dan de naam De Vries al vaker voor rotzooi heeft gezorgd bij NSBNNVara: "Tijdens de Duitse bezetting van Nederland (van 15 mei 1940 tot 5 mei 1945) werkte de VARA onder leiding van voorzitter Arend de Vries aanvankelijk mee met de Duitse bezettingsmacht. Zij deed dat na een oproep van NSB-voorman Meinoud Rost van Tonningen. Een radiorede op 24 juli 1940, waarin De Vries de opstelling van de VARA ten opzichte van de Nieuwe Orde toelichtte, leidde tot uitgebreide protesten en duizenden opzeggingen. "

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:12

O en d) dat opzeggingen door walgelijk gedrag ook niets vreemds is voor de voormalige nasiballen spreekbuis. Nie mehr wieder!

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:14

@Acar_ketimun
Antisemitisme lijkt vele verschillende bronnen te hebben en werd/wordt door verschillende religies en stromingen geuit. Allen klinken ze mij nogal simplistisch in de oren en toch was en is het altijd aanwezig. Vandaar dat ik het niet weet.

atheïstisch stemvee | 24-05-18 | 12:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Volgens mij kan ze niet meer praten als haar mondhoeken omhoog wijzen.

Jos Tiebent | 24-05-18 | 11:14 | 1

Klopt. Dan is ze stuk...

Acar_ketimun | 24-05-18 | 12:08

Ik vindt de mensen nogal antikaukasisch(zeg heel snel 20 X kaukasisch achter elkaar) als je het mij vraagt.(niet doen overigens, want geen tijd , zin om dat uit te gaan leggen .. etc..)

cat22 | 24-05-18 | 11:13

Het past allemaal in het beleid van zogenaamd links waarbij alles wat rechts dus joods is, afgebrand moet worden. Wordt tijd dat men uit deze psychose ontwaakt of is het al te laat?

Hoofdbreker | 24-05-18 | 11:13

Las laatst nog ergens een links opiniestuk over hoe rechts humor zou gebruiken om hun standpunten meer mainstream te krijgen en hoe erg dat wel niet allemaal was.

Harry Turtle | 24-05-18 | 11:11

Sanne's optreden was enorm slecht en misplaatste versie van humor, tegen het randje aan in mijn optiek. Het heeft overigens Nederland weer lekker negatief op de kaart gezet. Daarnaast irriteert mij het meest dat het op een door de belastingbetaler NPO kanaal is uitgezonden. Overigens valt het onder vvmu, net als alle kritiek valt onder vvmu. Verbieden nee, maar het legt wel de hypocrisie bloot van nota bene onze publieke omroepen. Ordinaire Jodenhaat betaalt door ons, dit land is echt stuk.

Indoneesje | 24-05-18 | 11:11

Kan ook niet wachten op alle stoere journo's en radio/tv presentatoren die de familie koesoe en co en religie van de ramendan op de hak gaan nemen.Mag best van unilever.

Want dat terry raar is weten we nu wel.

van stampij | 24-05-18 | 11:11

Sanne zou alle criticasters de mond kunnen snoeren als zij zou uitpakken met een sketch waarin de islam op een ongenadige wijze op de hak wordt genomen.
Maar daar wagen de Wallis de Vriezen, Van Muiswinkels en Freek de Jonges
[ja duh, ik ben niet levensmoe] van deze wereld zich niet aan, dan laten ze die Brabantse jongens de kastanjes uit vuur halen.
Alhoewel die ook niet meer vol op het orgel durven te gaan.

Luchtbakfietser | 24-05-18 | 11:10 | 1

Wie had 20 jaar geleden kunnen voorspellen dat humor levensgevaarlijk zou zijn?
Dat is mijn antwoord op linkse zelfpijpers die zich hardop afvragen wat dat nou precies is, die islamisering.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:48

Dat de bedoeling niet antisemitisch is, geloof ik bij een VARA cabaretier pas als er eerst een keer een keiharde satire over de islam en moslims wordt gemaakt. En dan bedoel ik niet één voorzichtig grapje ingebed in twintig minuten lang Christenen en Joden bashen.

Franker | 24-05-18 | 11:08 | 6

DrumPiet | 24-05-18 | 11:26 |

Daarom reaguur jij wel hier onder je eigen naam zeker?

Indoneesje | 24-05-18 | 11:35

Hetzelfde geld voor de dwangmatige focus van de media op Israël en de "Palestijnse kwestie".
Kritiek op Israël mag natuurlijk. Maar de buitenproportionele aandacht in tegenstelling tot de rest van de regio, stinkt.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:59

Indoneesje | 24-05-18 | 11:35
Nee, maar ik heb dan ook geen commentaar op anderen die dat ook niet doen. Brein.

DrumPiet | 24-05-18 | 13:57
▼ 3 antwoorden verborgen

Zolang cabaretiers geen harde grappen durven te maken over de islam, Turken of Marokkanen wens ik geen enkele deugteksten van hen te horen of grappen over Christenen, Amerikanen, Belgen, Limburgers of Israëli.

Rest In Privacy | 24-05-18 | 11:07 | 1

Dat gaat dus niet gebeuren. Angst, icm die arme Moslims die het al niet makkelijk hebben...

Graaisnaaiert | 24-05-18 | 11:56

Sanne Fallus de Vries. Één van de grootste deugdruiven met een nauwelijks aanwezig gevoel voor humor. Snel van de TV af en terug achter je aanrecht mokkeltje! Ik maak me echt kwaad dat ik hier nog aan meebetaal ook.

WatZalIkErvanZeggen | 24-05-18 | 11:07 | 1

Sanne Vullis de Vries

rokertje | 24-05-18 | 23:29

Helemaal mee eens! Jongens en meiden, laten we die Sanne Wallis gewoon doodzwijgen. Ja, ik weet: afzeiken valt ook onder VVMU maar van dat recht maken we even geen gebruik.
Voor mensen als Sanne is doodzwijgen het ergste wat hen kan overkomen. Don't make stupid people famous!

Amsterdamsko | 24-05-18 | 11:07

tja, Sanne is nu eenmaal niet zo grappig, en daarnaast heeft ze uiteraard het lef niet om de olifant in de kamer te zien. Maar goed, dit is al een tijdje bekend natuurlijk dus

didivos | 24-05-18 | 11:06

Gekrijs over neuzen en geld en joden? Dat noem ik anti-semitisch. Net zoals dikke lippen en kip vreten en negers racisme is.

TheBigKirth | 24-05-18 | 11:05 | 1

Spijker > kop!
Bart de Graaf zou zich in zijn graf omdraaien vanwege deze nieuwe antisemieten van de VARABNNSB!
What's next!?! Joden in de gracht gooien met Sanne!?

Aristotalloss | 24-05-18 | 11:41

Sanne's show was geen misdaad in de juridische zin.
Het was wel een misdaad jegens mijn zintuigen en ik heb nog steeds last van constipatie door de plaatsvervangende kringspiersamentrekkende schaamte.

Barre_de_k | 24-05-18 | 11:05

*applaudiseert voor Van Rossem* Helemaal eens.

DrumPiet | 24-05-18 | 11:05

De zogenaamde verdediging van Sanne en de BNN/VARA in een notendop. Ze hadden dat allemaal niet aan zien komen natuurlijk. Ik wist niet dat je kwaad werd! www.youtube.com/watch?v=VZXd6ldzMbM Was maar een geintje jongens!

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 11:04 | 3

"Was maar een geintje jongens!"

Maar het wás ook maar een geintje! Jesusfuckingchrist.

Dr_Johnson | 24-05-18 | 11:19

It wasn't even funny; even tough she was FAT!

Aristotalloss | 24-05-18 | 12:05

"Maar het wás ook maar een geintje! Jesusfuckingchrist." En dát sentiment wilde ik nu exact aantonen met dat linkje.

Dutchbeaurouge | 24-05-18 | 12:21
-weggejorist-
DeAnalyse | 24-05-18 | 11:04 | 8
▼ 8 antwoorden verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken