Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Verzacht het vaderleed van @LaVieJanRoos!

Weet u. In de lange nasleep van het Oekraïnereferendum wedde Jan Roos op het meest verkeerde paard (het luxepaard, en niet het werkpaard), en trok daarmee vervolgens aan het kortste eind.

Geen zetels met VNL, geen plek op het pluche naast Baudet en geen baan meer in de media - of waar dan ook. Dat is kut. Want Jantje Roos kan dan soms een enorme teringlul zijn (vraag maar aan z'n ex), hij sprong wel manmoedig in het diepe en dat durven er niet veel. Vloggen werd een fiasco, maar nu zet hij zijn geld op een documentaire. Of nou ja, het uwe, want hij heeft starterscash nodig. Het moet een docu worden over hoe vaders na een scheiding vaak aan het kortste eind trekken waar het de voogdij over de kinderen betreft. Goed onderwerp. Onderbelicht, ook. Niet zelden trekt een dwaze vader een batman- of spidermankostuum aan om aandacht te vragen. Werkt niet. Jan probeert nu de docu-route. Gefilmd door Peter Vlemmix (dus goed). Wij vragen nogal eens knaken van u. Premiumgedoe. Referenda. Drukkkosten. Maar laten we op deze dag van dodenherdenking onze oude strijdmakker ook niet vergeten. Help Jan aan werk, doneer aan zijn docu en verzacht zijn vaderleed!

Social

Reaguursels

Inloggen

De grootste schok die 'n man onder ogen moet zien, is niet dat zij met de verkeerde vrouw blijken te zijn getrouwd (geweest).
En dat 't nog maar de vraag is, wat het beste is voor hun kinderen, 'omdat het belang van de kinderen boven alles gaat', toch?
Het grootste probleem is, dat zij zich moeten realiseren, dat waarop zij voorheen volledig wilden vertrouwen, hun automatische kompas voor de vrouw die zij wilden vertrouwen, liefhebben en vertrouwen, dat dié innerlijke kompas hen kennelijk naar de verkeerde vrouw heeft geleid, en ze dat al die eerdere tijd niet in de gaten hebben gehad.
Heel pijnlijk, zo aan jezelf te moeten twijfelen.
Want zou 'n man niet gaan twijfelen aan de juistheid van z'n innerlijke kompas, dan 'weet' je bijna zeker, dat jouw nieuwe 'dame' en nieuwe geliefde vrijwel 100% de herhaling inleidt met precies dezelfde misser die je als ezeltje voor de tweede keer / derde keer maakt, je te stoten aan dezelfde steen.
Oké, die nieuwe dame/geliefde heeft 'n andere naam, andere hobby's, andere gewoonten, maar ten diepste 'weet' je, dat je in dezelfde herhaling dreigt te tuinen. Ten diepste vrees je, dat de clichés, de associaties en de vertrouwde genegenheids-signalen, je als misleidende sirenen zullen misleiden, verlokken, en op de kliffen zullen laten stranden.
Overnieuw. Alsof je geboren bent voor 't ongeluk. Omdat je automatisch selecterende kompas klote blijkt te werken. En je jezelf gaat wantrouwen.
Wat te doen (?), toch niet in de ene of andere gekke therapie hopelijk.
Eh, nee, dat hoeft ook weer niet.
Soms heb je geluk, dat de nieuwe dame / geliefde in kwestie jou met 'n beter werkend kompas blijkt te hebben gevonden, 'n blijvertje te kunnen zijn; het goede 'relatie'-materiaal.
Soms heb je pech, en blijf je voor altijd vallen op de foute types.
Soms leer je dichtbij de samenstelling van de knikkers in je innerlijke kompas te komen; dan kun je de samenstelling van de verschillende kleuren 'iets' veranderen, door bijvoorbeeld meer blauwe knikkers te voegen bij de rode knikkers; of juist meer groene knikkers bij de gele knikkers.
Er gaan nooit knikkers uit het bakje waarmee je al geleefd hebt; er kunnen alleen maar nieuwe knikkers van andere kleuren bijkomen; en dan verandert de samenstelling van het geheel; uiteindelijk heb je 'n buffer; genoeg verschillende kleuren, zodat je op vele markten 'thuis' bent.
Maar relaties zijn geen pretje, als het 'n paar maal tegen zit.
Sterkte voor alle Jantjes; want er is veel werk aan de winkel, om jezelf nog 'n kans te geven voor geluk; want laten we eerlijk zijn; we kunnen ons voorstellen, dat niet iedere vrouw kan blijven houden van zo'n type als Jan Roos.

Der Paulie | 06-05-18 | 00:18

Jan Roos? Oja nu herinner ik mij hem weer. Zijn interviews waren nog in zwart wit in die tijd.

Rest In Privacy | 05-05-18 | 16:36

Wijzen rechters ook kinderen FT toe aan moeders als tijdens het huwelijk vaders en moeders de zorg 50-50% gedeeld hadden? Ik kan het me nauwelijks voorstellen..
Of alleen in die situaties waarin besloten was dat de zorg voor kinderen & huishouden hoort bij de vrouw, en het werken en sport op zondag voor de man?

harstef | 05-05-18 | 12:46 | 2

Heelaas is dit wel het geval. Ik heb voor mijn scheiding mijn kinderen altijd verzorgd. Daar word door een rechter niet naar gekeken. je krijgt als man zijnde niet meer als 2 weekende per maand als moeder dat niet wil.

Gebruikersnaam2 | 05-05-18 | 14:09

Toen ik ging scheiden in 1984 had ik 3 kinderen. Ik kreeg het huis en de 3 kinderen toegewezen. Voor blijven zorgen tot ze de deur uit gingen. Ze heeft het nog via een procedure willen veranderen maar de rechter zei:, "u doet dit uit wroeging mevr".

Rest In Privacy | 05-05-18 | 15:59

Toen jan bij Powned zat had hij de kans om een leuke aardige zachte verslaggever te worden bij de NOS en dat heeft hij verpest met zijn grote mond en de narcistische behoefte om steeds maar anderen te beledigen,samen met die Rutger hebben ze hun kansen verprutst door niet normaal te doen tegen mensen.Toen van alles in zijn leven mislukt was heeft hij geprobeerd als tweede kamerlid lang en gelukkig gratis geld binnen te kunnen harken,mooi niks dus.De politiek Jan is een eindstation.Je hebt de onderste uit een kan gewild Jan en nu heb je een deksel op je neus gekregen.Ga gewoon een baan zoeken om te leven en zoek en vrouw waar je zo nu en dan je frustraties mee kunt delen.

kzegje | 05-05-18 | 12:07

Ik was roepende in een woestijn mbt de kinderen. Ging zelfs failliet. Niemand die mij crowdfundde (dank je wel ma, voor je auto).

Besef dat moeders vaak de kinderen inzet als machtsmiddel (voor de ziek-in-hun-hoofd-moeders). Besef dat je als vader dan maar één ding kan doen wat het beste is voor de kinderen, want met vechten voor de “rechten van de vader” houdt de kinderen in het midden van de macht.

Overigens Jan is het dus geen recht van de vader op zijn kinderen, maar is het het recht van kinderen op hun vader. Dát zou het uitgangspunt moeten zijn!

Succes, ik kijk uit naar je docu. Ik crowdfund niks, maar dat is niet persoonlijk.

Ps. De kinderen wonen nu fulltime bij mij en ik betaal nul komma nul alimentatie.

PrakkerT | 05-05-18 | 10:40 | 1

Good for you & Tnx voor de update, maar vice versa, hoe staat t met het hun-moeder-zien vd kinderen?

Hemmenaar7 | 05-05-18 | 10:53

Ik ga zeker doneren. Jan, dank voor het belichten van deze kwestie. Ik heb alleen een ander motief. Ik ben (werkende) moeder van twee en elke keer als ik mijn ex, de papa, vraag of hij wellicht wat vaker voor zijn kroost wil zorgen dan de schamele "om het weekend" regeling, dan kijkt hij vertwijfeld in zijn agenda en zegt dat dat dat echt niet gaat. Oh ja, maar wel zeuren over de kinderalimentatie. Die is veel te hoog. Ik zeg : "laat die kinderalimentatie maar zitten en we doen de zorg 50/50." Nee gaat ook niet, dat wil zijn nieuwe mevrouw niet. Ongelofelijk maar waar, deze vaders zijn er ook. Beste Jan, ik als mama steun jouw docu met heel mijn hart en portemonnee om maar eens aan die laffe* vaders te laten zien dat er vaders zijn die WEL willen, maar niet voor hun kinderen MOGEN zorgen. Ik ga mee op de barricades, onze kinderen hebben recht op twee volwaardige ouders in co-ouderschap!
(*wel klagen over kinderalimentatie, maar niet willen zorgen)

Dreuzel | 05-05-18 | 10:15

Zit op dit ogenblik zelf ERG krap, maar komt goed.
Ik zal dan zeker aan je denken en ik mis jou vreselijk.......
Jij toverde bijna dagelijks toch een redelijk permanente
smile op mijn gezicht..... jij bent een analiticus van formaat......
Tot nu toe dank je wel van harte en het ga je goed.
Een diepe welgemeende chapeau...
En genialen hebben altijd wat dingetjes die anderen niet apprecieren en zien de grote hoofdlijnen niet.
Denken in micro-cosmossen alsof er buiten Nederland niets te vinden is wat nog VEEL leuker is voor de mens.... vrijheid bijvoorbeeld, welke in Nederland al LANG niet meer te vinden is in welke politieke discipline dan ook.

Katoentje | 05-05-18 | 07:51

Zoek een baan, leer om je wat minder irritant te gedragen en zoek therapie voor je narcustische stoornis. Zoals het nu gaat ben je een schreeuwend jongetje dat vroeger buitengesloten of gepest werd.

zeeman73 | 05-05-18 | 06:39 | 3

Jaja en jij bent het kuddedier dat wel zal zeggen: "Die van Gogh heeft het er zelf naar gemaakt." Ben wel eens op een herdenking v Theo geweest... circa 15 mensen in het Oosterpark.... Loyaliteit en respect zijn niet onze grootste kwaliteiten tegenover bizondere mensen.

ger1306 | 05-05-18 | 10:56

Ah, de Gochwin is geïntroduceerd.

harstef | 05-05-18 | 12:49

Beste ger, wat jij kennelijk een bijzondere persoonlijkheid vindt, vindt ik in dit geval een schreeuwlelijk. Idem voor theo can gogh, met alle respect hoor.

zeeman73 | 05-05-18 | 13:02

Jan, Jan, Jan. Doe nou niet. Met je Bert Sesamstraat geknepen stem. Wellicht een toekomstig beroep als Paul Haenen het begeeft trouwens. Maar ik kan je niet, net zoals 3/4 van de reaguurders hier, serieus nemen want Bert... En je bent dan ook nog eens pedant met je selfie camera. Gewoon niet doen. Zit niemand op te wachten.
Over de inhoud. Ja je hebt een punt maar je verkloot het door dat 2012 selfie gedoe. Beste is misschien voor iedereen als je je columns schrijft en niet meer op beeld verschijnt. Welgemeende tip!

Basil Fawlty | 05-05-18 | 02:16 | 2

Pedant is hier vaak genoemd..... het is gewoon een originele humoristische stijlvorm, netzo iets als van Gogh: je nek uitsteken.
En hou es op mensen die op de grond liggen te kopschoppen(jij niet hoor,Basil).

ger1306 | 05-05-18 | 11:09

ger1306 | 05-05-18 | 11:09
Origineel? Mwah. Ghehehe.

Basil Fawlty | 05-05-18 | 18:24

Hee ! Jan is aangekomen ! Ik had maanden niet gezien, maar hij is duidelijk dikker !

Doe mij maar twee ! | 05-05-18 | 01:17 | 1

Ik had HEM maanden etc...

Doe mij maar twee ! | 05-05-18 | 01:17

En dan? Als die documentaire van de grond komt is het glas,plas,was.

Eshek | 05-05-18 | 00:22

Ik heb geen kinderen, ben niet getrouwd, happy met lat..... maar hier geef ik een bescheiden bijdrage aan omdat het idd onderbelicht is... dat Roos het doet.. swat... We zien het resultaat naar ik hoop.

horsteknots | 05-05-18 | 00:00

Laat ik vooropstellen dat ik denk dat het punt in algemene zin terecht is (Vrouwen 1-0 voor in ouderschapsverdeling etc.). Maar ik kan me op basis van de pedante wijze waarop Jan altijd heeft opgetreden, maar vooral ook zijn vlogs en bijvoorbeeld dit filmpje ook weer inspreekt niet aan de indruk onttrekken dat het in dit geval weleens terecht kan zijn. De beste man meende natuurlijk wel een beetje de Peterrrrrr van rechts te zijn, is dat niet geworden, maar meet zichzelf wel een soort air aan met z'n crowdfunding alsof bossen mensen dit nu gaan doen.

Het is een beetje het Wilders-effect. Het onderwerp is prima, maar je vertrouwd het hem niet toe...

breakingnews | 04-05-18 | 23:31 | 1

Laat ik vooropstellen breakingnews, dat jij jezelf een soort air aanmeet en waarschijnlijk zonder dat je het zelf beseft, op pedante wijze inclusief afwijkend Nederlands taalgebruik:
- 'maar je vertrouwd het hem niet toe' met een d(?) 'bossen mensen' (?) -
de teloorgang van het Nederlandse taalonderwijs bevestigt.
Afgezien daarvan, krioelt jouw epistel vol ongefundeerde zwakke aannames zonder één feit te benoemen.
Het enige wat je met deze stemmingmakerij bereikt is dat je de lezer het signaal afgeeft dat je ongeschikt bent voor een leidinggevende functie.
Denk hier maar eens over na.

drs.Nee | 05-05-18 | 01:19

Kan Jan de docu niet produceren in opdracht van de ex-GS collega’s van PowNed ? Ons subsidie geld zit daar al en het onderwerp is goed bedacht.

Trumme | 04-05-18 | 22:50

Aardige geste van GS, maar nee, shinen.. iets te veel.

larie | 04-05-18 | 22:25

Man, man, man, wat een onverschillige en harteloze reacties onder de reaguursels hier. Uit het oog-uit-het-hart blijkt maar weer eens. Ook ík fund geen ene crowd hieraan, maar neemt niet weg dat hij het toch altijd vaak bij het rechte eind had en spijker op z'n kop sloeg met z'n commentaar/vlogs. Is dat ineens vergeten?

HypoPseudo | 04-05-18 | 21:13 | 1

Altijd vaak?

diederik12345 | 05-05-18 | 00:17

Ik wil eerst een tweegesprek van hem en z’n ex op zo’n ladder zien. Gewoon. Wil weten wat d’r is.

koperbij | 04-05-18 | 21:01

Ik mag Jan graag, ik vond z'n vlogs goed, maar ik pas nu. Ik besteed mijn donatie liever aan GeenPeil of FvD.

HypoPseudo | 04-05-18 | 21:01

Helaas moet ik consequent zijn in mijn mening over politici (of mensen die de politiek in willen), en daar wil ik het even bij laten.

skoftig | 04-05-18 | 20:42

Jan, je had je lul in je broek moeten houden. En nou een baan zoeken, is buschauffeur iets? Beter dan die uitkering die je nu hebt. Uitvreter.

MagIkAlWeer | 04-05-18 | 20:38

Had exact, maar dan ook echt letterlijk, mijn tekst kunnen zijn Jan. Vrouwen ... man man man je kunt er een boek over schrijven (of n docu over maken).

Go4it!!

lefbak | 04-05-18 | 20:37

Jammer van de goedkope / mislukte poging politiek te cashen op het referendum. Maar wie zijn geld zet op VNL vraagt om een mislukking. Zet ‘ em op Jan. Na anderen de maat genomen te hebben (vaak terecht en op ludieke wijze!) nu zelf aan de bak knul. En niet zo zielig bedelen. Je bent tenslotte geen dobberneger, Jan.

HaatbaardKnipper | 04-05-18 | 20:30

#teamjan 4ever. De man die zijn shit opzij heeft gezet voor den democratie. Mijn held.en fuck all haters.

Mark_D_NL | 04-05-18 | 20:19 | 3

Maak over dan. Geef gul aan je held.

HaatbaardKnipper | 04-05-18 | 20:32

Uh... Ok. Hier is je lollie.

Standvastig | 04-05-18 | 21:15

4.000 EUR al. Daar hadden 4 miljoen gratis condooms voor kunnen worden uitgedeeld.

LinkeLotje | 04-05-18 | 20:18

Ga maar eens echt werken Jan in een fabriek of in de bouw.

pegaje | 04-05-18 | 20:13

Probeer het eens op de huishoudbeurs Jan. Dat is toch je favoriete werkterrein.

DrumPiet | 04-05-18 | 20:10

Nou, mijn geld krijg je niet. Het beleid is in NL allang doorgeslagen de andere kant op, waardoor mijn vriendin haar dochtertje elke keer huilend moet afzetten van jeugdzorg bij haar psychopathische verwekker. En zo zijn er veel meer verhalen in mijn omgeving.

IJzer Oxide | 04-05-18 | 20:09 | 2

Dat is vaker een probleem, mannen die anders denken te zijn dan de ex en daardoor profileren moeten. Geloof me het dochtertje hoort alles en wil aan jullie beeld voldoen.
Gaat goed zo jongen!

duitsel | 04-05-18 | 21:46

Kerel, je weet echt niet waar je het over hebt.

IJzer Oxide | 05-05-18 | 00:16

Lief van GS dat ze een oude vriend helpen. Ik heb echter weinig medelijden, laat staan geld.

watnouwatnouwatnou | 04-05-18 | 20:09

Mooi gebaar van Bart. Maar vergeet niet dat Jan ook gewoon barst van het talent. Lef en talent. Iets dat velen die zo zuur reaguren hier, velen die zo hebben genoten van de dingen die hij wel durfde en zij (achter hun pseudoniempje niet), nooit zullen bezitten. Een welgemeend "fuck you" aan de natrappers.

superjan | 04-05-18 | 20:05 | 2

Wat durfde hij zoal dan Jan?

DrumPiet | 04-05-18 | 20:11

Ik waardeer beiden enorm, Bart en Roos. Dit artikel nodigt de strontkarretjes wel uit echter.. Ze kunnen beter parallel samenwerken aan een pan-mediale organisatie waar GS, Pownews, TPO, Jan etc eens voor wat backup kunnen zorgen voor T&T.

Nick_Star | 05-05-18 | 09:57

Mijn steun heb je Jan! Bij genoeg mannen om me heen gezien. Mag je blij zijn als je je kind om de 2 weken mag zien. Terwijl met de scheiding nog zo mooi 50/50 werd afgesproken.... Succes!

Erageftw | 04-05-18 | 19:59

Zoals al meerdere gemeld hebben, vind ik dit ook een erg sympathieke actie van GeenStijl. Goed bezig jongens! :)

saintinel | 04-05-18 | 19:49

Respect Jan.

Mark_D_NL | 04-05-18 | 19:49

Je hebt goede vaders, en slechte vaders, goede moeders en slechte moeders. Voor de rechtspraak ingewikkeld het onderscheid te maken. Echter, voor je kinderen niet. Een moeder die haar kinderen weg houdt is per definitie een slechte moeder.

Blijf gewoon een goede vader, ook al is de afstand groot. wees lief, steun je kinderen, geniet van wat je wel ziet en wel kan doen, investeer in jezelf zodat je er niet aan onderdoor gaat, bij mij (4 kinders, klotescheiding, jarenlang kinderen niet meer mogen zien) is dat ook goed gekomen, ze wonen zelfs full time hier nu en hebben alleen maar oppervlakkig contact meer met hun moeder. Karma is a bitch..

belangrijkste.. blijf een goede vader. Dan komen ze vanzelf... en fuck de rechtspraak in Nederland, die snappen het inderdaad niet. Diep triest. Dat los je niet op met een docu.

Ouwe Semelaar | 04-05-18 | 19:47 | 1

Dank U! Uit het hart gegrepen, als ook een hart onder de riem gestoken. Ben blij voor je dat het goed is gekomen

Tourette | 04-05-18 | 19:57

En Jan . ze betaaldt mij allrmrntatie en daarom ben ik duur dus nogen mijn net meerderjarige kinderen kiezen, geld of contact met pa.

newray | 04-05-18 | 19:42

Wat een lul die Jan. Kinderen horen bij de vrouw, mannen die daar aan willen tornen moeten van een helling worden gegooid.
Als het huwelijk, of relatie noemen ze dat tegenwoordig, stuk gaat, vraag je nederig wanneer je ze mag zien en wat je ervoor moet doen.
Want voor je kinderen doe je alles, ook de heks het naar de zin maken.
Hou nu maar je waffel en kap met die documentaire en ga je verontschuldigingen maken, een man kan tegen die pijn, je hebt nu nog de kans om het recht te trekken.

Ongeblustekalk | 04-05-18 | 19:38 | 7

Mark_D_NL | 04-05-18 | 19:50
Frusti ;)

Ongeblustekalk | 04-05-18 | 19:54

@ Ongeblustekalk

Praat voor uzelf. Wát een ongefundeerd gezwets.

HypoPseudo | 04-05-18 | 21:04
▼ 4 antwoorden verborgen

Toch wel weird dat vrouwen vrijwel altijd de kinderen toegewezen krijgen en de man het met een weekendje per 2 weken moet doen.

Zou de emancipatie echt zijn doorgedrongen, dan was het week om week. Meeste vrouwen zijn echter te lui om te werken nadat ze een kind (of meer kinderen) hebben gekregen. Manlief kan de kostwinner uithangen, moeder is huisvrouw en wacht op alimentatie. Heeft niks te verliezen.

Alles te maken met de vervrouwelijking van de rechterlijke macht.

Om te beginnen zou alimentatie moeten worden afgeschaft, eens kijken wat voor grote bek vrouwen dan nog hebben. In de bijstand met 3 koters. Lamuhnielachuh. Willen ze als een haaz van die koters af. Daar verwed ik m'n zedeloze lul om.

Ichneumonidae | 04-05-18 | 19:35 | 5

Ach jochie toch. Steeds meer vrouwen verdienen meer dan de gemiddelde man. Zoals al die vrouwelijke rechters waar jij zo slecht tegen kan. En die nemen gewoon hun kinderen onder hun arm mee als ze hun vent zat zijn. Hier deze is speciaal voor jou:
m.youtube.com/watch?v=YY2-mrsXgMM

medusa324 | 04-05-18 | 21:32

medusa324 | 04-05-18 | 21:32
Ah vandaar al da gezeik over de gender pay gap, dat is dus gewoon feministische onzin. Immers steeds meer vrouwen verdienen meer dan mannen dus kunnen we ook weer met dat gezeik ophouden te doen alsof het relevant is.
En jij zou je eens, net als dat prone geval, goed moeten laten nakijken. Duidelijke mannenhaat en jaloezie wat ik van jullie 2 hier voor bagger lees...

Acar_ketimun | 05-05-18 | 15:06
▼ 2 antwoorden verborgen

Op zich sympathiek onderwerp maar Jan Roos vind ik wel echt zo'n mega onsympathieke lul dat ik weiger mn knip te trekken.

despecialist | 04-05-18 | 19:34

Dappere vent ... hoe hij daar in het rotte Amsterdam, met een helm op zijn knar, tussen die relifreaks van antifa stond.
Echter, ik ben voor vaderleed.

RickTheDick | 04-05-18 | 19:32
-weggejorist-
newray | 04-05-18 | 19:29

Ik was ook van hem gaan scheiden. Sterker, ik was nooit met hem gaan trouwen. Dus ze zoeken het maar uit. Met z’n eRRRRrrr.

Normpje | 04-05-18 | 19:23

Jan t allerbeste jongen, sterkte.
Ik heb sores zat van mijzelf en ben gewend mijn eigen stront op te ruimen.
Het gaat je lukken ouwe, tanden op elkaar en doorgaan.
Oh en Jan, stop met op deze manier de publiciteit te zoeken. De kids gaan eronder lijden. Zo krijgt de moeder zéker gelijk.
Geen docu Jan, geen docu. Kost geld en wellicht zie je alsnog de kids niet. Zet alleen maar kwaad bloed bij moeder.
Ik wens jou veel wijsheid gordelroosje.

Ruimedenker | 04-05-18 | 19:23

Een Westerse welvaartsziekte dit onderwerp.

Vader moeder samen net zolang in een kippenhok zetten totdat ze er samen zijn uitgekomen. Niet eerder vrij laten. Kijken of die kinderen nog steeds op de eerste plaats komen.

Denk erover mijn kroontje op te geven als Geenstijl deze Dwaze Vader movements blijft ondersteunen.

LinkeLotje | 04-05-18 | 19:21 | 2

U dacht zeker omdat GS een roze lay heeft dat het hier een feministische bedoeling was?

VeelTeSteil | 04-05-18 | 19:26

Ze heulde in ieder geval niet met PHPD clubjes die hun naam ontlenen aan een organisatie van dwaze moeders die nog steeds naar hun kinderen zoeken die zijn verdwenen tijdens een militaire dictatuur.

Tot vandaag dan.

En ja dat zet wat kwaad bloed.

LinkeLotje | 04-05-18 | 19:34

Boeiend.

bft | 04-05-18 | 19:21

Sorry, nee! Dat zwarte schaap mag de vergetelheid in. Samen met silly Syl. Naar figuurtje. Hij wilde op hoger niveau meekomen en dan blunderen als een faalhaas. Diplomatiek niet begrepen Roosje? Gewoon, NEE! Ga maar crowdfunden, natte tostie die je bent, Roos. Ga. Gewoon. Weg!

Standvastig | 04-05-18 | 19:21

Heb vaak met plezier naar echte jannen geluisterd. Nee Jan is niet perfect maar mijn sympathie heeft ie nog steeds. Nu ken ik ook mannen die er onredelijk slecht vanaf kwamen bij een scheiding, hoop wel dat ie heel goed uitkijkt dat het geen eenzijdig slachtofferrol 'docu' wordt. Zou niet hoeven in ieder geval.

noerg | 04-05-18 | 19:20 | 1

Die sympathie had hij van mij nooit. Pedante gedoe van hem. Goh, hij durft wat... Nee, hij wil ook zijn slachtoffer kaart trekken met een camera erbij! We moeten vooral heel met hem meeleven. NEE! Opzouten ermee!

Standvastig | 04-05-18 | 19:24

Ik zit niet echt te wachten op een docu van Jan Roos. Jan Roos met zijn matrozenpakje is de reden geweest waarom ik geen VNL gestemd heb.

koeberg | 04-05-18 | 19:17

En voor de verdwaalde zielen citeer ik van de donatiepagina als volgt:

“Waar gaat al dat geld heen, want het is natuurlijk een flink bedrag. Hel hele bedrag gaat in de research, de productie, het filmen, de regie en het afmonteren zitten. De initiatiefnemer ontvangt van het gedoneerde bedrag niets.”

vanBarchum | 04-05-18 | 19:16 | 1

En waar betaalt Jan zijn eigen levensonderhoud dan van in de tussentijd?

El_Embajador | 04-05-18 | 19:27

Ik verbaas me enigszins over dit bewuste artikel. Uitgaande van een nobele ex-collegiale poging lijkt me dit nogal een inschattingsfout. Als verkapte opiniepeiling over het draagvlak van Jan nog alhier is het ook niet het meest geschikte. Uiteindelijk is die ene notitie over den ex ook nog eens afdoende om juist geen “vaderleed” financieel te verzachten in deze.

Nick_Star | 04-05-18 | 19:11

Ik wens Jan met deze documentaire alle succes toe, het is een prima nieuwe weg om in te slaan en ik kan volgende maand wat centen doneren, 25 euro of misschien 30.

vanBarchum | 04-05-18 | 19:08 | 1

Ja, een echte Nederlander, jij. Maar FIAT geld in een bodemloze put gooien. Joh, die gasten zijn al aan het rukken. Meer schuld, meer, meer, meer! Fuck hem, en als jij centjes wil geven is dat uw goed recht. Alleen het artikel niet begrepen hebben. Voor wat? Koop dan?

Standvastig | 04-05-18 | 19:29

Hij neemt maar een krantenwijk.

brutus68 | 04-05-18 | 19:06 | 1

Daar voelt hij zich te goed voor. Nog zo'n bloedirritante eigenschap van deze werkloze mislukte volksmenner.

18konijn | 04-05-18 | 19:09

Het is ieder voor zich, in deze niet anders. Referendum doe ik wel iets meer, omdat het niet iemand in speciaal is, gewoon omdat het kan en mag. Voor de rest de vinkentering.

Dr. Blechtrummel | 04-05-18 | 19:06

Laat Jan Roos eens een voorbeeld nemen aan een willekeurige hardwerkende Nederlander als Enzo Knol. Die trekt een miljoenenpubliek zonder een cent huilie huilie-subsidie van goedgelovige geen stijl-lotgenoten. Beetje met je tijd meegaan Jantje en gáán met die vlogs! O, dat deed je al en er keek geen hond naar? Tja, wat zou dat over je potentie als succesvol cineast zeggen, heer Roos?

18konijn | 04-05-18 | 19:06 | 1

Tis gewoon een lul.

DrumPiet | 04-05-18 | 20:14

Ik vind het een sympathiek initiatief van GS. Ik heb vorige week al gedoneerd. Niet omdat ik Jan nou zo aardig vind of omdat ik graag geld pomp in kansloze missies maar omdat ik in mijn omgeving maar al te veel voorbeelden heb van hetgeen Roos duidelijk probeert te maken. Mannen zijn aangeschoten wild na hun scheiding.

Linkse allergie | 04-05-18 | 19:05

Jantje, bedankt voor alles wat je voor het Oekraïne-referendum hebt gedaan, mede dankzij jou werden duizenden mensen geïnspireerd om hun nee-stem uit te brengen, en was vandaag de dag die hele Sleepwet misschien wel niet eens ter sprake gekomen, laat staan het donorreferendum, en had Orwellongren ons land nog nòg verder in de uitverkoop gedaan. Ik ga hier om 8 uur mimimaal 10 seconden bij stilstaan. Opdat wij nooit vergeten.

JackStick | 04-05-18 | 19:05

Ja daaag burp

niv01 | 04-05-18 | 19:04

Geen crypto currency bij de betaal opties. FAIL!

Botte Hork | 04-05-18 | 19:03

Ik heb 10 euro overgemaakt. En ik heb een kind.

Superarchie | 04-05-18 | 19:02 | 3

Had dat kind overgemaakt... Hij zit kennelijk zonder.

DeDenkerT | 04-05-18 | 19:39

Noem hem maar geen Jan.

Standvastig | 04-05-18 | 19:51

Alimentatie?

harstef | 05-05-18 | 13:07

Vraag subsidie aan!
Wordt wel voor gekkere dingen gedaan, en lukt vaak ook nog.

Gerrit gordijnstok | 04-05-18 | 19:00 | 1

Ik denk dat Jan bij de subsidiecommissie weinig kans maakt op een duit in het zakje. Niet links genoeg.

Linkse allergie | 04-05-18 | 19:02

We zitten niet te wachten op Jan Roos en als hij geld nodig heeft: de tuinders schreeuwen om medewerkers. In de kassen is er genoeg werk.

Mijn GS nick magnie | 04-05-18 | 19:00 | 1

Praat voor jezelf.

LiniaalRectaal | 04-05-18 | 20:11

Verbaast me niks dat dat wijf van hem er van door is met hun kinderen. Daar had ze blijkbaar haar handen wel aan vol. En dan heb je geen tijd meer voor zo’n vent die altijd een kleuter is gebleven. Jantje moet maar eens in de spiegel kijken ipv de camera.

medusa324 | 04-05-18 | 18:59 | 2

*female detected*
En waarom ben jij wel de moeite waard?

LiniaalRectaal | 04-05-18 | 20:10

*female detected*
No shit Sherlock. En waarom ben jij de moeite waard? Ook altijd een kleuter gebleven?

medusa324 | 04-05-18 | 21:21

@ Wijze uit het Oosten

Ga deze discussie nooit aan met een vrouw want je zult verliezen. Geen enkele man weet hoe het is leven te voelen van binnen. Never. EVER! De pijn van een bevalling zou een man waarschijnlijk niet kunnen handelen. Die pijn is belangrijk voor de vrouw. Door die pijn is jouw band met het kind duidelijk. Jij zou iemand afmaken als die in de buurt van je kind komt met foute bedoelingen. Dat hebben mannen niet.

Accident_Prone | 04-05-18 | 18:57 | 21

@Accident
Ik denk dat je dringend hulp moet gaan zoeken.

Linkse allergie | 04-05-18 | 21:32

Stop aub met dat gezeur, jongens. Wat ik zeg is waarheid en dat doet jullie pijn vandaar dat verontwaardigde hatelijke toontje. Eeuwenlang waren mannen “in power” en jullie bakten d’r niks van! Oorlog, moord, verkrachting, islam, vreemdgaan, kutkabinet en dat allemaal gefaciliteerd door het mannelijk overwicht. Vrouwen zijn echt wel betere wezens. Ga je schamen in een hoekje en val vrouwen niet lastig met he kleinzerige gejank! Degene die hier op als eerste reageert is de grootste jankert, so you know!

Accident_Prone | 05-05-18 | 10:53

Accident_Prone, ja, want als vrouwen de macht hebben wordt het de hemel op aarde, vraag maar aan de Duitsers!
Hoe dan ook is de hele vijandigheid tussen de sexen belachelijk en gevaarlijk. We staan er samen voor, en we zijn complementair (in het algemeen, wij twee vermoedelijk niet).

Vreetkonijn | 05-05-18 | 14:09
▼ 18 antwoorden verborgen

Allemaal het gevolg van de stripper van een jaar of 3 geleden?

Koos8173 | 04-05-18 | 18:53 | 1

Daar begreep ik helemaal niks van. Laveloos je kop laten berijden door een stripper en dat de ether in slingeren.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:56

Je hebt dan een "gesprek" aan de telefoon met je kind maar je hoort eigenlijk die vrouw praten. Dezelfde vragen, dezelfde verwijtende toon.

van Oeffelen | 04-05-18 | 18:51

Bel Sunny Bergman, die regelt wel een subsidie potje.

Chemokar | 04-05-18 | 18:51

Maar zo constant praten tegen een kind kan echt niet. Ik zou gek worden.

Patje2011 | 04-05-18 | 18:49 | 1

Sympathiek van steengeil dit

fms | 04-05-18 | 18:48

Jan Roos de man die dacht dat hij de EU een hak kon zetten.
Ach,ach,ach.

botbot | 04-05-18 | 18:46 | 3

hij had tenminste wél de balluh om het te proberen!

dubbelicious | 04-05-18 | 18:50
-weggejorist-
NLmomus | 04-05-18 | 19:39

En wat zijn jouw wapenfeiten, gewillige EU-slaaf?

LiniaalRectaal | 04-05-18 | 20:09

Vrouwen beschouwen een kind als hun bezit. Als de man even niet meewerkt is Leiden in last. Via het kind wordt de vete dan beslecht waarbij de vader wordt zwartgemaakt. Het kind gelooft die meuk en het probleem is geboren.

van Oeffelen | 04-05-18 | 18:46 | 9

Accident_Prone | 04-05-18 | 18:50
Je frustratie druipt van het scherm. Ook bij je eerdere berichtje. Geloof me, niet elke man is een klootzak. Nou ja, niet 24/7.

Smarties | 04-05-18 | 19:12

Ik denk dat iedereen wel persoonlijke verhalen heeft. Geen enkel kind hoort slechte ouders te hebben. Maar de reden waarom vrouwen kinderen nemen kunnen ze vaak beter onderbouwen omdat dat nog steeds een groot doel is voor vrouwen. Ik ben geneigd aan de kant van een vrouw te staan als haar kind prioriteit is. Ik gun geen enkele goede vent het gemis van zijn kind.

Accident_Prone | 04-05-18 | 19:52

@Accident_Prone | 04-05-18 | 19:52
Er zijn vrouwen die het erom doen. Toevallig heb ik er met eentje gewerkt. Was heel leuk, niet. Ik had het wel vrij gauw door. Trouwringen zonder getrouwd te zijn? Sja... Het kind kwam en terwijl hij bij de gemeente dat kind staat te erkennen. Foetsie was ze met het kind. Hij mag wel betalen met zijn donder. Ja, erkennen, eh? Zijn kind zien? Ho maar! Rot toch op met vrouwen zijn beter in dat opzicht. Kunnen net zo rot zijn als mannen.

Standvastig | 04-05-18 | 20:59
▼ 6 antwoorden verborgen

Hij spreekt dit videootje wel zeer vettig en zelfingenomen in.

Patje2011 | 04-05-18 | 18:46 | 1

Dat is zijn stijl en wat pedant betreft... wel eens v humor gehoord?

ger1306 | 05-05-18 | 11:02

Vaders dienen dezelfde rechten te krijgen als ze tenminste......?
(meerdere antwoorden mogelijk --> b.v. geen malotige zwarte bril op hun kop hebben om andere gebreken te verbergen).

McMarx | 04-05-18 | 18:41

Ik denk dat alle gescheiden vaders zich in dit probleem herkennen.
Meestal zijn op andere probleemgebieden de vrouwen op achterstand, maar inderdaad, op het gebied van omgangsregeling ligt de man op achterstand.
De clichés liggen voor het oprapen, maar hé, er blijkt, als je kijkt naar de grote cijfers, een kern van waarheid te zitten bij 'n Salomonsoordeel, dat 'gemiddeld' je als niet-helderziende rechterlijke organisatie (Jouwe Justitia is geblinddoekt; lees, onwetend hoe het per geval zit), dan maar beter voor de vrouw kunt kiezen als het over kinderen gaat. (seksistisch of niet; want het gaat uiteindelijk niet over gelijke rechten en gelijke aanspraken, maar over wie -gemiddeld- feitelijk het 't best voor de kinderen zorgt; en dat zijn eh, toch meestal de mama's)
En dat zeg ik, terwijl ik gescheiden vader van drie kinderen ben, en met m'n goede gedrag toch sociaal geamputeerd van die kinderen, en ik het mijn kinderen niet wil aandoen, met 'n loyaliteitsconflict, psychologisch in hun ontwikkeling, volkomen verscheurd te raken. Hoi, als volwassen vader kun je onrecht wel aan, maar je kinderen kunnen hun verwoeste ontwikkeling nooit meer te boven komen; en hé, daarom is het lot van de kinderen belangrijker dan de gefnuikte rechten van de goed bedoelende volwassen vader.
Het is wreed.
Maar volwassenen kunnen onrecht te boven komen.
Sorry Jan, je hebt volgens het recht gelijk, seksisme zou niet moeten mogen voorkomen. Maar het levensbelang van de kinderen is nóg belangrijker dan het door jou te dragen onrecht. Vrouwe Justitia zal er bij brave vaders ongetwijfeld helemaal naast zitten. En de slechte vrouwen die scheiden, en die gebruikmaken van het voor hen gunstige vooroordeel van betere mama zijn, die misbruiken inderdaad de missers van Vrouwe Justitia.
Eén lichtpuntje, maar dan moet je wel oud worden.
Kinderen worden groot, en volwassen, en zullen dan toch onder de rokken van mama vandaan kruipen, en je als verstoten en geamputeerde verbanneling opzoeken. Je bent je kinderen dus niet voor altijd kwijt, maar je tijd van opvoedende vader kun je waarschijnlijk voorgoed vergeten.
Probeer te wennen aan het idee, hoe je met je kinderen omgaat, als ze volwassen zijn. Sterkte; iedere liefhebbende man kan dat opbrengen.

Der Paulie | 04-05-18 | 18:40 | 4

Al eerder in dit draadje gezegd, u baseert dit op een mythe/gevoel. Cijfers laten zien dat uw betoog niet op feiten gebaseerd is. Ratio en feiten vóór gevoel en aannames.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:53

"Meestal zijn op andere probleemgebieden de vrouwen op achterstand, maar inderdaad, op het gebied van omgangsregeling ligt de man op achterstand"

Ik heb de indruk dat de rechter kijkt naar de zorgverdeling tijdens het huwelijk. Misschien heb ik ongelijk, maar ik vermoed dat als de zorg- & huishoudelijke taken en werk-mogelijkheden tijdens het huwelijk 50-50% verdeeld waren dit ook op die wijze verdeeld wordt na het beëindigen van een huwelijk. Wat dat betreft is het ook in het belang van vaders om tijdens het huwelijk actief in te zetten op zorg en er ook voor te kiezen PT-te werken om de zorg van de kinderen op zich te nemen.

harstef | 05-05-18 | 13:21

"Kinderen zijn doorgaans (..) beter af bij mama, al was het maar omdat papa vaak fulltime werkt en mama niet. Vrouwen voelen instinctief aan wat een kind nodig heeft, een vader is ook van levensbelang maar kan toch net niet tippen aan het verzorgende van een vrouw."

Een vrouw weet waarschijnlijk "instinctief" wat haar kind nodig heeft omdat ze zoveel ijd met haar kinderen doorbrengt. Als een vader meer tijd met zijn kinderen doorbrengt door ook verantwoordelijkheid te nemen voor de zorg van zijn kinderen (lees PT-werken, melkflesje geven, luiers, troosten, praten, voorlezen), zal het met dat "instinct" een stuk beter gaan.

"(mits ma een alcoholica of drugsverslaafde is...)"
Ik denk dat je "tenzij" bedoelt.

harstef | 05-05-18 | 13:27
▼ 1 antwoord verborgen

Mijn vader kon trouwens flink schelden.

Dat dan weer wel.

In Frankrijk noemden ze hem; ‘Monsieur Kotverdom’.

Nacho_Vidal | 04-05-18 | 18:39 | 2

Het was een psycho. Die zijn zoon Nacho noemde.

illuvatar | 04-05-18 | 18:53

tranen over m'n wangen..

lefbak | 04-05-18 | 20:49

Ik stuur hem wel een flacon Head&Shoulders.

illuvatar | 04-05-18 | 18:39

Ongekend de tyfus voor die narcistische, zelfoverschattende plofkop! Dat gaan we dus niet doen....

IsoGrifo | 04-05-18 | 18:37 | 3

Nee jij trekt volle zalen. Met de nadruk op ‘trekt’.

Braco.me | 04-05-18 | 18:39

Dat mag u allemaal vinden en zeggen. Maar vindt u niet dat wat hij over het algemeen zegt toch wel behoorlijk vaak hout snijdt? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:40

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:40

Goeie vraag. Ik hem heugen als een onwaarschijnlijk irritant reportertje bij zowel GS als Powned. Betweterig en een brok ergenis. Helemaal bij interviews persruimte tweede kamer. Maar bij Bosma van PVV of die kale van VNL was het hielenlikken en ‘ouw jongens krentebrood’. Lamlul had al die tijd een dubbel agenda en daarvoor wens ik hem nogmaals ongekend de tyfus.

IsoGrifo | 04-05-18 | 19:00

Zonen moeten gewoon met hun 12de mee met vader naar de vergadering of NASA o.i.d, vrouwen zijn vaker wel dan niet na scheiding een toxic-environment. Voor je het weet is je zoon een 'white knight' die met vrouwen in liefdadigheidsclubjes hangt in afwachting van een bot, als die ooit gegooid wordt.

Papierversnipperaar | 04-05-18 | 18:34 | 2

Aha, dus daar hebben we de oorzaak van al die SJW-clubjes en doorgeslagen feminisme.

Bijtendehond | 04-05-18 | 18:41

White knights en cucks 'enablen' (=mogelijk maken, stimuleren) de nare gedragingen van vrouwen. Doorgeslagen feminisme en feminisering ligt daaraan ten grondslag: mannen mogelijk niet meer mannelijk zijn want dat zou toxisch zijn.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 19:18

Ik vind Jan Roos wel geschikt als chauffeur. Lekker trucken door Europa. Daarnaast kan ie best als een Nederlandse Pat Condell rechtse vlogjes maken om niet.

martymcfly | 04-05-18 | 18:33

Ik ben nog steeds een fan van Jan Roos, hij heeft het wel voor mekaar gekregen met het referendum, daarom heb ik nooit begrepen dat we het ineens niet meer over hem mochten hebben.

Over gescheiden ouders, ik zit nu in zo een schuitje, waarbij de moeder van mijn kleinzoon alles weigert, puur uit wraak.
Waarom kan mijn kleinzoon het weekend niet bij zijn vader zijn, wraak van de moeder, dus proces gestart duurt minstens 2 a 3 maanden, kleinzoon belde mij en is zo verdrietig dat hij zijn vader niet mag zien.
Als ik naar Nederland ga en heb mijn kleinzoon een jaar niet gezien, geeft ze op dit moment geen toestemming, vuile gemene trut.
Waarom zo moeilijk doen, twee dagen naar de vader, ben zo pissig op die meid.

Ik hoop dat Jan R. het voor mekaar krijgt.

gato | 04-05-18 | 18:32 | 5

Die vrouwtjes zetten nog liever een stiefvader voor de neus van het kind dan dat ze een oplossing zoeken voor het ware probleem. Wraak, daar gaat het om. Zogenaamd enorm gekwetst en vernederd dus moet er iemand boeten, and guess who!

van Oeffelen | 04-05-18 | 18:49

van Oeffelen | 04-05-18 | 18:49
Ik heb iemand wel eens horen roepen dat vrouwen kinderen in een volwassen lichaam zijn. Nu vind ik dat het niet in alle situaties en niet voor alle vrouwen opgaat maar ik kan mij niet aan de indruk onttrekken dat diegene bij een steeds groter aantal vrouwen toch ergens wel gelijk heeft.

Dat is op zich geen probleem mits de samenleving hier rekening mee houdt en dat gebeurt niet.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 19:14

VeelTeSteil
Vrouwen zijn vervangbaar, wanneer zie je nou een vrouw met originele content literair, culinair, technologisch, zakelijk, wetenschappelijk of noem maar op. Vroeger was het ook echt niet 'vrouwen eerst' in de scene van Titanic zou Leonardo blijven leven en de vrouw zinken. Wat heeft de vrouw te bieden, geen geld ze is 'beschadigd goed' een man kan een nieuw gezin stichten heeft iets te bieden, Leonardo zou haar zeggen ik noem m'n volgende dochter naar je en zou d'r uit haar lijden helpen.
En dan moet je alimentatie betalen, de helft van je bezittingen terwijl je dat zelf veel beter kan besteden en investeren.
Mensen moeten gewoon bijelkaar blijven tot de 18e van het jongste kind en als je echt af en toe een lolletje buiten de deur wilt prima.

Papierversnipperaar | 04-05-18 | 19:57
▼ 2 antwoorden verborgen

Geen cent voor die ras narcist. In elke situatie waarin hij verzeilt raakt denkt hij zijn gelijk te kunnen halen en in zijn recht te staan, met z'n grote muil. Ga maar lekker voor een anderhalve rooie in de maand een baantje nemen.

CornelisUmmerhell | 04-05-18 | 18:31

Aha Jan wilt subsidie, gratis geld van mensen die wel hard werken. Eerst maar gewoon werken, verdienen en dan kun je zelf wat bekostigen. Waarom vraagt iedereen altijd van een ander geld zodat ze hun eigen hobby kunnen bekostigen?

Bassanova | 04-05-18 | 18:29

Mijn vader was altijd goed in 1 ding; afwezig zijn.

Maar later begreep ik hem. Ik was een verschrikkelijk vervelend maar ook lelijk kind.

Als ik terugkijk op foto’s doet dat gewoon pijn aan de ogen.

Nacho_Vidal | 04-05-18 | 18:28 | 3

Hahaha. Stukje zelfkennis op de vrijdagmiddag. Heerlijk!

Moeki de Meeuw | 04-05-18 | 18:30

Ik zie het voor me. Naar je jeugdfoto's kijkend en hard grienend. Haha!

Smarties | 04-05-18 | 18:53

Heb alleen je achterkant gezien op die hotelkamer. Kan er niet over oordelen.

Bakito | 04-05-18 | 18:53

Qua onderwerp heeft hij zeer zeker een valide punt, de vader trekt bij de Nederlandse rechter steevast aan het kortste eind.
Ik heb zelfs situaties gezien waar de moeder een psychiatrische achtergrond had, en de vader een baan, mooi huis, school dichtbij en volop mogelijkheden om voor het kind te zorgen en het een goede toekomst te geven.
Uitspraak : De in Nederland welbekende 14:2 regeling.
Van elke 14 dagen mag de vader het kind een weekend bij zich hebben. In bovengenoemde situatie volstrekt onbegrijpelijk, maar aldus geschiedde...
En qua documentaire en Jan Roos ? Nee, gewoon nee.

Wijze uit het Oosten | 04-05-18 | 18:27 | 1

Mee eens, maar gun Jan wel een documentaire.

gato | 04-05-18 | 18:36

Begin dan niet aan kinderen lul. Ook lekker voor zijn ex dit initiatief. Echte Johan die Jan.

Moeki de Meeuw | 04-05-18 | 18:24 | 1

Echt. Serieus. Vanwege slecht contact met de ex, zijn de kinderen ook afgeschreven? Ook met een slechte ex kun je goede kinderen maken.

LiniaalRectaal | 04-05-18 | 20:06

Dus hij is na alle miskleumen ook nog zijn vrouw kwijt?

Desalnietermin. Geen medelijden.

Trans_Fimmermans | 04-05-18 | 18:24 | 2

Miskleunen, Desalniettemin.

LectoriSalutem | 04-05-18 | 18:47

Mijn naam is Trans Fimmermans voor een reden.

Trans_Fimmermans | 04-05-18 | 18:51

Dus alles wat Jan aanpakt verandert in ...., nou ja vul maar iets in, zo lang het geen goud is. En waarom zou zijn documentaire wel iets uithalen? Ik doneer liever aan mijn vrouw waar ik al ruim 40 jaar mee samen ben en aan mijn kinderen. Een kwestie van investeren, geven en nemen.

Natuurlijk deugt die wetgeving van geen kanten meer. Linkse partijen hebben met kunst- en vliegwerk ( lees het overleven als éénverdiener onmogelijk maken) alle vrouwen aan het werk gekregen en daarna scheiding makkelijker gemaakt. Maar dat wilde toch iedereen ...... .

Aan de andere kant zag ik mijn vader als kind ook bijna nooit want hij werkte als ik wakker was. Alleen in vakanties was hij er volledig voor ons. In de jaren 50 was dat precies 9 dagen (een week + 1 weekend). Wat een luxe hebben die kinderen van Jan.

In navolging van de algemene zieligheid van heel Nederland kunnen we natuurlijk ieder boek en iedere documentaire die een zielig onderwerp behandelt crowdfunden, punt is dat al die zielige mensen helemaal niet zielig zijn als je de moeite neemt te kijken hoe anderen er aan toe zijn.

bergsbeklimmer | 04-05-18 | 18:22

Lastige kwestie. Iedereen die wel eens een bevalling heeft bijgewoond snapt dat de moeder een streepje voor heeft. Als je een leuke vent bent en lief voor de kinderen komt komt het wel goed. Nog even en dan zijn ze 18, dan heeft mama sowieso niet zoveel meer te zeggen.

Rest In Privacy | 04-05-18 | 18:22 | 3

Ja en dan zijn ze jarenlang geïndoctrineerd door mams dat papa een eikel is, niets om de kinderen geeft etc. Dan hebben ze op hun 18e echt zin om zomaar eens de band aan te halen met de man van wie ze dachten dat ze hem zo weinig zagen, omdat hij dat niet wilde. Ipv dat moederlief alle mogelijke moeite deed om het contact tussen vader en kinderen te verkloten.

raskol | 04-05-18 | 18:29

Tegen die tijd hebben ze de mening van mama overgenomen, namelijk dat vader een egoistische klootzak is.

van Oeffelen | 04-05-18 | 18:41

@van Oeffelen | 04-05-18 | 18:41
ohw? nee hoor. Tegen die tijd zien zij de realiteit. Wordt mama nerveus en wanhopig en verbant ze je. Weet er alles van.

Standvastig | 04-05-18 | 20:14

Goed onderwerp, weet uit mijn omgeving dat gelijkheid tussen man en vrouw na een scheiding ver te zoeken is. Standaard zou 50/50 ouderschap moeten zijn.

Duifmans | 04-05-18 | 18:21 | 1

Was die gelijkheid voor de scheiding ook al 50/50?

harstef | 05-05-18 | 13:35

Sorry Jan, geen euro.
Hier zijn al een miljoen miljard artikelen, documentaires en klaagzangen over gemaakt, zit niet te wachten op jouw poging.
Kudt voor je dat dan weer wel!

Berbaar | 04-05-18 | 18:20 | 2

Berbaar. Jij als ziener, wat vind jij nou dat er zou moeten gebeuren? If anything.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:25

Ik vind het niet eens kudt voor hem als hij geen cent scoort voor zijn poging. Zoals u zei, hier zijn al een miljoen artikelen, documentaires en gejank van beschikbaar. Niemand zit te wachten op zijn poging. Al helemaal niet vanwege waarom hij onder de bus gegooid is. Ben het eens een keer weer met u eens. Is schaars.

Standvastig | 04-05-18 | 20:23

Vrouwen zouden zogenaamd het glazen plafond kennen. Nu hebben we het daar al met z'n allen zo vaak over gehad en weerlegt dat het nu ook wel eens tijd wordt voor de glazen kelder waar meer en meer mannen in kukelen.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:20

Jan kan toch ook gewoon naar het UWV?
.
Zie geen enkele reden om Jan te helpen. Hij dacht even over de rug van referendumenthousiastelingen een baantje te scoren en hielp daarmee ook nog eens het versplinteren van de oppositie tegen het politiekcorrecte front in de hand.
.
Prima hoor, zulk egoisme, maar dan verwacht ik dat de ego dit issue ook even zelf oplost.

Parel van het Zuiden | 04-05-18 | 18:16 | 2

Hij was uitermate zwak in z'n korte politieke loopbaan, en ook als interviewer was het alles behalve een talent. Tís een ras opportunist, maar meer ook niet. Solliciteer lekker in het lokale tuincentrum, en ga eens wat jaartjes planten verkopen. Delete socmed accounts, en begin met ademen.

Chemokar | 04-05-18 | 18:21

Hear, hear!

Bakito | 04-05-18 | 18:52

Het is gewoon goed dat de moeder voorrang krijgt. Zij is vaak degene die de kinderen opvoedt en ervoor zorgt. Dat doen mannen gewoon minder.

Accident_Prone | 04-05-18 | 18:14 | 9

Van empirisch onderzoek heeft u nog nooit gehoord zeker. Die cijfers van u zijn waardeloos zonder vergelijkend materiaal. Plus het feit dat het causale verband met ‘omdat moeder’ niet aantoonbaar is in uw cijfertjes.

Trans_Fimmermans | 04-05-18 | 18:49

En als ik mijn geld stort in een sigarettenautomaat, is het pakje wat eruit komt dan van mij of van de automaat ?
Wijze uit het Oosten | 04-05-18 | 18:48

Hé, Harrie.

GKJP | 04-05-18 | 19:07

Mijn ervaring is dat moeders vaak slechte opvoeders zijn maar goede verzorgers.

i-Wonder | 04-05-18 | 19:34
▼ 6 antwoorden verborgen

Nou nee.

Chemokar | 04-05-18 | 18:13

Zal zijn aversie tegen Baudet ernstig gaan betreuren.
Had waarschijnlijk bij FvD een goede plek kunnen veroveren naast Annabel in de raad van Amsterdam, maar moest zonodig bij VNL.
Mislukt.

Memek | 04-05-18 | 18:10

Hoe moet worden bepaald bij wie de kinderen mogen blijven? Door middel van Russisch roulette?

Sjappie4211 | 04-05-18 | 18:09

Een zeer goed doel. In het zogenaamde “geëmancipeerde” Nederland bestaat een grote rechtsongelijkheid. Mannen worden nog immer zwaar gediscrimineerd door de trias politica bij scheidingen en voogdij zaken. Vrouwen worden simpelweg voorgetrokken en de hand boven het hoofd gehouden.
.
Een soort glazen blok beton aan het been van een man of vader.
.
U begrijpt, geen feministenteef die deze “misstanden” aankaart of hier eens over skreit.

Parel van het Zuiden | 04-05-18 | 18:09

Eeeeh, nope.

poiuytrewq | 04-05-18 | 18:09

Kunnen jullie Jan niet terug bij GS halen en hem daar zijn docu laten maken?

James Lastig | 04-05-18 | 18:07 | 2

Vin ik ook. Zijn vlogs waren ook goed. Hij is lekker direct en zwart-wit en geen compromis zoals Theo. En ook wel stoer. Zeldzaam in dit land. De kans dat je dan op je bek gaat is groot. De natrappers hier walg ik van.

ger1306 | 04-05-18 | 19:23

Ja, goed idee, laten we er een intern referendum voor starten. Jan terug, Jan terug!

lovekila | 04-05-18 | 19:34

Jan weet zijn irritatiefactor minimaal te benutten. Deaudtzonde. Een docu gaat natuurlijk geen zoden aan de dijk zetten. Wel leuk als het lukt.

de Voorzittert | 04-05-18 | 18:06

Ik snap niks van vaderleed. Je hebt 'n kind samen. Dan zorg je dat je daar uit komt met zijn tweeën. Dat is je de meest belangrijke job in het leven. Ben ik nou ouderwets?

Hufterst | 04-05-18 | 18:06 | 9

"Dat is je meest belangrijke job in het leven" 100 punten, helemaal mee eens, verder zou het voor een hoop verstandiger zijn om niet te snel in de relatie en te vroeg in het leven kinderen te "nemen".
Kinderen krijgen is iets voor dertigers, niet voor twintigers (daar gaat het, het vaakst bij fout).
Verder kan je er niet altijd wat aan doen, dat je relatie niet meer werkt.
Ik wens Jan veel succes met zijn docu!

YG | 04-05-18 | 18:36

VeelTeSteil, Wat betreft de onzinverhalen,
op een bepaalt moment ontdekt het kind de waarheid en kiest alsnog voor de vader.

BosrandDirk | 04-05-18 | 19:12

Nope, niet ouderwets, dat is hoe het zou moeten zijn. Ook bij een scheiding.
Niet uit wraak je kind zijn vader/opa/oma ontzeggen; niet uit wraak je kinderen vermoorden en in een rioolpijp proppen. Uit oogpunt van goed ouderschap je kind op nummer 1 zetten, volwassen omgaan met de situatie.

harstef | 05-05-18 | 13:38
▼ 6 antwoorden verborgen

Was gewoon in je eentje op je zolderkamer blijven zitten. Had je nu geen vaderleed gehad. Hooguit wat klamme tissues.

Hannibeaul Lectuur | 04-05-18 | 18:04 | 4

Vrouwtje_haram | 04-05-18 | 18:15
Lijkt mij een beter idee inderdaad. Het stukje vaderleed kan Jan daarin ook prima kwijt en beter in de context plaatsen.

VeelTeSteil | 04-05-18 | 18:21

Vrouwtje_haram | 04-05-18 | 18:15
Niet in de hele westerse wereld. Er zijn ook landen waar standaard beide ouders samen het gezag krijgen (co-ouderschap). In mijn geval was dat ook zo, mijn kind heeft uiteindelijk gekozen bij mij en de nieuwe Mw. Lastig te komen wonen en als klap op de vuurpijl betaalt mijn ex-vrouw mij nu alimentatie.

Maar goed, ik woon dan ook in een beschaafd land en dus niet in NL waar iedereen die zich als ziek zwak en misselijk profileert in alles gelijk krijgt.

James Lastig | 04-05-18 | 18:25

Vrouwtje_haram | 04-05-18 | 18:15
"Oorzaak: doorgeslagen feminisme. Of wellicht beter gezegd: steeds meer onderdanige mannen."

Kletskoek. Vroeger werden kinderen bij een scheiding altijd aan moeder toegewezen. Ook bij het overlijden van een vrouw of het met de noorderzon vertrekken van een vrouw kamen kinderen vaak bij opa/oma of andere familie terecht. Het verschil is hooguit dat door de "feminisering" mannen daadwerkelijk omgang met, en zorg (buiten de financiële zorg) voor, hun kinderen willen. Maar ja das het Westen inderdaad.

Het Walhalla waar jij van spreekt, waar "mannen" niet zijn onderworpen aan "feminisering" is inderdaad in de meer halal-wereld. Niets geen rechten voor vrouwen, het moet vast fijn zijn in Saudi Arabië voor mannen. Lekker onderdrukken. Het beheer van reisdocumenten van je vrouw, de wetenschap dat zij nul rechten heeft tot je kind na een scheiding, zelfs als ze de enige was die voor het kind zorgde, je mag d'r meppen. Yep, lekker hoor zo'n "mannenwereld".

Mannen die eindeloos jammeren over "feminisering" zijn over het algemeen geen "echte mannen", maar doetjes die zich alleen weten te positioneren als ze een rol toebedeelt krijgen. Neemt niet weg dat er wel wat meer mannen in de zorg en in het onderwijs mogen om ook daar een meer gelijke verdeling te creëren. Neemt ook niet weg dat beide ouders na een scheiding moeten streven naar goed overleg met de andere ouder en toegankelijkheid tot de andere ouder in het belang van het kind.

harstef | 05-05-18 | 14:00
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken