Er is geen greintje bewijs voor de stelling dat Judith Sargentini Orban gaat slopen. Is hysterie
Daar komt ze.
Social
Na Frans Timmermans (0 stemmen in de laatste Europese verkiezingen) die de Polen ging uitleggen hoe ze hun democratie op orde kunnen krijgen is het nu de buurt aan onze favoriete hysterica Judith Sargentini (91.754 stemmen). Want er is natuurlijk geen beter podium om een president met dictatoriale neigingen vermanend toe te spreken dan het Europese Parlement, de Babylonische spraakverwarring die moet doorgaan voor een volksvertegenwoordiging maar meer trekken heeft van een hele enge leesclub van mensen die denken dat het normaal is om met Guy Verhofstadt om te gaan. Nou lezen we bij de Elsevier dat mevrouw Sargentini, toch een beetje de poor man's Halsema, eerst tweederde van het Europees Parlement achter haar resolutie (HIERRR pdf) moet krijgen en dan ook nog eens ALLE lidstaten. De EVP, waar Orbans Fidesz net als het CDA bij hoort, is de grootste fractie in Brussel. En Polen en Hongarije kunnen elkaar dus altijd nog de hand boven het hoofd houden. Zit je dan met je nobelprijswinnende Unie. De (veel te snelle) uitbreiding van de Europese Unie na de val van de Muur werd aan ons verkocht met de impliciete aanname 'we laten ze genieten van onze welvaart en dan worden ze wel allemaal net zo progressief als wij'. Alle partijen behalve de LPF stemden voor de uitbreiding. En de Visegrad-landen zeggen nu: stik erin met je liberale democratie, wij regelen het op onze manier. Tsja Judith. Deal with it.
Reaguursels
Inloggen"We moeten opkomen voor de Hongaarse bevolking, die...." ... geleid wordt door een democratisch gekozen president!!?!?!?!
Kan dit zaaddodend GL gedrocht niet gewoon wat gaan koken ofzo?
Oei, het is weer te rustig in Europa. Laten we Hongarije maar een burgeroorlog ingelullen zodat ze die vervellende president gaan afzetten? Gelukkig zijn die Hongaren over het algemeen wat slimmer dan mevrouw Sargentini .
Blatende geit
Dus als ik het goed begrijp gaan ze dan ook analoog aan Hongarije opkomen voor de Nederlandse bevolking die "structureel benadeeld wordt door de regering" ?
is er iets met de camera, of eten die eu parlementaries gewoon te veel
ik zie tegenwoordig alleen maar opgeblazen hoofden en onderkinnen
Nu ik haar zie .
Zit ik ineens aan kinky spanking te denken.
"De Hongaarse bevolking wordt structureel benadeeld door haar eigen regering".
Hoe zit het dan met de Duitse, de Nederlandse en de Franse bevolking, om er maar drie te noemen?
Dit rund draagt het brandmerk van Soros op haar linker bil.
"De Hongaarse bevolking wordt structureel benadeeld door haar eigen regering".
En tóch stemmen ze massaal op Orbán. Heel gek he Judith? Want de EU zorgt zo goed voor haar inwoners en toch stemmen ze steeds vaker tégen jouw geliefde EU.
De Nederlandse bevolking stemt ook voor Prutte, wel minder dan voor Orban, maar na twee kabinetten mag je toch meer intelligentie verwachten, indoctrinatie en externe vijanden werken dus bijna altijd beter dan je zou willen. Hoe harder nare mensen als Sargentini dus schreeuwen, hoe populairder Orban in zijn land word. Hier, hebben Erdogan en Prutte een mooi toneelstukje gehouden. Wat leven we toch in een gaaf land.
Overigens ben ik geen fan van Orban, maar ook niet van Prutte en zeker niet van Sargentini.
Anderen in den vreemde de maat nemen. Ze weet ook zo veel over Hongarije en de erbarmelijke toestanden daar. Bek houden, kut wijf!
Ik zie mevrouw Sargentini regelmatig optreden op de TV-zender EU-news; een zender waarop niets anders te zien is, dan schaamteloze EU-propaganda. Ik heb haar daar ook eens een keer zien fulmineren tegen een oudere heer, die parlementslid bleek te zijn voor de partij van Orban. Ze kreeg geen poot aan de grond. Dit soort politica's is bij uitstek een Nederlands exportartikel en we kunnen haar missen als kiespijn.
Over welke "vanzelfsprekende rechten" heeft Sargentini het eigenlijk? Het recht om wildwest te spelen in Amsterdam waar de kogels van kansrijke allochtoniërs
zo'n beetje dagelijks door de ramen vliegen? Of het recht om anderen te beletten een ongezouten mening te geven over misstanden in een godsdienst die hier nog maar pas komt kijken? Het recht om haatimams te importeren die verdeeldheid zaaien en voortdurend de randen van het toelaatbare zoeken? En met verwijzing naar het recht op vrijheid van godsdienst haatpaleizen exploiteren? Het recht om homo's weg te pesten uit buurten die bevolkt worden door Sargentini's gekoesterde migranten? Het recht om jongelui te ronselen voor een jihad in het Midden Oosten? Het recht om vrouwen voor kankerhoer uit te maken omdat ze niet islamitisch genoeg gekleed gaat? Het recht om een ander te beletten een keppeltje te dragen of voor de zoveelste keer de Reichskristallnacht in je uppie te herhalen? Of het recht om voortdurend de samenleving te dwingen gangbare normen aan te passen aan de wensen van de islamitische minderheid? Of het recht om Nederlanders te terroriseren met een disproportioneel groot aandeel in de criminaliteit?
Ze zegt het maar, maar voor sommige Nederlandse burgers zijn heel veel rechten intussen helemaal niet meer zo vanzelfsprekend, terwijl de (vaak linkse) ambtsdragers wegkijken en de schouders ophalen. Voordat Sargentini zich met Hongarije bemoeit mag ze dus eerst Nederland wel eens wat beter leren kennen. Want wat Sargentini niet ziet maar Hongarije wel is de zooi die een deel van de islamitische minderheid hier dagelijks in de samenleving veroorzaakt.
Logisch dat een land als Hongarije niet zit te wachten op de problematiek waar Nederland dagelijks mee worstelt en Sargentini zelf ook geen oplossing voor heeft.
plus veel
Opkomst bij deze verkiezingen was 70 % (Hoeveel procent van de europeanen komt stemmen bij een EU-verkiezing ?)
Van die 70 % stemt 49,5 % op de partij van deze man.
20 % stemt op een rechts-nationalistische partij.
11,85 procent stemt op de Socialistische Partij
Dus moeten wij dan de resterende niet-stemmers onder het kopje van onderdrukte Hongaren zoals trolla Judith Huppeltrutje scharen ?
Maar goed: het is een eu-politica. Er is slechts 1 ding waar zij goed in zijn in Brussel: oorlogshitserij. Verder zijn het uitvreters en nietsnutten. Goh, het lijken wel uitgeprocedeerde asielzoekers.
Welke “president met dictatoriale neigingen“?
Rutte?
Analia von Solmsch | 13-04-18 | 09:17
Prutte inderdaad, was ook de eerste naam die mij te binnen schoot. Sargentini kan ook niets, het is premier Prutte, niet president.
dit is nou zon`n reden waarom de EU in brussel een bak is van sukkels die niet weten wat het volk wil
Hoe zit het trouwens met die Selmayr? Zit dit toonbeeld van vriendjespolitiek en nepotisme nog steeds op zijn plek?
Zolang dit zo is, dient Brussel zijn mond te houden over democratie.
Natuurlijk zit hij daar. Juncker vond het prima om iemand op zo'n belangrijke positie zonder overleg en met één pennenstreek te benoemen. Ik hoorde dat dat letterlijk in 90 seconden is gedaan. De zonnekoningen in Brussel zijn natuurlijk vér verheven boven zulke ordinaire zaken als "democratie".
Het is gewoon een farce.
Het bestaanrecht van de EU in notendop: Kollosale problemen veroorzaken en vervolgens ijskoud in de microfoon roepen dat de EU er is om dat soort problemen op te lossen.
Zot: Minder EU = minder blunders, waardoor je weer minder EU nodig hebt om het eigen straatje te vegen.
Naschrift: Blijft lachen. Een ongekozen president en een ongekozen commissie rammen van alles en nog wat door de strot van een machteloze burger en beschuldigen gekozen regeringen van gebrek aan democratie...
Naschrift: Blijft lachen. Een ongekozen president en een ongekozen commissie rammen van alles en nog wat door de strot van een machteloze burger en beschuldigen gekozen regeringen van gebrek aan democratie... +100
Ik heb nog nooit op wimlex gestemd. Krijgt Nederland nu ook sancties?
Zo dan! Hoe vermoord je een odol, lekker plaatje thanx GS.
Lijkt de vrouwelijke versie van peturrr de vries wel.
Hè wat jammer nou dat ze deze uitspraak doet net ná het afschaffen van het 'verbod op majesteitsschennis', waaronder ook het 'beledigen van een bevriend staatshoofd' valt, en deze uitspraak ongetwijfeld als 'strafbaar' had kunnen worden bestempeld.
Ach meisje toch... Lollie?
Wat een arrogantie van Sargentini om te zeggen dat zij en de EU Commissie, de Hongaarse bevolking van hun eigen, gekozen, leider MOETEN redden ?
Voorlopig trekt Viktor Orban aanmerkelijk vollere zalen dan Sansargentini. Welke onderdrukte pederasten heeft zij het over ? www.youtube.com/watch?v=3c28xbk41kI&a...
Om de worden van haar eigen partijleider te herhalen: in welk universum denkt Sargentini (en samen met haar ook de gehele Europese Commissie) te leven om een gekozen leider van een onafhankelijk land zo de les proberen te lezen ?
Voor de stelling dat het Europese parlement minstens één oliedomme muts telt is nu ruimschoots bewijs.
Wanneer komt dit Groenlinkse suf trutje dan op voor de Nederlanders, die structureel door hun eigen regering benadeeld worden.
+1
Dit is een topprestatie. Ze kan zo burgemeester van Amsterdam worden voor de Amsterdamse bevolking die structureel dittemedat.
Dat Orban door een wereldvreemd kipje als Judith terecht wordt gewezen is hilarisch.
Inderdaad, Orban is niet geweldig, maar als je tegenstander Sargentini heet, dan kun je eigenlijk al niet meer verliezen. Laat dan een democraat zich tegen die proleet Orban uitspreken, maar die heeft de EU tot mijn grote spijt en verdriet niet. Wat een gave unie, zou Prutte zeggen.
Is er leven op pluto, kun je dansen op de maan? Is er een plaats tussen de sterren waar ik heen kan gaan? *Ik heb getwijfeld over Hongarije neuriet*
Ach een Groen Links sufkutje. Next.
"Geen moment komt het in haar op dat wij (Nederland) ten opzichte van Hongarije een progressief land zijn waar onze rechtse en linkse politieke partijen (op een paar enkele partij nagelaten) zich ver in het linkse politieke spectrum bevind. Zij zegt op te komen voor het Hongaarse volk terwijl ze niet...."
Ik stop er mee, ze is gewoon dom, dom, dom!!!!
De opkomst van de Hongaarse verkiezingen was 70 %. Die voor het EP alhier 37 %.
Als je als beroepsuitvreter bent gekozen in een tandeloos nepparlement in een verkiezing waar 2/3 NIET is komen opdagen en je vervolgens een regering, gekozen in een verkiezing waar 2/3 WEL komt opdagen meent de les te moeten lezen, heb je toch wel bijzonder weinig last van realiteitszin.
Helemaal waar. Vies, fout pluchevolk wat zichzelf de maatstaf noemt van het hedendaags bestaan.
Activeer eerst maar eens het verbod op monetaire financiering. En het Schengen verdrag
Sorry stomme koe, zorg dan dat Hongarije eerst er ook financieel gelijk is met de rest van de EU..
o en vergeet die andere landen niet..
makkelijk lullen voor landen die er financieel goed bij zitten.
Judith, misschien je je op dit moment beter even andere zaken op pakken?
.
Zeg, Syrië en het gegeven dat Europese landen de VS lijken te steunen in hun voornemen Ghouta te vergelden. Op basis van.. tsja? Beweringen, pallywood geinspireerde beelden, ontbrekende logische motieven voor Assad?
.
Ik heb eigenlijk een heel ander idee bij de “due process”, de zorgvuldigheid die past bij militaire inzet. Tenminste, als je jezelf een rechtstaat wilt blijven noemen.
.
Urgenter dan Orban. Het gaat hier over mogelijke oorlog, want ik hoop dat iedereen begrijpt dat een aanval op Assad wel een staartje gaat krijgen. Syrië zit vol proxy-legers en zelfs eigen grondtroepen van de echte spelers in de geopolitiek/regiopolitiek. Dat kan nogal makkelijk misgaan.
.
Ik ben wel een beetje een militaire geschiedenis student, ook volg ik dit soort dingen al sinds tiener. De diplomatieke retoriek is echt wel heftig de laatste tijd. Meer dan koude oorlog-heftig. Komt ie dan toch zo snel, die oorlog die komen gaat?
.
Ga dus maar eens even tegen May, Macron, Merkel en anderen zeiken, Judith!
Judith leest de reacties op haar eigen tweets niet eens, laat staan jouw reaguursel. Leuk geprobeerd toch. Kijk, jij bent niet dom. Jij ziet het ook aankomen. Maar wat kan je er tegen doen? Niks. Waarom? Omdat de rest zo dom is. Frustrerend.
Ik begrijp uw zorg, maar non-valeurs als Sargentini kunnen beter bij het beledigen van regeringsleiders van kleine spelers op het wereldtoneel blijven. Ik wil er niet aan denken dat zo'n figuur zich gaat bezig houden met geopolitiek. Er zijn al meer dan genoeg gevaarlijke mensen die zich daarmee bezig houden op een uiterst ontransparante manier. Levensgevaarlijk.
Judith Mussolini.
De Hongaren doen het niet zo slecht. Bouwen gewoon hekken om al die gelukszoekers buiten de deur te houden.
Zouden wij ook moeten doen. Technisch kan het. De oude Friedman zei het al: Free immigration to jobs? Fine. Free immigration to welfare? A no-go.
Daarom sluit Amerika de grenzen, hoe lastig ook.
Je kunt niet een verzorgingsstaat hebben met vrije inloop van uitvreters. En laat dat laatste nu juist zijn wat er in Europa gebeurt en wat zo'n doos als meisje Judith wel o.k. vindt.
Vind haar gewoon misdadig, met d'r malle policor EU-gezeik. Laf ook, net als die Merkel en Macron.
Judith is als de junkie die je een heroïnespuit met HIV aanbiedt en verontwaardigd is als je vriendelijk bedankt.
Immigranten zijn welkom, maar niet in de verzorgingsstaat. Dus zolang ze hun eigen broek kunnen ophouden, of anders gezegd ze moeten meedoen dan is er geen probleem.
Ik hoop dat heel die euro een keer gaat vallen. Dat zal een verademing zijn voor de [Democratie]
Iemand die schermt met "Europese waarden"moet je wantrouwen. Die is eenzijdig. Deze waarden zijn zo multi interpretabel dat je alles wat je belangrijk vindt eronder kan laten vallen. Alleen helaas interpreteert links de waarden anders dan rechts. Dus wat voldoet in de praktijk nu eigenlijk aan Europese waarden? Rechts zal menen dat Hongaruije heel aardig aan de Europese waarden voldoet, links vindt van niet. Wie heeft gelijk? Niemand want je moet niet anderen met vage begrippen lastigvallen.
Die vrouw is zó dom, dat het gewoon pijn aan je ogen doet.
Niet dom, maar kwaadaardig. Iets zegt me dat ze blanke mannen haat.
LiniaalRectaal | 12-04-18 | 22:01
Typisch zo'n weg-met-ons doos, te stom om te kakken.
"Sargentini komt uit een "politiek zeer bewust" gezin. Op haar zevende liep ze mee in de grote demonstratie tegen kernwapens."
Opgegroeid dus tussen ongewassen haarboeren en alfalfavretende bosneukers.
Groenlinks? Is niet eens een vraag.
Reactie op Twitter van onze eigen democratische partij X66 als reactie op de vulkanische uitbarsting van onzin op Judith haar tweetje.
-
"X66 Flip Hoedemaeker @fhoedem · 4 uur4 uur geleden
Orban doet wat Poetin doet, en Erdogan. Oppositie de mond snoeren, vrije pers afschaffen."
-
Net als je denkt het kan niet gekker kan (is bij Judith ook lastig) komt er één of andere lulwammes van de X66 Flip de Wegkwijt of zoiets.
Ik heb geen Twitter, maar alsjeblieft kan iemand hem op een nette manier vertellen dat z'n eigen partij momenteel de oppositie de mond snoert (o.a. het FvD en de PVV) en met hun nepnieuws circus (EUvsdesinfo) op een kwalijke manier de vrije en onafhankelijke media de mond snoert (en ja vooral degene die de voor hun onwelgevallige waarheid aanhangt!).
-
Wie is hier nu ondemocratisch en huichelachtig bezig? O ja, Flip de Wegkwijt ik heb wel legio voorbeelden in tegenstelling tot je partijgenootje.
Weg met het referendum b.v.
Euh.. Iemand een biertje aan het Balatongeenvluchtelingenmeer? Wtf.
Pleur op, bosheks!
Deze enigszins wereldvreemde "dame" heeft naieve twitterberichten wereldkundig gemaakt en is niet bepaald een esthetisch hoogstandje [eufemisme-modus uit], maar zou ze voor wat betreft de situatie in Hongarije niet een punt kunnen hebben?
Weggejorist? Is het verboden kritiek op Hongarije te hebben?? Of is er een stagiair aan het oefenen? Vragen vragen...
Valt mij op dat de weggejoristen geen kroontje hebben,op een na.
Hongarije is een democratie. De bevolking heeft gekozen voor Orban. En dat is dat maar zo. In Turkije koos men voor Erdohan, of je daar nu blij mee bent of niet, het is de keuze van de bevolking en die moet je respecteren.
In Nederland koos met ook een bepaalde regering. Niet dat ik daar nou zo warm van wordt, maar ik heb me ook neer te leggen bij de uitslag van een democratisch geheel.
En misschien moet deze mevrouw ook gewoon leren accepteren dat een bepaalde bevolking kiest voor een bepaald beleid of leider.
Niets op deze aardbol is in marmer gegrift, op de dood en de belasting na dan...
Als in Nederland de verkiezingen zo zouden lopen als in Hongarije had hier iedereen op zijn achterste poten gestaan van verontwaardiging. De reaguurderspanelen zouden ontploffen. Nu het gaat om een kandidaat die populaire dingen roept, worden de absurde gebeurtenissen rondom de Hongaarse verkiezingen met de mantel der liefde bedekt.
Met dien verstande dat Erdogan aan de meerderheid is gekomen door de zeer dubieuze stemmen uit het buitenland.
Bytemaster, in Nederland kunnen we niet eens stemmen op ons staatshoofd...
Twee woorden voor Judith Sargentini: Domme kut !!
Ja wie ben ik om een ervaringsdeskundige tegen te spreken?
Beste wat NL had kunnen doen in de afgelopen 15-20 jaar zou het sluiten van de grenzen zijn geweest, meisje Judith.
Gezinshereniging? Prima, in je land van herkomst.
Na drie generaties is het nog steeds totaal kut met islamitische import. Heb je nog meer bewijs nodig?
Ga toch een fatsoenlijke baan zoeken mens, of ga koken.
Dit betaald beter.
Er is heel wat aan te merken op de persvrijheid in Hongarije en op de staat van de democratie. Maar kijken we voor de grap eens naar het Europees Parlement dan is dat weliswaar gekozen door de EU bevolking maar het parlement de regering, de leiders en alle topfuncties worden bekonkeld door de commissie en die wordt NIET gekozen. Het parlement heeft geen enkele macht. De kiezer dus ook niet.
Kritische media komen op de zwarte lijst...... in de EU. Orban doet slechts wat de EU ook doet ipv te doen wat de EU zegt.
Het hoofdkantoor van het moderne Europese fascisme zit in Brussel en wij zijn machteloos, echt machteloos.
Wat is dit voor mens? Zelden zo'n anti-depressiva-robot horen praten over wat landen zouden moeten doen. Die ogen. Het klopt niet.
Ze heeft zo ontzettend gelijk in haar bubbel, doet een beetje aan de morele verontwaardiging van Sophie in t Veld denken bij de benoeming van Selmayr. Er verandert natuurlijk geen ene reet.
Deze mevrouw is knettertje gek.
Ik weet nóg iets dat wij in Europa hadden afgesproken: als er bij de bevolking van de lidstaten geen unanieme acceptatie van de Europese Grondwet zou zijn, dan ...
Blessing in disguise.
Als 'n dommie de mogelijk goede kritiek (op de kwaliteit van democratie in Hongarije) al bij voorbaat verknalt door zichzelf in de voet te schieten.
Als Hongarije zou ik dolblij zijn door de slechte oenigheid van dame Sargentini.
Kijk, je hoeft niet eens vriendje van Orban te zijn, door toch wel te kunnen merken, dat de soevereiniteit van Polen en Hongarije niet te koop is / te corrumperen met Europese subsidies.
En dat die twee landen elkaar natuurlijk de hand boven 't hoofd gaan houden, om elke strafmissie van madam Sargentini te kunnen vetoën.
Exit Sargentini.
Exit roeptoetertjes geluid van EU-baasje Juncker en Timmermans.
Soms worden de vijanden van jouw vijand (EU-potentaten) wel heel succesvol, waar Nederland niet voldoende ruggegraat voor heeft.
Oost-Europese landen die West-Europese landen redden van fatale slavernij.
Europa is wel vaker door 't oog van de naald gekropen.
De kentering, richting te herwinnen gezond verstand, gaat volautomatisch plaatsvinden, zodra Europa niet meer gechanteerd wordt door Turkije's Erdogan.
De kaarten zijn al geschud. Europa gaat de zijde van Amerika kiezen bij repercussies richting Syrië, en vanzelfsprekend ook de bezettingsmacht Turkije 'aldaar'. De nieuwe verliezer (Turkije), de nieuwe zich koesthoudende partij (Rusland) is ook bekend. Bij elke escalatie zal de Westerse wereld (nog wat onwillig tandenknarsend) niet anders kunnen, dan bij de toekomstige winnaar aansluiten. De geallieerden 'wachten' nog slechts op 'n aanleiding om ook rond Noord-Korea te beginnen, en dan zal ook China eieren voor hun zuur verdiende geldje kiezen. Die gifgas-aanval in Syrië, wie daarvan de dader is, zal misschien nooit bewezen worden; net als bij de neergehaalde MH17.
Maar de bewezen 'waarheid' is in tijden van oorlog nooit doorslaggevend.
De kaarten gaan geschud worden; de machtsverhoudingen gaan verlegd worden; ten gunste van Amerika; ten nadele van Turkije (en Iran). Rusland gaat gezichtsverlies vermijden; China gaat wel gezichtsverlies lijden.
Du Paulie, ik ben het volledig met je oneens.
Diegenen die verliezen bij het gehetz tegen Rusland zijn de EU landen met voorop de Fransozen en Engelsen. Turkije heeft een nieuw accoord gesloten met Rusland en Iran. De verliezers zijn de VS en haar vazalstaten; wij dus. Niet vergeten wie die militare coup tegen Erdogan gepland heeft... iets met CIA en Mossad misschien ?.Turkije is alleen in naam nog een NAVO land. De Ruskies beheersen de Levant en gaan daar voorlopig nog niet weg.De Chinezen maar ook India zijn militaire bondgenoten van Iran.. De toekomst ligt in Eurasië. Het Westen is op z'n retour qua militaire macht en helemaal waar het haar koloniale reflexen betreft.
Welke oorlog heeft de VS gewonnen sinds 1945? Antwoord: geen als wij de resultaten zien in Korea,Vietnam,Irak en Lybië. Één grote luchtbel dat hele NATO bondgenootschap.
Opdoeken die hap.
Eendragtmaaktmagt | 12-04-18 | 21:42
Ik ben geen helderziende.
Meer, 'ook maar 'n profeet die brood eet.'
Waarmee ik maar wil zeggen, ik 'zie' de toekomst niet zónder wereldwijde oorlogsvoering. De toekomst ontstaat niet alleen maar beschaafd onderhandelen. De echte machtsverhoudingen spelen wel degelijk mee; en dat is de methode van Trump.
We zullen zien.
Timmermans is een ambtenaar. Die hoeven niet gekozen te worden. Gelukkig niet. Dat hij zich bezighoudt met dingen die hem niet aangaan, dat ie een waardeloos figuur is, klopt allemaal. Maar kom niet aankakken dat ie niet gekozen is. Als we elke ambtenaar gaan kiezen...
Ambtenaren dienen zich te onthouden van politieke uitspraken...
Net als bij de VS in Syrië dezelfde vraag bij Viktor Orbán: heeft hij vrienden? Jazeker, Sebastian Kurz de gangmaker van Oostenrijk en Horst Seehofer, de baas van de Beierse CSU. Dit drievoudige snoer wordt niet snel verbroken. Daarnaast ligt Orbán opperbest in de Visegrad-landen + Roemenië en Bulgarije. Welke kluns in de EU wil ook Kroatië, Servië, Albanië en Macedonië uit de Balkan erbij? Wie zullen zij steunen? Natuurlijk deze held. Denken die lui in Brussel, dat deze eventuele nieuwe uit-de-ruif-eters Brussel dankbaar zullen aankijken, als ze mogen meestemmen? Mispoes, deze Balkanezen kijken alleen naar de Balkan.
Weer zo'n bakvis als je die zo belerend hoort praten. Zeker in de leer geweest bij Femke Halsmens destijds. Wat een armoede. Die Polen, Hongaren en overige Oost-Blokkers lachen zich de lul uit hun broek om dit soort wijven. Meer wil ik er niet over zeggen.
*Ademt in*... Hahahahahaa
Dat die incapabele tuthola nog daar zit is een schande!
Betaald lekker.
tja het is heel kort door de bocht ik weet t ,maar als ik alleen al die wereldvreemde harsens van haar zie ,hoef ik niks meer te horen .komt weinig zinnigs uit .
Begrijp die Britten met hun Brexit steeds beter. Hebben gewoon geen zin om een deelstaat van Duitsland te worden.
Wat NL in feite al is of zeer binnenkort wordt, als het ligt aan typjes als die Judith.
Face it, de EU wordt geregeerd door Duitsland. Moeten we dat willen?
Heb geen hekel aan Duitsers, maar blijf liever Nederlander.
Maak je geen zorgen: je blíjft Nederlander, ook in de EU. Je mag gewoon lekker BPM, vliegtaks, dieseltoeslag, precario- en reinigingsrechten, waterschapsbelastingen, Mulder-boetes, vettax, tekort-op-tabaksaccijnzen-tax, zevenhonderd Euro voor een bouwvergunning, ziektekostenpremies en de tekorten op je pensioenpot blijven betalen.
-
Want je denkt toch niet dat je als inwoner van een provincie van Duitsland ook dezelfde belastingen mag betalen als een Duitser?
Ze leest het gewoon van een autocue af volgens mij. Beetje zwakjes hoor, dat je je deugpunten niet eens uit je hoofd op kan ratelen.
De eigenzinnigheid van Orban en zijn nationalistische en counter-EU koers wordt hier veelal op triomfantelijke wijze bejubeld. En ik begrijp die sentimenten, ik ben ook gehecht aan onze soevereiniteit en voor het downsizen van de macht en omvang van de EU.
Maar er zijn best zorgelijke ontwikkelingen in dit land als het gaat om de scheiding der machten, vrijheid van de pers en het frustreren van politieke tegenstanders. Moet de EU dit maar op zijn beloop laten? Art 7 zal never nooit niet van kracht worden, andere Visegrad-landen zullen dit vetoen. Misschien korten op structuurfondsen?
Luchtbakfietser | 12-04-18 | 21:05 |
Die zorgelijke ontwikkelingen waar jij het over hebt zie je juist bij de ongekozen EU-proleten. En nog wel wat erger dan in Hongarije.
Scheiding machten in EU. Nope.
Vrijheid pers in EU. Nope, fakenews.
Frustreren politieke tegenstanders in EU. Check.
Rot toch op man met je EU. Een bureaucratisch gedrocht, in Duitse handen. Dat moet je willen ja.
Wel fijn dat je de zorgelijke ontwikkelingen in de EU benoemt, zij het met een verkeerd voorbeeld.
@ ichneumonidae
Dat de scheiding der machten in de EU ontbreekt ben ik met je eens, Europese hof van justitie is de facto een politiek orgaan. In de meeste W-Europese landen is dit wel goed geborgd.
Ben ook geen EU-fan, maar we zitten er nu eenmaal in. Zou het liefste teruggaan naar economische samenwerkingsverband a la EEG.
Ik zie veel zorgerlijkere ontwikkelingen in Westerse landen die in hoog tempo gekoloniseerd worden door moslims met alle nefaste gevolgen vandien.
Edit: Zorgelijkere
Luchtbakfietser | 12-04-18 | 21:19
Als je het liefst terug zou gaan naar de EEG of voor mijn part de EGKS- prima.
We hebben hier nu een monetaire unie (die er in feite met de vaste wisselkoersen voorheen ook al was) maar de politieke unie die EU heet heeft niemand gewild.
Je hoeft je, net als alle Europeanen, alleen maar de vraag te stellen of je in de eerste plaats Nederlander (of Fransman, Duitser, Spanjaard etc.) bent of Europeaan. Ben je er al uit.
Ik ben geen Europeaan. Ik woon in een continent dat Europa heet, meer niet.
De pathetische ontkenning daarvan zie je in het VK, waar men Pakistani en andere kinderverkrachters steevast aanduidt met Aziaten - als ze al iets durven te zeggen, terwijl iedereen weet dat Rotherham etc. een islamitisch 'feest' is geweest.
Nog een wonder dat de Britten de EU verlaten hebben. Ondanks hun MSM.
Kan hier ook. Hoop er op. De gore leugen om moslims aan te duiden als Aziaten, manmanman, hoe krijg je het getypt.
@ Ichneumonidae
Men had gehoopt dat die politieke unie er vanzelf zou komen, bleek een misrekening. Zorgelijk dat M&M stappen willen zetten voor diepere integratie, het blijft dus opletten.
Ik vind het jammer dat de Britten, waren onze bondgenoten in het EP, de unie hebben verlaten. Dat de Brexit ondanks al die bangmakerij van de MSM er toch komt, was onverwacht. Toch ben ik niet voor een Nexit, zou voor ons land slecht uitpakken.
Brexit gaat over soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht. Nexit zou ook daarover moeten gaan. De economie gaat daar waarschijnlijk niet onder lijden, zowel, zou dat wel het geval zijn, dan is het dat tot op zekere hoogte gewoon waard.
Allemaal bangmakerij, die zogenaamde afhankelijkheid van de EU.
@ kempenaer
Dat is idd de vraag. Zouden wij een flink aantal jaren een stuk welvaart willen inleveren om onze soevereiniteit te behouden? Eerst maar eens zien hoe dit zich in het VK ontwikkelt.
Domme Judith,
Of de rechtspraak in Nederland zo goed is.
Volgens mijn ziet ze de spinter in het hongaarse, maar de balk in het nederlandse rechtspraak niet.
Judith: verbeter de wereld begin in je eigen land.
Fake Niews/disinfo?
Ja hoor vrouw, ik mag dagelijks in de alternatieve media lezen welke waarden jullie nog aan de oorspronkelijke bevolking geven... Nul-komma-nul-repetent! Het is alleen de eigen utopie die hier wordt nagestreefd en de eigen portemonnee natuurlijk! Slavernij 2.0!
Judith je bent een trekpop.
ik fap liever ergens anders op.
Ze schaamt zich ook helemaal nergens voor, ze stelt zichzelf zelfs voor. Moet je maar durven. Voordat ze haar wereldvreemde onzin begint uit te kramen.
Hilarisch zijn dan ook de reacties op haar tweet. Kan me niet voorstellen dat ze die zelf leest, want dan zo er misschien zo maar wel eens een lampje kunnen gaan branden.
-
Het ernstige is dat ze met haar verwarde kop een blauwe maandag een bezoek heeft gebracht aan Hongarije. Daar heeft ze ongetwijfeld gesproken met een paar andere gelijkgestemde door AntiFa geselecteerde heldere lichten. Op basis daarvan heeft mevrouw een rapport opgesteld voor de EU, van het niveau WC-eend adviseert WC-eend.
Zonder enig kritisch tegengeluid is het rapport als schokkende waarheid in ontvangst genomen, door politieke tegenstanders van die nuchtere Hongaar.
Als reddende engel heeft ze gezien hoe de Hongaren lijden onder een heel erg verkeerd rechtssysteem. Maar geen nood Hongaren onze Super EU Judith gaat jullie redden, ze is nog wel een beetje naïef maar vastberaden (oftewel het plaat voor je kop syndroom).
Dat de beste man gekozen is met een overgrote meerderheid, omdat ie voor z'n eigen bevolking opkomt, die misschien ook de neergang van Noord-West Europa aanschouwen komt niet in haar op.
Dat in Italië en Oostenrijk ook nog onlangs een wakkere meerderheid was te vinden en met het oog op lijfsbehoud nog een meerderheid heeft kunnen behalen, ach dat ziet ze niet. De demografische opbouw van de bevolking en het niveau laat dat nog toe.
Waarom zou het VK eigenlijk gekozen hebben voor een Brexit? Zijn al die Visegrad landen eigenlijk allemaal wel zo slecht (of slechter dan toen ze er per se bij moesten)?
Judith zou het kunnen dat jij het niet zo helder ziet? Lees eens de reacties op je eigen tweets, daarin staat heel veel positieve feed-back. Allemaal cadeautjes, waar je van kunt leren (inhoud reacties is in ieder geval zinniger dan je eigen onzin).
-
O ja Judith, een juridisch systeem is primair om te voorkomen dat misdaad uit de hand loopt en daders te bestraffen zodanig dat ze het na die straf wel uit hun hoofd laten om het nog een keer te doen. Hoe goed functioneert deze logische opvatting van een rechtssysteem in bijvoorbeeld Nederland of België? Doet Hongarije het wel zo slecht? In tegenstelling tot onze ministeres van nepnieuws heb ik wel wat voorbeelden voor je!
Juist
bananabanana | 12-04-18 | 20:48 |
Juist, bis.
Judith is een beetje van het padje af. Niet een beetje. Totaal mataglap.
Nexit Yes!
Yeah right, in europa hebben wij afgesproken dat.. Zo ken ik er nog wel een paar. Dat lidstaten zich aan de begrotingscriteria moeten houden, dat lidstaten zich aan het Schengen Verdrag moeten houden en deze niet eenzijdig moeten opheffen zoals frau Merkel heeft gedaan enz. enz.. Maar daar horen wij Judith Sargetini natuurlijk niet over. Een typisch voorbeeld van selectieve verontwaardiging.
Ik word fysiek onpasselijk als ik die rotkop zie. Krijg spontaan neigingen tot excessieve geweldpleging. Ik zap ff verder...
Verstandig. Probeer ik nog even een paar opmerkingen te verzinnen die op het randje zijn.
Noem één Europees recht en nee niet beginnen over makkelijk over de grens gaan want het is niet alsof je niet op vakantie ging vóór de grenzen open gingen
Er is redelijk succesvol gehakt gemaakt van allerlei tijd en geldverslindende in- en uitvoerbeperkingen, kartelvorming en overheden die al te openlijk met aannemers in bed liggen.
In- en uitvoerbeperkingen geef ik je cadeau, de rest helaas niet want de EU is nu het kartel en baantjesmolen geworden... dan liever nog die aannemers die een projectje krijgen..
Ik had het puur over handel. Tevens de enige rechtvaardiging voor deze droevige Unie. Het is een uit de hand gelopen vrijhandelsverdrag.
Dat ben ik met je eens, op kartelvorming na dan. Beetje kartel gaat over grenzen :-)
Als Kartelmaster weet jij daar alles van natuurlijk ;) Goed het aanbesteden gaat ook niet altijd vlekkeloos.
Knettergek, grote woorden over democratie terwijl in haar eigen land appartementen aan parlementariers worden gegeven zonder blikken of blozen en straks gaat de ongekozen Timmerfrans Hongarije de les lezen..... #zucht
Orban die opkomt voor zijn eigen volk, cultuur en zijn zelfbeschikking zoveel mogelijk wilt behouden ja daar heeft men een broertje dood aan in Brussel.
Bij de EU moet ik altijd denken aan Star Trek: we are the Borg resistance is futile you will be assimilated
Yep. All your base are belong to us.
Dat niveau ja. Arm, arm meisje. Ga een baantje zoeken bij de BlokkerT.
Orban komt vooral op voor zichzelf. iedereen hemelt hem op vanwege zijn standpunten over de EU, immigratie en de islam maar iedereen is blind voor het traject dat hij bewandelt om de absolute macht in Hongarije te grijpen.
Bytemaster moet jij niet de reet van deze hekd gaan schoonlikken ofzo?
@Bytemaster
Orban een traject bewandelt om de absolute macht in Hongarije te grijpen?! Oh ja, en op de benoeming van Juncker's hulpje is niets aan te merken?
Orban is tenminste nog democratisch gekozen!
@The Hungarian Dutch | 12-04-18 | 20:55
Nee, want ik heb ook niets met de ondemocratische EU maar ik vind het stuitend om te zien dat er geageerd wordt tegen een ondemocratische EU terwijl een president die censuur toepast, oppositie wegdrukt en de pers aan banden legt hier opgehemeld wordt als democratische held.
@Tollebol | 12-04-18 | 20:56
Verdiep je eens in die verkiezingen in Hongarije. Als datzelfde in Nederland zou gebeuren, dan zou GeenStijl uit zijn voegen barsten van verontwaardiging. Als je de oppositie lamlegt kun je inderdaad gemakkelijk beweren dat je democratisch gekozen bent, net zoals Kim Jong Un unaniem verkozen is.
Bytemaster | 12-04-18 | 20:58
Als je toch vergelijkt - de EU is heel wat ondemocratischer dan Hongarije.
Geen hond heeft de Europese Commissie gekozen, om maar wat te noemen.
Bij directe verkiezingen zou er niets van de EU overblijven.
Die Orban is een voorbeeld voor alle Europese landen. Hij zal z'n gebreken hebben, maar die vallen in het niet bij types als Schulz, Juncker, Verhofstadt, Van Baalen en die maffe doos in dit topic.
Leve Hongarije! Weg met die kut-EU!
@Ichneumonidae | 12-04-18 | 21:04
Het gaat niet om gebreken in zijn leiderschap. De man is corrupt tot op het bot en is zeker geen voorbeeld voor andere landen. De EU is inderdaad niet democratisch maar ieder vergelijk met de situatie in Hongarije slaat nergens op. ik geloof niet dat er veel reguurders in de gaten hebben wat zich werkelijk voltrekt in Hongarije.
Je hebt het dus helemaal verkeerd bytemaster wij konden gewoon op alle wettelijke partijen syemmen en er werd NIETS weg gedrukt! Het probleem is dat de leiders van de andere partijen een nogal groot Ruttekutje gedrag vertoonden. De leiders van LMP en consorten hadden als persoonlijk diel gesteld om de verkiezingen te winnen! En als dat niet gebeurt zijn ze als "straf voor hun falen" helemaal ZELFSTANDIG OPGESTAPT!
Daar is Fidesz noch Orbán verantwoordelijk voor.... maar die zogenaamde vrij pers waar jij zo'n enorme strakke plasser van krijgt leht dat uit als "wegdrukken" door Fidesz.... en dat is dus een keiharde leugen. Als je iets beweert weet dan wel verdomd goed waar je over praat..... de BBC heeft ook al eerder een rapportage gemaakt over wantiestanden aan de grenshekken.... wat óók nogal fout weergegeven was.... of ben je dat al vergeten? Jullie pers schrijft ten gunste van jullie regeringen en liegt jullie voor.... helaas ontbreekt jullue de intelligentie om verder te kijken dan de neus lang is en in je domheid meen je daarmee de wijsheid in pacht te hebben.....
Was jij hier vóór en ten tijde van de berkiezingen?..... ik wel!
Bytemaster | 12-04-18 | 21:14
Er zijn denk ik veel mensen die alles liever hebben dan de ongekozen bureaucratische troep in Brussel, die alle apothekers, om maar wat te noemen, laten instromen.
Daar heeft die Orban geen zin in, zeer begrijpelijk. Mag hij een lul zijn, maar liever een lul aan de macht dan een zooitje zuipschuiten dat zich laat voorliegen door een ongeschoren kut als die Judith.
Is Orban gekozen? Yep. EU? Nee.
Dat zegt al wel genoeg.
Ik heb hier in NL liever een Orban dan zo'n leugenachtige zwatelaar als een Rutte.
Wie niet eigenlijk?
Zet u dat maar in de krant meneer.
The Hungarian Dutch | 12-04-18 | 21:19
Tnx, dat je het gratuite gelul van Bytemaster onder de grond schoffelt.
De malle eurofiel.
The Hungarian Dutch | 12-04-18 | 21:19
Jij bent typisch het soort verbeten expat dat persé zijn keuze voor zijn nieuwe thuisland vooral voor zichzelf probeert goed te praten. Ik ken jouw soort wel. Van expats heb je doorgaans drie types, degenen die het leuk vinden om in een ander land te wonen en echt hun best doen te integreren, degenen die diep in hun hart ongelukkig zijn en daardoor werkelijk alles van hun nieuwe thuisland af kraken en de types die onzeker zijn of ze de juiste keuze hebben gemaakt en daardoor zichzelf overschreeuwen door te pas en te onpas te roepen dat ze "zoooooo blij zijn dat ze uit Nederland weg zijn gegaan en dat ze nooooooit meer terug zouden willen". En dus ook van de prins Orban geen kwaad willen weten. Je klinkt als mijn vrouw die een te klein of te duur truitje heeft gekocht. Of als sommige van mijn vrienden die niet willen toegeven dat hun vakantie helemaal niet leuk was en in het water was gevallen. Maar ik wens je succes in je nieuw gevonden paradijs waar corruptie nauwelijks voorkomt, iedereen gelukkig is en de economie echt vele malen beter draait dan in Nederland.
Dat wijf is knettergek. Het EU parlement heeft helemaal geen inspraak in dit soort zaken. Alleen de ongekozen drankclub van Claude "Korsakov" Juncker mag hier iets over zeggen. En dan mag die ouwe slikheks alleen maar het ja of nee knopje indrukken. Ze heeft GEEN ENKELE inspraak op het voorstel.
Nou DIT vind ik echt een TOP reactie.... top idee ook trouwens
Heb zojuist dat fragmentje gekeken van die gare doos. De bevolking van Hongarije heeft gekozen.
Zij: Welnee. We moeten ingrijpen.
Rot toch op, geretardeerde eurofiele zakkenvulster met je kutkop.
We blijven genuanceerd, altijd.
Een landverrader, dat knullige meelopende tutje. Wat als ze zoiets over NL zou zeggen als wij al die eurofielen wegstemmen en de grenzen sluiten voor cultuurverrijkende profiteurs en de EU vaarwel zeggen?
Hoef je niet te raden.
Nexit.
Jep, dit is Numero Uno voor de pek en veren optie.
*structureel benadeeld wordt door haar eigen regering*
Tja, die zielige Hongaren, toch. Maar what about die Nederlanders. Die worden ook structureel door eigen regering en EU benadeeld.
Ik vrees dat Judith S. hier gewoon mee gaat wegkomen.
Net als Frans T., Mark R., en aanverwanten.
Ah het Brusselse Passageproces?
Maar waar gaat ze op vakantie?
Uhhh, maar de Nederlanders worden toch ook structureel benadeeld door de Nederlandse regering?
Ik zou haar niet doen, maar mss is dat al gezegd.
In het oude Rome hadden ze voor dat doel een speciaal getrainde giraf.
Een veroordeelde vrouw insmeren met het vocht van een tochtige koe, voorovergebogen op een soort houten bok vastgebonden met koeienhuiden er omheen werd ze in de Arena ten tonele gesteld. En daarna liet men een bronstige stier los. Zo ging dat in het oude Rome ja.
We moeten opkomen voor de Hongaarse bevolking die structureel benadeeld wordt door haar eigen regering? Oh, wie komt er voor ons Nederlanders op dan, want onze regering toont ook op alle fronten aan schijt aan ons te hebben.
Onzin. Hongarije was in de nadagen van het ijzeren gordijn een lichtpuntje in die regio. Daarna had het een enorm potentieel. Inmiddels is het vervallen tot het op één na corruptste land van de EU. Daar zitten we in Nederland nog héél ver vandaan. Hier staan we te juichen om de anti-EU-standpunten, anti-islamitische houding en de weerstand tegen immigratie maar Hongarije zakt af naar het niveau van Wit-Rusland en Oekraïne door het corrupte bewind dat ook tijdens de laatste verkiezing niet terugdeinsde voor het sluiten van websites van de oppositie, censuur en het blokkeren van campagnes van de oppositie. Het is een klassiek voorbeeld van een machthebber die de absolute macht probeert te vestigen en wij staan dat hier toe te juichen vanwege een paar graag gehoorde standpunten.
Fe enige die onzin lult ben jij bytemaster.... meer corruptie in NL meegemaakt dan hier.... en ik LEEF hier.... in Hongarije!
Bytemaster heeft wel een puntje!
-
Die Hongaren beïnvloeden ook de Nederlandse politiek op een negatieve manier.
Met name de X66 neemt dat over. Demoniseren met regelrechte leugens het FvD en chanteren van de democratie door het ongegrond uitsluiten van de winnende partijen in steden als Rotterdam en Tilburg.
-
Door allemaal een andere partijnaam te nemen lijkt het of je veel keus hebt, terwijl de wanstaltige ideeën van PvdA, GroenLinks, SP en Nida blijken één pot nat te zijn.
Komt er een ander politiek geluid dan moet die partij gelijk gedemoniseerd worden door de gelijkgestemde media, want de gevestigde kliek moet er niet aan denken dat een groot deel ontwaakt uit de valse linkse hypnose.
Graag gehoorde standpunten (ook wel gewoon logisch en spijker op z'n kop standpunten) die moet je afdoen als populisme, dan kun je lekker verder doormodderen in je eigen gecreëerde bubbel.
Dus als Duitsland en Frankrijk zijn eigen draai aan EU accoorden en rechtspraak geven over grenzen en immigratie (wir schaffen das tsunami)dan moet volgens deze vrouw art.7 ook voor hen gelden?
Of is de rechtspraak niet unaniem en algemeen in de Europese Unie en zijn de buitengrenzen van de EU politiek onwettig beïnvloedbaar door politici zoals Merkel en Macron?
Ow ja alweer een 7.
Zolang de het Dublin-accoord niet wordt nageleefd, wordt wat mij betreft niets wat de eu vordert nageleefd
Bij "artikel zeuven" haakte ik af....
Ik heb hier nogal wat Hongaren en die zijn het echt niet eens met de EUSSR. Ze zijn pas net aan de USSR ontsnapt....
... en iets meer dan 300 jaar aan Turkse (Islamitische) overheersing.
Hongarije wil gewoon geen distels in de tuin. Maar dit kunnen we niet mogen van de EU-mooierds.
Nee, liever snij- en schaafwonden en dure dokters. Goed voor de afroom-economie die dit continent moet nivelleren voor de 'nieuwe markten'.
Over welke Hongaarse bevolking heeft die domme kut het
De Hongaarse bevolking die bij een opkomst van 93 procent in grote meerderheid voor Fidesz stemde, ondanks de deelname van vijf andere grote burgerlijke partijen en een miljarden kostende misleidingscampagne van Soros - die Hongaarse bevolking.
-
Die nu voor legitieme verkiezingen met een legitieme uitkomst gestraft gaat worden met heel veel minder centjes uit Brussel.
Triester is dat van Baalen hier het hoogste woord had, maar 10 jaar later op het Maidan plein in Oekraine stond te bazelen.
Dan is die sargentini misschien nog iets minder corrupt of meer naïef
De vrouw waarvan je je altijd onwillekeurig afvraagt waarom ze niet op het Tahrirplein stond.
Ze hoort op het Deeraplein. Het googlen waard.
Hoe meer er geschermd wordt met Europese waarden hoe meer ik mij afvraag wat die waarden zijn. I elk
In elk geval niet mijn visie op Europese waarden.
Ze hebben zelf in die eu club ook geen idee meer. Europese waarden, ze roepen maar wat.
Geldingsdrang kan ontstaan als je vroeger vreselijk gepest werd op school.
Kan bij haar zomaar het geval zijn.
Landen geven veel te makkelijk hun zelfbeschikking weg. NL incluis. Vervolgens wordt er gewezen op de verplichtingen in een overeenkomst en dan is het huilen geblazen. Als ik een contact zou sluiten als bedrijf zou ik ook eisen geleverd te krijgen.
Het is veel fundamenteler. Landen zoals Polen en Hongarije weigeren hun volk en cultuur te laten vernietigen door islamitische kolonisten die gefaciliteerd worden door Brussel en George Soros met al zijn reactionaire stichtingen om de homogeniteit van Europese landen en volken te ondermijnen ter meerdere eer en glorie van een marxistische grijsgrauwe mega-unie. Ik heb daar niet alleen alle begrip voor, ik heb er ook bijzonder veel respect voor.
Hear, hear!
Misschien mis ik de wijsheid en diepgang van groensargentini maar ik kan het niet oneens zijn met kempenaer.
Een van de dingen die de Russen goed zien, is Soros en zijn zogenaamde goede doelen niet in hun land toe te laten. In Nederland zijn we helaas nog niet zo ver.
Een goed bewaard geheim is dat Judith Sargentini met een foetaal alcoholsydroom zit opgescheept. Daardoor heeft ze een dunne bovenlip, staan haar ogen zo dicht bij elkaar, heeft ze lage oren, een kleine kin en kleine hersenen en heeft ze haar hele leven al veel moeite om informatie te verwerken.
Mama Sargentini heeft blijkbaar tijdens de zwangerschap van Judith te veel gedronken. Is op zich wel sneu hoor.
Je bent vergeten te vermelden dat ze daardoor ook lesbisch en veganistisch is geworden.
Sneu dat ze te weinig gedronken heeft ja.
Dus 91.754 mensen vinden Judith Sargentini een goed idee? En op scholen leert niemand meer aan kinderen wie Marie Curie, Ada Lovelace of Maria Montessori was? Ik maak me inderdaad zorgen over Europa, maar dat komt niet door Hongarije.
Oef. RAAK deze post...!
Marie Curie, Ada Lovelace of Maria Montessori - nou dàt waren dus echt wat je kunt noemen Dames van Stavast. Ook met behoorlijk wat IQ in de bovenkamer.
Ja, dat waren vrouwen die de wereld werkelijk verbeterden!
Judith is een van die blinde eu paarden. Goede voetsoldaat, en juichaapje, voor Juncker en vrienden.
Westerse politici en met name de Brusselse kliek begrijpen vrij weinig van midden europa en de sentimenten die daar spelen. Alles wordt altijd vanuit een utopisch westers perspectief bekeken en langs de west europeesche meetlat gelegd en dat levert een constante mismatch op van de werkelijkheid hoe die in Brussel wordt ervaren en hoe die ter plaatse in Hongarije wordt ervaren. Ze praten wel maar ze begrijpen elkaar niet en juist dat zou een politicus zich moeten beseffen.
Spot on, plus veel.
Hahaha!! Domme doos.
Het wordt de hoogste tijd dat ongekozen en ongewenste Brusselse EU rapaille uit hun zelf gecreëerde ambt te zetten en te arresteren om ze voor een Europees tribunaal te brengen wegens het opzettelijk in gevaar brengen van het continent en haar bevolking. MARS OP BRUSSEL!.
(maar dan zonder (Italiaanse) fascisten).
hear hear!
Sargentini, Mogherini...
Zou er een verband tussen zitten?
Allebei communisten, om te beginnen.
Eeehhh... Italië?
Ja of ini
Hoe zou het volk kijken naar de EU als de vluchtelingenstroom wel tegengehouden was? Hoe zou "links" en "rechts" dan nu met elkaar omgaan in de verschillende landen? Zou er minder extremisme zijn?
Links heeft het verbruikt maar dat hebben ze zelf nog niet door.
Ze denken door simpelweg de koers te veranderen het electoraat weer naar zich toe te trekken. Dat gaat niet gebeuren, net zo min dat een verlichte islam nog geaccepteerd wordt. Een groot deel van Nederland heeft er een punt achter gezet en wacht tot de poep de ventilator raakt, en dat worden er iedere dag meer. Maar zelfs met een koerswijziging in een vroeger stadium was het niet mogelijk om normaal met links samen te werken.
MogeWijEveOvergeve
Het EU beleid heeft niets met links te maken. Ook niet dat open grenzen ideaal. Dat linkse wappies dit omarmen als waren het hun eigen idealen zegt dan wel weer iets over links.
@atheïstisch stemvee | 12-04-18 | 20:31
Democratisch, rechts, conservatief rechts of een heel klein beetje rechts is het ook niet. Maar wat is het dan?
MogeWijEveOvergeve
Marktwerking zonder idealen. Als VNO-NCW aan het pushen is om haast te maken met klimaatafspraken (voor Parijs akkoord), dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Liberalisme aan het eind van de geschiedenis.
Hoe zit het eigenlijk met mijn recht om in een islamvrije en homogene samenleving te leven? Hebben we het daar al eens over gehad?
In Nederland is sprake van een ‘systematische bedreiging van de democratie, de rechtsstaat en fundamentele vrijheden’, concludeert weldenkend Nederland,
Ach ja, de 'Europese waarden'. Wat zijn die nou precies? Die beginnen met het behartigen van de belangen van de EIGEN bevolking die het circus betaalt en om wier veiligheid het ooit kort na WOII toch om begonnen was! Maar Brussel en 5-de eurofiele colonne interesseert zich helemaal niet (meer) om de eigen bevolking. Die zijn goed genoeg als slaven die de krankzinnige multiculturele wereldorde moeten betalen. Die eigen bevolking verkeert in permanent terreurgevaar, loopt goede kans aan een islamitisch mes te worden geregen, of te worden verkracht zoals in UK - betonnen blokken liggen niet langer aan de grens maar in de Europese binnensteden en Joden opnieuw de pineut. De EU-waarden zijn dood, net als de slachtoffers van een terreuraanval.
Gebrek aan onafhankelijke rechtspraak, corruptie, belangenverstrengeling, geen privacy, geen bescherming van de rechten van minderheden en een afbraak van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid. De EU zou keihard in moeten kunnen grijpen, maar euroscepsis heeft de Unie zodanig verzwakt dat er geen middelen zijn om afvallige landen aan te pakken. Een nobele poging van Judith, maar in de huidige structuur tot mislukken gedoemd.
Oh, ik dacht even dat je Nederland beschreef.
"Gebrek aan onafhankelijke rechtspraak, corruptie, belangenverstrengeling, geen privacy, geen bescherming van de rechten van minderheden [Joden] en een afbraak van de vrijheid van meningsuiting en persvrijheid." je hebt zojuist de perfecte beschrijving van de EU gegeven.
Heb je het nu over de EU, of over Hongarije? In het laatste land zijn net democratische verkiezingen gehouden en ik heb niks gehoord over stembusfraude.
Wie heeft het over stembusfraude?
@paulpils. Als je niet eens verkiezingen houdt, is stemfraude idd niet aan te tonen. Feit is wel dat deze dictators menen Europa naar de afgrond te moeten duwen. Waar blijft ons plakaat van verlaetinge?
Hoe ironisch dat een NL communist,
Hongaren de les gaat lezen....
Orban heeft de Sovjet-overheersing meegemaakt. En dan heb ik er alle begrip voor dat je je vrijheid en verworvenheden verdedigt.
Sargentini is een sprookjesfiguur (heks), een product van hippies en kabouters, die marxistisch gevormd is op een ruk-uni in een nepstudie, die in onbetaalbare, eenhoorachtige vergezichten gelooft en meent dat ze uitverkoren is om die de domme burger door de strot te drammen.
Los van dat ik Judith een linkse miep van de ergste stereotype soort vind, heeft ze natuurlijk wel gelijk. Het is ook niet okay wat er in Hongarije en Polen gebeurt. Maar we weten allemaal waarom men op Orban stemt. Allemaal, behalve Sargeengreintje. De Hongaren willen geen Islamisering en willen geen gelukszoekers terwijl ze het zelf economisch nog nauwelijks goed doen. Maar waarschijnlijk geen woord daarover in het rapport van die wegkijkerster.
Ik deel deze mening niet. Ik las wel eens een schrijfsel van orban en vond het geen betoog van een zichzelf verrijkende boer die een mooi verdienmodel gevonden had. Het was een inhoudelijk en bevlogen betoog over de Europese waarden en de muur. Waarover hij daarna door de praktijk gelijk gekregen heeft toen andere eu landen hem volgden.
Hoe weten we eigenlijk wat er in Hongarije gebeurt. Westeuropese journalisten spreken geen Hongaars en in ieder geval heb ik nog nooit een reisverslag gelezen waarin de mening van de Hongaren zelf wordt gepeild. Wat we te horen krijgen is de mening van Brussel-getrouwe journalisten die verslag doen - op grote afstand van Hongarije, zich baserend op een linkse kliek in Hongarije zelf. In Hongarije kunnen de vrouwen Oud- en Nieuw vieren zonder te worden aangerand. Die basale mensenrechten hebben die vrouwen.
Ja.... jij hebt ook duidelijk teveel BBC/VPRO/NPO gekeken.... en jij weet ook echt alles hè? Wat een raar persoon ben jij... 4% economische groei (NL 2.2%) en 100% democratisch gekozen president.
Ik begrijp dat jij jaloers bent op ons eant jij zou ook graag in vrijheid willen leven zials wij WEL in vrijheid en blijheid leven.
De vrijheid waar jij het over hebt is de vrijheid om je bek te houden! Oekraine regerendum al vergeten? Ik help je ff: volk zegt duidelijk NEE maar Rutte zegt tòch JA .... toch? En zo zijn er veel voorbeelden te geven..... Hongaar zegt NEE, premier luistert en zegt dus ook NEE.... lijkt mij logisch.... maar ja.... jullie laten alles gebeuren hè? Want dat is "sociaal".... ook dat je eigen volk er zwaar onder lijdt is ook "sociaal" ..... jaja... ik begin het geliof ik te begrijpen (not)
Ah dus wij mogen wel Mein kampf verbieden, maar de Polen mogen niet zeggen dat het verboden is om het Poolse kampen te nomen i[pv Duitse, welke het tenslotte waren.
Luister meneer de Hongaart, het is jullie land en je stemt maar lekker voor wie je wilt okay? En het interesseert mij in zo ver geen reedt, dat ik het allemaal best vind maar dan buiten de EU graag. Orban’s beleid tov immigratie en vluchtelingen vind ik prima, zijn ondemocratische beleid tov de pers en de rechterlijke macht niet. Dat is tegen waar de EU voor staat. Als de Hongaren dat zelf willen prima, maar dan buiten de EU.
Daarnaast klinkt je precies als zo’n “Nederlandse” Turkse Erdogan fanboy ket je “onze” vrijheid en “onze” president. Je woont in Nederland vriend. Committeer je dan ook aan Nederland.
ovekila | 13-04-18 | 02:22
Dat boek is helemaal niet verboden.
Ik durf niet op het filmpje te klikken. Ik ben namelijk bang dat haar stemgeluid nog afgrijselijker is dan haar aangezicht.
Tot er een filmpje tevoorschijn komt van haar in gesprek met Verhofstadt.
Haar onuitstaanbare domheid. Die is het ergste.
Wij moeten opkomen voor de Hongaarse bevolking, die ondanks een miljarden Euro's kostende tegenwerkingscampagne van de heer Soros en de deelname van vijf grote, burgerlijke partijen aan deze verkiezingen bij een opkomst van 93 (!) procent in overweldigende mate pro-Fidesz heeft gestemd.
Plus 1
Steeds minder inwoners van "de EU" (die ik als zodanig alleen nog maar zie op papier) geloven die prietpraat nog. En waarom zou je ook. De leugens klotsen tegen de dijken omhoog. Telkens weer staat er "iemand van de EU" (de meeste mensen hebben geen idéé meer wie die mensen uberhaupt zijn of hoe ze daar zijn gekomen) te blaten op hoge toon dat "we" iets moeten doen tegen "hun". Dat meandert en evolueert constant.
Dutchbeaurouge | 12-04-18 | 19:49 | reageer | favorietblock
Helaas gelooft een zeer ruime meerderheid van tata's nog volop in deze Sovjet Unie 0,5, zie de afgelopen verkiezingsuitslagen en de komende verkiezingsuitslagen.
We worden helaas meegesleept naar onze ondergang door onze eigen bakra medelanders. Het is alsof je op het dek van de Titanic de ijsschots op je af ziet komen met hoge snelheid en dat je weet dat je er niks aan kan toen. Terwijl de meerderheid nog volop benedendeks aan het feesten is en de band doorspeelt...
Mjah, zeker. Er komt wel een moment in de nabije toekomst dat bij iedere inwoner van de EU een rekening op de mat gaat vallen. Een rekening voor het EU nivelleringsbeleid en een rekening voor het EU "vluchtelingen"beleid. Ik bedoel een concreet geldbedrag, te betalen per inwoner om de nieuwe inwoners gratis te laten.leven en de arme landen gelijk te trekken. Dat lijkt nu nog ver weg, dat is echter heel dichtbij. De smoesjes raken op. Als die rekening op de mat valt breekt de pleuris uit. Hij komt, is onvermijdelijk. Dat kan niet anders. Ik maak me daar zorgen om want wat mij betreft spelen de jongens en meisjes in Brussel met vuur.
@dutchbarouge: alsof jij die rekening nu niet betaalt. Moesten jouw ouders ook met zijn tweeen werken voor een jodenfooi of konden zij van 1 salaris een gezin onderhouden? Do the math!
Zooow, die is echt kneitertjegek, hilarisch hoe achterlijkheid er uit kan zien
Sargentini heeft duidelijk nog nooit naar de mening van een gewone Hongaar gevraagd, anders kraam je dit soort onzin niet uit.
Wat een dramawijf.
Mevrouw lijdt aan een afgeleide van het syndroom van Amsterdam. Dat is de ziekte van mensen die denken dat als je de baas bent van Amsterdam, je ook baas bent van Nederland. Een GL remedie is vooralsnog niet gevonden.
LOL kijk d'r ogen naar een auto-que lezen. Wat een domme trut.
Min nieuwe bedrijf in hekwerken noem ik Orban
Liever een orban dan een ipban
“Haar eigen bevolking structureel benadeeld”. Ze bedoeld dat Hongarije niet de vruchten plukt van de vluchtelingen?? Nou ga eens met een Hongaar praten.
Je denkt toch niet werkelijk dat het deze Mina Bakgraag een bal kan schelen ? Die paar ton die ze jaarlijks opstrijkt is de kern van de zaak. Eén van de grootste onbenullen uit het Nederlandse taalgebied
Ik zeg... lekker zo laten...
Hek laten staan vluchtelingen helpen maar wel op de enige juiste manier. Economische (illegale) Migranten terug naar waar ze vandaan komen achter de hekken en geen warm welkom voor mensen die een bepaalde religie met bijbehorende foute wetten door de strot proberen te drukken.
Sadini wata dombo ise dat
En daar hebben we die misselijke blote-billen kop van Sargentini weer . De vleesgeworden verpersoonlijking van links lullen en rechts vullen anno 2018.
Daar zullen ze in Hongarije van wakker liggen ... lol
Als de dood dat de beter bedeelden straks oostwaarts trekken met hun vermogen.
Je kan er natuurlijk altijd nog een muur omheen zetten om je volk binnen te houden. Dat is uiteindelijk ook beperkt houdbaar, maar communisten leren nu eenmaal niet van de geschiedenis.
Slopen van binnenuit is de beste, snelste en zekerste manier. Alles voor de EU (vooral uw geld), kom we gaan dreigen en daarna een zak met geld aanbieden om het goed te maken (om te verbeteren natuurlijk) en tegelijkertijd blijven praten met nog kanslozere landen als Turkije, Albanië, Oekraïne en nog verder de Balkan op. Als ze de EU ingestemd kan worden kun je haar er dan ook uitstemmen zonder wachtgeld?
“eerst tweederde van het Europees Parlement achter haar resolutie moet krijgen en dan ook nog eens ALLE lidstaten”
.
Voor het eerst dat ik enorm blij bent met de wanstaltige bureaucratie en vastgebeitelde stompzinnigheid van niet-verandering kunnen doorvoeren als unie. Doei Sargintini! Met je onzinnige gereutel. Hongaren heb net met meerderheid gekozen voor Orban.
"Hongaren heb net met meerderheid gekozen voor Orban."
Onjuist. Maar door het Hongaarse districtenstelsel heeft hij wel een supermeerderheid in het parlement.
leuke regels.. te omzeilen met een inlegvelletje tegenwoordig
@paulpils — vooruit: Hongaren hebben hem democratisch gekozen. Net als wij hier voor het huidige kabinet hebben gekozen.
Een ongekozen luchtfietser die meen een WEL gekozen president de maar meent te kunnen nemen, allemaal hysterie. Walg van die misselijke trut.
Deze luchtfietser is echter wel gekozen. Ze heeft ruime een halve kiesdeler te pakken, (bij EP verkiezingen is dat 5 keer een voorkeurszetel)
Voor het hele instituut is nooit hoofdelijk door de Europese bevolking gekozen. We zijn er n gerommeld.
Sargentini wordt nog eens de naam voor psychiatrische aandoening. Iets als een extreme, bijna hallucinogene, policore psychose.
Het Sargentini syndroom.
Met wanen waarbij je denkt dat je de keizer bent, en zware aantasting van het cognitief functioneren. Denk dat de prevalntie schrikbarend hoog blijkt te zijn.
De achterlijke idiote denkt dat ze ook nog eens namens de Hongaarse bevolking kan spreken.
Wat heeft die net gestemd? Doe het maar even rustig aan met het omvolken en verkwanselen.
Het Sargentini Syndroom - die houden we erin D-Fens!
Witte jas, veters op de rug en eenzame opsluiting.
Nou Judith, gooi Hongarije dan uit de EU, en rechtstreeks in de armen van het door joúw EU (niet het mijne) volkomen gedemoniseerde (zonder bewijs overigens) Rusland van Poetin. Ik kijk er reikhalzend naar uit. Het zou volkomen terecht zijn, op basis van de "democratische waarden" waar je zo de bek van vol hebt, om de Hongaren dan te excommuniceren en hun eigen boontjes te laten doppen. Maar ja. We weten allemaal dondersgoed dat dat nóóit gaat gebeuren. Dreigen; ja prima, praatjes maken; allemaal leuk. Hongarije gaat er niet uit en dat weet Orbán ook dondersgoed. Wat de EU doet, is chanteren met geld. Het is een uiterst agressieve veroveringsoorlog middels geld. Niks meer, niks minder. Dus hou in godsnaam zogenaamde "democratische waarden" en andere doorzichtige prutsmoesjes. Steeds minder inwoners van "de EU" (die ik als zodanig alleen nog maar zie op papier) geloven die prietpraat nog. En waarom zou je ook. De leugens klotsen tegen de dijken omhoog. Telkens weer staat er "iemand van de EU" (de meeste mensen hebben geen idéé meer wie die mensen uberhaupt zijn of hoe ze daar zijn gekomen) te blaten op hoge toon dat "we" iets moeten doen tegen "hun". Dat meandert en evolueert constant. Het doel is dan wel weer uiterst duidelijk; een federaal Europa met de macht geconcentreerd in het Politburo van Brussel (of Straatsburg, hangt van de maandstonden af). Die hele club rúkkers, inclusief Sargentini en andere prutsers, hebben alleen maar een grote bek, Papieren tijgers met hun hand niet op de raketknop, maar op de geldknop. En dan dúrf je -GVD- nog het woord "democratie" in je gecorrumpeerde smoel te nemen. De schaamte reeds láng voorbij.
+veel.
+ nog meer
Helemaal gelijk, dit is symboolpolitiek, alle lidstaten moeten instemmen om artikel 7 te activeren. Gaat nooit gebeuren, is hysterie.
"Steeds minder inwoners van "de EU" (die ik als zodanig alleen nog maar zie op papier) geloven die prietpraat nog"
En tòch blijft de goegemeente, alleen al hier in NL, op dezelfde klepzeikers stemmen. Hoe komt dat toch?
"Wat de EU doet, is chanteren met geld. Het is een uiterst agressieve veroveringsoorlog middels geld". Dat heet een vijandige overname. Waar bedrijven verdedigingsmuren tegen optrekken. Orbán kent het systeem.
Beste Judith, waaruit blijkt dan dat de Hongaarse bevolking benadeeld wordt? Kijk eens naar de landen in de EU die wèl moslims opnemen, hoe gaat het met de bevolking van die landen? Daarbij is het vrij hypocriet om te stellen dat Hongarije andere culturen dient te respecteren, en diversiteit moet omarmen, terwijl je een andere cultuur dan de onze, namelijk de Hongaarse cultuur (die niet op Islamisering zit te wachten) niet respecteert! Waarom respecteer je die (Hongaarse) cultuur niet, Judith, maar de cultuur die lak heeft aan onze grondwet, de sharia wil invoeren, en pist op diversiteit wèl? Kijktip van de dag, één van de betere café Weltschmerz afleveringen over de cultuur en identiteit van Hongarije (Youtube zoekterm "Zonder Hongarije was er geen modern Europa; Hans Moll en Laszlo Maracz").
top
Top
Hoe is het relevant hoeveel stemmen Timmerfrans heeft gehad bij de Europese Parlementsverkiezingen? Hij zit niet in het parlement. We verkiezen immers alleen de volksvertegenwoordigers.
De strekking van dat vergelijk is dat het grote onzin is om een niet-gekozen persoon helemaal geen recht van spreken als het gaat over democratie.
Nou mevrouw, met je democratische afspraken. Peper dat eerst de door jou zo gewenste stroom 'absoluut niet terroristische' mensen in. Engnek zonder ziel.
Alleen hierom gaat ze bij Neurenberg 2.0 al veroordeeld worden.
Je mag blij zijn met een vent als Orban die in ieder geval ergens voor staat.
Vluchtelingen of gelukzoekers willen trouwens helemaal niet naar een land waar de sociale voorzieningen niets voorstellen. Dat is dan ook weer Orban zijn geluk. En de lokale bevolking in Oostbloklanden wil niks te maken hebben moslims. Die worden daar gehaat. Kom wel eens in Roemenie, heb je daar ook.
Orban is tot op het bot corrupt en heeft de oppositie gewoon weggedrukt. Niet met woorden en argumenten maar met persbreidel, afsnijden van fondsen en het sluiten van websites. Ja, daar moet je blij mee zijn....
Tja Bytemaster. Hij heeft helaas een paar nare trekjes.
Alsof onze VVD in essentie iets anders is?
@bytemaster. Je doet net alsof we hier democratie hebben. Hoeveel mensen kozen in 2005 voor massale import van religieus gehandicapten waar ze nu dagelijks de zure vruchten van mogen plukken?
Vanmiddag was deze Miep op de radio een voorleesverhaaltje aan het doen over alle ergs ze voor Orban in petto heeft, echt een sneu mens!
Niks mis met een land in de EU dat communistisch is georganiseerd (staatspers, staatstelevisie, staatsman, staats- enz. enz.) Kunnen we een voorbeeld aan nemen.
Hoezo? Je hebt het over NL.
Ik ben Judith Arrghentini en deze Pro EU troep lees ik voor vanaf een briefje of slecht ingestelde autocue. Mijn ogen gaan namelijk alle kanten op en m'n gezicht staat zo strak als een botoxjunk. Wij vinden dat ook Hongarije zich moet laten overspoelen met miljoenen kansloze kanslozen uit Kanslosië. Desnoods zullen wij dan ook optreden als een dictator om deze maatregel erdoorheen te krijgen.
Met hatelijke groet,
Judith Arghentini
P.s Islam is liefde.
Blijf ademen. Goedzo. Gaat het weer? *reikt koel washandje aan*
Ja laten we met nog meer landen ruzie zoeken...
Wat een debiel die Sarangeti.
Nobelprijzen? Die Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW) waar intrigante/faalhaas Sigrid Kaag (Vice premier D66) voor werkte als hoofd van de missie om de chemische wapens in Syrië te ontmantelen heeft er ook een gekregen. Een Nobelprijs krijgen is vandaag de dag geen veer op je hoed, maar een smet op je blazoen. Obama de Nobelprijs voor de Vrede, en meteen is het oorlog. Schaf die kolder maar meteen af.
De EU rechtspraak is honderdduizenden mensen binnen laten die hier volgens de wet niet mogen komen. En al die mensen worden prima onderhouden van belastinggeld en er komen er nog vele aan. En het zogenaamd willen opkomen voor het volk van een zelfstandig land riekt naar een EU coup.
Moet zij geen terroristen bestrijden?
Nee, dat is hysterie.
Die komen toch helegaar niet binnen met die gelukszoekersstroom?
Oh wacht.
beste dubbelpost ever. En nee, ze zou een terrorist nog niet herkennen als ze hem aankijkt
Moet zij geen terroristen bestrijden?
Welbeschouwd, is ze zelf een.
Terroristen noemen we tegenwoordig verwarde mannen, probleem 100% opgelost.
Nee Judith. Hongaren zijn het zat om beïnvloed te worden door buitenlandse invloed. Jaren de Russische invloed. Een jonge democratie heeft tijd nodig waar bemoeid de EU zich mee. Ga eerst het goeie voorbeeld geven.
Poor man's Halsema... Hahahaha
Orban zal vreselijk onder de indruk zijn van het statement die dat hysterische GroenSlinks slang maakt.......
Tweederde meerderheid na de verkiezingen van afgelopen zondag..... dat heet democratie Judith..... eat that!
Is het tijdstip van 1933 toevallig?
Hoe dan ook; volgens mij hadden we ook iets afgesproken over een bewaakte buitengrens enzo... lijkt me dat Hongarije een van de weinigen is die zich daar aan houdt.
Die Hongarijen kijken wellicht wel naar die krakers in Amsterdam en denken "Wat een wetteloze bende daar!" ... en dan zouden ze ook nog eens volledig gelijk hebben.
Nee, laat Sargentini maar eens de Europese belangen gaan behartigen in plaats van die van de asielindustrie.
De Hongaarse bevolking is al opgekomen voor zichzelf en heeft daarom Orban met grote meerderheid (2/3) herkozen. Dat kan natuurlijk niet voor de anti-democraten in Brussel en mafkees huiswijf Sargentini vraagt nu om de Hongaren collectief te straffen.
2/3 is de zetels. Qua stemmen was het 1/2. Maar dat is in veel meer landen. Ongeveer dezelfde verhouding tussen % en zetel% als de conservatives in de UK.
Ja, 2/3 meerderheid van de zetels, zo zit het kiesstelsel in elkaar, wat is daar het probleem mee? Wil je het anders, stel jij de Hongaren voor hun grondwet aan te passen, zou ik zeggen.
Ik zeg helemaal niet dat daar een probleem mee is
Over landverraadster gesproken, daar hebben we er een. Een hele grote.
Wat is de laatste keer dat ze ONS als Nederlandse burgers heeft vertegenwoordigd? En hoe vaak mensen die ons enkel tot last zijn?
In dat TK circus van gister waren Polen en Hongarije ook al weer de lul. Veto afpakken, geld afpakken. Lekker hoor. Wat kost een beetje huis met tuin in Hongarije eigenlijk? Best mooie vrouwen daar.
Voor 50k heb jeeen mooi huis. En geen moslims in de buurt. Wel roma en sinti maar daar zijn oplossingen voor.
Hongarije stemt verkeerd, en is dus on-democratisch. Ik wilde dat ik een vrouw was, dan was het leven veel simpeler.
Ik kan je garanderen dat dat niet waar is. Nu ja, als je je hersenen behoud dant. Als je ze wegdoet wordt het idd wel makkelijker, maar dat kan ook als je man blijft. ;-)
Ja lekker, vijf dagen in de maand bloeden.
Luivend | 12-04-18 | 21:20
Wat een ouderwets gelul, daar zijn pillen en spiraaltjes voor tegenwoordig.
Democratie? Ja ho even, dat is niet de bedoeling.
mmm, het volk heeft gesproken zou ik zeggen.
De zittende Hongaarse premier Victor Orban is vrijwel zeker de winnaar van de parlementsverkiezingen. Met bijna alle stemmen geteld krijgt zijn partij, Fidesz, 49,5 procent van de stemmen.
Dat meldt de kiescommissie zondag in Boedapest.
Volgens een peiling zal Fidesz daardoor op 133 zetels komen in het parlement met 199 zetels. Orban zou daarmee opnieuw een ruime absolute meerderheid hebben en een vierde termijn als premier zeker stellen.
Laten we niet vergeten dat Orban de oppositie volledig dwars heeft gezeten door de persvrijheid te beperken, websites offline te halen, en campagnegelden in te trekken. Dan ben je voor mij alsnog geen democratisch winnaar.
Belangrijker nog; een 2/3e meerderheid
@bytemaster... waar haal jij al die wijsheid vandaan? Toevallig BBC/VPRO/NPO of iets dergelijks gekeken?
Over gekleurde persvrijheid gesproken....
Een defecte klok is beter dan een slecht lopende klok.... een defecte klok verteld tenminste nog 2x per dag de waarheid!
Vertel.... wat is dan beter? Een stille pers of een liegende pers die betaald wordt door foute liberale sufkutjes?
Bytemaster | 12-04-18 | 19:42
Maar dat gebeurt in de EU toch ook, ik heb zo het idee dat, mocht hetgeen u stelt waar zijn, dat het in het belang van zijn eigen land en volk is, kunt u van de EU niet zeggen.
Bytemaster | 12-04-18 | 19:42
Dat is schijnbaar allemaal okay wanneer je hekken bouwt. Dan telt democratie niet meer, want hekken enzo.
The Hungarian Dutch | 12-04-18 | 20:23
Een vrije pers.
Knettergek wijf! Hongarije willen opzadelen met hordes asielzoekers; als Orban ze tegenhoudt zijn hun rechten ineens in gevaar...
Volgens mij heeft Orban genoeg stemmen gehaald.
Niet normaal wat een hitser die Judith is, en bovendien dom! Geen greintje verantwoording willen nemen voor het desastreuze asielbeleid en alle verkrachtingen en narigheid daarbij...
Om te huilen die EU!
Sorry, maar strikt genomen zijn het geen asielzoeker (vluchtelingen) maar gelukszoekers / economische migranten. Dat kan Hongarije zich helemaal niet veroorloven.
Het interessante is dat er geen enkele migrant naar Hongarije wil. Een ongelooflijke wassen neus is die hele herverdeling van asielzoekers, iedereen die in een onwenselijk land zou worden geplaatst zit toch binnen een maand in een van de landen die financieel meer interessant zijn.
Judith... nuff said.
REAGEER OOK