Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terugkijken. Belastingdienst = Tuig van de richel

Leuker kunnen we het niet maken. Wel schofteriger.

Social

Als de Belastingdienst een kleuter was dan duwde hij zijn vriendjes in de vijver. Als de Belastingdienst een kind op een schoolplein was dan pestte hij de arme kindjes. Als de Belastingdienst een puber was dan vernielde hij Cruyff Courts. Als de Belastingdienst een jongere was dan overviel hij tankstations. Als de Belastingdienst een millennial was dan duwde hij GroenLinks-flyers door de bus bij mensen met een 'Nee, Nee' sticker. Als de Belastingdienst een dertiger was dan reed hij over de vluchtstrook in de file. Als de Belastingdienst een veertiger was dan ruimde hij de poep van zijn hond niet op. Als de Belastingdienst een vijftiger was dan drong hij voor in de rij voor de toetjes in het all inclusive resort. Als de Belastingdienst een babyboomer was dan maakte hij zoveel gebruik van regelingen en sociale voorzieningen dat er voor de generaties na hem niks meer overbleef. Als de Belastingdienst een bejaarde was speelde hij vals bij het klaverjassen. De Belastingdienst is tuig. En het vervelende is. U kunt niet naar de concurrent stappen. 

Reaguursels

Inloggen

Ik heb in het verleden ook problemen met de belastingdienst gehad, het ging om toeslagen die onterecht niet werden uitbetaald. Het zgn Stella team heeft mij toen geholpen en opeens was alles mogelijk en had ik binnen een maand het geld van maanden toeslag op mijn rekening staan. Als je een probleem met de belastingdienst hebt en van kastje van de muur wordt gestuurd, schakel dan het Stella team in. (Best bewaarde geheim van de belastingdienst)

xlanoxe | 27-03-18 | 16:02

Belastingdienst. Een organisatie die bestaat uit mensen die slechts in staat zijn de Enter toets te bedienen. Op geen enkele manier hebben zij inzicht in problemen.

Billy24 | 27-03-18 | 13:12

Bij de Belastingdienst werken LUIE, Moreel verwerpelijke domme minkukels die ooit bij de UWV geloosd werden en nergens meer aan de slag konden!

RambalLO | 27-03-18 | 10:13

Heb persoonlijk gezien hoe mensen kosten declareerde, en bij aanvraag van de bewijslast één factuur stuurde met de opmerking "de andere maanden zijn hetzelfde". Dan begrijp ik hoe dit soort dingen kunnen gebeuren. Zorg dat je je administratie op orde hebt..

masturberik | 26-03-18 | 18:44

Ditzelfde geintje heeft die dients me afgelopen november 2017 nog geflikt: zonder enig bericht stoppen van opvangtoeslagen, vervolgens na 2 mnd geen toeslagen uitkeren pas bewijsstukken van recht op toeslag vragen, en dan drie maanden later pas weer beginnen met betalen. Reden: geen enkele. Excuus: geen. Nu kunnen wij de 2800 euro per maand opvangkosten voor 2 kids net een mand of 4 ophoesten ook zonder de toeslag maar dat lijkt me uitzondering. Te belachelijk voor woorden, maar kennelijk norm bij deze wanpresterende moloch.

F#ckingAwesome | 26-03-18 | 16:42

het is een vreselijke macht wat die belastingdienst heeft. zelf was ik in jaren 1990 zzp-er (er waren toen nog niet zoveel zzp-ers) en in 2003 kwam men naar mij toe met 2 amtenaren thuis op bezoek. en zijden we moeten je niet meer je gaat weg. en ze duwen mij in mijn woonkamer met 2 schouder stoten waar ik niet op rekende, tegen de grond. en gingen weer weg meer niet. week later had ik 3 rekeningen over 3 jaren. 3 maal 800.000 euro en wel direct te betalen. ik heb altijd netjes mijn belasting over elke cent opgegeven. ben uiteindelijk bij de thuis en daklozen terecht gekomen. ik heb alleen maar 40 jaar hard gewerkt en dit is de beloning. en die zelfde belasting ambtenaar die nog te lui is om uit zen neus te vreten kregen allemaal 75.000 bonus als vertrek regeling. belastingdienst nederland is een graaipot en een grove belediging voor hard werkend nederland.

jmm.peters | 26-03-18 | 19:08

De belastingdienst hoort tot de meest stupide clubjes van Nederland.
Ben gisteren bezig geweest met mn zoon die pas een huis heeft gekocht om hypotheekrente maandelijks in mindering te brengen op zijn loon.
Hebben zo een pagina gevonden waarin uitgelegd wordt of je voor in aanmerking komt, maar dat weet in princiepe iedereen die een huis heeft gekocht. En ook hoe je het moet opvragen. So far so good. Echter een link naar waar je het moet opvragen, dat is dan weer teveel gevraagd. Na 4 keer in te hebben gelogd met DigiD op verschillende subpaginas, na evenvaak weer terug naar Googlen, is het dan eindelijk gelukt de juiste formulier te vinden. Dan moet wel weer inloggen met Digid. Maar dan moet je weer bij de andere paginas uitloggen. Vervolgens als we dan toch eindelijk begonnen zijn, gaat er iets fout waardoor je eruit wordt gegooid.
Mijn zoon heeft het vanmorgen weer geprobeerd maar kon eerst wederom de juiste paginalink niet vinden.
Er wordt op tig verschillende manieren uitgelegd HOE je het moet doen maar niet WAAR.

observer59 | 26-03-18 | 16:01

Tip: dergelijke sites zijn niet ontworpen voor de burger. Alleen een kenner en een volharder tot het einde vindt waar hij recht op heeft, en dan nog is het de vraag of je het krijgt. UWV website = zelfde verhaal.
Betrouwbaar is inderdaad geen woord wat in 1 zin bij de overheid past.

jello624 | 26-03-18 | 17:22

Gewoon het formulier "voorlopige aangifte inkomstenbelasting 2018" invullen. Staat gewoon op de site. Of je belt gewoon de Belastingtelefoon! Die wijzen je in een paar minuten waar je moet zijn op de site.

broodje gezond | 26-03-18 | 18:58

@Broodje gezond: zo makkelijk en eerlijk is het echt niet. Ook wat mij betreft gaat de Nederlandse belastingdienst zijn boekje ver tebuiten. Het continue najagen van mensen en kleine bedrijven is ongehoord, zeker als je het vergelijkt met andere landen.
Als je het niet gelooft moet je voor de grap maar eens emigreren. Een stortvloed aan aanslagen zal je volgen en je mag terugbetalen wat je nooit hebt ontvangen. Ongeacht je voorlopige aanslag. Ga je in januari weg dan mag je de hypotheekaftrek voor het hele jaar terugbetalen. Vooruit, zonder dat je het ooit ontvangen hebt. Brieven worden steevast 'goedkoop' verstuurd zodat je altijd aan boetes vastzit, nog voordat je de broef opent. Nergens ter wereld heb ik met zo'n agressieve belastingdienst te maken gehad als in 'mijn' Nederland.

Koos8173 | 27-03-18 | 02:53

Niet mopperen over de systematische belastingslavernijen in "hun kunnen het niet schelen in welke vorm"!
we durven niet tegen te stemmen, hel en verdoemenis.
Maar we stemmen dus op de gevestigde roofpartijen om de publiekgeldverslavingen overeind te kunnen blijven houden.
We (niet ik) doen het allemaal ZELF!
Infra, zorg, onderwijs, soc. standaard vangnetten, veiligheid kan met een VEEL kleinere regering, Brussel heeft al 60% te pakken, en voor de helft van de prijs.
Met een simpele vlaktax op ECHTE verdiensten.......... hoeft je de dure papierfabrieken ook niet meer op te zoeken,

Katoentje | 26-03-18 | 15:39

De belastingdienst is exact hetzelfde als een “Protection racket” of “Schutzgelderpressung”, met dit verschil dat je in ruil daarvoor elke 4 jaar iemand mag aanwijzen om de geïnde centjes uit te geven. En je mag jezelf ook kandideren om die persoon te worden en dat garandeert dat de legitimiteit en legaliteit. Maar het blijft natuurlijk gewoon afpersing en de gewone regels gelden niet. De omgekeerde bewijslast is een grote schande.
Terwijl het ook best anders kan. Niemand twijfelt aan het nut van collectieve uitgaven voor wegen, infrastructuur, openbare orde en zelfs armoedebestrijding; en verreweg de meeste mensen willen daar ook best aan bijdragen (als dat niet zo was dan waren er ook geen Goede Doelen en verenigingen of stichtingen voor algemeen nut). Dus dat kan ook op basis van vrijwilligheid en een ongedwongen contract met de gemeenschap.

Stormageddon | 26-03-18 | 15:19

O ja, nog een: als ondernemer had ik een klant die een chinees restaurant had.
Hij draaide een aantal jaren tot dat de BD op bezoek kwam, de bekende boekencontrolle.... men kon niets vinden als onregelmatigheid.
Toen kwam het op het nuttigen van een bordje rijst als lunch en diner.... mijnheer werd aangeslagen voor 365 dagen, maal 2 maaltijden per dag, gedurende 5 jaar.
Begrijpt u nu, dat ik het niet zo op die roverheid heb en in het bijzonder die ambtelijke kliek.
En dan vooral zo'n boef als (K)wiebus er mee ziet wegkomen.... maar laten wet ook maar niet over z'n voorgangers hebben, a la Vermeend, om er maar 1 te noemen.

watmagjenogwel | 26-03-18 | 14:40

Just like every cop is a criminal and all the sinners saints.

Geen nieuws, mensen, gewoon doorlopen.

fiscalist | 26-03-18 | 14:37

Ik mag aannemen dat de ambtenaren die dit kafkaiaanse spektakel hebben veroorzaakt per onmiddellijk op non actief zijn gesteld tot het oneervol ontslag wegens ernstig disfunctioneren is geregeld.
Tevens mag ik aannemen dat er tegen de ambtenaren die de telofoongesprekken achterhielden een strafrechtelijk onderzoek is gestart wegens het verduisteren van bewijsmateriaal.
Als laatste mag ik aanemen dat voor de gedupeerde gezinnen een berekening wordt gemaakt mbt de geleden verliezen, gederfde inkomsten en lichamelijke en emotionele schade die uit dit kafkaiaanse spektakel is voortgekomen en er zeer snel een ruimhartige financiele vergoeding komt.
Of praat ik dan Swahili.

miff | 26-03-18 | 14:37

NEEN, die worden gepromoveerd, hebben bewezen de burger tot op het bot uit te kunnen kleden.

watmagjenogwel | 26-03-18 | 14:41

WIE is de belastingdienst??
Dat is de roverheid, niets meer, niets minder.
Onlangs nog met als 'hoofd' dat figuur van (K)wiebus, die het zogenaamd ook allemaal niet wist..... hij kwam er mee weg....
Tja, wie komt er NIET mee weg.... dat is die smerige rotburger, die moet betalen, betalen en betalen, en verder z'n rotkop dicht houden.
En zie opnieuw diezelfde (K)wiebus, die nu weer een briefje naar die hongerstakers weet te sturen, dat hij z'n stinkende best zal doen....
Hoeveel jaren wachten die mensen reeds????
Een grote gore schoften zooi, rekken en er bij blijven, dat is het enige wat die roverheid wil doen.

watmagjenogwel | 26-03-18 | 14:32

jullie willen zelf zo graag 'democratie' dus niet janken.

JensDensen | 26-03-18 | 14:20

Als ik aan de belastingdienst denk, zie ik altijd nog dat plaatje uit dat oude geschiedenisboek van de basisschool voor mij.
Landadel met helpers die dan bij zo een arm landarbeidersgezin de heer des huizes ondersteboven kwamen houden om van zijn schamele bezit, zijnde een zak haver, een baal stroo en een koe, toch nog maar en deel af te staan ten behoeve van de destijds te onderhouden ministeries, eeuh ik bedoel gravinnen, maîtresses, hofnarren, feesten en (oorlogs)partijen.
What's new?

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 13:27

Toen onze jongste geboren werd kregen wij ineens een kindgebonden budget uitbetaald. Nooit zelf een aanvraag ingediend. Na navraag bij de Belastingdienst bleek de Sociale verzekeringsbank dit voor ons gedaan te hebben.

Het jaar daarop kregen we niets meer. Hebben we toen zo gelaten. We hebben dat zakcentje niet zo nodig. Tot dat opeens twee jaar later ik het totale bedrag dat ik het eerste jaar ontvangen had terug moest betalen. Met invorderingsrente nota bene. Heb toen de sociale verzekeringsbank gevraagd het even op te lossen. Immers het was het gevolg van hun handelen, wij wisten niet eens dat we kindgebondenbudget konden aanvragen.

Opeens was het toen een zaak tussen ons en de Belastingdienst. Ook de rente wilde het SVB niet betalen.

De overheid vraagt iets voor mij aan bij de overheid. Vervolgens blijkt bijna drie jaar na dato dat dit niet had gemogen en krijg ik de rente voor mijn rekening.

Pure Kafka.. gelukkig ging het om niet zoveel geld.

Croisantneuf | 26-03-18 | 13:07

Ik neem aan dat u snapt hoeveel mensen ze op die manier in de tang nemen.
Voor wie dat geld op ieder willekeurig moment wel opeens veel geld is.
Ook toen ze het opmaakten natuurlijk, maarja consumieren muss sein.
Ook voor de minder validen.

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 13:19

8% rente nog wel. Je kunt net zo goed in het rood staan bij de maffia. Het punt is da je niets leent van de Roverheid. Je moet woekerrente betalen voor jouw geld dat de Roverheid van jou steelt.

observer59 | 26-03-18 | 15:48

Dit is een reactie op jaren van misbruik van de regelingen daarvoor.

maruyama | 26-03-18 | 12:45

Probleem van de NL Overheid, met name de belastingdienst en gemeenten is dat als zij fout zitten. Het om de een of andere reden onmogelijk is om dingen weer recht te zetten en met een burger in orde te maken. Wat mij betreft mogen ambtenaren die zulke ellende veroorzaken gewoon berecht worden.
Een burger die onschuldig klem komt te zitten door de overheid dient te worden gecompenseerd en de bewuste ambtenaar dient zich te verantwoorden voor de rechter. Die mogelijkheid ontbreekt in NL.

Beroep = Boerenlul | 26-03-18 | 12:40

ergo, de burger dient een dure advocaat in de arm te nemen om zijn rechten te halen. advocaten kunnen dan wel gaan procederen maar tegen de wet en de belastingdienst is een kostbare zo niet onmogelijk taak.
En dat weet de overheid!!

fikkieblijf! | 26-03-18 | 12:59

Nee, ik zou dat anders willen inrichten:
Nu is het zo dat de Ombudsman een tandenloze tijger is. Zou graag zien dat als blijkt dat de burger gelijk heeft na onderzoek door de Ombudsman, automatisch de zaak wordt overgedragen aan het OM.
Ook ben ik ervoor dat als de bewuste ambtenaar heeft gehandeld op basis van een werkinstructie de opsteller van die werkinstructie vervolgd wordt.
Ik zou zelfs graag zien dat als blijkt dat een ambtenaar fout is en die fout bewust heeft gemaakt de doodstraf wordt uitgevoerd.

Beroep = Boerenlul | 26-03-18 | 13:14

Altijd zo geweest, wij zeiden vroeger al: dievenzooi.

oranjerood | 26-03-18 | 12:06

Fraudebestrijding zou in NL sowieso als hoogste op de prioriteitenlijst moeten staan. Is het allermeeste mee te behalen. Maar nee, dat doen we lekker niet. Stel je voor dat dat een etnisch probleem op zou leveren.

Wachtmaar! | 26-03-18 | 12:04

Ze geven het geld liever gratis weg aan Bulgaren. Ipv van dit aan te pakken naaien ze liever de gewone Nederlander.

rkra1969 | 26-03-18 | 11:57

Waarom nou weer Bulgaren? Ik zou nou eerder Bulgaren willen helpen (minimum loon van 275 Euro bruto per maand) dan aan "onze" belastingdienst die ermee de zakken van mensen vult die het helemaal niet nodig hebben.

observer59 | 26-03-18 | 15:52

Past precies in de strategie. Autochtone Nederlanders en westerlingen in het algemeen kunnen maar 1,5 kind veroorloven. Goedschiks of kwaadschiks.

TheDrivingDutchman | 26-03-18 | 11:57

Kalergi-plan, het is echt!

Mizelei11 | 26-03-18 | 19:35

Haha waarom ook niet. +1

Cold-Cees | 26-03-18 | 12:33

Hahahahaha .....
Geweldig ....

Pjotterdjotter | 26-03-18 | 12:58

Alles moet digitaal met je (brakke) DigiD. Aangiftes, afspraken maken, grofvuil op laten halen, wijzigingen en iedere scheet die je laat.
Maar op het moment dat je hun benaderd moet het telefonisch, of bij bv bezwaren, zelfs via de post.
Waarom men niet gemaild kan worden blijft een raadsel, zo kun je als burger niets aantonen.

Super Grover | 26-03-18 | 11:42

Zelfs aangetekend versturen is nog lastig. Zo kun je idd nooit bewijzen wat je stuurt, naar wie, wanneer etc.

Robin Hood | 26-03-18 | 11:57

Klopt ik ben al 3 jaar bezig met het wijzigen van een bankrekening nummer. Ik woon in hwt buitenland en ik krijg nog geld van mijn aangifte 2014. Niet veel, 500 euros maar toch leuk.

EmilioEsteves | 26-03-18 | 12:57

geen raadsel is gewoon de beste wijze om altijd en altijd het spel; van niets te weten of dat het anders is gezegd etc etc.. telefonisch is dat nu opgelost. Je zegt bij voorbaat dat je het gesprek opneemt.. bij postzending, aangetekend..

fikkieblijf! | 26-03-18 | 13:05

Allemaal belastingfobie. En terecht!

bodemloos | 26-03-18 | 11:38

Overstappen naar de concurrent kan wel degelijk, heb het 10 jaar terug reeds gedaan.

KlauwnBassie | 26-03-18 | 11:37

Leer mij dat gajes kennen. Ik kan er boeken over schrijven.

Rien7847 | 26-03-18 | 11:36

Inderdaad, dat gajes dat duizenden euro's kinderopvangtoeslag krijgt. Als je je geen kinderen kunt veroorloven, neem ze dan niet. Tuig.

gestoptmetroken | 26-03-18 | 12:26

Niet alleen de dienst, ook belastingrechters. Je hoort zo vaak dat ondernemers met toestemming van de inspectie iets doen, dan jaren later gaat een ander inspecteurtje moeilijk doen, en dan zegt de belastingrechter "waar we eerst ja zeiden zeggen we nu *met terugwerkende kracht* nee, en dus even direct bedrag X betalen"

EnNouJijWeer | 26-03-18 | 13:36

@gestopt. Oh, je hebt kiever dat mn rouw niet werkt, geen belasting afdraagt en niets bijdraagt aan onze economie? Nee? Hou dan gewoon je domme snater

F#ckingAwesome | 26-03-18 | 16:51

"Als de Belastingdienst een millennial was dan duwde hij GroenLinks-flyers door de bus bij mensen met een 'Nee, Nee' sticker."
Dat flikken ze in het Utrechts Groen 'Linkse' shithole sowieso wel, ongeacht de leeftijd van dat geborneerde tuig. Net als alle andere linkse goedebedoelingen troep die ze als 'n stel analfabeten langs je NEE-NEE sticker schuiven omdat ze denken van een moreel hogere standaard te zijn. Die linkse Ypsilons.

Van Zessen Klaar. | 26-03-18 | 11:29

En heeft iemand de illusie dat er na zo'n artikel als hierboven ook maar iets zal veranderen? Wat me wel opvalt is dat het altijd roomblanke Nederlanders zijn die ontzettend de Sjaak zijn altijd. Daar zal nog wel een beetje vlees op de botten zitten waarschijnlijk. Als ik bel met de Belastingdienst krijg ik steeds vaker mensen met de meest exotische namen aan de telefoon.

Vespucci | 26-03-18 | 11:25

Logisch, die roomblanke mensen hebben meestal nog wat te verliezen. Wanneer je iets hebt ben je bereid dat te beschermen. En dat kost. Linksom of rechtsom. Middels een zichzelf legitiem verklaarde overheid of anders zelf bewaking inhuren.
Het grote, foute punt is echter 'democratie' waarbij vullis zichzelf toeslagen en 'rechten' kunnen toe-eigenen i.p.v. aalmoezen afhankelijk te zijn van betere mensen.

Teleo | 26-03-18 | 11:41

Dat viel mij ook al op Vespucci, de diversiteitsmolen draait op volle toeren, en voor de belastingdienst alleen maar een voordeel wanneer ik het door gebrekkig Nederlands niet meer kan achterhalen wat er nu bedoeld wordt toch ?

Oxithius | 27-03-18 | 08:53

De belastingdienst staat boven de banken. Dan weet je het wel.

Axelvon | 26-03-18 | 11:23

Niks hoor, de belastingdienst dient ervoor de banken (via via) te redden op kosten van de burger. Neem bijv, het meest recente plan van de EU in samenwerking met Lagarde, om nog meer geld te graaien
www.telegraaf.nl/financieel/1837334/l...

telelezer | 26-03-18 | 11:30

telelezer | 26-03-18 | 11:30
De voorzitter van het IMF zei maandag tijdens haar speech voor de DIW-denktank in Berlijn dat „een verdere eenwording van het eurogebied een kompas kan zijn voor welvaart voor de regio en een baken van hoop voor de wereld”.
-De EU trein dendert voort en is niet te stoppen

telelezer | 26-03-18 | 11:33

Wanneer je niet op tijd betaald schrijven ze zo hopla 600 euri af en sta je 500 rood. Dan bel je de Rabobank en die roept dan dat alleen de belastingdienst dat mag.

Axelvon | 26-03-18 | 11:43

Tot mijn spijt moet ik erkennen dat ik de Belastingdienst en de Nederlandse overheid niet meer vertrouw. En dat is eigenlijk zeer triest. En dan begin ik nog niet eens over vvd, '66 etc.

Enrique C | 26-03-18 | 11:10

Oh ja als straks iedereen van het gas af is en zonnepanelen heeft (waar dan de vele stand-by elektriciteitscentrales op draaien? gas wellicht?) dan zal er geheid zonnepaneelbelasting per vierkante meter komen (perfect te controleren). Ik raad mijn nageslacht aan het land, en de liefst ook de EU, te verlaten.

Enrique C | 26-03-18 | 12:33

@ Enrique C : Zonnepanelen, nu subsidie, straks belasting! dit is wat ik al jaren zeg, maar iedereen verklaart me altijd voor volidioot. Eindelijk iemand die er net zo over denkt!

bartinair | 26-03-18 | 14:39

Zonnepanelen creëren een magnetisch veld vaak boven je wat slecht is voor de gezondheid, nachtrust, melatonine aanmaak, dit i.c.m straling van een mobieltje op 4/5Ghz, WiFi en smartmeters idem dito. Dit gecombineerd met led-verlichting die "energiezuinig" is naar tevens de verkeerde frequentie is wat onzichtbaar voor oog vaak knippert met vermoeidheid, verstoorde hormoonhuishouding ten gevolge. Dan heb je nog genetisch bewerkt voedsel, chemische toevoegingen, bestrijdingsmiddelen wat tekorten en opname problemen creëert. Door stress grijpt men naar farmaceutische of andere drogerende middelen om symptomen te onderdrukken de oorzaak wordt vaak niet belicht door belangen verstrengeling v/d corrupte politiek, de gemanipuleerde studies en door farmaceuten gefinancierde onderzoeken. Het rechtsysteem en trias politica dient volledig vervangen te worden door volksvertegenwoordigers i.p.v. wat er nu veelal zit en vangt. Velen zijn betrokken bij de meest afschuwelijke vorm van verraadt en misbruik. Er dient schoon schip gemaakt te worden zodat degenen die vanuit hun hart handelen overblijven.

Meneer_de_uil_13 | 26-03-18 | 19:34
▼ 1 antwoord verborgen

Ik ben een taxofoob.
Ik durf niets slechts te zeggen over de belastingdienst.

keestelpro | 26-03-18 | 11:08

Mooi verwoordt @Ronaldo!
En als de Belastingdienst dezelfde Nederlandse Overheid zou vertegenwoordigen die middels een sleepwet al onze gegevens wil opvissen, wist je zeker dat we met zijn allen de Sjaak zijn.... Oh fuck, wacht.

benjeallanggek | 26-03-18 | 11:06

Stem de belastingdienst weg!

Stuur iedereen aan het eind van het jaar een acceptgiro. En laat de burger vrijwillig geven aan die lui.
Kijk dan wat je er voor kunt doen.

Teleo | 26-03-18 | 11:04

LoL Dan geeft niemand geld. Kijken hoelang het duurt voordat we hier niveau Somalië hebben?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:06

Nee hoor, ik wil best tien ruggen overmaken om met rust gelaten te worden door buitenlandse hordes en binnenlands vullis.

Teleo | 26-03-18 | 11:15

Gewoon een flat-tax invoeren. Weet iedereen waardie aan toe is. Verschillende landen werken er al mee. Welvarende landen wel te verstaan.

jello624 | 26-03-18 | 17:27

Kinderbijslag is ongeveer €250 per 3 maanden per kind. Krantenwijk is lucratiever.

Jos Tiebent | 26-03-18 | 11:02

Ik zag het al. Maar dan word je er nog niet rijker van.

Jos Tiebent | 26-03-18 | 11:09

www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connec...
230 uur per maand per kind keer 5,91 (goedkoopste) zit je op bijna 1360 netto per maand. Per kind. Met 3 koters is dat al 4000 per maand, of 48k per jaar.
Tja als je dan 3 jaar lang dat onterecht hebt gehad....

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:21

230 uur keer een uurtarief van €7,45 is €1713 per maand. Ik weet niet welke krantenwijk jij loopt waarbij je meer verdiend :P

DasKrentje | 26-03-18 | 11:22
▼ 3 antwoorden verborgen

Kutclub, wacht al 2 jaar op een teruggave over 2015 welke, vanwege werken in België, met de hand nagerekend moet worden. Terwijl ik € 350 betaal aan een accountant om de aangifte te verzorgen, moet ik nu wachten op een organisatie die al jaren klaagt over een te hoge werkdruk.

Ondertussen zitten ze dus ook al anderhalf jaar op mijn aangifte over 2016, en wee mijn gebeente als ik 2017 te laat indien...

Incompetente hufters!

Tollebol | 26-03-18 | 11:02

Ik kreeg eind vorig jaar een brief dat ze eindelijk mijn aanslag van 2017 hadden doorgenomen, de brief stond dan ook mooi dat ik ff 1500,- moest dokken zonder duidelijke ingave.

Het enige dat je kon zien was een lijstje van inkomen en wat er aan belasting moest worden betaald maar het bedrag inkomen klopte dus niet, dat was plots een paar k hoger als ooit ingevuld in de aangifte. Er stonden geen gegevens bij waaruit dit bedrag was gebaseerd en het enige dat je kon doen was schriftelijk bewijs aanvoeren waarom het niet zou kloppen.

Nou was toevallig dat jaar mijn inkomen een potje gedonder, failisement van een bedrijf en ww uitkering voor een paar maand etc. ik moest dus zelf uitrekenen hoe zij dachten aan het bedrag te komen en kwam dus uiteindelijk tot de conclusie dat ze de uitkering vakantiegeld en gemiste maanden loon die je vanuit het uwv kreeg gewoon dubbel hadden gerekend, alsof ik ze ook nog eens van het failiete bedrijf had gekregen.

En dat terwijl het UWV alles juist en duidelijk had doorgegeven aan de belastingdienst, incl duidelijke omschrijving. Maar het feit dat ze je maar ff een bedrag geven zonder inzage of verdere gegevens waarmee je ook kan zien waarop deze is gebaseerd is gekte.

Blauwe Wafel | 26-03-18 | 11:21

Ik bedoel aanslag 2015 niet 2017 ;)

Blauwe Wafel | 26-03-18 | 11:21

@Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:05
Helaas niet waar, elke ZZP ondernemer krijgt jaarlijks eind januari al een aanslag voor dat jaar met het vriendelijke aanbod om meteen tienduizenden euro's over te maken terwijl je nog geen euro gefactureerd hebt. Heel vriendelijk zeggen ze erbij dat je ook gespreid mag betalen, maar ze gaan helemaal voorbij aan het feit dat je nog totaal geen zekerheden hebt op dat moment. Ze verhogen dus altijd opzettelijk de stress die je toch al hebt. Stelling: De belastingdienst maakt mensen ziek, de overheid maakt mensen ziek.

Watching the Wheels | 26-03-18 | 11:26
▼ 1 antwoord verborgen

Dergelijk gezeik met de Belastingdienst is strijk en zet. Alle toeslagen pas aan het eind van het jaar aanvragen en eerst een jaartje apart zetten, zodat het geen problemen opleveren kan. Vanuit Duitsland doen we per definitie geen zaken in Nederland meer. We hadden er een vestiging kunnen openen, maar doorbetaling bij ziekte en de Belastingdienst zijn een te groot risico.

Frau Merkel | 26-03-18 | 10:59

Helaas is dat niet de insteek van de overheid: immers
Hoe betaal je dan je huur zonder die toeslag? Kwetsbare groepen. Dat idee.

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:03

Als je het apart zet op een spaarrekening bijvoorbeeld, zien ze dat je voldoende geld hebt, dan kun je het zeker terugbetalen. ;)

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 11:07

Het probleem is dat er bizar veel fraude gepleegd werd door schimmige gastouder bureau's. Aanvragers van kinderopvangtoeslag hadden in de werkelijkheid maar 1 kind, vroegen opslag aan voor 3 kinderen en kwamen met valse facturen van het bureau aan waar ook 3 kinderen op stonden. Daarnaast had menig bureau ook simpelweg de administratie niet op orde en voldeed niet aan de wettelijke eisen voor facturen en jaarverslagen. De jacht op louche bureaus was al geopend, maar ook aanvragers werden/worden daar de dupe van.

DasKrentje | 26-03-18 | 10:54

Huh? De overheid die niet weet dat je maar 1 kind hebt en die keert voor 3 kinderen toeslagen uit? Klinkt onwaarschijnlijk. Die facturen: misschien eerder dat er geen uren worden afgenomen en vervalsen dat er meer uren afgenomen worden? Klinkt aannemelijker. Dagje vrij, koter thuis, toch aangeven dat koter naar de BSO ging.

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:57

De overheid houdt zich niet aan (de geest van) de wet, what's new?

Watching the Wheels | 26-03-18 | 10:52

De belastingdienst heeft in 2016 ruim 7800 van haar ambtenaren met een zéér riante vervroegde uittredingsregeling laten gaan. De regeling was zò riant, dat zelfs mensen die vlak voor hun pensioen stonden er gebruik van maakten. Dat was de grootste DIEFSTAL ( want: dat wás het) van centen van de burger uit de geschiedenis. Tot op de dag van vandaag kan niemand de burger precies vertellen, wat dat grapje nu gekost heeft.
-
Maar met die massale uittreding was het nog niet gedaan: het gevolg van de regeling was, dat alle ervaring bij de belastingdienst verdween - zodat er inmiddels weer enkele duizenden( jawel!) van deze lieden als ZZP-er moeten worden ingehuurd. En het leukste is nog wel: dat grapje kost nög eens een keer tientallen miljoenen- voor mensen die precies hetzelfde werk doen, dat ze altijd al deden- maar nu voor een veelvoud van hun oorspronkelijke salaris. Wederom: grootschalige diefstal van de burger.
-
En het allerleukste is nog wel, dat dat in Nederland de media niet haalt. De belastingdienst in dit land kan zelfs met terugwerkende kracht allerlei belastingmaatregelen invoeren - maar er was niemand in Den Haag te vinden, die hardop durfde,te roepen dat dit niet door de beugel kon - en dat deze grap diende te worden teruggedraaid.
-

bisbisbis | 26-03-18 | 10:51

Maar, wat heeft die pensioenpot te maken met de belastingdienst?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:16

Volgens mij heeft het in iedere krant gestaan. Leeuwendeel van de opiniebladen zal er ook wel over geschreven hebben. Doelgroepwebsites-met-groot-bereik als GS schreven er veelvuldig over.

Ze hebben het probleem niet opgelost en ik zeg niet dat ze zich er echt in vast hebben gebeten, maar volgens mij is er veelvuldig over bericht.

Sjors W. | 26-03-18 | 12:42

@ laagvliegert:
-
De grote pensioenpotroof van Lubbers en Kok (Uitnemingwet, 33 miljard) was bij het ABP. Daar storten ambtenaren en aanverwanten hun pensioen. Nu zijn ambtenaren weliswaar - meestal- ook burgers, maar een overheid die haar eigen werknemers berooft, zie ik niet zozeer als ‘ diefstal van de burger’. De vervroegde uittredingsstunt van de belastingdienst is dat naar mijn mening wél( dat geld hadden wij met z’n allen aan iets anders kunnen besteden) Het meest idiote van het verhaal is nog wel, dat de regeling gemaximeerd was op 5000 medewerkers ( krankjorum) en dat het er 7800 zijn geworden ( compleet getikt) . Allemaal bedisseld in achterkamertjes, en geen staatssecreataris in de buurt om vat op het proces te krijgen, te vertellen dat het niet bijster ethisch was - of om gewoon de bestuurdersmoed op te brengen om het terug te draaien. Dat moet je eens in een ander westers land proberen, dan beland je in de bak. Nu kwam hij weg met de opmerking ‘dat het niet de schoonheidsprijs verdiende’ - neuh, dat dank je de koekoek!

bisbisbis | 26-03-18 | 13:13
▼ 3 antwoorden verborgen

Na een kafkaeske ervaring met de belasting dienst over de kinderopvangtoeslag blijkt dat er twee belastingdiensten in Nederland zijn. Ze noemen dit zelf de blauwe belasting en de rode belasting. De rode belasting gaat over de toeslagen en kan niet bij de systemen of gegevens van de blauwe belasting. Je zou denken ik heb potdomme mijn inkomen etc toch al opgegeven, doe daar iets mee ipv mij lastig te vallen met het nogmaals invullen van dezelfde gegevens..... maar dat is omdat de rode belasting dus niet bij de systemen van de blauwe mag.
Het doorgeven van wijzigingen bij de rode belasting: Gaat. Altijd. Fout.
Dus blijven ze stug met foute gegevens werken en dus foute bedragen storten om daarna alweer foute bedragen terug te vorderen.
Een betere reden voor vlaktaks kan ik niet bedenken. Schaf deze idioterie van geldrondpomperij en ambtenarenidioterie AF.

Nuance: Bij 'de blauwe belasting' gaat het doorgeven van gegevens etc. eigenlijk altijd goed.

JanVergoor | 26-03-18 | 10:51

Je hebt ook nog de witte belasting, die belastingrules maken voor buitenlandse bedrijven, zodat ze maar een schijntje belasting hoeven te betalen. Maar dat van die 'witte belasting' heb ik ter plekke verzonnen. Gewoon, om zo de kleuren van de Nederlandse vlag compleet te krijgen.

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 11:00

En WIE is dan precies degene die deze maatregel in stand houden, namen en rugnummer graag. De schuilplaats "belastingdienst" eens open breken en naming&shaming.

Plorkface | 26-03-18 | 10:50

Oneens met de vergelijking belastingdienst=tuig.
Tuig kun je iets tegen doen.
De belastingdienst is meer vergelijkbaar met de ziekte met de grote K.
En dat terwijl je dacht altijd gezond geleefd te hebben.

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 10:48

Ach ja. India is een voorbeeld?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:58

Met ziekte met grote K bedoel ik natuurlijk geen Kerrie.

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 11:41

Dit soort ambtenaren de fietskelder laten vegen, rest of live.

elkipo | 26-03-18 | 10:47

Dit soort fraudeurs de fietskelder laten vegen en de ambtenaren die de fraude opsporen een lintje?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:50

als het oorlog wordt is de belastingdienst voor de tegenstander.

ariedeknaller | 26-03-18 | 10:45

De belastingdienst die geld uitkeert, vervolgens tot de conclusie komt dat het onterecht is uitgekeerd en het terug haalt bij fraude en de gesprekken opneemt om de fraude aan te tonen?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:47

Van de andere kant bekijken, beiden een fulltime baan druk met carrière, geld en status belangrijk vinden, waarom begin je dan aan kinderen als je geen tijd voor ze hebt. Hoe belangrijk zijn je kinderen dan en hoe worden ze opgevoed

Sailor65 | 26-03-18 | 10:44

"en hoe worden ze opgevoed"
NIET dus!

Wachtmaar! | 26-03-18 | 11:30

Door die lagere rente zeker?

Watching the Wheels | 26-03-18 | 10:45

Geen idee Watching..........
Heb de inkomens van mijzelf en echtgenote slechts in ogenschouw.
Die waren vanaf januari 2018 onder de streep beduidend lager.
Ik heb zo een vermoeden dat (voorlopig) behalve de brandstofprijzen (hoe is dat nu mogelijk) de rest van het levensonderhoud voor 2018 alleen maar hoger zal uitpakken.

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 10:54

Ik had voor de laatste verkiezingen nog vertrouwen in Pieter Omtzigt, maar nu hij, aan het pluche gekluisterd, voortdurend meestemt met het partijkartel (voor orgaanroofwet, voor referendumkilwet etc etc) in plaats van zijn geroemde eigen(wijze) mening te houden heb ik mijn mening over die kerel fors naar beneden bijgesteld. Hij heeft al net zulke slappe knieën als Mark Rutte en de rest van de tweede kamer.

kommabijmebinnen | 26-03-18 | 10:42

Belasting was al gelegaliseerde roof, het is nu dus ook gelegaliseerde fraude.

Jan Slot | 26-03-18 | 10:42

Ach ja. Afschaffen en smeergeld dan maar?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:52

Eerst iedereen over een kam scheren en beboeten en daarna hard wegkijken voor de problemen die ontstaan. Wat een totaal fiasco is toeslagen laten regelen door de belastingdienst geworden. Allemaal door Rutterisering van de samenleving, eerst meer verantwoordelijkheid op iemands bord schuiven daarna snoeihard bezuinigen op de dienst die het moet uitvoeren. Is nu al gaande bij de belastingdienst, de gemeentes, onderwijs en de zorg. Wanneer gaan mensen eens de red-pill nemen en deze asociale partij de middelvinger toesteken!

Theurge | 26-03-18 | 10:39

Mwoh, die toeslag is wel een behoorlijke kostenpost. En fraude controle, prima!
Maar geef dan wel openheid.

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:37

De ouders hadden zelf NIET gefraudeerd, het gastouderbureau zat (mogelijk) fout.

Guido | 26-03-18 | 10:57

LoL. Kinderen maar naar een gecertificeerd gastouderopvang sturen in plaats van kindopvang mbwakaka?

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:08

Of een dag van tevoren aankondigen (soms zelfs pas achteraf) dat ze ineens al je toeslagen inhouden (huur, zorg & KGB). Dan kun je als minima de 20e geeneens meer een brood kopen, laat staan de rest van je boodschappen en rekeningen betalen. En dan duurt het 3 weken voor je je geld alsnog krijgt. Paar keer gehad, ondanks het door de Belastingdienst aan mij toebedeelde etiketje ‘geen draagkracht’. Leuk joh, die belastingluitjes. En zonder kun je als minima ook niet. Want betaal al je rekeningen & boodschappen maar eens van 742,- uitkering per maand.. (waarbij alleen de huur al 598,- is)

En nee Berbaar, ik ben niet te lui om te werken, ik ben er fysiek niet toe in staat.

Robin Hood | 26-03-18 | 10:36

Ok, vervelend, maar gemeente weigerde. Dat is dus niet de belastingdienst. Maar goed, succes met deze vervelende situatie.

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:42

DrumPiet | 26-03-18 | 11:13

Je vergeet het hele circus erom heen.
Dat vergeet je voor het gemak even.
Waardoor je netto heel wat minder te besteden hebt.
Robin Hood heeft het al uitgelegd zie ik.
Net als dat je een voorstander bent van verplicht vrijwilligerswerk(=dwangarbeid)
Ik doe ook vrijwilligerswerk (want ik ben helaas ook arbeidsongeschikt ben en verveel me de tyfus), maar daar heb ik wel zelf voor gekozen en is dus met gezonde motivatie.
je kunt echter ook niet teveel vrijwilligerswerk doen, want dan wordt het UWV lastig.

Ik heb helaas een paar WorkFirst trajecten mogen meemaken (zelfde doen als de betaalde krachten mbv uitkering, 60 km rijden elke dag tegen een vergoeding van 10 guldencent per kilometer, die de gemeente beschouwde als netto inkomen en dus van de bijstandsuitkering werd afgetrokken, ik legde er dus op toe. Daar word je lekker gemotiveerd van.
Gelukkig ben ik vrijgesteld van sollicitatieplicht (enig idee hoe frustrerend is verplicht te solliciteren op baantjes waar je toch voor afgewezen wordt?)
En die verplichte dwangarbeid waar jij zo'n voorstander van bent, is makkelijk te omzeilen. Je zo gedragen dat je een "je past niet in het team" aantekening krijgt en je vriendelijk verzocht wordt niet meer te komen.
Win-win.

En verder wens ik je nog steeds het verschrikkelste toe.
En aangezien ik dat zelfs DKS niet toewens, weet je nu hoe je in mijn achting staat.
Je weet helemaal niks van feiten.

Bijtendehond | 26-03-18 | 11:54

Robin Hood, in ieder geval het beste en alle wijsheid toegewenst, waarbij in de laatste categorie volgens mij meetelt dat je op sommige figuren hier gewoon niet moet reageren. Is beter voor je algehele welzijn.

J-van-de-Bontekoe | 26-03-18 | 13:15
▼ 19 antwoorden verborgen

Klinkt allemaal als het gedrag van een gemiddelde vvd'er.

Gags Beasley | 26-03-18 | 10:36

Mensen met een uitkering die 6 kinderen hebben. Wat een waanzin. Alleen voor het eerste kind kinderbijslag. De rest zoek je zelf maar uit.

kwark001 | 26-03-18 | 10:28

@Robin hood
Yep. Gewoon terug naar dat systeem. Morgen graag.

toetssteen | 26-03-18 | 11:21

@M_D_NL
Ja hahaha, in tijden dat veldslagen aan de orde van de dag zijn is bevolking en landsgrenzen natuurlijk altijd eeeeeuh, laten we zeggen nogal dynamisch.
Nou ja, er is dus nog hoop voor (al dan niet geïmporteerde) verzorgers op uw oude dag.
Of bevindt u zich al in die "levensfase"?

D-Fens_1963 | 26-03-18 | 11:37

@fens Nee, ben nog een jong god...

Mark_D_NL | 26-03-18 | 12:17
▼ 8 antwoorden verborgen

Terecht dat ze meteen stopten, er was heus wel wat mis bij dat buro. Gaat om grote bedragen en als het eenmaal op een bankrekening staat krijg je het nooit meer terug. En het blijkt ook : in bijna de helft van de gevallen had de belastingdienst gelijk. Had het anders gekund ? waarschijnlijk wel maar dan op kosten van de belastingbetaler.

Zwizalletju | 26-03-18 | 10:28

Ik vind 'in bijna de helft' niet echt een succesverhaal.

Sjors W. | 26-03-18 | 10:55

Bijna de helft van de afgehandelde zaken, eer liggen er nog een paar... Maar volgens mij is men onschuldig tot het tegendeel is bewezen. Maar succes met het voeren van een (juridische) strijd tegen een overhieds orgaan.

Super Grover | 26-03-18 | 11:54

Je kan wel naar de concurrent, de grens over.

Dibs | 26-03-18 | 10:28

Grote kans dat de diegene die hier verantwoordelijk voor zijn bij de belastingdienst gebruik hebben gemaakt van de royale pre-pensioenregeling en lang en breed pleite zijn.

pontius | 26-03-18 | 10:26

Dat klinkt alsof ze hun vertrekpremie veilig wilde stellen. Maar dat geloof ik niet. Het vervelende is juist, zo zegt men, dat de goede krachten zijn vertrokken, belastingmedewerkers bij wie dit soort situaties niet eens zou voorkomen.

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 10:53

Belasting innen is totaal iets anders dan uitkeren van toeslagen. Dit laatste is de belastingdienst tegen eigen wil opgedrongen. Ook de procedure is opgedrongen Door de 2e kamer en is fraude gevoelig.

jaap932057795966 | 26-03-18 | 10:25

Persoonlijk vind ik het beoordelen of men recht heeft op en het uitkeren van toeslagen meer iets voor de AIVD. Bij twijfel; slepen... ;)

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 10:43

Over belasting en belastingcenten gesproken: op dit moment vind het rondetafelgesprek plaats met als thema: 'Werk voor asielzoekers en statushouders'
bron/livestream: www.tweedekamer.nl/debat_en_vergaderi...

kweethetooknietbeter | 26-03-18 | 10:25

Voor je derde kind alles zelf betalen, omdat je geen vertrouwen meer hebt in de belastingdienst. Lekker dan. En de belastingdienst ligt er niet wakker van. Maar andersom...

BLR | 26-03-18 | 10:25

Verbaast mij niks. Het niveau van veel werknemers daar is gelijk aan dat van een Ans en Nel van de breiclub.

Oeloeboeloe | 26-03-18 | 10:24

Hey! Niks mis met het niveau van de breiclub ja! ;)
(Nog steeds heb je de tofste nickname hier Oeleboeloe)

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 11:02

En dat al sinds 2009!

Oeloeboeloe | 26-03-18 | 11:13

Ik merk altijd dat de overheid streng is op wat wij de gegoede burgerij noemen.
Ben je een minderheidsgroepering en of loop je aan de randen dan knijpt men vaak een oogje toe.
Doet men toch iets wordt men teruggefloten wegens racisme.

Johan_Voorhaar | 26-03-18 | 10:23

Los van het feit dat de belastingdienst een disfunctioneel onderdeel is van een overigens volstrekt onbetrouwbare overheid, mag de achtergrond ook niet worden vergeten.

In een poging om door middel van verdelende rechtvaardigheid koopkrachtplaatjes tot op de milimeter te willen plannen is de belastingheffing een instrument van overheidsinterventie geworden.

De toeslagen voor ouderen, ouders, gehandicapten, huurders enzovoorts enzoverder hebben het een circus van rondpompgeld gemaakt. Een rondpompcircus dat ook een misbruikcircuit financiert waar heel Europa plezier van heeft gehad.

Meer dan anecdotisch zijn de voorbeelden van geleegde “rugzakken”, kinderopvanggelden voor “integrerende” Turken en Marokkanen waar door de moskee geleide stichtingen over en weer “opvang” regelden, terwijl de ouders “integreerden”.

Het gelul over koopkrachtplaatjes heeft het zicht op de realiteit vertroebelt. Individuele, goedbedoelende, belastingbetalende burgers zijn niet meer dan collateral damage, at best.

Glasgow Argus | 26-03-18 | 10:23

Heel Europa plezier ?
Wat te denken van Turkije en Afrika !

Jimmy Mc Clure | 26-03-18 | 10:27

Spijker op z'n kop, Glasgow. Focus op koopkrachtplaatjes heeft ertoe geleid dat 90% van de bevolking toeslagen krijgt, nadat ze eerder al loonbelasting hebben betaald. Resultaat is een absurd dure inningsmachine, complexe aangiftes, en onrechtvaardigheid.

Hoe de toekomstige belastingen er ook uit komen te zien, de leidraad moet zijn: maak het eenvoudig! F*ck de koopkrachtplaatjes.

Kees Maf | 26-03-18 | 12:12

Nee, dat rondpompen van geld is alleen maar gecreëerd om u en mij te controleren, dat is het enige doel.

watmagjenogwel | 26-03-18 | 14:45

Timmer je brievenbus dicht, neem geen telefoon op en heb altijd 0 euro op bankrekeningen. Laat ze het lekker uitzoeken met de oorlogen, lobbyisten en vrijmetselaars. Wie wil er nou schuldig zijn aan wat de staat uitvreet.

LifeCatcher | 26-03-18 | 10:22

Waar slaat die vrijmetselaars nou in hemelsnaam op?

Vespucci | 26-03-18 | 11:21

Afgezien van het typische gerommel bij de belastingdienst, waarom krijgt iemand tienduizenden euros aan kinderopvangtoeslag?

spanarchist | 26-03-18 | 10:21

Omdat hij 200 kinderen heeft, zoals Petalo?

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 10:23

even uit het hoofd: gemiddeld 650 uur per jaar per kind, dus twee kinderen is al 1350 uur. Ik schat gemiddeld 6,5 euro per uur toeslag. Is al 8775 per jaar. Dus over een paar jaar, reken maar uit. Wellicht nog 100% boete in geval van misbruik en tel uit je verlies.

jemagookniksmeer | 26-03-18 | 10:30

LoL span. Dat is het beleid van de overheid. Zodat de mensen aan het werk gaan en de opvoeding van de kinderen kan worden afgeschoven.

Is dit nog nieuws? | 26-03-18 | 10:45

Als de belastingdienst geen blauwe brieven had vond je een paardenkop in je bed.

Roze_bril_drager | 26-03-18 | 10:21

Da's een goeie inderdaad.

Vespucci | 26-03-18 | 11:22

Het topje van de ijsberg kan ik vanuit mijn professionele ervaring zeggen.
Als je in Nederland geen ambtenaar of anderszins zielig bent, ben je oogstmateriaal.

jemagookniksmeer | 26-03-18 | 10:20

Hiervoor is de sleepwet echt

Bokito ergo sum | 26-03-18 | 10:18

Maar die wordt alleen maar tegen terrorisme gebruikt, écht waar hoor

Tobi | 28-03-18 | 00:04

Je kan wel een concurrent kiezen.. verhuizen en je hebt een nieuwe.

Mark_D_NL | 26-03-18 | 10:13

Gibraltar is misschien een idee.

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 10:24

Precies. Nu heb je wel het "geheim" verklapt...

Pedronegro | 26-03-18 | 10:25

Kuifje-in-Afrika | 26-03-18 | 10:24

Te dicht bij Marokkanië. Krijg je er behalve die rotsapen ook nog rifapen bij.

Bijtendehond | 26-03-18 | 10:58

REAGEER OOK