Dit wil je ook lezen
Top 2000 bouwt verificatiestap in want voor je het weet staat Bohemian Rhapsody op 1
We hebben alvast de Top 100 samengesteld
@Mosterd |
01-12-22 | 10:30 |
227 reacties
GeenStijl geeft antwoord op vraag De Telegraaf
Of 3FM het gaat redden
@Mosterd |
12-09-22 | 13:01 |
153 reacties
Jongerenzender uit de hel 3FM wil weer eens 'positief vooruit'.. met een dj van 63
Kap er gewoon mee
@Mosterd |
14-07-22 | 17:00 |
123 reacties
NRC: 3FM is veel te woke en hinderlijk verbindend, gaat niks meer worden
Zelfs een blinde ziet het!
@Bert Brussen |
20-06-22 | 16:00 |
145 reacties
Wij luisterden de ochtendshow van 3FM (nu het nog kan) zodat u het nooit meer hoeft te doen
Nu het nog kan - stopt op 24 juni
@Mosterd |
03-06-22 | 10:01 |
160 reacties
Een ochtend luisteren naar 3FM. Een zoektocht naar onvoorspelbaarheid, jong talent & avontuur
Wij Luisterden De Hele Ochtend 3FM En Dit Is Wat Er Gebeurde
@Mosterd |
25-11-21 | 17:30 |
163 reacties
3FM reanimeert reclamestunt Glazen Huis met ultiem emo-onderwerp: klimaatverandering
En als dit geen succes wordt, is 3FM eindelijk dood
@Mosterd |
04-11-21 | 12:35 |
191 reacties
Ron Brandsteder heeft bijna collega's vermoord
Bijna, maar niet helemaal
@Mosterd |
05-09-21 | 17:29 |
202 reacties
Toch knap. Laagste marktaandeel OOIT voor 3FM
KAP. ER. GEWOON. MEE.
@Mosterd |
23-02-21 | 17:45 |
213 reacties
Reaguursels
InloggenIk luister al 20 jaar geen radio meer. Heb er geen in huis. Waarom radio luisteren als je CD's hebt? Ja, in de auto. Maar ook die heb ik niet. Heerlijk.
Het wordt tijd dat de Dj weer in dienst staan van de muziek i.p.v. andersom.
Wil geen dj-geouwehoer meer. Gewoon iemand die enige toelichting geeft en door.
Mooi, zullen we dan die niksige blatende leeghoofdigheid van 3 minuten aandachtsspanne vervangen door iets met lef en bite? Kan Powned niet daar iets leuks neerzetten?
Op een oud cassettebandje gehoord, oke, het was de VARA, maar lang lang lang geleden was er een programma dat heette Vara's Vuurwerk, met wat stevigere muziek richting metal en zo. Waar moet je dat vinden op de NPO?
Oh man laat dat terug komen! Metal op de radio!
ikgeloofhetniet | 20-03-18 | 20:07
Ja, ik vraag me af waar je dan terecht kan. Of voor andere muziek met een beetje ballen of ziel.
Op 40upradio.nl zat Michiel Romeijn met wat stevigere muziek. Zat.
40upradio.nl/michielromeyn/ podcasts
Leuk zo een rouwadvertentie, maar de namen die er echt toe hebben gedaan zie ik niet terug in de lijst. Met andere woorden, Hilversum 3 is al heel lang overleden. Ik heb het over
Theo Stokkink (Eldoradio, Walhalla)
Frits Spits (toen nog leuk met De Avondspits)
Wim T. Schippers (Ronflonflon)
Alfred Lagarde (Betonuur)
Hanneke Kappen (Stampij)
Cor Gales ( de stem der stemmen)
Ad Visser (Superclean Dreammachine)
Ferry Maat (Soulshow)
Curry en Van Inkel (Curry en Van Inkel)
Raufaser (top programma!)
Koos Zwart (popdonder + en de marktprijzen van cannabinale rookwaren)
Zelfs De Muzikale Fruitmand (christelijke koorzang voor ziek grefo's) verdient een eervolle vermelding
mag ik even van de gelegenheid gebruik maken om de wereld wijde radioapp Radio Garden te promoten? echt super leuk en je kunt de stations van het kleinste eilandje in de stille zuidzee nog beluisteren. dan pas zie je hoe klein onze wereld is. veel plezier er mee.
Wat ook superfijn was, het opdoeken van het experimenten kanaal KX Radio. En bedankt 3FM management. Top DJ's die experimenteren gewoon de nek om draaien en meer "vernieuwende" muziek gaan draaien. Dan heb je het dus niet begrepen. Rebels, en ik zag het hierboven, meer STUBRU gehalte. Dat is wat nodig is.
tja, als alle luistercijfer kannonen weggaan, dan wordt het moeilijk.
3fm heeft bij mij veel krediet, ik heb er jaren naar geluisterd, Koen en Sander, Ekdom en Veenstra, Giel (met name Nachtegiel).
maar Domien Verschuren is echt gewoon NIET leuk. echt iedere keer als ik afstem op 3fm weet hij iets niet interessants te melden, domme vragen te stellen, kutmuziek te draaien, gewoon iemand die radio niet aanvoelt. Frank vind ik wel aardig.
Daarnaast wordt je echt een keer flauw van dezelfde type "hippe" muziek dat ze proberen te pushen. Ja jack de rebel rot eens een keer op nu weten we het wel.
En inderdaad de arrogante politiek correctheid. Daar wordt je ook een keer flauw van.
Dus: even een mindere generatie DJ's. Accepteren dat de cijfers wat minder zijn. En een tandje minder met dat progressief zijn.
Op die frank is wat mij betreft ook een afstoot magneet. Als ik die snotneus hoor ben ik er gelijk klaar mee.
blij dat ik al34 jaar niet meer luister naar dit soort zenders omdat het zuigt.
Het ligt aan de Russen.
Ik heb van ellende de hele dag de Fransman op staan die ik nog niet eens versta. Hoef je niet te vragen wat ik van al die Nederlandse diarree vind.
Zal wel jammer zijn, wat zal ik De Dik Voor Mekaar Show gaan missen.
Vergeet het weeshuis van de hits niet...
De hoogtijdagen waren met de ncrv zaterdagvoetbalverslagen, betonrock en stampij met Hanneke Kappen en dan had je nog dat lp uur met Wim van Putten (en vond u het mooi?)
kappen met kappen, kutbestuurders!!!!!
*studio Brussel aanzet*
Hoop dat al die minderwaardige werknemers meesterven. En ik hoop ook petur r devies nog even snel op de loonlijst mag...
Pop en rock zijn al een jaar of tien zo dood als een pier en logischerwijs kan Radio 3 worden geannuleerd.
Het is niet dood, 3FM draait liever die boef troep
Ja mensen, wen er maar aan. De tijd van kanjers als een Frans Nienhuis, een Gaston Huysmans, een Cowboy Gerard de Vries, een Stan Haag en een Suhandi komt nooit meer.
Zolang de hart-longmachine van de subsidie bestaat is dit verrotte kreng niet dood.
Bijna alle zenders draaien al 40 jaar de zelfde bekende uitgemolken rukzooI
Tel daar bij de domme praat tussendoor, en het komt je de strot uit.
Rukzooi is van de laatste 10 a 15 jaar ruw geschat!. Muziek was tot midden 90 jaren, nog muziek. Nu is het tering herrie! Gelukkig is die zooi, niet blijvend!
Wie luistert er überhaupt nog naar de radio?
Luisterboeken in de auto, echte boeken in de trein.
Radio is voor pauperts.
Ach, bestond dat nog?
Dat krijg je ervan als je je laat dicteren door de policormaffia. Deze doelgroep is minimaal en ze recyclen liever dan dat ze consumeren.
Het afgelopen uur op BNR radio: verkiezingsprogramma van groen links promotie. Over de Amsterdamse gemeenteraadsverkiezingen. Op een landelijke zender. Geeft aan wat een onzin de radio is.
De staat van stasse. Enjoy aaaand fuck the system.
Ik mis de steen-en-been show, dat was politiek incorrect in de nijnties
Van Oef luistert alleen naar Spotify, 076 Radio en NOS Langs de Lijn.
Dat glazen huis van 3FM, word waarschijnlijk een houten tuinhuisje van 3 bij 3 meter in december.
Een vogelhuisje komt meer in de buurt.
NPO Radio 2 heeft in de loop der jaren de rol overgenomen van 3FM. "2" heeft op tijd het roer omgegooid. Oudere luisteraars kunnen dan weer over naar Radio 5. Opvallend is dat Sky Radio het nog zo goed blijft doen.
Sky heeft ook aardig het roer omgegooid. Waar je een aantal jaren geleden nog alleen 80's en 90's meuk hoorde, heb je tegenwoordig ook wat nieuwere muziek. Voordeel bij Sky is ook geen kut-dj die tussen de platen lult.
Duidelijk gevalletje Voltooid Leven. Staat Pia al voor de deur om de organen van de DJ's te oogsten?
Ik hoor al tijden het verschil niet meer tussen de verschillende zenders. Ja, het irritante lachje verschilt. De tijd dat 3FM vernieuwende muziek draaide ligt al ver achter ons. Wil je je onderscheiden van 538/veronica/qmusic dan moet je vooral dezelfde meuk draaien.
. . open ik dat `via` linkje, word ik warempel geconfronteerd met twee ´66 ers die mij uiterst schijnheilig toelachen. A.P met die vileine grijns en die chagrijn P.D. die nooit lacht maar nu even wel. Bah 66. Middag verpest.
Mwa. Boeiend. Als je de rangorde bekijkt zijn er zijn nog genoeg zenders die het met minder luisteraars moeten doen. En die blijven ook gewoon bestaan.
Wanneer trekken ze de stekker eruit? Dan ga ik vanaf dat moment vaker luisteren.
Als ik 3FM aanzet hoor ik altijd eerst 5 minuten reclame of gelul en als er dan eindelijk muziek langs komt, zijn het twee deuntjes die je geen muziek meer kan noemen voordat het riedeltje weer opnieuw begint.
Ook op alle andere zenders is het niet veel beter en dus staat mijn radio in de auto standaard op Radio 4 of bluetooth.
Toch vermoed ik dat er nog ettelijke miljoenen tegenaan gesmeten zullen woren. Ach, het is immers toch maar gemeenschapsgeld.
Onlangs zapte ik er nog eens langs. Ik herinner het me nog goed. Er werd een column voorgelezen. Een soort van kopie van 'Lieve Marianne' bij Edwin Evers op 538. Maar dan niet leuk, geforceerd en vooral oneindig veel schunniger. Het schoot toen opeens door mijn hoofd: Moet dit kunnen? Daar was ik gauw uit. Ja, dit moest kunnen. Maar moest het ook van mijn belastingcenten? Nee, niet van mijn belastingcenten. Mooi dat de stekker eruit gaat en ik hoop dat er niets voor in de plaats komt.
À propos radio, weet iemand waar Arrow Classic Rock op de FM-zender zit? Had voorheen een autoradio met DAB-functie, maar sinds kort een andere (auto/radio) zonder DAB en ik kan Arrow Classic Rock niet meer terugvinden. Dat was de enige zender waar ik nog luisterde in de auto.
Niet. Online, DAB+ of kabel.
Is dat die zender waar je elk uur u2 voorbij hoort komen?
En ieder halfuur Stairway to heaven.
Op DAB zul je geen werkende muziekzender meer vinden. Wel op DAB+!
Mooi! tijd om de stekker eruit te trekken inclusief die gasten die er werken.
Ze gaan maar lekker een baan ergens anders zoeken, buiten het publieke stelsel wel te verstaan!
Een radio met enkel goede muziek bestaat! Geen geklets, geen reclame, geen nieuws, geen tijd, enkel muziek 24/7 uit het paradijs.
Ja, het heet "Spotify". Werkt prima met bluetooth.
Nee, ik ben niet content met Spotify (en ik wil al helemaal niet playlists gaan samenstellen). Op de RP app kan je blokken tot 12 uur bufferen, en er is een PSD knop (Play Something Different). En als je een moderne TV hebt (of Chromecast) dan kan je een HD Slideshow met foto's op de TV afspelen en de audiostream (aac, mp3, ogg) op uw muzieksysteem. Radioparadise is er ook op Alexa, Home, Roku, Sonos, Denon, Tunein etc,
RP is topzender. Heel wat nieuwe muziek ontdekt.
Wat is rp ? Ik vond radio paradise in de appeltjes winkel, is dat de rp app? Dank
Ook bij de appeltjes: logo de letters rp in een bruine ellips. In the Dutch Mountains van de Nits is zelfs in Californië bekend, enz
Omdat ik vaak met de auto in het buitenland onderweg ben kwam ik een keer wat rete spannende documentaires op HR4 (rond Frankfurt) of een programma over Franse chansons op de Saarländische Rundfunk (SR2) tegen. Nu is dit niet ieders smaak maar dit werd wel met passie gemaakt. Niet de DJ maar het programma/muziek stond voorop.
Alleen de autochtone vrachtwagenchauffeurs en D66 puristen luisteren nog naar de radio geloof ik. Alle zenders alá Sublime FM / SkyRadio doen, puur muziek gericht maken, geen idioot die te veel verdient door onzin uit te kramen.
Gelukkig is de Ekte Ekte nog te horen op radio 2 6-9u! Verder, wat ik ervan weet: behalve Sander Hoogendoorn en die Mark van der Molen en Ramon, allemaal van die Deugen en Niet Denken types..
Juist, er zitten nog wel wat zaken in die gedoneerd kunnen worden. Maar het meeste is onbruikbaar.
Vroeger vaak naar geluisterd. Toen moest 3FM nog meer op jongeren inzetten. Toen kwam Ruud de Wild. En alhoewel het stukje comedy bij Edwin Evers met de Broertjes de Boer nog een beetje leuk was werd het concept met tiepetjes en onderbroekenlol helemaal om zeep geholpen. Omdat ik toen ook niet meer de jongste was sprak me 3FM niet meer aan.
Het is net als met de dood van een ex-vriend. Je hebt leuke tijden gehad, toen werd het matig, je ging uit elkaar en nu die onder de grond ligt denk je even hoe leuk het toen was maar het leven gaat verder en je mist niets omdat je elkaar al 15 jaar niet meer gezien en gesproken hebt.
Klassieker: www.youtube.com/watch?v=YOxCxKG9gaI ;-)))
Wie geeft al die slots aan BNNVARA? 3FM jocks zijn irritant maar ik krijg ook een wegtrekker bij die Ekdom tussen 6 en 9 's ochtends, pedant druk emmertje die ook zo verschillig meedoet met het Trumpbashen etc, politiekcorrect gerampetamp, dat geldt ook voor de muziek die gedraaid wordt, dacht dat het na zijn voorganger (Sander de Heer) die destijds de muts van dienst achterna reisde om de "vluchtelingen" in Griekenland te gaan binnenhalen niet erger kon maar Ekdom doet zijn best met zijn k.. grapjes, denkt waarschijnlijk nog dat ie voor 3FM publiek aan het snateren is. Lult ook door het journaal heen.
Kan hij misschien een stembandknobbel krijgen Ollie H? en een jaar lang zijn muil houden? Etherverontreiniging zou strafbaar moeten zijn.
Inderdaad, die Ekdom in de morgen lacht vooral om zijn eigen grapjes, heb liever die gozer die er voor zit.
Pinguïnradio. No bullshit great music. pinguinradio.com/ En verder alles wat Stenders doet. De enige echte dj die nog over is.
Sorry, maar Stenders zou een praatprogramma moeten hosten, die hoort zichzelf zo graag praten, is de mening toegedaan dat muziek maar afleidt.
Die paar uur dat Stenders praat is een welkome afwisseling. Op pinguïn radio geen gepraat alleen muziek.
Radio? Dat was toch een communicatiemiddel tijdens de inval van Normandie?
"blesse mon coeur avec une langueur monotone"
Misschien moeten ze gewoon 38x per uur Bløf draaien net als bij Radio 538.
De opbrengst van Serious Request zei eigenlijk ook al genoeg... Komen ze een keer in Apeldoorn (bij mij in de buurt) en dan een schamele 5 miljoen.
O, mooi, dan zijn we gelijk ook verlost van het glazen huis en die deugdj's.
Door de grote kostenbesparing krijgt iedere hardtwekkerende (blanke) neanderthaler die beloofde RatteBonus van 1000 euro. Slim, een dag voor de verkiezingen.
www.youtube.com/watch?v=0XhYEqz2Hu8
Hier, het eerste goede voorbeeld van de orgaanwet: gedwongen euthenasie.
NPO Goebels 1 is pas erg
Ik kan mij bijna niet voorstellen dat 3FM minder luisteraars had dan bijvoorbeeld Radio 4, daarom denk ik dat het een 1-april grap is
www.youtube.com/watch?v=W8r-tXRLazs
Misschien moeten ze wel dj's gaan lokken met een Tesla.
Dj's zijn daar best gevoelig voor, hoi Mattie.
la, la, la, Hilversum 3, bestond nog niet, la, la, la, (H.v.Veen) dat gaat de goede kant op, nu de rest nog, hoeveel mensen kijken er nog naar de NO, niemand toch?
Dus even doorpakken nu, scheelt toch weer snel zo'n 800 miljoen pegeltjes, die ten goede komt aan de zorg, ouderen e.d.
Hier thuis gewoon Veronica 192 van de stichting Norderney.. het echte oude Veronica dus. Daar schuift Rob Stenders ook nog regelmatig aan. Integrale uitzendingen van 45 jaar terug met hedendaagse programma’s. Plus muziek uit de gouden periode 50/60 en 70. Eigenlijk tot het schip op het strand aanspoelde. Ik heb niks met babyboomers, maar radio konden ze maken!
+ veel ......
Ahhhh... wat errug...
Hilversum 3 wordt geëuthanaseerd? Mooi.
Toen ik besefte dat ik liever naar reclame luister dan continu naar Kensington op 3FM, toen wist ik dat ik 3FM moest wissen van mijn favo-lijst in den voiture.
Eigenlijk alleen 3voor12 is nog min of meer onderscheidende radio, waarin 3FM iets extra's heeft te bieden ten opzichte van al die commerciële publieke stations. Maar dat doet het zonder subsidie opererende Concertzender ook.
Commerciële populaire stations natuurlijk; anders wel een beetje contradictio in terminis...
En juist dat hebben ze er de laatste jaren uitgefietst om generieke plaatjes te kunnen spammen die je overal al hoort. Ik kon 3voor12 altijd goed hebben.
Ik vind het ook niet gek. Waar ze een paar jaar terug nog enigszins in het alternatieve hoekje zaten met aardig wat gitaarwerk, zijn ze inmiddels een slechte kopie van FunX geworden, met veel te veel Ronnie Flex, Lil Kleine en dat soort meuk.
Ze proberen zo hard om een zender voor iedereen te zijn, dat ze een zender voor niemand aan het worden zijn.
inderdaad, en niet alleen gitaren, gewoon niet bang eens totaal wat anders in de hoge roulatie te gooien. Op 3fm ontdekte je nog wel eens wat leuks. Maar niet alleen de DJ's verlieten het station, ook degene die de muziek deed schijnbaar. Sindsdien werd de 538 playlist zo'n beetje gekopieert, veel bende elk uur herhalen. Alleen 3voor12 was nog wel leuk, maar sinds Roosmarijn weg is eigenlijk niet meer geluisterd.
Er kan niet snel genoeg een einde aan komen. De DJs die het een beetje de moeite waard maakten zijn er toch al een tijdje weg.
Eindelijk... de stekker eruit, weg met die zooi en een dikke piraat op 96.2/96.8
Ik luister alleen naar intergalactic fm.
Nooit meer Serious Request,
Nooit meer Eric Corton,
Nooit meer NGO hype..
Heerlijk, nu de rest van de NPO nog!
Of is dit een zieke 1-april grap?
Teveel aamdacht voor linkse politiek. Slechte muziek die niet afgestemt is op de nog weinig overgebleven luisteraars. Slechte programma's. Maar wel lekker deugen, dat is het belangrijkste. Tsja, dan ga je dood.
Gaat u maar lekker slapen, Goede Reis!
www.youtube.com/watch?v=K67pnyDNKH4
Wat mij betreft mogen we terug naar 1 Radiokanaal,
met nieuws, actualiteiten en mooie muziek.
Misschien een kans voor een zender die brengt wat de bevolking wil,
en niet deze gesubsidieerde Staatszenders.
Wist niet dat de zender nog bestond.
Zonder dat aflatenfestijn had ik het waarschijnlijk ook niet geweten.
De laatste keer dat ik een radio had aanstaan was met het nieuws dat J.F. Kennedy was doodgeschoten in Dallas.
Sinds de recente Olympische winterspelen staat de TV er ook weer werkloos bij.
Beelen eruit en random transgender er in , dat moet wel werken !
Moet wel zeggen dat de hedendaagse zenders als Q en 538 ook hoogirritant zijn. Vooral in de ochtend. Het lult en lult maar terwijl de sidekicks (je zult maar op een verjaardag moeten zeggen dat je sidekick bent..) uit lijfsbehoud maar zo hard mogelijk neplachen. Dit alles gelardeerd met dagelijks dezelfde 15 plaatjes tussen de reclames door.
Niet om aan te horen.
Mijn collega heeft hier 's ochtends vaak 1 van die zenderes aan staan, ik weet niet welke maar het is precies wat je zegt: dezelfde (kut)plaatjes en dat achterlijke gelach continu. Schijtziek wordt ik ervan.
Helemaal eens Piet. Vroeg leek radio maken een ambacht waarbij je veel kennis moest hebben over de muziek en de muzikanten (geen internet enzo). Nu is het dom geiten.
Ik vind jou eigenlijk wel bloedirritant.
Helaas moet ik je in deze gelijk geven.
3FM is daud,.... lang leven de Geenstijl radiozender?
Dat zou heel leuk zijn als ze gewoon X uur per week radio zouden maken die een week lang de gehele dag herhaald wordt en die je op GS met een knopje aan en uit kunt zetten. Ik hoor het al voor mij, door reaguurders gestemd en dan de GS metallijst, De GS 80s, de GS nooit etcetc
Nou nee drankje, deze site leuk maar de stemming is toch wel vaak negatief en pessimistisch
Zelfde als bij de tv: bijna niemand wil die overvloed aan reclame, of die muziek die tegenwoordig voor kinderen tot 15 jaar gemaakt wordt de hele tijd aanhoren.
inderdaad, op TV om elke 10 minuten slechte programma's nog eens 5 minuten reklame door je strot gedouwd, daarmee stoot je elke kijker/luisteraar af, en goede films zijn er al bijna helemaal niet meer, want die schaarste misbruiken ze om je extra te laten betalen voor films. Ikzelf maak er een punt van om beslist nooit meer naar bedrijven te gaan die overdadig radio/tv reklame (lees= hersenspoeling) maken.
En nog steeds is de patient niet overleden. Grof, nodeloos grievend om mensen eerst in de hoop te brengen dat het al zo ver is en dan tot de conclusie moeten komen dat het uitzichtloze bestaan van deze terminale nog steeds gerekt wordt.
Kan Pia Dijkstra daar nu niks aan doen? 3fm heeft vast nog wel organen die kunnen worden gedoneerd aan deze of gene.
Er is ook niets aan, kan er niets aan doen. Dat geplug ook van die festivals na 100 jaar weten we dat ook wel. Het is gewoon een dood paard waar ze aan staan te trekken. Wie verzint en nou om op het tijdstip van Coen en Sander die Frank neer te zetten. Echt, mijn buurman rookt al 40 jaar 7 zware wiet joints per dag en die is minder suf.
Ik heb niet eens meer een radio in huis, laat staan dat ik er èèn online luistert. Te veel geouwehoer er door heen en niet eens mijn smaak van muziek. Fijn dat ik mijn NAS vol heb met eigen muziek.
Sowieso vreemd dat er een "jongerenzender met populaire muziek" zou moeten bestaan van belastinggeld. Geld van het collectief in het moderne medialandschap zou er moeten zijn voor het in stand houden van dingen die (min of meer) noodzakelijk zijn, zoals nieuwsvoorziening, en dingen die commercieel niet kunnen overleven maar desalniettemin een historische, culturele, educatieve of maatschappelijke functie hebben, zoals kamerdebatten, verdieping, achtergronden of opera. Waarom er belastinggeld besteed moet worden aan een zender die vervolgens gaat concurreren met commerciele zenders is mij een raadsel. Blijkbaar wordt de markt al voorzien (anders zou er geen concurrentie zijn) en is het dus niet nodig het uit publieke middelen te financieren.
Al helemaal belachelijk is het feit dat deze zender ook nog eens reclame maakt om meer luisteraars te trekken. Je hebt dan dus in feite de situatie dat de luisteraar belasting betaald om een radiozender in de lucht te houden waar de belastingbetaler niet naar wenst te luisteren, die vervolgens het geld van die belastingbetaler gaat gebruiken om de belastingbetaler te overtuigen toch naar die zender te gaan luisteren. Het is totale waanzin, niet uit te leggen, en zou per direct gestopt moeten worden. Het kan eventueel terugkeren bij wijze van historisch belang als popmuziek spelen en flauwe grapjes maken dreigt te verdwijnen omdat de maatschappij bij zinnen is gekomen.
Goed verhaal maar waarom moet dan juist opera een uitzonderingspositie hebben ten op zichte van andere muziek?
Wardinario, geen enkele muzieksoort hoeft met publiek geld de ether ingeslingerd te worden. Met spotify en andere online diensten kan de luisteraar veel goedkoper en veel specifieker haar muziekwebsen invullen. Ook opera, heavy metal, blues, whatever je pet naar staat.
""kamerdebatten, verdieping, achtergronden of opera""
wooooh, dat is toch veel te ingewikkeld voor de moderne Nederlander, nadenken,...? Nee, het foeballe, DWDD en "de kwis" zijn immers veel makkelijker te begrijpen;
En op die manier stemt ook de meerderheid van het naieve kiesvee zonder ook maar van iets te weten
@wardinario: opera diende slechts ter illustratie van iets met cultureel-historische significantie. Het was geen volledige lijst.
Verder saneren dan alleen 3fm aub. Je kunt zowat alles eruit gooien. Laat maar over aan de commerciëlen. Niet dat we iets nuttigs gaan doen met de bezuinigingen, maar dat is een ander verhaal.
Volgens mij maakt de formule of de DJs niet veel uit, het probleem van 3FM is de doelgroep, mensen van onder de 30 luisteren geen radio meer. Als ze onderweg muziek willen luisteren dan streamen ze dat, en als ze geouwehoer willen horen doen ze dat via social media of youtube.
Toen de Freaknacht er was ging het volgens mij ook niet zo goed. Als ik aangeschoten voor de gein belde dan had ik Ekdom weer aan de telefoon de rest van de nacht. De platenkast vond ik een erg leuk item van hem.
3FM. Dat is zoiets als je ouders zien dansen op een feestje.
Op Michiel Veenstra, Domientje en de namen met een kruisje na ken ik er niemand van.
Van mij mag die nep-nieuws zender Radio 1 verdwijnen.
Hoe vaak daar niet leugens,halve waarheden en onzin op vertelt wordt is ongelooflijk.
Alle zielige en gefrustreerde klagers komen daar bijna dagelijks voorbij.
Dan heb je nog BNR wat ook niks voorstelt dus,hier is de kans GS.
Een talk radio show met wat goede muziek en geen onzin emoties maar 24 uur lang Afshin Ellian,Wierd Duk,Ebru Umar,Leon deWinter,Syp Winea,Rob Hoogland,Nausica Marbe en meer.
Dat kan dan mooi op de frequentie van 3FM, misschien is die ook wel voor een prikkie over te nemen nu
Radio 1 zal koste wat het kost blijven. Het is tenslotte dé nationale agitprop radiozender van links Nederland. Zoals ze nu de laatste tijd ook weer helemaal schaamteloos los gaan op PVV en FvD zie ik alleen maar dat ze zo bang zijn dat er eindelijk eens een rechtse wind gaat waaien door dit land.
Bijzonder om te lezen dat het altijd over links en rechts gaat. WNL televisie van de telegraaf op de publieke zender, betaald met onze belasting centen, vooral rechts sentiment hoe rechts wil je het hebben?? Mensen hou toch op met het land in tweeën te verdelen.
Ter compensatie zullen de salarissen van het wauwelvolk achter de microfoons met nog een paar ton verhoogd worden.
Opzouten met die deugzender
Dus nu zijn we ook eindelijk verlost van dat Glazen Huis?
Radio 2 is wel prima te harden anders. Ekdom 's ochtends is prima, en de Wild in de middag is (na een wenperiode) eigenlijk ook best grappig :)
Gelukkig maken Ekdom en Rob Stenders het nog de moeite waard, maar die Ruud de Wild tegenwoordig, man man.. het niveau dat z'n programma nu heeft bereikt is echt te imbeciel voor woorden.. die spelletjes, .Dokter Prop en dan een luisteraar laten raden wat ie zegt met een prop in z'n mond.. hi-la-risch.. Die clown die erna komt is overigens ook ruk, Truus uit Purmerend mag bellen om haar dag een cijfer te geven, Een 9,5! Want ze heeft zo keigezellig met haar buurvrouwtje koffie gedronken.. Donder op! interesseert mij dat ene tyfus?
En oh daarna kunnen luisteraars foto's insturen. FOTO'S. OP DE RADIO.
Radio3/3fm is verworden tot een soort JuiceFM, 'donkere' mensen muziek, veel van hetzelfde (ieder uur is identiek) en kinderen aan de knoppen, zonder kennis.
Tijd voor een inzamelingsactie gesteund met een televisieshow.
Perfect voorbeeld dat je dit soort radio-maken, makkelijk aan de markt kan overlaten.
In plaats van al die hoofdjes;
let the good times,
roll a little longer
www.youtube.com/watch?v=sSjYDJtX_-E
Radio, dat is toch een soort Spotify-playlist met jolige gasten ertussen, reclame en interviews met bellers?
Zo ongeveer, behalve dat het niet de playlist van uw keuze is, maar een mengsel van rommel en try-outs.
Radio:
Luisteren naar muziek die je niet zelf kiest, afgewisseld met een DJ en zijn sidekick die denken grappig te zijn. Dan reclame en het propaganda journaal en de "gebruikelijke files". Repeat.
Maar u moet (!!!) Luisteren. Dus downloaden van eigen muziek mag niet. Fuck uw smaak.
3FM is een zender waar de DJ's muziekjes draaien van bevriende Nederlandse of Belgische muzikanten of zielige songwriters die ze zelf ontdekt hebben. Als die stinkmuziek erg goed was dan zou het ook in het buitenland gedraaid worden net zoals vroeger het geval was. Waarom is Anouk niet doorgebroken in de US? Omdat ze daar 1000 Anoukjes hebben. Bij ons staat Anouk 20 keer in de lijst van 2000 beste liedjes ooit gemaakt. Het is om te janken.
Niet helemaal waar. Voor de VS bestaan er maar twee landen waar artiesten vandaan komen: de VS en Groot Brittannië. Er zijn heel wat slechtere Amerikaanse artiesten dan Anouk, Ilse de Lange, Glenace Grace etc. die wel internationaal doorbreken. Het heeft weinig met kwaliteit te maken maar eerder met commerciële opzet.
Nee, Anouk staat 20 keer in die lijst omdat al haar ex'en gestemd hebben.
Nederlandse DJ's zijn daar natuurlijk ook nog steeds hot. In mijn ogen heeft het met kwaliteit of originaliteit te maken. Dit is wel een leuk overzicht:
muziek-en-film.infonu.nl/diversen/145...
Bytemaster | 20-03-18 | 13:38
Onzin. Bands uit Zweden en Duitsland kunnen ook doorbreken internationaal. Acts als Kensington en Anouk zijn gewoon niet goed genoeg voorbij Delfzijl en Hoek van Holland. Wij zijn qua rock een onderontwikkeld land. Wat betreft dance daarentegen...
Nuchternederland | 20-03-18 | 13:39 |
Haha. En omdat suffe huisvrouwtjes erop stemmen omdat ze dan van zichzelf denken dat ze een rock bitch zijn.
Heb ooit puur toevallig WDR4 op internet ontdekt, bevalt prima. TV ? Er staat hier nog zo'n ding maar als ie stuk gaat komt er geen nieuwe.
Ferry Maats soulshow met de mixen van Ben Liebrand
En de jaarmix (grandmix) tapen natuurlijk!
Ferry Maat's soul show nog te beluisteren via Tunein: Soulshow radio en ook www.soulshow.nl/ ;-))))
“In the Mix” was elke vrijdagnacht een uur lang op Veronica, met een voorproefje van een kwartier “in the minimix” bij Bart en De Zwart op de avond.
Ferry Maat zat bij de TROS, en de Soulshow was op Donderdagavond (althans, in mijn tijd), en daar had Ben Liebrand niks mee te maken.
Storm
Zou kunnen dat ik aan het klutsen ben.
Ze hebben verkeerde keuzes gemaakt. Zo'n vier jaar geleden zat er een topteam. Beelen in de ochtend. Veenstra daarna met veel plaatjes in moderne rock genre. Vanaf 12 uur lachen met Gerard Ekdom, daarna de sympathieke Paul rabbering en daarna Coen en Sander. Af en toe had je ook nog Claudia de Breij, Stenders en timur en Ramon voor de grappen en grollen. Luisterde er wel 20 uur per week naar. Na het vertrek van alle dj's hebben ze een D66 pad gekozen met Frank van der lende die overal zijn D66 mening overheen moest gooien. Ook werd er veel slechte zwarte muziek gedraaid voor verplichte diversiteit, terwijl de klassieke luisteraar van 3fm van pop en gitaren hield. Een dikke fuck you voor de trouwe luisteraar. Als je er dan achter komt dat Evers een prima show in de ochtend heeft op 538 en je smiddags daar ook nog naar Coen en Sander kunt luisteren, blijf je daar. En voor de oude helden rabbering Ekdom etc. Kun je naar radio 2.
Ekdom, Stenders, Ruud de Wild (had van mij niet gehoeven), Wouter van der Goes, Gijs Staverman, allemaal op Radio 2. Minder "ohoh wat ben ik leuk dj's', en meer echte muziekliefhebbers. Vooral Stenders is een meester in het draaien van goede muziek die je veel te weinig hoort. Waarschijnlijk zit 80% van de radio3 luisteraars nu op 2.
Radio 3 is verandert is een soort uitzending voor politieke partijen, de GL, '66 en PvdA afdeling. "Leuke" eikels die vooral ook heel veel kutmuziek draaien, om van dat veel te laat geloosde fossiel van een Beelen maar te zwijgen. (die was leuk TOT 15 jaar geleden) In feite is de hele zender Claudia de Breij achterna gegaan: Van een leuke, goede dj langzaam verzuurt in het eigen gelijk, totdat het allemaal niet meer om aan te horen is en de radio gaten vreet in fineer van het bureaublad.
Enkel radio FIP
Ik denk, dat als je goed gaat analyseren, dat het verval is begonnen toen Curry en Van Inkel stopten.
Vanaf dat moment gingen in een gestaag tempo de goede programma’s en de luisteraars weg...
Lang geleden toen 3FM The Breakfast club nog Maakte, als ik mijn krantenwijkje liep toen was 3FM nog leuk. de kjwaliteit is sindsdien hard achteruit gehold
Jeanne Kooimans en Peter Verbruggen gingen toen al keihard op hun bek met de "Ik ben woedend" actie tegen Duitsland.
Daar is de afbraak reeds ingezet
Je bedoelt leuk, omdat er niet veel anders was om te luisteren via de ether. Nu heb je streams, podcasts, youtube, online radio, etc. Je keuze is groter.
Dat krijg je als je PRECIES hetzelfde doet als Q en al die andere generieke bagger. Altijd dezelfde singer song writer soft rock pop bagger. Elke keer als ik het aanzet ben ik na 5 min compleet geirtiteerd door de wansmaak
Dat kapsel van Frank van der Lende. Wow! The man's got a problem.
De vlag kan uit
Giel Beelen was één van de hoofdredenen om niet meer 3FM te luisteren. Was dat politiek correcte geleuter en de dagelijkse dosis indoctrinatie meer dan zat.
Als ze niet uitkijken gaat Radio 2 dezelfde kant op. Op Radio 2 begint nu dezelfde ellende te ontstaan als toen 3FM zijn luisteraars kwijt raakte. Flauw commentaar, te veel gewauwel, spelletjes, muzikale rommel, etc.
Een jongeren zender , jongeren luisteren naar de radio ?
Als je het op de juiste manier aan pakt luistert de jeugd wel ja,
Alleen niet via de FM. Kwestie van de juiste mediakanalen gebruiken..
Tsja, Radio 3 moet het nu dus doen met ene Domien Verschuren. Dat klinkt toch net ff wat wat minder dan Giel Beelen, om nog maar te zwijgen over Lex Harding of Ehdemm Currrryyyyyyy
Yo yo yo je luistert naar de klappurrrrrrrrr van de Week week week
Ehdemm Currrryyyyyyy met de uitspraak: Dit is de nieuwe single van Medonna! Hahahaha.
Radio 3 heeft een marktaandeel van 3,8%, die laatste hippies sterven vanzelf uit.
Maar belangrijker vind ik ¨wat kost dit 3,8% marktaandeel¨.
STOPPEN met die handel!!!
Alles wat stinkt naar de NPO vermijden wij al jaren als de zwarte builenpest. Dat het een langzame dood mag sterven met onderlinge collegiale haat&nijd en een keiharde aderlating in de portemonnee. Sterpf, de voedselbank schenkt u vergiffenis.
Robbie muntz ff met een paar sexwerkers op de avond en dat gaat snel werd de andere kant op.. ze staan nog voor 100% NL lol
Vroeger had je op 3, Vara's vuurwerk, de verukkelijke 15, countdown café, Curry en van Inkel, weeshuis van de hits, 50 pop of een enveloppe, heb je een vraag vraag het de vara, de avondspits etcetc of ik word oud of er is tegenwoordig gewoon geen bal meer aan.
De vrijdagavond van Veronica was ook ooit erg goed inderdaad. Bart en De Zwart (zoals Curry en Van inkel ooit heette) en Countdown Café kon een hele avond boeien. Was beter dan de TV of naar de amateur garagebandjes in het gesubsieerde jeugdhonk.
Helemaal eens! Ik vond het destijds echt geweldig en zat elke vrijdag aan mijn wekkerradio gekluisterd!
Vrijdagavond ging je uit! ;-))))
Basil, dat was bij mij op de zaterdagavond. Ik mocht echt niet 2 keer per week uitgaan voor mijn 16e.
Ja, maar pas om 12 uur, als Countdown Café was afgelopen.
@Patje
Klassiek: Ik ging zogenaamd slapen bij een maat en die maat ging zogenaamd slapen bij mij en dan doorhalen tot een uur of vier a vijf en om zes uur werden de kranten al afgeleverd voor onze krantenwijken. Dus om een uur of acht gewoon naar je eigen huis om weg te rotten tussen de zure lappen tot een uur of twee in de middag. Die grap kon je overigens alleen in de zomer uithalen, 's winters was te koud. Ghehehe. Ik weet niet of je kinderen hebt maar die zullen precies dezelfde gein proberen uit te halen met jou als ze die leeftijd bereiken.
Basil, haha dit brengt leuke herinneringen terug. Als mijn ouders al op bed lagen, dan stopte ik voor de zekerheid een prullenbak en nog wat andere zaken onder mijn deken, zodat het leek dat ik lag te slapen, en vervolgens liep ik dan, precies synchroon met mijn 5 jaar oudere broer, via de houtkrakende trap naar beneden om vervolgens de stad in te gaan.
Synchroon de trap aflopen. Mooi! Alles doen om maar uit te kunnen gaan. Ghehehe.
Nu maar hopen dat de kneuzen niet overlopen naar "ouwelullenzender" NPO Radio2. Daar zitten naar mijn smaak al nét iets teveel ex-3FM schreeuwerTs.
Tja, helaas gaat het geld waarschijnlijk naar andere grootverdieners in de publieke vreetruif.
En toch denk ik dat je van 3FM nog wat leuks kan maken! ik luister bijvoorbeeld graag naar Kaj van der Ree
Met mijn radiokop, Rauwe harde snelle alternatievere muzieksmaak
( Hardstyle / Hardcore / Frenchcore / als het maar rauw hard en snel is.) en droge grove humor kan ik wel een nieuw publiekje aanspreken.
Naam idee: 170BPM, heb de .nl al.
Programmeer mij maar na Kaj
Ronflonflon, Dubbelisjes, Weeshuis van de hits, de CD show, Dik voor Mekaar Show en de Avondspits. Toen dat allemaal verdween ben ik opgehouden met Hilversum 3.
Curry en Van Inkel?
Oja Ronflonflon! Erg leuk!
Bart en De Zwart.
Heb je ooit het gelegenheidsduo 'The Tragic Friends' gehoord? Dat was een rip-off van de 'Magic Friends' door Rob Stenders en Rob van Someren. Twee supercynische dj's met fantastische volzinnen in hun repertoire. Dodelijk.
Stenders en Van Someren zijn eigenlijk al van na mijn “Radio Days”, maar ik heb ze wel eens beluisterd destijds. Een laatste oprisping van goede radio op de NPO.
Och ja, ronflonflon met jacques plafond en het weeshuis van de hits! Jeugdsentiment.
Inderdaad: Ronflonflon met natuurlijk Wilhelmina Kuttje
Ronflonflon was leuk en s Avonds Frontline, stoffer en bentz
Weggejorist en opgerot.
Mooi, weg met groenlinks/pvda radio. bah bah, en dat al jaren van belastinggeld.
Ik had die naam wel eens gehoord en dacht altijd dat het een vrouw was. Wie noemt zijn zoon in godsnaam Domien?
Zo voelt het (gender neutraal jaja!) zich ook. Vrouw. Heb je die haren en die nagellak gezien. Kan beter op Groen Links avonden plaatjes gaan draaien in een eikeltjes pyama.
Nomen est omen dus.
Si!
Denk niet dat de pauselijke test bij het nodig is.
Testiculos habet et bene pedentes!
lekker inclusieve namenlijst ook. geen wonder dat niemand luistert
Ik zou zeggen: meer belastinggeld ernaar toe om nog unieker talent aan te trekken.
Ik heb tot kort nog altijd 3fm geluisterd in de middag, (met een pauze toen frank van de lende uitzond) Ramon en Mark zijn goed naar te luisteren. Maar toen zij op vakantie gingen ben ik van ellende gaan zappen naar 538, Coen en Sander maken nog steeds een goede show.
Sochtends legt domien, hoewel hij niet slecht is het voor mij toch af tegen Gerard Ekdom.
Doei 3fm, ik was ooit fan. Maar zoals het er al staat, het is goed zo.
Nog minder luisteraars dan de Dipsaus podcast. Dan kan de stekker er inderdaad wel uit.
Is dat een witte of een zwarte stekker?
3FM heeft alleen maar hele witte stekkers. De zwarte stekkers zijn verbannen naar Radio6 (luistert ook geen hond naar, laat staan een neger).
Ik luister al jaren geen radio meer.
Alleen heel af en toe, 1 x per maand of zo, in de auto 538 onderweg naar huis, maar soms trek ik ook dat niet. Qmusic is echt niet te doen. Heel soms Slamfm. Maar NPO? Nooit. Niet te doen. Echt niet. Krommetenenradio.
Ik voelde me altijd zo speciaal als ik op het knopje van 3FM drukte.
Blijk ik gewoon de 13e in het dozijn luisteraars te zijn.
In de jaren 90 was het ook speciaal. Cassettebandjes erbij...
Ja klaarstaan en opnemen. Achteraf editen was er niet bij en het was te hopen dat meneer de DJ niet het volledige intro vol lulde :~ Midden jaren 90 ben ik begonnen met digitaal opnemen.
Die Domien en zeker die Frank hebben geen goed radiohoofd. Auditieve mishandeling
Een sympathiek en intiem gebaar om alle luisteraars bij wijze van dank nog even te benoemen op de rouwkaart.
Waar zitten Stenders en Van Inkel eigenlijk ?
Doet Stenders het tegenwoordig? Dacht Curry.
Stenders bij Radio2 (dacht ik) en Van Inkel, had die niet iets te maken met Veronica?
Stenders zit inderdaad bij Radio 2, iedere maandag t/m donderdag van 14 tot 16 uur. En op Vrijdag avond vanaf 22.00 tot 00.00 uur.
De ondergang werd ingezet toen Evers naar 538 verhuisde. Dat was begin 2000, dus het ziektebed heeft nog verdomd lang geduurd!
Voltooid leven zou Peggolt grappen.
Preventief ruimen. Voor iedereen beter. En we zijn meteen van dat Serious Abces af.
www.youtube.com/watch?v=LXPCR5JgJUg
REAGEER OOK