Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dipsaus-dames Anousha & Co boos op Tommy Wieringa want vertelt over dode blanke vriend

Even voorstellen: @Dipsaus, om voor ons enkel te gissen redenen voorts achter een slotje. "Dé one and only podcast voor en door vrouwen van kleur in NL. Maatschappijkritisch, cultureel geïnteresseerd en politiek betrokken. Anousha, Ebissé & Mariam". Drie dames die van hun hobby huidskleur hun werk gemaakt hebben en geen werkgelegenheid onbenut laten. En door hun feilloos inspelen op vraag en aanbod leerden we gister dat je als blanke Tommy Wieringa niet over een overleden vriend kunt praten als deze helaas voor hem ook blank was en Anousha, Ebissé of Mariam helaas voor u ook in de zaal zitten. Want dat zal u weten ook. En die """HUIDSKLEURIGE""" kudtmics houd je voortaan ook maar bij je! Want we kennen allemaal het gezegde: witte mics aan zwarte oren, rampspoed geboren. De podcast kreeg trouwens bijna 25 DUIZEND EURO subsidie, en na zeventien afleveringen hebben ze welgeteld 34 abonnees op YouTube. Leefde Bert Brussen nog maar om er luidkeels iets van te vinden allemaal. Oh.

Social

Reaguursels

Inloggen

Gestoorde mutsen. Gaat nergens meer over dit. Misschien moeten we gewoon alles bruin en zwart verven. Kleur wit verbieden. Enige dat helpt.

Beste_Landgenoten | 12-03-18 | 00:48

Moet het om niet onderzoek doen naar de uitspraken van deze dames.
Namelijk rascistisch.
Om heeft tijd genoeg misdaad daalt

Jacktheflipper | 11-03-18 | 11:04

Om 11.00 uur al aan het bier zie ik.

menage | 11-03-18 | 11:14

Ze hadden die klaagvagina's beter gesubsidieerd op een cursus Nederlands kunnen sturen, of is goed Nederlands alleen iets voor blanken? Trouwens, voor Nederlands kun je zo'n beetje elke taal invullen.

Mike Gaatjeniksaan | 11-03-18 | 10:46

Dus dit soort discriminatie is helemaal OK?
En daarom moeten de linkse moraal gewoon niet serieus nemen. Hun morele verwijten gaan altijd naar 'rechts' en zelden naar 'links'. Waarmee hun moraal zuiver voor de gelegenheid is, net wanneer het schikt.
Het punt van deze kwestie ontgaat mij volledig. Maar dan ook echt volledig.
Tenzij ik moet geloven dat er een uiterste stupiditeit bestaat die elke blanke als een onmens beschouwt. Tegen zoveel domheid is geen kruid gewassen.
De publieke wereld wordt steeds krankzinniger, als ik de berichten volg.
Gelukkig heb ik nog een eigen leven; maar we moeten hopen dat deze krankzinnigheid niet de maatstaf voor ons land gaat worden.

marjen | 11-03-18 | 03:48

Een quote van de zwarte schrijver Booker T. Washington (1865-1915) "There is another class of coloured people who make a business of keeping the troubles, the wrongs, and the hardships of the Negro race before the public. Having learned that they are able to make a living out of their troubles, they have grown into the settled habit of advertising their wrongs — partly because they want sympathy and partly because it pays. Some of these people do not want the Negro to lose his grievances, because they do not want to lose their jobs.”

Sorry, dat ik het niet heb vertaald, ik wilde de boodschap niet verpesten. Ik ben het hardgrondig met deze man eens. Ik zou zelf in het hokje NBPOC hokje ingedeeld worden (wie verzint die uitdrukkingen), dus mag er eigenlijk geen mening over hebben, maar wat had die man het toen al goed gezien!

NBPOC = non black people of color

PusingKepala69 | 11-03-18 | 01:48

Dus als ik het goed begrijp hadden die drie domme (donkere) dozen liever gezien dat een gekleurde vriend van Tommy was overleden?? Tsja, als zij het zeggen....

benjeallanggek | 10-03-18 | 23:40

Racisme, het is geen enkele cultuur vreemd. Veel van dit soort kortzichtige beroepsroeptoeters willen geen gelijkheid, ze willen omgekeerde ongelijkheid.

Stompe_Loeres | 10-03-18 | 23:40

Nou is die Wieringa ook wel heel erg blank.

Kuifje-in-Afrika | 10-03-18 | 22:57

Nou idd net een rozijn. Hij is best aardig als mens, maar niet mijn favo boekjesmaker. Beetje uitgemergelde thema's.

einStina | 11-03-18 | 00:36

"Een andere <huidskleur> man aan het woord over een … jawel een <denigrerend raciale term>"

Vul daar eens zwarte en negertje in en er was overal ophefs geweest. En terecht. Dit is puur racisme. En Anousha bij allerlei praatprogramma's maar roepen dat in Nederlands institutioneel racisme is. Dat heeft ze bij deze bewezen. In dit land wordt racisme gewoon gesubsidieerd.

vrijstijler | 10-03-18 | 22:15

Maar wel die ingestudeerde Gooise erretjes, alsof ze hebben gestudeerrwwd.
Ongelofelijk, dat stelletje tuthola's met het verstand van een garnaal en een dienovereenkomstig IQ.

Nelis SplitBloes | 10-03-18 | 21:07

Boos worden om de kleur van een microfoontje, daar stuiten wij toch echt op de grenzen van wat rationeel-verstandelijk nog begrepen kan worden, daar betreden wij de uitgestrekte dorre woestijnvlakten, de natuurlijke habitat van de social justice warriors, waar in de zinderende verte genderneutrale wc's als fata morgana uit het verzengende zand oprijzen...

Zenzeo | 10-03-18 | 20:56

In Zuid-Afrika worden blanke boeren massaal uitgemoord sinds de aanscherping van de wapenwet daar. Kleurtjes doen er wel degelijk toe, alleen zijn het de blanken die uitgemoord worden. En die hoeven geen ster op, ons kleurtje zegt genoeg. En daar lees of hoor je dus helemaal niets over in de MSM.

Implants | 10-03-18 | 22:05

Implants | 10-03-18 | 22:05
En in de zeer nabije toekomst mogen wij weer miljoenen euro's voedselhulp opbraken omdat de landbouw volledig naar de kloten is, waarvan de blanke boeren natuurlijk de schuld gaan krijgen. Een soort Zimbabwe 2.0 ja. History keeps repeating itself...

Mike Gaatjeniksaan | 11-03-18 | 10:54

Het woord wit wordt ook hier steeds meer gebruikt. Het is blank. Als als domme flapdrollen u plots hoer gaan noemen neemt u dat toch niet zomaar aan?

BozePaarseMan | 10-03-18 | 20:26

Precies, ik lijk helemaal niet op de kleur van een A4-tje.

Implants | 10-03-18 | 22:07

Nou ja, zwart zijn ze ook niet, nog nooit iemand de kleur van een pot Oost Indisch gezien. Maar misschien een beter idee om ze gewoon bruin te noemen.

menage | 11-03-18 | 11:16

Een paar weken in de Mediterrane zon en de huidskleur van deze roomblanke witmans verkleurd van aangebakken rood langzaam in een tintje bruin, ten einde mijn lichaam te beschermen tegen de schadelijke invloed van de zon. Hier in Nederland heb je geen kleurtje nodig, want veel regen en nauwelijks zon. Vandaar dat de autochtone bevolking hier sinds mensenheugenis blank is. Mocht je daar als gepigmenteerde bijwoner niet mee kunnen leven, wat let je? Pak dan gewoon je boeltje in en vertrek naar de Afrikaanse zon!

Zalbe_Hijlstra | 10-03-18 | 19:44

Over een paar eeuwen zijn blanken praktisch uitgestorven. Hun voortplantings-beleid is niet helemaal tof. Geef het wat tijd en echt iedereen is getint. Dat is toch een fantastisch toekomstbeeld, nietwaar?

Omnisofos | 10-03-18 | 19:14

Opsporing Verzocht begint dan om 17.00 en duurt tot 3.15.

K. Westergaard | 10-03-18 | 19:26

Witte mannen tellen... Net als je denkt: "het kan niet sneuer", dan klapt Ms. Ikwileenzwarteachternaam er weer overheen....

Tom Hagen | 10-03-18 | 18:57

Dat onmens krijgt dus 25.000 per jaar om een haatvolle podcast te maken. 17 afleveringen hatespeech volledig gesubsidieerd dus. Zucht.

SuqMadiq | 10-03-18 | 18:41

Nare racistische man, die Tommy Wieringa. Een beetje dode witte mensen eren, terwijl er veel meer dode negers zijn. En met wie is de witte Tommy bevriend? Ja juist... met die ene witte dode man. Niet met die miljoenen dode negers.
Schande natuurlijk.

Stormageddon | 10-03-18 | 18:33

Leuke is ook dat op de twitter "Maatschappijkritisch, cultureel geïnteresseerd en politiek betrokken. " staat, nou, in ieder geval horen empathisch, contextgevoelig, ongetriggert en inhoudsgericht daar niet bij. Want het interesseert ze kennelijk geen klap waar het over ging, maar wel wat het kleurtje was.

menage | 11-03-18 | 11:19

Dit soort trieste gekleurde kneusjes maken dat ik steeds meer ga discrimineren op huidskleur. Walgelijke types, die de verschillen uit commercieel eigenbelang aanwakkeren.

Mather | 10-03-18 | 18:02

Ik heb een klein kwartier geluisterd naar een aflevering (#16 - A Seat at the Black Table). Per aflevering kost dat gemiddeld EUR 7,38 per luisteraar.

Rhenium | 10-03-18 | 17:58

Zit er smorgens een neger te klagen valt er smiddags subsidie van de wagen.

De Briemusketier | 10-03-18 | 17:58

Vijf en twintig duizend euro subsidie voor een marginaal clubje zwarte racistische wijven die van hun huidskleur een politiek statement menen te moeten maken en daarbij een vorm van racisme naar de blanke mensen toe tentoon spreiden waarvan het domme en vooral rabiate karakter pas écht duidelijk wordt als je de boel omdraait.
Er bestaat een meldpunt voor huiselijk geweld.
Er bestaat een meldpunt voor fraude.
Er bestaat een meldpunt voor racisme.
Er bestaat een meldpunt voor kindermisbruik.
Ik vind dat er een meldpunt moet komen voor subsidiemisbruik.
De drie mutsen van die bedorven dipsaus zouden als eerste publiekelijk aan de misbruik-schandpaal genageld moeten worden. Misbruik zowel van publiek geld als van hun huidskleur.

Peter Emile | 10-03-18 | 17:54

Met zoveel gratis geld beschikbaar hadden deze negers rascisme ter plekke uitgevonden als het niet bestond. Anno 2018 is rascisme een verdienmodel, en kunnen deze drie gebakkies er niet genoeg van krijgen, zowel van rascisme als blank gratis geld.

De Briemusketier | 10-03-18 | 18:02

Anna een zwart racistisch wijf? Haar moeder was een roomblanke Russische Mamushka. Ze is dus een halfbloedje en geen negerin.

ml2mst | 10-03-18 | 18:04

Nou, Anna Stein, dip hem nog maar eensin de saus hoor.

Eucalyppta | 10-03-18 | 16:56

Geen subsidies meer en veel problemen zijn opgelost. Of een muur om Amsterdam, dat helpt ook.

BrabantsVerzet | 10-03-18 | 16:43

Hebben die schijtbakken hun twittert op slot gegooid.
Maar in ieder geval:
www.bax-shop.nl/draadloze-microfoon-l...
Die dingen bestaan in andere kleuren, sterker nog: vroeger waren de meeste microfoons zwart, en de meeste hand- en reversmicrofoons nog steeds (Behalve die van Lee Towers natuurlijk).
Nu snap ik ook wel dat die geluidsboer niet 5 meijer per snowflake kapot gaat smijten, om iedereen z'n eigen kleurtje te geven.

GOEM | 10-03-18 | 16:35

Idd. En waar het nou over, de kleur van een mic? Diep triest dat deze mensen zo zijn weggezakt. Bij mijn huis staan 2 grote witte flats. Je gaat je bijna afvragen of sommige mensen zich daar dan aan storen. Gelukkig staat er verderop ook een zwarte flat.

SuqMadiq | 10-03-18 | 16:39

SuqMadiq | 10-03-18 | 16:39,

Hangt er van af.
Als de zwarte flat langer is dan de witte dan is dat "rolbevestigend" en dus racisme.
Als de witte flat langer is dan is dat jaloezie van de witte architect, dus racisme.

Dat is het mooie aan cultuurmarxisme; er is altijd een stok om mee te slaan.

Dandruff | 10-03-18 | 16:46

Dandruff | 10-03-18 | 16:46

Yup. Zwarte is 2 keer zo groot dus ik denk dat het rolbevestigend is. Rare tijden zijn het soms.

SuqMadiq | 10-03-18 | 17:50

In de podcast van Bert Brusse.
Ik moet sterk denken aan Koot en Bie.
Dit keer de vrouwelijke gekleurde versie.

Kijkeensaan | 10-03-18 | 16:29

Zo vraag ik me al jaren af waar de term zwartwerken uitgevonden is?

Ko Ranzig | 10-03-18 | 16:11

Ik ben best te porren voor een gesprek over gelijkheid en dergelijke. Maar niet met types als Anousha, want die is gewoon van het padje af en ziet zichzelf als de Jeanne Darc van de zwarte mens. Tip voor mevrouw, als je jezelf zo ziet, dan ben je geen D'arc maar een Don Quichotte. Want koop mijn boek gaat alleen maar over jou en je virtuele kruistocht tegen blanke windmolens. Heeft nmiks met de huidskleur van mevrouw te maken, ze is gewoon aluminium hoedje crazy.

Negeer die lui, 34 leden en toch prime time op de front page. Het is het niet waard.

menage | 10-03-18 | 15:30

menage | 10-03-18 | 15:30,

Ik snap je punt, maar ik ben juist blij met deze aandacht van GS. Omdat dit tweetje laat zien wat een vullis het eigenlijk is. Iedereen moet dat weten.

Deze racistische parasieten zijn regelmatig op radio en TV, in de kranten en op festivals te "bewonderen". En daar worden ze constant bejubeld, want niemand durft ze tegen te spreken. Niet alleen blijven ze ongestoord hun boodschap van haat verspreiden, ze krijgen daar ook schandalig veel voor betaald. Zowel voor dat dipsaus-gedoe als voor alle optredens in de media.

Het is wat de Graaf al zegt; hopelijk leidt dit soort berichtgeving tot iets meer inzicht bij belastingbetalers die nu nog op het subsidiekartel stemmen.

Dandruff | 10-03-18 | 16:56

Zou kunnen heren (of dames), maar aan de andere kant, 34 subs, dat houdty geen stand. Maar nu "extreem rechts" Nederland wederom uit zijn plaat gaat is deze 25.000 euro waarschijnlijk goed besteed voor de ultra linkse stempel zetter. Ik vind GS niet extreem rechts btw, wel heel rechts. Met soms een lul die het welte xtreem is.

Let wel, ik ben vrij links, ik vind dat de juiste mensen idd best een steun in de rug mogen hebben, en er is niks mis met het gelijkheidsbeginsel. Maar ik ben ook wel echt klaar met dit soort identity gangsters en oproerkraaiers omdat het business en aanzien geeft bij idealistsche 16 jarige malloten die in een safe space zitten. Stephen Fry deze week was weergaloos. Alle xtremen kunnen de pot op. Ze duwen je gewoon naar rechts, je hebt geen keus.

menage | 10-03-18 | 17:18

menage | 10-03-18 | 17:18,

Die 34 volgers laten vooral zie hoe belachelijk die 25.000 subsidie eigenlijk is.
Maar het zijn geen totaal onbekende aluhoedjes, en negeren is geen oplossing.

Integendeel, de trouwe NPO-kijker kent ze alledrie. Vooral Anousha Mfufu is niet van de buis af te slaan, en mag overal ongestoord haar gestoorde boekjes en racistische theorietjes verkondigen. De enige keer dat ze ergens werd tegengesproken leidde tot een hoop #ophef.
Juist omdat de MSM ze niet tegen durft spreken is het belangrijk dat het plebs tòch geïnformeerd wordt om wat voor vullis het gaat. Dat geldt voor dit verzuurde sausje, maar zeker ook voor de alom bejubelde neonazi's om hen heen; genocide-ontkenner Sylvana S, fopwetenschapper Gloria W, genocide-promotor Arzu A, isis-ontkenner Yasmina Halfi, etc.

Dat die woorden van haat nooit weerlegd worden is een groot probleem. Genoemde 16-jarigen in de linkse bubbel groeien op, en zitten straks als 50-jarige nog steeds in die tot haat en geweld aanzettende bubbel.
Degenen die de terechte kritiek op het smakeloze racisme van dipsaus als "losgaan van extreem rechts" betitelen zijn al verloren.

Dandruff | 10-03-18 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

Slechts één opmerking van mijn op hun twitter @DipsausPodcast (geen onvertogen woord) was voldoende om een block te krijgen. Ja, zo krijg je natuurlijk nooit een dialoog van de grond.

Infidel66 | 10-03-18 | 15:22

mijn = mij

Infidel66 | 10-03-18 | 15:59

Ze hebben toch een prive kanaal? Laf idd.

SuqMadiq | 10-03-18 | 21:21

En inmiddels Is het aantal abonnees gestegen tot 35. Maar mijn kanaal (CanalPSG) heeft er nog altijd 80, en dan zonder subsidie!

Giraf01 | 10-03-18 | 15:04

Ik ga mijn baas maar eens vertellen dat hij dit soort subsidieslurpers in dienst moet gaan nemen. Ook al klagen zij altijd dat zij tegengewerkt worden op basis van achtergrond of afkomst, weten ze wel altijd het maximale aan gratis geld te vergaren.
Wie wil zo iemand niet in je bedrijf hebben die subsidies kan regelen. Het gezeik moet je er maar bij nemen

Olleke | 10-03-18 | 15:03

Nog maar een keer in de herhaling, speciaal voor deze deugmutsen:

We zijn hier in N.e.d.e.r.l.a.n.d., een land waar de inheemse bewoners BLANK zijn, en niet wit. Al millennia. Vandaar dat je ze zoveel op TV etc. ziet. En er reclames met voornamelijk inheemse Nederlanders te zien zijn (al heb ik tegenwoordig het idee in Afrika te wonen als ik de reclames van nu zie). Zeg dat ik in China zou gaan wonen. Dan is de gehele maatschappij daar op ingericht en zie ik dingen die vooral met Chinese mensen te maken hebben. Als ik daar als niet-Chinees tussen woon kan ik 2 dingen doen; A. me aanpassen naar de daar heersende mores, B. opdonderen naar een plek waar ik me beter vertegenwoordigd voel. Dat geldt wat mij betreft ook voor jullie. Aanpassen of opbokken. Ik was namelijk tijden geleden al meer dan kláár met dit soort gedram.

En even aan al mijn medereaguurders/tegelzetters:
Kunnen we alstublieft ophouden met dat 'witte dit' en 'witte dat'? Als gemengd persoon met kleurtje RAL 8003 heb ik er zwaar tabak van dat 'we' de beledigende termen die men voor de inheemse Nederlander verzonnen heeft een waarde toekennen die ze niet verdienen door ze over te nemen. De inheemse Nederlander is Blank en daarmee uit.

Sjefke7807 | 10-03-18 | 14:57

U bent gewoon een racist die zich in allerlei bochten wringt om dat goed te praten. Welkom bij de gang. Ik zou me er verder niet druk om maken, want iedereen is zo racistisch als de neten. Dat is heel normaal. De figuren uit het artikel zijn niet leidend voor de rest van ons Nederland. Dat lijkt alleen maar zo, en dat witte mens syndroom zal gewoon weer overwaaien, als we zijn uitgeroeid.

lokoolokie | 10-03-18 | 15:18

Applaus. En een neger is een neger en geen zwarte. Blank en neger zijn volkomen normale woorden. Slecht geschoolde SJW (social justice wappies) maken niet uit hoe wij in Nederland met taal omgaan.

BrabantsVerzet | 10-03-18 | 16:37

Sjefke7807 | 10-03-18 | 14:
Mooi geschreven, Sjefke. Als ik als reaguurder ‘ wit’ gebruik is het spottend, ironisch of sarcastisch bedoeld.
Blank, kaaskop, neger, chinees, het zijn allemaal woorden die voorkomen in een woordenboek en dagelijks gebruikt moeten kunnen worden zonder aangevallen te worden. We kunnen links, het cultuur-marxisme, danken dat de betekenis nu zo beladen is.
Op GS wordt veel met woorden gespeeld. Het gros van de Nederlanders ziet niets in het woordje ‘ wit’ om blanken aan te duiden. Gelukkig maar. Goed dat de mensen die het wel gebruiken hier aan de kaak worden gesteld.

onnosel | 10-03-18 | 20:10

Doe nou gvd eens aangifte wegens groepsbelediging. Alle blanke mensen in NL worden weggezet als witte racisten. Ik ben niet wit!

1nfidel | 10-03-18 | 14:55

FF flink trollen dat hun protected twiter account, massaal aanvragen om hun te followen: of ze laten je door en dan kun je zeggen dat ze wel heel racistisch zijn over blanke dode dichters heen, en als ze je blokkeren hebben ze je twitter moeten napluizen of je niet stijlloos bent:
twitter.com/DipsausPodcast?protected_...
Dan moeten ze tenminste een beetje werken voor hun geld

Hemmenaar7 | 10-03-18 | 14:46

Het woord dipsaus krijgt wel een heel vies smaakje zo. Wat een kots komt eruit die 3 keeltjes!!!

franck7020 | 10-03-18 | 14:40

Ik kauw er al een maandje of wat op, maar ik kom maar niet uit wat nou witte mensen zijn. Ik heb er nog nooit een gezien.

canis lupus | 10-03-18 | 14:32

Ik wel. Die heten Albinos, hebben een pigment probleem. En ze hebben meestal rode ogen. Maar ze zijn net zo aardig als alle andere mensen hoor.

Kappiezen | 10-03-18 | 15:51

Albinos en dode blanken zijn wit. O ja, en zombies. Negerzombies zijn dan weer donkergrijs. Aziatische zombies hebben een vanillekleur. Van indianen weet ik het niet. Je zou denken rose, maar dat zijn levende blanken ook. Het valt nog niet mee, die nieuwe rassenwetten.

BrabantsVerzet | 10-03-18 | 16:41

BrabantsVerzet | 10-03-18 | 16:41,

Ook dode blanken worden zwart. Mede om die reden verfden bepaalde Germaanse krijgers zich zwart voor de strijd, als angstaanjagend symbool van onsterfelijkheid. Tacitus sprak om die reden van het Germaanse "dodenleger".

Het is wat off-topic, maar dit is één van de vele niet-racistische achtergronden van het Zwarte Piet verhaal.

Dandruff | 10-03-18 | 17:03

De grote en enige vraag is: Wie is verantwoordelijk voor het verstrekken van de subsidie

letopuwzaak | 10-03-18 | 14:24

Sorry voor de off topic maar heeft iemand holman gelezen vandaag? Dat stuk lijkt wel niet van zijn hand. Zelfs voor een ironisch stuk lijkt het zijn eigen schrijfstift te missen. Wtf...

Hufterst | 10-03-18 | 14:22

Hufterst, je hebt gelijk. Vreemd... Lijkt inderdaad niet van hem.

sunshine&rain | 10-03-18 | 15:23

Man man man wat een niveau weer zeg.

van Oeffelen | 10-03-18 | 14:17

Jij bent berber? Die piept ook altijd met man, man, man.

Implants | 10-03-18 | 22:18

Black mics matter!

Olleke | 10-03-18 | 14:16

Die mensen geloven anno 2018 nog iets teveel in Django unchained. Er is ruimte voor alles en iedereen. Dit slag volk is niet anders dan moslims. Opeisen, opeisen en vooral subsidie trekken.

De bezem moet gewoon eens door de kast getrokken worden.

Klutskwijt | 10-03-18 | 14:14

Het tocht als deze airheads hun mond open doen. Wat zijn dit simpele zielen.

NACademicus | 10-03-18 | 14:11

Roti ook maar verbieden dan?
De plaat is blank, het ei is wit en de tata’s zijn ook al niet zwart.

Ruimedenker | 10-03-18 | 14:06

Bovendien worden veel dipsausjes aangemaakt met mayonaise en/ of yoghurt. Zucht
Ik schenk mijzelf nog maar eens een bruin biertje, Belgisch.

Ruimedenker | 10-03-18 | 14:10

Laten we het beschouwen als een circusact. En dus op dat niveau serieus nemen. Meer kan ik er echt niet van maken. En die subsidieverstrekkers moeten ontslag krijgen, een vreselijk slechte beoordeling & taxatie van het ingediende voorstel (c.q. circusact).

nancystjago | 10-03-18 | 14:05

Mijn neefje van 12 die echt complete onzin uitkraamt op YT heeft nog meer volgers...

Omebert | 10-03-18 | 14:00

D'r zijn zat accounts zonder videos met meer.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 14:05

En hier moet subsidie op? Weird

Omebert | 10-03-18 | 14:57

De witmang, die met deze Steijn-treurwilg is getrouwd, is niet te benijden

Pierre Lebon | 10-03-18 | 13:54

Is zij getrouwd?! En ik als aardig slim hardwerkend niet-zeurend vrouwke in vorm ben single? Ik begrijp de wereld steeds minder. *wanhopig uitleg zoeken doet* ;))

einStina | 10-03-18 | 14:10

Onbegrijpelijk dat dit soort idioten subsidie kunnen krijgen voor dit soort haat.

Dinand | 10-03-18 | 13:48

Helemaal gestoord die wijven idem de subsidieverstrekker.

MINDER | 10-03-18 | 13:47

Ik was al niet aangehaakt, maar "fuck de intentie" doet me nog meer afkeer krijgen van deze drammevrouwtjes 'van kleur'. Bok op twistzieke graaiers.

BlowingBubbles | 10-03-18 | 13:43

We kunnen hieruit concluderen dat het project overduidelijk heeft gefaald (34 abonnees, waarvan waarschijnlijk een deel kennissen/vrienden betreft). Heeft deze onjuiste inschatting ook nog consequenties voor de subsidie-verstrekker in kwestie? Wordt deze persoon uit zijn positie ontheven, of worden dit soort bewijsbare onjuiste beslissingen schaamteloos door de vingers gezien, en mag men dus tot in den treure door blijven gaan met falen?

JackStick | 10-03-18 | 13:41

Anousha/Anna heeft zeker recht van spreken, in Rusland en Kameroen is het allemaal veel beter geregeld op het gebied van rascisme en vrouwenrechten

Zorc | 10-03-18 | 13:38

Soepsidie negers

Oepsie1234 | 10-03-18 | 13:35

Zouden ze door hebben dat het internet een witte uitvinding is en dat ze zich dit nu cultuur toe eigenen? Of geldt dat niet die kant van het kleurspectrum op?

Roeieber | 10-03-18 | 13:28

Hoezo heeft iedereen het over Suris? Zit geen Suri-dame in de groep.

De Ethno-landscape in deze groep is:
Russland Kameroen
Ethiopia
Marrokko
Daarnaast zijn twee van de dames in Nederland geboren.

Verder zak het weer een geval zijn van snoepsidie nepotisme: Ons kent ons en schuift elkaar centen toe.

MistaRazista | 10-03-18 | 13:25

Ik lach ze recht in hun poep pratende gezicht uit, ze kunnen mijn blanke nederlandse reedt kussen.

De Briemusketier | 10-03-18 | 13:43

uit de subsidietoelichting: "De subsidie aan dit project past bij het versterken van de pluriformiteit in het medialandschap. Daarbij beleeft het medium ‘podcast’ een heropleving, maar zijn er nog weinig voorbeelden van Nederlandse podcasts met een groot bereik. Samenwerking met verschillende mediapartners moet helpen bewijzen dat er voor podcasts een groter bereik te vinden is." Een groot bereik, hahahaha, project mislukt. Deze subsidiesponzen gaan nooit een groot bereik halen omdat hun oeverloos herhaal gebabbel (niemand-34) interesseert. Ga eens normaal aan het werk, dat emancipeert. Maar ja, de ruiven van H'sum.

nancystjago | 10-03-18 | 13:25

Dus jullie gaan met z'n 3-en naar het boekenbal, zo'n beetje de enige plek waar nog wat verdwaalde mafkezen rondlopen die sympathie voor jullie hebben en dan ga je achter in de zaal heel erg lafjes wat racistische tweets verzenden over een schrijver die op de buhne staat en een hommage geeft aan een dode vriend omdat het een blanke man is die praat over een andere blanke man.
Hoe ongelooflijk achterlijk ben je dan wel niet om je eigen glazen in te gooien. Had je nog wat vrienden daar die ben je nu dus kwijt.
Ik vind het verder prima want hoe minder deze stupide mutsen aandacht en geld krijgen des te beter.

Basil Fawlty | 10-03-18 | 13:24

Hoe ongelooflijk achterlijk ben je dan wel niet... *omcirkelt wel*

einStina | 10-03-18 | 14:14

Je kan ze zo uittekenen na vijf minuten, allemaal tonnetje rond van de kfc, en die 25000 euro is er halverweg het jaar al doorheen gejaagd bij de kapper. Een eindeloze stroom verbale poep op kosten van de blanke belastingbetaler, en een beschadigd imago van negers met hersens (jawel, die bestaan) is wat het oplevert.

De Briemusketier | 10-03-18 | 13:23

He gadverdamme ik sla het parool open staat die Simons weer op de voorpagina. Het voorspelt een vervelende dag te worden.

Staar Silvana in de krant, gaat het regenen in her land.

Hufterst | 10-03-18 | 13:23

En volgende week weer jammeren bij DWDD, Pauk en Jinek (a 2500 euro pp), dat ze op Twitter racistische opmerkingen krijgen over hun racistische opmerkingen!?! Tja dames, zo houden we die boel niet bij-één hoor!

HanMar2 | 10-03-18 | 13:20

Subsidie verstrekker is Svdj (Stimuleringsfonds voor de journalistiek) die 400.000 euro schonk aan vernieuwende journalistieke projecten. Daarvan ging 24.800 naar Dipsaus met de volgende motivatie:

Dipsaus is een podcast-serie over politiek, kunst, cultuur en pop-cultuur vanuit het standpunt van de gekleurde vrouw. Vrouwen, zeker gekleurde vrouwen, zijn sterk ondervertegenwoordigd in de media, waardoor hun visie onderbelicht blijft. Deze podcastserie moet daar verandering in gaan brengen. De subsidie aan dit project past bij het versterken van de pluriformiteit in het medialandschap. Daarbij beleeft het medium ‘podcast’ een heropleving, maar zijn er nog weinig voorbeelden van Nederlandse podcasts met een groot bereik. Samenwerking met verschillende mediapartners moet helpen bewijzen dat er voor podcasts een groter bereik te vinden is.

drs. P | 10-03-18 | 13:17

Deze 'dames' kunnen dus absoluut niet meedraaien in een multiculturele samenleving (dus ook inclusief blank volk)
Het is beter dat er subsidie beschikbaar komt om ze zsm terug te sturen naar hun "zwarte" land van keuze.
Zo heeft de geestelijke gezondheidszorg tenminste weer wat ademruimte.
Anders wordt het een burgeroorlog :)
tpook.nl/2018/03/09/blanke-boeren-zuid...

Ce ca! | 10-03-18 | 13:13

Er zijn veel parallellen te trekken met de situatie van de blanken in Zuid Afrika en wij in Nederland. Dus zeker een aanrader om die video's van Lauren Southern te bekijken. Leuke vrouw om te zien ook. Ghehe.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 13:29

Zitten er kringen om de zon, dan zit er smorgens een neger in je regenton.
Zitten er kringen om de maan dan is die neger er met je regenton vandoor gegaan.

De Briemusketier | 10-03-18 | 13:11

Luid lachen gedaan heeft.

Hufterst | 10-03-18 | 13:20

Je wordt er rijk en machtig van: appeleren aan het schuldgevoel van de Europeaan. Dan gaat hij op de knieen.
Niet omdat hij feitelijk schuldig is. De wereld heeft veel aan hem te danken. Nee, omdat hij beschaafd en emphatisch is. En ik zeg het... daar word je dan op gepakt. Door de wilden.

Peniskokertje | 10-03-18 | 13:10

account is afgeschermd. Kon vanochtend tweets nog bekijken als niet Twitter gebruiker maar nu niet mee. Denk dat de dames teveel blank tegengas kregen. Jammer iets afschermen wat wij hebben betaald

Fedde71 | 10-03-18 | 13:07

Ik neem aan dat die drie wijven toch allemaal wel een zwarte vriend/man hebben.
Lijkt me echt de complete horror, een relatie als witte man met zo'n zeikwijf.

Yperiet | 10-03-18 | 13:02

Helaas ken ik er 1 van deze racisten door mijn werk. Deze heeft sowieso een blanke man maar ze zit altijd te zeuren over haar blanke schoonfamilie, ze doen het nooit goed. Volgens haar zijn het zeurpieten.
Ook kan ik je vertellen dat het een enorme viespeuk is, heeft ooit iets geleend dat een jaar (!) later ongewassen werd teruggebracht de etensresten zaten er gewoon nog op, serieus.

LekkerWijffie | 10-03-18 | 13:26

LekkerWijffie | 10-03-18 | 13:26
Ik ben niet verbaasd heb zelf ook de nodige ervaringen gehad met wat ik maar noem 'Afrikaanse hygiëne'. Meerdere boxen in meerdere flats in dezelfde gebied waar mensen wonen(!) die in een emmertje poepen en piesen en wat dan gewoon in de sloot geflikkerd wordt en nee dan heb ik 't niet over een Afrikaans land maar gewoon hier in Nederland.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 13:38

Die anousha mfufu heeft inderdaad een blanke man die psychiater is........ En nog erger ze wonen in een pand wat van de voormalige west Indische Compagnie was......

katja69 | 10-03-18 | 14:28
▼ 4 antwoorden verborgen

"Werken" deze "dames" ook "zwart" of doen zij alles "wit"? Zomaar een vraagje.

LaatmaarLu? | 10-03-18 | 13:00

Ik vrees dat deze ‘dames’ vinden dat hun voorouders al meer dan genoeg hebben gewerkt............

pennestront | 10-03-18 | 13:04

Werken ? .... ha ha ha ja op je zenuwen ......

Pjotterdjotter | 10-03-18 | 13:27

Het zijn ordinaire racisten.

Frans Bierings | 10-03-18 | 12:58

Vooraf ingevulde aangifteformulieren in 3,2,1,....
-
_Eigenlijk zeggen ze: "minder,minder,minder blanken"

Ce ca! | 10-03-18 | 13:16

Overigens, die Anousha Mfufu heet toch eigenlijk gewoon Anna Steijn?
Een minder subsidie-generieke naam, maar toch.

Typisch dat ze zich zo diep schaamt voor haar afkomst.
Het ligt meer voor de hand dat haar voorouders zich schamen voor haar; zowel de Europese als de Afrikaanse tak van de familie.

Dandruff | 10-03-18 | 12:58

Ik werd vanochtend wakker en opeen besefte ik het: ik ben een racist.
Want ik vind zwarte basketballers veeeeeeel beter dan witte.

pennestront | 10-03-18 | 12:56

Wel blijven opletten. Dat is positieve discriminatie == ok. Als je vindt dat witte (blanke) schaatsers beter zijn dan zwarte (gekleurde) dan is dat wel weer discriminatie.

Mr Ker | 10-03-18 | 15:36

*chips pakken doet*

Lewis Lewinsky | 10-03-18 | 12:56

*negerzoenen verorberen doet*

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:59

Leuk, op enig moment wordt gezegd: 8000 euro DE MAN.
Zijn het dan toch omgebouwde negers met kakelstem?

Musset | 10-03-18 | 12:55

Ja maar ze moeten eddjoeketen! Dat kost wat!

knutsel_ | 10-03-18 | 12:55

En het ergste is ze hebben allemaal dat nuffige ABN accentje als een mislukte actreutel

Drkildare | 10-03-18 | 12:54

Ik begrijp dat ik als witmang en kaaskop het voortaan moet hebben over witte in plaats van blanke mensen en mensen van kleur in plaats van negers, omdat ik anders een smerige racist ben. Duidelijk.

spanarchist | 10-03-18 | 12:53

Mijn idee hierover: flikker toch op. Ik ben blank, negers zijn zwart en als je je gekwetst voelt moet je godverdomme wat aan je lange tenen doen in plaats van jouw zooi over mijn schutting heen te gooien. Ik kan ook nog wel ff 5 jaar achterelkaar door gaan blaten over waar ik allemaal gekwetst over kan zijn... Goeiemorgen, fijn weekend!

peterdh | 10-03-18 | 12:56

@peterdh ipv een schaamlippencorrectie?

Sandronique | 10-03-18 | 13:02

Het probleem is niet dat deze domme wijven racistischer zijn dan Hitler.
Het probleem is dat ze daar bergen subsidie voor krijgen.
En niet alleen die 25.000 euro voor die 17 uur (hooguit) "werk" voor een podcast met 34 volgers. Deze huidskleurfetisjisten zijn niet van de treurbuis te slaan, en krijgen voor elk minuutje kakelen bij DWDD en cs ook een paar duizend euro's. Vanwege hun blinde haat tegen blanken worden ze bovendien regelmatig geïnterviewd door kranten en tijdschriften en staan ze op festivals; allemaal tegen betaling.

Bindend advies aan alle politieke partijen in NL; stop met het subsidiëren van racisme. Deze wijven menen dat hun huidskleur hun enige talent is, en dat ze zonder hun pigment nooit het VMBO hadden kunnen afronden. Aan hun domheid twijfel ik uiteraard geen moment, echter, er is ook nog zo iets als "ijver", waarmee veel domheid kan worden geneutraliseerd. En het beleid om extreem domme mensen met pigment tòch maar wat diploma's cadeau te doen heeft eigenlijk ook niks opgeleverd. Integendeel; domheid is nu genormaliseerd.

Bovendien, de kans bestaat dat ze helemaal niet zo extreem dom zijn als ze zich steeds gedragen. Ze kakelen elkaar om het hardste na omdat die kippenhok-mentaliteit zo gul gesubsidieerd wordt. Stop de subsidie-industrie, en laat racisten voortaan werken voor hun geld, temidden van echte mensen.
Alleen daarmee haal je het gif uit de angel.
Omgang met andere mensen is de beste manier van deradicalisering.

Dandruff | 10-03-18 | 12:52

"Domheid is genormaliseerd"

U wordt ten zeerste bedankt. Het is mijn quote voor het weekend.

Dr_Prepper | 10-03-18 | 12:55

Verongelijktheid is een verdienmodel.

kapoerewiet | 10-03-18 | 12:56

Zeddegeizot | 10-03-18 | 12:54,

"Black privilege", die houden we er in.
En daar zijn aanzienlijk meer voorbeelden van dan van dat zogenaamd "white privilege", waarvan precies 0 concrete voorbeelden bestaan.

Dandruff | 10-03-18 | 13:02
▼ 1 antwoord verborgen

Na het woord “educaten” ben ik kotsend afgehaakt.

Zeddegeizot | 10-03-18 | 12:50

Is dat de nieuwe afkorting van euro dukaten? €25.000 ofzo?

Sandronique | 10-03-18 | 13:00

I don't need no edjoekesjen I don't need thot kontrool.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 13:02

Goed gevonden, de eurootjes komen van het incestclubje Stimuleringsfonds voor de journalistiek. In totaal 400.000 euro voor dit soort projecten. 25k voor zwarte vrouwtjes. Dan zijn ze waard tegenwoordig.

drs. P | 10-03-18 | 13:11

Allemaal witte mensen die een zwak hebben voor mensen van kleur, zo te zien. Ow ow ow wat deugen ze toch.

VictimaDelAmor | 10-03-18 | 13:55

Als je jezelf wijsmaakt dat jij aan de goede kant van de strijd tegen Het Onrecht staat, valt de noodzaak tot introspectie en zelfkritiek geheel weg.

Wat je dan krijgt zie je bij Nzume: hele nare mensen, humorloos en narcistisch.

raskol | 10-03-18 | 12:45

Ach over een jaar of twee is deze hele discussie alweer vergeten. Men wordt moe van zichzelf, herhaalt zichzelf alleen maar en op den duur gaat dat toch vervelen. Als ze geen aandacht krijgen dan gaan ze onderling lopen kijven, hoe leuk is dat?

Dat ze subsidie krijgen vanuit Den Haag heeft alleen te maken met die laffe twats van een ambtenaren die geen ruzie met hun baas willen of doodsbang zijn voor de media. Die laatsten zouden eens goed naar zichzelf moeten kijken. Buiten dat 020 deugdorp is helemaal niemand geïnteresseerd van die opgeklopte deugkots die de media klakkeloos overnemen. Beweging is al duidelijk zichtbaar, geen hond kijkt meer naar de NPO. Ander voorbeeld, Peter R de Leugenaar trekt nauwelijks kijkers omdat het net zo'n opgeklopte windbuil is. Eikel die alleen in zichzelf is gaan geloven. Medialand zit er vol mee.

RenHoek | 10-03-18 | 12:44

Ze gaan naar het Boekenbal om eens heerlijk verontwaardigd te zijn over zo veel vermeend racisme. Ze willen een kinderfeestje van cowboys en indianen verbieden en verzinnen daar een reden voor. Het is geen tijdelijk verzinsel, het is een levensinvulling. En een verdienmodel.

spanarchist | 10-03-18 | 12:59

RenHoek | 10-03-18 | 12:44,

Deze black supremacists worden nooit moe van hun racistisch gekakel, omdat ze daar bergen subsidie voor krijgen. Zolang onze subsidiekranen open blijven staan, zullen al deze discussies voortduren en verergeren, en zullen er ook steeds meer discussies (= verdienmodellen) bijkomen.

Geen zinnig mens kan vrijwillig 3 minuten naar die derrie luisteren.
Geen zinnig mens kan 40 jaar lang schroefjes aandraaien aan de lopende band.
Maar als je daar je brood van koopt, dan doe je dat. En dan levert "anti-blank racisme verkondigen" aanzienlijk beter broodbeleg op dan schroefjes aandraaien.

Dandruff | 10-03-18 | 13:09

Op zich wel waar wat Spanchrist zegt. Anna Stijn was uitgekakt bij Onderweg naar Morgen ofzo en heeft toen het racisme als verdienmodel ontdekt. En dat de dames naar Parijs zijn gegaan duidt op het feit dat daar een hele hoop knaken zijn uitgegeven aan dingen die beter niet in Nederland konden worden gekocht.

Kijk dat je daar voor drie stuivers je kudt laat zuigen en epileren zou mij eigenlijk worst zijn. Ik wil alleen geen last van je gekakel van hebben.

RenHoek | 10-03-18 | 13:31
▼ 1 antwoord verborgen

Ik voel me niet aangesproken

ikdenkwat | 10-03-18 | 12:44

'Alleen goedgekleurde volgers hebben toegang'

LibertasSimplex | 10-03-18 | 12:42

Dat moeten we niet hebben inderdaad. Het moet wel huidconform, of zoiets.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 13:03

Schminken telt zeker niet he?

knutsel_ | 10-03-18 | 13:06

knutsel_ | 10-03-18 | 13:06 |
Ik denk dat schminken wel telt, voor je score kickoutpunten, maar zeker ben ik niet, qua Zwarte Piet.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 13:17
▼ 1 antwoord verborgen

Dit punt te maken, zoals Dipsaus dit doet, over de rug van iemand die treurt om een dode vriend, een dode dichter, notabene de vriendelijkste, zachtaardigste en minst racistische persoon die men zich voorstellen kan, en ook nog de beste dichter die er in Nederland rondliep tot voor een paar weken geleden, toen hij veel te jong overleed, om dan zo, op die manier je punt te maken, dat is wel heel treurig. En dat brengt ons allemaal echt helemaal nergens.

jan cioran | 10-03-18 | 12:42

Bravo. Zo met je eens.

kapoerewiet | 10-03-18 | 12:57

Maar welke idioot heeft hier subsidie voor gegeven? Welke parlementariër bijt zich eens vast in dit soort zaken en zoekt tot op de bodem uit wie verantwoordelijk is voor het verstrekken van zoveel gemeenschapsgeld aan dit soort onzin?

drs. P | 10-03-18 | 12:41

vervang hun zwart voor blank, of andersom, en je hebt onmiddellijk een proces aan je broek. Dit zijn zwarte racisten.

Chemokar | 10-03-18 | 12:58

T Gelders Volksleger, en dan de radicale vrouwentak. T luisteren nooit waard. Of, om in hun eigen woorden te spreken : Zwarten, meteen blocken.

Chemokar | 10-03-18 | 12:41

Maak me meer zorgen om WIE deze subsidie heeft toegekend en wat de motivatie is om deze toe te kennen. Is er na een jaar van deze prietpraat wel een evaluatiemoment? Is de doelstelling bereikt op grond waarvan deze subsidie werd toegekend? Kan dit gewobt worden?

VictimaDelAmor | 10-03-18 | 12:40

Wat ik me nou zo afvraag: wat kunnen deze kwebbeldames anders dan van kleur zijn? Zit er een microbiolog tussen? Een orthopedisch chirurg? Een hoofd planning bij een commerciële organisatie? Mijn gok: nee, want dat kunnen ze niet want daar zijn ze gewoon te dom voor. Of dat dan aan hun kleurtje kigt weet ik niet, maar hoe vaker ik een zwarte iets in de media hoor zeggen zonder daadwerkelijk iets te kunnen of te weten, hoe meer ik het idee krijgt "zie je wel, ze kunnen niks, die mensen van kleur" Dus wil je iet betekenen als mens van kleur: ga gewoon iets nuttigs doen dat niet met je kleur te maken heeft. Door deze wijven van kleur lijken alle wijven van kleur toch een beetje meer op het mongooltje dat op tv mag omdat hij een mongooltje is.

Hufterst | 10-03-18 | 12:38

Als deze 3 dames in de schoonmaak, de verzorging of de detailhandel zouden werken, zouden ze meer nut voor de maatschappij hebben dan nu. Een dan mogen ze nog parttime werken ook.

Arachne | 10-03-18 | 13:06

Het werd ze te heet onder de voeten!
De Tweets van dit account zijn afgeschermd.

Alleen goedgekeurde volgers hebben toegang tot de Tweets en het volledige profiel van @DipsausPodcast Klik op de knop "Volgen" om een volgverzoek te sturen.

Racisme aanwakkeren doe je zo! #Racismekanjeleren

BigShow | 10-03-18 | 12:36

Geh. Kunnen we de subsidie nog terugvorderen? Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat die tweets slechts zichtbaar zijn in de echoput; het reaguurdersleger betaalt ook belastingen en heeft dus recht op entertainment van dit groepje. Want zo te zien valt er genoeg te lachen.

Muxje | 10-03-18 | 12:43

Hierdie Tweets is slegs vir swartes.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:52

Daar heb je een punt Muxje, nu is het een vriendengroepje van 32 personen met een 25K subsidie, welke vriendengroep wil dat nu niet!

BigShow | 10-03-18 | 13:20

Ik heb vorige week 750 euro ontvangen om als Ervaringsdeskundige binnen de GGZ twee maal een uurtje wat te komen vertellen. Ik heb mij zelden zo ongemakkelijk gevoelt en kreeg het, ook al had ik er recht op, niet meer aan mij zelf verkocht om de parkeerkosten te declareren. Zelfs wanneer ik me realiseer wat ik er allemaal voor het gedaan om op dit punt te komen.

Wanneer ik dan dit lees is dat voor mij de bevestiging dat deze dame alles behalve zuiver in haar intenties is.

Crest of Waves | 10-03-18 | 12:32

25k
34 abonnees
Dat is 735,29 euro subsidie per abonnee.
.
Lekker leven in een land waar business cases vooraf niet nodig zijn en achteraf niet beoordeeld worden.

de Voorzittert | 10-03-18 | 12:31

Ik zou zeggen dom lijp kutwijf. En inderdaad turbo eng. Heb ineens de racist in me ontdekt. Wist niet dat ik het in me had. Maar voelt eigenlijk prima zo.

pleemobiel | 10-03-18 | 12:31

jankmevrouw, dpa heeft microfoons in alle kleuren. je bent echt de eerste die over zoiets huilt, net als die mevrouw die ove ondergoedkleuren zeurde (die ook in alle huidstinten te koop zijn!) www.dpamicrophones.com/dfine/4066-omn...

Einde van de Domheid | 10-03-18 | 12:31

Tien uur rijden naar Parijs? Dan heeft daar vast inparkeren bijgezeten en rijden zonder Tom Tom.

RenHoek | 10-03-18 | 12:30

Lol. Met huidskleur heeft het niet zo veel te maken, maar om er 10 uur over te doen om naar Parijs te rijden moet je toch wel vrouw zijn.

spanarchist | 10-03-18 | 12:47

Zijn ze wel naar die 'black community' gegaan dan? Die bokoe's zouden hun medemensch van kleur toch als een meester (racistisch?) moeten kunnen helpen inparkeren?!

Sandronique | 10-03-18 | 12:59

Nou ik ik kan het dus wel vergeten mijn saus in deze dames te dippen. Dit is puur racisme wat deze dames eruitkramen. Waar blijven de aangiftes en oproepen tot adverteerdersboycot, ow wacht dit racisme is door u en ik betaald met subsidiegelden.

AttoMelani | 10-03-18 | 12:30

Deze dames zijn. Uhhhh, wat de Brassers zeiden: youtu.be/uhqDUgzmwq4

Pieter Breydel | 10-03-18 | 12:28

Leip kutwijf die Anousha. Eng wijf.

RenHoek | 10-03-18 | 12:26

Die 25k is in elk geval goed besteed om die dames van de straat te houden. Buiten die 34 abonnees heeft dan verder niemand er last van. Wat een kippenhok zeg...

Los van dat, het moet toch wel ontzettend vermoeiend zijn om zo in het leven te staan. En erger nog om je kinderen ook op die manier op te voeden.
Op de school van mijn kinderen wordt als 1 van de eerste dingen geleerd; "niet zielig doen!" Maar dat is dan ook een 99% witte school... racist die ik ben!

Mr Ker | 10-03-18 | 12:26

Ze kunnen het beter over Surinaams eten praten, dan krijgen ze wat meer volgers.

marrretje | 10-03-18 | 12:24

Noem het Boekenbal voortaan Kookboekenbal. Naar dat tjoeki tjoeki niveau glijden we af.

K. Westergaard | 10-03-18 | 12:41

Fijn dat graftakke Islammerdam ,mijn dag is weer goed als witte ras echte racist ,onderbuiker , tokkie , totaal onmensch, pvv ert, crimineel,en algemeen alles hater. Ik kan er weer eff tegen voor vandaag. Bedankt G-S voor de doodschap.

gelukzoeker | 10-03-18 | 12:23

Biertje pik?

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:23

Dacht het wel.

gelukzoeker | 10-03-18 | 12:31

Wieringa had natuurlijk moeten zeggen 'Het spijt me dat ik hier als witte man op het podium sta. Deze plek had natuurlijk voor Anousha Nzume moeten zijn. Ik wou het hier graag hebben over mijn overleden vriend Menno Wigman met een enorme staat van dienst in de literatuur, maar dat doe ik niet want dan zijn we weer aan het uitsluiten. In plaats daarvan een ode aan de fantastische podcast Dipsaus. Voor maar 25K gemaakt from scratch. 17 afleveringen lang witte mannen haten. Geweldig.

wildloper | 10-03-18 | 12:22

Ik zou zeggen; als er zo'n gemis is aan gekleurde mics, spring in het gat vd markt.
Ipv subsidie te lurken. Van de witmangs (?).
Of zou er, heel misschien, niet veel vraag naar zijn?

Carmelita | 10-03-18 | 12:19

Zucht.

belly | 10-03-18 | 12:19
-weggejorist-
Graaf_van_Hogendorp | 10-03-18 | 12:18

“Witmang” en “vrouw van kleur”. Waarom krijgt dit soort onversneden racisme überhaupt subsidie? Ze zouden een dagvaarding moeten krijgen.

Trekhaas | 10-03-18 | 12:18

Enigszins ironisch wel, Suri's onder elkaar zijn enorm racistisch over elkaar. Maar goed we weten toch dat in het westen alleen tata's racisten kunnen zijn?

Graaf_van_Hogendorp | 10-03-18 | 12:21

Als Suriname geen grote populatie aan Indiers en Javanen gehad had, dan hadden zij nooit zelfstandig geworden, immers de Creolen, ook de goed opgeleiden, pesten iedere neger weg die het waagt om zijn werkzaamheden serieus te verrichten.

In de micro samenleving van Suriname zie je dat de IQ vergelijking van de diverse mensgroepen volkomen waar gemaakt wordt.

Negers zijn heus niet te dom om van brood stront te maken maar ze weten gewoon niet hoe je het brood maakt.

TriestGeval | 10-03-18 | 12:45

Wat een gewauwel zeg. Het is tegenwoordig hip en trendy als je een kleurtje hebt of moslim bent. Dat is cool. Dan hoor je er pas echt bi. Ook al kom je nog zo stupide over, het kleurtje of geloof maakt het dubbel en dwars goed, bij deugend, elitair en krakers Nederland. Als je hier een andere mening over bent gedaan, wat objectief gezien volkomen logisch is, ben je een racist en fascist en ben je tegen diversiteit. Bek dicht houden anders pakt de diversiteitsgestapo je op. Ja Menschen dat is het Koninkrijk der Lage Landen anno 2018. Waar de autochtoon, de witte man op het schavot staat en hangend aan een koordje, mag zeggen dat het hem heel erg spijt. RIP, Koninkrijk der Nederlanden, je dagen zijn al lang geteld. Je bent dood maar je weet het alleen zelf nog niet.

De Evangelist | 10-03-18 | 12:18

De Evangelist--- Mooi juist en raak gezegd man ,ik zal U laven en zegenen.+10

gelukzoeker | 10-03-18 | 12:31

Bjzonder dat de concubine van psychiater Martijn Figee, de halve Russin Anna Stein, haar verveelde bakfietsmoedertaruma’ s gesubsidieerd mag etaleren.

En dan als halve Kameroense ook nog eens meeliften op het vermeende slavernijverleden dat haar overoverovergrootouders ook nog eens niet hebben gehad.

Merkwaardig dat de Duitse Tanja Jess, de Kameroens-Russische Anna Stein, de Oostenrijks-Marrokkaanse Nadia Moussaid zo’n grote bek opzetten over een samenlaving waar ze allemaal stukgepamperd zijn, waar ze kritiekloos alle kansen hebben gekregen die ze op basis van hun beperkt talent niet verdienen en waar ze klakkeloos overheen schijten.

Die stas van het CDA wilde tegen deze haatspraak te hoop lopen. Laat hem dat doen. En begin eerst alle universiteiten waar marxisme en cultuurmarxisme nog als wetenschappelijke methoden worden onderwezen gewoon te sluiten, subsidiestromen af te kappen en het OM op te dragen om ook deze linksfascistische haatspraak te vervolgen.

Glasgow Argus | 10-03-18 | 12:17

Sterker nog. De kans is groter dat haar Afrikaanse voorouders slaven hebben gevangen en verkocht aan witmans of arabier, dan dat de voorouders van de gemiddelde reaguurder iets met de slavenhandel te doen had.

Roeieber | 10-03-18 | 13:25

En Sylvana zag dat het goed was.

Koonkluk Huis | 10-03-18 | 12:17

Als zij het ook nog niet ziet met zo`n bril op.

gelukzoeker | 10-03-18 | 12:43

Je zou door dit soort mafketels toch spontaan racist worden? Denken in huidskleuren en de één inferieur aan de andere achten is kennelijk alleen iets wat niet-blanken mogen doen. Want dat is progressief ofzo.

Ares | 10-03-18 | 12:17

Wat ze doen is identity politics, gecombineerd met guilt by association (sorry voor de engelse termen, weet er geen Nederlands woord voor wat de lading dekt). Je groepsidentiteit belangrijker maken dan je individuele identiteit. Als individu kan je niet worden aangesproken op de daden van mensen die eeuwen geleden leefden en dat weten de Anna Steijns en Sylvana's van deze wereld maar al te goed. Maar als lid van een groep is de 'schuld' diffuser en kan jou tot in lengte van dagen de wandaden van die bepaalde groep worden verweten. Daarom leggen ze de nadruk op de groepsidentiteit. Eigenlijk een heel archaïsche manier van denken, want ze proberen hiermee een soort stamverbanden te creëren en als je bij de juiste stam hoort is het goed en anders ben je verdoemd tot in eeuwigheid.

Braboblanke | 10-03-18 | 13:27

Kanarie_Geil | 10-03-18 | 12:22
Mijn punt is dat ik dit trekje nu nog vast stel bij een stel fanatiekelingen en het de gemiddelde donkergetintiër nog niet verwijt, maar als dit steeds verder door ga ik dat geduld niet meer op kan brengen.

Ares | 10-03-18 | 14:02

Braboblanke | 10-03-18 | 13:27
Het is wat mij betreft exemplarisch dat dat soort geesteszieke hersenkronkels niet vertaald zijn in het Nederlands. Het is het zoveelste voorbeeld van een negatieve Yankie invloed in ons nationale debat. Het is bijvoorbeeld erg opvallend dat lui als Sylvana exclusief Amerikaanse onderzoeken aanhaalt om ons als racist weg te zetten hier. Die onderzoeken zijn compleet irrelevant daar onze Nederlandse bevolking compleet anders is. Een andere demografie en vooral een andere mentaliteit.
Wat mij betreft kan Trumps muur om de westkust van de Atlantische Oceaan er niet snel genoeg zijn.

Ares | 10-03-18 | 14:23
▼ 3 antwoorden verborgen

Het tuig dat de subsidies verstrekt, zullen we het daar eens over hebben. Dat is vele malen erger dan dit oninteressante geneuzel van talentloze mokkapuntjes.

Où est Charlie? | 10-03-18 | 12:17

Jezus Christus zeg. Als je zoveel moeite hebt met witte mensen, ga dan niet in een land wonen waar er zoveel van zijn. Sneue racist.

obominotie | 10-03-18 | 12:16
-weggejorist-
EefjeWentelteefje | 10-03-18 | 13:17

Hoe denkt Brabo Neger hierover?

H0lland | 10-03-18 | 12:15

Braboneger is al weer een tijdje weg. Weggejorist onder druk van de deugbrigade.

Muxje | 10-03-18 | 12:23

Steven Brunswijk*

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:25

De Braboneger verloochent zijn creatieve zelf, over een paar jaar kun je ‘m opvegen wegens burn out. Misschien kunnen we nu alvast een subsidieaanvraag doen om hem te helpen er weer boven op te komen.

Où est Charlie? | 10-03-18 | 13:03

Hahaha. Dat verhaal in die podcast van 'wij begonnen met echt helemaal niks. From scratch! Vierentwintigduizendnogwat fokking euro. Zo hard gewerkt.' Whahahahaha leuk ook wel om Bert Brussen met overslaande stem te horen schreeuwen.
Schitterend.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 12:14

Ik kan er wel om lachen. Ook om die stem.

LibertasSimplex | 10-03-18 | 12:41

Niks mis met BB ( behalve dat krijsstemmetje dan ;) )

Où est Charlie? | 10-03-18 | 12:47

'Achtduizend euro, dat is dus helemaal niks", aldus een van de kwebbelkutten. Nou, als het niks is, pak het dan ook niet aan.

FrankVeer | 10-03-18 | 12:53
▼ 1 antwoord verborgen

Weer een stukkie over Anna, die niet mag zoeme.... Totaal oninteressante kleurtrut.

Pierre Lebon | 10-03-18 | 12:14

Zucht.. Echt, serieus? Mens, ga toch koken.

VP732 | 10-03-18 | 12:13

Het moge duidelijk zijn dat er psychiatrische patiënten de hele dag het internet afstruinen om zichzelf weer het zieligheidsstempel te kunnen geven. Een groep naïefjes huilen vervolgens mee, zonder eerst zelf na te denken. Gewoon omdat het kan.

Earl_of_Doncaster | 10-03-18 | 12:13
-weggejorist-
swebe | 10-03-18 | 12:12
▼ 4 antwoorden verborgen

Als een heel klein groepje kleurklagers continu aandacht krijgt en het nieuws domineert, dan lijkt het net of zij de mening van Nederland verkondigen. Vervolgens gaat iedereen daar weer iets over vinden en lijkt het daardoor net of heel Nederland inderdaad van mening is dat er een enorm issue is. Mijn oplossing is heel simpel: Ik gedraag mij netjes en hoffelijk tegenover iedere medemens ongeacht welk kenmerk dan ook, negeer de beroepsklagers en ga over tot de orde van de dag. Beroepsklagers hebben alleen maar een punt omdat ze bevestiging menen te zien gelegen in het feit dat ze veel aandacht krijgen.

devil13 | 10-03-18 | 12:11

kleurklagers + 1

Où est Charlie? | 10-03-18 | 12:23

ik hou van leuk maar het linkje werkt niet.

devil13 | 10-03-18 | 18:18
-weggejorist-
King of the Oneliner | 10-03-18 | 12:11

Eerlijk gezegd vind ik het nog niet zo makkelijk hoe je deze narigheid actief moet bestrijden. Geen geld meer naar die achterlijke potkasten, dat is simpel. Deze mensen niet meer uitnodigen op plekken waar ook blanken op een afgesproken plaats en tijd samenkomen. Dat kan misschien wel, op grond van het respectloze, sfeerbedervende en racistische gedrag in het verleden. Maar dan? Ik denk hierover na, naar aanleiding van dit stuk:
opiniez.com/2018/03/07/hoe-beroepsdra...

Poesmobiel | 10-03-18 | 12:11

Vrouwtjes met een kleur staan te trappelen om dit afschuwelijk racistische land Nederland in te komen, desnoods illegaal....?????

Kanarie_Geil | 10-03-18 | 12:11

Ik heb medelijden met haar echtgenoot. Kom je thuis, zit er nog meer werk op de bank.

Linkse allergie | 10-03-18 | 12:11

Lastig als je je eigen huidskleur constant een probleem vind, sorry hoor, maar denk dat de gemiddelde "donkergetinte" lees gewoon zwarte, een enorm minderwaadigheidscomplex heeft, waarom constant anders dat gezeik??

Wienerschnitzel mit | 10-03-18 | 12:10

Het is een verdienmodel.
Met puur alleen zwart zijn kan je jezelf een inkomen verschaffen.

Kanarie_Geil | 10-03-18 | 12:13
-weggejorist-
lustgeenthee | 10-03-18 | 12:10

I love women.

newray | 10-03-18 | 12:09

Vooral met dikke billekes?

BenPakdee | 10-03-18 | 12:17

Bert "Mad dog" Brussen slaat weer toe

Barre_de_k | 10-03-18 | 12:07

Dat die mensen niet ontzettend moe van zichzelf worden blijft mij een raadsel. Waarom moeten dit soort moraalridders toch altijd overkomen alsof alles en iedereen zijn moeder racistisch en discriminerend bezig is? En dan nog niet doorhebben dat wanneer je er op zo'n manier mee bezig bent je het alleen maar uitlokt dat er meer en meer racisten en discriminatie in het leven worden geroepen.

Aeque | 10-03-18 | 12:06

Verdienmodel. Welke andere vaardigheden hebben ze?
Verkeer een poosje op dagelijkse basis met dit type mensen en ontdek dat de onzeker zijn en ze racisme en discriminatie als kruk gebruiken.

Arachne | 10-03-18 | 12:55

Okay, ik ben he-le-maal klaar met die huidskleurbullshit. Wat zijn sommige mensen toch obsessief bezig met zoiets nietszeggend als de hoeveelheid melanine in de huid.

Punt1 : Dit stofje zegt niets over de persoonlijkheid en/of persoonlijke kwaliteit van mensen. Het doet niets met de hersenen en heeft absoluut geen invloed op hoe je jezelf ontwikkelt als mens.

Punt2 : Discriminatie op basis van huidskleur bestaat in Nederland niet. Voorkeur op basis van instelling, intelligentie en gedrag wél en dat geldt voor iedereen.

Als mensen dit niet willen accepteren en vervolgens zelf de conclusie trekken dat deze voorkeur vast iets te maken heeft met de hoeveelheid melanine in de huid zijn ze knettergek en bewust bezig het probleem te verleggen naar iets waar ze zelf geen invloed op hebben.

Lekker makkelijk, want dan hoef je niet aan jezelf te werken en is het altijd de schuld van een ander.

Daarbij is het klagen en alle aandacht stiekem wel lekker. Je hebt iets om voor te leven, je werkt actief aan het sociale cohesie binnen je eigen "community" en je kunt lekker afgeven op mensen die het beter doen dan jij.

Zo.. nu tijd om de auto te wassen, samen met de Turkse buurman aan de overkant en de Surinaamse buurman van twee huizen verder.

Threesixty | 10-03-18 | 12:05

Geef ze om het half uur een pauze van 5 minuten. Dan zijn ze volgende week makkelijker te paaien.

artie | 10-03-18 | 12:34

Kan het mis hebben hoor maar volgens mij zitten we met z'n allen in Nederland en hier spreken we over blanken en donkere of zwarte mensen. Wit en mensen/vrouwen/mannen van kleur zijn directe vertalingen uit het Engels en daarmee dus foutief Nederlands. En dan ook nog eens 25k voor deze zooi krijgen? Aan mij zouden deze landverraders echt een hele verkeerde leider van Nederland hebben. Confiscatie van alle bezittingen en goederen en gelden en linea recta terug naar land van herkomst/voorouders. Ga je daar maar sparen voor een ticket naar Toronto, Canada dé SJW hoofstad van dit aardbolletje en daar de verongelijkte zeurheks spelen. Maar dus niet hier.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:03

Het lijkt mij ook wel eens lekker om alle ongemakken die nu eenmaal met het leven samenhangen, net zoals deze dames, te wijten aan de ander. De ander is verantwoordelijk voor mijn welbehagen en gevoel, eigen verantwoordelijkheid, vergeet het maar. Alleen hebben de dames niet door dat een dergelijke levenshouding op lange termijn voor hen zelf destructief is.

therealbraindump | 10-03-18 | 12:02

Als je de blanken wil uitroeien of financieel ruïneren dan moet je het toch subtieler doen. Ze hebben een ding mee, ze hebben alles tegen.

gnor | 10-03-18 | 12:01

8.000 € p.p voor een theekransje, en dan zooo zielig slap lullen. Onbegrijpelijk. Speechless.

Bat-Adam | 10-03-18 | 12:01

Komt heel vaak voor bij slinks getypte stukken. Het essentiële woord op zo'n manier verkeerd typen dat het hele stuk eigenlijk nietszeggend is maar onder de gordel wel klopt. Let daar maar eens op!

kwark001 | 10-03-18 | 12:01

Podcasts luister ik voor mijn rust, maar wat ik in dat TPO fragment hoor is kakelende zwarte kippetjes. Een gezond mens kan dat niet aan..

GroetenVanUrk | 10-03-18 | 11:59

Graag ophouden met dat belachelijke begrip 'vrouwen van kleur'. 'Witte mannen' = dan ook gewoon 'zwarte vrouwen'. Wel zo fair.

kom hoe heet ie | 10-03-18 | 11:59

Precies, want als het "vrouwen van kleur" is, dan is het tegenovergestelde dus "kleurloze mannen". Oh, en het is trouwens nog steeds gewoon "blank". Wat de NPO ons ook wil voorhouden.

Muxje | 10-03-18 | 12:01

Ik zie daar trouwens twee microfoons in zwarte huidskleur liggen, wat zit die zwarte vrouw nou te zeiken?

kom hoe heet ie | 10-03-18 | 12:03

Ik ben er helemaal klaar mee! Kunnen we er 1 dag voor uittrekken voor dit gezeik. 30 februari lijkt me wel een goede dag hiervoor.

Raysdale | 10-03-18 | 11:58

Begin anders een zwart boekenbal waarop je alleen maar niet blanke auteurs uirnodigd. Er is werkelijk geen weldenkend mens te vinden in dit land, die daar een probleem van gaat maken. En daar zit de crux, de autochtone Nederlander is een, wellicht te, tolerant mens, die zelfs genegen is om mensen van buitenaf hier een kans te gunnen.

Die mensen presteren nog wel eens ondermaats. Enige zelfreflectie of fatsoen, dankbaarheid en respect is hen volkomen vreemd. Klagen over hen hier tekort wordt gedaan, externalisatie en roepen over discriminatie en racisme door blanke mensen, die hen, verondersteld, alleen maar hier naartoe hebben gehaald om hen te beschimpen en te onderdrukken. En om ervoor te zorgen dat ze niet weggaan zijn die blanken zelfs nog bereid hen van alles gratis te geven.

Gaat het nog een beetje stelletje zwarte klaagneuzen. Heb hier een volgend idee voor jullie. Ga met het vliegtuig naar Bangladesh. Zoek een fatsoenlijke vuilnisbelt en je ziet daar hordes gezinnen. Deze mensen lopen met kleine kinderen op de rug en aan de hand daar 80 uur in de week te struinen om te voorzien in hun bestaan.

Ga nou eens aan die mensen vertellen hoe slecht het hier gesteld is en dat je hier totaal geen kansen hebt. Jullie moesten je stuk voor stuk, diep schamen.

netniet | 10-03-18 | 11:58

+ veel.

Verwende etters met een huidskleur-obsessie.
Ik heb er geen andere woorden meer voor.

EefjeWentelteefje | 10-03-18 | 12:03

Hear hear!

Botte Hork | 10-03-18 | 12:18

En dan janken dat er niemand komt.

Jos Tiebent | 10-03-18 | 12:29

Dat gezeik zo zat, misschien is het beter om racistisch te worden je doet toch nooit iets goed

Bokito ergo sum | 10-03-18 | 11:57

In dat stadium ben ik inmiddels al aangeland. Het doet me allemaal niets meer, en ik let al helemaal niet meer op culturele gevoeligheden. Filters uit: ik noem flauwekul gewoon weer flauwekul, en als iemand zeikt over Zwarte Piet, huidkleurige microfoons of systeemracisme, dan geef ik gewoon weer de natuurlijke en ouderwets gezonde reactie op onzin: hoon met een vleugje meewarigheid. Dan ben ik maar racistisch. Het woord betekent niets meer.

Muxje | 10-03-18 | 12:09

Racist is ook maar een label. Zolang u de goede strijd strijd en niet in het vizier van het OM komt kunt u best een racist zijn. Zie het als geuzennaam.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:13

Racist en populist zijn geuzennamen geworden.

Randall3.0 | 10-03-18 | 12:35

Nou staan ze goddomme weer voor op GS te glunderen. Dit geëmmer krijgt alleen maar momentum als je het aandacht geeeeeeeeeft.

Ik blijf het toch zeggen hoor.

barq | 10-03-18 | 11:57

precies. Waarom dit zo'n platform geven? Totaal irrelevant. Jammer van die 25k subsidie, maar om daar een topic aan te wijden? Die vrouwen kicken op deze aandacht, want meer naamsbekendheid en ophef.

martymcfly | 10-03-18 | 11:59
-weggejorist-
Vesta | 10-03-18 | 11:57

Ik was helemaal niet racistisch, maar met dit soort fratsen bespeur ik dat ik steeds meer een vooroordeel jegens bepaalde mensen heb en dat ik hen daarom mijd.

kommabijmebinnen | 10-03-18 | 11:55

'24.000 euro gedeeld door drie dat is maar 8000 euro DE MAN'

wildloper | 10-03-18 | 11:53

En €735,29 per abonnee.

Osdorpertje | 10-03-18 | 11:57

Nee, beroepsnegers krijgen al genoeg subsidie en zendtijd in de media voor hun van Rijkswege ondersteunde racisme.
Sla dat "dipsaus" wel over.

Jan Passant mk2 | 10-03-18 | 11:53

We mogen weer belastinggeld ophoesten om ons door een stel gefrustreerde talentloze zeikwijven te laten beledigen.
Wanneer stopt deze waanzin nou eens.Braboneger zingt ook al een toontje lager,anders berufsverbot.

Zeurkont | 10-03-18 | 11:52

Draait Monsieur Cannibale nog in De Efteling?

Jos Tiebent | 10-03-18 | 11:52

Nee de Efteling is rassies. Met die elfjes enzo. Er zijn vast wel mensen die dat aanstootgevend vinden.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 12:03

Bert Brussen? Die gaat toch Nieuwsuur presenteren?

blikjegrolsch | 10-03-18 | 11:52

Schande dat in Nederland (al 2000 jaar blank) zomaar blanke mensen in de media hun woord mogen doen.

Je zou dat soort verwende negers verplicht 5 jaar in Afrika moeten laten wonen.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 11:52

Mag zuid Soedan? Of is er nog een keuzemenu? Ghana ofzo?

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 12:02

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 12:02 |
Ghana is wel oke hoor.
Voorstel van mij is 1 jaar Port Harcourt of een jaartje op kaai van Apapa. En als ze het overleefd hebben nog eens vragen hoe het voelt om te schijten in ruif waar je uit moet vreten.

JdelaT | 10-03-18 | 12:34

Wat een zooitje geschifte heksen is het toch ook... Te triest voor woorden, dit kleurtjesgeneuzel. Een ding hebben ze wel bereikt: niemand kan meer beweren dat negers lui zijn, want iedereen kan -te pas en te onpas- horen en zien dat de dames het er maar druk mee hebben!

Lefty-Messup | 10-03-18 | 11:51

Staatsgesponsord beppen is geen werk. Betaald blijkbaar wel behoorlijk, zou er bijna jaloers van worden.

Foolonthehill | 10-03-18 | 11:55

Subsidie ?

Kamervraag | 10-03-18 | 11:50

Ja, dat heb je nodig als je een slecht product maakt en om niet gemotiveerd te worden om het beter te maken.
Kijk naar Adam Curry, die maakt de beste podcast in de universe, en kan er met zijn medepresentator goed van leven. Per aflevering wordt er een paar duizend USD gedoneerd, op basis van het "value for value"-principe.

Pimp my Voortuin | 10-03-18 | 11:52

Jan schrijft vaak vermakelijke en rake brieven. Deze is ook weer helemaal raak.

Yperiet | 10-03-18 | 12:50


Je zal toch maar Aziatische, Surinaams Hindoestaanse roots hebben. Of gewoon blanke autochtoon zijn. Of blank maar dan uit een ander westers land. En hier in NL wonen.
Dan vraag je je toch af: 'Kunnen mensen met verre Afrikaanse roots dan niets op eigen kracht? Moet vadertje Staat weer financieel bijspringen voor hun verongelijkte bezigheidstherapietje in de vorm van een subsidie?'

leo de pejo | 10-03-18 | 11:50

Ach, ze maar 34 abonnees. De meeste donkere mensen geven geen poep over wat deze dames zeggen.

Zuidwest6 | 10-03-18 | 11:55

ik daag de dames uit hun belangwekkende programma 1 jaar zelfvoorzienend te laten draaien.
Er zijn vast enorme aantallen fans en sponsoren die daar geld voor over hebben.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 11:56

#hallozwartemensen

Jos Tiebent | 10-03-18 | 11:48

Uit de keuken / van rond de kookpot direct de radio op. Misschien eerst een tussenstapje maken en met een Tamtam leren communiceren, dames?

Kapitein Stijlvol | 10-03-18 | 11:47

O ja en die rode lipstick staat natuurlijk voor het bloed van de slaven. Gelukkig zijn letters meestal zwart op wit want andersom zou maar weer op een wit privilege van de taal wijzen.

Simon_GS | 10-03-18 | 11:47

Haha treffend!

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 11:49

Zodra ik een nam als Anousha hoor dan gaat mijn deugmodus al uit. Vaak ook terecht blijkt elke keer.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 11:47

Racisme:
"discriminatie op basis van etnische afkomst, of huidskleur"

atheïstisch stemvee | 10-03-18 | 11:47

Of geloof? Of sexuele voorkeur? Of anders denken? Of het niet eens zijn met? Of omdat het eten niet lekker is? Of omdat je lang op de bus moet wachten?
Ik zie het woord gewoon als : "ik krijg mijn zin niet." Verhelderende gedachtegang.

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 11:49

Anti blanke mensen racisme.
Betaald door blanke mensen.
We zijn officieel gek geworden.

Rest In Privacy | 10-03-18 | 11:59

Laat ze toch lekker opflikkeren die wijven met hun gebazel..... als ze alleen maar zwarten willen spreken, er over spreken, mee omgaan en voor mij part er mee van bil gaan..... ga dan lekker naar Ghana met je gekwetste zieltje!

Fatwabuster | 10-03-18 | 11:47

Ik ga denk ik maar podcasts slegs vir blankes maken en daar ook 25 K euro voor vangen.

2voor12 | 10-03-18 | 11:46

Als zij het mogen mag u het ook. Ik wens u zelfs het dubbele bedrag.

VeelTeSteil | 10-03-18 | 12:08

Het probleem is dat ik dat absoluut niet mag en direct voor discriminatie vervolgd ga worden.
Maar dat volk mag wel ongestoord en met subsidie mij discrimineren.

2voor12 | 10-03-18 | 12:20

Volgend jaar zwartboekenbal.

Mr_Natural | 10-03-18 | 11:45

Een zwarte bladzijde....

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 12:04

Alsof die kuthoeren waar het hier om gaat iets kunnen schrijven dat meer waard is dan je reedt mee afvegen

mr.money | 10-03-18 | 17:08
▼ 1 antwoord verborgen

Ik vind dipsaus aanstootgevend, waar kan ik beklag doen? Of mag ik als witmang niet gepikeerd zijn?

Croxifoxio | 10-03-18 | 11:45

Is pindasaus ook een soort dipsaus?

Is dit nog nieuws? | 10-03-18 | 11:50

Als je Aziaat bent misschien.

Jos Tiebent | 10-03-18 | 11:55

Mijn oma zaliger had een wijsheid: Zeur niet jongen, met satesaus smaakt alles. En eet nu je bordje zuurkool op.
Ze kwam van Banka en ik heb haar nooit negatief horen praten over blanken in het algemeen. Wel eens over individuen uiteraard maar nooit generaliserend.
Wijze vrouw was dat.

loze stijl | 10-03-18 | 12:29

Snap er geen reed van.

rein9576 | 10-03-18 | 11:44

Nou simpel hoor. Een stel negerinnen hebben wat te zeiken en dat is belangrijk want het zijn negerinnen. Daarbij zal er ook nog wel ergens een ver familielid 200 jaar geleden stage hebben gelopen bij de VOC dus bestellen maar die Cayenne.

Pedronegro | 10-03-18 | 12:26

FF flink trollen dat hun pretected twiter account, massaal aanvragen om hun te followen: of ze laten je door en dan kun je zeggen dat ze wel heel racistisch zijn over blanke dode dichters heen, en als ze je blokkeren hebben ze je twitter moeten researchen of je niet stijlloos bent:
twitter.com/DipsausPodcast?protected_...

Hemmenaar7 | 10-03-18 | 14:45

Wat is dat nou voor een woord: witmang? Is dat de Surinaamse variant van het Indische 'blanda'. Hebben we hier te maken met onbeschaamd racisme? Wij noemen zwarten toch ook geen n*kker?

keestelpro | 10-03-18 | 11:43

Dat is "stommetje spelen", blanke autochtonen mee te treiteren, want je zou toch maar een huisslaaf zijn in plaats van een veldslaaf. Als je vloeiend de Nederlandse taal spreekt, geef je aan erbij te willen horen, maar dat mag niet in hun "scene". Vandaar dat ze een soort van straattaal hebben bedacht om maar niet goed Nederlands te hoeven praten...

Sarcastisch varken | 10-03-18 | 11:52

@ Charlie,
En dat taaltje (Sranan Tongo) wordt niet eens gezien als een echte taal. Meer straattaal met een zeer beperkte woordenschat en nauwelijks fatsoenlijke grammatica.

leo de pejo | 10-03-18 | 11:56

En dan kwaad zijn dat ze geen werk krijgen omdat ze de Nederlandse taal niet machtig zijn.

Tikkie Terug | 10-03-18 | 12:39
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken