Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Jup. Turkse moskee in Hoorn preekt de jihad

Moskee. Weg ermee

Gisteren werd bekend wat voor Diyanet-tekstje de Diyanet-imams moesten oplepelen in de Diyanet-moskee's ter wereld. Een nogal oorlogszuchtig preekje over de jihad en martelaren, en iedereen moet weer dood dood dood, en dan vooral de ongelovige honden en dan ook nog wat Koerden. Zou in Nederland niet zo'n vaart lopen, dachten we. Bij de Tele hadden ze de tegenwoordigheid van geest om even in zo'n Erdoganeske haatbunker (we hebben 140 van die krengen in Ons Land) te gaan luistervinken en de preek door de Göögle Translate te halen. En ja hoor. In het schitterende oerhollandse VOC-stadje Hoorn was het raak. Verantwoordelijk minister Koolmees laat 'een onderzoek' doen. Wij weten de uitkomst al. Al die 140 Diyanet-haatmadrassa's per direct dicht, alle 140 Diyanet-dominee's enkele reis Ankara & voortaan alleen nog Nederlands spreken in de rest van die reli-bordelen.
Het is hier goedverdoemme geen hotel.


Geen Jihad. In de straat.

Reaguursels

Inloggen

Ik snap niet waar die illusie van sommigen vandaan komt dat het met islam en individuele vrijheid wel goed zal komen. Daar is geen enkel voorbeeld van, alleen maar 100-en voorbeelden dat dit nooit zal gebeuren

Buddingpuks | 18-02-18 | 12:24

De jihad hoort bij de islam. De islam is een imperialistische doctrine die uit is op wereldheerschappij. Domheid, verraderlijkheid en naïviteit van veelal links, liberaal en gristelijk kuddevee faciliteert dit barbaarse veroveringsstreven.

kempenaer | 18-02-18 | 07:34 | 1

Omdat ze denken moslims wel te kunnen veranderen in verlichte westerse mensen. Ik noem het eerder arrogantie om dit te veronderstellen.

Reaganmania | 18-02-18 | 10:52

Wij, de politici van Nederland, zijn te laf voor 'n oplossing.
Maar toch kan 't nog goed aflopen.
Voor 'n hoge prijs, maar toch 'n oplossing.
Wie zijn de fanatieke eendimensionale vechtjassen (?), juist ja, 't importvolk.
Wie gaat er in de toekomst vechten tegen wie (?), juist ja, de importmensen tegen de andere importmensen.
Het duur nog even; Koerden tegen Turken (?), Arabische islamieten tegen Afghaanse islamieten (?), of tegen Eritreaanse Islamieten (?), of Soedanese Islamieten (?),zeg 't maar. Ethiopische Islamieten kan ook nog. Kenmerk: agressieve clan/stam/sektarische groepsvorming.
In Frankrijk gebeurt 't al; daar raken in 'the Jungle' van Calais de zogenaamde vluchtelingen onderling met elkaar slaags. De ene begint met 'n pistool te schieten, en binnen de kortste keren staan daar honderd mensen met stokken en andere slagwapens tegenover.
Vele gewonden, doden ook. De regering zal spreken van 'n serieus incident; en doet verder niks.
en hoe vaak de incidenten elkaar ook opvolgen, men zal blijven spreken van 'n incident.
Want bij 'n incident kun je nog volhouden, dat 't 'n uitzondering is waarop geen anticiperend preventief beleid te vormen valt. Terwijl bij 'n structurele plaag en golf van agressie, van de politiek kan worden gevergd, er daadwerkelijk iets aan te doen, of anders te moeten aftreden.
Het gaat dus wel wat botsingen geven; maar dan kunnen we eindelijk de Nederlandse politici er op aanspreken, 'echte straffe maatregelen treffen, óf aftreden'.

Der Paulie | 18-02-18 | 00:14

Zal ik eens voorspellen wat er gaat gebeuren? Juist. Helemaal niets! Want alles wat die groep doet is per definitie goed, hoe erg het ook is. En daar snap ik helemaal niets meer van.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 22:42

Hebben we het anno 2018 nog steeds over godsdienst? Ik dacht dat iedereen ondertussen wel wist dat God niet bestaat.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 20:13

Door de vijand vertroetelt en verzorgt worden en vervolgens ze van binnenuit bestrijden. Ze hebben het perfect voor elkaar deze haatmoslims.

BozePaarseMan | 17-02-18 | 18:31 | 1

Het paard van Troje.

Nikstc | 17-02-18 | 19:19

Prachtvolk. Blij mee. Wat Halbe zei is gewoon weer waarheid geworden: immigratie is een zegen en verrijkt ons dag in dag uit. Gelukkig laten alle andere niet aangesloten moskeetjes en haar lievvve moslimfiguurtjes ons anders zien, dat de islam toch echt vrede en liefde is. Kempi zegt het zelf! Waarom twijfelen? Al die andere dyanet haathokken predikten heus liefde op aarde ten tijde van dit "laten we er niet moeilijk over doen" incidentje. De aanwezige gelovigen wisten ook niet wat hun oortjes hoorden. Islam en oorlog? Ongehoord. Enige reacties? Mij niet bekend. Die brief ken ik niet. In welk boek lees je dat? Sorry, mn suikerspiegel. Allah weet ook niet alles. En natuurlijk Halggebragge Erdggr Rachied Rachied El Aluhuumbraaahg. Ik geloof deze mensen van eer oo hun woord. Mooi Volk.

Dagdief | 17-02-18 | 16:29

Karma is a bitch, islam is a cancer, moslims zijn ziekelijk schijnheilig. Drink bier, hijs je wijf in een bikini, eet alles. Dweil mn vloer met je luie haatuitkering.

rattenvanger XL | 17-02-18 | 16:13

Bij ons in de wijk is zojuist het boekje verspreid: "De verradelijkheid en de wreedheid van de PKK"

Gesponsord door Erdogan.

Oepsie1234 | 17-02-18 | 15:46 | 3

PKK , is dat de groepering van het Koerdisch volk dat stelselmatig door (toen) Ottomanen en (nu) door de Turken wordt onderdrukt ? Ze mogen zichtzelf toch verdedigen ?

Lychnari | 17-02-18 | 17:26

Trouwens, niemand zo verraderlijk en wreed als Erdogan cs.

Lychnari | 17-02-18 | 17:28
-weggejorist-
Lychnari | 17-02-18 | 17:29

Er was ooit een tijd dat het in Nederland verboden was om in een vreemde taal te preken. Zelfs in de Friese kerken moesten de predikanten Nederlands preken.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 15:17 | 1

Zou weer ingevoerd moeten worden.

Sibl | 17-02-18 | 15:46

Kzou me als vicepremier d66 heks meer richten op de dyanet trollen in nederland die bezig zijn met opruiing dan die van een universiteit in mockba. Is dichterbij en concreter. Bijvoorbeeld hacken smartfoon Erdogan, hacken camera's in de 140 moskees, volgen financiele transacties van en naar Ankara

HetOorAakel | 17-02-18 | 15:13

Tenzij je linksig en/ of sociaal democraat bent is dit toch geen nieuws?

ratelaar | 17-02-18 | 14:59

Lees bij diverse reaguurders de term 'Christendom' alsof er ooit historisch zo'n gezamenlijke noemer bestaan heeft. Vroeger had je in NL Hervormden, Gereformeerden, Katholieken, enz. waarbij vooral de rauwdouwers of preciezen/ fienen het presteerden om de andersgelovigen probleemloos naar de eeuwig brandende hel te sturen. Nu is het religieuze landschap van NL 'verrijkt' met de islam en opeens wordt daar een godsdienstigheid tegenover gezet die zichzelf 'Christendom' noemt. Daarbij jokkebrokken/liegen/zondigen/begaan doodzonde deze Christendomaanhangers om te vergeten hoezeer ze vroeger vol zaten van eigengerechtigheid + haat tegenover andersgelovigen in eigen kring. Nu gaat die haat richting islam, maar laten we niet vergeten: vroeger werden 'Hervormden' gewoon naar de fikkende onderwereld gewenst door de 'Gereformeerden'. Die term 'Christendom' is een veelkoppige fantoomdraak, een bedenksel, waarbij vroom voorgewend wordt alsof het zou zijn als een huis zijn zonder innerlijke strijd, terwijl het meer dan ooit een huis is dat tegen zichzelf verdeeld is. Weg daarom met die Rutte-achtige bedriegerij met het affiche 'Christendom'!

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-02-18 | 14:51 | 4

Klopt, christendom is een overkoepelende term voor diverse subgroepen. Dat is bij de islam niet anders met dat verschil dat daar ook in deze tijd de ene groep de andere nog steeds naar het leven staat.

matatwork | 17-02-18 | 15:02

Nee. Waar het om gaat is dat wat jij beschrijft idd VROEGER zo ging. Waarna het Gristendom de verlichting doormaakte en dit gedrag dus niet meer vertoont. De christenen hebben geleerd om hun heilige schrift te interpreteren, terwijl moslims hun war manual letterlijk nemen. Dat vroeger de christenen lelijk deden tegen andersdenkenden is dus niet meer relevant. Het komt me de strot uit dat dommerikken zoals jij iedere keer weer lopen te gillen "ja maar vroeger die christenen " alsof dat een valid argument is. Niet dus.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 15:11

Dr Rico | 17-02-18 | 15:11
In Zuid Afrika gingen de Boeren ten oorlog tegen de Zoeloes met een letterlijke lezing vanuit het 'Oude Testament'. Zo lang was dat niet geleden.

Eeuwig..Op..Vakantie | 17-02-18 | 15:24
▼ 1 antwoord verborgen

Erdogan is kleine kinderen in vluchtelingenkampen aan het bombarderen. Het wachten is op een stukje van Nourdeen Wildeman op joop.nl waarin hij het handelen van zijn Turkse held duidt.

fram | 17-02-18 | 14:49

"De oorlogstaal zou zijn gedicteerd door de Turkse islamitische stichting Diyanet, waarbij deze en 140 andere Nederlandse moskeeën zijn aangesloten."

Nee, NOS.nl, Diyanet is het Turkse presidium voor geloofszaken, het valt onder het Turkse ministerie van algemene zaken en de imams zijn in dienst van de Turkse overheid.

Zucht.

van gulder | 17-02-18 | 14:37 | 1

Nee, van Gulder, Diyanet rapporteert direct aan Erdogan,. Zodoende heeft hij, als een goede dictator betaamt,direct invloed over wat in Turkse moskeeën wordt gepredikt. En dat is alleen maar aggressieve taal onderbouwd met islamitische teksten.

Lychnari | 17-02-18 | 15:31

''Actie Turkije begrijpelijk''
Citaat Halbe Zijlstra

pga | 17-02-18 | 15:16

Koerden maakten korte metten met zowel Al Qaeda, IS als andere jihadisten. En daarom willen de coalitie-partijen ze tegen elke prijs uitmoorden. Syrie moet en zal gerund worden door het FSA: de enige militie die vanaf het prilste begin consequent geweigerd heeft tegen IS of Al Qaeda te vechten.

obominotie | 17-02-18 | 15:36

Nou, iedereen wordt daar beschuldigd van gasaanvallen. Ik geloof daar niet zo in.

Oepsie1234 | 17-02-18 | 15:48

De Telegraaf gaat afluisteren? Misschien is dan die Sleepwet zo gek nog niet.....

Mannes | 17-02-18 | 14:11

Als ieder3en dit zo erg vindt, waarom doet dan niemand aangifte?

Hadena | 17-02-18 | 13:43 | 1

Omdat dat met de huidige wetgeving en internationale verdragen, NIET mogelijk is.

Lychnari | 17-02-18 | 15:25

Volstorten met beton die hutten van mohammedaanse onnozelaars. We hebben ons inmiddels lang genoeg lopen ergeren. Notabene in deze tijd beheerst alle idioterie rondom mohammed en z'n geflipte aanhang het nieuws van iedere dag.
En dat groteske geblaat over discriminatie, als we de aanhangers van een perverse religie onder het vergrootglas leggen moet ook maar eens ophouden.
Als je een bewuste moslim bent, heb je bewust voor een criminele loopbaan gekozen. PUNT.

Pierre Lebon | 17-02-18 | 13:42 | 2

Gewoon niet meer op VVD, CDA of D66 stemmen,dan worden zaken beter.

Lychnari | 17-02-18 | 15:23

De meeste Moslims zijn eenheidsworsten die niet voor zichzelf kunnen denken.

Sibl | 17-02-18 | 17:27

De lange arm van ankara is echt een lange arm. De 5e colonne is echt een 5e colonne.

Schepvogel | 17-02-18 | 13:36

We’re doomed... Wouter Koolmees is dus ook van D(iyanet)66...
Zoveel D66ers op zoveel cruciale posities!

number668 | 17-02-18 | 13:24 | 2

Koolmees is Joods, op de Asscheriaanse wijze, net zoals bijvoorbeeld Harry de Winter. Dus eentje met slappe knieen die liever bukt voor het gevaar dan zich ertegen verzet. Joodse Raad 2.0, zogezegd.

Graaisnaaiert | 17-02-18 | 14:54

En is bij hen een onbedwingbare wens om ook onderdeel te worden van vervolging en progroms. De Joden die jij benoemt zien met grote tevredenheid dat de jodenhaat van de moslims steeds groter wordt. De Koolmezen en Asscher's kunnen niet wachten tot ze een nekschot krijgen en de daarbij behorende stijve van genot.

Graaier | 17-02-18 | 16:20

NL word wakker! Er is maar een oplossing: de regering moet alle internationale verdragen , zoals bijv. die over de rechten van de mens, OPZEGGEN!!! Dat zal een regering met VVD, CDA, D66 nooit doen. Dus moet NL massaal op die partijen stemmen, landelijk EN lokaal, die dat wel mogelijk willen maken. Iedereen weet wel welke partijen dat zijn.

Lychnari | 17-02-18 | 13:08 | 2

Helaas is dat erg onduidelijk bij die lokalen partijen, ga dus niet stemmen in Hoorn .

blauwe zander | 17-02-18 | 13:11

Nee, lokale partijen gaan niet over internationale verdragen, maar je kan toch uitvinden welke lokale partij wel/niet hiermee symparhiseert.

Lychnari | 17-02-18 | 15:21

Het is het mij allang duidelijk waarom die moslims in Hoorn altijd zo boos naar ons Hollanders kijken .

blauwe zander | 17-02-18 | 13:01

Jihad. In 010 noemt links dat handelen naar geweten.

oorwormpie | 17-02-18 | 12:33

Ik heb dit land eigenlijk al opgegeven. Het krijgt nog een laatste kans, maar het zal hier zeer waarsch. een soort Zweden of Canada worden. En daar moet je niet blij mee zijn...

Unicornos_Magnificus | 17-02-18 | 12:31

Dit was al beken in de 80-er jaren, sterker nog , dit was al bekend voordat we moslims hiernaartoe haalden . Dus de vraag is, 'wie wil de vijand binnenhalen ?" .
Op een andere noot ; nu ik hiervoor betaal wil ik toch echt een stijllozenforum .

Kim-Jung-Un | 17-02-18 | 12:27 | 1

Vrijwel de gehele 2e Kamer sinds de vroege jaren 70. In opdracht van Unilever en Shell. We're fucked.

Graaisnaaiert | 17-02-18 | 12:41

En zo is het

metdedag | 17-02-18 | 12:23 | 1

We're fucked, TENZIJ we massaal op partijen gaan stemmen die dit soort praktijken willen stoppen. Maar ja,, als NL nog steeds op VVD, CDA & D66 blijft stemmen tja!

Lychnari | 17-02-18 | 13:13

Graag alle moskeeën per direct ontruimen en dichtspijkeren. Alvast bedankt.

je_batsklare_moeder | 17-02-18 | 12:20

Het hele islam geloof draait om veroveren en uitroeien van andere religies. Alleen domme bange mensen die angst hebben om door hun sociale linkse vriendjes voor Islamofoob, Nazi of Xenofoob te worden uitgemaakt doen alsof dat niet zo is en de multiculti zo vreselijk mooi is..... tegen ieder dagelijkse realiteit in...

moitambien | 17-02-18 | 12:18

Koolmees zal intern wel door Al-Qaag en hier vriendjes op de vingers worden getikt. Deze stigmatisering van een Moskee mag natuurlijk niet zo maar, dat zet de Jihad namelijk in een negatief daglicht terwijl we allemaal toch weten dat dat het hoogste goed is binnen de ISlam, Jihad.

Graaisnaaiert | 17-02-18 | 12:18

Verkeerd vertaald volgens de eu.

ditotje | 17-02-18 | 12:17
-weggejorist-
Hensmunter69 | 17-02-18 | 12:12

Loop maar eens voor de gein langs een willekeurige moskee op vrijdagmiddag, wanneer de feestgangers naar buiten komen. Als je die horden mannen ziet en de mimiek op hun gezichten gadeslaat, besef je dat je met een duistere sekte te maken hebt die maar 1 doel voor ogen heeft; groeien als een kwaadaardige tumor totdat elk beetje vrijheid, kennis en levensvreugde op aarde is verdwenen.

dysdiadochokinese | 17-02-18 | 12:11

Zolang onze volksverlakkers hemelpoorten ontwaren in het Midden-Oosten blijven de hellepoorten wagenwijd openstaan.

Paaldanseres | 17-02-18 | 12:11

Ook goed om te zien dat de AIVD uitstekend functioneert, en deze Turkse aanval op Nederland ruimschoots op tijd gesignaleerd heeft. Hulde!

obominotie | 17-02-18 | 12:05 | 1

De AIVD zit erbovenop, begrijp ik? Mooi, dan kan ik rustig gaan slapen.

JackStick | 17-02-18 | 14:19

Gelukkig zijn wij met méér............... zolang het nog duurt.

Dr_Johnson | 17-02-18 | 12:03 | 1

Nee hoor. De meerderheid van de bevolking staat aan de kant van de moslim-extremisten. Zie de kabinetten Jihad 1 t/m 9 in de afgelopen decennia.

obominotie | 17-02-18 | 12:08

Rein hypothetisch:
Als Moskou een bericht met een dergelijke strekking , via al haar vertakkingen in de Westerse Wereld, zou doen uit gaan.
Dan gaan de bommenwerpers de lucht in denk ik.

Ray Skak | 17-02-18 | 12:03 | 1

En zo ging dat ook decennia lang tijdens de koude oorlog. Via de westerse Communistische partijen.

Europees_Aanbesteed | 17-02-18 | 17:41

"... alle 140 Diyanet-dominee's enkele reis Ankara..."? Enkele reis Rotterdam, naar de AVR zul je bedoelen!

Mike Gaatjeniksaan | 17-02-18 | 12:00

Alle dependances van NAZI-Turkije sluiten, in een normale wereld was dat al lang het geval, maar dit is Nederland, dus ik verwacht er de komende jaren nog een stuk of 10 bij.

Abject | 17-02-18 | 11:59 | 1

Er slechts een stuk of 10 bij? U bent optimist? Ik denk zelf eerder aan een veelvoud van dat aantal. Helaas.

Sjefke7807 | 17-02-18 | 14:32

Ach ja weten zij ook eens hoe het is om dreiging te voelen. Niets mis mee dus!

normanius | 17-02-18 | 12:05

Advocaat Ali Oass, dan weten we wel weer genoeg. Slachtofferrol dus. En streng optreden tegen hun jongens is prima? Dat moet je verdikke als ouder zelf doen, je moet ze niet laten ontsporen. Wat een rare mentaliteit heerst er toch binnen die gemeenschap...

Graaisnaaiert | 17-02-18 | 12:20

De verspreiding van de Diyanet-Kazernes gaat volgens een uitgekookt plan van omsingeling. Vanuit die Kazernes vindt infiltratie van de politiek plaats, in gemeenteraden en provincies. Door deze homeopathische verdunning (meer moslim, minder niet-moslim) van ONS.NL door DENKachtige tentakels, krijgt de islam steeds meer “bestaansrecht”.
Een voorbeeld van homeopathische verdunning is de opstelling van DENK tijdens het debat over het referendum: best sympathiek toch?
De valkuil waar NL in is gelopen, is tijd.
Moslims denken door hun cultuur in een andere tijdlijn dan westerlingen. Wat bij ons planmatig over 1 uur of een week moet gebeuren (jaarbegrotingen), kan bij de gemiddelde moslim jaren, zo niet generaties en eeuwen duren (koran). Moslimtijd gaat langzamer en op deze wijze vindt effectieve Brainwashing plaats: Van uitvinder tot koranvolger,

Dit proces werd in gang gezet door de katholiek De Jong (kabinet 1967-1971) dat was begonnen met de import van liefst hele domme Turken en Marokkanen (koeienkeuring, hard werken en snel weer terug). Deze formule werd door alle kabinetten nadien voortgezet tot de rotzooi nu.
De meeste roomboter op het hoofd heeft duikpartij CDA, met name Buma.

Musset | 17-02-18 | 11:36 | 2

Mooi verwoord. + veel.

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:46

Precies. Zoals een Talibanleider in Afghanistan ooit eens tegen een commandant van de westerse troepen aldaar zei; "Jullie hebben dan misschien wel de klok, maar wij hebben de tijd...." Verder hulde voor uw goed doorwrochte tegel!

Sjefke7807 | 17-02-18 | 14:30

Leuk toch die multiculti samenleving? Uitzetten die oorlogshitsers!

Only the lonely | 17-02-18 | 11:32

Ze maken heel slim misbruik van onze grondwet, namelijk vrijheid van religie.
Dit kunnen we makkelijk tegen gaan door de islam te bestempelen als ideologie ipv religie.

Verbieden is de enige optie.

Synthese | 17-02-18 | 11:30 | 3

Vrijheid van religie is prima, maar zending en samenscholing verbieden waardoor religie een activiteit wordt die iedereen voor zich doet, thuis. Dat is ook vrijheid van religie en daarmee wordt voorkomen dat de godsdiensten zich onderling de tent, kerk, moskee, synagoge etc. , uitvechten en hebben de niet gelovigen geen last van die eeuwige geloofsruzies.

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 11:36

Laten we vooral niet vergeten dat de atheïsten in de 1e plaats de deur hebben open gezet voor de islam. En diezelfde atheïsten wassen nu hun handen in onschuld. In feite zijn zij niets anders dan islamieten: voor hen geldt: "atheïsme über alles" en voor de mohammedanen geldt "islam über alles". Met hetzelfde sop overgoten: pure haat tegen het Christendom.

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:51

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:51
Ik behoor tot de groep die men aanduidt als atheisten. Alhoewel dat geheel fout is, want iets dat niet bestaat kan je niet ontkennen, maar dat terzijde. Ik zie dat jij het sop overgiet met "christendom über alles", en daarmee doe je precies dát waar je een andere groep van beschuldigt (zonder overigens dat te onderbouwen, blijkbaar is jouw persoonlijke mening volgens jou voldoende om als waarheid te dienen).
Religie is niet meer dan een denkkader, iets waar de mens houvast aan heeft, vroeger voor onverklaarbare natuurverschijnselen, tegenwoordig in een wereld die zo snel verandert dat zij het niet kunnen bijbenen. En dan is het handig om een denkkader te hebben met duidelijke buitengrenzen, zodat je alles wat buiten je eigen kader valt als slecht kan betitelen. En laat dat nu net door alle godsdiensten toegepast worden (logisch) en ieder vecht voor zijn eigen groepje. Het religie-denkkader verhindert gelovigen verder te denken, de niet gelovigen daarentegen zijn in staat om wel verder te denken omdat die niet door een of ander afgegrensd denkkader gehinderd worden. Ja, het is inderdaad een moeilijker leven als je weet dat je gewoon dood gaat en niet gelooft in een of andere belofte van een paradijs en eeuwig leven of dat je je zonden kunt afkopen met genade, de niet gelovige neemt verantwoordelijkheid voor zijn daden en als hij spijt heeft moet hij op zijn blaren zitten in plaats van een aflaat in de kerk of ander gebedshuis. Maar ik weet ook dat gelovigen nooit dat zullen begrijpen, puur en alleen omdat dit buiten hun denkkader valt.

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 13:10

Tja ik zal wel weggehoond worden, maar als het Christendom niet gruwelijk had verzaakt zou de islam hier geen voet aan de grond hebben kùnnen krijgen. Dat was onmogelijk geweest.
Ook in ons land is de 'grote afval' gaande die al in de Bijbel beschreven is en de eindtijd inluidt.
En zoals de dichter van psalm 106 het verwoordt:

Wij hebben God op 't hoogst misdaan;
Wij zijn van 't heilspoor afgegaan;
Ja, wij en onze vaad'ren tevens,
Verzuimend' alle trouw en plicht,
Vergramden God, den God des levens,
Die zoveel wond'ren had verricht.

En als u het woord 'vergramd' niet kent: dat betekent zéér boos, woedend, verbitterd. En met zo'n God is het héél kwaad kersen eten. Maar daar Hij door het merendeel van ons volk aan de kant geschoven is, zelfs Zijn bestaan wordt ontkend, kan dit in niets anders uitmonden dan enorme ellende waarvan de schaduwen zich vooruit werpen. Want wat die ellende betreft; daarvan hebben we nog maar een minuscuul beetje gezien.

Eens was ons volk Christelijk, zelfs de Bijbel is door de Staten (regering) destijds vertaald: de Statenvertaling.

De oordelen zullen zéker niet uitblijven want: "wie God verlaat heeft smart op smart te vrezen".

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:28 | 9

matatwork | 17-02-18 | 11:51
.
U hebt helemaal gelijk. Alleen (psychisch)blinden zien dat niet. Maar ja, God zegt in Zijn woord de Bijbel: "ze hebben Mij verlaten, wat wijsheid zouden ze dan hebben'?

Lupuslupus | 17-02-18 | 12:00

Bedankt! Uw tegeltje gaat in het lijstje met wijsheden!

klap-kut | 17-02-18 | 12:53

Ik was ooit gekant tegen Christendom, nu zie ik in dat een Christendom een belangrijke functie had: Het is een verdedigingswerk tegen potentieel vijandige religies.

decadent degeneraat | 17-02-18 | 14:29
▼ 6 antwoorden verborgen

Verbaast mij en vele medereaguurders, denk ik, niks. Het diyanet als ministerie is sinds het aantreden van Erdo gigantisch gegroeid en wordt ingezet als een van zijn belangrijkste politieke wapens in binnen- en buitenland net zoals je dat ziet met vergelijkbare ministeries in bijvoorbeeld Iran en SA. En wat Koolmees nu zegt is mosterd na de maaltijd. En hij kan dan wel gewichtig doen maar ze hebben hun boodschap al uitgedragen. "Mission accomplished" ;-///

Basil Fawlty | 17-02-18 | 11:27

het wordt nu wel duidelijk voor de mensen waarom Wilders alle moskeeten wilt sluiten... Of wachten we nog even totdat de koppen van de ongelovigen over straat rollen. En dan als oplossing meer EU... Want dat is het plan.....

Mark_D_NL | 17-02-18 | 11:26 | 1

Het wordt voor weinig mensen duidelijk
Ze liggen te slapen voor de TV

BosrandDirk | 17-02-18 | 11:30

140 plekken? Niet onder toeval in artikel 140 van het Wetboek van Strafrecht ook het artikel dat deelneming aan een criminele organisatie strafbaar stelt.
Artikel 140
1Deelneming aan een organisatie die tot oogmerk heeft het plegen van misdrijven, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes jaren of geldboete van de vijfde categorie.
2Deelneming aan de voortzetting van de werkzaamheid van een organisatie die bij onherroepelijke rechterlijke beslissing verboden is verklaard of van rechtswege is verboden of ten aanzien waarvan een onherroepelijke verklaring als bedoeld in artikel 5a, eerste lid, van de Wet conflictenrecht corporaties is afgegeven, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie.
3 Ten aanzien van de oprichters, leiders of bestuurders kunnen de gevangenisstraffen met een derde worden verhoogd.
4Onder deelneming als omschreven in het eerste lid wordt mede begrepen het verlenen van geldelijke of andere stoffelijke steun aan alsmede het werven van gelden of personen ten behoeve van de daar omschreven organisatie.

Arnold Layne | 17-02-18 | 11:22

Iedereen weet toch wat de islam hier doet.
Ons Nederlanders verjagen en er een moslim landje van maken.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 11:14 | 1

Als de Nederlanders morgen dit stukje aarde verlaten en elders hun heil zoeken, dan is dit stukje aarde na 2 maanden stil, donker en afgedaan.
# gaat een kaarsjes fabriekje beginnen#
In Albanië.

Gokmaar | 17-02-18 | 11:20

De Pvda mag trots zijn op haar nalatenschap. Ze hebben toch maar mooi de voorwaarden geschept voor deze treurige en troosteloze Turkse bende.

Jarenlang de boel getraineerd en volledig laten ontsporen en geen ene malle moet gedaan om de tikkende tijdbom op tijd onschadelijk te maken.

Het resultaat mag er zijn. 9 zetels en verrijkt met een stel Erdogan idioten als DENK in de kamer.

Al-Dente | 17-02-18 | 11:10 | 2

U DENKt nog steeds dat dit niet is geregisseerd ?
2 afvalligen van de PvDA. Kom zeg, U bent op Geenstijl.

Gokmaar | 17-02-18 | 11:18

@Gokmaar | 17-02-18 | 11:18

Tuurlijk is dit georkestreerd. Daarvoor kennen we die sociopaat in Turkije lang genoeg. Die is knettergek en oerdom en DENK is z'n lange arm. Dat weet iedereen al lang en is geen nieuws.

Dat de Turken er hier zo vatbaar voor zijn, mogen we de Pvda echter voor de volle 100% aanrekenen.

Die hebben het minimaal 30 jaar lang volledig verknald en daar betalen we nu als land de prijs voor.

Al-Dente | 17-02-18 | 11:50

Ah, dus vrijheid van meningsuiting mag, maar niet in de moskee in het Turks?

teevee | 17-02-18 | 11:09 | 1

Zeker. Alleen hebben we hier in Nederland wel iets meer 'regeltjes'. Die zijn in een alleraardigst setje boekjes gevat en noemen we wetboeken. Mag ik u voorstellen aan artikel 137d? www.wetboek-online.nl/wet/Sr/137d.html...
En of het nu in het türks, Armeens of Nederlands plaatsvind in de kroeg, sauna of haathok, "aanzet tot.." blijft het.

EEnzame SchizofrEEN | 17-02-18 | 11:16
-weggejorist-
BosrandDirk | 17-02-18 | 11:06 | 4
▼ 4 antwoorden verborgen

"Op vrijdag 23 februari is een verkiezingsdebat gepland op een bijzondere plek: de Sultan Ahmet Moskee in Poelenburg".... Een zeer ernstig bericht. En weg is de scheiding tussen kerk en staat. Knettergek en eng.

Mark_D_NL | 17-02-18 | 11:06 | 2

Poelenburg is mini-Turkije. Daar wordt echt serieus meer Turks gesproken dan Nederland.

martymcfly | 17-02-18 | 11:07

Heb ik gisteren inderdaad ook al twee keer een tegel over gebakken. Ik vind het echt bezopen dat dat in Zaanstad gebeurd. Is trouwens ook een Diyanet hut.

osolemio | 17-02-18 | 11:13

Nederland is heel erg ziek

Eddy67 | 17-02-18 | 10:58 | 2

Weet jij iemand ( dokter ) om het gezond te maken ?

Gokmaar | 17-02-18 | 11:04

Alleen al die vraag stellen is absurd.

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:10

We nemen de jihad in dit land zo serieus; dat men blijkbaar zeer verheugd is, dat de twee volgende verdachten gelukkig op tijd terug zijn om hun proces bij te wonen. Want eerlijk is eerlijk, de procesgang wordt natuurlijk een stuk efficiënter als het tuig ook zelf aanwezig kan zijn. Niks geen overdreven toestanden verder, gewoon proberen te bewijzen; dat sowieso een kunststukje zal moeten worden voor het OM en dat is nou net iets waar het niet in grossiert. Het is iedere dwaas duidelijk, dat we in staat van oorlog met die fanaten verkeren maar hier geen krijgsraad. Ook geen paspoortafname of gewoon weigeren aan de grens want dat kunnen we al heel lang niet meer. Trouwens dat zou in deze tijd echt te erg zijn. Ooit was een vreemde mogendheid dienen reden te over om de sleutel weg te gooien, nu bieden we ze een loper dat nog net niet rood is.

hoochee | 17-02-18 | 10:58

Allemaal stemmingmakerij. Er is geen enkel bewijs dat de islam Nederland wil overnemen. De Enterprise is ook eens volledig overgenomen door het domste en lafste volk dat er bestaat, de Ferengi. Is ook goedgekomen. Ook de Borg is het nooit gelukt om ons te assimileren. Wij zijn met meer. Een klein handjevol Tüürken dat tüüterend rondrijdt is geen reden om het krachtddadige regeringsbeleid bij te stellen. Wilders en Baudet zijn nazistische rassies stemmingmakers. Bekeer u tot de zegeningen van het Geloof van de Vrede, als u tenminste uw hoofd wilt behouden.

Nivelleermarionet | 17-02-18 | 10:54 | 2

In the A-team raakt niemand gewond door kogels, dus wapens zijn niet dodelijk!

quazi | 17-02-18 | 10:57

Geloof, daar gaat het nu juist fout. Vriendje Mohammed, is door Abd el Malick, in 860 AD, gecreeerd. Mekka, had Petra moeten zijn. Vervalsingen. Geloof, bedacht door mensen en uitgevoerd door mensen. De volgelingen zijn niet meer voor zichzelf kunnende denkende mensen. Als zombies lopen zij achter hun leidertjes aan. Denk zelf eens een keer na en het zal je verrassen hoe mooi het leven kan zijn.

De Evangelist | 17-02-18 | 11:02

Yep.
Dit is wat het is.
En dat kan hier niet.
Dus sofort sluiten die handel!

hotmint | 17-02-18 | 10:52

Hebben SP, GL en PvdA zich al aangesloten bij de Erdogan moskee in Hoorn?

GVD mijn Hoorn, prachtig stadje aan het Ijsselmeer waar ik opgroeide..

Wel een uiterst corrupt links bolwerk met een totaal verziekt, incompetent, corrupt en nutteloos politieapparaat, overigens!

In Hoorn zijn de kampers uit het nabijgelegen Bobeldijk, de facto de baas... Daar komt nu dus de Erdogan Moskee bij. Gaat lekker in Hoorn.

echt_links | 17-02-18 | 10:50 | 4

Jouw Hoorn, waar je opgroeide.. totdat je je eindelijk kon vestigen in 'jouw prachtige Amsterdam'?

Luivend | 17-02-18 | 10:55

@luivend, nee Den Haag..

echt_links | 17-02-18 | 11:01

@echt_links: haha, de ironie. Maar soit, Den Haag dus.

Luivend | 17-02-18 | 11:10
▼ 1 antwoord verborgen

Het is een beetje boel offtopic .. excuus .. maar waarom is er niet meer oppositie tegen het feit dat een 24 karaats alcoholist Europa moet leiden?
Wordt het niet es tijd die ongekozen mafkees aan te pakken?
www.youtube.com/watch?v=MY_RgHjg3Bw

daytripper | 17-02-18 | 10:45 | 2

Hij moet binnenkort ook weg.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:46

En dan komt er weer een andere mafkees

BosrandDirk | 17-02-18 | 10:54

zolang partijen als CDA, D66, VVD, GroenLinks, SGP, CU bestaan zal er niets veranderen en worden as we speek jihad kindertjes klaargestoomd. Wegkijken is landverraad en gaat mensenlevens kosten.

ILF2 | 17-02-18 | 10:44 | 1

Wat heeft de SGP (de oudste partij van ons land) in uw rijtje te zoeken?

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:54

@Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 10:28

In het zuiden wonen mensen. Mensen zijn feilbaar en maken dus typefoutjes. Helaas een schril contrast met de onfeilbaren uit de Randstad. Waarschijnlijk tevens een goede verklaring voor onze achterstanden in de realisatie van geislamiseerde dystopieën waarin de onfeilbaren zo uitblinken.

Parel van het Zuiden | 17-02-18 | 10:43 | 2

In het zuiden is een jaar teruggaan in de tijd een typefout.
In het westen is 500 jaar teruggaan in de tijd een gemeengoed.

Luivend | 17-02-18 | 10:49

Parel, túúrlijk weet ik dat het een typefoutje was en daarom gebruikte ik dat om, zij het via een omweggetje, maar dat is des Zuidens, toch (?), om je een complimentje te maken. :)

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 10:55

Wake up and smell the coffee...... NeDDRland is naar de haaien. Het moment van "no return" is al lang gepasseerd. Verlaat NL voordat de islam het hier voor het zeggen heeft. Vooral geldt deze tip voor homoseksuelen, niet moslims, en geëmancipeerde vrouwen. Run while you still can. Of moet ik schrijven voordat u van de bovenste verdieping van een flat de Wright brothers gaat nadoen.

Dutch_Viscount | 17-02-18 | 10:39 | 3

Vluchters winnen het inderdaad nooit van vechters. Gelukkig zijn er ook nog vechters. Met je vluchten.

Luivend | 17-02-18 | 10:46

Nooit zal ik vluchten. Als geëmancipeerde vrouw zal ik mij dood vechten voor mijn land. En voor mijn kinderen.

osolemio | 17-02-18 | 10:50

Waar wil je heen rennen dan ? Het krijgt op de gehele aardbol voeten aan de grond , je bent nergens meer veilig slappe , blijf en vecht terug

alexanderpechtold | 17-02-18 | 11:08

Wie moet ik dan nog geloven en op wie moet ik dan nog stemmen (ipv het "keurige" D66)? Aldus mijn lieve moedertje.

Ach en op onze leeftijd moeten we gewoon zo langmogelijk nog van het leven genieten, er is altijd wel wat in de wereld.

Ja maar, het gaat hier wel om de toekomst van je kleinkinderen.

Ja, daar denk ik wel vaker aan ja. Waar moet het toch naar toe met onze maatschappij?

Dan denk eens wat beter na over eat je stemt en vooral waarom.

Daar heb je een voorbeeld van de inhoud van de meerderheid. Als je eens met een collega in de auto zit naar een afspraak, weldenkende mensen die succesvol hun deel van een onderneming bestieren en het gaat dan op persoonlijke titel over politiek...
Man man man. De PVV, dat is toch wel het grootste vullis van de politiek. Ondertussen klagen over alles waar de PVV tegen is cq oplossingen voor biedt. De hersenkronkels die deze mensen maken om maar correct te kunnen lullen. Ongelooflijk.

Dat is de meerderheid in Nederland. Ze zien het wel, maar te geïndoctrineerd om zelf een volledig eigen mening te vormen. Gewend als ze in Nederland zijn om naar de meesterr (MSM, overheid) te luisteren.

TisNieZoMoeilijk | 17-02-18 | 10:36 | 1

De slaven die hun eigen slavernij verdedigen, dat is hoe ik het zie. Geïndoctrineerd door 40+ jaar Links onderwijs etc, Links georiënteerde MSM etc.. Men kan en wil niet verder nadenken als de welbekende neus lang is want de Overheid weet wel wat goed voor u is... *face palm*

Sjefke7807 | 17-02-18 | 14:22

Dit soort outlawmoskeeen moeten gewoon gesloten worden.

van Oeffelen | 17-02-18 | 10:33

Een woordvoerder van de Moskee in Hoorn zegt dat de zaak ernstig overtrokken is en roept op tot bedaren. Er was niets aan de hand. Foutje in de automatisering. Verkeerde mailtje is gebruikt voor de preek van deze week. Inmiddels is de fout rechtgezet en heeft de verslaggever de echte versie kunnen inzien.
De woordvoerder beloofd dat dit een eenmalig kwestie is die vaker zal voorkomen.
Wel wil hij graag benadrukken dat het niet kies om te gaan luistervinken in de moskee en vindt dat de privacy ernstig in het geding komt.
De moskee heeft dit aangekaart bij de gemeente en per ommegaande is een subsidie verstrekt om de moskee te vrijwaren van afluisterapparatuur middels jammers. Ook is er aangeboden een sluitend toegangsbeleid in te stellen middels een leden systeem waarbij alleen geverifieerde moskeegangers toegang te verlenen.
Samen met de toegezegde verbeteringen heeft de gemeente 100% vertrouwen dat de eerder voorgevallen calamiteiten tot het verleden behoren.

Nauw Gaatje | 17-02-18 | 10:29 | 2

Over pamperen gesproken . . .

Red Pill | 17-02-18 | 10:34

Een jammer gebruiken is illegaal in Nederland. Heeft u hiervan een bron of link?

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:43

Dat zou dom zijn.

Panos88 | 17-02-18 | 10:27

Ik weet de strategie en de uitkomst al van Ondemocraten "66 minister Koolmees.
De strategie is een beproefde methode. Neem ruimschoots de tijd voor het onderzoek. Zoveel tijd dat bijna niemand het meer weet. Daarna een onderzoeksresultaat presenteren wat niets echt benoemd. Zo van: uit het onderzoek is gebleken dat het "lijkt" alsof de preek opruiend was maar de uitgesproken tekst kan ook anders uitgelegd worden door de uitspraak en de intonatie van de spreker. Einde bericht minister van Ondemocraten '66, W. Koolmees. Nothing to see, allemaal doorlopen met zijn allen, zou Frank Drebben zeggen. En zo gaat het ook nu weer. Nederland (politici en bestuurders) hebben ons al lang aan de hoogste bieder verkocht. RIP, eens een mooi land achter de duinen.

De Evangelist | 17-02-18 | 10:27

Mene mene tekel

bisbisbis | 17-02-18 | 10:24 | 1

Ufarsin. Inderdaad, het teken aan de wand. Maar men moet het wel willen zien.

halbstark | 17-02-18 | 11:03

Als ik eens in de zoveel tijd terugkom in mijn plaats waar ik 37 jaar woonde, zie ik geen enkel verschil.
Terwijl er drie hoge flats staan bij het winkelcentrum waar alle buitenlanders wonen, ja andere winkels, maar dat is alles.
Als ik naar Tarragona ga winkelen , schrik ik me rot, wat een toename aan moslisma.

gato | 17-02-18 | 10:22 | 2

Bezoek eens een aantal wijken in Rotterdam of Utrecht zou ik zeggen. Dan zie je hetzelfde

Curioso | 17-02-18 | 10:26

Toen ik nog in Nederland woonde, zag je mij niet meer op Kanaleneiland of Overvecht.
Maar in Nieuwegein zie ik geen verschil met 8jaar geleden.

gato | 17-02-18 | 10:39

We praten over intergratie, en of die gelukt is of niet. We laten een buitenlandse mogendheid hier moskeeen neerzetten. En wij beschouwen die moskeeen als de spreekbuis van de hele groep. En we begrijpen niet dat de ruime meerderheid die in die moskee komt, strenger in de leer is dan de mannenbroeders, of de Jehova's hier. We snappen er niks van. Omdat we het niet willen snappen.

Dr_Prepper | 17-02-18 | 10:20 | 4

We snappen het wel, maar 'we' zijn niet groot genoeg om er wat tegen te doen. Of te verdeeld, het is maar wie u met 'we' bedoelt.

Luivend | 17-02-18 | 10:26

Met 'we' bedoelt hij de Nederlandse, autochtone bevolking in het algemeen. Uitgezonderd PVV-stemmers maar dat is vanzelfsprekend. Ik ga zelfs nog verder: iedereen die niet op de PVV stemt (of op FvD) is schuldig aan de ondergang van MIJN eens zo mooie Nederland. Allemaal!

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:02

@Lupuslupus: soms verwart u de zaterdag met de zondag. Of uw onderdanigheid met uw meester.

Luivend | 17-02-18 | 11:07
▼ 1 antwoord verborgen

Maar de mensen die hier tegen zijn (PVV, FvD) die zijn het echte gevaar volgens links, Rutte, VVD en D66.
Wat fout is is goed en wat goed is is fout tegenwoordig. Liegen mag, de waarheid is verboden. Ik begrijp de wereld niet meer. En wat ik nog het minst begrijp is dat de meerderheid hier zo onvoorstelbaar onnozel, onverschillig en passief onder is. Het morele, economische en maatschappelijke verval kan hen niets schelen. Dat maakt hen net zo kwaadaardig voor de toekomst voor Nederland en Europa als de daadwerkelijke politiek verantwoordelijken. Fijne zaterdag!

Rheia | 17-02-18 | 10:18 | 4

Hear Hear Rheia, 100% mee eens.

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:38

"Wee hen die het kwade goed noemen en het goede kwaad; die duisternis voorstellen als licht en licht als duisternis, die bitter doen doorgaan als zoet en zoet voor bitter. Ik zeg u: wee hen!
Jesaja 5:20.

Lupuslupus | 17-02-18 | 11:07

@Lupuslupus | 17-02-18 | 11:07
"wee hen". Daar zullen ze van onder de indruk zijn... Ik zeg: op de brandstapel ermee. Van mijn part aan het kruis en dat zij nooit meer zullen herrijzen.

Rheia | 17-02-18 | 12:01
▼ 1 antwoord verborgen

snel die 40 euro koffiegeld extra overmaken naar Brussel zodat dit tot de bodrum kan worden uitgezocht, oh wacht per inwoner (da's maal 4 voor hier in huize Fikkie..) naast die 219,00 die al standaard naar onze hoeders van de EU samenleving gaan=

verhip, daar heb je die 1000 euro van Rutte!!

fikkieblijf! | 17-02-18 | 10:18 | 1

Daar blijft het niet bij, hoorde dat Merkel en Macron plannen hebben al het geld van Noord naar Zuid te laten stromen.

gato | 17-02-18 | 10:47

Om Weird Duk maar te citeren:
Islam is de kanker van de westerse wereld.
En voor de hele planeet eigenlijk.
Kunnen die maanzieke maanaanbidders niet zelf naar de maan?

Red Pill | 17-02-18 | 10:14

Kennelijk vindt de overheid dit prima, en als er dan iemand opstaat en er wat van zegt. Dan begint de aangesproken groen te roepen dat het discriminatie is. En dan duikt iedereen weer in zijn hok, alles onder de bezielende leiding van kabinet NEP NIEUWS!!

Boe!! | 17-02-18 | 10:11

Nederland anno 2017.
Een politiekcorrecte dolk in de rug, het kromzwaard op de keel.

Parel van het Zuiden | 17-02-18 | 10:08 | 2

inmiddels weer 2018...

fikkieblijf! | 17-02-18 | 10:08

Fikkieblijf, in het Zuiden gaan ze relaxer met de tijd om en slim bovendien want ze kunnen in de toekomst van het jaar 2018 kijken als ze in 2017 leven.

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 10:28

De toekomst vind ik heel erg onzeker. Ik weet niet of ik nu Turks of Arabisch moet gaan leren.

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 10:08 | 8

@MEDIACRATIE | 17-02-18 | 10:16 | Ja , vechten , maar tegen wie en hoe? Tegen onze overheid? Want dat is de ware schuldige . Of tegen die dronkelor in brussel ?

daytripper | 17-02-18 | 10:41

Lupulupus, in 020 word je in het Engels aangesproken ipv in het Nederlands en ik ben bang dat over een tijdje niemand mij meer verstaat als ik naar de winkel ga of naar een overheidsdienst of zo, vandaar mijn overweging om een taalcursus te gaan doen.

Lupuslupus: "Ondanks de opofferingen van Wilders (al 14 jaar lang) en sinds kort de inzet van FvD, het is TE laat. "
Dat het te laat is, ben ik helemaal eens met je. En voordat je denkt dat ik links aanhang, nee dus, maar Wilders' en Baudets religie fankeuze, daar ben ik evenveel tegen als op die van Denk en co.

Louise-in-de-pels | 17-02-18 | 11:17

@Lupuslupus | 17-02-18 | 10:33 | favorietblock
In sommige landen is het al echt te laat, kijk maar naar Italie.

decadent degeneraat | 17-02-18 | 11:40
▼ 5 antwoorden verborgen

Het lijkt mij uitstekend als er een nieuwe website komt waar elke week de preek vertaald beschikbaar komt. Kunnen de gelovigen zich in verdiepen als ze de moskee niet bezocht hebben. Ongelovigen kunnen zich gelijk verbazen over de diepgang van het islamitisch geloof.

Ik reserveer vast www.preekvandeweek.nl. Is er iemand met voldoende talenkennis en tijd om wekelijks de preek te delen?

Maak het maar transparant

Curioso | 17-02-18 | 10:07 | 6

Guiermo
Dat ziet er goed uit. Ga je gelijk weer even kritisch nadenken als mensen het over oemmah hebben.
Dank voor delen

Curioso | 17-02-18 | 10:24

Curloso. Dit is echt zoals het is.

Gokmaar | 17-02-18 | 10:32

@ Guiermo 10:13: Zo dan. Mocht dit zijn geschreven door een psychopaat, dan had ik u zonder meer geloofd. Stellingen die zichzelf direct tegenspreken, standpunten die onverenigbaar zijn met de westerse samenleving.. Over samenleving gesproken, dat is volgens de schrijver van deze tekst blijkbaar onmogelijk. Er mag geen samenleven zijn, enkel een eenzijdige islamitische gemeenschap.
Lichtpuntje: er wordt geschreven over 'Ons thuisland', zijnde Mekka. Prima. Ga daar naar toe. Verlaat dit 'verdorven land van vrijheid'.

EEnzame SchizofrEEN | 17-02-18 | 11:38
▼ 3 antwoorden verborgen

Het is gewoon een piramide spel met (zoals gebruikelijk bij piramides) een religieus tintje.

W_F | 17-02-18 | 10:06

Er zijn wat compromitterende foto's van oud Minerva leden in Turkije gemaakt. Die mogen niet uitlekken anders staat het ministerie voor veiligheid en justitie voor gek want ze hebben dit altijd ontkend en onderzoek tegengewerkt. Wellicht zijn er zelfs meer luitjes van de overheid ingeluisd... Who knows.

Dirk III | 17-02-18 | 10:06 | 2

Dirk.. inmiddels is het Justitie VOOR Veiligheid.. opletten he!

fikkieblijf! | 17-02-18 | 10:11

Ook nog hogere geplaatste mannen. Daarom zeg ik steeds, we worden gechanteerd door Turkije.

gato | 17-02-18 | 10:14

In elke moskee wordt haat gesproken, want islam.... Is geen rocketscience.

PijlVader | 17-02-18 | 10:05 | 1

Rocketscience is haram.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 10:15

Tervel, Martel, Sobieski, wie nu nog raaskalt dat mohammedanisme een 'geloof' is behoort tot de kwaadaardigen.

Maartenalsoptwitter | 17-02-18 | 10:05

@Guiermo | 17-02-18 | 10:05 |
Uw eerste link:
- islamicsupremecouncil.org/understandin...

Is een prachtig staaltje Taqiyya. Want deze paragraaf is zo misleidend als de pest;

"Jihad is not a declaration of war against other religions. It is worth noting that the Koran specifically refers to Jews and Christians as "people of the book" who should be protected and respected. All three faiths worship the same God."

Hoe ik dat weet? Ik heb hier de officiële islamitische bronnen voor me liggen. Een bloemlezing:

Koran (4:89) "Ze zouden het liefst zien dat u wordt zoals zij zodat allen hetzelfde zullen zijn. Daarom; neem geen van hen tot vriend totdat ze hun huizen zullen verlaten om te vechten voor Allah's Zaak (Jihad). Maar als zij dat niet doen, vind ze en dood ze waar u ze maar vinden kunt."

Koran (5:51) "O gelovigen! Neem geen Joden of christenen tot uw vrienden, zij zijn vrienden van elkaar; en degenen onder u die hen tot vrienden nemen, zullen als één van hen gezien worden; Allah zal de onrechtvaardigen niet leiden!"

Ik zal u en de moderators hier de rest besparen. Ook het sprookje dat de Joden en christenen ontzien zouden worden is een gotspe. Zij worden als afvalligen gezien die het woord van Allah (ja, de Bijbel en Thora worden als vervalsingen van Allah's Woord gezien!) vervalst hebben.

Sjefke7807 | 17-02-18 | 14:09

Peace for our time...
.
Laten we de religie van de vrede niet schofferen met kritiek. Deze oproep tot gewapende strijd moeten we in context van vrede blijven zien. Sowieso is het niet erg aannemelijk dat hoewel vergelijkbare teksten hun leefgedrag en opinie wel dicteren dat ook zou gelden voor strijdoproepen.
.
Meer moskeeen, meer Islam. Dit land knapt er van op.

Parel van het Zuiden | 17-02-18 | 10:04 | 2

Oh, jazeker. Kunnen we niet een luchtbrug openen naar Pakistan, vraag ik me af.
Het moet toch mogelijk zijn binnen 3 maanden een miljoen Pakistanen hierheen te halen, van die types in lange witte jurken en lange zwarte baarden. De rest van het jaar mag de aanhang overkomen, dan heb je zo 5 miljoen moslims erbij.
Man, ik zeg je: één groot feest!

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:17

Er komt een tijd dat een hardcore-muziekje onder een religieus dansje een lifehack is geworden. Net als blaaspijpjagen.

Luivend | 17-02-18 | 10:24

Partijen als D66, Groen Links en PvdA hebben op allerlei niveaus verbonden en verbondjes met deze groeperingen. Sommige verbonden zijn direct en openlijk anderen meer indirect en verscholen. Er kan door deze partijen niet meer op ingegrepen worden. Snijden ze in hun eigen vlees en achterban, zeker ook op lokaal niveau.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:04

D66 modus: iedereen is moslim tenzij je aangeeft....
Probleem opgelost. Niks geen haatpreken meer tegen ongelovigen.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 10:03 | 2

Op dit moment is iedereen al een racist of populist tenzij je D66 en VVD volgt en erkent als het ware geloof..

fikkieblijf! | 17-02-18 | 10:12

Yes! En dan ook:
Bij geboorte moslim.
Je kunt 'omscholen' maar dan minder rechten. Geen uitkering, meer belasting, minder zorg.
En oh ja, je bent vogelvrij.

MarcS | 17-02-18 | 11:10

Een moskee in een bepaalde wijk in Haarlem preekt al sinds 2012 gestoorde verhalen die gericht zijn tegen de Nederlandse cultuur en samenleving. Ik heb daar al jaren een mening over. Er zijn sinds die tijd zo'n half miljoen "Nederlanders" bijgekomen doordat onze lieve regeringen geilen op subsidiestromen uit het buitenland. Dit wordt enkel maar erger. Totdat het leven hier onaangenaam wordt voor mensen die toch al niets hebben met ons land, zullen zij hier zijn en hun eigen geloofsonzin proberen te verspreiden. Zolang het gros van de autochtonen dat geloofsgelul en aanhangers van dergelijke schaapsmoraliteit maar niet serieus neemt zal het marginaal effect hebben. Het sponsoren ervan door de regering en het uitmelken ervan door media is wat dat betreft storender -zo niet effectiever- om de autochtoon te verzwakken. Mijn punt: wanneer een kerk in Staphorst predikt dat gays fout zijn, hou ik me daar niet mee bezig. Interesseert me niet. Totdat ik er blijkbaar een mening over moet hebben. En daar gaat het echt fout, bij die continue manipulatie van ieders geest; dus ook van degenen die er geen reet mee te maken hebben. Geld is het praktische kwaad, de media zijn de geestelijke middelen van het kwaad. Zondr media zou u dit niet hebben geweten, zonder media weet u ook niet hoeveel miljonairs er zijn, of paupers. Uw waarneming moet een bepaald beeld hebben, net zoals die predikers in de moskee de volgelingen hun beeld opleggen. Mensen zijn gewoon schaapjes, bijna allemaal. De schaapsweide genaamd het volk. Geleid door de macht van geld en media.

Luivend | 17-02-18 | 10:02

Sluiten die tent en heel gauw ook wegens staatsgevaarlijk. Ophitsen en indoctrineren doe je maar in Turkije. Niet hier.

Gravin v Kippenbouth | 17-02-18 | 10:02

Complotdenker hoef je hier niet voor te zijn. Erdogan riep onlangs zelf "Minaretten zijn onze bajonetten, koepels onze helmen, moskeeën onze kazernes en gelovigen onze soldaten."
Op dit moment vinden er nog slechts de briefings plaats maar worden de geesten langzaam opgehitst tot het moment rijp is en duizenden bewapende Turken uit het paard van Troje zullen stromen en Nederland binnen 24 uur zullen kunnen overnemen, nog afgezien van allerlei gespuis in de slipstream en het domino-effect in de buurlanden. Onze nationale verdediging bestaande uit een handvol wijkagenten en het restje militairen met gammel materieel die nog ergens in een hoekje van een nog niet gesloten kazerne waakzaam zitten te zijn, zullen het hier echt niet tegen redden. Zie hier de olifant in de kamer waar Rutte's kartel in een grote boog omheen loopt. Of Amerikanen ditmaal weer bereid zullen zijn om Nederland uit haar zelf veroorzaakte bezetting zal bevrijden, is nog maar de vraag.

B.Spiritus | 17-02-18 | 10:01 | 2

Dat was niet onlangs, dat was ruim 15 jaar geleden...

Dr_Prepper | 17-02-18 | 10:15

Als dat zover is zal ik persoonlijk duizend maal duizend bewapende Turken de strot afbijten totdat aan een kunstgebit toe ben.

eerstneukendanpraten | 17-02-18 | 10:22

Linkse mensen kunnen dit helaas niet lezen, laten hun hersens niet toe

Bokito ergo sum | 17-02-18 | 10:01 | 1

Hehe: ik zie die linkse reacties al op uw stelling:
Jij populist! Racistische xenofoob! Jij, jij...... Bzzzt..... Kortsluiting....

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 10:14

Gelukkig staan er verkiezingen voor de deur. Misschien dat ze nu wel optreden.
Hier is toch geen onderzoek voor nodig, als de overheid dit onwenselijk vind, DAN TREED OP! Elke keer sart die islam ons een stukje meer, wat staat ons nog te wachten?

shimanski | 17-02-18 | 10:00 | 2

De overheid gaat niet optreden. Erdogan heeft ons bij de ballen. Wat zou de overheid kunnen doen? Het laatste stuntje was de polletiek heeft geflikt was het één tweetje met Erdogan vlak voor de verkiezingen, u weet wel, dat toneelstukje van die turkse minister die ons land niet in kwam. Resultaat: Erdogan blij, Rutte blij.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:03

Shimanski
Die verkiezingen zijn lokaal. Totaal oninteressant voor Denhagistan. Als bijvoorbeeld Maakmaastricht great again 89% van de stemmen krijgt en de landelijke partijen dik verliezen zegt dat niks over de landelijke verkiezingen over 3 jaar omdat Maakmaastricht niet meedoet bij de landelijke verkiezingen. Die gemeenteraadsverkiezingen stellen alleen iets voor in de betreffende gemeente. En daar gaat het over aanleg van nieuwe wegen, werkgelegenheid en meer van dat soort geneuzel. (Buurgemeenten willen nieuwe weg niet dus daar gaat de ambitie, maar dat ziet men niet op lokaal niveau)

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 10:13

Een religieus moordje om bestwil is een zonde, maar geen doodzonde. Hoewel, in dit specifieke geval wel, maar dan is er de vergeving door CU. Trouwens, constateren dat er wordt opgeroepen tot jihaat is racistisch want demonisering, aldus de meest beruchte penthousebewoner.

jacobh-59 | 17-02-18 | 10:00

De overheid kan hier helemaal niks aan doen, haar is het allemaal al ver boven het hoofd gegroeid. Jihadist Erdogan heeft hier middels zijn uitgezonden voorpost een voet tussen de deur gekregen, en daarmee is een onomkeerbare situatie ontstaan.
Dus in de toekomst zullen we steeds meer geld en energie kwijt zijn om de sociale "vrede" te bewaren, compromissen te sluiten, steeds meer toe te geven, dat zal onze aandacht steeds meer opeisen. Want de grenzen staan nog steeds wagenwijd open, het gaat maar door met de instroom.
Van de overheid hoeft men niets meer te verwachten. Die hangt knock-out in de touwen.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:00 | 3

+1
Wij zijn de bange buurman die lachend maar tegen zijn zin op de barbecue bij de buren is. Hij is bang voor zijn buurman, maar zegt niks omdat hij geen ruzie wil. En zo lijken het 2 mooie buren.

shimanski | 17-02-18 | 10:04

shimanski | 17-02-18 | 10:04 Mooi tafereel. Mooie metafoor ook. Die zou iemand op rijm moeten zetten, het onuitgesproken spanningsveld dat nooit meer goed komt onder een azuurblauwe lucht zonder wind.

Hufterst | 17-02-18 | 10:13

Er was eens een bange buurman
Die kreeg geregeld klappen
Hij zei er maar niets van
Anders zou kun "vriendschap" knappen

shimanski | 17-02-18 | 11:40

In Hoorn mogen we ons alleen druk maken over het standbeeld van JP Coen wat daar staat. Ongelooflijk, door wat voor een stel naieve onbenullen dit land toch wordt bestuurd!

halbstark | 17-02-18 | 09:58 | 3

staat ie er nog steeds dan!..

fikkieblijf! | 17-02-18 | 10:13

Mijn idee: "de broer" ervoor zetten. Dan wordt het een standbeeld van de broer van JP Coen en dat was een toffer peer joh!

Hufterst | 17-02-18 | 10:14

halbstark: waren het maar naïeve onbenullen, helaas zijn die lui niet dom of lief maar doelgericht bezig.

Jan Passant mk2 | 17-02-18 | 10:29

Ik word misselijk van de gespeelde verbazing van Koolmees. Geen weldenkend mens is nog langer verbaast over hoe de islamisering zich voltrekt. Er komt een tijd dat Nederlanders natuurlijk hun eigen jihad gaan voeren. Dat is dan niet de schuld van de jihadisten, maar van de 'gematigden' die het laten gebeuren.

Foolonthehill | 17-02-18 | 09:58 | 2

Koolmees heeft een Struisvogelfetisj.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:05

Ja. stopt zijn kop graag in de reet van Pechtold.

Linkse allergie | 17-02-18 | 12:15

Ik herhaal het hier nog maar eens. Hoewel we gemanipuleerde media hebben die het volk van alles op de mouw spelt, heeft het volk zelf hier voor gekozen. Al weet je maar het meest elementaire van politiek, dan weet je dat multikul de hoofdweg is naar de nieuwe middeleeuwen. En toch blijft het volk voor import-partijen stemmen. Dus ja.

Rest In Privacy | 17-02-18 | 09:56

Dat verhaal van Ebru over DENK en nu dit weer. En dat na al die andere gevallen waarbij turken menen hier de boel te kunnen overheersen.
Nu doorpakken en dat hele zootje het land uit kieperen anders zal dit gezwel alleen maar groter worden.

2voor12 | 17-02-18 | 09:56

Wat is er gebeurd dat ik een opgerot krijg?

Normpje | 17-02-18 | 09:56 | 2

Je bent er weer, vergeet het.

Gokmaar | 17-02-18 | 09:57

Ok, een foutje dus. Goh.

Normpje | 17-02-18 | 09:58

Huh?!?,, maar op de Joop valt iedere dag te lezen dat islam vrede en tolerantie is.

En als het op de Joop staat is het waar.

Punt.

Gizmo579 | 17-02-18 | 09:56 | 1

Joop Glimmerveen?

Maasmannetje | 17-02-18 | 10:05

Ik begin het op het werk te merken.
Eerst gezellig bij elkaar aan 1 tafel, nu gescheiden aan 2 tafels.
Sommige komen zelfs niet meer in het schaftlokaal, maar blijven in de hal.
In een periode van 2 jaar.
Zorgelijke ontwikkeling op de werkvloer.

Gokmaar | 17-02-18 | 09:55 | 1

Ik heb in 1997 (!) een jaartje in de nachtploeg bij Johma gewerkt. Daar was het toen al heel normaal dat in de pauzes de Turken bij elkaar zaten, de Marokkanen en de Irakezen. Groepje bij groepje.

Er was precies één Turk die bij ons Nederlanders kwam zitten. Zijn vrouw werkte - hoofddoekloos - in het ziekenhuis in Hengelo. Beiden zeer succesvol èn 'Vernederlandst'.

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:00

Mooi. De volgende haaruitval die in de fik gaat is dus geen discriminatie, maar politiek.
Ze hebben een mooi jank argument uit handen gegeven

Rest In Privacy | 17-02-18 | 09:51 | 3

Autocorrect?

Rest In Privacy | 17-02-18 | 09:55

Haaruitval?? huh?

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:42

sh.. inderdaad. Haathut kent de autocorrectie nog niet

Rest In Privacy | 17-02-18 | 13:21

Een haatpaleis op de Vredehofstraat.
Oh ironie.

leo de pejo | 17-02-18 | 09:48 | 1

een haat paleis in de west-vakenoordse polder (en door het dan maar olympia plein te noemen haal je de geschiedenis dat daar varkens hebben gestaan niet mee weg. straks moet de varkenoordse brug ook nog een andere naam vind je niet achmed aboutalep de Ironie.

Pieterdepietje | 17-02-18 | 10:18

rutten zal wel weer meer achter de Russen aan gaan zitten.

pedro300 | 17-02-18 | 09:47 | 2

Koude oorlog mentaliteit.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:50

Altijd een externe vijand aanwijzen wanneer het intern door je eigen "beleid" de vernieling in gaat.

Jan Passant mk2 | 17-02-18 | 09:52

Gewoon alle diyanet moskeeën per direct en permanent sluiten, onze burgers behoeven geen invloed van de Turkse overheid, sowieso is het een belachelijke constructie.

Op de inhoud, dit is exact wat moslim terroristen geloven, misschien met een ander doel voor ogen,. Dit geeft maar weer eens aan dat islam een geloof is dat hand in hand gaat met geweld, zonder protest van haar volgelingen.

Terra | 17-02-18 | 09:47 | 2

De islam is geen geloof, het is een totalitaire ideologie (met religieuze component). De titel geloof is een dekmantel om misbruik te maken van de voorkeurspositie voor religie. Weeffouten in onze westerse moderniteit. Erfenis uit een tijd toen we hier ook nog achterlijk waren.

Joostmochtnietsweten | 17-02-18 | 10:08

@ Joost.
Juistem. En daarom zou deze achterlijke ideologie onder het mom van religie geen aanspraak moeten kunnen maken op welk recht van onze grondwet dan ook.

gemeentereiniging | 17-02-18 | 10:19

Zou Nederland in Turkije 140 gay-sauna`s mogen openen om ons artikel 1 van de grondwet te promoten?!? www.bbc.com/news/world-europe-21753860... Zelfs de paus heeft er geen probleem mee naast de grootste gay-sauna van Italië te bivakkeren. Het verschil in tolerantie spreekt boekdelen. Dit is geen mengelmoes. Dit wordt geen multiculturele samenleving. Wij worden geassimileerd. Weerstand is zinloos. www.youtube.com/watch?v=AyenRCJ_4Ww

Feynman | 17-02-18 | 09:46 | 5

Weerstand is NU zinloos. Geef nooit op.

Luivend | 17-02-18 | 10:15

Weerstand is nooit zinloos. Het gaat wel steeds meer die kant op maar het is nog niet zover.

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:44

Onbedoeld lijken de Borg heel erg op de islam. Mooie verwijzing derhalve.
Gelukkig zat 7 of 9 niet onder een boerka weggestopt....

elfenstein | 17-02-18 | 14:52
▼ 2 antwoorden verborgen

Klinkklare oorlogs taal in ons gastvrije en tolerante multikultiparadijs. Gelukkig hebben we een bikkelhard zero tolerance beleid, en krijgt de haatprekende haatbaard een "stevig gesprek" met de plaatselijke autoriteiten, inclusief een leerzame sloot oud- Hollandse kruidenthee. Dat zal m leren!!De belhamel!

RonBacardi | 17-02-18 | 09:46

Dyanet is staatsvijand. Direct verbieden en al die haat predikende, veiligheid en cohesie ondermijnende haathuizen direct sluiten en plat gooien.

Rheia | 17-02-18 | 09:44 | 3

Stap één: bij dubbel paspoort NL-paspoort na veroordeling af nemen.
Stap twee: imams veroordelen voor aanzetten tot geweld.
Stap drie: uitzetten
Stap nul: Het partijkartel afbreken dat stap 1 weerhoudt

Joostmochtnietsweten | 17-02-18 | 10:15

Diyanet is opgericht door Atatürk en is nu de politieke arm van Erdogan. In Duitsland zijn er meer dan 1000 moskeeën die vallen onder de organisatie DITIB. Deze organisatie krijgt steeds meer kritiek omdat ze direct in verbinding staat van Turkije. Je zou je moeten afvragen in hoeverre deze organisatie in Nederland is geworteld.
www.deutschlandfunk.de/ditib-ankaras-e...

Oprisp | 17-02-18 | 10:24

Auch in Deutschland haben Imame ihre Gemeinden dazu aufgerufen, für einen Sieg des türkischen Militärs zu beten. Und in Berlin rief der Religionsattaché Ahmet Fuat Çandɪr bei Facebook dazu auf, "für das ruhmreiche türkische Militär" zu beten. Unter dem Text postete er eine türkische Panzerkolonne.

Oprisp | 17-02-18 | 10:32

In Hoorn ? Het mooie Hoorn ? .... Staat daar ook al zo'n haathut ?

Alucard | 17-02-18 | 09:44 | 4

Toen ik 10 jaar geleden in Hoorn ben geweest heb ik daar echt geen moskee gezien.

Lupuslupus | 17-02-18 | 09:55

oen ik 10 jaar geleden in Hoorn ben geweest heb ik daar echt geen moskee gezien.
Lupuslupus | 17-02-18 | 09:55

10 jaar geleden waren er in Den Haag ook geen kerken die omgetoverd zijn met behulp van de Gemeenten tot moskee. In 10 jaar tijd kan veel veranderen

vinzDH | 17-02-18 | 10:02

Ja helaas vinzDH. Een enorme schande om van het huis Gods een afgodstempel te maken. Maar de oordelen zullen niet uitblijven, dat weet ik 100% zeker.

Lupuslupus | 17-02-18 | 10:14
▼ 1 antwoord verborgen

De islam is een doodsvijand van de westerse samenleving. Niet openlijk natuurlijk, want waar islamitische legers in de laatste eeuwen westerse legers vol heilige moed tegemoet traden, daar werden zij als vuil voor een bezem overhoop gestuwd.

De tactiek van de vijand een moskee voor je te laten bouwen en je soldaten doen betalen werkt veel beter. Gebruik makend van het gegeven dat westerse regeringen een hekel hebben aan hun eigen bevolking, die faciliteren graag deze verdeling in de samenleving.

Jan Passant mk2 | 17-02-18 | 09:43

en ja hoor, de gebruikelijke slappe, nietzeggende reactie van D66-Koolmees "ernstige zaak" en "moeten we uitzoeken en voorkomen". Laat verdorie eens je tanden zien, doe preventief iets aan die voortwoekerende ellende van gif en haat in nederland. Altijd maar weer die sussende ondertoon, om moedeloos van te worden.

krelus | 17-02-18 | 09:41

Zolang je predikt dat iedere blanke/jood/koerd/westerling dood moet, mag het. Maar oh wee als je zegt 'minder minder minder' Marokkanen', dan is het racistisch en kom je voor de rechter. Nou, minder minder minder Islamieten, Turkish or otherwise. Laat die fokking rechter maar komen.

doctorbrown | 17-02-18 | 09:41 | 1

Vrijheid van godsdienst. Dus dan mag dat.
Bescherming tegen godsdienst, dat is pas vrijheid!

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:47

Ze prediken twee keer het woord freedom. Gotspe. islam en freedom. Moslims zijn werkelijk knettergek. En niet een beetje maar heel erg. En ze zijn gevaarlijk. Vooral die met een hoofddoek en die naar de moskee gaan. Ze zijn niet alleen gevaarlijk maar ook vaak crimineel. Ze frauderen en parasiteren (maken misbruik van) ons sociale-, juridische- en zorgstelsel. We moeten de mensen echt actief gaan motiveren om te vertrekken uit Europa met achterlating van hun uitkering en Nederlandse paspoort.

Rheia | 17-02-18 | 09:39 | 2

'... rape, murder, arson and rape!"
'You said 'rape' twice!'
'I like rape'

Snorkle | 17-02-18 | 09:55

De eerste tien jaat in Nederland geen uitkering. Geen paspoort maar een tijdelijke verblijfsvergunning. Enkel om te zetten in paspoort na aantoonbaar langdurige bijdrage aan het gastland en een clean record.

Joostmochtnietsweten | 17-02-18 | 10:21

Uit het telegraaf artikel:
"De Turkse regering wil met het dictaat religieuze steun in de rug geven aan de omstreden aanval tegen Koerden in het Syrische Afrin.

Minister Koolmees (Sociale Zaken) wil de zaak uitzoeken. Als er in moskeeën jihad gepreekt wordt, vindt hij dat ’zeer ernstig’."

Wishfull thinking idiots besturen ons land. Naïeve dwazen. Wat ga je er aan doen pik, dat wil ik horen. Tot nog toe komt deze "minister niet verder dan:
"Koolmees zegt dat hij ’zeker niet’ wil dat Turks-Nederlandse jongeren, geïnspireerd door preken, de ’Turkse jihad’ gaan voeren. „Dat moeten we voorkomen.”
"

Hoe dan? En dan actie bitte!
Stelletje natte kranten..?!

TisNieZoMoeilijk | 17-02-18 | 09:38 | 3

"Koolmees zegt dat hij ’zeker niet’ wil dat Turks-Nederlandse jongeren, geïnspireerd door preken, de ’Turkse jihad’ gaan voeren. „Dat moeten we voorkomen.”
Waarom moeten we dat voorkomen? Dat is toch prima, als ze daarvoor maar naar Turkije gaan en nooit meer terugkomen?

MAD1950 | 17-02-18 | 09:45

Als ik die lafbekken op tv weer hoor zeggen de Armeense kwestie weet je dat in dit geval ook weer naar links gekeken gaat worden met hun handen op hun oren en lalalalala roepen.

vinzDH | 17-02-18 | 09:46

De Turkse Jihad wordt natuurlijk niet ín Turkije uitgevochten. Dat gebeurt bijvoorbeeld op de Erasmusbrug.

Joostmochtnietsweten | 17-02-18 | 10:22

Oprotten met die ordinaire Turken. Arrestaties en boeten. En het land uit met die lui.

van Oeffelen | 17-02-18 | 09:38 | 1

Links: razzia's 2e wereldoorlog, nazi's.
En daar is je veroordeling wegens haatzaaien.
Gaat dus echt niemand doen.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:46

Gisteren las ik ergens dat deze preek alleen voor Turkije gold. Dat was dus taqqiya. Ook in Nederland werd deze oorlogsverklaring voorgelezen en gepreekt. Dat kan de Nederlandse regering niet over zich heen laten lopen. Ik ben benieuwd of de regering en hun vertegenwoordigers ruggengraat hebben. Zou het?

onnosel | 17-02-18 | 09:37

Is dit niet simpelweg een oorlogsverklaring?

Mesmer | 17-02-18 | 09:34 | 2

Yup, zo las ik het ook. Gelukkig hebben we sterke leiders! (Not)

Nalek | 17-02-18 | 09:37

Dat is het keer op keer, maar de Allah aanhangers zijn achterlijk, dit hoeven we dus niet serieus te nemen.

Ray Skak | 17-02-18 | 12:04
-weggejorist-
TisNieZoMoeilijk | 17-02-18 | 09:34 | 2
-weggejorist-
memyzelfandai | 17-02-18 | 09:33

Langzaam maar zeker kruipt het geloof van de vrede. Totdat iedereen vredig is.
Al dan niet gedwongen.
Dit soort zaken zullen alleen maar gewoner worden. Een er maar aan en zeg er niks van, want dan bent u rassies.
Méér, meer, meer.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:33

En Diyanet66 zag dat het goed was.

Kapitein Stijlvol | 17-02-18 | 09:33

Ja maar christenen...

Sarcastisch varken | 17-02-18 | 09:31

“Jihad is the effort to win the favor of the almighty”. Oh ja joh? Mag hij jullie nu ook al niet dan?

Nalek | 17-02-18 | 09:31

Ja Pritt, jouw uitkomst van het onderzoek zal echt niet hetzelfde zijn als die van een instantie van de betrouwbare overheid.

Earl_of_Doncaster | 17-02-18 | 09:29 | 1

Klopt maar waar halen we een betrouwbare overheid??? Niet in Nederland

Rest In Privacy | 17-02-18 | 10:24

Allah Snackbar in Hoorn.. Hoorn bestaat sowieso al uit een meerderheid van ethnische minderheden.

Zaanse Mayonaise | 17-02-18 | 09:28 | 1

Duvuntur, Islamsterdam, Roffa, Almeristan Goudabad en ga zo maar door.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:35

Het is hier inderdaad geen hotel. Maar een Turks-resort. Met alles d'rop en d'ran.

Normpje | 17-02-18 | 09:28

Hoorn, banlieu van Amsterdam. Al 40 jaar.

TheseDays00 | 17-02-18 | 09:28 | 2

Gaat snel hè? Hoe zou het er over 40 uitzien?

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 09:35

Dan staat er zowat op ieder plat dak zo’n teelbal.

Nalek | 17-02-18 | 09:43

Je verwacht het niet, he. Islam is vrede.

Baardvansinterklaas | 17-02-18 | 09:28

De overheid ziet dit met angst gebeuren, wetende dat het straks echt te gortig is en ze moeten optreden. Maar dan slaat echt de vlam in de pan. Dus doen ze maar niets.
En de problemen met deze islam wordt maar groter en groter.
Maar als Wilders iets hierover zegt vliegt deugend Nederland over hem heen.

shimanski | 17-02-18 | 09:27 | 12

@Graaisnaaiert | 17-02-18 | 12:33 |
Het feit is dat u en ik beiden weten dat de islam geen religie is maar een totalitaire ideologie met religieuze componenten. 'Onze' regering is echter nog lang zo ver niet. Daarnaast is het in islamitische ogen geheel legaal wat zij doen (oproepen tot jihad, FGM, uithuwelijken, ad infinitum) want het staat tot in de puntjes beschreven in de Sharia Wetgeving (en ja, ik heb een exemplaar voor me op het bureau liggen). Zij zullen onze Grondwet en rechtsgang nooit erkennen want Kafir. Waar wij de Golden Rule (wat u niet wil dat u geschiedt...) hanteren, hebben zij een duaal systeem dat strikt onderscheid maakt tussen moslims en Kafir (Ongelovigen, niet-moslims). Zij zien er geen been in om Apartheid te prediken, op te roepen tot geweld tegen niet-moslims puur en alleen omdat wij als üntermensch geclassificeerd zijn. Gaan we nooit uitkomen dus de enige valide oplossing zou zijn; opbokken, wég wezen en dikke doei. Wil je onder de Sharia en al haar 'geneugten' leven? Prima, maar. niet. híer!

Sjefke7807 | 17-02-18 | 13:39

Graaisnaaiert | 17-02-18 | 12:33
"uithuwelijken is bij wet verboden etc. etc. "
www.groene.nl/artikel/de-arabische-dr...
1 februari 2017 .... Tussen september 2015 en januari dit jaar kwamen ongeveer zestig kindbruiden naar Nederland, waaronder meisjes van dertien en veertien jaar.
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/huwe...
Wettelijk tegengaan van huwelijksdwang

Sinds 5 december 2015 is het door de Wet tegengaan huwelijksdwang moeilijker om in Nederland een gedwongen huwelijk te sluiten.
Moeilijker ≠ verboden.

Is dit nog nieuws? | 17-02-18 | 13:41

Deze zogenaamde Vrijheid van religie staat haaks tegen een andere wet namelijk.
Aanzetten tot discriminatie van óf haat tegen groepen mensen; Verspreiden van materiaal met discriminerende inhoud; Deelnemen aan een organisatie met een discriminerend karakter;

Rene046 | 17-02-18 | 13:54
▼ 9 antwoorden verborgen

Verrassend...

PikinhetBlik | 17-02-18 | 09:26 | 1

Niks verrassend, het gebeurt in diverse landen...
De vraag is hoe gaat Den Haag dit oplossen....
1 islam is geen godsdienst.
2 Stoppen met toestaan invloed moskeeën van buitenaf.
3 stoppen geld stromen van buitenaf.
.
www.liveleak.com/view?i=0c8_151886127...

Rene046 | 17-02-18 | 14:24

Droevig

am*dam | 17-02-18 | 09:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl