Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ebru Umar - Wiedergutmachung?

wnkers

Pick your battles en heel eerlijk is die battle niet tegen dat uitschot dat Boef heet. Of Camiel. Te makkelijk.

Zoals terugtreden als IOC-lid ook te makkelijk is. Mannen die vrouwen meppen moet je castreren. Dat rechtvaardigt geen 'ja maar' en zeker geen miljoenmiljardste kans. Geen discussie of geen leger psychologen, therapeuten of spindoctors. Nee. Castreren. Punt. Einde verhaal.

Boef is een ander verhaal.

Boef is het verhaal van de Nederlandse Wiedergutmachung.

Waarom heb ik nooit begrepen, maar er heerst in Nederland een omerta die inhoudt dat talentloze en/of criminele allochtonen op het schild gehesen moeten worden, dat vooral het uitschot dat het in de eigen middeleeuwse omgeving niet verder zou brengen dan schillenboer, een 'voorbeeldfunctie' dient te krijgen. Want als een talentloze criminele importhollander succesvol kan worden in Nederland, kan de rest het ook. Zoiets moet het zijn. 

De rest krijgt te horen dat de schouders eronder moeten. Dat er hard gewerkt moet worden. Dat ze flink moeten zijn. Wees als een échte Nederlander, krijgt de rest te horen. Die heeft ook geen hulp nodig. Ja, de Nederlandse Wiedergutmachung is bedoeld voor tuig dat om een buurthuis jankt, vrouwen voor hoeren aanziet, criminaliteit als broodwinning en pedofilie als godsgeschenk.

Uitschot als een Boef, Treitervlogger, AD-columnist, PvdA-pedo en wie dan ook interesseert me geen reet. Het zijn oprispingen, projectjes van ander uitschot: uitschot dat ze een podium geeft en door onze strot duwt op Nederlandse media, ten gunste van écht talentvolle mensen, import- dan wel authentieke Nederlander. 

Uiteraard dient ook dit uitschot gecastreerd te worden. In het geval van Shula Rijxman moet je daar creatief mee omgaan maar hoe misdadig is het om tuig op het schild te hijsen, puur en alleen omdat ze geen fatsoenlijke Nederlandse volzin fout- en accentloos uit hun strot kunnen krijgen? Omdat ze geen zin foutloos kunnen spellen maar een redacteur zijn handen er vol aan heeft? Omdat ze álles waar Nederland voor staat - vrijheid, gelijkheid en respect,  vrouwen, homo’s, belasting betalen - met voeten treden? 

Wat is er in hemelsnaam zo leuk aan tuig kansen geven, helpen de zakken te vullen in plaats van je te omringen met talentvolle mensen? Wat is er zo tof aan vrouwenmishandelaars zoals de treitervlogger, Boef, Camiel, PvdA-pedo, AD-columnisten en alles met een kleurtje? Waarom heult de Nederlander met macht altijd met de verkeerde?

Verkeerde battle Umar. 

Verkeerde battle. 

Reaguursels

Inloggen

Wat heeft die bontkraag toch een ontzettende nare kop.

Wienerschnitzel mit | 06-01-18 | 21:42

"In het geval van Shula Rijxman moet je daar creatief mee omgaan"

... waarschijnlijk niet, maar ik durf "haar" broekje niet omlaag te trekken om zeker te zijn.

PresidenteDeConjovia | 06-01-18 | 21:24

@Ebru,
Leer aub eens het verschil tussen een Nederlander en een Hollander.
Je weet toch dat Hollander een metoniem (en onjuist) is als gebruik voor 'Nederlander'? Zoek het een keer op.

gaffelbaard | 06-01-18 | 20:38

The battle is right, the weapons you use aren't

Re:Kniftig | 06-01-18 | 18:15

Ik luister heel veel naar NPO radio1. Wat mij de laatste tijd opvalt is dat de kansloze gebrekkig Nederlands sprekende mannelijke Nederlander van niet westerse afkomst steeds vaker aan het woord wordt gelaten. Met name presentatoren als Willemijn Veenhoven en Patrick Lodiers zijn daarin koplopers. Gasten als Massih Hutak die ongegeneerd zijn haat tegen Nederlanders en vrouwen mag ventileren als vaste columnist worden door hen lacherig als een soort held gecultiveerd. Ik heb NPO daar al eens op gewezen, maar je krijgt geen antwoord van ze, waarmee ze dus medeverantwoordelijk zijn voor het beledigen van ons Nederlanders op onze kosten. Maar wat mij het meest stoort is dat er blijkbaar door NPO een soort offensief is gestart om ons te leren wennen aan kansloze idioten die ons land, onze cultuur en onze goede omgangsvormen naar de bliksem proberen te helpen zich daarbij legitimerend dat ze zielig zijn en gediscrimineerd worden. Nou dat laatste gaat steeds meer gebeuren want de tolerantie van de gewone en blijkbaar al lang opgegeven eerlijke Nederlander is allang op. En de NPO? Ze zouden zich moeten schamen dat ze niet gewoon stelling innemen tegen volledig idiote figuren die onze maatschappij trachten te ontwrichten en hun tuigwetten aan ons proberen op te dringen. De politiek is de enige macht die de NPO kan stoppen. Ik hoop dat iedereen zijn of haar politieke partij daar eens op aanspreekt. Het is nog niet te laat. De actie van moslima's om zich te gaan verzetten tegen de cultuur om steeds maar voor hoer te worden uitgescholden is een teken van hoop.

zorgeloos-type | 06-01-18 | 16:08 | 1

U maakt zich zorgen, zo maak ik uit uw tegel op. Misschien een andere nick?

BlowingBubbles | 06-01-18 | 16:22

Zoek maar een andere manier om iemand te straffen.
Heb eens een filmpje gezien op internet, dat ging over een publiek handenafhakfeest, in een stadion stonden een stuk of 15 jonge mannen die één voor één, een tentje in moesten waar er een hand werd afgehakt, ze kwamen met één hand weer naar buiten, toen moesten ze, speciaal voor het publiek, nog een ere-rondje lopen rond het stadion, achter elkaar, met de stomp opgeheven, terwijl het publiek juichte.
Die jonge gasten hadden vrijwel allemaal kleine diefstallen gepleegd in de grootte van een paar euro’s.
Machtig mooi natuurlijk om in één middag 15 mensen invalide te maken, zo bouw je een land op.
Dat filmpje zal nog wel ergens op internet zwerven voor de fans.

BosrandDirk | 06-01-18 | 15:01 | 1

Zonder ballen kun je het zelfs nog tot Minister President van Nederland schoppen.

Gulliver | 06-01-18 | 16:39

"Bid voor onze zondaars", dat komt dus hier vandaan.

Je kan best wachten met vergeven tot je eindelijk een oprechte echte sorry hoort van zo'n randfiguur; maar wacht graag ook met je barbaarse lijfstraffen voordat we de Middeleeuwen helemaal opnieuw gaan doen.

We zijn allemaal tuigvloggers en iedereen houdt van kinderen, maar nee niet "zo" en iedereen wil weleens iemand een lel voor zn kanis geven als er een ander de vaatwasser verkeerd inruimt.
Doe dat castreren dus maar niet. Dit Middeleeuwse schandpalen is ook alleen maar nodig voor zover de pedoring in onze lelieblanke heteropedosexuele DG Justitie het ernstig laat afweten al decennialang.

zazkia | 06-01-18 | 13:33

"uitschot dat ze een podium geeft en door onze strot duwt op Nederlandse media, ten gunste van écht talentvolle mensen, import- dan wel authentieke Nederlander."

Ze bedoelt hoop ik 'ten koste van echt talentvolle mensen,.....'. Verder een prima stuk weer van Ebru. Las vandaag dat er inmiddels 20.000 mensen lid zijn van FVD. Die denken er vermoedelijk allemaal net zo over, net als nog honderdduizenden NL-ers die verder kijken dan GTST, Geer & Goor en All you need is love....

BlowingBubbles | 06-01-18 | 12:37

Nee, castreren voorstellen is idioot, net zoals handen afhakken en andere barbaarse straffen.
Met dit soort dingen wil ik niks te maken hebben.
Mensen verminken is voor mij een van de grootste redenen om een hekel te hebben aan die hele moslimsektegekte.
Zoek maar een andere manier iemand te straffen.

BosrandDirk | 06-01-18 | 11:48 | 3

Mee eens!

pjisonline | 06-01-18 | 12:16

Ja ben ik het ook mee eens, niet dat doen wat zij ook doen.
Dus gewoon een kogel tussen de ogen. Humaan en snel.

Gokmaar | 06-01-18 | 14:20

De Euromast is 'n optie !
Take care.

PopeyeKamper | 06-01-18 | 14:41

""...Waarom heult de Nederlander met macht altijd met de verkeerde?...""
@ Ebru Umar | 05-01-18 | 21:01
Om de hersenspinsels van die lui te uit te leggen hebben is een leger van psychiaters nodig

telelezer | 06-01-18 | 11:48

Beste Ebru Umar.
Veel respect voor je inzet om Nederland mooier te maken.

Wie ben ik, een tegelbakster op GS om commentaar te leveren, maar ik blijf me toch altijd iets afvragen en dat verwoord ik hier:

Het is niet zozeer de stijl en woordkeuze van een tekst waarin de kracht schuilt maar de inhoud en de argumenten. En als de inhoud klopt als een bus en de argumenten hout snijden, dan zijn krachttermen en stoere taal overbodig. Het werkt zelfs averechts, want hierdoor verliest de tekst aan kracht van de waarheid.

Als je de waarheid met oorlogstuig naar je lezers brengt, zullen je medestanders je toejuichen, maar dat is geen overwinning. Je geeft je tegenstanders hierdoor zelfs een geweldige troef in handen waar zij gretig gebruik van maken. Die kunnen hierdoor makkelijk voorbij gaan aan de inhoud en boodschap van je teksten en pakken je op je met oorlogstuig omklede taalstijl, want daaraan kunnen zij zeer makkelijk kreten koppelen als 'gefrustreerd' 'onnozel' 'inhoudsloos' etc. en via deze omweg scoren zij 1-0 want de inhoud waar het eigenlijk om draait is naar de achtergrond verdwenen en je tegenstanders hoeven je argumenten niet met tegenargumenten te weerleggen (waarvan zij weten dat ze vaak niet hebben).

Kijk, het zit zo: De waarheid heeft geen paard en wagen nodig, die wordt door de wind meegeblazen en verspreid.

Louise-in-de-pels | 06-01-18 | 11:25 | 3

Louise-in-de-pels | 06-01-18 | 11:25 |
Ebru is een kunstenaar. Juist omdat ze geen politica is kan en mag ze woorden gebruiken die schuren en wakker schudden. Het is vervolgens aan verstandige politici, bijvoorbeeld van Leefbaar Rotterdam en FVD, om dezelfde boodschap in een andere verpakking te brengen en er maatschappelijk acceptabele oplossingen voor aan te dragen.

BlowingBubbles | 06-01-18 | 12:40

Nieuwsgierig geworden naar teksten van Ebru Umar bekeek ik haar vlog op de METRO. Mijn verbazing was groot, (niet over het thema in haar vlog) maar over hoe zij denkt anderen hun denkfouten te moeten uitleggen (m.b.v. Jip en Janneketaal omdat zij ervan uit gaat dat men het anders niet begrijpt.

In diezelfde vlog maakt maakt zij zichzelf schuldig aan diezelfde denkfout zonder dat zij dat in de gaten heeft.

Het zit zo, ze legt in eerste instantie heel duidelijk uit op (1:24):
"Camiel = Katholiek"
"Camiel = Crimineel
Alle katholieken zijn crimineel"
en concludeert terecht dat dit niet klopt.

Maar verderop in haar vlog (3:07) trapt Ebru Umar in dezelfde val die ze eerder m.b.v. papiertjes heel duidelijk maakte, nl:
Ze zegt nl.: "En in het geval van Camiel, het is een Limbo".

Waarom en welke doel dient het om het feit erbij te halen dat Camiel een Limburger is? Wat heeft Limburger zijn te maken met het feit dat zij hem als crimineel betitelt, (vrouw/vriendin mishandelt)? Helemaal niks! En net hierdoor doet ze precies hetzelfde als wat zij anderen verwijt, want:

Camiel = Limbo
Camiel = Crimineel (slaat zijn vrouw(vriendin)
En dus:
Alle Limburgers zijn crimineel (slaan hun vrouw/vriendin)

Het gaat hier niet over wel of niet kwetsen van Limburgers maar over het feit dat als men maar met krachttermen zijn/haar boodschap verkondigt, de steken die ze zelf laten vallen nog niet eens door henzelf worden opgemerkt.
Bron:
https://www.metronieuws.nl/video/2018/01/een-vlog-voor-de-mentaal-uitgedaagden-in-nederland

Louise-in-de-pels | 06-01-18 | 12:49

Joh, leuk Louise, lekker kort ook.
Ebru heeft gelijk, jij zeurt.

ParaPiet | 06-01-18 | 19:43

Ik analyseer jouw column het minst van allemaal hier Ebru. Het klinkt gewoon lekker! Alsof je Wilders hoort, alsof je moeder op je rug kriebelt. Mankeer ik iets denk je?

bolletje kaas. | 06-01-18 | 11:24

Nederland heeft kennelijk iets met aso-gedrag. Denk maar eens terug aan de populariteit van reclames met Rijk de Gooijer als verzekerings-frauderende proleet (foutje, bedaaankt) en televisieprogramma's over paupers als de Tokkies en de Veerkampjes (of hoe het plebs ook heten mag).

Tapu | 06-01-18 | 11:18 | 2

Ja, maar is dat iets waar het publiek om gevraagd heeft, ofwel zich in herkent? Of is dat iets wat ons stelselmatig wordt opgedongen van allerlei kanalen?

pjisonline | 06-01-18 | 12:19

Jacobse en van Es vd Tegenpartij..... geen gezeik iedereen rijk

ger1306 | 06-01-18 | 13:53

Ebru, je slaat de spijker op d'n kop! De overheid (i.s.m. haar handlangers van de media) probeert bij al dat genetisch uitschot de illusie te wekken dat, ook al heb je het IQ van een pantoffeldiertje en een woordenschat van plm. 300 woorden, je toch iets zou kunnen bereiken via de "legale" route, door rapper te worden. Vroeger hadden we altijd wel ergens een kolonie of een loopgravenfront waar we deze gevallen konden lozen, maar die tijd is voorbij.
.
Zo als gewoonlijk beseft de overheid weer eens niet dat de behoefte aan rappers echter beperkt is; de rest van het soort waar Boef toe behoort, heeft helaas geen andere mogelijkheid dan boef te worden, met een kleine b en zonder de titel "rapper". Ook kunnen ze met nóg minder woorden aan de slag, drie volstaan om een start te maken: "Waar ies gelt!".
.
Er zijn wel oplossingen, maar het voert te ver (en is ook te gevaarlijk) om die hier te behandelen.

Brou Is Back | 06-01-18 | 11:04

Nederland is inderdaad veel te uitnodigend naar talentloze en tuig. Ze kunnen alleen maar middeleeuws blijven omdat hun gedrag niet wordt gestraft. Nee, we geven ze juist alles die potentiële schillenboeren in andere landen en tijden. We geven ze uitkeringen, goedkope woningen, gratis gezondheidszorg en een hele zieligheidsindustrie. Die hen behandelt als zielige slachtoffers. Kappen met pamperen. Castreren die hap en aan het werk in de kassen of bij de schillen.

Graaier | 06-01-18 | 10:58
-weggejorist-
pindarinda | 06-01-18 | 10:57

Hollanders eten nou eenmaal graag zaad in de Knoflooksaus over hun bedorven Broodje Shoarma .
Dat noemen Ze ook nog eens haute cuisine.

liegende lippen | 06-01-18 | 10:47 | 4

Nee dan peen en uien. Nee, Nederland heeft geen rijke culinaire traditie. Daarvoor moet je de grens over. Naar Frankrijk bijv. waar ze wèl kwaliteit in leven waarderen.

pjisonline | 06-01-18 | 12:21

@pjisonline | 06-01-18 | 12:21
Ga dan?
Doei!

TeeJee | 06-01-18 | 12:24

Geloof me, ik zou dolgraag gaan. Weg uit dit verschrikkelijke land. Maar ja, vaste baan, hypotheek, enzz. Wordt het lastig.

pjisonline | 06-01-18 | 13:57
▼ 1 antwoord verborgen

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 22:31
Haha ik sla niet terug.

LibertasSimplex | 06-01-18 | 10:32

In het geval van de talentloze 'rapper': niet te verstaan, zo lelijk (kan ik als vrouw beoordelen ;-)), uitermate gefrustreerd gedrag vertonen, geen respect hebben voor vrouwen, maar ondertussen wel het idee hebben dat je 'God's gift to women' bent. Tja, then you're f*cked. Uiteraard is dit allemaal de schuld van de vrouwen en zo niet dan is het vast racisme....

ChrispyGirl | 06-01-18 | 09:48

Vanavond begint de kaskraker Wie is de snol ? weer.

van Oeffelen | 06-01-18 | 09:32 | 2

Geef het volk brood en spelen....Ongelofelijk dat er nog zoveel mensen naar die bagger-t.v. kijken.

Lupuslupus | 06-01-18 | 09:37

@ Lupuslupus | 06-01-18 | 09:37
Dat is dezelfde naieve grote groep nederlanders die vlak voor de verkiezingen even gauw op de stemwijzers kijkt op wie ze moeten stemmen omdat ze geen flauw benul hebben en daarom een makkelijke prooi zijn voor het sluwe partijenkartel.

telelezer | 06-01-18 | 11:36

Goed stuk van Umar. Wiedergutmachung is een vreemd woord in dit verband, want wat hebben wij goed te maken aan die bontkraagjes?
Omerta gebruikt ze ook in een verkeerde betekenis. Omerta is zwijgplicht voor de gemeenschap waarover de maffia heerst. Je mag niet over de maffia spreken. Zij bedoelt een onuitgesproken consensus over tuigvloggers e.d., maar de betreffende mensen mogen er best over spreken, als het maar politiek correct is.
Tenslotte schrijft ze "ten gunste van" wanneer ze "ten koste van" bedoelt.
Verder niets dan lof.

JvanDeventer | 06-01-18 | 09:29 | 2

Waar Ebru op doelt is dat er ook in Nederland een schuldcomplex is t.a.v. minderheden, o.m. door de slavenhandel en doordat er in WOII door de NL-overheid behoorlijk efficiënt 600K Joden zijn opgepakt en afgevoerd, dankzij onze goede bevolkingsregisters en onze ijverige ambtenaren.

Brou Is Back | 06-01-18 | 11:09

""...want wat hebben wij goed te maken aan die bontkraagjes? ...""
We zijn immers altijd en overal aan schuldig, want boze witte man; dus DAT moeten we goedmaken met het geven van gratis huizen, Miele's zorg, uitkeringen, hoerrrsoepsidie, onderwijs, onze dochters, enz.

telelezer | 06-01-18 | 11:41

Nu ff doorpakken en RijksGraaiMeester pechtold en dat stuk linx vullis van een moorlag luppen.
Beiden vanwege aantoonbare fraude geen recht op de Eeuwige Wachtgelden.....
Landverraders pur sang.

pennestront | 06-01-18 | 09:29

Ik zou nooit een Turkse doen, echter voor haar maak ik een uitzondering, wat een top wijf .

A.C.H.M.E.D | 06-01-18 | 09:25

Ebru heeft helemaal gelijk: Ali B, rapper Boef en hoe ze ook heten; allemaal hoeren van het establishment.
Multiculti propagandatools voor politici en media.

Voorjaarsmoe | 06-01-18 | 09:17

Ebru op GS is als een bounty bij de NPO. Een slecht voorbeeld dat ver weg staat van de realiteit.

Balgesjaakt | 06-01-18 | 09:14 | 1

Wat bedoel je daarmee?

You-On-A-Gin | 06-01-18 | 11:28

Top Ebru!

langzullenweleven | 06-01-18 | 09:05

Zo gelukkig, die twee zijn weg, nu nog de derde, die met het penthouse.

gato | 06-01-18 | 08:58

Ebru heldin.

Schepvogel | 06-01-18 | 08:53

goedesmorgens, zo, kan dan nu de aandacht weer terug naar Alexandor Pech en naar Moorslag.. die waren even buiten beeld met deze afleiding..

fikkieblijf! | 06-01-18 | 08:50 | 4

Waarom Moorslag? Die toestand was al jaren voordat hij in beeld kwam een feit en iedereen vond het wel best. Inclusief de FNV. Prima als mensen moeten boeten voor hun verkeerde daden maar i.g.v. Moorlag vind ik dat niet terecht. Het begint op een heksenjacht te lijken maar wij zijn toch zo 'verlicht'? (Zogenaamde) verstandige, redelijke mensen? Nou dat blijkt ook maar een vernisje. Vroeger ging je op het dorpsplein aan de schandpaal en nu op het internet. Alleen het middel is veranderd, het doel is hetzelfde gebleven.

Lupuslupus | 06-01-18 | 09:16

Luouslupus, helemaal mee eens. Moorlag heeft niets fout gedaan. De PVDA en FNV hebben iets fouts gedaan, door te eisen dat mensen die maar voor 50% presteren een loon krijgen van 130% welke voor dat werk staat. Moorlag en de rest vd Gemeenteraad hebben geprobeerd dit beleid middels een handig opgezette constructie ten goede te keren. Maar eigenlijk hadden ze natuurlijk hun lidmaatschap vd PVDA moeten opzeggen, die achter deze idiote eisen (130% van het normale loon) zit.

Frans1156 | 06-01-18 | 09:43

Lupuslupus | 06-01-18 | 09:16
Nou, vooruit, dan doen we alleen Alexander Penthouse in het zonnetje zetten.

BlowingBubbles | 06-01-18 | 16:27
▼ 1 antwoord verborgen

@mallekater, leuk om te zien dat je niet begrijpt dat ik dat wel begrijp

Bokito ergo sum | 06-01-18 | 08:47

Op twitter was het al een tijdje zichtbaar, Ebru begint een beetje door te slaan in haar mannenhaterij.

ChacarronMacarron | 06-01-18 | 08:46 | 1

Haha, dus jij vindt rapper Droef, herstel Boef en Camiel Zeurlings mannen? Grappig.

Durkmans | 06-01-18 | 10:39

Het zijn absoluut talentloze analfabeten. In Nederland heeft men geen oog voor kwaliteit. Men kent het niet, of is er wars van. Het kan niet en het mag niet. Nee, we moeten genieten van de domheid, het aanmodderen, van na-apen (muziek) en pretenderen.
Ik weet er nog een paar trouwens: Lange Frans, Lil' Kleine.

pjisonline | 06-01-18 | 08:11 | 2

Famke-louis!

Rest In Privacy | 06-01-18 | 08:24

Lange Frans absoluut niet, heeft hele mooie liedjes geschreven over de Tweede Kamer, ga maar eens luisteren.

gato | 06-01-18 | 09:00

Leuk om Ebru op dit vrouwonvriendelijke racistische haatblog terug te zien

Bokito ergo sum | 06-01-18 | 08:05 | 1

Bokitootje, wat leuk om te zien dat jij niet eens begrijpt dat het vrouwonvriendelijke en racistische dit keer van Boef komt!!

mallekater | 06-01-18 | 08:40

Ahhh... kom op Ebru. Je kan beter dan dit. Prettig weekend en kusje

Nalek | 06-01-18 | 08:01

Vraag me wel altijd af of Ebru dat ordinaire taalgebruik, op schreeuwerige toon, nou echt nodig heeft? Het opdringerige metro-toontje leidt af van haar werkelijke punten en die zijn meestal goed.

de Voorzittert | 06-01-18 | 07:51 | 1

Misschien weet ze uit haar ervaring met haar eigen achtergrond dat dit de taal is die men daar WEL begrijpt.

mallekater | 06-01-18 | 08:40

Vraag is natuurlijk wie dit soort respectloze figuren in de "markt zet". Het grote geld.. de grachtengordel.. zit haar zakken te vullen en voedt hun kinderen beschermd op.. ver vandaan van achterstandswijken en gekleurde scholen.
Daar waar commercie en het grote geld de overhand krijgt verdwijnen normen en waarden als sneeuw voor de zon. Iedereen zou eens bij zich zelf te rade moeten gaan waar hun loyaliteit en hun tolerantiegrenzen liggen !

johnyl | 06-01-18 | 07:48

Hoezo moeten meppende wijfjes creatief gecastreerd worden? Een beetje vent biedt onmiddellijk z'n andere wang aan, die hebben ze daar speciaal 2000 jaar geleden voor uitgevonden. En dan nog een keer. Knal d'r maar op wijffie! Daarna wordt het weer goedgeneukt, en nog een keer, met d'r vriendin.

Breinbrouwsels | 06-01-18 | 07:39

Wat Ebru zegt. Alweer. Ebru verdient het om op het schild gehesen te worden maar dat doen we nu niet want deze ellende, deze opgedrongen culturele bagger, die houdt haar scherp. Teveel talentlozen die zelf geen normale baan kunnen krijgen, verdienen al tig jaar geld (uw belastinggeld) aan het hypen van loosers, die dan BN-er worden. Bijv Giel Beelen is miljonair geworden, van belastinggeld, sinds hij zich op de radio liet pijpen door een heroïneverslaafde. Zo zijn er in de afgelopen decennia velen gehyped door msm en publiek gefinancierde 'culturele' instellingen. Zo word je een talent in NL. 'Het geluid van de straat', dat is niet een podium geven aan tuig en dan kwijlen bij alles wat het tuig te melden heeft. Het geluid van de straat is van de hardwerkende Nederlander die nu machteloos op de PVV stemt, en nog steeds genegeerd wordt. Door de cultuurmarxisten, ik vind dat een goed bedacht begrip.

Cepalislam500mg | 06-01-18 | 07:33 | 1

Liet Giel Beelen zich pijpen? Op de radio? Gatver! No more images op de vroege uchtend, pleeeaaasse!

Accident_Prone | 06-01-18 | 08:15
-weggejorist en opgerot-
Kleine beer | 06-01-18 | 07:32 | 2

Er moet zeker zwaarder gestraft worden, maar castreren moet voorbehouden worden voor mannen die verkrachten, ongeacht wie. En hoe straf je dan de vrouwen?

Camieleke heeft zijn beheersing een keer verloren en is uit de wind gehouden. Dat laatste is meer aan de perverse rechtsstaat te wijten als aan hem. Ik krijg niet de indruk dat vrouwen meppen zijn dagelijkse bezigheid is en als we iedere man gaan castreren die zijn vrouw mept (is koeltoer), dan is er geen dokter meer om zieken te genezen. En nogmaals de vraag, wat doen we dan om meppende vrouwen te straffen?

Verder, als je, terecht, klaagt over het Nederlands taalgebruik, moet je wel "ten koste van" en niet "ten gunste van écht talentvolle mensen, import- dan wel authentieke Nederlander" schrijven.

Ten slotte: Puik stuk weer.

bergsbeklimmer | 06-01-18 | 05:58

Zolang zilver nog onder de 18 dollar per troy ounce te koop is hou ik gewoon mijn bek.

Manneke Pislam | 06-01-18 | 05:30 | 1

Je bedoelt dat je pas gaat reageren als the shit hits the fan heeft plaatsgevonden ? waarschijnlijk is GeenStijl dan onbereikbaar of geblokt door deugmenschen die boven ons gesteld zijn

Graaier | 06-01-18 | 11:10

Nou Ebru, bij BNN/VARA zijn ze héél gecharmeerd van onder meer de licht-getint-rappers. Daar worden ze behandeld als verzetslieden en woordkunstenaars. Als ze daar nou eens een groot dictee voor organiseren, voor die kunstenaars. 's Kijken wat het resultaat is.

Nelis SplitBloes | 06-01-18 | 05:27 | 1

Dat begint al met het woord dictee; dat valt echt niet onder een woordenschat van 300, hoor! Bovendien moeten ze dan kunnen schrijven en ergens op tijd zijn... Pfff, je stelt wel eisen, hoor. Gaat 'em niet worden dus. Maar je analyse klopt wel, dat is ook de reden dat ik zeer zelden naar BNN/Vara kijk.

Brou Is Back | 06-01-18 | 11:16

Er was toch ooit zo;n TV programma. Zoek de Homo of zoiets. .. Boefje wint.. ouwe pijpvogel

High-Roller | 06-01-18 | 04:42 | 1

Boef heeft wel een beetje een pijpbekkie. Hoeren, sletten, kechs hoppa grote pik in je muil zodat je niks meer kunt zeggen , gekke boef!

Accident_Prone | 06-01-18 | 08:20

Heb ook zo'n zin om ook dit weer naar mn Klaver stemmende collega door te sturen maar waarschijnlijk maakt ie me dan weer uit voor racist en daar kan ik maar niet aan wennen...

#wegkijkert

schoon-schip-maken | 06-01-18 | 04:35

En Wallstreet heeft per definitie nog nooit iets gedaan.

Onzegrotebroer | 06-01-18 | 03:35

Wat een geweldige column, Ebru. Elk woord is raak. Super dat je weer terug bent.

hoogstetijd | 06-01-18 | 03:17

Ebru, ik begrijp er ook geen reedt van. Figuren die normale mensen als jijen ik met het afwaswater weg zouden spoelen worden in post-2K NL op het schild gehesen als zijnde de voice van de nieuwe generatie, onze nieuwe hoop, nieuwe richting en noem maar op terwijl het inhoudelijke zwakbegaafd vullis niet overstijgt. Ik snap het niet. U misschien wel?

Graaisnaaiert | 06-01-18 | 03:12

Uitermate irritant puberaal stukje van Umar en het lijkt erop dat ze iets heeft met castreren gezien het overenthousiaste gebruik van de woorden.
Nee, mevrouw Umar, ik heb ook een schurftige hekel aan bv Camieleke , maar hij is reeds op 21ste eeuwse wijze gelyncht en " Boef" ( my god..) zal het niet veel anders vergaan. Verder hebben we nog ( d66)-rechters.
Columnisten mogen overdrijven , maar het moet niet overgaan in puberale onzin.

daytripper | 06-01-18 | 02:30 | 2

En het woord 'battle', ook zo puberaal. Wat is er mis met het Nederlandse woord strijd?

Van Urk | 06-01-18 | 02:35

Hoezo puberaal daytripper?? (daytripper= dat overdag onder de heroine en s'nacht's op pad voor de volgende daytrip??).... als hunnebed bewoner snap ik soms die uitspraken niet hé.

kereltie_ut_drenthe | 06-01-18 | 02:53

Ik zie het staatsjournaal en ja hoor, alweer een reportage met het doel gedragsverandering en de geesten vrijmaken voor de volgende vrijheidsbeperking, ditmaal roken op straat.

Reclame wordt steeds meer moralistisch, bedrijven gaan steeds vaker mee met de SJW trend. Ook commerciële omroepen als RTL haken in, zie de ZP-discussie.
En over het onderwijs hoef ik het al helemaal niet meer te hebben, da's verworden tot een indoctrinatiefabriek. En over social-media hoef ik het al helemaal niet meer te hebben. Ik ben het beu. Wat mij betreft mag overal de stekker weer uit, internet incluis, allemaal Amish. Laat Little Rocket Man zijn EMP-bommen maar afvuren. Dan maar zo. Alle gadgets doorgebrand. Nergens meer wifi. Geen gezeik buiten je eigen kleine gemeenschap, geen uitvergrootte incidenten, geen politiek van uiterlijke schijn, klaar met dat gezeik, dat sturen, dat marketen&maniupleren. Niet Hitler, maar Goebbels heeft de oorlog gewonnen.

Abject | 06-01-18 | 02:23

Tja, een beetje on-omfloerst is het betoog van Ebru wel. Het begint heel direct op de man: man die vrouw mept moet ontmand worden, geen gejamaar. Maar zo simpel is het niet, en aan welke zijde je ook staat in een discussie hieromtrent, een beetje verstandig mens kan dat verwoorden en aanwijzen. Noem alleen maar bijvoorbeeld meppen uit zelfverdediging, het vergt niet veel fantasie om dit als legitieme ja-maar te duiden.

Ik begrijp natuurlijk wel dat voor het bevredigen van een bepaald publiek een interessante opinie moet voldoen aan extreme bewoordingen zoals castreren. Nuance is niet zo hip. Toch vind ik het jammer. Het doet een valide argument of punt van betoog tekort. Voelt een beetje aan als Geert Wilders. Een drol op de stoep zien en schreeuwen dat alle honden moeten worden afgeschoten. Het helpt geen zak.

Van Urk | 06-01-18 | 02:20

Grinnik .... deze vind ik geweldig "ze geen fatsoenlijke Nederlandse volzin fout- en accentloos uit hun strot kunnen krijgen? Omdat ze geen zin foutloos kunnen spellen" ..... en al vaak van de derde generatie zijn waar geen woord van te verstaan is. Heb denk ik het geluk dat ik die boef niet ken, maar na het lezen over hem, zou ik hem een kopstoot geven. ( kopstoot kan o.a. een biertjuh met een jeagermeister zijn )

kereltie_ut_drenthe | 06-01-18 | 02:06

Umar. Die al haar opdrachten te danken heeft aan het feit dat ze vrouw en allochtoon is en door helemaal niemand serieus wordt genomen verwijt Boef... interessant. En waarom mag “Dobberneger” van Bel wel en “hoer” niet? Wellicht leuk consequent te doen en mensen niet de mond willen snoeren. Als je doorgezonnebankte hoofd het verschil tussen schelden en meppen niet kent, dan is de inburgering niet echt lekker gelukt, Ebru. Sterker: wat doe je hier nog?

MrWorf | 06-01-18 | 01:59

Lieve Ebru, Boef is dom maar slim genoeg om jou te triggeren.

Hij heeft alles voorbedacht en jaagt op media aandacht.

Neemt niet weg, dat hij dat smerige snorretje moet weg scheren (kun je dat aan 'm doorgeven?)

Strotgrondel | 06-01-18 | 01:55 | 2

Dat snorretje is een horizontale brazilian boven een pratende kech.

Ruikbaard | 06-01-18 | 02:25

En nou heeft hij zijn media aandacht.

Accident_Prone | 06-01-18 | 08:23

Of Ebru het nou wel of niet wil..... maakt dat nog wat uit joh..... sinds het advendt van gezellig links boeit het allemaal geen reet meer..... links wil die slampampers in onze wereld, recht is alleen maar boos en vooral bezig met zichzelf...... maakt het allemaal nog wat uit joh.......? Is er nog eigenlijk wat te kiezen??

Davey_d | 06-01-18 | 01:51

Die gast moet lekker verguist worden voor wat hij is en wat hij zegt, de zoveelste KM die denkt dat het wat is, Gewoon alles afpakken, en dan eens kijken wat er overblijft......

Davey_d | 06-01-18 | 01:42 | 2

KLM?

Watching the Wheels | 06-01-18 | 01:48

Koninklijke (Luchtvaart) Marokkaan, ben wel met je eens dat het een naar mannetje is. Good night y'all.

Watching the Wheels | 06-01-18 | 01:59

Als Eurlings meteen dit interview met Frits Wester had gehouden met dezelfde intentie en intensiviteit dan hadden Nederlanders waarschijnlijk geaccepteerd dat hij was blijven zitten ondanks de grove fouten https://www.youtube.com/watch?v=Oow-S_nZgzE waarom die menselijkheid en openheid niet vanaf het begin? Dat is toch een communicatiefoutje van die adviseurs zoals Driessen.

Watching the Wheels | 06-01-18 | 01:41 | 4

Wanneer Eurlings een vent was geweest had hij 2,5 jaar terug al in het openbaar toegegeven dat ze ruzie in de tent hadden en dat hij te hard heeft toegeslagen.
Ik vermoed dat men het hem dan eerder had vergeven, want zulke uitschieters kunnen in woede, ook al zijn ze verwerpelijk, gebeuren.
Maar dit achterbakse geslijm na zo'n lange tijd is niet te pruimen.

mallekater | 06-01-18 | 08:50

@Van Urk | 06-01-18 | 02:40
Da's wel waar, maar je ziet wel dat het hem oprecht wat doet en hij komt er nu eerlijk voor uit. Dat had hij meteen moeten doen en meteen die functie ter beschikking stellen met hetzelfde sportieve verhaal erbij ("het moet niet om mij gaan, maar om de sporters").
.
@mallekater | 06-01-18 | 08:50
Of desnoods een halfjaar later, maar niet jaren later.

Watching the Wheels | 06-01-18 | 11:33

"Eerlijk voor uit" kun je nog nuanceren, hij vertelt geen details, maar suggereert wel dat het minder erg was dan in de media is bericht. Denk dat hij die functie altijd neer had moeten leggen, maar hij had niet al die ellende over zich heen gehad als hij meteen zo naar buiten was getreden. Functie had hij ook dan eigenlijk niet kunnen houden.

Watching the Wheels | 06-01-18 | 11:38
▼ 1 antwoord verborgen

Het verschil is dat een mohammedaan het letterlijk neemt en z'n mes en/of kromzwaard al klaar heeft liggen....

Mazoeza | 06-01-18 | 01:40

Moeilijk hoor zo'n battle. Congresschreeuwende kech met zijn wederzijds handgemeen vs jeugdheld/voorbeeld, voor honderdduizenden jonge bontkraagjes, de James Dean die zo ondankbaar was na een beetje autokech.

Mooi dat Eurlings geen jeugdheld is die je wil imiteren en blauwe thumbs ups op YouTube geeft. En de jonge bontkraagjes.. hebben Boef niet nodig om vrouwen kechs te vinden... die zitten nu allemaal te ziejewellen in hun stamsnackbar.. deze land is door en door racistisch, je weet.

Eindoordeel: ik zou Camiel en alle fans van Boef castreren en Boef met rust laten. Of, en dat is beter, ze moeten allemaal naar Limburg. En dan een muur eromheen laten bouwen door witte antifa meisjes.

RickTheDick | 06-01-18 | 01:30

Ja, ja, allemaal leuk en aardig en ik gun mevrouw Umar zeker een plaats, maar we krijgen toch wel zeer binnenkort een boekbespreking alhier. Niet Feesboek natuurlijk, maar "Fire and Fury van Michael Wolff" Pronto, éh!
Bij voorbaat dank, Evocatus

Evocatus | 06-01-18 | 01:13 | 2

U da man! Scherp!

Basil Fawlty | 06-01-18 | 01:18

Fire and Fury is nepnieuws.
Dow Jones all time high, maar dat hoor je niet bij Engnek en consorten.

de honden blaffen... | 06-01-18 | 01:24

"waarom heult een nederlander met macht altijd met de verkeerde", dat is niet zo moeilijk, na de 80-jarige oorlog profileerde PC Hooft een meer gematigde stoïcijnse levenshouding ten aanzien van twisten en religiestrijd. Een meer passievere levenshouding was het gevolg. Tevens had de tachtigjarige oorlog door migratiestromen van rijke mensen Noord Nederland en Antwerpen rijk gemaakt en de aanloop naar de gouden eeuw in werking gezet.

Na de tweede wereldoorlog volgde wederom een rijke periode, als vanzelf werd passiviteit ten aanzien van religie en migratiestromen als een pavlov reactie weer uit de kast gehaald. Niet begrijpende dat in de tachtigjarige oorlog Nederland zichzelf had bevrijd maar ten tijde van de tweede wereldoorlog andere wereldmachten dit moesten doen. De casus was anders, het gedrag van Nederland daarna hetzelfde.

De Libertijn Hooft had als kader rijke migranten en los daarvan een strijd om godsdienst. De huidige tijd gaat juist om godsdienstige import van arme mensen en gekoppeld daarvan het offeren van rijkdom. Nederland heeft dus structureel de verkeerde oplossing bij de huidige situatie en problematiek gehanteerd.
De epicurische houding die P.C. Hooft hanteerde, en die ook door huidige bestuurders wordt gehanteerd, verklaart de laffe houding van de bestuurders om de confrontatie aan te gaan en problemen liever uit de weg te gaan.

Dit is ook de reden voor de opkomst van Fortuin, Wilders en in zekere zin ook Baudet. Zij hoeven slechts de problemen te benoemen om te scoren bij de kiezers. Meer is het niet.

Het verklaart ook waarom Rutte nog steeds bestaat. Zijn visieloosheid straalt passiviteit uit ten aanzien van alles, maar begrijpt wel dat snelle welvaartsgroei noodzakelijk is om te overleven. Die visieloosheid geeft ruimte aan een overgang.

Types als Baudet, mits gefundeerd op intellect, kunnen feitelijk die overgang naar nieuwe gedachten over het inrichten van samenleving en oplossing van problemen katalyseren. Hopelijk komen er meer nieuwe mensen aan het front, dat is pure noodzaak.

Al die nieuwe types moeten dan natuurlijk geen weermannen en leraren ontslaan. Daar moeten ze goed naar luisteren en waar nodig overtuigen, een lange weg nog te gaan in Nederland voor bestuurders die Nederland willen laten overleven.

Tee Of Cup | 06-01-18 | 01:12 | 1

Het beeld van de "Nobele Wilde" (Rousseau) speelt ook wel een rol imo.

de honden blaffen... | 06-01-18 | 01:41

Welkom terug, Ebru!
Je had het niet beter kunnen zeggen.
Honderd procent mee eens: bravo!
Top-column!

De Droit | 06-01-18 | 01:01 | 1

Ook al fan van dat krankzinnige barbaarse castratieplan? Wat mankeert je?

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 01:10

" ten gunste van écht talentvolle mensen"
moet dat niet zijn " ten koste van écht talentvolle mensen?"

win | 06-01-18 | 01:01 | 1

Klopt. Zie prinsesstoepje.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 01:05

Mooi gezegd Ebru! Ik neem aan dat je dat castreren niet letterlijk bedoelt, ik lees in ieder geval 'het ontnemen van hun mannelijkheid'. Dat ze publiekelijk aan de schandpaal genageld worden? Geen enkel probleem! Ze zijn publieke figuren en hebben een voorbeeldfunctie. Uitglijers maakt iedereen, maar beiden hebben ruim de kans gehad, meerdere malen, om hun fouten recht te zetten. En ze hebben het beiden alleen nog maar erger gemaakt. Uit winstbelangen en bang voor gezichtsverlies. De heisa rondom deze figuren is naar mijn mening volkomen terecht, en absoluut niet te veel. Laten we in Nederland eindelijk maar eens weten dat we het niet pikken, en het kan niet luidt genoeg geschreeuwd worden. Zo werkt het hier niet!

Sinterbikske | 06-01-18 | 00:57 | 4

Omdat uit de columns van Ebru blijkt dat ze staat voor de Nederlandse normen en waarden, en het Nederlands recht respecteert.

Sinterbikske | 06-01-18 | 01:09

Uit deze column blijkt dat Ebru staat voor barbaarse straffen, wegkijker.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 01:12

" Mooi gezegd Ebru" ?? Nou , ik vrees toch echt dat Ebru , wat me al vaker was opgevallen , wel erg graag het braafste meisje van de klas wil zijn en hier weer es fiks in de overdrive schiet . Wat is dat voor bullshit over castreren? Ik dacht de eerste keer : slip of the tongue, maar kennelijk bedoelt mevrouwtje het inderdaad letterlijk. Ik weet dat Ebru hier het troetelbeertje is , maar het wordt tijd dat mevrouw laat zien/horen dat ze volwassen is .

daytripper | 06-01-18 | 01:27
▼ 1 antwoord verborgen

Ach Ebru. Boef is een standaard bontkraag proleet. Zoals zo velen hier in Amsterdam, Ome Basil had vanavond een Afghaanse taxi chauffeur en zoals gewoonlijk weigerde hij Marokkanen. "Mijnheer is laag volk. Ik kom uit Kabul en wij haten die mensen. Onbeleefd en grote mond!

Basil Fawlty | 06-01-18 | 00:54

Ik zeg niks meer en ga zitten bibberen in een hoekje,heb net gehoord bij jinek over de eerst geboren alog baby die als eerste in het nieuwejaar geboren is in Oostenrijk.,je staat zo voor de rechter na de sleepnet ideoterie.

gelukzoeker | 06-01-18 | 00:44

4 januari: Heeft boef iets geleerd? nee.
https://images.gscdn.nl/image/e782a2a8d9_Screen_Shot_2018-01-04_at_22.04.31.png?w=600&s=e1ded8d3406405346f5617f729fc429b
Een gemeente ambtenaar wordt voor, u raadt het, voor hoer uitgemaakt.

Jan Dribbel | 06-01-18 | 00:42 | 7

De tweet stond al in een eerder topic vandaag.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 00:57

Begrijpelijk,zeg ik ook tegen elke kut ambtenaar!! Google me maar! raamambtenaar, Ik sta op net net dus ik besta.

miko | 06-01-18 | 01:23
▼ 4 antwoorden verborgen

Wat @Wachtmeester R | 06-01-18 | 00:11 zegt.
We zijn al jaren policor gemuilkorfd, een ziekte die in elk Nederlands overheidsgebouw heerst.

eastender | 06-01-18 | 00:33

Honestly!
After being castrated, these men will certainly behave even worse.
Vrouwenmeppenwise...

wezen | 06-01-18 | 00:24

Nou,hier ben ik dan Ebru

Rest In Privacy | 06-01-18 | 00:20 | 1

LOL

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 00:41

Niemand weet wat er aan het meppen van Eurlings vooraf is gegaan, of wat de situatie was. In oktober stond er ergens een interview van een vriendin van het stel. Zij vertelde dat Camiel en Tessa bij haar op een feestje waren, en dat Tessa de ganse middag en avond Camiel vervelend liep te jennen en publiekelijk voor l*l aan het zetten was. Toen ze 's avonds weggingen, liep ze buiten nog te blèren tegen hem. Hij zou haar toen 'stevig beet' hebben gepakt en door elkaar hebben geschud. Ze had zichtbare blauwe plekken op haar arm. Anderzijds zou zij hem op haar beurt flink gepakt hebben, met haar nagels zijn strot opengehaald. De volgende ochtend zijn ze volgens een andere wederzijdse vriendin weer gemoedelijk buiten hand in hand lopend samen gezien. Niks geen gebroken elleboog, niks geen uitgescheurde oorlellen. Iemand zou nog een foto van het wandelende paar hebben gemaakt. Al met al blijft de vraag of die getuige betrouwbaar was, en of het is gegaan zoals in dat interview werd verteld. Het blijft voor de lezers tenslotte speculeren over wat er nu echt is gebeurd. Het is nog maar te hopen dat het geen uit de hand gelopen sm-spelletje is geweest.... De zaak is echt er achter gesloten deuren afgehandeld. Punt.

Nachtlicht | 06-01-18 | 00:14 | 8

Tessa weegt 50 kilo en Camiel 90.
Dus die hadden nooit tegen elkaar mogen uitkomen, ioc-technisch.
I rest my case, your honour.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 00:43

Toch vreemd,dat als een mossel zijn vrouw mept er minder vragen gesteld worden. jennen,de hele avond nog wel. Tja dat rechtvaardigt meppen,.. tuurlijk.

miko | 06-01-18 | 01:20

U komt uit Limburg zo te lezen ? U stelt dat wij burgers aannames doen en de feiten niet kennen, maar zelf gebruikt u termen als "iemand zou nog een foto gemaakt hebben van het stel.......", over aannames gesproken ? Wie heeft die foto gemaakt dan ? Waar is die foto nu ? U lijkt mij een typische Limburgse goedprater, met de Limburgse mentaliteit "wat we niet daadwerkelijk gezien hebben is niet gebeurd". Dat is dezelfde enge mentaliteit waar die katholieke Limbo's het kerkelijk misbruik mee onder het tapijt vegen, bah. Laat ik u tot slot mijn mening geven; Camiel is een hele enge en laffe Limburgse vrouwenmepper die vanwege zijn "status" wegkomt met een taakstrafje voor zware mishandeling en daar nog over probeert te liegen ook. Alles heeft hij geprobeerd om zijn veel te lucratieve "vrijwilligersbaan" te behouden. Gelukkig is deze Limburgse engnek uiteindelijk weggejorist en opgerot !!!

LordLucky | 06-01-18 | 09:15
▼ 5 antwoorden verborgen

De gemiddelde Nederlander durft er al niks meer over te zeggen. Zekerheidshalve gaat het ook nog verboden worden. Merkel-style. Doppelt gemoppelt hält besser.

Wachtmeester R | 06-01-18 | 00:11

Door het tuig op het schild te hijsen worden de dierentuinen ontlast, en hebben de beestjes een rustig bestaan. Al moet de entertainmentfactor van een kooi vol rapperts niet onderschat worden. Blijdorp kan wel wat doekoe gebruiken las ik laatst.

De Briemusketier | 06-01-18 | 00:03 | 1

Blijdorp Rotterdam is groter dan de apenheul kan ik je uit ervaring vertellen... t zal de uitkeringen zijn waarop ze leeglopen.

Tuborg øl | 06-01-18 | 00:09

“Mannen die vrouwen meppen moet je Castreren”.... Wat te doen met vrouwen die mannen Meppen?

mazel_tov | 05-01-18 | 23:54 | 3

Die vraag is al eerder gesteld. Die wijven moeten gratis ballen krijgen en daar ga je bier mee zuipen.

miko | 06-01-18 | 00:02

Dat moet je aan Boef vragen, die weet daar vast wel een antwoord op.

mallekater | 06-01-18 | 08:54

Boeffie krijgt bij optredens die wel doorgaan een bierdouche. Op FB zijn ze een oproep aan het doen. Lil’kleine weet wat dat betekent;) 3 min. podium op en dan doei roepen en 12K meenemen.

Trumme | 05-01-18 | 23:52 | 2

Toch wel met het glas er omheen neem ik aan?

Dirty-Harry44 | 06-01-18 | 01:09

Eh, misschien omdat de Nederlander met macht zich ontwortelt ziet en denkt in nog veel meer universele waarden dan iemand zonder macht waardoor individueel talent en genialiteit gediscrimineerd wordt? Alsof dat is wat het moderne noblesse oblige inhoudt. Moderne sociaal maatschappelijke ridders? Begint op kleuterschool de regenboog en levert uiteindelijk een bildungsburger af? Fuck, weet ik veel?

Zoltan | 05-01-18 | 23:42 | 1

Uw tegel doet zeer aan de hersenen op een zaterdagmorgen 0001!

Tuborg øl | 06-01-18 | 00:02

Ik doe niet mee aan #fophef. Zowel Boef als Camiel: het zal me echt jeuken.

Alsof het verrassend is dat een Rapper-Naffer, opgegroeid in de islamitische vrouwenonderdrukkingscultuur en de rapcultuur van “Smack my bitch up” iets anders zou denken en zeggen over vrouwen... hij meent het. En hij meent werkelijk dat het een moreel juiste mening is over ongesluierde, loslopende vrouwen. Is niet verrassend. Wat verrassend is: zijn grote aanhang van domme millennial-meisjes die in alles racisme en seksisme zien, behalve zo’n rappende nepneger. Dat is bizar. Maar ja... moet je er verder iets van vinden? Nee.

Alsof het verrassend is dat een CDA-mooiboy uit het corrupte Limboland, met de juiste connecties en de juiste ingangen bij de heersende macht in Limbabwe opklimt tot de kroonprins van het CDA en in de baantjescaroussel komt die hem het zeteltje van Wim-Lex bij het IOC oplevert... En dat het verrassend is dat hij met die carrièreroltrap de lekkerste blonde wijven aan de pik rijgt, en dat zo’n wijffie hem niet moet tegenspreken, want dat is het eerste “Nee” dat zo’n golden boy in z’n leven krijgt en dat hij mevrouw dan helemaal in de vernieling mept en daar dan geen spijt van heeft. Nee, dat is dus allemaal niet verrassend. Verre van. Moet je daar verder iets van vinden? Welnee.

Maar goed, iedereen is er mooi druk mee op de sociaal mediaas. Kan iedereen lekker de moraalridder uithangen. Het is ook wel een fijne mix natuurlijk. Seksisme, racisme, arm, rijk, low culture, high culture, dubbele maten, etc. etc.
Maar het is natuurlijk verder allemaal volkomen oninteressant. Het zijn allebei klootzakken, allebei uitschot, allebei moreel verachtelijke wezens die je moet doodzwijgen en die thuishoren in een noordkoreaans strafkamp, niet op de voorpagina’s van kranten in een beschaafd land.

And that’s what I have to say about that.

Stormageddon | 05-01-18 | 23:41 | 6

Gelukkig is er nog een echte wereld buiten het internet om, toch....?

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:57

Hear hear!

merel veld | 06-01-18 | 00:01

Gouden rant.

*'carrièreroltrap' aan woordenlijst toevoegt*

o)+ | 06-01-18 | 00:26
▼ 3 antwoorden verborgen

.

Vrouwenmeppen wordt toch geen olympische sport.

.

Kijkeensaan | 05-01-18 | 23:41 | 3

Als voorzitter had hij een aardige vuist in de pap...

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:53

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:53

Hahaha

Kijkeensaan | 06-01-18 | 00:19

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:53

Hij zei nog: 'je moet me op haar blauwe ogen geloven'.

.

Kijkeensaan | 06-01-18 | 00:22

nl.wikipedia.org/wiki/Charivari_(volk...
Vroeger werden Boef en Camiel aangepakt met een charivari. Misschien is alle ophef in de media wel een nieuwe vorm van charivari.

lingo star | 05-01-18 | 23:41 | 1

En dit is/wordt nu omgekat naar de Sharia.

gooischetrut | 05-01-18 | 23:47

Haha, op Maroc. nl wordt de slachtofferkaart weer getrokken.
"De fout van Boef is dat hij verwesterd is en de schande is dat vervolgens de islamkaart wordt getrokken."
Het komt dus gewoon door onze verdegenereerde westerse leefstijl.
Dat je het maar weet.

Carmelita | 05-01-18 | 23:38 | 5

Tjonge, op de 10 treden ladder van integratie is men reeds één sport opgeschoten. Gaat lekker.

Ruikbaard | 05-01-18 | 23:50

Het slachtoffer-gen, alleen aanwezig bij moslims, dat maakt moslims uniek.
Vertelt de imam iedere vrijdag in de moskee.
Een kleine bijwerking: het IQ raakt steeds verder achterop.

Jan Dribbel | 06-01-18 | 00:05

De Middellandse zee is naast een zee tevens een fatsoenskloof, en aan de overkant leven ze 1000 jaar terug in de tijd. Het zijn barbaren, terroristen, ongelikte beren en structurele eikels. en dat laten "ze" hier los, met een license to ill.

De Briemusketier | 06-01-18 | 00:10
▼ 2 antwoorden verborgen

Ok ben best fan van Umar, maar wat een hoop onzin.

Eurlings is een eikel, maar heeft zijn straf nu wel gehad (heeft geschikt met slachtoffer, we kennen de omstandigheden niet en heeft inmiddels ook maatschappelijk afgedaan). Castreren lijkt me onnodig.

Boef vind ik een grotere lul dan Eurlings, maar hij heeft wel overduidelijk meer talent dan die tuigvlogger. Rappers zijn vaak tuig, dat is altijd zo geweest. Dat MSM boef op een schild heist kun je inderdaad iets van vinden.

Het ontgaat me verder hoe we ooit van te voren moeten weten dat de PvdA-pedo een pedo is. Het is verder geen verrassing dat deze moslim van de PvdA is, maar je zou alleen kunnen stellen dat een zinnig mens geen enkele PvdA'er op een schild heist.

Bvdb | 05-01-18 | 23:30 | 1

Ebrus wens dat camiel gecastreerd wordt gaat écht vele bruggen te ver. Deze column joris ik uit mijn herinnering aan Ebru als schrijfster.

Langshetrandje | 05-01-18 | 23:45

Laatst was er nog een FvD-Kamerlid dat ontslag eiste van een meteoroloog. En nu een columnist die castratie wil van een rapper en een voormalig minister. Niveautje hoor...

Sofiane Boussaadia heeft feitelijk niets misdaan, maar heeft gewoon een hele foute mening. Camiel Eurlings heeft wel een strafbaar feit gepleegd en heeft daarvoor moeten schoffelen. Schandalig weinig, maar zo werkt ons rechtssysteem.

De enige straf die we als maatschappij erbovenop kunnen geven is zorgen dat beide heren nooit meer een podium/publieke functie krijgen. Bij Camiel zijn de daar aardig goed mee op weg. Misschien kunnen we iets leren van de aanpak van Rosanne Hertzberger?

vrijstijler | 05-01-18 | 23:26 | 1

Groot gelijk, ben deze buitenproportionele hysterie niet gewend van normaal gesproken redelijk nuchtere mensen. Gauw mee stoppen.

Bvdb | 06-01-18 | 00:16

"Mannen die vrouwen meppen moet je castreren."
yep, mee eens, en tevens einde omvolking.

skoftig | 05-01-18 | 23:22 | 3

Ik denk dat dat ook de insteek van Ebru is.

Lood om oud ijzer | 05-01-18 | 23:25

Dit is deep. Even op me in laten werken.

Accident_Prone | 05-01-18 | 23:26

‘T is niet heel ingewikkkeld toch @Accident_Prone? Binnen een bepaalde omvolkingsveroorzakende groep is slaan de normaalste zaak van de wereld.

Lood om oud ijzer | 05-01-18 | 23:43

Ik maak mij niet meer druk om die Boef en Camiel, bij Wiedergutmachung denk ik trouwens alleen nog maar aan dit geweldige stuk TV : www.youtube.com/watch?v=DoTuSvfGIG8

Keyboardspeler | 05-01-18 | 23:22 | 2

Jiskefet denk ik ... effe kijken ... al dat gekwek achter je rug ...

Watching the Wheels | 05-01-18 | 23:26

Tijdloos

Rest In Privacy | 06-01-18 | 00:31

Bij Jinek een vrouw met een halsband en een prins over Camiel. Wel mooi dat het besproken wordt en Thijs zegt zinnige dingen, maar reken maar dat ze het weer zo weten te rommelen met elkaar dat alles bij het oude blijft.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 23:21 | 2

Die halsband geeft haar stroomstoten als ze hysterisch wordt.

Kruisruiker | 05-01-18 | 23:33

@Kruisruiker | 05-01-18 | 23:33
Ja heel goed, had Camiel over moeten kunnen beschikken.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 23:35

Welkom, Ebru.

Boeser_Onkel | 05-01-18 | 23:20

Boef heeft geen vrouw geslagen. Boef vindt dat vrouwen hoeren zijn. Dit is niet sjiek maar het is iemands mening. We hebben helaas een VVMU die voor iedereen geldt. We hebben het niet voor het uitkiezen, Terecht dat hij bij een groot deel van de mensen niet geliefd maakt, maar het is zijn recht te zeggen wat hij denkt, de gevolgen zijn voor hem het is aan hem hoe hij mee omgaat. Maar toch maakt het hem geen uitschot. Boef is zichzelf en een boef, dat wisten we al, geen verassing. Camiel, de gouverneur van Limburg en zij die hem backen zijn dat daarentegen wel uitschot. Het is dat soort volk (ja, ook jij Pechtold, Rutte en Kayjsa) Ze vinden dat ze moraal hebben, netjes praten en respectvol zijn naar anderen. Alles naar de buitenwereld moet perfect ogen, maar daaronder zit een donkere ziel van machtswellust, perversie, despotisme , nepotisme, belangenverstrengeling en corruptie zo ver dat democratie opzij geschoven wordt door uitslagen referenda te negeren, af te schaffen, onwelvalliige meningen op internet en de andere media te blokkeren, systematisch politieke partijen uit te sluiten, mensen en bevolking tegen elkaar op te jutten voor electoraal gewin, een land of zelfs een geheel continent naar de kloten helpen. Dit allemaal om zijn eigen ik of de partij te rechtvaardigen. Wie niet meewerkt wordt kapot gemaakt, vrouwen in elkaar geslagen, tegenstanders een kogel door hun harses gejaagd en klokkenluiders maatschappelijk kalt gesteld.

AttoMelani | 05-01-18 | 23:08 | 16

botbot | 05-01-18 | 23:38 is voor
Ce ca! | 05-01-18 | 23:30

botbot | 05-01-18 | 23:40

@Acccident_Prone ja, met zijn wijvenhandjes. En ik garandeer je dat het niet de eerste keer zal zijn.

Lood om oud ijzer | 05-01-18 | 23:42

Volwassen reacties, kinderen houden daar van.
Kleuters.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 23:49
▼ 13 antwoorden verborgen

Zwijg die gasten dan ook dood. Met dit topic...

[x] Ongeschikt | 05-01-18 | 23:05

Ik zou als redacteur ook mijn handen vol hebben aan Ebru. "Ten gunste van" moet b.v. toch echt "ten koste van" zijn.

PrinsesStoepje | 05-01-18 | 23:03

Dacht dat het over Erdo ging. Stuitend dat we nu blijkbaar weer gewoon 'on speaking terms' zijn na alle grove beledigingen. Logisch dat de gewone man er weinig meer van snapt. Iedereen weet dat Erdo dingen roept voor binnenlandse consumptie, maar moeten we dan alles slikken?

Reaganmania | 05-01-18 | 23:00 | 3

Die groode diktee gemist?
Het verschil tussen een vrouw en een dictator,.... met een dictator kan je onderhandelen.

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:10

Dat was niet op het diktee, Tuborg, maar in de vorige column van Ebru.

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 00:54

Lewis Lewinsky | 06-01-18 | 00:54
Tijdens het nakijken van het dictee vroeg tom staal aan ebru om een mopje te vertellen. Toen kwam die eruit.

Tuborg øl | 06-01-18 | 16:11

Castreren gaat wat ver, behalve bij sexuele vergrijpers. Laat de overigen zoals boef een jaartje een varkensstal uitmesten?

Jan, Leiden | 05-01-18 | 22:48 | 8

Dan komen ze van binnen gemarineerd bij het slachthuis aan.

Kruisruiker | 05-01-18 | 23:30

Ce ca! | 05-01-18 | 23:14

Alles met bier is lekker!
*in spiegel kijkt*
Maar u heeft zeer zeker gelijk, de beestjes verdienen beter dan wat ze nu krijgen.

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:30

De varkenshaasjes gezout en gepeperd, gesudderd in een bruin belgisch biertje met ontbijtkoek, mmmm het betere werk!

Jan, Leiden | 06-01-18 | 17:00
▼ 5 antwoorden verborgen

@ Accident_Prone | 05-01-18 | 22:39 | reageer
"wil niet gejorist worden"
Het doet geen pijn hoor (* ervaringsdeskundige * :)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 23:21

Heb de littekens nog van mijn andere gejorist accounts.

Accident_Prone | 05-01-18 | 23:39

"Wat is er in hemelsnaam zo leuk aan tuig kansen geven, helpen de zakken te vullen in plaats van je te omringen met talentvolle mensen?"
 
Er is een agenda die kostte wat kost doorgevoerd moet worden, kostte wat kost moet de multiculturele postmodernistische hel er door gedrukt worden. Wat we hier zien zijn de uitwassen van het kalergi-plan en hoe wijdverbreid dit gedragen wordt door de BN'ers, intellectuelen, ambtenarij en kartel-politici.
 
Zolang hun aapjes maar redelijk binnen de maat blijven dansen mogen ze van alles privé vinden en doen, als het maar niet naar buiten komt. De algerijnse rifaap waar we het al een week over hebben post dan op snapchat wat 99% van zijn soortgenoten werkelijk denkt en normaal gewoon over de daken schreeuwt; dat moet dan veroordeelt worden want stel je voor dat de echte Nederlander hierachter komt. Idem ditto voor onze beroepsbaantjesgraaier Eurlings, een corrupte lul die nooit wat voor dit land of gemiddelde Nederlander betekent heeft, een ordinaire graaier met één of andere persoonlijkheidsstoornis; de baantjescarrousel ingestapt en zijn hand overspeelt, publieke genageld omdat de toch net iets te veel van het plebs aanstoot aan zo'n rat op die functie neemt
 
Heel Nederland is medeplichtig aan het gedrag van deze debielen en anderen van hun soort. Aan de ene kant de kalergi tyfuszooi en aan de andere kant de zelf verrijkende klootzakken die ze het mogelijk maken. En aan de afgelopen verkiezingen te zien zal het nog wel even zo blijven.

HaatAth3ist | 05-01-18 | 22:37

Zomaar even een open vraag. Bestaat er zoiets als humor in de islam? Serieus, iemand?

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:37 | 20

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:51
Wens je hem dood? Waar heb ik gezegd dat hij er niet meer is?

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 23:08

vertelde een neef van me die er is geweest.
Bizar toch?
Ongeblustekalk | 05-01-18 | 23:08
Verkeerde interpretatie, excuus kalk.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 22:46

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:14

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:14
Ok. Dank je.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 23:38
▼ 17 antwoorden verborgen

Nausicaa Marbe schreef vandaag een artikel over boef.
Dat was 100x beter dan het gezwets van Ebru.
Dat stuk ging voornamelijk over de mislukte tolerantie tov de intoleranten.
De politici die de intoleranten facaliteren dmv aparte zwemuurtje voor gedoekten, loketten in de moskee, gescheiden ingangen in buurthuizen en theaters, enz, enz.
En de linkse goedpraters, de agogen, be bende van 100 zeurwijven die het zelfs toejuichen als moslims zich steltselmatig misdragen.

Jan Dribbel | 05-01-18 | 22:33 | 2

+1. Las haar artikel in de Bieb. Ik zocht namelijk stagiaires maar er was daar geen
1 te vinden.

miezgasser | 05-01-18 | 22:46

miezgasser | 05-01-18 | 22:46
Stagiaires en d66, want ze hebben klaarblijkelijk een onderzoek nodig volgends Penthouse pechtold. Ik zou me aanmelden. (niet als stagiair)

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:50

toen ik een jaar of veertien was speelden wij op een internationaal toernooi. Tegen Nederlandse tegenstanders was de hal nagenoeg leeg. Toen we echter tegen een Deens team moesten spelen zat de halve hal ineens vol met kleine kechjes.
wij vroegen ons toen al af of die misschien een gouden l*l zouden hebben. Hetzelfde gebeurde, jaren later, met Naffers.

Petrus Poortwachter | 05-01-18 | 22:33 | 1

*kuch*

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:47

Dat loslopende vrouwen hoertjes zien zal ook wel gewoon een product zijn boef zijn cultuur van 'eer en schaamte', evenals het gebrek aan zelfreflectie en verantwoordelijkheid nemen.
www.groene.nl/artikel/ik-heb-het-niet...

henkdekanarie | 05-01-18 | 22:29 | 3

Goed stuk. De nekharen gaan ervan overeind staan...

Lood om oud ijzer | 05-01-18 | 22:34

Inderdaad een goed stuk. De linksgekkies kunnen het soms wel.
Maar wij moeten ons niet aanpassen.
Begrip hebben; ja. Uitleggen; ja.
Maar de nieuwkomer moet zich aanpassen (op ophoepelen).

Kritiek caster | 05-01-18 | 23:31

Hmm die zin loopt niet helemaal lekker zie ik nu hehe

henkdekanarie | 06-01-18 | 02:10

Boef Zoekt Kech.

miezgasser | 05-01-18 | 22:27 | 13

Accident_Prone | 05-01-18 | 23:01

Ik identificeer nog steeds als een kaasplankje, thors hamer wint aan kracht.

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:17

Thor? Dat geblondeerde watje met z’n hamertje? He needs a Fleshlight stat!

Accident_Prone | 05-01-18 | 23:23

Accident_Prone | 05-01-18 | 23:23
U denkt in plaatjes ;)
Maar die hamer kunt u ook vast wel ergens plaatsen..

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:28
▼ 10 antwoorden verborgen

Ik houd van Ebru maarre.... Schouders eronder? Wat?! Als je je het leplazerus werkt mag je blij zijn dat je nog je pensioen haalt als 20-er. Wat wel makkelijk is, zoals de aangehaalde voorbeelden, is je compleet misdragen dat filmen en wachten op een contract van Mediahuis of TMG. Of het stuk nageboorte dat Boef heet of een van de andere zwakzinnigen: liedjes opnemen en constant scherp te zijn om de juiste groepen te ageren om maar de media te halen. Dat is niet hard werken dat is gewoon ranzig.
Echte succesvolle import nederlanders op een enkeling na halen het podium niet.

Mocro070 | 05-01-18 | 22:27

Even, nu we toch hier over gevoelens kunnen praten. Ik vind vrouwen slaan niks aan. Ook niet als ze er om vragen. Letterlijk vragen. Dat ze het echt willen bedoel ik. Ik kan dat niet hoor.
Zou ik zijn verpest in de jaren tachtig, vraag ik me weleens af. Toen had je ook zo'n periode dat iedereen het de hele tijd over seksisme en aanranding en zo had.
Ik wil ook vrouwen slaan. Ik wil dat willen!
Zijn er hier meer mannenmensen die ook met dit soort gevoelens zitten? Die zoiets hebben van dit is heel herkenbaar, en wat Libertas voelt vind ik heel confronterend.
Is er misschien iemand die heeft geleerd dat het okay is. En heeft geleerd dat ondanks die bagage, ook jij goed genoeg bent. Goed genoeg om een vrouw bevredigend hard te slaan.
Of een verhaal over patriarchaal neuken.

Anoniempje oh wacht

LibertasSimplex | 05-01-18 | 22:26 | 3

Komediant met je makreelscheet.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 22:31

Telt swaffelen en rape play in de bdsm scene ook mee?

steekmug | 05-01-18 | 22:37

Ik heb een hekel aan menschen die vrouwen slaan danwel vernederen. Daar gaan mijn nekharen van overeind. (grapjes totdaaraantoe)
Ik ben wel schuldig aan stikzeks en hard op de billen slaan, zelfs bij dames met een vriendje die nog maar even gingen bijkleuren bij een vriendin voordat ze terug gingen naar huis...
Vinger in de an, naja... is je vraag een beetje beantwoord?

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:45

nos.nl/op3/artikel/2210675-alles-wat-...

Hier weer zo’n artikel waar de daden van die talentloze poep-rapper weer ‘gedownplayed’ worden. NOS, waar zijn jullie mee bezig? Willen jullie te boek staan als misogyne klootzakken? Het lijkt er wel op. Geef hem weer een podium bij DWDD! Daar komen dat soort figuren aan de lopende band. Boycot ook die Ali B, die dit soort shit ophemelt en propageert.

Accident_Prone | 05-01-18 | 22:25 | 4

Je zei Droef Roelbeer! Hahahahaha geweldig!

Accident_Prone | 05-01-18 | 22:53

Accident Prone. Het gaat om die 2 meiden van 14. De reactie. God o god o god. Wat erg. Om je kapot te schamen. Dat ze het al normaal vinden.

sunshine&rain | 05-01-18 | 23:31

Die stralend-positieve koppies ook...

Ledzep67 | 06-01-18 | 09:43
▼ 1 antwoord verborgen

Ebru ik ben fan!

bosmaloot | 05-01-18 | 22:22

De intentie van Camiel was om iemand terug in het gareel te krijgen, of om een haatsnol te hoeken. je weet het niet.
Rapper boef heeft die intentie niet.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 22:22 | 6

Nu is het rapper Doei. Ik ben overigens niet voor een bierdouche. Paarlen voor de zwijnen, toch? Ik zeg poepdouche.

Accident_Prone | 05-01-18 | 22:58

Accident_Prone | 05-01-18 | 22:58

Volledig mee eens, je kan beter peop smijten dan Tuborg øl.
Skål

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:26

Als je een perskaart hebt kan je er wel in.
Gad ver damme..

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 23:34
▼ 3 antwoorden verborgen

Eerder weggejorist (22:04) maar dan nu een nieuwe poging want misschien mag dit wel: Boef en Eurlings mogen gewoon van sommige bestuurders www.adlershof.de/typo3temp/_processed... en daardoor voel ik me redelijk bedreigd. En religie, communisme. fascisme e.d. hebben er verder helemaal niets mee te maken! Als ik lieg dan is is toch heus wel goed, hè Joris?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-01-18 | 22:21 | 3

Geen idee wat je lult, maar waarom staat mein kampf daar in de boekenkast??

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:40

@Tuborg øl | 05-01-18 | 22:40
Omdat het een boek is.

TeeJee | 05-01-18 | 22:49

TeeJee | 05-01-18 | 22:49

De rest is nog aan het zoeken... ;)

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:55

"Want als een talentloze criminele importhollander succesvol kan worden in Nederland, kan de rest het ook." Dat dus.

Deksmaat | 05-01-18 | 22:17 | 2

Grote nonsens(!). Van import Nederlanders wordt alles geaccepteerd. Voorbeelden te over hoe onze klassejustitie èn politie te werk gaat. Nederlander die politie uitscheldt: 750 euro boete en een nacht cel. Een allochtoon die de politie uitscheldt: staat de agent dom te lachen i.p.v hem - geboeid - achterin de politiewagen te smijten.

Lupuslupus | 05-01-18 | 22:22

Lupuslupus | 05-01-18 | 22:22
Geen nonsens, maar de kernzin van Ebru's betoog. Evenals het wegkijken, het vergoelijken van alles wat dat tuig doet. Ben het helemaal met Ebru eens.

Deksmaat | 05-01-18 | 22:40

Zal wel iets met dat kleffe verbinden te maken hebben.

william7055 | 05-01-18 | 22:16 | 1

tegenovergestelde van 'klef verbinden' = castreren (bij wijze van spreken).

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-01-18 | 22:23

Eurlings verdient op z'n minst een tweede kans in de zaak van de geslagen vriendin. Immers; wie op de rechterwang geslagen wordt draait ook de andere wang toe. Boeven echter horen achter slot en grendel.

A.S. Perien | 05-01-18 | 22:15 | 1

bij een tweede kans hoort spijt en genoegdoening van het slachtoffer, het is geen principieel geboorterecht.

Einde van de Domheid | 05-01-18 | 22:19

Ebru,
Mijn vrouw is het al jaren met U eens. De oplossing voor dit soort mannen - inclusief vreemdgangers - is twee tegen elkaar ketsende stenen vlak onder de benen. Om dezelfde reden is mijn aanzoek niet meer geldig, want mijn exemplaren wil ik graag heel houden.

Petskast | 05-01-18 | 22:15

Ik vernoed dat uiteindelijk Koning Willy Camiel de duw heeft gegeven. Want met een vrouwenmepper wil je niet gezien worden. Op zich wel vreemd want vrouwlief is immers de dochter van iemand met een dubieuze achtergrond (maar goed dat is Willies familie natuurlijk ook wel een beetje)

zimmerschwanz | 05-01-18 | 22:11 | 4

De eerste die Willem aanpakt, hij heeft er nog een hele berg in de regering zitten. Super dat hij begint. Het is echt nodig. Go Willem!

O2Neutraal | 05-01-18 | 22:38

Het regime van de vader van dat pampapaard kon anders ook goed vrouwen duwen.

miezgasser | 05-01-18 | 22:43

'T lijkt aardig op een uienfeest hier!

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:56
▼ 1 antwoord verborgen

Zo is dat Ebru. Zo denken we er eigenlijk allemaal over. Tijd voor bezinning.

Rheia | 05-01-18 | 22:10

Ik denk Ebru dat de getransformeerde boosdoener een Christelijk ideaal is.

Einde van de Domheid | 05-01-18 | 22:09

Jaja, lijfstraffen. Vrouwen meppen is niet erger dan mannen meppen. Bij een eerste delict van beperkte omvang is beperkte straf heel normaal en daarmee is het dan afgedaan. Niet zo leuk voor het slachtoffer, vooral wanneer het zomaar op straat zou gebeuren.

VerderLezert | 05-01-18 | 22:09

Zoveel agressie en negativisme hier de laatste tijd maakt meer kapot dan een leuke vrijmibo goed maken kan.
Tot later

harry19612 | 05-01-18 | 22:08 | 1

Daar heb ik een prima remedie voor.
*pica van Tuborg insert*

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:10

Buitenlanders, altijd -1
Vrouwenmeppers, ook altijd -1

Stijlicoon | 05-01-18 | 22:08 | 1

Volgens mij kan je een 9en darter halen in dit draadje.. Continue.

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:09

i-SLAM....dat is het....het staat er gewoon. iSLAM of Is-Lam . En moHAMmed. ..zit ook gewoon een ham=varken in... Hamman...idemdito. joh..alle verwijzingen...zooo overduidelijl niet OK. Toch
.? Of is het vergezocht

Stoker | 05-01-18 | 22:04 | 2

Spelen met woorden, altijd plus veel! :)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:12

Stoker | 05-01-18 | 22:04 | reageer

Ik kan u het spelletje wordsnack adviseren in de app store. U bent waarschijnlijk een beest hierin.

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:37
-weggejorist-
Jan-Joris-Jaap-Joop | 05-01-18 | 22:04 | 1

Stukkie gaat nergens meer over. Wie het verst van de brug kan pissen. Over de top.

Pedronegro | 05-01-18 | 22:01

Waarom hebben we niet meer Ebru's onder ons?

zimmerschwanz | 05-01-18 | 22:00 | 2

Ik vind Ebru een toffe meid maar ik hoef haar niet persé onder me te hebben.

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:02

Kuifje-in-Afrika | 05-01-18 | 22:02

Zo hoort het, vrouwen moeten mogen willen ook wel eens bovenop werken. ;)

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:08

Ken je die mop van die Limburger tijdens een overstroming? Buurman zegt, kom mee, water stijgt. Buurman zegt; ik vertrouw op God doei! Water stijgt hulpdiens met boot, buurman; neenee, God zorgt. Water tot aan dak, heli komt; neenee, nog tseeds vertrouw ik op God. Man sterft, komt bij God en vraagt waarom Hij hem niet heeft gered. God zegt, 'hoe kun je nu hier zijn, ik heb 3 keer hulp gestuurd......'

Zo ook Boef, zonder rijbewijs, autopech in de middle of nowhere in het holst van de nacht. Auto stopt en brengen hem in de bewoonde wereld uit de kou. De kechs, omdat ze korte rokken dragen in clubs komen en alcohol drinken (behalve de Bobbin natuurlijk) Vervolgen tiefesstraalprojecteert Boef een aantal leefregels op dei meisjes. 'Ja jullie zijn wel instrumenteel maar toch slecht en ik kan mag, nee, moet dat zeggen.' Maiwand bevestigd de leefregels.

De ironie van dit alles is dat NIEMAND kan weten hoe iemands leven uitpakt en daarom NIEMAND (inclusiek Boef, Maiwand, Taliban, IS noch de grefo's) een leefstijl MOGEN opdringen. Wat je gelooft verkondigen hoort erbij maar opdringen, of erger, veroordelen. Het is niet jullie taak mennekes, daar hebben jullie erg ongelijk in!

Einde van de Domheid | 05-01-18 | 21:59 | 6

Hmmm...
God stuurt buurman,boot en heli.
Allah 3 kortgerokte kechs......
*achter oor krabben doet*

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 22:26

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 22:26

Beste, ik ga helemaal stuk hier!
Morgen iedereen bekeren in de moskee denk ik, of vrijdag whatevaaah.

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:31

Einde van de Domheid | 05-01-18 | 22:16

Niet helemaal nee, vanaf nu schaal ik je onder de boeddhisten als u dat goed vind.
If not, dan bepaald deze keuze mijn lot en kom ik mijzelf later tegen.? ;)

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:35
▼ 3 antwoorden verborgen

Lui die geen ballen hebben zijn niet te castreren. Medelijden is op zijn plaats.

Normpje | 05-01-18 | 21:53

Beste Ebru.
Was alles in de wereld maar zo overzichtelijk als jouw sjabloon van 'ballen eraf', of niet.
Dit is niet eens ter verdediging van ene Eurlings, of ene andere griezel, of ene andere man.
Gewoon even om vast te stellen dat jij als vrouw geen heimelijke hypocriet bent.
Jouw tekst: "Mannen die vrouwen meppen moet je castreren. Dat rechtvaardigt geen 'ja maar' en zeker geen miljoenmiljardste kans. Geen discussie of geen leger psychologen, therapeuten of spindoctors. Nee. Castreren. Punt. Einde verhaal."
Geldt dan ook de omgekeerde tekst voor vrouwen, die mannen meppen?
Vrouwen die mannen meppen moet je mutuleren. Dat rechtvaardigt geen 'ja maar' en zeker geen miljoenmiljardste kans. Geen discussie of geen leger psychologen, therapeuten of spindoctors. Nee. Tepels eraf. Punt. Einde verhaal.
Ik bedoel maar.
1e postulaat: mensen zijn instaat tot agressief gedrag tegen de andere sekse.
2e postulaat: Vrouwen zijn mensen.
Conclusie: vrouwen zijn instaat tot agressief gedrag tegen de andere sekse.
En beste Ebru, jij wilt natuurlijk geen partijdige seksist zijn?
Dan ook gelijke monniken, gelijke kappen.
Zonder aanziens des persoons.
Daar ben je dan vast wel voor.
Want anders zou je seksistisch partijdig en hypocriet zijn.
En dat moeten we toch niet willen met z'n allen?

Der Paulie | 05-01-18 | 21:49 | 8

@ Der Paullie
Goede gezegd, gelijke monniken gelijke afkappingen :)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:18

@Der Paulie | 05-01-18 | 22:08
Ja, ik heb nog wel een vraag.

Biertje?

TeeJee | 05-01-18 | 23:05

TeeJee | 05-01-18 | 23:05

Ja...?

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:19
▼ 5 antwoorden verborgen

Castreren voor meppen? Onzin, blijf serieus. Lijfstraffen zijn iets voor zandbakvolkeren. Dat ist Erdogan-Niveau. Verlaat je Turkse wortelen eens.

Menig vrouw is ook fysiek mannen of andere vrouwen de baas. Wat doe je dan met die als die meppen? Eierstokken eruit?

redanx | 05-01-18 | 21:48 | 3

Jouw vrouw dus.

ZZP-er | 05-01-18 | 21:49

De tong :)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:18

Ce ca! | 05-01-18 | 22:18

Beter, de handen inclusief gat. Daar word menig huismanvaderpersoon stik gelukkig van!

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:29

"Mannen die vrouwen meppen moet je castreren".
En vrouwen die mannen meppen?

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 21:48 | 13

DrumPiet | 05-01-18 | 22:34
Drommels, en ik maar denken dat ik het libido had van de laatste dinosaurus op aarde.
*buigt*

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:57

@Tuborg øl | 05-01-18 | 22:57
Psst, je mist de belangrijkste vraag;
"Waarmee?"

TeeJee | 05-01-18 | 23:06

TeeJee | 05-01-18 | 23:06

Met m'n kaasplankje. Ghé

Tuborg øl | 05-01-18 | 23:22
▼ 10 antwoorden verborgen
-weggejorist-
zimmerschwanz | 05-01-18 | 21:48

Dat castreren zou kunnen voorkomen dat Nederland over 30 jaar een Islamitische dictatuur wordt.
Want dat soort neukt er lustig op los en die islam vrouwen zijn gewoon kinderfabrieken meer niet.

ZZP-er | 05-01-18 | 21:44

Pick your battles & pickle your battles: mooi, pittig met gare rapen opgediend, Ebru! Vandaag de hele dag gemiezer buiten en binnen op de lekkende intelprocessor, met nattewindmiezermannetjes als Camiel (eindelijk teruggestuurd naar dat veeltevagevuurlimdo) en Trump's uitverkochte vuur & furie bestseller. Er waart een spook door het Witte Huis en over de MSMschillenboerpaadjes. Heerlijk.

Eeuwig..Op..Vakantie | 05-01-18 | 21:43

Wij de kiezers mogen 1x in de 4 jaar onze vertegenwoordigers kiezen. Dat heet parlementaire democratie, of zoiets.
Daarna trekken die vertegenwoordigers zich niks meer van deze kiezers aan.
Helaas moeten die wel via de belasting al het geld opbrengen wat deze vertegenwoordigers met ruime hand verkwisten aan dit soort onzin.
Laten de wij, belastingbetalers nou eens staken om te betalen. Misschien wordt er dan geluisterd.

ZZP-er | 05-01-18 | 21:42 | 3

Dat u niet weet hoe een parlementaire democratie werkt kunt u een ander niet verwijten.

botbot | 05-01-18 | 21:46

Volgens mij snapt die zzp-er het Prima, botje

Poppo van Ulvinga | 05-01-18 | 21:55

botbot | 05-01-18 | 21:46
Hebt u een andere uitleg? Zoja, vertel!

rokertje | 06-01-18 | 09:45

Ach Ebru het castreren
van de beroepsmalloten
en volle idoten
we kunnen het proberen

maar Ebru, wie bepalen
dan wie het uitschot is
zodat men niet gewis
míjn ballen ook komt halen.

Hufterst | 05-01-18 | 21:40

Types als die boef knuffelen komt vooral voort uit een poging om te laten zien hoe ruimdenkend en liberaal en helemaal niet racistisch men wel niet is.
Overigens denk ik dat Eurlings er in deze column alleen maar bij gesleept wordt omdat hij autochtoon is en om te voorkomen dat bepaalde lieden gaan roepen: ja maar Camiel Eurlings dan? Maar dat is helemaal niet te vergelijken.

Tempolier | 05-01-18 | 21:39

Nou ... castreren dan maar ... zit niks anders op. @Ebru maak je niet zo druk, het gaat steeds alleen om geld en macht. Als ze @boef of @crimiel kunnen gebruiken dan gebruiken ze die gasten. Daarna worden ze nog enige tijd ondersteund, zolang ze dingen uit het netwerk weten of nog bruikbaar zijn en daarna volgt weer een nieuwe generatie. Geld en macht, meer is het niet en die sukkels zijn slechts tools van de mensen en vooral instituten die werkelijk aan de touwtjes trekken en dus eigenlijk echt verantwoordelijk zijn. Van die Balkenende achtige keurige figuren die over normen en waarden praten en oorlogen ondersteunen zonder mandaat. Van die Bilderbergers met hun geopolitieke Shell-belangen. Die lui hebben behoefte aan "afleiding en entertainment voor het volk" (brood en spelen) en een paar duizend stromannen die je om een boodschap kunt sturen.

Watching the Wheels | 05-01-18 | 21:39

"Waarom heult de Nederlander met macht altijd met de verkeerde?" Antwoord: Omdat de cultuur van die verondersteld machtige NLer wordt gekenmerkt door zelfhaat, lafheid, zelfgenoegzaamheid en een overdosis moreel superioriteitsdenken. De gemiddelde NLse antisemiet heult uiteraard met de muzelman.

isitsoornot | 05-01-18 | 21:38

"Wat is er in hemelsnaam zo leuk aan tuig kansen geven, helpen de zakken te vullen in plaats van je te omringen met talentvolle mensen?"

Geen idee, maar elke 4 jaar stemmen we er op.

TeeJee | 05-01-18 | 21:36 | 2

Wammes!

LuckyGirl | 05-01-18 | 22:09

Mooi,die is leuk!

miko | 05-01-18 | 22:35

Persoonlijk snap ik het gezeur om Camiel Eurlings niet zo. Niet omdat ik het zo'n toffe vent vind, eerder het tegendeel zelfs, maar meer omdat tegenwoordig eenieder steeds vaker publiekelijk aan de schandpaal dient te worden gezet voor zaken die in de privésfeer thuis horen.
Wat kan ons het nu schelen of mensen die een relatie met elkaar zeggen te hebben elkaar op een gegeven moment het leven zuur maken, of op elkaar in gaan slaan?.. Dat die vrouw op een gegeven moment een klap voor d'r kanis kreeg zou ze best wel eens aan zichzelf te danken kunnen hebben gehad. En wellicht dat ze zelf de eerste klap uitdeelde. So-what?...

druipsmurf | 05-01-18 | 21:36 | 14

Druipsmurf, Camiel is niet eenieder.
Wil je succesvol zijn in de publieke arena dan moet je rekening houden met verlies van enig privéterrein.

LuckyGirl | 05-01-18 | 22:08

Van kennis economie naar een kennissen economie.
Dat gaat er fout!

Rest In Privacy | 05-01-18 | 22:24

@Francisca | 05-01-18 | 22:07
Ik zie dat ik weer letterlijk moet zijn en dingen moet man'splainen.

Het gaat om de proportionaliteit. Als jij mij een tikkie met de vlakke hand geeft uit frustratie/boosheid, moet ik je dan een gebroken elleboog, gescheurde oorlellen etc aanbieden?

Nee toch? Punt is dat Eurlings dat zijn vriendin heeft aangedaan, er een zaak is geweest en dat hij heeft geschikt. Lijkt mij dat OM, rechter en belanghebbende partijen er wel uit zijn hoe de proportionaliteit in dit geval in elkaar stak.

TeeJee | 05-01-18 | 22:25
▼ 11 antwoorden verborgen

Welkom back Ebru!

Castreren en op t schild hijsen kost allemaal teveel energie.
Werkkampen daarentegen...

Zweep erover en doorschillen gvd, slaaf!

schoon-schip-maken | 05-01-18 | 21:35

Met castreren bereik je niks, Ebru.
Over wansmaak valt niet te twisten. Vraag je liever af waarom Boef in den brede zo lekker valt bij Jan Publiek. Omdat hij, op zijn manier, vermaak levert waar vraag naar is. Seks, erotiek, geld, macht, allemaal met taboes omgeven, ingepakt, gekanaliseerd. De muziek, met name de populaire muziek, speelt als geen ander met die taboes. En de rap is daar nog eens een uitwas van, altijd al geweest. Als Baudet op zijn manier dezelfde thema's aan de orde stelt, dan wordt hij er op afgerekend, want hij overschrijdt kennelijk de grenzen die de rapper niet overschrijdt. Jan Wolkers, Jan Kremer, en velen na hen waren en zijn in staat om binnen de literatuur taboes te doorbreken maar toch geaccepteerd te worden, kennelijk omdat je met literaire kwaliteit de transgressies kunt afkopen.
Dat vrouwen best wel vaak het gevaar opzoeken, risico nemen, zich tot verkeerde mannen aangetrokken voelen, in de #metoo-discussie mag het niet hardop gezegd, in de rap wel, in poëzie, proza, film, theater ook, maar moeizamer.
Op links wordt de kritiek op Boef gehekeld, maar wordt de grensoverschrijding, het wangedrag van San Francisco doodgezwegen. Hypocrisie onder juist diegenen die de hypocrisie zeggen te veroordelen.
In Boef komt alles samen wat er hier uit evenwicht is. Ik ben het niet eens met Holman. Boef is geen kunstenaar, maar een breekbaar kunstwerk.

Schoorsteenveger | 05-01-18 | 21:30 | 4

Kan jij Ronaldo niet vervangen?
+veel

LuckyGirl | 05-01-18 | 21:36

LuckyGirl | 05-01-18 | 21:36
Fake news.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 21:39

Kuifje-in-Afrika | 05-01-18 | 21:34
Daar botst het dus, op de plek waar relativisme botst op absolutisme. Je kunt je imago als Rapper Boef niet misbruiken om je bekrompen Algerijnse moraal te rechtvaardigen. Zo werkt het gewoon niet.

Schoorsteenveger | 05-01-18 | 22:26
▼ 1 antwoord verborgen

Ook dit is de schuld van de Babyboom generatie. De sluizen zijn niet meer.

DommeNeger | 05-01-18 | 21:30 | 7

Luxury! We uded to live in a poisened well.

miezgasser | 05-01-18 | 22:24

miezgasser | 05-01-18 | 22:24

Ik weet niet wat jij gebruikt UI, maar doe mij maar een onsje.

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:27

botbot 05-01-18 | 21:54
.
Ja. Werken was zaterdag's tot 13.00 u. 2 weken vakantie dus in totaal 12 dagen. Maar dat was in pakweg 1966. Eerder was het inderdaad 1 week. En wat u verder zegt.

Maar goed, ik ben er niet slechter van geworden. Integendeel.

Lupuslupus | 05-01-18 | 22:58
▼ 4 antwoorden verborgen

En Ebru, om nog even (Sic) visionair Job Cohen te citeren:
U hoeft hier niet te wonen !

miezgasser | 05-01-18 | 21:30

Weet je waar ik een hekel aan heb, Umar? Dat weggelach. dat pesterige van boven af. Dat "als je niet buigt voor mijn grapje doe je niet meer mee" studenten mentaliteitje. Daardoor kun je alles goed praten, als het maar weggepest en gelachen word. Walgelijk. Het lijkt wel of niemand serieus is.
Ik bedoel, boef. BOEF! zijn naam geeft je alle narratief ver weg bij deze man te blijven. Waarom word het weggelachen en komt dit stuk vreten op de TV? Wat is er mis met de burgers? Ik zie Rutte ook pesten met zijn "mooi". Van studenten tot de politiek aan toe heerst er een pestende weglachcultuur die ontzettend veel zeer en ellende de maatschappij in stuurt en vele serieuze mensen achter laat.
het zorgt ervoor dat de supermarkten je plagen met nepvoedsel dat vol zit met vulmiddelen en giftige suikers en als je er iets tegen hebt "mooi"...
Drugs... de politiek wilt drugs gaan kweken en als je er iets tegen hebt "mooi"...
het land word volgepropt met zeer zieke agressievelingen uit culturen waar men de hele dag crimineel moet zijn om de dag door te kom en en als je die niet in je land blieft "mooi"...
Lieve Ebru. Jij en Annabel doen het goed. Blijf vechten tegen dat domme "mooi".. gepest!

LifeCatcher | 05-01-18 | 21:27 | 1

Ik gun alle weg-lachers een onvervalste Chelsea Grin. Opdat zij blijven lachen en niet meer vergeten.

De waard zijn gast | 05-01-18 | 21:32

Leest alsof het “aus einem guss” geschreven is, lekker stukkie hoor!

J-van-de-Bontekoe | 05-01-18 | 21:27

Ebru, ik vertel je waarom. Nederland is het land van de heerszucht en van overgecompenseerde minderwaardigheidscomplexjes. Het land van egotrippers en gatekeepers. Dat komt er op neer dat talentvolle mensen een bedreiging vormen voor je ego, dat ze niet vallen voor machtspolitiek en kuiperijen, daarentegen juist kritisch zijn en hun verstand goed kunnen laten werken.
Dat zijn mensen die je positie ondermijnen. En omdat preventief tegen te gaan omring je je met uitschot om zodoende juist hún positie te ondermijnen. Narcisten hebben behoefte aan erkenning en dit krijgen ze van niet al te snugger volk; die kunnen ze wel in hun zak steken. Daarnaast hebben ze een achterban nodig die geactiveerd kan worden om een hetze tegen hun doelwit te starten, de zogenaamde 'enablers' met een laag zelfbeeld die het perfecte complement vormen van de narcist. Nu moet het hoofdstuk psychopathie er ook nog tussen, maar dan wordt het wel erg lang.

Rest In Privacy | 05-01-18 | 21:26 | 3

De bevolking van een land gebruiken als argument om via een groep een individu te benoemen, gewoon top down argumenteren.
Erg knap, idioterie in 12 regels.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 21:37

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 21:37
Spijker kop raak. Een veelgebruikte truc in de panelen.

DrumPiet | 05-01-18 | 21:53

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 21:37

Nee ik ben niet gaan tellen, maar...

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:21

Ik denk dat Neelie zo aan de lijn hangt.. maar ik herinner me weer een beetje de Ebru's van een paar jaar terug - en dat was toch ook wel leuk om te lezen vaak, terug van (misschien nog wel iets te lang) weggeweest dus.

nickolaas | 05-01-18 | 21:26 | 1

Authentiek is leuk, maar dan idd het liefst talentvol en al dan niet import doet er op zich ook niet toe (vind ik in ieder geval.. hopelijk komt die rest nog een keertje over de brug ook.. ).

nickolaas | 05-01-18 | 21:38

Wel vreemd hoor. Eerst gilt iedereen dat Eurlings moet aftreden - dat heeft hij inmiddels gedaan - en nu moet hij ook nog gecastreerd worden?! Als 'straf' omdat hij z'n vriendin heeft gemept? Nogal over de top, mevr. Umar.

Lupuslupus | 05-01-18 | 21:25 | 9

DrumPiet | 05-01-18 | 21:50
Ben normaal ook niet zo van de lijfstraffen maar bij die gristenhond Camiel zou ik een oogje toeknijpen en peterselie in mijn oren.
Broeva,haro!

miko | 05-01-18 | 21:57

Dr_Johnson | 05-01-18 | 21:53
Eigenlijk kan je alles wat jij beweert overdrachtelijk zien volgens jouw eigen woorden.
Het zou allemaal kunnen als het mogelijk zou zijn als iemand het zo bedoelt.
Wees er maar trots op dat je sociaal democraat bent.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 22:07

Get off my back, Kalk.

Alweer wat Engels waar je zo'n moeite mee hebt (mijn vorige reactie op je gezeik werd weggejorist). Als je kritiek op me hebt, zou je dat eens wat duidelijker moeten verwoorden, dan kan ik je van repliek dienen en zouden we zoiets als een discussie kunnen voeren. Echter, het is bij jou nooit goed duidelijk wat nou precies je punt is.

"Sociaal democraat"? Waar leid je dat uit af? En als het al zo zou zijn, wat is er precies mis met "sociaal democraat"? Zijn niet ongeveer alle politieke partijen dat? Muv de SP en DENK.

Dr_Johnson | 05-01-18 | 22:33
▼ 6 antwoorden verborgen

Het moet een koude douche zijn voor zo'n omhooggevallen knulletje als Boef, die denkt natuurlijk dat hij zijn succes geheel aan zichzelf te danken heeft.
Voor zover het maakbaarheidsideaal: dezelfde mensen die je maken laten je vallen als een baksteen wanneer het ze uitkomt.
Een rapper rapt vandaag de dag over homo's, kechs, en probeert controversieel te zijn.
Boef beantwoordt aan dat beeld, en ineens valt half NL over hem heen.
Ze bekritiseren wat ze zelf geschapen en omarmd hebben.
Vervolgens ramt Boef zelf de laatste nagel in zijn eigen doodskist: hij maakt zijn excuses.
Als hij een beetje persoonlijkheid had gehad zei hij:"Fuck you met je excuses, heeft één van jullie ooit naar rap geluisterd?" en al die hypocriete figuren zou hij in hun hemd gezet hebben.
Ik vind Boef niks, ik vind rap niks maar ik snap dat je niet in Disneytaal kan rappen.

LuckyGirl | 05-01-18 | 21:24 | 1

De koude douche krijgt hij in ieder geval wel. Vooralsnog op tijdens Eurosonic Noorderslag. Op 20 januari geeft hij tussen 21:40 en 22:45 een optreden in de Kleine Zaal van de Oosterpoort. Hoewel de bier-douche door de organisatie is afgeschaft is er inmiddels via FB een actie gestart. www.facebook.com/events/1584567508325...

Ruikbaard | 05-01-18 | 21:37

Vette kechpech voor boeffie. Geen uitkering voor deze klootzak graag. Daar moeten ook vrouwen voor werken. En Camiel, z'n ex heeft gelijk. Hij is homo! Een neppe mephomo.

Vrijhetzelaar | 05-01-18 | 21:24

Een hele column over de verkeerde strijd, Ebru?
(Niks battle, goeddoeme, maar strijd)
Ik zie uit naar je boek over je goede strijd. Mijn Kamp zal de titel wel wezen? Want Mijn Battle is stom. En Mijn Kamp levert gegarandeerd publiciteit.

Lewis Lewinsky | 05-01-18 | 21:23

En dan onze koningin, die na het afslachten van Theo van Gogh, godverdomme bij de Marokkaanse gemeenschap zoete broodjes ging bakken???!! Scherp stuk Ebru, en niemand begrijpt er iets van, geen bal.

mental K | 05-01-18 | 21:23

Top Ebru!

_Big_Buddha_ | 05-01-18 | 21:21

Ik moest denken aan Beatrix die enthousiast Ali G of Ali B of een andere Ali knuffelde. Nog zo’n rappert. Niks mis met die knul, behalve dan dat hij rapt, maar wat me opviel was het enthousiasme. Alsof men al zo lang op zoek was naar iemand uit dat milieu die geen crimineel of mislukking was, maar succesvol en een voorbeeld voor de jeugd. En nu er dan eindelijk, eindelijk eentje gevonden is waren ze zo blij dat zelfs de keunigin hem om de hals vloog.

Muxje | 05-01-18 | 21:18 | 8

-weggejorist-
miko | 05-01-18 | 22:33
Ik ben nieuwsgierig nu...

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:59

Tsja toch ook bedenkelijk te weten dat Ali-B dit figuur onder zijn vleugels nam als manager, dit is niet het eerste feitje van Boef.
Toch blijft Ali-B dit viespeukje steunen, het zal mij niets verbazen wanneer Ali de zelfde gedachtegang heeft als zijn maatje Boef, wellicht is Ali gewoon beter in taqqiya...

iew | 05-01-18 | 23:10

Tuborg øl | 05-01-18 | 22:59
waarschijnlijk omdat een gedeelte in capslock was. Wel,nog een keer zonder capslock. Dan mag hij wel van joris. Het spaanse gedeelte moet je dan maar groot en vergedrukt er bij denken. ;-)
.
LuckyGirl | 05-01-18 | 21:57
Hoogstwaarschijnlijk schreeuwt ze dan keihard in het spaans; Que soy la puta mamona todos los negros vergones!! Aaaayyyyyaaaaa!!!

Ik vraag me af of Willies willie dan nog wel wil dan.
Andale !! Guillermo!
Ow nee,dat laatste is Mexicaans!

miko | 06-01-18 | 00:01
▼ 5 antwoorden verborgen

Mag ik kond doen van mijn blijdschap over dezen vrij zeldzame edoch zeer rake typering van het fenomeen allochtonenknuffelen. Ware ik niet gehuwd, dan zou ik u een aanzoek doen, mevrouw Umar.

JanvandeBiertent | 05-01-18 | 21:18

Kan iemand het volledige strafblad van boefje even online plempen? Er staat mij iets bij.... iets met slopen van politieauto, beledigen van agenten, 300 km/u rijden, wajong uitkering onterecht, etc.

TheseDays00 | 05-01-18 | 21:18

Uiteindelijk graven ze hun eigen graf toch wel.
Ik denk trouwens dat fans van types als inteelt boef het IQ van een mossel hebben. Kan haast niet anders.

Kruisruiker | 05-01-18 | 21:18

Tja, spijker kop raak.

Lood om oud ijzer | 05-01-18 | 21:17

Uit het artikel.
"Uiteraard dient ook dit uitschot gecastreerd te worden."
Als je oproept om mensen te verminken,zegt dat meer over jezelf dan over de persoon die verminkt dient te worden.Nu ga ik een borrel inschenken,erg laag.Heel laag.

kzegje | 05-01-18 | 21:15 | 4

Vrouwen slaan of castreren. Dus een man levenslang impotent maken. Tja.

Lupuslupus | 05-01-18 | 21:39

Als je zo jankt omdat Ebru iets in figuurlijke zin zegt verdien je gewoon een pets met de MANhamer.
*lul uit broek haalt *
PETS!!

miko | 05-01-18 | 21:50

Doe die manhamer maar weer weg. Wat een meur.

Pedronegro | 05-01-18 | 21:58
▼ 1 antwoord verborgen

Partijkartel
MSM kartel
Wegkijkkartel
Eens ophouden met deugprojecties op malafide allochtone aandachtstrekkers.
Helemaal eens met Ebru.

de Voorzittert | 05-01-18 | 21:15

De achterban van Boef is vooral allochtoon, het heeft niets met Nederlanders te maken dat zo een zak stront op een schild wordt gehesen.
Wel een makkelijk bruggetje, maar zo werkt het niet.
In de schoenen schuiven heet dat.
Kusje.

Ongeblustekalk | 05-01-18 | 21:13 | 3

precies dit! iedere allochtoon die succesvol is, en het maakt helemaal niet uit waarmee of waarom, wordt door allochtonen (en linkse welgestelden die nooit met dit uitschot te maken krijgen), op de een of andere manier gezien als iets bijzonders. iets om te koesteren. iets om kritiekloos leuk te vinden. iets om zogenaamd als rolmodel op een marokkaans sinaasappelkistje te tillen. zum kotsen!

jackindeboxstift | 05-01-18 | 21:25

oh ja, even voor mezelf en anderen. met allochtoon bedoel ik voornamelijk tuig met een islamitische achtergrond.

jackindeboxstift | 05-01-18 | 21:26

Dat heeft van alles met Nederlanders te maken.
Ook mijn kids kechen de hele dag en beleven het tijdperk van de allochtonenrap.
Of uitvoerende zakken stront (?) op een schild gehesen worden bepaalt de jeugd, niet jij en ik.
Wij zijn oud.
Kusjes terug.

D-Fens_1963 | 05-01-18 | 22:04

Het moet iets zijn met een soort exotisme. Dat Boef en ander gespuis deel uitmaakt van een soort rariteitenkabinet of zo.

Braboblanke | 05-01-18 | 21:12

Zolang Nederlanders pvda vvd cda groen links sp of d66 blijven stemmen krijgt dit uitschot meer en meer macht.

zwaanshals | 05-01-18 | 21:11

Welkom in andersomland!

Rest In Privacy | 05-01-18 | 21:11

Vraag het de politiek en de Gutmenschindustrie !
Of wacht rustig af totdat de pleuris hier uitbreekt..

Jimmy Mc Clure | 05-01-18 | 21:10

In Nederland een soort Duitse wegtrekker, alsof we die cultuurverrijkers iets schuldig zijn.

swebe | 05-01-18 | 21:08

"De rest krijgt te horen dat de schouders er onder moeten'. Detail: dat krijgt de autochtone bevolking van hun 'volksvertegenwoordiging' te horen (Wit schaffen das). De allochtoon ondertussen krijgt in eigen taal een volledige vrijbrief om te doen wat ze willen.

EEnzame SchizofrEEN | 05-01-18 | 21:06 | 4

Evengoed een treffende schrijffout.

Muxje | 05-01-18 | 21:12

Eerder een Freudian slip of the tongue ;)
(Wit shaff das)

Rest In Privacy | 05-01-18 | 21:12

Vond het anders wel toepasselijk; Wit moet het doen. de rest plukt geen katoen.

miezgasser | 05-01-18 | 21:12
▼ 1 antwoord verborgen

Hear!

Europees_Aanbesteed | 05-01-18 | 21:06 | 1

@Ebru Umar Heeft u het stuk gelezen van Pritt Stift...
Die noemt dames die op vakantie gaan ook Kech op het eind van zijn stuk.
Vind ik ook niet kunnen.
En die Boef, hopelijk moet hij nog flink wat geld betalen aan zijn baas Ali B voor al die geannuleerde optredens. een miljoen kan hij wel missen als kiespijn.
Man wat voel ik me op de tenen getrapt door die gast.

Rene046 | 05-01-18 | 21:35

Waarom? Ze zijn supergetalenteerd!
Kecht waar.

miezgasser | 05-01-18 | 21:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken