Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Democratisch Brexit is Brusselse coup geworden

Er is een soort van Brexit-akkoord. Maar wel een akkoord dat rijmt op wurgmoord. En Theresa May tekent keurig bij het kruisje.

De hele Brexit begint steeds meer te lijken op hoe de Trojka, onder leiding van parlementaire wegloper Jeroen Dijsselbloem, een coup pleegde in Griekenland. Brussel stelt de eisen & de dictaten op en vult de bijbehorende bedragen in, en pas op het moment dat het Britse slachtoffer aan de scheidingszijde van het verhaal daarvoor tekent, noemen ze het een akkoord. May werd speciaal ingevlogen om die krabbel te zetten en Engeland heeft daarmee de kop in de strop gestoken, vannacht cq vanmorgen vroeg. Met dit akkoord, dat het VK 39 miljard pond kost, lijkt het er vooral op dat de Britten alles kwijtraken wat lucratief voor ze was (zoals dat EU agentschap voor medicijnonderzoek), maar wel overal voor moeten blijven betalen - terwijl ze geen enkele inspraak meer hebben. Daarmee wordt de schijn gewekt alsof Brexit stemmende Britten hun soevereiniteit terug krijgen, terwijl die op aflossing gekocht wordt en Brussel nog steeds heel veel regels bepaalt in & over het Verenigd Koninkrijk. En dan is dit enkel nog maar het wurgcontract waarmee de échte onderhandelingen kunnen worden ingeleid. De enige poen die het Britse koninkrijk nog uit Brussel wegpakt, is het MEP-pensioen van Nigel Farage. 

En zo krijgen de ongekozen overlords dus wederom hun zin: Brexit moet zo nasty mogelijk verlopen, het moet vies en goor en smerig. Daarbij geeft de EU, actief bijgestaan door een overmacht aan eurofiele MSM, alle schuld aan de domme boer & plebserige kutburger die vóór Brexit stemden, om op die manier aan elk ander twijfelland de waarschuwing af te geven dat op het scheiden van het Europese Ideaal een soort politieke doodstraf staat. Driekwart eeuw na de Battle of Britain wordt Engeland alsnog onderworpen vanuit het Europese vasteland, nota bene door een klein, chronisch dronken en wederom nepduits dictatortje. Hoewel, die Godwin gaat maar gedeeltelijk op want er is een significant verschil: in tegenstelling tot Juncker the Druncker, werd Adolf Hitler ooit wél democratisch gekozen...

HANG THE DJ HANG THE DJ HANG THE DH

Social

Reaguursels

Inloggen

Ja weet je. Het maakt me eigenlijk geen zak uit. Oorlogje III of zo. Ik ben er wel klaar mee. Het is jammer voor mijn zoon, waar ik al mijn tijd geld en energie in heb gestoken. Hij is klaar voor het leven dat hij wil leven. Prima. Maar ik zie dat het DAT niet gaat worden. Hij is pas 25. Ik ben opgegeven. Dus maak me er niet meer zo druk over. Als het mijn tijd is ga ik, maar toch he.. Wat zou ik nog kunnen doen om het tij te doen keren, Merkel Schults Rutte en nog een paar anderen elimineren? Ik weet het niet. Wat zou ik nog kunnen bijdragen aan deze wereld voordat ik deze verlaat ? Iemand ?

Gokmaar | 09-12-17 | 18:46

PeterD | 08-12-17 | 19:56,

Alle cijfers en statistieken geven mij juist gelijk.
Daarom durf jij ze niet te plaatsen, met je grote muil.

Alleen al over de kosten van de huidige asielstroom; voor Duitsland was dat in 2016 22 miljard, en in 2017 28 miljard. www.dagelijksestandaard.nl/2016/02/tot...
De prognose voor komende jaren is zo'n 20 tot 25 miljard euro per jaar. fd.nl/economie-politiek/1231105/vluch...

Let wel, dit gaat alléén over opvang, uitkeringen en subsidies. De kosten van bij immigranten relatief hoog liggende scores voor criminaliteit, extremisme, (seksueel) geweld en terrorisme etc zitten hier niet bij. De kosten van alle maatregelen tegen die problemen zijn nauwelijks te berekenen.
Alle genoemde kosten zullen bovendien nog eens extra stijgen om de volgende vrij logisch te beredeneren redenen;
- na opvang van die 95% jongemannen, volgen de komende jaren hun gezinnen;
- ervaring leert dat hun kinderen óók meestal partners uit hun thuislanden kiezen;
- met de snelle groei van kiesgerechtigde allochtonen, wordt wetgeving tegen immigratie, criminaliteit, jodenhaat en extremisme ook steeds moeilijker.

Allemaal controleerbare feiten.

Dandruff | 09-12-17 | 13:46 | 1

Klopt het gaat Duitsland heel veel geld kosten, gelukkig is het een groot land met heel veel geld. Of je dat moet willen is inderdaad een keuze, maar die hebben ze gemaakt.

Hetzelfde geldt voor het VK. Een van de redenen voor de brexit was de immigratie, maar die is nog niet afgenomen. Er zijn wel meer europeanen zoals Polen teruggegaan door de onzekerheid. Echter immigratie uit de rest van de wereld is alleen maar toe genomen. Denk je dat dat niets kost?
Groot Brittanie heeft een van de soepelste immigratie regels uit de hele EU. Kunnen ze de EU wel de schuld geven van de immigratie, ze kunnen ook gewoon hun eigen regels wat strenger maken.

Scapos | 09-12-17 | 13:55

in 2014 ging David Cameron naar Brussel voor wat anders maar kreeg een naheffing mee van 2,1 miljard euro, zo in de blind.. pats.. of je even wilt betalen.

Frankrijk kreeg er 790 miljoen terug dat jaar.. een korting... wtf ? Dit was natuurlijk een eyeopener! Die Britten zijn echt niet achterlijk, het is nu even afrekenen waar wij dalijk jarenlang de klos zijn met dit creatief boekhouden.

En laten we eerlijk zijn, 39 miljard betalen of gewoon 1400 miljard pensioenpot (1400.000.000.000 miljoen) weggeven .. tja.

Rutte en Pechtold kunnen beter gaan nadenken over hoe dat geld ooit weer terug komt uit een onderhandeling over een Nexit of een automatic EU kick- out van herrrrr Schulz.

adios pensio nada.
 

Viva_La_Revolucion | 09-12-17 | 10:41 | 1

Tsja afdracht is op basis van de grote van de economie. Dus als de Franse economie kleiner was dan gedacht hoeven ze minder af te dragen en bij het VK was het toen omgekeerd. Kan je heel verdrietig doen toen NL meer moest afdragen aan de EU, maar ergens is dat een goed bericht. Immers de koek die wij met elkaar verdelen in NL is dan groter dan we dachten.

Er is trouwens geen pensioengeld weggegeven, we mogen uberhaubt blij zij met de pensioenen want veel andere landen hebben veel slechtere gevulde pensioenpotten.

Scapos | 09-12-17 | 13:53

Zoals gezegd, dit is een pyrrhusoverwinning voor de EU, en de grapjassen, die nog bij de EU zitten, maken zich blij als kabouter-clowns omdat de Britten moeten betalen voor hun vertrek uit een ondemocratische club met powerplay-aspiraties.
Net zo krankzinnig als dat 'n voetbalclub verlangt van vertrekkende leden te moeten blijven meebetalen aan de kosten voor nieuwe voetbalveldjes. (omdat daar eerder voor besloten zou zijn)
Denkt iemand in de EU nou echt, dat 't redelijk is, dat de Britten gaat nabetalen voor voorzieningen, waar zij in de toekomst part nog deel van zullen meeprofiteren?
Juridisch snap ik de logica wel van 'toen je nog in de club zat heb je daarvoor mee ondertekend' (als voornemen voor te maken kosten in de toekomst), maar dat gold toch echt vanuit het perspectief van in de club zitten leden.
Het is dus terecht historisch onrecht dat de Britten door de EU wordt aangedaan. En dan weet ik zomaar zeker, dat die prijs voor te herkrijgen volledige soevereiniteit wordt geslikt, om 'nog veel hogere kosten in de toekomst te voorkomen, én, om bij één keer deze afpersende vertrekprijs te betalen, daarvoor in ruil de zachte Bexit plus de vrijheid voor CETA-verdragen met de rest van de wereld te kunnen sluiten 'zonder bemoeienis van Brussel'.
Dát wordt de slimme logica van de Britten in de toekomst.
Dat ze 'n relatief gunstige zachte Bexit krijgen, plus heel erg gunstig concurrerende verdrag-afsluitende bevoegdheid met de rest van de wereld.
Hoi, Europa, jullie zijn zo blind als kippig egoïstische varkentjes. Denk eens na.
Wat denkt u dat er gaat gebeuren?
Als grote economische mogendheden als China, Japan, Amerika, Canada, Indië handelsverdragen gaan afsluiten met de EU, naast de veel gunstigere voorwaarden voor 'n apart verdrag met de Britten?
Wie denkt u dat het beste kan concurreren met de beste voordeeltjes (?), de Britten of 't logge EU?
Ik geef 'n tip over die handelslogica die de Nederlanders toepassen bij het wereldwijd aanbieden van fiscale voordeeltjes als belastingparadijs; en dat de kleine landen als Nederland er alles aan doen, om die fiscale voordeeltjes linksom-of-rechtsom kunnen blijven aanbieden in de wereldhandel.
Want een laag belastingtarief over heel veel geld is altijd nog steeds veel geld, in plaats van een hoog (uniform) belastingtarief over weinig geld. Oja, dat is waar ook, je moet als handelslandje altijd even doordenken over het geld.
En daarom, dames en heren, doet de pers 'nu', alsof 't goed is dat de Britten verliezen van de EU (dan lijken wij even de winnaar met de meeste macht *proest*) Maar in de toekomst zijn de Britten vrij, en hebben zij het beste uit twee werelden, en zit Nederland opgesloten in de gevangenis van elkaar de tent uitvechtende landen. Wij zijn al bijna verloren en worden nu verraden; straks wordt alles minder en is er geen Nederland meer. De Britten hebben de slimheid te doorstaan, dat 't lijkt alsof zij de verliezers zijn.

Der Paulie | 09-12-17 | 09:28 | 2

Kleine correctie (sorry).
In verband met de leesbaarheid, lees:
En dan weet ik zomaar zeker, dat die prijs voor te herkrijgen volledige soevereiniteit wordt geslikt, om 'nog veel hogere kosten in de toekomst te voorkomen én om bij één keer deze afpersende vertrekprijs te betalen daarvoor in ruil de zachte Bexit, plus de vrijheid voor CETA-verdragen met de rest van de wereld te kunnen sluiten 'zonder bemoeienis van Brussel' wordt verkregen.

Der Paulie | 09-12-17 | 09:42

Tsja de vergelijking met een voetbalclub gaat niet echt op, het betreffen hier immers landen. Net als je de schuld van een individu niet kan vergelijken als die van een land. Deel van die investeringen gaat trouwens ook naar de UK, maar dat is inderdaad een klein deel.

Soms kan je echter beslissen dat investeren in andere landen goed is voor het eigen belang en dat hebben ze ook gedaan bij de EU begroting. Wat denk je daarnaast bijvoorbeeld van de overkapping van Tjernobyl, ook daar betalen veel landen aan mee al lag het toen in de sovjetunie.

Dan de handelsverdragen. Zo lang de brexit niet is afgerond mag de UK zelf geen verdragen sluiten. De EU wel, laatst nog Canada en Vietnam, nu Japan en ze zijn al bezig met een verdrag met heel Zuid-Amerika. Op het lijstje staat nu nog Australië.

Het zal best zo zijn dat de UK straks iets sneller handelsverdragen wil/kan sluiten. Echter alle landen/gebieden die een handelsverdrag hebben met de EU beloven zich daarmee aan de EU standaarden te houden. Als een kleinere economie als de UK ook met hun een handelverdrag wil sluiten moeten ze zich indirect weer aan die standaarden houden. Waarom zou Japan immers met 2 sets regels te maken willen hebben (verdrag met EU en verdrag los met VK)

Scapos | 09-12-17 | 13:50

En als de Britten straks niet betalen stuurt de EU, als ze nog bestaat, zeker een incasso en vervolgens sturen de Britten een atombom. Right back at you!

MistaRazista | 09-12-17 | 01:46 | 1

Leuk he spelen met legerpoppetjes?

Scapos | 09-12-17 | 13:44

´t Heeft wellicht zijn voordelen dat ze Theresa May de onderhandelingen laat doen met Juncker c.s. Want stel dat er zo´m kaliber als Sir Winston Churchill was geweest dan lag Europa nou wel zo´n beetje op z´n knietjes.

Nog een vraagje, als Engeland 50 miljard gaat betalen aan Europa, hoeveel krijgen wij daarvan in onze portemonaie, of hoeveel minder gaat er dan uit?

DitjaarkrijgikAOW | 09-12-17 | 00:50 | 1

Uhh Churchill was wel fan van het EU idee, dus dat zal wel meevallen. Er gaat trouwens ook geen extra geld in of uit onze portomonee. Die 50 miljard is voor de EU plannen die in de laatste begroting zijn afgesproken en die het VK blijft meebetalen tot 2021 en daarnaast hebben ze oa ook een aantal pensioenverplichtingen en lopen ze wat achter in hun afdracht van importbelastingen.

Scapos | 09-12-17 | 01:01

Ja de brexit doet pijn. Blijkbaar nog meer pijn dat ze toe moeten geven aan de EU. Dat hoeven ze echter niet, ze kunnen ook kiezen voor de harde brexit, zonder deals zoals veel hier graag willen. Tsja dat doet economisch veel meer pijn (ja hier in NL ook) , maar dan mag je daarna wel alles zelf uitzoeken. Echter blijkbaar realiseren ze zich dat die pijn te groot is.

Scapos | 08-12-17 | 22:12

Ik herhaal nog maar eens m'n eerdere tegel, hoezeer ik dat ook haat.
"BNP Britain is 2,8 biljoen.

Die 39 mld, waar gaat dat over?"

Britten hebben groot gelijk dat ze niet willen bukken voor zuipschuiten en mannen met Hitlerkapsels en schaamteloos hangende bierbuikende veelvreters als zo'n malloot van een meelopende en alles verradende Verhofstadt. BIH.

Dat kan allemaal rustig in de krant, desnoods in de Vlaamse Meubelfolder.

Ichneumonidae | 08-12-17 | 21:35

Moeten ze betalen in ponden of in euro's? Want de euro gaat crashen en is straks in 2018 evenveel waard als monopolygeld.

Angel_eyes | 08-12-17 | 20:41 | 1

De Annuna-ki zijn ruim 10 miljoen jaar aanwezig hier en het DNA aanpassen is op vele aanwezige dieren alhier i.c.m. het DNA van de Annuna-ki toegepast tot men geschikte wezens had gecreëerd voor het minen/delven van grondstoffen en het hanteren van gereedschappen. Piramides staan er wat langer dan slechts enkele duizenden jaren terug het zijn energiebakens en landingsplatvormen op leylijnen wat rasters zijn van magnetische velden verdeeld over de hele wereld en ook op andere planeten zoals Mars en stonden vroeger in verbinding. De voorheen machthebbende achterblijvers zijn naar de achtergrond verdwenen maar bleven aan de macht al waren er ook andere reptielen die zich steeds meer onder de mensen mengden en infiltreerden bij overheden en andere belangrijke posities.

Alleen nu zijn we op het punt gekomen dat vele wezens beseffen dat het zo niet langer kan en indien je het ene leven mens bent en het andere leven reptiel je in principe familie afmaakt als je elkaar aanvalt. Geen familie qua bloed wel qua spirit, zelfs directe familie of afstammelingen van jezelf. Indien iedereen ziet dat we familie van elkaar zijn in een ander lichaam bestaande uit andere frequenties dan zouden we nader tot elkaar komen en kunnen genieten door samen te werken en elkaar te respecteren.

Meneer_de_uil_13 | 09-12-17 | 01:44

prima deal 39 mrd, waar hebben we het over!

Daar krijgt dit land heel veel voor terug, wacht maar af!

nononse | 08-12-17 | 20:37

Laten we een poll houden wie er nu nog op Europa stemt...

PantyHamster | 08-12-17 | 20:33

Het is ook nooit goed. Het is toch logisch, dat de EU er zoveel mogelijk probeert uit te slepen? Het zijn namelijk onze belastingcenten waarom het hierbij gaat.

Zelfs die € 39 mrd is nog weinig. Dat eigenlijk het dubbele moeten zijn, als je alle verplichtingen opneemt in de vordering naar het VK.

Beetje dubbele moraal dus. Als de EU belastinggeld verspilt, dan staat rechts Nederland op zijn kop. Als het VK volgens rechts Nederland teveel moet betalen, doen ze het nog een keer.

Als het VK uit de EU gaat, dan kan men vanzelfsprekend geen gebruik meer maken van de voordelen die de EU biedt.

Uittreden kost handenvol geld, gezien de verplichtingen die de EU is aangegaan. Doordat het VK nu minder gaat betalen, betekend het, dat Nederland meer zal moeten bijdragen aan de EU.

jezusisonzin | 08-12-17 | 20:21 | 1

Je verhaal is nog meer waar dan je naam

skoennie | 08-12-17 | 20:52

We leven in een monarchie niet een democratie dat is de illusie waar ze iedereen in willen houden.
Brussel moet verantwoording afleggen aan het Engels koningshuis waarom denk je dat de Oranjes in de oorlog daarheen waren gevlucht?

De royals zijn reptilian Annuna-ki. Zij die van de sterren afdaalden en werkers creëerden voor taken die hun eigen bevolking niet langer wenste uit te voeren. De genetische aanpassingen werden gedaan door En-ki.

Ze kwamen met ruimteschepen en werden afgebeeld als engelen met vleugels en men noemde hen later astronauten. De piramide bouwers. De top v/d piramide op het dollar biljet is dan ook een piramide met een alziend oog met reptielenhuid rondom die alles overziet en aanstuurt.

Waarom denk je dat prins Harry als Hitler verkleed rondmarscheert en Merkel Hitler-Jugend is? Ze hebben marionetten die voor geld hun smerige werk doen. Dat wil niet zeggen dat elke Annuna-ki slecht is net als bij mensen en andere levensvormen.

Meneer_de_uil_13 | 08-12-17 | 20:17 | 3

Degenen die hier aan de macht zijn qua Annuna-ki sporen niet. De bevolking wordt misbruikt en velen kunnen er vrij weinig aan doen ook al zouden ze willen. Naja velen natuurlijk wel maar daarom creëert men verdeeldheid onder de bevolking.

Veel wordt overigens in films duidelijk gemaakt qua plannen, andere levensvormen en ruimteoorlogen. Je bent in principe allemaal familie van elkaar want het ene leven ben je mens het andere leven leef je op een andere planeet als andere levensvorm. Vandaar soms ook die herkenning soms zonder dat je het kan plaatsen. Dan voelt je spirit/bewuste energie een vertrouwde energie.

Meneer_de_uil_13 | 08-12-17 | 20:43

De Annunaki creëerden de mensheid als slavenras door hun eigen dna te combineren met dat van aapachtigen. Reden waarom wij slechts 42 chromosomen hebben en alle andere aapachtigen 48. Dat moet dus op zijn minst vele honderdduizenden jaren gebeurd zijn vóórdat de piramiden gebouwd werden. Dat weet toch iedereen...

Angel_eyes | 08-12-17 | 20:47

Dat de server zoveel gekkie aan kan is werkelijk bijzonder.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 21:04

Ik zag net een reactie van een moslim die boos was op May.
Hij en 3 miljoen moslims hadden leave gestemd om de Oost Europese immigranten uit hun buurt te krijgen en voelde zich nu bekocht door May nu deze mensen mogen blijven en zelfs familieleden mogen overhalen.
Gelukkig kunnen ze in de UK nog steeds kromme bananen kopen dus was het leave stemmen niet voor niets.

the Jackdawn | 08-12-17 | 20:05

Typhus eu typhus npo

zwaanshals | 08-12-17 | 18:50

Wow, de anti-EU-brigade is nog beter in godwinnen dan de Joopmenschen.

JTKDM | 08-12-17 | 18:40

Je zou haast wensen dat de Britten Europa alsnog een vette rekening presenteren voor het Britse aandeel in de kosten van bevrijding van Europa in 1944-1945.

jochum1980 | 08-12-17 | 18:27 | 3

Nog veel enger is dat de EU nu 39 Miljard van de UK cashed. Je kunt wel raden dat dit bedrag direct wordt uitgekeerd aan de zuidelijke knoflook landen. Nederland zal weer naast de pot vissen.

Beroep = Boerenlul | 08-12-17 | 19:28

Yep.

Lupuslupus | 08-12-17 | 19:28

Als je als een Europa denkt, krijgen wij nog lang niks. Pas als alle landen op een zelfde niveau zijn krijgen wij weer iets. En dat duurt nog wel even.

MarcoC1991 | 09-12-17 | 12:32

PeterD | 08-12-17 | 17:52,

Je herhaalt dat je veel beter kunt schelden dan argumenteren.
En als bewijs voer je aan dat je 0 van mijn punten hebt weerlegd.

Ben ik het helemaal mee eens, alleen; als jij zou willen zou je wel degelijk kunnen leren argumenteren. Ingaan op wat er wordt gezegd, bijvoorbeeld. Dat er "altijd al problemen zijn geweest" is geen reden om nieuwe problemen te creëren.

Feit is dat de import van miljoenen analfabeten in het beste geval tientallen miljarden per jaar gaat kosten, alleen al in Duitsland, de komende decennia. De kosten van het sinds 2015 sterk toegenomen (seksuele) geweld en de terreurdreiging zitten daar niet eens bij.
Feit is ook dat de open binnengrenzen mede verantwoordelijk zijn voor het feit dat zo'n beetje alles dat crimineel, (seksueel) gewelddadig of terroristisch is zich vrijelijk door heel West Europa voortbeweegt. Internationaal opererende bendes worden nauwelijks gepakt omdat ze maandag in Amsterdam, en dinsdag in Bremen hun slag slaan.
En feit is en blijft dat de huidige "economische opleving" een bubbel is.
Je weerlegt geen woord.

Overigens verwar jij "democratisch" met "belazeren".
De EU-commissies worden niet gekozen, en het EU-parlement heeft geen enkele invloed.
En dat 80% van de Nederlanders stemt op politici die zich inzetten voor méér criminaliteit, islamisering, terrorisme, ongecontroleerde massa-immigratie, armoede en corruptie zijn klopt. Maar 60% daarvan stemt op partijen als CDA en VVD, die rond verkiezingstijd *doen alsof* ze tegen criminaliteit, islamisering, terrorisme, ongecontroleerde massa-immigratie, armoede en corruptie zijn.

Daarom zijn die partijen allemaal tegen referenda.
Omdat ze weten dat het volk tegen criminaliteit, islamisering, terrorisme, ongecontroleerde massa-immigratie, armoede en corruptie is.
Alle zaken die jij hier verdedigt zou je nooit aan je vrienden of collegae vor durven leggen.

Dandruff | 08-12-17 | 18:22 | 1

Al uw bewereingen worden weerlegd door de statistieken van het CPB. Daar heb ik verder niets aan toe te voegen.

PeterD | 08-12-17 | 19:56

Het is maar goed dat mevrouw May in 1940 niet aantrad als oorlogspremier. Zij zou nog voor het einde van de maand mei precies zo op de foto hebben gestaan met die andere socialistische bloksnor. Na het sluiten van den voorwaardelijke vrede.

Een vrede die wij allemaal op 1 mei strak in de paradepas defilerend langs het bordes op het Malieveld zouden herdenken. Klap!

Jan Passant mk2 | 08-12-17 | 18:11

Even vooruitzien: 2019 - Premier Rutte wordt EU president. Rutte III krakt als een BAM betonvloer en Thierry Baudet wordt de nieuwe MinPres van NL. Hij gaat samen met prime minister Boris de EU depolitiseren en herijken als een handels-EEG. President Mark lacht zich dan grijs in hetzelfde schuitje als Sovjet president Gorbachov.

Eeuwig..Op..Vakantie | 08-12-17 | 18:06

Veel brexit stemmers hebben tegen massaimmigratie en voor soevereiniteit gestemd. Als dit uiteindelijk nog gerealiseerd kan worden is het een win voor veLe brexiteers. Hetzelfde verhaal met trump stemmers, tegen massaimmigratie en voor soevereiniteit.
Ik zeg dit al een tijdje maar de westerse wereld verandert heel snel, niet alleen economisch maar ook cultureel. Londen is geen Engelse stad meer. Minder dan 50% is nog blank en er zijn veel moslims.

Sommigen vinden deze verandering super gaaf en zien dit als progressief, anderen zien het zoals Douglas Murray.

The strange death of Europe.

Sceptische_autist | 08-12-17 | 18:04 | 1

Het probleem is dat de meeste de snelheid waarmee dingen veranderen gewoon niet door lijken te hebben of zich er weinig voor lijken te interesseren. Wat mij betreft lijkt het op het boiling frog syndroom.

Zwiebelmaus | 08-12-17 | 22:08

En daarom dus geen referendum, want het domme opgejutte volk heeft dit zelf veroorzaakt, en worden nu keihard genaait.
Over 15 jaar zit ook het VK weer gewoon in de EU, wedden?

En kom nou niet met de nonsens dat de EU over 15 jaar niet meer bestaat.

Mather | 08-12-17 | 17:52 | 6

Waarom zou uk terug willen? Dan moeten alle handelsverdragen met Australië, Nieuw Zeeland, India, China en de VS weer overboord? Dat alles om te kunnen handelen met een unie waarvan de zuidelijke helft failliet is? Lijkt me niet.

hustler01 | 08-12-17 | 18:55

@Mather; de Britse Magna Carta die vrijheden en rechtspraak regelt is uit 1215! Wat zal langer standhouden denkt u, Groot Brittannië of het construct EU. Ik weet het wel.

therealbraindump | 08-12-17 | 20:18

De enige die genaaid worden zijn wij. Onze handel. De Britten winnen hun soevereiniteit terug.

Zwiebelmaus | 08-12-17 | 22:15
▼ 3 antwoorden verborgen

Brussel bekent kleur: We leven in een dictatuur.

Datmagniethe | 08-12-17 | 17:50 | 1

Geloof je jezelf? Get a life!

PeterD | 08-12-17 | 17:53

Eigenlijk is het feit dat veel reaguurders denken dat Groot-Brittannië geen mini-EU is of een verenigd koninkrijk schandalig. Hallo mensen.

Daar wonen o.a. Engelsen (Saksen), Welsh, Schotten, Cornish en niet te vergeten Ieren. Man man man.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:46 | 1

België ook. Wilt u meer of minder Belgische bestuurlijke spaghetti?

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 17:58

.. maar goed. De EU is als de maffia. Volgens de maffia heb je hun bescherming en bondgenootschap nodig om te kunnen overleven in een vijandige wereld.

Dat blijkt wel wanneer je afscheid wil nemen.
Paardenhoofd in je bed. Niemand die met je durft te praten. Hond vergiftigd. Auto in brand. Sinistere mannen die achter je aan beginnen te lopen.

Jan Passant mk2 | 08-12-17 | 17:40 | 2

Nee. Je maakt afspraken en je houdt je aan de afspraken.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:47

Slet: ja, dat zegt de maffia ook altijd en aangezien zij de enige geldende notulen hebben hebben zij ook gelijk. Bovendien kunnen zij dat gelijk bewijzen door je, vastgebonden op een stoel, dat te doen beamen ;)

Jan Passant mk2 | 08-12-17 | 17:51

the Jackdawn | 08-12-17 | 16:41,

Ik focus op vandaag, gewoon lezen.
Of desnoods zelf de feiten opzoeken;
- EU-besluiten worden in het ondemocratische EU-nepparlement genomen;
- regeringsleiders kunnen dat wel of niet ratificeren, maar de EU heeft dan al besloten;
- en nogmaals, die EU-dictaten verschillen nauwelijks van de karteldictaten;
- zie wat Balkenende en Rutte deden met onze laatste 2 referenda.

PeterD | 08-12-17 | 16:48,

Je gescheld weerlegt geen woord van wat ik zei.

Zowel het EU-beleid van open binnengrenzen, als het massaal importeren van analfabete criminelen, terroristen en oorlogsmisdadigers is catastrofaal gebleken. En die 200 doden per jaar aan terrorisme is nog maar het begin.

En jouw economische bubbel is deels gebaseerd op het grootschalig opkopen van niet-bestaand geld, en deels op het massaal lenen van geld. Zowel door overheden als door burgers met een steeds lagere koopkracht.
Was dat niet de oorzaak van de vorige crisis?
Je weet wel, die crisis die in de EU 5 jaar langer duurde dan in de rest van de wereld?
Beide "economische strategieën" hebben meer van een piramidespel.

Dandruff | 08-12-17 | 17:39 | 5

Ze maken richtlijnen die door de werkelijke leiders in de EU in werking gezet kunnen worden. Nederland en andere landen hebben de EU gevraagd om de duimschroeven zo aan te draaien dat Brexit een voordeel oplevert, Barnier die daarvoor ingehuurd is heeft de overwinning voor Nederland binnen gehaald. Jammer dat de mensen in het VK daar de dupe van zijn geworden maar ze waren gewaarschuwd.
Je hebt gelijk wanneer je zegt dat een goede deal voor het VK tegen gewerkt werd door andere partners van de EU maar dat neemt niet weg dat er totaal geen macht is in Brussel.
Maar misschien loopt het allemaal wel met een sisser af en gaat clausule 49 in werking en blijft alles bij hetzelfde.
Het grote voordeel van Brexit is dat het de EU-27 hechter heeft gemaakt, dit in tegenstelling tot het VK.

the Jackdawn | 08-12-17 | 18:16

@the Jackdawn | 08-12-17 | 18:16
Moet jij eens opletten hoe blij we gaan zijn met die "overwinning" zodra GB over schakelt op andere landen om van te importeren zodra de EU te duur wordt.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 19:09

@the Jackdawn | 08-12-17 | 18:16
Oh, en als toevoeging;
De EU-27 hechter? Men ligt constant met elkaar overhoop over het beleid. Er lopen tal van zaken bij het Hof, en zowel Oost-Europa als Zuid-Europa hebben totaal geen boodschap aan Brussel.

Gut, wat zijn we hecht heh?

Rest In Privacy | 08-12-17 | 19:11
▼ 2 antwoorden verborgen

Net als het fascisme is het nationaal-socialisme een antileer. Het vriend-vijand-denken was een belangrijk kenmerk. Fascisten en nationaal-socialisten benadrukten het belang van het collectief, van de natie en vooral van de volksgemeenschap. Beide verheerlijkten ze viriliteit en absoluut leiderschap. Verder waren ze vooral tegen veel zaken: tegen de democratie, het communisme, het individualisme, het intellectualisme, liberalisme, etc..
duitslandinstituut.nl/naslagwerk/58/h...

Mike2054 | 08-12-17 | 17:34 | 2

Yep, behoudens wat cosmetische verschillen en het feit dat zij elkaar het licht in de ogen niet gunnen zijn communisten-socialisten-fascisten-naz's takken van dezelfde rottige boom.

Jan Passant mk2 | 08-12-17 | 17:37

@Jan Passant mk2
En die boom staat nu in Brussel.

Mike2054 | 08-12-17 | 17:43

Uit de E.U stappen is nu niet verstandig, Nederlandse export is afhankelijk van handelsbetrekkingen. Als Nederland er nu per direct uit zou stappen is dat mogelijk zelfmoord. Het beste zou zijn als de E.U besluit soeveraniteit terug geven aan de lidstaten, en de expansiedrift in te ruilen voor een samenwerkingsverband als de goede oude E.E.G. Enkel gebaseerd op handel, dus geen politieke inmenging, of megalomane prestige projecten. Een samenwerkingsverband met draagvlak van de Europese bevolking... En die is fragiel en heeft het vertrouwen te winnen.

RonBacardi | 08-12-17 | 17:32 | 3

De EU maakt een voorstel. De lidstaten ratificeren of niet.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:49

Voor de eu was de staatsschuld minder dan de helft van wat het nu is.

zwaanshals | 08-12-17 | 18:53

Zwaanhals, jij bent zeker de weg kwijt? Wellicht bedoel je het in echte bedragen, dan is het logisch want dit geldt immers voor alle landen. Als we het zien in verhouding tot de economie was de schuld in 2008, met euro voor crisis, de laagste in recente geschiedenis. De grote groei heeft te maken met de crisis en ga niet zeggen dat die door de Euro komt, want dan geloof je alleen in je eigen sprookjes.

Scapos | 08-12-17 | 22:06

Kortom; goede deal voor Europa. Minder gunstig voor UK. En dat is een goed iets, het moet, voor zover het Europese zaken aangaat, niet gunstig zijn voor een land om de EU te verlaten. Het zijn de nationale belangen waar de Britten hun winst op kunnen behalen. (Waarvan ik verwacht dat ze dat niet lukt overigens)

skoennie | 08-12-17 | 17:31

Na het dreigement van een Federale EU superstaat van Martin Schulz, is de Brexit iedere euro dubbel en dwars waard.

Duifmans | 08-12-17 | 17:28

TeeJee | 08-12-17 | 17:14

Natuurlijk.

Experts zeggen Brexit kost een boel en levert niets op waarschijnlijk verlies. Wat blijkt. Klopt.

Jij hebt een alternatieve mening over alternatieve feiten. Dat vind je wellicht stoer want je zal wel een reactionaire rechtsextremist zijn. Maar de feiten liegen niet.

Wat ik nooit zal begrijpen is dat mensen zoals jij weigeren om met lede ogen te erkennen dat o.a.

MH17 is neergeschoten door de Russen.
Brexit een ramp is voor de Britten
Trump een achterlijke seniele idioot is

Dit terwijl keer op keer blijkt dat het wel zo is. Ik ben niet perfect. Ik weet ook niet alles. Maar ik ben dapper genoeg om toe te geven wanneer ik totaal fout zat.

Ik volg je dus niet? Wat wil je? Gelijk krijgen of gelijk hebben?

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:27 | 3

3 keer ja. Maar Nederland is niet beter geworden van de E.U. Er nu uitstappen zou voor Nederland wel eens slecht af kunnen lopen.
Wat ik vooral niet begrijp is, hoe jij zo positief over de E.U. kunt zijn. Het is een kompleet drama. Wat voor goeds heeft het NL allemaal gebracht? Bitter weinig. En hoeveel ellende? Veel en het wordt alleen maar meer.

ChupaChupa | 08-12-17 | 18:22

Leuk verhaaltje maar je staaft helemaal niets.

zwaanshals | 08-12-17 | 18:54

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:27
En ineens haal je er weer vanalles aan de haren bij, ga je vol op de Ad Hominems, begin je weer een nieuw draadje; alles om maar af te leiden van het feit dat je flink aan het zwamneuzen was met je "experts".
Helaas voor jou laat ik me niet afleiden door die constante pogingen van je om de discussie te ontsporen.

De feiten die niet liegen, DKS, zijn dat die experts van jou vrij constant op hun bek zijn gegaan als het daadwerkelijk gaat om economische voorspellingen op lange termijn. Consistent er naast met de economische crisis, griekenland, de groei van Europa, Trump, referenda en wat al niet meer. Dat is dus waar jij je door laat leiden; mensen/groepen wiens voorspellingen elke keer niet correct blijken.

Het enige wat gaat tellen is hoe GB er economisch bij ligt over 10 of 15 jaar. Daarover is helemaal geen consensus, en we gaan het dan pas zeker weten.

Doe je trouwens ook nog even reageren op het draadje waar ik je vraag om het CBS in het ongelijk te stellen? Lijkt me interessant om je berekening te zien.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 19:06

Slangevar Sassanachs!

Dal_Riata | 08-12-17 | 17:22

Pas als bekend is wat de britons krijgen voor hun 39 miljard, is te zeggen of het een goede deal is. Nu dus niet.
*Nexit nu*

Lewis Lewinsky | 08-12-17 | 17:13 | 2

Ze blijven in de EU totdat er een handelsovereenkomst is, Canada duurde 9 jaar. In die tijd zullen ze alle EU richtlijnen moeten volgen en contributie blijven betalen. Verder zal het alle nieuwe EU richtlijnen moeten volgen tot vertrek zonder dat ze de mogelijkheid hebben om mee te beslissen.
Wanneer het VK echt uit de EU wil kan het beter wachten met vertrek tot 2025 om vervolgens uit de EU gegooid te worden en gepaard met een compensatie voor vooruit betaalde contributie.
Nederland kan weleens spekkoper worden in 2025.

the Jackdawn | 08-12-17 | 17:27

Hahaha nexit nu, terwijl je net zegt dat niet duidelijk is of de brexit wel een goeie deal is. Fijn dat jij van een gokje houdt, maar ga dan maar naar het casino. Liever niet met de welvaart van 17 miljoen mensen.

Scapos | 08-12-17 | 22:07

Draaien we keer het buitenland een poot uit, is het weer niet goed. Klinkt toch als een weg met ons betoog. Of is alles wat goed is voor de EU slecht en alles wat slechts is voor de EU goed? Zijn we daar beland? En May had ook niet kunnen ondertekenen lijkt mij. Als er iemand reden tot klagen heeft, zijn het de Britten en niet een blanke man in Nederland. Of is die nu ook zover dat hij voor anderen gaat klagen, iets waar meestal het linksche deel van de samenleving van wordt beticht... En terecht, daar niet van. ;-)

Mike Gaatjeniksaan | 08-12-17 | 17:08

Von Hindenburg werd in 1932 herkozen met 53 procent van de stemmen (Hitler behaalde 37 procent).

.. Op 30 januari 1933 besloot president Von Hindenburg Hitler rijkskanselier te maken.
duitslandinstituut.nl/naslagwerk/55/d...

Mike2054 | 08-12-17 | 16:56

Als je de reacties lees van alle reaguurders kan ik maar 1 opmerking plaatsen.Wat een nsb-ers allemaal.Eerst met GB meehuilen en als ze het resultaat zien of lezen.lopen ze over naar die vies volgezopen,-gevreten padden in dat nazi gebouw in brussel wat een walgelijk volk.

flesje | 08-12-17 | 16:52 | 3

Het zijn jouw vrienden blijkbaar

daan me de korte ach | 08-12-17 | 16:54

Nou beste ik heb met de beste wil van de wereld nog nooit wat goeds gezien van de voordelen van de eu.Ben bijna 60.Dus draai al een tijdje mee.

flesje | 08-12-17 | 17:02

Tsja een flink aantal heeft zich laten inpakken met dat populistische gezwatel over Brexit.
Vrijheid, blijheid enzeau.
Geïnformeerde mensen wisten al lang dat het een hele domme en dure beslissing zou blijken te zijn.
Nu heeft de realiteit die dombo's ingehaald en keert de teneur.
Ach beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.

Berbaar | 08-12-17 | 18:23

De Volkskrant kopt het anders: " Zowel voor- als tegenstanders Brexit reageren voornamelijk positief op Mays voorlopige akkoord "

Nichtsneues | 08-12-17 | 16:48

haha. lekker voor ze. Bloeden zullen ze engelse honden

ernstigdaapje | 08-12-17 | 16:47 | 2

Neem je pillen please

Sceptische_autist | 08-12-17 | 17:34

Eensch youtu.be/rvYuoWyk8iU

boeddhaat | 08-12-17 | 18:36

Het nettobetaler fabeltje.

Ik zal het nog een keertje uitleggen. Elk EU-lid betaalt aan de EU ongeveer iets meer dan 1% van het BNP. Een lidmaatschap contributie. Dit wordt vervolgens herverdeeld onder de lidstaten voor allerlei projecten die ten goede komen van o.a. Landbouw, Infrastructuur etc. Elk lid krijgt subsidie maar sommigen betalen meer dan dat ze direct (in subsidies) terug krijgen. Waarom doen ze dit toch? Nou het antwoord is heel simpel. Omdat toegang tot de Europese markt een veelvoud oplevert. Zo simpel is het. Je mag alles vinden over de EU maar Nederland betaalt omdat het indirect meer oplevert dan het kost. Het is niet moeilijk. Echt niet.

Neemt niet weg dat de EU verre van optimaal functioneert en dat is een gesprek dat wel gevoerd moet worden.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:45 | 17

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:12
Hoezo geen macht? Hij staat op het punt onderhandelingen te beginnen met Merkel. Ik wil er wel een weddenschap van maken: binnen vier jaar zijn er vergaande stappen gezet voor groeiende centrale macht in Brussel. Merkel en Macron gaan vol op het gas. No way back.

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 17:33

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 17:16
Toegang tot een markt krijgen is niet hetzelfde als een veelvoud terugkrijgen. Vraag het anders even aan V&D, Selexyz, De Gruijter of zo.
Ow wacht.

Lewis Lewinsky | 08-12-17 | 17:43

Ik ben wel blij dat je economische groei en bnp noemt. Er is geen enkel onderzoek wat een causaal verband tussen hogere economische groei en de EU aantoont. De economische theorie is aan jouw zijde, immers binnen een economische en monetaire unie is er sprake van efficiëntere allocatie van productiefactoren. Empirisch bewijs voor deze theoretische gedachte is er echter nauwelijks. Kijk trouwens eens naar de groei van EU lidstaten en een niet EU-lidstaat zoals Zwitserland (die zitten ook niet meer in de EER).

barryvantiggele | 08-12-17 | 20:14
▼ 14 antwoorden verborgen

Dat medicijngebeuren (EMEA) gaat weg maar de EU blijft wel de huur betalen tot 2039 twv 500 miljoen euri oid omdat het een langlopend huurcontract was zonder opzegbeding. Goed geregeld, het is toch maar belastinggeld, Draghi verzint die 39 miljard er iedere paar weken bij. De dekking is u en ik. Als het vertrouwen in de euro weg is over een paar jaar omdat de schulden gewoon te groot zijn geworden (immers: niets wijst op dalende jaarlijkse tekorten, integendeel !) wordt het gewoon weggestreept en dan hebben de schuldeisers het nakijken. 3x raden wie dat uiteindelijk zijn.

Nichtsneues | 08-12-17 | 16:43 | 1

Dus de EU mag dat pand tot 2039 blijven gebruiken? Een groot pand, in Londen, in een niet-EU land? Daar moet toch iets nuttigs mee te doen zijn.

koeberg | 08-12-17 | 16:54

Waarom pakken die Engelsen niet ouderwets hun wapens op, dit is een bizar schouwspel. En de Engelsen hebben al zoveel moeite om de nationale belangen te bewaken met de influx van de islam.

Bill Cosby | 08-12-17 | 16:42

Zouden ze die bus nog hebben, met hoeveel geld er nu wekelijks naar de NHS kan?

fail | 08-12-17 | 16:40 | 1

£350 m per week was de belofte. Als ze in de eu waren gebleven hadden ze ruim 35 miljard niet hoeven uitgeven en daarvan deze belofte 2jaar waar kunnen maken.
Nu lijkt deze belofte verder weg dan ooit.
No-Deal zal trouwens een dergelijk bedrag aan tradetariffs PER JAAR betekenen. No Deal zou dus betekenen dat er niet £350m/week naar de NHS kan, maar er voor £700m/week bezuinigd moet worden...
En het gekke is dat de brexiteers, die (mede) op basis van deze belofte hebben gestemd voor de exit niet boos zijn op de leugenaars, de Farages van de campagne, maar op de EU. De EU die hiervoor waarschuwde en die ze nu moet vertellen dat dit de realiteit is. Onbegrijpelijk dat men die engnek van een farage nog vereert.

two ball cane | 08-12-17 | 17:13

Sjors W. | 08-12-17 | 16:27,

Je mist de point.
De kritiek is dat de Brexiteers er een puinhoop van maken.
Maar die hebben geen politieke invloed.
Het zijn juist pro-EU politici zoals May die hier falen.

En dat werpt de vraag op; is dat domheid, of heeft dat een doel?
Waarom zou je losgeld betalen aan gijzelnemers die niemand in niks in handen hebben?

Dandruff | 08-12-17 | 16:40 | 2

Kun je aub gewoon reageren onder de reactie waarop je reageert? Iedere keer dat ik een reactie van jou zie heb ik de keuze: context opzoeken of overslaan. Ik kies het tweede, dus op deze manier vervuil je de feed alleen maar.

koeberg | 08-12-17 | 16:45

Sorry maar er zijn verkiezingen geweest en de Engelsen hebben democratisch gekozen. De fout ligt bij de Tory stemmers.

the Jackdawn | 08-12-17 | 16:53

the Jackdawn | 08-12-17 | 16:09,

Onzin.
De macht in Brussel ligt bij een relatief kleine groep ongekozen en ongecontroleerde lobbygroepen, en een kleine groep ongekozen en ongecontroleerde beroepspolitici aansturen. Dat Rutte daar straks een functie kan krijgen betekent niet dat hij daar iets te zeggen heeft.
En dat weet jij ook.
Stel dat Rutte tegen het importeren van criminelen en terroristen zou zijn, zoals hij de maand voor elke verkiezingsronde altijd roept. Dan zou hij alle EU-wetgeving die ons verplicht criminelen en terroristen te importeren toch kunnen tegenhouden?
Hetzelfde geldt voor de vele tientallen andere principiële "blunders" van de EU, zoals het falende ECB beleid.

Het maakt bovendien niet uit of we naar de klote gaan door falend beleid van de EU, of door falend beleid van de kartelpartijen GL/D'66/CDA/VVD die "toevallig" óók allemaal pro-EU zijn.
Uitkomst is dat we naar de klote gaan.

Dandruff | 08-12-17 | 16:34 | 2

Je weet er altijd zaken bij te halen die er niet toe doen, focus op vandaag.
Iedereen spreekt over een deal maar die gaat alleen in als het goedgekeurd wordt door de werkelijke macht, de EU-27 leiders, Rutte en zijn collega's.
Junker moet alleen het slechte nieuws brengen en hopen dat hij niet afgeschoten wordt, waarom denk je dat hij een drankprobleem heeft.

the Jackdawn | 08-12-17 | 16:41

De economie draait als een tierelier. De werkloosheid giert omlaag. Het geld klotst weer tegen de plinten. De lonen gaan omhoog. En wij gaan naar de klote? NIet wij gaan naar de klote, maar de domme lethargische nationalistisch socialistische babyboomertjes van PVV en FvD gaan door het putje. Alles en iedereen heeft de schuld, de EU voorop, de buitenlanders, en dan de Elite, Soros, weetikveelwienogmeer. Je bent volkomen belachelijk.

PeterD | 08-12-17 | 16:48

De monetaire unie in de EU is een onmogelijk instituut dat zichzelf langzaam aan het opblazen is.
Daarna heeft ook de politieke unie geen enkele bestaansgrond meer.
Gewoon afwachten tot het einde daar is.

TralalaPompompom | 08-12-17 | 16:31

Kappen met dat 4e rijk met al die sterren. Met notabene de germaan Schulz voorop, claimt Duitsland opnieuw een verenigd Europa op straffe van "leave if not.." Lebensraum!!
Met name op dit terrein zou Duitsland zich stil in een hoekje moeten terug trekken en 'schnautze' houden.

Pierre Lebon | 08-12-17 | 16:31

TeeJee | 08-12-17 | 16:04

Niets kristallen bol. Alles en iedereen met verstand van zaken van economen tot captains of industry tot wie dan ook die er wel voor geleerd hebben voorspelde dit. Wellicht zou je er goed aan doen om uit je bubbel te kruipen en proberen te lezen wat experts er over te zeggen hebben. En niet alleen een Brexit gewoon elk complex onderwerp. Het is dommig en arrogant om te denken dat wat blaaskaken het beter weten en die te geloven. Komt bij dat juist het volk wat keihard loopt te schreeuwen dat zij het als gewone paupers beter weten juist het meest de lul zijn.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:26 | 6

Hoe leg je dan uit dat iedereen die ik spreek in de gulden tijd veeeeel meer te besteden had, en het alleen nog om economische samenwerking ging?

daan me de korte ach | 08-12-17 | 16:58

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:53
Ach kom nou. Het gaat ook over belangen. Een expert hoeft niet per se dezelfde belangen te hebben als de inwoners van een gebied. Experts kunnen vanuit een bepaalde positie spreken. Bovendien kunnen experts het oneens zijn met andere experts.

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 17:07

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:53
Beetje schelden en beledigen kun je wel, wanneer je voor de voeten geworpen krijgt dat de door jouw aangehaalde experts er regelmatig naast zitten en achteraf terug moeten krabbelen.

Maar wat blijkt daar vooral uit? Dat DKS alleen feitjes aan kan halen als ze binnen zijn frame en denkwereld passen.
Doorzichtig en makkelijk weerlegbaar, waarvan akte.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 17:14
▼ 3 antwoorden verborgen

PeterD | 08-12-17 | 16:11,

Hilarische reactie!
Ik hou wel van die absurde humor.
Treurige is natuurlijk dat er echt mensen bestaan die denken dat het VK pas geld is gaan verdienen na 1992. Zij baseren zich daarbij op EU-literatuur die nadrukkelijk stelt dat er voor 1992 geen wereldhandel bestond, zelfs geen handel in Europa. De zijderoute, die 3.000 jaar geleden al van China naar Afrika, Perzië en Griekenland liep bijvoorbeeld, heeft nooit bestaan. Ook de handelsroutes van Grieken, Romeinen en Feniciërs (die 3.000 jaar geleden al handel dreven met de Britten) hebben nooit bestaan.
En het Britse rijk al helemaal niet; allemaal "populistische propaganda".

Eerlijk is eerlijk, dat is het "beste" argument dat de EU lobby ooit bedacht heeft. Het is naar niet-EU maatstaven echter toch nog vrij achterlijk. Gelukkig maak jij er alleen een grapje over.

Dandruff | 08-12-17 | 16:26

Volgens mij blijven de rijken rijk en de armen arm.

Teleo | 08-12-17 | 16:19

Je (grijpstuiver aan) geld of je eeuwige souvereiniteit/vrijheid. En ons geldsysteem is totaal fictief/failliet. Zo'n bedragje van 39 miljard komt er met de huidige burnrate bijvoorbeeld elke ca. 20 dagen bij qua alleen al Aemrikaanse staatsschuld dus waar hebben we het hier over!? www.usdebtclock.org/ en www.usgovernmentdebt.us/

HdJ | 08-12-17 | 16:18

Dima Beeline | 08-12-17 | 16:00,

Zoals TeeJee al zegt, het idee van dat referendum kwam van het pro-EU kamp.
Ook de uitwerking komt van het pro-EU kamp, onder andere dus mevrouw May.

Dat het Brexit kamp de betere argumenten had maakt ze niet "incapabel", integendeel. Net als in Nederland moest ook de pro-EU-dictatuur lobby in het VK het hebben van bangmakerij, dreigementen, neerbuigendheid en godwins.
Feitelijk gaven ze daarmee de Brexiteers gelijk, zij het op een zeer onbeschofte manier.
Net als jij, beginnen over "incapabel" zonder aan te kunnen geven voor wie dat geldt en waarom.
Zie ik veel trouwens, op dagen dat de pechtoids van de EU-dictatuur uitzwermen over dit weblog.

Dandruff | 08-12-17 | 16:17 | 5

Communiceren via de pers, bedoelde ik.

Resumerend: voor of tegen Brexit, je kunt toch stellen dat de Britten er op potje van maken? Opinie over Brexit maakt daarbij niet uit, geloof dat je het redelijk objectief kunt vaststellen.

Sjors W. | 08-12-17 | 16:33

@Sjors W. | 08-12-17 | 16:27
De EU accepteert geen uitstel van de onderhandelingen of de procedure.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:50

Ze zijn incapabel omdat ze niets hebben doorgerekend, geen besef hebben wat het kost om contracten op te zeggen. Ze zijn als mijn baas, die tegen mij roept dat die ene werknemer er hoe dan ook uit moet. Alleen zonder het besef dat hij vergeten is dossier op te bouwen, en dus de lul is bij de rechter en derhalve een paar jaarsalarissen mag aftikken. Dan ben ik het er wwl mee eens dat die werknemer moet worden weggejorrist, maar ik vind mn baas ook een incapabele lul die het bedrijf geen goed doet.

Dima Beeline | 08-12-17 | 22:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Dit is natuurlijk 1 grote scam van de EU, maar toch denk ik dat wij over een jaartje of 10 erg jaloers op de Britten zijn.

flashforward | 08-12-17 | 16:14

Als Engeland zo veel (netto) voordeel bij de EU zou hebben was er nooit een brexit geweest, dus de (netto) nadelen van de brexit vallen best mee.
Bij het agentschap voor medicijnonderzoek werkte ongeveer 150 man (m/v), dus zo'n vetpot kan het nooit geweest zijn.
De 39 miljard zitten nog wel een paar kanttekeningen bij, o.a. dat ze het eens worden over de rest, inclusief een vrijhandelsakkoord. Als de EU daar niet voldoende aan meewerkt is de deal off, en gaat de betaling ook niet door.
Dat EU inwoners in VK mogen blijven wonen en ook andersom is mooi maar niet echt te zien als een overwinning voor de EU.
Het VK hoeft importheffingen niet meer af te dragen aan de EU, en mag dat zelf houden of de heffingen opheffen zodat ze bijvoorbeeld goedkoop aan staal en zonepanelen uit China kunnen komen.
Zonder deal mogen de EU vissers niet meer vissen in de VK wateren. De VK vissers kunnen die vis dan met een flinke winst aan de EU verkopen.
De EU kan dwars liggen met importheffingen, maar dat kan het VK ook, en dat treft dan vooral de Duitse en Franse export.
39 miljard lijkt mij ook een zeer goede deal om van de ricico's van zuid Europa af te komen.

W_F | 08-12-17 | 16:13

De Britten krijgen de souvereiniteit die ze verdienen, namelijk die van de bedelaar. Iedere avond helemaal zelf beslissen onder welke brug je gaat slapen. De "vrijheid" kost ze miljarden (welke vrijheden krijgt de Britse burger eigenlijk die ze niet hadden?) en levert niets op.

PeterD | 08-12-17 | 16:11 | 1

Ja lach me rot. Ze betalen £ 39 miljard en krijgen een slechtere deal dan voorheen.
Britain waves the Rules; God shave the Que...

Eendragtmaaktmagt | 08-12-17 | 16:15

Haha. De maffia is er niets bij. Hoor je eenmaal bij de EU dan is er geen enkele kans dat je kunt vertrekken want we zorgen dat je er heel veel spijt van krijgt.
Maffia dus.

Lupuslupus | 08-12-17 | 16:11

Shalalieshalala | 08-12-17 | 16:06,

Het zijn niet de Britten die van de EU een puinzooi gemaakt hebben.
En het is omdat de EU een puinzooi is dat verstandige mensen uit de EU willen.
De laatste die je die puinzooi aan kunt rekenen zijn dus wel die Brexiteers.

Dandruff | 08-12-17 | 16:09 | 2

De Britten zijn nooit een constructieve factor geweest. De stelling dat ze vooral dwarslagen en derhalve vooral puinzooi hebben gecreëerd klopt als een bus. En je gedachte dat verstandige mensen uit de EU willen is lachwekkend. Er zijn geen verstandige mensen die uit de EU willen.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:16

Hihi ja. In EU- landen hoor je natuurlijk niet dankzij de door de EU gebreudelde pers dat het een puinhoop is. Alleen al die kapitaalinjecties van tig miljard per maand is paniekvoetbal met een lekke bal.

TralalaPompompom | 08-12-17 | 16:43

Grappig, al die lieden die nu roepen; "eigen schuld omdat ze een democratie zijn".
De Britten hadden volgens hen moeten weten dat de EU niet alleen corrupt en dictatoriaal is, maar vooral ook een jaloerse loverboy die gevluchte kinderen onder dwang weer in het gareel werkt.

In theorie heeft de pro-EU-lobby inderdaad gelijk dat de EU niet alleen corrupt en dictatoriaal is, maar vooral ook jaloers. De pro-EU-lobby heeft bovendien wel een goed punt dat het in criminele kringen ongebruikelijk is om inkomstenbronnen ongestraft te laten ontsnappen. En het VK was inderdaad een nettobetaler, dus de EU kan niet anders dan de Britten straffen.

Aan de andere kant; alle argumenten die de pro-EU-lobby hier nu aanhaalt om bij de EU te blijven, pleiten feitelijk juist voor een Brexit en een Nexit. Want loverboys houden niet van hun slachtoffers; ze verdienen eraan.
Dat is iets essentieels anders.

Het economisch beleid van de EU faalt; het immigratiebeleid van de EU faalt; het handelsbeleid van de EU faalt; alle beleid van de EU faalt.
Daarvan weglopen is geen vergissing; het is het begin van de oplossing.
Maar inderdaad slechts het begin; zolang EU-laven als May nog steeds de dictatuur van Druncker boven de Britse wet en de Britse democratie stellen.

Dandruff | 08-12-17 | 16:06 | 4

@the Jackdawn | 08-12-17 | 16:09
"Je weet dat de EU bestaat uit boodschappers zonder werkelijke macht en dat het de Duitse en Franse collega's van Rutte zijn die de dienst uitmaken."

Even je zin bijgewerkt. Zo klopt het net wat beter.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:14

@TeeJee | 08-12-17 | 16:14
Nederland is zo'n beetje de SGP van de EU, niets mis mee zolang we er maar veel aan verdienen. Rutte steunt Merkel maar als Macron meer biedt waarom niet. Ik ben niet zo van dat linkse we moeten elkaar helpen want dat is onze plicht en meer hij die betaald heeft mijn loyaliteit.

the Jackdawn | 08-12-17 | 16:37

@the Jackdawn | 08-12-17 | 16:37
Het verschil is alleen dat er in Europa geen enkele reden is om klein-christelijk bij de macht te betrekken.

Nederland heeft niks in te brengen, behalve dan heel veel geld. We zijn dan ook netto-betaler.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Volkomen terecht. De totstandkoming van de EU in zijn huidige vorm is voor een groot deel de UK aan te rekenen. Wat je ook mag vinden van de EU, er een puinzooi van maken en dan vrolijk weglopen, fuck it. Van mij mogen ze bloeden.

Shalalieshalala | 08-12-17 | 16:06

En toch vermoed ik dat the UK als laatste lacht. Paar jaartjes even bikkelen en door zure appel bijten en zitten er straks warmpjes bij en lachen de rest van Europa uit (achter gesloten deuren).

hadsjikidee | 08-12-17 | 16:04

Dat krijg je ervan als je iets besluit en onderhandelingen ingaat zonder dat je enig besef hebt wat je nu eigenlijk van plan bent, wat je onderhandelingsstrategie is en wat je er aan uit denkt te geven. Deze Brexit idioten zijn totaal incapabel en onvoorbereid. Dat zulke lui een land mogen besturen

Dima Beeline | 08-12-17 | 16:00 | 1

Het grappige (of trieste) is dat het gehele brexit-referendum is opgestart door Cameron, die juist heel pro-EU is, om er politiek lekker mee te kunnen scoren.
Voor macht en zetels.

En toen ging hij op zijn plaat. Het is inderdaad vreemd dat we het (lands)bestuur over laten aan mensen die meer bezig zijn met hun positie en macht dan met daadwerkelijk besturen.

Maar dat doen we eigenlijk al eeuwen zo.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:04

De uiteindelijke deal moet nog door het parlement. Als het zo doorgaat kan het nog rustig een harde Brexit worden in the end. Het blijven wel Engelsen, die kun je niet blijven duwen.

nietvaneergister | 08-12-17 | 15:58 | 2

Het wordt oo keen keiharde Brexit, voornamelijk omdat de EU helemaal geen goed overleg wenst. Die willen een voorbeeld stellen en het GB zo moeilijk mogelijk maken.

Wat is de laatste keer dat (machtsgeile) politici zich niet gedroegen als kleuters wanneer ze hun zin niet kregen? Precies.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:01

Junker kan toegeven de Engelsen hun zin geven en dan 39 miljard opstrijken, maar dat doet hij niet. Hij haalt die 39 miljard liever bij de andere landen vandaan dan dat hij z'n zin niet krijgt.

W_F | 08-12-17 | 16:20

get on with it, Brexit zal hoe dan ook de beste beslissing blijken die de Britten ooit gemaakt hebben.

Bert Konterman | 08-12-17 | 15:57 | 3

Niet dus. Misschien de details lezen. Groot-Brittannië is per saldo slechter af. Natuurlijk gaan ze het redden maar wel met veel pijn. Maar ja. Ik kan er geen medelijden mee hebben. Dit was allemaal al bekend. Men had dit moeten weten.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:02

Waar haal je die wijsheid vandaan?

Spanko | 08-12-17 | 16:04

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:02
Leen mij die kristallen bol eens?

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:04

Je zou maar afhankelijk zijn van Nederland, de EU e,.d. wat een kut leven ga je dan tegemoet. Dus ik zeg Ave Slaven! Jullie willen het, nou dan mogen jullie de EU ellende de komende jaren diep inhaleren.. Jullie leiders zoals Timmerfrans, Sargantini en Juncker zullen jullie leiden naar het beloofde land, Waar iedereen even arm, dom en bang is.... O ja, en zeggen jullie even toedeledokie tegen die pensioen pot... hahaha. Die zien we nooit meer... terug!

Mark_D_NL | 08-12-17 | 15:54

En daarom is een referendum over ingewikkelde zaken een dom idee.
Ben blij dat wij er vanaf zijn.

Spanko | 08-12-17 | 15:54 | 5

@De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:05
Het is een heel simpel feit DKS, en of Mark Rutte wel of niet onderhandeld is niet relevant voor de staatsrechtelijke kwestie die nu speelt mbt de referendumwet.

Misschien begrijp je ooit hoe dat werkt.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:09

Mooi!

de vleesgigant | 08-12-17 | 16:32

Inderdaad, domme mensen zoals zouden niet mee mogen beslissen! Jij dom vee moet bek dicht houden en verplicht betalen ongeacht bedrag...

ZwarteDag | 08-12-17 | 17:50
▼ 2 antwoorden verborgen

Ik heb geen medelijden met de Britten. Het kan niet zo zijn dat als je besluit de EU te verlaten, dat je dan verlost bent van alle nadelen, maar wel de volledige beschikking houdt over de voordelen.

De UK is als de dood om de toegang tot de EU markt te verliezen en graag als eerste nieuwe handelsakkoorden afsluiten om dat grote voordeel te behouden. Ik vind het goed van de EU - in casu de keiharde Michel Barnier - dat gezegd is: nee, eerst gaan we de grenzen en de positie van EU burgers in de UK en Britten in de EU regelen, en gaan we afrekenen wat jullie de EU nog aan miljarden schuldig zijn. Daarna kijken we wel eens naar die handelsverdragen.

Overigens, ik had veel liever gezien dat de UK binnenboord was gebleven en dat flessentrekkerslandje Griekenland eruit was getrapt.

Dr_Johnson | 08-12-17 | 15:52

Volksverraders zitten kennelijk niet alleen in Nederland

BosrandDirk | 08-12-17 | 15:52

Gelukkig krijgen wij miljarden terug van de EU als we eruit stappen.
Hier heeft Baudet ook wel eens wat mooie vragen over gesteld.

De waard zijn gast | 08-12-17 | 15:51 | 1

De facto oninbare vorderingen. Doe je ogen dicht en dat met rente.

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 16:06

Achteraf gejank. Typerend voor het kortzichtige rechts populisme.

Bakito | 08-12-17 | 15:51 | 1

Vooraf, tijdens én achteraf janken is dan weer voorbehouden aan kortzichtig links dramvolk.

De waard zijn gast | 08-12-17 | 15:55

May heeft vanaf het begin aan de verkeerde kant van de Brexit onderhandelingentafel gezeten.
De slechtst mogelijke kandidaat om over Brexit te onderhandelen

BosrandDirk | 08-12-17 | 15:50 | 1

Inderdaad de slechts mogelijke kandidaat. Dat was mij vanaf dag 1 al duidelijk.
Maar ik las dat ze May willen dumpen en iemand anders voor haar in de plaats aanstellen. Dan moeten de conservativen natuurlijk meewerken en dat zal niet zo snel (of helemaal niet) lukken. Wat een vreselijke klap voor de Brexit stemmers.

Lupuslupus | 08-12-17 | 15:52

Farage heeft ook gezegd 'You need us more than we need you.'.
En Dr. Phil zegt dat je je opponent een waardige aftocht moet gunnen.
Straks doen ze een nationaal plan voor een engelse elektrische auto-industrie. Of wat dat ook. Vanaf Asterix en Obelisk staat de UK er zo af en toe alleen voor. En dat hebben ze altijd gered. Europe daarentegen...

Alquest | 08-12-17 | 15:48

Eind 2014 hadden de Britten net hun schulden volledig afbetaal die ze aangegaan waren om Wereldoorlog I te bekostigen. Op 30 December 2006 hadden ze de 50 miljard schuld aan Canada en vooral de Verenigde Staten afbetaald voor hun inzet en leveringen ten behoeve van Wereldoorlog II. En nu dit. Best sneu.

AlfredvonSchlieffen | 08-12-17 | 15:47 | 1

harder werken is mijn boodschap,

adjudant | 08-12-17 | 15:58

Nexit en herinvoering van de houten gulden zijn helaas 2 niet zo intelligente spreuken van de FvD. Voor het overige zijn ze redelijk sympathiek, behalve dan die Fries uit het NSB gezin. Die man is niet sympathiek maar wel eloquent, scherp en duidelijk.

van Oeffelen | 08-12-17 | 15:44

Dit is een beetje van "Heb ik het gedaan, krijg ik de schuld ook nog". Ze wilden er toch uit? Iedereen waarschuwde ze. En nu gaat het mis. Wacht maar tot ze een paar jaar verder zijn. Dan zijn de 80'er crisis jaren een hausse vergeleken met de ellende die ze dan meemaken.

MagIkAlWeer | 08-12-17 | 15:44

No deal is echt veel beter dan een bad deal of deze deal.

Feynman | 08-12-17 | 15:41 | 3

Geen deal betekent een grens in Ierland en de terugkomst van de Troubles. De contributie aan de EU is een fractie van de kosten van een oorlog.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:45

No deal zou funest zijn voor Groot-Brittannië. Maar weet jij veel.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 15:58

@Feynman
Ik ben benieuwd of we hier een inhoudelijk verhaal op krijgen dit weekend. Ik hoop dat, als dat het geval is, je ook in kan gaan op de punten en argumenten die ik eerder deze week op Das Kapital heb aangedragen. We verschillen grondig van mening maar ik mag die uitgebreide analyses van jou wel.

two ball cane | 08-12-17 | 16:15

GB wordt nog meer economisch gewurgd dan Duitsland na WWI. Het is dan ook wachten op de eerste Engelse Hitler!

RandomAct | 08-12-17 | 15:41 | 1

leren ze eindelijk hoe dat voelt,

adjudant | 08-12-17 | 16:00

May is zelf een remainer geweest en nog steeds
Die denkt ook, jullie willen Brexit? dan zullen jullie het weten ook
Nexit!!

BosrandDirk | 08-12-17 | 15:41

De Britten zijn minstens zo arrogant als de Fransen, maar hun wordt dat in NL om een of andere reden minder kwalijk genomen. Waarschijnlijk omdat de meesten beter Engels spreken dan Frans.

JTKDM | 08-12-17 | 15:40 | 2

De Britten waren immer de steun in de rug van die landen die de snelheid vd EU wilde beperken. Nederland verliesd hier een trouwe bondgenoot.

Trumme | 08-12-17 | 15:44

de Engelsen verkopen ook hun eigen moeder voor rendement,

adjudant | 08-12-17 | 16:01

BNP Britain is 2,8 biljoen.

Die 39 mld, waar gaat dat over?

Ichneumonidae | 08-12-17 | 15:40

Hitler was geheelonthouder, Juncker daarentegen....

Croxifoxio | 08-12-17 | 15:38 | 1

Hitler leeft niet meer, juncker daarintegen...
*slok neemt*

Tuborg øl | 08-12-17 | 19:57

Vraag me af of Thierry een Nexit nog steeds een goed idee vindt.

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 15:37 | 12

@Mark_D_NL
Ga er maar vanuit dat je vriendelijke woorden aan mij gericht zijn. Tot een paar jaar geleden dacht ik zo als jij, totdat ik meer inzicht kreeg in hoe de EU is ingericht, de talloze verdragen, richtlijnen, wetten en regelingen. Het is een juridische fuik waar NL niet zomaar even uit kan stappen. Zie VK nu {en die zitten niet in de Euro}. Hoe goed zou onze onderhandelingspositie zijn denk je?

atheïstisch stemvee | 08-12-17 | 15:57

Wat lees ik: 'heel europa wil in de EU omdat het zoveel voordelen heeft'? Hand ophouden zal er bedoeld worden en netto-betalers het gelag laten betalen. Maar ja, binnenkort hebben we oorlog met Rusland en dan maakt Poetin die bende daar in Brussel wel een koppie kleiner.

Lupuslupus | 08-12-17 | 16:03

@Lupuslupus | 08-12-17 | 16:03
Ben een beetje bang dat de huidige Commander In Tweet zich daar tegen aan gaat bemoeien. Dat wordt geen prettig verhaal voor Europa. Dag welvaart.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 16:06
▼ 9 antwoorden verborgen

De EU propaganda werkt zo te zien in de comments.. Met recht zijn de meeste van jullie EU Citizens. Slaafse domme burgers die werken om de junckers en timmerfransen met hun vette gore smoel in de EU stoeltjes te houden... Walgelijk volk die Nederlanders. Net als in WOII heulen met je onderdrukkers, kut volk.

Mark_D_NL | 08-12-17 | 15:35 | 4

Heeft niets met propaganda te maken. Dit was allemaal voorspeld en aangeven. Maar ja. Sommige mensen blijven eigenwijze kleuters. Als alle experts zeggen dat Groot-Brittannië er per saldo op achteruit gaat en dat er geen winst te behalen valt in een Brexit maar dat het wel mogelijk is. Dan verdien je het gewoon.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 15:45

voor welke eikel werk jij?

adjudant | 08-12-17 | 16:03
-weggejorist-
flesje | 08-12-17 | 16:30
▼ 1 antwoord verborgen

Wat betreft Griekenland en Dijsselbloem: ik zeg niet dat de EU helemaal koosjer was, maar het echte kwaad kwam van Goldman Sachs. Zij hebben Griekenland de afgrond in gewerkt. En de Grieken zelf uiteraard...

Croxifoxio | 08-12-17 | 15:31

Leuke spin maar hier was ruimschoots voor gewaarschuwd. Een scheiding is nooit leuk en er was niemand uit het Brexit-kamp die over de gevolgen nadacht. Er was geen plan. Geen strategie. Brexit is, zoals voorspeld, een duur grapje waar uiteindelijk niemand wat aan heeft. Nu ja. De Britten betalen een dure prijs. Gaan er niets op vooruit en waarom? Omdat oudere domme mensen werd voorgelogen dat ze het beter zouden krijgen. Ziehier populisme in optima forma.

Sterkte Britten. Dit was al lang bekend en dit hadden jullie moeten weten.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 15:31 | 5

Het kan duur zijn. Maar beter duur dan niet te koop.

En blijkbaar waren er genoeg mensen die de prijs wilde betalen. Al dan niet goed/fout voorgelicht.
De gevolgen van verschillende acties zijn niet voor iedere groep gelijk.

Teleo | 08-12-17 | 15:45

Vergeet de 3 milj. Polen en Roemenen niet die de Britsche arbeidsmarkt verstoren. Dat was een vd grootste reden voor de Britten om weer baas in eigen huis te worden.

Trumme | 08-12-17 | 15:54

Trumme | 08-12-17 | 15:54

Die mogen blijven. Er is niets bereikt. En erger de Britten verliezen enkel. Het is een clusterfuck. Maar dit was al ruimschoots van te voren verteld.

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 16:12
▼ 2 antwoorden verborgen

De Brexiteers hebben hun zaken gewoon niet op orde. Onderhandelteam is slecht voorbereid, de ambtenarij kan het voorbereidende werk niet aan. Ze hebben een grote bek in de lokale pers, zonder blijkbaar te beseffen dat die krantjes ook aan de andere zijde van het Kanaal wel gelezen worden.

Ik verwacht van de EU helemaal niet dat ze de Britten een dienst doen, en als je die chaos aan de andere kant van de onderhandeltafel ziet, hoef je je wat mij betreft als EU-onderhandelaar ook helemaal niet in te houden.

Sjors W. | 08-12-17 | 15:29 | 1

Een Brexiteers hadden helemaal niets maar wat slappe slogans die leugens bleken. Het is een clusterfuck van jewelste. En erger er was ruimschoots voor gewaarschuwd en een gewaarschuwd mens telt voor twee. Maar och waarom zouden arrogante domme babyboomers en ander onwetend volk toch naar mensen luisteren die er wel verstand van hebben? Waarom toch?

De Koreaanse Slet | 08-12-17 | 15:35

Eerlijk is eerlijk: de Brexit-stemmer is op voorhand gewaarschuwd dat dit ging gebeuren. Dat een Brexit tegen een hoge prijs komt en dat de Britten voor de Brexit een hele gunstige positie hadden in de Unie en die zouden moeten opgeven.

De kiezer heeft dat gewild, omdat de campagne van Farage klaarblijkelijk meer aansprak dan die 39 miljard pond en alle andere voordelen van de Unie. Dat mag, ook dat is democratie. Klein nadeeltje van het organiseren van referenda over veelomvattende onderwerpen.

BlitzFlicker | 08-12-17 | 15:28 | 1

Zo moelijk is het niet hoor.

Cobalt bomb | 08-12-17 | 15:44

lol
Mooi!
Geld in de eigen zak is altijd beter dan geld in een ander zijn zak.

Teleo | 08-12-17 | 15:28

Grappig dat er nu allemaal EU-laven komen roepen dat "Farage heeft toegegeven blabla" en dat "Farage er met de staart tussen de benen vandoor ging". Veel linksmensen denken dat omdat zij zelf nooit willen weten wat Farage zegt, de aanhangers van Farage dat "dus" ook niet willen weten. Complete onzin natuurlijk.

Punt is, mensen die weten waar ze over praten, weten doorgaans waar ze over praten. Wie Farage heeft gevolgd weet dat hij;
- geen beloften heeft gedaan die hij niet waar kon maken;
- en dat dus ook nooit heeft hoeven toegeven;
- van het begin af aan zei geen politicus wilde worden;
- en dat hij na een Brexit zou stoppen, wat hij dus ook deed.

Allemaal makkelijk op te zoeken, voor wie dat echt wil.
Maar ja; waarom zouden aanhangers van de EU aan waarheidsvinding doen?
In de EU is "waarheid" net zo'n beladen woord als "wijsheid", "veiligheid", "welvaart" en "democratie".

Dandruff | 08-12-17 | 15:28 | 2

Ondertussen staat de grote schultzganger te verkondigen dat een EUUSR de enige manier voorwaarts is.

Cobalt bomb | 08-12-17 | 15:44

En dankzij Farage gaan de Britten dat niet langer blokkeren.

JTKDM | 08-12-17 | 15:56

En het leuke is dat de Britten alle verdragsregels zelf geratificeerd hebben.

JTKDM | 08-12-17 | 15:28

Eerst was het 100 miljard, dan 60 en nu nog 39. En van zodra de Brexit een feit is, dan importbelasting leggen op alles wat uit Duitsland en Frankrijk komt (en ja, ook uit NL en BE). Want vergeet niet: EU voert meer uit naar GB dan omgekeerd.
MSS kan ik toch nog naar Engeland emigreren als ik vlug ben.

kokenrel | 08-12-17 | 15:28 | 2

Dat heet nou onderhandelen.
En het resultaat is 39 miljard pond. De eerder genoemde 100 en 60 waren miljarden euro. De 100 miljard euro was een absurde eis, de 60 een iets meer realistische. Het is dus zo'n 50 miljard euro geworden.

koeberg | 08-12-17 | 15:40

Ik hoop dat ze in ponden betalen. De EU kan dat daarna alleen besteden in het VK.

W_F | 08-12-17 | 16:37

Altijd onderhoudend, goede vent die Farage

Tobi | 08-12-17 | 15:43

Mooi om weer terug te zien. Dank voor de link.

Lupuslupus | 08-12-17 | 16:34

Ik hoorde Nigel vanochtend nog melden dat het VK de komende zes (6!) jaar geen verdragen met niet EU landen mag sluiten
van de EU
De Britten zitten feitelijk in een houdgreep door de EU waarbij ze nauwelijks tot geen bewegingsvrijheid hebben om enige initatieven te ontplooien
niet in de Brexit 'onderhandelingen' en nauwelijks wat betreft de periode daarna, althans de eerdste nogwat jaren
Alles wat in de 'onderhandelingen' tussen May en de EU wordt bereikt, wodt daarna voorgelegd aan de andere EU landen die het kunnen afwijzen of goedkeuren
Eerlijk gezegd zie ik zo geen enkele goede uitkomst van die zgn onderhandelingen
en doet het VK er beter aan om begin 2019 simpelweg de stekker uit de onderhandelingen te trekken
Maar niet voordat men tot die tijd op eigen houtje officieuze onderhandelingen is begonnen met elke land buiten het VK (maar niet in de EU) dat weer -als vanouds- handel met het VK wil drijven;
de VS en het Gemenebest (enorm grote markt), waar men betere betrekkingen mee had en heeft dan met de EU
Het wordt hoogste tijd dat het VK het initatief naar zich toe trekt, want op de huidige manier komt men er uiterst bekaaid af

Tobi | 08-12-17 | 15:23 | 4

Verkoop jij liever UGGS aan 750 miljoen Europeanen, minus 65 miljoen Britten. Of verkoop je liever 65 miljoen UGGS aan Britten , minus 685 miljoen Europeanen?

Teleo | 08-12-17 | 15:32

@Teleo
Europese bedrijven komen vanzelf wel over de brug
sterker nog, die zullen (doen ze al, bv de Duitse autofabrikanten) zelf druk uitoefenen op hun regering(en) om de Brexit landing niet al te hard te laten verlopen
De Duitse autofarbrikanten hebben een enorm probleem bij een harde Brexit, en zullen vast niet de enigen zijn;
ik meen dan meer dan de helft van wat men produceert bij de Britten terecht komt
Maw, dat gaat er hard inhakken (met banenverlies) wanneer er geen redelijke afspraken (vanmuit de EU, mind you) worden gemaakt over Post Brexit

Tobi | 08-12-17 | 15:39

Natuurlijk vinden bedrijven er wat op.
Er werd en/of wordt zaken gedaan. met Khadaffi, Lords of War, Mugabe, Saudische biljonairs die meisjes verkrachten en doodmaken, Porochenko, Putin, Kim Jung, Trump en iedereen en zijn moeder.

Ik had echt niet de illusie dat men met het VK totaal geen zaken gaat doen. Het komt goed. Water vind altijd zijn weg naar het laagste punt.

Teleo | 08-12-17 | 15:51
▼ 1 antwoord verborgen

Wat kan EU eigenlijk doen als UK zegt val dood met je regeltjes, wij stappen nu op. Take it or leave it.
Natuurlijk, EU zal handelsboycot gaan doen.... maar denk je nu echt dat de Europese landen hun handel met UK (Ja, handel is een 2 weg systeem) vrijwillig opgeven omdat een ongekozen een kliekje in Brussel dat wil ?
Europese landen zullen echt UK niet binnenvallen omdat die ongekozen dictatortjes in Brussel dat willen.

moitambien | 08-12-17 | 15:23 | 7

the Jackdawn
Onzin.

moitambien | 08-12-17 | 15:45

coolvibe | 08-12-17 | 15:30
Dit denk ik ook. Het slechtste wat je kan doen in toegeven aan een bully. Die gaat dan alleen maar meer eisen. May lijkt me inderdaad veel te slap. Een Thatcher zou die kliek in Brussel de oren gewassen hebben.

moitambien | 08-12-17 | 15:49

@moitambien | 08-12-17 | 15:45
Gebruik google en stel je op de hoogte.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:59
▼ 4 antwoorden verborgen

Engeland bezet Ierland en moet daar de prijs voor betalen tijdens Brexit. Op dit moment wordt de UK geleidt door Noord Ierland.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:23

Ach,de Britten zijn lang genoeg netto ontvangers geweest en de modernisering van die verouderde meuk is ook betaald door ons. De politieke EWU is een gedrocht maar als Brexit zo goed zou zijn is dit toch een schijntje? Ze kunnen nu namelijk weer hun eigen pladijzen vangen en er vis en friet van maken.

miko | 08-12-17 | 15:22 | 2

Ga maar naar Ierland, dan is je punt duidelijker. Een land bij de EU met geen enkele productie. Maar we overal grote EUUSR vlaggen van: betaald door EUUSR

Cobalt bomb | 08-12-17 | 15:31

Uit diezelfde Telegraph: "Britain in 2015 gave roughly £8.4 billion to the EU that would otherwise not have been paid out if we were not members of the club. That’s slightly more than £23 million a day." en "In terms of total contribution, Britain remains the second biggest payer behind Germany with a net spend of €11.5bn in 2015 according to the European Commission."

Tel uit je winst.

Al-Dente | 08-12-17 | 16:04

Het hele verloop van de Brexit geeft een pijnlijk helder beeld van de onbezonnenheid van populisme. Lekker overal anti-Europa schreeuwen en dan als het echt zover is geen idee hebben wat je ermee aan moet. Wat een lachwekkende vertoning. Het ergste is nog dat de jonge generatie die hele teringzooi mag opruimen straks, om te redden wat er te redden valt.

kapodtmakert | 08-12-17 | 15:21 | 4

Denken dat je anno 2017 als landje met 66 miljoen inwoners het alleen kan rooien op de wereld, das pas arrogantie.

Rest In Privacy | 08-12-17 | 15:39

Sano, inderdaad! Zwitserland (9 milj), Singapore (6 milj) doen het ook heeeel slecht

Winter_is_coming | 08-12-17 | 16:18

@kapodtmakert | 08-12-17 | 15:21
Je begrijpt er duidelijk weinig van
al die mensen die je 'anti-Europa' noemt zijn niet anti-Europa maar tegen de EU zoals die momenteel functioneert
en wat die jonge generatie die 'teringzooi' mag opruimen zou ik niet al te veel verwachten, millenials i.e. verwende kinderen dat ze zijn
@Sano | 08-12-17 | 15:39
Het VK staat er niet alleen voor
haar Britse Gemenebest heeft een populatie van 2.5 miljard mensen
de EU 'slechts' 500 miljoen

Tobi | 09-12-17 | 01:23
▼ 1 antwoord verborgen

Ik begrijp niet helemaal waarom GB zo toegeeflijk is. Dat de grens tussen Noord Ierland en Ierland een wel heel lastig ding is begrijp ik, maar voor het overige lijkt het of May net zo goed had kunnen weglopen toen haar bod van 20 (twin. tig!) miljard niet meteen werd geaccepteerd, en zodoende maar niks aan die witteboordenmoffen geven. Zitten ze met lege handen en een kouwe hove kelergieplan.

LibertasSimplex | 08-12-17 | 15:20 | 1

Een grens met Noord Ierland zou de Troubles terug brengen en de kosten van deze oorlog zijn vele malen groter dan de contributie aan de EU. Brexit zou geweldig zijn maar dan moet Engeland wel de bezette gebieden in Noord Ierland opgeven.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:25

Ik ga er voor het gemak van uit dat Brussel tijdens de onderhandelingen niet heeft gekeken naar de staat van de Britse vloot.

De VK zou zomaar eens op het idee kunnen komen om tol te heffen op alles dat Europa wil bereiken over het water. Gewoon, omdat het kan. Ze moeten het geld toch ergens vandaan toveren. Dus de struikrover op zee uithangen om de rover op het vaste land te kunnen betalen.

h3* | 08-12-17 | 15:20 | 2

Goed punt h3*

kindapaas | 08-12-17 | 15:49

En dan eisen ze ook Brittany (Bretagne) weer terug. Het Kanaal beheersen is eenvoudiger wanneer je beide zijden bezit.

Winter_is_coming | 08-12-17 | 16:16

Ach alle Schultzen ten spijt, Brexit is toch wel het lichtje dat brand deze kerst. Vaag en flakkerend, maar het brandt nog.
www.youtube.com/watch?v=yYHUR1E7xaI

Cobalt bomb | 08-12-17 | 15:19

Die Britten zijn toch geen kinderen die we tegen zichzelf moeten beschermen?
De EU had gewoon een betere onderhandelaar dan het VK. En het VK tekent. Ja, moeten zij weten.

koeberg | 08-12-17 | 15:18 | 1

Natuurlijk, het was aan de meeste weldenkende mensen vanaf dag 1 duidelijk dat dit de Britten veel, heul veel, zou gaan kosten.
Slechte onderhandelaars, slechte onderhandelingspositie, niks doorgerekend en een eiland.
Welkom als "partner" van de EU Britse vrienden, wél betalen, wél de regels volgens en niks te vertellen.
Well played, NOT!!

Berbaar | 08-12-17 | 17:55

De kosten voor exit uit de EU zijn veroorzaakt door politici die hun land ongevraagd de EU dictatuur ingerommeld hebben..
Ik kijk naar Balkenende en de minister presidenten die we sindsdien gehad hebben

moitambien | 08-12-17 | 15:16

Correctie: Juncker is wel 1x democratisch gekozen maar dat was niet voor deze EU functie => hij is ooit in het Luxemburgse Parlament gekozen en viel toen omhoog als premier van Luxemburg.

Brulboei_61SB | 08-12-17 | 15:15 | 1

omhoog, omlaag, het is maar hoe je het bekijkt.

Joost Maghetweten | 08-12-17 | 15:18

Zoenen! Zoenen! Zoenen!

Mr_Natural | 08-12-17 | 15:14

En toch zijn ze beter af, ze mogen nu wel zelf handeldealtjes maken met de rest van de wereld, dit dealtje ontploft nog wel in juncker zijn smoel

jack and friends | 08-12-17 | 15:14 | 5

Er is ook nog de Visegrad groep, die al de neiging heeft om Brussel met een kruiwagen zout te nemen.

coolvibe | 08-12-17 | 15:33

"betaal je meer, maar levert meer op"?
Dus als ik meer betaal voor mijn energie bijvoorbeeld, dan krijg ik betere energie?

Je weet dat de UK vooral een importerend land is en de meeste partners uit hun top 10 Europese landen zijn. Bijvoorbeeld Nederland exporteert 20 miljard meer aan goederen dan andersom. UK zal dus waarschijnlijk meer gaan betalen voor import, maar zij gaan volgens jou meer rekenen voor de export? En wwij moeten dat dus gaan betalen?

Erikjan79 | 08-12-17 | 15:40

jack and friends

waar leer jij zulke onzin op school? juist de kleine landjes hebben een te grote rol in het geheel,

adjudant | 08-12-17 | 16:28
▼ 2 antwoorden verborgen

Niet-te-geloven. Ze hadden er nét zo goed niet kunnen uitstappen.

bisbisbis | 08-12-17 | 15:14 | 2

Uitstappen is uiteindelijk altijd beter.

moitambien | 08-12-17 | 15:17

Wat een logica. Dus omdat de EU-bloedzuigers er alles aan doen om de UK te laten bloeden, vind jij dat ze zich maar hadden moeten laten chanteren? Ja, zo hou je alle landen wel in de EU ja... Gelukkig zijn er ook landen die wel iets durven tegen het EU-monster.

Akiron | 08-12-17 | 15:44

39 miljard? Uitgaande van 60 miljoen Britten is dat 650 pond per hoofd van de bevolking.

Stijlicoon | 08-12-17 | 15:13 | 1

Plus de kosten die Brexit met zich meebrengt, het verlies van de Europese bureau's en de devaluatie komt het totaal op 2350 pond. Hetzelfde bedrag als Cameron aanhield toen hij werd beschuldigd van project fear.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:31

May speelt een vieze rol omdat ze zelf bij de EU wil blijven

2voor12 | 08-12-17 | 15:12 | 1

Precies dit.
Eigenlijk was Corbyn veel meer anti EU. May erft de Tory erfenis van Cameron, die dat referendum uitschreef om UKIP de wind uit de zeilen te nemen. Ervan overtuigd dat ie het zou winnen (dat is, dat de Britten in de EU zouden willen blijven).

TheEgg | 08-12-17 | 15:27

60 miljard was het toch, om 'uit te treden' in een EU waar niemand voor gekozen had? De tering. Ik had ze een partij bommen gestuurd op dat brussels hoofdkantoor.

Klutskwijt | 08-12-17 | 15:11 | 5

60 miljard, dat is wat Duitsland in 3 jaar tijd kwijt is aan de gelukszoekers die ze vanaf 2015 tot nu toe binnengehaald hebben.

NasiGordon | 08-12-17 | 16:05

NasiGordon

zal je verbazen de Duitsers kijken niet naar centen maar helpen gewoon, AFD maakt hier een uitzondering op

adjudant | 08-12-17 | 16:24

ben jij superman?

adjudant | 08-12-17 | 16:25
▼ 2 antwoorden verborgen

als ik hun was zou ik zeggen, ja goed deal, en dan niks meer laten horen, wat willen ze doen het V.K. aanvallen?

daan me de korte ach | 08-12-17 | 15:10

Wat een drama topic. Hoog waarzeggers gehalte. Even wachten op de resultaten graag. Tuurlijk heeft EU slim gespeeld volgens de EU media.

ZureJoop | 08-12-17 | 15:08

Het blijft toch vreemd dat één van de leiders van deze brexit ellende (Nigel Farage) met de staart tussen de poten gelijk na de uitslag is weggerend! En nu weer lekker vanaf de zijlijn staat te schreeuwen.

Verbale diarree | 08-12-17 | 15:08 | 4

Zelfs de Express meldt dat dit de natte droom is van de EU, het VK verlaat de onderhandelingstafel waar de nieuwe richtlijnen worden gemaakt maar kan er zelf niets over inbrengen.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:33

the Jackdawn

heeft Duitsland ook al 2 keer moeten doen tekenen zonder eigen inbreng,

adjudant | 08-12-17 | 16:21

Omdat z'n doel bereikt was ja. VK uit de EU.

maSs | 08-12-17 | 16:21
▼ 1 antwoord verborgen

Moeten betalen is 1 ding, betalen wat anders. Gaat de eu straks de uk aanvallen als de ponden op zijn?

Tuborg øl | 08-12-17 | 15:08 | 2

Het tienvoudige eindrekening is geïnvesteerd in de EU, niet betalen en weglopen is de hoofdprijs voor de EU.

the Jackdawn | 08-12-17 | 15:36

nee wegslepen naar het midden oosten

adjudant | 08-12-17 | 16:19

May vroeg of het ook in Bitcoins betaald mocht worden, dat was geen probleem.

DommeNeger | 08-12-17 | 15:08

Het werkt twee kanten uit. Zoals de Britten -samen met de Amerikanen weliswaar- de Nazi's hebben bestreden, zo zullen ze zich nu te weer stellen tegen de Overlords van het Vierde Rijk. Als de UK dit gaat overleven, en dat gaat gebeuren, dan heeft dat Vierde Rijk getekend voor zijn ondergang.

Schoorsteenveger | 08-12-17 | 15:06 | 3

Ik kan er alleen maar op hopen! fingers crossed

Cobalt bomb | 08-12-17 | 15:11

Hopen ja. Maar wat doen dan die miljoenen haatbaarden in de UK? In 1940 zaten er nagenoeg geen nazis in de UK, dat is makkelijker bestrijden dan wanneer de vijand al lang en breed binnen is

Winter_is_coming | 08-12-17 | 16:09

de Britten gaan nooit iets winnen zonder hulp van anderen,

adjudant | 08-12-17 | 16:18

Brexit sucks. Natuurlijk kost het veel meer dan het erinblijven. Dat was al meteen duidelijk. Farage zei het zelf: nee, we kunnen de beloftes niet waarmaken die we hebben gedaan.

Dus waar het op neerkomt: Is de 'vrijheid' zoveel geld waard? Kennelijk voor hen wel. Worden ze er beter van? Waarschijnlijk niet, maar ik denk dat in dit soort zaken het sentinment altijd zwaarder weegt dan het rationale.

Joost Maghetweten | 08-12-17 | 15:06 | 5

Zolang er niemand is die mij de meerwaarde van de EU t.o.v. de EEG kan uitleggen in harde cijfers blijf ik Eurosceptisch. Wel jammer nogmaals dat de Britten eruitstappen, had ze liever als bondgenoot erbij gehouden om tegenwicht aan Berlijn en Parijs te bieden. Die Nexit gaat er nooit komen, dus dan is omvormen the next best thing.

Graaisnaaiert | 08-12-17 | 16:14

BosrandDirk

NL betaald 2miljard netto per jaar, tot 1994 was NL netto ontvanger ,

adjudant | 08-12-17 | 16:15

Adjudant, U bent helaas een optimist.
Naar verhouding was Nederland tussen 2000 en 2015 gemiddeld de grootste nettobetaler van alle EU-lidstaten!!
Duitsland en Zweden zijn, afgezet tegen het bruto nationaal inkomen, na Nederland de grootste nettobetalers.
In 2016 betaalde Nederland per saldo netto (bet 7,5 en ontv 1,4) zo'n 6,4 miljard euro aan de EU.
GB netto 10,9 miljard
Duitsland netto ruim 13 miljard (bet 24 en ontv 10,8)
Vlgns europa-nu.nl en CBS

BosrandDirk | 08-12-17 | 18:47
▼ 2 antwoorden verborgen

Met Britten hoeft niemand medelijden te hebben. Hier hebben ze zelf om gevraagd. Van Oef heeft in zijn carriere menige battle in en met London uitgevochten. Altijd het zelfde liedje met die Engelsen.

van Oeffelen | 08-12-17 | 15:06 | 1

Klopt. Die ervaring heb ik ook. Heb je een contract getekend, en wanneer ze er geen zin meer in hebben lopen ze gewoon weg. Contract of niet.

Winter_is_coming | 08-12-17 | 16:03
-weggejorist-
feike-astma | 08-12-17 | 15:06

Dat lijkt inderdaad geen erg frisse bedoening, die brexit-onderhandelingen. De hoogste tijd dus dat Brussel een ferme tik op de vingers krijgt, maar wie gaat/wil dat doen?
Aanmelden kan in de comments.

Zum_Fotzen | 08-12-17 | 15:05 | 2

Nederland zeker niet

BosrandDirk | 08-12-17 | 15:54

EU eigenaar Duitsland ook niet.

Wasbakplasser | 08-12-17 | 16:32

Hopelijk plegen alle lidstaten een exit harakiri zodat de U straks niet mee bestaat. Uiteindelijk zijn we dan allemaal beter af.

Rheia | 08-12-17 | 15:03 | 1

Zuid Europa zal er niet uit willen want lalalala gratiz geld. En Nederland gaat er niet uit want dat betekent gezichtverlies van onze ruggengraat loze volksverlakkers. Ook hier weer: feiten zijn niet belangrijk, het gaat om de toon. En de toon is pro EU tot de dood (van de nukubu) of faillisement (van dezelfde nukubu) erop volgt.

h3* | 08-12-17 | 15:15

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl