Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GeenStijl Vertaalwedstrijd. WAT STAAT HIER?

you lost me at #BoycotDeBalie

Wij hebben nog wel een tijdje ons best gedaan hoor, heus.

Maar we moeten even eerlijk zijn. Wij snappen er geen kont meer van. Dit is dus een mevrouw (denken we) die uitgenodigd was om iets te zeggen in een homodebat bij De Balie maar nu toch niet meer komt. Zo lijkt het. Maar waarom? Er schijnt iemand een 'advocacy' te 'reduceren' tot 'self-serving issues' en 'pinkwashing' te 'faciliteren'. Schiet u ons maar lek. Komt het door #metoo? Komt het door het Vlaardingse drinkwater? Heeft nepnieuwsminister Ollongren het allemaal gedaan? Is Youri Albrecht misschien stiekem een agressieve albino-uil geworden? Robert Mugabe? Assange? Echt. Sorry. Wij. Snappen. Dit. Niet. Meer. Verlos ons aub in de comments en win een hele mooie kralenketting en/of een woordenboek. We kunnen er toch gewoon over praten?

Reaguursels

Inloggen

Mensen zijn net mensen.
En blanken zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'blanken éérst'.
En negers zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'negers éérst'.
En ook per sekse komt deze volgorde voor:
En vrouwen zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'vrouwen éérst'.
En ook per seksuele geaardheid komt deze volgorde voor:
Homo's zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'Homo's éérst'.
En per rijkdom of armoede komt deze volgorde voor:
Rijken zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'eigen rijkdom éérst'.
Armen zijn mensen, die inderdaad eerst denken aan 'en nu de armen éérst'.
Ik bedoel maar.
Als 'n ene of andere geradicaliseerde neger-vrouw met armoede-issues háár tekst wil verdedigen, dat die inderdaad eerst denkt aan 'geradicaliseerde neger-vrouw met armoede-issues éérst'.
En hoe 'bijzonderder' haar situatie is, zoveel te meer zal zij onbegrijpelijke taal uitslaan, om daarmee toch haar typische groep éérst te willen laten zijn.
Het is de troost der zielepoten.
Dat ieder mens in zichzelf 't zelf-bedriegende en zichzelf goedpratende taaltje kan gaan gelóven, dat jij als dat typische voorbeeldje, eigenlijk, eh, éérst zou moeten komen.
Dat je daar recht op hebt.
En dat je dan lekkerder in slaap kunt vallen met dat innerlijke knikje tegen jezelf, 'dat je toch gelijk hebt', en zelfs méér gelijk hebt dan 'alle' anderen.
Lekker laten dagdromen, die negers met hun brakróe-taaltje.
Dat hun kwade geest, hun dwergspook of kabouterman uit Suriname, hen maar als kwade slang mag misleiden met zelfbedrog.
Wij gunnen iedereen z'n hoogst particuliere vorm van zelfbedrog.
En als ze dood zijn, mag er wat mij betreft best op hun grafsteen worden gebeiteld: 'maar ik had wel gelijk!'
(en ondertussen denken wij: laat maar lullen; natuurlijk joh, je hebt helemaal gelijk, maar wat heeft 't je toen geholpen (?); en wat heb je er aan over gehouden, nou?)

Der Paulie | 16-11-17 | 19:35

ok GS zijn jullie klaar met het uitbraken van tweets van zelfpijpend niemand die niemand kent/wil kennen en die ook HE-LE-MAAL NIETS te melden heeft. als ik onzin wilde lezen was ik zelf wel naar twitter gegaan

TDB | 16-11-17 | 15:09

Volgens mij zegt Boabapbose gewoon dat poep- en plassex moeten kunnen

bart2653 | 16-11-17 | 13:38

Wanabe nep negerts

Tjemig | 16-11-17 | 13:06

Olava, ik ken een paar uitstekende psychiaters in 020.
Probeer het eens.

mallekater | 16-11-17 | 11:45

Er staat ook eigenlijk gewoon: Als ik over dingen nadenk kom ik altijd tot de conclusie dat ik het slachtoffer ben.

Expert Homo | 16-11-17 | 09:14

Dat zijn net zulke totaalmalloten met teveel tijd om handen en net te weinig verstand als die Marxistische revolutionairen uit het Noorden. Ik heb trouwens weinig tijd, ik moet nog debatteren in de kroeg met mijn mede HATERS.
(Hoerenlopende Alcoholistische Tietenknijpen En Rukken Socialisten). Waar overigens alle kleurtjes, LGBTDEFGHIgekkies, politieke voorkeuren en religies welkom zijn. Als je maar niet stom gaat lullen.

Dima Beeline | 16-11-17 | 09:00

Dit menspersoon (man of vrouw mag je het niet noemen, is dus slachtoffer wegens LHBTQIA, slachtoffer van racisme (nu dus óók nog binnen de LHBTQIA-gemeenschap) en was ook nog slachtoffer van mensen die het leningen aanpraatte!
Zie: www.youtube.com/watch?v=NWQvSWfi8jQ

Expert Homo | 16-11-17 | 08:47

Als je er heel erg lang over nadenkt is dit dus wel een heel bizar geval: Iemand die onterecht de slachtofferrol induikt bij iets wat speelt binnen een gemeenschap die als geheel voornamelijk ook weer de slachtofferrol vervult.

Expert Homo | 16-11-17 | 08:42

Uitleg a.d.h.v. een volgorde van gebeurtenissen:
1) Er werd een debat georganiseerd in @DeBalie over of in de LHBTQIA-gemeenschap de "witte" wel de personen in die gemeenschap konden representeren.
2) Er waren ook geradicaliseerde sprekers uitgenodigd wat als "fout" werd bestempeld en zo ontstond #BoycotDeBalie.
3) Deze persoon (gewoon man of vrouw mag je het niet noemen uiteraard) vatte dit "foute" / deze boycot (verkeerd) op als aanleiding om er (fout) racisme in te zien, waar binnen de LHBTQIA-gemeenschap de blanken uiteraard geheel onterecht de zwarten overheersen. Geradicaliseerde sprekers zouden met dit debat nu ineens willen proberen witte overheersing binnen de LHBTQIA-gemeenschap af te dwingen!! Hier zouden die sprekers zich dan schuil gaan houden achter de regenboogvlag ("pinkwashing") om het racisme goed te praten.
4) Wegens een Engelstalige mindset / gebrekkige vaardigheid met Nederlands werd het deze woordenbrij.

Expert Homo | 16-11-17 | 08:32 | 1

1)* Of de "witte" binnen de LHBTQIA-gemeenschap ook voldoende de niet-witte binnen diezelfde gemeenschap konden representeren.

Expert Homo | 16-11-17 | 08:37

Voedselbank - Slachtofferbingo - Moeilijk praten - Sylvana Centjes - Meer eten.
Dat blijkt het dus. Als ik hoogleraar was geweest had ik een parallel kunnen trekken met armoede in Duitsland en de Sturmabteilung. Maar daar heb ik niet voor doorgeleerd.

LibertasSimplex | 16-11-17 | 08:15 | 1

Een dankbaar studieobject voor een student psychiatrie.

Avin | 16-11-17 | 16:38

"Als ik een hoop nederlandse én engelse buzzwords door elkaar gooi vinden mensen mij vast leuk en slim, verder heb ik last van een hoop verzonnen ellende omdat ik zo'n zwaar leven heb"

Soms is een oorlog zo slecht nog niet, dit soort idioten gaan als eerst... *kots*

Ad Hominem Tu Quoque | 16-11-17 | 08:10

Eenvoudig: het wil meer Lebensraum voor niet-blanken.

You-On-A-Gin | 16-11-17 | 07:38

LHBTQIA( tot en met Z):
Kan iemand me nog een keertje uitleggen wat deze letters precies betekenen?
Volgens mij is er van deze - bovengenoemde- wonderlijke combinatie slechts eentje in Nederland, en dat is meneer/mevrouw/het/ fenomeen Osabose.

mallekater | 16-11-17 | 07:30 | 3

Dat is niet uit te leggen, want dan moeten woorden worden gebruikt die niet in reaguursels mogen worden gebruikt.

Expert Homo | 16-11-17 | 08:47
-weggejorist-
Tjemig | 16-11-17 | 13:15

lekker helemaal bezopen (vd) tequila

Tjemig | 16-11-17 | 13:15

Laat me raden, meneer Osabose studeert of heeft gestudeerd aan de UVA??
Of is vrijwillig zelfbedacht kunstenaar, columnist of activist?
Ik ben benieuwd...ik kan het antwoord uit zijn teksten niet destilleren.

mallekater | 16-11-17 | 07:26

Ik ga elke dag naar mijn werk om o.a. mijn gezin te onderhouden. Ik heb geen tijd voor dit soort onzin.

024 | 16-11-17 | 07:10

Het is beledigd dat het maar 50 euro onkostenvergoeding krijgt voor wat praatjes in de balie. Dus het komt niet , want niet met poen smijten na hem is racistisch.
Futterneid. Hebben hondjes ook. Niets racistisch aan.

MistaRazista | 16-11-17 | 03:24

Hierbij mijn psychoanalytische analyse.
Dit onsamenhangend misbaksel van niet coherente woorden in is het resultaat van:
Taal verkrachting.
5 generaties inteelt.
Necrose in de frontale hersenkwab
Overmatig drank en drugs gebruik
en heel belangrijk.
NOOIT sex gehad

captain-caveman | 16-11-17 | 02:01

Jullie (ik ben oud, geen kleinkinderen en woon aan de andere kant van deze aardkloot) hebben toch niet de gemeente en de staatsomroep nodig om een traditie voort te zetten? Gewoon feesten thuis en in de buurt organiseren, MET zwarte pieten.

TheDrivingDutchman | 16-11-17 | 01:27

Niet moslims zijn de nieuwe Joden. Maar blanke mensen zijn de nieuwe Joden!!

Blanke mensen, mag je zonder ook maar enig bewijs, voor alles, alles wat er mis is in de wereld, kapotmaken. Verdedigen blanke mensen zich, dan zijn het racisten en fascisten.

Zie USA. Zie de grootste racist hier in NL: mevrouw Sylvana, die blanken overal de schuld van geeft vanwege "white supremacy".

Jan3863 | 16-11-17 | 00:30 | 3

Voel je je door bovenstaande beledigd Sylvana, doe aangifte. Voor jouw staan politie, OvJ en rechters klaar om jou te helpen tot veroordelingen te komen, Dat heb je voor op Geert Wilders.

Jan3863 | 16-11-17 | 00:37

jou-w

Jan3863 | 16-11-17 | 00:38

Sylvana Simons is niet altijd een racist geweest. Er was een tijd dat blanke mannen van Unilever met een flinke cheque en een fles Robijn in de hand bij haar aanklopten met de vraag of zij in huize Simons de was mochten doen. Deze mannen werden vriendelijk binnengelaten door Sylvana, alwaar zij de cheque in ontvangst nam. Of ze met een fles voor de witte was of de bonte was aankwamen kan ik me niet meer herinneren.

Rhenium | 16-11-17 | 02:42

Een korte vertaling:
Witte mensen zijn kudt.
Witte LHBTQUT zijn ook kudt.
Witte mensen mogen zich niet uitspreken over zaken die over BBB's (BlackBrownBeige) gaan. Want pikken ze een beetje bevoorrecht de 50 euro in die eigenlijk voor de BBB's is bedoeld.
Boehoe.

Mr. Happy | 15-11-17 | 23:44

Er staat: 'Geef ons geld, veel geld'

radiatorknopje | 15-11-17 | 23:32

Deze mevrouw Olave Basabose heeft een serieus probleem. Haar verstand is ernstig kapot. Ook heeft ze kennelijk een verkeerd woordenboek ingeslikt waaruit ze nu woorden opbraakt waarvan zijzelf de betekenis niet kent. Door deze woorden toch te gebruiken hoopt zij dat haar medemensen niet zullen ontdekken dat zij eigenlijk gewoon doodnormaal zwaar geestelijk gestoord is.

rijk | 15-11-17 | 22:36 | 1

Wow!! CERN kan wel opgedoekt worden. Zojuist is de 27e dimensie aangetoond, die het 'god' deeeltje overtreft en niet met een deeltjesversnellerbaangetoond kan worden. Onthoud dit moment, deze dag, want hier gaat in de toekomst nog veel over gesproken worden.
Even iets anders. Zag net op nieuwsuur dat vrome moslims in Libië zwartepieten als slaven verhandelen. Dat kan natuurlijk niet he!!! Kamervragen !!

Sinterbikske | 15-11-17 | 22:54

Alles ontaardt in domme modieuze onzin, dik opgelegde hipsteritus en warboel. Dus ook de Nederlandse taal. Zijn we echt verbaasd?
Je kunt erop wachten: na elke half-Nederlandse zin 'You know' ipv 'weet je'. Beide dooddoeners zijn irritant, dus dan liever 'jeweettog' uit de Dikke van Geenstijle gebruiken. SMHLOL!

dedeurs | 15-11-17 | 22:35

Als jullie niet snappen waarom Olav boos is, gaat Olav het jullie al helemaal niet uitleggen.
.
Dat staat er. Gewoon standaard hysterische-wijvenlogica in een ander jasje. En precies even nuttig.

soggert | 15-11-17 | 21:44 | 1

@soggert, gefeliciteerd, u heeft gewonnen, maak uw prijskeuze bekend bij de redactie !

surfingbilly | 15-11-17 | 22:00

Er staat #whitegenicide

bodypoppin | 15-11-17 | 21:21

Hartelijk dank voor de link, bisbisbis! Als Olave Basabose dit ziet wordt hij/zij/het helemaal gek!

Rhenium | 16-11-17 | 02:54

1 ding is zeker er is een hoop geld mee gemoeid als ik bepaalde financiele termen goed begrijp..

Lionfromzion | 15-11-17 | 20:52

Pers dat woordenboek en die kralenketting maar effe lekker in je kanaal.

Na lucuberatieve consideratie drong zich een profusie van evocaties aan mij op, zodat de besluitvorming ten aanxien van de primordislitrit een zeer delicate aangelegenheid werd.

Zo, dat is eruit. Gelul van een dronken aardbei, in een leuke verpakking. Baas boven baas.

Wie mij in wil huren voor teksten met veel gelul waar werkelijk geen hond een touw aan vast kan knopen, kan contact opnemen met de redactie van Geenstijl.

Turbocharger | 15-11-17 | 20:51 | 3

Primordialiteit dus.

Turbocharger | 15-11-17 | 20:52

Ha je mag geen echte woorden gebruiken!
AF!

Lionfromzion | 15-11-17 | 20:53

Ik neem aan dat "aanxien" een genderneutraal "aanzien" is?

omanders | 15-11-17 | 22:29

Stands in the wordbook?

Hank Nozemans | 15-11-17 | 20:50

cisgaymannen.. lol. Je zal maar denken in dat soort generaliserende onzin termen zeg. Maar ga vooral zo door, des te eerder ziet iedereen hoe debiel identity politics zijn.

noerg | 15-11-17 | 20:43

Is best eenvoudig. Er staat 'Schijt aan witte mensen. Witte mensen zijn racist'.

coitus reservatus | 15-11-17 | 20:42

Dit is grappiger dan Freek de Jonge in zijn goede jaren.

Bamberger Reiter | 15-11-17 | 20:38 | 2

Dat was zeventig jaar geleden.

Jezus_Boeddha | 15-11-17 | 21:42

@Bamberger, bent u al zooo oud.......

surfingbilly | 15-11-17 | 22:03

'pinkwashing' - is dat iets met schone bilspleet nadat je gepoept hebt?

bisbisbis | 15-11-17 | 20:37 | 3

Alleen na een ass bleaching denk ik dan?

Lionfromzion | 15-11-17 | 20:41

Ah ik denk dat ik het weet! Een nieuw merk ontharingscreme die tevens een licht blekende werking heeft!
Vanish Brown (niet geschikt voor zwarte pieten, daarom zijn ze niet meer op TV)

Lionfromzion | 15-11-17 | 20:44

Met een gebleekte anus is het weer gewoon witwassen. En dat is natuurlijk zowel racisme als belastingontduiking.

Expert Homo | 16-11-17 | 09:10

Zouden er echt mensen zijn die geld willen neertellen om mevrouw Basseboosje in de Balie te horen spreken? Zo iemand is toch nog maffer dan Basseboosje zelf?

MAD1950 | 15-11-17 | 20:16 | 2

Daar gaan mensen van overheden in de baas z'n tijd en betaald door de belastingslaaf naar kijken. Is leuker dan de hele dag naar een geranium turen.

Breinbrouwsels | 15-11-17 | 20:49

Tuurlijk ze heeft niet voor niets het newspeak woordenboek 9e editie uit het hoofd geleerd!

Als iedereen zo zou praten zouden alle wereldproblemen in 1 klap zijn opgelost!

Nooit meer ruzie want niemand wordt boos als hij/zij wordt uitgescholden.

Het is wachten tot we elk woord vervangen hebben voor bla, net als de smurfen maar dan op niveau

Lionfromzion | 15-11-17 | 20:50

Hedde gij drugs op?

Tom Hagen | 15-11-17 | 20:16

Wat zal de orthodoxe imam hier wel niet van zeggen? Zal vast nergens in die koran, het boek van de (v)vrede, staan dat dit wel goed is en zo. Misschien meer kp eraf of wat andere dingetjes eraf?
Heerlijk toch die multi-raciale all-inclusive samenleving, wat een paradijs!

LaatmaarLu? | 15-11-17 | 20:15

Ben benieuwd hoeveel zetels Sylvana op 15 maart binnensleept.

ristretto | 15-11-17 | 20:08

De ontwikkelingsgestoorde Olave Basabose heeft schulden, burnouts en verslavingsproblematiek, maar is desondanks transgenderkandidaat voor Sylvana Simons. Er is een filmpje op YT uit de serie 'stadsportretten' dat ik hier niet rechtstreeks kan plaatsen.

fatsnotbad | 15-11-17 | 20:05 | 2

Ik wilde dat ik dat filmpje nooit gekeken had... hij/zij/het is duidelijk mentaal onstabiel. Daarom is hij/zij/het ook een prefecte kandidaat voor de partij van mevrouw Symons.

SchichtigeSpicht | 15-11-17 | 23:06

Ach, Sylvaantje.
Waar is de tijd dat ze bewust rijke witte mannen uitzocht teneinde haar wens iets bijzonders te zijn te kunnen vervullen?
Ze heeft er een heel tritsje afgewerkt,maar ze vonden haar geen blijvertje..,dus nu doet ze het zo.
Wel ketig, eigenlijk.
Wordt vervolgd.

mallekater | 16-11-17 | 11:35

Dit is weer dat regenboogamsterdams. Onbegrijpelijk, maar hij of zij schijnt in ieder geval zo belangrijk te zijn dat hij of zij 50 euro voor een praatje ziet als slavenfooi.

lingo star | 15-11-17 | 19:59 | 1

Vijftig euro is veel te weinig. Vandaar de boosheid.

Jezus_Boeddha | 15-11-17 | 21:45

Ben even naar de agaoogle scool geweest en dit betekent het .. lesbiennes, homo’s, biseksuelen en transgenders. Een mond vol, maar er komen mogelijk nog drie letters bij: dan wordt het ‘LHBTQIA’. Soms wordt al ‘LHBTQI’ gebruikt: Q staat voor queers en I voor mensen met een intersekse conditie. Q zou ook kunnen staan voor ‘questioning’ en de letter A voor ‘aseksuelen’. doe mij maar een biertje .

Jetstream | 15-11-17 | 19:57 | 1

De rest van het verhaal begreep je wel? Chapeau. Ik ben er nog niet achter welke taal het is.

Fiasco | 15-11-17 | 21:12

Dat van negerengels doorspekte Nederlands... gruwelijk gewoon. En over culturele appropriation oftwel culturele toe eigening gesproken, de negers (en andere exoten) hebben nooit nagelaten de gebruiken van de blanke mens na te apen. De blanke mens heeft daar nooit moeilijk over gedaan en het goed bevonden. Nu er inderdaad in de wereld heel wat blanken met zelfhaat rondlopen die zich daarom als whigger wensen te gedragen, zou die grootmoedigheid van de kant van de neger (en andere exoten) óók mogen worden verwacht. Maar dat valt dus lelijk tegen.

Willibald von Klúúúk | 15-11-17 | 19:57

Ik ken Olave persoonlijk. Heb met hem een tijdje samengewerkt in Frankrijk.
Was toen al supergay maar later ook een LTHGBIQFUCKU aanhanger geworden en zichzelf veranderd in een lelijke vrouwfiguur. Helemaal het padje kwijt zo te lezen.
Zielig ergens, je kon best leuk met hem op stap.

despee | 15-11-17 | 19:53 | 3

Is hij illegaal in Nederland?

Lewis Lewinsky | 15-11-17 | 19:55

Hij werkt? Wat voor bedrijfstak, als ik zo vrij mag zijn te vragen?

omanders | 15-11-17 | 22:32

Was een zomerbaantje bij de Franse ANWB. Laatste wat ik weet van hem ( via wat oude FB contacten) is dat ie ergens in Den Haag/ Delft woont en linksige genderclubjes afloopt. Zal wel uitkering ontvangen. Kon gewoon het treinkaartje niet betalen... is overigens zeker geen illegaal ofzo. Best slimme gozer, maar helemaal koekwaus geworden.

despee | 15-11-17 | 23:22

Vertaling: Meneer/mevrouw/X is van mening dat blanke LGBTQWTF'ers niet kunnen spreken voor niet-blanke LGBTQWTF'ers, omdat ze hun 'white privilege' op slinkse wijze algemeen maken voor de voltallige LGBTQWTF-gemeenschap. Nee, leer mij die 'geracialiseerde cisgay witmannen' niet kennen! En dat, beste mense, is dus 'pinkwashing', het 'witwassen' van een ervaring die jij als geracialiseerde 'cisgay' witman helemaal niet kan begrijpen. Simpel toch? Erg 'inclusief' trouwens, deze manier van denken.

fatsnotbad | 15-11-17 | 19:49 | 3

Dank voor uw toelichting - ik verkeerde reeds in opperste verwarring (zie mijn vragende tegel van 20:37). Mag ik hier uit op maken dat ik als oude blanke hetero nu niet het woord mag voeren voor of namens mijn eveneens oudere en behoorlijk hetero Surinaamse buurman? Of moet je voor 'appropriatie' per sé gay of geslachtsverschoven zijn? Of heb ik het nu nog steeds niet begrepen?

bisbisbis | 15-11-17 | 20:48

Die malle operaties om van geslacht te veranderen zijn toch poepduur. Gaat dat allemaal van de ziektekostenverzekering?

Jezus_Boeddha | 15-11-17 | 21:48

LGBTZWTF (ik heb een Duits toetsenbord)

Avin | 16-11-17 | 16:49

Haha briljant. En de QWERTYOMGWTFBQQ-ers reageerden schouderophalend.

Latrinalia | 15-11-17 | 19:48

Deze consessies zijn afdoende benadrukt krachtens een onordelijk besluitvormingsproces gezien de continuering van de fiscale indigesties, dat lijkt me duidelijk dunkt me...

Air van Boven Dorens | 15-11-17 | 19:47

LHBTQIA? Ik zou al niet weten wat voor wezens onder de I en de A vallen..

BozePaarseMan | 15-11-17 | 19:43 | 4

Intersex en Asexual.

Ik wou dat ik het niet wist....

nikolaos | 15-11-17 | 19:56

Bedoel je niet de letter L.
Lizzards duszzz.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:22

Lekker Helder Bier Tappen, Qweet (ik weet) Iets Anders.

Avin | 16-11-17 | 16:51
▼ 1 antwoord verborgen

Dat je van een bananenschil drugs zou kunnen maken waarvan je high kan worden, schijnt een broodjeaapverhaal te zijn. Toch slaat de twijfel nu toe...

Of is Buurman Baasje onder invloed van Bossche bollen?

ridder pompompom | 15-11-17 | 19:41 | 1

Nee hoor, troost u: de mythe van 'bananadine', een stof die vrij zou komen bij het roken van gedroogde bananenschillen, is een reeds vijftig jaar oude hoax.
-
en.wikipedia.org/wiki/Bananadine

bisbisbis | 15-11-17 | 20:54

Als die mevrouw Basseboosje nu eens één taal goed leert in plaats van twee talen half? Dan kan ze misschien óf in het Nederlands óf in het Engels uitleggen wat ze bedoelt.

MAD1950 | 15-11-17 | 19:41 | 2

@MAD1950, zou ze wel geslaagd zijn voor de integratie ?

surfingbilly | 15-11-17 | 22:09

Phoe! Daar vraag je me wat. Maar Mohammed Enait is ook, cum laude zelfs, afgestudeerd op een scriptie waar niemand een touw aan vast kon knopen. Dus wie weet begreep niemand een bal van het taalgebruik van mevrouw Basseboosje, maar dacht men: Dan zal ze wel geniaal zijn, en heeft men haar maar laten slagen.

MAD1950 | 15-11-17 | 23:36

Volgens mij komt het neer op: Als je blank bent mag je niet meedoen.

knutsel_ | 15-11-17 | 19:37

Ik denk dat we Jesse Klaver ernaartoe moeten sturen, misschien kan hij het dan proberen het proberen te begrijpen voor ons, en het dan samen te vaten in een SMS alvorens deze mevrouw (o.i.d.) een platform wordt geboden om te spreken.

Ik zie dat ze het woord kameraden gebruikt dus de link met Rusland zit ook wel dik in orde.

Borrom | 15-11-17 | 19:37

Volgens feestboek zoekt het nog een kamer in Den haag. Dus als je als blanke wel in bent om elke dag door het als racist uitgescholden te worden bied je gewoon je zolderkamer aan.

2voor12 | 15-11-17 | 19:37

Ik lees trouwens net dat CNN weer een land heeft gevonden waar slavenhandel plaatsvind.
Is het Engeland? Is het Nedeland? Is het een ander Europees land?? Nope,we moeten weer in zanbakakkerie zoeken

miko | 15-11-17 | 19:36

Ik ben echt volkomen lost wanneer ik dit lees. Erger: iemand schrijft dit gewoon serieus op. Zou deze troela in een alternatieve realiteit wonen oid?

rhythm | 15-11-17 | 19:34 | 1

Je doet er zelf ook aan mee. Met je volkomen lost.

Van Urk | 15-11-17 | 19:40
-weggejorist-
Wachtmeester R | 15-11-17 | 19:34

Verder alles ok?

dysdiadochokinese | 15-11-17 | 19:34

Hij/zij/het/whatever is nummer negen op de lijst van Sylvana's Art.1./BIJ1/PleurTochOp. Hier horen we nog wel wat vaker van.

Abject | 15-11-17 | 19:31

Whoaehahahahaahaaa! Sick hoor...

Lausig | 15-11-17 | 19:30

Inmiddels ken ik dat jargon wel een beetje en deze tweets bevestigen maar weer eens dat voor die lui een witte homoman echt helemaal onder aan de pikorde staat.

fredflange | 15-11-17 | 19:28

Min advies aan deze uit Burundi afkomstige non-binaire queer is: je moet de hand die je voed niet bijten....

Kanarie_Geil | 15-11-17 | 19:26 | 1

Dat kan niet meer, ze heeft in Burundi haar tanden als ivoor verkocht .......

surfingbilly | 15-11-17 | 22:14

Identity politics en intersectioneel feminisme. Die Olave hoort bij het clubje mensen van Arzu Aslan, Sander Philipse, Flavia Dzodan, Manu Reijmer, de Stellingdames, etc. Die hebben hun eigen jargon en als je daar een vraag over stelt, is dat een teken van wit privilege.

fredflange | 15-11-17 | 19:25

Olave heeft gewoon nog last van de slavernij van zijn/haar/het voorouders 10 generaties geleden. En het probleem is dat die last met elke generatie steeds groter word, haar ouders en grootouders hoorde ze er nooit over maar zelf zit hij/ze/het er erg mee.
Tot de nakomelingen in de tiende generatie van de slavendrijvers (en de 99% die nooit met slavernij bezig zijn geweest toen) natuurlijk flink wat euro's overmaken. Dat maakt alles weer goed.

2voor12 | 15-11-17 | 19:24 | 2

Dan moet ze/hij/whatever gaan klagen bij de Duitsers of Belgen. niet in NL. iedereen zijn eigen slaven verleden ,kom op.

miko | 15-11-17 | 19:33

Ik denk dat ze het zelf ook niet snappen maar uitgaan van het links nazistische gedachtegoed...het is wit dus fout.

RenHoek | 15-11-17 | 19:20

Gewoon zichzelf laten bevredigen en daarna pinkwashing toepassen. Dat is volgens mij het enige non-raciale recept. Geloof ik, denk ik, hoop ik. Vaffanculo wat een gezeik.

ristretto | 15-11-17 | 19:18
-weggejorist-
mister niet scherp | 15-11-17 | 19:15 | 2

And what about the zebra,s ?
(Vrij naar the young ones)

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:11

Fantastisch land toch. Dat dit kan. Zo,n figuur.
In Burundi zou ze al lang niet meer leven.
En waarschijnlijk vindt ze Burundi toch beter. Nogmaals... fantastisch!

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:09

Erg hé constant die English terms in Nederlandse sentences.

Nacho_Vidal | 15-11-17 | 19:08

"Ik ben een van de vele miljoenen marionetten van George Soros. Voor mezelf denken kan ik niet. Als eenling ben ik niet gevaarlijk maar omringt door miljoenen andere SJW marionetten kan ik veel schade toedienen." Alstublieft. Een letterlijke vertaling zat er niet in maar dit moet duidelijk genoeg zijn. En nou ga ik schaften.

VeelTeSteil | 15-11-17 | 19:08

Op haar twitter-account: 'Zwart, veganist, non-binaire trans femme, queer, feminist, blabla.' Wees gerust, uiteindelijk houdt identiteitspolitiek geen stand.
.
Als zij homo's privilege toeschrijft omdat ze bijv. ciswit (=non-transgender blank) zijn, dan wordt Olave een keer privilege verweten door iemand die weer net wat meer minderheidsidentiteit onder zijn/haar/x oksels heeft. Jordan Peterson voorspelt het: uiteindelijk wordt zo alles gereduceerd tot het individu.

overdrijfnietzo | 15-11-17 | 19:08

Zwart zeikwijf heeft issues en is ongesteld. Wat heb ik gewonnen?

DrumPiet | 15-11-17 | 19:01 | 3

Zomaar een avond met haar uit!
Of wil je door voor de koelkast?
Noem dan minimaal 5 issue,s op die ze niet heeft met haar leven?

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:05

2 is al genoeg. Ga je niet vinden.

Gele Beer | 15-11-17 | 19:06

En een Fleshlight voor DrumPiet.

meneer der meneren | 15-11-17 | 19:08

Kort samengevat, de tyfus voor de "witte" mens?

tata1981 | 15-11-17 | 19:01

5 volledige tsjilpen nodig om te vertellen dat witte afwijkingen -met name- in de Balie de tyfus kunnen krijgen.
Nee, dan stond je niet vooraan bij het uitdelen van kans en de geluk.
50 euro bovenop je subsidie te weinig?

geen koning | 15-11-17 | 18:59

Een ding is voor mij wel duidelijk. Twitteren met een slok op kan je beter niet doen.

Verhoeve4365 | 15-11-17 | 18:58

black supremacism

Jan Gordelroos | 15-11-17 | 18:54

Is "blackpower" dan "blackprivilege" en dus racisme?

Rest In Privacy | 15-11-17 | 18:53 | 3

Als whitepower racisme is dan is blackpower dat ook. #WHITELIVESMATTER? Hmmm We leven in verwarrende tijden, maar dat komt grotendeels door de Russen vrees ik...

tata1981 | 15-11-17 | 19:04

Jij mag mij niet in een hokje plaatsen. Maar je mag ook niet in het algemeen praten, want mijn hokje laat niet voor zich praten. Het is zo enorm tegenstrijdig allemaal.

Je kan niet anders dan vervallen in vage bewoordingen om alle onzin te verbloemen.

Van Urk | 15-11-17 | 19:05

@ tata1981 | 15-11-17 | 19:04
Rabobank.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:07

Prima toch, dat zij/hij/het niet komt (s)preken in De Balie? Niemand zou er nl een touw aan vast kunnen knopen.
En dat “touw er aan vast knopen” heeft niks met de huidskleur of met lynchpartijen te maken. Ik zeg het er maar even bij.

Titaantje | 15-11-17 | 18:51

even 2 liter goedkope wodka intraveneus inbrengen lijkt me wel voldoende... en die patient mag een pilletje. Wat een gezwatel over lqbhshitX.

Cobalt bomb | 15-11-17 | 18:49

Wat is "geracialiseerd"?

Geert Linkers | 15-11-17 | 18:49 | 2

Er is maar één menselijk ras. Wetenschappelijk is er geen enkele reden om mensen te onderverdelen in rassen. Wetenschappelijk gezien is racisme dus onzin. Toch zien we dat groepen van mensen in bepaalde situaties gediscrimineerd worden. Bij de Zuid-Afrikaanse apartheid, het Duitse nazisme en gedurende de Jim-Crowe wetten in de Verenigde Staten (afgeschaft in 1964) was racisme zelfs wettelijk ondersteund ten aanzien van mensen met kleur of Joodse origine.

Groepen met bepaalde cultuur of religie kunnen "geracialiseerd" worden, d.w.z. dat ze gelijkaardige (minderwaardige) kenmerken worden toegedicht als een ras.

We zien een evolutie van het ras-begrip. Rassen bestaan niet. Toch blijft racisme een ideologie om uitsluiting goed te praten. Racialisatie is dus een groep met bepaalde cultuur of religie ras-kenmerken (minderwaardigheid) toedichten.

www.dekoloniseer.be/nl/63-terminologi...

Van Urk | 15-11-17 | 19:10

Dus bijvoorbeeld blanken consequent wit noemen is een vorm van racialisatie.

Van Urk | 15-11-17 | 19:12

Het bizarre aan dit soort berichten, is dat ik alleen maar met dergelijke debiele discussies wordt geconfronteerd als ik GeenStijl open. Niemand in mijn omgeving heeft het verder over deze onzin. Zonder GeenStijl had ik niets afgeweten van deze rare mevrouw..... Ben ik dan de doorsnee Nederlander en tevens een gezegend mens, of ben ik een zonderling persoon in een sociale bubbel?

DvdK | 15-11-17 | 18:49 | 2

Witten die in de grote steden wonen krijgen dit wel dagelijks mee.

witdusracist | 15-11-17 | 19:31

Zie het als een culturele verrijking.

Avin | 16-11-17 | 16:58

Naast de uitkering even 50 euro voor je linkse hobby, een dubbele economische onttrekking uit de staatsruif.

28 | 15-11-17 | 18:46

Michael van Zeijl gelul, komt erop neer dat ze blanken haten. Ons geld en alle andere gratis zaken die ze krijgen vinden ze hun recht, want ‘wij’ hebben dat ooit geroofd uit Afrika.
Tegen zoveel achterlijkheid helpt normaal maar één ding, negeren en blijven negeren. Alleen met al die infiltranten in de politiek van extreem links worden deze totaal gekkies serieus genomen, zeer kwalijke zaak en dat moet zeer snel gestopt worden, want gekken veroorzaken veel ellende wanneer je ze serieus gaat nemen, zie zwarte piet!!

dutch bikkel | 15-11-17 | 18:46

Geboren in Burundi en hier komen zeiken over discriminatie van bruingetintehomosensueletransgenders. Ga eens in eigen land kijken waar men in de negentiger jaren nog genocide pleegde op Tutsi's en waar de aandoening van handtas strafbaar is.
Te erg om er over te kotsen dit soort figuren.

miko | 15-11-17 | 18:44
-weggejorist-
entredeuxbieres | 15-11-17 | 18:44

Ik versta het allemaal prima hoor maar het is allemaal zooo 2017. Ik las vandaag over een transracial. Dikke Amerikaanse man voelt zich Philipijnse vrouw. Kijk, zo komen we eindelijk tot een oplossing van alle gender vraagstukken. Huub huub Barbatruc.

entredeuxbieres | 15-11-17 | 18:44
-weggejorist-
jacobh-59 | 15-11-17 | 18:41

Familie van Willie Wartaal?

Here's Freddy | 15-11-17 | 18:40

Rode paddestoelen met witte stippen moet je niet eten, die moet je laten staan voor kabouter Spillebeen. Die rookt er crack van.

Heb je de witte stipjes niet gegeten? Jammer, anders had je alle kleuren van de regenboog gehad.

ridder pompompom | 15-11-17 | 18:35

Verkiezingspropaganda van Grace Mugabe

miko | 15-11-17 | 18:32

Als ik zo tussen die likes kijk, zijn het nooit de ingenieurs, economen, bankiers, natuurkundigen, stratenmakers, monteurs e.d die zoiets leuk vinden. Nooit de nuttige (leuke) mensen zeg maar. Het zijn altijd de sociologen (afschaffen die onzin) kunstenaars, filosofen en andere kneuzen. Ik zou ze niet de kanker van de maatschappij willen noemen, want ze zijn te inefficiënt om zoveel schade aan te richten, maar wel een soort van smerige puist. Een puist die niet zoveel kwaad kan, maar wel ontzettend afzichtelijke smet op de samenleving is.

mesutozil | 15-11-17 | 18:31

Gewoon een neger in een slachtofferrol. Gewoon negeren en doorlopen.

je suis bier | 15-11-17 | 18:29 | 1

Neger Negeren

Durak | 15-11-17 | 18:34

Och gut,
De schrijf(st)er had happig ja gezegd, totdat iemand zei dat de balie stout is. Dus trapt (hij/zij) wild om zich heen. Zelfs een sneer naar de balie omdat ........ Ja dat weet ze niet.

MarcS | 15-11-17 | 18:28

Gelukkig hoef ik het niet te lezen want ik boycot De Balie al meer dan 50 jaar.

JuffrouwJansen | 15-11-17 | 18:26

Deze "only gay in the village" droomt ervan of what it is "to meet other gays" https://youtu.be/KrlzaBNgz-M?t=29

telelezer | 15-11-17 | 18:26

Voor mij is het duidelijk. Wie dit niet begrijpt moet zich maar eens goed inlezen.

Pedronegro | 15-11-17 | 18:25 | 3

Waarom moet me inlezen om te begrijpen waarom het voor jou duidelijk is?
Taal is lastig hè?

AntiSoof | 15-11-17 | 18:28

Inderdaad! De nieuwe feelgood december film geregisseerd door van Jole, geproduceerd door Gosschalk:
Titel?
Alles is racisme!

Bon-sens | 15-11-17 | 18:37

Ja AntiSoof daar heb je helemaal gelijk in. Lees je eigen verhaal eens droppie. Kom je uit Egypte of zo?

Pedronegro | 15-11-17 | 19:32

Ach, als je niets zinvols te melden hebt dan kan je er altijd moeilijke woorden tegen aan gooien of een andere taal. Dan lijkt het nog wat.

boerk | 15-11-17 | 18:22

Een donkere communistische vrouw, met een duidelijke minachtende kijk op de blanke medemens.

Een liefhebster van Postmodern jargon. Wazige formuleringen, bij het hooghartige af. Het lijkt wel wetenschappelijk jargon. In tegenstelling tot wetenschappelijk jargon bestaan er dan weer geen uitgekristalliseerde, consistente definities. Zeer misleidend dus. Vooral erg hol en snobistisch. werkt waarschijnlijk prima binnen de echokamer maar daar buiten begrijpt geen hond je.

Croisantneuf | 15-11-17 | 18:22

leeghoofdige,onnozele,wezenloze onbenullen onder elkaar.
hopelijk ontstaat er een spontaan griepvirus.

pejoar | 15-11-17 | 18:21

Also:

"
Olave Basabose

Veganist, non-binaire transgender, zwart, queer, psychisch afwijkend, verslaafde in herstel, feminist, jurist, entrepreneur, schrijver, financieel onvermogend, activist en wereldreiziger.

Ik ben een 33-jarige Burundees-Nederlands persoon. Keer op keer ben ik getuige van de kracht, wijsheid, weerbaarheid en het potentieel van verbinding in gemeenschappen die vaak vergeten dreigen te worden.

Ik was kandidaat en ben actief voor de partij van Sylvana Simons"

Kat van T | 15-11-17 | 18:20 | 6

Maar Olave Basabose is vooral zwart. Zei ik dat? Nee, zo omschrijft het zichzelf op twitter:

"Zwart, veganist, non-binaire trans femme, queer, feminist, jurist, entrepreneur, Umurundikazi, neuro-atypisch, arm en verbeten romanticus."

witdusracist | 15-11-17 | 18:34

Volgens mij is hij een trans-racialist, en denkt zeker dat hij Bhagwan is.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 18:35

"verslaafde in herstel"

dat is ontzettend stigmatiserend naar alle verslaafden die niet in herstel zijn

Veldmaarschalk Sorry | 15-11-17 | 18:46
▼ 3 antwoorden verborgen

Ergens ben ik wel blij dat ik geen ene snars volg van die hele twitter tirade.

Shalalieshalala | 15-11-17 | 18:20

sommige mensen slaan onbegrijpelijke taal uit https://youtu.be/Tsl7-TJtPew

telelezer | 15-11-17 | 18:20

Blanken mogen helemaal niks behalve geld geven

du Roi Soleil | 15-11-17 | 18:19

Geen spiegeltjes te winnen. Dan doe ik geen moeite. Alleen kralen trappen ze niet meer in.

Kat van T | 15-11-17 | 18:18

Juist ja.
Het verhaal gaat over een roedel hagelwitte nichterige booswichten, omgebouwde booswichten en andere vreemde wichten. De schrijver (m/v) beweert dat cisgaye, alfagaye en metoo-gaye Russen de ovale centrering tegenover het hanghok hebben afgebroken. Dit heeft geleid tot bedenkelijk pleurisdenken. Een of andere genderneutrale donkergetinte kleurling reageert vervolgens nucleair en weigert in de lokale vethal 50 pleuros in ontvangst te nemen die hij/zij met 10 minuten bullshit-lullen kan verdienen.
That's all.

Gravin v Kippenbouth | 15-11-17 | 18:18

Mevrouw wil geld. Veel geld. Geen luizige 50 piek, maar gewoon volle witte subsidiepotjes. Om dan daarmee samen met andere negers te babbelen over negerzijn en hoe ze daar nog meer geld voor moeten hebben, zonder blanken erbij. Die mogen hooguit luisteren en bek houden. En betalen.
Dat haal ik eruit. Maar ik kan het mishebben hoor.

Stormageddon | 15-11-17 | 18:17

Man,man, man , man, man ......

Zwizalletju | 15-11-17 | 18:14 | 1

dat is binair. mag niet.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 18:40

Als je het niet aan een zesjarige kunt uitleggen, dan snap je het zelf niet.

CoJoNes | 15-11-17 | 18:14

Lijkt wel het product van een 'identity politics bullshit generator' ofzo. Wat een onsamenhangende buzzword-diarree.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 18:13

1. Per ongeluk een verzoek geaccepteerd om te spreken op een evenement bij de Balie. Gelukkig wees een kameraad mij er op om de Balie te boycotten. Ik heb me daarom teruggetrokken en de organisatoren van de Balie er op gewezen dat het niet netjes is om mensen uit te nodigen die raskenmerken worden toegedicht.

2. Trouwens, het thema was ook ontzettend verdacht bedenk ik me nu. We zouden moeten debatteren of blanke LHTBQIA-personen diezelfde personen maar dan als ras weggezet goed kunnen vertegenwoordigen. Dat is natuurlijk een val want het draait overduidelijk om het in het middelpunt zetten van het blanken.

3. Belangrijker aan de orde is dat blanke LHTBQIA'rs alle ruimte, faciliteiten en hulpbronnen opeisen. Hoe blanke homo's (geboren als man) een algemene LHTBQIA-ervaring prediken, maar hun positie als belangenbehartiger enkel gebruiken voor eigen persoonlijke problemen. Daarnaast bieden ze ruimte aan personen die alleen voor eigen gewin aandacht geven aan de LHTBQIA-gemeenschap. En nog zoveel meer...

4. Pff laat maar.

Doe mij alleen de kralenketting, laat het woordenboek maar zitten.

Van Urk | 15-11-17 | 18:13

Witte mannen (elton john, gordon, joling, dame etna, rutte en zulke homo's hebben homofilie in roze kleding, stolas, spandex en roze brillen gekleed voor hun eigen ego. Ze hebben er parades omheen gemaakt waarbij homofilie een soort seksshow werd, alles moest met overdreven beelden van piemels en ballen en glimmende lichamen en dat willen gewone homo's en lesbies niet. Deze man/vrouw wou zich niet lenen om deze glamourhomo's als patriarchale helden neer te zetten. 'Vliegt weg'

LifeCatcher | 15-11-17 | 18:13

de Amerikanen hebben een uitdrukking
"GET A LIFE"
niets meer aan toevoegen.

isotope 465 | 15-11-17 | 18:10

Het leest alsof je een engelse column van Sunny Bergman door google translate naar japans laat vertalen en vervolgens naar nederlands.

Harry Turtle | 15-11-17 | 18:10

Ik ga nu ook maar eens LHBTQIA opzoeken op de wiki.
Wat een afkortingen-klotezooi door al die SJW's, racismeroeperts en achterlijken.

Creaguurder | 15-11-17 | 18:09

Niet verwonderlijk: het Facebook account van Olave Basabose is een aaneenschakeling van oproep tot haat naar witten, van racisme spreken bij elke aanhouding en in alles een slachtoffer(zwart) en dader(wit) zien.
Meer, meer, meer Olave Basabose!

witdusracist | 15-11-17 | 18:09

De Cirkel is Rond-Syndroom : Zo politiek correct geworden dat ALLES verdacht is en niets meer kan zelfs binnenin het PC kamp.
De overtreffende trap is hier bereikt en achter elk woord en onderwerp staat nu een belediging. Discussies kunnen niet meer gevoerd worden zonder dat iemand beledigd wordt.(Dit was natuurlijk al zo maar extern gericht)

Nu zijn zelfs de meest altruïstische discussies verdacht en men verliest de kern uit het oog. Zoals hier "Hebben witte coc-ers een ander belevingskader dan gekleurde (oops) coc-ers en mag je ze dan nog wel vertegenwoordigen"?
Gelukkig kan ik zelf nog nadenken en ben ik niet gehinderd door PC. Voor mij erg simpel ; Ja hoor dat kan prima zolang je niet in absolute termen praat en zogenaamd namens iedereen.

sylvesterdimitri4905 | 15-11-17 | 18:09

#BlackGaysMatter

Binnenbaan | 15-11-17 | 18:07

Wat een oneindig gezeik nu 12% niet-Westers allochtoon is in Nederland, wordt nog leuk als dat straks 30% of 40% wordt...

Zware Guy | 15-11-17 | 18:07 | 1

Dan modifyen we gewoon de dictionaries.

boccelullus | 15-11-17 | 19:37

Volgens mij gaat het om een verkapte oproep van geweld.
Men zou er goed aan doen dit persoon preventief te assisineren of anderszins te vervolgen om te komen tot levenslange opsluiting ten einde ons allen te beschermen.

Creaguurder | 15-11-17 | 18:05

I have geen idee what she over lult, but als je toch at least thirty procent in het English plempt, klinkt het toch at the most very interessant

DwaazzZZzz | 15-11-17 | 18:02 | 2

Ik agree het helemaal with je once, of so something, know je well?

Schoorsteenveger | 15-11-17 | 18:06

We moeten toegeven: Ze wint het van Louis van Gaal.

Orakel1958 | 15-11-17 | 23:30

Woorden = Logos.
Wie de woorden verdraait verdraait de Logos.
Denkt u daar over NA?
(Deze is heullll diepppp)

AntiSoof | 15-11-17 | 18:02 | 2

sgooL?

Binnenbaan | 15-11-17 | 18:08

Binnenbaan,
Potjandosie, jij snapt het? Sogol!

AntiSoof | 15-11-17 | 18:11

Hier kan ik alleen een stinkende bruine tegel van bakken

Rang | 15-11-17 | 18:01

"Wit deugt niet", dat is volgens mij een samenvatting die volledig de lading dekt. Alles moet, zo lees ik, eerst "geracialiseerd" worden voordat het überhaupt kan en mag deugen. Dat had Coca Cola decennia geleden al door: "I'd like to teach the world to sing in perfect harmony...." En mevrouw vindt zich te goed (wit misschien?) om dat nog eens uit te moeten komen leggen.
Mijn idee: als je zegt dat elke poging van een club witten om de ander te helpen, te steunen of te redden racisme is, dan ben je zelf rabiaat racistisch, en moet je het prima vinden als we met onmiddellijke ingang al die dobbernegers stelselmatig laten verzuipen.

Schoorsteenveger | 15-11-17 | 18:01

Zie je toch vaak bij medelanders met bepaalde (caribische?) roots: dat ze geestelijk niet mee kunnen komen in een hoogopgeleide westerse samenleving. Ze zijn erg ontvankelijk voor agitprop, maar raken volgens verstrikt in de terminologie en verdwalen in hun hoofd. Knappe psychiater die hiér nog iets mee kan...

Zenzeo | 15-11-17 | 18:00

Er zou een woordenboek post-modernisme moeten komen. Dan weten we waar ze het over hebben. Die new speak begint steeds meer te lijken op communistisch en fascistisch jargon. Totalitarisme pur sang.

Erlembaldo | 15-11-17 | 17:59

Vroeger zaten ze binnen de hekken van een instelling veilig opgeborgen en rustig aan de valium of in een dwangbuis. Die faciliteiten zijn opgeheven en de arme drommels zijn de maatschappij ingedreven. Dit zijn de trieste gevolgen.

squadra | 15-11-17 | 17:59

Ha ha.
Weet je wat we doen? (zeggen ze)
We verbieden gewoon het normale onderbuikgevoel van de mens. En de Bijbel! Die is pas racistisch. En we verbieden discriminatie, staat ook in de Bijbel! We verbieden Jezus ook!
Zo. Newspeak mensen.

AntiSoof | 15-11-17 | 17:59

De balie is dus fout white saverisme en doet aan pinkwashing van approperation funds... goed dus kan ik hier geen biertje meer drinken voor dat ik naar de Paradiso ga?

P-unit | 15-11-17 | 17:57

Pseudowetenschap: iets heel debiels verpakken met uit de VS geïmporteerde termen, in de hoop het onbegrijpelijk te maken voor de leek.

Gualtiero | 15-11-17 | 17:56

Enig onderzoek: Verslaafd, dakloos, geen idee waarvandaan. Zij ook niet.

Orakel1958 | 15-11-17 | 17:55

Koeterwaals voor de goede verstaander.

Ernst Oosters8389 | 15-11-17 | 17:54

Dit sujet moet wel gesubverteerd zijn door kameraad Wekker. #RussischeInmenging

solcama | 15-11-17 | 17:54

Lach er maar om. Dit soort peak-postmodernmarxism zijn geen grappen. Nooit gedacht dat zogenaamde liberale krachten ooit dit soort "speaking in tongues"zouden oppakken zoals evangelische mafklappers zogenaamd als bezeten door god gaan praten.

roflastc | 15-11-17 | 17:53

Menig manager slaat de hele dag dit soort wartaal uit.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 17:51 | 1

Ja, maar dan draagt dat bij aan onze economie... vraag maar aan rutte.

litebyte | 15-11-17 | 17:54

Jan heeft een grande moustache

ik herhaal: Jan heeft een grande moustache

Les sanglots longs des violons de l'automne
blessent mon cœur d'une langueur monotone.

ik herhaal

Les sanglots longs des violons de l'automne
blessent mon cœur d'une langueur monotone.

Voorgeenchanterikpeu | 15-11-17 | 17:51 | 2

Wanneer is het D-Day?

Verhoeve4365 | 15-11-17 | 18:32

The eggs are in the basket.
I repeat, the eggs are in the basket.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 18:58

Hoe je leegheid perfect vorm kan geven in 280 'letter'tekens per keer.

litebyte | 15-11-17 | 17:49

Wat valt hier niet aan te snappen? It's common knowledge dat advocacy de LHBTQIA-ers transparante centering van whiteness betrachten. Grassroots organising met behulp van appropriation of funds faciliteert pinkwashing maar reduceert de geracialiseerde cisgaymannen tot self-serving single-issues. En da's accidentally niet okay.

Of is niemand hier godverdomme naar school geweest?

Vergeetput | 15-11-17 | 17:48 | 3

Nou dan heb je dr dus geen bal van begrepen vergeetput!: Dat laatste was nou juist wèl OK!

echt_links | 15-11-17 | 18:00

You give me a leuk kijkje in joe kitchen.

boccelullus | 15-11-17 | 19:34

Wel naar school geweest.
Maar 'helaas' niet naar de UvA; de enige plaats in Nederland waar je deze woorden leert.

Mr. Happy | 15-11-17 | 23:36

Ik blijf al steken op 'geracialiseerde mensen'.. en iets met dat je die mensen niet moet vragen ergens te spreken, dat is niet okay!
Als ik iemand een Italiaan noem, is dat dan een geracialiseerd persoon? Iemand?

Kouwe Kees | 15-11-17 | 17:47 | 2

Wel wanneer je hem spaghettivreter noemt.

Van Urk | 15-11-17 | 17:48

Zojuist gedaan, hij moest erom lachen... een vrolijk geracialiseerd persoon.

Kouwe Kees | 15-11-17 | 17:55

Ik zeg: stuur er ff 60.000 (erg) boze witte, niet al te fijnbesnaarde, Poolse PIS fanboys op af. Is het zo over met dit slappe geleuter.

echt_links | 15-11-17 | 17:46

Is geracialiseerd een ander woord voor racistisch ? Geldt inclusiviteit niet voor blanken ? Willen ze meer geld ?

Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat het antwoord op deze 3 vragen JA is.

boccelullus | 15-11-17 | 17:46 | 1

Haha, ik had hetzelfde.. geracialiseerde mensen, wat nou weer?!

Kouwe Kees | 15-11-17 | 17:48

Als dit een mevrouw is, weet ik één ding zeker: ik zou haar niet doen, nu niet en nooit niet.

Granduciel | 15-11-17 | 17:45

White saviourism gaat over Links Nederland: GL, PvdA en SP. Die zitten vol blanken die denken te weten dat het erg zwaar is voor een niet-blanke. Dus moeten zij geholpen worden. Met geld. Veel geld.

Mahatma | 15-11-17 | 17:45

lol@twitterbio : Zwart, veganist, non-binaire trans femme, queer, feminist, jurist, entrepreneur, Umurundikazi, neuro-atypisch, arm en verbeten romanticus.
.... en in de war.

pontius | 15-11-17 | 17:45 | 4

neu, over 1 jaar barista in Amterdam

roflastc | 15-11-17 | 17:54

Leuk ook hoe ze haar huidskleur als eerste noemt. Alsof dat het eerste is wie je als persoon/mens bent.

Rest In Privacy | 15-11-17 | 19:03

Ce ca!

Alava Basabose is nu ook net wat anders als Jansen toch. Een discussie over kleur lijkt mij dan ook overbodig! Nog afgezien van het gezeik waar ze/zij/het over heeft.

Tikkie Terug | 15-11-17 | 19:43
▼ 1 antwoord verborgen

Witte homo's moeten geld geven aan zwarte homo's omdat die zwart zijn, en op de een of andere manier is dat géén racisme.

Maar dat is een samenvatting, geen vertaling. Ik ben dan ook raszuiver blank en Hollands, hetero, gewoon getrouwd met een vrouw, geschoold en christelijk - verder van de SJW kan ik niet komen.

Guido | 15-11-17 | 17:44

Vroeger toen een klootzak nog een klootzak was, was het voor iedereen duidelijk.

weedo | 15-11-17 | 17:43

Deze tactiek is super oud:

Als tegenstanders van een punt een debat over het onderwerp organiseren; vervolgens als de tegenstanders van jouw punt extreem domme mensen (betaald) uitnodigen.

sc00p | 15-11-17 | 17:43

De Balie. Wie gaat daar eigenlijk vrijwillig naar toe?! Waarom komt die tent zo vaak in het nieuws terwijl niemand ooit iemand gekend heeft die daar op zijn vrije avond lekker naar toe gaat?

de Voorzittert | 15-11-17 | 17:43 | 1

Ik ging er wel eens pissen voor ik aansloot in de rij voor Paradiso. Telt dat ook?

Voorjaarsmoe | 15-11-17 | 18:34

en tot slot. als je naar het twitteraccount van deze man of vrouw gaat dan wordt al heel snel duidelijk dat je te maken hebt met een psychiatrie patient. We zouden dit niet moeten voeden.

Mesmer | 15-11-17 | 17:43

"Ik ben zwart en wil zo graag ook wit zijn , maar het lukt mij niet " heb ik nu de kralenketting gewonnen?

Bergbloempje | 15-11-17 | 17:42

Dit lijkt me gewoon een open sollicitatie voor een plekje op de gesloten afdeling van een psychiatrisch ziekenhuis. Hier in Wolfheze zitten we vol helaas.

Reinaert | 15-11-17 | 17:42

Geen idee. Maar we hebben het wel gedaan.

Wedstrijdkrokodil | 15-11-17 | 17:41

Olave Basabose heeft gelijk, witte mensen moeten gewoon dood, of ze nu LHBTQIA zijn of niet.

witdusracist | 15-11-17 | 17:41

Een kleuter liggend, huilend en stampend in het gangpad van een supermarkt, omdat de kleuter geen snoepjes krijgt, gecombineerd met iemand die midden op een plein schreeuwt dat hij/zij gediscrimineerd wordt. Meer kan ik er niet van maken.

TheseDays00 | 15-11-17 | 17:41

ik hou overigens al niet eens meer bij wat lhbtqennogwatletters betekent. Iets met dat het me niets boeit en dat ik niet snap waarom het me iets zou moeten boeien.

Mesmer | 15-11-17 | 17:40

Ruziemaken om het ruziemaken, maar wel zonder bestaande tegenstander, want je blijft een mietje.

Feynman | 15-11-17 | 17:40
-weggejorist-
Gehaktbalmetketjap | 15-11-17 | 17:39 | 1

Geen idee wat het betekent. Maar er is vast subsidie voor.

Zeddegeizot | 15-11-17 | 17:39

Gewoon om ze te jennen moeten we gewoon heel hard "I'm dreaming of a white Christmas" gaan zingen.

zwarte_weduwe | 15-11-17 | 17:38

Pinkwashing. Ik vermoed iets met vuistneuken.

LibertasSimplex | 15-11-17 | 17:38 | 1

Ik lag dubbel.

BenPakdee | 16-11-17 | 01:57

Hou je vieze vuile gore witte rotsmoel, ongelooflijke boer Harms, die je d'r bent.
Zo zou ik het vertalen.

RickTheDick | 15-11-17 | 17:38

Het mooie van identity politics is dat ze uiteindelijk allemaal met elkaar op de vuist gaan in hun drang naar het winnen van de opression olympics.

Harry Turtle | 15-11-17 | 17:38 | 4

Soms denk ik dat ik naar een wedstrijd kijk. Aan de ene kant heb je kleurlingen, bij voorkeur transsexueel en/of gehandicapt en uiteraard pikloos. Zij struikelen over elkaar om aan te kunnen tonen wie onder hen het meest zielig is.
Aan de andere kan staan sommige witte Nederlanders die (1) het hardst willen roepen dat witte Nederlanders (man, hetero) de ergste nazi’s van de 21ste eeuw zijn, en (2) dat zij zich daar toch echt het allerschuldigst over voelen.
Afijn. De jury schrijft de uitslag in het soort geheimtaal als hierboven.

Zeddegeizot | 15-11-17 | 17:47

En vergeet niet de boze blanke loser die zichzelf het allerzieligste vindt omdat iedereen zielig is behalve hij.

JTKDM | 15-11-17 | 18:02

@JTKDM hallo operatie libero overblijfsel. Te herkennen aan het zwart/wit denken: zwart is slachtoffer, wit is dader.

witdusracist | 15-11-17 | 19:28
▼ 1 antwoord verborgen

Zwarte homo's willen dus niet door blanke homo's worden vertegenwoordigd, omdat die (witte homo's) zo al het (subsidie)geld en de plekjes bij Thijs, Tan en Pauw inpikken, zodat er niets overblijft voor zwarte homo's. En zwarte homo's willen ook subsidie (and a place in the spotlights bij T, T en P), denk ik.

FrankVeer | 15-11-17 | 17:37 | 1

Kijk Flank... dat bedoelen we nou. Wit, zwalt.... over een chinese tlangendel holen we nooit iets. Wij willen ook wel eens meeplaten bij de weleld dlaaid dool.

Pedronegro | 15-11-17 | 18:19

Wat 'n onzin onderwerp oor 'n totaal niemand
Sonde om daaroor gaan praat
het jy niks oor muslims nie

Plorkface | 15-11-17 | 17:37 | 1

Alles sal reg kom!

Tikkie Terug | 15-11-17 | 19:37

Wat is die voor paarse broeken SJW millenial managers snowflake taal?

Desolator | 15-11-17 | 17:37 | 1

"Die" moet natuurlijk "dit" zijn...

Desolator | 15-11-17 | 17:37

Die lui moeten stoppen met Engelse teksten te lezen over de situatie in Amerika. Dat zou al een hoop schelen.

zwarte_weduwe | 15-11-17 | 17:37

Subsidie-jargon

arbeid_loutert | 15-11-17 | 17:36 | 1

Is het eerste wat ik dacht: subsidie jackpot 'gehit' !

witte allochtoon | 15-11-17 | 18:44

I snap not wat hier niet aan te understanden is. Het is clear dat No Style een beacon of caucasian centrism is. Better you gaan jullie inreaden en jullie white privilege checken. Tot ziens en bye.

IslamPislam | 15-11-17 | 17:36

Zelf sla ik dit soort woordsla altijd over want ik word er onpasselijk van.

vanBarchum | 15-11-17 | 17:36

Sorry Ronaldo, maar halverwege de 3e tweet ben ik gestopt. Niet goed voor me, deze shit.

Hem | 15-11-17 | 17:36 | 1

Geeft niks, het was toch al nepnieuws ;))

mallekater | 16-11-17 | 07:31

Newspeak gaat nog veel groter worden in 1984

Jan Passant mk2 | 15-11-17 | 17:35
-weggejorist-
Zwijneveld | 15-11-17 | 17:35

Ze snappen er zelf ook niets maar het klinkt zo verdomt interessant. gewoon knikken en moeilijk kijken. deze mensen hebben het moeilijker dan jij. Eigenlijk best triest.

Mesmer | 15-11-17 | 17:35

Wie dit niet snapt heeft duidelijk last van white privelege.

Zeddegeizot | 15-11-17 | 17:35 | 1

Volgens mij is hij gewoon boos omdat die 50 euro vergoeding van de Balie ingehouden worden op zijn uitkering. Dat schijnt dan white privilige te zijn.

BenPakdee | 16-11-17 | 01:55

Heb die malloot/mallootin via de Twitterz al gevraagd of dit niet in normaal Nederlands kon. U raadt het al: geen reactie.

Reykjavik | 15-11-17 | 17:35 | 1

U weet toch? Wij Nederlanders spreken onze talen. Dus don't soor.
#Twente, #Eindhoven

Fred Hartman | 16-11-17 | 02:21

Snappen jullie dan niet dat dit Russische geheimtaal is? Ze zijn aan het mobiliseren!

Baski | 15-11-17 | 17:34 | 2

De geit is gemolken, ik herhaal de geit is gemolken.

MarcS | 15-11-17 | 18:25

Rodger!

spinselsinjehoofd | 15-11-17 | 18:46

Geen idee. Maar het komt door al die idiote kameraden (m/v/?) van het. Arzu, Manju, Flipse, Anoes en ga zo maar door. Is een soort geheimtaal voor sjw’s.

Flubber de Wups | 15-11-17 | 17:34

Is dit niet gewoon een verkapte roep om hulp? Serieus, iemand die in zo'n labyrinth van denkpatronen geraakt is de weg volledig kwijt. Die heeft liefdevolle verpleging nodig om innerlijk weer tot rust te komen, desnoods met een beetje dwang.

Graaisnaaiert | 15-11-17 | 17:34 | 2

Een spuitje is beter voor iedereen.

voldemort | 15-11-17 | 17:59

Ach, hij/zij omschrijft zich zelf als "Veganist, non-binaire transgender, zwart, queer, psychisch afwijkend, verslaafde in herstel, feminist, jurist, entrepreneur, schrijver, financieel onvermogend, activist en wereldreiziger". Uit Burundi, nu actief voor de partij van Sylvana Simons. Wt moet dan verder nog vinden?

Synecdoche | 15-11-17 | 23:15

Allemaal mensen die niet in een hokje willen passen en totaal geen respect hebben voor hun eigen privileges. En dan bedoel ik niet het witte privilege, maar het privilege om niet een kogel in je kop te hebben omdat je naar school ging (Malala) of het privilege om überhaupt te eten te hebben.

Dit is echt egoïstisch egocentrisme, om maar geen empathie te hoeven hebben voor mensen die het WEL moeilijk hebben.

Feynman | 15-11-17 | 17:33

Ik kan mijn bril niet vinden maar kom hier vasr later nog eens op terug.

Mark van Leeuwen | 15-11-17 | 17:33

You have no chance to survive make your time.

Terence Hill | 15-11-17 | 17:33

Alweer een krijsende slachtofferrol-mallot

marcoplarco | 15-11-17 | 17:32 | 4

U gaat door voor de kralenketting

Dulacs | 15-11-17 | 17:35

Zimbabwe is in het nieuws met stammentwisten en verder jungle-gerommel
en Osave Sesetokoe dacht, ik wil ook wel eens in het zonnetje gezet worden
Kom, ik zwengel de zwarte twitter aan

Tobi | 15-11-17 | 17:47

@ marcoplarco | 15-11-17 | 17:33
Laten we het houden op: "a lot of mal" :)

Rest In Privacy | 15-11-17 | 20:28
▼ 1 antwoord verborgen

Kameraad. Ik weet genoeg.

NasiGordon | 15-11-17 | 17:31 | 3

Communisme, dus toch de Russen.

Lochos | 15-11-17 | 17:47

Ik wist het wel, die verdomde Russen weer!

JdelaT | 15-11-17 | 17:54

Die Feyenoorders ook altijd. Nu zelfs al hier.

Watmoetikhiertypen? | 15-11-17 | 18:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken