Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Crisis in kabinet! D66 piswoest op demofoob Buma

Deze voor je, Buma

OK de kop is een beetje wens/vader/gedachte, maar het feit dat D66 weigert te reageren op het haatcitaat van Buma, kan alleen maar betekenen dat er nu al GEDONDER is in de nieuwe regering. Wat is het standpunt van D66?

Aanstaande woensdag is het debat over de regeringsverklaring van Rutte III en Buma heeft met zijn uitspraak over het negeren van het sleepwetreferendum alvast eigenhandig een kist munitie bij de interruptiekanonnen gezet voor een vuurpeloton aan gerichte vragen. SP, PVV, PvdD, FvD: de Kamer zit vol pro-referendumpartijen die Rutte III meteen kunnen aanpakken op hun demofobie - en ze ruiken al bloed. Maar interessanter is op dit moment de vraag hoe er bij D66 is gereageerd op de bewering van CDA fractieleider Buma (dus geen kabinetslid!) over hoe het kabinet volgens hem de uitslag van de burgerinspraak ergens gaat steken waar de democratische zon niet schijnt. ChristenUnie en vvd stonden te klappen voor de kwoots van Buma, maar de vierde kabinetsclub zweeg: "D66 zegt de uitlatingen van Buma voor kennisgeving aan te nemen en wil nog niet inhoudelijk reageren." Dat leest alsof D66 zwijgt om de lieve vrede te bewaren, maar dat er intern stampij is over de malle kwoot van Boze Ome Sybrand, die met 1 dodelijk regentencitaat over de democratie zijn hele CDA van een beetje oppositie-sympathie meteen terug in de niet licht vergeten klootzaktijden van Donner, Hirsch Ballin en Verhagen duwt.

D66 heeft dan ook alle reden om strontchagrijnig te zijn. De partij was tegen de Sleepwet in deze vorm, was ooit voorstander én pleitbezorger van referenda (maar krijgt nu veel hoon omdat ze zich na 1 ongewenste uitslag tegen hun eigen principes gekeerd hebben) en moet nu ook nog eens lezen dat coalitiepartner Buma alvast bepaalt dat de uitkomst van een nog te houden referendum op voorhand al verworpen wordt door het kabinet. En dat terwijl Buma zelf niet eens in het kabinet zit, maar als Kamerlid blijft opereren (en als Kamerlid een jaar geleden nog het hoogste woord had over hoe vvd en PvdA moesten luisteren naar de uitslag van het GeenPeil-referendum).

Twee democratische uitslagen negeren in twee jaar? Noooo!
Het Sleepwetreferendum wordt op dezelfde dag gehouden als de gemeenteraadsverkiezingen van 2018 en zal dus ongetwijfeld een hoge opkomst hebben, ruim boven de 30% eis (of de 32% van ons Oekraïnereferendum). Als er dan ook nog een afgetekende uitslag tegen de sleepwet uit rolt, moet je wel een enorme demofoob zijn om dan de schouders op te halen, de uitslag op te frommelen en voor het oog van de natie binnen twee jaar twéé referendum-uitslagen aan je regenteske rijlaars te lappen.

Als de Sleepwet wordt weggestemd door een meerderheid van de kiezers, hoeven we er overigens niet van uit te gaan dat de Wiv ook daadwerkelijk wordt geschrapt. Deels is dat nog begrijpelijk ook, want in de 21e eeuw wil je dat veiligheidsdiensten indien nodig de middelen hebben om te kunnen tappen. De nadruk moet echter liggen op 'indien nodig': de overgrote meerderheid der burgers doet niets verkeerd en hoeft dus ook niet in hun privacy aangetast te worden door een sleepnetvissende overheid. We zijn de DDR niet en dat moeten we ook niet willen worden; terreurbestrijding kan (en moet) met gericht speurwerk naar spelden in een hooiberg, niet door alle burgers te tappen en daarmee de gehele hooiberg in een stapel spelden te veranderen.

D66 was, voordat de Pechtoldpartij weer een stuk ziel verkocht en in Rutte III plaats nam, tegen de Sleepwet in deze vorm. (Ook het CDA heeft trouwens enkele aanpassingswensen van D66 op de wet mede-geamendeerd.) Voor D66 kan het (eventuele) wegstemmen van de Wiv in maart een aangrijpingspunt zijn om toch nog wat aanpassingen te bedisselen waarmee de Wiv minder Stasi en meer trefzeker kan worden. Wat ons betreft is dat ook wat een goede, verantwoordelijke regering hoort te doen: luisteren naar kritiek van de kiezer, en als die kiezer een mandaat geeft voor aanpassing van een wet, op zoek gaan naar die aanpassingen. Zo kan de raad van een raadgevend referendum toch worden opgevolgd (maar dan wel met échte aanpassingen, zonder een leeg inlegvelletje bij elkaar te liegen want we zijn niet achterlijk, MARK).

Call Your Local Congressperson
D66 wil niet reageren, maar daar kunnen we echt geen genoegen mee nemen. Tweet, bel, app of mail naar D66 om te vragen naar hun standpunt. Whatsappen naar D66 kan op 06-11912548, en de mail- en twitteradressen van de D66 TK-fractie zijn te vinden op deze pagina. Wees streng maar hou het netjes: D66 kan als coalitiepartij niet zwijgen bij deze boude uitspraak van hun regenteske collega. Als de immer opgewekte knuffelhumanist Boris van der Ham cynisch wordt van de regering waar zijn eigen partij deel van uitmaakt, dan zullen die andere D66'ers toch ook wel een mening over het Christen Demofobisch Appèl hebben?
Instant Update: "Onverstandig" is de zeeeer magere reactie van Kees Verhoeven. Dat behoeft echt meer toelichting!

Social

Reaguursels

Inloggen

Er zit arrogantie in ‘t standpunt van Buma. Bij vertegenwoordigende democratie worden burgers geacht 'goed genoeg geïnformeerd' te zijn, om te kunnen stemmen op ‘n partij. Ook als partijen -verrassing oh verrassing- niets over onderwerpen als BTW-verhoging hebben gemeld in hun verkiezingsprogramma's. Maar bij referenda zouden burgers ineens niet goed genoeg geïnformeerd zijn, om te kunnen oordelen over ingewikkelde onderwerpen als grondwet in EU (wel of geen soevereiniteitsoverdracht) Oekraïneverdrag (wel of geen handels verdrag met 'extra's?); Sleepnetwet (wel of niet te ruime Big-Brother-bevoegdheden). Vóór de invoering van de democratie achtte men de gewone arbeider niet in staat voor ‘t uitbrengen van ’n stem én was ’t verzet tegen vrouwenstemrecht op dezelfde manier verdedigd én tijdens de Griekse democratie in de oudheid vond men ook al dat stemrecht er alleen moest zijn voor de welgestelde burgers. Telkens hetzelfde deuntje; 'laat ‘t beslissen nou maar over aan de echte specialisten; de politici'. De arrogantie van die regenten stelt: ‘t is ‘n misverstand dat democratie betekent dat mijn onwetendheid evenveel waard is als jouw kennis. Tja, ik snap wel dat er kwaliteitsverschil bestaat én dat specialisten zich terecht kunnen ergeren aan de lage kwaliteit van gewone burgers. Maar dat blijkt nou juist de uitdaging van de democratie te zijn; dat specialisten als Buma niet alleen moeten weten hoe ‘t zit, maar dat zij moeten kunnen communiceren over ingewikkelde zaken, zodat ‘n gewone burger tóch goed kan en mag kiezen. Wie alleen maar wil besturen met draaien aan knoppen, en oja, ook nog eens in de vier jaar 'even' genoeg stemmen vergaren voor ‘t volgende rondje van vier jaren heeft de democratie niet begrepen. Democratie is: zorg maar dat je zo goed bent in moeilijke dingen door-vertalen, dat je de populistische oproerkraaiers verslaat, en dat je de gewone burgers als niet-specialisten verantwoord kunt laten stemmen'.

Der Paulie | 30-10-17 | 00:03

Man, man, man, die kloof tussen politici en volk is niet meer te overbruggen.

Accident_Prone | 29-10-17 | 19:54

D66 is gewoon tegen democratie, hoor. Maak je maar geen illusies. De enige reden waarom ze pissed zijn op Buma is om,dat ze nu kleur moeten bekennen tegenover hun kiezers die nog in sprookjes geloven.

PvdA en GL en VVD en CDA zeker, weten dat hun kiezers nog in sprookjes geloven en alles wat hun 'leiders´ roepen, als zoete koek slikken. Dus die hebben wat minder moeite zich van hun ondemocratische kant te laten zien. Dat pleit een heel erg klein beetje voor de D66 stemmer. Niet voor D66 zelf.

Sans Comique | 29-10-17 | 11:08 | 1

Ik ben wel een fan van het CDA, maar deze opmerking van Buma vond ik echt niet
leuk.

Wraakzalzoetzijn | 29-10-17 | 11:15

Toen ik het las van Buma, dacht ik: "is hij nu gewoon eerlijk of wil hij eigenlijk zeggen, "je hoeft niet te gaan stemmen voor die sleepnetwet", want wij gooien de uitslag toch direct in de prullenmand.

Wraakzalzoetzijn | 29-10-17 | 11:01 | 1

'We hebben afgesproken dat we het referendum gaan afschaffen', zegt Buma. 'Het is een rest uit het verleden. En ik wil dat die 'sleepwet' doorgaat. Hier ga ik de keuze maken dat we dit referendum niet beschouwen als een echt referendum.'

telelezer | 29-10-17 | 11:45

Eén keer trek je de conclusie
Democratie is een illusie
Democratie is een droom
Een pakketje schroot met een dun laagje chroom

Rest In Privacy | 29-10-17 | 10:29

Buma is de Dries Riphagen van 2017 hij steelt van de burgers, pleegt verraad en kiezersbedrog onder luidgezang van het Wilhelmus. Bij de NS heeft hij al goederenwagens besteld om andersdenkende met enkele reis te deporteren van Amersfoort naar Kiev Oekraïne.

Goedverdoemme | 29-10-17 | 10:26

Buma spreekt alleen maar uit wat het hele kabinet al denkt: weg met democratie

Rest In Privacy | 29-10-17 | 09:19

aan het beleid van de CDA oa zitten we hier met een gigantische vervuiling en 100.000en chronisch zieken ,want ze hebben altijd de boer geholpen, en tel uit je winst ,enkelen vullen de zakken ,velen krijgen ze leeg

pedro300 | 29-10-17 | 09:16

Gevaarlijke man die Buma ,als ie de kans krijgt wordt de paus baas

pedro300 | 29-10-17 | 09:13

Het schaap heeft zijn schapenkostuum afgeworpen

batvoca2 | 29-10-17 | 09:03

Vergeet niet dat alle 4 de partijen, hier achter staan!

ogeon | 29-10-17 | 08:54

D staat voor debiel! Ik word woest als deze partijen met democratische rechtstaat beginnen te schermen! Net zulke hufters als De Spaans regering, die de democratie in Catalonië gaat herstellen!

Lexus01 | 29-10-17 | 08:52

Wegens chronische laksheid ben ik nog steeds een D66 lid, bij deze aan een paar touwtjes getrokken bij de woordvoerder met de vraag wat onze communicatie strategie is, en wat onze mening moet zijn mochten we we uitlatingen doen in de (social) media. Ik wacht met smart op de mailing :D

Qaboos | 29-10-17 | 08:47
-weggejorist-
VanEndehoven | 29-10-17 | 07:18

Dit krijg je als politici geen bal verstand hebben van datamining, itc-aangelegenheden. Dat het verzamelen van data van alle burgers niet helpt om terrorisme te bestrijden is in Amerika door onderzoek naar buiten gekomen, ondanks het liegen van de overheid en de geheime diensten. Zie New York Times: In fact, indiscriminate bulk data sweeps have not been useful. In the more than two years since the N.S.A.’s data collection programs became known to the public, the intelligence community has failed to show that the phone program has thwarted a terrorist attack. Yet for years intelligence officials and members of Congress repeatedly misled the public by claiming that it was effective.
Dat het kabinet Rutte, en de veiligheidsdiensten nog steeds de burger met valse argumenten voedt is de domheid van dit kabinet, maar ook van de 2e Kamerleden die dit onderzoek van o.a het Amerikaanse congres zouden kunnen gebruiken om het plan van het kabinet Rutte af te schieten. Het gebruik van de sleepwet is dus niet het voorkomen van terrorisme!!!

KomkommermetSla | 29-10-17 | 03:47

Twee dagen slechts heeft het CDA nodig om de regenteske aap uit de mouw te laten komen.
Meer koeien, meer geiten, meer varkens. is het enige wat telt bij het CDA.

Jan Dribbel | 29-10-17 | 00:02

Macht corrumpeert.

Short | 28-10-17 | 23:35 | 1
-weggejorist-
pulp_fiction | 29-10-17 | 02:13

Ze hebben bij de onderhandelingen strootjes getrokken. Buma was de sjaak om dit nieuws te brengen.

ViaNova | 28-10-17 | 22:51

Rutte III haalt de sinterklaas toch nog wel?

Bret24286011 | 28-10-17 | 22:31 | 1

Als Sinterklaascadeautje lijkt me de val van Rutte 3 een prima idee.

mallekater | 29-10-17 | 07:30

Waarom hebben CDA, VVD en D66 toch steeds die 'D' in hun naam? Ze willen hoogstens (en bij god/allah's gratie) dat het klootjesvolk om de 4-5 jaar hun in het pluche helpt. En verder de grote bakra waffels houdt en lapt.

De marxisten zijn tenminste eerlijk, PvdA, SP, G(s)L en CU hebben het 'D-tje' niet. Zij hebben gewoon schijt aan het klootjesvolk en dat is eerlijk.

Graaf_van_Hogendorp | 28-10-17 | 21:46 | 4

De D zit naast de S o het toetsenbord. Het was gewoon een foutje die nooit is gecorrigeerd. S staat voor Stasi, Satan, Struikrover, Sadist enz enz. You get the picture.

Ruikbaard | 28-10-17 | 23:25

PvDa wel, blijft PVV over.

H.Teeuwen | 28-10-17 | 23:56

PVDD?

berkenboom | 29-10-17 | 15:58
▼ 1 antwoord verborgen

We weten pas op 1 november of dat referendum er komt!

luccmeister | 28-10-17 | 21:41

Geachte heren, dames, politici, wilt u alstublieft niet de media volstouwen met gezeik als u toch niks bereikt. Daarom mijn slogan: geen gezeik zonder bereik. Dus nogmaals: klep houwe tenzij u wel iets bereikt. Ik dank u.

Ikbeneenzelfbouwer | 28-10-17 | 21:11

Ophef over de uitspraken van een lokale EU vertegenwoordiger. Het moet niet gekker worden.

Mark_D_NL | 28-10-17 | 21:00

Het huidige D66 ( lees Pechtold, Van Engelshoven, de architecten van het huidige D66) houdt zich op de vlakte omdat ze het met Buma eens zijn maar wanneer ze dat openbaren hebben ze veel uit te leggen aan hun niet al te slimme achterban. Ze hebben aapjes zoals Kees Verhoeven leren klimmen en die gaat wel weer als kop van Jut fungeren. D66 is het volledig eens met Buma, zie ook het Oekraïne referendum en het grondwet referendum, D66 heeft niks met referenda. Ze zullen voor de bühne een beetje tegen sputteren maar het is al afgesproken dat ze de uitslag niet over gaan nemen.

Toetsiemonster | 28-10-17 | 20:43 | 2

Ja, eens.
Het verval van D66 is begonnen met Pechtold. Als fervent voorstander van de EU, zijn referenda niet gewenst, want dan komen er problemen als blijkt dat de bevolking een andere mening heeft. DUS 'principe' overboord en klaar is het mannetje. Deze blaaskaak heeft een enorme eigendunk, maar eerlijk is eerlijk, hij weet dat goed te verkopen. En daar trappen helaas veel mensen in. Overigens, vlak ook Markje niet uit, want dat is een even grote leugenaar en bedrieger.

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 22:22

@Gemeen Mosje,
Dat pechtold wat liberale en democtratische heeft afgedobbeld in het spelletje ben ik eerlijk gezegd niet heel erg verbaasd over, iedereen levert in, so be it. Het punt waar ik me echt boos over kan maken is dat het niet gewoon gezegd wordt, door alle partijen. Nu verdedigd iedereen elke paragraaf in dat kutverslag alsof ze er zelf in geloven. IS het dan zo moeilijk om te zeggen: ja, het referendum gaat er af, zijn we natuurlijk niet blij mee als D66 maar if you want to bake an omelet you got to break some eggs. zo moeilijk is het niet, Zeg gewoon dat je het JAMMER vind dat die concessie heeft moeten gebeuren maar dat het part of the game is dus nu handelen we er ook naar. maar nee peggoldje blijft zo starrig verkondigen dat ze het dus eigenijk altijd mis hadden maar het nu WEL snappen. De dag dat ik Gert Jan Segers hoor zeggen dat landelijk geregulierde wietteet eigenlijk iets is wat de CU graag ziet gebeuren heb ik zeker geen hoop meer in de toekomst...

Qaboos | 29-10-17 | 09:10

Wat is er eigenlijk mis? Hij zegt gewoon de waarheid. En iedereen weet dat, ook degenen die vóór dit referendum hebben getekend. Maar als die de waarheid onder ogen zouden moeten zien en eerlijk tegenover zichzelf zouden zijn, zouden ze geen refedrendum maar een revolutie willen. En daartoe is iedereen te laf.

issieookweer | 28-10-17 | 20:34

Smullen dit

Rico den Hollander | 28-10-17 | 20:23

Buma durft realistisch te zijn. Dat is niet leuk en niet erg netjes, maar niet zo huichelachtig als D66. Bovendien moet je accepteren dat de "Bumor" soms doorschiet.

Mannes | 28-10-17 | 19:13 | 1

Buma is een leugenachtig kreng!

Hetvolkspreekt! | 28-10-17 | 20:27

En we zijn zo democratisch! Ja, zolang ik maar gelijk krijg en niemand mij stoort

hansem | 28-10-17 | 19:08

Tenminste 1 iemand die zo eerlijk is toe te geven dat de fopspeen genaamd referendum er vooral is om het domme volk zoet te houden, meer niet.
Is die man zo slim, of zo dom?

Mather | 28-10-17 | 18:56 | 2

Het referendum van D66 was inderdaad symboolpolitiek. Door hun onkunde met de mogelijkheden van internet hadden ze erop gerekend dat het vrijwel onmogelijk was om voldoende handtekeningen binnen te halen. Overheid en conputers is water en vuur. Daarom is die sleepnet ook slecht. Misbruik is verzekerd met een overheid die geen verstand heeft van informatika.

watazooi | 28-10-17 | 19:07

@watazooi | 28-10-17 | 19:07.nu doe je net alsof het door onkunde komt als de overheid misbruik gaat maken van die sleepwet.Maar ze weten dondersgoed hoe ze de burger moeten en kunnen bespioneren.

p17266141 | 28-10-17 | 20:38

Welke Nederlander is er zo naief om te denken dat er in dat grote Altzheimer zorghuis "het Binnenhof"te Den Haag ook maar iets goed gaat.
Op de verkiezingsdag 's avonds om 8 uur sloeg als vanouds de Altzheimer weer genadeloos toe en dat gebeurt iedere keer weer en niemand ziet hoe je in de maling genomen word in dit land.
Nederland is al het duurste land met vele producten van Europa en dan zeggen ze dat we er allemaal op vooruit gaan.
Begin al met de grootste leugen, ons eigen risico is geen €. 385,00 maar €. 2000,00, ik heb daar dikke ervaring mee.
Dan gaat het salaris overal omhoog, maar de kostenstijging ook dus per saldo houd je straks weer minder over, ik kan nog uren doorgaan maar houd wel mijn hart vast met deze Altzheimer kwibussen.

PCGovert | 28-10-17 | 18:53 | 3

over alzheimer gesproken :ik zie net dat wiegel de grap van de dag heeft gemaakt:
''Herstel vertrouwen taak nieuw kabinet''.

Zou hans weten dat het vertrouwen in de politiek al sinds 1977 morsdood is?

p17266141 | 28-10-17 | 18:58

Probeer het eens met OBAMACARE Eigen Risico's van 7.150 dollar pp

"Your health insurance deductible is the amount you have to pay out-of-pocket for covered services before your insurance begins to pay. It doesn’t include premiums or costs that aren’t covered by your plan. Once you meet your deductible, your plan will pay its share of your coinsurance.

TIP: The maximum deductible is equal to the maximum-out-of-pocket limit each year ($7,150 for an individual and $14,300 for a family for 2017; $7,350 for an individual and $14,700 for a family for 2018)"

Zwizalletju | 28-10-17 | 19:31

De gendertoiletten ik ken in Nederland maar een gender die nog nooit een vrouw genaaid heeft maar al jaren de hele Nederlandse bevolking al jaren heeft genaaid.

gsm | 28-10-17 | 23:28

Het gezeik kan mij niet snel genoeg beginnen.

dutjekol | 28-10-17 | 18:40 | 2

Vreest niet oh Dutjekol. Dit hele gebeuren is van een niet hoger nivo als op de 1e groep van de basisschool.

krijgdetiefusmaar | 28-10-17 | 23:34

Vreest niet oh Dutjekol. Dit hele gebeuren is van een niet hoger nivo als op de 1e groep van de basisschool.

krijgdetiefusmaar | 28-10-17 | 23:34

Had al eerder LPF-achtige toestanden gesignaleerd, maar nu wordt het wel heel duidelijk. Dat wordt genieten met dat zootje ongeregeld.

watazooi | 28-10-17 | 18:22

Het grootste gif in onze samenleving is toch echt de overheid.

Noem mij een land na Zwitserland die naar zijn burgers luistert. Om zaken te veranderen dienen wij zoals de geschiedenis ons leert, geweld gebruiken dit is de enige manier om dingen te vormen zoals de belasting betaler het wil.

Het is gewoon niet anders, kijk naar de werkelijkheid, een volk wat jaar in en jaar uit gekleineerd wordt door de zelfbenoemde elite, heeft het recht zicht te ontdoen van deze elite, niet meer en niet minder.

Momenteel proberen ze de burger weg te zetten als hersenloos wezen zonder enige IQ terwijl het IQ van deze vertegenwoordigers gemiddeld niet hoger komt dan MBO +. Het zijn ook de achterbakse z.g. topambtenaren die deze stropoppen instralen. Een revolutie is op zijn plaats en zeer gerechtvaardigd om ons te verlossen van dit soort valse democraten.

Een veel gehoorde kreet van deze lieden is "Zij snappen het niet, we gaan het nog een keer uitleggen" Ik zeg op mijn beurt jullie hebben het vermogen en IQ niet om het voor iedereen begrijpelijk uit te leggen. Als de eenvoud om de hoek komt kijken, prikken de burgers zo door jullie leugens en bedrog door. Maar dat zal wel niet de bedoeling zijn, dus houden jullie ons voor dom en onwetend.

von Amsberg | 28-10-17 | 18:05 | 6

Vula | 28-10-17 | 18:34

Graag nadere uitleg.

von Amsberg | 28-10-17 | 19:12

En het mooie is, die zelf benoemde elite wordt betaald uit jou portomonee.
Het adagium: wie betaald, die bepaald, gaat hier mooi niet op.

Kanarie_Geil | 28-10-17 | 20:28

Exact. zij zetten de burger weg als idioten die geen zelfdenkend vermogen hebben.
Wie denken die aasgieren in den haag eigenlijk wie zij zijn om voor de burger te denken?

p17266141 | 28-10-17 | 20:40
▼ 3 antwoorden verborgen

in een geglobaliseerde wereld mag men geen mening hebben, het communisme viert hoogtij in dit koude kikkerlandje.
zeer jammer.

Tgroenekroontje | 28-10-17 | 17:58 | 4

Wat is het verschil? @is_dit_nog_nieuws?

Tgroenekroontje | 28-10-17 | 18:02

Kroontje : staatsinrichting googlen?

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:14

Nieuws? : een vraag met een vraag beantwoorden is geen antwoord.

Tgroenekroontje | 28-10-17 | 18:17
▼ 1 antwoord verborgen

Welnee, peggeltje bindt wel in.. de kans dat ie alsnog uit de regering wordt gevoetbald is niet denkbeeldig.

mallekater | 28-10-17 | 17:50

Fuck de burger!

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 17:36 | 1

Nee, bescherm de burger. Nieuwe technologieën maken daarvoor nieuwe wetten noodzakelijk. Wees blij dat een overheid is die er alles aan doet Nederland veilig te maken en te houden.

Vula | 28-10-17 | 18:35

Asterix en Obelix en de intrigant: netjes Van Rossem, hier kan ik erg van genieten!

VP732 | 28-10-17 | 17:35

Mijn hemel. Buma probeert, nu de buit binnen is, de bende al meteen te overtroeven in het bruskeren van de burger.

Schoorsteenveger | 28-10-17 | 17:33

Dit komt allemaal door jarennlang Wilders te ontkennen. Nu moet rutte een coalitie die uit de bodem van de politieke kliekjespan is geschraapt leiden en dat kan haast niet als het volk inspraak heeft of ophef veroorzaakt. Ze gaan dit clupje 4 jaar vol laten maken. Dat gaat lukken maar niet omdat die elite zo sterk is maar omdat ze de burgers collectief zwakker maken. Dit clupje gaat met kwaadheid, artogantie en bazigheid regeren maar dat is allemaal nephezag. Ze hebben al lang geen gezag meer, alleen maar uw geld om spelletjes mee te spelen.

LifeCatcher | 28-10-17 | 17:17 | 6

Dus? Dat is niet meestemmen met de zittende macht...

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:13

@Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:13
PVV heeft met VVD en oa. PvdA vóór de "Sleepwet" gestemd.
Dus met de 'zittende' macht.
GL en o.a. D66 (de linksen én in de oppositie ) waren tegen. Moeilijk hé ?

Zwizalletju | 28-10-17 | 20:13

Als de PVV voor de sleepwet heeft gestemd moet het toch maar FVD worden.

mallekater | 29-10-17 | 07:33
▼ 3 antwoorden verborgen

Wat dit kabinet (weer) duidelijk laat zien is dat na de verkiezingen de kiezers dood neer kunnen vallen. Maar dat wisten al.
-
Vandaar weer mijn vraag aan de VVD kiezers.
Beste VVD Kiezers, waarom gaan jullie überhaupt stemmen? Jullie kunnen onmogelijk weten waarvoor je stemt want dat zie je pas na de verkiezingen.
Jullie hebben nu dus gestemd om onder een dictatuur te leven waar jullie geen enkele inspraak meer hebben..... wisten jullie dat vóór de verkiezingen ook?

moitambien | 28-10-17 | 17:15 | 2

Wie een vraag stelt, verwacht een antwoord. Ik ben geen vvd stemmer meer, maar ik denk dat de kiezers weinig te kiezen hebben gehad.
Met de classificatie dictatuur verklaar jij dat Nederland geen democratisch land meer is. Dat vind ik een straffe uitspraak, moeten de mensen nu uitkijken voor jjou? Ga je met brandbommen gooien e.d.?

Ongeblustekalk | 28-10-17 | 17:24

Democratisch betekent dat je je inzet voor wat de meerderheid wil en niet wat voor jezelf lucratief is.
NL bevolking was tegen EU... dus zijn we met leugen en bedrog de EU
ingerommeld.
NL was tegen extreem corrupt Oekraine... dus zijn we met nutteloze "inlegvelletjes" ook hierin gerommeld.
NL wil geen spionagewet. Ja, die "Sleepnetwet" is niets anders dan een burger spionagewet, altijd populair bij dicaturen. Die "veiligheden" die men roept ingebouwd te hebben kan je bij het groot vuil zetten, dat zijn "inlegvelletjes" die ook zo weer weg zijn.. NL wil minder EU... maar de politiek doet steeds meer EU... want EU=crimineel lucratieve baantje voor (ex) politici
Nu willen ze zelfs geen referenda (burger inspraak) meer wat dan kunnen ze doen wat voor henzelf het meest lucratief is.
Allemaal dingen die je van een dictatuur verwacht.
Dus, Nee NL is geen democratie meer
-
Stem op- partijen die laten zien nog steeds voor NL en de NL bevolking zijn. En dan kom je helaas niet meer verder dan PVV of FvD
Geef die een kans, misschien kunnen die de islamisering en EU dictatuur stoppen. De oude partijen bewijzen nu echt al 20 jaar dat zij het niet kunnen.

moitambien | 28-10-17 | 18:24

Buma.. was dat niet de pinocchio die als verkiezingsbelofte had dat het eigen risico omlaag ging?

p17266141 | 28-10-17 | 17:12 | 5
-weggejorist-
Hemarlinpsv | 28-10-17 | 18:19

Hemarlinpsv | 28-10-17 | 18:19
Dat betwijfel ik. Wilders doet er alles aan om er voor te zorgen dat de PVV niet meer bestaat als hij iets anders gaat doen en Wilders zelf kan met zijn 20 zetels en gedrag op dit moment niets voor elkaar krijgen.

Vula | 28-10-17 | 18:32
-weggejorist-
Hemarlinpsv | 28-10-17 | 19:18
▼ 2 antwoorden verborgen

Ghe, alweer blijkt het gelijk van de FvD. Natuurlijk gaat D66 hier niets mee doen want ze zitten nu in het centrum van de macht, baantjes te verdelen en de toekomst zeker stellen. D66 is lang gelden verworden tot het zoveelste partijtje wat politiek gebruikt ten faveure van de eigen ego's en persoonlijk gewin.
Fake zoals de VVD fake is, PvdA, CDA,, GL, CU. Nietszeggende shit.
Maar maakt niet uit, u blijft er op stemmen want.... ja waarom eigenlijk?

Zapata10 | 28-10-17 | 17:08 | 1

waarom eigenlijk? da had je een paar dagen geleden kunnen zien.. ze vroegen aan een groep van vrouwen in de 60 ,waarom ze vvd hadden gestemd ,als ze toch geen vertrouwen in de regering hebben. ''ja nou we blijven hopen he''.. was het antwoord.oftewel een totaal gebrek aan intelligentie.

p17266141 | 28-10-17 | 17:14

Domme uitspraak van Van Haersma Buma. Als D66 de eventuele afwijzing door de kiezer van deze wet overneemt en dus vóór intrekking van de wet gaat stemmen hoewel ze tégen de Sleepwet zijn wordt het leuk. De PVV is vóór de Sleepwet maar als zij ook de eventuele afwijzing respecteren en daar naar handelen ,wordt het leuk.

4 februari 2019: Referendum over het Referendum (Provinciale Staten en Eilandsraad verkiezingen)

Zwizalletju | 28-10-17 | 17:07

Eng trouwens dat Slob nu een ministerie gaat bestieren welke gaat over de opleiding van onze koters. Het was al linksig daar maar nu krijgen we er een godsdienstig sausje bij. Brrrrr. En geloof (lol!) me die Slob is een bijtertje.

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:07 | 4

Een biddertje, zult u bedoelen.

bisbisbis | 28-10-17 | 17:19

@bisbisbis
Sterk!

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:32

Brrrrr, die Rouwvoet. Zal vanavond wel weer in de kerk zitten en bidden tot de here Jezus tijdens den zaterdagavonddienst. Zonde, zonde! Als ik dit schrijf krijg ik al kippenvel. Zo'n hekel heb ik aan die hypocrisie.

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:39
▼ 1 antwoord verborgen

Ik citeer :Deels is dat nog begrijpelijk ook, want in de 21e eeuw wil je dat veiligheidsdiensten indien nodig de middelen hebben om te kunnen tappen. De nadruk moet echter liggen op 'indien nodig':
Dat is nu juist het probleem ;men gaat GEHEID misbruik maken van het indien nodig verhaaltje.En als het ondekt wordt komt men met een sorry het was een foutje etcetc.. zo voorspelbaar allemaal... En de burger beseft dit heel goed;vandaar ook die 400,000 handtekeningen.

p17266141 | 28-10-17 | 17:05 | 4

@zwarte_weduwe | 28-10-17 | 17:20 als u had opgelet ,dan wist u allang dat screening helemaal geen aanslagen voorkomt. waarom?Wat wordt er vermeld na elke zoveelste aanslag?De dader was bekend bij de instanties veiligheidsdiensten.DAAROM werkt het dus niet.

p17266141 | 28-10-17 | 17:29

p17266141 | 28-10-17 | 17:29
Exact. Het is dus veel beter om eens te kijken naar de werkbaarheid en het nut/de efficiëntie van bestaande wetgeving, dan er weer iets nieuws tegenaan te gooien wat op dezelfde manier geïmplementeerd en beheerd zal worden als de rest. Maar goed, da's allemaal logica. Dat is niet aan regelgevers besteed. :)

zwarte_weduwe | 28-10-17 | 17:43


zwarte_weduwe | 28-10-17 | 17:43

Elke bestaande wetgeving is nutteloos zolang als deze niet goed worden uitgevoerd.Het gegeven dat de veiligheidsdiensten de daders altijd in de smiezen hebben en meestal de aanslag niet voorkomen spreekt boekdelen.
De enige veiligheid die je kan garanderen die komt niet van de veiligheidsdiensten of politie.Die komt van je eigen oplettendheid en waarnemingen.Oftewel you're on your own.

p17266141 | 28-10-17 | 17:56
▼ 1 antwoord verborgen

De farizeeër zei enkel maar wat de andere neppartijen van de nepregering ook zullen doen met het referendum over de censuurwet(sleepnetwet).

komtdatschot | 28-10-17 | 17:02

Die Sleepwet die komt er gewoon.
Dat is de wens van de USA en Nederland volgt natuurlijk de wens van de USA.

Damoos | 28-10-17 | 17:00 | 2

Weer een stapje richting het totale volgen. Chip in kenteken onder noemer rekeningrijden is de volgende stap.

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:02
-weggejorist-
pulp_fiction | 29-10-17 | 02:17

Hebben we een keer een politicus die helder aangeeft wat er gaat gebeuren (het volledig negeren (sorry Sylvana) van de uitslag van een referendum, is het weer niet goed. Ik kijk hoopvol uit naar de reacties van Thierry en Theo.

NeedIsaymore? | 28-10-17 | 17:00

Dus nu gaat pechvogel ;de man die de nederlander dom noemde ,omdat men als burger helemaal niet de parate kennis zou hebben om over een vraagstuk als het oekraine verdrag te stemmen , kritiek leveren op buma?
Dat is werkelijk de hypocrisie te top.
Het zijn stuk voor stuk anti-democratische mini dictatortjes.

p17266141 | 28-10-17 | 17:00

Morele verontwaardiging, dat is werkelijk de enige kaart die Dood66 nog in handen heeft.

Einde van de Domheid | 28-10-17 | 16:58

Tja onstuitbaar, religie & politiek, Christenen hebben nooit anders gewild dan iedereenn besnuffelen, bekijken, betuttelen en verbieden, onder telkens andere morele paniek thema´s. Maar ach het volk heeft A^b mod p :-) dus laat Buma lekker slepen en snuffelen in zinloos materiaal.

Galois256 | 28-10-17 | 16:55 | 1

Waren het ook niet gristenen die zaten te leuteren over het achter de brievenbus meekijken? Bloedeng volk. Onder het motto: Ik heb niks te verbergen dus ik heb geen gordijnen nodig maar wel op zondag jonge klare uit het theekopje wegtikken zodat de buren niet zagen dat ze katjelam werden. Hypocriet tot op het bot.

Basil Fawlty | 28-10-17 | 18:22

We hebben eindelijk politici, die luisteren naar het volk. Wel via een tap, dat dan weer wel.

modderator | 28-10-17 | 16:53 | 2

Ja, leuk hoor!

Einde van de Domheid | 28-10-17 | 16:58

Maakt het een stuk gemakkelijker. Big Brother en zo. :-/

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:22

Boris staat in zijn eentje in D66, de rest van D66 vindt de uitspraak van Buma heerlijk, want lekker het plebs een lesje leren, maar durft dat niet hardop te roepen wegens imagoschade.

Rest In Privacy | 28-10-17 | 16:52 | 6

@Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:11 .elke politicus. dus dat wil zeggen de voltallige coalitie die samen eensgezind allemaal de motie voor een referendum van baudet weg hebben gestemd en daardoor een meerderheid behaalden met 76 ,zijn allemaal, alle 76 ,geen knip voor de neus waard.Dit soort mensen zou hun nederlandse paspoort afgepakt moeten worden:zijn het nederlanderschap niet eens waard.De door de burgers verkozen zelfvertegenwoordigers.

p17266141 | 28-10-17 | 17:23

@p17266141

There you go. Wist ik dus niet. Nu wel. Waarvoor dank en dat toont dus nul ruggegraat aan. Man is dus weer verder gedaald op de ranglijst.

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:28

Basil Fawlty | 28-10-17 | 17:28

Moet u deze even zoeken op youtube:''Deze Kamerleden willen u monddood maken''.
En dan moet u even opletten op 5:53. dan ziet u na de stemming de grijns op rutte zijn porem verschijnen ,dat ie toch maar even mooi deze motie gesaboteerd heeft met zijn groepje volgzame schapen genoemd coalitie.

p17266141 | 28-10-17 | 17:39
▼ 3 antwoorden verborgen

Stel je voor. Je bent Boris van der Ham. Altijd pro referenda. In de kamer gezeten maar altijd slaafs meegestemd volgens de partij kadaverdiscipline van de veilingmeester en dan achteraf met de wolven meehuilen. Tuurlijk, Beter ten halve gekeerd dan hele gedwaald. Maar had hij zich dat niet van tevoren kunnen realiseren?

Basil Fawlty | 28-10-17 | 16:48

Verkiezingen zijn eigenlijk ook een soort referendum, dus...

Cor Netto | 28-10-17 | 16:46 | 2

Afschaffen.

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:02

Nee, bij verkiezingen stem je op wat je wordt belóófd, ondanks het feit dat je weet dat die beloftes nog dezelfde avond bij het groot vuil staan.

mallekater | 29-10-17 | 07:34

Tot zo ver 'vertrouwen in de toekomst". Dag 3 van je kabinet, nu t volk al piswoest

Kees.kwarktas | 28-10-17 | 16:42 | 3

Het volk piswoest? Die hebben wel belangrijker dingen te doen.

Vula | 28-10-17 | 17:24

Ja, belangrijkere dingen zoals de onafhankelijkheid uitroepen.

Pedronegro | 28-10-17 | 17:31

Pfffttt. Het volk heeft dit rariteiten kabinet gekozen. Enne Pedro, dit is géén Catalonië.

Is dit nog nieuws? | 28-10-17 | 18:04

Decennia lang strijd om referenda, dan letterlijk in de allerlaatste fase - de krabbel ontbrak nog - je eigen lang bevochten correctieve referendumwet torpederen om nu maar te kunnen aanschuiven.

Chapeau.

Al-Dente | 28-10-17 | 16:41

Ja, de verkiezingen zijn geweest. Nu kunnen ze weer volop liegen en bedriegen.

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 16:41 | 2

Het liegen en bedriegen gebeurd tijdens de verkiezingen zodat u zoals altijd er weer in stinkt. Na de verkiezingen krijgt u een dikke middelvinger want het geteisem is dan weer een jaar of vier veilig.

Zapata10 | 28-10-17 | 17:23
-weggejorist-
pulp_fiction | 29-10-17 | 02:28

Dat is weer de typische 'we rule this country'-houding van het CDA. Terug van nooit weggeweest. Straks gelukkig gemeenteraadsverkiezingen!

Cor Netto | 28-10-17 | 16:38

Mooiste quote van Buma: "Ik wil gewoon dat die wet er komt". Jij wil?! Niet: het is goed voor het land en onze veiligheid, of dit hebben we in de coalitie afgesproken, of dit is een goed democratisch besluit, maar "ik wil". Typische regent.

Muxje | 28-10-17 | 16:34 | 2

Als je in de politiek gaat is het handig dat je iets wil. Anders wordt het niks. En de nieuwe wet is op democratische wijze aangenomen.

Vula | 28-10-17 | 17:25

Dat is een valide argument als er verkiezingen aankomen en jij jouw visie op het landsbestuur probeert te verkopen, zodat men op je gaat stemmen. Niet zo'n goede reactie op de vraag wat je gaat doen met de uitslag van een referendum.

Muxje | 28-10-17 | 22:02

Wat een rotsvast geloof in een verrot systeem. Alsof AntiDemocraten66 zich ook maar ene moer gaan aantrekken van hoe deze uitspraak overkomt bij 'het volk'.
Als er al iets uitkomt, is het puur voor de buhne, we weten allemaal dat welk referendum er ook komt, de uitkomst in de prullenbak gaat verdwijnen. Ik heb geen illusies over die soros-poppen die nu de dienst uitmaken in dit land.

Rest In Privacy | 28-10-17 | 16:31 | 1

U heeft volkomen gelijk. Pechtold is namelijk een heel bijzonder mens, van de soort Homo Sapiens Sapiens Rubberenruggegratus. Alexander buigt op bevel van Mark...

Rhenium | 28-10-17 | 16:41

Lekker consistent, GeenStijl: nu is een 'nee' in een referendum ineens een 'mandaat voor aanpassingen', een opening die de regering dan ook moet aangrijpen om aanpassingen in de wet te regelen?

pvpb | 28-10-17 | 16:20

@ Kanarie_Geil | 28-10-17 | 16:14 |
Ja, ik ook. En geen EUSSR.

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 16:18

Ik heb nog een pre-islamitisch Nederland meegemaakt, dat was een veel prettiger land om in te leven, een land waar ik echt van hield.

Kanarie_Geil | 28-10-17 | 16:14 | 5

Je hebt gelijk, nickolaas: het land is veel beter af zonder religie. Vooral zonder erg eenkennige religie. Zeker zonder de meest eenkennige onder de religies.

pvpb | 28-10-17 | 16:22

Heb jij de verzuiling bewust meegemaakt, Nicolaas? Je hebt er impliciet wel een oordeel over. Ongetwijfeld heb je verhalen over protestanten die met boerenkar de markt opstoven om zoveel mogelijk VARA leden dood te rijden.

Rest In Privacy | 28-10-17 | 16:28

Ik geloof dat er 4 landen verzuiling kennen of gekend hebben - Malta, Nederland, (Noord-)Ierland en Oostenrijk. Noord-Ierland was eeuwenlang gewelddadig en van die anderen weet ik het niet helemaal - het kan wel degelijk een probleem zijn.
Verder heb ik verzuiling voor een groot deel uit de geschiedenisles inderdaad - maar docenten en ook mijn ouders waren er feitelijk mee opgegroeid en ook ons dorp had al die stromingen en die contouren waren nog duidelijk merkbaar.
Maar heel veel zaken waren toen ontzettend ingewikkeld (iedere stroming zijn eigen (radio)omroep, eigen krant, eigen sportvereniging, eigen politieke partij, scholen, universiteiten, etc). Nauwelijks contact buiten de eigen groep vaak en soms heel veel gedoe erover als een zoon of dochter met iemand van het andere kamp thuiskwam. Ik geef toe, die betonblokken zijn ook niet alles - maar het is nog steeds minder ingewikkeld denk ik.

nickolaas | 28-10-17 | 16:49
▼ 2 antwoorden verborgen

Het motto van het kabinet is: " vertrouwen in de toekomst". Alleen hebben ze zelf geen vertrouwen in de burgers of in de democratie. Angsthazen!

down | 28-10-17 | 16:10 | 1

In de "toekomst"! Niet " Vertrouwen in de burger." Dus niet verbaast zijn.

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:55

De 'D' in de namen VVD,CDA en D66 begint aardig te lijken op de 'D' van de voormalige DDR. Roepen dat je democratisch bent maar in werkelijkheid volledig niet

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 16:10 | 1

Niet eerlijk. De DDR zou stikjaloers zijn op de middelen die onze huidige regering heeft om in het prive leven van de burgers te kijken.
Vroegûh riep men 'schandelijk' over de stasi praktijken. Nu doet men hier meer aan buegersurveillance (and growing) en vindt de goegemeente het ok (niks te verbergen).
40 jaar lang extreem linkse maatschappijleraren laten hun sporen na. Dank u wel!

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:54

Zo rolt dus het cda, waren "we" met zijn allen Bakellende vergeten ?

EA 827 | 28-10-17 | 16:09

CDA is voorstander van een vertegenwoordigende democratie en is altijd tegen referenda geweest. De CDA-fractie vertegenwoordigt kiezers die dat (hadden kunnen) weten.

JTKDM | 28-10-17 | 16:07 | 1

Dan hadden ze bij het vorige referendum ook consequent moeten roepen dat de uitslag irrelevant was. Dus of toen fout of nu fout. In beide gevallen onbetrouwbaar.

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:49

De hele coalitie is tegen referenda en voor de nieuwe wet. Geen enkele kans dat dit problemen op gaat leveren. Het huidige referendum wordt afgeschaft en die wet komt er. De hele oppositie kan op haar hoofd gaan staan en het zou niets veranderen.

Vula | 28-10-17 | 16:07

En waardoor komt nu allemaal dit gekloot, dat burgers tot in hun onderbroek begluurt moeten worden door de overheid, juist ja, de islam.
Zonder islam hadden we al 1984-maatregelen helegaar niet nodig gehad, en hadden we ook niet voordat de islam zijn intrede deed in EU/NL.
Vind het toch zo een fijne verrrijking voor onze samenleving hé linkse rakkerts van me.

Kanarie_Geil | 28-10-17 | 16:06 | 4

Ja, en daar was ook geen enkle reden voor (?)

Roadblock | 28-10-17 | 16:28

Kanarie_geil, beschouw de positieve kant eens. Zonder islam terrorisme hadden we niet bij elke winkelstraat van die stevige betonnen bankjes. Handig toch?

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:47

Roadblock, feitelijk niet nee, dat wat we nu hebben is dat zoveel beter?
We worden nu ook tot op het hemd uitgekleed, of niet soms?
Tel het maar bij elkaar op, meer dan 80% wordt er gegraaid van je.
Zelfs met een communistisch regime is de gezonheidszorg beter en goedkoper dan dat het nu is.

watmagjenogwel | 28-10-17 | 16:48
▼ 1 antwoord verborgen

Lastige positie voor de totaal lege (maar dan ook totaal zelfs zijn ogen) Peggold. D66 is niks dan coalitielijm hoe dan ook.

Bokito ergo sum | 28-10-17 | 16:06

Dan trekken we toch met honderdduizenden op naar het Binnenhof? Fakkels en hooivorken mee.

Rest In Privacy | 28-10-17 | 16:05 | 2

Fakkels, hooivorken end waxinelichtjes zijn verboden op de openbare web.

am*dam | 28-10-17 | 16:34

Alleen het gooien van waxinelichtjes wordt niet op prijs gesteld. Bij een avondwake is dat wel ok

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:45

No way dat ik contact zoek met de duivel66.

Ongeblustekalk | 28-10-17 | 16:01

@ Guido | 28-10-17 | 15:42 |
Dat zegt alles over de ruggengraat van deze volksbedrieger.

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 16:00

Zo'n kop geeft de burger weer vertrouwen in de toekomst.

hakbarry | 28-10-17 | 16:00

Alles wat er aan bijdraagt dat dit rariteitenkabinet zo snel mogelijk valt is mooi meegenomen. Gelukkig doet Buma nu al zijn duit in het zakje.

Tietmier | 28-10-17 | 15:58

Gekke Buma verkeert nog steeds in de illusie dat hij, als simpel kamerlid, iets te zeggen heeft over de manier waarop regeringen met volksraadplegingen dienen om te gaan.

Weet Buumpje veel....

Ik bedoel dat de CU en de VVD er om bekend staan dat ze geen reet geven om de mening van het volk, eenmaal met de steeds breder wordende brede bipsen op het pluche zal het ze aan hun ruftende reet roesten(mooie alliteratie, hé?)

Maar ergens in de krochten van de achterste hersenkwab van D66 zat nog een klein restantje democratie verstopt.
't Is niet veel maar het roerde zich even.,
Zet 'm op Peggers!!

mallekater | 28-10-17 | 15:57 | 3

Wederom kromme tenen van jouw schrijfstijl, echt verschrikkelijk. Brrrrr

Ongeblustekalk | 28-10-17 | 16:02

Buma kijkt ook op de meeste Nederlanders neer, meneer komt uit een oude regenten familie en is daarbij ook nog eens een gelovige,die voelt zich door god verkozen,niet het volk en al helemaal niet dor de ongelovige.

miko | 28-10-17 | 16:04

Ongebluste kalk, begrip van taal is niet iedereen gegeven.

Maar je bent vast nog jong.
Dus je kunt nog bijleren.

mallekater | 28-10-17 | 17:52

Ik teken gerust voor een referendum ook al weet ik waar het op uitdraait.
Maar om D'66ers te mailen, nee, dat is een opperste daad van futiliteit.

LuckyGirl | 28-10-17 | 15:54

Het is in ieder geval geen geweldige start van dit kabinet. Wat mij behoorlijk behaagd. Is er ergens geen wetje uit 1800, dat mochten ze binnen honderd dagen vallen, ze met pek en veren de Noordzee mogen worden ingejaagd? Wat een zooitje ongeregeld.

Smarties | 28-10-17 | 15:49 | 3

Het huidige wetboek stamt uit 1881. Dit is gedaan om de Franse overheersing uit de Nederlandse geschiedenis te schrijven. Op een paar uitzonderingen na is het nog steeds de wetgeving van Napoleon.
Dat kun je ook zien als je bijvoorbeeld het Belgische wetboek naast het Nederlandse legt en voor dezelfde wet, dezelfde artikelnummers hebt.

Bijtendehond | 28-10-17 | 16:17

Bijtendehond, dat zou betekenen dat het relatief eenvoudig is om Belgie in te lijven?

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:43

@bijtendehond: Chapeau Bonaparte, guillotine dus. Letterlijk Hoofdelijk aansprakelijk. Zo hoort het ook. Geldt voor iedere burger ook.

SlimmeBelg | 28-10-17 | 16:50

Die Buma is dus ook net als Pechtold een draaikont. Ongelooflijk wat een roze koeken zijn dat zeg. En dan vinden ze het vreemd dat de mensen geen vertrouwen in de politiek hebben.

Gemeen Mosje | 28-10-17 | 15:49 | 2

Buma is een proleet.
Niet meer en niet minder, een ordinaire achterbakse VVD-proleet.
Maar ik praat nu naar de bekende weg.

mallekater | 28-10-17 | 15:58

Roze koeken zijn lekker. Die zie ik graag.
CDAD66 koeken zijn jakkie

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:42

Buma is tenminste duidelijk.

Dutch_Holland | 28-10-17 | 15:48 | 2

Buma is één van de meest stoicijnse, autoritaire en regenteske bestuurders van ons land. Vergis je niet in zijn brilsmurfachtige stemmetje.

Billy Ocean | 28-10-17 | 15:53

Lol @ brilsmurfachtige stemmetje !

EA 827 | 28-10-17 | 16:08

Weten jullie de overeenkomst tussen "ons" nieuwe kabinet en een kalkoen? *veegt wat stof af van deze 'grap'*

Boris die Sauertopf | 28-10-17 | 15:47 | 1

Even Googelen gaat wanneer het ook al weer Thanksgiving Day is.

Majoor Pikindewind | 28-10-17 | 19:15

Kan het zoontje van Soros niet een nederlands paspoort krijgen en buma vervangen?

rattenvanger XL | 28-10-17 | 15:46

Het enige standpunt van D66 is:.......> Tegen de PVV. Thats it.

kwark001 | 28-10-17 | 15:46

D66 kan alleen maar afgeven op anderen, zie ook hier. Wilders was ook lange tijd het bestaansrecht voor Pechtold. Zonder Wilders had Alexanders helemaal niets om over te praten.

BozePaarseMan | 28-10-17 | 15:42 | 2

En nog eerder Rita Verdonk. Pechtold, huilie huilie stoppen met zijn werkzaamheden. Kan niet samenwerken met consequente mensen. Wel niet zonder wachtgelduitkeringwwinhetkwadraat natuurlijk. Makkelijk weglopen zo. En Wilders die zijn principes belangrijker vond dan regeren, weglopen verwijten. Boeha !

SlimmeBelg | 28-10-17 | 16:56

@SlimmeBelg | 28-10-17 | 16:56
[quote:] "En Wilders die zijn principes belangrijker vond dan regeren, weglopen verwijten." - Terwijl iedereen weet (of zou kunnen weten) dat het destijds het CDA was dat de boel liet klappen. Niet Wilders.

Jezus van Nazareth | 29-10-17 | 11:02

"Wat is het standpunt van D66?"
Huh?!?
Sinds wanneer hebben dat stelletje ruggegraatloze weekdieren van Democraten 66 een standpunt?
En als ze al standpunten mochten hebben dan verlaten ze die net zo hard om maar op dat lelijke pluche te blijven zitten.

leo de pejo | 28-10-17 | 15:42 | 1

Precies, dat dacht ik ook, aan het standpunt van die volksverlakkers hecht ik geen enkele waarde.
Is er nog een partij daar wat geen windvaan is wat rondtolt alsof het lijkt dat we windkracht 12 hebben?

watmagjenogwel | 28-10-17 | 16:41

Ik blijf het toch bizar vinden dat zo'n Buma eerst vol vuur het kabinet zegt dat ze de uitslag van het Oekraïne-referendum ter harte moeten nemen, en een half jaar later het eerstvolgende referendum meteen in de donkerste gekrochten wil wegstoppen. Ik zal wel een IJbeltje zijn, compleet ongeschikt als politicus.

Guido | 28-10-17 | 15:42 | 1

Het Oekraine-referendum is ook door het CDA genegeerd. Voor de buhne was Buma kritisch en heeft hij tegengestemd in de 2e Kamer (VVD en PvdA jasten het daar wel doorheen), in de 1e kamer is de wet door de steun van het CDA aangenomen. Net als het eerste referendum, over de Europese grondwet en het verdrag van Lissabon. Kortom, geen nieuws dat het CDA schijt heeft aan het volk zo gauw ze pluche ruiken.

Wim_Kut | 28-10-17 | 16:00

Ik zie de crisis niet. In de 2e kamer zullen D66 en CDA gewoon hun eigen mening verkondigen en er geen probleem mee hebben dat hun coalitiegenoten hetzelfde doen. Dat is de enige manier om de 4 jaar te kunnen volmaken.

van heinde en verre | 28-10-17 | 15:37 | 1

Geketend aan het regeerakkoord.

SlimmeBelg | 28-10-17 | 16:59

Dit voelt een kettingbotsing in slowmotion. Ze zien de ellende zelf ook wel aankomen alleen het is te laat om te remmen. Piet Omtzigt is ook opeens horen zien en zwijgen, of heb ik een reactie van hem over het hoofd gezien?

osolemio | 28-10-17 | 15:36 | 1

Omtzigt heeft een moreel dilemma op te lossen. Wat hij vindt, als met grote hoeveelheid voorkeurstemmen gekozen parlementslid die eerder door zijn eigen partij eens onverkiesbaar wetd geplaatst (loyaliteit?), wil regelmatig afwijken van de partijdiscipline. Tot nu toe is hij braaf geweest, maar met dit knellend regeerakkoord gaat zijn achterban morren. Hij heeft de partij niet nodig. De partij wil ja knikkers. Dus het gaat steeds harder schuren.
Mocht hij willen overstappen moet hij dat weldoordacht uitwerken en een crisis kiezen als breekpunt (zodat opportunisme niet verweten kan worden). Mocht hij doei willen zeggen tegen de CDA dan zal dat nog even gaan duren. Maar wie weet?

Winter_is_coming | 28-10-17 | 16:40

D66 wil de uitslag ook al bij voorbaat negeren maar is te schijterig dat nu al te zeggen.

2voor12 | 28-10-17 | 15:35 | 1

D66 wacht op het advies van Jüncker over wat ze moeten zeggen.

doskabouter | 29-10-17 | 11:15

Nou, eerst dacht ik nog dat ze de Kerst niet zouden halen.

Lijkt er nu al op dat ze voor Sinterklaas weggejorist en opgerot zijn.

Wat een freakshow.

Parsons | 28-10-17 | 15:31

buma is tenminste eerlijk. d66 zijn een stelletje huichelaars

Ir. Wilhelmus | 28-10-17 | 15:30 | 4

Kun je even een definitie van eerlijk op het net zetten?
Gewoon, dat we het nog even kunnen checken??
Want Buma en eerlijk... contradictio in terminis.

mallekater | 28-10-17 | 16:00

Die schaar ik onder de groep;Als je iets doet,doe het dan goed.

miko | 28-10-17 | 16:02

Hij is helemaal niet eerlijk het is een achterbakse draaikont. Hij heeft nog geen jaar geleden hele andere dingen gezegd.

doskabouter | 29-10-17 | 11:14
▼ 1 antwoord verborgen

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl