Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

WTF. Familie IS-gangers boos omdat Nederlandse overheid terugreis niet regelt

Social

"Familieleden van Nederlanders die nog in Syrië verblijven, storen zich aan de passieve houding van de Nederlandse overheid. Die doet niets om hun kinderen, broers of zussen weg te halen uit voormalige IS-gebieden. Zelfs als Nederland weet waar de Syriëgangers gevangen zitten, wordt niet expliciet om hun uitlevering gevraagd." Joellie schuld! Joellie schuld! Jullie schuld! Ammol joellie schuld! 

Hallo familieleden van Nederlanders die nog in Syrië verblijven. De rest van Nederland stoort zich aan jullie passieve houding toen jullie kinderen, broers of zussen zich aansloten bij die islamitische haatbende en daarom nu een direct risico vormen voor de veiligheid van kinderen, broers of zussen van de rest van Nederland. Als Nederland weet waar de Syriëgangers gevangen zitten, dan is Nederland blij dat die aanhangers van dat genocidale gruwelregime zich niet meer vrij kunnen bewegen. Wij schrijven het niet vaak, maar we schrijven het nu toch. Overheid doet niets. Terecht.

Reaguursels

Inloggen

Echt de beelden van de mannen die achter elkaar werden doodgeschoten aan de lopende band door IS en in de rivier vielen, die beelden vergeet ik niet meer.
Dus maak iedere NL-IS strijder ook maar af, voor de gene die het aangaat in Irak en Syrië u doet er het Nederlands volk plezier mee., wij hoeven ze niet meer, dank u.

Havenwerker | 18-10-17 | 17:54

Wat doen die families er zelf aan??

Ik snap er niks van! | 18-10-17 | 14:47

Naar mijn mening moet iedere IS ganger inclusief zijn vrouwen en met hen 5 generaties voor hun en na hun collectief harakiri plegen om de schade en schande en eerschuld van zijn eerloze verlies van de dzjieHAAT uit te wissen. Nou dat zel wel voldoende zijn denk ik

GetOffMyWify | 18-10-17 | 12:36

Als Brussel geld beschikbaar stelt voor een soort tribunaal gelijk zoals we dat....
Ach laat ook maar.

D-Fens_1963 | 18-10-17 | 10:01

Ik vind dat we de familie tegemoet moeten komen. We brengen hen naar hun Syrieganger. Verrijking van Nederland.

Dima Beeline | 18-10-17 | 09:41

Ik stel voor deze varkensdrollen, nadat ze - op kosten van hun eigen familie- hierheen zijn gehaald, per vliegtuig weer terug worden gebracht naar dat geliefde Syrië van ze, om ze daar de straf die ze verdienen te laten ondergaan.
Niets beter dan een strenge moslimstaat, immers??

Die familie mag dan trouwens ook nog wel eens nader onder de loep worden genomen.

Hoppetee, weg ermee, zulk soort bagger willen we hier niet meer, al is het alleen al om de ECHTE vluchtelingen een veilige haven ons land te kunnen garanderen.

Wat daar naar toe is gegaan, willens en wetens, is te smerig om aan te pakken en zeker te vies om weer in huis te halen.
NIET doen dus.
Laat ze maar in een cel in hun eigen zelfgekozen land verrekken.

mallekater | 18-10-17 | 08:34

2 keer 1 april in een jaar. Het wordt steeds gekker.

supermister | 18-10-17 | 07:53
-weggejorist-
salsaparilla | 18-10-17 | 06:40

Een groenteboer wil ook geen rotte appels teug.

salsaparilla | 18-10-17 | 06:40

Ze moeten opgejorist en weggerot blijven.
Ik ben boos dat de Nederlandse overheid de terugkeer van de achterlijke ondankbare families van de IS strijders niet regelt naar hun vuilnisbelt van herkomst.
Het zijn geen Nederlanders en zullen ze nooit worden ook.

klinkklaar | 18-10-17 | 03:15

Sinds wanneer zijn Frontex ferries niet meer goed genoeg of hebben ze nu ineens koud water vrees? Honderdduizenden mannen van weerbare leeftijd kozen er immers voor hun slavinnen en gebroed daar achter te laten en aan de fucking razernij van IS verkrachters bloot te stellen i.p.v. hen daartegen te beschermen om hier zelf massaal de boel op te lichten verneuken en verkrachten. Hoe een demissionair kabinet, missionair kan zijn zonder missie en visie. Soms is niks doen i.d.d. beter.

h.a.k. blok | 18-10-17 | 02:52

In deze gaat de miljarden kostende asiel-industrie weer op volle toeren draaien.

Kanarie_Geil | 18-10-17 | 02:14

Wat een families zeg eisen dat hun moordenaars en verkrachters welkom zijn.Gelukkig hebben ze ze laten vertrekken en nu huilie doen.Ze kunnen ze vrijwillig na reizen.Hun oorlog hebben ze verloren.Moslims kunnen niet van het westen winnen.Dat is nu bewezen.

hetwerktniet | 18-10-17 | 01:22 | 1

Ik mag hopen dat deze sympathieverklaringen van die families goed genoteerd zijn met ID gegevens. Dan mag de regering weldegelijk actief worden om dat tuig het leven in Nederland zeer moeilijk te maken.

Tapioca pudding | 18-10-17 | 07:53

Misschien moeten ze het NL spreekwoord "eerst gedaan, dan gedacht heeft menigeen verdriet gebracht" ter harte nemen, had die aandacht maar aan je kroost gegeven voordat ze vertrokken maar toen was je zij in het geniep zo trots als een aap met 7 lullen.

Umberto die trotzoni | 18-10-17 | 01:06

Net las ik in de Volkskrant een verslag van een vroedvrouw uit Raqqa:
Europese vrouwen, in eigen land schoenen (uitschot) kwamen hier om iets te worden, ondertussen baarden ze aan de lopende band, en nu gaan ze weer terug naar eigen land.... als schoenen.

Jan Dribbel | 18-10-17 | 00:46

Kunnen ze die wijven niet naar plaatselijk gebruik op de plaatselijke slavenmarkt verhandelen?
Net zoals die Jezidi vrouwen die tot groot genoegen van deze IS-wijven werden verkocht aan vieze, oude, wrede IS-mannetjes.

Jan Dribbel | 17-10-17 | 22:54 | 1

In geblindeerde Toyota’s zo richting Saudi Arabië of als neuk voer voor de strijders. Kinderen ook.

P-unit | 17-10-17 | 23:14

Voor oorlogsmisdadigers is geen plek in de Nederlandse samenleving. Punt.

MickeyGouda | 17-10-17 | 22:54 | 1

Ik wed dat er (ook in Nederland) zat rondlopen met bloed aan hun handen.
En dan bedoel ik niet mensen die werkzaam zijn in de vleesindustrie he.

D-Fens_1963 | 18-10-17 | 09:59

Haal ze lekkur zelluf als je zoveel van ze houdt en koop een enkele reis Syrië. Doei!!

De waard zijn gast | 17-10-17 | 22:21

Het is natuurlijk maar een kwestie van dagen dat een gesubsidieerde advocaat een zaak namens die familieleden aanspant en een rechter oordeelt/sommeert dat de overheid deze 'Nederlanders weg gaat halen uit de zandbak.

BadPatNL | 17-10-17 | 22:11 | 1

Daar ben ik ook bang voor

matatwork | 17-10-17 | 22:21

Allemaal mensen met een dubbel paspoort, voornamelijk Marokkanen, dus ga maar lekker lopen mekkeren bij de Marokkaanse regering dat die zo weinig doet voor hun onderdanen. Dan kunnen deze jihadisten bij terugkeer naar Marokko gewoon lekker verder in een land met islamitische normen en waarden waar ze zoveel waarde aan hechten. Of is de Nederlandse verzorgingsstaat toch aantrekkelijker ? Geld van de ongelovige westerlingen stinkt niet.

Unidexter | 17-10-17 | 21:54 | 1

Precies. Laten we eerst even afwachten wie er in absentia zijn Nederlanderschap verloren heeft. En dientengevolge hun kinderen ook.

Worajai | 18-10-17 | 02:03

We won't tie a yellow ribbon round the ole oak tree for those scumbags. Stay out!

Dr_Johnson | 17-10-17 | 21:50

Dit wordt een kuzutje....... het is altijd de schuld van een ander

Eddy67 | 17-10-17 | 21:47

Ik wil een vergoeding omdat mijn familie is neergeschoten toen ze een trein kaapten. Ik wil vergoeding omdat mijn over-over-overgrootmoeder dochter was van een slaaf. Ik wil vergoeding voor de terugreis van mjn zoon die zich bij IS heeft aangesloten, maar nu dat uit elkaar valt wil hij terug naar Nederland omdat hij daar geen uitkering krijgt.
.... ik wil geen belasting meer betalen!

benjeallanggek | 17-10-17 | 21:25

www.childabductionrecovery.com
Geen greintje eigen verantwoordelijkheid hebben deze ouders van terroristen. De hovaardij om keer op keer de Nederlandse belastingbetaler voor hun kar te willen spannen. Terwijl men over het algemeen uit een bevolkingsklasse komt die al levenslang aan het staatsinfuus hangt.
Betaal het zelf als je kinderen je zo lief zijn. Huur CARI +Specialists in Child Recovery Worldwide+ in.
En er zijn meerdere van dat soort ondernemers die je kinderen weer netjes thuis afleveren: abpworldgroup.com/tag/colombia/

theo-is-dood | 17-10-17 | 21:22 | 1

Het gaat natuurlijk verder. Het zijn de ouders die ze in eerste instantie hebben vergiftigd met het inlepelen van de gedachtengang van die pedofiele zand-struikrover. Eigen zouden die ook terecht moeten staan.

Worajai | 18-10-17 | 02:06

Vast mogelijk 5e vrouw te worden in Saudi Arabië of anders verhandeld te worden met kind net als in het kalifaat gebruikelijk was. Lijkt me meer dan redelijk om dit via sharia te laten verlopen.

P-unit | 17-10-17 | 21:19

Terugkeerders zijn alleen maar welkom in een kist wat mij betreft.

osolemio | 17-10-17 | 21:04

Ik ben het eens met de families van de Syrie gangers dat de Nederlandse overheid te passief is
De Nederlandse overheid moet zich zeer aktief inzetten om de Syrie gangers daar te houden.
Opgerot is opgerot

Jacktheflipper | 17-10-17 | 20:57

Zow, deze mafklappers kennen het woord 'gotspe' niet.
Dat is namelijk een jiddisch woord, en Joden verachten / bestrijden / vermoorden ze.
.
Dit is dus een gotspe.
.
En @overheid, lekker laten zitten.
En nu mensen gaan terugsturen. De oorlog is ~ voorbij.

hotmint | 17-10-17 | 20:36

''Yazidi Women Captured by the Islamic State Suffer Terrible Fate''
Vice News: news.vice.com/article/yazidi-women-ca...
'“Yezidi Girls” is een bijzondere documentaire over drie Yezidi-meisjes, die als slavinnen gevangen werden gehouden door IS. De moslim-extremisten roofden ruim drieduizend Yezidi-vrouwen nadat ze in 2014 de stad Sinjar in Syrië innamen. Youtube: www.youtube.com/watch?v=iq8MWOrG5dE

theo-is-dood | 17-10-17 | 20:34 | 2

Vice is propaganda.

bambi1970 | 17-10-17 | 22:17

bambi1970 | 17-10-17 | 22:17
En dus? Niet waar? Wel waar? Alleen waar voor jou? Alleen waar voor mij? Waar voor allemaal behalve voor de rest... of andersom? Wat bedoel je?

De waard zijn gast | 17-10-17 | 22:27

Ik roep hier graag in herinnering hoe de Nederlandse overheid de vrijwilligers heeft behandeld die tijdens de Spaanse burgeroorlog naar Spanje gingen om te vechten voor de democratisch gekozen regering daar.
Citaat: "Eenmaal terug werd bij velen hun nationaliteit afgenomen, wat pas later [jaren zeventig] ongedaan werd gemaakt. Gevoelens van miskenning hadden toen al toegeslagen waarschijnlijk. Je had immers geen paspoort en stemrecht meer. Een baan bij de overheid kon je vergeten. Om überhaupt te mogen werken had je een werkvergunning nodig, die je opnieuw moest aanvragen wanneer je van baan wisselde. Zo werden oud Spanjestrijders tweederangsburgers."

Deze mensen zijn tijdens de tweede wereldoorlog ook nog door de Duitse bezetter vervolgd. Na de oorlog mochten ze nog niets eens postbode worden. Het actief en passief kiesrecht werd ze afgenomen. Enzovoort.

En wat doen we nu met die ISIS-moordenaars?

theo-is-dood | 17-10-17 | 20:25 | 2

... hun paspoot afnemen? Is dat het goede antwoord? Heb ik nu iets gewonnen?

teevee | 17-10-17 | 20:28

wetten.overheid.nl/BWBV0004351/1985-08...
--Verdrag tot beperking der staatloosheid, New York, 30-08-1961--
Nederland zal deze ISIS-terroristen hun nationaliteit niet ontnemen. We hebben immers het Verdrag tot Beperking der Staatloosheid ondertekend.

theo-is-dood | 17-10-17 | 20:49

Ga maar lekker kapot daar stelletje oorlogsmisdadigers.
Praatjesmakers smerige landverraders hoe hebben ze de moed hun bek open te trekken.

puntjeopdei | 17-10-17 | 20:19

Ga maar lekker kapot daar stelletje oorlogsmisdadigers.
Praatjesmakers smerige landverraders hoe hebben ze de moed hun bek open te trekken.

puntjeopdei | 17-10-17 | 20:19

Kunnen wij als Nederland die familieleden niet, tegen inlevering van hun Nederlandse paspoort, een enkeltje Sirië geven?
D.mv. een kleine, laatste investering zijn we zowel die is loverboys en girls alsook hun complete familie kwijt en zij kunnen zich verenigen met hun geliefden.
Win-win zeg ik.

Majoor Pikindewind | 17-10-17 | 20:19

Hebben ze dan een Nederlands paspoort? Zo ja, snel intrekken.
Is het niet zo dat als je in vreemde krijgsdienst hebt gediend je geen rechten meer hebt, die heb je nl verplooit. Stuur ze maar naar Qatar, dat kunnen ze hun handjes wel laten wapperen bij het opbouwen de woestijn. De ene bult overscheppen naar de andere en zo maken ze hun eigen eiland om op te leven op "Isnie staat"

webmiep | 17-10-17 | 20:12 | 1

--Verdrag tot beperking der staatloosheid, New York, 30-08-1961--
Nederland zal deze ISIS-terroristen hun nationaliteit niet ontnemen. We hebben immers het Verdrag tot Beperking der Staatloosheid ondertekend.

theo-is-dood | 17-10-17 | 20:50

Naar mijn mening is het volstrekt irrelevant wat die schotel TV ontvangers / gevel en buurt vervuilers ervan denken.
*fluitje blazen doet voor buitenspel*

McMarx | 17-10-17 | 19:59

Waarom willen die mensen toch terug naar dat nare racistische witte mannen bolwerk??? Beter blijven in Syrië met je mooie villa’s en superaardige mensen, de romantiek alleen al... Nee, blijf daar als je weet wat goed is voor je. Hier is het maar doffe ellende

Accident_Prone | 17-10-17 | 19:54

Laten we een soort EBI aldaar bouwen, waar ze naar toe gerepatieerd kunnen worden. Krijgen ze elke vrijdag boerenkool met rookworst en spek.

krijgdetiefusmaar | 17-10-17 | 19:47

Er zijn in Syrië afgelopen maanden honderden Russen omgekomen.
De meeste Russen zijn omgebracht door Russen.
Dat komt omdat Rusland er voor zorgt geen enkele Rus die voor IS vecht of heeft gevochten levend terugkeert naar Rusland.

bambi1970 | 17-10-17 | 19:39

En maar eisen en maar slachtoffer spelen. Ga je ogen uit je rotkop schamen. Je bent af, over & uit. Je wilde zo graag die kant op, nou blijf d’r lekker. Kan je mooi helpen aan de wederopbouw van al die kapotgeschoten ellende van die jihadstrijder van je. Mooie manier van boete doen.

medusa324 | 17-10-17 | 19:21

Het minste wat we voor deze mensen kunnen doen is het repatriëren van de overledenen, zodat deze in Nederland een waardige begrafenis kunnen krijgen. Ik stel voor dat we een vergoeding van - zeg - 50.000 euro beschikbaar stellen per overleden IS-er die wordt afgeleverd.

Dr. Vigilante | 17-10-17 | 19:14 | 1

Wel verdraait etterbak u stemt zeker geen GL de familie zeker afschepen met en fooitje.
200.000 komt eerst afgezien van de onkosten.

botbot | 17-10-17 | 19:23

Je aansluiten bij een terreurorganisatie is geen abonnement dat je maandelijks kunt opzeggen, terrorist ben je voor het leven. Dat maakt dat we hier klaar zijn met je, doei. Gene platform geven deze mensen en de familie die moeilijk doet,aanpakken wegens ondersteunen van een terroristisch netwerk.

1,2,tja,tja,tja | 17-10-17 | 19:09

Shoot them like the dogs they are.

Bezorgde vader | 17-10-17 | 18:53

Slechts twee woorden: ga kapot.

De Vrijlansier | 17-10-17 | 18:45 | 2

Ik tel er vijf.

RigouReus | 17-10-17 | 20:02

Hahaha

Jacktheflipper | 17-10-17 | 21:00

Oja is ook nog menselijker dan de Fransen doen.

Masteryu | 17-10-17 | 18:34

Familie hereniging maar dan de andere kant op? Laat het CBS dat eens uitrekenen. Kan best nog wat opleveren :)

Masteryu | 17-10-17 | 18:33

Ook al zijn we passief in het terughalen, ik hoop toch dat er wel actief op dat genetisch afval gejaagd wordt. Het is voor Nederland het beste wanneer de Syrie-gangers daar ver weg in de woestijn, rochelend in het hete zand, hun laatste adem uitblazen dan dat ze dat op de Dam in Amsterdam met een bomgordeltje doen.

Ceristimo | 17-10-17 | 18:27 | 1

Is Pechtold al aan het lobbyen voor een extra belastingschijf, zodat die zielepoten op onze kosten per Airbus hierheen gehaald kunnen worden? Gekker kan het toch niet worden. Ze zijn daar in eerste instantie wegens chronische haat tegen het Westen en nu moeten wij ze op onze kosten terughalen zodat ze onze maatschappij kunnen halallen en harammen. Niks terug. Bouw daar maar iets op, met hulp van de puissant rijke theedoeken in die regio.

Nivelleermarionet | 17-10-17 | 18:09

Uitleveren aan de tribunalen in Syrië.
Punt.

enorme sukkelzak | 17-10-17 | 18:08 | 1

Dat is het enige juiste in deze kwestie, ter plaatsen laten berechten door een volkstribunaal.

FreeVogelaar | 17-10-17 | 18:12

Ze moeten blij zijn met de passieve houding van de overheid, volgens mij maakt de Franse overheid actief jacht op dat tuig iets wat wij ook zouden moeten doen.

Sjoerd5288 | 17-10-17 | 18:03

Ik ben een moslim, een in Rdam geboren en getogen moslim. Ik (en met mij 99.9999% van de moslims wereldwijd ergeren ons groen en geel aan dit soort idioten. De moslims hebben al zwaar geleden onder IS en de oorlog die 'as we speak' nog gaande is, los van de beeldvorming over moslims die nu wereldwijd is ontstaan dankzij IS.. Wat verwacht men in godsnaam ;-) dat een gemiddeld moslim hier in Nederland hieraan kan doen???
De imams in de moskeeën preken week in week uit dat IS (en alle look-a-likes) uitgeroeid moeten worden, alle moslimlanden vechten keihard mee om IS te verslaan; artikel hierboven is enigszins wel te begrijpen het blijft hoe dan ook je kind/man/broer of whatever.
Maar wat mij betreft mogen ze daar wegrotten en alle mede-idioten die IS eren. Gemiddeld profiel van een syrie ganger is toch een loser, tokkie, low-life of een doorgeblowde junkie, een mislukte crimi die denkt daar even weer het mannetje te kunnen zijn. Kortom uitschot. lekker daar laten, of tenminste zolang in een Iraaks Syrisch gevangenis laten zitten dat ze letterlijk hier de grond komen kussen :-)

staples | 17-10-17 | 18:00 | 8

Je houdt jezelf ernstig voor de gek. Een aantal Golfstaten en Turkije waren enthousiaste sponsors van ISIS. Soennieten tegen enge Alawieten en Sjiieten. Die vlieger gaat alvast niet op. Verder lezen wij ongeloveloze honden ook de krant en weten dat er in Nederland een fors aantal salafistische moskeen staan waarin nou niet bepaald 'The meek will inherit the Earth' wordt gepredikt.
Dat de gemiddelde Syrieganger een tokkie/loser/labiele persoonlijkheid is ben ik met je eens. Lekker daar laten, inclusief nageslacht.

DebraCadabra | 17-10-17 | 21:03

@p17266141 | 17-10-17 | 19:40

Sinds wanneer komen christenen uit Saudi Arabië? Is dat net zoiets als alle Marokkanen terug naar Istanboel? En u weet ook dat Nederland historisch gezien een christelijk land is?

Batavijfde | 17-10-17 | 21:32

staples | 17-10-17 | 18:00 "mogen ze daar wegrotten en alle mede-idioten die IS eren."
De Syriegangers, mede-idioten en IS zelf, die groepen hebben stuk voor stuk ook de koran op hun nachtkastje liggen waarin dat staat wat zij doen, nl. de heilige jihad en iedereen die zich niet tot de islam bekeert als vijand zien en daar gepaste straf over uitvoeren. Iedereen die gelooft in wat in de koran staat, is met elkaar verbonden door het geloof in dat boek. (Dat geldt trouwens ook voor de bijbel). En alle iedereen die gelooft in wat in die boeken staat, onderschrijft dat ook. Als een groep gelovigen een boek aanhangt waarin andere mensen die anders geloven, of niet geloven, afgeschilderd worden als afvalligen die het niet waard zijn om te leven, dan is dat voor mij het teken dat ik via de inhoud van dat boek een bedreiging voel.

Louise-in-de-pels | 18-10-17 | 09:34
▼ 5 antwoorden verborgen

Als je ook maar even niet oplet, staan die Moslims weer te protesteren dat de Nederlandse overheid niets doet voor terroristen op terug reis naar Nederland. Nou, ga dan terug naar je land van herkomst, ons gratis geld hier is toch al bijna op.

FreeVogelaar | 17-10-17 | 17:55

Laat iedereen die deze sukkels een warm hart toedraagt zelf afreizen naar die bloed eh ... zandbak.
Geef ze bitterballen mee, die zijn er ook vast wel halal.
En stuur ze dan mosterd na. Mosterdgas dan welteverstaan

Ron van Zon3948 | 17-10-17 | 17:54 | 1

Nou, nou, nou mijnheer Van Zon, wat een ruw idee. Beetje lekkere bitterballen mee te geven die niet opkomen

RigouReus | 17-10-17 | 19:55

Het gebrek aan enige realiteitszin en zelfreflectie bij de moslimse mens was ons reeds lang bekend, maar weet desondanks toch elke keer weer te verbazen. Net als de ongetwijfeld meevoelende en toegeeflijke reactie van D66 hierop.

Dr. Snoepjes | 17-10-17 | 17:52

Mooi dat de overheid eens geen fuck geeft! Ik snap niet hoe ze dit überhaupt durven voor te stellen

BozeHenk | 17-10-17 | 17:51

Opgejorist is opgejorist.

Drs. Paco P. | 17-10-17 | 17:50

Soms maak je een keuze die gevolgen heeft voor het verdere verloop van je leven. Dit was zo'n keuze, de tyfus voor je.

noerg | 17-10-17 | 17:40

Eindelijk doet de regering iets goeds, namelijk niets! Vooral daar laten zitten.

Atlantis-95 | 17-10-17 | 17:38

Deze gedachtegang is zo tekenend. Totaal gebrek aan zelfreflectie en ervan uitgaan dat de ongelovige honden het even voor je oplossen. Want wollah, wij hebben ook rechten. Hoe groot is die plaat voor de kop?

Draaideurcrimineel | 17-10-17 | 17:36 | 1

Groot. Maar laten we het gewoon islamitisch bekijken, die "kinderen" komen wel terug 'als god het wil'. Geen eigen verantwoording nemen, altijd externaliseren en projecteren.

noerg | 17-10-17 | 17:42

Ik wil hun kinderen wel helpen. Naar God dat dan wel weer wel !!!!

hanneke53 | 17-10-17 | 17:28

Hoezo helpen bij terugkeer, ze zijn toch ook zonder hulp gegaan?

jochum1980 | 17-10-17 | 17:26
-weggejorist-
Ervaringsdeskundige | 17-10-17 | 17:26

Laat de familieleden van deze islamitische IS-gedrochten die zich beklagen over het feit dat Nederland dit uitschot niet terug wil, zelf afreizen naar de islamitische desolate woestenij, in meer dan één opzicht, om zich bij deze misbaksels te voegen. Opgetiefd staat netjes.

kempenaer | 17-10-17 | 17:23 | 3

Ik snap er ook geen ballepiet van, ze kunnen toch naar hun kinderen toegaan passende kleding hebben ze al.

botbot | 17-10-17 | 17:40

Als ik mijn zuster in Canada wil zien zal ik er echt naar toe moeten gaan en als mijn zuster hier wil komen regelt de overheid 0,0 nada.

botbot | 17-10-17 | 17:42

@ botbot
Precies. Het is weer zeer tekenend voor deze figuren zonder schaamte en vol brutaliteit.

kempenaer | 17-10-17 | 18:13

Dit kan toch niemand verrassen, toch? Sinds IS zwaar aan het verliezen is en de buitenlandse hakbars zich gedesillusioneert met vrouwen en koters aanmelden bij de vluchtelingenkampen verwacht ik dit al. Vanochtend al de opmaak voor een zieligheids- en sympathieoffensief in de Volkskrant middels een interview met de IS vroedvrouw.
Morgen op de Joop: “Schandalig hoe de Nederlandse overheid kwetsbare vrouwen met kinderen laat wegkwijnen in vluchtelingenkampen. Daar kweken we een nieuwe generatie terroristen mee”, aldus Van Jole.
Nu nog wachten tot Liesbeth v Zegsveld klaar is met die zaak van die zielige treinkapers en dan zal ze zich voor de rechten van deze gemarginaliseerde groep vrouwen en kinderen inzetten.

Titaantje | 17-10-17 | 17:22 | 1

Titaantje | 17-10-17 | 17:22
Ik zie hem er voor aan! En dan lekker modereren zodat alleen de dorpsgekken het hoogste woord mogen voeren. Lijken ze zo intelligent. Dat hopen puike comments in de virtuele prullenbak verdwijnen weet alleen iemand die kijkt wat er zoal in de wacht staat.

toetssteen | 17-10-17 | 17:53

Ze mogen daar blijven.

van Oeffelen | 17-10-17 | 17:21

Ach kom, wat een kortzichtigheid van de regering en de in de reacties.
Hoe vaak krijgen we de kans zoveel deradicaliseringsexperts met veldervaring op te nemen in de samenleving?
Deze unieke kans mogen we toch niet aan ons voorbij laten gaan?

En de regering heeft echt alles gedaan om ze tegen te houden naar Syrië af te reizen? Onzin! Deze klojo's hebben het vuile werk verricht om Assad te elimineren en de regering keek toe en zag dat het goed was.
Dat van IS niet veel meer over is hebben we aan de Russen en Iran te danken en niet aan de Nato en al helemaal niet aan onze eigen schijnheilige regering.

Naïef past hier het beste bij. En dan doel ik op de reacties.
Geraffineerd en gluiperig zijn de woorden die van toepassing zijn op de ogenschijnlijk zwalkende bloedzuigers in Den Haag.

Mike2054 | 17-10-17 | 17:11

Aboutaleb heeft het gezegd dan rot je toch lekker op. Dus familie pak je koffers ga daar heen. Neem die gasten van Denk ook maar mee. Want die waren het niet eens met Aboutaleb.

franck7020 | 17-10-17 | 17:08

Dat zij allen mogen sterven door een fractis cervicibus.

gratias | 17-10-17 | 17:07

Preventief ruimen die familieleden. Wat een kudtvolk.

funkyd | 17-10-17 | 17:02

Dit ligt keurig op de lijn der verwachtingen. En er zijn vast al blonde wijven bezig om hier voor actie te voeren.

Febofiel | 17-10-17 | 16:59

Smoezelige kerels en gemaskerde vrouwen met een ideologie uit de middeleeuwen.
Kan Andre van Duin hier niet iets mee? Achterlijkheid icm een bewust lelijk uiterlijk dient eens GOED weggelachen te worden. Spot en humor zijn de sleutel.

Eigen_Gereid | 17-10-17 | 16:52 | 2

Is André van Duin grappig?

De Vale Gier | 17-10-17 | 16:57

Doe het lekker zelf, André v Duin heeft ook geen zin in een mes in zijn buik

RigouReus | 17-10-17 | 19:57

Gaat er nu dus iemand met de roze plofkap even naar Den Haag om de wensen van de Reaguurders over te brengen? Hoeveel paspoorten zijn er ingenomen en waarom zijn het er maar zo weinig? Een beetje druk kan geen kwaad.

Frau Merkel | 17-10-17 | 16:44

Ik stoor mij aan de passieve houding van Nederlandse moslims inzake het veroordelen van moslimterrorisme.

Zenzeo | 17-10-17 | 16:40 | 1

Ik ben een moslim, een in Rdam geboren en getogen moslim. Ik (en met mij 99.9999% van de moslims wereldwijd ergeren ons groen en geel aan dit soort idioten. De moslims hebben al zwaar geleden onder IS en de oorlog die 'as we speak' nog gaande is, los van de beeldvorming over moslims die nu wereldwijd is ontstaan dankzij IS.. Wat verwacht men in godsnaam ;-) dat een gemiddeld moslim hier in Nederland hieraan kan doen???
De imams in de moskeeën preken week in week uit dat IS (en alle look-a-likes) uitgeroeid moeten worden, alle moslimlanden vechten keihard mee om IS te verslaan; artikel hierboven is enigszins wel te begrijpen het blijft hoe dan ook je kind/man/broer of whatever.
Maar wat mij betreft mogen ze daar wegrotten en alle mede-idioten die IS eren. Gemiddeld profiel van een syrie ganger is toch een loser, tokkie, low-life of een doorgeblowde junkie, een mislukte crimi die denkt daar even weer het mannetje te kunnen zijn. Kortom uitschot. lekker daar laten, of tenminste zolang in een Iraaks Syrisch gevangenis laten zitten dat ze letterlijk hier de grond komen kussen :-)

staples | 17-10-17 | 18:00

van al dat gespuis met een dubbel paspoort meteen het NL paspoort intrekken. laat het land dat in eerste instantie verantwoordelijk is voor het ontsporen van deze idioten er maar mee dealen.

jonckheer | 17-10-17 | 16:38

Terecht. Een goddeloze samenleving als de Nederlandse is horigheid en dienstbaarheid verschuldigd aan Ware Gelovigen.
-
De schatplichtigheid in de vorm van een maandelijkse bijdrage, dáár schort het niet aan, maar ze moeten natuurlijk niet denken dat ze zo maar alles kunnen maken. Breng onze Mujaheddeen terug, stelletje kufars!

bisbisbis | 17-10-17 | 16:23 | 1

Zwartniqaabje wil wel eens weer goed gebeft worden. Welkom, welkom! Toch?

Eigen_Gereid | 17-10-17 | 16:54

De overheid moet inderdaad iets doen: die families er ook uitzetten. Stukje gezinshereniging.

Cor Netto | 17-10-17 | 16:19

Als het aan mij ligt trekt de Nederlandse regering de de Nederlandse paspoorten in van Syrië-gangers.

Nooit meer Nederland in. Waar je naartoe rot , zoek je maar lekker uit. Kijk maar of je welkom bent in het land waar je nog een paspoort van hebt. En anders blijf je lekker in Syrië.

Oh ja, en aangezien je hele jihadistenfamilie het allemaal prachtig vond toen je naar Syrië en geen vinger uit stak om je tegen te houddn mogen zij ook hun Nederlandse paspoort inleveren en binnen 24 uur ONS land verlaten. En mochten ze geen Nederlands paspoort hebben, dan gelijk vertrekken. Iuders, broers, zussen, neven en nichten. En waar ze naartoecrotten mogen ze zelf uitxoeken. Naar het kalifaat voor mijn part. Oh nee, dat bestaat niet meer. Doei!!

Turbocharger | 17-10-17 | 16:15 | 2

De meeste Syriëgangers komen juist uit families die gematigd of niet religieus zijn. Zat berichtgeving van wanhopige ouders die alles geprobeerd hebben om het afreizen te voorkomen en om hun kinderen terug te halen. Komt bij dat de meeste mannen gesneuveld zijn dus we hebben het over vrouwen en kinderen.

Van mij hoeven ze niet terug hoor maar hou je wel bij de feiten.

De Koreaanse Slet | 17-10-17 | 16:24

Koreaanse slet betaald geen belasting en jodenhatende kinderen zijn prima in nl. Over emancipatie gesproken: Denk je dat mijn vrouw meegaat als ik naar een kkk-bijeenkomst wil?

rattenvanger XL | 17-10-17 | 16:39

Dat ben ik met ze eens, ik stoor me ook intens aan de passieve houding van de Nederlandse overheid. Die zouden veel proactiver moeten handelen m.b.t. het denaturaliseren c.q. executeren van jihadisten

Renkum0317 | 17-10-17 | 16:14

Laat ik nu eens heel wijs doen en hier niks over zeggen, ik wil geen ban oplopen.

Pietje | 17-10-17 | 16:12 | 1

Als je een ban krijgt halen wij jou ook niet terug zegt de overheid. Gelijkheidsbeginsel ftw

RigouReus | 17-10-17 | 19:59

Waarom zouden we ze helpen? Die kinderen zijn niet van Nederlandse bloede, zijn niet in Nederland geboren en hebben ook geen Nederlandse nationaliteit. Waarom hen dan met voorrang naar Nederland halen ten opzichte van andere moslms? Omdat hun ouders de Staat verraden hebben? Lijkt me eerder een reden om ze er juist langer te laten zitten.

du Roi Soleil | 17-10-17 | 16:11

Als ze ze laten overkomen, ... goed, maar dan is het voor een goede ouderwetse executie bij het ochtendgloren.

Bij de wekelijkse markt kan ook kunnen we toegangstickets verkopen.

Lt-Kol Kilgore | 17-10-17 | 16:10

En dat woont dan ook serieus in ons land. En er zijn dan ook nog Nederlanders die dat graag zien, zulke diversiteit.

Goldfinger | 17-10-17 | 16:06 | 1

Nop. Die Nederlanders lijden aan het Stockholm syndroon

Eigen_Gereid | 17-10-17 | 16:56

Gewoon een paar extra bommen erop.
Van mij mogen ze dat hele MO platbombarderen met chemische bommen.

MEER = BETER | 17-10-17 | 16:02

Met andere woorden: we motten dat schorem hier niet meer... laat ze maar helpen met de wederopbouw in Aleppo, doen ze iets nuttigs.

Jan Gordelroos | 17-10-17 | 16:02

One shot one kill, hellfire drones, jdam, koerdische eskaders oplossingen genoeg

HetOorAakel | 17-10-17 | 16:02 | 1

hun gsm en satteliet phone nummers doorgeven aan de Franksen en YPK, die lossen dat wel op.

Lt-Kol Kilgore | 17-10-17 | 16:11

In een doodskist mogen ze best terug komen.

ceriel82 | 17-10-17 | 15:57 | 2

Waar wil je die laten dan? Weer zo'n plan dat buiten de Randstad opgelost moet worden zeker

RigouReus | 17-10-17 | 20:01

Zonde van het hout en ruimte. Gewoon laten waar ze zitten, ze zoeken het zelf maar uit. Ze wisten het toch zo goed. Als de dan toch komen gewoon bij het chemisch afval.

webmiep | 17-10-17 | 20:22

Ik hoop dat de beheerders van het gevang in Syrië de goedkoopste oplossing kiezen. Als allemaal een nekschot te duur is, dan is er vast nog wel iets goedkopers te verzinnen. Maar in geen geval vrijlaten en in geen geval terug naar Nederland. Nou ja, misschien in een goed afgesloten container zonder luchtverversing.

JvanDeventer | 17-10-17 | 15:57

Als je je nare geradicaliseerde familie graag wilt zien kun je ook lekker daarheen gaan toch? Lijkt me niet perse nodig om al dat tuig hier heen te halen. Prima dat de overheid niks doet. Lekker daar laten.

KarelMartel732 | 17-10-17 | 15:56

Sterker nog, er zou een ontvangstcomité klaar moeten staan om IS-gangers meteen op te vangen in een wakeboardroom om achter het aantal moorden te komen en naar gelang de hoeveelheid de juiste maatregelen te treffen. Zonder pardon...

Jan Gordelroos | 17-10-17 | 15:49

Ze houden maar een crowd fund actie in de moskee om die gasten... nee laat maar.

Eshek | 17-10-17 | 15:47

Er zijn een aantal redenen waarom ik dit geen goed plan vind:
Wat, denken zij aan de maatschappij toe te kunnen voegen? Dus hoe, ga je in je eigen onderhoud voorzien en dat van je kinderen? Ik neem aan dat het niet de bedoeling is dat familie deze bekostiging gaat dragen. Waarom de belastingbetaler wel?
Over kinderen gesproken, enige tijd geleden kwam in een interview, Belg met één van de aldaar opgesloten vrouwen, naar buiten dat deze kinderen feitelijk zwaar gestoord zijn, met dank aan de waanzin waaraan zij onderhevig waren. Da’s leuk straks, voor op school…

Ik ben het regelmatig niet eens met onze regering, maar als ze hier de poot in stijf houden, kan ik daar niet rouwig om zijn. Er zijn grenzen!

Claudia M. | 17-10-17 | 15:46

Foute kinderen. Foute ouders.

gaffelbaard | 17-10-17 | 15:44 | 1

Foute ouders, foute kinderen...

Air van Boven Dorens | 17-10-17 | 16:00

De overheid doet niets. Terecht?
Ze moeten die lieden actief weren. Nooit meer terug naar NL. Doei!

Halal gehaktbal | 17-10-17 | 15:42

Sorry dat je niet verder kan jihadden, wordt tijd dat er een hijskraan richting jullie kampje komt. Smerige christenmoordenaars.

rattenvanger XL | 17-10-17 | 15:41 | 1

Allesmoordenaars. Ik meen toch echt dat ze veel meer moslim slachtoffers hebben gemaakt.

Halal gehaktbal | 17-10-17 | 15:43

Helemaal mee eens, die terugkeer in een bodybag snel regelen. Oh, wacht...

Kapitein Stijlvol | 17-10-17 | 15:40

De regering is altijd duidelijk geweest: het vertrek naar IS-gebied is vrijwillig en terugkeren is geen optie.

Mannes | 17-10-17 | 15:37 | 1

Ja, maar er zijn maar een beperkt aantal paspoorten ingetrokken. Van mij part trekken ze elk paspoort in van iedereen van IS die daar gevangen zit.

Atlantis-95 | 17-10-17 | 17:46

Hoe ze het durven he. Totaal geen zelfreflectie. Zijn ze gewoon naar het kalifaat afgereisd, hebben oorlogsdaden op hun geweten en dan hebben ze het gore lef om onze overheid van gebrek aan empathie te beschuldigen. Deze gedachtengang is echt tekenend.

zwarte_weduwe | 17-10-17 | 15:36

Ik zou zeggen: geef ze de franse behandeling. Oh nee: er is zo erg bezuinigd op defensie dat militairen die daar die gasten opjagen om om te leggen, niet de juiste uitrusting meekrijgen. Dus laat deze overheid nu maar eens actief niets doen voor deze gasten. Kunnen ze over 80 jaar hun eventuele excuses maken, mochten de verre nabestaanden gaan lopen zeiken en jammeren hoe erg het niet was.

loser | 17-10-17 | 15:35
-weggejorist-
Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:27

De hele toon van dat artikel geeft me zo'n ongelofelijke smerige smaak in de mond. Bah! Ze zijn allemaal zielig, bla, bla, bla. Toen IS daar de scepter zwaaide waren de IS vrouwen de meest afgrijselijke feeksen naar de gevangenen toe. De verhalen van de o.a. de Yezidi's liegen er niet om. En dan dit tenenkrommend gemekker. Ach, wat zijn ze zielig. Schijtend op alles dat dit land ze te bieden had, onverholen afkeer naar de Kafir. En nu dat IS sprookje een nachtmerrie blijkt met hangende pootjes terug? Ik. dacht. het. niet. Zoek maar ergens een Islamitisch land om verder te leven. Daar kun je de hele dag onder de Shariah Wetgeving leven, wordt je niet geconfronteerd met al die vieze k.k.tata's en hun vieze gewoonten en mag je als 1-pers. KOMO het leven door. Als de Engelse en US soldaten, die de stranden van Normandië bestormden zouden kunnen zien wat er nu van Europa is geworden en wat we ons allemaal maar laten aanleunen liepen ze ter stond terug de zee in

Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:27

Als ik Schiphol was zou ik gewoon de rode loper uitrollen bij een willekeurige gate en een foto daar van maken met op de achtergrond het bord met alle gecancelde vluchten vanuit Raqqa. Een groot krijtbord erbij met de tekst.

Het IS niet anders!

TP 1984 | 17-10-17 | 15:27

Een Argentijnse terugvlucht mag van mij; ergens ter hoogte van Italie het vrachtluik open en zo de middellandse zee in van tien km hoogte.

miff | 17-10-17 | 15:23 | 2

waarna ze worden opgepikt door de kustwacht en zo weer de nieuwe migranten procedure in rollen.. ga jij ze even op nieuwe ideeen brengen.

p17266141 | 17-10-17 | 15:43

p17266141 | 17-10-17 | 15:43
10 kilometer vrije val doet wel wat met de mens... en water is dan beton met een laagje titanium.

Acar_ketimun | 17-10-17 | 16:05

Heb hierboven met groeiende verbazing van reaguurder Bismut gelezen. Ze bestaan dus nog, de slappelingen in Nederland, die bij elk kindertraantje actie van de overheid eisen.
Is het normaal dat de kinderen op de daden van hun ouders worden afgerekend?
Ja dat is normaal in dit geval. Wij Nederlanders werden vroeger ook op de daden van onze ouders afgerekend. Omdat ze bijvoorbeeld fout waren in de oorlog. Of na de oorlog communist waren. Dacht je dat er voor die kinderen recht bestond op een baan bij de overheid? Nee dus.
En in dit geval is het tienmaal erger. Met deze kinderen haal je gif, dood en verderf binnen, want ze haten ons nu al.

Graaf van Egmont | 17-10-17 | 15:23 | 1

Op zich gelijk. Alleen vinden de bovenonsgestelden afkomst al niet belangrijk als het om onze erfmonarchie gaat dus men zal wel weer toegeven.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:28

Ongezien de tyfus voor dit klaagvolk, laat ze maar lekker daar waar ze thuis horen.

de uitbater | 17-10-17 | 15:18

Eindelijk een overheid die doet wat ze doen moet. Of liever gezegd: niet doet. Wat ze niet moet doen.

Bernard Weiss | 17-10-17 | 15:18

Laat die ons zeer vijandig gezinde wijven met kids lekker daar blijven; we hebben totaal geen behoefte aan mogelijk bomgordelrijpe figuren hier.

Wobbelplatte | 17-10-17 | 15:17 | 1

elk terugkerend moezlim wijf is een mogelijke 7 nakomelingen (lees=islam-soldaten)

telelezer | 17-10-17 | 15:38

Voor mij mogen alle syriegangers de Amerikaanse, Franse, en Koerdische "oplossing" voor westerse IS-leden aan den lijve ondervinden. Daar wil ik nog wel aan meebetalen ook. Duivelsgebroed!

Roadblock | 17-10-17 | 15:15

Maar stel dat de familie te goeder trouw is (je weet het niet he), dan is het wel begrijpelijk dat ze hun zoon/dochter zo snel mogelijk in Nederland willen hebben en na gevangenisstraf bij zinnen komt. Dat zou ik me nog wel voor kunnen stellen.

van heinde en verre | 17-10-17 | 15:14 | 2

Met TBS zou dat al niet lukken, en westerse gevangenissen zijn broeinesten van radicalisme (mn de Britse)

Knoeperd | 17-10-17 | 15:29

ja want ze zijn toch immers "soooo sielig"

telelezer | 17-10-17 | 15:44

Iedereen die naar Syrie reist ongewenst vreemdeling verklaren. Hoe moeilijk kan het zijn?!

Maxx! | 17-10-17 | 15:12 | 1

Opzouten met dat inteelt gebroed!!

joppo0 | 17-10-17 | 16:53

Hoop dat de Nederlandse overheid deze klagende families registreren en continu in de gaten houden. En een ticket van de overheid? - Geen probleem! Maar dan wel NAAR Syrië toe. Om nooit meer terug te keren. De brutaliteit... Groen Links zal wel een vliegtuig voor ze charteren de arme zielen. *Boehoe*

sander3488 | 17-10-17 | 15:11

Ik wens Assad veel plezier met zijn nieuwe landgenoten.

brutus68 | 17-10-17 | 15:10 | 1

Ik wens ze vooral veel plezier met Assad, ...

Die heeft zo ergens een kelder, waar het niet al te gezellig schijnt te zijn.

Lt-Kol Kilgore | 17-10-17 | 16:19

Hoog tijd voor gezinshereniging.
In dit geval mag de staat van mij het ticket betalen.
Ik wens alle families veel plezier in Sirië.

Mr_Natural | 17-10-17 | 15:10

O Allah, bezorg de hersenen van alle Syriëgangers én hun provocerende familieleden een kanker die door alle bewoners van de aarde niet kan worden genezen. Wat zegt u? Die hebben ze al, daardoor zijn ze juist moslim? Got a point there...

Jezus van Nazareth | 17-10-17 | 15:10

Ik kots van en ik kots op die lui; wat een walgelijke mensen heb je toch. Van mij mogen die koolzakken daar allemaal de pijp uitgaan en als hondenvoer dienen.

langzullenweleven | 17-10-17 | 15:07 | 1
-weggejorist-
Genitalis | 17-10-17 | 15:32

Ach geld krijgen ze na veel drammen toch wel. Hopen op een goede afloop is dom, de overheid kennende.

Cobalt bomb | 17-10-17 | 15:06

Jitse Akse wordt uit het bevolkingsregister gejoritst en dit soort lui mogen gewoon terugkomen.

Geeft wel aan waar de prioriteit ligt hier ..

ChatBot | 17-10-17 | 15:05 | 2

Als een Gemeente erachter komt dat jij gedurende 8 maanden in een kalenderjaar niet in je woning verblijft schrijven ze je automatisch uit. Dat heeft al tot meer problemen geleidt in Nederland.

Beroep = Boerenlul | 17-10-17 | 15:15

lekker snel uitschrijven die jihad mietjes dan, maar dat zal wel weer ijdele hoop zijn

Rest In Privacy | 17-10-17 | 15:19

Zijn ze lekker halal op vakantie is het weer niet goed.

Uw Verzekeringsadvis | 17-10-17 | 15:04

Ze wisten de weg naar het Walhalla, dus zoek de weg zelf dan ook maar terug!
Liefst niet natuurlijk, rot maar weg tot in de eeuwigheid.
Begrijpelijk dat jullie terug willen naar het Walhalla Nederland, kan je op je reet zitten en tot graf gratis geld maandelijks beuren.
En natuurlijk gratis geestelijke bijstand, en vervolgens het land wat jou helaas pampert te vervloeken.

animalia | 17-10-17 | 15:04

Die familie is natuurlijk benieuwd naar de verkrachtte Yezedi slavinnen voor de huishouding, de stoere gordels met afgehakte kinder hoofden en de roemrijke verhalen van hun afgereisde monsters .
Sterph !

Castor12 | 17-10-17 | 15:04

Misschien kunnen ze vluchten naar zo een ‘all muslim ressort’ in turkie?
Op kosten van zo een walgelijk smerig rijke sjeik uit een zandland.
Lekker ver weg van die discriminerende Nerderlanders.
Want over Nederlanders, vooral de ‘witte’, daar hebben ze toch zo ontzeggelijk veel over te klagen.

Kanarie_Geil | 17-10-17 | 15:02

De Franse regering daarentegen is wel actief. Met het afknallen van Syriegangers in Syrie. Misschien dat de overheid dát met de toekomstige nabestaanden kan bespreken?

van heinde en verre | 17-10-17 | 15:02 | 4

en een leger...

Langshetrandje | 17-10-17 | 15:07

Pang pang!

boerk | 17-10-17 | 15:10

In het geval van de Fransen is het meer het opsporen en dan aan het Iraakse leger laten weten waar ze te vinden zijn, dit in geval met aansprakelijkheid etc. Al met al een hele goede en bruikbare oplossing, waar we binnen onze krijgsmacht precies de juiste middelen voor hebben. Er zijn immers geen kogels voor nodig!

Rest In Privacy | 17-10-17 | 15:11
▼ 1 antwoord verborgen

En jullie domme passieve genderneutrale gefeminiseerde Nederlandse sufkutten maar belasting betalen, omdat er 'zoveel goeie dingen mee gedaan worden."

En maar klagen....

Xirdalan | 17-10-17 | 15:01 | 1

Nee, belasting betalen omdat je anders je huis uit wordt getyfd door de deurwaarder dekt beter de lading. Fiscale onderdrukking door een stel psycho's die de schatkist leegroven met elitaire kulprojectjes en salari en cadeautjes ook. Vind je het gek dat er geklaagd wordt?

Acar_ketimun | 17-10-17 | 16:00

#zucht

Rico den Hollander | 17-10-17 | 14:58

Niet mee eens dat het terecht is dat de overheid niets doet. De overheid zou zich actief bezig moeten houden met het executeren van deze lui als ze weet waar ze zitten. Om te voorkomen dat ze ooit een gevaar voor de Nederlandse samenleving gaan vormen.

RexMundi | 17-10-17 | 14:57

Syrië is weer veilig want IS is kapot dus de familie kan zelf zorgen voor terugkeer naar dat land. Wees gegroet.

Langshetrandje | 17-10-17 | 14:57 | 1

Met behoud van uitkering?

telelezer | 17-10-17 | 15:22

En hoe dacht je dat de commando's dat gaan doen? Geen medische verzorging, geen transportmiddelen, geen kleding, geen wapens, geen ammo en een gedeelde helm. Succes! Volgens de Tweede Kamer kunnen ze er dus morgen heen!

Frau Merkel | 17-10-17 | 16:43

Stuitend seksisme, die vrouwen verdienen een gelijke behandeling en dus hetzelfde lot als hun mannen. Dat die fatwa-flikkers een gezellige tijd tegemoet kunnen zien in het Midden-Oosten is hun probleem.
Overigens is het rapport van Omtzigt behandeld door de Raad van Europa en als het van kracht wordt heeft ISIS zich ook officieel bezig gehouden met genocide/ethnische zuivering van de plaatselijke christenen en Yezidis, wat een misdaad tegen de menselijkheid is. En die verjaren niet, en biedt de ruimte voor een ‘Simon Wiesentahl Instituut’ voor opsporing van islamofascisten.

Knoeperd | 17-10-17 | 14:56

Het is de omgekeerde wereld. De Nederlandse overheid zo hoogstens de uitlevering terug naar Syrië mogelijk moeten maken zodat ze daar in de gevangenis gezet kunnen worden ter voorbereiding van executie.

GroetenVanUrk | 17-10-17 | 14:55

Zoals iemand al schreef, ik vertrouw die EU adepten in onze regering voor geen cent dat ze niet gaan konkelfoezen om ze op e.o.a. wijze weer naar hier worden gehaald

bart2653 | 17-10-17 | 14:55

Persoonlijk had ik liever gezien dat de overheid het Nederlandse paspoort had ingetrokken waar mogelijk

Rest In Privacy | 17-10-17 | 14:55 | 2

Dit.
Alle ruimte voor in geval van dubbele nationaliteit, en treden in vreemde krijgsdienst-achtige redenaties lijken me ook toepasselijk.

Knoeperd | 17-10-17 | 14:58

Ziet u mijn tegel van @Sjefke7807 | 17-10-17 | 14:33
Het is voor de wet allang mogelijk. Nu moeten ze de daad nog bij het woord voegen.

Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:25

Ik voel ook veel voor de Franse methode, alle volwassen Syriëgangers afknallen. Geen terugkeer, geen proces, geen gevangenisstraf, nee gewoon dood. Dat wat die lui aan gruwelijkheden hebben begaan komt overeen met wat onze gewaardeerde Oosterburen in '39 - '45 hebben aangericht.

DeDenkerT | 17-10-17 | 14:55 | 3

En ik vermoed dat zelfs die zich in sommige gevallen nog geschaamd zouden hebben bij de daden van IS.

Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:20

En ik vermoed dat zelfs die zich in sommige gevallen nog geschaamd zouden hebben bij de daden van IS.

Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:20

Die hadden in elk geval wetenschappelijk onderzoek verricht. Over wat je met de resultaten van het onderzoek moet doen kun je over van mening verschillen.

Reaganmania | 17-10-17 | 16:34

Ja mooi om te zien hoe graag deze mensen zich wilden aansluiten bij het winnende team en hoe graag ze zich er nu van willen distantiëren nu blijkt dat ze op het verkeerde paard hebben gewed. Dan ineens moet Nederland weer met open armen klaar staan met gratis geld en hulp. Terwijl ze een paar jaar daarvoor diezelfde open armen nog eraf gehakt zouden hebben. En kotsten op onze samenleving en op het leven van anderen. Nu ze zelf in de hoek zitten waar de klappen vallen zijn ze ineens massaal slachtoffer want we hebben het zo nooit bedoeld. Mensen levend het hoofd eraf snijden, langzaam verzuipen in kooien, levend in brand steken, gevangenen opblazen met handgranaten of raketwerpers, executies met kromzwaarden, kinderen die volwassen gevangenen door hun hoofd schoten, alles kon en alles mocht, totaal ontmenselijkt, barbaars en inhumaan. Maar nu moeten voor datzelfde moorddadige bloeddorstige, barbaarse volk, nu ze zelf de lul gaan zijn, ineens alle registers wat menslievendheid betreft open. Nu ze zelf hun armoedige hachje bedreigd zien staan ze van de hoge toren te roepen over rechten en durven zelfs plichten van ons te noemen. Schijtbang zijn ze. Intens laf en slap volk. Neem je verantwoordelijkheid en sterf zoals je zelf lachend en moedwillig zovelen wreed hebt laten sterven. Doe dan!

Dutchbeaurouge | 17-10-17 | 14:54 | 3
-weggejorist-
Knoeperd | 17-10-17 | 14:59

Precies. Om de Mensenrechten van al hun arme slachtoffers werd óók niet gemaald. In het geheel niet zelfs. Er werd maar wat prat gegaan op die barbaarsheid door middel van YT video's, FB en andere webmedia. Een eigen Glossy werd uitgebracht om maar zoveel mogelijk mensen naar het nieuwe IS paradijs te lokken en in niet mis te verstane bewoordingen uit te leggen aan de Kafir wat ons allemaal nog te wachten staat. Als je zo opzichtig afstand doet van al je menselijkheid en waardigheid moet je ook niet raar opkijken dat men niet bepaald op je terugkeer zit te wachten. Naïeve "welkom in mijn land" mensen uitgezonderd misschien.

Sjefke7807 | 17-10-17 | 15:18

+1

Matwetwe | 17-10-17 | 15:33

Ik ben een keer trots op onze overheid !

Gags Beasley | 17-10-17 | 14:54 | 1

Ik vrees dat je veel te vroeg juicht.

Dr_Johnson | 17-10-17 | 17:10

Die lui zijn werkelijk alle schaamte voorbij. Nu wordt de kind-kaart gespeeld. Beetje zielig doen. Laat maar lekker rotten in die zandbak. Meest humane is een buikschot van een sniper. Denk niet dat die IS-gang(st)ers ook maar 1 vinger zouden hebben uitgestoken als er een Nederlandse piloot zou zijn neergehaald boven die zandbak. Volkomen van de pot gerukt. Sturen nu werkelijk al die Islamitische landen hun Josti's naar Nederland ?

Ruikbaard | 17-10-17 | 14:54

Is dit een grap? Of is het volgens de Islamitische jaartelling deze hele week 1 april.

MocheGurandero | 17-10-17 | 14:54

De overheid zou het als een primair belangrijke taak moeten zien om jihadgangers actief te verhinderen terug te keren. Hun familie eveneens uitzetten en een terugkeer verhinderen zou zeker op zijn plaats zijn.
Deze mensen hebben onze cultuur de oorlog verklaard, zij gedragen zich daarbij niet conform enige wet- of afspraak, ergo:

ga dood!

Jan Passant mk2 | 17-10-17 | 14:54

Beetje te kort door de bocht. Ik herinner mij nog dat een marokkaanse vader uit Amsterdam West de deur had platgelopen bij allerlei instanties om te waarschuwen voor de radicalisatie van zijn zoon die nu omgekomen is. Niet zo passief als GeenStijl ons wil doen geloven. Maar als ze volgens Hollandse normen en waarden waren opgevoed, en niet zo bedreigd/geïntimideerd door de groep waarin ze zitten, hadden ze over het algemeen wel meer aan de bel getrokken

Sans Comique | 17-10-17 | 14:52 | 2

Dat is een andere situatie, namelijk VOOR de afreis het (ongetwijfeld verscheurende) aftakelingsproces zien en trachten tev voorkomen. Nu evenwel gaat het om meerderjarigen die er moedwillig voor kozen naar ‘het Kalifaat’ af te reizen om mee te moorden en verkrachten en slavenhandelen cq. dat mogelijk te maken en nu, nu het zijn natuurlijke einde bereikt heeft (ofschoon, net zoals Marxisme, het weer opnieuw zal worden geprobeerd, met dezelfde uitkomst) wil men opeens de benen nemen, en moeten we daders zielig gaan vinden. Dikke doei.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:06

Ook hier weer: waarom is de overheid verantwoordelijk? Eerst de vader en later de Imam hebben die jongen gehersenspoeld met het Islam-gif. Kom dan ook niet zeuren als hij de daad bij het woord voegt.

witwas | 17-10-17 | 15:10

Ik denk zomaar, dat vanaf morgen, de VVD, D66 en CDA en Timmerfrans en Bert Koenders, onder regime van de EU een luchtbrug beginnen om al die arme IS-killers naar Nederland te halen. ALLEMAAL!

En waarom? Om ons keihard te jennen, en dat mag ook weer doden kosten, dat maakt ze niet uit. Dat is juist het doel. Moeten we maar geen referenda houden en petities.

Creaguurder | 17-10-17 | 14:51

Opdat hun Allah zich over hen ontverme!

Een vrije paling | 17-10-17 | 14:48 | 1

Met z'n kromzwaard ja

spuit-12 | 17-10-17 | 15:09

Deze mensen gebruiken gewoon de methode die bij hen in nederland succes heeft .Een grote bek opzetten bij links nederland en je krijgt wat je wil hebben.Zo doen die migranten dat ook.dmv intimidatie en agressie links nederland voor je karretje spannen ,want het zijn sukkels die kruipen voor ze.

p17266141 | 17-10-17 | 14:47 | 1

Maar eerst gaan de "humorloziërs" sluw in de slachtofferrol de zielepoot uithangen om ons toch vooral schuldig te laten voelen (waar alleen nog maar debiele Gutmenschen in trappen) maar dan, zodra ze verblijfs"status" hebben gekregen dan komen de eisen, de agressie, de intimidatie en de verwijten aan de gemene egoistische racistische witte fascistische "Kruisvaarders" die als haram ongelovigen zijnde, volgens de koran de gelovigen moeten onderhouden

telelezer | 17-10-17 | 15:06

'dit land is stuk , mag ik een nieuwe om te slopen ? '

pontius | 17-10-17 | 14:47
-weggejorist-
Wachtmeester R | 17-10-17 | 14:47

Laat ze maar lekker wegrotten daar. Het Islam duiveltje zit in hun hoofd en daar zitten we hier niet op te wachten. Nu niet janken als het een fail blijkt te zijn.

doskabouter | 17-10-17 | 14:47

Ik had net Saudi Arabie aan de telefoon: ze zijn welkom!

TheseDays00 | 17-10-17 | 14:46 | 4

Dubbel? Ze motten geen buitenlanders tenzij het niet anders kan. Opvang van vluchtelingen komt niet in het boekje voor, dus iedere slaaf met een buitenlands paspoort wordt geteld als het uitkomt. De vlag gaat hier uit als dat land geen olie meer exporteert.

TheseDays00 | 17-10-17 | 15:07

Einde, het is nog erger: toen de oorlog woedde namen de Golfstaten en SA geen vluchtelingen op ‘omdat daar terroristen tussen zitten’, pas vorig jaar kwam daar enigzins beweging in (en dan nog steeds heel mondjesmaat). Maar liever zeurde men over Trump dan over buur- en regiolanden.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:10

Mmm, we hebben sinds kort Syrische tijgers in de opvang in Friesland. Als we die nou gewoon ongewenst Syrisch vlees voeren hebben we een win-win. En biologischer en CO2-neutraler krijg je het niet. Ik ben voor.

Graaisnaaiert | 17-10-17 | 19:18
▼ 1 antwoord verborgen

Ze zijn tenminste medeplichtig aan misdrijven gepleegd op Syrisch of Iraaks grondgebied. De eerste rechtsmacht komt toe aan de landen Syrie en Irak, met hun gekende humanitaire rechtssysteem.
Zij die IS zijn gevolgd hebben niets te klagen wanneer de Syrische of Irakese rechtspleging op hen wordt uitgeoefend, immers Het IS waar ze zo van hielden had het zevende eeuwse systeem van het Arabische Schiereiland.
Mogen ze vervolgens wegrotten in een kerker naar keuze van de strafoplegger. Ouders en grootouders kunnen via de rode halve maan hun kroost voorzien van de gewenste bijvoeding.
De Staat der Nederlanden kan verder niets voor deze mensen betekenen. Gegokt en verloren. Toedels.

Glasgow Argus | 17-10-17 | 14:44

Alleen de brutaliteit is al een rede genoeg om van je stoel te pleuren!! Ze zijn echt niet goed in hun kneiter! Ze hebben met en voor de vijand gevochten. Volgens onze min. Pres. Zijn wij in oorlog met die lui. Tot 1950 werd je gewoon afgeknald in Nederland voor land verraad! Man man man

ikdenkwat | 17-10-17 | 14:44

de slachtofferrol zit er bij deze daders goed ingebakken

Marcel66664746 | 17-10-17 | 14:43

Het is veel handiger om al die familieleden hier een gratis (zijn ze gewend) ticket naar Syrië te geven, dan kunnen ze samen met hun geliefde jihad familie de boel weer opbouwen .

blauwe zander | 17-10-17 | 14:43 | 1

Ik geloof niet dat de mensen in Syrië zo blij zijn met deze "buitenlanders"... Maar ja, wie wel?

Claudia M. | 17-10-17 | 14:49

Uitlevering, wat grappig. Dus IS is toch een echte Staat? OK, dan zijn ze dus wel degelijk in vreemde krijgsdienst getreden, met alle juridische gevolgen van dien.
Van hoeveel walletjes wordt er inmiddels gegeten?

Schoorsteenveger | 17-10-17 | 14:41 | 1

Iets van jouw rechtstaat is niet de mijne ;) Maar je hebt gelijk, dan ook vreemde krijgsdienst aanwrijven, boeit stateloosheid ok meteen niet meer (zie Oostfront vrijwilligers).

Knoeperd | 17-10-17 | 15:12

Waarom zou Nederland om uitlevering moeten vragen? Ze zitten daar vast voor daar gepleegde (oorlogs)misdrijven.

Tapu | 17-10-17 | 14:40

Ik lees toch echt - babymachines van de genocideplegers.
Lekker de onwetende uithangen , praten met gespleten tong naar de kaffers.
persona non grata - jammer voor jullie .
Vraag maar genade bij het land waar je nu zit , kijken of ze nu nog zo barmhartig zijn na de totale ( culturele ) verwoesting van hun land door jullie geliefde echtgenoten.

pontius | 17-10-17 | 14:40

Als een expat zijn Nederlandse paspoort in het buitenland laat verlopen krijgt die hem met de grootste moeite weer terug. Als er sprake is van 2 nationaliteiten dan krijgt hij zijn NL paspoort nooit meer terug. Voor IS strijders zou moeten gelden dat zij nu onder IS het Kalifaat vallen en dus het verkrijgen van een NL paspoort onmogelijk is.

Beroep = Boerenlul | 17-10-17 | 14:39
-weggejorist-
Dagdief | 17-10-17 | 14:38
-weggejorist-
Lichtpuntje020 | 17-10-17 | 14:34
-weggejorist-
Lichtpuntje020 | 17-10-17 | 14:34

Hey, ik vind dat we ze moeten helpen. Familie van onze koningin heeft toch expertise met het vervoeren van ongewenste personen naar een plek waar ze geen gevaar opleveren?

dodo12321 | 17-10-17 | 14:31

Ik zou zeggen: ga ze zelf halen. Alleen moet je verplicht via Turkije reizen en een jas in de koerdische driekleur dragen. Wat bijzonder goed helpt is de internationaal erkende vlag van terughalers bij je te hebben en flink mee zwaaien. Voor de leek lijkt het op een plaatje van Abdoellah Özalan maar schijn bedriegt.

hangtiet met knoop | 17-10-17 | 14:31

" Ze hopen Nederland te dwingen tot een actievere opstelling. 'Mijn dochter die vrijwillig naar het kalifaat is vertrokken, heb ik opgegeven. Zij is niet meer de dochter die ik kende voor haar vertrek', zegt een vader. Van hem mag zij voor heel lang achter de tralies verdwijnen. Zij is bewust afgereisd. Maar zijn kleinkinderen zijn onschuldig. Die hebben, zegt hij, recht op een humane behandeling. Die moeten terug kunnen komen en door de familie in Nederland worden opgevangen."

Ik vind dit op zich geen onredelijk standpunt.

Japannert | 17-10-17 | 14:31 | 12

Je hebt natuurlijk gelijk dat dit niet onredelijk is in ónze wereld. Alleen je begaat de denkfout dat je onze denkwereld 1 op 1 extrapoleert op die van hen. Dat met deze onredelijke mensen een redelijke discussie gevoerd kan worden. Dat is onmogelijk. Redelijkheid en onredelijkheid zijn in deze dus geen valide punten meer om een discussie op te baseren. Het is zwart/wit omdat deze mensen niets anders willen begrijpen. Hard tegen hard is de enige mogelijkheid. Dat er dan mensen tussen wal en schip vallen, so be it. Die enkele tientallen zijn volledig verwaarloosbaar en het zeker niet waard om een maatschappelijke discussie te krijgen die in onze toch al zo gepolariseerde wereld wel eens hard kan ontsporen. Ik denk dat zij gewoon beter daar kunnen blijven. het is niet anders. De tranen drogen wel hoor met de tijd. Dan gaan ze maar skypen met hun familie ofzo. Slappe knieën allemaal, gewoon kop vooruit en trappen, ook al zit je in Syrië als ex-IS'er, fuk dat. Sommige keuzes zijn onomkeerbaar.

Dutchbeaurouge | 17-10-17 | 15:17

Op eerste gezicht lijkt het misschien redelijk maar die kinderen zijn al op zeer jonge leeftijd geindoctrineerd, 5-6 jarigen werden bv getrained om gevangenen af teknallen. Bij de destijds door Boko Harem ontvoerde schoolmeisjes waren deze binnen korte tijd al zo gehersenspoeld dat ze hun familie na ‘bevrijding’ vermoord hebben, zich opgeblazen etc - en dat waren oudere meiden die al oorspronkelijk een eigen persoonlijkheid hadden. Kun je nagaan wat dat voor jarenlang gehersenspoelde, jongere kinderen voor een risiscos op gaat leveren.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:18

Dutchbeaurouge | 17-10-17 | 15:17
De familie kan natuurlijk ook naar Syrië verhuizen om lekker samen met het kroost te zijn en de opvoeding op zich te nemen. Werk genoeg in die contreien.

SnartBlirdetRagnarok | 17-10-17 | 15:30
▼ 9 antwoorden verborgen

Het grote eufemiseren is al begonnen. "Syriëgangers"? Klinkt als "Indiegangers", soldaten die door de Nederlandse overheid destijds naar Indie gestuurd zijn. Laten we aub gewoon het beest bij de juiste naam noemen: IS-vrijwilligers of IS-collaborateurs (a la SS-vrijwilligers en SS-collaborateurs)

BASinnic | 17-10-17 | 14:29 | 2

Net zoals het woord "strijders". Dat impliceert nog iets van nobel- of dapperheid. Iets dat deze "helden" niet zijn. En net als de SS-ers van weleer zouden we aan deze lieden ook geen woord vuil moeten maken. Op de platte kar het dorp door en Neurenberg 2.0, meer smaken zijn er niet. Dit soort onmensen terug laten keren in onze maatschappij is net zoiets als de vos op je kippen laten passen...

Sjefke7807 | 17-10-17 | 14:49

Klopt, is ordinaire Newspeak.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:20

Dan maar het Franse voorbeeld om Franse jihadis daar te doden. Goed plan

schalwijk023 | 17-10-17 | 14:29 | 1

Eens, en indien nodig niet alleen daar maar wereldwijd. Oerstom om ze Raqqa uit te laten gaan, schuilen tussen de civilians en onderscheid maken tussen native IS-terroristen en terroristen uit andere landen. Die grenzen stonden nooit vast, die bestaan volgens beroepsoslims ook niet dus moet je ze ideologisch aanpakken, niet paspoortsgewijs en dat is dus gewoon afknallen. Waar ze zich ook binnen die Halvemaangordel bevinden, simpel afknallen. Niet vastzetten, geen zielige trajectjes met gevoelige feminime hulpverleners opstarten, niet verschepen naar andere delen van de wereld, gewoon vastzetten en poef of het hakblok. Met de builenpest ga je ook niet in dialoog, die elimineer je ook. beroepsmoslims zijn net zo gevaarlijk, dus moet je die ook met wortel en tak uitroeien.

Graaisnaaiert | 17-10-17 | 14:36
-weggejorist en opgerot-
FritzVonOranje | 17-10-17 | 14:29

........ Ze worden bij eventuele terugkeer vervolgd, op zijn minst voor deelname aan een terroristische organisatie. Daarop staat een gevangenisstraf van maximaal 15 jaar.
In de praktijk dus een veroordeling van maximaal 8 jaar met 1/3 aftrek is dat 5 jaar en na het 3e jaar start het resocialisatie traject met extra vrijheden.
In october 2020 liggen ze in hun burkini op het strand.

Plaktong | 17-10-17 | 14:27 | 2

5 jaar bajes kost? Kun je beter een premie van 10.000,- per hoofd uitloven aan de Oekrainers van het vreemdelingen legioen om die lui in Syrie op de 'never come-back line' te zetten.

Ben je voor een paar miljoen klaar.

Teleo | 17-10-17 | 14:34

"Daarop staat een gevangenisstraf van maximaal 15 jaar."

Laura H. kreeg vorige week 3 jaar gevangenisstraf, waarvan 2 voorwaardelijk. Dat ene jaar had ze al, sinds ze vorig jaar "terugkeerde", in voorarrest doorgebracht. dus mocht ze na de uitspraak "wandelen". De rechtbank oordeelde dat Laura weliswaar "naïef" was, maar niet gevaarlijk.

Dat is een indicatie van wat je ongeveer kunt gaan verwachten bij die andere IS dozen en "strijders". In het Volkskrant artikel vandaag zie je al dat ze hun "narratieven" min of meer afstemmen, anticiperend op dit soort rechtszaken: ze waren slechts huisvrouw, hadden niks met IS te maken; net als hun echtgenoten, die waren eigenlijk tegen vechten, en hadden om die reden te vrezen van IS. Je ziet gewoon hoe ze zich alweer de slachtofferrol aanmeten, een rol die al die moslims past als een handschoen.

Dr_Johnson | 17-10-17 | 17:01

De overheid moet zich veel actiever bezighouden met vervolging van deze familieleden op basis van medeplichtigheid (het mede mogelijk doen maken op welke wijze dan ook) aan het plegen van (oorlogs)misdaden van de uitreizigers op mannen, vrouwen en kinderen aldaar. Paspoort terug en zij ook terug zou heel mooi zijn.

VP732 | 17-10-17 | 14:27

Ze zijn in dienst van een vreemde mogendheid getreden. NL paspoort ongeldig verklaren. Dat zou de Nederlandse overheid moeten doen.

watergeus | 17-10-17 | 14:26

Ik ben het helemaal eens met die familieden. Ben alvast een giro actie aan het opstarten. Mocht er nog geld overblijven na de terugreis, kunnen we daarvan nog huisvestiging en dergelijke regelen.
Zeg nou zelf, we kunnen ze niet aan hun lot overlaten. Zouden zij ook nooit doen, vraag dat maar jezidi's.

Croxifoxio | 17-10-17 | 14:26

Och, haal die kids maar terug en plaats ze in een bevindelijk Christelijk gastgezin in de Bible Belt, een paar kinderen meer of minder in huis maakt daar toch niet uit. Worden ze weliswaar ook gehersenspoeld, maar dan met minder kans op ontploffingen op langere termijn :P

Boetsj | 17-10-17 | 14:25 | 2

Dat zal 'm ook niet worden. Het is wél de bedoeling dat een Nederlands pleeggezin volledig islamiseert. Geen Hollandse fratsen. Verdiep je nog maar 'ns in de Yunus-affaire.

TB2318 | 17-10-17 | 14:28

Grappig genoeg kwam dat naar voren in Allah In Europa van afgelopen zondag, de Pinkstergemeente duchtig bezig met bekeren. Op zich een vorm van tijdrekken (uiteindelijk vervallen grrrrrristenen in politieke correctheid etc.) maar in ieder geval neemt het explosiegevaar met sprongen af. En kerstening is wat de ‘oorlog is heilig’ Vikings pacificeerde, dus voor de heilige oorlogtypes zou dat ook k7nnen werken.

Knoeperd | 17-10-17 | 15:24

Sterph maar lekker een langzame, pijnlijke dood daar in jullie hemels kalifaat
hoewel een meer actieve houding á la Frankrijk, met hunter-killer teams achter jullie aan, mij persoonlijk wel aanspreekt

Tobi | 17-10-17 | 14:25

Net zo schaamteloos als de nabestaanden van de DADERS van de treinkaping

bassieenadriaan | 17-10-17 | 14:25

Bwoehahahahaha. je mag blij zijn dat de overheid zo stom is om je als familie - die geen reet gedaan heeft om radicalisatie te voorkomen - niet meteen oppakt, vastzet en denaturaliseert om vervolgens op transport naar het Kalifaat te versturen.
Rot toch op, stelletje minkukels, ga ergens anders lopen janken en klagen, we moeten jullie hier niet. Viespeuken.

Graaisnaaiert | 17-10-17 | 14:25
-weggejorist-
Bokito ergo sum | 17-10-17 | 14:24

Ik erger me ook aan de passieve houding van de overheid; ik zou liever zien dat ze die IS-ers bombarderen.

appelboor | 17-10-17 | 14:24 | 1

Doen ze ook met die 4 vliegende F16’s die ze nog operationeel hebben.

Kanarie_Geil | 17-10-17 | 14:52

Dus eigenlijk moet de Nederlandse overheid zich actief bemoeien met het ontmoslimiseren van de ouders die in Nederland verblijven.

Zonder die moslimse kutouders waren die kinderen niet in contact gekomen met andere kutmoslims die hun kinderen ontvoeren, opjutten of ronselen voor die kutgod van ze.

#neemt slokje water

Teleo | 17-10-17 | 14:23 | 3

Zitten ook blanke bekeerlingen tussen, mogen ook daar blijven daar niet van, maar die hebben de islam dus niet met de paplepel meegekregen

jack and friends | 17-10-17 | 14:26

Hoeveel zijn dat er?

Okay, Dan willen ze alleen maar dat anderen betalen om hun problemen op te lossen.

Teleo | 17-10-17 | 14:29

Bekeerlingen zijn nog veel erger. Die hebben zelf gekozen voor een genocidale misdadige ideologie.

Glasgow Argus | 17-10-17 | 14:49

Ja, Nederland moet een businessclass ticket terug naar Nederland boeken, want zielig en zo. En met terugwerkende kracht het stopzetten van de uitkering terugdraaien. Plus een huurhuis in een beetje leuke buurt regelen om het re-integreren te bevorderen.

Osdorpertje | 17-10-17 | 14:23

Let maar op. Over een paar maanden zijn ze allemaal weer in dat ongelovige rotland. Incl. alle uitkeringen.

kwark001 | 17-10-17 | 14:23 | 1

Dat of dit?

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 17-10-17 | 15:28

SS'ers werden geexecuteerd bij terugkomst of 'vergeten' in een goelag; maar deze Moesliems menen natuurlijk recht te hebben op een speciale behandeling.

Panos88 | 17-10-17 | 14:22 | 2

Haha, SS-ers genoten van hun ‘welverdiende’ pensioentje, op een paar gevallen na die ze wel moesten executeren.

Où est Charlie? | 17-10-17 | 14:46

Wat Nederland betreft vrees ik dat ik u moet teleurstellen
slechts een beperkt aantal SS-ers werd een kopje kleiner gemaakt, sommigen eindigden inderdaad (definitief) in een interneringskamp
maar over het algemeen kwamen ze er heelhuids van af, met dank aan de hoge Gristelijken die vonden dat je die lui (vaak uit hun eigen gelederen) moest vergeven en hun daden en vergeten
Die Bijzondere Rechtspleging is al met al een aanfluiting gebleken, ook 'dankzij' Juul die ook al een vegevende, 'humane' afwijking had

Tobi | 17-10-17 | 14:46

Prima, helemaal niks mis mee. Het mooiste zou zijn als dat gajes daar ter plekke wordt opgeruimd, daar wordt de wereld weer een beetje mooier van.

Ik ben voorstander van dezelfde aanpak als destijds met gevluchte nazi's, toen waren er die Israelische nazi-jagers die heel de wereld overgingen om die beesten af te knallen. Ik kan nog steeds niet begrijpen dat er zo'n onderscheidt wordt gemaakt, een totalitaire ideologie moet je behandelen voor wat het is... namelijk staatsgevaarlijk en een bedreiging voor ieders vrijheid.

Alfred E. Neuman | 17-10-17 | 14:22

Is Spong hier al opgesprongen?

Harry Turtle | 17-10-17 | 14:22

ze mogen fucking in hun handjes knijpen dat de NL overheid niet wat actiever is, zoals de Franse.
Maar misschien kan de NL overheid die gegevens wel verstrekken aan de Frambozen, misschien dat hun special forces geen pangpang roepen, maar doen.
Of misschien het Legion, dat zijn vreemdelingen waar het gastland wel wat aan heeft.

Hemmenaar7 | 17-10-17 | 14:21

Ik stoor me aan de passieve houding van de Nederlandse overheid in het voorkomen van de terugkeer van alle IS gangers. Waarom geen wet die hen standaard de Nederlandse nationaliteit afneemt en tot ongewenst vreemdeling verklaart? En dan doel ik niet op het huidige wetje voor de bühne waarmee inmiddels maar liefst vier terroristen van hun Nederlandse nationaliteit zijn ontdaan maar waarvan de d666 rechters nog de kans krijgen dit ongedaan te maken.

Franker | 17-10-17 | 14:21 | 3

Idd, snel afpakken bij dubbele nationaliteit, en dan moeten ze wel naar Marokko terug.

Hemmenaar7 | 17-10-17 | 14:22

@Franker | 17-10-17 | 14:21 |
- wetten.overheid.nl/BWBR0003738/2017-03...
Als u even naar Hoofdstuk 5, Artikel 14, Lid 3 en 4 bladert kunt u zien dat deze mogelijkheid er al is in de wet. Vooral Lid 4 maakt volop kans. IS is internationaal aangemerkt als een bedreiging voor de nationale veiligheid. Dus we hoeven helemaal níks! Ze daar laten zitten ja, dat is wat we moeten. of nog beter; de Franse danwel UK oplossing.

Sjefke7807 | 17-10-17 | 14:33

"... het huidige wetje voor de bühne waarmee inmiddels maar liefst vier terroristen van hun Nederlandse nationaliteit zijn ontdaan"

Die wet is er dus inderdaad al - ik meen sinds maart dit jaar - maar onbegrijpelijk is waarom pas in slechts 4 gevallen die wet is toegepast. Inmiddels alweer 2 maanden geleden of zo stond in de krant dat de UK in één keer 150 Syriëgangers hun Britse nationaliteit had ontnomen. Dat zou Nederland ook allang gedaan moeten hebben met alle Marokkanen. Die vormen echt het leeuwendeel van de ca 180 lui die nog daar zitten. Dan hou je waarschijnlijk nog een handjevol bekeerde autochtonen over die - net als Victor al Hollandi - alleen een Ned. paspoort hebben. Die mag je kennelijk niet stateloos maken, en als er daar niet op een of andere manier met ze afgerekend wordt, zul je die op zeker moment dan weer hier hebben.

Ik vraag me overigens af hoe eea zit met die zg jihadkinderen die daar geboren zijn. Ik begrijp dat die wél stateloos zijn. Als die IS dozen straks weer in Nederland zitten, zullen we waarschijnlijk gedwongen zijn die kinderen te naturaliseren. Het is werkelijk één grote kutzooi, en de politiek laat het allemaal maar weer gebeuren.

Dr_Johnson | 17-10-17 | 14:48

ik weet wel iemand die graag de coördinaten wil hebben van waar ze willen worden opgepikt

oranje_onder | 17-10-17 | 14:20

Slachtoffermentaliteit. Dat is de verrijking die de multicultuur ons brengt. Met dank aan de socialisten, voor wie het slachtoffer core-business is. En de andere partijen die ermee instemden.

wingload | 17-10-17 | 14:20

Ze kunnen in islamitische landen asiel aanvragen

Abu Bachouca | 17-10-17 | 14:20 | 1

Nee, want daar bestaan geen uitkeringen.

artie | 17-10-17 | 14:47

Geachte familie: donder lekker op naar Syrië en ga daar janken aub.

Krultang | 17-10-17 | 14:19

De overheid zou niet niets moeten doen, maar wat Koerden een paar kisten kogels en pasfoto's sturen. Met niets doen blijven ze ademen en dat kan toch niet de bedoeling zijn

jack and friends | 17-10-17 | 14:19

Hoi familieleden. Ongezien de typhus, en kunnen jullie zelf ook niet afreizen naar muslim territory? En nooit meer terugkomen graag. *zwaait*

Prof. v.d. Neuq | 17-10-17 | 14:18

Kunnen we die klaagfamilies niet daarheen sturen?

Hem | 17-10-17 | 14:18

De positieve kant van het verhaal: onze overheid doet gelukkig geen fuck om ze terug te halen.

Kevf | 17-10-17 | 14:18 | 1

Ook een van de weinige keren dat de overheid iets positiefs bijdraagt aan de samenleving door zoals gewoonlijk geen ene flikker uit te voeren.

Dezenaamhier | 17-10-17 | 14:35

De meegesleepte kinderen van Syriëgangers mogen ook maar meteen creperen, dus?

SynthetischBismut | 17-10-17 | 14:17 | 26

Die zogenaamd zielige kindjes hebben daar een prachtige toekomst voor zich. Temidden van geloofs- en ideologiegenoten kunnen zij in gezamenlijkheid de wederopbouw van dat geweldig mooie land verzorgen en het inrichten naar eigen wensen en behoeften. Dat hebben onze ouders en grootouders hier ook voor elkaar gekregen na WW2, dus zeg niet dat dat onmogelijk is. Wel even de handen uit de mouwen steken, en genoegen nemen met de constatering dat er weinig hulp van buitenaf te verwachten is. Als het land op orde is dan kunnen onze kinderen wellicht erheen migreren om dan daar de boel te gaan leegroven en de nieuwe maatschappij te traineren.

jacobh-59 | 17-10-17 | 18:58

Ouders blijven ten aller tijden verantwoordelijk voor hun kinders, toen en nu ook. Wij hebben er geen zeggenschap over en zeker niet in een vreemd land waar ze nu zitten. Hadden ze toen maar een knoop in moeten draaien om zwangerschap te voorkomen. Nee, er moest juist meer IS kinderen komen om het grote kalifaat te bevolken. Hun keuze dus !!!

webmiep | 17-10-17 | 20:25

Ik hoef ze niet bij mijn kinderen in de klas, jij?!

Montesquieue | 17-10-17 | 23:37
▼ 23 antwoorden verborgen

Van welke kant dan ook: ze zijn altijd maar weer zielig en slachtoffer.

Turambar | 17-10-17 | 14:17

De Nederlandse regering moet zich veel actiever opstellen om deze familieleden naar Syrië terug te sturen

moitambien | 17-10-17 | 14:17 | 1

Je haalt me de woorden uit de mond.
Is hun eigen motto niet "als Mohammed niet naar de berg wil, komt de berg wel naar Mohammed"? Ga dan, berg zwakzinnige halve zolen.

little C | 17-10-17 | 16:53

Alsof het om een groepje padvinders gaat die na een dropping verdwaald zijn...

Rico Tampeloerus | 17-10-17 | 14:16 | 1

Ze zien zichzelf als slachtoffer en geven gewoon Nederland al bij voorbaat de schuld. Je bek valt open als je het hele stuk leest. Niks geleerd, allemaal. Daar blijven is echt beter. De Nederlandse staat zou inderdaad niet passief hoeven blijven, maar actief ze daar houden en terug het kalifaat in.

TheseDays00 | 17-10-17 | 14:30

Sterf daar maar.

Cold-Cees | 17-10-17 | 14:16

In dit geval idd, overheid geen zero fucks, goed bezig!

Rooddraakje | 17-10-17 | 14:15 | 2

De Nederlandse overheid zou de afhandeling moeten outsourcen naar de Franse overheid. Die geven wel een fuck en lossen het zodanig op dat het Nederlandse volk erbij gebaat zou zijn.

marcoplarco | 17-10-17 | 16:46

Nog iets wat ik niet snel zou zeggen... De Framboos heeft het beter voor elkaar op dat gebied.

Rooddraakje | 17-10-17 | 18:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken